PSV moet na totale deceptie verder in Conference League

Donderdag, 9 december 2021 om 20:38Jeroen van Poppel • Laatste update: 20:57

PSV is donderdagavond door Real Sociedad uit de Europa League gekegeld. In Baskenland ging werkelijk alles mis voor de ploeg van Roger Schmidt, die via een handsbal van Phillipp Mwene en een enorme fout van Érick Gutiérrez twee treffers weggaf. Alexander Sörloth bezegelde het lot van PSV: 3-0. Daarbovenop kwamen de nieuwe hamstringblessure voor Noni Madueke en de rode kaart voor Ibrahim Sangaré. PSV moet na de winterstop verder in de play-offs van de Conference League, terwijl Sociedad doorgaat in de Europa League.

PSV trad aan in een 4-3-3-formatie, met daarin Cody Gakpo als gelegenheidsspits en Ritsu Doan en Bruma als vleugelspitsen. Mario Götze keerde als nummer tien terug van een blessure. De eerste kans van de wedstrijd was na zeventien minuten meteen een grote. Alexander Isak ontsnapte met de bal aan de voet aan de bewaking van Olivier Boscagli en kon door richting Joël Drommel, die met de voet redde.

Daarna kwam PSV tot drie serieuze doelpogingen, die steeds gevaarlijker werden. Sociedad-doelman Alex Remiro kon redden op de schoten van Cody Gakpo en Phillipp Mwene en werd geholpen door de lat bij een schitterende afstandsknal van Bruma. Vlak voor rust versierde Sociedad een strafschop, toen een doelpoging van Adnan Januzaj tegen de arm kwam van de inglijdende Mwene. Mikel Oyarzabal schoof de penalty beheerst binnen: 1-0.

Na rust zocht PSV opnieuw naar openingen, maar tegen de sterk gegroepeerde Basken werden geen openingen gevonden. Het ging na ruim een uur spelen mis voor de Eindhovenaren, toen Érick Gutiérrez zich de bal op een uiterst gevaarlijke positie liet ontfutselen. Igor Zubeldia tikte de bal door naar Oyarzabal, die dodelijk binnenschoot: 2-0.

Alsof dat nog niet erg genoeg was voor PSV, moest daarna ook Noni Madueke geblesseerd van het veld. De aanvaller greep nog geen zes minuten na zijn invalbeurt naar zijn hamstring. Tot overmaat van ramp kwam de Eredivisionist een kwartier voor tijd met tien man te staan. Sangaré ontving zijn gele kaart, omdat hij bij het afschermen van de bal met zijn arm het gezicht van Beñat Turrientes. Sörloth maakte er in blessuretijd 3-0 van, door de bal met links heerlijk in de kruising te jagen.



Gerelateerd

Meer sportnieuws

202 reacties (laatste reactie door almogaver)

Pff een heel matige scheidsrechter natuurlijk, maar psv heeft het eigenlijk ook geen moment verdiend. Natuurlijk is 3-0 wat geflatteerd, maar echt grote kansen heeft PSV niet gehad. Jammer voor de Coefficientie, maar in de Conference league kan psv natuurlijk wel echt ver komen. Wel weer een smetje op het nog prille seizoen

9 december 2021 om 20:42

We hebben vanavond goed kunnen zien dat psv op dit moment op dit podium niet thuis hoort.
Het 'spel' is gewoon heel matig en gakpo is de enige speler die normaal wat kan forceren.
Hopen dat we in de conference league ver kunnen komen.

9 december 2021 om 20:46

Inderdaad, het was werkelijk niet om aan te gluren. Ze hebben geen moment aanspraak gemaakt op een overwinning. Deze selectie is gewoon slecht, de trainer heeft geen idee. Sterkte psv’ers!

9 december 2021 om 20:48

Ja dit is typisch zo een psv wedstrijd. Één wedstrijd moet je even knallen en iedereen levert een wanprestatie. Dit ligt niet aan de spelers of trainer, dit is puur wanbeleid. Jaar in jaar uit is het keer op keer hetzelfde. Er is geen winnaarsmentaliteit. Spelers als Teze, Mauro gaan in nog geen 100.000 jaar psv beter maken.

9 december 2021 om 20:48

Precies, dat het spel matig is, is onder trainer Schmidt eerder regel dan uitzondering. En ik moest me van de week nog met hand en tand verdedigen toen ik zei dat een verlenging van Schmidt's contract PSV absoluut niet verder helpt. Het was toch niet om aan te gluren vanavond jongens. Zoals hieronder ook al staat, de zoveelste topwedstrijd die ze (dik) verliezen in de laatste 1,5 jaar. PSV onwaardig gewoon.

9 december 2021 om 21:06

En daarom snap ik ook niet waarom iedereen zo zit te jagen op die extra CL plek. Wie moet er gestuurd worden dan? Leuk dat er wat miljoenen te verdienen zijn en daar kun je best een leuke speler voor halen maar dat gaat psv toch niet openbreken en het niveau zodanig omhoog duwen dat je 3e wordt of zelfs 2e in de groep?

Denk dat de huidige plek voor Nederland prima is, wat leuke wedstrijdjes in europa - beetje extra cash in het laadje maar daar stopt het toch wel mee?

Laat de CL aan Ajax over en hoop maar dat er geen extra plek komt want de top van NL buiten Ajax is echt niet ready voor CL, dat blijkt ook dit jaar weer

9 december 2021 om 21:18

Die extra ticket zou dan voor het seizoen 23/24 zijn, wie weet hoe het er dan voorstaat. Het zal er alleen maar voor zorgen dat spelers sneller naar een PSV/Feyenoord gaan omdat ze dan CL kunnen spelen. Daarbij laten Nederlandse teams het veel vaker niet zien in de CL dan wel, kan je ook afvragen waarom we überhaupt een ticket hebben. Ik hoop dat Ajax dit niveau kan blijven behouden en kan blijven overwinteren in de CL en hoop dat PSV naar dat niveau kan klimmen. Met een beetje ambitie is niks mis. Staat er trouwens los van dat dit PSV verre van het niveau heeft momenteel. Mocht Ajax in 22/23 geen kampioen worden hoor ik je denk ik niet zo snel klagen.

9 december 2021 om 21:19

Ajax zal ook wel eens tegen een seizoen aanlopen waar ze geen kampioen worden, dan is dat twee CL ticket toch echt wel welkom.

9 december 2021 om 21:20

Door de zekere inkomsten die je dan hebt, kan je jezelf wel CL ready maken. Want is toch ff een 30 miljoen erbij voor de begroting

9 december 2021 om 21:21

Die extra plek CL is er dan ook niet om juist te stunten met 2 ploegen in de CL. Maar voor PSV toch lekker dat ze dan een grote kans hebben om de CL überhaupt weer te halen. Dat is toch gegarandeerd 40 miljoen bijschrijven, een flink verschil met de 10 miljoen die ze verdienen in de Europa League.

9 december 2021 om 21:27

Naja je kan het ook zo zien dat er met een extra plek(en dus meer geld) en een goed beleid een club Ajax achterna kan op lange termijn. Wellicht wat subjectief maar als Feyenoord zo doorgaat met dit beleid en met wat meer geld zou dat op lange termijn best kunnen.

9 december 2021 om 22:44

Die miljoenen heb je juist nodig voor die spelers en vooral om de 2e plaats in de eredivisie vast te houden. Erkennen is het juiste woord. Ik heb het vaker geroepen maar zolang psv de positie als 2e club van Nederland niet erkent zal er weinig groei plaatsvinden. Richt je beleid op de 2e hark die miljoenen binnen in de Cl El en desnoods CFL. Doe dat structureel de komende 10 jaar. Voor Feyenoord, Az en Vitesse geldt het zelfde maar dan weer in de EL en CFL. Alleen zo kan Ajax geen Bayern worden. Ik zou het mooier vinden als we allemaal groeien want je ziet nu de potentie daarvan.

9 december 2021 om 23:51

Helemaal prima dit. PSV kan in de Conference League veel makkelijker punten pakken voor NL. Het is natuurlijk schrijnend dat er tussen het Europese niveau van de Nr 1 en Nr 2 uit NL zo veel verschil zit, maar voor dit seizoen is dat niet zo erg.

Financieel zal het een domper zijn voor PSV, maar met een extra plek in de CL verdienen ze dit vierkant terug. Moeten ze alleen wel wat beter spelen dan vandaag. van Sociedad kun je gewoon verliezen als PSV, de manier is amateuristisch, maar ik had op voorhand al niet verwacht dat PSV in San Sebastian een Sociedad dat moet winnen even het zwijgen op zou leggen.

9 december 2021 om 20:42

Conference is gewoon het niveau van dit PSV, kunnen ze hopelijk ver komen en gewoon een keer een halve finale halen. Want daar vind ik het deelnemers echt matig.

9 december 2021 om 21:59

Ja. Dit kunnen we beter de Coëfficiëntenleague noemen.
Wat een goudmijntje voor de Nederlandse clubs!

9 december 2021 om 20:43

Moet het nog zien in de Conf League... tot nu toe heeft PSV alleen maar matige wedstrijden laten zien. Tegen redelijke tegenstanders enkel gewonnen wanneer die met veel blessures kampten of corona en in NL ook alle toppers verloren in de competitie. 1 leuke wedstrijd tegen Ajax voor de JC schaal tegen spelers die net hun handdoekjes bij hun all incl resort hadden ingeleverd. Verder niets laten zien tegen sterke tegenstanders

9 december 2021 om 20:43

Schmidt mag na dit jaar wel vertrekken, de zoveelste topwedstrijd die dik verloren wordt. Die cijfers zijn echt wel psv onwaardig de afgelopen 1.5 jaar...

9 december 2021 om 20:49

Echt, ik zou hem er nu uitschoppen. Wat brengt die man nu voor psv?

9 december 2021 om 20:51

En daarvoor onder van Bommel hetzelfde. Zit 'm meer in de club zelf dan in de trainers lijkt t.

9 december 2021 om 20:58

Wie ga je er nu neerzetten dan? Ik zou een jonk graag zien, maar voor een nieuwe trainer lijkt het me niet ideaal om nu te beginnen. Cocu oid word je ook niet warm van. Blijft jammer dat dat spel uit de voorbereiding zo ver is weggezakt.

9 december 2021 om 21:04

Ja ligt ook echt aan Schmidt…. Vergelijk onze directeur voetbalzaken eens met die van Ajax en je weet genoeg…. De Jong komt niet eens in de buurt van Overmars…. Daar begint het allemaal!!

9 december 2021 om 21:11

Hazard Niet Koeman? Die zal beschikbaar zijn. Denk je niet dat PSV vol voor hem gaat?

9 december 2021 om 21:24

@MrKrillin ik zou het toejuichen.

9 december 2021 om 21:24

Spelers als Max, Ramalho, Mwene, Sangare, Zahavi en Gotze kwamen toch echt uit de koker van Schmidt

9 december 2021 om 21:31

Japie

Ja ze kwamen uit zijn koker.

Max lijkt mij meer geschikt voor 352 opstelling. Zal denk ook opgebrand zijn want speelde veel en nooit gewisseld.

Mwene is gehaald als back-up linksback en rechtsback. Aan gebrek aan beter meer gespeeld dan verwacht. Was gratis

Sangare is een goede middenvelder, die nog met winst verkocht zal worden. Behoort tot beste middenvelders in NL.

Zahavi kwam gratis. Is wel op.

Gotze kwam ook gratis. Begon erg sterk maar zakt in. Helemaal als Schmidt 4222 speelt.


Dus zo slecht zijn de aankopen niet. Beter dan John de Jong met Baumgartel, Thomas, Bruma..

Of v Bommel die de 2 Australische amateurs haalde.

9 december 2021 om 21:32

Schmidt maakt genoeg vreemde keuzes, het systeem, de wissels, backs die tegelijk voorin lopen, tactisch nooit iets om een wedstrijd om te draaien en elke topper dik verliezen. Gewoon redenen voor kritiek op Schmidt.

9 december 2021 om 21:34

Koeman vind ik ook niet sprankelend. Die speelt erg op resultaat en individuele kwaliteiten. Ik vind jonk juist iemand die goed voetbal wil spelen zoals slot bij az en feyenoord doet. Koeman of cocu zullen het vast redelijk doen, maar zijn ook vrij saai imo

9 december 2021 om 21:35

Sangare vind ik wel een goede aankoop maar de rest uit dat rijtje vind ik niet zo bijzonder. Gotze op zich wel maar je trekt iemand aan waarvan je vantevoren weet dat hij rnorm blessuregevoelig is

9 december 2021 om 21:37

@japie Sangare en Gotze zijn natuurlijk gewoon versterkingen gebleken. Voornamelijk met de verdediging is er gefaald, met name het niet vervangen van Dumfries. Ook belachelijk dat Malen niet fatsoenlijk vervangen is.

9 december 2021 om 21:44

Mee eens dat dat twee versterkingen zijn maar de rest van die aankopen vind ik niet bijzonder. Die Max bv heeft zeven miljoen gekost. Drommel, Mvogo, Zahavi, Vinicius, Mwene en Ramalho vind ik allemaal niet bijzonder

9 december 2021 om 21:55

Zat laatst ook aan Jonk te denken ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Die wedstrijd tegen PSV maakte toen wel indruk. Nu volg ik het niet zovaak, maar Volendam staat ook bovenaan in KKD. Hij lijkt in ieder geval klaar voor een stap hoger.

Schmidt doet toch vaak dingen waarbij je vraagtekens zet. Al ligt het uiteraard niet enkel bij hem, maar als hij komende transferwindows nog meer te zeggen heeft over het transferbeleid ben ik benieuwd wie er komen. Buiten Sangare en Gotze (al is het misschien toch wat meer de naam, dan echt zijn prestaties - vandaag was ook weer matig vond ik) zijn er weinig echt goede aanwinsten gekomen.

10 december 2021 om 09:49

Misschien is de Jong niet je favoriete directeur, maar hem vergelijken met Overmars is achterlijk. Praktisch alle personen op de wereld die dezelfde functie bekleden als Overmars zijn aanzienlijk minder.

9 december 2021 om 20:43

Die Conference League kan mij gestolen worden. Alle pijlen op de Eredivisie om nog enigzins het seizoen te redden

9 december 2021 om 20:46

@Andres13, Enigzins? Als PSV de titel pakt hebben ze toch gewoon een uitstekend seizoen?

9 december 2021 om 20:47

En dan volgend jaar weer voor paal staan in de voorronde CL? Gewoon je best doen op alle gebieden en kijken waar iets te halen valt.

9 december 2021 om 20:48

Kan je gestolen worden? Beter doen ze een keer hun best. Door ook iets bij te dragen kan Nederland misschien een keer 2 Cl plekken krijgen. Dan kan psv ook een keer Cl spelen

9 december 2021 om 20:49

@Messibazoer met de titel wel, maar het Europese seizoen blijft wel een onvoldoende. Dat telt ook mee voor de beoordeling van Schmidt.

9 december 2021 om 22:10

Joh, laten we ons volledig focussen op de Eredivisie en de EL/Conference League maar zitten. Tuurlijk. Waarom ook niet?

Dit is nou juist de mentaliteit die zorgt dat je steeds verder achterop raakt als Nederland zijnde. Gelukkig dat de rest van de Europees spelende clubs uit de Eredivisie het wel serieus nemen.

9 december 2021 om 20:43

Geflatteerd? Dit was toch gewoon om te janken? Tuurlijk was de scheids niet goed, maar werkelijk geen een psv-er haalt vandaag een voldoende..

9 december 2021 om 23:12

Gakpo? Die kan in ieder geval voetballen.

9 december 2021 om 20:45

Craig eens, voor PSV beter om door te gaan in de CL. Bij EL zouden zij echt geen kans maken met zoveel sterke teams. PSV komt gewoon paar niveaus te kort voor EL. Nu zaak in dat toernooi ver komen. Zou leuk zijn herhaling halve finale PSV vs Feyenoord van aantal jaren geleden.

9 december 2021 om 20:48

Smetje? Dit seizoen is dramatisch en PSV mag van geluk spreken dat er nu een extra Europese competitie is want anders was je nu ook al uitgeschakeld in Europa. Na een sprankelend begin waarin je dacht dat het wel eens wat kon worden is het dramatisch in elkaar gekakt bij PSV. In de eredivisie 22 goals tegen in 15 duels en in de Europa League 8 goals in 6 duels mogen vissen uit het netje. Het is werkelijk waar dramatisch met een bizarre kamikaze techniek geef je in de eerste helft 3 100% kansen weg waarbij eentje uiteindelijk de penalty oplevert. Waarom staat PSV in vredesnaam tot bij de achterlijn van sociedad te pressen terwijl ze gewoon virtueel door zijn???? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij. Zet deze wedstrijd boscagli op het middenveld met obispo erachter en vertessen, gakpo en Bruma in de aanval en counter er lekker op los. Schmidt mag lekker op het eind van het seizoen er bij Leipzig een potje van gaan maken want ik hoop van harte dat John de jong hem niet nog een contract aanbied.

9 december 2021 om 20:48

Misschien dat ze in de playoff ronde tegen Spurs loten. Dan is dat ook weer klaar.

9 december 2021 om 21:51

Spurs gaat niet door

9 december 2021 om 20:51

Als ze zo blijven spelen komen ze in de Con. league ook echt niet verder.

9 december 2021 om 20:52

Moeten ze alleen niet heel snel Feyenoord loten dan denk ik dat het nog zo klaar is.

9 december 2021 om 20:55

Inderdaad. Hoeveel smetjes kan Schmidt nog meemaken? Zo slecht is dit elftal van PSV helemaal niet en om er dan weer zo kansloos af te gaan na de 4-0 tegen fey en 5-0 tegen Ajax. Kijk wat Ajax presteerd in europa met een beter team, maar ook tegen betere tegenstanders. Zelfs met alle respect Vitesse maakt meer indruk dan PSV in europa. Ajax is beter dan PSV, maar als je het spelers materiaal naast elkaar legt en dat vergelijkt met de prestaties, dan klopt de verhouding spelers materiaal/prestaties niet. Daarom vind ik dat Schmidt niet het maximale eruit haalt. Ook zijn om de haverklap ontzettend veel spelers geblesseerd. Je kan me niet wijsmaken dat dat puur pech is, want het zijn allemaal spierblessures.

9 december 2021 om 20:58

Je begint met de scheids? Heb je Bruma gezien, of Doan, of Boscagli, of Doan of de allerslechtste in verhouding met salaris, Mario ik wandel alleen nog maar Gotze. Niet over de scheids beginnen als je gewoon dramatisch slecht voetbalt.

9 december 2021 om 21:44

Het probleem met dit PSV is dat het werkelijk alles op individuele kwaliteiten doet. Het spel is erg stroperig. Vreemd, want in het begin van het seizoen was het echt leuk om naar te kijken. Het is me een raadsel hoe zoiets na 3 of 4 weken weer helemaal om kan slaan. Dat ligt zeker niet enkel aan blessures. Ik denk ook niet dat het zozeer aan Schmidt ligt, want hij doet op tactisch vlak niets anders. Hoe het kan? Geen idee! Misschien hebben we PSV in het begin van het seizoen zien pieken en is dit een beetje wat we kunnen verwachten.

Als PSV supporter moet dit toch wel een frustrerende avond zijn… Kansloos is het enige woord voor de wedstrijd. De eerste twee goals die je tegen krijgt zijn dan wel gewoon pech/ongelukkig en heeft niks te maken met een beter Sociedad. Al had ik wel het gevoel dat de wedstrijd nog twee uur had kunnen duren zonder dat PSV zou scoren. Tweede geel (dus rood) vond ik wel onterecht. Die Sangare is gewoon anderhalve kop groter waardoor zijn hand bij die speler meteen op gezichtshoogte zit, hij maakte helemaal geen hoge zwaai naar achter. Maarja spelen tegen een Spaanse/Portugese ploeg die een voorsprong verdedigt is gewoon verschrikkelijk, ook voor de toeschouwer.

9 december 2021 om 20:43

Wat heeft Psv dit jaar in de grotere wedstrijden laten zien? Gewonnen van Galatasaray die 12 geblesseerden hadden en midtjyland die 18 coronagevallen hadden. Benfica verloren, monaco verloren, real sociedad verloren. Feyenoord en Ajax in de competitie dik verloren. Het is dat Feyenoord en Ajax in de eredivisie ook wat punten hebben laten liggen waardoor Psv nog meedoet. Maar het spel is dramatisch en eigenlijk wordt het nooit beter sinds schmidt er is. Of zien de Psv supporters wel vooruitgang?

9 december 2021 om 20:45

Hoewel PSV veel pech heeft gehad met een (onterechte) rode kaart en een aantal geblesseerden, moet het wel beseffen dat geen knock-outfase verdienen. Ze hebben geen moment goed gespeeld. Wat een niveauverschil met Ajax. PSV moet zich ook afvragen wat het aan een trainer als Schmidt heeft..

Ik zou die Conference League ook gewoon lekker afzeggen. Wat een gebrek aan beleving zeg (afgezien van Götze en Sangaré).

9 december 2021 om 20:43

Daar kunnen ze juist punten scoren voor de UEFA lijst

9 december 2021 om 20:48

Van CL gedegradeerd naar het troost toernooi voor de clubs die niet eens genoeg zijn voor het troost toernooi genaamd EL. Ik zou als ik PSV was gewoon bedanken, zeker omdat het daar ook gewoon op een deceptie gaat uitlopen met spelers als Teze, Max, Zahavi en consorten.

Wat is PSV ver afgegleden van het niveau dat zij in 2016 aantikten in de knockout fase van de CL zeg. Van Pereiro, Guardado, Arias en Moreno naar Mwene en Max.

9 december 2021 om 20:54

@marieke

Liever dat ze niet mee doen, dit kost je toch nog altijd punten omdat ze niet zijn uitgeschakeld maar wel mee blijven doen?

PSV laat al jaren niks zien in Europa. Misschien moeten ze gewoon niet meedoen.

9 december 2021 om 21:17

Lincoln

Van CL gedegradeerd naar EL. Van de EL gedegradeerd naar de CL.

Zie cirkel is rond

"spelers als Teze, Max, Zahavi en consorten"

En toch is er meer uit te halen. Ipv 4222 zou ik weleens 352 willen zien. Helemaal vanavond.

Met CV: Teze Ramalho Obisipo
VM Boscali en Sangare

en opkomende backs Max en Thomas

9 december 2021 om 20:47

Lincoln Ja en dan als PSV lekker weer jaren in top 50/60 blijven. Beter gaan zij vol voor en stijgen naar de begeerde top32.

9 december 2021 om 20:49

Je hebt gelijk hoor. Er zit wat emotie bij. Wat een zaadpot heb ik zojuist gezien zeg.

9 december 2021 om 21:12

Ik vond Bruma een van de weinige lichtpuntjes. Je merkt dat hij beweeglijk is en in balbezit ook nuttige dingen doet. Echter was het spel weer is matig. Psv maakt het zichzelf onnodig moeilijk lijkt het wel.

Bij een achterstand je 2 backs wisselen voor jawel, 2 backs. Waarom ging PSV vanaf minuut 1 niet op de counter spelen? Waarom speel je anders met iemand als Gakpo (snelheid) in de spits ipv Vinicius (aanspeelpunt). Ze hoefden totaal niet. Onbegrijpelijke keuze vind ik dat.. Doodzonde. Wat gebeurde er precies met Madueke? Dat miste ik net even..

9 december 2021 om 20:45

Schmidt kost je hier gewoon de wedstrijd. Onverklaarbaar. Onvergeeflijk, ook, dit verwacht je van een groentje maar toch niet van een ervaren coach?

9 december 2021 om 20:48

De ‘oude’ PSV onder Cocu had dat zeker gedaan, maar dit is een PSV die ik al 4 jaar lang voorbij zie komen. Verdedigend ontzettend kwetsbaar, jarenlang is daar niet geïnvesteerd en dat doet ons constant de das om. Want ook al heb je vandaag niks gecreëerd, op de 0 spelen kunnen we ook niet. We moeten het maar gewoon uitzitten en accepteren het niveau in europa niet te hebben..

9 december 2021 om 20:53

Laf wisselen. Moet vol op de aanval gaan na die 1-0.

Om moedeloos van te worden. Steeds dit seizoen als de hoop er weer is, en er staat een belangrijke wedstrijd voor de deur (Ajax en Feyenoord in de Eredivisie, Benfica), geeft PSV niet thuis. De backs zijn niet van een geweldig niveau maar voegen dan opeens helemaal niks toe. Het centrum is weer, weer zo shaky als wat. Ramalho maakt voor zo’n ervaren speler te veel rare keuzes. Kinderlijk eenvoudig bij de 3-0. Boscagli hele goede voetballer maar verdedigen mag die nog wel wat leren. Drommel zorgt niet voor vertrouwen achterin. Guti doet sinds die terug is alles goed en handelt opeens weer te sloom. Götze leek wel een opa, laat zich de hele tijd aftroeven. Sangaré goed maar oliedom rood. Bruma leuk, maar net als Doan veel en veel te vrijblijvend. Gakpo als spits dom, moet ruimte hebben om in te duiken. En hoe kan het nou dat Madueke meteen weer geblesseerd raakt, niet eens bij een (volle) sprint notabene? Nu zag ik hem weinig doen bij de warming up, maar dit mag toch niet.

Mwene is geen geweldige back, maar Teze krijgt aanvallend de mooiste steenballen en die doet dan echt amateuristische dingen, goeiedag zeg.

Vind Sociedad een behoorlijk trieste spelopvatting hebben trouwens, met zo’n selectie. Geven wel even een lesje hoe je Europees moet spelen.

Balen als een stekker weer.

9 december 2021 om 20:52

Justin

Wees blij!! In de CL maakt PSV meer kans. Kan dus best mooi seizoen nog worden. Hopen dat Spurs eruit zullen liggen, dan zal PSV gelijk nog grotere kanshebber zijn. Minimaal halve finale moet doel zijn.

In de EL zou na 1 ronde voorbij zijn. Kijk wat er allemaal uit de CL kwam waar PSV tegen zou moeten spelen. Barca, Sevilla, Porto, Atalanta/Villareal (uitslag niet gecheckt. Zag 0-1 op ziggo). PSV zou echt 0% kans hadden op door te gaan.

Nu ff doorselecteren in de winter en Europese beker winnen. Schrijf je geschiedenis door als eerste club te winnen.

9 december 2021 om 20:55

Geschiedenis schrijven in de conference league.. snap je het ook niet helemaal.

9 december 2021 om 21:04

Ik zou blijer zijn als het niet zo kansloos was. PSV geeft totaal niet thuis in belangrijke wedstrijden. De CL tegenstanders zijn waarschijnlijk idd te hoog gegrepen, vanuit dat punt met je eens.

9 december 2021 om 21:52

Ik denk alleen niet dat dit PSV een hoger niveau haalt dan bijvoorbeeld Feyenoord. Daar waar het bij PSV vooral gaat om individuele kwaliteiten, heeft Feyenoord wel een werkende teamformule waarin zelfs relatief matige spelers renderen. PSV zal echt beter moeten gaan spelen.

Einde tijdperk Schmidt wat mij betreft, weer een 'topwedstrijd' dik verloren.

Wat heeft Psv dit jaar laten zien? Gewonnen van Galatasaray die 12 geblesseerden hadden en midtjyland die 18 coronagevallen hadden. Benfica verloren, monaco verloren, real sociedad verloren. Feyenoord en Ajax in de competitie dik verloren. Het is dat Feyenoord en Ajax in de eredivisie ook wat punten hebben laten liggen waardoor Psv nog meedoet. Maar het spel is dramatisch en eigenlijk wordt het nooit beter sinds schmidt er is.

Tjah, ik had Psv echt het liefst zien doorgaan maar als je alleen van de zwakke broeder in de groep wint en niet van je directe concurrenten dan is uitschakeling geheel terecht.

Aan het begin van het seizoen dacht ik dat Psv goed mee zou kunnen in de Champions League, nu wordt het dus Conference League. Wat een Anticlimax.

Rode kaart was wel onterecht naar mijn mening.

En terecht. Helaas is Nederland nog lang niet klaar voor 2 plekken in de Champions League.

Een heel triest Europees seizoen. Geen enkele keer winnen van Monaco en Sociedad in 4 wedstrijden. Vandaag wederom veel gebrei en eigenlijk geen enkele kans gecreeërd. Zelf geef je 2 cadeautjes weg en daarmee de overwinning of op zijn minst het nodige gelijkspel. Achja de conference leauge is wat wij verdienen. Lekker een play-off ronde spelen tegen een ploeg ergens in niemandsland. Nouja, wellicht kunnen we in dat toernooi nog ver komen. Boscagli is echt heel matig laatste tijd. Totaal niet scherp en lijkt verdedigend echt tekort te komen voor een plek in het centrum. Obipso verdient 100% een kans in de basis voorlopig. Sangaré wederom onterecht rood aangenaaid. Dan ook nog Noni die gelijk weer geblesseerd is, zijn lichaam kan het niet? Pff. Dit snel maar weer vergeten, positief blijven en op naar de volgende wedstrijd…

9 december 2021 om 21:16

Veel gebrei, niet het voetbal dat roger voor staat. full gas voetbal zit nooit gebrei in is gebaseerd op alles vooruit met hoge intensiteit, dat zie je helemaal niet terug.

Prima als ze Schmidt verlengen. Voetballend zit er geen groei in 1,5 jaar. Vandaag weer lachwekkend slecht. Zitten toch aardig wat knaken in dit elftal.

9 december 2021 om 21:16

Verdedigend is het gewoon matig. Er moet geïnvesteerd worden in de achterste linie anders loop je constant tegen de feiten aan.

9 december 2021 om 23:06

Kun je niet gewoon een keer je vingers thuis houden! Altijd alleen maar dat negatieve van je! Volgens mij kotst iedereen jou uit hier op voetbalzone. Je zult wel een saai privé leven hebben🥺

Kan niet anders zeggen dan een terechte nederlaag voor PSV. Sociedad is gewoon een maatje te groot, heb PSV werkelijk geen fatsoenlijke kans zien creeeren, dat zegt toch wel genoeg.

Schmidt begint al weer heel apart en eigenwijs met een 4222 met Gakpo en Gotze in de spits, Gakpo je beste speler op een positie waar hij totaal niet uit de voeten kan, waarom? Gotze in de spits, dat hebben we ook al vaker gezien, werkt totaal niet. Speel dan gewoon met een nummer 10 joh, waarom weer dat terugschakelen naar 4222? Om nog maar te zwijgen om die hele instelling in de eerste helft, dat constant drukzetten bij de cornervlag van de tegenstander terwijl een 0-0 genoeg is, waar is dat goed voor joh? Zorg er gewoon voor dat achterin alles goed staat, want juist door dat idiote drukzetten steeds, kom je achterin mensen te kort en daar kwamen werkelijk alle kansen van Sociedad uit.

Dan sta je 1-0 achter door een amateurische fout van Boscagli, en dan haal je Gakpo en Doan eraf voor Madueke en Vinicius? Sorry hoor maar waar ben je dan mee bezig zeg? Ik riep afgelopen week nog dat ik blij was met Schmidt maar na vandaag denk ik toch weer van: heeft deze man er wel verstand van? Wat een rare wissels joh. Dat Madueke er dan vervolgens na 6 minuten alweer uit moet door een blessure kan er ook nog wel bij en dan ook nog de 2e gele kaart voor Sangare (wat niet eens een gele kaart was, raakte hem nauwelijks) en de avond is compleet. Ik hoop dat Leipzig nog geinteresseerd is, want ze mogen Schmidt in de zomer komen ophalen met z'n hele staf erbij. Ben er wel een beetje klaar mee.

Op naar de conference league dan maar. Prettige avond.

9 december 2021 om 20:48

Ik snap die 4-2-2-2 obsessie ook niet, is er al een wedstrijd geweest waarin dit echt succesvol was? Met Sangare op het middenveld kun je toch gewoon 4-3-3 spelen ipv alles de trechter in te sturen.

9 december 2021 om 20:48

Mee eens, behalve dan dat ik Sociedad echt wel te pakken vond. Alleen natuurlijk niet als je 4222 speelt, zonder Gakpo op de flanken. Het was weer zo'n ontzettend rommeltje voorin, dan kun je ook gewoon niks klaarspelen. Ik schrijf dit verlies, maar ook het gebrek aan niveau deze wedstrijd volledig op de conto van Schmidt. Normaal zou ik na zo'n wedstrijd zeggen: we hebben van onszelf verloren. Maar dat is dit keer niet juist. We hebben van Schmidt verloren.

9 december 2021 om 20:52

Toch eigenlijk gewoon identiek aan die pot tegen Benfica? Wat ook deels door Schmidt kwam. Ik denk ook wel dat PSV met een normale 4231 hier resultaat had kunnen halen, maar toen ik die 4222 zag staan, werd ik alweer knettergek.. Zo jammer joh. Nee, van mij mag Schmidt wel weg. Ik dacht dat hij wel klaar was met 4222 maar blijkbaar nog steeds niet, ik zeg Wim Jonk halen komende zomer.

9 december 2021 om 21:08

Precies. Het is identiek. Daarom is het voor mij ook echt de druppel, wat maakt dat Schmidt de eerste PSV coach is die ik niet tot het einde steun. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik hoop dat hij voor de kerst weg is en dat ik die vervloekte cijfercombinatie 4222 nooit meer hoef te lezen.

Deze wedstrijd was de welbekende druppel. Weer een cruciale wedstrijd en weer valt Schmidt met zijn onverklaarbare keuzes finaal door de mand. Speel je eindelijk een tijdje goed met Vinicius en 433. Valt die gek op het 'do or die' moment weer terug op dat afschuwelijke 4222, wat nog nóóit ook maar enige houvast op goed spel heeft gegeven, en zet hij onze gevaarlijkste schutter, Gakpo, op een plek waar hij niks kan uitrichten. We hebben 60 minuten met 10 man gespeeld.

Het was voorin weer een rommeltje van jewelste, alsof ik naar de eerste wedstrijden onder Schmidt keek. Alle progressie die we geboekt hadden deed onze coach met zijn gare keuzes in één keer teniet. Zelfs met 10 man speelden we met Vinicius als kapstok nog beter. Dit Sociedad was honderd procent te pakken. Net als Benfica honderd procent te pakken was. Maar zodra het cruciaal wordt krijgt Schmidt kennelijk last van kortsluiting. Zo'n zelf-saboterende coach heb ik bij PSV nog nooit meegemaakt.

Weg dus. En in zijn kielzog mogen John de Jong, en Toon Gerbrands mee. De bezem moet er rigoreus door. Want die medische staf van ons is ook om te janken. Ik heb geen zin meer om De Jong miljoenen zien te verdampen. Gerbrands stilletjes op de achtergrond alles maar op zijn beloop te zien laten gaan. Er moet een fluwelen revolutie komen. Als je kijkt naar de mogelijkheden die PSV heeft wordt er gewoon veel te weinig uitgehaald. En veel te lang al! Dit speelt al sinds na de laatste periode Hiddink. Altijd maar dat afbraakvoetbal, of gokken op individuele kwaliteiten. Maak er eens een voetbalmachine van.

Kijk naar de traditionele Top 3 en zie gewoon het verschil: visie. PSV klooit al veel te lang maar wat aan, en is door gebrek aan tegengas van andere teams veel te lui geworden onder Gerbrands. Kijk ook hoe snel je dat om kan draaien zoals ze dat bij Feyenoord gedaan hebben. Maar alles begint bij stap 1: onderken dat je een probleem hebt. Wij hebben problemen! En minimaal drie van die problemen noem ik hier boven. Nogmaals: fluwelen revolutie, herstructureren, visie. Goedenavond.

9 december 2021 om 20:52

Wie zou een fluwelen revolutie in moeten zetten bij PSV? Je verwijst met die term naar de situatie bij Ajax, maar die was ingezet door een machtige man als Cruijff (en later uitgevoerd door Jonk en z'n kompanen) die in de rug werd gesteund door de Telegraaf. Dat kwam voort uit het feit dat er rond de Arena altijd wel een vijfde colonne is die zich met de zaken bemoeit en zodoende altijd een soort schaduwkabinet heeft. Bij Feyenoord zijn er ook altijd dat soort krachten wel.

Maar is dit mogelijk bij PSV? Is daar een man met zo veel kennis die bereid is die handschoen op te pakken?

9 december 2021 om 20:58

Misseva iemand als Guus Hiddink? Heeft ervaring en netwerk. Lijkt mij geschikter dan Gerbrands.

Gerbrands, de Jong, Vennegoor en meer van die vriendjes weg. Zit een vriendenkliek daar.

Uitzondering zou ik maken voor v Nistelrooij. Die is wel goed bezig en ontwikkelt zich goed.

Bouma, Faber etc allemaal kaartvrienden die elkaar handjd boven water houden.


Maar liever geef trio nog paar jaar kans. Zie ze persoonlijk nog jaren doorgaan

9 december 2021 om 21:00

Nee. Je hebt gelijk. Zoveel koffie kan Hiddink nou ook weer niet op. Ik bedoel vooral: Het roer moet gigantisch om. PSV is als (voetbal)bedrijf in slaap gesukkeld. Het is al jaren een gebed zonder end. En dat los je niet op door even wat nieuwe poppetjes op de al vastgeroeste plekken te zetten. De hele organisatie moet dan doorgelicht worden.

9 december 2021 om 21:02

Hiddink is 75 jaar en lijkt mij niet de man (meer) die zich actief en dagelijks met PSV gaat bemoeien om het schip op de juiste koers te zetten.

Jonk heeft een verleden bij PSV en lijkt organisatorisch sterk. Of hij sterk genoeg is om een hele club naar zijn hand te zetten weten we op dit moment geen van allen, maar zou hij een optie kunnen zijn voor dit PSV?
Een logische kandidaat is natuurlijk ook Brands. Maar of hij PSV nu echt stabiel en op de goede weg kan krijgen? Toen hij er nog zat was er ook wel een en ander op aan te merken.

9 december 2021 om 21:06

Precies, Krillin, dat ouwejongens krentenbrood clubje moet eens goed wakker geschud worden. Die oude lijntjes moeten doorbroken worden. Er zijn voorbeelden te over van clubs die daarin te laat ingrepen. In de huidige situatie houdt uiteindelijk iedereen elkaar alleen maar de hand boven het hoofd en verandert er nooit meer wat.

9 december 2021 om 21:19

Ik ben het er mee eens dat het van buitenaf op dit moment nogal gezapig oogt en dat het zeker niet helpt dat het een stel vrienden van elkaar zijn. Aan de andere kant heb je bij Ajax jongens als Overmars en Van der Sar, die ook samen hebben gevoetbald, waar het wel bij lijkt te werken.

Uiteindelijk is een externe beoordeling doorgaans helemaal niet verkeerd. Waar het voor mij dus lastig begint te worden is wie die beoordeling verricht. Arnesen heeft daar een Engels bedrijf voor ingehuurd, is dat dan de weg die PSV ook moet bewandelen? Hoe vrijblijvend gaat zo'n rapport dan zijn? Moet de Stichting PSV de club doorlichten? Of is het de RvC of toch de directie?
Op dit moment lijkt er niet echt een sterke externe kracht die PSV lijkt te corrigeren. Die moet dan dus intern opgeroepen worden.

Het functioneren van een aantal mensen moet goed tegen het licht gehouden worden. En als het sportief al zo lang tegen valt, hoe houdbaar is de positie van Van Breukelen? Zou Hiddink die rol over willen nemen?
Al met al heb ik dus vooral vragen over de verdere invulling van zo'n geopperde revolutie.

9 december 2021 om 21:25

Misseva88

Jonk ben ik gecharmeerd van, alleen wel koppig persoon.

Hij heeft een visie en wijkt er niet van af. Dan loopt hij weg.

Wilt alles oplossen met jeugd en dat werkt ook niet.

Als coach zou ik hem zeker op hoger niveau willen zien. Verdient het ook wel.

Hiddink is inderdaad oud, maar wel ervaren en groot netwerk.

R9 dan maar halen als directeur

Je hebt niet altijd revolutie nodig. Gewoon capabele mensen op juiste plek. Zie Feyenoord met Arensen en Slot of AZ (directie dan).

Toon is niet de man - ook al schrijft hij erover - om een topsportcultuur neer te zetten. Topclub is gewoon te hoog voor hem.

John de Jong moet dit ook helemaal niet willen. Welke TD wil geen media te woord staan. Hoort ook gewoon bij het vak.

Vennegoor lijkt mij aardige kerel, maar obv wat is hij hoofd scouting?

Haal een topper van een club als Club Brugge of waar dan ook ipv oud speler.

9 december 2021 om 21:40



Ik had helemaal niet zoveel problemen met de basisopstelling van Schmidt. Op basis van de vorm van de laatste wedstrijden was dat helemaal niet onlogisch. Sterker, dat afgeschreven spelers als Mauro, Doan, Gutierrez en Bruma weer opleven dit seizoen, op nota bene een moment dat de nood hoog is, is naar mijn mening een direct gevolg van het vertrouwen dat Schmidt ze geeft. Echter, dit is wel hun max: zodra ze over de grens op een hoger niveau dan de Eredivisie hun opwachting maken is te zien dat deze spelers tekort komen.

Dat brengt ons bij het raakste deel van jouw conclusie: het wordt langzamerhand eens tijd om te evalueren of het functioneren van De Jong en Gerbrands (nog) wel past bij de ambities die bij PSV horen. De Jong grossiert in het doen van aankopen die structureel tekort komen, waar in termen van aankoopbedragen en/of salaris veel te veel voor betaald is. Dat hij wijst op de transferbalans die onder zijn bewind gerealiseerd wordt - vooral dankzij spelers die door de jeugdopleiding zijn klaargestoomd - is daarbij een enorm zwaktebod. Ten tijde van het ontslag van Van Bommel werd De Jong nog door Gerbrands, die zijn protegã© als een moedergans uit de wind houdt, buiten schot met het argument dat de TD 'op de langere termijn' beoordeeld moet worden. Me dunkt, we zijn nu twee jaar verder en in het vierde seizoen 'de Jong' heeft de club die CL ambieert de grootste moeite om zich staande te houden op EL-niveau. Deze slapzakkerij wordt in stand gehouden door Toon Gerbrands, die boeken volschrijft over topsportklimaat en de ruimte die goed het clubmanagement op topniveau niet laat voor excuses. Het wemelt in werkelijkheid van de verzachtende omstandigheden waar het gaat om zijn organisatie, terwijl ouderling Gerbrands niet op zijn mondje is gevallen wanneer hij misdragende hooligans openlijk op de vingers tikt of de overheid en de knvb de maat neemt als hun covid-maatregelen hem niet aanstaan. Maar een goed functionerend technisch beleid levert dat niet op.

Het schuiven met Jan Vennegoor of Hesselink, die als rechterhand van De Jong het aantrekken van jonge spelers voor zijn rekening moet nemen, is een weinig zeggende noodgreep naar mijn idee. Voor PSV is het zaak het financiele gat met Ajax te dichten door kapitaal te genereren, waardetoevoeging te realiseren door talent op te leiden, aan te trekken en door te ontwikkelen. Maar waarom het scoutingsapparaat slechts uit zes scouts bestaat is me een raadsel en ik betwijfel of de heren van deze afdelingen, met namen als Humprey Rudge, Bert Kessen, Nils Koppen en Berry van Aerle, de wereld overreizen om van El Paso tot Usuaia de Latijnse competities te doorgronden om zoveel talent in kaart te hebben dat daar een handvol onverwachte parels uit voortkomt die overige clubs niet opmerken. En los van hun reislustigheid in vreemde oorden, kun je ook vraagtekens zetten bij hun deskundigheid; dit zijn mensen die naar hartelust instemden met de dure komst van nobody's als Bruma en Baumgartl. Die zelfgenoegzaamheid is naar mijn idee een afspiegeling van Psv's hogere management.

Dus Dijkhof en co: erdoor met de bezem! Ik denk dat pakweg SC Heerenveen het duo De Jong en Gerbrands maar wat graag in huis neemt, maar PSV heeft iets creatievers, ambitieuzers en vooral zelfkrischer nodig.

10 december 2021 om 00:35

Even over je eerste alinea, en de wedstrijd. Ik vond het vooral een slechte keuze om zonder centrumspits te spelen. Die jongens die jij noemde zijn opgeleefd, maar wel in een ander systeem. Dus ik vind dat Schmidt had moeten kiezen tussen Bruma of Gakpo. Aangezien Bruma in vorm is en Gakpo net terug komt van een blessure had ik misschien zelfs voor Bruma gekozen. Het kwam mij een beetje over alsof Schmidt beide spelers wilde pleasen. Dat kan en mag niet.

Breder getrokken: voor de rest ben ik het vanzelfsprekend helemaal met je eens. Vooral met het sleutelwoord: zelfgenoegzaamheid. We hebben gewoon jarenlang mazzel gehad dat we nationaal met broddelwerk wegkwamen. Onder Brands was de verdediging al stelselmatig ondermaats. De laatste kampioenschappen zijn allemaal bewerkstelligd zonder systeemvoetbal, en vooral dankzij individuele kwaliteit gekomen. Men is lui geworden. Door gebrek aan tegengewicht altijd toch maar weer omhoog gevallen. Nu ook, doen we nationaal bovenin mee, maar dat is geen graadmeter.

PSV lijkt vastgeroest op de huidige lijn, zonder ruimte voor nieuwe ideeã«n; zelfgenoegzaam en blind voor de concurrentie die ons voorbijstreeft.

Het moet echt beter. Ik wil geen nostalgisch verantwoorde scout, ik wil een meesterscout. Ik wil geen nostalgisch verantwoorde Technisch Manager, ik wil een visionair. Ik wil geen Algemeen Directeur die al pappend en nathoudend boekjes schrijft, ik wil er eentje die PSV naar zulke hoogtes wil stuwen dat anderen jaren later er nog steeds boeken over schrijven. Daarin mag hij best over lijken gaan.

Waar is het eergevoel, man? Wij zijn PSV, wij kunnen zowat altijd de beste mensen voor de belangrijkste plekken aantrekken. Ajax en Feyenoord ten spijt, het aantal beschikbare vacatures tussen die drie is klein. Wat dan overblijft is altijd nog onderdeel van de creme de la creme. Qua budget (en dus mogelijkheden) hoeven we maar éã©n club voor ons te laten. Dus alleen verstokte fans van andere clubs zullen PSV afwijzen. We hebben een immense aantrekkingskracht voor specialisten. Maar nemen genoegen met éã©n of andere Jan Jurk omdat hij een PSV achtergrond heeft. Dat hoort alleen maar de doorslag geven bij twee kandidaten met dezelfde competenties. Anders moet je zo'n clubjongen enkele jaren in de luwte, aan de hand van een ervaren topper, op laten leiden.

Zoals nu De Jong. Hij voldoet niet. Waarom grijp je dan niet in? De Jong hoeft dan niet weg, dat is aan hem, maar hij heeft duidelijk nog een stagebegeleider nodig.

Ambitie. Dat mis ik echt het meest in deze periode Gerbrands. Harry van Raaij was het andere uiterste, die was maniakaal en nam onverantwoordde risico's, maar Gerbrands is me echt veel te, daar heb je hem weer, zelfgenoegzaam.

Real Sociedad, Monaco, Benfica, Ajax, Feyenoord, Olympiacos. Als PSV een volwassen tegenstander met een beetje kwaliteit treft, dan valt het kwartje elke keer aan de verkeerde kant. Dat kan geen toeval zijn. Tegen de kleintjes lukt het allemaal wel, maar qua volwassenheid kan PSV totaal niet op tegen het geweld van de grote tegenstanders. Vandaag had je ook zonder die Duitse clown van een scheids verloren. Een dikke onvoldoende voor het Europese seizoen 2021-2022. Het wordt tijd om alles op de competitie te zetten, want dat is de enige weg naar CL en het grote geld. Die Conference League kan mij gestolen worden. Lekker met een B ploeg spelen en alle pijlen op de Eredivisie.

9 december 2021 om 20:44

Dus ben je geen topploeg en mag je tevreden zijn met de Conference League…. We willen als supporter veel van PSV, maar dat is helemaal niet zo realistisch.

9 december 2021 om 20:51

PSV heeft de ambitie uitgesproken om tot de top 32 van Europa te horen. Dan is de Conference League ver van dat niveau verwijderd

9 december 2021 om 20:58

Ja… idd…. En dus mag het bestuur ook wel eens z’n conclusies gaan trekken.

9 december 2021 om 23:08

Dan zullen ze toch eerst moeten investeren in de achterhoede en in een keeper

9 december 2021 om 23:41

Dat hebben ze gedaan. En of Drommel, Baumgartl en Mwene nu uit de koker van Schmidt of De Jong komen: het komt tekort voor het niveau om top32 te worden. Laat PSV daar eens conclusies over trekken!

9 december 2021 om 20:58

Hoe meer punten PSV in de Conference League scoort hoe groter de kans is op een indeling in een betere pot in het volgende Europese avontuur. Die punten tellen vijf jaar lang mee en kunnen net het verschil tussen pot 2 en pot 3 zijn. Wat in dat jaar weer een groot verschil zal maken. Daarom zou ik het zeker serieus blijven nemen.

9 december 2021 om 21:04

@andres13

"want is de enige weg naar CL"

Nee hoor, 3e worden in de EL ook

flauw sorry

"alles op de competitie te zetten"

Dit is juist verkeerde mindset. Zou blijf je als club in de top 50/60 hangen. Blijf je zware tegenstanders loten zonder beschermde status.

Je zit nu in een toernooi. Kan geschiedenis schrijven door als eerste club dit te winnen.

Je kan veel punten halen, waardoor je stijgt en betere uitgangspositie krijgt.

Jonge spelers kunnen ervaring opdoen.

De club kan wat geld verdienen

In de EL zou PSV het super zwaar hebben tegen de uitvallers van de CL.

Sund, maar niet onterecht. Was gewoonweg niet goed genoeg, dan ga je tegen dit soort ploegen er gewoon makkelijk vanaf.

We hebben weer een klassiek avondje Europees voetbal van PSV mogen aanschouwen…. Dit hadden we vooraf niet eens te hoeven gaan kijken, want PSV en wedstrijden die erom gaan… man man man… Geen kans gecreëerd en er weer door toevalligheden uitvliegen. Al met al laat PSV het dit EL seizoen weer lekker zelf liggen. Wat een naïeve en net niet cultuur hangt er toch om deze club heen…… iig gewoon terecht afgedroogd vanavond! Tijd voor bestuurlijk schoon schip in deze wanorde dat zich een topclub durft te noemen!

Toch wel teleurstellend hoor dat PSV niet doorgaat in een dergelijke poule. Zo goed zijn de tegenstanders niet. Toch beetje vreemd dat Ajax het zo goed heeft gedaan en directe concurrent PSV moet naar de Conference League.

9 december 2021 om 20:49

Transferwaardes van zowel Monaco als sociedad zijn 2x zo hoog dan die van psv. Ik denk dat 3e plek vrij reëel is.

mmm echt jammer ik kan mij de teleurstelling van Psv supporters wel voorstellen zou er ook kapot van zijn. Eerst speel je voorronde Champions League! waar je bijna in de groepsfase terrecht was gekomen.
(wat overgens wel verdiend was geweest op basis van het vertoonde spel in die voorrondes).

Nou dan maar een niveau lager proberen in de Europa League
en uiteindelijk daar 3de worden in de groep, waardoor je nu nog weer een niveau lager speelt in de Conference League.

Dan maar hopen dat jullie daar wat punten voor Nederland kunnen pakken! Succes

Ik snap echt geen reet van die schimdt hoor. Leek deze wedstrijd alsof psv moest winnen en sociedad gelijk. Waarom vol op de aanval spelen tegen zon sterke ploeg als je aan een punt genoeg hebt??

Dit PSV past ook gewoon veel beter in de Conference League dan in de Europa League. Al hoef je in die competitie ook niet op deze manier aan te komen, want dan blijft het avontuur daar ook tot één rondje beperkt.

PSV was ook wel erbarmelijk slecht vanavond. Totaal de wil niet om 2e te worden en straalde vooral passie en futloos voor zich uit.

Wat betekenen die play-offs ook alweer? Een wedstrijd tegen de nummer 2 uit een poule van de conference league en daarna?

Dramatisch. Dit is een wedstrijd waarvan je denkt dat je naar een herhaling van de wedstrijd tegen Benfica op Monaco aan het kijken bent. Rondtikken en rondtikken, zonder echt een plan. Begrijp ook echt in godsnaam niet waarom PSV niet op een gegeven moment Sangare, Teze of Boscagli in de spits gooit en dan maar ballen voorslingert. Er is maar 1 concept, en als die niet werkt, dan is er niks meer. Lekker de conference dan maar in

9 december 2021 om 21:13

Ik mis sowieso de "over mijn lijk" mentaliteit. Al staan ze in de 90e minuut op een gelijkspel in de finale van de CL, blijven ze nog het balletje rondtikken alsof de wedstrijd net begonnen is. Het kijkplezier is in ieder geval aan maanden zoek wat mij betreft.

9 december 2021 om 21:25

Er lijkt inderdaad geen idee achter te zitten. Daarnaast maken ze het zichzelf moeilijk door soms te snel te tikken, terwijl alleen Gotze de kwaliteiten daarvoor heeft. Schmidt kan meer uit deze selectie halen maar moet dan afstappen van het huidige systeem, want daar zit totaal geen visie achter.

Je bent nu een jaar later alweer vernederd. En staat er nog slechter voor. Ipv 8e finale eruit, nu in de groeps fase eruit. Negatieve progressie. Dit is onacceptabel. En psv zou eigenlijk niet eens Europees meer mogen spelen. Wel profiteren van de coefficienten die worden binnen gehaald maar zelf constant worden vernederd in Europa al jaren lang.

9 december 2021 om 21:12

Ze hadden Roger naar Leizpig moeten laten gaan, echt ongekend hoe De Jong en Gebrands hem tegenhouden en hem zelfs willen verlengen.

9 december 2021 om 21:21

Ik snap er ook niks van

Wat een zwak PSV gezien zeg.
De analisten blijven maar roepen dat PSV een veel betere selectie heeft dan Feyenoord, maar ik vind bv de 5 die bij Feyenoord achterin staan 2 klassen beter dan die van PSV

Pff het zit altijd tegen, maar wat mij betreft is het Schmidt out nu. We begonnen in de cl toen el en nu conference League. Denk dat de prestatie drang bij de spelers nu zal afnemen en daarom is het tijd voor een frisse wind. Wat mij betreft gooien ze v Nistelrooy voor de groep.

9 december 2021 om 21:34

De vraag is welke trainer het beter gaat doen met deze selectie. Het systeem van Schmidt lijkt niet te werken, maar de selectie is daar misschien ook te smal of kwalitatief niet goed genoeg voor. Ik verwacht dat hij nog wel aanblijft, om nu al van trainer te wisselen is natuurlijk een risico, zeker nu Psv nog vol mee doet om de titel.

Wauw van Champions League naar Conference League. Volgens mij de 1e in de historie die 2x degraderen in 1 seizoen. Mag er ook wel wezen. Tja moet je 2 punten verdedigen en stort je helemaal in de 2e helft. Tja 3 Nederlandse ploegen in de Conference League dus. Misschien 4 met Vitesse haha.

9 december 2021 om 20:57

De Conference League bestaat ook nog niet zo lang he, dus niet zo heel gek.

9 december 2021 om 21:02

Klopt maar ja je ze hebben wel de eer om dat als 1e te hebben gedaan...

9 december 2021 om 21:40

ModricMagic

Haha kan leuke triviant vraag zijn over aantal jaren (mocht PSV de cl winnen).

Welke club degradeerde uit de CL en de EL en wint toch de CL in het zelfde voetbal seizoen


Maar maakt kans op halve finale voor een NL club groter. Heerlijke donderdagen als alle 4 clubs nog (paar) ronde(s) doorgaan.

9 december 2021 om 23:13

Leicester!!

Kijk verliezen tegen Real Sociedad is echt geen schande.. staan niet voor niets zo hoog in de spaanse competitie! maar de manier waarop pfff

Geheel verdiend, geen enkel moment overtuigd aan de bal, er is gewoon niets gecreëerd behalve een paar schoten van afstand. 2e helft was beschamend echt zo weinig energie zit er in dit PSV, de frisheid bij Doan/bruma/guti lijkt ook al weer weg, teveel spelers die op hun tandvlees lopen misschien gaat er toch wat mis in de trainingen? Hopelijk lukt het ze in de Conference league wel maar met Schmidt aan de leiding heb ik toch zo m'n twijfels.

9 december 2021 om 21:36

Bruma was de enige die voorin iets kon forceren. Hij had nog een paar steekpasses in huis maar het probleem is dat Gakpo ook meer een flankspeler is. Daardoor dook Gotze vaak op maar die mist dan de snelheid om echt voor dreiging te zorgen. Tactisch zat het niet goed in elkaar en dat heeft Psv de das om gedaan.

Penalty tegen, door dom bal verlies een goal tegen, een rode kaart, bijna het hele team geel, ongelooflijk slechte scheids, zuigende tegenstander, Madueke weer geblesseerd, 3-0 verliezen, regen en dramatisch voetbal. Werkelijk waar alles ging mis voor PSV en ze konden er helaas helemaal niks tegen doen.

Totale deceptie lijkt me de juiste voorstelling van zaken. Drie man geschorst voor de eerste play-off voor de Conference League ook nog en dan het drama van Madueke erbij. Götze die zwaar gefrustreerd over het veld liep te beuken en Bruma die in 90 minuten niet één keer linskbuiten heeft gestaan waardoor die hele kant niet werd gebruikt, alles die fuik in en geen enkele breedte in het spel. Nee, PSV is te zwak voor de Europa League dus maar de Conference League en dan hopelijk geen al te zware tegenstanders.

Helaas laat PSV het weer afweten in Europa. Hopelijk kunnen ze nog wat punten scoren in de cl, maar dan mogen ze wel met wat meer bravoure voor de dag komen.

Wat een trieste bedoeling vandaag mbt psv. Dacht na de eerste held dat gaat nog we goed komen. Alles zat vandaag ook wel erg tegen. Rode kaart echt wel overdreven. Maar dat Madueke geblesseerd uitvalt is wel toppunt. Kan iedereen Schmidt wel weer de schuld geven, stukje verantwoording ligt natuurlijk ook bij de speler zelf.

Wederom een tenenkrommend slecht PSV gezien vandaag. We spelen elke week hetzelfde spelletje waarin we proberen de tegenstander naar eigen 16 te dwingen om daar vervolgens kansloos rond te pingelen. Lopen we 9 van de 10 keer tegen een countergoal aan waarna het hele kansloze spelletje hervat wordt. Iedere tegenstander van een beetje niveau parkeert gewoon de bus en wacht op een domme fout en straft het af. Naast het spel, wat echt om te janken is wanneer er geen snelle goals vallen, is het wisselbeleid van Schmidt ook onbegrijpelijk. Ik geloof het onderhand wel met Dhr. Schmidt, van mij hoeft ie niet te verlengen.

Als je je elftal gaat aanpassen dan zet je natuurlijk je belangrijkste speler en diegene met het beste seizoen tot dusver op een andere plek!?! De logica van Schmidt is niet te doorgronden

Zullen ze nog de pech hebben om Spurs te loten...

Overigens gewoon een sterke poule. Dat je die niet overleeft is het geen schande, maar als je wilt groeien, zou dat wel moeten...

9 december 2021 om 20:55

Als je Champions League voetbal wil spelen moet je wel een keer van Sociedad en Monaco (en Benfica) gaan winnen natuurlijk.

9 december 2021 om 21:40

Eigenlijk had Psv gewoon moeten winnen van Monaco, dan was je nu door geweest. Uit verliezen tegen Sociedad kan gebeuren, maar zoals je aangeeft zijn dit soort duels wel bepalend en als je deze niet kan winnen dan wordt het moeilijk om je ambities te realiseren.

Lijkt me dat het contract van Schmidt niet verlengd gaat worden, het is te weinig wat hij heeft gepresteerd. Met daarbij de interesse van verschillende Duitse clubs is 1 en 1 gewoon 2.

9 december 2021 om 21:41

Verwacht dat hij nog wel het seizoen afmaakt, maar inderdaad is niet geworden wat men ervan verwacht had. Moet er wel bij vermelden dat hij ook een best smalle selectie had en pech met blessuregevallen. Echter is zijn systeem al meerdere keren geflopt in duels die er om gingen. Dat is dus wel op zijn conto te schrijven.

9 december 2021 om 21:55

Ja dat denk ik ook wel hoor. Maar Schmidt zal misschien ook het gevoel hebben dat er niet zo veel meer te behalen valt nu Ajax weer miljoenen binnen harkt dus hooguit een 2e plek in de competitie. (imo moet PSV overigens gewoon minimaal tot het einde meedoen om het kampioenschap maar dat terzijde, wat ze nu ook nog doen). De opinie zal zich ook steeds meer tegen hem keren dus denk dat hij gewoon naar een club in Duitsland zal gaan. Wat het systeem betreft helemaal met je eens, die werkt niet in de wedstrijden die er echt om gaan, dat zou die nu toch eens in moeten zien.

Krachteloos, inspiratieloos, ideeënloos en oliedom. Koppel dat aan een mentale weerbaarheid van noppes en dan wordt je vandaag door een niet zo briljant sociedad weg gezet als jongetjes. Typisch een wedstrijd waar ik er van psv al heel veel heb gezien. Je gaat er voor zitten en hoopt op een aangename verrassing, maar ik werd in elke vezel van mijn psv hartje teleurgesteld.

Hoe we in het begin tegenstanders wegspeelde met mooi voetbal was dus geen voorbode op een mooie Europese campagne. We zijn weer bij begin af aan lijkt wel. Zucht..

John en Schmidt mogen van mij echt vertrekken. Van Ginkel Propper en Gotze meer geblesseerd dan dat zij spelen. Vooral project Gotze stelt mij echt zwaar teleur en dat verdiend 2 jaar lang ruim 2 miljoen per jaar met 5 goals .

9 december 2021 om 21:42

Gotze had ik ook meer van verwacht inderdaad. Hij is goed maar mist de snelheid imo om echt beslissend te zijn.

Zoals ieder jaar, het blijft weer bij woorden en ben benieuwd met wat voor excuses de Kerkhofjes en de Mos nu mee komen. Zij zijn het die roepen dat PSV een topploeg geeft.

Dat gepiel rond de 16 is toch zo frustrerend. Zelf zie je toch ook wel na een paar keer dat dat gewoon kansloos is. Toch blijven we het doen. Vrijwel al onze goals zijn afstandschoten of uit een snelle omschakeling. Toch proberen wij met tiki taka zoals barca in zijn prime erdoorheen te combineren.

Gelukkig heeft Schmidt Leipzig afgewimpeld. Je moet er toch niet aan denken dat dit stuurloze schip zonder deze ervaren topkapitein verder zou moeten. Man man man, om je kapot te schamen

Wat is nou de toegevoegde waarde van Schmidty geweest tot nu toe.
Een heel nieuw team mogen kopen, Niets presteren en dan roepen dat hij het seizoen afmaakt. Gerbrandts moet hem opdonderden. Maar jka dan heeft hij zelf ook gefaald en dat wil deze jongen niet
Wat is het excuus? Ow, Madueke viel uit
Natuurlijk, natuurlijk

Straks komt Schmidt vertellen dat het de kaarten waren, die natuurlijk onterecht waren, het veld, MAAR hij heeft goede dingen gezien voor zondag in de competitie (tegen Almere Citty? met alle respect voor deze club natuurlijk)

Schmidt Out
Gerbrandus OUT

Genant, van bijna CL naar Conferance league

Kansloos...echt ontzettend kansloos. Wat kan ik hier nou nog meer van zeggen.... Weer worden we op kinderachtige manier opzij gezet. Het blijkt maar weer dat PSV de druk niet aan kan. Steeds als het er op aan komt, falen we. Ik kan niet anders zeggen dat we verdiend de Conference league in gaan.

PSV moet echt werk maken om in de winterstop Luuk de Jong terug naar Eindhoven te halen. Wat missen we zo’n type speler die kopsterk is en een balletje kan vasthouden. Kunnen we daar weer een team omheen bouwen zoals een paar jaar terug. Misschien sta je na wat versterkingen in mei wel als eerste team met de Conference League beker natuurlijk wel afhankelijk van gunstige lotingen

9 december 2021 om 21:22

Overal in het veld is het drama, niet alleen de aanval. Met alleen de Jong gaan ze niet veel opschieten ben ik bang.

Geen schande om 3de in deze poule te worden, lijkt me alleen wel iets om moedeloos van te worden als PSV supporter dat er Europees al jaren geen echt aansprekende resultaten weet te boeken. Vorig jaar in die relatief eenvoudige poule werd PSV wel 1ste, maar in het onderlinge resultaat waren PAOK en Granada beter. Te jaar ervoor gooit Bazel je uit de voorronde van de CL en moet je het tegen Sporting Lissabon en LASK Linz het afleggen. Uiteindelijk uitgeschakeld door Olympiakos. Dit jaar bleek Benfica in de voorronde CL te sterk en ook AS Monaco en Real Sociedad in de groepsfase. Dat strookt niet met de ambities van PSV.

Sorry voor mijn taalgebruik maar Schmidt is toch op zijn Duits gezegd een hur**sohn. De grootste tegenstander is Schmidt met zijn wisselbeleid en rare opstellingen. Ze zouden veel meer uit deze selectie moeten halen als die ezel ‘normaal’ doet.

9 december 2021 om 21:09

Doet echt rare dingen in grote wedstrijd, met opstelling alsof hij het voetbal heeft uitgevonden dat hij iets nieuws heeft uitgevonden

Als PSV zo blijft spelen, gaan ze ook in de Conference League niets klaarspelen.

Het was helaas weer een ouderwetse Europese avond voor PSV: alles ging mis wat er mis kon gaan. Ik ging met goede moed zitten, maar had (op één of twee spaarzame momenten na) niet echt het gevoel gehad dat we dit zouden gaan halen. Het werd nl al snel duidelijk dat PSV geen idee had of niet bij machte was om het defensief ingestelde Real Sociedad een moeilijke pot te geven.

Daarbij is toch weer pijnlijk duidelijk geworden dat PSV veel middelmaat heeft wanneer het tegen een Europese ploeg moet. Boscagli greep slecht in tegen Isak, waarna Drommel ons moest redden. Bij de penalty stond Boscagli verkeerd te dekken en gaat Mwene tactisch gezien ook niet vrijuit (met de handsbal zat wel wat pech bij). Guti en de scheids maakte de misere compleet: Guti had geen idee waar de tegenstander was en mij leek het echt heel weinig wat betreft de situatie met Sangere (vooral amateurtoneel vanuit Spaanse zijde).

Ik wil niet direct pleiten voor een vertrek van Schmidt, want ik denk niet dat iemand anders het veel beter kan doen. Er moeten gewoon echt versterkingen komen als je Europees verder wilt komen en Ajax nog enigszins partij wil gaan geven.

Verder Madueke nog, zo zonde weer. Twijfel toch ernstig aan het fysiek van deze jongen.

Wat een k*t avond (weer)...

Wel sip voor PSV, maar objectief gezien was het ook een lastige poule voor PSV. Real Sociedad als absolute favoriet en Monaco waarvan ik niet zozeer onder de indruk ben, maar hier spelen wel namen die direct een basisplaats bij PSV zouden krijgen. Het is gewoon vooral jammer voor de PSV liefhebbers, ik ben wel blij dat ze lekker doorgaan in de Conference, de leukste league van Europa.

Je kan wel druk gaan zetten, maar als er eentje niet meedoet staat het open. Had nou zo ene wedstrijs Europees benaderd en zakelijk op de nul spelen, zo naïef is roger van mij part mag hij echt weg. Sociedad moest komen niet PSV, dan ga je zo aanvallend spelen, met een snelle isak is dat echt funest met trager spelers die psv echt vel heeft. Gotze is echt een bejaarde van 90 jaar die over het veld huppelt , die voegt niets toe echt voortaan maar op de bank zetten. Gakpo zwak maar ja spits is niet zijn positie. ook op 10 is hij niet op zijn plek. Alleen Bruma vond ik hier en daar dreigend.

man man wat een ondergrens weer van psv. weten goed de bodem van de put aan te raken.

Ik begin er als supporter onderhand wanhopig van te worden dat we sinds de komst van Schmidt, buiten de Cruyff schaal om, geen enkele topwedstrijd meer weten te winnen. Dit seizoen hebben we tegen Benfica, Feyenoord, Ajax en 2 wedstrijden tegen zowel Monaco als Sociedad niet weten te winnen. Europees laten we het al jaren afweten in de wedstrijden die er echt toe doen en die lijn trekken we vandaag gewoon vrolijk verder. Nu zul je me niet horen zeggen dat Schmidt meteen moet vertrekken maar ik hoop wel vurig dat de club nog even afwacht op de resultaten van de rest van het seizoen voordat ze overgaan op een eventuele contractverlenging van Schmidt, die in de wandelgangen de ronde gaat.

Je kan toch wel inmiddels concluderen dat PSV sinds de komst van Schmidt alleen maar slechter is geworden. Onbegrijpelijke opstellingen, wissels en rare aankopen. Ik denk dat Ten Hag en Slot veel meer uit de selectie gehaald hadden.

Als ik bestuurder zou zijn van PSV zou ik Schmidt zo snel mogelijk van de hand doen voordat de puinhoop te groot is

9 december 2021 om 21:26

Het mooie is dat PSV de spelers heeft die passen bij de tactiek van zowel Ten Hag als Slot. Schmidt krijgt het echter voor elkaar om die spelers in een verkeerd systeem en op de verkeerde plaatsen te laten spelen. Als je alleen al de ruimte ziet die PSV onbenut liet op de linksbuiten positie. Tadic en Sinisterra zouden daar de avond van hun leven hebben gehad maar Bruma was nergens te bekennen.

Eigenlijk triest dat dit de nr 2 is van onze eredivisie en geen Europese potten kan breken tegen ploegen zoals deze , om je grote zorgen over te maken in Eindhoven lijkt mij

Dit was wel heel matig wat Psv lied zien. Sociedad was ook niet veel, maar die hebben niet de fouten gemaakt die psv maakte.

Beter toch, daar zijn de echte punten te halen.

9 december 2021 om 21:22

nee hoor, 0 bonuspunten dus dat tikt niet aan.

Ajax: werkelijk fantastisch, onverwachts goed, Vitesse: idem. Kegelden Anderlecht onverwachts uit de UCL, haalde de groepsfase, won/speelde gelijk tegen ploegen waar ze normaal door afgeslacht worden en zou al door zijn geweest indien er een VAR in de groepsfase was geweest. Staan nu ookal voor tegen Mura. AZ: kwalitatief uitgekleed en toch door. Feyenoord ook door, had verwacht dat ze het wat moeilijker zouden hebben om 1e te worden. PSV: belachelijk slechte debielen, het lachertje van Nederland, zetten zichzelf, en Nederland voor schut door er weer ouderwets Nederlands uit te vliegen: beter zijn dan de tegenstander en toch verliezen omdat ze de eigen kansen niet afmaken en/of onnodige kaarten pakten. Het is maar goed dat er nog een beker is voor het niveau onder de EL want anders had PSV het na de winterstop kunnen vergeten. Enige Nederlandse ploeg die, met afstand, niet heeft thuisgegeven in Europa dit seizoen. Mits de loting meezit is de kwartfinale/halve finale van de Conference League wel een vereiste voor PSV.

Waardeloze vertoning, Schmidt mag voor mij nu al naar Leipzig vertrekken, kan alleen daarna maar beter gaan.

In de play-offs voor die Conference League kun je dan nog clubs als Partizan Belgrado, Bodo/glimt, Maccabi Tel Aviv, Randers FC en Qarabag loten. In het ergste geval loot je Tottenham Hotspur (mits die doorgaan) en dan zit je bij de laatste 16.

9 december 2021 om 23:00

Jeroenimo8

Pfff Gotze, Sangare, Max zijn overgehaald van kom naar PSV. We gaan CL spelen...

Oke, PSV loog niet over CL spelen, maar verzweeg tegenstanders als Bodo/Glimt/ Tel Aviv, Randers en Qarabag....


Zo beslist Gotze WK finale, zo moet hij aanmodderen tegen Qaarabag of Bodo....
Wat zal die man op zijn hoofd krabben, van waar ben ik beland....

En dan Tottenham loten

Had niet anders verwacht eigenlijk. PSV voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Dan heb ik ze ergens toch best goed ingeschaald eigenlijk. Ook in de knock out fase van de CFL acht ik ze niet in staat om ver te komen. Ze hebben helaas best een diepe ondergrens en bepalende spelers als Götze en Gakpo geven te vaak niet thuis. Volledig terecht uitgeschakeld. PSV heeft gewoon een hele eenvoudige ploeg.

Spelen ze toch nog CL.

geen max, madueke en vinicius vanaf het begin , maar bruma doan en gakpo in de spits ipv de flank. psv gaat alleen voor de landstitel of Schmidt zuipt veel.

Tjonge jonge jonge wat slecht... mag hopen dat ze nog wat punten pakken voor NL in conference league

PSV schrijft geschiedenis door zowel de Ch L als de Euro L niet te halen....
Geen team. 7 nationaliteiten....
Bruma en Bosc nog wel prima. Götze was 90 min Duits aan t praten tegen de Duitse scheids....zo n man krijgt dan n hekel aan je!!
Enfin hopen op n mooie loting in de CL tegen Spurs, Leicester, Ol Marseille evt Bodo/ Klimt omhoog

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax66
2.PSV66
5.AZ63
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Y. VertessenAanvaller00
W. BenítezKeeper20
J. DrommelKeeper00
K. PeersmanKeeper00
B. WatermanKeeper00
O. BoscagliVerdediger00
J. BranthwaiteVerdediger00
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

In de wandelgangen

Zaterdag 13 augustus
Cody Gakpo heeft inmiddels contact gehad met Erik ten Hag over een transfer naar Manchester United. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren