Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wolfsburg wil Wout Weghorst in januari verkopen en bepaalt vraagprijs’

Laatste update:

VfL Wolfsburg staat open voor een vertrek van Wout Weghorst in de winterse transferwindow. Sport Bild schrijft dat die Wölfe vanwege ‘zijn karakter’ niet van plan zijn om zijn tot medio 2023 lopende contract te verlengen. Het betekent volgens het Duitse voetbaltijdschrift dat Weghorst in januari op te pikken is voor iets meer dan twintig miljoen euro.

Daarmee laat Wolfsburg zijn vraagprijs behoorlijk zakken, want afgelopen jaar hing er nog een prijskaartje van ruim dertig miljoen euro aan Weghorst. Zijn naam werd in het verleden in verband gebracht met onder meer Tottenham Hotspur, West Ham United, AC Milan en Internazionale. De speculaties over de toekomst van Weghorst werden de afgelopen weken gevoed nadat hij van zaakwaarnemer wisselde. Zijn naam viel vervolgens bij het ambitieuze Newcastle United.

De reden dat Wolfsburg bereid is om mee te werken aan een transfer is het contract van de 29-jarige spits, zo meldt naast Sport Bild ook Kicker. Weghorst ligt tot medio 2023 vast in Wolfsburg, maar de Duitse club is voorlopig niet van plan om die verbintenis te verlengen. Een van de redenen daarvoor is volgens Sport Bild het karakter van Weghorst. Wanneer de twaalfvoudig Oranje-international niet bijtekent, is komende zomer in principe het laatste moment voor Wolfsburg om nog een acceptabele transfersom aan hem over te houden.

Wolfsburg nam Weghorst in de zomer van 2018 voor 10,5 miljoen euro over van AZ. Sindsdien kwam de voormalig speler van verder Willem II, FC Emmen en Heracles Almelo tot 70 doelpunten en 22 assists in 140 officiële wedstrijden. Dit seizoen verzorgde Weghorst tot dusver zeven treffers in twintig optredens. Weghorst was dinsdagavond nog trefzeker in het duel met 1.FC Köln, maar kon niet voorkomen dat de huidige nummer elf van de Bundesliga voor de zesde keer op rij verloor: 2-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan gaat die van de winter dus nog niet weg. Iets meer dan 20 miljoen? Dat lijkt mij een hele opgave. Plek bij het Nederlands elftal kwijt en dit seizoen loopt niet bepaald geweldig. Al zijn die Engelse clubs natuurlijk wel van God los

15 december 2021 om 09:13

Hij was toch nooit verzekerd van een basisplek bij Oranje? Dit seizoen speelt hij inderdaad niet geweldig, maar ja het hele team speel ronduit zwak, dus je kan het hem niet echt kwalijk nemen. Het is geen messi of ronaldo die een team in zijn eentje op sleeptouw kan nemen

15 december 2021 om 09:42

Fceimdhoven030. Bedoelde meer dat hij is uitgetest bij het Nederlands elftal en ook direct is afgetest. Onder Louis zie ik hem, buitenom de stormram, helemaal geen minuten meer maken. Dit seizoen speelt hij niet top, en dan vind ik iets meer dan 20 miljoen voor zo'n beperkte speler best wel wat. Vooral omdat die nog maar 1,5 jaar contract heeft

15 december 2021 om 10:11

Heb je zijn stats wel eens gezien vraag ik me dan af? 20 miljoen voor Weghorst is echt niet veel. Dat hij geen fluwele techniek heeft maakt hem ook niet gelijk beperkt. Uitstekende spits voor veel ploegen in de grote competities.

15 december 2021 om 10:59

Hij is al 29 en bakt er dit seizoen niet veel meer van. Dan is 20 miljoen nog best veel geld als je weet dat er geen restwaarde op zit.

15 december 2021 om 14:00

Ik zou graag zien dat Arsenal als backup striker voor het gaat mocht hij voor 15 miljoen te halen zijn. Wij missen een fysiek sterke en grote spits en Weghorst zou die functie erg goed in kunnen vullen.

In de zomer kan er dan meer gespendeerd worden aan een jonge top spits

15 december 2021 om 14:02

@benzema, how how 20 miljoen voor Weghorst is veel te veel. Los van z'n stats kan hij slechts in één systeem spelen en daar moet je dan het hele elftal op afstemmen. Dit ga je niet doen want daar is hij gewoonweg niet goed genoeg voor. + leeftijd + karakter, blijkbaar niet de makkelijkste jongen.

15 december 2021 om 17:50

Geen restwaarde op iemand van 29? Restwaarde haha

Als die je naar de CL schiet als een club met ambitie dan praat niemand meer over restwaarde.

15 december 2021 om 09:21

7 doelpunten, loopt in totaal 1 op 2. Hoeveel heeft Malen er bv in liggen op dit moment, of Bergwijn in Engeland, of Luuk in Barcelona? Geen geweldig seizoen bij een teak dat totaal niet draait, maar nog steeds redelijk tov van die andere jongens bij het Ned elftal.

20 miljoen lijkt me een prima prijs voor Weghorst. Prima spits, maar heeft z'n beperkingen. Subtop Bundesliga heeft hij bewezen aan te kunnen. Ik hoop dat hij naar de middenmoot van Engeland vertrekt. Everton of Aston Villa bijvoorbeeld.

15 december 2021 om 09:28

Schrap Aston Villa maar... Nu Gerrard daar zit, zal er met iets meer verstand ingekocht worden. Dwz geen 20 miljoen meer betalen voor types als Wesley.

Everton lijkt me ook uitgesloten nu Brands daar weg is (holland connectie) en Weghorst is geen 'grote' naam zoals James Rodriguez, Digne, Iwobi,mina, Gomes,...

Ik denk eerder aan een club als Norwich, Burnley, Brighton,... Maar het lijkt me wel een PL club te moeten worden als Wolfsburg vasthoudt aan een vraagprijs van 20 miljoen. Ik zie geen andere clubs zo gek om dergelijke bedrag te betalen voor Weghorst.

15 december 2021 om 09:49

Je moet nu niet doen alsof Weghorst zo'n enorme gok is. Hij loopt al 3 seizoenen 1 op 2 in Duitsland. Denk dat dat wel voldoende bewijs is voor een middenmoter in Engeland.

15 december 2021 om 10:29

Het is en blijft een gok, desondanks hij het geweldig doet in de Bundesliga. Het is veel
fysieker en een andere manier van spelen dan de Bundesliga. Spitsen zoals Jovic en Haller die het ook geweldig deden, maar beide vervolgens zijn geflopt in La Liga en PL is ook niet geruststellend.

15 december 2021 om 10:30

Denk eerder een club als West Ham United hem goed zou doen. Echt een ideale speler die ze zoeken

15 december 2021 om 10:36

@davy: uiteindelijk blijft elke transfer wel een gok maar Weghorst zit dit seizoen helemaal niet in vorm dus ik zie clubs als Aston Villa of Everton simpelweg geen 20 miljoen betalen.

Daarnaast, zoals psvlld, terecht aangeeft is de stap van de BuLi naar de PL niet te onderschatten. Haller deed het meer dan prima in de BuLi en kwam in de PL totaal niet uit de verf.

15 december 2021 om 11:01

Westham heeft al betere aanvallers lopen. Weghorst is ook niet echt een type die je wil halen voor de bank

15 december 2021 om 11:52

@thenry_228 - Haller speelde met Eintracht ook veel ander voetbal dan bij West Ham. Bij Eintracht vormde hij een trio met Jovic en Rebic voorin en kreeg hij aanvoer van een van de beste aangevers van de Bundesliga: Kostic (denk overigens dat hij ook een target zal zijn voor Ajax als Tadic stopt, heeft zijn spel meer verlegt in het aangeven dan het zelf scoren, en is nog een goede maat van Tadic). Hij werd gehaald door Pellegrini en vervolgens kwam Moyes die totaal ander voetbal speelde, waardoor spelers zoals Felipe Anderson en Haller (aankopen van pellegrini), niet meer in de plan voorkwamen.

15 december 2021 om 11:58

Kostic werd afgelopen zomer een transfer naar Inter of Lazio ontnomen omdat Eintracht er niet uit kwam over de som. Ik zie hem van de zomer eerder naar de Serie A gaan dan naar een Ajax.

15 december 2021 om 12:53

@bundeschelsea - Klopt, 25 miljoen was zijn waarde, maar ik zie het ook wel voor me dat Ajax in hem geinteresseerd is als vervanger van Tadic, want hij is redelijk veranderd in een spelmaker bij Frankfurt. Bij Stuttgart, Groningen, en HSV trok hij steeds naar binnen en gaf hij een vlammend schot. Tadic kan overigens nog een aantal jaar mee, want zie hoe fit die gast wel niet is, maar als je hem later 1-op-1 kan vervangen met een Kostic, dan had ik wel ja gezegd. Maar we gaan het zien, kans is aanzienlijk groot dat hij naar de Serie A gaat inderdaad.

15 december 2021 om 17:51

Leuk dat je dat voorbeeld van Haller aanhaalt maar als je je team niet op die jongen afstemt dan houd het gauw op.

15 december 2021 om 10:09

Denk dat ie iets hoger ook wel aan kan. Aston villa vind ik geen middenmoot, maar kelder premier League

15 december 2021 om 10:33

Klopt. Hij moet natuurlijk ook een beetje spelen bij een team dat meedraait in de (sub)top, anders zal hij er veel minder maken. Een stap naar de PL zou ik wel gaaf vinden, want er zijn op dit moment weinig Nederlands redenen om de PL goed te volgen. Hoop bijv. ook dat Frenkie vertrekt naar City of Liverpool.

15 december 2021 om 10:49

Ze staan al twee seizoenen in de middenmoot nochtans.

15 december 2021 om 11:36

Aston villa is gewoon middenmoot. Nu met Gerrard aan het roer stijgen ze misschien wel naar de subtop. Die hebben echt veel ambitie dan ga je geen Weghorst halen.

15 december 2021 om 10:10

Dat is toch gewoon een stap opzij i.p.v vooruit? Die ploegen spelen ook nooit Europees voetbal.

20 mil lijkt mij ook wel een beetje stevig bedrag.
Maar als er iets af kan dan zie ik Overmars wel interesse hebben.

Nederlandse jongen met neusje voor de goal.
Is een type Haller, die juist in de winter grotendeels weg is.

En in de Nederlandse eredivisie zie ik hem wel makkelijk tot scoren komen.

15 december 2021 om 09:23

Hahah voor een 29 jarige die 0 doorverkoop waarde heeft? Die als Haller weer terug is op de bank mag plaats nemen? Overmars draait zich nog liever om in z’n graf

15 december 2021 om 09:39

Dat kan zoveel redenen hebben om het wel te doen!
Tadic, Blind, allemaal dik voor betaald zonder doorverkoopwaarde maar waarde voor het elftal.
Nu zal je wel denken, deze spelers mag je niet vergelijk met Weghorst.
Deels klopt dat.

Maar Weghorst zal je dan ook niet halen om door te verkopen, maar daar is Haller voor gehaald.

En wat is er mis mee dat Weghorst een concurrentiestrijd verliest en op de bank beland?
Tagliafigo, Klaassen enz zitten daar ook geregeld omdat ze de strijd verloren hebben.

Als je hem tussen de 10 en 20 kunt halen, haal je met hem doelpunten in huis voor de eredivisie.
Je kunt uiteraard ook dat geld binnen houden en met Danilo in de spits spelen.
Dat zijn de keuzes voor td.

15 december 2021 om 10:08

Klaassen is dan ook een miskoop en weghorst is veel te duur qua salaris om op de bank te gaan zitten. Vergeet het maar.

15 december 2021 om 10:57

Miskoop?!?!?|
Ok, geen discussie waard meer

15 december 2021 om 12:12

Ja wie geeft er zoveel salaris aan een bankzitter? Als Klaassen geen miskoop was had berghuis niet hoeven te komen..

15 december 2021 om 12:43

@nothing: Klaassen heeft (vrij fors) ingeleverd qua salaris toen hij van Werder naar Ajax kwam zelfs, en ook in de PL verdiende hij een stuk meer uiteraard. Dus om je vraag te beantwoorden: er zijn zat clubs die meer salaris uitkeren aan spelers van het kaliber Davy Klaassen. Bovendien sinds zijn terugkeer 65 duels voor Ajax gespeeld waarvan 50 als basisspeler, dus je kunt moeilijk stellen dat ze hem als "dure bankzitter" hebben aangetrokken.. In die periode ook goed voor 20 goals en 6 assists vanaf het middenveld, en heel veel daarvan waren nog belangrijke goals ook. Bovendien een ras-Ajacied die sinds zijn 10e in de opleiding heeft gespeeld en behoort ook niet eens tot de topverdieners in de selectie (zit rondom de 2 miljoen per jaar naar verluid). Al met al klopt er niet bijster veel van je uitspraken dus. Klaassen een miskoop noemen slaat werkelijk nergens op.

15 december 2021 om 14:32

Wat wel klopt is dat Klaassen nu geen basis staat en dat hij 2 miljoen verdiend. Wat ik toch echt teveel vind voor een bankzitter. Plus hij staat de jeugd in de weg.

15 december 2021 om 09:48

Als ik dit zo lees en wel vaker dit soort signalen gelezen hebt zou ik dit niet doen. Je haalt wellicht een splijtzwam in je selectie.

15 december 2021 om 10:27

Voor 20 miljoen halen we eerder Brobbney terug vermoed ik. Weghorst hoef ik echt niet te zien, middelmatige spits die altijd wild is. Ik vind hem echt niet goed ondanks dat hij het in Duitsland goed gedaan heeft.

15 december 2021 om 10:58

Als je voor 20 mil Brobby kunt halen zou dat interessanter zijn.

15 december 2021 om 11:21

jeron

Nee niet handig om zo een type te hebben. Ajax heeft behoefte aan een andere type speler.

Jammer dat hij zo duur is, met zijn kwaliteiten en leeftijd zou hij nu ideaal juist zijn voor een PSV of Feyenoord. Iemand die dan carriere afsluit daar, dus nog 3 a 4 jaar gaat spelen. Daarom heen kan je nieuwe spelers inpassen.

15 december 2021 om 11:54

Weghorst is een zelfde type spits als Haller
Kan spelen met de rug in de muur zodat spelers als Tadic, Berghuis en Antony erom heen kunnen draaien.

Maar hij kan ook scherp op de punt staan zodat een voorzet of steekpass afgerond kan worden.

Dat is wat dit Ajax prima kan gebruiken.

Wil je beweeglijke, voetballende en snelle spitsen hebben dan heb je nu middelmaat Danilo
Maar dan kom je in het rijtje Brobby of Openda

So hey, 20 miljoen dat is veel geld.
Ik zou hem echt als opvolger van Sebastian Hallér kunnen zien. Tevens is Ajax op dit moment de enige club die een speler van het kaliber Weghorst kan halen.
Ben benieuwd!

15 december 2021 om 09:26

Waarom zou je nu een opvolger voor Haller willen halen? Die gaat toch nog nergens heen? En hoe kom je erbij dat Ajax de enige is die hem kan halen? Daarmee zeg je dus dat Ajax de rijkste club ter wereld is. Lijkt me in alles onzinnig

15 december 2021 om 09:33

Omdat Haller straks de Afrika Cup gaat spelen en je hem voor een aantal belangrijke duels kwijt bent.
Dan houden ze alleen Danilo over,
Overmars heeft aangegeven dat hij daarom de markt op wil voor een extra spits

En ik weet niet wat jij verder gelezen hebt, maar ik zeg helemaal niets over dat Ajax de enige is die hem haalt en de rijkste club is...

15 december 2021 om 09:41

Ik reageerde op iemand, wiens reactie blijkbaar is verwijderd. Dus het lijkt dat ik op jouw reageerde. Die Prem gozer volgens mij.

Ik was nog in de veronderstelling dat Haller een Fransman was trouwens. Dan komt die Afrikacup er tussendoor ja (mocht hij gaan). Geloof alleen niet dat Ajax voor 20 miljoen een standin gaat halen. Dat is wel aan de prijs. Dan kan je beter met Tadic in de spits gaan spelen en Neres op de vleugel.

15 december 2021 om 10:02

Lees net dat de Afrika cup mogelijk niet doorgaat dus kan Haller in januari en februari blijven spelen.

15 december 2021 om 10:56

Aaah ik dacht al.... Waarom noemt iemand mij Prem..

20 mil is zeker veel geld.
Maar Marc Overmars is wel de meester van de onderhandelingen.

Wout is wel iemand die en met de rug in de muur kan spelen (targetmen) ideaal voor naar binnen trekkende vleugels, maar ook als diepe spits, voor de voorzet op de kop of grote teen.

Anders benoemd: Hij is wellicht interessant voor op de shortlist mocht er iets gebeuren in de aanval

Ps: Neres gaat vermoedelijk in de winter een transfer maken

15 december 2021 om 14:47

Dat is wel als, als. Dus als Neres vertrekt en als Haller naar de Arfrikacup gaat: pas dan. Ik denk dat 'als' Neres vertrekt en de Afrika cup doorgaat, Ajax beter naar een ander alternatief gaat zoeken.

15 december 2021 om 09:28

Prem, fantastisch dat je weer terug bent. Een ware legende. Hoezo zou Ajax een vervanger voor Haller moeten halen? Ik zie hem nog niet heel snel vertrekken.

15 december 2021 om 09:34

Omdat Haller de Afrika cup gaat spelen en Overmars heeft aangegeven een extra spits te willen.
Lees o.a. de stukken maar over mogelijke interesse Ajax is Luuk de Jong

15 december 2021 om 09:41

Die stukken kwamen van Spaanse sensatiekranten en De Telegraaf.

15 december 2021 om 09:50

De Telegraaf; Een Nederlandse sensatie krant die meer geïnteresseerd is in clicks en geld dan het delen van nieuws en de achtergronden op basis goed journalistiek voor haar lezers

Iets meer dan 20 miljoen ga je er nooit voor krijgen natuurlijk. Ben benieuwd als die weg gaat welke club hem dan wil hebben. Is ook aardig op leeftijd

Ik denk dat hij een terugkeer naar NL als downgrade ziet… ook als het Ajax is. Met name zijn salaris zal een obstakel zijn. Hij verdient nu ongeveer net zoveel als Tadic, daar gaan ze bij Ajax niet overheen en Weghorst kan op zijn 29e nog 1 keer een vet contract tekenen. Ik zie hem wel naar Newcastle gaan. Lekker cashen, mouwen opstropen en bikkelen in de PL.

15 december 2021 om 09:28

Ik vind het ook meer een type Feyenoordspits (sleuren en werken) dan Ajax (voetballend). Maar precies wat je zegt, waarom zou hij terugkomen naar Nederland. Hij is pas/ al 29. Te jong om al in de eredivisie te gaan afbouwen. Te oud om de eredivisie als springplank te gebruiken. Daar zitten nog wel een paar buitenlandse jaren voor hem in.. Mits hij naar het buitenland wil natuurlijk.

Hoelang is Oshimen nog geblesseerd? Prima stand-in voor de smalle selectie van Napoli, misschien Newcastle?

Zit ff beetje in het wilde weg te denken.. Als Zahavi zich niet meer prettig voelt en weg wil uit NL en tegen Maccabi laat ie zien wat ie waard is. Vervolgens gaat hij terug naar Israel en PSV huurt Wout Weghorst als pinchhitter hiervoor in de plaats.
Zahavi (voelt zicht) weer veilig in Israel, Wolfsburg is van Weghorst af, PSV heeft meer kans op goals en Weghorst heeft meer kans op een plek in Oranje.

Oke, financieel zal er het een en ander geregeld moeten worden, maar ik zou het voor PSV, Weghorst en Zahavi geen foute oplossing vinden..

15 december 2021 om 09:39

@zwolsekip, dat zie ik niet gebeuren. Wolfsburg zal hem dan enkel een half jaar verhuren met verplichte koopoptie voor in de zomer en dat zal dan wel snel op een bedrag van 10-15 miljoen neerkomen (iets lager dan de 20 miljoen die ze nu vragen gezien er dan het komende jaar een huurbedrag binnenkomt een halfjaar minder salaris hoeft te worden betaald)

15 december 2021 om 09:42

Dat is ook de reden dat ik begon met: Zit een beetje in het wilde weg te denken..
Zie het helaas niet gebeuren en kan me ook, vanuit Weghorst, eerder vinden in een vertrek naar Newcastle, maar zou het voor PSV niet verkeerd vinden..

15 december 2021 om 09:41

Huurt?
Wolfburg wil juist verkopen om zijn contract wat dan nog een jaar loopt.
Dan houd het in dat ze bij PSV rond de 15 mil klaar moeten hebben en een salaris van 2 mil

15 december 2021 om 10:04

@Jeron: hij heeft nu een salaris van 3,5 miljoen per jaar bij Wolfsburg. Waarom zou hij voor 2 miljoen naar PSV gaan dan? Hij kan in Engeland makkelijk jaarlijks 3,5 miljoen of meer blijven verdienen. Op zijn 32e kan hij altijd nog terug naar Nederland gaan om af te bouwen.

Geweldige spits voor een 2 spitsen systeem zet daar een snelle man (zoals Malen) omheen en gaan met die banaan. Dost als aanspeelpunt balletje terug leggen en direct diep op die snelle spits. Denk ook daarom dat die naar inter gaat die spelen altijd met 2 spitsen.

Off topic. Dost en Malen lijkt me een heel gevaarlijk duo voorin bij het Nederlands elftal. Ik zou dan berghuis op rechts zetten danjuma op links en met 2 centrale middenvelders in de namen van frenkie en Gravenbergh puur voor zijn loop vermogen. Dan heb je ook geen opkomende backs nodig in dit 442 systeem met een middenveld op lijn en kun je met de ligt als rechtsback ake als linksback spelen. Wedden dat met die verdediging (de vrij en van dijk centraal) er niemand door komt?

Met alle respect als je als club meer dan 20 miljoen te besteden hebt voor een spits. Dan zou Weghorst ver onderaan het lijstje staan denk ik.

15 december 2021 om 09:51

Tja dit ligt er dus aan, wil je doelpunten kopen of een meer een mee voetballende spits. Bij Weghorst weet je wel dat je goals ontvangt. Scoort meer dan een gemiddelde spits, elk seizoen weer.

Wel benieuwd waarom ze van hem af willen, welk gedrag..., e.d? Tja hij bewijst wel keer op keer een doelpuntenmaker te zijn. Daar kunnen spitsen als De Jong, Bergwijn, Malen eenvoudig weg niet tegenop boksen - zijn cijfers liegen niet. Scoort aan de lopende band in de Bundesliga, toch niet een kleine competitie. De vraagprijs is alleen best veel, terwijl hij daarna niet meer zou opbrengen, afschrijving is dus veel bij een 29 jarige. Als de prijs minder zou zijn ideaal voor Ajax, bij wegvallen Haller, PSV optie, denk toch eerder dat het Engeland of Spanje wordt en club met geld of toch een andere club in Duitsland.

15 december 2021 om 12:30

@wptm, ik vraag me ook af wat daarmee bedoeld wordt. Weghorst staat natuurlijk wel bekend als een persoon die alles doet om te winnen en beter te worden en daardoor soms lastig is in de omgang. Ook naast het veld had hij wat gedoe met de corona-aandacht die hij kreeg. Maar het is nu totaal niet duidelijk wat er wordt bedoeld met zijn 'karakter' dat een rol zou spelen bij zijn vertrek.

hoop geld voor een botsauto. Het enige wat hij kan (wat ook zeker waardevol is) is zichzelf in de 16 naar de juiste positie beuken om de bal binnen te werken

15 december 2021 om 10:07

Nu doe je Wout Weghorst wel tekort hoor… maar vind hem wel leuk verzonnen… botsauto 😂

15 december 2021 om 10:24

Bij Oranje moest ik ook aan zo'n flipperkast denken, waarbij Wout het balletje is die steeds van richting veranderd door tegen een tegenstander te knallen. Zit weinig motoriek in.
Maar inderdaad, hij scoort wel veel en heeft zeker toegevoegde waarde voor bepaalde speelstijlen. Ik probeerde het ook aan te geven met mijn tekst tussen haakjes.

15 december 2021 om 10:44

Hoewel die jongen vriend en vijand blijft verrassen vind ik het ook helemaal niets. In Oranje heb je ook altijd het gevoel dat er een fan op het veld staat of dat je er in het stadion wel eentje zit die een soepeler toevoeging zou zijn. Het is een kwestie van smaak natuurlijk, want lelijk verpakte mentaliteit is ook wat waard natuurlijk. Zie iemand als Vinicius, ook zo'n spits waar ik met een vies gezicht naar kijk. Maar liever een luie Ihattaren dan een 'lelijke' Weghorst of Vinicius.

Wel leuk dat mensen bij Weghorst steevast doorgaan met roepen dat ie niet goed genoeg is voor X. Scoort gewoon overal en 20 miljoen is een prima prijs. Ajax betaalde dat voor een in aanzien vergelijkbaar spits. Ietsje meer zelfs.

Scoort tot nog toe overal prima. Dit seizoen nog niet zo geweldig als voorgaande seizoenen, maar ook een belangrijk aanspeelpunt voorin. Echte vechter die tot het einde gaat.
20 miljoen lijkt me in deze markt een prima prijs. Als ik de transferwaarde van transfermarkt.nl moet geloven is dat 30 miljoen, dus dan zou je kunnen zeggen dat Wolfsburg al voor een minder bedrag hem wel wil verkopen.

Met Nmecha staat zijn vervanger al klaar. Alleen zou ik zo even niet weten waar Weghorst naartoe zou kunnen gaan. Engeland lijkt me een te grote stap voor hem, maar wie weet kan hij verrassen. Iedereen dacht ook dat hij niet wist te overtuigen bij AZ en Wolfsburg en hij heeft het tegendeel bewezen.

Atalanta lijkt me een fraaie bestemming voor Wout. Daar komen oerdegelijke voetballers tot ontbranding, dus waarom niet met hem? Let's go!

Mooie back up voor Haller. Anders is Italië wellicht een prima competitie voor hem. Hij wil graag naar de PL, ben benieuwd of hij het daar gaat redden.

15 december 2021 om 14:07

Is wel een beetje de stijl van Ajax. Waar iedere Nederlandse club (inclusief Ajax tot een paar jaar geleden) naar transfervrije opties keken voor backups, trekt Ajax tegenwoordig de portemonnee om even 10+ miljoen te lappen.

Hmm, misschien iets voor Vitesse, of PSV! Bij Feyenoord zou dienoik mooi passen alleen de prijs is te hoog en ook zeker zijn salaris...

15 december 2021 om 15:18

Er is één club in NL die hem kan halen en dat is Ajax. Echter gaat hij dan meer verdienen dan Tadic en dat gaan ze never nooit niet doen in Amsterdam. Daarnaast kan hij op zijn 29e nog minimaal 1 x ergens dik cashen en dat is niet in Nederland…

Beperkte spits, maar vooral door zijn doorzettingsvermogen heeft hij toch behoorlijke statistieken. In 140 wedstrijden 70 goals en 22 assists vind ik voor een spits bij een subtopper in Duitsland niet verkeerd.

Is het raar als ik denk, dat dit een goede vervanger is voor Zahavi?

Vraag me alleen af of Weghorst terug wil naar de eredivisie. Dit zal afhankelijk zijn van de interesse in hem.

Lijkt me een goed begin voor Newcastle, maar niet voor Wout. Newcastle gaat het niet redden, die moeten straks gewoon lekker beginnen met opbouwen in de chmpionship

15 december 2021 om 15:35

Oh dat zou wat zijn he? Ben benieuwd of ze in de winterstop een slag kunnen slaan op de transfermarkt… en dan nog moeten die spelers er meteen staan…

15 december 2021 om 17:36

Ja, dat. Maar zolang ze daar staan, wie zou er dan naar toe willen? Dat risico is dan toch veel te groot, dat je dan volgend jaar in de championship moet gaan ballen als weghorst zijnde…

15 december 2021 om 18:13

Tsja, sportief gezien heb je gelijk… maar er zit daar nu groot geld. Er zijn genoeg goede spelers die voor het geld kiezen en voor lief nemen dat ze een of twee jaar een niveautje lager moeten spelen…

Tja, kijk maar uit dat het niet weer het zoveelste geval wordt van 'veel scoren in Duitsland, maar nauwelijks goals in de zwaardere competities". Zie Werner en Havert, of Jovic

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren