Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong en Memphis Depay schieten Barcelona naar gestolen zege

Laatste update:

Barcelona heeft zaterdagavond een felbevochten uitzege geboekt tegen Villarreal. De manschappen van Xavi stonden in de slotfase bij een 1-1 stand onder gigantische druk, maar werden door Memphis Depay met een treffer in de 88ste minuut aan de zege geholpen. Philippe Coutinho schoot in blessuretijd nog een penalty binnen: 1-3. Frenkie de Jong had vlak na rust al zijn eerste van het seizoen gemaakt. Barcelona behoudt door de gestolen zege op plek zeven enige aansluiting met de bovenkant van LaLiga, terwijl Villarreal teleurstellend twaalfde staat.

Abde Ezzalzouli maakte als rechtsbuiten zijn basisdebuut voor Barcelona, dat aantrad in een soort 3-4-3-systeem. Daarin stonden uiteraard ook Frenkie de Jong en Memphis Depay opgesteld, terwijl Arnaut Danjuma bij de tegenstander zijn opwachting maakte als linksbuiten. Beide ploegen maakten er vanaf de eerste minuut een interessant schouwspel van, waarin aan twee kanten genoeg gebeurde. Ezzalzouli was na enkele minuten dichtbij met een kopbal uit een hoekschop, die via de vingertoppen van Geronimo Rulli.

Kort daarna kreeg Danjuma de bal zomaar in de voeten gespeeld door Eric García. De aanvaller van Villarreal leek te kunnen scoren, maar stuitte op het blok van Gerard Piqué, die wegkwam met de handsbal die hij daarmee maakte. Daarna waren de kansen voor Barcelona. Depay werd afgestopt in het strafschopgebied, waarna Gavi de bal voor de voeten kreeg en de paal trof. Een nog betere kans kreeg Depay na een sublieme steekbal van De Jong, maar de spits schoot oog in oog met Rulli naast. Danjuma ontsnapte op slag van rust in de diepte aan de aandacht van García en zag uit een lastige hoek hoe Marc-André ter Stegen redding bracht op zijn schot.

Twee minuten na rust kwam Barcelona op voorsprong dankzij een intikker van De Jong. De middenvelder profiteerde in de rebound, nadat Depay na een lage voorzet van Alba op Rulli had geschoten. De treffer werd aanvankelijk afgekeurd wegens buitenspel, maar na lang beraad keurde de VAR het doelpunt alsnog goed. Villarreal nam daarna het heft in handen en zocht de gelijkmaker. Een kwartier voor tijd volgde een enorme kans voor Manu Trigueros, die na een lage voorzet naast mikte.


Twee minuten later wist Danjuma de bal met enig voortuin door te tikken naar het strafschopgebied, waar invaller Samuel Chukwueze er de punt van zijn schoen tegen zette: 1-1. Trigueros kreeg de kans op meer en tikte de bal in het strafschopgebied langs Ter Stegen, maar speelde die daarmee ook over de achterlijn. De spits mikte even later met buitenkant rechts een paar meter naast. Ook Danjuma was na een dribbel dichtbij met een punter, die niet op doel ging. Tegen de verhouding in pakte Barça in de 88ste minuut de winst. Depay wist een terugkopbal van Pervis Estupinan te onderscheppen en dribbelde handig langs Rulli, om de bal daarna binnen te tikken: 1-2. Invaller Philippe Coutinho werd in blessuretijd door Juan Foyth aangetikt en mocht zelf de penalty binnen schuiven: 1-3. Een omhaal van Coutinho ging daarna net over.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3225614881
2FC Barcelona3221742770
3Girona3221562768
4Atlético Madrid3219492161
5Athletic Club32161062258
6Real Sociedad32131271251
7Real Betis3212128248
8Valencia3213811147
9Villarreal3211912-442
10Getafe3291310-640
11Osasuna3211615-939
12Sevilla3291013-437
13Las Palmas3210715-937
14Alavés329815-1035
15Rayo Vallecano3271312-1234
16Real Mallorca3261313-1231
17Celta de Vigo3271015-1031
18Cadiz3241315-2325
19Granada 323920-2818
20Almería3211120-3314

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ondanks de 3 punten moet ik gwn zeggen dat barca gwn matig-slecht is. Tegenwoordig kan elk team gratis punten halen als ze tegen barca speelt.
Ben bang dat we volgend jaar niet mee gaan doen aan de CL, en zelfs de EL niet. Ongelofelijk slecht zeg. Alles klopt gewoon niet. Er wordt amper, echt amper, kansen gecreëerd.

Wie heeft die Eric Garcia gehaald? Die speelt als een natte krant (al het hele seizoen). Liever Lenglet dan hem!
Memphis mag ook voor een mooi bedrag weg, ondanks de goal van hem. Ik hoorde dat juve hem wil voor 60 mio.

Gavi links buiten kan ook niet. Die jongen moet op het middenveld. Het is hem of Nico.
Je had gavi moeten wissen voor dembele. Dan had je 2 echte wings en ook diepgang.
Jammer van Xavi!

Ps. Villareal had minimaal 2 penaltys moeten krijgen.

27 november 2021 om 23:03

Counteren? Barcelona was gatenkaas achterin en hadden geluk dat Villarreal zo belabberd slecht was met de kansen. Had makkelijk 5-1 kunnen staan. Wat ze daar doen voor het doel was echt lachwekkend.

27 november 2021 om 23:03

Emery heeft Xavi deze keer overklast. Barca domineerde misschien in totaal 30 min. Verder had Villareal de overhand. Xavi mist nog steeds veel spelers, maar ik heb het gevoel dat zijn wisselbeleid nog echt wel kan verbeteren.

27 november 2021 om 23:09

Barca speelt letterlijk nooit op de counter en Xavi al helemaal niet. Het leek misschien zo omdat Villarreal zo dominant was, vooral in het middenveld

28 november 2021 om 00:21

Barca had op een gegeven moment 80% balbezit. Haal even die slurf van Koeman uit jullie monden.

28 november 2021 om 00:40

Ja in minuut 12.. Daarna ging het bergafwaarts

29 november 2021 om 17:26

Wat koop je voor balbezit? Het gaat om kansen creeren, zo weinig mogelijk kansen weg geven en goals maken. Ajax had onder FdB vaak ook 70 procent balbezit maar het spel was niet om aan te zien

27 november 2021 om 23:04

Je vergeet even in minuut 1.30 dat Villarreal eigenlijk wel rood had moeten krijgen maar daar zwijg je over.

27 november 2021 om 23:17

Ik vind het onder Xavi nog niet beter dan onder de vorige drie coaches inderdaad maar hij heeft wel het geluk aan zijn kont hangen en als je wint kan je zomaar opeens in een winnende flow komen. Van aantrekkelijk spel is er echter nog totaal geen sprake vooralsnog

27 november 2021 om 23:21

Onder Koeman vond je het zeker beter.

27 november 2021 om 23:21

Niet met je eens Japie. Bij tijd en wijle wordt er wel degelijk aantrekkelijk voetbal vertoond, alleen het is meestal maar de helft van de wedstrijd. Het is op dit moment niet stabiel genoeg.

27 november 2021 om 23:25

Japie ik had toch gehoopt dat Xavi Barca befaamde tiki taka liet spelen, valt dat vies tegen zeg. Veerschil is dat Xavi nou mazzel heeft dat hij wint en Koeman niet

27 november 2021 om 23:39

Ik ben het met je eens Japie. Het mooie is dat Depay die aangetrokken is door de vorige coach het onder andere doet voor Xavi. Als we dan qua spel kijken, al gaan wij voor de groep staan dan krijgen we ook deze resultaten.

28 november 2021 om 00:06

Xavi 2 wedstrijden en dan Tiki taki verwachten....

28 november 2021 om 00:30

Die vent is verdomme 3 weken bezig, laten we toch niet nu al gaan oordelen.

28 november 2021 om 00:52

@visca el barca niet perse beter maar ook zeker niet slechter

28 november 2021 om 01:39

Midden in het seizoen ingestapt en na drie wedstrijden verwachten mensen al tiki taka. De eerste 20 min speelden ze gewoon prima en ook toen miste onze vriend Depay een gigantische kans. Daarna zakte het aardig in.

28 november 2021 om 03:58

Ik vraag mij echt af als je dit express doet voor aandacht.

28 november 2021 om 04:02

Koeman won niet van een cadiz of rayo. Koeman verloor van Benfica met 3-0. Nog steeds doet Koeman het beter. Doet het pijn dat Koeman weg is voor en Japie.

28 november 2021 om 09:09

Na drie wedstrijden verwacht je op zijn minst een goede organisatie achterin want dat lukt bijna elke nieuwe coach wel op dit niveau. Het is echter een totale gatenkaas achterin bij Barcelona en je komt nu drie keer op rij echt heel goed weg

28 november 2021 om 09:12

@visca el barca En nu ontsnapt Barca drie keer met heel veel geluk aan een nederlaag tegen clubs als Espanyol, Benfica en Villareal. Koeman is al meer dan een maand weg, er zit nu een nieuwe coach die Xavi heet en vooralsnog ziet dat er ook allemaal niet best uit

28 november 2021 om 11:58

Toch 2 winst en 1 gelijk. Het gaat de goede kant op. Je moet wel realistisch zijn. Xavi is er pas. Spelers moeten hun vertrouwen terug krijgen, wat ze bij Koeman niet hadden. Wat verwacht binnen 2 weken tiki taka of de cl winst.

28 november 2021 om 12:05

Klopt, maar 3 keer omdat de tegenstander enorm veel kansen verprutst want Barcelona geeft achterin echt enorm veel weg. Dat hadden ook zomaar 3 verluespartijen kunnen zijn als de tegenstander iets beter had afgerond. Dat je niet binnen twee weken tijd tici taca speelt snap ik maar een organistatie neerzetteb daar heb je geen weken voor nodig. Dat is echt geen hogere wiskunde

Word je finaal weggespeeld de tweede helft, win je de wedstrijd gewoon met 1-3.

27 november 2021 om 23:00

De Unai Emery special

27 november 2021 om 23:01

Xavi heeft het black magic virus van Zidane gekregen denk ik haha.

27 november 2021 om 23:03

Dit overtreft zelfs de black magic van Zidane

28 november 2021 om 00:25

Barcelona heeft wel vaak geluk met kansen van tegenstanders. Het speelt meer resultaatvoetbal, heel indentiteit is gewoon pleitte. Alles voor 3 punten, dat is meer de insteek van Xavi. Het is meer vechtvoetbal geworden, in plaats van tiki taki voetbal en op balbezit spelen. En laten wij reeel zijn, de goals van Barcelona zijn gewoon bijna intikkers op Depay na dan. Barcelona heeft 4 goals gemaakt en 2 daarvan zijn penalties. Maar dit is iets wel iets wat zorgelijk is. Tegen een goed ingespeelde team zoals Real Madrid en Atletico, dan ga je eraf. Met dikke cijfers. Ook tegen Bayern Munchen ga je een natte douche krijgen. Barcelona leunt om punten pakken, maar dit is wel enorm slecht voor de ontwikkeling van talenten. Ze leren knokken, maar voetballend ontwikkelen, dat zit er niet meer in. Dit lijkt nu langzamerhand op Engels voetbal, wat eigenlijk meteen de dood is van Barcelona. Enige die nog verzorgd voetbal speelt zijn Bayern en Ajax. De rest is alleen maar uit op winnen. Triest eigenlijk, maar ja dat hoort nu bij deze tijd blijkbaar.

28 november 2021 om 00:55

City plays golf, spelen t beste voetbal wereldwijd gast

28 november 2021 om 01:19

Volgens mij heb je de afgelopen jaren geen voetbal meer gekeken als je denkt dat alleen Ajax en Bayern verzorgd voetbal spelen.

28 november 2021 om 01:38

We weten ook gelijk weer wat jou clubvoorkeur is

La Liga is een grap aan het worden, of is het al geworden.

Dit zeg ik als La liga fan, jaren lang vond ik dit de beste en mooiste competitie. Maar vandaag was het niveau schandalig.

Villareal moest een Barcelona zonder ervaring oprollen, makkelijk zelf, natuurlijk hebben zij kwaliteiten maar als je ziet wat voor kansen Eric Garcia weggaf moet je dit echt afmaken, elke PL club zelf in het rechterkolom maakt dit soort kansen af!

En dan wil ik het niet eens hebben over de scheidsrechters/VAR. 2 penaltys!!! Geef je niet aan Villareal maar aan de andere kant wel.

Uiteraard kan Barcelona hier weinig aan doen.

27 november 2021 om 23:09

Hoe kon het geen penalty voor Villarreal zijn? Vorige week kreeg Barcelona al een penalty cadeau en vandaag opnieuw een hoop hulp en dan krijg je morgen waarschijnlijk weer een wedstrijd van Real te zien waar benen nog net niet wordt gebroken en je nog bijna geel krijgt voor een schwalbe.

27 november 2021 om 23:20

Soms zit het mee en soms tegen makker. Als je het zo speelt moet je ook wat zeggen over de overtreding op Busquets waar in principe ook rood voor gegeven mag worden want Busquets kon zomaar geblesseerd uitvallen. Of het penalty moment bij Garcia(garcia leek ook zelf getrokken en vastgehouden te worden maar goed) wat eigenlijk niet eens zo ver had mogen komen aangezien het daarvoor buitenspel was en de corner nooit gegeven mocht worden.

De pingel bij Coutinho was zeker onterecht, maar die tegen Espanyol kon je geven. Er was wel degelijk contact. Of het genoeg was voor een pingel is een andere vraag maar Depay werd toen echt wel geraakt.

28 november 2021 om 00:24

Was daarnet ook gewoon een duidelijke veeg op Coutinho, dus een pingel. Die van Pique zijn volgens mij nieuwe regels voor, arm was ook niet ver van het lichaam verwijderd. Waar moet hij die arm anders laten? Op de plek waar de zon nooit schijnt?

27 november 2021 om 23:17

De EL kampioen kan er inderdaad niks van. Ze missen simpelweg de man die vorig jaar de nummer 2 op de pichichi ranglijst was. Dit team speelde United ook 2 keer van de mat. Zonder Moreno staan ze niets voor niets dertiende.

27 november 2021 om 23:19

Man U wegspelen is nu ook niet echt zo een gigantische prestatie de afgelopen maanden.

27 november 2021 om 23:42

Och, was alleen nummer 2 op Pichichi ranglijst omdat letterlijk (!) helft van z'n goals waren penalty kadootjes van 11 meter. Oftewel Moreno was de indringer op de lijst en mocht eigenlijk vrij letterlijk de veters strikken van Messi, Benzema en Suarez.


Levels. #penaltymerchant

27 november 2021 om 23:19

En hij durft Villarreal geen rood te geven de 1e minuut dat vergeet je even toevallig?

27 november 2021 om 23:23

‘Vergeten’ eerlijk gezegd had ik dat gemist. Nu zal je zeggen ‘toevallig’ maar dat is echt zo.

En zoals ik al zei: Barcelona kan hier niks aan doen. Scheidsrechter was dus matig langs beide kanten en dat is belachelijk.

1 rode kaart, 2 penaltys niet gegeven, wat een niveau hé

28 november 2021 om 09:58

Ongelofelijk slecht gewoon maar dat is in Spanje al jaren.

Haha ik zag dat Memphis de King of The Match was. Dan weet je al dat dat niet serieus te nemen is🤣. Onterechte overwinning, slechte scheidsrechter aan beide kanten maar wel een vermakelijke wedstrijd, Villarreal was goed alleen totaal niet klinisch. Gefeliciteerd aan alle Barca fans

27 november 2021 om 23:01

Een Madrid fan die niet telkens provoceert, wordt geapprecieerd. Memphis Motm is gewoon lachwekkend. Naar mijn mening Parejo, of aan de kant van Barca Frenkie.

27 november 2021 om 23:07

Precies, serieus lachwekkend

27 november 2021 om 23:10

Parejo vond ik zoals in het Live Meepraten al zei de beste van het veld, toch beter dan Frenkie omdat Frenkie wat minder werd de 2e helft (eigenlijk heel Barca). Parejo domineerde het middenveld vandaag

27 november 2021 om 23:19

Zeker met je eens Madridista. Parejo heerste weer zoals gewoonlijk eigenlijk. Zwaar ondergewaardeerde speler. Trigueros was ook aan het heersen op het middenveld. Snap eerlijk gezegd niet hoe Villareal met zo'n elftal en zo'n coach vooralsnog zo laag staat. Spelen mooiste voetbal in Spanje maar er is zo weinig rendement lijkt het.

Wat een missers die villareal, wel heerlijk dat we hebben gewonnen, frenkie die eindelijk scoort hoop dat we meer van hem zien dit seizoen, knap dat xavi nog geen wedstrijd verloren heeft

27 november 2021 om 23:16

Gefeliciteerd, het is jullie gegund!!✌🏼

27 november 2021 om 23:25

@unbeliebeble thanks broeder, jullie ook succes morgen tegen sevilla niffo

28 november 2021 om 10:06

Is het je broer of je neef. Ik ben een beetje in de war nu.

28 november 2021 om 13:01

@BVRCV allebei we zijn van de zelfde afkomst, vandaar dat ik het zeg

Onterechte zege, maar goed, 3 punten. Memphis uiteindelijk met de winnende goal, verder was hij weer matig. Frenkie speelde prima! Had 2 assists kunnen hebben. Pique, Eric Garcia en Mingueza waren héél slecht.

27 november 2021 om 23:05

Frenkie was beste man aan Barca's kant. Voegde veel toe in aanvallend opzichte en stond zijn mannetje in verderdigend opzicht.

Die Memphis is net Ronaldo joh, 88 minuten niks laten zien en dan toch de wedstrijd beslissen. Voor mij komt Memphis dus toch wel in aanspraak voor de GOAT conversatie.

27 november 2021 om 23:03

😂😂😂😂 Die persconferentie heeft er aardig ingehakt ofnie

27 november 2021 om 23:31



Precies Modric toen danste hij op zijn Ronaldinho op het veld, dribbelde had hij arsenaal aan trucjes, speelde hij elke verdediger dronken en zoek.

zelfs zijn eigen bedacht trucjes worden in deze tijd na gedaan.. En daarom vind ik vergelijking mank Modric . Depay is zelfs gene categorie Robben Ribery om het zo te zeggen

Depay probeert Neymar na te doen, maar hij beheerst geen trucjes en kan gene man passeren is langzaam. depay is niet eens oud, maar kan vrij weinig als je het mij vraagt.

28 november 2021 om 08:44

Als jij dan ook maar denkt dat depay in de buurt komt van robbery zit je er zo ontiegelijk ver naast. Depay is een prima aanvaller voor een subtopper maar meer ook echt niet. Ik kan me zo erg storen aan al dat balverlies van depay en dan wel die houding van ik ben de beste. Moet ik wel zeggen dat naar mate hij ouder wordt, dit is verbeterd. Heb de eerste 15 min gezien en vond barca toen best wel ok spelen al kreeg die danjuma een kans die hij gewoon breed had moeten leggen. Ze zijn sinds xavi wel weer meer aan het janken en liggen bij alles op de grond. Dat is denk ik het xavieffect.

28 november 2021 om 10:10

Prime Ronaldo een van de beste spelers die ik ooit heb gezien maar dribbelde niet als Ronaldinho hoor Aqua1…

27 november 2021 om 23:06

Heb je liever een memphis die onzichtbaar is net als de messi van psg ??

27 november 2021 om 23:13

Lekker he die bait, oh oh heerlijk, gelijk happen ook. Btw, #7 is wel incoming man

27 november 2021 om 23:23

Het is niet alsof ronaldo de sterren van de hemel speelt he. Tegen villareal was dat wel duidelijk, onzichtbaar en kreeg toen een one touch kans door die gigantische fout. Hij is net zo onzichtbaar maar omdat hij laatste minuut scoort denken mensen dat hij goed speelt. En wees eerlijk ronaldo laat ook niks meer zien in de premier league.

28 november 2021 om 01:23

Premier league of ligue 1 zit natuurlijk wel groot verschil in

27 november 2021 om 23:08

Je hebt ook spelers die 88 minuten niks laten zien en dan... Nog steeds niks laten zien zoals Messi de afgelopen maanden.

27 november 2021 om 23:23

Het is niet alsof Messi de Copa heeft gewonnen in de 'afgelopen maanden'.

27 november 2021 om 23:24

Heeft in 10 wedstrijden waarvan 7 volledig gespeeld, 1 was het 20 minuten, gewoon 4 goals en 2 assists, geen slecjte cijfers toch.

27 november 2021 om 23:14

Depay dit kalenderjaar direct betrokken (goals + assists) bij 62 goals! Alleen Mbappe (64) en Lewa (74) doen het beter. En toch wanneer je hem ziet spelen wil je bijna je sokken opvreten van frustratie.. altijd maar moeilijk willen doen.. Ja hij werkt hard maar als hij het toch gwn lekker simpel hield...

27 november 2021 om 23:20

Dat is het je wordt er gek van.

27 november 2021 om 23:39

Qua stats zit ie bij de beste. Staat nu gedeeld tweede op de la Liga topscoorders lijst van dit seizoen.
Maar niet iedereen snapt dat je een spits moet afrekenen op goals en assist.
Kijk maar wat Haller allemaal over zich heen krijgt.

27 november 2021 om 23:24

Zolang zulke provocerende reactie likes opleveren zullen ze op dit platform blijven. Elke like is tegenwoordig een dopamine release… een soort van nieuwe drug en een nieuwe vorm van high. De likes bevestigen ook dat provoceren nog altijd door de meerderheid wordt gewaardeerd of althans men haalt er voldoening uit. Dus news flash: dit soort figuren zullen altijd blijven bestaan.

27 november 2021 om 23:31

Haha helemaal gelijk heb je.. Ik hou gwn van het spelletje en Barca! Af en toe sneertje uitdelen oke... maar soms denk ik mensen maken het hun levensdoel om te provoceren en dan de andere kamp die zich verantwoordelijk voelt om maar op alles te moeten reageren en te verdedigen... laat gaan joh..

27 november 2021 om 23:39

"haha ronaldo"
ondertussen is Barca aan het knokken om een plek in de EL komend seizoen, veel succes man! Ik zou ook over ronaldo gaan zeuren om toch nog een beetje plezier te hebben

De voetbalintelligentie van een aantal spelers in deze selectie ligt zo ongelofelijk laag. Uiteindelijk verlies je deze wedstrijd bijna door telkens domme beslissingen van een aantal spelers. In ieder geval, de 3 punten zijn binnen wat het belangrijkste is op dit moment. Het was geen goede wedstrijd van ons maar goed, zoals ik net zeg de 3 punten zijn het belangrijkste op dit moment.

Het is bij vlagen leuk en fris wat we te zien krijgen, maar defensief is het enorm instabiel. De veldbezetting is bij tijd en wijle om te huilen. Busquets en andere verdedigers worden heel makkelijk afgesloten van het middenveld, waardoor ze hem makkelijk inleveren. Er zit wel meer lijn in het spel en we hebben gewonnen, maar het moet stabieler - de goede fases uit de wedstrijden moeten langer volhouden.

Beetje geflatteerd dit. Frenkie had overigens 3 assists naast die goal kunnen hebben. Lijkt iets op te fleuren onder Xavi, zou mooi zijn ook, want z'n talent staat niet ter discussie.

27 november 2021 om 23:14

Hij had ook de meeste meters gemaakt van alle spelers op het veld. Pijp was daardoor in het laatste kwart wel leeg, maar zijn eerste helft was weer Frenkie op topniveau.

27 november 2021 om 23:14

Mooie dribbels met zelfvertrouwen. Goed om te zien. Het is wel jammer dat zijn gretigheid een beetje verdwijnt na de eerste goal. Hij was aan het begin actief op zoek en daarna vond hij het eigenlijk wel best. Althans, zo leek het.

Echt zuur voor Villarreal dat ze 2x geen penalty krijgen. Weet niet wat er was met de scheids en met name de VAR maar die zaten te slapen. En jezus hé wat missen ze kansen. Al het hele seizoen eigenlijk. En dan ook 2 verdedigende fouten die je de das om doen. Daarom staan ze dus zo laag. Ze kunnen echt niet afmaken terwijl ze wel mooi spel en veel kansen creã«ren. Onder Xavi staat het trouwens wel erg open zeg. Ze krijgen elke wedstrijd wel mega kansen tegen. Maar goed hij is nog maar 3 wedstrijden onderweg maar het is nog meer gatenkaas dan onder Koeman tot nu toe.

27 november 2021 om 23:06

Ook meer kansen dan Koeman he...

27 november 2021 om 23:07

Daarom zeg ik erbij tot nu toe. Maar onder Koeman was het ook wel in het begin goed qua spel. Hoe langer het seizoen wordt, hoe zwaarder het wordt. Ben benieuwd of Barcelona dan nog steeds zo gaat spelen.

27 november 2021 om 23:08

Dit werd al voorspeld.

Xavi zou voetbal in de brouwerij brengen, maar hoe goed zou hij zijn team laten verdedigen, dat was de vraag.

Het is te vroeg om conclusies te trekken. Maar ik zie het al voor mij: Barcelona zal vaker dit soort wedstrijden winnen, maar tegen teams dat efficiënt zijn of aanvallend dominant zijn, zal je afgeslacht worden.

Tenzij Barcelona 4 nieuwe verdedigers haalt.

Op vlak van tacktiek zie ik Xavi niet Barcelona verdedigend beter maken, voetballend zeker wel.

27 november 2021 om 23:08

Echt zuur voor Barca dat Villarreal in de 2e minuut geen rood krijgt wat we had gemoeten of had je dat gemist zeker?

27 november 2021 om 23:13

Klopt ben pas na 30 minuten gaan kijken. Dus ja heb ik gemist. Zeg alleen zuur voor Villarreal want ze waren de betere.

27 november 2021 om 23:17

Klopt maar ze hadden anders 90 minuten met 10 man gespeeld.

Het zit Xavi wel nog niet tegen. Qua kansen verdiende Villarreal echt een stuk meer en ze hadden toch wel twee penalties moeten hebben. Al moet wel gezegd worden dat Barcelona helemaal in het begin echt een aantal enorme kansen gemist heeft. Een gelijkspel was eerlijker geweest vind ik persoonlijk.

27 november 2021 om 23:02

Die tweede penalty was alleen nooit een corner hè. Danjuma stond dik buitenspel. Bovendien had Parejo er zomaar afgestuurd kunnen worden na 2 minuten.

27 november 2021 om 23:06

Dat bedoel ik met die overtreding op Busquets maar dat willen ze niet horen natuurlijk want zou in het voordeel van Barcelona zijn.

27 november 2021 om 23:07

Dat is niet relevant, of dat zou het toch niet mogen zijn.

27 november 2021 om 23:11

Dat had inderdaad rood kunnen zijn. Verder doe ik toch niet alsof Barcelona zwaar bevoordeeld is?

27 november 2021 om 23:14

Nee hoor maar alle mensen hier met een Realtintje wel want dit was ook cruciaal.

En nogmaals ze hebben wel veel geluk gehad en een geflatteerde uitslag.

27 november 2021 om 23:14

Mwah vind ik wel. Als de scheidsrechter voor buitenspel fluit ontstaat die situatie toch nooit?

27 november 2021 om 23:20

Dat wel maar het is uiteindelijk als geen offside beoordeeld. En daar mag de VAR niet in tussenkomen.

Titel klopt maar i dont give a f... 3 punten zijn binnen en hopen dat we pique, mingueza en garcia zsm kunnen lozen. Waardeloos stelletje sukkels

Barca gewoon weer heel slecht maar we pakken wel lekker drie punten. Irriteer me wel echt mateloos aan die Eric zeg. hoe is zon jongen profvoetballer geworden. Zie hem de hele wedstrijd maar aan zijn haar zitten ipv met de wedstrijd bezig. Ziet er echt niet uit met dat shirt in zijn broek ook. Lozen die gozer want die kost alleen maar punten en gaat niet voor je door het vuur

Onze Nederlanders doen het voor barca niet geweldig gespeeld en veel geluk gehad maar hopelijk is dit een keerpunt richting boven, frenkie speelde goed gavi en Nico vrij anoniem. Garcia en mingueza nooit meer
opstellen echt zo slecht, ik vraag me eigenlijk af of umtiti slechter is dan deze 2

Die domme blunders nekt Villareal gewoon, ondanks dat je goed speelt geef je door eigen stupide domme blunders het weg. Wat een geluk heeft Barca momenteel, niet normaal. Ze hebben zoveel geluk dat ik het niet eens gek zou vinden als ze van Bayern winnen.

27 november 2021 om 23:17

Doet je pijn merk ik neem paracetamol en slaap lekker

27 november 2021 om 23:22

Hoezo? Real Madrid staat ruim bovenaan Barca hoor, dat is wat echt telt. Maar je kan niet ontkennen dat Villareal Barca wegspeelde en verloren door blunders van hun eigen.

Gelukkig dat barca een internationale topspits heeft die de 2-1 maakt anders verlies je hier nog bijna punten. Volgende keer moeten ze wel met dest beginnen want die maakt verdedigend nooit fouten.

Malen, Weghorst, Van Dijk, Frenkie en Depay gescoord en Danjuma assist. Productieve dag voor de Oranje spelers.

Onpopulaire stelling; zonder Danjuma had Villareal gewonnen.
Alle dreiging kwam van de Nederlander, maar man, ik heb nog nooit iemand zo veel kansen zien verpesten…

27 november 2021 om 23:05

Die eerste kans van hem was zo stom! Als je tegen een Elche speelt dan snap ik dat je even voor eigen succes gaat. Tegen een Barca moet je onzelfzuchtig zijn en de bal gewoon afleggen op de speler die er veel beter voor staat. Dat had een loepzuivere doelpunt kunnen zijn. Hij was vandaag echt heel matig. Jammer.

27 november 2021 om 23:06

Zo speelden ze ook tegen United.

De resultaten zijn iets beter, maar het spel is zwaar achteruit gegaan. Het is een wereldwonder hoe Barca laatste tijd punten pakt. Depay kan van mij 50 x scoren, hij is echt geen topspeler. Ook vandaag weer 90 minuten onzichtbaar en heel veel geluk bij die goal. Eric Garcia een vd allerslechtste verdedigers die ik ooit heb gezien bij Barca. Doet me denken aan junior speler. En voordat piqué om z'n as draait, zijn we hier weer uit de lockdown. Dit kan niet lang goed gaan voor barca.

Overigens vind ik het opvallend hoe obsessed sommige real supporters deze wedstrijd volgde. Barca is allesbehalve een concurrent.

Onverdiend, maar goed nu hebben de barcafans ook weer wat te vieren. Het is jullie gegund!

Fingers crossed dan Real Madrid in de kraker van morgen net zo veel geluk krijgt.

Barca goed weg gekomen vandaag. Het is niet veel soeps op dit moment. Het belabberde spel is de coach (koeman) niet aan te rekenen. Het materiaal is gewoon subtop op dit moment. Vind het overigens jammer dat je de speler die voorin nog enigszins voor gevaar zorgde eruit haalt (abde). Gavi en Nico totaal niet gezien vanavond, mochten er wat mij betreft wel uit.

Het zit nu eindelijk even mee. Gavi en Nico hadden off-day. Dat is normaal voor jonge jongens. Het enige dat dit seizoen telt is top 4 halen en de jonge spelers laten worden.

27 november 2021 om 23:10

Zeker waar. Belangrijkste voor Barcelona is lekker ervaring opdoen en de top 4 halen, zeker waar.

Ik vroeg mij af wanneer Pedri terug is? En hoe zie jij het voor je, wie zou er uit de basis vliegen?

27 november 2021 om 23:15

Pedri komt als het goed is pas volgend kalenderjaar weer terug. Hij had een terugval en Barca wilt geen risico met hem nemen.

27 november 2021 om 23:22

Pedri gaat rouleren met Gavi en Nico vermoed ik.

27 november 2021 om 23:22

Ik zou momenteel Gavi eruit halen voor Pedri, maar zodra Ansu ook weer fit is wordt het lastig voor Xavi wie er dan moet banken.

27 november 2021 om 23:26

Gelukkig is er altijd wel iemand geblesseerd. Hoeft Xavi ook geen keuzes te maken.

27 november 2021 om 23:59

Dat is wel de realiteit. Ik denk sowieso dat Pedri minder minuten zal gaan maken na zijn blessureleed.

Gevochten tot het het einde! Villareal ... wat een heerijk team. Zij hadden ook net zo goed met de 3 punten ervandoor kunnen gaan. Maar het valt een keer de goede kant op. Xavi heeft een ieder geval de vechtlust erin weten te krijgen. Visca El Barca!!

Niet echt verdiend dit, Villareal had zeker 1 pingel moet hebben, Barcelona werd de 2de helft zoek gespeeld

Hand van Xavi is direct zichtbaar. Het spel ziet er stukken beter uit dan onder Koeman alleen zijn er nog veel te veel verbeterpunten en kwetsbaarheden. Spelers als Depay, Mingueza, Coutinho en Garcia zijn bijvoorbeeld spelers die je echt punten kosten vanwege hun domme beslissingen. De verdediging is af en toe pure gatenkaas en er wordt niet secuur omgegaan met de kansen voorin.

Eerste helft ging het over het algemeen wel gelijk op waar zowel Barca als Villarreal kansen hadden. Maar de tweede helft was uitermate dramatisch. De verdediging en middenveld was helemaal nergens te vinden en we werden gewoon compleet overlopen door Villarreal. Villarreal had er zeker 2 moeten maken maar waren te slordig en te wild met het omgaan van de kansen. Als we zo tegen Bayern spelen krijgen we er makkelijk 5 om de oren.

Ik vond die handsbal van Pique, het moment met Garcia en de overtreding op Coutinho alle drie geen pingels waard trouwens.

Bij Pique was de arm langs het lichaam tijdens het sliden dus in een natuurlijke positie, en hij kon er zelf niet zo veel aan doen dat die bal tegen zijn arm aankwam. Met Garcia was het een beetje een twijfelgeval omdat hij zelf vasthield maar dat deed die speler van Villarreal ook. Het leek ook alsof hij te veel opzoek was naar een pingel en vastgehouden wou worden naar mijn idee.

En die overtreding op Coutinho wil ik niet eens een overteding noemen. Was gewoon pure aanstellerij. Nooit een pingel in mijn ogen.

Maar goed, 3 punten zijn het belangrijkst! Visca Barca visca Catalunya.

Als Real op deze manier won zou elke Barca fan schreeuwen over de VAR en scheidsrechters.



Maargoed, gefeliciteerd Barca. Die Abde is een parel, kan wle genieten van die gozer. Weet iemand of hij voor Spanje kan uitkomen of is 't 'gewoon' een Marokkaan? Hij zou een leuke toevoeging zijn aan het Marokkaanse elftal i.i.g.

27 november 2021 om 23:10

Hij is Marokkaans en voor zo ver ik weet heeft hij niet de Spaanse nationaliteit. Hij heeft al wedstrijden gespeeld voor Marokko O23.

3 punten zijn binnen, dat is het enige wat telt momenteel.
Barca begon sterk, en had in het begin al moeten scoren.
2de helft was villareal beter, Barca dat met 2 centrale spelers op de back posities moest spelen door blessures, daardoor ging het verdedigend niet goed.
Al goed hebben ze kunnen winnen.

Huh staat Memphis maar 2 goals onder Benzema? Dan is ie eigenlijk best goed.

27 november 2021 om 23:09

De ratio ongefundeerde kritiek vs. aantal goals is wel een beetje uit balans inderdaad!

27 november 2021 om 23:13

Zitten volgens mij 3 penaltys bij.

Maar dat doet er niet toe, is de enige bij Barcelona met een scoringsvermogen.

27 november 2021 om 23:57

3 goals volgens mij met een wedstrijd meer gespeeld. 10 om 7. Strafschoppen buiten beschouwing gelaten 21 GC in 17 wedstrijden vs 6 GC in 18 wedstrijden. Verschil van 350. Spelen niet eens dezelfde sport hoor die twee. Het verschil in populaire benadering (kritiek voor Depay, lof voor Benzema) is geheel gefundeerd.

Khalid boularouz zegt dus gewoon dat frenkie ne memphis wereldtoppers zijn hahahah. Bij frenkie laat ie ook een momentje zien dat ie ff omschakelt hahaha. Nou mag het. echt ongekend

27 november 2021 om 23:09

Khalid is wel echt niveau van halst. Van halst begon trouwens ook van dat depay een internationale topspits is en dat dest verdedigend geen fouten maakt zoals miquenza. 🤣🤣

27 november 2021 om 23:12

Ja wist echt niet wat ik hoorde hahaha. ook memphis prijzen omdat ie om de keeper heen liep. Wat kon die anders doen dan?

27 november 2021 om 23:20

Maar dat zijn ook de allerslechtste analisten die er bestaan. Die praten echt mega veel onzin. Jammer dat ze van halst niet inwisselen met een marco van basten ofzo en khalid kan je gewoon inwisselen voor een willekeurige kroegbezoeker. Die zal meer zinnigs vertellen dan hun beiden.

27 november 2021 om 23:09

Dat zegt ie helemaal niet. Hij zegt dat Memphis naar dat niveau toe wil en dat ie in dat rijtje moet komen om gelijk te staan als mensen als Villa en Suarez.

27 november 2021 om 23:11

Idd ja Khalid zei dat idd, snap deze reactie niet zo. En Frenkie is gewoon een topmiddenvelder.

27 november 2021 om 23:13

hij zei gewoon dat ie memphis een topspits vond hoor. En over frenkie zei die ook ja is een wereldtopper. Laat ie vervolgens een stukje zien dat ie doodnormaal omschakelt.

27 november 2021 om 23:14

Frenkie een topmiddenvelder? Kan zo 20 betere opnoemen.

27 november 2021 om 23:18

Blaugrana// maar volgens mij heb je gemist hoe frenkie omschakelt!!! Buitenaardse speler hoor. Kijk anders ff stukje van khalid terug over frenkie en dan zul je een ballon d’or kandidaat zien.

27 november 2021 om 23:18

Ik denk altijd dat analisten open deuren intrappen, maar die 0.0001% nuance in dit stukje is blijkbaar al ingewikkeld. Misschien toch goed, die open deuren

27 november 2021 om 23:10

We hebben op dit moment twee wereldtoppers en die zijn allebei geblesseerd.

27 november 2021 om 23:13

Araujo (kijkend naar de afgelopen 2 seizoenen) en Busquets zijn anders weldegelijk wereldtop. Fati en Pedri worden wel gemist inderdaad.

28 november 2021 om 00:04

Araujo wereldtop vind ik nog een beetje vroeg, al gaat hij daar zeker naar toe. Busquets is op 5 interlands en een wedstrijd tegen Espanyol al 2 jaar geen wereldtop meer. Misschien kan hij onder Xavi die vorm wel hervinden.

27 november 2021 om 23:24

Die hele Nederlandse analisten moet je met korreltje zout nemen. Toen Koeman er zat was het ondanks schandalig voetbal en verliezen van clubs als rayo en ga zo maar door geen kritisch woord want Koeman kon er niks aan doen. Wij mochten dus blij zijn als barca niet zou degraderen want als Koeman zich in la Liga handhaaft dat is dat hele wereld prestatie echte clowns. Ik ben dan niet verrast dat zij depay Europese top vinden wat natuurlijk lachwekkend is!

28 november 2021 om 04:10

Romario: hier ook bij VZ je mag niks over Koeman zeggen, want het lig aan de spelers. Koeman is heilig hier.

Slechte 2de helft van Barcelona zoals gewoonlijk... Xavi moet sommige spelers hardnekkig aanpakken het kan gewoon niet hoe bepaalde spelers zo slecht spelen in de 2de helft. Ik wil die mingueza niet meer zien in de verdediging. Die man is zo onzeker... Dest is gelukkig volgende week er weer.

27 november 2021 om 23:14

Xavi moet ophouden met garcia in de basis te laten beginnen krijg pijn in mijn ogen als ik die man zie verdidegen veroorzaakte ook nog een penalty scheidsrechter gaf hem niet.

27 november 2021 om 23:16

Wat dacht je van Garcia en Depay? Die mogen ook even ophoepelen naar Barca B en niet meer terugkomen tot ze weten wat het aannemen van een bal en het overpassen naar de juiste persoon betekent.

Schandalige scheidsrechter weer wauw! Wat een niveau! Villareal verdiende meer.

27 november 2021 om 23:16

Klopt want had Villarreal gewoon rood moeten geven en durfde dat niet en anders hadden ze 90 minuten met 10 man gestaan.

27 november 2021 om 23:26

Zeker weten alleen moeten ze geen domme blunders maken..

27 november 2021 om 23:29

Waren wel echt twee penals he? Die eerste is natuurlijk helemaal bizar want de regel is dat in zo'n geval alleen de steunarm niet telt. Bang voor de triple punishment? Die andere werd uitgelegd dat ze beide aan het duwen en trekken waren haha, wat best knap is als je een duw vol in je rug krijgt.

Maar goed, zulke scheidsen fluiten in La Liga. En die VAR wordt ook totaal arbitrair ingezet. Moet je net mazzel mee hebben. Hoe dan ook is het een smet op de competitie, want de eindstand wordt veel teveel mede bepaald door ernstig arbitraal falen. Dat is echt een probleem want het heeft niks met voetbal te maken.

Arme Villareal, gestolen overwinning tegen ManU en Barça... Geen goede week voor ze.

Vraag mij af als ik blij ben met de overwinning of blij ben voor de haters met de overwinning.

Geflatteerde overwinning maar die zitten er ook tussen. Ik heb het volle vertrouwen in Xavi die staan over paar maanden gewoon bij de top drie. Met fati, dembele en het klinkt misschien gek maar braithwaite met zijn strijd diepgang en snelheid die gaat nog van pas komen. Als Ferran Torres doorgaat wat ik zo lees uit Spanje is de kans groot dan doen ze gewoon weer mee!

27 november 2021 om 23:17

Romarioo zo lang xavi lenglet en garcia blijft opstellen zik ik het somber in voor barcelona
Defensie blijft een probleem ook onder xavi.

27 november 2021 om 23:26

Die gaan er wel uit vooral piqué is schande maar dat is nu alleen van nu die had al 5 jaar geleden moeten stoppen

Alle Madrid supporters die Barca zitten bekritiseren, Madrid speelde in eigen huis gelijk tegen Villareal en Barca had ook heel veel kansen in deze wedstrijd maar kregen er ook een hoop tegen. Soms moet je geluk hebben.

27 november 2021 om 23:55

Mag toch gewoon? Als je slecht speelt kan je dat verwachten. En is een beetje appels met peren vergelijken een wedstrijdje erbij pakken. Net zoals dat Real 4-1 won van Granada en Barcelona speelde 1-1 zo redeneer jij dus. Elke wedstrijd is anders.

Het is dat wij hier op voetbalzone allemaal geen profvoetballers zijn, maar ik wordt echt niet bang van een verdediger zoals Eric Garcia. Hij ziet eruit als een lulletje plaswater. Smal postuur, geen autoriteit, een braafste-jongetje-van-de-klas gezicht en kan niet verdedigen op het niveau waarop Barcelona hoort te zijn. Zonde, ze wilden perse een La Masia product terug. Nou die hebben ze. En daar is alles mee gezegd. Maar wel een fijne overwinning natuurlijk!

27 november 2021 om 23:20

Stijlvol gelijk heb je lenglet garcia zijn nog te slecht om bij een amateur club te voetballen.
Ongelooflijk zwak.

Dit was echt by far de slechtste wedstrijd van Barcelona onder Xavi... nee, sinds het vertrek van Messi zelfs. En die win je dan 3-1! Hoe bestaat het?! Villareal is wel echt tandenloos zonder Moreno zeg. Dat je er tegen zo'n verdediging maar eentje maakt is eigenlijk La Liga onwaardig. Zeker toen Mingueza erin kwam haha , foei die is echt hilarisch slecht.

Met Oranje in het achterhoofd viel Danjuma wel tegen. Die is niet koel voor de goal. Zoiets is heel moeilijk te leren. Wel weer een assist. Memphis en Frenkie een goal dus prima avond voor mij.

27 november 2021 om 23:28

Zwaar overdreven dit. Tegen Granada en Benfica uit speelde wel al helemaal als een natte krant. Hier creerde op zijn minst kansen en had je momenten waar Barca beter was.

27 november 2021 om 23:34

Tegen Granada en Benfica werd je niet bij vlagen volledig weggetikt en had je niet zoveel enorm slordig balverlies. Qua kansen viel het op die ene enorme van Memphis ook heel erg mee hoor. Dat was meteen de enige goed uitgespeelde kans. Voetballend leek het verder nergens op. En niet pas vanaf de 60e minuut zoals normaal, maar vanaf zo ongeveer de 20e al.

Goed om te zien dat het lek boven is bij Barcelona. Maar goed dat Koeman weg is voor Xavi.

27 november 2021 om 23:34

Enige verschil is dat Xavi geluk aan zijn kont hangt, en Koeman gene geluk mee had. Het zit Xavi wel mee want het spel is om te janken van barca..

27 november 2021 om 23:46

Ja ik ben cynisch als de pest en ik walg dan ook van de selectieve verontwaardiging, waar het bij Koeman lag aan Koeman ligt het bij Xavi, bij puntverlies, aan blessures, de pubers in de basis, de onervaren Xavi etc.

28 november 2021 om 00:05

hoe kan je dat nou weten? Ze hebben in la liga nog geen puntenverlies geleden?

28 november 2021 om 02:41

Je beseft toch dat Koeman 1,5 trainer is geweest en Xavi amper 3 weken?

ik vind het een verdiende overwinning. Na al die kritiek en negativiteit mag Barça even geluk voelen. En het belspel was dramatisch maar er zit wel verbetering in. Ik vind het opvallend dat er zoveel Madrid fans reageren op Barça nieuws.. en ik zie maar weinig Barça fans er wat van zeggen... word er persoonlijk wel ongemakkelijk van. Vice versa zie ik dit heel weinig als Real gelijk speelt of iets dergelijks. Waarom is dit ? En mag ik vragen of iemand anders dit ook is opgevallen?

27 november 2021 om 23:46

Omdat wij graag de wedstrijd willen kijken. Als wij op iedereen moeten reageren zien we niks van de wedstrijd.

27 november 2021 om 23:48

Misschien ben ik een walgelijk mens, maar hoelang hangt er nu negativiteit rondom Barcelona? Die krijgen al de veren van de wereld, of in ieder geval vanuit Nederland in hun reet gemoffeld de afgelopen honderd jaar. Ik zou het jammer vinden als na wat tumultueuze maanden het nu al weer opgelost zou zijn.

Overigens ben ik geen Real Madrid supporter, maar walg ik wel van de beeldvorming die steeds wordt gezet door de Nederlandse media waar Real de arrogante, koude club is en Barcelona het walhalla van al de voetballers is.

Iedereen praat over geluk en dat villareal meer verdiend. Uiteindelijk moet je scoren om te winnen toch. Had villareal zijn kansen moeten afmaken.

28 november 2021 om 00:06

Was jij niet een van de mensen die na Benfica zei dat Barca met een degelijke spits had gewonnen?

Mooi! Gered door wat geluk en Nederlandse invloed.
Nu ga ik weer Metallica kijken op npo3🤘

Heb het gevoel dat Gavi nu een beetje geforceerd in de basis zit, speelde vandaag als een natte krant, totaal geen gevaar vanuit links, alles moest van Abde komen.

Maar het is zeker niet de schuld van Gavi, zijn talent staat buiten kijf, maar als linksbuiten komt zijn talent niet naar boven, hij hoort gewoon achter Depay te spelen op 10.

En wat heb ik weer genoten van die Abde, speelt alsof hij al jaren de rechtsbuiten van Barca is, zoveel gevaar straalt hij uit als hij zijn mannetje opzoekt. Van hem zullen we nog veel horen komende jaren.

Heel grappig deze titel. Nu wordt toch het idee gewekt dat Barca aan een wederopstanding is begonnen onder Xavi. Het is dat Gerard Moreno geblesseerd was en dat Villareal 2 penalty’s is ontnomen want zij hadden verreweg de meeste kansen. Frenkie speelde verdienstelijk, en heeft wat mazzel bij die goal maar staat veel hoger op het veld onder Xavi en dat pakt goed uit. Het is dat Depay scoort na 8 kansen om zeep te hebben geholpen. Was verreweg de slechtste man op het veld. En nee ik ben absoluut geen Koeman fanaat. Die Abde is wel een leuke voetballer trouwens, dat kan zeker nog wat worden.

28 november 2021 om 13:14

Je bent vergeten te zeggen dat Parejo rood had moeten krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren