Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mark Rutte brengt in Tweede Kamer slecht nieuws aan amateurvoetbal

Laatste update:

Mark Rutte is niet van plan om de sluitingstijd voor amateursporten enkele uren op te schuiven. Een deel van de Tweede Kamer had verzocht om dat tijdstip te verzetten naar bijvoorbeeld 20.00 uur, maar het verzoek wordt door Rutte afgeschoten. "Ik heb hier grote moeite mee", aldus de demissionair ministerpresident tijdens het coronadebat.

"Je krijgt dan weer grote groepen mensen die gaan bewegen met brengen en halen", beargumenteert Rutte. "Dat kunnen we niet hebben." Onder andere D66, CDA, SP en GroenLinks vragen om verspoeling van de maatregelen voor amateursporters. SP en GroenLinks willen dat dat in ieder geval gaat gelden voor buitensporters.

Rutte is echter niet van plan om daar gehoor aan te geven. Volgens de demissionair premier zijn de zorgen in de ziekenhuis momenteel te groot om aan versoepelingen te denken. Rutte vroeg de Kamer om in elk geval met alternatieve maatregelen te komen, om versoepelingen voor amateursporters eventueel te compenseren. Hij beloofde wel dat jongeren als eerst de kans krijgen om weer 's avonds te sporten, in het geval daar ruimte voor komt.

Voor het amateurvoetbal betekenen de uitspraken van Rutte slecht nieuws. De KNVB annuleerde de wedstrijden in de A-categorie (prestatieve competities) voor komend weekend al. Nu de amateurs ook de komende weken niet 's avonds mogen trainen, lijkt de voetbalbond genoodzaakt om ook de wedstrijden na dit weekend te cancellen. Voor de B-categorie (recreatieve competities) gaat het competitieprogramma bij zowel de jeugd als senioren wél door. Teams die niet willen voetballen, kunnen op coulance en medewerking van de voetbalbond rekenen. De KNVB komt naar aanleiding van het Kamerdebat binnenkort met een besluit over het amateurvoetbal de komende weken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Je krijgt dan weer grote groepen mensen" nee, in de sportschool is het nu lekker rustig tussen 16 en 17. Deze maatregel werkt enkel averechts op het geen ze willen bereiken.

1 december 2021 om 21:46

Exact. Eerst was alles daar mooi verspreid, nu iedereen hutje mutje op minder dan 1,5 meter zonder mondkapje in een binnenruimte. Exact zoals ze het wilde zien toch!!

1 december 2021 om 21:50

Ja das echt bout in de sportschool. Ik train altijd in m'n lunchpauze, nu ist opeens vol.

1 december 2021 om 21:52

Het is helemaal vol in de sportschool ja, vraag me serieus af of iemand daar goed over na heeft gedacht.

3 december 2021 om 11:53

Nee dat doen ze totaal niet. Ze doen maar wat! Bij mij is de sportschool 24/7 open. Nu gaat iedereen juist rond dezelfde tijd..

1 december 2021 om 22:01

Als dat zo is, moeten daar ook meer maatregelen worden genomen. De intentie van de maatregelen is minder contactmomenten. Logisch gevolg is dat er binnen de mogelijkheden die overblijven weer plaatsen komen waar het juist drukker wordt, zoals nu de sportschool. Dan is de enige logische maatregel om dat ook enigszins aan banden te leggen op dit moment.

1 december 2021 om 22:09

Ze hebben gewoon zomaar wat gedaan de Toekomst dat zie je toch zelf ook wel? Alle sporters gaan de sportschool in omdat ze hun eigen sport niet kunnen doen in de avond. Wat had het kabinet bedacht dan met deze rotzooi?

1 december 2021 om 22:14

@sander1410, dat een groot gedeelte van Nederland overdag gewoon aan het werk zou zijn.. Ik vind dat ze dit wel van tevoren hadden mogen verwachten en dus ook direct maatregelen hadden moeten nemen om overvolle sportscholen te voorkomen. Gewoon de helft of minder als maximale bezetting, alleen op afspraak, alleen met QR-code etc. Gewoon ook dat meer reguleren. Het is onverkoopbaar dat het in de sportscholen nu zo druk is, terwijl we met elkaar moeten zorgen dat de zorg weer onder controle komt.

1 december 2021 om 22:18

''moeten daar ook meer maatregelen worden genomen''? Misschien werken de maatregelen dan niet. Ik wil niet in jouw Toekomst leven, De Toekomst

1 december 2021 om 22:20

Ben het helemaal met je eens. Het komt op mij over alsof ze echt zomaar wat gedaan hebben. Tuurlijk ze kunnen weinig goed doen maar zulke onlogische beslissingen maken maakt het er niet beter op.

1 december 2021 om 22:34

@sander1410, maar weet je wat het mooie is aan dit? Als de overheid sportscholen (deels) sluit/beperkte bezoekers toestaat, ontstaat er ergens anders weer een logisch punt waar teveel mensen samenkomen om te sporten of iets anders te doen. Dat probleem van te drukke plekken verschuift daardoor steeds. En elke keer dat het verschuift, lijkt het heel logisch dat het daar drukker wordt én de overheid dus dom dat ze daar niks aan hebben gedaan op voorhand. Echter snap ik wel dat de overheid niet 10 stappen vooruit kan denken wat dit betreft. Ze constateren nu waarschijnlijk drukte in de sportschool en grijpen daarop misschien in. Volgende week is het dan overdag druk in de kroegen en grijpen ze daar in. Dan gaat iedereen elkaar thuis opzoeken en moeten ze daar weer op in zetten. Zoiets verschuift steeds.

1 december 2021 om 22:43

Oh, dit is echt een goede reden idd, dat het probleem van drukke plekken steeds verschuift om dan steeds stap voor stap alles te sluiten. Kan je daarom niet gewoon wat meer spreiden?! Of zou dat niet in ze opgekomen zijn? Zeker in de buitenlucht is er niks aan de hand! Sporten is super gezond. Maar daar hebben een Bruls en Rutte helemaal niks mee.

1 december 2021 om 22:46

Of je laat de sportschool gewoon haar normale tijden hanteren?

1 december 2021 om 22:56

@barcalover123, dan is het toch ook de hele tijd druk? Dat maakt het probleem alleen maar groter.. @Formus, jouw suggesties klinken als hoe het was voor de laatste maatregelen werden ingevoerd en dat pakte op dat moment niet zo goed uit...

1 december 2021 om 22:58

@sander ik kan dit gewoon niet geloven. 70 procent sport normaal gesproken in de avond. Van die mensen kan het overgrote deel niet rond de huidige tijden. Er zal best een piek zijn tussen 16 en 17, maar die is niet vergelijkbaar met de piek in de avonduren.

1 december 2021 om 22:59

De toekomst. Hoezo is het dan hele tijd druk? Alsof de sportscholen hele dag door druk zijn. Zo heb je mensen die in ochtend en middag trainen en zo heb je mensen die in avond trainen. Nu heb je dat de groep die in avond traint in ochtend en middag gaat. Dan is et toch logischer dat drukker is. Ook kan je toch ook een reserveringssysteem hanteren? Laat je de gym hele dag open en laat je mensen reserveren voor plekje. Wordt et te druk dan kies je een rustiger tijdslot.

1 december 2021 om 23:01

Klopt De Toekomst, het is natuurlijk slimmer om binnen te sporten dan buiten toch? Wat de leden hier zeggen klopt gewoon, ze weten niet wat ze doen en wij (amateur voetballers) zijn daar de dupe van.

1 december 2021 om 23:05

@barcalover123, precies. Pluspunt daarbij is dat je verschillende leeftijdsgroepen ook een beetje bij elkaar houdt. 10/11 uur ochtends zijn normaal gezien een beetje de bejaardenuren. Nu gaan mijn neven van 20 die om 1 uur pas college hebben, in de ochtend trainen ipv om 7 uur avonds.

1 december 2021 om 23:06

@shevanr7, dat zeg ik nergens.

1 december 2021 om 23:28

Maar De Toekomst toch, misschien was het zoals voor de nieuwe maatregelen ook wel gewoon beter. Het was niet zo dat sporten een grote besmettingsbron was, waarschijnlijk kleiner dan ie nu is. De winst was makkelijk te pakken op de scholen, maar nu proberen ze met kunst en vliegwerk, door overal wat in te perken, de situatie te verbeteren. Na de kerstvakantie zullen ze zichzelf weer op de borst kloppen, dat de maatregelen uiteindelijk toch gewerkt hebben, terwijl het dan puur de vakantie was. Net zoals het dipje dat we hadden tijdens de herfstvakantie.

1 december 2021 om 22:04

Ik was vandaag om 11:00 in de sportschool, wist niet wat ik zag. Ongelofelijk wat een mensen.
Vooral oudere mensen bij ons. Ze gooien die lesjes ook helemaal vol: 10 x spinning per dag ipv 3 keer. Ja wat denk je dat je dan krijgt?

En weet je wat nog het meest bizarre is: de sauna is gewoon open. Zit daar gewoon 30 man in een klein hokje.
Maar mijn avondje buiten trainen gaat niet door. Wat een onzin begint dit te worden.

1 december 2021 om 22:20

Dat is dan de fout van de sportschool houder en niet van Rutte . De eigenaar/manager moet de regels handhaven en anders maar dicht.

1 december 2021 om 22:25

@droadnagel. Dat doen ze. Door om 17:00 dicht te gaan en QR te controleren. Er was alleen in het voorjaar een maximum dus ze moeten verder niets handhaven

1 december 2021 om 22:39

''dat is dan de fout van de sportschool houder en niet van Rutte''. Doe eens een stap terug, Wie heeft deze regels ingevoerd? Rutte of de sportschool houder?

1 december 2021 om 22:42

De sportschool houder moet zorgen dat iedereen veilig kan sporten , niet te veel mensen binnen , qr-code controle enz .

1 december 2021 om 22:47

Droad dus de sportschool persoon moet nu ook mensen met qr code gaan afwijzen omdat daar druk is binnen? Ja verkoop dat maar aan de consument. De enige hier die er teringzooi van maakt is Rutte.

1 december 2021 om 23:03

@barcalover123, helemaal mee eens, je hebt een QR code omdat je graag je sport wilt doen of ergens een hapje wilt eten vervolgens word je afgewezen omdat er te veel man is, voor wat heb je dan een QR code? Zodat je het kan gebruiken wanneer het een ander uitkomt blijkbaar.

1 december 2021 om 22:24

Ze willen dat je allemaal als een nerd thuis blijft. En toch gaan mensen massaal naar buiten. Zijn er nog mensen die kunnen luisteren haha.

Dat doen ze nu ook, maar dan op een ander tijdstip. Of ze zoeken naar alternatieven. Toch hopeloos met dat zooitje daar, maar wat zal het demolition kabinet het interesseren.

Zal nu voor de meeste amateurs wel winterstop zijn. Gelukkig was die er al bijna en waren er niet veel wedstrijden meer, dus dat scheelt enigszins. Eind januari weer verder en maar inhalen in maart en april doordeweeks. Als het mag van die clowns

1 december 2021 om 22:02

Clowns? Alsof zij dit soort maatregelen voor de lol nemen...

1 december 2021 om 22:10

Ik denk niet dat hij doelt op het feit dat ze deze maatregelen voor de lol nemen maar meer het feit dat ze zichzelf voor schut zetten door steeds een wankel beleid aan te houden waardoor ze niet meer serieus te nemen zijn na twee jaar.

Althans zo lees ik het.

1 december 2021 om 22:49

Misschien niet voor de lol maar er is niet heel goed over na gedacht. Dan ben je idd een clown. Het is toch logisch dat als je openingstijden van sportschool korten maakt dat er meer mensen in een korte tijdsbestek gaan gymmen? Of heeft Rutte daar niet zo goed over na gedacht? Mensen die namelijk in avond trainen gaan natuurlijk voor 5 uur gymmen.

1 december 2021 om 23:03

@barcover123, het zal niet alleen dat zijn. Mensen die normaal voetballen of een andere sport doen naast fitnes, zullen nu meer gaan fitnessen. Mensen die normaal buiten hardlopen, zullen nu door het weer misschien naar binnen gaan. Vakanties zijn bij de meeste mensen voorbij, dus meer mensen zijn weer in het land, dus ook meer mensen met een abonnement voor fitnes die er nu gebruik van willen maken. Er zijn meer dingen die mee (kunnen) spelen waardoor het nu drukker is in de sportschool. Belangrijkste is denk wel de maatregelen, maar ook niet de enigste. Hoe dan ook, sportscholen langer ophouden gaat denk niet werken. Dan is het een langere tijd veel te druk.

1 december 2021 om 23:22

@de toekomst, ik moet wel een beetje lachen om je argumenten. Vakanties zijn bij de meeste mensen voorbij? We zitten in december Overigens hang ik al jaren meerdere dagen in de gym rond en rond dit jaargetijde is het nooit op zijn drukst of in de buurt daarvan. We zijn namelijk ver van de zomer en de summerbody's.

Volgens mij kan Barcalover dat denk ik het zelf het beste uitleggen. Als ik het me goed herinner hangt hij fulltime in de gym rond voor zijn werk

2 december 2021 om 07:05

Haha primetime die tijd is voorbij. Hoef gelukkig zelf niet meer aanwezig te zijn behalve als ik zelf moet trainen. Maar nee ik verhuur inderdaad nu een sportschool aan pt’ers in Amsterdam en de periode oktober tot eind december is minst drukke periode van het jaar. Januari is er altijd een stijging maar vanaf februari/maart daalt het weer tot mei en dan wordt het wat drukker. Het is nu vooral drukker omdat mensen die graag avond trainen zich verplaatsen naar overdag. Het is zo niet handig. Het systeem die we hanteerden jaar terug was veel efficiënter. Laat sportscholen open en zorg dat ze een reserveringssysteem hebben. In combinatie met de qrcode krijg je dus bijna geen besmettingen lijkt me.

2 december 2021 om 10:24

Summerbodies are made in winter primetime

2 december 2021 om 11:14

@barcalover123, ahh, oke. Komt ook overeen wat ik zie

@ironmanutd, klopt helemaal maar er zijn genoeg mensen die denken dat ze in april/mei nog wel 15 kg kunnen afvallen of een sixpack kunnen kweken. Dat kan opzich ook wel maar de mensen die zo denken zijn niet degene met aanleg hiervoor

Pff beleid is toch om gek van te worden. Laat mensen lekker in de buitenlucht sporten. Gebeurd zo ontzettend weinig en binnen zitten is veel slechter voor je.

Er van uitgaande dat iedereen toch gaat sporten, maar dan op andere tijdstippen. Dan levert dat toch helemaal geen winst op qua minder bewegingen? Alleen maar meer drukte op de beperkte tijden. Vooral voor bijvoorbeeld sportscholen zie ik dat een groot probleem geven. Ikzelf ging altijd rond 10u/half 11, lekker rustig. Nu kan ik alleen nog op zaterdag en zondag, net als veel mensen die gewoon doordeweeks werken. Dan zal het idioot druk zijn en daarbij is dat ook het enige moment dat ik bijvoorbeeld ergens een biertje kan drinken of naar de winkel kan gaan. Het zal wel erg druk zijn zaterdag overal en dan zal Rutte wel weer zeggen dat dit niet de bedoeling is.

Om moe van te worden jongens. Afgelopen week hebben ze bij mij op de Club om 6:30 getraind. Gaat mij net een stapje te ver. Het is toch ook zo dat er bewezen is dat besmettingen in de buitenlucht weinig tot niet voorkomen?

Ik snap dat ze keuzes moeten maken en dingen willen proberen om te kijken of het werkt of niet. Alleen je wordt echt moe van de dingen die ze steeds doen waarvan bewezen is dat ze niet werken of extra nut hebben.

Ik vraag mij af of ik met de info die zij hebben dezelfde keuzes zou hebben gemaakt. Beste schippers staan aan wal zeggen ze altijd. Alleen hun beleid is momenteel gewoon ruk en geen peil op te trekken.

Ook altijd die exacte tijdstippen en leeftijden alsof Corona rekening houden met de tijd of leeftijden.

Lekker alles in een bepaalde kortere tijd indelen zodat het dan drukker is en iedereen op elkaar staat in bijvoorbeeld sportscholen. Terwijl mensen daar juist komen om weerstand op te bouwen. Ook echt een onzin dat je niet na 5'en mag sporten in de buitenlucht alsof je daar de corona aan elkaar doorgeeft. Dit kabinet slaat echt heel erg door het is pappen en nathouden.
Bijna een jaar geleden dat we gestemd hebben en er is nog niet eens een kabinet. Wat een ongelooflijk zooitje. Dit kabinet lijkt wel een stel scholieren die bezig zijn met een aantal projecten maar niet met elkaar samen kunnen werken en dat zo lang mogelijk proberen uit te stellen.

1 december 2021 om 22:07

Je hebt gelijk. Wat er nu in de sportscholen gebeurt is ook onwenselijk. Kan me niet voorstellen dat ze daar niks op verzinnen. Zo creëer je besmettingshaarden.

1 december 2021 om 23:33

Juist, een verruiming van de openingstijden zou de mensen mooi verdelen. Zoals van Gaal het mooi zou zeggen 'ben ik nu zo slim of jullie (de mensen in den Haag) zo dom?'

En de scholen blijven open waar juist heel veel besmettingen plaatsvinden. Had die de twee weken voor kerst gewoon thuis gelaten en even online les gegeven. Zou een veel beter resultaat opleveren dan deze schijn maatregelen. Hoelang mogen Rutten, De Jonge en co nog aanklooien?

Die man heeft helemaal niks met sport. Meer met schaken. Favoriete stuk: toren... Maar het partijkartel en piepkuiken laten hem en die clown op gekleurde schoentjes gewoon hun gang gaan.

1 december 2021 om 22:10

Het partijkartel? Volgens mij heeft het volk hem/zijn partij duidelijk gekozen. Zelfde geldt voor de overige partijen uit het vorige kabinet. Het volk heeft op zo'n manier gestemd dat die partijen weer een kabinet kunnen vormen, dus zo ontevreden was het volk niet. Beetje meer respect voor de keuze van het volk, ook al is het niet jouw keuze.

1 december 2021 om 22:17

@de toekomst Duidelijk op wie jij heb gestemd haha just a joke.

Maar oprechte vraag meestal zie ik je pro de keuzes van de overheid reageren met af en toe wat kritiek maar in grote lijnen lijkt het alsof je het met de keuzes eens bent. Uiteraard wil ik niks voor je invullen dus hierbij de vraag. Klopt mijn conclusie?

1 december 2021 om 22:28

@jajoh89, dat klopt redelijk. Ik ben het niet perse met alle keuzes eens, vind het verschrikkelijk hoe de overheid een soort "reactievoetbal" blijft voeren in plaats van een duidelijk stappenplan/vastigheden in te bouwen, de communicatie (lees: wisselende standpunten) vind ik verschrikkelijk slecht en zo zijn er nog wel meer punten van kritiek. In het begin kon je nog zeggen dat het nieuw was, er een crisissituatie was waarin snel handelen nodig was en er door de combinatie van die twee factoren ook acceptatie moest zijn voor fouten. Echter had ik nu wel beter beleid verwacht in plaats van hobbelen van crisismoment naar crisismoment. Dat gezegd hebbende zitten we nu toch weer in een crisismoment. Code zwart nadert in het ziekenhuis. De zorg (waar ik persoonlijk niks mee heb en waar ik of mijn familie ook niet de dupe van is) onder een veel te grote druk staat en ik het dus wel begrijp dat de overheid nu weer zo hard in probeert te grijpen. Ook dat is weer gebrekkig/mag van mij harder en duidelijker, maar ik begrijp het wel.

1 december 2021 om 22:40

Het volk koos ook voor de PVV als tweede partij in het verleden, maar die werden toen buitenspel gezet. Dus van democratie is niet echt sprake en dan kun je niet spreken van de keuze van het volk.

1 december 2021 om 22:41

@detoekomst bedankt voor de uitleg! Hier was je niet toe verplicht en vind je uitleg ook duidelijk en helder.

Ik snap je punt ook wel inderdaad. Ik zelf ben niet gevaccineerd en ben best bereid daaronder te leiden aangezien het mijn eigen “keuze” is. Echter het beleid van het kabinet mag ook rechtlijniger/harder. Je kan niet altijd iedereen tevreden houden en het naar zijn zijn maken. Juist het feit dat het altijd halve keuzes zijn zorgt ervoor dat men de vinger naar elkaar gaat wijzen.

Polarisatie is het woord van 2020 en 2021 en ik hoop oprecht niet dat het het woord van 22 zal worden.

1 december 2021 om 22:42

@De Toekomst
Dat een deel van het volk stemt op een partij van een bewezen pathologische leugenaar wil niet zonder meer zeggen dat het goed is. Dus nee nul respect voor deze man.

1 december 2021 om 22:48

@El Fenomeno, in principe met je eens hoor. Wat mij betreft wordt de PVV net zo behandeld als alle andere partijen. Ik zou er zelf niet op stemmen, maar vind wel dat politieke partijen elkaar niet zo uit horen te sluiten als ze met de PVV doen. Elke partij met zoveel stemmen zou een serieuze gesprekspartner moeten zijn voor een te vormen kabinet. Aan de andere kant werd de PVV op voorhand al uitgesloten door veel partijen, dus dan kan je ook zeggen dat de meerderheid van het volk indirect koos voor het uitsluiten van de PVV en het dus democratisch is. Maar alsnog vind ik zelf dat ze met een partij die zoveel zetels haalde op zijn minst in gesprek moesten gaan. Kom je er dan niet uit? Oké, kan gebeuren, maar op voorhand uitsluiten vind ik te ver gaan.

1 december 2021 om 23:03

Verkeerd beleid heeft niks te maken met een verkiezingsuitslag. Johan Derksen lepelt b.v. alles op wat Rutte verkeerd heeft gedaan in de afgelopen jaren, maar stemt nog gewoon op hem. Het is een beetje als met de rattenvanger van Hamelen: ze blijven ondanks alles achter hem aanlopen. Trouwens, heel veel volk stemt al niet meer. Waar zou dat toch aan liggen?? Laat onverlet dat je een uitslag moet respecteren. Maar verkeerd beleid wel blijven benoemen!

1 december 2021 om 23:05

Door welke partijen is de zorg uitgekleed??

1 december 2021 om 23:13

@De Toekomst: Waarom in gesprek gaan als je al bij voorbaat weet dat je niet met die partij kan regeren? Stel je eens voor, Agema als Minister van financien. Ze kan niet eens statistieken begrijpen.

@El Fenomeno: Ondemocratisch? Bedoel je net zoals hoe de PVV is ingericht? Ik geloof dat je zelf niet eens begrijpt hoe democratie werkt. Het gaat niet om de grootste partij. Het gaat om de meerderheid in de Tweede Kamer. Al bestaat het kabinet uit 20 van de kleinste partijen, zolang ze samen maar de meerderheid vormen. Daar heb je geen PVV voor nodig.

Wat een ironie. De PVV wordt buitenspel gezet. Wat is de PVV telkens met buitenlanders en met name moslims aan het doen? Wat was het ook al weer met Marokkanen? Meer of minder?

@jajoh89: Ik ben het er niet mee eens, maar eindelijk zie ik iemand die de consequenties van zijn keuzes wil dragen. Voor zo'n instelling heb ik ontzettend veel respect. Ik ben het over de rechtlijnigheid volledig met je eens. Kritiek op Corona en vaccinaties etc. ben ik even helemaal zat. Over beleid, keuzes, grondrechten etc. daar mag gerust feller over gediscussieerd worden.

1 december 2021 om 23:22

@pinko ik stem altijd links, maar zie daar absoluut geen goede leider tussen zitten. Behalve dat veel mensen uiteraard uit egoïsme op de vvd stemmen, faalt links tot mijn teleurstelling ook al jaren. Er zit ook veel te weinig verschil tussen de partijen op punten die veel mensen belangrijk vinden.

2 december 2021 om 12:16

Dat klopt helemaal. Links is niet meer eerst opkomen voor mensen die het zonder hulp niet kunnen redden en zorgen voor een evenwichtige verdeling van de beschikbare middelen; oftewel eerst de onderkant en dan langzaam naar boven. Maar klimaat is nu helemaal hip. Dit terwijl er wetenschappelijk niet kan worden aangetoond dat dit de eerste nood is voor de mens. Naast dat de eventuele vergaande maatregelen die Nederland wil nemen, een druppel betekent voor onbewezen minimale temperatuurdaling. En ook nog eens niet opgelet op school toen de ijstijd onderwerp was. Echter, kijkend naar de samenstelling van onze Tweede Kamer en onze regering, met als resultaat gestuntel op allerlei belangrijke onderwerpen, vrees ik voor ons land wanneer we belanden in zaken die over leven en dood gaan. Dat baart me nog de meeste zorgen.

En het maar raar vinden dat steeds meer mensen het gevoel hebben dat politici in een totaal andere wereld leven en we steeds meer in een laagvertrouwen samenleving terechtkomen.

1 december 2021 om 23:17

Toch is de partij die in de (mentale) gezondheidszorg heeft gehakt, de partij die de gewone burger voor de multinationals laat betalen, de partij verantwoordelijk voor de toeslagenaffaire en ga zo maar door alsnog gegroeid. Ik kan het nog steeds niet bevatten.

Sorry hoor maar ik zal het wel niet snappen maar die ‘grote’ groepen mensen voor het halen en brengen heb je nu toch nog steeds alleen op een ander tijdstip. Snap de effectiviteit niet zo van alles om 5 uur dicht want als je wat wilt doen blijf je het alsnog doen alleen voor 5 uur. Maar goed hij het gewoon om het wat makkelijker te houden een paar weken 5 uur dicht en daarna weer lekker normaal.

1 december 2021 om 22:40

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar heel veel mensen in Nederland werken fulltime en kunnen/willen geen vrij vragen om te trainen, uit eten te gaan of iets anders te doen wat op dit moment na 5 uur niet meer kan. Dat is allemaal winst qua het verminderen van contactmomenten.

1 december 2021 om 22:48

@de Toekomst, de meeste mensen werken ook maar maximaal 8 uur per dag en aangezien een groot deel van kantoorwerkend Nederland thuiswerkt en daardoor geen reistijd heeft is er genoeg ruimte om een uurtje te gaan sporten. Dat kon denk ik iedereen wel bedenken. Mensen die niet op kantoor werken, werken in dit land vaak achterlijk vroeg of hebben onregelmatige diensten

1 december 2021 om 22:53

De toekomst heb je dan rekening gehouden met dat bijna iedereen nu thuis werkt? En misschien dat uurtje reizen gebruikt voor sporten? Of misschien in zijn lunchpauze gaat?

2 december 2021 om 00:03

@barcalover, ik neem dus aan dat jij thuiswerkt. Ga voor de grap eens een stukje toeren met de auto tussen 16u en 18u. Thuiswerken is voor bizar veel mensen niet meer de norm hoor. De snelwegen en steden (hier in het Oosten) zitten weer bomvol verkeer.

Die snapt er echt helemaal niets van. Ik vertrek om 07.00 en ik ben 17.30 thuis. Ik heb gewoon geen moment meer om even te sporten in de gym, een training te geven in de avond. Dat zijn mijn ontspanning momenten.

1 december 2021 om 22:52

ja precies hetzelfde, heb liever een gewone lockdown dan dit want dit gaat de besmettingen echt niet tegenhouden plus ik kan niet sporten

Ja de zorg kan het niet aan, maar hoe komt dat?
Kapot bezuinigd door de huidige kartel.
En dan denk je?
Vergroot de ic capaciteit? Maar nee, alle moties met de andere kartel partijen afwijzen en het bijzonder niet willen vergroten... alsof ze het erom doen.

1 december 2021 om 23:56

Met al die miljarden staatssteun voor bijvoorbeeld horeca, cultuur en mkb hadden ze hele mooie dingen voor de zorg kunnen doen.....

En maar mensen die zeuren dat de maatregelen niet werken. Nee, nogal logisch als niemand zich er aan houdt. Wat zijn we toch dom in ons vrije westen.

1 december 2021 om 23:54

Blijkbaar wil dus niemand die maatregelen. Maatregelen die worden genomen om ons te beschermen. Blijkbaar wil het volk dus niet beschermd worden, althans niet ten koste van alles/heel veel vrijheden.

1 december 2021 om 23:57

Klopt dat niemand zich eraan houdt. Dat is overduidelijk. Doet niets af aan het feit dat het maar halfslachtige maatregelen zijn en slecht gehandhaafd worden.

2 december 2021 om 00:05

De paar politieagenten die ik ken willen ook helemaal niet handhaven omdat zij het ook niet met de regels eens zijn.Daarnaast ben ik het uiteraard met je eens dat dit halfslachtige maatregelen zijn.

2 december 2021 om 08:13

Nee maar dat is ons poldermodel. Je kan beter een paar weken alles dichtgooien, maar dan moet iedereen weer steun en dat kost geld en dan gaan alle wappies weer met dingen gooien in Amsterdam en dat is vervelend.

2 december 2021 om 12:18

In principe begin je dan weer van voor af aan. Je sluit het land voor enkele weken, krijgt de besmettingsgraad en ziekenhuisopnames omlaag en worden de maatregelen opgeheven. Vervolgens komen mensen weer in contact met elkaar, besmettingscijfers het aantal patienten op de IC stijgen weer.

Vaccinatiegraad kan hier natuurlijk een verschil in maken, maar hoeveel rek zit er nog in? 88,7 procent boven 18 heeft atm alleen de eerste prik, 85,2 procent de tweede. Kunnen we de vaccinatiegraad omhoog krijgen of moeten we accepteren dat er ongeveer 10 procent van de bevolking is die zich nimmer zullen vaccineren? Hoe robuust is onze zorg om hiermee te blijven dealen?

De huidige maatregelen zie ik als een oplossing om op korte termijn ziekenhuizen te ontlasten. Wat ik persoonlijk hoopte is dat de maatregelen ons gedrag op langer termijn zouden beinvloeden: minder overvolle wegen, steden, clubs etc. We centreren ons alsmaar weer op dezelfde plekken en gaan zelfs over tot onnodige excessen: constant demonstreren, rellen, belachelijk veel huisfeestjes etc. etc.. Hoe hoog je vaccinatiegraad ook mag zijn, centralisatie van mensen blijft altijd de grootste risico voor besmettingen. Dus je hebt helemaal gelijk met je opmerking hoe dom we zijn in het vrije westen.

Wat mijn persoonlijke grootste punt van kritiek is is dat er geen plan lijkt te worden gemaakt voor het langer termijn. Momenteel wordt er meer tijd en moeite geinvesteerd in de schuldige zoeken: de niet-gevaccineerden. En ja ik vind ook dat ze deels schuldig zijn. Maar daar ligt de oplossing niet. Ook niet in dwang. Zelfs bij de hoogst haalbare vaccinatiegraad zullen we immers besmettingen krijgen en dus een deel van de bevolking (ouderen of mensen met overgewicht) op de IC belanden. Is onze huidige zorg hier op langer termijn robuust genoeg voor? Ik denk het niet.

De hoop wordt momenteel op vaccinaties en corona pillen gelegd. Hoop is onzekerheidsfactor nummer 1. Vooral vanwege het feit dat het virus zich blijft evolueren en daarmee de wetenschap/pharmaceutica altijd achter blijft lopen.

2 december 2021 om 12:19

jezus, had niet verwacht dat mijn tekst zo lang zou zijn. Dank voor degene die de moeite neemt om het te lezen.

2 december 2021 om 23:49

Haha, vrij lange tekst ja.
Ben het met je eens dat het beleid continu lijkt berust op brandjes blussen in plaats van structureel iets aanpakken. De vaccinatiegraad gaat echt niet veel hoger meer worden. Mensen die die prik nu nog niet gezet hebben zullen vast hebben gevonden hier een hele goede reden voor te hebben. Nu de cijfers ook bij gevaccineerden weer oplopen zal dit zeker geen aanmoediging zijn om het alsnog te doen lijkt mij. Ben zelf wel gevaccineerd en als er een nr 3 nodig is, druk die er dan ook maar in maar ik vind het ook schandalig op welke manier er nu naar de ongevaccineerden wordt gewezen als 'schuldigen'. Het is een virus, een virus dat van plan lijkt te blijven. We gaan het niet 'verslaan'. We moeten er gewoon mee leren leven. Stap 1 is de zorg opschalen, stap 2 en 3 ook.

Als ik alle reacties hier lees wordt het tijd dat alle beperkingen los worden gelaten en we code zwart in het ziekenhuis dus maar moeten laten gebeuren.
De vreemde regels die nu weer bedacht zijn door de overheid zijn bedoeld om mensen zo min mogelijk verplaatsingen te laten maken. Wij zijn dan degenen die per se moeten sporten of per se moeten winkelen in die beperkte openingstijden. Dat het dan te druk is logisch want het is ook helemaal niet de bedoeling dat iedereen dan in de sportschool of winkel rond gaat lopen. Je moet thuis blijven. Dit is gewoon bedoeld als een verkapte lockdown.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen verwijt maar een constatering. Ik doe hier zelf, heel bewust, net zo hard aan mee.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren