Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten tempert lof over Ajacied: ‘Het is niet dat ik er nou blij van word'

Laatste update:

Marco van Basten is nog altijd niet onder de indruk van het Sébastien Haller. De aanvaller was in het door Ajax gewonnen Champions League duel met Besiktas (1-2) tweemaal trefzeker, waarmee hij zijn doelpuntentotaal in het miljardenbal verhoogde naar negen treffers uit vijf wedstrijden. Toch is Van Basten niet overtuigd van de kwaliteiten van de Frans-Ivoriaanse spits, erkent hij zondagavond tijdens Rondo op Ziggo Sport.

“Of hij alle twijfels heeft weggenomen? Nou, als je puur kijkt naar of een spits moet scoren, dan voldoet hij aan de eisen”, reageerde Van Basten desgevraagd. “Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet een spits vind waar ik nou heel blij van word als je het hebt over mooie acties en een fijne techniek. Dat niet. Maar ja, de andere spelers kunnen dat invullen. In de Nederlandse competitie komt een spits zoals hij makkelijk tot 20 of 25 goals. En wat hij in Europa doet vind ik ook wel weer opvallend goed. Het gaat om het resultaat.”

Jan van Halst is meer onder de indruk van Haller, wiens doelpuntenteller in de Eredivisie op negen uit dertien wedstrijden staat. “Er wordt altijd gezegd dat een spits van Ajax alles moet kunnen: een doelpunt maken, aanspeelbaar zijn, een individuele actie hebben, enzovoorts. Hij is volgens mij een van de eerste Ajax-spitsen die dat eigenlijk logenstraft. Hij is niet echt een aanspeelpunt, en hij is ook niet snel. Maar als de rest goed marcheert, dan kan het dus wel met hem.”

“Het zijn echter wel veel intikkers”, vervolgde Van Basten. “Je moet daar wel staan, en dat is ook heel belangrijk. Dat doet hij wel heel goed, maar voor hetzelfde geld ga je krijgen dat hij ook niet op de goede plek gaat staan. Natuurlijk is hij met zijn lengte in de lucht ook wel weer gevaarlijk. Maar er zitten een aantal doelpunten tussen waarvan je denkt: dat had mijn buurvrouw ook kunnen doen. Het is geen slechte speler, maar een club als Ajax is meestal verwend met goede spitsen”, aldus Van Basten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je Haller niet technisch genoeg vindt, kijk je nooit naar een wedstrijd van Ajax. Wat een zeikerds allemaal, moeilijk om toe te geven dat je het verkeerd zag waarschijnlijk.

28 november 2021 om 21:33

Is inderdaad gewoon een technische speler voor zijn slungelige postuur. En als die zo goed zou zijn als Van Basten wilde zat hij nu al bij de wereldtop spitsen.

28 november 2021 om 21:36

Maar eigenlijk kunnen analisten het ook gewoon nooit goed doen. Veranderen zij van mening, dan is het weer met de wind mee waaien volgens vele. En veranderen zij niet van mening, dan durven zij hun ongelijk niet aan te geven. Marco mag hem technisch toch gewoon matig vinden?

28 november 2021 om 22:01

@ducktaildo: Het gaat om hoe de meningen worden gegeven. Meeste analisten klinken over het algemeen heel betweterig. Dat is storend. Zodra iemand erkent het verkeerd te hebben gezien en vervolgens zijn mening verandert, dan zul je geen haan horen kraaien.

Haller's techniek is niet echt heel mooi. Dat was Suarez zijn techniek ook niet. Toch zijn ze er heel effectief mee. Ik kan daarom niet snappen hoe van Basten Haller niet technisch kan noemen.

28 november 2021 om 23:11

Suarez had meer techniek in z'n kleine teen dan Haller in z'n hele lichaam.

29 november 2021 om 00:21

Haller is echt verre van technisch waar Suarez dat juist wel was. Alleen werd de techniek van Suarez gezien als gerommel. Toen hij dit succesvol bleef doen op een steeds hoger niveau werd men zich bewust van techniek. Zijn manier van passeren is niet mogelijk bij slechte aannames. Daar zitten topverdedigers gewoon tussen. Dat probleem heeft Haller dus weer wel. Wel heeft Haller iets wat Huntelaar ook had en hen beide tot een succesvolle ajax spits maakt al is het voetballende gedeelte matig. Zodra ze direct door kunnen voetballen dan worden ze zeer gevaarlijk. Huntelaar dodelijk in het scoren, Haller best redelijk in het scoren, maar ook in het geven van (voor) assists. Is het echter aannemen vasthouden en dan doorvoetballen is het echt verre van top.

29 november 2021 om 08:42

Ajax heeft een paar succesvolle spitsen gehad die echt niet overliepen qua techniek maar om andere redenen (doelpunten) heel succesvol waren. Denk aan Suarez, Halles, Huntelaar, Wim Kieft, John Bosman etc) allemaal spitsen die niet de techniek hadden van Marco van Basten of Kluivert (al was Marco nog wel stukken beter). Maar al die spitsen hebben toch wel een redelijke carriere achter de rug zou ik zo zeggen en waren bij Ajax gewoon extreem goed in doelpunten maken. Dat Ajax verwend is met spitsen met enorme techniek valt volgens mij nog wel mee alleen heb je met Kluivert, Marco Van Basten, Cruijff er een paar met super talent gehad de rest was zo niveau van Haller of iets beter

29 november 2021 om 18:13

Als iemand zn mening mag geven over of ie blij wordt van een spits...dan is het San Marco van Basten wel....
Ik vind het ook totaal niet betweterig overkomen. Hij geeft an dat ie vind dat ie het goed doet qua doelpunten Hij geeft aan dat ie vind dat ie het in de CL opvallend goed doet. Maar hij analyseert ook, heel nuchter, wat hij minder aan m vind. Techniek, veel intikers, geen wereldtop... Mag dat of ben je dan meteen een zeikerd??
Ik heb het geluk gehad dat ik Marco zelf nog heb zien voetballen, wat een geweldenaar was dat zeg...als ik zeg beter dan Lewandowski, dan zullen velen het niet kunnen voorstellen en gewoon uit Utrecht., maar het was zo.
En ik vind m als analist ook bovengemiddeld want ik sluit me volledig aan bij zijn analyse van Haller. Doet het heel erg goed, niks te klagen, maar mist de techniek en de mooie actie om een absolute wereldtopper te zijn en bij de allergrootsten te horen die ajax gehad heeft. Niet erg, wel de waarheid.

28 november 2021 om 22:05

Misschien ligt jou lat niet zo hoog als die van van Basten. Marco houdt meer van types zoals hij zelf was en bijv Bergkamp en Kluivert. Dan klopt het dat Haller technisch een stuk minder is. Hij geeft toch ook aan dat hij veel scoort en dat belangrijk is. Maar je mag dan niet meer kritisch zijn of liever een ander type spits willen? Ik kijk ook niet graag naar de spits Haller, maar hij is wel dodelijk effectief En dat is waarvoor hij is gehaald.

28 november 2021 om 22:33

Tja, als je hem daarmee vergelijkt..

Hij heeft wel degelijk techniek hoor. Als je soms ziet hoe hij een bal aanneemt, een prachtig hakje doet of een bal zo uit de lucht grijpt.

28 november 2021 om 23:20

Allemaal uit stilstand. Haller snapt beter waar de ballen terecht komen en dat is prima als spits. Maar hem
Technisch noemen gaat mij te ver. Als hij een bal krijgt is echte controle er vaak niet, beetje afstand naar de goal en hij schiet niet goed. Zal geen man passeren en bijna geen snelheid. Dat is wat Marco graag ziet maar Haller weet goed wat ie niet kan en vult dat wel prima in.

29 november 2021 om 07:49

@mv maar als dat zo is moet hij niet zeggen dat we verwend zijn met goede spitsen want dan was Kluivert de laatste.

29 november 2021 om 08:44

en daarvoor Cruijff maar veel meer echte topspitsen zijn er niet geweest wel heel veel goede met iets minder techniek maar wel om andere redenen een topcarriere zoals Suarez, Kieft, Bosman, Huntelaar etc.

28 november 2021 om 23:14

@ajaxwatcher: ik heb rondo gezien en van Basten was best genuanceerd hoor. Vraag is alleen wat ze verwachten van een Ajax spits. Hij vindt eigenlijk dat een Lewandowski of een Benzema in de spits bij Ajax zou moeten staan. In mijn ogen is dat totaal niet realistisch dus zou je een Ajax spits ook niet daarmee moeten vergelijken en/of verwachten dat zo iemand überhaupt bij Ajax zou voetballen. Verder was Van Basten heel positief en enthousiast over z’n rendement.

29 november 2021 om 12:49

Eens, die man is altijd negatief ! Nog steeds haller afbranden terwijl de cijfers duidelijk zijn. Maar goed dat hij geen trainer meer is..

29 november 2021 om 15:56

Vergeleken met de best spits ooit van Basten kan hij idd geen reet van.

29 november 2021 om 21:24

Jij hebt San Marco zeker nooit meegemaakt?

Ik ben ook geen groot fan van Haller, maar op dit moment kan je echt geen kritiek op hem hebben. Hij staat erin om te scoren en doet dat haast elke wedstrijd. Ook trekt hij overwinningen over de streep met zijn goals, dus op dit moment gewoon een topspits voor Ajax.

28 november 2021 om 21:35

Ben zelf ontzettend blij met hem. In de tijden van Dolberg heb ik me bijvoorbeeld ontzettend geïrriteerd aan de gemiste kansen van hem. Vooral na dat goede jaar waarin hij als een komeet zich leek te ontwikkelen. Ben daarom wel blij met een spits die op belangrijke momenten effectief kan zijn.

28 november 2021 om 22:01

Nou tegen utrecht wat ik toch wel een belangrijk moment vond mist hij wel 3.opgelegde kansen. En ook tegen besiktas kopt hij 3.keer recht op de doelman af en ook tegen go ahead 2x. Haller scoort veel maar mist ook genoeg kansen hoor.

28 november 2021 om 22:29

Kun je nagaan als hij die ook nog had gemaakt hoe goed zijn statistieken dan waren geweest.

28 november 2021 om 22:31

Elke spits mist kansen, zelfs Lewandowski, Ronaldo & Benzema missen geregeld grote kansen. Alleen de kansen die Haller wel benut zijn gelijk goud waard en zorgen voor de punten.

28 november 2021 om 22:15

Moet ook eerlijk zeggen dat vandaag wel duidelijk was dat het spel van Ajax op hem afgestemd is. Je zag dat Danilo wel erg vaak de bal verloor wanneer hij met zijn rug naar het doel speelde. Dat zou Haller veel minder vaak gebeuren, ook waren de voorzetten slecht en nutteloos omdat er simpelweg geen sterke spits stond.

Is Marco eigenlijk ooit blij? Ik begin het me oprecht af te vragen.

28 november 2021 om 22:01

Ik denk vooral dat Marco zichzelf als maatstaf neemt en dan houdt het bij 9 van de 10 voetballers op want Marco was een van de allerbeste. Hij lijkt moeilijk naar voetballers van minder niveau te kunnen kijken omdat hij altijd wel verbeterpunten lijkt te zien: '' dat had ik zo gedaan ".

29 november 2021 om 08:09

Dat idee heb ik ook, ja. En ik heb ook het idee dat het er daarom als trainer eigenlijk alleen bij Oranje even uit kwam. Maar goed, dat zie je bij meerderen. Ooit die beelden gezien van Henry langs de zijlijn bij Montreal? Idem dito.

28 november 2021 om 22:27

Jazeker. Hij zei letterlijk “ik word heel blij als ik Timber zie spelen”.
Dus ook Marco is weleens blij!

28 november 2021 om 22:39

Ja als Ajaxied moet je ook nooit tevreden zijn. Ajax in de jaren 80 en 90 was gewoon wereldtop. Alles daaronder kwam op de bank te zitten of kwam zelfs niet eens in de selectie. Nu heb je weliswaar een Haller, maar persoonlijk had ik liever een Brobbey gezien. Die is jonger en heeft ook snelheid plus neusje voor de goal Dat hij 9 goals maakt in de CL is zeker niet verkeerd. Dat kunnen weinige hem nadoen. Desondanks moet je toch kritisch blijven, want ook een Haller moet zich overal laten zien ook in de Eredivisie. Als je gaat zeggen dat Haller het goed doet, daarmee dreigt het gevaar dat je de lat laag legt. Net wat @xavikoning zegt. Timber daar is hij zeer te spreken. Persoonlijk vind ik Timber in potentie de beste van zijn generatie. Nog verder dan een Gravenberch en Rensch. Oogt heel ervaren en maakt zelden domme fouten. Ook lijkt hij heel down to earth te zijn als je zag in het filmpje met Andy van der Meijde in de auto.

29 november 2021 om 15:57

Huh wereldtop? Dat was alleen 94/95. Lijkt erop dat dat niet hebt meegemaakt.

Goeie voetballer maar een modale coach en dan word le maar analist.

28 november 2021 om 22:30

Dat is omdat hij hetzelf zegt, dat hij niet kan coachen. Oranje onder van Basten heeft Oranje heel erg mooi voetbal gespeeld. Vond hem helemaal niet zo slecht als coach.

Ajax heeft een aantal spitsen als Haller gehad , die niet technisch waren of een mooie actie. Millik is voor 32 miljoen verkocht , ook geen echte Ajax spits.
De laatste echte Ajax spits was Kluivert, dus ja ik begrijp wel wat van Basten zegt. Uiteindelijk gaat het er om dat Haller scoort en er voor zorgt dat hij met doelpunten zijn teamgenoten beloont.

Wat verwacht je eigenlijk van een spits van Ajax? Dat hij snel is, een actie heeft, een bal kan vasthouden, goed in de combinatie is, acrobatisch is, kopsterk is, makkelijk scoort, veel assists geeft en veel meeverdedigd? Ik ken geen enkele spits op de wereld die dit allemaal heeft, alleen Benzema en in mindere mate Lewandowski komen nog in de buurt van dit takenpakket. Haller staat in 19 duels op 18 goals en 5 assists. In de meeste wedstrijden in Europa blinkt hij ook voetballend uit (ja, echt!) en in de competitie maakt hij enorm veel vuile meters. Een absolute topspits voor Ajax.

28 november 2021 om 21:59

Daarom mislukken veel spitsen bij Ajax. De verwachting is gewoon dat buitenspelers aan de zijlijn blijven, hun man voorbij rennen en een perfecte voorzet geven, en spitsen moeten van het kaliber Van Basten, Kluivert zijn. Ook de nummer 10 moet van het kaliber Cruijff, Bergkamp Litmanen zijn. Ajax heeft totaal geen creativiteit meer in het elftal en ook geen spelers die het team over een dood punt kunnen helpen (type Rijkaard).

28 november 2021 om 22:34

Jij hebt waarschijnlijk de drank van zaterdag nog in je lichaam, met Berghuis en Antony heb je behoorlijk veel creativiteit. Met spelers als Tadic en Neres kunnen een wedstrijd ook prima beslissen (over dood punt tillen)

29 november 2021 om 00:04

Inderdaad overdreven verwachtingen. Wel vind in het apart dat je "in mindere mate Lewandowski" zegt. Hij is juist alles wat jij benoemt, behalve echte snelheid. Maar Benzema is ook niet mega snel (wel sneller dan Lewa). Maar buiten dat heeft Lewandowski ook alles.

29 november 2021 om 00:23

Ik vind Benzema meer een actie hebben en meer een aanspeelpunt. Hij is wat completer. Daarentegen excelleert Lewandowski meer als een echte killer. Mijn bescheiden mening ;-)

29 november 2021 om 09:58

Ik ben het met Suarez7 eens bij deze, perfect uitgelegd.

Ik zou ook de lat hoger willen leggen dan haller voor Ajax. Kijk haller is geen Benzema en als Ajax de CL keer wil winnen heb je bijna minimaal een spits van dat niveau nodig. Graag zie ik een top talent spits komen die wel het niveau van een Benzema kan evenaren een tiago Tomas ofzoiets dergelijks.

Ik vind dat Haller techniek,fysiek & mentaal met snelheid moet combineren zowel bij balverlies als bij balverovering eerder die bal afspelen in de diepte bij een medeaanvaller + plus doorbewegen en aansluiting van alle medespelers het is te houterig wat Haller laat zien in de eredivisie en dat gaat hem ook opbreken in de champions league.

28 november 2021 om 21:44

En het is ook zeer matig wat Haller laat zien in de eredivisie en het gaat hem ook opbreken in de champions league.

29 november 2021 om 16:58

Net als het hem al heeft opggebroken in de CL met zijn 9 goals in 5 wedstrijden?

Echt, strontziek word je ervan. In je eerste halve seizoen loop je zowat 1 op 1 qua goals en assists. Eerste seizoen Champions League 9 goals in 5 wedstrijden, tevens topscoorder competitie.

Geef deze man eens wat credits ipv al deze kritieken.

28 november 2021 om 21:55

Maar als iemand hem technisch matig vindt, dan mag je dat niet benoemen omdat die doelpunten maakt? Ik volg dat niet echt.

28 november 2021 om 22:03

Inderdaad. Haller is geen Van Basten of Kluivert, hij zal ook nooit doelpunten van hun kaliber maken. Van Nistelrooy, bijvoorbeeld, was ook geen groots voetballer, maar wel een goede spits. Haller zal nooit, in z’n eentje een wedstrijd kunnen beslissen met 5 doelpunten. Van Basten scoorde gewoon 5 keer tegen de kleintjes, waar Ajax nu altijd met moeite van wint.

28 november 2021 om 22:10

Dat is wat je niet volgt?

Wat ik niet volg is wanneer een spits uitstekend presteert qua statistieken alleen maar kritiek krijgt. Laten we inderdaad DE nadruk op zijn matige techniek leggen.

28 november 2021 om 22:16

Volgens mij geeft Marco toch aan dat die veel doelpunten scoort en dus levert op dat gebied? Klinkt niet bepaald als kritiek

28 november 2021 om 23:03

"nou, als je puur kijkt naar of een spits moet scoren, dan voldoet hij aan de eisen”

Poeh poeh, nou nou! Complimentje hoor. Zijn statistieken zijn gewoon een feit waar zelfs Marco niet onderuit komt.

En vervolgens roepen dat hij niet blij wordt van Haller.

Maar laten we het vooral als een "compliment" zien.

29 november 2021 om 01:57

Hij wordt toch niet blij van Haller omdat die het geen mooie voetballer vindt om naar te kijken? Niet dat hij niet blij van hem wordt omdat hij niet presteert? Staat toch helemaal los van zijn statistieken waar jij over valt

Hij scoort aan de lopende band dus ik vind het allemaal prima. Het enige wat ik op hem aan te merken is eigenlijk hoe hij een kopduel aangaat. Hij is eigenlijk altijd langer dan zijn verdediger maar hij komt er zo half in. Hij lijkt totaal geen sprongkracht te hebben. De kopgoals die hij maakt zijn vaak tussen 2 man in, nagenoeg zonder te springen. Als hij de drive van een tagliafico of martinez had met koppen zou die een heel sterk extra wapen hebben.

28 november 2021 om 22:08

Een Ajax spits moet van het kaliber Van Basten/kluivert zijn en de nummer 10 van het kaliber Bergkamp/litmanen. Ze moeten vanaf de middellijn, in een hoog tempo, acties maken, kaatsen en scoren. Haller kan wel veel scoren, maar het zijn allemaal simpele intikkertjes ipv prachtige, technisch hoogstaande doelpunten.

28 november 2021 om 22:44

ach, tijden veranderen en je moet het doen met wat beschikbaar is. volgens mij deed huntelaar het ook best aardig bij ajax (de jonge huntelaar, niet de oude vos), en dat was toch ook geen ronaldinho.

ik word zo ziek van die voetbalpuristen. Altijd maar zeuren. Nooit is het goed genoeg.

Winnen daar gaat het om. Niets anders.

Van Basten legt de lat hoog, hij kan medogenloos zijn in zijn kritiek. Mag hem altijd graag horen, de beste Nederlandse spits ooit.

Wat verwacht Marco en iedereen eigenlijk. Hij zegt nota bene dat hij aan de verwachtingen voldoet. Zijn wij alleen maar tevreden als een speler voor 75 miljoen winst verkocht word? Haller is geen wereld speler maar geeft Ajax een dimensie in het voetbal die we voorheen nooit hadden, een echte kapstok die fysiek sterk is de lange bal mogelijk maakt en meerdere spelers bezig houdt. Het verschil met en zonder hem is ook zo duidelijk. Marco moet niet zo zeuren, als hij zo goed als hij was geweest had hij bij PSG gespeeld, niet in Amsterdam. Kijk zo’n Vinicius dan, soort gelijke speler maar toch duidelijk niveaus minder.

29 november 2021 om 09:54

Leuk dat je een speler van PSV erbij pakt waar het helemaal niet over PSV gaat. Ondanks je kritiek moet je toch even meer op de statistieken letten, Vinicius is voor de goal nog erg slordig. Maar is toch sinds zijn debuut direct betrokken bij de meeste goals.

Vinicius moet voor de goal verbeteren, maar daar om heen is het zo'n slechte spits niet. Heeft oog voor zijn mede spelers en doet wat hij moet doen.

Oprecht, wat moet Haller nog meer doen???? 9 goals CL en 9 in de Eredevisie.....

Haller is een goede spits. Hij brengt Ajax de overwinning en scoort belangrijke doelpunten. Dit zijn de feiten om hem te beoordelen en dat is gewoon goed punt.
Maar bij Ajax zoeken ze de ideale spits die multifunctioneel is ala Van Basten, Bergkamp, Kluivert en daar voldoet Haller niet aan.
Maar dat Ajax sinds Kluivert geen spits heeft opgeleid zegt ook voldoende

Een spits moet gewoon scoren. Dat hele gedoe over mee voetballen. Gewoon goals maken en wedstrijden voor Ajax winnen.

29 november 2021 om 08:23

Een spits moet doen wat het beste voor zijn team is. Is dat scoren dan is dat scoren. Is dat afleggen dan is dat afleggen.

Typisch iets Nederlands. Ook als iemand nog zo goed is toch blijven zoeken naar minpuntjes ‘want die moeten verbeterd worden’ Dit constante gezever, ik word daar zo moe van. Sebastián presteert gewoon goed, laten we daar met elkaar nu gewoon eens van genieten. Als hij zich nog verder kan ontwikkelen prima, geweldig maar als dat niet in zijn bereik ligt dan heb ik daar vrede mee. Ik heb de afgelopen weken regelmatig gejuicht als hij scoorde, hij schoot ze er als invaller immers wel in ….

Haller is en spits alla Giroud en Huntelaar. Een echt afmaker. Alleen ziet er wat houterige uit. Maar hij doet het wel. Als hij niet scoort of een team speelt verder van de goal af dan heb je minder aan hem. Hij moet dus bij teams spelen die dominant spelen. En daarom past Ajax zo goed. Ik vind hem nog best wel technisch. Hij laat bij vlagen hele mooie dingen zien.
Hij heeft nou eenmaal niet dat verfijnde. Maar boeie. Maakt toch niet uit. Hij scoort aan de lopende band. Hij moet alleen niet bij een ploeg gaan spelen die veel op de omschakeling spelen. Bij Liverpool past hij niet. Bij bijvoorbeeld Bayern wel.

Marco krijgt denk ik geen seks meer ofzo hedendaags. Klagen over Haller en Antony terwijl zij al het hele seizoen door hun waarde bewijzen. Zowel qua spel als statistieken. Marco, pannenkoek!

Als je in dit land geen Messi of Ronaldo heet en niet wekelijks de CL wint, berg je dan maar. Want dan komt de Colonne Driessen je halen of lig je bij de beul Van Basten op het hakblok. Wat een zure zeikerds zeg. Vijf wedstrijden, negen goals en nog vier verwijderd van het record dat Ronaldo op zijn naam heeft. Niet alleen is dat niet slecht voor een spits die in de CL niet meekan, maar het is ronduit schofterig om dan te zeggen dat je daar niet van onder de indruk bent. Het heeft zelfs iets arrogants, want het veronderstelt dat Ajax een betere spits zou moeten hebben of verdient. Wanneer is zo'n Van Basten, die zelf Sulejmani naar Ajax haalde en Ziyech naar FC Twente joeg, een keer tevreden? Als Ajax Haaland overneemt van Dortmund? Reken er dan maar op - zelfs als dat daadwerkelijk een optie is - dat ze dan de keerzijde van de medaille weer noemen: veel te duur, onverantwoord voor een Nederlandse club, slecht scoutingapparaat...

Tja omdat haller niet zo verfijnd is als Marco vroeger vindt hij hem geen goede spits. Nou met deze cijfers ben je gewoon een absolute topspits (voor eredivisie) begrippen.

als je terugkijkt op de carriere van mvb en je ziet een compilatie van zijn doelpunten dan denk je al snel dat hij altijd goed speelde en alleen maar mooie doelpunten maakte maar ik heb hem ook draken van wedstrijden zien spelen maar wel een intikkertje er in prikte maar die tijd is onze marco denk ik vergeten , beetje verbitterd mannetje geworden vind ik..........

Haller kom maar lekker terug naar Utrecht waar de fans je wel waarderen, mensen kinderen.. die gast schopt er 9 in in zijn eerste 5 CL wedstrijden ooit en nog is het niet genoeg voor de mensen.

29 november 2021 om 16:00

Want in Amsterdam wordt hij niet gewaardeerd? Hij wordt juist enorm gewaardeerd en is het vooral de buitenwacht die vindt dat we eigenlijk een Lewandowski of Benzema zouden moeten halen (wat utopisch is uiteraard).

Ik vond Jan Koller in het verleden, of Peter Crouch ook geweldige spitsen. Niemand had het over hun techniek. Ik denk dat je Haller in een rijtje met dat soort spitsen moet zetten.
Ben het volkomen eens met de meesten, hij staat er en doet het. Maar qua techniek is Haller gewoon matig.
Ik gun Ajax alle successen. In Nederland en in Europa en ik gun ze een betere spits dan Haller, want die zijn er genoeg.

29 november 2021 om 11:58

@marekhamsik17 een betere spits? Als je naar zijn doelpunten kijkt, moet Ajax dus Lewandowski halen? Dat is de enige die momenteel meer scoort in de Cl.

Ajax fans moeten misschien eens afstappen van hun onmogelijke beeld van een spits en gewoon blij zijn dat er eentje staat die ze erin legt, het gene waar een spits voor in het veld staat.

Ik ben ook niet altijd overtuigd geweest van Haller bij Ajax, maar je kan moeilijk zeggen dat hij het slecht doet. Het oogt soms misschien wat ongemakkelijk, omdat hij zo groot (slungelig) is, maar momenteel kan van Basten er gewoon niet blij van worden, omdat Haller hem zo het tegendeel bewijst denk ik .

Nou moet ik wel zeggen dat ik Haller niet zo snel voor een absolute topploeg in een grote competitie zie spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren