Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV ziet angst uitkomen en weet gat met Ajax niet te dichten

Laatste update:

PSV heeft zondag dure punten verspeeld in de titelstrijd van de Eredivisie. De nog altijd gehavende ploeg van Roger Schmidt deed zichzelf tekort en speelde met 1-1 gelijk bij sc Heerenveen. Het was het negende duel op rij dat de Friezen ongeslagen bleven tegen de Eindhovenaren. PSV ziet door het gelijkspel het gat met Ajax groeien: de club komt op twee punten achterstand van de koploper.

De ploeg van Roger Schmidt zag Ajax eerder op de middag winnen bij Sparta Rotterdam (0-1) en moest winnen om op een gelijk aantal punten te blijven. Johnny Janssen liet echter met zijn opstelling al weten dat hij het zijn collega niet makkelijk zou maken: de Friezen traden aan in een 4-5-1 formatie. PSV had echter weinig moeite met die tactiek. Al in de zevende minuut creëerde Bruma een enorme kans voor Carlos Vinícius, maar de Braziliaan schoot het leer naast. Diezelfde tandem was zes minuten later wél succesvol. Bruma zette een aanval op vanaf de linkerflank, gaf de bal aan Ritsu Doan en ontving hem twee later terug op zijn hoofd. De kopbal belandde in de voeten van Vinícius, die overtuigend afrondde: 0-1.

Met het doelpunt kroonde de spits zich tot meest waardevolle Eredivisie-speler sinds zijn eerste basisplaats op 24 oktober tegen Ajax (drie doelpunten en vier assists). Heerenveen kwam in het eerste halfuur niet verder dan een afzwaaier van Rami Kaib; aan de overzijde verzuimde Bruma de marge te verdubbelen na een pass van Érick Gutierrez. Een minuut voor rust schoot Kaib de bal nog bijna achter zijn eigen doelman Xavier Mous, maar er bleef een 0-1 ruststand staan op het scorebord.

In de tweede helft ging de ploeg van Schmidt op zoek naar de vervolgtreffer. PSV had de bal maar kon het overwicht niet in kansen uitdrukken. Vanuit het niets kwam sc Heerenveen dan ook op gelijke hoogte. Twintig minuten voor tijd verkeek Joël Drommel zich lelijk op een vrije trap van Joey Veerman en stompte de bal recht in de voeten van invaller Rami Al Hajj. De Zweed kon het leer moeiteloos binnenwandelen voor de 1-1. PSV was met stomheid geslagen en wist helemaal niets meer te bedenken om de winst alsnog over de streep te kunnen trekken. SC Heerenveen maakt daarmee zijn status als 'angstgegner' waar: voor het negende duel op rij trokken de Eindhovenaren niet aan het langste eind.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schmidt vooraf: nee Heerenveen is geen angstgenger. Daar praten we niet eens over. Eindstand 1-1.

28 november 2021 om 18:47

En? Welk punt wil je maken?

28 november 2021 om 18:48

Punt lijkt mij redelijk duidelijk. Dat jij zijn punt niet snapt is meer jouw pakkie aan

28 november 2021 om 18:49

Deze coach lijkt vaak in zijn eigen realiteit te opereren. Lijkt me nou niet super handig voor tactische overleggen etc als zó vaak het tegenovergestelde van wat hij zegt uitkomt.

28 november 2021 om 18:51

Snap niet wat Schmidt te maken heeft met dingen die voor zijn tijd zijn gebeurt. Volgens mij is er überhaupt niemand in de selectie die er 6 jaar geleden al bij was, dus zie de relevantie hier niet echt van in

28 november 2021 om 18:52

@JtjeVtt, maar welk punt maakte Schmidt dan? Hij koos ervoor om het er niet over te hebben met zijn ploeg en dat heeft niks met het eindresultaat te maken, terwijl je doet alsof er wel een verband is.

28 november 2021 om 18:55

Ik vind dat Schmidt zichzelf weer eens belachelijk door te zeggen dat hij niet in een patroon gelooft (terwijl dit al 10!! jaar doorzet) en PSV heeft een probleem met Heerenveen. Dat is alles. Hoef je het niet mee eens te zijn.

28 november 2021 om 18:56

Maar hij heeft pas 5 of 6 keer tegen Heerenveen gespeeld. Wat heeft hij, of de rest van de selectie, te maken met dingen die gebeuren toen zij er niet waren?

28 november 2021 om 19:06

@JtjeVtt, ja, maar dat heeft toch niks met wel of niet in angstgegners geloven of niet te maken? Als ik niet in God geloof en 3x een lekke band krijg, heeft dat toch ook niks met elkaar te maken? Het staat allemaal toch los van elkaar? Schmidt gelooft niet in angstgegners, maar dat heeft niks te maken met dit resultaat of deze wedstrijd. Voor hetzelfde geldt had Vinicius wel een keer meer gescoord of Drommel wel goed ingegrepen en won PSV hier. Dan had je hier niks gezegd. Zo dichtbij ligt het allemaal en dat het nu uiteindelijk 1-1 is geworden heeft er echt niks mee te maken met het wel of niet geloven van Schmidt in angstgegners..

28 november 2021 om 19:08

In deze wedstrijd had Heerenveen totaal geen kans maar door het geflater van Drommel en het slordig omspringen met kansen verspeeld PSV hier punten. Is verder geen hogere wiskunde.

28 november 2021 om 19:11

Ik zeg nergens dat ik het zie als een verband of reden dat psv gelijkspeelt, ik benadruk dat Schmidt zichzelf af en toe totaal belachelijk maakt door de dingen die hij zegt. C’est tout.

28 november 2021 om 19:16

Waar maakt hij zich hier dan volledig belachelijk met deze uitspraak?

28 november 2021 om 19:16

Schmidt: “ik geloof überhaupt niet in angstgegners, ook niet als speler†- speelt gelijk tegen Heerenveen- JtjeVtt: “Schmidt maakt zichzelf af en toe totaal belachelijkâ€. Ik snap, net als de toekomst, echt je punt niet. Maar goed. Dat het een angstgegner is en dat het nu weer blijkt is natuurlijk een feit, maar dat hij het niet wilt benoemen, wat is daar belachelijk aan?

28 november 2021 om 19:21

@Mas_AFCA, ja, dat dus. Schmidt zegt echt niks geks. Kan me namelijk voorstellen dat hij deze wedstrijd gewoon als alle anderen benadert en zijn eigen spelers geen angst wil aanpraten door het over resultaat te hebben die voor hun tijd zijn behaald tegen Heerenveen. Dat voegt namelijk niks toe en zou eerder negatief in de koppies door kunnen werken. Dus nee, ik zag Schmidt hier niks geks zeggen. Kijk, je kan vandaag zeker kritiek hebben op Schmidt om bepaalde keuzes, maar niet op zijn interview vooraf.

28 november 2021 om 19:46

@psvlld Je zegt zelf: ‘x’ is een feit. Coach zegt: “ik geloof niet in ‘x’.†Vind ik persoonlijk onhandig. Maar net als dat er een patroon is dat PSV al 10 jaar niet uit wint bij Heerenveen is er ook een patroon bij Schmidt, wiens stellige opmerkingen vaak op ongelukkige wijze bij hem terug komen. Agree to disagree, ik hou erover op. Fijne avond.

28 november 2021 om 20:03

@toekomst, credits dat jij ondanks je clubvoorkeur hier gewoon objectief een discussie probeert te voeren. Dat dat niet lukt, hoef je jezelf niet aan te rekenen.

28 november 2021 om 20:14

@Yoda en het feit dat jouw clubvoorkeur bij PSV ligt heeft natuurlijk niks te maken met de credits die je geeft in een discussie waar je zelf niet eens deel van uitmaakt. Voegt weinig toe dit.

28 november 2021 om 20:23

@Berserko haha man man, hier kan ik wel om lachen. Wat een non-discussie eigenlijk.

28 november 2021 om 20:25

@Yoda, bedankt voor je bericht 😉 Het is inderdaad wel frustrerend dat het niet lukt, maar goed. We houden JtjeVtt weer van de straat haha. Ook hoe hij nu weer op jou reageert laat zijn niveau van discussieren zien. Alsof je tegen een muur praat...

28 november 2021 om 20:30

@toekomst jemig wat een denigrerende reactie dit zeg,†je houdt mij van de straatâ€, waar slaat het op om zoiets te zeggen? Je lijkt deze hele discussie mijn punt te missen en je eigen mening door te willen drukken. Ik erken allang dat we het echt niet eens hoeven zijn. Fijn voor je dat je een schouderklopje krijgt van een PSV fan, jammer dat je het zo op de man moet spelen.

28 november 2021 om 23:08

Haha toch wel grappig deze discussie. PSV wint al 10 jaar niet in het Abe Lenstra stadion. Schmidt gelooft niet in angstgegners om vervolgens weer niet te winnen. Nu kun je deze discussie op de punt en komma voeren maar deze trainer krijgt wel de eer van ongelukkige uitspraken of uitstaken die ongeluk brengen 😂?

28 november 2021 om 18:47

Verrassing! Je hebt Drommel onder de lat. Heerenveen heeft letterlijk geen kans gehad, maar zolang PSV 4 miljoen uitgeeft aan een keeper als Drommel gaat het helemaal niks worden. Wat een matige keeper is dat.

28 november 2021 om 18:49

Drommel kost ons veel meer dan 4 miljoen. Aan het einde van de rit gaan zijn blunders ons deelname CL kosten. Hij wordt een duur grapje op deze manier.

28 november 2021 om 19:05

Je kan Drommel wel de schuld geven, maar volgens mij was de aanval het grootste probleem, tot aan de 16 prima en daarna een groot gebrek aan kwaliteit. Een drama spits en 2 buitenspelers die in de eindpass tekort schoten. En dan hoop je op Vertessen , maar dat is leuk met ruimte, maar niet als aanspeelpunt. Geen bal geraakt. Eens dat Drommel beter moet keepen, maar het had nooit zover mogen komen. Een structureel probleem en het is echt een ergenis aan het worden. We lachen zoveel om Luuk de Jong, maar ik denk dat hij in de winter de belangrijkste aankoop moet worden of ze moeten een verrassing uit de hoge hoed toveren.

28 november 2021 om 19:13

Gebrek aan kwaliteit is nonsens. Vandaag worden de kansen niet afgemaakt, dat is ronduit slecht te noemen, maakt niet dat er geen kwaliteit is. Vinicius is in een maand tijd bij 7 goals betrokken, das aardig dacht ik zo.

28 november 2021 om 19:18

Kansen niet af weten te maken, maar wel de betere zijn, heeft ons al erg veel punten gekost

28 november 2021 om 19:19

@romarky je vergeet erbij te vermelden dat deze hele voorhoede in principe geen basisspelers zijn, Drommel is onze eerste keeper. Dat die gasten voorin als wisselspelers het zo goed doen, is eerder een wonder dan ‘normaal’. Van Drommel
mogen we toch meer verwachten op zulke momenten?

28 november 2021 om 18:47

Als je een keer gelijk speelt ben je niet meteen een angstgener.

28 november 2021 om 18:48

Nee alleen is het niet een keer natuurlijk. Al 10 jaar daar niet gewonnen.

28 november 2021 om 18:50

Het gaat echter niet om een keer gelijk spelen. Check de historie. PSV heeft het hier al jaren meer dan lastig. Als je dan als coach zijnde durft te zeggen dat daar geen sprake van is kom je nogal dom over.

28 november 2021 om 18:53

Als je als topclub al 10 jaar niet weet te winnen uit tegen een middenmoter, dan is het zeker een angstgegner.

28 november 2021 om 18:50

Hij zei niet dat Heerenveen geen angstgegner is. Hij zei dat hij niet gelooft in angstgegners

28 november 2021 om 18:52

Zou ik toch maar eens gaan doen als ik hem was!

28 november 2021 om 18:52

Dat maakt het eigenlijk nog erger. Laatste keer dat ze daar wonnen was in 2012..

28 november 2021 om 18:54

Klopt, maar ik geef hem groot gelijk. Angstgegners bestaan niet. De spelers die er in 2011 waren lopen er nu al jaren niet meer rond. Huidige selectie kent die spelers niet eens, laat staan Heerenveen. Gewoon een heel ongelukkig toeval dit soort dingen. En aangezien Heerenveen 9/10 wel ergens in de subtop rondhangt valt dat vaak samen.

28 november 2021 om 18:54

Schmidt heeft groot gelijk dat hij daar niet over wilt praten, daar doet de stand niks van af.

Termen als angstgegner zijn vooral leuk voor de media.

28 november 2021 om 18:58

“De Media.†Heeft natuurlijk ook bedacht dat PSV al 10 jaar niet in Heerenveen gewonnen heeft.

28 november 2021 om 19:04

Sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren. Mensen die roepen dat er zoiets niet bestaat zijn te rationeel. Alles moet verklaarbaar zijn. Maar sommige dingen zijn gewoon niet of heel moeilijk te verklaren. Dat je daar 10 jaar niet weet te winnen, dan zeg ik zeker wel angstgegner.

28 november 2021 om 19:15

Hou je punt lekker vol joh. Alles en iedereen snapt precies wat Schmidt zegt, maar jij moet even drie keer duidelijk maken dat hij faalt. Feli, groeten, fijne zondag nog!

28 november 2021 om 19:29

Fijn dat jij voor alles en iedereen kan spreken. Je hoeft het helemaal niet met me eens te zijn man, maar de meningen zijn duidelijk verdeeld. Ik vind het erg dom om dat voorafgaand aan de wedstrijd te zeggen om vervolgens weer op dezelfde wijze punten te verspelen, en jij vindt van niet. Top. Over op de orde van de dag.

28 november 2021 om 20:59

Uiterst rare opmerking, hij geeft aan niet met de term bezig te zijn. Hij ontkent niet dat PSV daar 10 jaar niet gewonnen heeft.

28 november 2021 om 21:34

Alle top 3 team hebben gefaald vandaag ajax feyenoord psv

28 november 2021 om 21:36

Ajax loopt uit waar heb je t over

Mwene met afstand de slechtste vandaag. En Drommel uiteraard.... Wat een ***keeper. Zoveel beter in de 1e helft en dan toch weer de boot ingaan. Telkens de laatste pass die slecht is. Op doel schieten was blijkbaar verboden vandaag. En in godsnaam, hoezo van Ginkel inbrengen?? Wie bedenkt zoiets überhaupt.....

28 november 2021 om 18:50

Schmidt... Ben het wel met je eens dat PSV dit in de eerst helft af had kunnen en moeten maken. Je weet dat je in een wedstrijd haast nooit 90 minuten lang de bovenliggende partij bent en dus dat Heerenveen ook nog een goede periode krijgt, dus dan moet je het wel afmaken op het moment dat het kan.

28 november 2021 om 18:52

Je zegt heel veel, behalve het belangrijkste: kansen afmaken. Vandaag lag niet aan Mwene. Niet aan Drommel. En al helemaal niet aan Schmidt. Je hebt gewoon te weinig kwaliteit voorin. Vandaag de kansen niet afgemaakt. Bruma, Vinicius, Doan is gewoon veel te weinig rendement.

28 november 2021 om 19:43

Vind het wel vreemd dat je Gotze niet noemt. Heeft hij überhaupt al gescoord in de Eredivisie dit seizoen? Bruma heeft er al redelijk wat gemaakt en die noem je wel, terwijl hij normaal niet eens basisspeler is. Van Gotze mogen we veel meer verwachten.

28 november 2021 om 19:16

Mwene was vandaag absoluut niet slecht. Drommel verneukt 2 punten. Voorin wordt het in de eerste helft niet afgemaakt. Zonde, want dan krijg je de deksel op de neus.

Wat mis ik Unnerstall toch weer. Heerenveen dat heel de wedstrijd speelde voor een punt, krijgt hier simpelweg te veel. Hopen dat de ziekenboeg langzaam weer leegstroomt.

28 november 2021 om 18:50

Hahaha Ja die heeft bij ons echt al punten gepakt vandaag ook weer. Wij zijn er alleen maar beter door geworden snap echt niet dat hij vorig jaar niet bij jullie vaste keeper was. al hoewel drommel natuurlijk nog wel jong is. en wel talentvol en Unnerstall is al 31 jaar.

28 november 2021 om 19:06

Emilioestevez. Heeft niet alleen met de ziekenboeg te maken. Afgelopen weken heeft PSV ook goede wedstrijden gespeeld met deze bezetting. Soms spelen ze een helft heel goed en dan is het of er iets insluipt wat niet goed te verklaren is.

28 november 2021 om 19:18

Heerenveen speelde de eerste helft om tegen te houden, maar ging de 2e helft toch duidelijk meer naar voren spelen.

Ach ja, kun je er weer van zeggen…. Weer het overwicht, de meeste kansen en dan niks af weten te maken, door een enorm slechte eindpassing, maar wel een keeper hebben die je punten kost…

28 november 2021 om 18:47

De vraag is kost je keeper je dan een punt of het missen van de kansen. Je kan het net zo goed je voorhoede aanrekenen als de keeper beetje makkelijk wel.

28 november 2021 om 18:48

Beiden kun je dit zeker aanrekenen. Alleen verwerkt Drommel de enige lastige bal die die krijgt wel enorm knullig weer. Dus pakt ie geen punten voor je….

28 november 2021 om 19:01

Ik ben geen fan van Drommel, en is zeg ook niet dat de tegengoal zijn fout niet is. Maar zulke vrije trappen zijn zo lastig, en deze was ook zo perfect genomen dat hij echt tot het laatst moest wachten met een reactie. En dit ziet er gewoon heel knullig uit, maar vergeet niet dat een gemiste kans voorin ook gewoon een fout is.

28 november 2021 om 19:10

Met alle respect. Een vd eerste wat je leert als keeper. De bal naar buiten toe wegstompen

Drommel kost ons zoveel punten Ik heb het even opgezocht: PSV Eindhoven Expected Goals Against 12.9. We hebben er nu 21 tegen gekregen. Hij kost ons veel meer punten dan hij pakt..

28 november 2021 om 18:53

wil je Drommel anders ruilen voor Vindahl-Jensen?

28 november 2021 om 19:14

Nou toen ik de stats opzocht zag ik dat AZ na PSV de slechste verhouding had met 19 goals op 11.2 xGa haha

28 november 2021 om 18:54

Oke het is een fout van Drommel.
Maar kijk ook ff naar de rest van je team die er voorin niks inschiet.
Hier had je met 0-4 moet winnen.
Altijd zo simpel wijzen naar de doelman wanneer die een fout maakt terwijl de aanval alles maar verprutst...

28 november 2021 om 19:31

Dus alle goals tegen zijn de schuld van de keeper? Verdediging is gewoon matig hoor. Oke drommel maakt meer fouten dan nodig maar de verdediging naakt dit seizoen ook geen ijzersterke indruk

Drommels, drommels en nog eens drommels. Wat een onzeker vogeltje is het soms op doel, met dat halfbakken ingrijpen steeds. De vervangers van de basisklanten (Doan, Bruma en Mauro) beginnen echt steeds beter samen te spelen en de eerste 30 minuten waren ze echt heel erg goed. Heerenveen heeft totaal niets gecreëerd, het leek net de wedstrijd tegen Willem 2 Maar daarna wordt het weer zo vrijblijvend voetballen. Doan had enorm veel creativiteit, en Bruma leek opeens overzicht te hebben. Vinicius scoort, maar vindt hem toch zwak met zijn kansen omgaan. Het had in de rust beslist moeten zijn. Middenveld staat zo goed, Guti en Sangaré (weer fantastisch) zijn echt een goed koppel. Vertessen en Van Ginkel vielen totaal niet bijzonder in en dan is het gewoon een beetje meevoetballen. En dan geef je het zo cadeau, om gek van te worden.

28 november 2021 om 18:49

Sorry maar ik begrijp echt niet waarom Guti ineens zo wordt uitgelicht? Naast Sangaré speelt iedereen goed. De beste man is overal. Guti voegt weinig toe buiten dat ze met zn 4e rond de cirkel staan op te bouwen op 5 meter. Dan zie ik liever propper mits fit die kan iets meer inschuiven ipv op 5 meter balletjes naar elkaar tikken..

28 november 2021 om 18:54

Ja goede vraag. Het is inderdaad niet zo alsof Guti goed speelt op de manier zoals Sangaré dat doet. Maar de wedstrijden ervoor met Boscagli (in plaats van Sangaré) of Van Ginkel (op de plek van Guti) op die plek liep het gewoon totaal niet. En sinds Guti daar staat zijn we verdedigend veel minder in gevaar gekomen.

28 november 2021 om 20:39

Denk niet zozeer dat we verdedigend minder in gevaar komen, maar dat we in balbezit beter zijn met Guti waardoor we minder hoeven te verdedigen. Want in voorgaande wedstrijden kregen de tegenstanders ook niet bijzonder veel kansen.

28 november 2021 om 18:50

Ik vond dat vertessen en van Ginkel afschuwelijk invielen elke bal die vertessen in de voeten kreeg met zn rug naar het doel was balverlies. Daarmee zie je ook gelijk de waarde van Vinicuis vertessen is goed als hij op snelheid is met zn gezicht naar het doel nu kwam hij steeds in de situatie waarbij hij in de drukte met zn rug naar het doel was. Van Ginkel voegde ook niks toe elke keer als hij de bal kreeg vertraagde hij het spel zoals hij al weken doet. Toch denk ik dat je mild kan zijn voor PSV gezien de omstandigheden veel blessures wedstrijd van donderdag in de benen voor jongens die tot voor kort het slechts moesten doen met invalbuerten.

28 november 2021 om 18:57

Van Ginkel gaat zijn oude niveau (3 jaar geleden) nooit meer behalen. Hij loopt als een ballerina en heeft veel te weinig duelkracht en inderdaad handelingssnelheid. Hij was aan het begin van het jaar ook niet eens zo goed, maar toen liep de rest van het team enorm goed. Ik vind eigenlijk dat je niet mild mag zijn, de spelers die erin staan zijn allemaal gekocht voor stevige bedragen en er zijn echt genoeg mogelijkheden geweest. Je weet dat je hier nooit wint en als je dan zo na rust gaat voetballen voelt elke fan al weer op zijn klompen aan dat het fout kan gaan.

28 november 2021 om 18:51

Tja, Drommel is in potentie een goede keeper, maar het kan nog jaren duren voor dat er structureel uitkomt. Hij doet me denken aan Pasveer die hetzelfde had.

Lekker man, heerlijk weekend. Altijd fijn als je zelf met 0-1 wint met slecht voetbal en dan toe mag kijken wat de anderen doen.

28 november 2021 om 18:51

Voorheen was het nog wel eens andersom en wist Ajax dan ook vaak niet te winnen.

28 november 2021 om 18:59

Klopt Psv is hier erg goed in vandaar dat ik er zo blij mee ben, een keertje andersom is heerlijk.

28 november 2021 om 19:54

Ik vraag mij af of je echt genoten hebt. Als je ziet dat Ajax met 2 afwezigen niet echt goed voetbal gespeeld heeft en dat psv met veel meer geblesseerden zeker de eerste helft een goede wedstrijd op de mat gelegd heeft dan zijn de punten het enige waar je tevreden over kunt zijn. Danilo en Neres hebben wederom aangetoond te kort te schieten. Met deze vorm kan de voorsprong zo weer uit handen gegeven worden.

28 november 2021 om 20:07

Waar zeg ik dat ik genoten heb? Wat voor punt wil je maken? Dat het knapper van PSV is dat ze 1-1 hebben gespeeld met zoveel geblesseerden?

28 november 2021 om 20:16

Volgens mij reageer ik niet op jou !

28 november 2021 om 21:03

@Janssen. Danilo ben ik met je eens die mist teveel kansen voor een spits. Toevallig heb ik vandaag alleen de samenvatting gezien, maar wordt wel een beetje moe van die kritiek op Neres. Doelpunten maakt hij inderdaad niet. Maar zijn assist aantal was een stuk hoger geweest, als zijn medespelers die kansen niet om zeep hielpen. Zie hem iedere wedstrijd anders nog 2/3 kansen creëren waar een schot of kopbal op doel uit komt in de 16.

29 november 2021 om 10:27

@Janssen Ja ik geniet er wel een keer van. Meestal is het zo dat wanneer ajax niet goed voetbalt ze ook niet de drie punten pakken, zie uit bij Twente en Heracles dit seizoen en go ahead thuis. Overigens heb je ondanks dat het slecht was alleen terecht punten verspeeld tegen Heracles, die waren minimaal gelijkwaardig aan Ajax. Tegen Utrecht speelde Ajax best goed alleen had de keeper van Utrecht de dag van zijn leven, dat kan een keer gebeuren. De vergelijking met Psv vind ik heel raar van je omdat Psv altijd close wedstrijden wint, dat je dan af en toe een keer tegen een onterecht gelijkspel aanloopt mag ook wel een keer.

29 november 2021 om 12:53

Psv wint inderdaad te vaak wedstrijden close. Waarbij een aantal ook minder verdiend. Echter zitten er ook een aantal wedstrijden tussen, zoals gisteren of de wedstrijd tegen Willem 2 waar PSV echt goed voetbalde maar waarin ze te weinig scoorden. Ajax heeft het voordeel dat ze als ze voorstaan vaak verder uit lopen. Dit heeft PSV veel minder.
Maar als je dit weekend naar Ajax en PSV kijkt, zie je dat PSV ondanks veel wissels lange tijd goed voetbal gespeeld heeft, en waarbij de wisselspelers het goed doen, terwijl Ajax met 2 wissels een slechte wedstrijd gespeeld heeft. Waarbij Sparta inderdaad de bus parkeerde, maar het spel van Ajax gewoon niet goed was (zie ook het aantal foute passes). Met daarbij de kanttekening dat de wisselspelers de twijfel of ze het niveau aan kunnen niet weggenomen hebben. Ik denk dat ten Hag graag voor de maand januari er graag een nieuwe spits bij wil hebben, want Danilo is het niet, en als je Tadic in de spits zet, dan heb je op de linksbuiten plaats een probleem.
Maar natuurlijk snap ik wel dat je blij wordt dat je blij bent dat je ondanks slecht spel wel uitloopt, maar tegelijkertijd maak ik mij altijd zorgen als mijn clubje wel wint maar de vorm niet heeft. Want dan weet ik dat een volgende wedstrijd het ook weer gewoon tegen kan zitten.

PSV flink laten liggen in de tweede helft, viel zwaar tegen. Maar afijn mooi weekend zo dat Ajax uitloopt op PSV. Mwene is ook maar een matige speler. Moet je snel afscheid van nemen.

28 november 2021 om 20:41

Wat ik grappig vind van Mwene is dat hij ALTIJD terug gaat. Telkens wanneer denkt, ja nu gaat hij de actie vooruit maken kapt hij terug. Ik moest er gewoon om lachen tijdens de wedstrijd, omdat ik het telkens goed voorspelde. Het was echt verbazingwekkend.

Kunnen we voortaan Friesland hun eigen competitie laten spelen? Heerenveen uit is onze jaarlijkse garantie op puntenverlies en die reeks lijkt niet te eindigen. Vandaag heeft PSV het volledig aan zichzelf te danken door een gemis aan effectiviteit en een keeper waarvan ik hoop dat ze het bonnetje van Twente nog hebben. Zet Drommel maar lekker op de tribune en laat hem nooit meer een PSV shirt aantrekken. Feyenoord gaat over een paar dagen over ons heen. Het is echt een schande.

28 november 2021 om 18:57

Je doet nu alsof PSV dit seizoen onderpresteert en ergens in de middenmoot terecht is gekomen. De realiteit is dat PSV momenteel een twee plek bezet op 2 punten achter Ajax. En mogelijk nog ingehaald gaat worden. Tuurlijk, leuk is het niet. Maar de situatie dermate dramatiseren zoals je nu doet is wat overtrokken.

Was te verwachten Heerenveen parkeert de bus en psv machteloos, nee wat ik al zei ajax word gewoon kampioen ook niet alleen maar goed te spelen maar we pakken wel de punten

28 november 2021 om 18:49

Heracles, Go Ahead en FC Twente vergeten? Wel heel makkelijk dit Sebastiaan.

28 november 2021 om 18:55

Hij heeft wel een punt. PSV heeft al teveel punten laten liggen in wedstrijden waar we veel beter waren, maar het aan effectiviteit ontberen. Dat was vandaag dus wederom het geval. Dat kost je aan het einde gewoon teveel belangrijke punten…. En dan heb je het gewoon over wedstrijden waar je veruit de bovenliggende partij bent en dus niet in een vorm dip zit, want dat gaat ook vast nog voorbij komen. We hoeven ons niet rijk te rekenen en illusies te maken zolang dat niet uit ons spel verdwijnt….

28 november 2021 om 19:01

Ik reageer op zijn laatste punt, waar hij roept dat Ajax wel kampioen word omdat zij wel de punten pakken. Dus benoem ik terecht FC Twente, Heracles, Go Ahead en ook nog Utrecht waar Ajax wel degelijk punten verloor. Zijn laatste punt is dus grote onzin met enige mislukte arrogantie.

28 november 2021 om 19:30

En Utrecht ook nog. Je vergeet alleen een ding. Als Ajax scoort is de kans op puntverlies immens klein. Alleen Twente en Utrecht kon je de verdediging/keeper iets verwijten inzake het puntenverlies, maar verder. Twee tegen doelpunten in de competitie en 3 europees. Die tegendoelpunten is de reden. Dat is namelijk de basis van elk kampioenschap weinig doelpunten tegen.

28 november 2021 om 19:30

Punt is dat PSV met deze verdediging al 21 tegengoals heeft geïncasseerd, daarmee wordt je geen kampioen, vooral niet als je zo weinig scoort

28 november 2021 om 19:33

Idd wat zeg je misplaatste arrogantie 2 goals in de hele competitie tegen en dan zelfs nog zoveel punten verloren moet je blij mee zijn. Anders was het gat al erg groot.

28 november 2021 om 19:36

@aguero jij weet toch ook wel dat ajax kampioen gaag worden. Alle cijfers onderstrepen dat. Snap dat je het niet leuk vind. En idd zullen nog zeker aantal keer punten laten liggen. Maar kom op heh arrogantie slaat nergens op . Mischien kun je beter kritisch zijn op het beleid bij psv miljoenen betalen voor een matige keeper.

28 november 2021 om 19:41

Psv 2 toppers gespeeld, 0 voor 9 tegen. Plus Willem2 en Heerenveen. Erg matig. Wees blij dat ajax af en toe punten morst.

28 november 2021 om 19:48

@champmanus Waarom zo gefrustreerd ineens jongen? Wat ik roep klopt als een bus, hoef je echt niet vanalles bij te halen hoor. Rustig an man.

28 november 2021 om 19:56

Ten eerste ben ik niet gefrustreerd. Volgens mij haal jij go ahead twente en heracles erbij. Jij zou gefrustreerd moeten zijn. Oh ja Utrecht heb je ook nog. Je moet gewoon blij zijn. Zijn wij ook weer vandaag

28 november 2021 om 19:58

Jij begon toch over de verliespunten van ajax, is het dan zo erg dat ik die van psv erbij haal? Vooral als je zelf over 'mislukte' arrogantie begint. Vind ik idd vreemd als je naar de cijfers kijkt.

28 november 2021 om 20:05

Als laatste waarom zeg je gefrustreerd en rustig aan. Alles wat ik zeg klopt toch ook. Zeg toch niks onaardige over jou?

28 november 2021 om 20:48

@agueroo dat je na al je grote woorden niet meer reageert zegt mij genoeg. Mischien volgende keer niet meer zo hatelijk reageren als iemand ook met feiten komt die jou niet aanstaan. Vind het erg apart dat jij zo reageert.

28 november 2021 om 19:56

Heb je de wedstrijd wel gezien ? Heerenveen kwam er de eerste helft niet aan te pas en PSV had met gemak met 3-0 voor kunnen staan.

2 punten achterstand op de koploper, dan is er dus niks aan de hand. Win je eigen wedstrijden en je bent kampioen. Nou hoop ik natuurlijk dat Psv dit niet doet, maar laten we nou niet doen alsof het gat niet te overbruggen is, er is nog helemaal niets beslist.

Ik vond het al treurig dat in Eindhoven muziek werd gedraaid bij een doelpunt van van PSV in een leeg stadion, maar deze lichtshow gaat daar met gemak overheen.
zonder publiek is het al vervelend genoeg maar vind dit soort dingen absoluut niet bijdragen het kijkers plezier.

28 november 2021 om 19:30

Je kunt ook lichtshow of muziek draaien bij een doelpunt voor de spelers die al saai in leeg stadion spelen en voor de kijkers thuis ook leuker om een goal te vieren. Uiteraard haakt niks het bij een vol stadion..

Psv jullie waren echt veel beter! kijk Heerenveen uit kan het zeker gebeuren dat je er punten verspild helemaal gezien de laatste jaren. Maar wat is dit onnodig zeg

En wat sneu voor drommel hij keepte laatste jaren (sinds de keuken kampioen divisie en daarna eredivisie) gewoon echt heel goed bij ons. en als je hem nu zit bij Psv hij kost hun gewoon punten.

goed weekend zo voor Ajax... Psv & Feyenoord morsen allebei punten.

Alles op de keeper is wat kort door de bocht in de eerste reacties... schiet er gewoon 2 in of 3...

Drommel en Mwene. Waar zit ik in vredesnaam naar te kijken. Zo verschrikkelijk slecht. En geeft van Ginkel een bos bloemen en een fles wijn. Daarna direct afscheid nemen.

Jaarlijks ingecalculeerde puntenverlies tegen Heerenveen, wel heel erg onnodig zoals vaker. Rust in moeten gaan met een 3-0 voorsprong, tweede helft was de pijp leeg en waren jongens als Gotze en Mwene verschrikkelijk, dan snap ik die wissels van Schmidt echt niet. Het staat maar 1-0 en dan worden Doan en Vini eraf gehaald voor o.a van Ginkel, schiet mij maar lek hoor. Echt zo onnodig dit, ook een flinke blunder van Drommel. Schmidt, Drommel en Mwene krijgen geen hoger cijfer dan een 2.

28 november 2021 om 19:46

Volledig mee eens. De laatste tijd zijn er wat resultaten en valt er minder op Schmidt aan te merken. Maar waarom je bij 1-0 wissels doorvoert die je eigenlijk bij een 3-0 pas doorvoert is mij een raadsel.

In de 1e helft had dit allang klaar moeten zijn maarja….terugkerend thema dit. Professionele graaier Drommel kost je ook meteen de kop in de 2e helft want daarvoor heeft Heerenveen werkelijk niks gecreëerd…. Ook het wisselen van Vinicius en Doan was echt oliedom

Wat mij betreft zien Mwene, Van Ginkel en Drommel (voorlopig) het veld niet meer, wat een drama zijn zij.

het is altijd Heerenveen voor PSV, zoals Utrecht dat voor Ajax is. Wat is dat toch, ongekend.

Prima, een puntje. Verdiend is een groot woord, maar een punt is een punt

Zo frustrerend dit, totaal onnodig. Van Ginkel aub nooit meer inbrengen, alleen bij hoge nood. Drommel is ook veel te onzeker elke keer. Elke keer achteraf praten over de vele kansen maar je koopt er niks voor. Enige positieve vandaag is dat het spel in de eerste helft echt uitstekend was en we eigenlijk bijna niks weggeven.

28 november 2021 om 19:38

Juist bij hoge nood moet je van Ginkel niet brengen. Sta je 3-0 voor ok, maar anders?? Nóóit!

28 november 2021 om 19:51

Denk dat hij bedoelt dat je hem in moet brengen als er niemand anders meer is om in te vallen.

28 november 2021 om 20:10

Precies .

Ik keek ff de stand, maar dat doelsaldo van Ajax is bijna lachwekkend. Dubbel zonde dat wij nu niet profiteren van dit puntverlies. Ergens ga je stiekem toch een beetje in sprookjes geloven soms.

Er zijn maar weinig dingen zeker in het leven, maar onderhand mag je toch zeggen dat PSV die niet wint in Heerenveen daar bij hoort.. Blij verrast als Ajacied mag ik wel zeggen. Maar goed, het kan in een mum van tijd weer gelijk liggen, zo gek is onze competitie ook wel.

Echt letterlijk vanaf het moment dat van Ginkel erin kwam, liep PSV achter de feiten aan. Paar minuten later ook de tegengoal. Het gaat niet meer. Lichaam is op.

28 november 2021 om 19:40

Klopt, maar ze willen het niet zien. Is natuurlijk ook je eigen falen als club zijnde. Hoe kun je hem in vredesnaam een contract geven.

Is die mvogo echt slechter dan drommel?
Die drommel is echt een drama. Zou bij Spakenburg niet eens in de basis staan. Wat een drama keeper. Armoede als je ziet wat er bij de concurrentie in het doel staat. Zelfs pasveer is beter en pakt meerr punten.

Van Ginkel volgend jaar naar Vitesse sturen. Echt een drama en dat is aanvoerder.

En na 3 aardige wedstrijden was iedereen weer positief over Schmidt. Hij presteert gewoon slecht. Drommel is ook een keeper van niks, maar dat was al duidelijk toen hij gehaald werd. Zet Mvogo er maar gewoon in.

28 november 2021 om 18:58

Wat heeft Schmidt nu weer gedaan? Dit is echt zoeken om het zoeken. Het team faalt gewoon, niet meer niet minder.

28 november 2021 om 19:45

Het team faalt omdat de trainer het blijkbaar niet goed genoeg neerzet. Kan een keer gebeuren maar bij PSV gebeurt dit eigenlijk sinds de komst van Schmidt heel vaak.

28 november 2021 om 20:13

Echt een hele vreemde beredenering imo, gebaseerd op het spel vandaag. Daarbij draait het al weken prima nu ondanks de vele blessures. Er zit veel meer een idee achter en het aantal kansen dat PSV krijgt in dit soort wedstrijden is ook wel eens jaren anders geweest. We komen gewoon kwaliteit tekort voorin, spelers die veel vaker de juiste keuzes maken. Dat kan je net zo goed het bestuur als de vorige trainer aanrekenen.

28 november 2021 om 19:01

Ach kom, dat het niet geweldig gaat bij PSV zien we allemaal. Maar zo slecht is het toch ook weer niet? Ze laten het vooral liggen in de wedstrijden waar je het op voorhand verwacht. Tweeluik tegen Benfica? Kan. Tegen Feyenoord en Ajax in de toppers? Kan (alleen de uitslag niet). Niet winnen van Monaco en Real Sociedad? Kan. En als je op voorhand Heerenveen uit opschrijft dan calculeer je ook puntverlies in voor PSV. Voor de rest doet PSV vooral wat je ongeveer van ze verwacht.

28 november 2021 om 19:46

Kan? Een keer wel. Niet structureel. En dan vergeet je nog wedstrijden als tegen GAE, Willem II en Sparta.

28 november 2021 om 19:42

Project Schmidt is mislukt, net zo als John de Jong. Er zit weinig lijn in het spel. Al jaren niet van Ajax en Feyenoord gewonnen (buiten de JCS).

1 Nederlander in het elftal en ook nog een pannenkoek. Buiten de 2 leuke wedstrijden VCL en JCS, zie ik vrijwel nooit echt een leuk PSV 90 minuten voetballen. (Ja soms een helft leuk, daar win je geen wedstrijden mee)

Denk dat ze het bij zichzelf moeten zoeken 1ste helft helemaal niks aan de hand en vanaf de 2e helft is het helemaal niks meer.

Qua vechtlust vond ik het een lekkere pot om naar te kijken, wel een terechte uitslag.

28 november 2021 om 19:09

Alles behalve terecht, haha. Kansen verhouding was volledig in het voordeel van PSV.. wel op jezelf afgeroepen als je niet scoort.

28 november 2021 om 19:12

Daar heb je een punt maar als jezelf niet scoort dan roep je het wel op je af, snap alleen die wissel niet, waarom van Ginkel erin

28 november 2021 om 19:23

Ik snap het evenmin, het kost elke keer veel stress en helaas ook vaak tegendoelpunten. Maar goed, grotendeels van de PSV’ers, waaronder ik, wilde v. Ginkel erbij hebben. Ik heb daar vrij veel spijt van kan ik je zeggen.

Typische PSV pot. Raar ploegje daar in Eindhoven.

Wel lachen met Schmidt; hij haalt altijd zijn beste man er uit. Gelukkig
Doet me denken aan Advocaat met Robben

3 wedstrijden gezien, eigenlijk was er niet 1 echt leuk of heel goed (hoewel PSV nog het meeste liet zien in de 1ste helft). Maar drie keer komt er een resultaat uit waar ik als Ajacied blij mee ben.Overigens zowel PSV als Feyenoord mag zich tekort gedaan voelen. Beide hadden veel meer recht op de zege, maar als je zelf de kansen mist dan moet je vooral op jezelf boos zijn. Onnodig, helemaal voor PSV.

28 november 2021 om 19:36

Klopt was niets vandaag.
Het publiek was de grote winnaar (anders hadden ze daar gezeten)
We hebben nog 1 wedstrijd te gaan. Hopelijk is die leuk

Goed weekend voor Ajax.!!!..PSV en Feiyenoord verliezen punten..

28 november 2021 om 20:01

Qua punten goed weekend voor Ajax Het spel van Ajax baart wel zorgen net zoals de kwaliteit van de reserves (vandaag Neres en Danilo die beide teleur stelden)

Echt ongelofelijk wat Heerenveen keer op keer flikt tegen PSV respect hoor.

Dat puntensysteem op VZ kunnen we zo te zien beter opheffen. Je zou haast denken dat Heerenveen met 3-0 gewonnen heeft maar de waarheid is dat PSV een prima pot op de mat heeft gebracht, drie kwart van de wedstrijd domineerde en slechts door het niet afmaken van kansen en een fout van Drommel uiteindelijk gelijkspeelt. Zaak is om ons niet te veel mee te laten slepen in het opportunisme.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren