Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schmidt wijst RB Leipzig af maar legt duidelijke eis neer bij PSV

Laatste update:

Roger Schmidt maakt dit seizoen af bij PSV, zo heeft de trainer volgens het Eindhovens Dagblad en Voetbal International besloten. RB Leipzig benaderde Schmidt de afgelopen dagen, maar de Duitser wil niet tussentijds weg uit Eindhoven. Schmidt zal in ieder geval zijn contract bij PSV, dat tot medio 2022 loopt, uitdienen. Als de Eindhovenaren dat willen verlengen, zal Schmidt een harde eis over meer investeringen doen, zo klinkt het.

Schmidt had bij Leipzig de opvolger kunnen worden van de ontslagen Jesse Marsch, maar blijft PSV dus trouw. Dat is goed nieuws voor de Eindhovenaren, die al enige tijd oriënterende gesprekken voeren met de coach over een nieuw contract. Volgens Voetbal International zal de beslissing of PSV daadwerkelijk door wil met Schmidt pas in de winterstop worden genomen. Mocht dat gebeuren, dan zullen de Noord-Brabanders de oefenmeester eerst nog moeten overtuigen van een langer verblijf.

Afgelopen zomer verkocht PSV met Denzel Dumfries en Donyell Malen twee van zijn sterspelers. In totaal werd er meer dan vijftig miljoen euro aan verkochte spelers binnengehaald, terwijl er slechts voor zes miljoen euro werd geherinvesteerd in de selectie. PSV toont naar buiten uit de ambitie om Ajax aan te vallen, maar zet dat in de ogen van Schmidt niet volledig om in financiële daden. De oefenmeester zei al meerdere keren publiekelijk dat de kans dat Ajax kampioen wordt ongeveer 80/20 in het voordeel van de Amsterdammers is.

PSV haalde in het voorjaar een investering van rond de vijftig miljoen euro op, met de toezegging dat een deel daarvan in de spelersselectie zou worden gestopt. Schmidt heeft daar nog weinig van gemerkt en hoopt dat PSV in de volgende transferzomer wél fors wil investeren. Als het aan de Duitser ligt zet de club vol in op toptalenten tussen de 19 en 23 jaar: spelers die zich al hebben getoond op het hoogste niveau en die zich onder de vleugels van Schmidt kunnen doorontwikkelen tot toppers.

Doet PSV er goed aan om het contract van Roger Schmidt te verlengen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk dat hij dat eist maar ondanks de verkopen, hoe is nu eigenlijk de financiële situatie bij PSV? Weet iemand daar meer van?
En zijn PSV fans blij als hij verlengt?

6 december 2021 om 17:19

17 miljoen eigen vermogen las ik laatst was voor corona 40 miljoen.

6 december 2021 om 19:06

Die 30 miljoen van de geldschieters was ook bedoeld om PSV overeind te houden. Het lenen zijn ze in Eindhoven nog steeds niet verleerd. 😊😷

6 december 2021 om 20:35

We kunnen ook het stadion verkopen en dan weer huren. Levert toch 150 miljoen op. Huren we net als Ajax een stadion.

6 december 2021 om 21:26

@cuco

Op basis van wat is het stadion 150 miljoen waard? Wie wil dat kopen?

6 december 2021 om 21:37

@medellin de gemeente heeft nog een potje voor ons. Lekker 150 miljoen in PSV pompen.

6 december 2021 om 21:40

@cuco10: dat zou raar zijn, je bent net op de helft van de 20 jaar die je doet over de terugbetaling van de grond onder het stadion. Want het stadion staat momenteel niet eens op eigen grond meer. Wel zou 't me niets verbazen als er ineens weer een luchtkasteel gebouwd moet worden om aan liquide middelen te komen (best leuke metafoor voor een stadion dat niet op eigen grond staat).

6 december 2021 om 21:41

Guus Meeuwis, blijkt goed uit te verkopen daar ? OT: met een beetje inlevingsvermogen kan je wel bedenken dat het voor menig investeerder aantrekkelijk kan zijn natuurlijk, alhoewel ik natuurlijk niet weet wat het waard is. Denk dat @cocu zijn punt meer is dat als je iets bezit, je ook veel meer ruimte hebt om zulke dingen te doen.

6 december 2021 om 21:49

50 miljoen bedoel je? Dat is geïnvesteerd door ze zodat psv niet de beurs op zou gaan. En psv te helpen om het succes vergroten.

6 december 2021 om 21:54

@myvision de gemeente gaat voor 150 het stadion kopen en dan voor precies de rente terugverhuren aan PSV. Weer lekker slim gedaan daar in Eindhoven. Niet voor niets de slimste regio ter wereld.

6 december 2021 om 22:10

Jullie betalen al erfpacht.

7 december 2021 om 16:59

EV heeft heel weinig te maken met besteedbaar budget!

6 december 2021 om 17:21

Ik als Ajax-fan zou het in ieder geval niet heel erg als Schmidt zijn contract verlengd.

6 december 2021 om 18:17

Merk dat Ajax supporters de laatste tijd erg teren op die geflatteerde 5-0. Eerder dit jaar was t 0-4, vorig jaar 2x gelijk en 1x nipt verloren in de beker.

6 december 2021 om 18:26

Net zoals er geteerd werd op de geflatteerde JC schaal bedoel je ?

6 december 2021 om 18:28

Niet per se gebaseerd op de wedstrijden tussen Ajax en PSV maar meer het feit dat PSV regelmatig matig speelt tegen andere eredivisieclubs en ook te vaak punten verspeelt. Als Ajacied denk ik dat Schmidt nog wel meer uit deze groep kan halen en met een paar gerichte aankopen weer in de buurt van Ajax kan komen. Maar zou het ook zeker niet erg vinden als ie blijft, in ieder geval nooit saai met hem.

6 december 2021 om 18:28

De 5-0 was geflatteerd? En die 0-4 waarbij Ajax een uur lang met 10 man speelde was dat niet?

En ik teer niet alleen op die 5-0 hoor, ik teer ook op een eerste plaats in de competitie en een doelsaldo van 48-2. Ajax-fans zijn echt niet alleen maar met PSV bezig hoor....

6 december 2021 om 18:34

Zowel de 0-4 als de 5-0 waren geflateerd. Wedstrijden tussen PSV en Ajax zijn vrijwel altijd fifty-fifty.

Dat je teert op de eerste plek is prima, maar dat doelsaldo is niets waard als Ajax volgende week bijvoorbeeld verliest in de Kuip. Dan kan Ajax zomaar eens 3de staan.

6 december 2021 om 18:57

Niet lang hoor. Dat zegt dat doelsaldo namelijk. Nauwelijks verlies en dat blijft zo doorgaan. Alles wat tegen kon zitten heeft al tegen gezeten en dat betekend dat Ajax niet scoort en niet dat Ajax dan automatisch goals tegen krijgt.

Maar dat zegt nog niets over Schmidt. Ben gelukkig met Schmidt omdat die het voir elkaar krijgt om het op doorslaggevende momenten keihard af te laten weten. In de competitie, Europees, in de beker. Ben bezorgde om Feyenoord die het op doorslaggevende momenten grijpen. Europees het hoogst haalbare gepakt, in de competitie presteren ze maximaal naar hun kunnen. Spelers fit, geen rare theorieën of opstellingen.

6 december 2021 om 19:08

Sorry maar psv supporters zijn gewoon erg zuur. Ik heb t al vaker gezegd, accepteer dat ajax in alles groter en beter is en dat zal de komende jaren alleen al om cl gelden zo blijven! Psv kan zich beter focussen op plek 2 voor de cl ticket want zoals je kan zien krabbelt feyenoord aardig weer om hoog.

6 december 2021 om 19:09

Dat doelsaldo is niks waard? Dit is wat ik bedoel. Psv supporters leven in disneyland!

6 december 2021 om 19:11

Één zwaluw maakt ook nog geen zomer bij feyenoord

6 december 2021 om 19:11

@andres13: Klopt, maar ik zou het niet erg vinden als Ajax volgende week 3e staat, als ze maar na speelronde 34 op plek 1 staan. En dat doelsaldo is zeker wel iets waard, want PSV en Feyenoord weten nu dat ze geen titel hebben als ze evenveel punten halen als Ajax.

6 december 2021 om 19:13

Want zo werkt voetbal, je hebt meer geld dus je wint? PSV heeft ook de op een na grootste begroting dus die zouden volgens jou dus ook alles moeten winnen behalve van ajax. Zo werkt voetbal niet. Ajax is op dit moment beter en zou dat ook wel even blijven maar jou logica klopt niet.

6 december 2021 om 20:01

Accepteren dat Ajax in alles groter is, is niet zo moeilijk Kelbergen. Dat beseft iedereen hier wel. Maar in alles beter? We staan 1 punt los van Feyenoord en 2 van Psv. 1x verliezen en je kan 3e staan. Figuren als jij maken mij allesbehalve blij. Tuurlijk is Ajax de grootste en tuurlijk is het bij Ajax net even wat luxer. Tuurlijk hebben wij veel meer geld. Maar dat betekent niet dat we het kampioenschap al binnen hebben. Respect voor de tegenstanders is op zijn plaats.

6 december 2021 om 20:52

Zijn genoeg dingen waar Ajax niet de grootste is hoor, dus laat dat alles maar weg. Als voetbal puur om de punten zou draaien zou iedereen om de paar jaar van club moeten wisselen.

6 december 2021 om 21:44

Oh, als ik over mezelf mag spreken teer ik vooral op Schmidt zijn onnavolgbare keuzes met spelers sparen om ze fit te houden terwijl de helft niet fit is (lees goed klaargestoomd) voor eventueel twee wedstrijdjes in de week. Hij is dit jaar wel iets sympathieker want vorig jaar was het echt één en al kolder. Van mij mag hij nog 10 jaar blijven haha.

6 december 2021 om 22:04

Wat een kleutergedrag weer zo op maandag avond. Ongelofelijk, de gemeente grappen en de "kijk eens hoe goed wij zijn" quotes komen weer voorbij. Het is een topic over het aanblijven van Schmidt en dit is wat jullie erover kunnen zeggen, wat een niveau... on: Ik ben wel blij met Schmidt en ik hoop dat PSV de druk voelt dat hij wil op stappen, want dat er te weinig is geïnvesteerd is een feit. Gericht bedoel ik dan en dat mag je eerder de Jong aanrekenen.

6 december 2021 om 22:15

@romarky: Je kunt het kinderachtig vinden, maar als je dan zelf wat toevoegt, zorg dan ook dat dat geen bullshit is. Je zegt dat er niet gericht is aangekocht?

De transfers van PSV van de afgelopen 2 jaar: Max, Götze, Sangaré, Zahavi, Fein (huur), Van Ginkel (huur en transfer), Mvogo, Mwene, Ramalho, Drommel, Pröpper, Vinicius.

Buiten Van Ginkel, Drommel en Pröpper allemaal spelers die uit het netwerk van Schmidt zelf komen. Dus er is heel gericht ingekocht zodat Schmidt zijn masterplan tot uitvoering kan brengen. En het kan zijn dat je vind dat deze spelers niet goed genoeg zijn, maar dan moet je daar niet John de Jong op afrekenen maar Roger Schmidt zelf.
-

6 december 2021 om 17:21

Weet niet of het direct geïnvesteerd wordt maar er komt 30 van die 50 miljoen vrij in de winterstop om aankopen te doen. Of het handig is... Spelers zijn nu duurder dan na t seizoen.

6 december 2021 om 18:08

Daar moeten ze zorgvuldig mee om gaan met dat geld. Want met dat geld.miet.je zorgen dat je het subbel terug krijgt. Want allemaal leuk en aardig, het is gewoon een lening dienze aan gaan. Het is geen gift.

6 december 2021 om 17:22

Als PSV zijnde zou ik dan ook meer van Schmidt eisen. Die versterkingen moet je natuurlijk ook verdienen door goede prestaties

6 december 2021 om 17:26

Haha, wat is dit voor bullshit. Hoe kun je zonder een goede selectie goed presteren. Denk je nu echt dat een Ten Hag zonder de selectie die hij nu heeft goed zou presteren?!

6 december 2021 om 17:26

Volkomen met je eens Japie. Ajax betaalde ook geen 25 miljoen voor Haller als ze geen Champions League zouden spelen. Lukt het PSV het niet via de competitie, dan is er altijd nog een kans in de voorrondes. Laat het Schmidt en co daar juist zijn misgegaan tegen 10 man van Benfica.

6 december 2021 om 17:27

Hij strijdt nog volop mee voor de titel en Europese overwintering, en dat met spelers als Bruma, Guti en Mauro tot zijn beschikking. Met een paar goeie verdedigers voorkom je als Psv zijnde al veel onnodig puntverlies en hadden ze nu wellicht boven Ajax gestaan.

6 december 2021 om 17:28

@Japie, Prestaties in Europa ja. Toptalenten tussen de 19 en 23 willen ook CL voetbal spelen, dat moet het belangrijkste doel van Schmidt/PSV zijn. Betere prestaties is CL, CL is meer geld en aanzien, meer geld is duurdere en dus meestal betere spelers. Benieuwd hoe ver ze voor Schmidt willen gaan als hij niet de titel, en dus rechtstreekse kwalificatie pakt. Dan is écht investeren een stuk lastiger.

6 december 2021 om 17:30

Misschien staan we wel boven of gelijk met Ajax in de winterstop gezien het nog te spelen programma tot januari. Kans is aanwezig. Wie weet. Geeft aan hoe dicht het bij elkaar ligt ondanks alle blessures.

6 december 2021 om 17:31

Iemand die het snapt ðŸ‘

6 december 2021 om 17:33

Als club zijnde probeer je toch altijd een zo sterk selectie meer te zetten binnen de financiële mogelijkheden? Wat heeft de kwaliteit van de trainer daar mee te maken. Tenzij je met die goede prestaties bedoelt het halen van CL = meer geld = meer versterkingen. Dan helemaal gelijk:D

6 december 2021 om 17:38

Feyenoord presteert ook goed en die hebben weer vele malen minder kunnen spenderen dan PSV de afgelopen twee seizoenen. Ajax verspeeld voor hun doen veel punten maar PSV weet er niet van te profiteren

6 december 2021 om 17:52

Japie. Als jij een product koopt in de winkel, waar baseer jij dan de keuze op? Ik neig er bijna naar dat jij een product niet beoordeelt op wat die kan, maar puur naer prijs kijkt en de conclusie trekt dat een duurder product automatisch beter moet zijn.

6 december 2021 om 17:56

Japie Feyenoord heeft met Slot en Arnesen vakmensen in huis. Zou Arnesen graag ruilen met JDJ. Arnesen heeft een enorm netwerk,imo de beste TD in Nederland.

6 december 2021 om 18:00

Japie_krekel: "als PSV zijnde zou ik dan ook meer van Schmidt eisen. Die versterkingen moet je natuurlijk ook verdienen door goede prestaties"

Als Schmidt 2e wordt met deze selectie is dat gewoon een prima resultaat naar mijn mening. Als je kijkt naar uitgaven van PSV ten opzichte van Ajax is dat gat natuurlijk enorm. Volgens mij kost alleen Haller al meer dan wat ze bij Psv hebben gekocht in totaliteit het afgelopen jaar.

6 december 2021 om 18:04

Nou Sir Paul, die eer lijkt me voorlopig aan Overmars voorbehouden. Dat feijenoord het leuk doet ligt vooral aan de trainer, niet aan de TD.

6 december 2021 om 18:06

@Ducktaildo zo koopt Schmidt zijn producten in waarschijnlijk. Als Ajax 16 punten los staat is dat volgens Schmidt niet meer dan logisch omdat Ajax meer heeft kunnen spenderen. Volgens Schmidt zijn eigen theorie is daarom mijn Feyenoord stelling volledig valide

6 december 2021 om 18:10

@Klopp je zit in de Eredivisie he, niet in de PL waar je moet concurreren met 6 topteams en een sterke subtop. PSV heeft buiten Ajax nul concurrentie in de Eredivisie en is beter dan 95 procent van de Eredivisie. Dan is een titel gewoon prima haalbaar. Zeker nu Ajax veel punten verspeeld

6 december 2021 om 18:21

Als Sinisterra wegvalt wil ik wel is zien of Feyenoord nog steeds meedoet om de bovenste plekken. Zolang er geen duidelijk verband is tussen het aantal blessuregevallen en de trainingsmethoden valt Schmidt weinig te blamen en heeft hij vooral met pech te maken. Natuurlijk doet Slot het tot op heden goed met Feyenoord, maar als ook daar een paar sleutelspelers wegvallen ben ik benieuwd of ze dat kunnen opvangen. Het seizoen is nog lang dus laten we niet al te voorbarig conclusies trekken.

6 december 2021 om 18:26

Japie_krekel: "psv heeft buiten Ajax nul concurrentie in de Eredivisie".

Als je het zo gaat bekijken heeft Ajax dan totaal nul concurrentie. Ik acht het gat tussen Ajax en PSV groter dan het gat tussen PSV - Feyenoord/az.

Klopt inderdaad dat een titel haalbaar kan zijn als Ajax een slecht seizoen draait, maar dat was vorig jaar naar mijn mening niet het geval. Ik vind het belangrijker dat PSV Europees gezien wat meer moet presteren. Doorgaan in de Europa League lijkt mij bijvoorbeeld wel een mooi doel voor PSV dit seizoen.

6 december 2021 om 18:38

Klopt maar 16 punten achterstand is natuurlijk overdreven. PSV wist ternauwernood AZ achter zich te houden en die hebben ook bij lange na het geld van PSV niet. PSV doet het dit seizoen beter maar imo wordt er nog niet het maximale uitgehaald

6 december 2021 om 18:45

Japie zullen we eerst even wachten totdat iedereen minimaal een keer tegen elkaar heeft gespeeld? Beetje vertekend beeld nu PSV nog tegen RKC en NEC moet. Ajax en Feyenoord hebben nog 2 lastige tegenstanders, waaronder tegen elkaar. Hierna kun je een goede balans opmaken

6 december 2021 om 18:55

@japie daar zijn we het dan over eens, PSV heeft tot nu toe niet het maximale eruit gehaald. En in misschien één of twee van de wedstrijden, vorig jaar wat meer, kan je echt naar Schmidt wijzen (voornamelijk tegen Feyenoord). Maar als je naar de overige verliespunten kijkt, zoals tegen Willem 2 of Heerenveen, dan zijn het echt de spelers die daar duidelijk falen en niet de trainer. Wedstrijden die je qua aantal kansen 100% had moeten winnen, blunders van onze eigen keeper/verdedigers weggelaten. Dus ik vind helemaal niet zo vreemd dat Schmidt meer kwaliteit wilt in het team, want als je nu kijkt hoeveel kansen we nodig hebben om een doelpunt te maken, of hoe weinig kansen tegenstanders voor een goal, is het meer dan logisch.

6 december 2021 om 19:43

Jaake,Overmars heeft uitstekend werk verricht. Heeft Ajax door gezond boerenverstand financieel heel groot gemaakt. Komt ook uit een zakenfamilie. Arnesen is iemand met een groter netwerk, wel met minder handelsgeest dan Overmars als het over bedragen gaat. Op Technisch vlak en scouting is Arnesen imo superieur aan Overmars.

6 december 2021 om 21:47

@japie die 16 punten zijn wel makkelijk te verklaren. Net in de twee maanden dat PSV elke topwedstrijd speelt raken alle aanvallende toppers geblesseerd bij PSV. Nog daardoor verspeel je in januari/februari gigantisch veel punten en is het seizoen klaar. Nog steeds heeft PSV het niet verkeerd gedaan, maar viel het kwartje de verkeerde kant op. Tegen ajax 2 keer gelijk is gewoon een degelijk resultaat. Tegen Feyenoord en AZ had PSV meer kansen dan Feyenoord en AZ samen, maar verlies je toch. Tja, dat is pech. Of wellicht mis je daar wat kwaliteit omdat al je toppers geblesseerd zijn om die kansen te verzilveren. Kansen afmaken kun je een trainer niet aanrekenen. Kansen creeeren wel.

6 december 2021 om 17:26

15 punten zit je in de zwaarste categorie bij de KNVB, PSV had 16. Daar moet wel bij gezegd worden dat de verkopen van Malen en Dumfries niet zijn meegeteld. Al met al zal PSV op een keurig aantal rond de 30 zitten.

6 december 2021 om 18:57

Belabberd, zitten nog net boven de grens dat ze onder toezicht komen. Tel daar corona perikelen bij op dan is het dus niet best.

Eerlijk is eerlijk. Heel sterk van deze Duitser. Leipzig is behalve historie in alles groter dan PSV. Dit brengt wel een boodschap naar psv. Hopelijk kan PSV eindelijk eens investeren, anders heeft Smidt voor niets dit afgezegd

6 december 2021 om 17:27

Als je nu bij Ajax of Bayern in de competitie zit, veel valt er niet te halen omdat die clubs zover boven de rest uitsteken

6 december 2021 om 17:32

Lekker ambitieus zeg! Voorlopig sta je maar 2 punten achter. En Feyenoord heeft ook veel minder te besteden dan PSV maar staat toch boven PSV. Dus is de financiële kant toch niet zo belangrijk als verleden jaar werd geroepen? Dat was namelijk constant het excuus voor de 16 punten achterstand. en daar hoor je nu gek genoeg niks over vanuit PSV kant..

6 december 2021 om 18:07

29er: "als je nu bij Ajax of Bayern in de competitie zit, veel valt er niet te halen omdat die clubs zover boven de rest uitsteken"

Naja dat ligt eraan wat de doelstellingen zijn voor RB Leipzig. Champions League voetbal halen in dit seizoen zal al een hele prestatie zijn.

6 december 2021 om 17:31

Ze hebben met max, sangare, Drommel, propper, vginkel, ramalho, gotze, zahavi, vinicius, mwene best wat uitgegeven voor nl begrippen aan salaris en transfers. Iig een stuk meer dan feyenoord en az. Als je daarvoor nog doan, bruma etcetera meeneemt zit je al aan 50+ miljoen. Ik zou het niet erg vinden als hij vertrekt. In 2 jaar tijd zoveel toppers dik verloren, vroeg afgehaakt om de titel en Europees redelijk maar toch steeds net niet tegen tegenstanders van gelijk niveau. Het spel is zeer wisselvallig met goede en hele slechte periodes en je ziet niet echt vastigheid. Het aantal tegengoals is ook behoorlijk.

6 december 2021 om 17:43

Ik vind dat je Doan en Bruma niet op het conto van Schmidt moet schuiven die zijn echt niet op zijn inspraak gehaald. Voor de rest een leuk lijstje. Maar niet echt dure spelers. Ze waren ook bezig met meerdere spelers vorige zomer die er uiteindelijk niet zijn gekomen.

6 december 2021 om 18:05

Baumgartl vond ik ook wel een behoorlijke investering. Die Duitser even al aardig met wat centen zitten smijten voor Nederlandse begrippen volgens mij.

6 december 2021 om 18:12

Baumgartl was er al voordat Schmidt er was. Daarnaast zijn Samgare en Max niet door hem gehaald. Bruma en Doan trouwens ook niet.

6 december 2021 om 18:59

Ja en van al die spelers heeft er geen enkele door verkoop waarde. Gakpo dan nog wel.

6 december 2021 om 22:36

Baumgartl is onder Van Bommel gehaald. Helaas jaweltog je populiatische praatjes slaan weer nergens op.

6 december 2021 om 18:14

Ik denk dat hij de makkelijke weg kiest. Ergens slim ergens tekent het hem ook wel weer. Bij psv is totaal geen druk ten opzichte van een Leipzig. Hij kan hier doen en laten wat hij wil, ik weet niet of de supporters van PSV er blij mee zijn dat hij blijft en doet wat hij wil. Ik hebt sinds zijn komst nog geen verbetering in het spel van psv gezien.

6 december 2021 om 19:52

Iedereen kan groot worden met een concern als Red Bull die er miljoenen tegelijk in pompt. Zo bijzonder is het dus niet. Verder zou dit een kansloze eis zijn, aangezien PSV geen geldkraan heeft die het open of dicht kan draaien. Schmidt zal het gewoon moeten doen met datgene wat er beschikbaar is aan financiele mogelijkheden op de transfermarkt.

6 december 2021 om 21:34

"leipzig is behalve historie in alles groter dan Psv."

Dat is natuurlijk onzin. Als nummer twee van Duitsland zullen ze momenteel uiteraard beter zijn dan PSV. Maar Leipzig is een gemaakte club, die alleen groot is bij de gratie van de huidige investeerders. Vallen die weg, dan spelen ze in mum van tijd niet eens meer op het hoogste niveau. Dat is geen grote club, dat is een project.

6 december 2021 om 23:43

Je begrijpt wel dat red bull niet zomaar ergens uit stapt.. die clubs zijn gouden reclame voor ze

Psv heeft teveel spelers waar ze op gebied van fitheid weinig aan hebben. Ginkel Propper Thomas Romero Madueke Gotze. Gakpo krijgt veel schoppen. Hopelijk wordt er ook ingekocht op fitheid . Zie zo'n Tadic zelden wat hebben. Ben ik best jaloers op.

6 december 2021 om 17:23

Met Gotze, Propper en Ginkel wist je van te voren wat je in huis haalde. Romero is een pechvogel gebleken. Dat Gakpo en Madueke veel schoppen krijgen komt ook omdat alle dreiging van hun komt. Daar moet je mee dealen door ervoor te zorgen dat eventuele vervangers direct paraat staan indien nodig.

6 december 2021 om 17:26

Eens. Denk ook dat Madueke en Gakpo daar iets slimmer in moeten worden. Ontwijken van, en uit bepaalde duels blijven.

6 december 2021 om 17:30

Misschien ook wat simpeler spelen. Het zijn twee doelgerichte jongens die continu met de bal aan de voet de tegenstander opzoeken. Natuurlijk hebben ze het talent om een mannetje te passeren, maar door vaker de combinatie te zoeken kan het aantal schoppen dat ze krijgen ook verminderd worden.

6 december 2021 om 17:32

Zit wat in Pros. Iets meer gogme gewenst, vooral bij Noni.

Vorig jaar was er toch veel geïnvesteerd? Psv zal een aantal jaar nodig hebben om het gat met ajax te overbruggen. Sterspelers verkopen, goede talenten kopen. Elk jas r minimaal 1 grote verkoop. Dan bouw je uiteindelijk wat op. 1 jaar fors investeren is niet de oplossing.

6 december 2021 om 17:33

Veel transfervrij en huur hoor. Qua geld relatief weinig over de balk gegooid.

6 december 2021 om 17:39

Vorig jaar ook slechts 15 miljoen. PSV heeft afgelopen 2 seizoenen echt weinig geld uitgegeven als je het vergelijkt met de 5 jaar daarvoor bijvoorbeeld:

21/22: 8,5 miljoen
20/21: 15,50 miljoen
19/20: 33 miljoen
18/19 21 miljoen
17/18: 27,90 miljoen
16/17: 5,25 miljoen
15/16: 20,3 miljoen

6 december 2021 om 18:25

Oprechte vraag hoor, maar hoe verhoudt het salarishuis zich tov de vorige seizoenen? Kan me namelijk niet voorstellen dat al die oudere, transfervrije spelers minder dan een miljoen verdienen.

6 december 2021 om 18:35

Ik heb hier helaas het salarishuis niet bij de hand ðŸ˜

6 december 2021 om 19:54

Ik denk niet dat we erover hoeven te twijfelen dat PSV ook in de afgelopen twee seizoenen gewoon een dure selectie had en heeft. De transfervrije spelers die ze binnen hebben gehaald, kosten ongetwijfeld veel geld, dus ik vind die 15,5 en 8,5 een beetje vertekend.

6 december 2021 om 19:58

Ik stond te kijken naar hetgeen Fossen schreef, maar toen zag ik jouw posting.
Het wordt dan nog steeds uitgegeven, het geld gaat nu niet naar de clubs maar naar de spelers

6 december 2021 om 20:00

@kralingen! Klopt. Van Ginkel verdient ongeveer 1,5m en ik ben bijna wel zeker dat ook Propper rond de 1,5m verdient. Gotze is de absolute topverdiener bij PSV met 3m, Zahavi komt daaronder met 2,5m en daar weer onder Sangare met 1,7m. Ik weet niet precies hoeveel Bruma nu verdient, heeft natuurlijk een heel groot deel van z'n salaris ingeleverd, voordat hij dit deed verdiende hij 3,5m.

Kortom: De transfervrije jongens zitten zeker bij de grootverdieners bij PSV. Gelukkig loopt het contract van Zahavi in de zomer af dus die zal transfervrij weer vetrekken. Die van Propper en van Ginkel loopt helaas tot 2023, PSV zit dus nog zeker een seizoen met beide heren, wie duidelijk niet fit genoeg zijn of het niveau gewoon niet meer aankunnen, opgescheept. Beetje weggegooit geld dus vooralsnog.

6 december 2021 om 19:02

Aantal decennia bedoel je. Ajax in ook op commercieel vlak zoveel verder. Als je ziet wat die via social media al binnenharken. Staat ook nu weer zo'n 150 miljoen aan transferwaarde op het veld daar.

Staat een fout in de tekst, moet zijn *dat is goed nieuws voor de Amsterdammers

6 december 2021 om 18:31

Niet alles draait om ajax

Als je RB Leipzig, met financiële mogelijkheden en een kwalitatief goede spelersgroep afzegt, dan mag PSV volgend jaar wel wat meer vertrouwen uitspreken m.b.t. aankopen voor Schmidt.

Hij heeft nu wel redelijk wat spelers gekregen, maar het grof was transfervrij of niet goed genoeg. Propper, vginkel waren buitenkansjes. Mwene ook, maar is niet top. Hoogstens back-up.

Dan heb je die Vinicius nog. Matige spits, die gelukkig gehuurd is.

Ben benieuwd wat Schmidt zou willen aantrekken dan.

6 december 2021 om 17:26

Glenn, waarom? PSV moet zich toch niet gek laten maken omdat Schmidt niet naar Leipzig gaat? Volgens mij voldoen ze al aan best veel van zijn wensen

6 december 2021 om 17:45

Welke dan? Ben best nieuwsgierig

6 december 2021 om 18:07

Er zijn toch aardig wat spelers op zijn voorspraak gekomen? Mvogo, Mwene, Zahavi, Götze etc. Niet allemaal miskopen of zo hoor, daar niet van. Maar het is niet zo dat ze niet naar hem luisteren. Ik vind dat PSV aardig geïnvesteerd heeft. Max, Sangaré ook nog

6 december 2021 om 18:26

Aardig wel ja maar er is meer nodig voor betere prestaties. Dat hoeft geen 30 miljoen te zijn, maar 10 miljoen is ook meer dan genoeg.

6 december 2021 om 18:57

Tien miljoen is voor de Eredivisie één goede speler. Lijkt dat je echt voldoende?

6 december 2021 om 19:02

Hoezo is 10 miljoen voor 1 goede speler? Kijk naar Feyenoord. Die halen sini, Peterson en aursnes op voor 4 miljoen? Je moet de scouting op orde hebben en dan kun je best wel een paar spelers ophalen voor 10 miljoen. Alleen dat heeft de jong niet.

6 december 2021 om 19:37

Misschien iets te laag ingeschat maar het is echt niet dat dit team 4 of 5 nieuwe spelers nodig heeft. Denk dat de zwakste plekken momenteel van ginkel/guti, Mwene en in mindere mate Vinicius/zahavi. Ik denk als je hier 2 of 3 nieuwe spelers bijzet dat het al een wereld van verschil kan worden. PSV heeft op veel posities namelijk best goede spelers staan.

Ik denk dat de eis van Schmidt meer is dat wanneer PSV bijvoorbeeld Gakpo en Sangare verkoopt dat er ook weer flink geinvesteerd wordt.

6 december 2021 om 20:51

Arsenal890, dat zijn wel uitzonderingen hoor. Het is niet de norm dat je spelers als Aursnes en Trauner voor een prikkie kunt ophalen. Een echt directe versterking voor PSV gaat wel tussen de vijf en tien miljoen kosten

6 december 2021 om 20:54

Ja wel mee eens memphisdepay. Zeker als je de juiste types haalt. Luuk de Jong lijkt me geen gek idee. Dan heb je spelers als Gakpo, Madueke, Sangaré, Max die echt goed zijn. Centraal achterin lijkt me ook wel wenselijk om wat versterking te halen

6 december 2021 om 19:55

Schmidt kan het wel willen, maar het geld moet er ook zijn. Ik mag toch hopen dat ze zich niet in de schulden werken omdat Schmidt het budget niet genoeg vindt. Ik heb namelijk ook niet het idee dat Schmidt nou iets doet bij PSV wat veel andere coaches ook niet zouden kunnen.

Goed voor Ajax in elk geval … 😉

6 december 2021 om 21:13

En goed voor de Eredivisie. Welke andere trainer durft Vollgassfussball te spelen?

6 december 2021 om 22:18

Frank Wormuth.

Nou vind ik niet dat hij het heel slecht doet, maar als hij grote eisen gaat stellen zou ik toch zeggen: 'Voor jou tien anderen'. En dan hopen dat die anderen niet hun beste spelers wisselen in de rust

Misschien moet schmidt zorgen dat hij z’n spelers fit houdt. Hij zegt hiermee bezig te zijn maar van Malen tot Gakpo, teze Max, madueke etc… tis allemaal geblesseerd.

Overigens vind ik het beleid dan zo bijzonder dat je van ginkel en gotze haalt. Wat vooralsnog goed gaat maar dat zijn juist 2 krakkemikkige spelers gebleken in t verleden.

6 december 2021 om 17:28

Dat ze niet helemaal fit zijn kan ik mij in vinden maar hoeveel van die blessures die Psv heeft zijn spier blessures? Dat zijn er relatief weinig dus daar kan je als trainer verder ook weinig aan doen.. Het is wel erg makkelijk om Schmidt de schuld te geven van blessures waar hij geen invloed op heeft

6 december 2021 om 18:07

Dat klopt niet. Ik weet uit een bron rondom de psv selectie dat veel spelers al snel in de competitie op en over hun max zaten. Vandaar ook de wisselingen. Er is echt iets mis met het trainen daar.

6 december 2021 om 18:25

Ja tuurlijk. Welke bron is dat dan?Zulke uitspraken kan iedereen hier doen, maar het feit is dat dit niet te bewijzen is op zo’n manier. Daarnaast lopen er ook PSV trainers rond bij het eerste, zij zouden toch ook aan de bel moeten trekken als zij zulke misstanden zien.

6 december 2021 om 20:01

Kokkie, je stelt imo de verkeerde vraag mbt spierblessures… de vraag is; hoeveel spelers zijn schreeuwend na een botsing of harde tackle het veld afgegaan? .. dat zijn er niet veel, dus dan zijn die spelers niet in optimale balans.

6 december 2021 om 20:48

Tja memphisdepay, het is aan jou of je het gelooft of niet. Ik kan m’n bron niet noemen, want dat beschadigd mogelijk mensen, maar dit is serieuze informatie. Ik loop absoluut niet te trollen.

6 december 2021 om 22:43

En daar is de volgende amsterdamse populist jaakke. Die heeft een bron dichtbij het eerste team van PSV die ook nog eens de specialistische kennis van een conditietrainer heeft.

Ik heb een bron dichtbij ajax. Die zitten vol met doping. Vooral Tadic en die zuid amerikanen. Daarom zijn die allemaal zo opgefokt. Onana is toevallig gepakt. En bij Nerea hebben ze het verkeerde spul gebruikt. Daarom hangen zijn ogen op half 7. Hoe ik dit weet? Bron dichtbij het team. Truat me

Ik zie hier een aantal mensen roepen dat PSV Schmidt in de zomer moet belonen met aankopen. Maar van welk geld?? De grond onder het stadion en het parkeerterrein zijn al verkocht toch?

6 december 2021 om 17:30

Volgens mij hebben heeft PSV die lening van circa 50 miljoen uit het bedrijfsleven nog niet ontvangen. Daarnaast heeft PSV nog wat meer zekerheid met de miljoenen van Malen en Dumfries. Die niet in het boekjaar viel met een behoorlijk verlies. Zijn niet rijk maar kunnen binnenkort volgens mij wel wat investeren.

6 december 2021 om 18:26

Ze hebben afgelopen toch ook al wat geld uitgegeven aan nieuwe spelers? Dus lijkt me dat ze Gakpo en/of Madueke moeten verkopen om nieuwe spelers te halen. Niet al het geld wat ze hebben binnen gehaald met de verkoop van Malen en Dumfries kunnen ze uitgeven aan versterkingen lijkt me.

6 december 2021 om 20:03

@paulr_1982 Aan welke nieuwe spelers dan? PSV heeft na het verkoop van Malen en Dumfries en die injectie van 50 miljoen nog geen cent uitgegeven. Dus PSV hoeft helemaal niks te verkopen om weer iets te kopen.

6 december 2021 om 19:35

Buitengewoon sneu om jaren later nog aan die gemeentedeal te refereren. Zou tragisch zijn als 1982 je geboortedatum is.. Verder geeft Pantelic het antwoord. Een antwoord die jezelf ook had kunnen bedenken als je het ook maar een beetje volgt. Dat gespartel bij je 2e post in dit draadje staat bol van wishfullthinking gezien je 1e post van dit draadje.

6 december 2021 om 20:01

Niet gelijk gaan brullen als er iets wordt gezegd wat je niet leuk vind he.

En misschien volg ik het niet zo. En waarom zou ik wishfull over iets bij PSV moeten denken?

6 december 2021 om 22:44

De gemeente Eindhoven gaat voor 150 miljoen het stadion kopen en voor 50 miljoen de lucht boven het stadion. Wist je dat niet?

Wat ben ik hier blij mee!!! Ik zie in schmidt echt een goede trainer. Ik zal niet ontkennen dat hij soms rare wissels heeft of keuzes. Maar zoals hier al eerder genoemd wordt hij maakt spelers echt beter. Als je kijk van waar we kwamen onder van bommel. Dan merk je dat we veel progressie hebben gemaakt. En zelf vindt ik het een goede eis van schmidt. Want er zijn wel echt aankopen nodig wil je hoge ogen gooien in de competitie en EL. Ik hoop mooie tijden onder schmidt!!! Forzaa psv

6 december 2021 om 17:38

Wie maakt hij beter dan? Madueke en gakpo waren er onder elke trainer wel gekomen, die hebben talent genoeg. De meeste van zijn aankopen zijn matig gebleken op sangare na. Verdedigend is het ook nog steeds slecht. Tegen ajax, feyenoord, benfica, Monaco, sociedad waar het erom gaat is het keer op keer teleurstellend.

6 december 2021 om 20:16

Wat is er zo teleurstellend dan? Ik snap het niet helemaal. Tegen Ajax speelde de sterren niet mee, tegen Feyenoord heeft PSV het altijd moeilijk, kun je net als tegen Heerenveen gewoon een angstgegner noemen, net als Utrecht dat is voor Ajax. Tegen Benfica heeft PSV gewoon domme pech gehad, als de kansen werden afgemaakt kraait er geen haan, de trainer kan er niks aan doen wanneer spelers kansen missen. Thuis tegen Monaco werd Sangare gemist, die zou je zelf moeten kunnen invullen. Tegen Sociedad is helemaal geen schande, die staan gewoon 2e in Laliga en nog speelde PSV 2-2 wat gewoon netjes is in een wedstrijd zonder, jawel, Sangare.

Ik snap niet zo goed wat je wilt zeggen. Tuurlijk is het eigenlijk van de zotte dat PSV een zinkend schip is wanneer een speler als Sangare er niet bij is maar als we die bank bekijken, dan is dat toch niet zo gek? Er zit geen enkele verdedigende middenvelder in de selectie wie die plek kan opvangen bij een blessure of schorsing.

Kortom: Ik kan als PSV-er niet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Ik vind het eerder razend knap dat PSV na een volle ziekenboeg nog steeds maar 2 punten achter de koploper staat en nog steeds kans heeft op overwintering in de EL in toch wel een erg taaie groep. Dus wat je allemaal beweert en roept valt allemaal echt reuze mee.

6 december 2021 om 21:02

Het gebeurt toch net te vaak om het pech te noemen. Tegen benfica werd er ook veel te weinig gecreëerd tegen 10 man, dat mag je hem best aanrekenen. Sociedad staat inmiddels 5e in spanje en Monaco 7e in Frankrijk. Dan is 2 punten uit 3 wedstrijden, waarvan 2 thuis, ook matig toch? Ik zie best wel een patroon waarin psv aardig speelt maar het heel vaak geen winst oplevert tegen goede tegenstanders of gewoon kansloos is, zowel vorig als dit jaar. Daarbij begonnen ze erg sterk in de voorbereiding, maar is daar ook niets meer van te zien. Dit nog naast die vreemde wissels en matige aankopen.Het zou me ook niets verbazen als feyenoord boven PSV eindigt dit jaar.

IN de hele wereld wordt niet of nauwelijks gekocht en verkocht, zeker niet in vergelijking met afgelopen jaren. Hierdoor komt er voor PSV (en Ajax) niet veel vrij wat haalbaar is voor hen en ook nog beter is dan wat er staat. Daarnaast heeft PSV al jaren geen inkomsten meer uit de CL, dus veel geld is er niet om echte goede investeringen te doen. Gasten tussen de 19 en 23 die echt goed zijn, worden door andere clubs gekocht.

Goed nieuws! Een andere manager zo tussendoor is toch niet echt ideaal. Al vind ik wel dat PSV moet uitkijken met het binnenhalen van dure spelers komende zomer. Je moet niet te veel spelers willen hebben die komen omdat Schmidt er zit. Ik mis toch wel een beetje de tijd van Brands. Waarin er zo af en toe wat pareltjes die uitgroeiden tot sterren naar Eindhoven werden gehaald. Bijv. Lozano, Malen en Luuk de Jong. Nu zijn het toch vooral spelers uit het netwerk van Schmidt die mij toch wel een beetje tegenvallen. Nu zijn het toch vooral spelers die heel goed waren die terug gehaald worden. PSV is niet veel opgeschoten met van Ginkel, Pröpper en toch ook Götze. Verder de spelers uit het netwerk van Schmidt. Götze, mwene, zahavi en ramalho. Ook niet erg van onder de indruk. Ramalho speelt naar behoren, maar is toch ook minder sterk dan naar de eerste paar wedstrijden werd gedacht. Als PSV schmidt komende zomer vrij spel geeft met de transfers ben ik bang dat je dat een hoop verloren kapitaal gaat opleveren.

Ik blijf het toch een opmerkelijke trainer vinden. Bij PSV zijn veel spelers heel vaak geblesseerd dat was vorig seizoen al en dat is dit seizoen weer. Ze hebben dan wel een behoorlijk brede selectie waardoor het redelijk kan worden opgevangen maar dat kan toch geen toeval meer zijn.? Ajax en Feyenoord heeft deze problemen een heel stuk minder. Waarbij met name Slot een compliment verdiend omdat hij met een smalle selectie tot nu toe prima presteert zonder lange blessures.

6 december 2021 om 17:33

Brede selectie? Voorafgaand aan het seizoen werden daar juist vraagtekens bij gezet. Niemand had namelijk verwacht dat jongens als Mauro, Guti en Bruma blessures konden opvangen door er direct te staan.

Het gaat nu inderdaad verrassend goed gezien het materiaal dat nu gebruikt wordt, maar laten we onszelf niet nu rijk rekenen. Als hij blijft komt er ongetwijfeld weer een fase dat het minder loopt en er weer een negatieve sfeer ontstaat door z'n rare wisselbeleid en z'n weinig charmante en bovendien uiterst saaie media optredens, de laatste keer dat dat gebeurde (laten we zeggen ter hoogte van die wedstrijd tegen Feyenoord), wilde iedereen hem weghebben, ik zelf ook. En dat wil ik eigenlijk nog steeds, ik vind het geen fijn uithangbord.

Met andere woorden: John de Jong, doe je werk. En helemaal terecht. De uitgesproken ambitie is binnen 4 jaar bij de top32 van Europa te horen, en dat langdurig vast te houden. Daarbij moest 'de olympische gedachte' op nationaal niveau weg. Als de selectie niet verbetert is deze toekomstvisie een lege huls, maar daar wordt de trainer wel op afgerekend. Sangaré verbloemt echt heel veel gebreken binnen onze selectie. Ik kijk met angst en beven uit naar de Afrika Cup periode.

Ongeacht wat je vindt van deze trainer is dit qua karakter wel een sterke zet van hem. Mening trainer zou al onderweg zijn geweest. Hij legt de bal nu wel bij TD neer.

6 december 2021 om 21:10

Ze zijn niet allemaal zoals Koeman !

Een harde eis=
Hij heeft alles gekregen wat hij wilde. Wat kan hij nu nog eisen? Of het moet zijn een ruil Drmmel Unnerstahl.
Laat schmidt toch ophouden. Is hij nu al aan het voorsorteren op een breuk?

Een harde eis=
Hij heeft alles gekregen wat hij wilde. Wat kan hij nu nog eisen? Of het moet zijn een ruil Drmmel Unnerstahl.
Laat schmidt toch ophouden. Is hij nu al aan het voorsorteren op een breuk?

Met dit spelersmateriaal laat hij ook gewoon te weinig zien. Hoe kan PSV dan de zekerheid hebben dat hij met meer investeringen wel goed gaat presteren? Ik zou Schmidt laten gaan tenzij hij het komende halfjaar echt verbetering laat zien.

Ik had niet verwacht dat hij Leipzig zal afslaan. Vind het wel goed van hem dat hij niet zomaar psv gaat verlaten. Dat zegt toch wel dat hij getergd is om iets in de eredivisie te bereiken. Ajax inhalen zal een hele prestatie zijn.

80-20 in het voordeel van Ajax.
Zie eerst maar eens Feyenoord voor te blijven ....

Mooie woorden, voor 50 miljoen heb je tegenwoordig een half talent wat zich al in de top heeft bewezen. Je moet ook een beetje geluk hebben om een ruwe diamant aan te treffen. PSV zou zich structureel moeten plaatsen voor de CL om mee te doen.

Een keeper
Een verdediger
Een middenvelder
Een spits
En dan geen 2e hands spelers graag.
En daarnaast nog extra indien spelers als Gakpo vertrekken.
Dit wil Schmidt niet alleen, maar ikzelf ook!

6 december 2021 om 19:59

Wat voor een verdediger want het lijkt mij dat Ramalho en Boscagli best een goed duo vormen en met Obispo erachter staat het centraal wel. Mwene lijkt wat beter te worden en Max in vorm is ook goed genoeg. Misschien Brenet terughalen als back-up?

PSV moet gewoon een Bayern'tje gaan doen als ze weer de top van Nederland willen zijn. Alle sterspelers van de Eredivisieclubs kopen, anders komen ze niet langs Ajax, ook niet met Schmidt.

6 december 2021 om 18:40

Balotelli45: "psv moet gewoon een Bayern'tje gaan doen als ze weer de top van Nederland willen zijn. Alle sterspelers van de Eredivisieclubs kopen, anders komen ze niet langs Ajax"

Goede avond Balotelli45, hoe zie je dat voor je dan? Het lijkt mij onrealistisch dat PSV spelers van Ajax gaat kopen. Daarnaast zijn er weinig spelers buiten de selectie van Ajax die het niveau van Ajax hebben. Het enige dat PSV naar mijn mening kan doen is toeslaan als Ajax een minder seizoen draait. Champions League voetbal behalen en op basis van dat geld goede aankopen doen. Dat is denk ik de enige manier om echt geld te verdienen. Ik denk niet dat je al dat geld uit de jeugdopleiding kan halen namelijk.

6 december 2021 om 18:44

Ja, eens. Ik was denk ik een beetje te enthousiast bij het schrijven van mijn reactie. Het is inderdaad onrealistisch op dit moment. PSV moet hopen dat de coach na Erik Ten Hag niet kaal is en er niks van bakt.

En komende zomer moeten ze Gakpo en vooral Sangare zien te vervangen want die zijn waarschijnlijk onhoudbaar en dan ook nog de zwakke plekken van het elftal zien te vervangen en misschien nog een bonus speler erbij om de trainer te pleasen. Zonder constante plaatsing voor CL is er niet heel veel meer haalbaar voor Schmidt bij PSV. Ik zou overigens 1 eis hebben als PSV zijnde, om de persoon te ontslaan die de trainingen doet doordeweeks want zoveel blessures en zoveel wedstrijden waarin het hele elftal na 60 minuten op is kan gewoon niet.

Verlengen en de groei en investeringen doorzetten! Nu weer wisselen heeft 0,0 zin…. Schmidt had een lastige start, maar lijkt het nu steeds beter neer te hebben gezet. Laat hem maar een paar goede talenten toevoegen en we kunnen doorbouwen.

Willen geldschieters de eventuele extra miljoenen dat het gaat kosten om Schmidt binnen boord te houden nu al vast storten?

Hoe zou dat voelen als je gezegd hebt "de verhouding is 80/20 dat Ajax of PSV kampioen wordt" en dat je dan nu bijna halverwege het seizoen óók nog achter Feyenoord staat?

Roger Schmidt is echt een aanwinst voor PSV. Schmidt heeft de troep van John de Jong voor een gedeelte opgeruimd. Daarnaast zijn er nog aanwinsten gekomen naar Psv die er anders niet waren geweest. IK wist nog goed dat Psv vijfde stond en dat was compleet terecht.

Ik zou in elk geval ook een conditietrainer erbij pakken zodat er af en toe wat spelers fit zijn. Verder moet je kijken wat de doelstellingen zijn want met als iedereen fit is moet je gewoon met Feyenoord kunnen vechten om plaats 2 en Europees kunnen overwinteren. Spelers als Mauro Junior en Thomas moet je gewoon verkopen.

Ben geen fan van Schmidt, maarbhijnheeftberl gelijk. Met Malen en Dumfries hadden ze Benfica verslagen en CL gespeeld. Penny wise pond foolish.

6 december 2021 om 22:26

Ja? Is dat per definitie zo? Had Malen die bal van Zahavi dan niet op de lat kunnen schieten? Ik vind ook dat PSV te zuinig is geweest hoor, maar Malen en Dumfries een transfer onthouden was echt geen optie geweest.

Ik ben juist wel benieuwd waar Schmidt graag wil verbeteren. De grootste tegenvallers in de PSV-selectie zijn op dit moment Mwene en Zahavi, die op voorsprak van de Duitser zelf zijn gehaald. En intussen heeft hij Doan, Gutierrez, Bruma en Mauro herondekt als basiswaardige krachten en zijn ook Vertesse en Obispo tot die status uitgegroeid tot die status. Valentijn Driessen beweerde dat onder Schmidt geen ontwikkeling plaatsvindt bij Psv; de middelvinger die je naar die waailap kunt opsteken hoeft je niets te kosten. Het enige dat PSV echt nodig heeft is een rechtsback en een topwaardige keeper.

Teken aub bij psv bij Schmidt, dan blijft Keesie Wonderboy nog ff bij ons

Wat een goed nieuws dat deze vooruitstrevende trainer bij psv wil blijven. Dankzij het spectaculaire voetbal is hij qua trainer een aanwinst voor de Eredivisie. Dat mensen roepen dat hij geen prijzenpakker is, zegt niets. Dat is een kwestie van tijd. En hij mag versterkingen eisen, het geld ligt bij Psv op de plank dankzij de uitgaande transfers en sponsorpotje van circa 50 miljoen. Bij Psv heeft Schmidt zodoende voldoende mogelijkheden om historie te schrijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren