Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kenneth Perez hekelt gedrag van Bas Nijhuis: ‘Dat vind ik niet goed!’

Laatste update:

Kenneth Perez hekelt het theatrale gedrag van Bas Nijhuis tijdens de wedstrijd tussen Feyenoord en Heracles Almelo. De scheidsrechter keurde in de eerste helft een doelpunt van Luis Sinisterra af nadat hij door VAR Marc Nagtegaal naar de kant was geroepen. Nijhuis liet duidelijk blijken die beslissing met tegenzin te nemen. "Dat vind ik niet goed! Fluit niet!", is de reactie van Perez op die houding van Nijhuis.

Na een slordige openingsfase van beide kanten was het Feyenoord dat als eerste het net liet bollen. Giacomo Quagliata raakte de bal kwijt aan Alireza Jahanbakhsh, die de linksback van Heracles op leek te vangen. Daarna werd Luis Sinisterra razendsnel door Fredrik Aursnes in stelling gebracht en scoorde de aanvaller. Hoewel Nijhuis meermaals duidelijk maakte met gebaren dat hij vond dat er geen sprake was van een overtreding van Jahanbakhsh, dacht VAR Nagtegaal daar anders over. De dienstdoende arbiter keurde de openingstreffer in minuut elf met zichtbaar tegenzin af.

Perez vond het een overtreding, maar is niet te spreken over het gedrag van Nijhuis. "Trek je eigen plan", aldus de Deen. "Ga daar niet kijken, beetje theater, wat we wel van hem kennen. Als jij niet vindt dat het een overtreding is en je ziet dat op dat scherm, fluit dan niet! Het lijkt mij dat degene met de fluit de baas is. Misschien is het omdat hij anders later teruggefloten wordt door zijn baas, maar op dat moment is hij de baas. Maar dan moet hij dat theater niet doen van: ik wil dat doelpunt niet afkeuren, maar het zijn de regels."

Ook de rol van de VAR wordt bekritiseerd door Perez. "Wat ik vooral vind is dat als de scheidsrechter niet fluit, dan vind ik het eigenlijk niet voldoende voor de VAR om hier in te grijpen. Als de scheids hier fluit, zeg ik: overtreding, dat snap ik wel. Maar hier hoeft hij niet voor naar de kant geroepen te worden. Ik vind het niet een grove fout. Jahanbakhsh komt wel degelijk een beetje naar voren en zet zich met zijn handen af op Quagliata."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelijk heeft die. Als iemand altijd schijt aan de regels heeft, is het Bas wel. En dan nu je laten corrigeren door de VAR bij een 50-50 moment…

1 december 2021 om 23:57

Eens. Wel de grote jongen uithangen maar je wel gewoon laten corrigeren.
Wie is er eindverantwoordelijk en wie is ondersteunend. Popie jopie is te druk met meningen tv maar gaat gewoon zelf nu ook de mist in. Niet kwaad op VAR zijn maar bij jezelf te rade gaan.

Hij kijkt naar die beelden en als je kan liplezen kan je zien dat hij dan nog zegt....ik vind het niks hoor.
Die Var heeft te veel invloed gehad.

1 december 2021 om 21:20

Als je 5 minuten nodig heb om het iets te vinden dan hebben teveel twijfel en moet je toch gewoon doorspelen.?

1 december 2021 om 21:41

Helemaal mee eens. Al had ik het enigszins ook begrepen als de scheidsrechter direct zeld had afgefloten voor een vrije trap, maar Nijhuis vond het in eerste en tweede instantie niks en floot er uiteindelijk toch voor. Dat klopt van geen kant.

1 december 2021 om 21:47

Hij stond erboven op en kon het prima beoordelen.
En als je dan 5 minuten nodig heb maak je je wel belachelijk. Nijhuis had voet bij stuk moeten houden is idd eindverantwoordelijke

1 december 2021 om 22:14

Inderdaad. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in eerste instantie fluit.

1 december 2021 om 22:19

@Tygo82, juist. In eerste instantie fluiten had ook acceptabel geweest in dit geval, maar het op zo'n manier later terugdraaien is vreemd. Zo zwaar was de overtreding ook weer niet. Gewoon slecht gedaan door Nijhuis. En hij mag blij zijn dat Feyenoord alsnog wint, want anders had dit nog veel groter uitgemeten geworden.

1 december 2021 om 22:48

Even een sidenote:
Ik vind het wel mooi dat Feyenoorders en Ajacieden (met een tegengesteld belang) hier elkaar in kunnen vinden.
(situationele) objectiviteit bestaat !!!

1 december 2021 om 23:06

@De Toekomst ik vindt dat je de spijker op de kop slaat hier. Als de scheidsrechter direct fluit; prima. Zou ik het mee oneens zijn persoonlijk, maar kan je mee leven. Maar een VAR die bijna 5 minuten nodig heeft om een lichte overtreding wel of niet te zien? Waarna de scheidsrechter het zichtbaar nog steeds niet eens is met de VAR beslissing, maar er toch in mee gaat? Dat is inderdaad een heel discutabele situatie.

1 december 2021 om 23:59

Maar wie is eindverantwoordelijk? Popie Jopie draait nu om en is boos op de var maar hij fluit. Draaikont

1 december 2021 om 21:40

Mee eens, maar wie is daar eindverantwoordelijk voor? Nijhuis zelf. Hij vond het niks, is netjes gaan kijken, vond het nog niks en floot er toch voor. Dan is Nijhuis gewoon de zwakke schakel.

1 december 2021 om 22:14

Maar de var zet hem onnodig voor het blok

1 december 2021 om 22:17

Klopt, maar Nijhuis heeft in het verleden vaak genoeg laten zien ook dan zijn eigen plan te kunnen trekken. Dat het voor hem soms beter is om naar de VAR te luisteren, oké, maar dit was niet het moment om daarmee te beginnen.

1 december 2021 om 22:49

Eens met De Toekomst.
Als Bas de ballen heeft die hij pretendeert te hebben, veegt hij de vloer aan met de VAR.

2 december 2021 om 18:57

Ik vind niet dat de VAR hem voor het blok zet. De VAR vindt het blijkbaar een overtreding, ik vond het ook een overtreding. Maar als Nijhuis dat niet vond moet hij dit dus nooit uiteindelijk beoordelen als overtreding. Nijhuis is fout hier, niet de VAR. Nijhuis was niet verplicht de VAR over te nemen, hij had gewoon bij zijn standpunt kunnen blijven.

Als Bas het geen overtreding vindt kan hij toch ook na het zien van de beelden toch gewoon de goal goedkeuren? Daarom moet je ook zelf als eindverantwoordelijke de beelden kijken. Anders kunnen we die schermen meteen weg laten halen en de VAR de eindbeslissing laten nemen. Bas moet eens ophouden met dat theatrale gedrag. Fluit dan niet, in plaats van daar een beetje hypocriet te staan doen.

1 december 2021 om 21:57

“ Anders kunnen we die schermen meteen weg laten halen en de VAR de eindbeslissing laten nemen.” Dat zou ik als Nijhuis fluit sowieso wel een goed plan vinden.

2 december 2021 om 00:01

Helemaal mee eens Martijn R. Bas is een draaikont en zwetser met teveel media exposure!

Als die VAR hem laat komen, dan moet Bas de goal wel afkeuren. Die VAR had dit gewoon niet moeten doen en de beslissing moeten laten bij Bas!

1 december 2021 om 21:23

Tuurlijk niet. Dan laten ze hem komen om het nog eens te beoordelen. Als hij het dan echt zo'n onzin vindt keurt ie het toch lekker niet af. Dat toneelspelen.... bah bah. Doe er dan wat aan als het zo'n onzin is.

1 december 2021 om 21:25

De scheidsrechter blijft de baas op het veld. Als Bas het echt zo'n onzin vond, had hij hem kunnen afkeuren. De VAR had inderdaad 0 reden om Nijhuis naar het scherm te laten komen, maar Bas had alle mogelijkheid zijn eigen keuze te maken. Nu komt hij zelf over alsof hij complimenten probeert te vissen van mensen die de rol van de VAR niet kennen.

1 december 2021 om 21:27

Bas moet niks afkeuren omdat de var dat wilt. Bas is eindverantwoordelijke en als hij openlijk zo laat zien dat hij het niks vind dan moet die ze gewoon overrulen

1 december 2021 om 21:29

Nee de scheidsrechter bepaald, de VAR is er voor rode kaarten, penalties en doelpunten.. maar alsnog bepaald de scheidsrechter, VAR is een instrument, een hulpmiddel cq ziet het van een andere oogpunt, maar een VAR mag nooit beslissen..

Ik vond het ook heel bizar dat die hem uiteindelijk afkeurde. Met tegenzin deed die dat en zo werkt het niet en stelletje amateurs bij de VAR wil ik niet eens woorden aan vuil maken

1 december 2021 om 21:32

De var is er toch om overtredingen te zien die de scheids over het hoofd ziet? Als het een overtreding was heeft de var zijn werk goed gedaan! Als Basje er niet tegen kan moet ie maar stoppen met fluiten. De regels zijn vast gelegd, daar moet een scheids niet zijn eigen draai aan geven.

1 december 2021 om 21:36

Nijhuis zag de overtreding niet over het hoofd, hij keek gewoon naar de situatie. De VAR moet inderdaad een middel zijn, in dit geval moeten ze zich nergens mee bemoeien.

1 december 2021 om 22:40

Als het een overtreding is en de scheids ziet het anders moet de var juist ingrijpen. Wie zegt dat de scheids alles goed heeft gezien. Daarvoor is toch de var?

Nou ja, het is duidelijk een overtreding, dus moet afgekeurd worden. Maar vind ook er hier gewoon enorm overdreven geïnterpreteerd wordt wat Nijhuis hier denkt. We hebben geen idee wat hij denkt.

1 december 2021 om 21:48

ik zie een verdediger dien de bal kwijt raakt en daarom tegen een tegenstanders oploopt en zich aanstelt. En als je als scheids eerst vind dat dit geen overtreding is en daarna zo'n 5 minuten over moet doen om eventueel iets verkeerds te zien dan sta je niet sterk in je schoenen.

2 december 2021 om 19:07

Ik ben misschien niet objectief maar jijnook niet. Ik zie een verdediger die de bal voorbij een speler speelt en die spelen blokt de verdediger door zichzelf in te draaien. Ik vond dit een overtreding, maar wat hier fout ging was dat Nijhuis het niet vond en zich toch bedacht terwijl nog steeds niet vond dat het een overtreding was. Hij had bij zijn beslissing moeten blijven, nu maakt hij zichzelf ongeloofwaardig. Fout Nijhuis punt. Ik had er vrede mee kunnen hebben als hij goed was gekeurd hoor. Want in mijn ogen had hier gelijk voor moeten worden afgefloten, dan was deze discussie nooit ontstaan want dan had die goal nooit gevallen. Ik denk dat hier 70% van de gevallen voor wordt afgefloten. Maar bij Nijhuis weet je dat hij dat niet doet en dus nogmaals hij had bij zijn beslissing moeten blijven.

Ik denk dat Nijhuis de VAR niet wilde overrulen omdat hij dan de KNVB op zijn dak krijgt. Ligt sowieso al onder een vergrootglas en als hij dan ook al niet naar de VAR gaat luisteren dan geven ze hem zo ook geen wedstrijden meer in de Eredivisie. Is ook al Europees te zien dat ze niet van mensen houden die niet in de pas lopen.

1 december 2021 om 21:49

Denk je dat? Hij kan kijken, maar zal zelf een beslissing nemen, niet de VAR.

1 december 2021 om 21:58

Toch hebben die scheidsrechters vaak het gevoel dat ze de VAR beter niet kunnen overrulen want stel ze hebben het daarna toch fout word er geroepen:' 'waarom hebben we een VAR als de scheids er niet na luistert''. Of ''deze scheids doet toch waar hij zelf zin in heeft dus die mag wel paar wedstrijden KKD fluiten''. Vooral Nijhuis die toch al eigenwijs is en niet lekker ligt bij de KNVB en niets Europees meer fluit zal wel 3 keer nadenken voor hij de VAR overruled.

Dat is het ook, als ie meteen fluit voor een overtreding, prima. Beetje licht, maar ok. Maar hij vindt het gewoon niks en dan moet de var gewoon z'n klep houden.

1 december 2021 om 21:52

Inderdaad, de VAR moet zich gewoon niet bemoeien met dit soort 50/50 momenten. Dan krijg je straks bij bijna elke goal een VAR moment, omdat er bin aaltijd wel iets gebeurd.

1 december 2021 om 23:38

Ik vond de overtreding op Trauner meer een 50/50 moment maar dan voor een rode kaart. Maar daar gebeurt dan weer niets mee

2 december 2021 om 19:12

Eens maar dat staatclos van deze situatie. VAR moet beoordelen omdat er een goal uit komt, ik denk dat 70% van deze situaties worden afgefloten en dus daarom laat hij Nijhuis naar het scherm komen. Maar Nijhuis had gewoon bij zijn beslissing moeten blijven. En niet als een klein kind mokkend overstag moeten gaan.

Meer scheidsrechters zoals Bas zou top zijn!

Nijhuis zit iedere wedstrijd die hij fluit in zijn eigen show. Hij is de steracteur. En zo lang Derksen hem verdedigt en pusht, krijgt hij zijn eigen podium.

Er is toch ook eigenlijk vrijwel niks aan de hand. Zulke momenten zijn er tientallen van in een wedstrijd en nooit wordt er gefloten en nu ineens wel? Ik vond het maar apart. Typisch "voetbalwedstrijd contact"

De VAR had hier naar mijn inziens niet moeten ingrijpen. Er was geen sprake van een overduidelijke fout.

Bas zal er alles om doen om zelf in de picture te staan. Gefeliciteerd het is hem weer gelukt. Iedere andere oplossing was minder publiciteit voor Bas geweest dus daarom kiest hij er voor om met veel gespeelde pijn deze beslissing te maken. Het word tijd om full-time de showbizz in te gaan en als niet meer lastig te vallen.

Bas Nijhuis. Van de week nog zeggen dat hij zich niet voor het karretje laat spannen en het een beetje laten voorkomen dat hij zijn eigen plan trekt , laat zich nu terug fluiten door de VAR. Hoe geloofwaardig ben je dan ? Hij zegt het ene en doet het andere, past goed bij dat groepje mannen van de VI.

Het was dit of nooit meer een wedstrijd krijgen dan is de keus niet moeilijk als je graag een wedstrijdje fluit.

2 december 2021 om 10:41

eens, maar dan moet ie zijn mond houden voor de TV. Als ik zijn manager was zou ik goed nadenken of Bassie wel in een team kan werken en niet beter ergens voor zichzelf kan werken. Misschien op TV iets?
Als ik een van zijn assistenten was zou ik ook twijfelen om met Bas door te gaan. Als je een fout maakt word je afgebrand op TV.

Fout of niet, maakt me niet uit. Ik vind het een kansloze reactie om zijn collega's af te vallen, terwijl hij zelf besloten heeft en eindverantwoordelijk is. Voor de TV moet ie dan gewoon zeggen dat ze als team gefaald hebben (of niet). Ontzettend laf om de je collega's de schuld te geven, niet echt een teamplayer die Bas.

Kan niemand ervoor zorgen dat die Pérez niet meer op tv komt? Alles is toegestaan...wel op legale wijze natuurlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren