Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Frank de Boer: ‘Hij hoort in mijn ogen bij de beste spelers van Nederland’

Laatste update:

Donyell Malen hoort bij de beste spelers van Nederland, zo stelt Frank de Boer. De voormalig bondscoach van Oranje werkte afgelopen zomer nog met de aanvaller van Borussia Dortmund samen op het EK. De Boer achtte Malen destijds niet in staat om de negentig minuten vol te maken, maar dat deed de aanvaller dinsdagavond wel tijdens het Champions League-duel van Borussia Dortmund met Besiktas (5-0), waarin hij de openingstreffer voor zijn rekening nam.

De Boer wisselde Malen op het afgelopen EK in de verloren achtste finalewedstrijd tegen Tsjechië (0-2) al na een klein uur, iets waar achteraf veel om was te doen. “Wij weten dat Donyell een fantastische speler is en dat de koek na zestig à zeventig minuten wel op is”, zo verklaarde De Boer na afloop. De voormalig bondscoach heeft daar later niet meer met Malen over gesproken, zo vertelde hij bij RTL 7. “Je hoeft alleen maar naar zijn cijfers te kijken: dit is een van de eerste keren dat hij negentig minuten heeft gespeeld. Dat is fantastisch, want dat heeft hij nodig. Ik hoop dat hij het door kan zetten, want hij is in mijn ogen een speler met ongelooflijk veel talent.”

“Malen kan met zijn kwaliteiten heel belangrijk worden voor het Nederlands elftal”, zei De Boer. “Laten we hopen dat hij nog sterker wordt. Op een groot toernooi heb je iedereen keihard nodig en het liefst de beste spelers zo lang mogelijk. Ik vind dat hij bij de beste spelers van Nederland hoort.” Malen opende dinsdagavond in het Champions League-duel met Besiktas de score voor Borussia Dortmund. Het is pas de tweede keer dit seizoen dat de aanvaller de volle negentig minuten speelde onder trainer Marco Rose.

Na een moeizame start is Malen inmiddels op stoom gekomen bij Dortmund. In vier van de laatste vijf duels van BVB was hij trefzeker, alleen in de Bundesliga-wedstrijd tegen Bayern München (2-3) van afgelopen zaterdag wist de aanvaller het net niet te vinden. Malen kwam afgelopen zomer voor zo'n dertig miljoen euro over van PSV, maar slaagde er in zijn eerste negen wedstrijden niet in om te scoren voor Borussia Dortmund. Eind september was hij in het Champions League-duel met Sporting Portugal eindelijk van de nul af.

Ben jij het eens met Frank de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uiteraard hoort Malen in Oranje.
Maar of Frank nu de aangewezen persoon is om het hier over te hebben met zijn verleden?

8 december 2021 om 15:57

Vanuit zijn ervaring en verleden als topvoetballer: zeker. Vanuit zijn ervaring en verleden als trainer ligt het toch wat gevoeliger... maar hij heeft altijd recht op een mening natuurlijk.

8 december 2021 om 16:01

Het staat helaas niet in het artikel, maar Umberto Tan vroeg specifiek aan De Boer wat ie van Malen vond en over het feit dat ie een hele wedstrijd gespeeld had.
Blijkbaar had de trainer van Dortmund ook aangegeven dat Malen meer inhoud moet krijgen.

8 december 2021 om 17:34

Nouja, hij meer dan jij of menig ander. Was geen fan van hem als bondscoach maar gezien zijn resultaten en slechte communicatie moet hij in andere dingen juist weer wel heel goed zijn. En dat hij verstand van het spelletje heeft staat buiten kijf.

8 december 2021 om 17:41

Als hij hier naar word gevraagd, waarom niet? Hij is bij het Nederlands elftal geflopt als hoofdtrainer, maar hij heeft waarschijnlijk meer verstand van voetbal dan wij op VZ bij elkaar. Ik zou niet weten waarom hij als voormalig international/topvoetballer hier niks over mag zeggen. Hij heeft zelfs met hem gewerkt, dus hij weet er meer van dan wij.

Denk dat dat iets meer over de totale gesteldheid zegt van t niveau van de Nederlandse voetballers dan over Malen...

8 december 2021 om 16:05

Ik ben het ook helemaal niet eens met De Boers mening. Vind Malen een vrij eenzijdige speler, die op het hoogste niveau vaker niet dan wel thuis geeft. Zijn rol bij Oranje is maar heel marginaal. Natuurlijk zijn Van Dijk, De Ligt, De Vrij, De Jong, Wijnaldum, Klaassen, Blind, Dumfries en Depay alleen al belangrijker. Berghuis staat eveneens hoger in de pikorde, Bijlow betekent meer voor Oranje dan Malen en zowel in prestaties als potentie vind ik dat Gakpo meer te bieden heeft dan Malen, die zich inmiddels ook op hevige concurrentie van Bergwijn en Lang moet rekenen. Nee, eerlijk gezegd zie ik geen enkel aanknopingspunt waarom Malen een belangrijke speler is of gaat worden voor Oranje.

8 december 2021 om 16:54

Ik zie ook echt totaal geen groei in Malen. Die goal van gister was ook zo slecht ingeschoten weer. En in de kleine ruimte is het ook bar weinig.

8 december 2021 om 17:23

Malen was vorig seizoen wel de beste speler van PSV en heeft echt wel kwaliteiten. Als hij wat rustiger voor de goal kan worden dan kan hij naar mijn mening best ver komen, vergeet niet dat het bij Dortmund momenteel ook niet echt lekker loopt en dat hij niet op zijn positie staat, daarnaast is het natuurlijk altijd even aanpassen. Hij zit gelukkig bij een club waar hij genoeg kansen krijgt en die ook zal blijven krijgen verwacht ik.

8 december 2021 om 18:05

Tja, in het land der blinden is Eenoog koning. Zo denderend was PSV vorig jaar immers ook niet en Malen was ook niet altijd stabiel. Dat Dortmund ondanks het geduld en de kansen die hij krijgt ook geen gespreid bedje is mag een verzachtende omstandigheid zijn, maar wat heeft Malen nu voor key asset te bieden? Hij is snel en doelgericht. Maar zijn individuele actie is middelmatig en wat fysiek en leiderschap betreft heeft hij nagenoeg niets te bieden; in alles vind ik Cody Gakpo nu al beter eigenlijk. Ik laat me graag verrassen, maar ik vind Malen nu gewoon een iets verfijndere versie van Jeremain Lens eigenlijk.

8 december 2021 om 18:37

PSV was zeker niet denderend maar vorig seizoen en het seizoen daarvoor was hij gewoon de beste, tel daarbij nog is op dat hij terug moest komen van een zware blessure. Malen is natuurlijk gigantisch snel, hij heeft een goede techniek en kan ook goed meevoetballen. Kijk die assists vorig seizoen tegen Ajax en VVV bijvoorbeeld maar is terug, met name die tegen Ajax is een van de mooiste assists die ik ooit heb gezien verraad zijn klasse. Zijn individuele acties zijn toch ook weer niet zo matig? Zijn linkerbeen en zijn fysiek laten hem soms wel in de steek en hij moet beter met zijn kansen omgaan natuurlijk.

De vergelijking met Lens snap ik ergens wel het verschil is dat Lens op de huidige leeftijd van Malen naar PSV kwam. Met andere woorden kan hij nog stappen maken, daarnaast was hij ook gewoon beter dan Lens.

Gakpo natuurlijk ook een goed talent en sinds dit seizoen begint hij meer en meer klasse te laten zijn. Maar ook hier weer kun je zeggen dat Malen tot nu toe meer heeft laten zien in het eerste van PSV op ongeveer dezelfde leeftijd.

8 december 2021 om 18:50

In het land der blinden is eenoog koning geld eigenlijk voor vrijwel alle Nederlandse aanvallers. Malen is zeker een van de beteren, maar dat zegt vooral iets over de rest. Zelfde geld voor Gakpo (die overigens maar 4 maanden jonger is dan Malen). Het is toch allemaal een beetje B of C garnituur in internationaal opzicht.

Overigens vind ik Malen helemaal niet zo doelgericht, hij heeft in de regel heel veel kansen nodig om te scoren en juist daardoor heb je het al snel over zijn gebrek aan andere kwaliteiten. Ik kan me de kritiek van vd Vaart op Inzaghi nog herinneren bijvoorbeeld, die kon volgens hem ook niets met een bal, en het was natuurlijk ook geen enorme technicus, aanspeelpunt of sprint wonder, maar scoren kon die wel.

8 december 2021 om 19:24

@london Calling: toch denk ik dat Cody Gakpo wordt onderschat. Waar Bergwijn en Malen vooral handige hardlopers waren, heeft Gakpo wel iets speciaals. In het begin zag het er wat slungelig en klungelig uit, waarbij maat 49 ook niet direct een visitekaartje leek. Maar die jongen heeft aantoonbaar meer vrede met zijn lijf intussen; niet alleen is het een handige jongen in de actie en heeft ook hij een uitstekende versnelling, maar vind ik zijn korte en harde schot in combinatie met zijn doelgerichtheid echt dodelijk. Daarnaast is hij lang, heeft een mooi rank postuur voor een profvoetballer, zoals je dat bij Ronaldo ook ziet. Wat hem te doen staat is met name dat torso wat verder optrainen - niet overmatig zoals Depay - en tactisch completer worden. Afgelopen zaterdag zagen we hem al verdienstelijk in de spits op duiken. Wanneer deze jongen zich deze lijn vasthoudt en zich verder weet te ontwikkelen, denk ik dat we er voor Oranje een atletische topaanvaller bijkrijgen. Met bovendien veel persoonlijkheid.

9 december 2021 om 12:51

Ik zie mits Gakpo fit blijft bij een Europese topclub terecht komen. Relatief vaak geblesseerd. Nu toch ook weer 6 weken eruit gelegen. Hopelijk gaat dat zijn ontwikkeling niet in de weg zitten. Hij heeft alles. Kracht,snelheid, techniek, goed schot,leiderschap, scorend vermogen. Nu Hopelijk voor een langere periode fit.

8 december 2021 om 17:56

Het zegt inderdaad veel over het Oranje van dit moment. Aanvallend is het heel erg pover, helaas moeten we het met jongens als Malen en Berwijn doen.

Ik vind Malen, ondanks zijn tekortkomingen, ook een van de grootste talenten die we hebben, maar nu Frank dat ook vindt begin ik wel sterk te twijfelen.

Waarom krijgt Frankie in hemelsnaam nog een podium. Dit is wellicht wel de allerslechtste trainer aller tijden in de top van het voetbal. Niet serieus te nemen deze man. Denk oprecht dat als je een beetje football manager hebt gespeeld je het beter zou doen dan De Boer.

8 december 2021 om 16:06

Dat-ie een waardeloze trainer is, maakt dat De Boer voor die functie niet meer gevraagd wordt. Het vreemde is dat hij dan wel gevraagd wordt om over voetbal te komen praten. Want spreken gaat hem ook niet voorbeeldig af.

8 december 2021 om 16:30

Precies. Dat gestotter van hem en zijn broer maken hen uberhaupt al ongeschikt om op de tv in een pratende rol te verschijnen. Is echt heel hinderlijk om naar te luisteren. Hoe kan iemand die vroeger zo een goeie speler was er zo weinig van begrijpen?

8 december 2021 om 16:32

Ja lijkt me ook, dat iemand met een beetje FM ervaring 4 titels pakt met ajax op rij, terwijl je ieder jaar een plafond hebt qua inkopen en je de beste spelers voor veel geld hebt verkocht.
Nee inderdaad dat lukt iedereen. Waar kan ik tekenen.
Ik wil je het wel eens zien doen met Ebecillio en Ozbiliz!

8 december 2021 om 17:31

Ja leuk die titels ( eerste paar jaar gewoon goed materiaal) met een historisch laag aantal punten. Denk dat menig mens hier niet op 50 meter van de goal zou gaan verdedigen met ward en scott Dann achterin ( crystal palace). Of na een paar weken al de halve inter selectie tegen je te hebben omdat je ze ff wil uitleggen hoe het spelletje werkt. Valt me nog mee dat Frankie niet zat te kotsen aan tafel gisteren omdat ie misselijk werd van al die creativiteit bij ajax ipv zijn veilige beton voetbal.

8 december 2021 om 17:16

Eens, hoef hem voorlopig niet te zien als analist na zijn wanprestatie als bondscoach. Wat meer bescheidenheid zou ik hem gunnen. Waarom weer met je kop op tv? Alsof je het zo goed weet allemaal. En ga eens naar een logopedist!

8 december 2021 om 17:21

De man speelt 112 interlands en hier wordt zijn kennis over voetbal in twijfel genomen. Dat hij niet overal succesvol is al trainer wil niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft. Wat een dom gezwets hier af en toe.

8 december 2021 om 18:22

Nee jij moet zeker een podium krijgen. Pff. Totaal misplaatst arrogantie en jij bent duidelijk iemand die lijdt aan de ergste vorm. van zelfoverschatting. Met jij football manager.
Een trainer die 4x kampioen is geweest is niet de aller slechtste trainer aller tijden. Een van de domste uitspraak die ik ooit gehoord heb.

8 december 2021 om 18:27

Mourinho vind dit ook hoor dus zit echt wel wat in. Tuurlijk is het wat overdreven maar zijn echt legio voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat er weinig slechtere zijn. Ik zeg ook helemaal niet dat ik zelf wel een podium moet krijgen? Hier kan ik lekker ongenuanceerd lullen zonder consequenties.

Maar mooi dat jij een trainer die al 4 klussen achter elkaar het voor elkaar te weet te krijgen om onstlagen te worden vanwege dramatische resultaten een goeie vindt.

8 december 2021 om 18:34

Even heel eerlijk he, je denkt oprecht dat de gemiddelde Vz'er 4x op rij kampioen kan worden met een werkelijk schandalig slecht elftal bij Ajax? Kom op zeg. Dat het niet goed is gegaan de afgelopen jaren, tuurlijk. Maar hij verdient veel meer respect dan wat enkele non-figuren hier op de FP over hem zeggen.

8 december 2021 om 19:37

Vind van Bommel nog altijd een veel slechtere trainer/coach

8 december 2021 om 20:24

Beetje respect mag ook wel, als je tegenwoordig al die ‘analisten’ hoort praten over voetbal vind ik frank de boer altijd wel realistisch overkomen. De beste man heeft goed gepresteerd met Ajax, de basis gezet van het huidige Ajax. Dat hij in het buitenland en het Nederlands elftal het niet heeft gered wilt niet zeggen dat hij niet op tv hoeft komen. Liever Frank op de buis dan een Gijpie of Kieft met alle respect.

Frank kan dan als trainer flink te kort komen, met name op het vlak communicatie. Voetbal inhoudelijk vind ik hem wel echt een verademing na het gezwam van Dirk en Wesley. Hij heeft echt wel kijk op het spelletje. Maar hoofdtrainer worden kan hij beter maar aan anderen overlaten.

8 december 2021 om 16:29

Hoe heeft hij kijk op het spelletje? Is als trainer niet verder gekomen dan een hoefijzer formatie waarin de bal op slakkentempo van de ene naar de andere kant wordt geschoven. En dan na de wedstrijd ondanks een 3-0 nederlaag zeggen dat je gedomineerd hebt vanwege 70% balbezit.

8 december 2021 om 17:39

Heeft De Boer je vroeger gepest ofzo? Doe rustig aan man. Dat hij als trainer na zijn succesvolle periode bij Ajax niet heeft overtuigd staat toch totaal los van zijn kijk op het spelletje? Of staat kijk op het spelletje voor jou gelijk aan een goede trainer zijn? Ben het volledig met Sufridor eens en vind Frank ook echt een verademing ten opzichte van met name Sneijder.

8 december 2021 om 18:10

Nee, heeft er wel voor gezorgd dat ik bijna ging overwegen om mijn scc op te zeggen. man man man wordt soms nog zwetend wakker van dat betonvoetbal.

8 december 2021 om 18:26

Mooi. Als je dom genoeg ben om zo'n uitspraak te doen dan hoop ik dat je echt zwetend wakker wordt. Denken dat jij beter weet dan een voormalig recordinternational van NLste. Al was FdB de slechtste trainer ooit, nog steeds heeft hij meer kijk op voetbal dan jij. En als jij dat serieus betwijfelt dan moet er echt naar jouw hersenen gekeken worden.

8 december 2021 om 20:22

@blaugrana, wat jammer dat je je scc niet hebt opgezegd! De Boer lag aan de basis van het huidige succes van Ajax door met een mindere selectie Ajax 4x kampioen te maken, waardoor Ajax veel geld verdiende.

9 december 2021 om 11:01

Heeft er niks mee te maken. Ik ben niet gespecialiseerd in het voetbal. Als ik frank vergelijk met andere collega's in zijn vak kan ik maar een ding concluderen, en dat is dat er echt bijna geen slechtere zijn. Als ik straks 4 keer in een topfunctie keihard op mijn bek ga en alles fout doe word ik ook ( terecht) nergens meer serieus genomen...

En gewaagde uitspraak om iemand dom te noemen die je niet kent. Wat doe jij voor de kost als ik vragen mag?

Frank mist een belangrijke toevoeging: Malen is een van de beste spelers van Nederland, maar alleen voor max 60 minuten

Ik ben veel minder positief over Malen dan de Boer. Ja, ik zie dat hij wel een actie heeft (vooral op snelheid), maar ik vind hem voor de goal zo onrustig dat het vaak alles of niets is. Je had eerder met bijvoorbeeld een Huntelaar, van Nistelrooy of ook een van Persie (ik noem maar een paar namen) een paar spelers waarbij de kans dat ze binnen de palen schoten veel groter was dan dat nu bij Malen is. Ik vind hem op een bepaalde manier geforceerd of ongecontroleerd schieten. Ook Gakpo vind ik op dit gebied veel beter dan Malen.

Mag van mij ook in de spits en Depay vanaf links in een vrije rol. Heb je tenminste iemand die ook echt altijd in de spits staat.

Ik vind hem zwaar overschat. Geen speler waar Oranje wat aan gaat hebben. Hij mag zijn handjes dichtknijpen met een club als Dortmund, als je Sancho moest vervangen had ik eerder Madueke gehaald, of Gakpo. Niet Malen. Hij schoot hem ook zo slap binnen gisteren, blijft een kansenmisser. Als LvG toch 532 wil spelen dan moet ie maar met Danjuma en Depay spelen, die hebben veel meer power. Malen is een beetje een slapzak, ook in de duels.

8 december 2021 om 17:26

Dat is ook achteraf allemaal lekker praten natuurlijk. Op basis van vorig seizoen zou ik als PSV supporter niet zeggen dat Gakpo en Madueke echt beter waren dan Malen. Integendeel zelfs Malen was naar mijn mening het verst in zijn ontwikkeling van die 3. Als je Sancho moet vervangen had je misschien beter een buitenspeler kunnen halen, maar ik denk toch dat Malen de beste optie is voor in de spits zowel bij Dortmund als bij oranje als beide teams 3-5-2 spelen.

8 december 2021 om 17:40

Ik had het vorig seizoen al gezegd hoor. Nooit een hoge pet op gehad van Malen. Volgens mij mist PSV hem ook totaal niet. Madueke zijn potentie was vorig seizoen al zichtbaar, nog lang niet rijp natuurlijk maar hij is ook slechts 19 jaar. Had ik veel logischer gevonden dan Malen. Ik vind Malen ook geen goed duo met Haland, die moet gewoon alleen in de spits staan met 2 vleugels. Zwakke aankoop van Dortmund, niet gek dat ze de EL in moeten nu.

8 december 2021 om 18:14

Madueke zijn potentie was inderdaad zichtbaar hoor, maar Malen was toch wel de speler van PSV. Dat jij nooit een hoge pet van hem op gehad hebt vind ik raar. In zijn laatste 46 eredivisie wedstrijden scoorde hij 30 keer en gaf hij 13 assists en in de Europa league scoorde hij in 12 wedstrijden 8 goals. Best knap voor een speler van zijn leeftijd. Natuurlijk heeft hij een hoop verbeterpunten maar hij heeft ook een hoop goede kwaliteiten, hij is pijlsnel, kan goed meevoetballen en heeft een actie. In de 16 mist hij soms nog wat te veel kansen en zijn linker is niet heel sterk maar Malen is toch een speler geweest waar je als eredivisie/psv supporter hebt kunnen genieten. De aankoop van Malen is overigens niet de enige reden dat Dormtund niet doorging, ze zijn gewoon veel te afhankelijk van Haaland.

Depay hoef ik nooit meer te zien in de spits bij oranje. Ik denk dat we er allemaal over eens zijn dat Malen gewoon een klasse beter is dan Depay. Malen heeft namelijk wel specifieke kwaliteiten namelijk zijn snelheid. Daarmee loopt hij elke verdediger eruit. Depay heeft helaas helemaal geen specifieke kwaliteiten van waarmee hij top verdedidigers mee kan verassen.

8 december 2021 om 17:42

Depay is met afstand de beste aanvaller die Oranje heeft. De rest komt niet eens in de buurt.

Jeetje wat zeggen mensen gekke dingen hier hoor. Ook ik hoef De Boer niet meer als coach te zien, maar ga aub ergens anders heen met uitspraken als slechtste strainer aller tijden, hij mag niks zeggen etc... Kom op zeg Frank is een van de beste verdedigers in de geschiedenis van het voetbal, heeft alles gewonnen, en heeft ook 4 titels gewonnen met een armoedig Ajax.
Omdat het geen goede coach is betekent niet dat de voetbalzone bezoekers opeens kunnen stellen dat De Boer maar niks meer mag zeggen. In tegendeel, ten minste gaat hij er weer zitten.

Verder moeten mensen wat beter kijken. De eerste maanden waren slecht, maar Malen scoort nu juist wel en is een belangrijk deel van het spel, moeilijk te berijpen he een jongen die wat tijd nodig heeft aan een hoger niveau.

8 december 2021 om 18:30

Of niet. Zou toch een absurd eis zijn dat alleen als een succesvolle trainers op tv analyses mag doen over wedstrijden.
Dan zou Gary Neville weg moeten bij Skysports. Dan zou Van Basten ook weg moeten bij Ziggo. Allemaal mensen die stuk voor stuk goede analisten zijn.

8 december 2021 om 19:46

Is ook onzin, hoe ze het ook doen, je zal wel iets ervan af weten als je profcoach bent

Neem de boer niet serieus. De slechtste trainer ooit in de pl.

Sorry maar als je een keer een goaltje meepikt bij Dortmund wilt nog niet zeggen dat je top bent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren