Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De meest opzienbarende stemmen in de Ballon d'Or-verkiezing

Laatste update:

Enkele dagen na de uitreiking van de Ballon d'Or aan Lionel Messi is de volledige stemuitslag bekendgemaakt in de nieuwste uitgave van France Football. Journalisten uit ieder voetballand mochten een top vijf inleveren, waar uiteindelijk een ranglijst uit voortkwam. De stemming heeft in bepaalde landen geleid tot opmerkelijke uitkomsten, waar voetbalfans op sociale media gretig over discussiëren en grappen.

Allereerst: namens Nederland bracht Frans van den Nieuwenhof zijn stem uit. De journalist, in het verleden jarenlang werkzaam voor Voetbal International, koos voor een top vijf bestaande uit Cristiano Ronaldo, N'Golo Kanté, Jorginho, Kevin De Bruyne en Robert Lewandowski. Zijn keuze om Lionel Messi te negeren is op zijn minst opmerkelijk te noemen, evenals de relatief lage plek voor Lewandowski en de hoge positie voor Kevin De Bruyne, die dit kalenderjaar de nodige wedstrijden miste door blessureleed en tussendoor zijn vorm probeerde te vinden. Op sociale media wordt echter vooral de draak gestoken met de stemmen uit enkele andere landen. De journalist uit Oezbekistan vond Mason Mount van Chelsea 's werelds op een na beste speler; in Noord-Macedonië staat Jorginho bovenaan en Simon Kjaer op de vijfde plek.

De puntenaantallen van Ballon d’Or: Messi bleef Lewandowski nipt voor

De volledige Ballon d'Or-ranglijst is hier te vinden. Lees artikel

Het lijstje van Brazilië bevat opvallend genoeg Messi noch Ronaldo: de keuzes gingen uit naar De Bruyne, Jorginho, Kylian Mbappé, Romelu Lukaku en Neymar. In de lijst van Kameroen staat Mbappé op één en Gianluigi Donnarumma op vier; Turkmenistan maakte het ook bont door spelers als De Bruyne, Lautaro Martínez, Lukaku en Pedri in de top vijf op te nemen. Over journalist Adel Alhababi uit Jemen, die met Mohamed Salah, Karim Benzema en Riyad Mahrez een top drie samenstelde die volledig uit spelers met Noord-Afrikaanse origine bestaat, wordt gegrapt dat hij 'geen enkele moeite doet zijn bias te verbergen'. Pascal Ferré, de hoofdredacteur van organisator France Football, stemde overigens op Lewandowski, Messi, Benzema, Jorginho en Mbappé.

Nadat organisator France Football een shortlist van dertig spelers samenstelde, bepaalde een selectie van journalisten - één uit ieder FIFA-voetballand - de winnaar. Aan de journalisten werd gevraagd om een top vijf te kiezen uit de dertig namen van de shortlist, op basis van iemands individuele en collectieve prestaties in het afgelopen jaar, kwaliteit van de speler en met inachtname van de carrière van de speler. De nummer één van een panellid ontving zes punten, de nummer twee vier punten, de nummer drie drie punten, de nummer vier twee punten en de nummer vijf één punt. Uiteindelijk volgde daaruit een algehele ranglijst.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De stemmen van P Prins: Lewandoski - Kante - Kjaer - Messi - Donurama

4 december 2021 om 12:12

1 lewandowski- Messi
3 Salah
4 Benzema
5 mbappe

4 december 2021 om 12:16

Heb je wekelijks naar Milan gekeken?

4 december 2021 om 16:52

Heb je naar Italie gekeken afgelopen EK?

4 december 2021 om 12:21

Op het lijstje van Voetbalzone zal Frenkie wel op 1 staan.

Mijn stem:
1. Lewadowski
2. Messi
3. Mo Salah
4. Benzema
5. Jorginho / Ronaldo

4 december 2021 om 12:27

Nee van de Beek staat ook zeker in de top 5

4 december 2021 om 12:53

Lijkt me een prima lijstje. Op die vijfde plek kan nog Kante zou ik zeggen. Kjaer zoals hierboven is meer een publieksprijs. We zijn het nooit eens op VZ maar deze ballon d or hadden wij met z'n allen zo te zien beter gedaan.

4 december 2021 om 13:15

Mijn stemmen waren:
1) Emile Schelvis (zaalvoetbal)
2) Sanogo
3) Jan Arie v/d Heijden
4) Rosario
5) Messi

4 december 2021 om 13:23

De stemmen van VZ1. Donny vd Beek2. Donny vd Beek3. Donny vd Beek4. Donny vd Beek5. Donny vd BeekDonny heeft tenslotte het beste gepresteerd op voetbalzone het afgelopen jaar! Het is wel enigszins bedenkelijk deze uitslag van VZ daar ze Donny exclusief dagelijks een artikel gunnen.VZ is niet blij met mijn reactie want mijn layout word nu zelfs bijna onleesbaar geplaatst

Dit krijg je natuurlijk wanneer je een publieksprijs uitreikt. Net zo serieus te nemen als het Eurovisie Songfestival.

4 december 2021 om 12:20

Messi ipv Lewa is opzich discutabel, maar Jorginho boven Salah én Benzema, Ronaldo boven Salah, KDB top 10, dát is pas echt debiele onzin. Ze zeggen niet voor niets dat na dit jaar de overgrote meerderheid deze populariteitsprijs nauwelijks nog serieus zullen nemen. Het nam al elk jaar af, maar na deze shitshow zijn de ogen van velen geopend.

4 december 2021 om 12:24

Ik ben het 100 procent met je eens. Ik vraag het nogmaals: hoe beoordeel je zoiets? Zo min mogelijk aandacht geven aan die circus.

4 december 2021 om 12:34

@Taxi Misschien wel door de winnaar te laten beslissen door spelerbeoordelingen van geavanceerde statistiekwebsites. No way dat die journalisten al die spelers uitgebreid hebben gevolgd. Kleine kans dat men daarin mee willen gaan though

4 december 2021 om 12:35

Sowieso is het praktisch gezien redelijk onmogelijk om elk weekend 20 voetbalmatchen te volgen tenzij je ze uitgesteld kijkt maar hoeveel analisten en journalisten doen dat? Eigenlijk is het dus heel moeilijk om dit te beoordelen.

4 december 2021 om 14:23

Hoe beoordeel je wat exact, dat is de vraag. Waar is de prijs voor bedoeld.. De spelers die jij gewoon "de beste" vind, dat is dus niet afhankelijk van gewonnen prijzen of iets dergelijks. De speler die het best gepresteerd heeft? en wat is dan goed gepresteerd...

Het is nu een onduidelijke vraag en dan krijg je ook een onduidelijk antwoord. Heeft Lewandowski het beste gepresteerd in 2021? Dat kan je uit cijfers halen als je kijkt naar doelpunten, maar dan kies je alweer uit een kleine groep winnaars. Is het knap dat hij zoveel goals maakte? Ja absoluut, maar 40 goals voor hem bij bayern is waarschijnlijk makkelijker te halen dan 20 goals voor een subtopper in italie. Wie presteert er dan precies beter.

Als je mij de vraag stelt, wie is de beste voetballer, dan kijk ik naar mijn punten voor de beste voetballer. Is Lewandowski dan beter dan Messi, nee absoluut niet. Heeft Lewandowksi een beter jaar gehad dan Messi? Ja absoluut.

Lastig antwoorden geven op dit soort vragen...

4 december 2021 om 12:42

Het is niet bepaald een publieksprijs te noemen, er stond geen bellijn open om je stem in te dienen. Het zijn allemaal relatief arbitrair gekozen journalisten.

4 december 2021 om 13:10

Publieksprijs idd niet, wel een populariteitsprijs gebaseerd op media aandacht en grote namen. Die zogenaamd "relatief arbitraire journalisten" zijn ook nauwelijks serieus te nemen gezien de absurde keuzes van vele, zie hierboven. Om te beginnen met die knakker uit ons land, overduidelijk Ronaldo en KDB fanboy. Objectiviteit is ver te zoeken bij dit soort figuren.

4 december 2021 om 14:01

Messi boven Lewandoski vind je discutabel? Understatement van het jaar het is gewoon belachelijk dat Messi de prijs heeft gewonnen. Messi verdient dit jaar gewoon helemaal niets, maar je spreekt schande uit over het feit dat Ronaldo dan hoger eindigt dan Salah, op een op zich nietszeggende plek. Ronaldo verdiende het dit jaar uiteraard ook niet maar Messi ook niet, Ronaldo is weer aan het presteren maar goed Messi hoeft niet eens meer te rennen, wandelen voldoet want zijn discipelen zullen hem altijd de beste vinden al komt hij met een rollator het veld op.

4 december 2021 om 14:11

Wel zeuren over dat Ronaldo op een nietszeggende plek is geëindigd maar dat Messi gewoon bovenaan eindigt vind je dan weer heel normaal, grappenmaker

4 december 2021 om 14:18

Op wie reageer jij nou in vredesnaam?

Toch mooi hoe mensen op zo'n totaal niet meetbare prijs van een krantje los kunnen gaan. Hier onder zal het vast ook wel weer 'gezellig' worden. Lekker boeiend wie deze populariteits prijs wint. Gewoon genieten van de mooie voetballers die er tegenwoordig rondlopen.

4 december 2021 om 12:43

Überhaupt grappig dat mensen het woord "persoonlijke" bij persoonlijke top 5 niet snappen of niet accepteren. Als iemand uit Oman een persoonlijke voorkeur voor die 3 spelers heeft dan is dat niks meer of minder opzienbarend dan iemand die Messi of Kjaer op 1 zet.

2 dingen verbaas ik me erg over. 1: waarom hebben heel veel “journalisten” Jorginho op 1, was hij nou echt zo’n uitzonderlijk goede middenvelder dit jaar?2: Het verbaast me dat de Kaaimaneilanden, Faroer, Caicos etc. Überhaupt een journalist hebben.

4 december 2021 om 12:25

Jorginho staat er natuurlijk enkel omdat ie de CL en het EK heeft gewonnen (en in beide edities toch wel beslissend was)

4 december 2021 om 12:28

Beslissend zegt ie.... Oh? Hoeveel MOTM? In welke wedstrijden precies? En vooral, enkele excacte voorbeelden van hoe beslissend hij was? Op het WK zelfs?

4 december 2021 om 12:38

Ik ben daar ook oprecht benieuwd naar, ik verwacht een snelle antwoord Leonidass

4 december 2021 om 12:53

@Leonidas omdat hij beslissend was met penalty’s nemen? Want in de wedstrijden zelf heeft hij echt wenig tot niets uitzonderlijks laten zien waardoor hij door iedereen zo hoog geplaatst wordt. Het gaat niet om het beste team he, maar de beste speler.

4 december 2021 om 13:27

Iedereen begrijpt toch dat deze journalisten uit andere landen over het algemeen oppervlakkig beoordelen en niet gaan bekijken hoe vaak Jorginho MOTM is geworden. Dan zijn je verwachtingen te hoog en verwacht ook dat er simpelweg is beoordeeld op gewonnen prijzen. Niet te serieus nemen dus.

4 december 2021 om 14:04

In hoeveel wedstrijden was Messi beslissend en kom aub niet met assist en voorassist. Want sinds hij niet meer aan de lopende band scoort schijnen assist en voorassist heel belangrijk te zijn

4 december 2021 om 14:30

Messi heeft dit jaar aanzienlijk meer goals dan ronaldo over wie je hierboven zat te zeuren. Ondanks z'n gewandel bij PSG. Ook is Messi natuurlijk de vele malen betere voetballer vergeleken met de chronisch onzichtbare ronaldo die in leven wordt gehouden door grotendeels niet te missen intikkers, rebounds, keepe fouten en z'n gebruikelijke penalty's.

4 december 2021 om 14:48

Als er iemand momenteel afwezig is het Messi eergisteren bracht Ronaldo old trafford nog in extase met zijn goals, intikkers voor jou uiteraard.las laatst dat Messi ondermaats presteert vanwege het barre weer in Frankrijk of het falen van zijn medespelers bij PSG dan wel Argentinië het ligt aan alles en iedereen behalve Messi, Ronaldo verdient het dit jaar ook niet zo realistisch moet ik ook gewoon zijn. Messi is en blijft een geweldige voetballer ik zou mezelf belachelijk maken om dat te ontkennen net wat jij doet met Ronaldo, je maakt jezelf belachelijk gast.

4 december 2021 om 16:11

Deze knakker begint over mOmEnTeEl afwezig zijn bij een prijs over een volledig KALENDERJAAR en draagt welgeteld 1 penalty en niet te missen intikker aan als argument terwijl Messi laatst nog hatrick assists had, dus wie maakt zichzelf nou weer belachelijk? En mij woorden in de mond leggen dat ik zeg dat ronaldo geen goede voetballer is. Waarom lieg je? En in tegenstelling tot Ronaldo staat Messi top 5 meeste goals assists, dit terwijl je idool niet eens top 10. En dan klagen over Messi. Over belachelijk gesproken...

4 december 2021 om 13:42

Hoezo? Denk je dat ze pas vanaf een bepaald aantal inwoners plots nieuws beginnen lezen? 1 is trouwens inderdaad onbegrijpelijk voor Jorginho.

4 december 2021 om 15:08

Ja, mijn inziens mag je pas nieuws beginnen te lezen vanaf minimaal 100.000 inwoners. Reistip: Georgetown is een mooi stadje op de kaaiman. Zeker een aanrader. Tja teamprijzen wegen blijkbaar veel bij journalisten. Ben er ook niet echt trots op het feit dat de vertegenwoordiger van Nederland dit lijstje heeft gemaakt…

4 december 2021 om 16:40

Je bent echt compleet wereldvreemd als je serieus denkt dat zulke landen geen journalist hebben. Er bestaan hier ook wijk- en dorpskranten, dus waarom zouden landen met tienduizenden inwoners geen journalist hebben?

4 december 2021 om 19:22

Laat mij gewoon een keer leuk zijn man…

Het meest opzienbarend was de winst van Leo Messi. Doet me denken aan het sprookje van de Haas en de Schildpad.



Als je zo naar die stemmingen kijkt, heeft het wel een erg hoog 'eurovisie Songfestival'-gehalte. Het valt me nog mee dat niet onze volledige douze points naar de Bruyne zijn gegaan!

Toch wel opvallend dat Jorginho bijna in elk lijstje staat. Dan weegt men het pakken van prijzen toch wel zwaar mee in hun uiteindelijke keuze. (wat ik overigens wel gewoon een goede reden vind hoor).

Verder getuigd de stemwijze van Frans van den Nieuwenhof wel heel erg dat hij een "
Ronaldo fanboy" is. Ik kan me niet voorstellen dat hij deze keuze zonder bias heeft gemaakt. Ook wel apart dat Ronaldo niet eens in het lijstje staat van de Portugese Journalist.

4 december 2021 om 12:17

Puur afgaande op beste speler zouden prijzen eigenlijk niet mee moeten tellen, deze win je uiteindelijk als team. Je zou hier eigenlijk op een heel kinderlijke manier maar moeten kijken en dat is gewoon naar wie het beste kan voetballen. Daarnaast zouden ze deze prijs per positie moeten doen omdat uiteindelijk de aanvallers altijd de meest opvallende types zijn.

4 december 2021 om 12:18

Ook een KDB fanboy hoor, heeft waardeloze cijfers dit jaar voor een wereldklasse middenvelder. Zowel Bruno, Muller als teamgenoten Gundogan, Dias en Mahrez hoorde boven KDB te eindigen.

4 december 2021 om 12:21

Ruben Dias was speler van het jaar van Man City en heeft ook in de PL prijzen gepakt (FWA en Premier League player of the year). Als je dan ziet dat Sterling hoger is geeindigd 😂

4 december 2021 om 12:32

Kdb is niet voor niet door de collega's verkozen tot speler van het jaar in de premier league, die was echt heel goed in de premier league, champions league evenals op het EK. Na het EK vooral gesukkeld met blessures en een Corona besmetting waardoor hij top 5 logischerwijs is misgelopen maar om nu te doen alsof hij er niets van heeft gebakken in 2021 en zijn top 10 plaats compleet gestolen heeft..

4 december 2021 om 12:39

Lol, een Belg die de Belgische Kevin gaat verdedigen. Surprise! Komend van degene die hier met een paar landgenoten in een discussie KDB letterlijk op hetzelfde niveau als Zidane plaatste (I kid you not), is je vooringenomen mening moeilijk serieus te nemen. KDB was begin 2021 geblesseerd, juist toen begon City aan een brute reeks met de ontketende Gundogan. Qua cijfers was KDB helemaal niet zo bijzonder in zowel de PL als de CL, het was Mahrez die in 2021 cruciaal was in de CL (halve finale), niet KDB. Die PL verkiezingen was inclusief 2020 wedstrijden aangezien KDB maar een handjevol speelde in 2021, oftewel volstrekt irrelevant voor Ballon D'or...2021. Dit seizoen ronduit matig, ongeacht welk excuus je ook aandraagt, feit blijft dat een handjevol leuke wedstrijden in de PL vorig seizoen, maar waardeloos dit seizoen, niet een top 10 plek waard is. KDB verdiende het niet om in de top 10 te staan. Echt een aanfluiting.

4 december 2021 om 12:49

Hahaha wtf:ik realiseerde me nu pas dat je doodleuk beweert dat zonder blessure Kevin zelfs "logischerwijs" top 5 zou zijn geëindigd. PROEST!! Man man man, zet je Belgische bril af, dit is net zo schaamteloos als toen je KDB op hetzelfde niveau als Zidane plaatste en serieus dit bleef herhalen ondanks massaal hoongelach. KDB is trouwens door journalisten verkozen tot PL poty, niet door medespelers, anders zou Harry Kane uiteraard de terechte winnaar zijn geworden. KDB sympathieke gozer, normaliter absolute wereldklasse, alleen dit jaar minder, en Ballon D'or is voor dit jaar.

4 december 2021 om 13:50

Wat een intriest figuur ben jij eigenlijk. Niet alleen verdraai je zoals steevast mijn woorden en leg je mij dingen die ik niet gezegd heb in de mond, je doet ook altijd ontzettend denigrerend als iemand een andere mening is toegedaan.

4 december 2021 om 13:58

@Der Bomberr De Bruyne heeft de players player of the year gewonnen (voor de 2e keer op rij). Hierbij wordt er door spelers gestemd. Ruben Dias won the Writers player of the year en de Premier League player of the year award. Die twee prijzen worden erkent door de journalisten en de Premier League zelf. Ten slotte heeft Mohammed Salah de fans' Player of the Year prijs gewonnen.

4 december 2021 om 14:07

@bon jovi, kun je wel snikkend mij een intriest persoon noemen en doen alsof we al tientallen discussies hebben gevoerd en je me daardoor kent, feit blijft dat je nu glashard zit te liegen met je "verdraaid steevast m'n woorden" dit terwijl ik nog nooit tegen je heb gepraat. Anders, welk topic, gewoon aanwijzen, zou ik je woorden hebben verdraaid? Juist. Dat jij mijn feitelijk relaas die al je claims ontkrachten als DeNiGrErEnD ziet zegt meer over jezelf dan over mij. Goed teruglezen en je ziet wie hier degene is die het persoonlijk maakt. Komt omdat je geen inhoudelijke tegenargumenten hebt, dus ga je maar verontwaardigd op de man spelen. Typisch maar vooral veelzeggend. KDB hoorde niet in de top 10 kijkend naar z'n gebrek aan prestaties, en ja, jij noemde KDB van hetzelfde niveau als Zidane.

4 december 2021 om 12:20

Het zou moeten gaan om de beste speler als individu en niet om de speler die toevallig in de meest succesvolste teams zat. Jorginho stak er bij Italie en Chelsea niet bovenuit. Het slaat nergens op. Net zoals bijvoorbeeld een Sterling een heel jaar op de bank heeft gezeten bij City, slecht speelde en door 3 leuke EK wedstrijden op plek 10/11 was geeindigd geloof ik.

Wassen neus dus. Totaal niet serieus nemen deze stemming.

Blijft hilarisch dat de mening van een groepje media figuren als o zo belangrijk en o zo "prestigieus" word genoemd.... door diezelfde media . Een volstrekt nietszeggende clownshow gebaseerd op media aandacht, grote namen en TEAM prijzen en de soms absurde mening van een groepje random journalisten. Aanfluiting van een prijs. Of zoals Cruyff zei: een groepje journalisten en vrienden die hun mening geven. Nauwelijks nog serieus te nemen, een letterlijk nooit uitblinkende knakker als Jorginho top 3 omdat z'n teamgenoten Chielinnie Bonuci, Chiesa, Kante, Mendy enz de prijzen wonnen, kan letterlijk niet eens een hoge bal fatsoenlijk aannemen en Italië mischien geen WK dankzij Jorginho geprutst, en dat plaatsen ze dan boven Benzema, Salah enz. Puur omdat die kettingrokende oud Chelsea coach verliefd was op Jorginho en dus in een interview het meest absurde zaadjes in jaren plante, en de media deed vervolgens de rest. Klikkerdeklik. Een commercieel gedrocht. Onze journalist is trouwens ook een 🤡, Ronaldo op 1 én KDB top 5. Knettergek.

4 december 2021 om 12:57

Wacht welk zaadje werd door wie geplant? Verder eens, zeker ook dat onze journalist een clown is. Weet iemand wanneer je in aanmerking komt als journalist hiervoor?

4 december 2021 om 13:06

Goede vraag. Heb m'n reactie al iets uitgebreid hierdoor.

Die oud Chelsea coach dus, nota bene een Italiaan, daarvoor was er letterlijk NIEMAND op aarde die Jorginho in verband bracht met de Gouden Bal, pas na dát interview, die dusdanig bizar was en daarom bizar veel kliks en discussies genereerde werd het zaadje geplant voor "Jorginho Ballon D'or". Schokkend wat één interview van een bekend Jorginho fanboy kan doen. Als je een leugen maar vaak genoeg herhaald....

Deze stemmen slaan nergens op, stemmen van spelers overigens ook niet die nog uit moeten komen. Spelers stemmen alleen op vrienden. Zo geef ik als voorbeeld Messi (gewoon voorbeeld die ik uit mijn hoofd kan noemen, niet omdat het Messi is). Hij zei deze week dat iedereen wist dat Lewa in 2020 de beste was, toch stemde hij bij de Fifa The best award in 2020 op: 1. Neymar, 2. Mbappe, 3. Lewandowski. Waarom vraag ik me dan af?

Toch opvallend dat een prijs van een Frans weekblad die oorspronkelijk totaal niet over spelers over de hele wereld ging (eerste beste Europese speler in een Europese competitie, pas sinds de jaren 90 kunnen niet-Europeanen hem winnen) is uitgegroeid tot zo een prestigieus iets.

4 december 2021 om 12:28

Het gaat inderdaad nergens over. De meeste saaie, maar wellicht meest eerlijke oplossing is om whoscored beoordelingen de winnaar laten bepalen waarbij je de EK/CL beoordelingen zwaarder laat meetellen. Je weet dan wel van te voren al wie hem wint

4 december 2021 om 12:32

Ik heb geen probleem met de prijs an sich maar ik vind de hele waarde die eraan vastgeplakt wordt nogal vreemd. Zo kun je stellen dat Messi of Ronaldo de beste ooit zijn door hun aantal gouden ballen. En dat terwijl iemand als Pelé, Zico of Maradona er überhaupt nooit eentje kon winnen.

4 december 2021 om 12:36

Ik vind het ook frappant dat deze prijs zo groot wordt gemaakt in een ploegsport.

Deze vorm van stemmen is echt belachelijk. Ze zouden een jury moeten invoeren. En de jury zou pas vanaf januari de top 30 moeten samenstellen aangezien het om een heel kalenderjaar gaat.

De stemmen van Voetbalzone:

1: Frenkie
2: De Ligt
3: Van der Beek
4: Messi
5: Ronaldo

Tjah iedereen kan wel een top 5 lijstje maken.
Dus in hoeverre kan je het allemaal serieus nemen?
Bij zo'n stemming is er altijd gedoe en er zijn altijd mensen niet blij, of het nou de top 2000, de oscars, de streamawards of de goudenbal is.

Prima toch zo'n verkiezing en uitslag... Het blijft een voorkeur van één ieder die z'n stem uitbrengen mag

Grappig dat dagen lang wordt gepraat over ballon dor. Accepteer gewoon dat Messi gewonnen heeft. Nu wordt het echt vermoeiend.

4 december 2021 om 14:15

Ja als je onterecht een prijs wint dan zullen mensen daar een mening over hebben maar snap jou als Barça fan wel dat je liefst niet meer hoort

4 december 2021 om 15:27

Het is niet onterecht want de stemmen tellen hé en er is gestemd.
Maar blijkbaar misgunt de vele mensen hem dit.

Ik had ook op Lewandowski gestemd trouwens.

Vind het wel mooi dat spelers als Chiellini en Bonucci door sommige journalisten waardering krijgen voor hun aandeel bij Italie. En deze spelers hebben echt wel betere jaren gehad in hun carriere als afgelopen jaar maar toch. Vind het vooral mooi dat ze juichen alsof ze gescoord hebben bij een beslissende tackle, vooral in de tijd met Buffon. Echt geweldig om te zien die passie.

Bezopen dat cr7 überhaupt in de top 10 zit,en dan wel boven salah en Benzema lol

4 december 2021 om 13:10

Even bezopen als dat Messi hem gewonnen heeft. Lewandowski, Salah en Benzema waren weergaloos afgelopen jaar. Maar nee, de kleine Argentijn, die meer wandelt dan rent, moet hem winnen omdat hij kon excelleren tegen de kleintjes in La Liga. Imo de beste voetballer allertijden (over lange periode), maar compleet waardeloos dat hij hem gewonnen heeft dit jaar.

4 december 2021 om 14:54

Als Messi de prijs pakt dan is het al helemaal niet bezopen.wat een stumperd ben jij zeg druk maken over Ronaldo die op plaats weet ik veel eindigt maar Messi op één is terecht hopeloos.

Brazilië dat Neymar in het rijtje zet, lachwekkend. En Jorginho komt ook vaak voor, is hij echt zo goed geweest?

4 december 2021 om 13:32

Champions League gewonnen. Europees Kampioen geworden. En in beiden campagnes een zeer belangrijke pion. Als het criterium voor de gouden bal van Messi is geweest dat hij een prijs met Argentinie heeft gepakt dan verdiende Jorginho hem met diezelfde criteria absoluut meer ja...

4 december 2021 om 13:51

Nee, het criterium was én individuele prestaties én teamprijzen. Messi was grotendeels van 2021 fenomenaal én vulde dat aan met een prijs. Jorginho alleen 2 prijzen dankzij enkele uitblinkende teamgenoten. Oftewel qua individuele prestaties zou Jorginho vrij letterlijk niet eens top 20 zijn geëindigd. "zeer belangrijke pion" "zeer" LOL

4 december 2021 om 14:18

Fenomenaal waarin dan, ga geen dingen verzinnen man. Fenomenaal tegen Alaves, zodra de Bayerns Liverpools komen dan fenomenaal in afwezigheid

4 december 2021 om 14:35

In ieder geval fenomenaler dan je idool Ronaldo die een fatale goal weggaf tegen Porto door als een watje te springen. Overigens: tegen zowel City als Liverpool je idool Ronaldo volledig onzichtbaar. Ironisch dus dat je Messi daarop afzeikt

4 december 2021 om 15:11

Nogmaals Ronaldo verdiende de prijs niet, nu jij nog “Messi verdiende het ook niet”. Messi gaat naar Parijs in een stuk lager aangeschreven competitie dan de engelse competitie, jouw Messias kiest voor een sterren ensemble team (the easy way) en presteert voor zijn doen gewoon ondermaats. Toegeven zal je niet als discipel maar het is gewoon zo maar goed blame on the rain( weer) of medespelers en niet aan Messi die gewoon ongeïnspireerd loopt te voetballen in Frankrijk. Ronaldo laat nooit zijn koppie hangen dat hij niet altijd de sterren vd hemel speelt dat kan maar is een echte strijder kunnen we van je Messias niet zeggen. Met zijn hangende koppie en wandel tempo

4 december 2021 om 16:17

Ik ga je halve boek vol ronaldo gezuig uiteraard niet lezen? Laat staan al die onzin ontkrachten 👋👋

1. Sinisterra
2. Trauner
3. Bijlow
4. Toornstra
5. Kokcu

5 vond ik lastig, want Messi en Lewandowski kenden ook een goed jaar natuurlijk.

Allemaal leuk en aardig, maar de Ballon D'or is gewoon een grote wassen neus. Maar zelden dat de terechte speler hem krijgt. Iedereen is het er over eens dat Lewandowski hem vorig jaar verdiende, die prijs werd "afgelast". Iedereen is het er over eens dat Lewandowski hem dit jaar verdiende: Messi krijgt. Sterker nog: in Messi z'n speech laat hij zelfs bijna doorschemeren dat Lewa hem ook dit jaar had moeten krijgen. Sneijder die geen Ballon D'or kreeg. Van Dijk die geen Ballon D'or kreeg. Het is kennelijk gewoon elk jaar Messi of Ronaldo, met een enkele uitzondering hier en daar. Messi verdiende hem dit jaar gewoon niet, punt. Ja, eindelijk een prijs gepakt met Argentinië maar kom op zeg. Alleen Jorginho zou op het gebied van prijzen de Ballon D'or al meer verdienen.

4 december 2021 om 13:56

Van Dijk ipv Messi? Mijn hemel zeg het wordt steeds gekker hier. Nota bene Salah, Allison en Mane waren belangrijker voor Liverpool in 2019. Messi had absurd veel goals assists én won La Liga maar nee, de door de Engelse tabloids naar voren geschoven en destijds extreem gehypte Van Dijk zou hem ten koste van Messi én teamgenoten *topscorers zwaarste competitie op aarde* Salah, Mane, Allison moeten winnen? LOL

(van dijk was overigens wel wereldklasse dat jaar hoor, maar punt is: hij niet alleen)

4 december 2021 om 14:22

Van Dijk was niet te passeren. Je snapt hopelijk dat de Ballon D'or niet persee betekent: de speler met de meeste goals krijgt hem. Ik zeg niet dat Messi slecht is. Dat je jouw voorkeur niet onder stoelen of banken steekt lijkt me ondertussen wel duidelijk. Maar als het objectief zou gaan om de beste voetballer van het jaar wordt de prijs te vaak aan de onjuiste persoon gegeven. Volgens mij is er een andere prijs voor (inter)nationale topscorer...

4 december 2021 om 14:39

Dat statistiekje betrof een groot gedeelte uit 2018, tevens hebben Suarez en Messi in Camp Nou VVD toch aardig voor schut gezet. Ik snap dat de Ballon D'or niet automatisch naar meeste goals gaat. En ik hoop oprecht dat jij snapt dat de Ballon D'or ook niet naar speler met meeste media aandacht zou moeten gaan. Maar ik vrees van niet. Zie verschil met Ramos en Van Dijk op Ballon D'or etc

Weet iemand toevallig het lijstje van Valentijn Driessen. ?

Overigens dit is mijn lijstje

1 Salah. Laat het al meerdere seizoenen zien in de premier league. Indrukwekkend lijstje doelpunten en assists. Doelpunten zijn ook vaak wonderschoon en ontzettend belangrijk.
2 Lewandowski. Simpelweg de beste spits van de wereld. Cijfers waar je bang van wordt.
3. Benzema. Wordt steeds beter naarmate hij ouder wordt. Ongelofelijk fit. Speelde altijd in dienst van het elftal maar scoort nu zelf zijn doelpunten. Kan zelf zijn kansen creëren en voetbalt goed mee.
4. Messi. In een slecht draaiend Barcelona nog tot zulke cijfers komen zegt alles over zijn kwaliteiten en kreeg eindelijk zijn ontbrekende prijs met de Coppa.
5. De Bruyne. Al een paar seizoenen de beste middenvelder van de premier league. Heeft alles wat een middenvelder moet hebben. Loopvermogen, overzicht, goede pass en trap, scorend vermogen , verdedigd mee. Hij wordt enorm ondergewaardeerd terwijl Jorginho enorm gehypd wordt.

Waarom zeuren er mensen bij deze prijs steeds dat het niet objectief is? Doe je dat ook als mensen worden gevraagd naar hun lievelingskleur? Het is op basis van stemmen. Door mensen. Het is per definitie niet objectief. Neem wat Kamillethee ofzo.

Dit is ook ongelooflijk. Jij bent journalist in Engeland en je ziet Salah week in week uit schitteren in de PL en dan haal je het uit je hoofd om Jorginho hoger te plaatsen dan Salah.😒 Pff.

Ze spellen allemaal Lex Immers verkeerd!

Laten we wel wezen, het is ook een grote grap, deze prijs. Slaat helemaal nergens op, al of niet met uitzondering van de winnaar dit jaar.

In plaats van journalisten uit kleine landen op de korrel te nemen misschien ook even kijken naar journalist uit nederland. Blijkbaar vind hij prijzen belangrijk want jorghino is in top 3 maar dan zet hij cr7 die niets heeft gewonnen op 1.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren