Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Erik ten Hag neemt het op voor Ryan Gravenberch na kritische vraag

Laatste update:

Ryan Gravenberch beleeft geen vormdip, vindt Erik ten Hag. De middenvelder van Ajax leverde donderdag tegen Willem II (5-0 zege) de assist bij de 4-0 van Davy Klaassen, maar haalt de afgelopen maanden niet altijd het hoge niveau van zijn ploeggenoten. Op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen Willem II werd Ten Hag dan ook gevraagd of zijn pupil een vormdip meemaakt.

"Hij zit helemaal niet in een vormdip, hij haalt juist een stabiel niveau", maakte de trainer duidelijk. "Het kan altijd beter, dat eisen wij en dat eist hij ook van zichzelf. Hij is heel kritisch naar zichzelf toe. Dat hij op een heel goed niveau zit, is wel heel duidelijk en helder. Hij heeft dit seizoen al schitterende wedstrijden gespeeld." De negentienjarige Gravenberch speelde dit seizoen al 1696 minuten, verdeeld over de Eredivisie (1156), Champions League (450) en Johan Cruijff Schaal (90). In 21 wedstrijden was hij goed voor één doelpunt en twee assists.

Ook over het spel van Ajax tegen Willem II was Ten Hag zeer tevreden. Hij zag Ajax vanaf het eerste moment een hoog tempo hanteren, met 'veel dynamiek en veel beweging'. 'Het spel in de eerste 35 minuten bekoorde mij zeer. Dat was prima. Natuurlijk valt er altijd wat op aan te merken. Maar als je zoveel beweging hebt en zoveel kansen creëert, is dat natuurlijk prima. En dat met uitstekende goals tot gevolg", zegt Ten Hag.

Vind jij dat Ryan Gravenberch in een vormdip zit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerlijk is eerlijk. Hij heeft wel een vormdip. Dat is ook geen schande gezien zijn leeftijd.

3 december 2021 om 12:10

Ik vind van niet. Dit is gewoon zijn niveau en dat zegt Ten Hag ook aar dan met andere woorden. Daarnaast vertrouw ik Ten Hag in de manier hoe hij met zijn spelers om gaat. Hij geeft spelers heel lang de kans (misschien soms te lang), hij bekritiseerd en steunt ze achter de schermen EN brandt ze nooit af in de media.

3 december 2021 om 12:23

Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit zijn niveau is, goede speler met een aantal duidelijke pluspunten maar nog duidelijkere minpunten. Ik vind het wel apart dat Gravenberch ten alle tijden speelt , terwijl er voor het huidige Ajax nog veel meer opties zijn. Begrijp niet zo goed waar hij die onaantastbare status aan heeft verdiend.

3 december 2021 om 12:28

40-50 miljoen transferwaarde en grotere kans op contractverlenging is wel een goede reden om iemand een 'onaantastbare' status te geven.

Ik snap het wel, ik ben het er alleen niet mee eens.

3 december 2021 om 12:30

"ik denk eerlijk gezegd ook dat dit zijn niveau is". Huh, hoeveel spelers ken je die na hun 19e niet meer doorontwikkeld zijn tot een completere speler? De kans dat dit zijn niveau is lijkt me juist nihil.

3 december 2021 om 12:30

Ik denk niet dat dit zijn niveau is. Volgens mij heeft hij een prima schot vanaf de zestien, waaruit hij ook scoort. Nu zijn zijn inzetten te slap of te onnauwkeurig. Dat heeft te maken met vertrouwen. Wat dat betreft denk ik wel dat hij een vormdip heeft. Ik vind dat hij wat vaker van afstand moet gaan schieten. Dat mis ik ook bij dit Ajax. Je kunt een muur ook uit elkaar trekken door van afstand te gaan schieten. Dan moeten die verdedigers gaan uitstappen waardoor er meer ruimte komt voor een snelle combinatie.

3 december 2021 om 12:42

Ik bedoel qua plussen en minnen , natuurlijk zal hij zich nog wat door ontwikkelen. Maar het in 1 tempo over het veld sjokken, zal niet heel veel meer veranderen. Zijn dramatische omschakeling, de manier waarop hij duels aangaat zijn gewoon karaktereigenschappen, gaat niet veel meer veranderen dat soort zaken zijn op deze leeftijd wel gevormd. Dat zijn techniek, keuzes en traptechniek nog beter zullen worden geen enkele twijfel. Ik vind het ook gewoon een prima speler verder.

3 december 2021 om 12:46

SPetterson, daar staat wel tegenover dat ik hem nog geen enkele keer op een goede steekbal heb kunnen betrappen. Als je ziet hoe makkelijk Martinez, Blind en Tadic ballen tussen de linies door kunnen spelen, dat heeft Ryan totaal niet. Gisteren probeert ie het 3/4 x, mislukken allemaal. Dat heeft niks met potentie te maken, hij kan het simpelweg niet uitvoeren. Een beetje hetzelfde probleem met Frenkie. Alleen heeft Ryan een iets beter schot, maar een nog mindere eind/steekpass.

3 december 2021 om 12:53

Klopt, maar zoals Sanderk91 aangeeft, daar kan hij zich nog in ontwikkelen. Hij is pas 19. Dat schot had hij echter al en dat zie ik dit seizoen helemaal niet meer. Dat kan dus beter.

3 december 2021 om 13:27

Ik ben heel kritisch op Gravenberch, juist omdat ik denk dat er nog veel meer in zit. Feller worden, alerter, goed zijn momenten kiezen, en gewoon nog een paar jaar ervaring tanken. En dan staat er een geweldige speler denk ik. Maar nu is ie iets minder dan pakweg een jaar geleden.

3 december 2021 om 13:33

Precies. Komt vanzelf weer bovendrijven. Dacht men van Kokcu ook, maar die speelt nu weer heel sterk (zie cijfers). Gasten zijn.19 en 20 jaar, tuurlijk gaan ze zich nog ontwikkelen.

3 december 2021 om 13:35

Kudus is geblesseerd en Klaassen speelt ook niet super momenteel. Dus tsja….zoveel opties zijn er niet.

3 december 2021 om 14:17

@SanderK91. Vind dat ook zo bijzonder. Over Kokcu hoorde ik dezelfde onzin de laatste jaren, terwijl duidelijk was dat er heel veel inzat maar dat het er niet vaak genoeg uit kwam. Sommige spelers ontwikkelen zich snel, staan dan even stil en maken dan weer grote stappen (Vb De Bruyne) anderen ontwikkelen zich stapsgewijs (van Nistelrooij en Wijnaldum) .

3 december 2021 om 14:20

Daarbij is Gravenberch natuurlijk niet stabiel, maar wel goed dat Ten Hag hem in bescherming neemt

3 december 2021 om 14:37

Mensen zeiden vorig jaar precies hetzelfde (dit is gewoon zijn niveau) over Kokcu. En kijk die jongen nu, speelt elke wedstrijd ontzettend sterk en is heel beslissend op het middenveld van Feyenoord. Datzelfde kan natuurlijk zo met Gravenberch gebeuren.

3 december 2021 om 12:28

Volgens ten Hag is het geen vormdip. En dat maakt het eigenlijk nog erger. Dat betekent gewoon dat dit zijn niveau is.

3 december 2021 om 12:42

Is dat erg ja? Want alle spelers moeten bij Bayern belanden? Het enige wat ik belangrijk vind is dat hij het bij Ajax laat zien. Nu misschien even wat minder maar hij heeft net zo goed hele goede potten gespeeld.

3 december 2021 om 12:49

Klopt dat niet iedereen de top haalt, maar er is nog wel een verschil tussen de top en 1 van de mindere spelers van Ajax. het vervelende van Gravenberch is echter dat je het gevoel hebt dat er veel meer inzit. Soms versnelt hij op het middenveld dat iedereen moeite heeft hem bij te houden. Dus de potentie is er wel, echter zie je het vaker niet dan wel.

3 december 2021 om 14:42

@schijntrap Niet persé erg. Wel jammer. Het belangrijkste is idd dat hij het bij Ajax laat zien. En daarin schiet hij nou net tekort dit seizoen. Voegt gewoon heel weinig toe. Zowel op verdedigend als aanvallend vlak. Ook in de passing erg slordig. Maar hij is nog steeds jong dus ik schrijf hem niet af.

3 december 2021 om 13:08

Of hij kan gewoon niet veel beter dan hij nu laat zien, hij is regelmatig 1 van de mindere van het elftal. Hij is nog jong, dus hij kan gelukkig nog wel groeien. Echter is de hype er wel een beetje van af bij hem, wat ook geheel terecht is op dit moment. Kan voor nu beter bij Ajax blijven dan naar het buitenland, waar hij vermoedelijk op de bank beland.

Hij zit niet in een vormdip, dit is blijkbaar zijn niveau.. Gravenberch dacht er al te zijn met een paar prima potten. Die voelt zich al wat te groot..
komt het er nu op aan of hij écht goed is, ook mentaal, anders gaan we deze jongen terugzien bij Vitesse.

3 december 2021 om 12:10

Goed om te weten dat jij precies weet wat Gravenberch denkt en voelt !

3 december 2021 om 12:13

Zijn z’n eigen woorden, maar ik vind die gave inderdaad ook wel prettig.

3 december 2021 om 12:25

Z’n eigen woorden? Dat ie denkt er al te zijn en zich wat groot voelt? Ik kan het me niet voorstellen, maar laat me graag informeren; waar sprak Gravenberch deze woorden?

3 december 2021 om 12:35

@kamiel: nattekano doelt ongetwijfeld op de volgende uitspraak van Ryan:

"soms heb ik er wel moeite mee om na een snelle voorsprong de focus te houden. Dan word ik te gemakkelijk. De trainer kwam naar me toe en zei dat ook tegen me. Dan moet ik even een knopje omzetten."

Die uitspraak deed hij toen Ajax net opeenvolgend Vitesse (5-0), PEC (0-2), Sporting (1-5), Cambuur (9-0) en Fortuna (0-5) verslagen had. In het gesproken interview kwam dat prima zelfkritisch over, een punt waar Gravenberch aan wil werken bij zichzelf. Echter trekt nattekano het volledig uit context en doet alsof Gravenberch een of andere pipo is die de kantjes er vanaf loopt.

3 december 2021 om 12:44

Tja nattekano..... is toch ook gewoon het zoveelste trolletje die hier alleen maar zit om Ajax te bashen.

3 december 2021 om 13:12



Iedereen die ook maar iets van kritiek op Ajax heeft, is een trolletje die hier zit om Ajax te bashen? Zo'n vreemde opmerking is het helemaal niet van nattekano, het is daarnaast zijn mening over Gravenberch. Als je dit soort opmerkingen al niet meer kan maken om vervolgens zo'n kleinzerige reactie van jou te krijgen....

3 december 2021 om 14:14

Niet iedereen met kritiek op Ajax is een troll, maar sommigen, zoals jij en Janssen hierboven, zeggen nooit iets positiefs over Ajax. Of het is in de trant van: "Ja, Ajax was niet slecht, maar....".

3 december 2021 om 14:37

Ajax bashen is niet mijn hobby hoor.. Ik zie een uiterst getalenteerde jongen die de stappen niet meer zet, daarbij uitspraken doet die een jonge gast niet moet doen.
Ik heb er tientallen voorbij zien komen die allen de potentie niet hebben waargemaakt. Dat is ook mijn verwachting bij hem.. Tot zover het bashen, hoop dat het te handelen is

3 december 2021 om 19:33

@sander duidelijk, dank !

3 december 2021 om 19:38

@nattekano Moet ie dan bluffen en een onoprecht antwoord geven ? Als t om die uitspraak die Sander aanhaalt gaat, zegt ie namelijk absoluut niet wat jij hem in de mond legt. Maar goed, over t verdere verloop van z’n carrière kunnen we alleen gissen. Misschien krijg je gelijk, ik hoop van niet. Sympathieke gast, k hoop dat ie ver komt !

3 december 2021 om 12:12

Zo denk ik er ook wel een beetje over, maar dan wel op een andere manier. Vind gewoon dat hij wat nadrukkelijker zijn stempel moet drukken en dan vooral in de wat moeilijke wedstrijden, dan word het al snel tikkie terug of een mislukte actie. Iets wat stabieler en beter moet. Maar heb niet het idee dat hij naast zijn schoenen loopt ofzo. Zijn manier van handelen oogt nou eenmaal zo...

3 december 2021 om 12:18

Gunnerfan als je niet in je allerbeste vorm steekt dan ga je vanzelf sneller tikkies breed of terug geven. Dit is juist denk ik zelfkennis van hem dat hij weet dat hij in betere vorm heeft gestoken(vorig seizoen). Talent verlies je niet zomaar.. vorm is een andere kwestie en met die vorm komt zelfvertrouwen vanzelf weer terug. Hoe meer zelfvertrouwen hoe meer hij zijn stempel kan drukken.

3 december 2021 om 12:27

Snap ik heel goed. Maar wat ik bedoel. Zodra het niveau toe neemt, dan heeft Ryan het gewoon erg lastig. Ik koppel dat even niet aan vorm ofzo.

3 december 2021 om 15:11

@GunnerFan Je weet dat hij een van de betere van het veld was in de thuiswedstrijd tegen dortmund?

3 december 2021 om 12:16

Dit is zijn niveau/vorm nu.. hij haalde vorig seizoen een hoger niveau dan nu dus ik snap dit niet zo goed. Net zoals dat Frenkie volgens sommige nu ineens niet eens bij FC Emmen zou meekomen en totaal niet meer kan voetballen. Vorm is iets ongrijpbaars en zal ZEKER niet terug komen als je dit soort spelers op de bank zet, dat kan ik je wel garanderen.

3 december 2021 om 12:25

Nou Vitesse lijkt mij wat overdreven, als je ziet dat De Roon bij Atalanta eindigt dan sluit ik dat voor Gravenberch ook niet uit. Maar voor de absolute top komt hij tekort.

3 december 2021 om 13:22

Toch mooi dat we nu al beslissen dat een jongen van 19 te kort komt voor de absolute top terwijl er regelmatig nog talenten die een paar jaar ouder zijn wel naar de top worden geschreven.

3 december 2021 om 13:28

Als je al gelijk hebt, nattekano, dan is er gelukkig nog heel veel tijd om die mentale stap te zetten.

Zal een hoop waarde vertegenwoordigen, maar is de grote stoorzender. Klaassen heeft geen transferwaarde maar zou op zijn positie veel beter zijn op dit moment.
Als je m kan verkopen voor 25M en Joey Veerman kan ophalen voor 10M, gewoon doen.

Ik begrijp ook werkelijk waar niet wat hij nou telkens bij die corners komt doen… hij is 1,90M!! Leer die man eens koppen.

3 december 2021 om 12:53

Ik vraag mij af of Klaassen veel beter is. Ik vind Klaassen goed op de 10, en op de andere posities kan het, maar houdt het niet over.

Ik vind het allemaal behoorlijk pover wat hij dit seizoen op de mat legt. Is voor mij constant dissonant en ik erger me kapot aan hem. Het exceptionele talent is even niet aanwezig. Hopelijk komt hij hiervan terug, hij is natuurlijk ook nog piepjong.

3 december 2021 om 12:17

Dit inderdaad.... Tegen Dortmund speelde hij goed tot aan het strafschopgebied en toen gingen veel dingen mis. Mist op dit moment echt de scherpte in mijn optiek.

Ik vond hem gisteren juist weer eens positief aanwezig.
Speelde de laatste weken inderdaad niet altijd goed, maar komt vanzelf wel weer, no worries!

3 december 2021 om 12:29

1 helft gewoon als vanouds hoor. 2e helft had hij wel wat goede momenten. En laatste weken kun je rustig het hele seizoen van maken.

3 december 2021 om 12:35

Eens, hij liet zich gisteren inderdaad vaker goed zien dan de afgelopen weken. Blijkbaar zien veel mensen hem als een zondebok voor wanneer het wat minder gaat, want hij mocht gisteren niets fout doen of er zaten er een aantal in het live meepraten te zeuren terwijl dat bij andere spelers een stuk minder is. Het is en blijft een zeer jonge jongen (slechts 19) met een hoge potentie, dat hij op zo een jonge leeftijd vrij constant is zie ik als een positief gegeven en ik ga er ook vanuit dat hij zich de komende jaren nog kan ontwikkelen. Zowel zijn ondergrens als bovengrens kunnen nog omhoog en als dat gebeurd dan wordt het gewoon een erg goede speler. Moet hij wel goede keuzes maken over wanneer hij bij Ajax weg wil en waar hij dan naar toe gaat.

Door hem nu te laten staan krijgt zijn ontwikkeling een flinke boost. Als je in een mindere vorm steekt en je moet banken dan kom je daar maar moeilijk uit. Dat hij over uitzonderlijk veel talent beschikt ziet elke kenner, maar nu komt het er niet altijd uit. Geen schande als je 19 bent, eerder logisch. Als hij dit achter zich laat kan hij echt gaan vlammen, en door de goede keuzes van EtH gebeurdvdat alleen maar sneller. Dat je geen schade oploopt zolang die speelt is natuurlijk ook heerlijk

3 december 2021 om 12:55

Mee eens dat op de bank zetten hem waarschijnlijk niet verder helpt. Echter zie ik hem dit jaar ook geen boost krijgen. Is gemiddeld genomen dit jaar van de basis (in mijn ogen) de slechtste speler.

3 december 2021 om 14:24

Mogelijk is zijn huidige vorm inderdaad geen dip, maar is het gewoon zijn niveau en stak hij daar vorig jaar wat bovenuit. Hij is pas 19 en heeft, met zijn talent, voldoende tijd en potentie om nog een heel stuk beter te worden. Dat bereik je inderdaad eerder door te blijven spelen, dan door te banken.

hoge verwachtingen, hij speelt geen goede wedstrijden maar het is ook niet dat ajax aan het verliezen is of tegendoelpunten krijgt door hem. gewoon laten staan dus

Eerst was het de nieuwe Pogba volgens iedereen na 3 goede wedstrijden en nu is het dramatisch na een periode minder opvallend te zijn.

Misschien eerst even rustig bekijken hoe hij zich ontwikkelt voordat iedereen hem omtovert tot een topspeler. Zo veel conclusies na 3 goede of minder wedstrijden.

Vreemd na gisteren. Was in de tweede helft namelijk een van de uitblinkers. Ik vind dat hij defensief echt stappen heeft gezet en volwassener is gaan spelen (wat niet betekent dat hij als enige CVM kan spelen). Maar het is duidelijk dat het de afgelopen tijd even niet allemaal enorm lekker loopt. Kan gebeuren, als hij de lijn van gisteren doortrekt komt hij er vanzelf wel weer.

Dan is dit de enige keer dat ik het oneens met Ten Hag ben.
Alles gaat bij Gravenberch in Slow motion, zijn schoten zijn ruk.
Speelt matig in mijn ogen en hij wisselt hem nooit.
Ik zit mij vaak te ergeren als er weer een bal afkets van zijn voeten

3 december 2021 om 12:22

Voor wie moet hij hem wisselen dan? En denk je dat hij meer haar op zijn tanden en zelfvertrouwen krijgt als je een 19 jarige jongen wisselt die zelf ook wel doorheeft dat hij beter kan? Dat gaat hem echt beter maken en helpen ja.

3 december 2021 om 12:40

Klaassen en volgend jaar Veerman

3 december 2021 om 12:45

Klaassen is begonnen toch? Maar in een nog ergere vormdip. En laat die overschatte Veerman lekker in Friesland, Gravenberch is eigen jeugd die het wel zal gaan halen uiteindelijk.

3 december 2021 om 13:22

@Straatvoetbal dus je moet iemand een aai over zijn bol geven en laten staan, ook als hij slecht speelt en jong is en O dus als iemand matig speelt en er zou zogenaamd geen passende speler erin kunnen, laten wij hem maar staan dan???Wat dacht je van Klaassen bv

3 december 2021 om 13:27

Veerman? Ik denk dat die er direct uit wordt gespeeld door een jeugdspeler bij Ajax. die kan leuk voetballen als hij tijd en ruimte heeft, maar dat krijg je bij Ajax meestal niet. Is daarnaast ook geen talent meer gezien zijn leeftijd, er worden door alle buitenlandse clubs spelers opgevist uit de eredivisie die er ook maar iets bovenuit steken, dan zal het toch niet helemaal voor niets zijn dat hij op zijn 23ste nog aan de onderkant van de middenmoot mee hobbelt.

3 december 2021 om 15:13

@mitch Ten Hag zegt letterlijk dat het beter moet en dat Gravenbergh dat zelf ook weet in het interview… ten Hag is een trainer die altijd ruimte voor verbetering ziet en zal dit zelf ook wel met Ryan delen. @Sander spelen met alle ruimte kan Gravenbergh ook wel daar hebben we Veerman niet voor nodig en klaassen is natuurlijk in de beste vorm van zijn leven 😉

3 december 2021 om 15:53

@straatvoetbal kan wel zo zijn.
Je kan niet iemand laten staan terwijl hij bagger speelt.
Zitten genoeg spelers op de bank die staan te springen om zich te bewijzen en die willen spelen

"erik ten Hag neemt het op voor Ryan Gravenberch na kritische vraag "

Hij neemt het helemaal niet voor hem op, hij geeft aan dat dit zijn niveau is en dat is minder dan het een jaar geleden was. Als hij het voor hem had opgenomen, had hij gezegd, ja, Gravenberch zit in een klein vormdipje, maar dat is natuurlijk niet abnormaal voor een jongen die zo jong al zo goed is. We werken er aan om hem daaruit te krijgen en we zien dat dat duidelijk resultaat heeft...

Vind hem echt matig dit seizoen eerlijk gezegd. Althans de laatste 2 maanden vind ik hem zeker wel in een vormdip verkeren. Die assist van gister: zulke acties wil je structureel zien wekelijks. Ik vind hem te vaak laks/nonchalant overkomen. Is hij echt een wereldtalent? In het tweeluik tegen Dortmund vond ik de jongere Bellingham veel beter en meer indruk maken, dat is dan een wereldtalent. Of als ik kijk naar het niveau wat een Gavi nu al aan tikt, dat heb ik Gravenberch nog niet zien doen. Ook Frenkie de Jong bij Ajax vond ik veel beter. Ik denk dat als Kudus in vorm is en fit blijft, dat hij Gravenberch met gemak uit de basis kan houden. Eerlijk is eerlijk. Gravenberch moet uit deze dip komen, dan progressie tonen in zn ontwikkeling en dan pas aan een transfer naar een grote club denken.

Als stabiel niveau betekent…continu dom balverlies hebben dan is hij heel stabiel ja.

Kan iemand ongeveer 5 goede wedstrijden van Gravenberch opnoemen in heel 2021? Ik niet namelijk, sterker nog er zijn misschien hooguit 2-3 wedstrijden geweest waarin hij niet duidelijk de slechtste op het veld was. Het is echt enorm jammer dat Kudus constant geblesseerd is anders zou hij Gravenberch er met gemak uitspelen. Als er komende zomer iemand 40-50M over heeft voor Gravenberch dan kom ik hem brengen op de fiets.

3 december 2021 om 12:57

Als hij niet beter wordt, dan zou het mij verbazen als hij meer dan 30 miljoen oplevert. Natuurlijk zie ik zijn potentie, maar als die potentie er niet een keer uitkomt, dan ga je daar geen 30 miljoen voor geven.

Eigenlijk is dit een enorme diss van Ten Hag naar Gravenberch. Want als je stelt dat hij geen vormdip heeft maar dat dit zijn niveau is, dan zeg je eigenlijk dat Gravenberch er niet zoveel van kan. Die jongen kan echt wel veel beter als hij er wat meer energie en scherpte in zou stoppen.

Hij is gehyped zoals de meeste jonge voetballers bij Ajax. Ze draaien allemaal mee bij Ajax. Maar zodra ze op eigen benen moeten staan, vallen ze door de mand.
Daar kan hij verder niets aan doen. De meeste journalisten in NL zijn Ajax supporters. Ze raken snel enthousiast van een jonge voetballer.
Wat kan Gravenberch nou echt goed? Waar blinkt hij echt in uit?

Hij belandt net als Klaassen bij een club als Werder Bremen.
Daarom moet je veel respect hebben voor ten Tag. Hij haalt het maximale uit spelers.

Hij heeft de flegmatiek van een topvoetballer. Maar ook een soort nonchalanche in zijn spel wat dat weer opheft. Hij was aangeschreven als potentieel wereldtop en kreeg vergelijkingen met Pogba. Ik moet het eerst nog even zien. Als ik een voorspelling mag doen dan zal middenmoot premier league zijn max zijn.

3 december 2021 om 13:29

Ik denk eerlijk gezegd dat hij de middenmoot van de Premier League fysiek niet aan kan. Mist duelkracht en zijn omschakeling is erg zwak. In de Premier League zijn dat wel twee kwaliteiten die je nodig hebt. Alleen voetballers met exceptionele positionele en technische bagage kunnen daarmee weg komen en dat heeft hij niet. Ik denk niet dat deze speler 40 tot 50 miljoen gaat opleveren, als ik het op dit moment moet beoordelen. Misschien moet Ajax er ook niet te rauwig om zijn als ze hem na dit jaar moeten verkopen vanwege de contractperikelen. Tis ook niet alsof ze er niets voor zullen krijgen. Gewoon t poppetje doorschuven.

We hebben allemaal gezien dat hij veel beter kan toch? Er was een kleine periode dat hij elke wedstrijd een 8 of 9 scoorde. Ten Hag zegt dat hij nu een constant niveau heeft en dat dat goed is. Als dat betekent dat hij nu steeds een 6- scoort dan leg je de lat toch niet hoger? Je wilt toch liever naar een constante 8 of 9? Dat daar dan af en toe een onvoldoende tussen zit is niet meer dan logisch, voetballers zijn net mensen 😉

Oei. Betekent dit dan dat dit zijn niveau is en dat hij eerder boven zichzelf uitsteeg? Dat zou zonde zijn boor zijn carrière...

Beter Gravenberch nog veel laten spelen, je verliest er niet door en het voetbal wordt zelden minder. Flink proberen te cashen voor hem in de zomer, hij staat hoogaangeschreven en er is veel hype in het buitenland. En dan kun je gewoon Kudus en Taylor laten concurreren voor die plek.

Ik snap heel weinig van de hype mbt Gravenberch. Hij heeft soms een leuke dribbel en hij werkt keihard, maar ik zie hem zo weinig bijzonders doen. Imo was Bazoer een stuk verder op die leeftijd. Jammer hoor.

Waar hebben we het over?! Deze jongen is 19 jaar en wordt alleen maar beter en beter. Misschien verwachten sommige mensen 10 tot 15 goals per jaar maar het is in mijn ogen meer een verbindingsspeler. Hij is een van de weinige die het hele middenveld kan oversteken, heeft een prima techniek en is fysiek sterk. Hij moet alleen wat minder slordig zijn in de passing maar dat komt wel met de jaren. Ik heb hem er graag bij in het elftal!

Eigenlijk zegt Ten Hag dus, maar hij heeft geen vormdip, maar hij is gewoon niet zo'n goede speler. Vind ik eigenlijk ook wel, maar tis een beetje een mindere versie van Kokcu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren