Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV neemt koppositie over van Ajax na late comeback in Nijmegen

Laatste update:

PSV is er zondag in extremis in geslaagd om de koppositie in de Eredivisie over te nemen van Ajax. Trainer Roger Schmidt zag zijn ploeg in De Goffert met 1-2 winnen van NEC, nadat het tien minuten voor tijd nog 1-0 stond voor de thuisclub. Hierdoor bedraagt de voorsprong op Ajax, dat eerder deze zondag op eigen veld met 1-2 verloor van AZ, een punt (37 om 36). Het stugge NEC kwam al in de beginfase op voorsprong, nadat Joël Drommel een vrije trap van de thuisspelende ploeg niet goed verwerkte. De ingevallen Yorbe Vertessen en Carlos Vinícius waren de helden van PSV in de slotfase. Ibrahim Sangaré, die donderdag in de Europa League nog een rode kaart kreeg voorgehouden, zag een doelpunt worden afgekeurd wegens buitenspel.

De bezoekers uit Eindhoven keken al in de achtste minuut tegen een 1-0 achterstand aan. Een vrije trap van specialist Lasse Schöne werd weggestompt door Drommel, waarna de bal aan de linkerkant terechtkwam bij Magnus Mattsson. De middenvelder uit Denemarken kon vervolgens van dichtbij simpel binnentikken: 1-0. Een flinke domper voor PSV, dat zich juist wilde revancheren na de pijnlijke 3-0 nederlaag in Europees verband tegen Real Sociedad. NEC werd wel naar achteren gedrongen door de titelkandidaat, maar het leverde desondanks niet de zo gewenste gelijkmaker op in de eerste helft. De vanaf rechts opererende Cody Gakpo legde de bal bij de tweede paal neer voor Bruma, maar het buitenkansje was niet besteed aan de vanaf links spelende Portugees. Carlos Vinícius was redelijk nuttig als aanspeelpunt bij PSV, al kwamen daar tot frustratie van de Eindhovenaren geen treffers uit.

Ook in de beginfase van de tweede helft bleef PSV op zoek naar de gelijkmaker in Nijmegen. Olivier Boscagli zag een schot naast het doel verdwijnen, terwijl Sangaré net op tijd werd gestuit door de alerte Cas Odenthal. Na ruim een uur spelen in De Goffert wist PSV dan eindelijk het net te vinden. Doelman Mattijs Branderhorst pareerde nog de inzet van Vinícius, maar Sangaré wist in de rebound wel te scoren. De vreugde bij PSV bleek echter voorbarig te zijn, want de VAR oordeelde buitenspel voor de middenvelder. Scheidsrechter Serdar Gözübüyük zette dan ook een streep door de treffer van PSV, tot opluchting van alles en iedereen bij NEC.

PSV, met Philipp Max en Vertessen als invallers binnen de lijnen, zag Elayis Tavsan een kwartier voor tijd alleen op Drommel afstormen. De eerder nog bekritiseerde doelman bracht beheerst redding, wat uiteindelijk cruciaal bleek te zijn. Invaller Vertessen kopte na tachtig minuten spelen raak uit een hoekschop, al leek de bal nog te worden aangeraakt, en in de slotminuut was Carlos Vinícius het goudhaantje van PSV. De Braziliaanse aanvaller tikte van dichtbij binnen na zeer goed voorbereidend werk van de sterk ingevallen Maximiliano Romero. Laatstgenoemde beoordeelde een voorzet vanaf links van Max op perfecte wijze en met een katachtige beweging op de achterlijn legde hij de bal panklaar voor de matchwinner. In de negen minuten aan blessuretijd kwam de voorsprong van PSV niet meer in gevaar. De formatie van Schmidt sluit hierdoor de zestiende speelronde in de Eredivisie af als koploper. Ajax en ook nummer drie Feyenoord (36 punten) volgen op slechts een punt. PSV speelt dit kalenderjaar nog competitieduels met RKC Waalwijk (19 december) en Go Ahead Eagles (23 december).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wonder boven wonder sta je gewoon bovenaan.. maar ze moeten niet denken dat het lek in Eindhoven boven is..met hangen en wurgen gewonnen.. psv moet na de winterstop van keeper veranderen want deze knaap Joel Rommel kost je gewoon punten.. tuurlijk heeft ie weleens een redding als ie gaat hurken en ze Schieten tegen hem aan.. maar je kunt niet doorgaan met hem..

12 december 2021 om 22:00

Drommel heeft ook wedstrijd na wedstrijd geweldige reddingen zoals hoe hij hier de 2-0 voorkwam.

12 december 2021 om 22:28

Dat neemt niet weg dat 32candela gelijk heeft: Drommel pakt geen punten. Sterker nog, zijn statistieken maken hem een van de minste goalies in de competitie. Er staat gewoon een doelman die pertinent weigert om van de doellijn te komen zodra er een bal van de zijkant komt aanvliegen.

Daar heeft PSV een collectief probleem: alles gaat werkelijk door het midden. Benfica toonde al aan hoe gemakkelijk dat te verdedigen is, Sociedad deed dat donderdag dunnetjes over en zelfs NEC bleef lang gemakkelijk overeind. In het tempo dat PSV aan de dag legt wordt dat redelijk voorspelbaar.

12 december 2021 om 22:40

Bij die kans op 2-0 vond ik trouwens wel dat we goed wegkwamen. Arbitrage had zo een pingel kunnen geven na die slinger van Ramalho, zo hadden we er zelf natuurlijk ook een moeten krijgen met die handsbal. Dus misschien een goedmakertje?

12 december 2021 om 22:01

Die 1 tegen 1 pakt hij geweldig aan hoor. Hij wacht lang en steekt bewust zijn been uit. Het lek is nog steeds niet boven maar het is absoluut heerlijk dat je volgend weekend gegarandeerd 1 concurrent punten laat liggen (hopelijk 2) en als je zelf wint dat je nog steeds koploper bent.

12 december 2021 om 22:06

Drommel houdt bijna altijd de een op een tegen, ook Europees een aantal keer, dat is wel echt een kwaliteit. Valt wel op dat tegenstanders heel vaak 1 op 1 komen vanaf de middellijn. Achterin staat het zovaak niet goed...

12 december 2021 om 22:30

Bij die 1 op 1 momenten zie je wel duidelijk dat hij zelf voetballer is geweest vind ik. Wel leuk dat zijn kracht daar ligt, maar een keeper wie een balletje op goal met z'n armen tegenhoudt is natuurlijk ook niet verkeerd.

12 december 2021 om 22:02

Niemand denkt dat het lek boven is, maar dit is wel heel lekker. Bovenaan in de Eredivisie en dat is gewoon netjes gezien de tegenslagen die PSV al heeft gehad. Het zal een mooie titelstrijd zijn tot het einde van het seizoen, dat is zeker

12 december 2021 om 22:09

Gewoon verdient hoor van PSV, ook gezien de dadendrang vanavond na zo een EL week zeg ik als objectieve Feyenoord supporter. Ajax gaat het sowieso niet kado krijgen dit seizoen. De klassieker kan wel eens bepalend worden.

12 december 2021 om 23:05

Ik hoop dat jullie die wedstrijd winnen! Liever Feyenoord, PSV of AZ kampioen dan die arrogante Amsterdammers. Groetjes uit Utrecht :-)

Lucky PSV.. ;-) Drommel er nooit meer in, verder een dramatisch slechte pot

12 december 2021 om 22:00

Hahaha hou zo erg van deze reacties

12 december 2021 om 22:06

Het is wel de waarheid, PSV is vooral Lucky.

12 december 2021 om 22:11

Na 200x in de laatste minuut scoren is het nog steeds lucky ja? Volgens mij ben jij vooral heel zuur.

12 december 2021 om 22:12

Feynoord toch ook dan? Die winnen laatste tijd wel vaker wedstrijden op deze manier. Ik vind ze al hele seizoen lucky. Dus om psv lucky te noemen vind ik wel te ver gaan.

12 december 2021 om 22:18

Je valt negentig minuten aan en voert druk op. Logisch dat de verdedigende ploeg eens aan het eind moe wordt en wat steken laat vallen. Heeft weinig met geluk van doen.

12 december 2021 om 22:33

Blijft bijzonder dat men late goals altijd onder de noemer 'lucky' plaatst. Dat heeft namelijk heel weinig met geluk te maken, maar alles met concentratie en conditie.

12 december 2021 om 22:00

of pech met deze keeper

12 december 2021 om 22:05

Hoe lang moesten we zeuren voor Rosario vorige seizoenen? Denk dat drommel nog meer krediet zal hebben. In de winter toch maar terugruilen voor unnerstall

13 december 2021 om 10:28

29 schoten om 6 schoten. Inderdaad lucky, voor NEC dat er maar twee ingaan van die 29.

MAXimaal weekend 💪🏻💪🏻👍👍🎉🎊🏎️⚽🏆

12 december 2021 om 22:07

Max viel ook weer eens goed in met zn voorzetten.

12 december 2021 om 22:16

Maxi was ook belangrijk

12 december 2021 om 22:25

Ook max haalde hem laatste ronde binnen... lijkt wel een psv-er😇 ow wacht😍

Het voelt eigenlijk heel gek dat psv bovenaan staat. Ik zie ze gevoelsmatig al weken niet meer als titelkandidaat. Volgens mij is het daar steeds hommeles met de trainer, veel blessures, slecht spel, 4-0 en 5-0 verliezen van concurrenten, europees teleurstellend, een stortvloed aan tegengoals. Maar ze staan er wel.

12 december 2021 om 22:02

Het is ongelofelijk inderdaad. Misschien als de geblesseerde spelers terug komen en PSV haar vorm weer terug kan vinden is er wel een kampioenschap mogelijk. Dat komt dan niet door PSV zelf, maar dat komt dan omdat Ajax het totaal nalaat om keihard uit te lopen. Krijgen we toch een spannende titel strijd?

12 december 2021 om 22:10

Oh Feyenoord doet opeens niet meer mee?

12 december 2021 om 22:16

PSVchelseaboy, maar PSV laat toch evenwel af en toe onnodig wat liggen? Ajax is natuurlijk favoriet, maar als PSV uiteindelijk meer punten pakt, zijn ze gewoon stabiel. Ook een kwaliteit. Hoewel ik ook helemaal niet het idee heb dat PSV het zo goed doet

12 december 2021 om 22:17

Kom op zeg. Als Ajax gewoon op 100% zou spelen zijn ze gewoon zonder twijfel kampioen. Feyenoord presteert boven behoren momenteel

12 december 2021 om 22:20

Als PSV blessurevrij gebleven was en een goede keeper had.. als als als

12 december 2021 om 22:26

Dat is zo, áls ajax 100% is worden ze ook kampioen. Maar Ajax is door in de champions league en wellicht gaat ze heel ver komen dit seizoen. Dan kan ajax misschien nog wat steekjes laten vallen in de competitie. Europees gaat psv het helaas niet ver schoppen ondanks dat het conference league is.

12 december 2021 om 22:35

Gijsarends, dus als iemand anders kampioen wordt ligt het aan Ajax? Als PSV meer focus heeft dan Ajax en kampioen wordt, is dat goed van PSV. Focus is ook een kwaliteit

12 december 2021 om 22:42

Waarom doen ze dat niet dan @Gijsarends?

13 december 2021 om 00:48



gijsarends, ik zie nu pas dat de vraag al gesteld was, maar je hebt nog geen antwoord gegeven; Waarom doet Ajax dat dan niet?

12 december 2021 om 22:04

Haha, ja en het mooie is dat ik heel veel mensen zie en hoor zeggen dat Ajax fluitend kampioen wordt, maar ik zie nagenoeg elke week zie prutsen in de Eredivisie. Ik ben bang dat het succes in de Champions League een hoop verbloemd, want tegen verdedigende ploegen heeft Ajax het bijzonder lastig. Het is natuurlijk een cliche, maar er is nog lang niks beslist!

12 december 2021 om 22:10

Aparte aan Ajax is; ze hebben 2x met 2-0 (zwolle, Heerenveen) en 1x met 1-0 (sparta) en 1x met 3-0 (groningen), 7x is er met 5-0 gewonnen en 1x met 9-0 (cambuur). Ik heb bij Ajax dan ook een beetje het gevoel dat wanneer de motor draait, dit een maaimachine is waar geen enkel team tegenop kan. Wanneer het niet draait, dan zijn er veel wedstrijden waar het gewoon niet lukt.

12 december 2021 om 22:13

Heb je helemaal gelijk. Waar PSV en Feyenoord al een paar keer hebben laten zien om zo'n lastige pot over de streep te trekken, gaat het bij Ajax juist mis.

12 december 2021 om 22:14

En niet vergeten om te vermelden dat Ajax in een wel heel makkeljke poel zit en of zat. Dus moeten even kijken hoe ze het gaan doen tegen een normale tegenstander die wel durft te voetballen en niet bang is van ajax.

12 december 2021 om 22:18

Beetje overdreven om te zeggen dat Sporting en Dortmund ploegen zijn die makkelijk te kloppen zijn.
Zeker Dortmund durft echt wel te voetballen tegen Ajax, maar kon het tempo niet bijbenen.
Ajax had hetzelfde als PSV op papier; in die poule kan je eerste of derde worden.
Verschil is dat Ajax de verwachtingen ver en ver waarmaakt en PSV toch een beetje door de mand is gevallen.
Terugkomend op de Champions League vind ik Poule F en Poule G echt wel zwakker dan de poule van Ajax.

12 december 2021 om 22:21

Tsjah, ergens maakt mij de prestaties in de Nederlandse competities niet zo veel uit, zolang het maar een beetje bij elkaar blijft. Laten we vooral de Europese prestaties omarmen!

12 december 2021 om 22:31

'heel makkelijke poule...' hou op man. PSV had het lastig met 10 man tegen de nummer 2 van Portugal en Ajax sloopt de kampioen (sporting) met gemak. Bovendien is Dortmund met Haaland gewoon uiterst gevaarlijk. Ajax zat niet in de moeilijkste poule, maar het was allesbehale makkelijk. Jij doet alsof ze tegen Sparta Praag, Rapid Wien en LASK Linz moesten.

12 december 2021 om 22:33

Beetje gekke opmerking Andre dat je doet alsof Ajax in een makkelijke poule zat met oa Dortmund

12 december 2021 om 22:43



Dortmund speelde in Duitsland zonder Haaland hè dus dat scheelt een hoop hè en volgens mij kreeg Dortmund ook nog rood in die wedstrijd, dus het zat Ajax niet tegen toch? En die Sporting die je zo opnoemt die bakte er werkelijk waar helemaal niks van tegen Ajax. Alleen maar aanvallen en dan ruimtes laten terwijl je weet dat Ajax dat wil.

Nou dat is het verschil he tussen Benfica en Sporting. Benfica verdedigde met 11 man (daarna 10) tegen psv terwijl Sporting gewoon dom aanviel en zoveel ruimte liet. Ik vond verdedigend Benfica veel en veel beter dan Sporting.

12 december 2021 om 23:02

Sporting probeerde dat foefje van compact verdedigen ook in de JC Arena, alleen faalden ze uiteindelijk jammerlijk. En dat had natuurlijk ook alles te maken met het scoreverloop. Als wij relatief snel scoren dan walsen we over iedereen heen. Doen we dat niet dan maken we het onszelf soms erg lastig.

12 december 2021 om 23:37

Noem 1 cl ploeg die zich zal ingraven tegen Ajax ? En wat is je smoes over Dortmund in Amsterdam met Haaland ook kansloos. Ajax tikt gewoon een absurd hoog niveau aan in de cl. Net als ook tegen psv.
Met alle respect. Nu staat psv aan kop. Straks kan het zo weer Feyenoord zijn. Ajax kan. Boeie. Gaat om na 34 wedstrijden en het zal me niet verbazen als het dan Ajax wordt.

13 december 2021 om 00:08

het is ook altijd hetzelfde verhaaltje bij jullie, ajax doet het goed ‘tegenstanders zijn makkelijk/slecht’ al zou ajax de CL winnen het is nooit omdat ze het goed doen maar steeds maar weer het verhaaltje geluk/makkelijk/blessures en ga zo maar door..

Uit eindelijk staat datzelfde sporting ongeslagen bovenaan in Portugal is Dortmund nog steeds de nummer 2 van Duitsland (als goed is zijn ze meer dan alleen Haaland) en ja bestiktas stelde niks voor maargoed om het nou makkelijk te noemen..

13 december 2021 om 10:20

@andreg,

Je durft te praten over een makkelijke poule?
Je gaat er zelf uit tegen 10 man van de nr. 2 van Portugal, terwijl Ajax in de poule zit met de kampioen van Portugal, daarbij heb je de nummer 2 van de Bundesliga, met de op 1 na beste spits ter wereld (op Lewa na).

En Turkse clubs is in het verleden nooit makkelijk gebleken voor Nederlandse clubs.

Terwijl je zelf tegen de nummer 5 van Spanje,
Nummer 8 !!!!! van Frankrijk (mindere competitie dan Duitsland) en de nummer 2 van Oostenrijk eruit gegooid word.

Grappig, maar de poule van Ajax was niet de beste, maar ook zeker geen makkelijke poule.

13 december 2021 om 10:24

@andreg,

Dus Hummels krijgt rood tegen Ajax, dan zit het niet tegen.

Benfica krijgt rood tegen PSV, zit het dan wel tegen ?!
Daarbij zou ik Dortmund zonder Haaland wel 10x tegen psv willen zien spelen.
Ik durf mijn geld erop te zetten dat Dortmund dit Minimaal 7 keer wint.

12 december 2021 om 22:04

Schmidt haalt gewoon het maximale uit deze selectie.

12 december 2021 om 22:07

Dat is ook wel de bedoeling van een trainer, vooral als die de hele selectie zelf samen heeft mogen stellen.

12 december 2021 om 22:21

"vooral als die de hele selectie zelf samen heeft mogen stellen". Het overgrote deel van de spelers die PSV heeft, stonden al onder contract voor de komst van Schmidt hoor? De hetze tegen die man in Nederland begint echt bizar te worden, zoveel onwaarheden die worden aangehaald alleen maar om hem te kleineren..

12 december 2021 om 22:32

Schmidt vertrekt uiteindelijk met de staart tussen de benen terug naar een clubje als Werder Bremen.

12 december 2021 om 22:32

Drommel, nvogo, rahmallo, max, mwewe, sangare, gotze, zahavi, vinucius en wie vergeet ik? Nee is vooral zijn selectie. Hij doet er te weinig mee. Dat je nu boven ajax staat zegt niets. Het is met bagger voetbal zonder lijn in het spel.

12 december 2021 om 22:40

Vinicius en Sangare zijn gewoon gehaald door de technische leiding van PSV. Daar staan dan tegenover spelers die voornamelijk voor zijn komst zijn gehaald en ook al waren afgeschreven zoals Boscagli, Bruma, Doan, Guti, Mauro enzovoorts. Schmidt is toch degene die ze allemaal aan de praat heeft gekregen, en er nuttige spelers voor PSV van heeft gemaakt. Het veldspel is zeker niet altijd goed, en of er met hem verlengd moet worden zou ik laten bepalen door hoe je het seizoen eindigt, maar hoe hij structureel de grond in wordt geboord hier in Nederland is belachelijk.

12 december 2021 om 22:42

Klopt niet. Max stond al op het lijstje van John de Jong voordat Schmidt kwam. Schmidt wilde eigenlijk Mark Flekken halen van Freiburg. Sangare is door de scouting gehaald. Vinicius was een paniekversterking. Trouwens, van een selectie van wat is het 27 spelers zijner volgens jou dus 9 van Schmidt (wat niet klopt maar ok), dat is dus nog steeds 1/3 dat is dus niet de hele selectie! Schmidt heeft dus alleen zelf geopteerd voor Mvogo (die niet eens speelt), Ramalho, Mwene, Gotze en Zahavi. Hij laat wel vaak (al dan niet gedwongen) jeugdspelers invallen. Die Doan, Mauro, Bruma doen het redelijk onder zijn hoede terwijl het zeker niet de beste spelers zijn. Vertessen is echt een verrassing, als die bij Ajax had gespeeld was die al 50 miljoen 'waard' geweest...

12 december 2021 om 23:04

Ach, Vertessen, nou niet overdrijven. Dat is een talentje en aardig loopvermogen maar echt niet de nieuwe Bale ofzo.

12 december 2021 om 22:05

PSV is vrij consistent tegen de kleintjes.
Willem II was in supervorm toen we ervan verloren, Heereveen verliezen we uit altijd punten. Ajax en Feyenoord waren beter maar kwamen ook toen een aantal belangrijke spelers geblesseerd waren.
Al met al wordt de sportieve malaise enorm overdreven; pech met de Europa League loting en moeilijke wedstrijden verliezen is jammer, maar uiteindelijk sta je wel eerste en ben je Europees overwinterd (al dan niet in het toernooi dat je wilde).

12 december 2021 om 22:16

Klinkt als een visie van iemand met een roze bril. PSV heeft na een flitsend begin heel veel moeizame wedstrijden gespeeld.

12 december 2021 om 22:22

En die wedstrijden ook gewonnen, dat vergeet je erbij te vermelden ;-). Er werd vandaag niet veel gecreëerd, maar NEC heeft buiten de kans op de 2-0 ook niets gedaan, behalve profiteren van een blunder van Drommel dan.
Feit is; na 16 speelrondes staat je bovenaan, spelen de nummer twee en drie nog tegen elkaar. Heb je uitwedstrijden in Tilburg, Heerenveen, Amsterdam, Almelo en Alkmaar gehad. Buiten Feyenoord, Utrecht en Vitesse zijn dan zo'n beetje alle pittige uitwedstrijden.

PSV is vrij constant en ik snap niet dat iedereen zo negatief naar het team kijkt en Roger Schmidt. De blessures werken natuurlijk ook niet in je voordeel.

12 december 2021 om 22:23

Door die dikke nederlagen 3 4 en 5-0 lijkt t wat erger dan t is misschien.

12 december 2021 om 22:44

Die wedstrijd hier in Utrecht kan je wegstrepen. Als we PSV kunnen helpen zullen we het zeker niet nalaten :-) Wij haten Amsterdam :-D

13 december 2021 om 09:03

Het stomme is dat PSV zowel tegen Heerenveen als tegen Willem 2 goed voetbal speelde. Het lijkt erop dat ze juist de wedstrijden waarin ze goed spelen punten verspelen. Ook tegen Ajax en Feyenoord waren ze lange tijd gewoon gelijkwaardig.

12 december 2021 om 22:10

Hoezo voelt het gek? Kampioen wordt je tegen de kleintjes en dat doet PSV gewoon constant. Ze verliezen weliswaar alle topwedstrijden maar tegen de kleintjes doen ze wat ze moeten doen.

Gefeliciteerd PSV aanhang! Knap teruggevochten in zo’n matige wedstrijd, op die manier word je kampioen.. Schandalig dat wij volgende week zomaar op 4 punten achterstand de winterstop in kunnen gaan..

12 december 2021 om 22:01

Kampioen lijkt me wat overdreven, daarvoor zijn ‘we’ veel te ellendig erbarmelijk bij tijd en wijlen

12 december 2021 om 22:03

Dat is maar hoe negatief je het wil bekijken. PSV draait voor geen meter en staat bovenaan. Ajax en Feyenoord bewierookt, maar doen het qua punten niet beter. PSV kan alleen nog maar verbeteren.

12 december 2021 om 22:29

Bedankt voor de felicitatie. Ik vind t vooralsnog instabiel bij vlagen. Matige keeper, matige spits. Desondanks... ik denk dat de dikke nederlagen bijdragen aan de negatieve beeldvorming. Falen tegen Benfica, Sociedad. Pakken slaag tegen Ajax en Feyenoord. Maar tussen door worden de wedstrijden wel gewonnen. Om kampioen te worden denk ik dat PSV nog wat versterkingen nodig heeft. En misschien egoïstisch alles op de competitie gooien omdat we momenteel niet sterk genoeg zijn voor meerdere competities tegelijk. Veel kreupele jongens. Gotze Propper Ginkel. Madueke en ook Gakpo. Vaak zwak ziek misselijk. Das in potentie een leuk groepje spelers .

13 december 2021 om 09:06

Ik denk dat voor alle 3 de ploegen geld dat ze goede en mindere wedstrijden spelen. Waarbij als het Ajax betreft een incident is (zijn er dit seizoen al wel veel) en het bij PSV en Feyenoord meer aan de selectie ligt. Maar het is voor mij vooral opvallend hoe groot het verschil tussen goed en slecht kan zijn.

Uiteindelijk wel een terechte uitslag maar wat was het ook bij PSV weer moeizaam. Extra zuur dat Ajax het zo weggeeft in 4 wedstrijden. Leuk voor Romero in elk geval. Hoogtepunt van de speelronde die assist.

Back where we belong.

12 december 2021 om 22:07

Conference League?

12 december 2021 om 22:10

Zoals Feyenoord, AZ en Vitesse? Oh wacht die hadden zich dit jaar waarschijnlijk niet eens geplaatst als de Conference League er niet was..

12 december 2021 om 22:10

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat Heide de eerste plek in de Eredivisie bedoelt ;-). Als dat niet duidelijk is dan bij deze de uitleg en de reminder.

Het is mij werkelijk een raadsel hoe drommel in het profvoetbal terecht is gekomen. Mvogo is ook niet de beste keeper maar het word nu toch echt tijd om drommel naar de bank te sturen.
En dat het liefst bij een amateurclub.
Desondanks toch heel blij met de 3 punten! Dik verdiend.

Bizar slecht weekend van z'n beetje elk top team. Gelukkig weet PSV hem er door heen te slepen.

12 december 2021 om 22:00

Niet alleen van de top teams.. wat was dit een verschrikkelijk weekend zeg..

12 december 2021 om 22:01

Feyenoord speelde behoorlijk, maar had vooral pech

Lucky PSV.

De zwakste ploeg van nl in Europa nu koploper met zo slecht spel. Wat een grap!

12 december 2021 om 22:02

Frustratie druipt er vanaf. Fijn weekend het “Bayern” van Nederland. 😉

12 december 2021 om 22:02

Kom kom, laat je niet zo kennen..

12 december 2021 om 22:03

Moet je nagaan hoe slecht de resterende 17 ploegen zijn

12 december 2021 om 22:47

Behalve wij, FC Utrecht, dan ! ;-)

12 december 2021 om 22:03

Dit soort reacties maakt de overwinning nog zoeter, alsjeblieft kan je er nog meer plaatsen. Smullen geblazen

12 december 2021 om 22:03

Maarten... ze speelde niet in dr cfl. Die competitie slaat nergens op. Hoe slecht is de rest dan als deze 'grappig boven aan staat?

12 december 2021 om 22:03

Aii 1-2. Die pils smaakt nog lekkerder na jouw reactie. Heeeeeerlijk.

12 december 2021 om 22:04

Zwakste ploeg.. 3 van de 5 clubs zijn puur door, omdat de Conference League geintroduceerd is dit jaar. Ohja, PSV speelt daar nu ook in. Feyenoord, Vitesse en AZ hadden er net zoals PSV gewoon uitgelegen in de Europa League.

12 december 2021 om 22:04

Dat zwakke PSV staat anders wel bovenaan. Staat boven Ajax ene team dat wordt vergeleken met de wereldtop. Daarom is het zo knap van PSV dat ze eerste staan.

12 december 2021 om 22:07

Ga je nou serieus Sociedad en Monaco vergelijken met Randers, Mura of Union Berlin?! Dat is pas een grap! Calimerooooooooooooooooo!

12 december 2021 om 22:09

Doen ze het toch net iets beter als die geweldige top ploegen 😂

12 december 2021 om 22:25

Toch knap dan om als zwakste ploeg bovenaan te staan.

13 december 2021 om 09:09

Maar wel terecht gewonnen. Maar wie zou er dan 1ste moeten staan ? Het spel van Ajax in de ED is ook al weken niet aan te zien. Tenzij ze ploegen hebben zoals laatst Willem 2 die dacht gewoon te kunnen voetballen. Alle 3 de ploegen wisselen goed voetbal af met voetbal dat normaal gesproken niet voldoende is voor de subtop in Nederland.

13 december 2021 om 10:45

@janssen,

Als er 11 man binnen 30 meter van de goal af staan is het al snel zo dat het voetbal niet om aan te zien is.
Je moet dan alleen opzoek naar het gaatje, wat vaak veel geduld vergt.
Gisteren speelde Ajax niet goed genoeg, dan kom je er niet doorheen, al was de tweede helft vele malen beter.

13 december 2021 om 10:49

Ik besef dat het lastig voetballen is als er zo verdedigd wordt maar we hadden allemaal toch verwacht dat Ajax er minder problemen mee zou hebben. Ik kan mij de tijden ook herinneren dat het tempo zo hoog was dat het bijna niet te verdedigen was. Dat mis ik ik nu wel. Daarnaast zie ik bij Ajax ook geen wissels op de bank zitten die het verschil maken op het moment dat het niet loopt.

Typisch weer. Het is geen leuke dag om voor Ajax te zijn.

12 december 2021 om 22:03

Het is het weekend van MAX :'

Dit is lekker zeg. Veel op aan te merken: Van Ginkel die niet naast Sangaré kan spelen (makkelijkste positie zou je haast denken), en Drommel die echt tekort komt. Maar als je donderdagavond in Spanje speelt en nu in de laatste 10 minuten nog het om kan draaien; chapeau. Koppositie maar nog (te) veel om te verbeteren.

12 december 2021 om 22:02

Weetje wie ik echt slecht vond; Gakpo. Die liep maar een beetje ballen op te halen, ballen verkeerd inspelen etc. Die positie midden op het veld is denk niet het beste voor hem of wel?

12 december 2021 om 22:07

Nee zeker niet. Moest ook op rechts beginnen, waarom weet niemand. Schmidt maakt er echt wel weer een potje van want zo'n close call was niet nodig, helemaal wanneer je met van Ginkel start en je beste speler op rechts zet, zo onnodig. Ik had eerlijkgezegd niet verwacht dat we 'm nog zouden winnen.

12 december 2021 om 22:15

Ik was dus de 2e helft aan het kijken en had het ook totaal niet verwacht. Dacht al bij mezelf Feyenoord komt nog als kleine winnaar uit het weekend maar helaas. Gefeliciteerd zulke potjes moet je winnen om kampioen te worden!

12 december 2021 om 22:25

Stond inderdaad totaal niet op zijn plek. Moet denk ook nog even inkomen sinds zijn blessure. Maar hij heeft nu tijdens zijn eerste wedstrijden tegen Utrecht en Sociedad spits gestaan (is hij niet), terwijl hij juist goed is als hij van links naar binnen kan. En vandaag eerst vanaf rechts en daarna vooral centraal. Tsja, met in het achterhoofd dat hij net terug is van een blessure kan ik hem dat niet aanrekenen.

13 december 2021 om 07:29

Klopt. Gakpo is op zijn best als hij rusht naar binnen vanaf links. Moet het van zijn beweging hebben en niet statisch in de kleine ruimtes. Ik zeg niet dat Gakpo Thierry Henri is, maar Henri maakte ook veel goals zo.

Ik kan een heel waslijst gaan typen over wat wel en niet goed ging. Maar we staan bovenaan. Ondanks blessures, zwak spel, verlies van grote wedstrijden en een oppermachtig Ajax. Knap en blij mee!

Wat een laatste actie van Max(i), geheel in stijl van deze zondag. Maar wat een slechte pot van psv zeg. Bah bah.

ECHT ONGELOOFLIJK. Hoe dan alleen altijd NEC de club zijn waarvan je weet dat ze alsnog gaan verliezen als ze 1-0 voor staan in de 70e minuut. Ik had er gewoon al zo €100 op ingezet als het moest. Nu al drie of vier wedstrijden achter elkaar in de laatste minuten of seconden de punten weggegeven. Sjonge jonge wordt er krankzinnig van

Je verzint het niet. Zo'n verschrikkelijk slechte instelling in de eerste helft, tweede helft begint ook slecht tot van Ginkel eruit ging, daarna begon het eindelijk te lopen. Vertessen met een prima goal en dan die assist van Maxi Romero, geweldig man. Verdiende overwinning natuurlijk en de lachende derde dit weekend. Goed weekendje zo!

12 december 2021 om 22:19

Gefeliciteerd kerel!

12 december 2021 om 22:32

Sportief man, bedankt!

13 december 2021 om 09:11

Van Ginkel kan echt idd echt niet meer. Je moet hem en PSV beschermen door hem niet meer op te stellen.

Drama spel weer vandaag, maar we staan voor nu even bovenaan. Er moet echt wel wat veranderen, want dit ga je zo nooit lang volhouden.

Nou, ik heb PSV deze wedstrijd eens helemaal bekeken maar wat een matige ploeg is dat zeg. Is haast een wereldwonder als ze kampioen worden. Ajax mag bij zichzelf te raden gaan.

12 december 2021 om 22:16

Psv doet het in de competitie op dit moment beter dan Ajax, naar de mogelijkheden die de clubs hebben

13 december 2021 om 09:13

Het is jammer dat je je oordeel velt na deze wedstrijd en dat je dit niet doet na de wedstrijd tegen Heerenveen (hoewel ze deze wedstrijd niet wonnen). Ook voor PSV geldt (volgens mij geldt dit voor elke ploeg in de ED) dat het verschil tussen goed en slecht wel erg groot is. En dit kan nog per week verschillen.

Vandaag werd ik voor de zoveelste keer dit seizoen moedeloos van het totale gebrek aan individuele kwaliteit op het veld. Het is ongelooflijk dat wij na zestien wedstrijden bovenaan staan want in mijn ogen is dit het slechtste PSV in jaren. Wel een heerlijke assist van El Tigre trouwens, het is hem van harte gegund! 🐅 En Drommel helaas maar eens banken, tijd voor Mvogo

12 december 2021 om 22:34

Of een andere keeper in de winterstop. Desnoods huren.

Toch wel een beetje jaloers. PSV weet net als Feyenoord zulke wedstrijden wel te winnen. Nu hopen dat Ajax wint bij Feyenoord en thuis tegen Fortuna dan blijft de schade nog beperkt. En kan Ajax naar de winterstop de achtervolging in zetten.

12 december 2021 om 22:03

Ja dit. Feyenoord doet dit 2x tegen Sparta en Az. Psv tegen GAE en nu Nec. Wij doen dit amper.

12 december 2021 om 22:07

Dat Feyenoord tegen Sparta en AZ de wedstrijden eigenlijk allang voor de 90e minuut in het slot had moeten gooien, evenals PSV vandaag, vermeld je er dan weer niet bij. Je zou zelfs nog eerder kunnen zeggen dat Feyenoord nog te weinig punten heeft gehaald als je kijkt naar de wedstrijd van vandaag, tegen Twente en tegen Vitesse.

12 december 2021 om 22:09

Ja dus? Feyenoorf haalt die zeges alsnog binnen. Dat is juist het punt dat hij maakt. Ajax had ook allang moeten winnen van go ahead en utrecht maar bij ajax valt die bal nooit goed op het eind. Gewoon nooit.

12 december 2021 om 22:14

Hijniet!

Niet zo gepikeerd. Ik heb er juist bewondering voor dat zij het wel kunnen en dat wij het gewoon nooit doen. Het is juist een compliment naar zowel Feyenoord en Psv. M.a.w wanneer het vaak gebeurt is het geen toeval.

Maar ga vooral het slachtoffer uithangen.

12 december 2021 om 22:27

PSV had in de wedstrijd bij Heerenveen het beste van het spel,vele kansen maar maken het niet af. Het hangt allemaal een beetje als los zand aan elkaar. Maar, tegelijk gun ik het ze wel. Ze hebben de laatste jaren heel veel pech. Ik was niet eens bedroefd toen we vorige week op onze flikker kregen daar in Eindhoven.

12 december 2021 om 22:31

Sommigen mensen krijgen het altijd voor elkaar een opmerking negatief uit te leggen....
Top dat er nog mensen zijn die ook een compliment kunnen geven aan de concurrent.

12 december 2021 om 22:37

Als PSV supporter heb ik het idee dat ze maar wat doen soms. Vrijblijvende passjes op de gok etc. Hotsknots. Kan op Heerenveen uit weinig vaste patronen ontdekken al is t lastig voetballen als je snel op achterstand komt tegen een busparkerende ploeg

13 december 2021 om 09:22

@ meneer Daniel, het is idd opvallend dat Ajax in de ED bijna tot geen wedstrijd wint als ze met rust niet voor staan. Waar PSV en Feyenoord (mede door wissels) toch nog wel eens de beslissing kunnen forceren mede door wissels zie je dit totaal niet bij Ajax. Daar staat wel weer tegenover dat PSV en Feyenoord zekere voorsprongen wel weer vaker uit handen geven (PSV o.a. tegen Heerenveen en Willem 2 (beide wedstrijden waren ze hele lange tijd echt goed en lange tijd heer en meester)).

Nooit meer v ginkel aub... 'is swear on my mom he is playing against us' zoals benzema zou zeggen. Dat had hier zo gekunt, je speelde de 1e helft echt met 10 man.

13 december 2021 om 09:23

Met 10 man was je waarschijnlijk nog beter geweest. Nu denk je dat hij dingen doet terwijl hij dit niet doet. Het middenveld is soms al een gatenkaas, maar met hem erbij is er nog meer gat en minder kaas.

Wat een ommekeer zeg gewoon koploper hoe dan? Wat als PSV echt goed gaat spelen.? Vandaag leek echt nergens op.

13 december 2021 om 09:24

Ik vond PSV o.a. tegen Heerenveen en Willem 2 lange tijd heel goed spelen. Die wedstrijden wonnen ze dus niet.

Ik kan alleen maar bewondering hiervoor uitspreken. Wij komen amper van een achterstand terug en scoren bijna nooit in de laatste minuten.

Verdiend.

Hoppa lekker koppositie!

Jammer, het leek even alsof de schade voor Feyenoord beperkt zou blijven maar uiteindelijk moet je wel zo eerlijk zijn om toe te geven dat PSV dik en dikverdiend heeft gewonnen. Zal hier wel weer een hoop geklaagd worden over het tijdstip van de winnende goal, maar een goal in de laatste minuut telt simpelweg net zoveel als een goal in de eerste.

Gefeliciteerd psvers met de koppositie. Jammer dat die Romero het dat niet maakt want wat een actie was dat

Lucky psv weer. Jammer NEC. Was jullie meer gegund.

12 december 2021 om 22:08

Nou nou lucky? Scoren in de 90ste minuut de 1 - 2 maar als je zoet hoeveel kansen PSV wel niet heeft gehad + balbezit. Overwinning is gewoon terecht.

12 december 2021 om 22:15

Echt lucky ja! Zoveel blessures, Gakpo, Madueke, Sangare, Zahavi, Romero er maandenlang uit. Van Ginkel die echt niet in vorm is. Propper die echt niet wedstrijdfit raakt, Max weer corona. In de EL Champions League waardige tegenstanders maar ja. Echt superlucky zijn ze daar in Eindhoven!

Terechte zege hoor, waar het voor Feyenoord en Ajax vandaag niet goed valt valt het voor PSV allemaal de juiste kant op. Mooie assist ook van Romero bij de 1-2. Ik vond Sangere wel weer goed. Drommel blijft PSV goals kosten.

Voor de rest baal ik echt ontzettend hard, dat we in hemelsnaam op dit PSV de achtervolging moeten inzetten terwijl we hier allang afstand van moesten nemen. Druk staat er voor ons nu volle bak op richting Feyenoord uit, want dit jaar geen kampioen worden zou echt een wanprestatie en een schande zijn.

Max is de beste spits die we hebben. Dat bewijst hij nu maar weer, hopelijk blijft hij fit.

12 december 2021 om 22:35

Zonder meer! Als hij fit weet te blijven kan hij echt nog steeds tot een succesnummer uitgroeien. Bizar hoe hij zich tot het uiterste weet in te spannen bij die voorzet trouwens; voor iemand die net een liesblessure te verwerken heeft gehad en sowieso bij elk zuchtje wind geblesseerd lijkt te raken durft-ie behoorlijk. Hoop echt dat dit het begin van meer is; heb zijn prestaties bij Velez tussentijds ook gevolgd en zag toen echt een heel goede spits actief.

Leuk voor PSV, maar kansloos voor de landstitel. Als PSV er moet staan, staan ze er nooit. En maar met afgunst naar Amsterdam kijken. Ik ben van beide geen fan, maar PSV mag blij zijn als ze de 2e plaats pakken.

12 december 2021 om 22:09

Staan ze er nooit? Vgm heeft de gehele concurrentie niet gewonnen maar PSV juist wel. Hoezo er niet staan?

We kunnen ervan zeggen wat we willen, maar PSV staat momenteel terecht bovenaan. Gefeliciteerd Eibdhovense vrienden! 👌

12 december 2021 om 22:18

Sportieve reactie

12 december 2021 om 22:29

Mooi om te zien dat er ook eerlijke Ajacieden zijn. Uitzonderingen bevestigen altijd de regel. Vandaar ook je vele likes :-) Was iedereen maar een beetje zoals jij :-) Groetjes uit Utrecht :-)

12 december 2021 om 22:36

Zoals wel vaker, erg sportief De Toekomst. Bedankt kerel!

12 december 2021 om 22:38

Dank Toekomst. Fijne avond!!

Precies vanaf de wissel van Ginkel begint PSV te voetballen. Niet de eerste keer dit jaar. Schmidt leert erg weinig van zijn fouten.

12 december 2021 om 22:42

Ik vind de kritiek wel erg eenzijdig op Schmidt gericht zeg! Die man klaagt bij de directie van PSV toch niet voor niets over het magere investeringsklimaat in Eindhoven? PSV harkte tientallen miljoenen binnen en gaf slechts zo'n 6M uit. Tuurlijk heeft hij met miskopen als Zahavi en Mwene zijn stempel gedrukt. Maar is John de Jong en de scouting niet verantwoordelijk voor het halen van een zwakke keeper? En als Gutierrez en Thomas - eerdere tegenvallers - niet goed genoeg zijn, waarom trek je dan met Gotze, Van Ginkel én Propper drie spelers die om de haverklap in de lappenmand liggen, structureel niet wekelijks wedstrijden kunnen vol maken? En als je weet dat Zahavi niet iemand is waar je altijd op kunt bouwen, zeker niet in het voetballende gedeelte, waarom haal je dan een houten klaas met harde poten die dat niveau ook niet ontstijgt? Dit is het vierde jaar De Jong; deze club leert niet van zijn fouten.

En daar heb je het verschil psv weet de mindere wedstrijden wel in winst om te zetten bij ajax gaat het kopje hangen en vinden ze het wel prima

13 december 2021 om 09:29

Je kunt o.a. Vertessen niet goed vinden, maar Vertessen is wel een voorbeeld van een speler die een bepaalde nieuwe energie in een wedstrijd kan brengen. Als ik hem met Neres vergelijk dan heeft Neres aangetoond veel klasse te hebben, maar de energie die gevraagd wordt als het niet loopt zie ik bij hem totaal niet terug. Dat is ook 1 van de dingen die ik op de bank van Ajax vind ontbreken.

Max wint, PSV wint, Ajax verliest, kortom Super Sundayyyy

Wat een laatste actie van Max(i)! Geweldig, bovenaan. Maar het hield niet over met sommige momenten zeg. Snel vergeten en door. Maar man wat een einde weer, slecht voor m'n hart dit soort sportdagen.

Kampioen wordt je tegen de kleintjes en dat doet PSV gewoon prima.

12 december 2021 om 22:15

Nja, verliezen van AZ vind ik dan weer allesbehalve een schande. Hoewel Ajax normaal dat soort wedstrijden wel weet te winnen, en PSV dit soort wedstrijden dit seizoen vaker heeft verloren, volledig omgekeerde weg dit weekend.

12 december 2021 om 22:32

Zahavi is bij ons in Kanaleneiland welkom hoor. Of misschien kan hij beter in een rustig dorp in de buurt van Eindhoven gaan wonen. Lijkt me Best ;-)

In de eredivisie is PSV geschikt, in Europa komen ze nooit verder. In de Nederlandse beker komt men ook nooit verder. PSV heeft altijd alles over voor de eredivisie.

12 december 2021 om 22:19

Precies, in 2005 1 goaltje tekort tegen AC Milan in de halve finale van de CL. In 2016 gestrand op penalties tegen de latere CL-finalist. Volgens mij hadden ze ook nog eens superveel pech met de scheidsrechter in Madrid. Maar goed. Onze Eindhovense vrienden zijn alleen geschikt voor de ED :-D Heel Utrecht is blij dat PSV bovenaan staat. Vele Turken hier rijden op dit moment toeterend door de straten, PSV-shirts aan :-D

Uiteindelijk toch terecht gewonnen nu drommel en van ginkel niet meer opstellen dit seizoen en misschien een goeie aankopen doen in de winterstop

Pffff. Het is toch erg dat je nog noet eens kunt genieten dat je bovenaan staat, omdat je weet dat we met dit spel niks zullen bereiken. Matig en traag spel. Wacht nog steeds op het moment, dat er structuur in het spel komt.

13 december 2021 om 07:38

Volledig eens. Tis veel gokballetjes, op hoop van zegen voorzetjes, vrijblijvendheid. Er zit geen meedogenloosheid in ons elftal.

Wat een heerlijke sport zondag!
Feyenoord gelijk, Ajax verlies, de Onzen winnen en pakken de koppositie en dan nog Superrrrr Max!
Me happy. Veeeery happy.

12 december 2021 om 22:24

Klinkt misschien gek, maar al met al is dit sportweekend voor mij ook super. Max wereldkampioen! En hoe? Ik had hier zo voor getekend!

13 december 2021 om 02:25

Goeie reactie! Ik ben A noch P supporter maar ik vond de scheids absurd tegen NEC fluiten..in de EL zat het PSV tegen maar in de eredivisie zit de arbitrage/ VAR heel erg mee..

Max gewonnen, PSV gewonnen, de concurrentie die punten verspeeld....... als mijn vrouw vanavond heel toevallig ook nog eens een keer zin heeft, dan is het een topweekend 😉

12 december 2021 om 22:26

Daar heb ik niks mee, niet naar gekeken lief voor het proberen mee te denken

Weer een ontzettend slechte wedstrijd die 3 punten op levert. Mooi dat we boven aan staan maar ik kijk hier niet met plezier naar. Drommel moet echt per direct banken trouwens.

Ben ik nu de enige die ziet dat Vinicius bij de 2e goal vóór de bal staat?
Ben ik de enige die opmerkt dat de spits van NEC ( Tavlan oid).bij de uitbraak omvergeduwd wordt door Ranallo?
Bij de ' buitenspel' situatie kan ik fout zitten, dat de VAR niet ingreep.bij de duw van de PSV verdedlger vind ik raar...

13 december 2021 om 03:52

Ja je bent de enige. Stond duidelijk achter de bal.

En dat pingel moment heb je goed gezien. Echter werd er even daarvoor ook een duidelijke handsbal van een NEC speler in de 16 weggewuifd. 2x een pingel dus niet gegeven, beide dus gelijk zullen we dan maar zeggen.

Toch zie ik PSV dot niet volhouden tot het einde. Het gaat allemaal net een tikkeltje te moeizaam, plus de hoeveelheid blessures is ook aardig zorgwekkend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren