Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem kiest persoonlijke favoriet: ‘Hij is de beste van ons land’

Laatste update:

Willem van Hanegem lijkt een voorschot te hebben genomen op de jaarlijkse verkiezingen van beste spelers. De columnist van het Algemeen Dagblad kijkt met bewondering naar de ontwikkeling van Stefan de Vrij en Denzel Dumfries, waarbij met name laatstgenoemde op lovende woorden kan rekenen. Van Hanegem noemt de vleugelverdediger van Internazionale 'de beste back van ons land'. Dumfries tekende zaterdagavond voor zijn eerste treffer in dienst van de Milanese grootmacht op bezoek bij AS Roma (0-3).

Dumfries lijkt zich langzaam in het elftal te knokken bij Inter en was op bezoek bij Roma van grote waarde, toen hij zijn ploeg op slag van rust voorzag van de derde treffer met een fraaie snoekduik. "De manier waarop Denzel Dumfries zaterdagavond de 0-3 op het scorebord kopte in de uitwedstrijd tegen AS Roma, was precies waarom hij toch de top heeft bereikt, ondanks al die mensen die vonden dat hij er niets van kon", schrijft Van Hanegem in zijn wekelijkse column in het dagblad. "De schitterende voorzet van Alessandro Bastoni moest en zou hij achter keeper Rui Patrício koppen, er was simpelweg geen andere optie."

Volgens De Kromme zijn De Vrij en Dumfries de beste Nederlandse spelers van dit kalenderjaar. "Ze groeiden allebei op onder de rook van Rotterdam. Dumfries vonden ze bij Feyenoord helemaal niets, zelfs niet toen hij bij Sparta en later Heerenveen wel degelijk liet zien iets in zijn mars te hebben. Het probleem bij scouts en de mensen die verantwoordelijk zijn voor het herkennen van talent is vaak hetzelfde: als ze eenmaal hebben gezegd dat een bepaalde speler niet goed genoeg is, komen ze daar liever nooit meer op terug. Maup Martens zei zelfs toen Dumfries het Nederlands elftal had gehaald nog ‘dat hij het allemaal maar moest zien met Dumfries’. Nou, dat is gebeurd."

Van Hanegem is van mening dat Dumfries vele vaardigheden bezit die van belang zijn om uit te groeien tot een goede back. "Je hoeft echt niet alles te kunnen. Dumfries kan goed verdedigen, uitstekend koppen, is vrij snel, toont altijd lef en trekt graag mee ten aanval. Dan ben je een goede back, de beste van ons land, met in mijn ogen Rick Karsdorp kort daarachter. In een vloek en een zucht heeft Dumfries een basisplek bij de kampioen van de Serie A. Deze jongen staat er als het moet. Dumfries doet mij een beetje aan Uli van Gobbel denken, al was die natuurlijk nog veel sneller. Dat soort gasten zijn puur, geven alles om de top te bereiken en ook erg mooi: ze zullen een trainer nooit laten vallen."

Ook Stefan de Vrij kan rekenen op lovende woorden van De Kromme. "Dat is een slimme jongen, die door Antonio Conte werd gezien als de grote regisseur van Internazionale", aldus de oud-speler van Feyenoord. "En dat zegt iets, want als er één trainer bezig is met de defensieve organisatie van zijn ploeg, dan is dat Conte wel. De Vrij was ook iemand die in Rotterdam moest vechten voor een klein contractje, hij was altijd de laatste die nog in aanmerking kwam bij de jeugd van Feyenoord. Conte zal daar niets van snappen en de huidige Inter-trainer Simone Inzaghi evenmin."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is toch wel duidelijk dat de meeste mensen echt niet naar Inter kijken. Ik snap het positivisme rondom Dumfries na zijn uitstekende wedstrijd tegen Roma maar om nu te doen alsof hij zich gewoon in de basis gespeeld heeft, is gewoon feitelijk overdreven. Hij is gewoon bankzitter voor Darmian die dit jaar een van de betere spelers is. En die zal nog wel even in de basis blijven staan.

5 december 2021 om 21:38



Dumfries laat zich wel zien. Meer kun je niet doen, en hij krijgt regelmatig minuten en ook basisplaatsen. Dat is toch gewoon al erg netjes. Darmian heeft gewoon veel krediet, maar is ook al 32. Als Dumfries goed blijft presteren en zich blijft ontwikkelen komen er vanzelf meer kansen.

5 december 2021 om 21:39

Dan heb je Inter echt de laatste tijd niet gezien, Dumfries is nu officieel 3e keus geworden hè.

5 december 2021 om 21:40

Dat zeker maar hij heeft zich echt niet “in een vloek en een zucht in de basis gespeeld”. Hij zit gewoon op de bank voor Darmian dan.

5 december 2021 om 21:41

Daarom stond ie ook basis tegen Roma zeker? Of waren al zijn concurrenten niet inzetbaar?

5 december 2021 om 21:43

@lierse, klopt, maar dan is het alleen maar goed dat ie zich nu ook laat zien als ie mag spelen. We doen in Nederland vaak dramatisch als een speler niet meteen een basisplaats verovert. Hij moet zich blijven bewijzen en ontwikkelen en dan zien we vanzelf wat mogelijk is voor hem.

5 december 2021 om 21:53

Darmian is geblesseerd.

5 december 2021 om 21:59

Wie is de tweede keuze dan?

6 december 2021 om 09:17

@quagliarella07: Ja, is dat zo? Ik ben benieuwd wie -naast eerste keuze Darmian- nog meer boven Dumfries in de pikorde staat dan. D'ambrosio is de enige rechtsback in de selectie buiten Darmian en Dumfries maar die heeft dit seizoen als hij speelde enkel (rechts)centraal achterin gestaan en 1 keer als rechter wingback ingevallen in de CL tegen Shakhtar. Ik zou dus niet direct concluderen dat die Dumfries voorbij is in de pikorde. Zie hem meer als back-up voor Skriniar dan voor Darmian eerlijk gezegd.

6 december 2021 om 17:35

Hoe kan je hier nou een mening over hebben als je duidelijk nooit naar inter kijkt? Dumfries is ondertussen 3e rechtsback he.

5 december 2021 om 21:38

Dankjewel!!! Dinsdag zit hij gewoon weer op de bank tegen Real hoor ik heb het hem gegund maar Dumfries moet nog echt erin groeien.

5 december 2021 om 22:17

Neemt nog niet weg dat Dumfries onze beste back is. Of we daar blij mee moeten zijn is weer een ander verhaal

5 december 2021 om 23:39

Waarom niet Frimpong de kans geven? Ik heb hem niet veel zien spelen buiten een samenvatting om maar hij speelt veel en op niveau.., dus waarom niet.

6 december 2021 om 08:58

Of Karsdorp de kans kom op zeg die jongen heeft het niveau wel.

Waarom nu terugpakken op Feyenoord? Iets van jaren geleden. Er is voetballend nog genoeg aan te merken op Dumfries hoor. Verdedigend is hij helemaal niet zo goed als Willem zegt. Genoeg PSVers die er vorig seizoen niet blij mee waren voor het EK. Goede drive, goede snelheid en kracht en daarmee voor clubs en land belangrijk

5 december 2021 om 21:41

Dumfries kan op zich prima verdedigen. Ik denk dat hij vorig seizoen bij PSV (net als Max) slachtoffer was van het systeem met Schmidt. Die liet zijn aanvallers toen met dat 4-2-2-2-systeem teveel in de as hangen, zodat Max en Dumfries eigenlijk back en vleugelspits tegelijk moesten zijn. Met als gevolg dat ze bij vrijwel elke tegenaanval nog terug aan het sprinten of aan het nahijgen waren.

5 december 2021 om 21:48

Dumfries is echt een prima speler, maar verdedigen is echt niet 1 van z’n kwaliteiten hoor.

5 december 2021 om 22:15

Vind hem juist verdedigend wel prima.

6 december 2021 om 17:37

Hij is sterk en groot maar puur verdedigend is ie echt drama hoor.

Dumfries is op dit moment een van de betere rechtsbacks van Nederland. Al vind ik het niet heel gek dat Feyenoord hem destijds niet gehaald heeft. Feyenoord beschikte over een Karsdorp die in mijn opzicht meer heeft laten zien in de eredivisie als Dumfries en op dat moment misschien nog wel beter was. Uiteindelijk iemand van de eigen jeugd voor een mooi bedrag laten vertrekken. Dumfries was dus niet-echt nodig voor Feyenoord. Echter blijft het wel jammer dat Feyenoord hem niet had gehaald met het oog voor de toekomst. Was namelijk een leuke toevoeging geweest voor Feyenoord

De beste back is ie momenteel wel. Wel heeft Nederland meerdere jonge backs die zijn niveau kunnen gaan aantikken of voorbij gaan: Frimpong, Malacia, Wijndal en Bakker. Dumfries blijft dodelijk met zijn rushes. Als hij op je af komt stormen is het gewoon verschrikkelijk moeilijk om hem af te stoppen zonder daarbij een overtreding te begaan. Tegen teams die compact staan en waar hij dus niet zomaar op de defensie van de tegenstander af kan stormen kunnen hem wel veel makkelijker in bedwang houden, omdat hij voetballend niet goed genoeg is om zo'n verdediging open te breken. Momenteel terecht de nummer 1 voor Oranje, al denk ik dat ie in de toekomst flinke concurrentie kan gaan krijgen van Frimpong. Die is defensief wellicht kwetsbaar, maar is technisch vele malen beter en werkt dan ook beter als je een teruggetrokken tegenstander moet opentrekken.

6 december 2021 om 10:37

Bakker absoluut niet. Die valt me echt zwaar tegen.

Nouja, van Hanegem hoef je niet al te serieus te nemen. Hij heeft z’n voorkeuren en die zijn niet altijd op de feiten gebaseerd. Dunfries is heel sterk in aantal aspecten maar ook verschrikkelijk slecht in een aantal andere. Kan nooit de beste speler zijn want dan is er iets heel erg mis.
Geldt voor de Vrij in mindere mate ook. Je moet t toch echt van andere spelers hebben, zelfs in de verdediging.
Grappig genoeg zou een combo tussen de twee wellicht de ideale speler achterin opleveren maar goed.

5 december 2021 om 22:36

Waarvan hijzelf eigenlijk de scouts beticht (wat ik overigens wel geloof), dat is inderdaad min of meer wat van Hanegem hier doet. Geinige vent.

5 december 2021 om 23:08

Ik vind De Vrij eerlijk gezegd zeer allround. Waarin is ie zo verschrikkelijk slecht? Dat heb ik juist bij De Ligt, die is groot en sterk, maar begint elke wedstrijd meer op een vrachtwagen te lijken.

Mee eens. Het ziet er wellicht allemaal wat houterig uit, maar elke linksbuiten heeft een hele nare middag als hij tegen Dumfries staat. En de linkshalf ook, want die gek blijft maar opstomen. Hopelijk wordt hij in de eindpass nog wat rustiger, maar een topper is het.

Hanegem schijnt te vergeten dat hij zei dat Bergkamp er helemaal niets van kon. Alleen maar hard rennen aan die rechterkant. Het is dat JC trainer is anders zou hij nooit ballen aldus Willem
Nog eentje
Gouweleeuw
Die was zo verschrikkelijk goed, die moest zo snel mogelijk naar het buitenland daar zou hij een grote worden. Veel te goed voor Ajax aldus Willem
Tja Wim ook jij hebt blunders en fouten gemaakt
Wie niet

6 december 2021 om 09:53

Heeft er echt ooit iemand gezegd dat Bergkamp er niets van kon? Speelde hij niet tijdens zijn thuisdebuut in de Europacup zijn tegenstander helemaal dol? Dat zou toch iemands einde als trainer en analist moeten betekenen? Kun je het citaat terugvinden?

6 december 2021 om 11:30

Zelfs binnen Ajax was er twijfel over Bergkamp, niet om zijn voetballende kwaliteiten maar om zijn persoonlijkheid cq mentale weerbaarheid.
Net voor zijn thuisdebuut (eredivisie Roda) was hij teruggezet naar de A 2 waarna Cruijf hem op eigen titel bij het eerste heeft gehaald.

6 december 2021 om 12:50

Ja hoor
Op de tv heb ik het hem zelf horen zeggen dus niet van de geschreven pers. Ik weet niet meer bij welk programma .dit was.
Bergkamp was an coming boy en JC zag zijn talent, maar Willem riep dat hij alleen heel hard kon rennen aan die rechterkant. Een beetje voetballer ziet toch wel of zo iemand technische vaardigheden heeft lijkt mij.
Later in het Engeland werd dit nog beter

6 december 2021 om 16:25

Bedankt voor de info Douwe en Cas, wist ik niet.

Zeer beperkte speler. Fysiek sterk maar techniek heeft hij totaal niet. Beste verdediger alstublieft! Meneer van Hanegem ben het bijna altijd met u eens maar in deze niet

6 december 2021 om 09:20

@biggatheboss Wie is dan de beste Nederlandse rechtsback? Dumfries is helemaal niet zo geperkt. Heeft alles mee alleen is aan de bal minder sterk. Echter voor iemand die niet zo sterk is aan de bal scoort hij verassend veel voor een back, prima compensatie.

Tegenwoordig word er niet meer gescout op specifieke kwaliteiten zoals verdedigen maar moet je als speler op alle onderdelen een voldoende scoren anders kom je niet eens in aanmerking voor een proef training bij een club(bvo)kom je wel in aanmerking dan moet je in drie maanden laten zien dat je groeit op alle onderdelen of je nu verdediger bent of aanvaller je moet op alle onderdelen scoren anders val je gewoon af! ook als je uit blinkt in bij voorbeeld verdedigen, je moet dus een alleskunner zijn tegenwoordig specifieke kwaliteiten is niet meer genoeg, ik denk dat Van Hanegem een punt heeft.

Haha, hij is zo grappig, het wordt zo echt de Sjaak Swart van Rotterdam. Nouja prima hoor, de Vrij en Dumfries zijn twee hele goede verdedigers maar zijn nou niet echt talentvolle voetballers. De Vrij kabbelt lekker mee als vrije man in een vijfmans verdediging zonder tegenstander en Dumfries komt net kijken bij Inter, zat voornamelijk op de bank. Dat kun je natuurlijk nauwelijks de besten van het land noemen.

6 december 2021 om 17:40

Ben je nou serieus? De Vrij is echt een wereldklasse verdediger en als je dat niet vind snap je er imo echt helemaal niets van. Die man is tactisch zo ongelofelijk sterk. Zou echt overal slagen denk ik.

7 december 2021 om 16:17

Nou ik zou het eigenlijk niet moeten hopen, want bij Inter kan hij een held blijven, maar zet hem bij welke top 6 club in de PL neer waar ze voornamelijk 433 spelen en je gaat zien hoe tactisch sterk hij is. Daarbuiten zal ook duidelijk worden hoe slecht hij eigenlijk verdedigd. Die jongen moet nooit uit Italie vertrekken en zijn status als vrije verdediger en in die positie topklasse in de Serie A, koesteren. OK, voor een weddenschap met jou, zie ik hem dan wel graag naar de PL verkassen, dan zullen we zien wie het beter snapt. Buiten de eer durf ik daar ook wel geld op te zetten.

7 december 2021 om 18:54

Lijkt me prima mocht hij een transfer maken. Alleen hoe meten we of ie slaagt of niet? 20 zou ik er eventueel wel op zetten!

Het is toch een verdediger dat moet hij als eerste doen maar dat doet hij niet of slecht en ja aanvallend doet hij het goed endaar wordt hij volgens mij op beoordeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren