Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Messi lijdt eronder om in de kou en de sneeuw te moeten spelen'

Laatste update:

Lionel Messi lijkt langzaam uit zijn schulp te kruipen in het shirt van Paris Saint-Germain. De aanvaller nam zondag tegen Saint-Étienne (1-3) alle assists voor zijn rekening en nam als ultieme bekroning maandagavond zijn zevende Gouden Bal in ontvangst. Desondanks heeft hij flink moeten wennen aan de weersomstandigheden in Frankrijk, zo vertelde Luis Suárez tijdens het Ballon d'Or-gala. De vriend en voormalig ploeggenoot van de Argentijnse ster onthulde dat Messi er moeite mee heeft om in de vrieskou te moeten spelen.

Messi won maandag voor de zevende keer in zijn carrière de prestigieuze Gouden Bal, die hij in ontvangst nam van Suárez, met wie hij goed bevriend raakte tijdens hun gezamenlijke periode bij Barcelona. De twee aanvallers spreken elkaar nog altijd regelmatig en gingen afgelopen zomer nog samen op vakantie naar Ibiza. “We spreken elkaar elke dag, we proberen te voorkomen dat we elkaar te lang niet spreken”, zei Suárez voor de camera van het Argentijnse TNT Sports. "We praten over de wedstrijden, over onze familie. Hij vertelde dat hij eronder lijdt om in de kou en de sneeuw te moeten spelen. Hij moet wennen aan het weer, dat is zeker.”

Suárez, die tijdens de Ballon d'Or-verkiezing zelf op de zeventiende plaats eindigde met acht punten, vertrok in de zomer van 2020 van Barcelona naar Atlético Madrid. Het was voor hem wennen om na ruim zes jaar geen teamgenoot meer van Messi te zijn. “Het was moeilijk om in het shirt van Atlético in het Camp Nou tegen hem te spelen”, bekent de aanvaller. “Als ik met Uruguay tegen Argentinië speel is het anders, dat zijn altijd leuke wedstrijden, al blijft het moeilijk om tegen Messi te spelen.”

Messi was bij de bookmakers de favoriet om de Ballon d’Or te winnen. Uiteindelijk bleef hij zijn grootste concurrent Robert Lewandowski 33 punten voor. De Argentijn richtte zich in zijn dankwoord tot de spits van Bayern München. “Het is een eer om tegen Lewandowski te strijden”, zei Messi. “Je was vorig jaar de winnaar van de Ballon d'Or en France Football zou je die prijs moeten geven. Je was gewoon een topper, en jij moet de prijs ook in huis hebben.” Lewandowski kende een uitstekend 2020, maar ging vorig jaar niet met de prestigieuze award aan de haal, omdat de verkiezing toen werd afgelast vanwege de coronapandemie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mensen beseffen nog steeds niet hoe moeilijk het is om je aan te passen aan een nieuw land, cultuur, taal en het weer. Dat gaat namelijk niet zo makkelijk. Tuurlijk is het Messi maar ook hij moet zich aanpassen, zeker omdat hij al zijn hele leven bij Barcelona heeft gespeeld. Ik denk zeker dat hij wat tijd nodig had om in te komen bij PSG. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij dit seizoen weer tot een ongekend hoog niveau gaat komen. Het is een kwestie van tijd. Ook al denk ik nog steeds dat Neymar, Messi en Mbappe het niet gaat worden. Neymar is nu geblesseerd dus we zien voorlopig Mbappã£â©, Messi en Di Maria. Wat op zich wel gunstig is want Di Maria verdedigt namelijk wel mee.



30 november 2021 om 12:57

Dit geldt ook voor Ramos want was bij Real 1 van de beste verdedigers ter wereld en moet er ook in komen zeker na een blessure.

Denk dat beide niet naar PSG hadden moeten gaan eigenlijk.

30 november 2021 om 13:46

@thegreenwave moest zeggen dat Ramos vn het weekend wel echt goed speelde ondanks zijn lange afwezigheid.

30 november 2021 om 13:58

Hoe kan je nu zeggen dat Ramos last heeft van aanpassingsproblemen? Als die nog bij Real speelde dan was hij ook gewoon geblesseerd geweest.

30 november 2021 om 15:25

Ik denk dat het voor een verdediger makkelijk is om je aan te passen aan een team dan een aanvaller.

Ramos is ook een ander karakter, er waren beelden online hoe hij iedereen na de wedstrijd knuffelde, en kusjes gaf op de wangen van zijn teamgenoten, Ramos zijn leiderschap merk je al heel snel.

Messi is altijd bescheiden geweest.

30 november 2021 om 15:38

Bescheiden is denk ik niet het juiste woord. Introvert lijkt me beter want verder js het wel een mannetje met een enorm ego. Hoe hij griezman een jaar lang heeft genegeerd of toen ibra kwam, wou hij in de spits spelen. Nee ik vind messi alles behalve bescheiden

30 november 2021 om 16:56

Haha jij gelooft die sensatie onzin, Messi negeerde Griezmann helemaal niet.

30 november 2021 om 18:48

Zijn toch echt beelden van, en ook tijdens wedstrijden was te zien dat hij werd overgeslagen.

1 december 2021 om 00:47

Dat was allemaal uit zijn context getrokken die beelden, en overgeslagen? Nochtans heeft Messi nogal wat assists gegeven aan Griezmann en zag ik hem vaak de combinatie opzoeken met hem.

1 december 2021 om 06:32

Misschien is die inderdaad introvert en praat hij gewoon niet veel maar ik vergeet 1 overtreding nooit meer waar ik dood om heb moeten lachen. Hij werd als een rugbyspeler getackeld en daar bleef die heel bescheiden in. Hij is gewoon de allerbeste, je kan wel zeggen dat hij dit jaar niet had verdiend maar je kan ook zeggen dat hij hem eigenlijk 15 x had moeten winnen.

30 november 2021 om 13:01

Sorry maar die regels gelden niet voor een 'goat' en al helemaal niet in een farmers league. Altijd maar excuses voor Messi.

30 november 2021 om 13:37

Ik ben geen grote Messi fanboy ofzo hoor. Ik zeg alleen dat ik zeker begrijp waarom hij wel een paar maanden nodig heeft om te wennen aan zijn nieuwe omgeving. Mensen denken altijd zo makkelijk dat je er in 1 keer staat ofzo. Messi is ook gewoon een mens. Heeft het de laatste weken trouwens wel prima op orde. Maar goed mensen hier kunnen blijkbaar wel gelijk aanpassen als ze wat nieuws doen.

30 november 2021 om 15:40

Tuurlijk heb je wat tijd nodig om je aan te passen. Denk dat het voor hem wel makkelijker is als voor het overgrote deel van de mensen. Denk ook niet dat dit is waarom hij niet zo goed presteert, hij wordt ook ouder en haalt al meerdere jaren zijn top niveau niet meer.

30 november 2021 om 21:38

Precies! Een "goat" ben je niet als je zo lang de tijd nodig hebt om je aan te passen aan een andere competitie in een ander land.

Bij "gewone" spelers is dat begrijpelijk maar juist bij een speler als Messi kan dat niet door de vingers. Dat hoort juist extra zwaar mee te tellen.

Grote spelers hebben een hele andere maatstaf en dan moeten we ze ook zo beoordelen. Des te meer ik het belachelijk vind dat er juist mensen zijn die hem zelfs in dit geval alleen maar in de kont kruipen.

30 november 2021 om 13:08

Klopt inderdaad. En Ramos gaan we denk ik niet in de basis zien bij PSG Kimpembe komt uit de jeugd. Razend populair bij de fans ga je die eruit halen voor een 35 jarige Ramos die geen restwaarde heeft. En Marquinhos is aanvoerder en is onomstreden en blijft zeker staan.

30 november 2021 om 15:17

Als de sjeiks zeggen dat Ramos moet spelen heeft Poch. Niks vertellen vrees ik.

30 november 2021 om 15:41

Kimpembe? Die mag de veters van ramos niet strikken. Een fitte ramos speelt altijd

30 november 2021 om 16:03

Dus je gaat een zelf opgeleide speler die het gewoon al een paar jaar uitstekend doet. Reserve aanvoerder is, basisspeler in de Franse ploeg. Razendpopulair bij de supporters die heel fanatiek zijn uit het elftal halen omdat Ramos moet spelen? Is geen enkele reden voor

30 november 2021 om 16:06

Ze gaan natuurlijk allemaal wedstrijden spelen en misschien Wordt er wel overwogen om met 3cvs te spelen.

30 november 2021 om 13:09

Wat een onzin verhaal zeg. Hij is niet naar de andere kant van de wereld vertrokken. In Barcelona is het niet elke dag 32 graden en in Parijs sneeuwt het niet elke dag. Dus dat wennen aan de weersomstandigheden is totale onzin. Bovendien is hij in augustus toch al naar Parijs vertrokken? Sneeuwde het toen ook al in Parijs?

30 november 2021 om 13:27

Het geldt niet alleen voor het weer. Ik zeg toch ook taal, cultuur en de club zelf. Het is niet in 1x goed ofzo. Als je naar een ander land gaat kan het soms maanden duren om je daar op je gemak te zijn. Lekker makkelijk praten alsof het in 1x goed gaat.

30 november 2021 om 13:48

Ik kan me voorstellen dat wanneer je van de krottenwijken van bijvoorbeeld Brazilië en Argentinië naar Nederland gaat dat het dan ff wennen is. Maar van Barcelona naar Parijs is echt geen cultuurshock hoor.

En heb je een verklaring voor het feit dat Messi het laatste jaar in Barcelona veelal sjokkend over het veld ging? Is het opeens veel warmer geworden daar waardoor hij niet meer voluit kon gaan? Messi was ooit de beste maar is allang niet meer de voetballer die hij ooit was. Het is een schande dat deze man nog zoveel verdient. Hij heeft een motivatie van 3 keer niks. Er zijn miljoenen kinderen/jong volwassen die voor een 1% van wat hij verdient zich totaal uit de naad zouden 'werken', want uit eindelijk zijn we allemaal met voetbal begonnen omdat we het leuk vonden, als hobby.

30 november 2021 om 13:52

@paulr_1982, Messi sjokt al jaren zo op het veld. Dus ja is dat nieuw? Nee totaal niet. Volgend jaar wordt die ook al 35 dus ja dat is meer dan logisch dat je niet meer bent zoals 10 jaar geleden. En die vergelijking met verdienen is ook zo nutteloos. Ga er maar zelf lekker aan staan als je zoveel wil verdienen. Zo is het nou eenmaal in het voetbal. Als er mega veel geld rondloopt dan krijgen de hoofdrolspelers daar altijd wel een groot deel uit.

30 november 2021 om 14:00

shockt of sjokt? Ik vind het nogal shockend dat iemand die tientallen miljoenen per jaar verdient zo over het veld loopt te sjokken. Hij is nooit de meest actieve speler geweest bij balverlies, maar de laatste 2 jaar heeft hij serieus overal schijt aan.

En wat heb ik er mee te maken?

En juist dat is mijn punt, Messi is geen hoofdrolspeler meer, hij presteert niet dus waarom zou hij nog 40 miljoen per jaar moeten verdienen? En 35 al, zo zo wat een leeftijd zeg. Heeft hij zijn plekje in een aanleunwoning al geregeld? Ronaldo is 36 jaar, maar die haalt het niet in zijn hoofd om zo lamlendig over het veld te lopen.

30 november 2021 om 15:54

Messi heeft nooit veel meters gemaakt, steekt zijn moeite in aanvallen. Tijdens een WK hadden Robben en Sneijder in 2 wedstrijden even veel kilometers als Messi in 3 potjes haha. Zolang je scoort kom je er mee weg, scoor je even niet krijg je het tegen je

30 november 2021 om 16:30

@JK-Ajax: En hoeveel heeft Messi dit jaar gescoord? En hoeveel heeft Lewa dit jaar gescoord? 41 goals in de Bundesliga is echt ongekend!

30 november 2021 om 13:13

Ik vind dit maar een slap excuus.
Ikzelf ben 5 x verhuisd naar het buitenland, en ja het is even wennen een nieuwe omgeving maar dat wilde niet zeggen dat mijn werk er onder ging lijden.
Het spelletje is overal hetzelfde . Elf tegen elf , één bal , twee goals en 90min de tijd om de bal zo vaak mogelijk in de goal te krijgen vd tegenstander.

Ja het is lastig kwa Sociaal leven om dat weer op een leuk niveau te krijgen. Maar op het werk moet het juist makkelijker zijn om je draai te vinden.

30 november 2021 om 13:21

Hangt dat ook niet af van je persoonlijkheid? Je hebt nu eenmaal mensen die minder goed met verandering kunnen omgaan dan andere mensen. Jij hebt daar weinig last van blijkbaar maar dat wil toch niet zeggen dat dat voor alle mensen hetzelfde is?

Messi woonde +20 jaar in Barcelona, is het dan zo abnormaal dat hij 2 maanden moet wennen aan zijn nieuwe leven? De laatste wedstrijden lijkt hij trouwens zijn draai gevonden te hebben.

30 november 2021 om 13:39

PSG speelt ander voetbal dan Barcelona. Jouw werk is totaal niet te vergelijken met die van Messi. En daarnaast heeft PSG sowieso een heleboel spelers erbij gekregen. Dus die moet je in 1 systeem proberen te krijgen. Wat nog steeds niet goed gaat hoor want het spel van PSG is nog steeds niet best.

30 november 2021 om 13:24

Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit maar in België vriest het overdag nog niet hoor. In de avond is het wel heel koud maar dat is ook nog maar een dikke week zo.

30 november 2021 om 15:50

Grapjas er werken in QATAR arbeiders die uit Pakistan en India komen er zullen ook mensen zijn die uit wat koudere plekken komen zoals Islamabad en die werken in QATAR voor misschien 5 euro per dag in de brandende zon en dan zou Messi zich niet kunnen aanpassen aan sneeuw en kou.

30 november 2021 om 17:03

Heeft echt helemaal niets met elkaar te maken dit.

ik vraag me altijd echt af of ze het zo overdreven bedoelen, of dat dat pas bij de vertaling mis gaat.

Lijden onder t feit dat je voor 50 miljoen bij iets lagere temperaturen moet voetballen. Wat kan het leven zwaar zijn.

Ik snap dat het prettiger is met 18 graden, dus ik gok dat de vertaling de woorden niet helemaal juist weergeven.

30 november 2021 om 12:59

Ik vraag me af of jij en mensen die net als jij constant over het geld beginnen niet moe worden van zichzelf. Oh hij verdient zo veel, dus meneer mag nergens onder lijden. Je begrijpt toch wel dat wat Messi voor jou is, jij weer voor een persoon uit een 3e wereld land bent? Mag jij nu ook niet meer lijden of het zwaar hebben?

30 november 2021 om 13:15

nee, het gaat me om het woord lijden. Dat is toch zwaar over de top. Iemand die het wat koud heeft, of niet zo lekker speelt, die lijdt niet, die heeft het wat minder naar zn zin.

Ik ben gezond, heb werk, gezin, vrienden, eten en een dak boven mijn hoofd. Dus ik lijd niet.
Ik word flink chagrijnig van de corona met alle maatregelen en ik heb liever dat het buiten 25 graden is dan dit snert weer. Maar dat is toch geen lijden.

30 november 2021 om 13:51

amen, beter had het niet verwoord kunnen worden!

30 november 2021 om 14:49

Disco22, ik moet Nederland79 hier gelijk geven. Tuurlijk kan hij het wat minder naar zijn zin hebben, maar lijden, dat doen jij en ik niet en dat hoort hij zeker niet te doen.

1 december 2021 om 02:44

Het is inderdaad iets van lost in translation. Lijden is de letterlijke vertaling, maar gebukt gaan onder is de figuurlijke betekenis.

1 december 2021 om 05:27

@nederlandNiet zo dramatisch. 'Lijden' is een uitspraak in Spaanstalige landen die hier letterlijk wordt vertaald, wat dus een andere uitwerking geeft.Om het naar 'goed' Nederlands te vertalen:' Ik ga er kapot van.'

Arme Messi. Zou hem niet meer in de kou laten spelen als ik PSG was..

30 november 2021 om 12:55

Ja geeft hem maar alvast winterstop, dit is niet goed voor hem. Arme Messi...

30 november 2021 om 13:46

Gewon heel slap excuses voor zijn povere prestaties..

30 november 2021 om 23:29

Zometeen krijgt hij nog griep

Suarez heeft hier 100% gelijk. Na 20jaar in Spanje gespeeld te hebben moet je inderdaad wennen aan de nieuwe weersomstandigheden. Messi lijkt er steeds meer gewend aan te raken, oftewel binnenkort is hij gewoon weer de oude!

30 november 2021 om 13:23

Daarvoor zou Eibar toch echt moeten verhuizen naar Frankrijk, anders zie ik dat niet snel gebeuren.

Echt een mooiweervoetballer dus Natuurlijk is het geweldig om in een tijd te leven dat Messi en Ronaldo de voetbalwereld keer op keer deden verbazen, maar hun tijd als beste spelers ter wereld zit er wel zo'n beetje op en daarom is de Ballon d'or voor Messi een beetje lachwekkend. Ik vind dat je naar de prestaties van het jaar moet kijken, niet naar het oeuvre. Stel afgelopen jaar was het eerste jaar van Messi geweest, dan had hij nooit deze prijs gewonnen.

30 november 2021 om 13:11

Aan de journalisten, spelers en bondscoaches wordt gevraagd om een top vijf te kiezen uit de dertig namen van de shortlist, op basis van iemands individuele en collectieve prestaties in het afgelopen jaar, kwaliteit van de speler en met inachtname van de carrière van de speler.
Kortom: ze kijken als het goed is naar beiden. Dat Messi hem won vond ik niet lachwekkend. Wat mij betreft zo ongeveer 50/50 met Lewandowski. De uitslag liet dat ook zien.

30 november 2021 om 13:16

Desondanks was Messi in een zogezegd 'minder seizoen' maar bij 6 doelpunten minder betrokken dan Lewa in zijn allerbeste seizoen.

De twee beste spelers van 2021 staan bovenaan. Wel geloof ik dat Messi door zijn status net dat extra tikkeltje stemmen gekregen heeft en hij daardoor Lewa net kon voorblijven.

Maar het feit dat Messi de Ballon D'or wint als lachwekkend bestempelen is.. tja, lachwekkend.

30 november 2021 om 13:37

Of je bent niet juist geïnformeerd of je zit glashard te liegen: voor club heeft Lewa 54 goals assists en Messi 40, oftewel 14 goals assists verschil, Lewa staat op 1 gevolgd door Haaland, Benzema Mbappe, terwijl Messi op plek 5 samen met Muller. En voor land heeft Lewa 15 goals assists, en Messi 14 dit jaar: oftewel Lewa heeft 15 goals assists meer dan Messi, niet "bij maar 6 doelpunten". Misschien verstandig om niet al die leugenachtige Photoshop onzin van 12 jarige Messi fanboys vol zelfverzonnen statistieken online te geloven? Verschil is 15 goals assists, niet 6. Edit: gezien je reactie hieronder, hier een betrouwbare bron, officiële cijfers Transfermarkt/goalscorer of the year 2021/top 5 leagues+CL+EL+Interlands: Lewa 69 goals assists, Messi 54 goals assists. Je onjuiste statistieken zijn overigens allesbehalve "feiten waarop je reageert".

30 november 2021 om 13:52

Tja en zet Messi bij Bayern en Lewa bij Barcelona en Messi had nog betere cijfers gehad... 'als, als als' is geen argument in een discussie.

Feiten wel en die tonen aan dat Messi maar bij 6 goals minder betrokken was dan Lewa in 2021 ( Messi: 40 G 16 A, Lewa 54 G 8 A).

Lewa won de Duitse titel met Bayern en het WK voor clubs. Messi de Copa Del Rey met Barcelona en de Copa America met Argentinie. Qua prijzen is het dus ook gelijkaardig te noemen.

Kortom: beiden speelden er zeer vergelijkbaar seizoen maar bij Messi is het lachwekkend dat hij hem won en bij Lewa zou het dat niet geweest zijn? Dat vind ik een bizarre stelling, als je naar de feiten kijkt, en dat is waarop ik reageer.

Want voor alle duidelijkheid: als Lewa gewonnen had dan had ik dat ook terecht gevonden.

Edit: Der Bomber, mijn bron is Sporza.be, waar deze statistieken gisteren gebruikt werden in de voorbeschouwing op de Ballon D'or. Sporza is over het algemeen een zeer betrouwbare bron dus het zou me verbazen dat deze foutieve statistieken gebruiken.

Edit 2: de letterlijke tekst van Sporza. be

Lewandowski meeste goals, Messi eerste prijs met Argentiniã«
Even de meest opvallende statistieken en prijzen - tot het sluiten van de stemming - van de topfavorieten op een rijtje.

Lionel Messi: 40 goals en 16 assists in 49 wedstrijden. De Argentijn won voor zijn transfer naar PSG nog de Copa del Rey met Barcelona. Met zijn land veroverde hij een eerste grote prijs: de Cã³pa America.

Roberto Lewandowski: 54 goals en 8 assists in 45 wedstrijden. De Pool loodste Bayern Mã¼nchen met recordcijfers naar de Bundesliga en het WK voor Clubs.

Karim Benzema: 35 goals en 14 assists in 50 wedstrijden. De Fransman toonde zich de absolute sterkhouder bij Real Madrid. Met zijn land won de spits de Nations League.

30 november 2021 om 14:05

Thenry, oneens met die 1e zin. Messi zit nu bij Psg en komt juist heel moeilijk aan goede statistieken, laat staan dat ie goed voetbal laat zien.

Bij een minder team heb je als goede speler vaak juist een goede kans om statistisch goed voor de dag te komen, zeker als elke bal via jou gaat (zoals bij Barca). Elke gevaarlijke bal moet van Messi komen en elk schot komt van Messi.
Bij een Bayern heb je Sane, Muller, Gnabry, Coman etc etc die kunnen scoren en assists kunnen geven.

Aan de andere kant valt Bayern vaker aan (dan Barca) en scoren ze meer als team. Dus ik denk dat het in die zin redelijk in balans is.

Kijk alleen al naar de ED. In de afgelopen 15 jaar kwam de topscorer slechtst 5 keer van Ajax of PSV, en dat waren absolute topspelers (voor ED begrippen) zoals Depay, Suarez, Huntelaar en Tadic.

30 november 2021 om 14:08

@Thenry228. Netjes. Dan neem ik in ieder geval mijn woorden terug mbt dat je zat te liegen. Excuus.
Neemt niet weg dat een stagiaire op de redactie bij een Sportprogramma het ook fout kan hebben en zeer zeker niet net zo betrouwbaar is als officiële statistieken site Transfermarkt, die griezelig accuraat zelfs gespeelde minuten, aantal kaarten enz in iemands volledige (!!) carrière weergeeft. Transfermarkt liegt nooit qua statistieken, onmogelijk. Zou niet de eerste keer zijn dat een sportprogramma per ongeluk foute cijfers toont. Teveel voorbeelden om op te noemen. Kijk zelf maar op Transfermarkt en je zult de bovengenoemde cijfers zien.

30 november 2021 om 14:09

Overigens interessante statistiek, in contrast met mijn laatste stukje: van '83 tot '03 kwam de topscorer slechtst 2x van een andere ploeg dan PSV of Ajax. Maar toen hadden ze ook de echte topscorers in Van Basten, Romario, Bergkamp, Nilis en Van Nistelrooij

30 november 2021 om 14:14

@Der Bomberrr: no problem. Het kan zijn dat Sporza in dit geval, uitzonderlijk, verkeerde info publiceerde. Normaal is dat een zeer betrouwbare bron.

Maar ik ga nooit zo maar wat roepen of verzinnen. Ik probeer mijn mening steeds te onderbouwen op (meestal toch;-)) betrouwbare gegevens.

Indien er inderdaad een verschil van 15 goals/assists is in het voordeel van Lewa dan veranderd dat de zaken enigzins en dan had de Ballon D'or eerder naar Lewa dan naar Messi moeten gaan.

30 november 2021 om 14:19

@arsen(e)al: je kan een punt hebben hoor maar wou maar aantonen dat ik me niet kon vinden in Der Bomberrr zijn eerdere argumenten (die hij ondertussen verwijderd heeft).

Wel een opvallende statistiek qua topscorers in de ED...:-) Wel opvallend als je die namen bekijkt, toch stuk voor stuk elite spelers. Ok Nilis in mindere mate maar als Belg vind ik Nilis uitetaard passen in dat rijtje (grapje natuurlijk, al blijf ik Nilis een van de beste Belgische voetballers ooit vinden)

30 november 2021 om 14:23

Klopt over dat verwijderen. Ik dacht eerst, zonder te controleren, dat je bewering dat Messi maar 6 goals assists minder had klopte, en vandaar dat ik in mijn oorspronkelijke reactie begon over "je hebt interlands zeker meegerekend dan is het een oneerlijke vergelijking aangezien Lewa camping elftal Polen, Messi wereldklasse Argentinië" etc. Maar dat was dus voordat ik zelf de interland statistieken 2021 had opgezocht, waarin Lewa dus 15 heeft en Messi 14. Vandaar dat ik daarna dat stuk over verschil qua Polen Argentinië in het voordeel voor Messi, verwijderde.

30 november 2021 om 14:23

Thenry, I know, en het verschilt natuurlijk ook heel erg per speler, competitie, club etc. Dus denk niet dat je de statistieken van een speler kan afdoen omdat die bij club 'x' speelt. Wellicht alleen als de speler minder wedstrijden kan spelen doordat de club slecht presteert (en niet ver komt in toernooien), waardoor die speler ook minder goals/assists kan hebben.

En Nilis had ik erbij gezet omdat hij vgm meerdere keren topscorer werd. Plus ik heb een keer korte docu over hem gezien en het leek me een fantastische speler, ondanks ik hem nooit live heb zien spelen

30 november 2021 om 14:42

Der bomber daar ben je toch: benoem ook de rest van Messi stats. Je moet wel tellen vanaf 1 januari t/m einde stemmen voor ballon dor. Eind oktober ongeveer. Lewandowski 45 M 54 goals en 8 assist
Messi 49 M 40 goals 16 assist

Lewandowski heeft alleen meer goals.

Alle andere stats zoals: dribbelen, kansen gemaakt, nauwkeurig passes, recoveries, man of the match en er zijn meer om te benoemen. Alle deze stats is Messi de betere. Volgende jouw gaat het alleen om goals. Dan moest Messi nu al 10 ballon dor hebben.

30 november 2021 om 14:45

Ja Nilis is in Belgie altijd ondergewaardeerd gebleven. Hij won nooit de Gouden Schoen (speler vh jaar), terwijl hij dat in NL wel kon winnen. R9 vind Nilis nog altijd de beste speler waarmee hij ooit speelde, en dat zegt wel iets.

Nilis is wat mij betreft de Belgische Bergkamp (uiteraard niet zo goed als de echte Bergkamp) maar Nilis was een mooie, weergaloze voetballer met een puntgave techniek. Je moet op Youtube maar eens wat goals van hem opzoeken...

30 november 2021 om 14:55

@Visca el Barca. Hier ben ik dan toch, je zat me al te zoeken blijkbaar. Hoe je het ook draait of keert, Lewa was in 2021 simpelweg bij aanzienlijk meer goals betrokken dan Messi, goal involvement noemen ze dit, dat sommige alleen tot Oktober rekenen terwijl deze prijs letterlijk over volledig 2021 ging, zegt alweer genoeg. MOTM awards zijn trouwens hilarisch, nauwelijks serieus te nemen gezien de bias naar grote of gehypte spelers, ook al scoort Dembele 3 goals en Messi 1, alsnog zou Messi worden verkozen. MOTM awards zijn net zo geloofwaardig als de player ratings van Sofascore of FIFA, niet dus. Wel eens dat in voetballend opzicht Messi completer is en meer toevoegt dan Lewa, maar dat was al algemeen bekend.

30 november 2021 om 14:59

Klopt Thenry, in de docu lieten ze ook heel wat goals zien. Echt genieten

30 november 2021 om 13:49

Wat ik nog meer lachwekkend vind is de titel voor 'striker of the year'. Puur en alleen geïntroduceerd omdat ze weten dat heel veel mensen Lewa de Ballon d'or wilden zien winnen. Vind dat Lewa zich nog sportief opstelt

Niemand vindt het leuk om in de kou, of in de sneeuw te spelen. Wat is hier bijzonder aan?

30 november 2021 om 18:36

Ik geloof oprecht wel dat Messi er meer last van heeft, simpelweg omdat hij gemiddeld genomen veel minder meters maakt per wedstrijd en daardoor dus minder warm wordt. Vorig seizoen stond ie bij Barca ook een keer enorm te rillen toen het regende, weet zo niet meer welke wedstrijd dat was

Hij voetbalt in de kou en sneeuw en lijdt eronder. Ik denk dat de stratenmakers dat ook wel zullen hebben in Frankrijk. Of de mensen in de bouw. Sorry maar ik vind het een beetje een watterig excuus.

Paar dagen terug nog 3 assists in de regen. Valt allemaal wel mee dus

Misschien had ie zich van tevoren even moeten verdiepen in het land waar die heen gaat. Zou die al weten dat mensen daar geen Spaans maar Frans spreken?

Lijkt me een beetje onzin. Die man speelt al 18 jaar Europese wedstrijden en interlands en die vinden lang niet altijd plaats in landen die net zo warm zijn als Spanje en Argentie.

Als je zogenaamd de ''beste'' speler bent, moet je overal aarden, al spelen je in rusland, dit mag geen excuus zijn van de matige prestaties, is daar al maanden dan is het sowieso al onzin om deze argument aan te halen wat ik sowieso nergens op vind slaan.. Laat zien dat hij bij barca rendeert omdat alle spelers in dienst van messi spelen dat is nou anders, dan zie je zijn tekortkomingen

30 november 2021 om 14:03

11 wedstrijden 4 goals en 3 assists. Hij speelde 865 minuten dus omgerekend 9,5 wedstrijd vol op het veld. Dit zijn dan toch geen slechte stats? Of verwacht je nog op die leeftijd 20 doelpunten en 10 assits in 11 games?

30 november 2021 om 20:34

En dit is echt het barre minimum van Messi. Hij gaat die stats nog wel bijschroeven. Slechter dan dit kan hij niet spelen, veel beter echter wel.

Als je al 34 bent en Zuid-Amerikaans bent kan ik daar best in komen. Het is niet simpel maar hij doet het toch maar weer met 3 assists. Dat wordt precies weer als normaal gezien door velen.

30 november 2021 om 14:04

Toch ook wel typisch dat hij 3 assists geeft in een wedstrijd waar het hard regent en koud is en dat we de volgende dag moeten lezen dat hij het lastig vindt om in dat weer te spelen.. Over elk andere speler hadden we gelezen hoe geweldig het is. Messi gaat nu toch de last voelen van de lat die hij zo hoog heeft gelegd jaren lang.

30 november 2021 om 16:05

@barcalover123 Bij elke andere speler zouden ze roepen dat die speler dan een ballon d'or verdient...oh de hypocritie, heerlijk toch!

30 november 2021 om 14:50

"als je al 34 bent en Zuid-Amerikaans bent kan ik daar best in komen."

Hij woont al sinds z'n 13e niet meer in Zuid-Amerika. Bovendien zijn grote delen van Argentinie ook bepaald niet tropisch.

30 november 2021 om 16:04

@cabinessence No shit, Sherlock. In Barcelona kan het ook best koud worden, maar dat is niet te vergelijken met Parijs. Naar mijn mening een vieze stad, daar zou ik niet eens gratis willen wonen. En daar effectief wonen moest gewoon een aanpassing zijn geweest voor hem, hoe dan ook.

30 november 2021 om 23:57

Wat is dit voor een verhaal dan. Zuid Amerika is niet een groot tropisch regenwoud maar heeft in het zuiden van het continent ook gewoon een gematigd tot koud klimaat. Ik dacht dat jij dat wel zou weten want volgens mij is je profielplaatje een logo van een club uit Argentinië.

Hoe dan ook, iedereen speelt liever in een gematigd zonnetje, neemt niet weg dat je dit excuus gewoon niet moet aanhalen. Je hebt net weer een oeuvreprijs gewonnen, krijgt tientallen miljoenen uitbetaald en wordt aangehaald als de allerbeste, waarom moet Suarez zoeken naar excuses?

Als hij wat harder zou lopen krijgt hij het ook niet koud

30 november 2021 om 15:20

Zoveel miljoenen krijgen en dan geen inzet tonen, blijf het bijzonder vinden.....

30 november 2021 om 16:04

3 assists geven zonder inzet, dat is niet velen gegeven

30 november 2021 om 20:35

Jouw Ronaldo is de speler in de PL die het minst meeverdedigt uit alle aanvallers.

Neem aan dat Messi zich van te voren wel heeft ingelezen, daarnaast Spanje/frankrijk, ja het is even wat wennen maar zo'n groot verschil is het ook weer niet.

Over acclimatiseren gesproken. ‘T is echt frappant dat ie nog geen woord Engels spreekt en z’n Frans wil ik niet eens naar gissen.

Men heeft toch altijd zoveel kritiek op migranten die de taal moeten leren. Gek dat expats en voetballers hier schijnbaar een privilege in hebben.

1 december 2021 om 02:54

Waarom zou hij Engels moeten spreken? Hij woont in Parijs. Frans lijkt me dan handiger.

Vrieskou nog wel. Het is gemiddeld 10 graden in Parijs. En sneeuw?? Heb nog geen vlokje gezien. In Spanje kan het in de winter ook erg koud zijn. Trouwens, in de CL speelde hij toch ook in landen waar het koud was? Snap best wel dat er verschil is vergeleken met Spanje maar kom op het is niet dat ie in Siberië voetbalt...

Niet alleen Messi vindt het kut om in de kou te spelen. Als ons team op zondagochtend in de regen en wind het veld op komt hoor ik niemand zeggen dat ze het weer zo lekker vinden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren