Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De meest waarschijnlijke tegenstander voor Ajax volgens de rekenmodellen

Laatste update:

Ajax heeft tijdens de loting voor de achtste finale van de Champions League de grootste kans om Chelsea te treffen, zo blijkt uit een model dat Fran Martínez deelt via Twitter. Martínez is werkzaam als wiskundeprofessor aan de Unversiteit van Jaén en deelt via zijn Twitter-account @LaLigaenDirecto statistieken en data vanuit het voetbal. Overigens is volgens zijn model de kans nog een stuk groter dat Chelsea bij de laatste zestien van het miljardenbal aan Real Madrid gekoppeld wordt.

Villarreal voegde zich donderdagavond als allerlaatst bij de laatste zestien van de Champions League door te winnen bij Atalanta (2-3). Het model van Martínez toont in dat geval aan dat Ajax de grootste kans heeft om Chelsea te treffen: 21,38 procent. De kans dat Chelsea voor Real Madrid (32,32 procent), Bayern München (21,38 procent) en Lille OSC (24,93 procent) uit de koker komt, is echter ook aanzienlijk. Chelsea kan in de achtste finale geen Engelse tegenstander treffen, waardoor Manchester City, Liverpool en Manchester United als mogelijke tegenstanders afvallen. Bovendien kan Juventus voor Chelsea niet uit de koker komen, daar beide ploegen in de groepsfase reeds tegenover elkaar stonden.

De kansen voor Ajax tijdens de loting zijn redelijk gespreid, daar voor de Amsterdammers alleen een ontmoeting met Sporting Portugal niet mogelijk is. Voor Real Madrid vallen naast Internazionale ook Atlético Madrid en Villarreal af als mogelijke opponenten, terwijl Lille OSC Paris Saint-Germain en Red Bull Salzburg ontloopt en Juventus niet tegen Internazionale en Chelsea kan loten. De minst waarschijnlijke tegenstander die voor Ajax uit de koker kan komen, is Benfica met een kans van 11,36 procent.

Achter de Portugese grootmacht volgen Red Bull Salzburg (11,59 procent), Paris Saint-Germain (13,57 procent), Atlético Madrid (14,03 procent), Internazionale (14,03 procent) en Villarreal (14,03 procent). Mocht Atalanta zich donderdagavond ten koste van Villarreal plaatsen, blijft Ajax met 22,76 procent de grootste kans hebben om Chelsea te treffen. De loting voor de achtste finale van de Champions League vindt komende maandag om 12.00 uur plaats in het Zwitserse Nyon.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In de groepsfase snap ik het nog dat teams uit hetzelfde land elkaar niet mogen lopen. Maar waarom dit nu nog steeds is, is mij een vraagteken..? Dit lijkt me gewoon normaal dat vanaf de knock-out fase iedereen elkaar kan loten, punt.

Maargoed laat chelsea maar komen! hebben we nog een appeltje mee te schillen na die onterechte 4-4, zonder italiaanse scheidsrechter deze keer aub!

9 december 2021 om 13:28

Klopt helemaal, is toch weer ter bescherming van de grote landen (aangezien die met de meeste clubs deelnemen). En ik snap dat het voor NL ook niet leuk zou zijn als Ajax meteen tegen PSV zou moeten maar het lijkt toch meer bescherming van de grote landen.

9 december 2021 om 15:05

Volgens mij als je naar de feiten kijkt valt dat best mee met hoe erg het de grotere landen beschermt. als je naar de laatste jaren kijkt gaan van de 2 grootste landen (spanje en engeland volgens de coefficientenlijst) bij elkaar er meestal -40 al uit. Alleen 18/19 was buiten proportie in de laatste jaren toen gingen er maar 2 van de 7 teams van engeland en spanje eruit.
Ik denk zelf dat het vooral is om te zorgen dat er meer 'unieke' wedstrijden gespeeld worden en het daardoor attractiever is voor de kijker, dan meer wedstrijden die al vaker per jaar worden gespeeld (en dat levert natuurlijk weer meer geld op voor de Eufa) .

10 december 2021 om 00:38

Vanuit de Uefa klopt je conclusie volledig Joost, alleen creëren ze deze situatie wel zelf door van de grote landen al meer deelnemers toe te laten. Vervolgens spelen ze in de poule tegen zwakke ploegen, omdat ze in hogere potten worden ingedeeld. Dat oplossen door ze niet tegen elkaar te laten spelen in de knock out is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Dat er, op 18/19 na, de helft van Spanje en Engeland al snel uit lag komt vervolgens door de ploegen zelf en niet door de opzet van de Uefa.

Voor Ajax, Salzburg etc geldt toch ook dat ze iedereen kunnen loten? Waarom dan niet ook voor de rest? Dat het voor Spanje en Engeland nog niet zo gunstig heeft uitgepakt doet natuurlijk niets af aan het feit dat die privileges krom zijn. De logica achter deze opzet snap ik zeker en daarin heb je ook helemaal gelijk, maar ik ben zelf meer voorstander van een gelijke loting. Bij de finale is het blijkbaar geen probleem meer als Chelsea dan tegen Juve of United speelt, omdat het niet anders kan. Hoe vaak zal het voorkomen dat er geloot wordt tussen ploegen uit hetzelfde land of dezelfde poule? Zo weinig dat het juist wel een keer leuk zou zijn toch? En als dan toch blijkt dat er vaak wedstrijden zijn tussen Spaanse of Engelse teams onderling, dan is het aantal teams uit die landen ten opzichte van de rest het probleem lijkt mij. Dan lijkt de instroom van de CL mij meer een punt van kritiek dat de opzet in de Knock out.

Lekkere titel ook. Als je het artikel vanuit Chelsea perspectief leest zou de titel ook kunnen zijn "Chelsea lijkt Ajax te ontlopen". Vanuit Chelsea gezien is Ajax namelijk de minst voor de hand liggende tegenstander volgens de tabel. Leuk dat deze professor zich er zo in verdiept heeft, maar het is net zo fragiel als de voorspellingen van Octopus Paul op het WK.

9 december 2021 om 13:28

Je neemt me de woorden uit de mond. Het is zo'n onzin dat clubs uit hetzelfde land elkaar in de knockout-fase ontlopen, zeker als je ziet dat de landen die bovenaan de coefficienten lijst allemaal 3 tot 4 clubs in de Champions League hebben.

Bah.

9 december 2021 om 13:32

Ik hoef niet persé een appeltje te schillen met Chelsea. Doe mij maar gewoon Salzburg.

9 december 2021 om 14:46

Hebben we ook een appeltje mee te schillen. In 2014 werden we afgeslacht door Salzburg onder leiding van Frank de Boer destijds

9 december 2021 om 23:30

Hele mand appels

10 december 2021 om 00:46

En ironisch genoeg Salzburg onder Schmid.

9 december 2021 om 13:46

Inderdaad, plus het is voor de kijker toch ook veel leuker om een halve finale/finale te hebben tussen teams uit verschillende landen, dan weer een engelse of spaanse halve finale. Dus het is voor iedereen juist logischer als ze vroeg mogelijk tegen elkaar kunnen spelen. Een volledig engelse 16e finale kan ik nog wel verteren, maar zoals vorig jaar hadden we al 3x Chelsea vs City gehad in de PL, FA cup of League Cup. Maar wat voor ons logisch is, lijkt altijd hogere wiskunde voor de mensen die er overgaan op een of andere manier.

9 december 2021 om 13:53

Idd ik zou het leuk vinden om nu al verschillende potjes te krijgen zoals Chelsea-Man city of Benfica-Sporting. In een KO-ronde zou iedereen elkaar moeten kunnen treffen daar hoort de laatste 16 ook bij. Ongelooflijk dat ze dit nog niet aangepast hebben.

9 december 2021 om 14:00

Ze kunnen net zo goed aan de grote teams vragen tegen wie ze het liefst willen spelen op deze manier

9 december 2021 om 14:10

net als in Nederland met de beker, dat clubs die europees spelen elkaar niet kunnen loten.

9 december 2021 om 15:48

Is het niet zo dat de Europees spelende ploegen alleen 1 bekerronde overslaan (die ronde die nu al geweest is)? Daarna kunnen ze elkaar gewoon loten toch? Die ronde overslaan is overigens in vrijwel elk land het geval, niet alleen in Nederland.

9 december 2021 om 14:21

Ja, precies. Zo vind ik het ook krom dat ploegen uit Rusland en Oekraïne elkaar zo lang mogen ontlopen. Als je vanwege de politieke spanningen niet netjes met elkaar om kunt gaan, heb je niks in een Europees toernooi te zoeken.

9 december 2021 om 14:22

Mee eens en nu is het niet van toepassing, maar dat clubs uit Rusland en Oekraïne elkaar niet mogen loten is ook lachwekkend. Was volgens mij de CL editie van twee jaar geleden waardoor ik meende Atletico, Zenit en Shakhtar daardoor niet kon loten en dus tegen een absolute topclub moest aantreden.

9 december 2021 om 14:49

Juist bij politieke spanningen (en uitsupporters) vind ik het volkomen logisch dat zulke landen elkaar niet zouden kunnen loten. Kijk alleen de wedstrijd tussen Crvena Zvezda en Dinamo Zagreb (1990?) waar politieke spanning toe kan leiden.

9 december 2021 om 18:08

In dat geval kun je dus niet spelen en zou je gelijk het toernooi uitgetrapt moeten worden. Of ze laten dat soort ploegen gewoon helemaal niet toe. Je zou de potjes ook in Duitsland af kunnen werken zonder publiek.

9 december 2021 om 14:48

Helemaal met je eens..dit is gewoon bullshit en de sterke landen zover mogelijk laten komen.

9 december 2021 om 15:25

"dit lijkt me gewoon normaal dat vanaf de knock-out fase iedereen elkaar kan loten, punt."

Als het aan mij ligt al meteen vanaf de poulefase. Alle gekwalificeerde teams in één grote bak, de eerste vier getrokken teams worden poule A, de volgende vier worden poule B, enzovoort. Denk dat je dan veel meer spektakel krijgt. Absolute topteams die al in de poulefase tegen elkaar moeten. Nationale derby's. Kleinere teams die door een makkelijke loting eens lekker kunnen stunten.

9 december 2021 om 22:58

cabinessence. Mijn mond valt open van geluk, dat ik dit zelf niet had kunnen bedenken. Ik ben een groot liefhebber van jouw idee al weet ik als geen ander dat het helaas nooit gaat gebeuren.

9 december 2021 om 16:16

Ik vind dat landen elkaar ontzien ook onzin, maar dat je niet de nummer 2 uit je eigen poule pakt wel een terechte uitsluiting

9 december 2021 om 16:33

Is het niet omdat die ploegen als eerste geplaatst zijn? Volgens mij maar weet het niet meer zeker kunnen ploegen elkaar wel treffen uit het zelfde land als de ene 1 was in zijn poule en de andere 2de uit de poule.

9 december 2021 om 22:55

Zonder rekenmodel kan je al berekenen dat de kans op Chelsea 25% is. Het toegevoegde van dit artikel is dat Ajax vrijwel iedereen kan treffen, percentages ontlopen elkaar niet veel. De kans dat Chelsea dan ook uit de koker komt is klein. Van de 4 mogelijke tegenstanders voor Chelsea, heeft Ajax het laagste percentage en Real het hoogste. Artikelkop had dan ook moeten zijn: Grote kans dat Ajax Chelsea (of titelverdediger) ontloopt.

De grootste kans op de 2 teams die ik liever niet heb. Fijn. Achja we gaan het zien.

9 december 2021 om 13:32

Achja, 35-36% kans dat ze 1 van de 2 teams loten, dus 65% kans dat het niet gebeurt.

9 december 2021 om 13:37

Klopt ook. Al heb ik psg liever ook niet. Dan is de kans al weer 50%.

9 december 2021 om 13:38

Met 35-36% kans ga ik het casino in, is een gokje waard.

9 december 2021 om 22:52

Je hebt een grotere kans om munt te gooien.

9 december 2021 om 15:59

@pelletje,

Denk dat geen enkel team Ajax wil loten. IPV de kansberekening op mogelijk tegenstanders, zou een kansberekening naar blessures voor je belangrijkste spelers als je tegen Ajax moet nog meer toevoegen. Los van dat Ajax een tegenstander is die heel verassend uit de hoek kan komen, is die was lijst aan blessures ook opvallend.

Laat Real Madrid maar lekker tegen Chelsea spelen. Ik hoop voor Ajax een ploeg uit het rijtje Red Bull, Lille, Villareal. Graag eerst een rondje verder, dan durf ik het daarna wel aan tegen grootmachten. En die komen dan vanzelf wel waarschijnlijk

Wat zijn deze gestuurde lotingen toch een absoluut gedrocht.

ik zei het al een keer eerder hier, maar het blijft toch vreemd dat teams uit hetzelfde land elkaar niet kunnen treffen. de percentages zouden toch gewoon gelijk moeten zijn?

9 december 2021 om 13:43

Zou wel een beetje sneu zijn voor de coefficienten - dan word er dus een geluksfactor ingebouwd in het systeem wat bepaald wie waar europa in mag.

9 december 2021 om 13:56

Met deze handelswijze zullen de top 5 competitie's altijd hetzelfde blijven! Ik verwacht dat je in de Europa League en Conference League teams uit hetzelfde land ook niet kan loten.

Jammer, gewoon alle clubs op een hoop en dan loten, ongeacht land en eerdere tegenstanders in de poulewedstrijden....

Vanaf de knock-outfase zou je eigenlijk gewoon ook ploegen uit dezelfde nationale competitie moeten kunnen treffen. Waarom niet? Dit is vooral in het belang van ploegen uit grote competities zo ingevoerd. Dat je een voormalig ‘poulegenoot’ niet direct kan treffen is nog begrijpelijk.

Waarom word hier aandacht aan geschonken? Wacht gewoon tot maandag en dan weten we het.

9 december 2021 om 13:44

Ik vind het speculeren wel leuk - dus bijvoorbeeld voor mensen als mijzelf

9 december 2021 om 14:17

Ik denk omdat er veel mensen geïnteresseerd in zijn en de doorsnee VZ bezoeker niet de wiskundige bagage heeft om deze berekeningen zelf te maken. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar durf de kans daarvan niet in te schatten.

9 december 2021 om 14:55

Je zou die vraag zelf ook kunnen beantwoorden aangezien je toch er zelf op het artikel klikt en een comment achterlaat.

Loting tegen Atletico lijkt me interessant. Ben benieuwd wat Ajax tegen zo'n stroeve tegenstander op de mat kan leggen. Hopelijk hebben ze dan geleerd van de potjes tegen Getafe een aantal jaar terug.

Geef ons eerst maar PSG die we de pan in zullen hakken, daarna Real Madrid weer op hun plek zetten. Halve finale Bayern voetballes geven, en in de finale Liverpool vernederen met 5-0. Ik zeg doen. Kom maar op!!!

9 december 2021 om 14:55

Haha geweldig gek! Waar kan ik tekenen? Zou toch een waanzinnig sprookje zijn.

9 december 2021 om 15:13

Ik hoop toch dat dit een grap is

9 december 2021 om 15:18

Ik dacht dat ik het sarcasme er dik genoeg bovenop had gelegd. Maar helaas

9 december 2021 om 15:46

Er zijn helaas figuren die denken dat dit echt kan dus je weet maar nooit. Sarcasme is moeilijk te lezen soms

9 december 2021 om 18:14

Nou geef PSG maar aan Bayern! Die hebben namelijk nog wat goed te maken met ze! Ajax mag wel tegen Chelsea. 😏

Tegenwoordig zijn die lotingen bijna een wiskundige formule met al die partijen die elkaar niet kunnen loten. Kijk dat je groepsgenoten niet tegen elkaar laat spelen snap ik. Maar dat je 2 clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar laat spelen is toch complete kolder.

Het zou mooi zijn als de CL gewoon met een vaste boom gaat werken net zoals het Wk/ek. Dan weet je gewoon vooraf dat de nr 1 van A tegen de nr 2 van B speelt etc etc. Hoef je al die stomme lotingen ook niet meer te doen tussendoor.

Iemand enig idee waar die getallen op zijn gebaseerd? Ik dacht dat de loting gewoon random was tussen een ploeg van plek 1 tegen plek 2. Met natuurlijk geen loting tegen een ploeg uit je poule en uit je eigen land. Ben toch wel erg benieuwd welke data er gebruikt word

9 december 2021 om 13:44

Het is gebaseerd op kansberekening. Mijn zoon heeft het gestudeerd en hoewel ik mezelf niet als dom beschouw, begrijp ik er heel weinig van als hij het uitlegt. :-).


Edit: maw: het is niet 1, 2, 3 uit te leggen.

9 december 2021 om 13:56

welke data er gebruikt wordt? er zijn maar 3 variabelen, land van herkomst, poule eerste ronde en plaats poule eerste ronde.
De exacte berekening kan ik niet voor je maken (althans, het zou me lukken, maar ook wel een tijdje kosten). Ik ben er te dom voor

9 december 2021 om 15:37

Welke data gebruikt wordt? Je hebt gewoon een aantal opties en dan kan je gewoon de kansen bereken op de verschillende combinaties. Als ajax als eerste uit de koker komt kan ajax 8 opties loten. Dus de kans is dan: 1*(1/7).

10 december 2021 om 00:55

Zoals hier al geschreven is, is het vooral gebaseerd op land van herkomst en tegenstander uit zelfde groep in groepsfase. Chelsea kan 4 van de 8 tegenstanders niet loten, dus die overige 4 hebben allen een grotere kans Chelsea te loten. Echter kan bijvoorbeeld Real Madrid ook 3 teams uit die pot niet loten, dus voor beiden worden de opties dusdanig beperkt dat ze, volgens deze kansberekening, meer kans hebben elkaar te loten.

Kortom...ajax kan Chelsea treffen maar het kan ook ook een andere club zijn. Koekoek.

9 december 2021 om 13:58

goed dat je de term 'kansberekening' in 1 zo'n zin weet samen te vatten. Spijker op zijn kop. Wat is je punt verder?

9 december 2021 om 14:08

Moet er een punt zijn? Die ontbreekt ook zo vaak in deze artikelen.

De kans op elke ploeg is ongeveer even groot, alleen op Chelsea groter omdat zij maar 4 ploegen kunnen loten. Heb je niet per se een wiskundig model voor nodig toch.

De berekeningen rondom Chelsea zijn dan wel weer fijn en handig om te zien. 22 lijkt namelijk erg veel, maar als daar nog 3 ploegen boven zitten neemt dat de zorgen toch weer wat weg

Ik ben benieuwd. Heb er wel echt zin in. Hopen op wat topaffiches en hopen dat Ajax goed loot. Ben er alleen nog niet uit wat goed is, op bv Salzburg na.

Oooh serieus, wist niet dat ploegne uit hetzelfde land elkaar niet kunnen treffen in de 1/8ste finale. Dacht dat houdt na de groepsfase op. Tjah Chelsea kan dan Liverpool, City, United en ook Juventus (want zelfde poule) niet treffen. Dan blijven er niet veel opties over zeg!

Wel cool dat wanneer Atalanta doorgaat, Ajax alsnog 14 procent kans heeft om Villarreal te treffen

Chelsea lijkt me wel maatje te groot om heel eerlijk te zijn. Dat is vervelende van die loting toestanden. Gezien overmacht van Engelse clubs en met een beetje gunstige loting moeten die gasten allemaal tegen elkaar als we ronde verder zijn, dat kan ook weer niet de bedoeling zijn? Gezien vorm van PSG en Real kon t wel eens een Engels feestje worden zo. Voor clubs als Ajax wordt t wel heel lastig verhaal, je zou allemaal Engelse clubs tegen kunnen komen in de rest vh toernooi

maar deze hele kansverhouding veranderd toch gelijk zodra bijvoorbeeld ajax als eerste uit de koker komt. Dan is de kans op elke tegenstander gewoon 14.28%. En volgens mij loten ze sws eerst de nummers 1.

9 december 2021 om 15:52

Dat klopt, daarom is een rekenmodel als dit ook een gemiddelde van honderden -zo niet duizenden- simulaties van de loting. Soms komt Ajax als eerste balletje naar boven, maar soms ook als 4e, of als 7e. Je kunt dingen als dit alleen maar kwantificeren als je een grote hoeveelheid simulaties runt.

Ik ben wel benieuwd hoe zoiets berekend wordt. Stel dat Ajax als eerst wordt getrokken en de tegenstander van Ajax als 2e wordt getrokken. Als er dan 5 clubs in de pot zitten dan lijkt het mij toch dat iedere club een kans van 20% heeft? Hoe kan de ene ploeg dan een grotere kans hebben om uit de pot gekozen te worden tov een andere club?

Ik hoop vooral dat Ajax niet Atletico Madrid loot. Sowieso is het een vervelende ploeg om tegen te moeten spelen, en het een team is dat Ajax echt niet ligt.

9 december 2021 om 14:07

Wat een heerlijke username heb jij zeg 😂. Ik denk overigens dat ajax atleti gewoon kan hebben. Zijn wel vervelend maar veel minder goed dan eerst.

Ook weer zo krom dit. Gooi alle nummers 1 in een kom en alle nummer 2. Die flauwekul dat ze zelfs nu elkaar nog niet kunnen loten, is alleen maar nadelig voor ploegen uit relatief mindere landen.

Lille zou wel mooi zijn. Je zou ze bij wijs van spreken al vooraf horen vloeken om weer tegen dat 'klote' Ajax te moeten.

9 december 2021 om 14:22

Lille kan natuurlijk niet. Die zijn zelf ook eerste geëindigd in hun groep.

9 december 2021 om 15:35

Daarnaast heb ik het idee dat Lille nu een stuk sterker is dan de vorige keer. Die David schiet ze er dit seizoen heel makkelijk in. Maar eens, ze kunnen Lille sowieso niet loten nu.

9 december 2021 om 16:00

Dat zou zeker kunnen. Ik volg ze daarvoor niet genoeg om te kunnen beoordelen. Al had ik ze vorig jaar ook wel hoger ingeschat maar stelden ze ook best teleur.

Ja, leuk dit. Maar de kans dat Chelsea Ajax loot is dan weer het kleinste.

Mocht Ajax Chelsea treffen, dan eindigt het sprookje toch echt in de achtste finale. Ajax doet het prima hoor, maar Chelsea is toch echt 2 á 3 klasses beter. Zitten nu in een mindere fase, maar als je ziet dat een team spelers als Kante, Ziyech, Mountain, Lukaku etc. op de bank kan houden, weet je dat je bij voorbaat al kansloos bent.

9 december 2021 om 15:37

Bij voorbaat ben je sowieso niet kansloos. 2 of 3 klassen beter weet ik ook niet, maar het mag duidelijk zijn dat Chelsea dan de favoriet is. Ben het helemaal met Ten Hag eens, geen enkele club zal 'blij' met Ajax zijn als ze ertegen loten. Doelstelling naast overwinteren in de CL is ook het 'ergeren van de top in Europa'. Nou, laat dat dan maar gebeuren!

Wist dat die 3-3 in Zenit onze ondergang ging worden🙃 Maarja dan wordt je wel weer fluitend kampioen en win je beker😎

Als je kijkt naar PSG hebben die nog meer kans om Chelsea te loten dan Ajax, dus deze berekeningen blijven altijd een beetje vaag en onbetrouwbaar

9 december 2021 om 23:42

Kans dat PSG loot tegen Chelsea is net zo groot als dat PSV weer Siciedad loot in de Conf L...NUL dus.
En dat komt niet omdat Psv en Soc in dezelfde poule zaten....

Zojuist de UEFA Champions League DRAW Simulator gebruikt en de tegenstander wordt Sporting Portugal. Dus erg betrouwbaar is deze simulator niet :

Idioot dat ' niet kunnen loten' van clubs uit eigen land.
Geldt dat ook voor de ( halve) finale?
Zo krijg je vanzelf weer een Engelse finale

10 december 2021 om 00:50

Nee, alleen voor deze ronde. Vanaf kwartfinale is alles weer mogelijk. Je had laatst City-Spurs bijvoorbeeld als kwartfinale.

Lekker dat Villarreal heeft gewonnen, kans op Chelsea-Real is stukken toegenomen. Dat zou ook een leuk affiche zijn, wil wel een fit Real tegen een fit Chelsea zien. Kans op Ajax-Benfica en Ajax-Salzburg is vrij klein, maar hopelijk hebben we een beetje geluk maandag. Al kan ik met Inter, Atletico en Villarreal ook wel leven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren