Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Joshua Kimmich laat zich toch vaccineren tegen coronavirus

Laatste update:

Joshua Kimmich gaat zich toch laten vaccineren tegen het coronavirus. De 26-jarige middenvelder van Bayern München zal later op de zondag in de studio van de ZDF tekst en uitleg geven over zijn besluit, zo meldt de Duitse omroep. Kimmich liet eerder nog openlijk weten dat hij zich niet had laten vaccineren tegen het coronavirus.

Kimmich legde in oktober na afloop van het gewonnen thuisduel met TSG Hoffenheim (4-0) voor de camera’s van Sky Deutschland waarom hij nog niet gevaccineerd is. "Ik heb mijn vraagtekens bij het feit dat er weinig studies zijn gedaan naar de gevolgen op lange termijn", gaf hij destijds te kennen. Het besluit zorgde voor de nodige kritiek op Kimmich, die de laatste weken niet in actie kon komen voor Bayern München.

Kimmich moest in november al tot twee keer toe in quarantaine, nadat hij in contact was geweest met een besmet persoon. Vervolgens werd hij ook zelf positief getest op het coronavirus. Inmiddels is hij uit quarantaine, maar Bayern maakte afgelopen week bekend dat hij dit kalenderjaar niet meer in actie kan komen. “Het gaat goed, maar ik ben door wat longproblemen nog niet in staat om volledig mee trainen. Daarom zal ik nu aan de gang gaan met hersteltraining en ik kan niet wachten tot ik in januari weer in actie kan komen”, zei Kimmich op de website van Bayern.

BILD meldde eerder dat Bayern zijn niet-gevaccineerde spelers geen salaris zou uitkeren wanneer zij in quarantaine zouden zitten. Inmiddels hebben Serge Gnabry en Jamal Musiala - die net als Kimmich en Eric Maxim Choupo-Moting tot het niet-gevaccineerde gezelschap binnen de selectie van Bayern behoorden - alsnog laten vaccineren, terwijl Michaël Cuisance volgens BILD nog altijd overweegt om dat ook te doen. Nu heeft dus ook Kimmich besloten om zich alsnog te laten vaccineren tegen het coronavirus.

“Het was moeilijk om om te gaan met mijn zorgen en angst, dus dat is de reden dat ik het afgewacht heb”, zo tekent de ZDF op uit de mond van Kimmich. De Duits international gaat zich bij de Duitse omroep voor het eerst uitspreken over zijn huidige gezondheidssituatie, die ervoor zorgt dat hij de wedstrijden tegen VfB Stuttgart (14 december) en VfL Wolfsburg (17 december) in de komende weken nog aan zich voorbij zal moeten laten gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verstandige keuze, dat er maar veel mogen volgen.

12 december 2021 om 12:56

Slechte* keuze. Maar het is zijn eigen persoonlijke keuze. Ik wens hem veel succes toe

12 december 2021 om 13:38

Inderdaad slechte keuze om het pas na infectie te doen. Nu heeft hij namelijk longschade door corona wat natuurlijk compleet te voorkomen was geweest. Hopelijk ziet hij zijn eigen domheid nu in moedigt hij anderen aan om niet dezelfde fout te maken

12 december 2021 om 13:44

Ik lees net dat artsen van Bayern vrezen dat hij mogelijk permanent 10 procent van zijn longcapaciteit kwijt is... Kan hij mooi een langetermijn studie doen, aan zichzelf. Lol

12 december 2021 om 14:13

Toch wel grappig dat in een situatie als deze de ware aard van mensen naar boven komt. Dat jij zo'n lol hebt over het feit dat iemand die bezorgd was nu wellicht met permanente problemen kampt. Wat moet je dan een ongelofelijk slechte persoonlijkheid hebben..

12 december 2021 om 14:39

@sosuhsz
Ok je beëindigd je verhaal met Lol omdat iemand volgens een arts 10 procent van zijn longcapaciteit kwijt zou zijn. Iemand die zo reageert is gewoon zielig. Ik hoop dat je je eigen reactie nog een keer leest en dan denkt dat je even een zwak moment had want dat overkomt de beste wel eens, zo niet dan ben jij diegene die een langetermijn studie kan doen, aan zichzelf. Lol, die o verander ik dan in jouw geval in een U.

12 december 2021 om 17:34

Er zit een bepaalde zwarte ironie in dat iemand bezorgd is over een veilig vaccin en 10% van zijn longcapaciteit kwijt is door het virus waartegen dat vaccin beschermt.

12 december 2021 om 18:20

Dat is geen zwarte ironie maar gewoon in en in slecht, plus laten we dat verhaal van die longcapaciteit ook maar even afwachten. Het interessante is dat artsen dat soort medische informatie niet naar buiten brengen dus is allemaal een beetje voorbarig dit. Het enge van deze reactie is dat meer dan 30 man dit liken, die vinden het dus prettig als iemand schade ondervind van een manier van denken die niet de hunne is.

12 december 2021 om 12:59

Hopelijk is hij dan een voorbeeld voor velen. Groot voetballer. Ogenschijnlijk verstandige jongen ook. Dit zou nog wel eens enkelen over de streep kunnen trekken. Hier hoop ik dan uiteraard ook op

12 december 2021 om 13:04

@Iedereen: Laat het a.u.b. wel een gezonde discussie worden, want dit onderwerp wil nog wel eens ontaarden in een ware veldslag. We hebben mensen die pro-vaccineren en anti-vaccineren zijn. Prima. Ieder zijn mening en na twee jaar is het wel duidelijk dat de ene groep het niet eens gaat zijn met de andere. Ik vind het jammer om, in vorige discussies, te zien hoe sommigen op anderen reageren. Probeer dat s.v.p. niet te doen. Dat houdt deze site nog mooi!

12 december 2021 om 13:40

Ben ik helemaal mee eens. Ben zelf gevaccineerd en heb er geen probleem mee dat iemand dat niet doet.

12 december 2021 om 14:12

Idd, wel vreemd om je nu te laten vaccineren als je net hersteld bent. Dan voegt de vaccinatie toch niets meer toe?

12 december 2021 om 14:20

Deze reactie mag wel blijven staan echt wereld op zijn kop.

12 december 2021 om 14:40

Waarom vind je dat?

Tja en uiteindelijk zullen zo de meeste wel volgen. Zonder die vaccinatiedwang was dit nooit gebeurd. Als je een man van je principes bent buig je niet voor de ietwat maatschappelijke druk.

12 december 2021 om 12:36

Een man van principes.. in welke film is jouw leven vastgelopen? Godfather? Serie Peaky Blinders?

Kimmich is in contact geweest met clubartsen, professoren, psychologen en is dan uiteindelijk tot een conclusie gekomen dat het vaccineren misschien niet eens zo een gek plan lijkt.

12 december 2021 om 12:43

@cmg, tussen de eerste vaccinaties bij die voetballers en nu zit al inmiddels meer dan een half jaar tijd. In die tijd zijn er vast genoeg gesprekken geweest met genoemde mensen. Heb het trouwens niet alleen over Kimmich maar ook over die andere Bayern spelers. Precies wanneer er salaris ingehouden wordt en moeilijk gedaan wordt over hotels etc, gaat men overstag.

12 december 2021 om 12:44

Of toevallig net als hij best zware gevolgen ondervindt van een besmetting?

12 december 2021 om 13:19

Nou ja, het hoeft natuurlijk niet slecht te zijn, maar dit is gewoon maatschappelijke dwang en drang of hij ervaart de gevolgen van corona momenteel (zoals Lierse aangeeft). Men had gewoon gelijk duidelijk moeten zijn. Dan hadden we al deze discussies niet gehad. Mensen verplichten een virus te nemen hoeft niet slecht te zijn, maar de boel zo indirect en slecht aanpakken dat het voor een tweedeling zorgt, is echt vreselijke beleidvoering.

12 december 2021 om 12:36

Aan de andere kant, wat zijn principes waard als ze gestoeld zijn op onwetendheid.

12 december 2021 om 12:37

Uhm nee, hij heeft corona gehad en er flink last van. Gewoon eye opener geweest dus

12 december 2021 om 12:37

Inderdaad, jammer dat iedereen zich bij de geringste tegenslag zich al gewonnen geeft. Zou er nog begrip voor hebben als ie echt compleet uitgesloten wordt om te spelen zoals bv gaande in is Amerika met Kyrie Irving maar kan eerlijk gezegd totaal geen respect opbrengen voor die jongens die zich al laten ompraten door 2 weken geen salaris te ontvangen.

12 december 2021 om 13:38

Dus je hebt alleen respect voor de mensen die bijna dood gaan of compleet worden buiten gesloten zoals Kyrie Irving?

12 december 2021 om 14:04

@troy010, nee hoor. Als jij gelijk een vaccin wil nemen en je staat erachter respecteer ik dit ook helemaal. Of je het voor jezelf doet, of je naasten of whatever, allemaal prima. Als dat jouw keuze is waar je achter staat, heb ik daar het volledige respect voor. Als je eerst een maandje twijfelt omdat je denkt dat iedereen er dood aan gaat en daarna ziet dat niet iedereen omvalt, heb ik daar ook volledig respect voor. Voor die mensen die gedwongen worden om vaccin te nemen voor werk en geen keuze hebben omdat ze thuis 3 kinderen te voeden hebben, heb ik ook het absolute respect voor.

Maar ik vond het gewoon jammer om zo bericht niet zo lang geleden van de Bayern spelers te lezen dat ze overstag gingen, vlak nadat die nieuwe regels voor loonsinhoudingen ingingen. Daar heb ik dan weer geen respect voor

12 december 2021 om 12:38

Oh dus als iemand zich niet laat vaccineren dan moeten we respect hebben voor zijn mening en dan kregen we te horen dat Kimmich een hele intelligente jongen is die zich niet onder druk laat zetten. Maar als hij dan zelf het besluit neemt zich toch te laten vaccineren is het plots door druk van buitenaf en is het geen eigen keuze meer?

12 december 2021 om 12:57

Inderdaad. Jammer van de dwang die de overheid en maatschappij hem en vele andere geven. Het is zeer kwalijk dat mensen worden gedwongen om hun lichamelijke integriteit te schenden

12 december 2021 om 12:59

Principes zijn overrated. Dat is gewoon een excuus voor mensen om vast te kunnen houden aan wat ze altijd al deden.

12 december 2021 om 16:54

Waarom heeft deze reactie een groen randje? Principes zijn juist prachtig

12 december 2021 om 13:03

Als je een man met goede principes bent was je allang gevaccineerd want dan gaf je om de maatschappij en de zwakkeren om je heen ipv enkel om jezelf.

12 december 2021 om 13:19

@real8madrid Bij de meeste gaat het gelukkig goed. Maar zeg dat maar tegen een verpleegkundige die het nam voor anderen en daarna verlamd raakte. De maatschappij kijkt er niet naar hoor en ze mag alleen deze drama verwerken, tsja. En zo zijn er toch nog velen en zelfs overlijdens. Een vrouw waarvan de man 8 dagen na de vaccin was overleden.bijv. Laten we nou niet doen alsof we een prikkie nemen zogenaamd voor anderen. Ja vele namen het prima maar sommige namen het omdat zij anders moeilijkheden konden ondervinden op werk, andere omdat hun vrijheden met vakanties werden ingeperkt en zo konden ze vrij reizen etc.

12 december 2021 om 13:31

@real8madrid: verander dat maar in mens en 100 procent waar.

@nr.11: Begin niet over gedwongen lichamelijke integriteit schenden door een vaccinatie. Je maakt de vaccinatie veel groter dan het daadwerkelijk is.

Als je je zo drukt maakt over de integriteit van het menselijke lichaam, ga dan protesteren bij Tata steel, alle autofabrikanten, Mcdonalds, de doner zaak bij jou om de hoek, Schiphol, Rotterdamse haven en ga zo maar door.

12 december 2021 om 13:32

Socio, ik snap niet zo goed dat je telkens met dezelfde voorbeelden blijft komen als ook elke keer uitgelegd wordt dat er ALTIJD bijwerkingen kunnen zijn. Het is onmogelijk een vaccin te ontwikkelen dat voor iedereen op de hele wereld veilig is.

12 december 2021 om 13:39

Over je verlamming: Of het vaccin in alle gevallen de oorzaak is van de ziekte, valt nog niet zo makkelijk vast te stellen, zegt hoogleraar Bart Jacobs, die als neuroloog-immunoloog in het Rotterdamse Erasmus MC is gespecialiseerd in GBS. Het syndroom is zeldzaam, jaarlijks wordt het in Nederland bij 200 tot 300 patiënten vastgesteld. ‘Er zijn de afgelopen maanden zoveel mensen gevaccineerd dat we op basis van kansberekening af en toe een diagnose kunnen verwachten, zonder dat de vaccinatie een rol hoeft te spelen.’

12 december 2021 om 14:45

Als je enkel dingen wil doen voor je omgeving als het volledig risicoloos is dan spreken we niet over principes socio. Dan spreken we over geen uilskuiken zijn.

12 december 2021 om 15:58

@regulator

Aanvullend, als hij druk maakt om de integriteit van het menselijke lichaam, vooral zelf nooit met de auto reizen. Niet over snelweg of de ring langs huizen, geen vliegtuig nemen

12 december 2021 om 13:17

Het is geen ietwat maatschappelijke druk natuurlijk. Het begon met pushen en verandert nu langzaam in dwang en drang. Dat hoeft niet per se erg te zijn, maar door de manier waarop de regering het aanpakt, zorgt het voor erg veel voer voor discussie. Ze hadden het direct moeten verplichten voor mensen die het kunnen nemen met de bijbehorende feiten en cijfers. Dan had je dit vage gedoe nooit gehad. Nu heeft het tot een tweedeling geleid en dat is heel erg kwalijk.

12 december 2021 om 13:25

Natuurlijk had je dit vage gedoe altijd gehad. Er zal altijd wantrouwen zijn tegen wetenschap en de overheid. Zo zijn er nog steeds mensen die geloven dat je van vaccinaties autisme kan krijgen omdat iemand meer dan 30 jaar een paper vol leugens in geschreven heeft waarin dat beweerd wordt.

12 december 2021 om 13:46

Hahaha Andrew Wakefield. Wat een type. Alhoewel zijn titel van hem is afgepakt en overduidelijk is bewezen dat zijn cijfers gefabriceerd zijn, heeft hij 23 jaar na publicatie een ontzettend grote basis opgebouwd.

Maar goed. Eratosthenes Heeft 2.5k jaar geleden ook bewezen dat de aarde rond was. Nu zien we een stijging in de aantallen dit weer eens ontkennen. Ironie.

12 december 2021 om 17:01

@lierse1997 - Het gaat niet om een klein groepje mensen zoals flat-earthers. Het vertrouwen in de overheid is ongehoord laag momenteel hier in Nederland. Daar is corona slechts een onderdeel van. Dan moet je verdomd zeker weten als beleidsbepaler dat je de beslissingen kan onderbouwen met bewijs. Dat is veel te weinig gebeurd. Soms omdat er geen houdend bewijs was, maar ook best vaak omdat ze te snel conclusies trokken omdat ze niet wouden wachten tot gedegen onderzoek. Het resultaat: Tientallen onderzoeken waaruit blijkt dat regels die voor veel economische schade hebben geleden nauwelijks iets uit hebben gericht. Kijk, er komt natuurlijk wel een punt dat de ernst van een virus niet de volledige lading voor falen dekt. Het kan niet zo zijn dat je voor miljarden aan economische schade aanricht en daar onder het mum van een pandemie mee wegkomt als beleidsmaker en bepaler. Mijn probleem ligt dus niet bij het vaccin, maar bij de regering.

12 december 2021 om 13:48

Dwang? De beste man is top fit en heeft nu (mogelijk permanente) longschade door Covid. Het levende bewijs waarom vaccinatie nodig is en gelukkig lijkt meneer Kimmich dat ook te beseffen

12 december 2021 om 17:04

Die twee gaan natuurlijk niet hand in hand. Er is duidelijk sprake van dwang. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Kimmich juist daardoor het vaccin neemt. Dwang hoeft ook niet slecht te zijn, aangezien de cijfers voor zich spreken. Maar ontkennen dat er sprake is van dwang is natuurlijk foutief.

12 december 2021 om 16:36

Mensen verwarren ‘principes’ nog al eens met egoïsme en individualisme.

Jammer dat hij uiteindelijk toch buigt, voor het geld hoeft die het niet te doen neem ik aan. En tja voor z'n gezondheid weet ik het niet, je weet niet wat voor effect die prik op je lichaam heeft en om de zoveel maanden een nieuwe booster prik halen is ook zo'n onzin.

12 december 2021 om 12:35

Waarom vind jij het jammer?

12 december 2021 om 12:38

Omdat hij een goed voorbeeld was voor de mensen die niet gevaccineerd zijn. Het was niet dat hij met kul argumenten kwam aanzetten. Wat hij zei over heg virus en de vaccinatie klopte als een bus.

12 december 2021 om 12:42

Je bedoelt dat jíj vindt dat het klopt. Alle gerenommeerde specialisten ter wereld hebben al verklaard dat het vaccin veilig is. Dat jíj het vindt, maakt het geen waarheid.

12 december 2021 om 12:43

Laten we aub ook niet doen alsof het goede argumenten waren. Ze waren wel beter dan de gemiddelde weigeraar.

12 december 2021 om 13:15

@Kyle66 lijkt me sterk dat ‘alle gerenommeerde specialisten’ zoiets hebben gezegd. Tuurlijk is het vaccin zo veilig als men het kan maken, compleet veilig is het nooit. De kans dat je iets overkomt is in deze zo klein dat je daarop naar mijn mening nooit je keuze zou moeten maken, moet hij bijvoorbeeld ook niet meer vliegen of autorijden. Het is zijn keuze geweest omdat hij de gevolgen heeft ondervonden en dat is imo de juiste beweegreden. De ‘weigeraars’, zoals Lierse dat zo mooi noemt(…), zullen vast ook in sommige gevallen een kansberekening maken over hoe groot de kans is dat hun zoiets overkomt. Als je op basis daarvan en de juiste informatievoorziening besluit het niet te doen, had men hem ook gewoon in zijn waarde moet laten.

12 december 2021 om 12:38

Hij heeft corona gehad en t viel hem vies tegen, vandaar dat hij nu verstandig is geworden

12 december 2021 om 13:05

Het is maar wat je verstandig vind. Een vaccinatie in je lichaam spuiten waar je niets over weet zou ik persoonlijk niet verstandig vinden. Wat doet het met je lichaam op de lange termijn? Wat zit er uberhaupt in die vaccinatie? Waarom neemt de kracht van het vaccinatie af en moet ik een booster prik nemen? Als 80% van nederland ingeent is waarom zijn de cijfers dan hogers als toen niemand nog ingeent was ???

12 december 2021 om 13:11

Weet jij dan van alles wat jij consumeert wat erin zit eigenlijk? Of als je ziek wordt dan weet je ook perfect wat er allemaal in de pilletjes die je neemt zit?

En die laatste vraag is gewoon al een keer of duizend beantwoord hoor. We zitten met een besmettelijkere variant.

12 december 2021 om 13:26

Alles wat ik consumeer gaat niet rechtstreeks mijn aderen in en maak ik zo goed mogelijk schoon. Ik maak zelf geen gebruik van pilletjes maar pillen komen wel met een bijsluiter. Tuurlijk joh, hoe goed gelovig kan je zijn. Elke keer wanneer het redelijk goed gaat is er plotseling weer een nieuwe variant. In de tussentijd blijft schiphol lekker open met miljoenen reizigers uit landen waar die 'varianten' vandaan komen.

12 december 2021 om 13:33

Wat zit er on de hamburger bij de Mac? Wij weten wat het griep vaccin op de lange termijn met het lichaam doet, niets meer dan zonder vaccin maar dan met minder kans op hevige symptonen. Dit corona virus is in feite een gemuteerd griepvirus, met heftigere klachten daar het ook buiten een griep variant, ook een long variant kan zijn. Zie het als een griep met long ontsteking, in 1 virus. De reden dat een boosterprok nodig is, is ondat het virus zich net als de griep ook muteerd, daardoor hebben mensen die de griepprik krijgen deze ieder jaar nodig en niet 1 keer. Dat de cijfers hoger zijn heeft verschillende oorzaken, waarschijnlijk doordat gevaccineerden zich niet hoeven te laten testen waardoor zij dus overal binnenkomen maar het virus wel bij zich kunnen dragen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, echter ben ik uiteraard geen viroloog, maar ben enigszins bekend met virussen e.d.

12 december 2021 om 13:35

Heb je toevallig die foto gezien van wat je allemaal je lijf in gespoten etc krijgt als je met Corona op de IC komt? Zou je eens op moeten zoeken.

12 december 2021 om 13:40

"Maar dat is omdat je dan geen keus hebt." Ik zet het speciaal tussen aanhalingstekens want dat is wat ik te horen kreeg toen ik iemand daarmee confronteerde.

12 december 2021 om 13:44

Dus ze verzinnen elke keer varianten bedoel je? Een gigantisch complot van alle wetenschappers op de wereld dus. Tja dan wordt het moeilijk er verder op in te gaan.

12 december 2021 om 14:55

"alles wat ik consumeer gaat niet rechtstreeks mijn aderen in"... Ja koekoek. Hoe denk je dat vertering werkt slimmerik? Elke stof die je uit voedsel of drinken haalt bij het verteren wordt door je bloedsomloop getransporteerd. Zij het door de maagwand of door je darmen. Elke drug die je gebruikt, of het nu geinhaleerd wordt zoals tabak, wiet, lachgas, oraal wordt ingenomen zoals xtc of alcohol, ingespoten wordt, op je tandvlees wordt toegepast zoals cocaine of zelfs rectaal wordt gebruikt, al die stoffen gaan je bloed in. Je neus, anus en tandvlees kunnen niet high worden he. Dat is de functie van je aderen en bloedsomloop, alle stoffen transporteren.

Dat is het hele punt. Mensen als jij hebben geen flauw benul waar ze het over hebben?

12 december 2021 om 15:34

Als ik uit eigen ervaring spreek en naar me gezin kijkt , dan kan ik zeggen dat er geen pijl op te trekken valt. Van de drie volwassen in ons gezin zijn er twee gevaccineerd , beide covid gehad na de vaccinatie en een niet gevaccineerd , tot nu toe nog geen covid gehad.
Ook vind ik dat er veel eenzijdige berichtgeving is . Als er een persoon op IC komt te liggen die covid heeft , die gevaccineerd is wordt er bij vermeld dat deze persoon een onderliggende ziekte heeft. Komt er een een ongevaccineerd persoon met covid op de IC dan wordt er alleen vermeldt dat die niet gevaccineerd is . Mag ik dan de conclusie trekken dat de niet gevaccineerde voor de rest altijd gezond waren , dus geen onderliggende ziekte hebben ?
In mijn ogen is een ding zeker dat Big Pharma er financieel beter van wordt. En vind ik het jammer dat er zo'n tweedeling wordt gezaaid

12 december 2021 om 12:40

Vind dit ook jammer. Kimmich kwam met goede argumenten waarom hij (voorlopig) niet wilde vaccineren. Even later wordt zijn salaris ingehouden en dan verandert hij van standpunt. Dit laat alleen maar zien dat mensen zich gedwongen voelen om te vaccineren. Dat zie ik ook in mijn omgeving. De ene wilt naar festivals, de andere naar een restaurant, de andere naar een wedstrijd en een ander weer op vakantie. Nooit hoor ik omdat het zich beschermt tegen het virus. Dat vind ik wel jammer.

12 december 2021 om 12:51

Nou ja Kimmich heeft er aardig last van gehad. En kan op dit moment niet spelen omdat er nog wat corona in zijn longen zit. Dus ja dat snap ik dan wel.

12 december 2021 om 13:13

Waarom denken zovelen van jullie dat hij alleen maar buigt voor het geen salaris scenario en de druk van buitenaf? Waarom kan het niet zijn vanwege het hebben gehad van corona? Het ondervinden van de gevolgen van corona?

Iedereen praat maar zijn eigen waarheid na en wil alleen luisteren naar de specialisten die hun waarheid bevestigen. Wat mij betreft zijn jullie gevaccineerde en niet-gevaccineerde allemaal wappies. Het is jullie tegen ons in een periode waar het wij tegen corona moet zijn, maar goed. Ga gerust verder met jullie leven zoals het gaat... want dat is zo oplossend gericht allemaal.

12 december 2021 om 21:56

Uiteindelijk buigt hij gewoon vanwege de langere uitvalbeurt nu hij last heeft aan zijn longen. Het vaccin had die langere uitvalbeurt zeker doen voorkomen. Men ziet hoe belangrijk het vaccin is voor een topsporter.

12 december 2021 om 13:58

Helemaal met je eens. Maar hey wees blij, je reactie staat er nog. Ik ben inmiddels al mond dood gemaakt hier helaas. Kritische geluiden zijn niet toegestaan zo te zien, sneu gedoe!

12 december 2021 om 14:11

Kritische geluiden zijn altijd goed. Jouw geluiden zijn alleen niet kritisch. Je verspreidt leugens en misinformatie. Een discussie met jou is daarom nooit inhoudelijk, maar gaat telkens maar om de betrouwbaarheid van jouw informatie.

12 december 2021 om 14:11

socio mijn reactie is ook al verwijderd, ieder mag gewoon zijn mening hebben kan er zo slecht tegen. Schijnbaar zijner nieuwe mods ofzo die de regels neit goed hanteren..

12 december 2021 om 14:14

Wat mis informatie volgens jou? Waarom mag je geen kritisch geluid hebben, Wat is volgens jou de waarheid die heeft niemand in pacht. Covid is ook gebaseerd op moddelen en wetenschap is niet te meten op ''waarheid''. Je mag je mening hebben, maar dan wordt je mond gesnoerd dat vind ik niet kunnen, we leven in een democratie. Je hebt je eigen waarheid die je aan ons wilt opdringen welke vrijheid heb ik nog? Ik heb mijn mening ik accepteer jou mening accepteer ook mijn mening reglator

12 december 2021 om 14:19

Wetenschap is geen mening.

12 december 2021 om 14:26

Lierse weet je wat het is, je moet je mening kunnen ventileren populair of niet populaire, dat is niet relevant. Kan niet zo zijn dat je reactie verwijderd wordt om je mening. Zo maakt VZ het wel minder leuk voor mij.

12 december 2021 om 14:32

Lachwekkend dit joh, leugens misinfo? Agh hou toch op man, dan moet je echt bij Rutte zijn, de echte leugenaar! Maar die geloof je vast op je blote knietjes. Schandalig, gewoon censuur ten top. Past iets niet in je straatje, ja hup meteen verwijderen toch, maar owee als journalisten in hun vrijheid worden ingeperkt in Turkije, dan is de wereld te klein hoor! En hey tig deskundigen, artsen etc. die kritisch zijn en die geluiden deel ik, en genoeg leed bij mensen na het prikken maar agh dat zijn leugens in jouw ogen toch, wat een onzin! Echt ongekend! maar goed dan weten we dit ook hier, censuur is gewoon toegestaan. Zelfs een nette reactie dat ik plaatste bij de reactie van die mod hier, wordt verwijderd. Triest, werkelijk. Agh ik ga lekker genieten van F1 joh. Vond de werkwijze al sneu hier, en dat wordt vandaag weer even bevestigd!

12 december 2021 om 14:52

VZ is hier niet om het leuk voor jou te maken en is ook helemaal geen democratie. Als zij vinden dat jouw post niet volgens hun regels is, dan wordt het verwijderd. Punt uit.

Probleem zit er in dat jij jouw mening gelijk stelt aan de wetenschap. Dat is zo belachelijk arrogant. Sterker nog, het is een regressie op ontwikkeling.

Weet je tot hoeveel meer informatie de wetenschap toegang heeft om tot hun resultaten te komen en op hoeveel bronnen jij jouw mening baseert? Staat dat gelijk aan elkaar?

Weet je hoeveel meer kennis en kunde een wetenschapper heeft dan jij en ik over dit onderwerp? Dat is het verschil tussen ons. Ik begrijp dat ik minder over een onderwerp weet en geef mijn vertrouwen daarom aan iemand die dat wel heeft en kan aantonen waarom hij zou denkt.

Dit is wat jij mist. Je denkt omdat je een mening mag hebben, dat jouw mening evenveel waard is als dat van een ander. Schatje, dat is het niet en het is ook niet erg. Sommigen weten meer over bepaalde dingen dan anderen. Daarom zijn we afhankelijk van elkaar en moeten we ook een stukje vertrouwen hebben.

Dat is overigens wat bij misinformatie ontbreekt: het is informatie dat op onware bronnen is gebaasd of op onduidelijke herkomst van bronnen. Het kan ook informatie zijn die de bronnen verkeerd interpreteert.

Wat ik me altijd afvraag bij mensen die het over kritische geluiden hebben. Als je zo kritisch bent, waarom kijk je niet eens een keertje kritisch naar de bronnen die je zelf gelooft?

12 december 2021 om 14:59

Dit is precies wat ik bedoel: rutte, leugens, turkije, vrijheid, censuur op vz. Alle frustratie wordt in 1 post opgenoemd. Socio’s verhaal heeft totaal geen verband, maar voor hem klinkt het logisch. Als ik hem in het echt kende, zou ik me ontzettend veel zorgen om hem maken.

12 december 2021 om 16:11

Regulator

"keertje kritisch naar de bronnen die je zelf gelooft"


Ongelooflijk!!! ik begrijp dit echt niet

Vandaag ook op app veel onzin als zit nog in testfase, voorlopig goed gekeurd, een oplichter aan woord.

en zeggen dit zijn feiten...... Ik heb "onderzoek" gedaan.

Deze man heeft met z'n gedrag de zorg totaal niet belast. Door al die berichtgeving waar op wij massaal hebben gereageerd heeft hij een hoop besmettingen verkomen. We waren het er toch zo druk mee.... Vanuit onze zolderkamers.

12 december 2021 om 21:53

neen, maar heeft wel bijna zijn carrière op spel gezet.
Süle kreeg ook te maken met Covid-19 en moest in isolatie. Alleen kon hij sneller uit isolatie en had hij niet meer af te rekenen met longproblemen.
Hier ziet men duidelijk dat het vaccin wel zijn werk doet bij een topsporter.

Dit zag je al aankomen, zou hij niet gevaccineerd zijn was hij op tribune beland en/of verkocht. Met die Duitsers van Bayern val niet te sollen, ook al ben je een ster.

Ik ben zelf gevaccineerd dus ik ben er zelf voorstander van. Vroeg of laat komt iedereen aan de beurt, of je nou wilt of niet.

12 december 2021 om 12:38

Heeft niks met media en politiek te maken, maar met onderschatting van het virus.
Dit virus is gevaarlijker voor alle niet-gevaccineerden, zelfs topsporters. Het verschil is dat Kimmich langer out is dan Süle die ook positief had getest

12 december 2021 om 12:41

Nou dacht het niet. Dit hele gezeik is voor mij de reden om weg te gaan uit Nederland. Dus dat iedereen vroeg of laat aan de beurt komt hoeft helemaal niet. Sommige landen doen helemaal niet mee aan dit soort dwangmatige overhalen van mensen om prikje te nemen.

12 december 2021 om 12:46

Wie houd je tegen dan om te blijven?

Ben echter wel benieuwd welke landen dit zijn, en echter ben ik benieuwd of de zorg in deze landen van hetzelfde niveau is als in Nederland, België etc.

12 december 2021 om 14:17

In Amerika zijn er genoeg staten die zich niet laten leiden door angstpropoganda. Florida bijvoorbeeld. En weet je wat grappig is? Dat Florida in verhouding by far minder doden, ziekenhuisopnames en besmettingen heeft dan staten als New York en California, waar de maatregelen enorm streng zijn.

12 december 2021 om 14:29

En in florida wonen net zoveel mensen op een klein oppervlak als in NY en Californië? Of neem je dat voor het gemak even niet mee?

12 december 2021 om 15:06

Niemand houd mij tegen daarom ben ik weg Voor de rest kan je lekker je eigen onderzoek doen, Nederland en België zijn niet de enige 2 landen met een zorgsysteem

12 december 2021 om 15:28

Tallahassee bevolkingsdichtheid: 1927 inwoners per vierkante mijl

LA: 8485/mijl2

NY: 27000/mijl2

Nog meer fantastische vergelijkingen?

12 december 2021 om 16:21

Daarom zeg ik ook in verhouding. En als dit virus zo enorm gevaarlijk was dan zouden de aantallen toch de pan uit moeten vliegen zonder afstand, mondkapjes en andere beperkende maatregelen? Florida heeft ook verhoudingsgewijs minder besmettingen dan kleinere staten.

Ik betreur dat hij dit te laat inziet. Door zich niet te laten vaccineren riskeerde hij zijn professionele carrière op spel te zetten.
Nu mag hij zich niet vol belasten. Anders komt er een verlittekening van zijn hartspier.
Hij en de andere topsporters hadden maar beter geluisterd naar het advies van de sportartsen.

Wijsheid komt met de tijd, verstandig besluit van Kimmich.

Iedereen denkt te weten dat het een geldkwestie is of dat hij 'te slap' is...maar als je leest dat hij weken uit de roulatie is door Corona en de daardoor veroorzaakte longproblemen kun je ook redeneren dat hij vrees heeft dat herstel straks nog langer gaat duren bij herbesmetting en het risico van Corona gevolgen zwaarder weegt dan eventuele bijwerkingen van vaccine.

Goed dat ie uiteindelijk toch tot de verstandige conclusie is gekomen. Als je echt eigen onderzoek doet, is het nemen van het vaccin namelijk de enige logische conclusie. Simpele kansberekening. Wiskunde a1.

12 december 2021 om 14:32

Maar als je besmet bent geweest heb je meer antilichamen dan met een vaccin. Wat is dan nog de toegevoegde waarde?

12 december 2021 om 15:09

Dat je met een vaccinatie veel minder de kans hebt om long problemen te krijgen zoals Kimmich met corona wel heeft gekregen. Ik stel maar wat hoor.

12 december 2021 om 15:42

Longproblemen kon je ook al door normaal griep krijgen hoor. Hoe kom je erbij dat vaccin werkt? Waarom die boosters?

12 december 2021 om 17:32

Vandaar dus dat ik zeg "als je echt je eigen onderzoek doet", de toegevoegde waarde is heel makkelijk te vinden.

Verstandige keuze, heeft nu zelf kunnen ondervinden hoe vervelend Covid kan zijn en zal waarschijnlijk wel geschrokken zijn dat zo'n topfit persoon er toch vrij veel last van heeft. Stiekem wel leuk dat de gekkies nu een van hun boegbeelden kwijt zijn, al zal Kimmich nu ineens iemand zijn zonder ruggengraat die gezwicht is voor de overheid!

Ik respecteer ieder zijn eigen keuze, ik heb zelf 3 dochters die in het ziekenhuis werken en hoop ze ooit is te zien want ze werken 14 uur per dag, 7 dagen in de week.
Hoop dat mensen die niet gevaccineerd zijn, is een keer meelopen op de IC dan kunnen zij ervaren hoe erg het is.
En dat andere operaties of behandelingen zoals K, nier analyses enz enz niet door kunnen gaan omdat het vol zit.
Je zou maar K hebben, daar kun je geen 1 minuut mee wachten

12 december 2021 om 13:48

Maar waarom vroegen uw dochters niet eerder om een mondjekapjesplicht of een verplichte griepprik? Toen er in voorgaande jaren meer druk op de zorg was? En operaties werden uitgesteld

12 december 2021 om 13:52

Misschien omdat die drukke perioden niet bijna twee jaar aanhielden?

12 december 2021 om 13:57

Dat doen ze al beide, de druk is daar erg hoog en er is geen tijd om vrij te nemen, genoeg mensen daar maar het loopt maar op en op en op.
En dan schieten er nu de andere operaties erbij in, iets wat heel zorgelijk is

12 december 2021 om 14:03

@lierse Dat klopt, alleen in de wintermaanden liggen er veel mensen met Covid op de IC. Net zoals ik net al aan gaf. Dat hield al 7/8 jaar aan

Verstandige keuze lees ik hierboven, maar volgens mij is het niet per se heel zinvol om je te laten vaccineren als je net corona hebt gehad en kan Kimmich voorlopig sowieso nog wel even vooruit qua antistoffen. Maar goed, ik zal de disclaimer erbij vermelden dat ik geen afgestudeerd viroloog ben. Wat Kimmich doet moet hij overigens helemaal zelf weten.

12 december 2021 om 13:14

Hopelijk heeft nu de T-cellen die hem in de toekomst beschermd tegen Covid. Met Omicron is hij niet specifiek beschermd tegen het krijgen en doorgeven van het Corona virus.

Onder de druk bezweken. Iedereen heeft zijn of haar breekpunt. Voor velen is dat wat oncomfortabele maandjes waarin ze niet maar de kroeg of het restaurant, et cetera mogen. Terwijl je ten tijde van een levensgevaarlijke pandemie dit niet eens zou moeten kunnen, mogen en willen. Heel bijzonder. Wie zijn er precies de egoïsten? Juist.. Vaccinatie is de oplossing niet, dat is wel duidelijk. Zeker een experimenteel vaccin niet. Door al die gevaccineerden zitten we continue met de druk. Al die varianten die razendsnel opduiken. Totaal ineffectief die vaccins. Laat het rondgaan door de gezonde bevolking, veel duurzamer. Maar goed, logica en feiten doen er niet meer toe. Wat vrije virologen, ziekenhuisdirecteuren en dergelijke zeggen doet er niet toe. Alleen wat de mediag*ile vaste kliek vertelt, het “officiële” narratief, dat wordt gevolgd. Als je nu nog niet ziet dat de kuur erger dan de kwaal is, dat onderdrukking en gehoorzaamheid het doel is en niet gezondheid.. Jammer Joshua maar ik begrijp je, je hebt je breekpunt bereikt.

12 december 2021 om 18:24

@drl80
Ik begrijp het ook wel, je mag niet voetballen, ze pakken je salaris en het ergste, de media pakken je dag in dag uit aan en veroordelen je publiekelijk en laten deskundigen, pseudo deskundigen over jou oordelen in die zelfde media en dan nog zijn er hier figuren die in twijfel trekken of mensen onder druk worden gezet.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren