Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax schrijft geschiedenis: achttien punten en twintig treffers in groep

Laatste update:

Ajax heeft de groepsfase van de Champions League afgesloten met een perfecte score van achttien punten uit zes wedstrijden. De ploeg van trainer Erik ten Hag won dinsdagavond in een lege Johan Cruijff ArenA met 4-2 van Sporting Portugal en heeft zodoende alle zes groepswedstrijden omgezet in een zege. Ajax verbeterde het eigen clubrecord uit 1995/96, toen er zestien punten werden gepakt. Het doelsaldo bedraagt 20-5. Vooraf was al bekend dat Ajax en Sporting de volgende ronde zouden bereiken; Borussia Dortmund was al zeker van de derde plek, maar vond nog wel de motivatie voor een dikke zege op het puntloze Besiktas: 5-0.

Ajax - Sporting Portugal 4-2
Verwacht werd dat Ten Hag een aantal reservespelers de kans zou geven, maar André Onana en Nicolás Tagliafico bleven 'gewoon' op de bank. Wel speelde Perr Schuurs op de plek van Jurriën Timber en verving David Neres de geblesseerde Dusan Tadic. Ajax werd voor het eerst dit Champions League-seizoen niet gesteund door de fans, maar kwam toch snel op voorsprong. Daniel Bragança stond in het strafschopgebied op de enkel van Sébastien Haller; arbiter Davide Massa besteedde er aanvankelijk geen aandacht aan, maar werd door zijn videoscheidsrechter naar de kant geroepen en kende al snel een penalty toe. Haller, die enkele minuten daarvoor nog kermde van de pijn door de overtreding, nam de penalty zelf en schoot raak in de linkerhoek.

De spits van Ajax werd na Cristiano Ronaldo pas de tweede speler ooit die erin slaagde in alle groepswedstrijden van een Champions League-seizoen te scoren; verder werd hij na Ronaldo, Lionel Messi en Robert Lewandowski de vierde speler ooit met minstens tien goals in de groepsfase. Halverwege de tweede helft, na kansjes voor Steven Berghuis en Antony, kwam Sporting echter op gelijke hoogte. Na een indraaiende voorzet van Bruno Tabata liep Nuno Santos weg uit de rug van Perr Schuurs en zorgde hij met een knappe inzet voor de 1-1. Zes minuten voor de rust bracht keeper João Virgínia redding op schoten van Antony en Edson Álvarez, maar eerstgenoemde zorgde even daarna alsnog voor een Amsterdamse voorsprong bij de rust.

Antony ontving de bal plots in het strafschopgebied na een verkeerde pass van Luís Neto, speelde de aanvoerder van Sporting vervolgens uit, wachtte tot ook keeper Virgínia niet meer bij de bal kon en rondde beheerst af. David Neres voerde de marge in de tweede helft verder op met een schot door de benen van Virgínia, na een goede demarrage en intelligente breedtepass van Schuurs. Een fraaie aanval leverde de Amsterdammers na een uur ook de 4-1 op: Davy Klaassen bediende Steven Berghuis, die Sporting verraste met een laag schot in de rechterhoek. Lisandro Martínez was dicht bij de 5-1, maar schoot snoeihard op de paal. Dertien minuten voor tijd deed Sporting iets terug toen Tamata de bal plots in het dak van het doel schoot na een vlotte aanval.

Borussia Dortmund - Besiktas 5-0
Besiktas trad aan met zeven andere spelers dan vorige maand tegen Ajax: onder meer voormalig Dortmund-aanvaller Michy Batshuayi had een basisplek. Dortmund speelde zonder Erling Braut Haaland, die net terug is van een heupblessure en rust kreeg. Besiktas hoopte in Duitsland het eerste punt in de groepsfase te pakken, maar kwam geen moment in de wedstrijd en stond in de rust met 2-0 achter. Donyell Malen opende de score. De spits ontving de bal van de opgekomen Jude Bellingham en plaatste de bal vanbinnen het strafschopgebied onder doelman Ersin Destanoglu. In de slotfase van de eerste helft verdween het laatste beetje hoop bij Besiktas, door een tegendoelpunt én een rode kaart.

Welinton deelde in het strafschopgebied een duwtje uit in de rug van Mahmoud Dahoud en kreeg een rode kaart, terwijl Marco Reus een penalty mocht nemen. Het contact was licht, maar arbiter François Letexier bleef na het bestuderen van de beelden bij zijn besluit. Reus stuurde Destanoglu vanaf elf meter de verkeerde kant op. Zeven minuten na de pauze nam Reus ook de 3-0 voor zijn rekening: de aanvaller liep meerdere verdedigers straal voorbij in het strafschopgebied en tikte raak in de linkerhoek. In minuut 63 viel Haaland alsnog in en hij had slechts vijf minuten nodig om toe te slaan: Nico Schulz stelde hem in staat een tegendraadse kopbal in de linkerhoek te plaatsen. Tien minuten voor tijd knikte hij na een corner van Dahoud ook raak voor de 5-0.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alle wedstrijden gewonnen. 20 goals voor en 5 tegen. Goeiedag zeg. Wat een campagne zover.

7 december 2021 om 22:53

Hoop nu wel op een mooi vervolg, liefst 2 wedstrijden er nog door. En niet al na 1tje naar huis.

7 december 2021 om 22:57

2 krijg je er sowieso 😅

7 december 2021 om 23:01

Als je eerst uit speelt, ga je wel gegarandeerd na ééntje naar huis. Anders zie ik het niet gebeuren!

7 december 2021 om 23:08

Was het al vergeten, zat nog met die knockout fases in mijn hoofd. De tijd vliegt, dat was vorig jaar augustus en nu zijn we al 2 seizoenen verder. :

7 december 2021 om 22:53

Besiktas en Sporting helpen Ajax daar wel mee. Dortmund ook echt zwak deze campagne! Moet nog maar zien of die door gaan in de Europa league.

7 december 2021 om 22:54

Hele zwakke reactie, je kan het ook zien dat Ajax dit terecht heeft afgedwongen.

7 december 2021 om 22:54

Dit was wel echt de zwakste poule van de Champions League maar desalniettemin heel erg blij dat Ajax door is en alle 6 de wedstrijd heeft weten te winnen. Laten we hopen dat donderdag alle andere ploegen uit Nederland hetzelfde zullen doen.

7 december 2021 om 22:55

Het ligt nooit aan Ajax zelf. Winnen ze dan komt het door de zwakke tegenstander. Verliezen ze dan is Ajax een lachertje.

7 december 2021 om 22:55

Haahaha ja hoor, Ajax breekt record na record, maar het ligt natuurlijk weer eens aan de matige tegenstand, what else is new

7 december 2021 om 22:55

Tuurlijk is het terecht, maar dat veranderd niks aan de zwakte van de tegenstanders!

7 december 2021 om 22:56

Dit is absoluut niet de zwakste poule van de Champions League hoor, die poule met Lille, Wolfsburg, Sevilla en Salzburg is sowieso al een heel stuk zwakker. En ook groepen D, F en H echt niet aantoonbaar sterker vind ik. Eerder een gemiddelde groep dus, maar verre van de zwakste in ieder geval. En ongeacht de sterkte van de groep is 18/18 gewoon uniek, kijk de geschiedenis er maar op na.

7 december 2021 om 22:56

InkeMontana Jij wilt zeggen dat de tegenstanders goed waren? Dortmund kwa naam ja, maar voor de rest is het toch geen verrassing?

7 december 2021 om 22:57

Ja, ja. Vooraf had iedereen het over hoe kansloos Ajax tegen BVB zou zijn, dat Portugeze clubs altijd kut zijn om tegen te spelen als Nederlandse club en dat Besiktas weleens een heksenketel kan worden etc. En nu is het opeens echt de zwakste poule. Ga toch weg.

7 december 2021 om 22:58

De poule met Lille, Sevilla, Wolfsburg en Salzburg is zwakker hoor ;-)

7 december 2021 om 22:58

Verandert*
En super knap inderdaad. Historische prestatie

7 december 2021 om 22:58

Ik ben niet iedereen.

7 december 2021 om 22:59

Ja, dit is inderdaad niet de sterkste poule die er is poule G vind ik toch echt nog een stuk zwakker. Maar het is niet zo dat elke topploeg altijd 3 sterke tegenstanders heeft en toch is het vrij zeldzaam om 18 punten binnen te halen.

7 december 2021 om 22:59

Welke zwakte van de tegenstander. Ajax was gewoon beter dan alle teams in deze poule en dan ligt het opeens aan de zwakte van de tegenstander.

7 december 2021 om 23:00

Hoezo geen verassing? Had iemand voorspeld dat Ajax de poule met gemak zou winnen? Dat we foutloos de poule zouden overleven? Nee. Toen hoorde je wel andere geluiden. Dit is gewoon weer zielig gejank om een prestatie omlaag te praten.

7 december 2021 om 23:01

Je kunt toch niet ontkennen dat het niet de moeilijkste poule is waar Ajax in zat. En blessures bij tegenstander heeft ook wel wat geholpen. Blijft wel gewoon een fantastische prestatie hoor.

7 december 2021 om 23:01

Lucafache ja de tegenstanders waren goed. Nummer 2 Duitsland waar jij en vele andere ajax vooraf kansloos achtte.
Sporting kampioen van portugal alleen besiktas is matig.

7 december 2021 om 23:02

@heskey, ja zwakste poule? Ik zou de poules nog even rustig doornemen als ik jou was. Ze zaten gewoon bij de nr. 2 van Duitsland en de gedeeld nr. 1 van portugal (zonder dat ze ook nog maar 1 wedstrijd hebben verloren daar in de competitie). Tuurlijk hadden ze niet de moeilijkste loting, maar Ajax heeft het helemaal zelf afgedwongen.

7 december 2021 om 23:02

ach zo gaat het toch iedere keer...winnen ze de poule...jaaaa zwakke poule....winnen ze van Real...jaaa onderschatiing....winnen ze van Juventus....jaaaa Juventus is uit vorm....winnen ze 2 keer van Dortmund ....jaa Dortmund slecht. Halen ze als enige 18 uit 6....jaa slechte poule. Wat een droeve reactie.

7 december 2021 om 23:03

Ik ben benieuwd naar Sporting de volgende ronder. Sporting is echt goed krijgen haast geen goals tegen, ja alleen tegen Ajax. Maarja als ze Liverpool man city of Bayern loten zijn ze wel de pineut, net als elke andere club.

7 december 2021 om 23:03

Zo zeldzaam lijkt het nu niet meer te zijn. Liverpool en Ajax hebben er nu beide 18 en morgen heb je ook nog Bayern!

7 december 2021 om 23:05

Volgens mij waren de afgelopen twee jaar Valencia en Atalanta in de groepsfase voor Ajax weten te eindigen en vloog Ajax er in de Europa League uit tegen Getafe en AS Roma. Even de zaken weer in perspectief zetten hè, we zijn geen Bayern München ofzo.

18 uit 6 halen tegen Besiktas, Sporting en Dortmund op zo’n overtuigende manier … wanneer mag je dan de complimenten ontvangen?

7 december 2021 om 23:05

Jawel, het is nog altijd zeldzaam. Sinds de invoering van de CL in 1995 was dit door 7 ploegen ooit gehaald. Maak jezelf nou niet zo belachelijk man.. xD

7 december 2021 om 23:06

Thetruth Dortmund dat ik elke week zie spelen ja. Dat Dortmund is heel zwak en het is een wonder dat ze 2e staan. Portugal is nooit serieus te nemen. Dat er vooraf gezegd werd dat Nederlandse clubs moeite hebben met Portugese clubs is puur gelul. Besiktas hoort trouwens helemaal niet in de Champions league thuis. Dat geldt voor elke turkse club trouwens. Man, wat zijn die slecht!

7 december 2021 om 23:07

Pieterprins773 Juventus en Real waren ook erg zwak. Datzelfde met Bayern dat jaar. Mede door vele blessures trouwens. De enige die dat keer op keer ontkennen zijn de Ajax supporters.

7 december 2021 om 23:09

Ja, ja. Dat Dortmund 2e staat is een wonder. Tuurlijk. En kijk zelf de reacties maar terug van de loting, knul. Met je puur gelul. Genoeg mensen die riepen dat Portugeze clubs ons als Nederland zijnde niet liggen.

7 december 2021 om 23:09

7 keer vind ik veel. Aan zeldzaam denk ik aan 1 of 2 keer. 2 jaar geleden was het Bayern die het deed. Hangt er natuurlijk wat je met zeldzaam bedoelt.

7 december 2021 om 23:10

SuperNico31 kijk vanaf nu maar elke wedstrijd van Dortmund. Dan kom je tot de conclusie dat ze erg erg slecht zijn dit jaar en puur uitgaan van Haaland.

7 december 2021 om 23:10

Hahaha. Ja, hoor. Alleen Ajax supporters ontkennen. Vandaar dat bijna heel de voetbalwereld het over een sprookje hadden dat Ajax dat seizoen kon opboksen tegen deze clubs. Ga weg hoor.

7 december 2021 om 23:12

Zeldzame domme reacties heb je in ieder geval wel

7 december 2021 om 23:12

Sporting vliegt er gewoon uit volgende ronde.

7 december 2021 om 23:12

Real Madrid verliest deze campagne gewoon van Sheriff. Ajax wint 6 keer, dat is gewoon super knap. Ook al speelden ze niet tegen City of PSG

7 december 2021 om 23:15

Supernico. Ga nog maar eens de blessure lijsten nakijken. Zul je zien dat ze keer op keer een zwakkere tegenstander troffen.

7 december 2021 om 23:17

Puur uitgaan van Haaland inderdaad. Haaland die in de JC Arena vrijwel volledig werd uitgeschakeld door het duo Timber-Martinez. Maar het ligt allemaal aan de tegenstander dat Ajax zo de poule kon winnen hoor...

7 december 2021 om 23:18

Lucafeche hang even ergens anders de troll uit zeg, wat waren je excuses tijdens de CL campagne van 2019?

7 december 2021 om 23:22

Ga jij maar eens kijken welke spelers er op dat moment op het veld stonden. Cristiano, Bonucci, Dybala, Lewandowski, Goretzka, Alaba, Kimmich, Müller, Modric, Kroos, Benzema, Casemiro, Courtois etc. Ze stonden er gewoon dat seizoen. Dus ga niet dom zitten lullen met je blessures en zwakkere tegenstander.

7 december 2021 om 23:23

Hahahaha jij bent echt een grap. Even de 2019 campagne bagatelliseren. Tuurlijk joh. Ons ploegje kostte 50 miljoen, maar geen prestatie dat we van die lui wonnen. Totaal niet serieus te nemen, trolletje.

7 december 2021 om 23:24

Blessures bij een zwak Real Madrid en Juventus? Het was ook geen verrassing dat ze eruit vlogen bij een 0-2 voorsprong tegen Tottenham. Ze dachten er al te zijn na de makkelijke overwinningen tegen teams die een overvolle ziekenboeg en een slechte vorm hadden. Blijft een knappe prestatie, maar het moet toch benoemt worden.

7 december 2021 om 23:25

De zwakste poule? Met 2 kampioenen en de nr 2 van Duitsland. Heb je de poules uberhaupt wel doorgekeken?

7 december 2021 om 23:26

Natuurlijk zitten er kampioenen in je poule. Het heet namelijk niet voor niks de Champions league.

7 december 2021 om 23:28

Lucafeche.. Zet die lege flesjes bier even op het aanrecht en probeer het morgenvroeg opnieuw als je nuchter bent en wel realistisch na kunt denken.

7 december 2021 om 23:29

Trolletje? Tiraspol won ook van Real Madrid met een selectie van 5 miljoen. Real speelde daarin ook gewoon slecht. Datzelfde was dat jaar ook het geval. Het is trouwens Ziyech en niet Ziyach.

7 december 2021 om 23:35

En over welke blessures heb jij het over? Verder dan absentie van Ramos en Chiellini kom ik in ieder geval niet. Al die topploegen stonden voor een groot gedeelte gewoon met hun basisspelers, waar ik ze al eerder opnoemde. Dus ben benieuwd op wie je nog meer kan komen om te blijven beweren dat die clubs met een heel zwak team op de proppen kwamen. Maar blijf vooral de prestatie omlaag praten. Het begint wel erg zielig te worden.

7 december 2021 om 23:35

Tja, ligt er aan langs welke lat je Ajax legt. Jij hebt ze duidelijk heel hoog zitten en verwacht daarom veel, dat vind ik mooi. Ik ben wat pessimischer en denk dat het ook wel mee moet zitten als je als NL'se ploeg de halve finale wil halen. Net als dat ik denk dat t ook een beetje mee moet zitten als je 18 uit 6 wil halen. Misschien kan een Liverpool dat in een absolute poule des doods, maar dat is wel echt alleen weggelegd voor de absolute wereldtop. Op het niveau waarop Ajax acteert is dit gewoon heel knap.

7 december 2021 om 23:36

Ik vraag mij oprecht af waar jij Dortmund iedere week kijkt, want dat is vrij lastig in Nederland momenteel.. Verder heeft Sporting nu 20 wedstrijden tegen een Nederlandse club gespeeld en hiervan 12 gewonnen, 3 gelijk en 5 verloren. Voor deze campagne hebben de Nederlandse clubs 85 keer tegen een Portugese club gespeeld en hiervan 23 gewonnen, 26 gelijk en 36 verloren.

7 december 2021 om 23:43

SuperNico31: Nou Ramos was toen heel erg belangrijk voor Real Madrid's verdediging! Wanneer hij er niet was was de totale verdediging ook stukken minder. Ik heb het trouwens over blessureleed in combinatie met een slechte vorm. Die de betreffende clubs toch echt hadden.

Klene. Normaal gesproken was het altijd op Fox Sports te zien. Dit jaar is het echter gratis en voor niks te volgen op het Bundesliga youtube kanaal. Dit in verband met ViaPlay dat licensies nog niet op orde hebben. Overigens kijk ik de Bundesliga toch wel aangezien Bayern het clubje is dat ik support.

7 december 2021 om 23:43

Lucafache27 de zoveelste niet slimme reactie van je, sinds wanneer spelen uitsluitend kampioen in de Champions League? Wis je account man, je blijft jezelf belachelijk maken. 🤭

7 december 2021 om 23:47

Sulejmanii Waar zie jij staan dat er alleen kampioenen spelen in de Champions league? Ik gaf aan dat er natuurlijk kampioenen in een poule zitten, aangezien veel kampioenen zich kwalificeren voor Jawel, De Champions league. Er is geen enkele poule die 0 kampioenen in de poule heeft. Het klopt dus niet wat je zegt.

7 december 2021 om 23:47

Dortmund op het moment gewoon de nummer 2 van de Bundesliga. Sporting Lissabon, nr2, boven Benfica dat PSV uitschakelde. Besiktas idd een lachertje. Dus met andere woorden;Of Dortmund en Sporting namen de CL niet serieus, OF Ajax strijd in Duitsland om het kampioenschap met Bayern en worden met 2 vingers in de neus kampioen van Portugal.Of stellen deze competities niets voor? Beide nog steeds boven de NLse competitie. Dus minder dan een bizarre prestatie kan je dit echt niet noemen.

7 december 2021 om 23:50

Hahaha. Eerst was het alleen blessureleed. Nu een combinatie van blessures en slechte vorm, omdat je alleen op Ramos kan komen. Lachwekkend. Log maar uit knul. Is al bedtijd.

7 december 2021 om 23:54

En dan was Ramos niet eens geblesseerd ook. Hij was er gewoon bij in Amsterdam en waande zich al in de kwartfinale en pakte daarom expres geel. Kon ie daarna vanuit de skybox kijken hoe zijn ploeg een ongenadig pak slaag kreeg in het eigen Bernabeu. Je loopt echt over van de slechte excuses Lucafache27..

7 december 2021 om 23:54

Tuurlijk namen ze het serieus, maar dat maakte ze niet minder zwak. Mensen zien dit staan en denken gelijk dat ik de prestatie van Ajax naar beneden wil praten. Dat is namelijk niet zo. Dortmund is gewoon dit jaar erg zwak. Vergelijk het een beetje met PSG in frankrijk. Winnen de meeste wedstrijden, maar als je dan zit te kijken denk je bij je zelf: Waar zit ik naar te kijken? Ajax zou ik oprecht een grote kans geven in de Portugese competitie. Sporting(hebben we nu gezien) en Benfica(defensief ingesteld) zijn echt wel ploegem die Ajax met deze speelstijl makkelijk kunt pakken. Porto is misschien nog een ploeg die af en toe kan winnen.

7 december 2021 om 23:56

@lucafache27 Het zal best dat dit niet de sterkste poule was in de championsleague, maar je slaat wel een beetje door.
Zo slecht als jij Dortmund hier afschilderd zijn ze natuurlijk ook niet. De staan echt niet voor niets 2e en voorlopig is Sporting nog steeds gewoon de kampioen en mede koploper in een competitie die al jaren boven Nederland staat en al jaren Europees beter presteerd.
In de hele geschiedenis van de chamionsleague zijn er vaker topclubs geweest die in veel makkelijkere poules hebben gezeten en niet al hun 6 de wedstrijden wonnen, wat dat betreft is de prestatie van Ajax gewoon knap, ongeacht hoe moeilijk deze poule nu wel of niet is.
Het is natuurlijk ook geen gelul dat Nederlandse clubs moeite hebben met Portugese clubs. Zowel Ajax als alle andere Nederlandse clubs hebben het tradioneel gewoon heel lastig met Portugese tegenstanders, in het geval van Sporting hebben Nederlandse clubs nu 20 keer tegen sportig gespeeld en maar 5 van gewonnnen en 12 verloren en ook in het geval van Ajax verloor het de eerdere confrontaties met Sporting. (Tot dit tweeluik was het dus 3 uit 18 tegen Sporting voor Nederlandse clubs, lastig genoeg dus lijkt me).
Het is ook niet zo dat alleen Ajax supporters denken dat Ajax gewoon fantastisch was tegen Bayern, Juve en Real. Hier in Engeland krijg ik de Nederlandse TV maar heel beperkt mee. Hier kwamen ze op TV en in alle andere media superlatieven tekort (en nog steeds wanneer ze het over dat seizoen hebben) en datzelfde gold voor veel Spaanse en Italiaanse collega expats die hier wonen. Datzelfde jaar werden Bayern en Juve wel gewoon weer kampioen in hun land, als dat dan al geen top meer is, wat dan wel, erg zwak waren ze zeker niet. Diezelfde superlatieven komen ook nu weer naar boven.
De enige die dat anders zien is kennelijk een kleine groep rancuneuze Nederlandse niet-Ajax fans.

7 december 2021 om 23:56

Lucatrollo door al die gekkigheid uit jouw hoek van het afgelopen uur, zie je door het bos de bomen niet meer! Mijn interpretatie was dan verkeerd, maar dat is niet raar toch na al die afgunst van je. Ik ga lekker slapen mijn wekker gaat om 05:00 uur, hopelijk ga jij nog kunnen slapen ondanks deze tragedie.😘

7 december 2021 om 23:57

Tja, maar die hebben ook een zwakke poule.

8 december 2021 om 00:04

London calling. Ik heb nooit gezegd dat dit de zwakste poule is. Zwakke tegenstanders zijn het wel. Dortmund is normaal gesproken inderdaad een team om rekening mee te houden. Echter kon je het al van te voren aan zien komen dat dit zou gebeuren. Natuurlijk verwacht je geen 4-0, maar een redelijk makkelijke overwinning zat er wel in. Vergelijk Dortmund een beetje met PSG. Veel kwaliteit, veel overwinningen, maar er zit totaal geen idee in het voetbal wat ze laten zie. Dat Ajax uiteindelijk de volle punten pakt is knap. Het record van Nederlandse ploegen vind ik zelf nog wel meevallen. Nederlandse clubs hebben altijd veel moeite met Portugese clubs, maar toch 23 winstpartijen tegenover 36(?)verliespartijen. Valt toch wel mee eigenlijk. Bayern werd inderdaad kampioen dat jaar, maar het begin van het seizoen was erg slecht. Dit was ook onder Kovac als ik het goed heb. Die coach kan echt helemaal niks.

8 december 2021 om 00:11

Sulejmanii. Tragedie? Ik zal heerlijk slapen! Hopelijk morgen de afslachting van Barcelona en een recordpoging van LewanGoalski. Barcelona zal naar de Europe league verbannen worden door de beste ploeg van de wereld. Vroege tijd om wakker te worden! Ga je nog voor je werk sporten? Welterusten kerel!

8 december 2021 om 00:19

Jongens, niet allemaal reageren op lucafache met jullie goede en logische argumenten. Die jongen heeft het al moeilijk genoeg dankzij dit historische resultaat van ajax.
Laat hem morgen maar gewoon de buitenlandse kranten lezen, dan kan hij met eigen ogen zien hoe onafhankelijke volgers naar dit geweldige resultaat kijken

8 december 2021 om 00:19

Is het te volgen via YouTube ja? Zeker alleen de mindere wedstrijden of niet? Bedankt voor de tip overigens, want de leukste potjes worden al jaren in de Bundesliga gespeeld. In iedere topwedstrijd tussen de top 5 wordt zo ongeveer 5x gescoord

8 december 2021 om 00:20

Ja luca, en dan loten we straks PSG en winnen wr die, heb jij je vast ingedekt. Winnen we per ongeluk van City (die we niet kunnen loten) is het omdat Walker niet meespeelde. Hoever moet je gaan om deze poule fase niet te bagataliseren?

8 december 2021 om 00:23

Nederland79 Mensen blijven ook reageren haha. Ajax, psv of Feyenoord boeit me vrij weinig haha. Als ik voor de rest tijd over heb doe ik dit af en toe. Overgrote deel van de reactie zijn trouwens ook niet logisch, maar dat zal wel liggen aan Ajax supporters die elkaar beschermen.

8 december 2021 om 00:26

@KingB Ajax kan PSG makkelijk hebben hoor. Onder Pochettino is PSG geen kanshebber voor de Champions league. Kwestie van verdediging compact houden. Man city zou zeker een knappe overwinning zijn. Die hebben notabene 2 volwaardige selectie's.

8 december 2021 om 00:28

@Klene Je zou inderdaad zeggen dat ze alleen de mindere wedstrijden uitzenden echter zenden ze letterlijk elke wedstrijd uit! De Duitse Beker wedstrijden zijn overigens te zien via het DFB kanaal op youtube! Zeker de moeite waard om te kijken als er een topwedstrijd gespeeld wordt. Allemaal ook in HD kwaliteit dus dat is ook mooi!

8 december 2021 om 00:44

Oke, hier komt dus de aap uit de mouw. Duurde even, maar je schat Ajax toch wel bij de top van Europa. Als je zelfs PSG doable vindt voor Ajax. Case closed. Truste.

8 december 2021 om 00:53

Dat kan soms idd nog zijn maar in dit geval toch zeker niet. Sporting speelt vorig weekend gewoon benfica naar huis. Autoritair gespeeld van ajax

8 december 2021 om 06:43

Je kunt het het dus wel, de eerste normale en rationele reactie posten.👀 Mijn sportdagen zijn zaterdag, zondag en maandag. Veel succes met jouw club welke dat ook mogen zijn, benieuwd of je dezelfde energie als gisteren hebt. 😅

7 december 2021 om 22:53

5 goals tegen, maar alsnog heel mooi!

7 december 2021 om 22:53

Nou inderdaad. Historische prestatie dit. Dit is voor heel weinig clubs weggelegd. Zulke resultaten met prachtig voetbal. Dit jaar echt een elite club.

7 december 2021 om 22:56

Zeg maar gerust 'wat een jaar' tot zover als je ook even de ED meeneemt

18 uit 6, 7e ploeg ooit die dat heeft gehaald. Haller die record na record breekt en in een fantastisch rijtje met Messi, Lewandowski en Ronaldo terecht komt. Portugese tegenstander verslagen + Porto ligt er uit, lekker voor de coëfficiënten. Contractverlenging van Overmars. Al met al een fantastische avond dacht ik zo! Op naar AZ 😄

7 december 2021 om 22:56

Zeker een geweldige dag vandaag! Hopen dat de andere Nederlandse clubs er een fantastische week van kunnen maken!

7 december 2021 om 22:58

Porto gaat Europa League play-offs dus kunnen nog steeds bonuspunten halen.

7 december 2021 om 23:20

Ze missen wel een heel bonuspunt omdat ze niet doorgaan in de CL.

7 december 2021 om 23:09

Echt zeker een heerlijke avond.
Het is bij sommige ook nooit goed he, zwakke poule en als ze 3de waren geworden wordt er weer gezegd hmm was een zware poule.
Alles gewonnen erg knap hoor

Wat een legendarische prestatie van Ajax. Ongelofelijk dat ze gewoon 18 punten pakken in een Champions League poule. Er is van deze 18 punten niet 1 punt gestolen. Twee dikke overwinningen op Sporting Lissabon en een legendarische 4-0 zege op Dortmund. En verder alleen maar 'gemakkelijke' zeges. Geen moment in de problemen geweest. Iedereen is gewoon door Ajax van de mat geveegd!

Ajax is op basis van deze prestaties toch wel 1 van de oudsiders om het UCL toernooi te winnen. Dat is nu wel voor de hele aardbol duidelijk. Ajax heeft zichzelf wederom op de kaart gezet in de wereld. En elke club moet vrezen om niet afgeslacht te worden door Ajax.

Jammer dat Liverpool Ajax niet kan loten. Dat zal een geweldige pot met aanvallend voetbal van beide kanten worden. Op basis van deze prestaties die Ajax nu doet verdienen ze ook om op Anfield te spelen, wellicht dan in de halve finale?

Haller is ook een geweldige aankoop gebleken. Erg jammer dat Ajax niet over Haller kon beschikken in de Europa League, wie weet wat hij had kunnen betekenen voor de Amsterdammers. Al met al staat Haller nu in een mooi lijstje. Hij heeft samen met Ronaldo, Messi en Lewandowski 10 (jawel 10!!!) goals gemaakt in 1 UCL groepsfase. Dat is toch een mooi lijstje om in te komen ik som hem toch nog even hieronder op:

Lionel Messi
Sã©bastien Haller
Cristiano Ronaldo
Robert Lewandowski

Gefeliciteerd Ajacieden, en wellicht tot in de (halve) finale!

7 december 2021 om 22:57

Die rode kaart van Hummels bracht Dortmund uit wel een onterecht voordeel voor Ajax, maar op basis van spel zijn 6 punten tegen de Duitsers niet onverdiend. Ben benieuwd of ze dit vasthouden tot na de winterstop, en hopen dat ze geen Atletico oid treffen.

7 december 2021 om 23:02

Die rode kaart kon je wel gewoon geven denk ik, al zullen 9 van de 10 scheidsrechters het niet gedaan hebben. Hummels kwam daar wel echt onbeholpen in. Als Antony daar geen schijnbeweging maakt was het een 100% rode kaart geweest.

7 december 2021 om 23:08

John Terry

Volgens de regels was dat gewoon een rode kaart. Onterecht was het zeker niet. Een gelukje dat Hummels op die plek zo'n tackle inzet wellicht. Al had het met Antony ook anders kunnen aflopen.

7 december 2021 om 23:09

Ze kregen daarvoor een gratis penalty die ze de 1-0 schonk. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Kan me nog wel een avond herinneren dat het enorm tegenzat, tegen jouw club op Stamford Bridge bv

7 december 2021 om 23:10

Achja zo kreeg Dortmund een nog onterechtere pingel die wedstrijd.

7 december 2021 om 23:14

Ik denk dat je te optimistisch bent. Ja, Ajax speelt goed, maar ik moet het volgende ronde nog maar zien tegen een Inter, Atletico of PSG.

7 december 2021 om 23:54

Kom maar op met PSG hoor. Ik hoop echt dat ze die loten. Wat Ajax niet moet loten is een team die de bus parkeert en Bayern/Man City.

7 december 2021 om 23:24

Verdienen we het om op Anfield te spelen? Bijzonder.

Liverpool is ongetwijfeld een van de favorieten. Dat zou geen makkie zijn, maar wel het type voetbal wat ons meer ligt dan een Atletico. Al lijken die hopeloos uit vorm.

Ajax gewonnen, Sporting verloren, Porto verloren en uit de Cl.

Perfecte avond zo! Op naar een mooie loting.

7 december 2021 om 22:54

Jammer dat Milan niet won en porto er helemaal uitknikkerde

7 december 2021 om 23:16

Porto speelde zoveel beter dan Atletico. Zo onverdiend dat die weer doorgaan met dat walgelijk voetbal van ze. En een onterechte rode kaart voor Wendell ook nog. Had veel liever Milan of Porto door gehad..

8 december 2021 om 09:04

Ik ben eigenlijk altijd voor de ploegen buiten de grote competities, maar het was nu voor de coëfficient wel heel lekker geweest als Porto dr helemaal uitgegaan was. Die zullen nog wel wat puntjes gaan rapen in de EL.

7 december 2021 om 22:57

Morgen Benfica nog even verliezen en het feest is compleet!

6 uit 6 wedstrijden winnen. Wat een rijtje hoor voor Ajax. Ook Heerlijke pot gezien. 1e helft een beetje slapjes. Met name van Schuurs, die helaas niet leert van zijn fouten die die al jaren heeft. Ook Blind was minder. 2e helft en met name de 1e 25 minuten waren geweldig. Heerlijke goals gezien. Daarna zakte het wat in. Maar goed logisch als je geen Alvarez meer hebt. Ik ben blij voor Tagliafico dat hij weer mag spelen. En ook nog gelijk captain. Mag van mij echt veel meer minuten maken. Ik blijf hem op linksback beter vinden dan Blind. Zou zonde zijn als hij weggaat in de winter maar ik snap het wel met het oog op het WK.

7 december 2021 om 22:58

Ik vond Klaassen juist heel goed invallen op de positie van Alvarez. Hij zat overal tussen. Daarnaast heeft Ajax vanaf dat moment echt nog wel wat kansen gecreëerd.

Ajax ongekend! 18 uit 6 en dat met 4 tegendoelpunten. Heerlijk dit!! Porto verloren. Sporting verloren. Lekker die punten

Historische prestatie!! Heerlijk gewerkt, ten hag heeft het fantastisch voor elkaar.

De CL favoriet speelde zoals het hoort. Uitstekend! Prachtig team, prachtige resultaten. Ongekend

7 december 2021 om 22:53

Mooie overwinning van PSG inderdaad! 😉

7 december 2021 om 22:57

De ploeg die alleen maar leunt op de voorhoede en verder los zand is....tuurlijk.

7 december 2021 om 23:00

Jij was zeker 2 jaar geleden een Barcelona fan he. PSG zie ik niet eens als kanshebber. Niet met die luie voorhoede en slechte trainer.

7 december 2021 om 23:06

Een grapje kan tegenwoordig niet meer 😄

7 december 2021 om 23:06

Ik zie Ajax oprecht eerder de cl winnen dan psg.

7 december 2021 om 23:16

Aha gotcha. Vandaar de knipoog haha. Je weet het nooit online.

Heerlijke prestatie van Ajax, wie had dat gedacht. Gefeliciteerd Ajax fans, hopelijk mogen jullie ver komen!

Atletico door. Dat is even balen.

Gewoon 6 wedstrijden 18 punten! Wie had dat gedacht van een Nederlandse club. Ongekend wat Ajax deze champions league campagne heeft laten zien tot nu toe.

Sterk Ajax gezien vanavond met mooie goals. Schuurs aanvallend heel goed, minder bij de goal. Ook vond ik Martinez erg goed spelen.

7 december 2021 om 22:56

Toch wel de trots van Nederland, er is geen enkele club op aarde zonder suikeroom die presteert wat Ajax presteert.

7 december 2021 om 22:59

Bayern heeft een suikeroom? Of vindt je Audi een suikeroom?

7 december 2021 om 23:00

Bayern München.

7 december 2021 om 23:11

@hector,

Bayern speelt in een grote competitie waardoor ze veel meer geld genereren.

Alleen de tv gelden al! Bayern doet het ook uitstekend, maar het is een stuk makkelijker in een grote competitie!

7 december 2021 om 23:38

Logische beredenering, maar ik ging puur op het woordje suikeroom af

7 december 2021 om 23:40

Hector precies wat myajaxforever zegt, bovendien heeft Bayern een monopolie op hun eigen competitie. Ajax blijft meedoen door de Ajax filosofie, spelers komen en gaan maar die DNA blijft intact.

7 december 2021 om 23:41

Ok prima, Bayern. Maar het is toch gewoon razend knap. Geen suikeroom, structureel lagere CL inkomsten dan de grote landen, en dan zo presteren.

Bizar, echt. Petje af.

Wat heb ik deze groepsfase zitten genieten, 18 punten uit 6 westrijden. Een oppermachtig Ajax en een magistrale Haller. Op naar de knock-outs. Gefeliciteerd boys!



Jammer dat Haller het record van Ronaldo met goals in de groepsfase niet kon evenaren

Goed, dan kijken naar deze prachtige prestatie. 18 uit 6. 20x gescoord. Slechts 5 tegen. Haller in een rijtje met Messi, Ronaldo en Lewandowski. Directe tik aan Portugal. Dortmund van het veld gevaagd. Wat een weelde, wat een team. Afhankelijk van de loting kan er nog veel moois in het vat zitten..

Op naar AZ!

7 december 2021 om 22:56

Ronaldo speelde dan ook voor Madrid. Haller levert naar mijn mening een veel grotere prestatie.

7 december 2021 om 23:00

Totdat Ajax straks de CL wint. Dan speelde Haller ineens in misschien wel het beste Ajax team aller tijden :-P

Jammer dat ze als team, Haller het record niet gunden..

7 december 2021 om 22:58

Wut? Haller werd juist de penal gegund en het is daarna nou niet geweest dat ze hem op kansrijke momenten oversloegen ofzo?

7 december 2021 om 23:01

Gegund? Wat een onzin. Tadic speelde niet een dan is Haller gewoon de eerstvolgende op het lijstje. Kijk de statistieken maar na, Haller mist vrijwel nooit een penalty.

7 december 2021 om 23:07

Haller had in geen tijden meer een penalty genomen. In club verband voor laatst bij Frankfurt en heeft qua stats zeker niet een beter percentage dan Berghuis. Ben benieuwd of hij 'm had mogen nemen als die niet op recordjacht was geweest.

7 december 2021 om 23:51

Met Servie gunde hij het ook niet aan de jongeling om zijn hattrick te maken, dus ga er van uit dat hij het Haller ook niet zou gunnen.

7 december 2021 om 23:44

Dit is echt de raarste reactie die ik hier tot nu toe lees. Op basis van wat gunde het team Haller geen record dan? Oprechte vraag, ik snap hem niet. Je krijgt wel 4 duimpjes, dus er zal vast enige logica achter zitten.

Wat een unieke en wereldse prestatie van mijn cluppie, trots op de spelers en staff we hebben geschiedenis geschreven tegen kampioenen behalve Borrusia.😍

Eindelijk Tagliafico wat speeltijd, en dan gelijk ook met de aanvoerdersband hij verdiend veel meer speeltijd Ten Hag!💪🏾

Wat mij ook nog opviel dat Gravenberch terug in vorm lijkt te komen, zijn laatste twee wedstrijden waren echt een stuk beter sinds tijden. Martinez weer sensationeel zeg wat een kleine pitbull.

In tegenstelling tot Schuurs die het niet gaat redden, die mooie en knappe assist gunde ik hem wel van harte.

En als kers op de taart, nog de grote teleurstelling bij velen in live meepraten. Omdat Ajax een terechte penalty kreeg, na een geniepige vieze overtreding in het strafschop gebied.🙄

Gefeliciteerd Ajacieden.. Santé 🍻

7 december 2021 om 22:58

Proost baas, trots op dit Ajax. Fantastische prestatie!

7 december 2021 om 23:05

Dirkje gefeliciteerd man! Fijne dag morgen man, wat heerlijk zeg.

Je weet dat het goed met ajax gaat als de voornaamste gedachte na de wedstrijd een lichte teleurstelling is dat je spits er niet nog eentje kon maken om een record van Ronaldo te evenaren. Zo lang mogelijk blijven genieten van dit team.

Ajax is gewoon kanshebber CL dit seizoen. Te gekke stats man, niet normaal!

7 december 2021 om 23:07

Rustaaahg poule fase met Dortmund Sporting is geen knock out tegen de topteams als City Liverpool Bayern. Die zijn gewoon sterker dan Ajax. Kunnen we ook van winnen, maar niet zoals vandaag. Dan moet het echt allemaal goed gaan. We gaan het zien. Heel erg genoten in ieder geval tot nu toe.

7 december 2021 om 23:45

Maar dan hebben we het dus alleen nog over de echte topploegen. Dat zegt ook al wat. Een paar jaar geleden waren we kansloos geweest tegen de top, nu zeker niet meer.

Benieuwd wie Ajax gaat loten maandag. PSG, Atletico Madrid, Inter toch al best pittige nummers 2.

7 december 2021 om 22:57

Psg zou ik wel willen loten hoor, totaal geen team en moet het hebben van een opvlieging van de drie voorin. Ajax is een team en denk dat die echt kans maken tegen een Psg. Daarnaast is het wel een team waar iedereen van Ajax super tegen gemotiveerd is. Inter lijkt me ook nog te doen voor Ajax. Hoop geen Atletico omdat zulk voetbal Ajax gewoon niet ligt met dat huilen en verdedigen.

Deze spelers verdienen onze fans niet. Meer heb ik niet te zeggen. Ik heb liever dat de u21 ofzo speelt dan deze hoop stelletje slappe en zielloze voetballers.

7 december 2021 om 23:29

Helaas man! Als Besiktas al hun spelers had, zou het anders aflopen, keep your head up king!

8 december 2021 om 08:49

We zijn als Turkse voetbalfans een ervaring rijker. We will come back stronger 😅 oja without Kenan Karaman please…

Ik denk dat we na deze groepsfase Ajax toch zeker wel tot Europese (sub)top kunnen bestempelen. Wát een prestatie voor een Nederlandse club. Denk dat dit Ajax op zijn scherpst echt een kans maakt om de CL te winnen. De kans is natuurlijk heel klein, maar dromen mag altijd. Ze zijn al eens dicht bij de finale geweest vrij recent.

Niet de meest sprankelende pot, maar 6 uit 6 met geweldig voetbal gemiddeld gezien en een goede 2e helft ben ik als Ajacied zeer tevreden mee! Ook goed dat we 2 keer winnen van een Portugese club, want van hen moeten we de punten pakken!

Anthony is wel een echte geweldenaar zeg, als die het op de heupen krijgt is die ongrijpbaar!
Zonde dat er geen publiek was waardoor er geen sfeer was, maar verder wel weer dik verdiend gewonnen!

Ajax is de laatste jaren echt gegroeid Europees gezien! Goed voor NL voetbal en ik ben erg tevreden.

Dank je AJAX!! Niks anders dan lof en respect wat jullie jaren betekenen voor het Nederlands voetbal!!!

Fantastisch! Ik dacht na de jaren 94-96 t nooit meer mee te maken in de CL. Toen kwam 2019 tot nu, paar seizoenen wat pech gehad maar dat allemaal goed gemaakt in deze groepsfase. Wat een cijfers!!!! Man man man wat een heerlijke tijden voor de ajacied.

Mooie prestatie, ongekend zes gespeeld en zes gewonnen.

Portugees team twee maal verslagen en dan ook Porto geen bonus, goede tijden voor Nederland.
Dan donderdag ook nog mooie punten pakken, wat willen we nog meer.

Ajax heeft zijn plicht gedaan en de penningmeester is zeer tevreden.

Bizar gewoon. 6 groepfase wedstrijden, alle 6 winnen. Met 1e hopelijk een mooie loting in de volgende ronde.

Wat doet Taylor bij Ajax? Hij deed werkelijk alles fout. Telkens verkeerd draaien, geen overzicht, ontzettend slechte aanname in combinatie met een veel te lage handelingssnelheid. Dit is toch geen Ajax speler? Heel snel doorselecteren graag.

7 december 2021 om 22:59

Ik zag in een interview dat hij zich wilt richten op de plek van Alvarez nou dan heeft hij nu bewezen dat hij nog een hele hele lange weg te gaan heeft. Beetje Ekkelenkamp 2.0 gevoel.

7 december 2021 om 23:12

Ik Vind Taylor toch wel wat beter, maar vandaag viel hij inderdaad ongelukkig in. Maar zie wel echt de potentie bij hem, zeker ook met wat hij laat zien bij jong ajax

7 december 2021 om 23:50

Taylor zit al vanaf zijn 8e bij Ajax. Zeker nog geen basis materiaal, maar om nu al te roepen om doorselecteren is wel erg vroeg over een eigen jeugdspeler.

Ik ben trots op mijn club, wat een prestatie dit echt ongekend

Geweldige prestatie, nooit gedacht dat we dit voor elkaar konden krijgen. Heb nu al zin in de loting! Over de wedstrijd, ik zie liever Nico dan Blind en de invallers moeten beter dan dit. Taylor viel in als een kip zonder kop en Schuurs heeft nog steeds niet geleerd van z'n fouten. Haller 10 goals wat een fenomeen, had het vandaag toch lastiger omdat hij veel moest uitzakken. Gravenberch fysiek echt heel sterk maar het moet wel een tandje sneller in balbezit.

Zonde van Alvarez. Staat op scherp. Wel hele knappe overwinning weer. Schuurs helaas te licht bevonden.

Miljoenen geinvesteerd/verspild om succesvol te zijn in de CL en hier zijn we dan. 0 punten, 3 doelpunten voor en 19 doelpunten tegen. Fantastische prestatie. Er valt hier niet veel over te zeggen, dit seizoen is toch al verloren maar ik had gehoopt dat we wat meer jonge spelers in de etalage hadden kunnen zetten in de CL. In plaats daarvan spelen we de laatste wedstrijd met de 35-jarige Mehmet Topal.

En VZ, hoezo zetten jullie beide wedstrijden in 1 topic? Het zal overspoeld worden met reacties over Ajax-Sporting, zo kun je toch geen normale discussie voeren over Dortmund-Besiktas?

7 december 2021 om 23:00

Ik voel met je mee! En je hebt 100% gelijk. Ik volg het Turkse voetbal totaal niet, maar kan af en toe wel genieten vam de discussies die jullie als fans voeren

7 december 2021 om 23:25

Dat is inderdaad een beschamende prestatie van Besiktas. Op papier misschien niet (zijn gewoon het zwakste team), maar op een goede dag zouden ze in een thuiswedstrijd wel moeten kunnen winnen. Aan de andere kant heb je altijd wel een seizoen dat het niet loopt en je pech hebt met blessures en dat zijn een goed Ajax en Sporting en een club als Dortmund gewoon te sterk.

Wat een cijfers, niet normaal. Echt een 10 als rapportcijfer voor dit Ajax. Nog nooit een Engelse ploeg die 18 uit 6 heeft gepakt bijvoorbeeld. Rijtje met Real, Barca en Bayern staat nu ook Ajax. En Haller staat tussen Messi, Ronaldo en Lewa. Aardig gezelschap. We horen weer bij de elite dit jaar. Nu lekker afwachten wie er 2e worden en hopen op een gunstige loting. Want dat wordt heel erg belangrijk. Ik zit er klaar voor maandag!

7 december 2021 om 23:03

Liverpool heeft zojuist toevallig de 18 punten aangetikt, maar als je me 5 jaar geleden zou vertellen dat Ajax dit zou presteren, had ik je voor gek verklaard en was de kans groot dat je in het Pieter Baan beland was..

7 december 2021 om 23:06

Zie het nu ook, onze wedstrijd was eerder afgefloten, dus technisch gezien heb ik gelijk
Maar inderdaad, 5 jaar geleden hadden we nog vrees voor Rapid Wien, Rostov en weet ik veel wie allemaal. En nu spelen we Dortmund en Sporting zoek. Voetbal kan snel gaan. Daarom zoveel mogelijk genieten van wat er nu gepresteerd wordt. Voor je het weet is het voorbij.

8 december 2021 om 06:58

Inderdaad ja, Europa League finale, halve finale Champions League waar we op 10 seconden na de finale hebben gemist en nu 18 punten in de groepsfase. Wat een prestatie zet Ajax neer!

7 december 2021 om 23:06

Liverpool zojuist..

7 december 2021 om 23:08

Idd, al hoop ik op Psg. Messi en mbappe in de Arena zou geweldig zijn.

7 december 2021 om 23:12

Niet vanaf ronde 1 al hoor. Vind ik aardig vroeg. Vanaf kwartfinale is het free for all. Dus dan mogen ze best naar de Arena komen. Beginnen lekker met Lille, als je die wint hopelijk PSG. Stapsgewijs opbouwen richting de absolute top. Maar ik denk dat je gelijk gaat krijgen met PSG, heb al dagen zo'n gevoel.

Ik herinner me nog dat ik met een comment kwam dat de kampioen van hongarije zelfs sterker is dan Besiktas mochten ze voorrondes spelen. Door 1000 scenario's was dat dus niet het geval en mocht Besiktas direct de CL in. Dan sta je daar 6 wedstrijden compleet voor paal namens heel Turkije. Krijg je ervan als je bibberend kampioen wordt op doelsaldo.

Ach nu kan Fener in ieder geval zeggen dat zij niet de enige Turkse ploeg zijn die 6 wedstrijden verloren hebben in de groepsfase

7 december 2021 om 23:06

Het kampioenschap van vorig seizoen ligt in het verleden, dat heeft weinig te maken met deze wanprestatie. De ploeg van vorig seizoen en de trainer van vorig seizoen hadden veel beter gepresteerd dan dit zooitje.

7 december 2021 om 23:12

Bro, het grote verschil is dat jullie dit jaar geen aboubakar meer in de selectie hebben. Maar dat ter zijde. Dit is toch niet om aan te zien. Zelfs de kampioen van Moldavie (?) komt in zijn debuutjaar even een prestatie neerzetten tegen ploegen die al jaren CL spelen.

7 december 2021 om 23:20

Aboubakar was zeker heel belangrijk en ik heb altijd geroepen dat we hem hadden moeten geven waar die om vroeg, maar we hadden vorig jaar ook een trainer die ondanks tegenslagen overal een oplossing voor zocht. Hij heeft zelfs Gokhan Tore in de spits gebruikt op een bruikbare manier.

7 december 2021 om 23:22

Sergen moet in een kliniek opgenomen worden. Je gaat toch niet spelen met Kenan Karaman? Dat terzijde, Welinton is uit vorm en maakt steeds dezelfde fouten, waarom hem weer opstellen en geen Serdar? Waar is Ridvan? Het team is gewoon te oud....

7 december 2021 om 23:30

Qua leeftijd valt het wel mee bij jullie, maar toen ik spelers als Karaman, Topal, Wellington in de opstelling zag, wist ik al dat dit vervelend zou aflopen.

Aan de andere kant kwam Basaksehir vorig jaar ook met een veteranenelftal aanzetten in de CL, maar die speelden nog tenminste brutaal wetende dat ze toch nooit meer de CL in zouden gaan

7 december 2021 om 23:34

Kartalist, Kenan Karaman is geen speler voor wie je naar het stadion gaat maar als je een goedwerkend systeem hebt, komt hij zeker van pas. Zijn prestaties hangen af van de rest van de team. Het probleem is niet dat we geen goedwerkend systeem hebben, het probleem is dat we helemaal geen systeem hebben.

7 december 2021 om 23:59

Ay1905 en Clutch,

Op social media lees ik nu een aantal berichten dat Sergen en zijn spelers al enkele weken een akkefietje hebben, mede, omdat Sergen regelmatig naar Kibris gaat om te gokken. Echtheid is niet te controleren op dit moment.

8 december 2021 om 00:03

Clutch,

Zelfs met een goedwerkend systeem is deze jongen niet te redden. Te veel balverlies.

7 december 2021 om 23:22

Besiktas zou een bloemetje moeten sturen naar die Kameroenese verdediger van Hatayspor die zijn landgenoot Aboubakar alles cadeau deed waardoor ze met 7-0 wonnen. Helaas zijn ze gepakt en zijn de telefoongesprekken naar boven gekomen. Helaas doet de TFF er niets mee.

Die extra goals heeft Besiktas een kampioenschap bezorgd, hen een goed team doen lijken en van Sergen een goede trainer gemaakt. We zien nu dat dat niet zo is.

7 december 2021 om 23:31

Telefoongesprekken die niet bestaan zijn dus naar boven gekomen?

7 december 2021 om 23:32

TFF heeft sws niet veel verstand van goed beleid. Laat staan ingrijpen naar dit soort situaties. Die zullen over een paar jaar met een buitenlandersbeleid komen waarin de verdedigerts uit minimaal 32 turken moet bestaan met 5 armen

8 december 2021 om 00:29

Best raar dat telefoongesprekken "naar boven" zijn gekomen, terwijl die niet eens bestaan.
Tevens ironisch dat een Gs'er over omkoperij praat, terwijl hun voormalige voorzitter (adnan Polat) ooit zei dat hij niet kon ontkennen, dat Gala in het verleden clubs/voetballers heeft omgekocht. Ook de voormalige voorzitter van Malatyaspor van '87 bevestigde dat zij auto's van Galatasaray kregen voor matchfixing

Vond de eerste helft eigenlijk matig. Heb bijvoorbeeld Berghuis niet gezien, maar de 25-30 min na rust echt weer genoten! 18 uit zes als eerste club uit Nederland!

Het moge bij deze duidelijk zijn: dit Ajax is een van de allerbeste ploegen ter wereld. Er is geen enkele ploeg die zulk magistraal, frivool en aanvallend voetbal op de mat legt. Dit Ajax is een dominante voetbalmachine die voor geen enkele ploeg op deze aardbol hoeft te vrezen. Dit is de Ajax manier van voetballen waar velen zó jaloers op zijn. In een top CL poule alle tegenstanders het zwijgen opleggen en met 18 punten uit 6 wedstrijden de poulefase afsluiten: dat is alleen voor een ploeg als Ajax weggelegd. Ik vind het vreselijk om ieder weekend weer te moeten kijken naar de Micky Mouse divisie, want Ajax is die competitie al lang en breed ontgroeid. En ja: Ajax verliest wel eens een keer of speelt gelijk. Maar de vraag is: kan je het ze kwalijk nemen? Jezelf opladen tegen dit soort ploegen is gewoon mentaal heel zwaar als je gewend bent om in Europa iedere wedstrijd te domineren. Dit Ajax is een voetbalmachine pur sang.

8 december 2021 om 00:43

Top CL poule? Dat vind ik nou niet.

Nu weet je waarom Schuurs amper speeltijd krijgt

7 december 2021 om 23:02

Hij zat mis bij de tegengoal, maar wat hij bij de goal van Neres deed was wel echt goed

Dit is toch wel de CL waarin Ajax speelt?

Gefeliciteerd Ajacieden nu hopen op een gunstige loting en hopen dat je eerst uit mag spelen. Toch altijd wel lekker dat je het dan thuis kunt afmaken.

Besiktas slechtste cl deelnemer ooit, wie had dat gedacht

Pff die cijfers. Ik ben 28 en ik kan er maar niet aan wennen haha. Dit was 10 jaar geleden toch volledig ondenkbaar. Schuurs is echt niet zo slecht als hier soms beweerd wordt. Ik denk echt dat hij kan groeien naar het niveau Vertonghen oid. Jammer om hem zo af te kraken, want zijn assist op Neres was van grote klasse. Ik heb zin in de loting, wie weet is er iets moois mogelijk deze campagne!

7 december 2021 om 23:20

Zeg dat wel. Ik ben 31 en heb ook de tijden nog meegemaakt dat we kansloos met 4-0 eraf gingen tegen Real Madrid. Of nog ergens, 2 keer afgedroogd worden tegen RB Salzburg, CL mislopen door te verliezen van Rostov of Rapid Wien te gebruiken als struikelblok. Gelukkig is er na de kansloze nederlaag tegen Real een legendarische Ajacied opgestaan die met de fluwelen revolutie Steven ten Have cum suis naar buiten geveegd heeft. Frank de Boer heeft met zijn successen, ondanks het weinige geld de basis gelegd voor wat er nu uiteindelijk staat.

Verslagen. Vernietigd. Kapot gemaakt. Vernederd. Verloren. Gekleineerd. Ten schande gezet. Het ene woord past nog beter dan het andere woord bij deze CL campagne van Besiktas. Er is niet eens 1 wedstrijd geweest die spannend was voor Besiktas, alle wedstrijden kansloos onderuit gegaan.

Met dit verlies wordt helaas ook het Turkse voetbal weer ten schande gezet. Na Israel en Slowakije, is Turkije pas het derde land met 2 verschillende clubs die met 0 punten eindigen in de groepsfase (Fenerbahce eerder ook).

7 december 2021 om 23:14

Maar als Besiktas geen gebleseerde had.....

Denk dat dat een irritantere slogan gaat worden dan de 'cupamuzu verun' van Trabzonspor.

7 december 2021 om 23:19

Haha inderdaad zeg, man man wat hebben we die vaak gehoord.

Besiktas supporters houden nog steeds vol dat Besiktas van Ajax had gewonnen met een paar bejaarde geblesseerde spelers erbij. Ongelofelijk.

7 december 2021 om 23:24

Oneens. Sergen bakt er niks van en het team is te oud met spelers die bij hun eigen club nauwelijks speeltijd krijgen. Succes donderdag!

8 december 2021 om 00:19

@nederturk,

Ach een kleine pleister op de wonde wellicht is dat Besiktas de minste tegengoals tegen Ajax heeft gekregen over 2 wedstrijden. 4 stuks, terwijl de Portugezen er 9 en de Duitsers er 7 tegen kregen in 2 potten!

Dus op dat punt kon het erger! Wel is het pijnlijk om na 6 potten met 0 punten te staan.

Zo te zien is Berghuis on fire

7 december 2021 om 23:57

Klaassen is volledig voorbij gespeeld. berghuis was weer goed, goal was technisch heel mooi.

Proficiat Ajax.
Ik zie jullie best wel een halve finale halen.
Er is zoveel kwaliteit in dat team.
Juiste visie, stevige structuur met mensen die het allemaal weten.
Ajax is en blijft een europese topclub.
Jullie zijn al jaren op een hoog niveau aan het spelen en bevestigen telkens.
Respect.

Dit is toch geweldig? Zelden zo’n geweldige groepsfase gezien. Wat een weelde is dit, even nagenieten. Op naar AZ!

Besef dat ene zermatt die hier vaak uitgelachen wordt dit voorspelde aan het begin van deze campagne haha. Scherp gezien kerel!

Ach er is altijd wat als Ajax wint.
Gelukkig heeft Feyenoord 18punten in de poule en PSV 18punten in de poule
Wees eens blij
Doe die makkelijke poule heeft deze clubs dadelijk ook een plek in de championsleaque.

Maar ja door de makkelijk poule weer genoeg centjes verdient spelers weer meer waard .
Kassa

8 december 2021 om 00:16

Makkelijke poule? De huidige nummer 2 van Duitsland. De gedeeld nummer 1 van Portugal. Noem het maar makkelijk. Vooraf had niemand een eenvoudige kwalificatie verwacht. Maar Ajax heeft letterlijk de poule aan gort geschoten.

8 december 2021 om 01:05

Dennis refereert hier aan de reacties over dat Ajax “in een bizar zwakke poule” zou zitten ( wat natuurlijk nonsense is )

Prima pot, wat een waanzin die 18 uit 6. Maar even kritisch: schuurs verdedigend niet goed zoals altijd, Haller aan de bal (vandaag) wat matig. Blind overigens ook slecht en een terechte wissel, deed bijna alles fout eerste helft.
Berghuis goed, goeie goal ook. Gravenberch en Antony ook goed.
Voor mij Martinez motm. Verdedigend echt heel erg goed. Zijn timing en rust aan de bal is abnormaal. Twee helft ook, die bal op ze borst tussen 2 tegenstanders en rustig door voetballen. Wat een klasse.
Heerlijk maandag die loting kijken. Geen Chelsea loten (als die 2e worden) of PSG. Al vind ik die laatste wel leuke uitdaging en die zullen niet blij zijn om tegen dit Ajax te spelen. Als Barca morgen 2e wordt dan loot ik die het liefst! Naja we zien t wel. Geweldig team staat er dit jaar en Ten Hag is echt heel erg goed. Voor de camera wordt ie ook steeds beter!

dat je in de cl kansloos onderuit gaat kan gebeuren, niets mis mee eigenlijk. maar op deze manier onderuit gaan zonder strijdlust kan echt niet. zelfs in het jaar dat besiktas met 8-0 verloor was er strijdlust, met spelers als baki en diatta. voor de rest valt er niet te veel te zeggen over een club die almost dead is.

hoog tijd dat besiktas met een bos bloemen sergen wegstuurt. die man is mentaal kapot en moe. dat zie je aan zijn houding. het is niet de sergen van vorig jaar. vanaf morgen moet het bestuur de wegen gaan scheiden met sergen. net als hoe terim 500x aan de bak is gekomen bij gs zal sergen ook zo vaak aan de bak komen bij bjk. hopelijk zal het bestuur niet senol terughalen, maar zullen ze een beetje hun ballen laten tonen en okan buruk als trainer aanstellen.


Sergen is een echte broodtrainer. Iemand die puur voor het geld werkt, en niet uit ambitie of honger naar succes. Hij werkt altijd maximaal enkele maanden om daarna zijn geld erdoor te jagen aan paardenrennen en casino's, tot hij weer zin heeft om extra geld te verdienen. Dat is ook de reden waarom hij deze zomer niet wilde bijtekenen, tot hij een fikse loonsverhoging in de wacht sleepte. Nu zie je dat het hem toch te veel wordt en hij niet kan wachten tot hij ontslagen wordt. Zelf ontslag nemen zal hij niet doen. Benieuwd hoe dit afloopt.

İn Champions League heeft Fener een nieuwe compagnon gekregen die het zelfde record ook bezit(0 punten in poulefase) 👏. Gefeliciteerd 8jk jullie zijn echt beste trots op jullie toppertjes op naar nieuwe records !!!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren