Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax meldt zich officieel bij Tottenham Hotspur voor Steven Bergwijn

Laatste update:

Ajax maakt officieel werk van de komst van Steven Bergwijn, zo melden De Telegraaf en Voetbal International. Marc Overmars heeft de interesse van de Amsterdammers voor de 24-jarige vleugelspits kenbaar gemaakt bij Tottenham Hotspur.

De belangstelling van Ajax voor Bergwijn hangt samen met het mogelijke vertrek van David Neres. De Braziliaan, die dinsdag tegen Sporting Portugal (4-2 winst) nog scoorde, mag zoals bekend vertrekken uit Amsterdam. Afgelopen zomer kwam een transfer niet van de grond, maar Ajax houdt er serieus rekening mee dat dat in de winterse transferperiode wél zal gebeuren.

Tottenham neemt nog acht wedstrijden de tijd om te beslissen over de nabije toekomst van Bergwijn, zo meldde The Times maandag. De gerenommeerde Britse krant verwacht dat de clubleiding tot en met 1 januari 2022 bekijkt wat de plannen van Antonio Conte met de Oranje-international zijn. Voorlopig liet de Italiaanse manager Bergwijn in zes wedstrijden in totaal slechts vijftien minuten spelen. Lucas Moura krijgt steevast de voorkeur aan de rechterkant van de aanval.

Bergwijn werd geboren in Amsterdam en speelde zes jaar lang in de jeugd van Ajax. Op dertienjarige leeftijd maakte hij de overstap naar de academie van PSV. Daar wist de buitenspeler in 2014 door te breken in het eerste elftal. In januari 2020 stapte Bergwijn over naar Tottenham Hotspur, dat een bedrag van dertig miljoen euro overmaakte aan PSV. In Londen staat Bergwijn na bijna twee kalenderjaren op 62 officiële duels, waarin hij goed was voor 4 doelpunten en 9 assists.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Whut?? Dit moet ie niet doen

8 december 2021 om 00:51

Bergwijn is ook geen bijzondere voetballer imo, maar misschien dat Ajax hem wil omdat het een Nederlandse speler is

8 december 2021 om 00:57

Tis geen son of sane ofzo. Maar die jongen gaat in de eredivisie nog steeds wervelen als hij speelt. Tis toch echt een serieuze kwalitieits impuls vanaf de bank voor de eredivisie en daarmee je zelf in een pole position kunnen plaatsen voor nog een titel dus weer CL geld.

8 december 2021 om 01:14

Japie ik snap die kritiek niet zo goed eigenlijk, ja hij speelt af en toe als een kip zonder kop maar met de juiste begeleiding en team kan Bergwijn echt een goede speler zijn. Met Bergwijn en Moura wijd en Son in de spits begonnen Spurs heel goed. Kane kwam terug en alles ging opeens heel langzaam. Conte zit er trouwens nog niet eens een maand en wie weet wat hij van plan is met hem, Ajax heeft hem nog lang niet binnen.

8 december 2021 om 05:32

De kritiek is alleen al terecht vanwege zijn uitspraken over de wedstrijd Ajax-Tottenham.

8 december 2021 om 05:34

Bergwijn begon niet heel goed, maar redelijk, hij miste ook weer een paar grote kansen aan het begin van het seizoen iets wat hem wel vaker overkomt. Persoonlijk denk ik dat als hij naar Ajax gaat hij weer opbloeit en bij een dominantere ploeg zal hij ook meer kansen krijgen en dan scoren. Als PSV’er gun ik hem deze transfer wel, alleen raar dat hij destijds twitterde als PSV’er dat hij blij was met de uitschakeling van Ajax tegen Spurs 😂

8 december 2021 om 07:58

Ach, is niet geheel vreemd. Hij speelde jaren voor onze grootste concurrent en hij hield de “emoties” van de supporters van zijn nieuwe team in oog. Oftewel hij wilde goedkoop punten scoren met dat interview. Stevie appt mij weleens vanuit zijn ajax beddengoedje.

8 december 2021 om 08:50

Dat hij Nederlands is speelt wel mee. Zo heeft Overmars zelf in een interview aangegeven dat hij altijd op zoek is naar spelers die Nederlands zijn en in het NL elftal spelen, om zo Ajax toch een Nederlandse smoel te geven. Als je naar de basis kijkt, dan heb je met Pasveer, Blind, Nous (ik vindt hem gewoon een Nederlander ondanks dat hij voor Marokko uitkomt), Berghuis en Gravenberch een solide NL-se basis, maar gaat Nous en Gravenberch na dit seizoen weg dan mag er wel wat NL bloed bij. Anders wordt het een te groot vreemdelingenlegioen en dat is nooit goed voor de binding met Nederland.

8 december 2021 om 09:11

Je vergeet klaasen, timber en Rensh

8 december 2021 om 10:59

@japie_krekel

Ja Overmars wil een kern van Nederlandse spelers en liefst Oranje internationals.
Daarnaast vertrekt Mazzroui en verlies je dus iemand uit de groep rond de 24 jaar. Dan is wel fijn dat je iemand van zelfde leeftijd terug wilt.

De middengroep is heel belangrijk om succesvol en stabiel te zijn. Met alleen talenten heb je hoge pieken en diepe dalen.

8 december 2021 om 12:07

Echt een no-go voor mij. Zo bijzonder is hij niet en je hebt neres al er achter. Bergwijn is voor mij niet veel beter. En met zijn popijopie uitspraken is hij voor mij echt de laatste die ik in een ajax shirt wil zien. Als het messi was had ik het door de vingers gezien maar deze clown mag lekker weg blijven.

8 december 2021 om 10:23

Sorry..dit moet HIJ niet doen? Dit moet Ajax niet doen...ik vind dit echt zo'n Promes aankoop. Ja Bergwijn is wel (iets) beter dan Promes, maar gezien zn doelpunten etc gewoon geflopt bij Spurs. Verder ook een echte counteraanvaller, vooral in de omschakeling met zn snelheid gevaarlijk, in drukke strafschopgebieden zie ik hem sowieso niks doen..... En dan gaat ajax wel een shitload aan salaris betalen (min 3 miljoen) en wrsl ook een dikke transfersom. En voor wat? als backup voor tadic en antony? Ik vind het gewoon niet zo'n ajax type, en al helemaal niet waard voor dat geld.

Als je al niet goed genoeg bent voor Tottenham , dan is hij zeker niet goed genoeg voor Ajax

8 december 2021 om 00:42

Op dit moment is hij ook niet echt nodig. Lopen genoeg aanvallers rond hij Ajax. Haller was ook niet goed genoeg voor West Ham, speelt nu de pannen van de dak. Bergwijn is zeker wel goed genoeg voor Ajax en hij zou zich enorm ontwikkelen als hij zou komen.

8 december 2021 om 00:48

Haller was niet goed bij West Ham omdat hij verkeerd gebruikt werd, bij frankfurt werden hij en Jovic op hun volle potentie gebruikt, Ajax heeft nu hetzelfde dat ETH weet hoe je met Haller om moet gaan, de coach van WH wist dit niet.

8 december 2021 om 05:24

In Engeland aarden heel veel spelers niet, terwijl ze dat ergens anders wel doen terwijl veel de Premier League zien als de beste competitie ter wereld. Het is de (fysiek) zwaarste competitie ter wereld, maar zeker niet altijd die van het hoogste niveau.
Was bij PSV groot fan van “Stevie”, maar dat brokkelde bij PSV al langzaam af. Dat hij bij een dolend Spurs in de PL het niet ging redden was me dan ook geen verrassing. Voor Ajax zou het denk ik wel een aangename versterking zijn, omdat hij dan weer bij een aanvallendere ploeg speelt en fysiek uitblinkt in de Eredivisie. Ook voor het naderende WK zou het een goede stap kunnen zijn, anders mist hij straks weer een toernooi.

8 december 2021 om 00:49

Puur voor de breedte, en door het drukke programma. Snap het wel voor en na cl wedstrijden spelen met bergwijn om spelers rust te geven. En als ze op die manier fitten spelers kunnen opstellen voor het kampioenschap hebbeb ze dat geld ook zo weer terug.

8 december 2021 om 00:49

Wat een arrogantie. De laatste keer dat ze tegen elkaar speelde was Tottenham Ajax de baas.

8 december 2021 om 00:58

Huh? Is er na die CL halve finale nog een vriendschappelijke geweest ofzo. Tottenham is Ajax op 30 min na, van de 180 min nooit de baas geweest hoor.

8 december 2021 om 02:21

Maar ze waren wel door KingB. Hoe vervelend dan ook, Ajax was lang de betere maar Tottenham sloeg ons wel KO. Of Naja, die verdomde Lucas.

8 december 2021 om 02:23

Onzin natuurlijk. In beide wedstrijden was de eerste helft voor Ajax en in beide wedstrijden de tweede helft voor de Spurs. Het was dus 50/50 en uiteindelijk waren de Spurs het meest effectief in het benutten van de kansen. Een wedstrijd duurt 90 minuten niet 45 minuten

8 december 2021 om 07:58

Feitelijk onjuist. De score was na 180 minuten gelijk. Er was dus niemand effectiever. Door een ouderwetse, inmiddels afgeschafte, regel ging spurs door. Ajax is in twee wedstrijden minimaal 140 minuten beter geweest. Ajax had daarbij ook een hoop pech, zo is de paal 2x geraakt.

8 december 2021 om 00:58

De laatste prijs van tottenham is uit 1999 dat zegt genoeg denk ik.

8 december 2021 om 00:59

Meer spelers kapitaal, ja! Grotere club? Nee

8 december 2021 om 01:00

Grotere club dan Ajax? Tottenham? Serieus?

8 december 2021 om 01:10

Spurs zijn alleen rijker. Voor de rest is Ajax absoluut groter.

8 december 2021 om 01:20

Tottenham is groter in het feit dat het in een grotere competitie speelt. Buiten dat om is Ajax in alles groter en heeft het grotere spelers voortgebracht. Mido heeft voor beide clubs gespeeld en zei dat Ajax een veel grotere club is.

8 december 2021 om 02:22

Mido? Die speler die een schaar gooide richting Zlatan? Ja, die neem ik dus niet echt serieus.

8 december 2021 om 06:48

Als Mido dit echt heeft gezegd dan zal het wel waar zijn….

8 december 2021 om 07:10

Tottenham groter dan Ajax🤣 want die spelen ook champions League, ze worden er door Vitesse uitgegooid donderdag, in de conference, wij winnen 6 x in de champions, maar jullie Feyenoorders denken altijd tijd dat als iets 1 x goed gaat in de 18 jaar dat jullie dan de wereld hebben veroverd

8 december 2021 om 08:04

@FeyGala >=beter dan.
Ajax>Tottenham
Tottenham>Feyenoord
Feyenoord> DWS reserves
DWS reserves> Galatasaray.

8 december 2021 om 08:46

Mike. Leuk zo'n kromme vergelijking, maar the spurs is gewoon de grotere club. Hebben een groter stadion, hebben meer supporters, hebben een begroting die 4x zo groot is, spelen in een grotere competitie (waar ik Ajax ook niet zo 1,2,3 Champions league zie halen), enz... Verder beetje kinderachtig om een Feyenoord vergelijking te maken, maar heb zomaar het idee dat je ook nog niet zo heel oud bent, anders had je niet zo'n vergelijking gemaakt.

8 december 2021 om 08:50

Ajaksnr1. Zet Tottemham in de eredivisie en jij denkt niet dat zij ook maar 1x kampioen waren geworden in de eredivisie? Prijzen pakken als topclub in Nederland is toch gewoon veel makkelijker dan goeie subtopper in Engeland? Wanneer is de laatste keer dat Ajax een CL finale heeft gehaald?

8 december 2021 om 09:15

Feyenoord is qua prijzen nog een grotere club dan Tottenham.

8 december 2021 om 10:04

Ducktaildo omdat ze in Engeland zoveel tv geld krijgen zijn ze niet groter, en omdat er in Engeland meer mensen wonen ook niet, Ajax is over de hele wereld groter, als je in het buitenland zegt Tottenham hotspur zeggen ze: Wie?? Oh die basketballers, welke speler daar is groter dan Cruijff, als je zo tof bent, kom dan ook met feiten en de prijzenkast van de Spurs🤣

8 december 2021 om 10:06

Maar krijgt Ajax niet ook veel meer inkomsten in de PL en Tottenham veel minder?
Ik vind Tottenham wel de kleinere club, de PL de grotere league.
Tottenham heeft wel de betere spelers, grotere begroting maar dat moet je ook relateren aan de positie in de league en de internationale positie denk ik. Dan zijn ze in mijn optiek wel een stukje kleiner maar het is lastig te vergelijken.

8 december 2021 om 10:08

Ik denk het niet, ik denk dat ze dan 70-80% van de inkomsten kwijt zijn; immers geen skysports gelden meer en internationaal minder interessant.

8 december 2021 om 11:18

Mike. Met alle respect, maar in hoeveel landen wordt de Premier League wel niet uitgezonden? Ajax is ook zeker een bekende naam op de wereld hoor, maar de spurs zijn ook zeker bekende. Alleen in Zuid-Korea zal je al meer mensen vinden die de Spurs kennen dan Ajax. En zo'n prijzenkast is leuk, maar de laatste Europese prijs van Ajax dateert ook weer uit 1995. Vorig jaar en het jaar daarvoor geen eens de CL poule doorgekomen. Ik vind persoonlijk de spurs zeker wel een grotere club, en dat is natuurlijk geen schande omdat Ajax in een veel kleinere competitie speelt. En de spurs heeft zeker minder prijzen, maar kijk je naar de competitie waarin zij allebei uitkomen dan hebben beide clubs al een hele lange droogte. Dus weer een heel grappige opmerking van je over een basketballer, maar zoek maar eens de wereldwijde kijkcijfers op van de Premier League en kijken of jij je opmerking dan nog steeds grappig vindt

8 december 2021 om 12:26

tottenham staat op plek 10 grootste clubs ajax op 20.

8 december 2021 om 13:18

Als je door een kapitalistisch brilletje kijkt is Spurs idd een grotere club. Maar zonder de telecom rechten in Engeland en de inkomsten die daarmee gemoeid zijn was Tottenham maar een klein clubje. Want historisch gezien zijn ze velen malen kleiner. Overal ter wereld kent men Ajax.

Over “kromme vergelijking” gesproken: Ajax is de Premier league?? Dan hadden ze meer kapitaal gehad. Dan zou Ajax ieder jaar weer mee doen om de prijzen. Tottenham in de Eredivisie? Dan was het alsnog een middenmoot geweest. Je vergelijkingen gaan totaal niet op. Je zal vast nog erg jong zijn, als je de vergelijking maakt, doe dat dan volledig!

Vandaag de dag mag je zeker concluderen dat Ajax een grotere club is dan Tottenham! Hoe vaak heeft Tottenham de groepsfase van de Champions league afgesloten met 18 punten uit 6 wedstrijden?

8 december 2021 om 13:55

Goed verhaal @goed verhaal. Maar er is gewoon een lijst met top 20 grootste clubs. Ik ben Ajax fan maar ajax is statistisch gezien gewoon niet groter ook al is ajax voor mij de grootste.

8 december 2021 om 17:54

Vind het allemaal prima hoor Ray, maar het is maar net in wat voor perspectief je het zet, Tottenham hotspur is geen Ajax gelukkig, anders was ik geen fan!!

8 december 2021 om 00:53

Haller mislukte bij West Ham, Blind is niet volledig geslaagd bij een matig Manchester United, Tadic speelde 'maar' bij Southampton, Klaassen mislukte bij Everton, Berghuis mislukte bij Watford. Allemaal niet goed genoeg voor Ajax?

8 december 2021 om 01:16

De Bruyne en Salah mislukte bij Chelsea. Wat is precies je punt?

8 december 2021 om 01:19

Z'n punt lijkt me vrij duidelijk, lees anders de post waarop bobiku reageert en dan zijn reactie nog eens.

8 december 2021 om 02:29

Haha soccerskins, wat is jouw punt? Volgens mij is dat van mij vrij evident

8 december 2021 om 07:13

Klasse Bobiku, alleen Bergwijn, ik weet het niet gap, nooit de klasse van hem gezien!!

8 december 2021 om 08:41

Diepgang, snelheid, goed aan de bal, krachtig, teamspeler. Ik zou het een heel goede toevoeging vinden. Zeker omdat Ajax precies die kwaliteiten wat minder heeft

8 december 2021 om 06:09

Het is veel makkelijker om te presteren bij Ajax dan bij Tottenham. In de Eredivisie kun je vertrouwen tanken en door de speelstijl van Ten Hag kom je in elke wedstrijd wel tot kansen. In Engeland is de weerstand vele malen hoger en moet je ook gewoon een hoger niveau hebben om je te kunnen onderscheiden. Laten we het dus niet mooier maken dan het is...

8 december 2021 om 07:36

Dat vond iedereen ook van haller die van “west ham” afkwam

8 december 2021 om 08:04

Uuuh, ja, droom verder.

8 december 2021 om 08:09

Jij heb echt grote mond man. Wauw!!

8 december 2021 om 09:51

En bovendien totaal onnodig met zoveel buitenspelers in je selectie. Zelfs al zou je Neres verkopen, heb je nog voldoende mogelijkheden. Dus ik zou die miljoenen mooi op zak houden en Bergwijn lekker laten zitten in Londen. Met z'n grote muil destijds over het juichen voor Tottenham tegen Ajax.

8 december 2021 om 11:39

De arrogantie van Ajax komt weer naar boven na potje gewonnen te hebben!! Tottenham is groter dan Ajax simpel weg omdat het suptopper in de premier leage is! Het niveau wat je daar wekelijks moet halen kan je niet met de Mickey mouse leage vergelijken zo simpel is dat!! En als we toch zo kinderachtig gaan doen het is toch echt Tottenham die Ajax heeft uitgeschakeld en Ajax is de afgelopen jaren niet verder gekomen dat de poule fase in de championsleage!!!

9 december 2021 om 13:15

Hoezo? Tadic was bij Southampton niks bijzonders, blind zat bij united op een zijspoor, Klaassen kwam er niet aan te pas bij Everton, Berghuis was te slecht voor Watford en Haller was niet goed genoeg vóór westham.. dus die conclusie van jou klopt niet. En Tottenham is nog steeds een grotere club qua geld en waarde van spelers dan Ajax. Hun spits Kane is al 120 miljoen waard om een voorbeeld te noemen..


Had Valentijn al die tijd toch gelijk!!! Beste journalist ooit, hij wist dit gewoon als eerste.

8 december 2021 om 08:31

Een klok die stilstaat heeft ook twee keer gelijk op een dag…

8 december 2021 om 11:04

Gomes

tenzij het een digitale klok is

Maar jij als PSV-fan, wat zou jij vinden van deze transfer? Zie jij Bergwijn slagen bij Ajax?
Bij PSV vond ik hem zeker goed.

Van de bank van tottenham naar de bank van ajax. Woehoe

8 december 2021 om 12:57

Ja, dat zou ik op 24 jarige leeftijd toch anders doen… Tuurlijk zal hij z’n wedstrijden vanuit de basis meepakken, maar ik acht hem niet de eerste keus. Dan zou ik als ik hem was toch voor andere opties kijken.

heb je denk ik niet heel veel aan. Maar misschien wel bruikbaar als vervanger van Neres mocht die weggaan om af en toe Antony rust te geven in de competitie.

8 december 2021 om 00:42

Zeiden ze ook over Haller en Berghuis, agh. Bergwijn zal een sterke aanwinst voor Ajax zijn.

8 december 2021 om 01:41

Ik vind die jongen ontzettend goed in de omschakeling. Ik denk niet echt dat het spel van Ajax hem zo goed ligt. Ik vind hem een betere versie versie van Promes: iemand die diepte induikt en aangespeeld moet worden.

Ik hoop oprecht dat Ajax weer eens in de jeugd gaat kijken. Unuvar is mijn favoriet. Tijd dat hij een echte kans krijgt. Daarnaast hoop ik dat Hansen dit seizoen meer zijn rust vindt. Als alles goed komt, is hij voor volgend seizoen ook gelijk een optie.

8 december 2021 om 05:27

Ik vind Bergwijn juist minder in de omschakeling. Bij PSV heeft hij ook z’n beste wedstrijden gespeeld wanneer we de dominerende partij waren.

8 december 2021 om 13:15

Ik snap waar de twijfels vandaan komen maar denk dat ze hier niet opgaan. Je zou zeggen ja Bergwijn is sterk in de ruimte, na omschakelingen maar zoals Pieterpost al zei, bij Psv als dominerende team was hij ook vaak sterk.

Het gaat erom dat je hem in 1 tegen 1 situaties zet. En neem even Antony, zijn acties op rechts, hoevaak kwam hij in situaties met aardig wat ruimte voor zich, in een 1 tegen 1? Heel vaak dus dat gebeurd bij Ajax ook. Het gaat erom dat je 1 of snel intransitie bent na balverlies van de tegenstander of 2 in balbezit dat je snel het spel verplaatst zodat je de ruimte aan de andere kant benut. Dat doet Ajax goed met sterk positiespel en daarin kan Bergwijn gewoon enorm gevaarlijk zijn. En als laatst over Haller dacht men dat zo'n type voetballer ook niet zou passen, tsja.

Een upgrade van neres naar bergwijn vind ik. Zo gek idee vind ik het niet. Zal het uiteraard moeten doen met inval beurten want Antony en tadic speelt hij er sowieso niet uit

8 december 2021 om 00:49

Precies hij houd kans op wk. En ajax krijgt hem stuk goedkoper in vergelijking met vorige jaar van psv.

8 december 2021 om 01:18

Denk dat Anthony voor een flinke klap geld verkocht worden.
Neres had Ajax 2 jaar geleden al moeten verkopen. Ik heb m nooit echt een hele goede speler gevonden.

8 december 2021 om 02:22

Dat zou wat zijn als een speler de club verkoopt waarvoor hij speelt!

8 december 2021 om 07:35

Hahahaha scherp

8 december 2021 om 06:11

Tadic wordt natuurlijk wel ouder. Op een gegeven moment komt de klad er wel een keer in. In de CL merk je dat al wel.

Ik vind het een prima speler maar ook als Neres weg is hebben ze toch genoeg opties op de flanken? Mochten ze Anthony ook van plan zijn te verkopen eind van dit seizoen snap ik het wel..

8 december 2021 om 00:43

Het doet nu al pijn om daar over na te denken, wie er na dit seizoen vertrekt..

8 december 2021 om 01:08

Daarom is het goed dat Ajax spelers als Tadic, Haller, Klaassen en Berghuis heeft. Spelers die niet zo snel zullen vertrekken en qua niveau precies op hun plek zijn. Dan kun je het vertrek van spelers als Antony, Gravenberch etc. relatief makkelijk opvangen. Het geraamte staat al en hoe goed de jongere spelers ook zijn, ze zijn vervangbaar. Bergwijn zou ik in dat kader een geweldige toevoeging vinden

Zou dit om koop gaan?! Wel voor de bank goed, basis natuurlijk niet. Ik hoop ook niet dat Overmars Neres nu aan het verkopen is, hij deed vandaag ook prima z'n ding. Zou dit wel jammer vinden voor Daramy, dus ik hoop zelf dat dit huur is. Zoveel mogelijk opties voor na de winter creëren. Misschien met een koopoptie erin, maar ik verwacht totaal niet dat Bergwijn een aanwinst is. Doe mij maar Neres.

Ik zou t niet erg vinden als neres weg gaat. Ik waardeer zijn inzet. Zijn houding. Zijn inbreng toen. Maar t komt er gewoon niet meer uit heb ik t gevoel. Voor een schappelijk bedrag, gun hem een nieuwe omgeving. Miss leeft ie weer op. Bergwijn is dan harstikke welkom, ondanks zijn uitspraken toen ie net bij spurs was.

8 december 2021 om 00:47

ja inplaats van hogerop denk ik dat het voor Neres beter is om een stapje terug te doen want dat die te kort komt is wel heel duidelijk. vandaag buiten zijn goal om vond ik hem vaak slordig en erg slap in de duels. is niet wendbaar genoeg, en ook te traag om het verschil te kunnen maken.

8 december 2021 om 00:53

Exact. Maar wat heb ik paar jaar geleden toch echt genoten van neres. Ik gun hem een verse start. Ik mag hem zelfs zo erg, dat ik t gewoon erg vind dat ie niet vaak speelt. Ik heb beetje een softspot voor hem.

Zou hij dat echt willen? Is net weg uit de eredivisie. Je speelt alleen CL als groot pluspunt. Ik zou als ik hem was gewoon ander team zoeken in een topcompetitie. Alleen wel met de grote kans dat je geen CL speelt.. maar Bergwijn is wel in Amsterdam geboren dus is toch mooi om voor Ajax te kunnen voetballen lijkt mij

8 december 2021 om 09:01

Waarom niet? Ik denk juist dat Bergwijn bij Ajax zich weer in de kijker kan spelen voor grotere clubs. Het is nou eenmaal wat makkelijker voetballen bij Ajax. Je speelt in een kleinere competitie waar je zo goed als de baas bent, Ten Hag laat Ajax ook nog eens lekker aanvallend spelen en de laatste jaren dat Ajax het prima in Europa.

Mocht Bergwijn komen en één of twee goede seizoenen spelen, dan kan hij waarschijnlijk wel weer rekenen op de interesse van clubs zoals Dortmund, Inter, Lyon of Leipzig.

8 december 2021 om 11:08

Als je bij ajax zit in deze tijd/de laatste jaren met het succes/aanzien/salaris/fans/stadion/amsterdam en je hebt al mogen ervaren om in een ander land te wonen werken dan hoef je toch niet meer naar clubs als een leipzig/lyon etc lijkt mij?!

8 december 2021 om 12:09

Lyon en Leipzig zijn inderdaad niet de beste voorbeelden, maar mijn punt is dat hij zich wel weer in de picture kan spelen bij een goed draaiend Ajax.

8 december 2021 om 14:06

True!
Maar denk dat er zo’n 10 clubs in de wereld meer te bieden hebben dan ajax. En die zitten niet om hem te wachten denk ik, maar ik last mij graag verrassen.
Ben zelf geen ajacied. Maar je hoeft gewoon echt niet meer zo snel weg naar een pak hem beet everton of leverkusen als je bij ajax speelt

Doe maar niet jongens. Is een speler voor de ruimte en die krijgt Ajax bijna nooit.

8 december 2021 om 00:46

Ik denk het ook. Neres is veel meer een Ajax winger. Sterk in de combinatie en gevoel voor ruimte. Bergwijn typisch een PSV aanvaller, inzakken en counteren. Zag je tegen Noorwegen ook goed.

8 december 2021 om 00:49

Bergwijn is beter in combinatie dan dat je nu doet vermoeden. En daarbij heeft ie ook nog eens snelheid. Ik houd van neres, maar hij heeft gewoon nieuwe omgeving nodig. Bij ajax komt er gewoon niet meer uit, vooral omdat hij t ook moet doen met invalbeurtjes.

8 december 2021 om 00:53

Maar Bergwijn komt in hetzelfde schuitje terecht als Neres hier. Hij heeft inderdaad een nieuwe omgeving nodig, maar wel pas in de zomer. Ik vind hem beter en beter voor de dag komen. Zou hem altijd houden. Ik denk dat hij nog wel een paar keer een topwedstrijd gaat spelen.

8 december 2021 om 01:01

Afgezien van zn goal(en die achtie aan de zijkant waarbij hij zn directe tegenstander voorbij liep en goed teruglegde)vandaag, vond ik neres echt niet overtuigen. Te zachte passjes waardoor combinatie stuk liep. Te slap in duel, geen diepgang en snelheid. Met bergwijn heb je denk ik sws al meer power en snelheid.

8 december 2021 om 01:09

Hij speelde wat slapjes ja, maar ik zag toch dingen waar ik blij mee was. Vind Bergwijn ook wat meer een egotripper, past niet bij onze sociale voorhoede. En ik wil gewoon nog minimaal 1x de Neres van 2 jaar geleden weer zien, hij heeft het in zich. Een Bergwijn heb ik nog nooit een indrukwekkend niveau zien halen net als Neres.

8 december 2021 om 06:15

Toch is het niet de Neres van 2 jaar geleden zoals jezelf zegt. “Sociale voorhoede” haha en dat met overstapper Berghuis in het team. Bergwijn haalde onlangs met Oranje nog een indrukwekkend niveau en was bij PSV jarenlang de beste speler van het team. Daarnaast is hij in de combinatie en wanneer je de dominante partij bent beter dan je doet vermoeden, dus ik zou m’n handjes dichtknijpen als Ajax hem weet te halen.

8 december 2021 om 00:56

In de CL krijgt Ajax zeker wel ruimte . Zeker als je na de groepsfase speel je tegen grote ploegen

Als dit zo is, dan snap ik deze transfer van beide kanten niet echt. Tadic/Daramy voor links en Anthony/Neres en Berghuis voor rechts. Wat moet Ajax met Bergwijn? Ik zou eerder bij Tottenham blijven als ik Bergwijn was, want bij Ajax heeft hij nog minder kans op speeltijd.

8 december 2021 om 07:17

Bergwijn kan ook in de spits

8 december 2021 om 07:35

Hij kan ook in de spits, maar dat is hij niet en geeft geen enkel garantie dat hij daar succesvol zal zijn.

8 december 2021 om 10:09

Is ook zo, komt waarschijnlijk door de stagnering van Neres en de miskoop Daramy, de laatste heeft uiteraard tijd nodig, maar die is zo wild, gaat hem nooit worden

Ik zou als ik Marc was, gewoon ff €40 miljoen neerleggen voor Ziyech en hem terughalen naar Amsterdam, want dat is waar die thuis hoort.

8 december 2021 om 01:43

Nee. Ziyech hoort in een top competitie te spelen. Bij Ajax speelt hij alleen in de CL op niveau, voor de rest heeft hij de laatste 3 jaar bij Ajax laten zien uitgeleerd te zijn in de Eredivisie. Hij gebruikte de Eredivisie soms als speeltuin, liet het er allemaal makkelijk uit zien en was duidelijk simpelweg te goed voor de Eredivisie. Wil hem graag terug hoor, maar hij hoort wekelijks te knallen in een top 3 competitie. Niet tegen VVV, Groningen etc.

8 december 2021 om 09:05

Alhoewel ik groot fan van ben Ziyech, zie ik nu niet snel een plek voor hem in ons elftal. Op rechtsbuiten heb je Antony die zijn beste seizoen tot nu toe speelt. Op 10 hebben we nu Berghuis die in veel vergelijkbaar is met Ziyech. Wat Berghuis voor heeft op Ziyech is dat hij ook gewoon simpel kan en wilt spelen in plaats van altijd maar de mooie en moeilijke oplossing te zoeken. Berghuis zorgt dan ook voor minder balverlies. Ik wil Ziyech ooit weer terug zien, maar op het moment zitten we goed met Berghuis.

8 december 2021 om 09:46

Feit blijft dat Ziyech beter is dan Berghuis, de eeuwige balverlies hetze komt weer uit de kast dit terwijl Berghuis en Ziyech qua balverlies weinig schelen. Tevens, Ziyech heeft meer gecreëerde kansen per wedstrijd, meer keypasses, meer trough balls, meer assists, oftewel, in letterlijk elk opzicht is Ziyech superieur aan Berghuis. Tevens heeft Ziyech in de Cl vele en vele malen betere cijfers dan Berghuis. Ergo: Ziyech is in elk opzicht natuurlijk aardig wat treetjes hoger en "als" hij terugkomt speelt hij uiteraard weer op z'n nr10 positie simpelweg omdat hij die vele malen beter invult dan Berghuis. Ziyech had in z'n laatste seizoen al 23 assists...in begin December, dit terwijl Berghuis dat niet eens in een seizoen haalt.

8 december 2021 om 12:14

Het lijkt wel alsof ik jouw moeder heb beledigd, Ajax34x ;-)

Ik vind dat Ziyech in veel facetten van het spel ook gewoon beter is dan Berghuis. Qua passing en inzicht vind ik hem namelijk wel beter. Ook is Ziyech meer aanwezig. Alleen vind ik de trap van Berghuis wel beter dan die van Ziyech. Daarnaast vind ik nog steeds dat Berghuis gedoceerder is dan Ziyech (ja, ik weet dat je het daar niet mee eens bent). Ik heb nooit een probleem gemaakt van Ziyech zijn balverlies, want het hoort gewoon bij zijn spel. Mede daarom heeft hij zoveel keypasses, maar op het moment zou ik gewoon doorgaan met Berghuis.

Wat moet Ajax precies met Bergwijn, ze hebben Daramy al voor linksbuiten om te wisselen met Tadic, in de spits loopt alleen Haller rond & misschien Danilo, alleen kan Berghuis zeker niet meekomen in de spits en die jongen gaat moeite hebben voor het tempo wat bij ajax veel hoger ligt.

Nee, dit moeten Overmars en ETH en Bergwijn zichzelf niet aandoen. Dit gaat dan ook puur een miskoop/ mis (huur) zijn.

Is natuurlijk wel een speler die snel is en diepgang heeft. Lijkt me zeker met oog op de CL geen overbodige luxe

Zou dit voor geen van alle partijen logisch vinden.
Ajax gaat er niet op vooruit van Neres naar Bergwijn
Bergwijn gaat er niet op vooruit van bankzitter bij Spurs naar bankzitter bij Ajax.
Neres gaat op dit moment niet de Jackpot opleveren en Spurs zal Bergwijn ook niet voor een prikkie laten vertrekken.
Spurs heeft er (als het om huur gaat) niks aan om Bergwijn naar Ajax te laten gaan omdat hij daar alsnog niet veel minuten gaat maken.

8 december 2021 om 06:32

Zou dit juist logisch vinden. Bergwijn is een upgrade tov Neres, Spurs schrijft alleen maar af op Steven met Conte die hem toch nauwelijks gebruikt met zijn counterstyle. Nu kunnen ze nog wat voor hem vangen en zie Bergwijn bij Ajax weer opbloeien waardoor hij meer waard wordt en daarnaast kan hij dan met ritme mee naar Qatar.

8 december 2021 om 08:21

Hij speelt inderdaad niet veel maar het is ook raar om hem te verhuren. Hij is toch wel de nummer 1 achter Son en Moura denk ik.

8 december 2021 om 08:49

Hoe zou Bergwijn bij Ajax op moeten gaan bloeien als hij net als bij spurs als backup ingezet zal gaan worden? Ik vind Bergwijn een prima speler 'om er bij te hebben' maar hij heeft in dit Ajax geen schijn van kans op een basisplek.

Lekker signaal aan Daramy is dat hoor. Neres is een linksbenige rechtsbuiten en dan halen we een rechtsbenige linksbuiten als vervanger op. Ik hoop dat Ajax er een streep doorzet.

Zou wel grappig zijn. Berghuis en Bergwijn.

Voor de breedte en misschien de opvolger van Antony voor als die weg gaat in de zomer?

8 december 2021 om 06:27

Antony heeft er helemaal niks mee te maken

Kan in de spits ala haller naar de Afrika cup gaat en kan links of rechts spelen komen veel wedstrijden aan en corona kan ook nog een rol gaan spelen

Een winterse aankoop die Ajax kampioen kan maken. In januari missen ze Haller vanwege Afrika Cup. Laat Bergwijn nou multifunctioneel zijn en op alle posities voorin kunnen voetballen.

Nog sterker in de breedte wat je in de 2e seizoenshelft nog meer nodig hebt en hierin de winst pakken tov PSV en Feyenoord.

Als je toch zoveel geld wint door prestaties kun je het ook uitgeven!

8 december 2021 om 08:58

Ik zie regelmatig voorbij komen dat Bergwijn ook in de spits kan voetballen. Wanneer heeft hij dat laten zien dan? Ik moet toegeven dat ik hem niet wekelijks volg bij Spurs maar ik kan me geen wedstrijd van hem als spits herinneren.

Een smak geld betalen voor alleen januari (afrika cup) lijkt me, ook als je het geld wel hebt wel heel overdreven. Je kunt die paar wedstrijdjes ook gewoon met Tadic of Danilo in de spits spelen. Als je Tadic daar neerzet kun je Neres dus zelfs weer ritme op laten doen als linksbuiten. Hervindt hij wellicht zijn vorm weer en levert hij in de zomer ook nog eens meer centjes op.

Neres kan je op de bank zetten. Een bergwijn gaat niet blij zijn als hij op de bank zit. Wat wil Ajax hier mee bereiken?

Goh, ik dacht dat iedereen zo zeker wist dat het leugens van de Telegraaf waren dat Ajax interesse had. Blijkt dat Driessen en Verweij toch beter zijn ingevoerd dan de supporters.

Goede speler, maar lijkt mij overbodig voor Ajax. Zijn positie is goed genoeg bezet.

8 december 2021 om 08:49

Dezelfde Driessen die jaren geleden zeker wist dat Bergwijn naar Ajax zou gaan? Of die zeker wist dat Haller een miskoop was? Of dat Ajax zou verliezen van Real? Ja hoor. Driessen is veel beter ingevoerd.... Iets van een stilstaande klok...

Moet de hele tijd denken aan Babel die terug kwam op 1 of andere manier🤪

Wat moet Ajax met deze gozer. Bij Psv speelde hij de Eredivisie niet aan gort. Nu mislukt bij de Spurs. En Antony en Tadic gaat hij er niet uit spelen. Waar gaat Neres naar toe? Ik zou zeggen iedereen op Onana en Labyad na aan boord houden. Brobbey halen als stand-in voor Haller en klaar!

8 december 2021 om 08:27

Niet aan gort? Die jongen was ook bij PSV gewoon betrokken bij een doelpunt of 20-30. Hij is kampioen geworden als basisspeler meerdere keren. Dat alles op vrij jonge leeftijd. Aanvallers als Neres en Antony doen dat ook niet even zomaar. Buiten dat ben ik het wel met je eens dat hij eigenlijk niet nodig is.

Hoeveel moet hij dan wel niet kosten.
Ik weet het niet hoor.

Echt een rare deal zou dat zijn. Of Antony is ook op weg naar de uitgang. Maar het lijkt me niet dat Bergwijn de bank van Tottenham gaat verlaten voir de bank van Ajax.

Heb allen vertrouwen in de architect Overmars. Als hij denkt dat Bergwijn nodig is, dan is hij nodig!

Bergwijn is een goede voetballer, die zeker bij het spel van Ajax op dit moment past. Ajacieden zullen zeggen dat het een counterspeler is. PSVers (mensen die PSV vaak kijken/volgen) weten echter dat Bergwijn het liefst een man voor zich heeft en de 1 tegen 1 opzoekt in de combinaties en kleine ruimtes.

Het probleem met Bergwijn is echter dat hij de killermentaliteit die je club prijzen oplevert mist. Hij faalt vaak op cruciale momenten in de afwerking. Dat is ook uiteindelijk wat hem onder Mourinho genekt heeft, waardoor hij op de bank belandde.

Onbegrijpelijk.
Een Neres is toch minimaal 2 klasse beter dan Bergwijn.
Ook maakt de aanwezigheid van Neres dat Antony zo goed presteert, die moet je niet uit elkaar willen halen.
Persoonlijk zou ik Neres verlengen en hem pas verkopen als ook Antony verkocht wordt, want ik denk serieus dat een vertrek van zijn boezemvriend consequenties zal hebben op het spel van Antony, die gaat zich immers weer eenzaam voelen zonder Neres.

Je kunt je toch ook niet voorstellen dat Bergwijn graag terug naar de Eredivisie wil. Hij speelt in een fantastische competitie bij een prima club.

8 december 2021 om 08:40

Ja, alleen hij speelt zelf niet mee, dat is wellicht een dingetje

Alleen ajacieden zien dit als stap vooruit voor Berwijn... Hij moet lekker naar een club gaan waar die onomstreden basis speler is. Zeker als hij mee wilt naar het WK.

Als t zo is dan gaan ie sws psv pijn doen 😅🗣

Het is mij gelukt om een opstelling te maken waar je al die aanvallers in kwijt kunt (neem het met een korreltje zout.)

Maar je hebt straks moordende concurrentie voorin
Op zich niet verkeerd, maar ik denk wel dat je hiermee jongens en Unuvar, Hansen enz aan het denken zet.

Henderson
Timber
Martnez
Blind
Antony
Alvarez
Gravenbergh
Bergwijn
Berghuis
Haller
Tadic

Bergwijn zal echt niet komen om een paar redenen. Neres zal eerst weg moeten en Overmars zal voor Neres net zoals in de zomer weer veel te veel geld gaan vragen, ik denk 20 of 25 miljoen waardoor Neres zijn transfer weer niet krijgt. Dan is er dus zowiezo geen plaats voor Bergwijn. Bovendien wil Ajax blijkbaar huren. Tottenham is natuurlijk niet gek. Die zullen alleen willen verkopen en Overmars geeft geen cent teveel uit en ik denk dat Bergwijn wel 20 Miljoen moet kosten wat Ajax nooit gaat betalen. Daarnaast waarom zou Bergwijn gaan? Tadic, en Antony zijn onomstreden terwijl Berghuis er ook nog is voor de Rechterflank en ze hebben Daramy niet voor niks gehaald. Bergwijn zal met het oog op het WK een club moeten kiezen waar hij zeker is van een basisplaats en dat is hij niet bij Ajax

Ik blijf me altijd weer verbazen over sommige transfer objecten van Overmars. Bergwijn is echt geen toegevoegde waarde voor Ajax. Ook nog eens peperduur, afgezet naar zijn kwaliteiten. Scout in Zuid-Amerika, en probeer spelers van het kaliber Antony, Neres (van het seizoen 2018/9;-), Tagliafico of Martinez, te ontdekken en te halen. Zullen ook relatief duur zijn, maar kijk nu eens naar wat dat oplevert? Natuurlijk, er zal best eens een misser tussenzitten, maar hopelijk niet zo voorspelbaar als Magallan, Promes (een beetje Bergwijn type) en nog een rits anderen. Daarnaast, met de huidige inkomsten kun je ook best scouten in het betere - en dus duurdere - segment. Ajax is namelijk een van de meest gezonde clubs in Europa. Al zal de club nooit de inkomsten genereren die de (top)clubs in b.v. Engeland incasseren.

Tja, wie moet er anders in de spits als Haller een maand naar de Afrikacup is?

Wordt alleen huren, denk niet dat Bergwijn in wil leveren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren