Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse levert wereldprestatie en doet dankzij resultaat Spurs helemaal mee

Laatste update:

Vitesse heeft donderdagavond op de valreep een razendknap punt behaald tegen Stade Rennes. De Arnhemmers speelden in Frankrijk moedig en kwamen na rust terug van een 3-1 achterstand: 3-3. Omdat Tottenham Hotspur met tien man verloor van NS Mura (2-1), doet Vitesse nog volop mee om overwintering in de Conference League. Vitesse staat in punten gelijk met Tottenham (zeven punten) en speelt in het laatste duel thuis tegen Mura. De Arnhemmers hebben een iets minder goed doelsaldo dan the Spurs (+1 om +3). Rennes is na donderdagavond al gekwalificeerd.

Letsch verraste met zijn opstelling en zette Elazar Dasa op de bank, omdat de rechtsback zich te laat meldde voor de wedstrijdbespreking. Romaric Yapi kreeg daarom een kans in de basis, wat ook gold voor Daan Huisman. Het talent kreeg zeer verrassend de voorkeur in de aanval boven Nikolai Frederiksen en Thomas Buitink. Vitesse ging naar Rennes in de wetenschap dat waarschijnlijk alleen een zege genoeg zou zijn om verder te komen.

De eerste schietkans was in de zesde minuut voor Rennes-middenvelder Lovro Majer, die uit de stuit naast poeierde. Drie minuten later gaf Vitesse de openingstreffer weg, toen Jacob Rasmussen een zwakke pass verstuurde in de opbouw. Zo kwam de bal bij Gaetan Laborde, die Dominik Oroz uitkapte en beheerst afrondde: 1-0. Vitesse kwam daarna wat beter in de wedstrijd en creëerde in de twintigste minuut een goede kans voor Loïs Openda, die na een goede pass van Matús Bero van dichtbij op keeper Alfred Gomis stuitte.

Een kwartier later kopte Oroz uit een vrije trap in kansrijke positie over. Zo waren de kansen voor Vitesse, maar sloeg Rennes in de 39ste minuut toe. Ditmaal verloor Vitesse-verdediger Sondre Tronstad de bal op de achterlijn, waarna Birger Meling een lage pass verstuurde naar Laborde. De spits schoot van zestien meter ineens binnen: 2-0. De beslissing had meteen daarna al kunnen vallen, maar Vitesse wist de bal op wonderbaarlijke wijze uit de goal te houden. Jeroen Houwen redde twee keer op schoten van Laborde, waarna Maximilian Wittek de rebound van Majer van de lijn haalde. Het spektakel bleef zich opvolgen, want aan de overzijde nam Huisman de bal van achttien meter heerlijk uit de stuit, waarna die laag binnen plofte: 2-1.

Vitesse kwam na rust sterk uit de kleedkamer en kreeg twee aardige mogelijkheden. Huisman schoot na goed werk van Openda in het blok bij Rennes, terwijl Buitink het na een heerlijke pass van Bazoer ineens uit de lucht probeerde. Zijn volley werd gepakt door Gomis. Daarna was Rennes sterker en kopte Martin Terrier rakelings naast uit een voorzet van rechts. In de 69ste minuut was het alsnog raak voor Laborde, die de bal enigszins toevallig voor de voeten vond na een vrije trap en via de binnenkant van de paal binnenschoot: 3-1. Vitesse kwam zes minuten later terug in de wedstrijd dankzij Buitink, die een gekraakt schot van Huisman toevalligerwijs voor de voeten vond en binnentikte: 3-2. De Arnhemmers bleven aandringen en kwamen in blessuretijd op gelijke hoogte. Openda vond de bal gelukkig voor de voeten en haalde van vijftien meter vernietigend uit: 3-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een mooie Europese campagne van Vitesse zeg. Meedoen tot de laatste wedstrijd in deze Europa League waardige poule! Alles ligt nog open en als het een beetje mee zit pak je die tweede plek volgende week! Wauw. Super spannend nog. Het zou wat zijn als je het “grote†Spurs eruit gooit. Wereldprestatie!

25 november 2021 om 20:43

JAAA wat gaaf! We spelen 8-10 keer beter in Europa dan elke overige wedstrijd dit seizoen. Echt bizar. Maar maakt het wel ontzettend gaaf en leuk om naar te kijken. Hyperoffensief ook met kans op kans voor beide kanten. Maar dan wel tegen ploegen van europese (sub)top.Hoeven we nu alleen nog maar van Mur te winnen om door te gaan? Want aantal sites zie ik ons nu 2e staan. Onderling resultaat geldt.EDIT: Gaat nu dus wel om doelsaldo na gelijk onderling resultaat.

25 november 2021 om 20:51

Waren uitgoals niet passé dit seizoen? Dan moet Tottenham punten laten liggen of met 2 doelpunten minder winnen.

25 november 2021 om 20:53

Ja goed punt. Ik weet dus niet of dit ook geldt voor onderling resultaat. Kan iemand met écht verstand dit bevestigen of ontkennen? Op Livescore is Vitesse 2e.

25 november 2021 om 20:59

Ja LiveScore klopt helaas niet. Het gaat om doelsaldo. Maar wat ben ik trots op ons cluppie uut ernem. Wat een vechtersmentaliteit. Mark en Hugo, beter gooien jullie de Dome los en vullen we het stadion tegen mura

25 november 2021 om 21:03

Wikipedia:
De rangvolgorde wordt bepaald aan het aantal behaalde punten, waarbij een ploeg 3 punten krijgt bij een overwinning, 1 bij een gelijkspel en geen bij een nederlaag.1

Indien 2 of meer ploegen hetzelfde aantal punten behalen gelden de volgende aanvullende criteria:

a) Meeste behaalde punten in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
b) Beste doelsaldo in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
c) Hoogste aantal gescoorde doelpunten in wedstrijden tussen de betrokken ploegen.
d) Wanneer toepassing van criteria a. t/m c. nog altijd leidt tot een gelijke ranking voor meerdere ploegen, worden deze criteria herhaald voor alleen die ploegen. Dit uiteraard mits dit niet exact dezelfde ploegen zijn als voorheen.
e) Beste doelsaldo in alle groepswedstrijden.
f) Hoogste aantal gescoorde doelpunten in alle groepswedstrijden.
g) Hoogste aantal gescoorde uitdoelpunten in alle groepswedstrijden.
h) Hoogste Aantal overwinningen in alle groepswedstrijden.
I) Hoogste Aantal uitoverwinningen in alle groepswedstrijden.
j) Minste aantal disciplinaire strafpunten.
Hoogste UEFA clubcoëfficiënt.

tldr: Vitesse moet er waarschijnlijk nog een aantal maken tegen Mura om door te gaan (er vanuit gaande dat Tottenham thuis wint van Rennes)

25 november 2021 om 21:07

Gefeliciteerd Sil! Vind het ook geweldig om Vitesse vandaag te zien spelen (blij dat ik voor deze wedstrijd hen gekozen) succes nog de laatste wedstrijd tegen Mura


Proost

25 november 2021 om 21:15

Precies. In het geval van Vitesse en Tottenham is punt (e) van toepassing, omdat het doelsaldo onderling 0 is (3 voor, 3 tegen).

25 november 2021 om 23:04

Zelf winnen (ook al niet makkelijk) en hopen dat Stade Rennes Tham nog even pijn doet; zou zo verdiend zijn voor de inzet / prestaties van Vitesse

25 november 2021 om 20:43

Vitesse heeft t in eigen hand thuis tegen Mura. Onderling al gewonnen van spurs? Of telt onderling in de groepsfase ook jiet meer

25 november 2021 om 20:47

Jawel iedereen. Onderling resultaat telt, dus als Vitesse wint zijn ze door!

25 november 2021 om 20:47

Uitdoelpunten tellen niet meer. Dus onderling resultaat is 3-3 En komt het dus aan op doelsaldo.

25 november 2021 om 20:47

Jawel, maar uitdoelpunten niet meer dubbel. Dus onderling resultaat is gelijk

25 november 2021 om 20:48

Toch 3e nvm.

25 november 2021 om 20:49

Ah oke mijn fout dan! Vitesse moet het alsnog kunnen winnen van Mura, het liefst met een nulletje of 5

25 november 2021 om 20:50

Dus spurs dan in t voordeel met doelpunten

25 november 2021 om 20:50

Sterker nog als Vitesse gelijk speelt en Totenham verliest is Vitesse ook gewoon door, waarom ik dit vermeld is omdat ik Totenham in dit vorm niet zie winnen van Rennes

25 november 2021 om 20:53

Rennes is al door en gaan met een b-team spelen.

25 november 2021 om 20:56

@caribbean Maar voor rennes staat er niks meer op het spel. Moet je ook niet vergeten.

25 november 2021 om 21:11

Klopt daarom is het ook zo heerlijk dat mura van Tottenham heeft gewonnen

25 november 2021 om 20:45

Is vitesse er bij winst gewoon al niet? uitdoelpunten tegen spurs tellen toch zwaarder? thuis 1-0 en uit 3-2
* helaas uitdoelpunten tellen niet meer

25 november 2021 om 21:20

Pelletje kom je uit Nijmegen? Of heeft Vitesse je vroeger net niet gescout dat je de hele avond zo negatief doet

25 november 2021 om 21:30

doe ik negatief?

Wauw wat knap van Vitesse mooi resultaat

Strijders hoor. Wat een prestatie zou het zijn om Spurs er uit te knikkeren!

Goed gedaan, volgende ronde afmaken en je niet verkijken op Mura!

25 november 2021 om 21:05

Dat zou dan wel weer typisch vitesse zijn om te choken tegen mura

25 november 2021 om 21:21

Of 5!

Nederland is heerlijk bezig

Heel lekker voor Vitesse dit. Eerlijk zie ik Spurs die laatste pot ook "gewoon" verliezen zodat Conte zich volledig op de premier League kan richten, wat boeit hem dit toernooitje nou.

25 november 2021 om 20:43

Rennes is al zeker van de eerste plek. Als Spurs dit thuis dan niet wint...

25 november 2021 om 22:58

Vergis je niet, Rennes zal willen winnen, al was het maar voor het positieve gevoel, de groepsdynamiek, ze staan immers 3e in de Ligue 1 en zullen de goede vorm vast willen houden. Hoop het voor Vitesse, zou geweldig zijn. Mooi om te zien dat Vitesse de Confleague toch echt serieus heeft genomen dit jaar.

25 november 2021 om 23:20

Waarom zou Vitesse dat niet doen dan?

Gefeliciteerd vitessesss supporters verdienen meer dan ons

25 november 2021 om 20:47

Sportief van je! Ben geen Vitesse fan ofzo maar toch leuk om te lezen. En ja eerlijk is eerlijk, voor Spurs valt er geen enkele eer te behalen in de Conference League. Mochten ze er straks uitliggen, zal Conte vast tevreden zijn. Lekker op de competitie focussen.

Wat heerlijk is dit. Openda zet alle kansen weer open en Mura doet het onmogelijke. Er is nog één kans!! Nog een keer vlammen!

Wordt er niet gekeken naar onderling resultaat? In de CL is dat namelijk wel het geval. Mocht Vitesse winnen, hebben ze (op uitdoelpunten) een beter onderling resultaat toch?

25 november 2021 om 20:48

Uitdoelpuntenregel is afgeschaft

25 november 2021 om 20:49

Ik heb het even opgezocht en de uitregel is afgeschaft voor zowel knock-out duels als onderling resultaat. Dit betekent dus dat vitesse of volgende week een beter resultaat qua punten moet halen dan spurs of hetzelfde resultaat maar 3 doelpunten moet inhalen. (Ze staan op dit moment 2 doelsaldo achter en ik weet niet hoe het zit qua doelpunten voor)

25 november 2021 om 20:49

Uitdoelpunten tellen niet dubbel dus dan is het gelijk en wordt er gekeken naar doelsaldo dat van Spurs is nu beter.

Fijn om nog een gelijkspel te behalen! Ook mooi dat Mura heeft gewonnen van Tottenham. Weet alleen nog niet precies hoe het werkt qua onderling resultaat/doelsaldo.

25 november 2021 om 20:57

gaat om totale doelsaldo.

Geweldig toch. Ik denk dat de meesten het als een bonus zagen dat Vitesse uberhaupt de groepsfase had gehaald (want Anderlecht verslaan was geen zekerheid), maar ze boeken nu gewoon goede resultaten ook tegen teams waar de Eredivisie topteams ook niet zomaar van winnen. Ongeacht of ze overwinteren mag Vitesse toch echt wel trots zijn. Hebben zichzelf even op de kaart gezet.

Volgens mij telt doelsaldo niet maar onderling resultaat als de stand gelijk is

25 november 2021 om 20:51

Ja, maar onderling resultaat is hetzelfde bij Vitesse Tottenham, uitdoelpunten tellen niet meer dubbel.

25 november 2021 om 21:08

Maar Vitesse heeft wel meer uitdoelpunten in onderling resultaat gemaakt.

Mega knap hoe vitesse zich dit jaar presenteert in een poule die zeker europa league waardig is! Nu winnen van die amateurs en je gaat gewoon verder.

Wat heerlijk is dit. Openda zet alle kansen weer open en Mura doet het onmogelijke. Er is nog één kans!! Nog een keer vlammen!

Vitesse in Europa is een feest. Eerst heerlijke duels tegen Anderlecht. Daarna een heerlijke pot tegen Rennes waarbij er onterecht verloren wordt. Vervolgens een tweeluik met de Spurs waarin Vitesse zich aan heel Europa laat zien. En dan vanavond een spektakelstuk in Rennes waar Vitesse de scheidsrechter niet mee heeft, het totaal niet mee zit, maar op pure passie en bezieling een 3-1 wordt omgebogen in een 3-3. Al wordt Vitesse uitgeschakeld, dit is wat we van de vijfde Nederlandse club in Europa verwachten. Nu hopen op een stunt: de Spurs op beschamende wijze uitschakelen.

Wat was dit verdiend zeg, super knap van Vitesse !

Na de invalbeurt van Sulemana leek het er even op alsof Rennes er over heen ging klappen, maar wat heeft Vitesse zich fantastische terug geknokt, Respect voor Vitesse dat een super 2de helft heeft gespeeld.

Door gaan in deze groep zou echt fantastische zijn, hopelijk winnen ze de laatste wedstrijd thuis van Mura, en kan Rennes dit zwakke Tottenham op een gelijkspelende houden, ik heb er geloof in!

Vitesse onderschatte club, knap hoe ze van spurs hebben gewonnen,

Wat een uitvinding die Conference League, tot nu toe elke wedstrijd genoten van Vitesse. De eerste 10 minuten werden ze afgebluft maar daarna gewoon goed blijven voetballen en keihard gewerkt, die Openda die heeft op zeker 15km gelopen vanavond die bleef maar achter elke bal aangaan. Als je thuis tegen Mura zo speelt dan komt het wel goed

Zelf gewoon winnen en je haalt het normaal gesproken. Ik weet niet exact wat de regels zijn, als zowel Vitesse als de Spurs winnen. Maar je moet sowieso veel goals gaan maken. Hopelijk stelt Rennes een A-team op. Die hulp kan Vitesse wel gebruiken. Echt razendknap dat ze het praktisch in eigen hand hebben tot de laatste dag. Samen met Ajax echt boven verwachting voorlopig dit seizoen, Vitesse verdient een KO fase. Spurs gaat ook dit bottlen!

25 november 2021 om 21:14

Een Feyenoord dat ongeslagen eerste wordt is ook boven verwachting tegen de kampioen van Tsjechië met CL ervaring en de nummer vijf van de Bundesliga. De selectie van Feyenoord heeft nauwelijks iets gekost namelijk.

Volgens mij telt doelsaldo niet maar onderling resultaat als de stand gelijk is

Love vitesse we do ooooh vitesse we love you

Hoezo zou Vitesse nu nog door kunnen gaan? Rennes heeft al 11 punten en dacht dat alleen de 1e plek door zou gaan

25 november 2021 om 20:49

Tweede plek speelt een soort tussenronde tegen de afvallers van de EL. De winnaar daarvan gaat naar de knock-out fase samen met de nummers 1 van de poule. Zelfde geldt in de EL dit seizoen geloof ik.

25 november 2021 om 20:50

Nummers 2 spelen tegen nummers 3 EL

25 november 2021 om 20:50

De eerste plek slaat een ronde over. De nummer 2 speelt in de 1/16e ronde en de nummer 1 gaat direct naar de 1/8e ronde.

Laatste wedstrijd thuis tegen Mur winnen en Vitesse is er, in toch wel voor Vitesse een onmogelijke groep, wat een wereld prestatie zeg, pfoe. Waar is dat Tottenham eigenlijk mee bezig zeg haha, wat een schande.

25 november 2021 om 20:50

Slecht voetballen zijn zij mee bezig. Als Conte nu geen vervanging wilt hebben voor wat drama spelers weet ik het ook niet.

Doherty, Alli, Winks, Sanchez zwaai ik graag direct uit.

Arrikel praat over een iets mindere doelsaldo van Vitesse ten opzichte van the spurs maar volgens mij gaat het eerst om onderling resultaat. In andere woorden als Vitesse wint van Mora dan zijn zij door.

25 november 2021 om 20:49

Ja volgens mij ook. Begin nu te twijfelen, maar neem aan dat de uefa 1 lijn trekt. Bij champions league geldt ook onderling resultaat boven doelsaldo

25 november 2021 om 23:25

Onderling resultaat staat blijkbaar gelijk, uitdoelpunt is helaas voor vitesse afgeschaft

25 november 2021 om 20:56

Op de officiële site staat Tottenham ook gewoon tweede nu, beiden hebben van elkaar gewonnen toch?

Onderling resultaat gaat boven doelsaldo in de Conference League. Weet iemand of uitdoelpunten nog dubbel tellen, of is dat dit seizoen al afgeschaft? In dat geval is het onderling 3-3 en gaat alsnog het doelsaldo tellen.

25 november 2021 om 20:51

Dan is Vitesse in het voordeel inderdaad, ik dacht dat ze nu boven Tottenham zouden staan

25 november 2021 om 20:55

Zoals ik het nu lees op de Wikipedia-pagina van de Conference League, is de uitdoelpuntenregel alleen afgeschaft voor de knock-out fase. Als dat waar is, is dat mooi nieuws. Winnen van Mura en door!

25 november 2021 om 20:54

Dat klopt. Maar Mura is geen wonderploeg. Het perspectief is goed

Hupa echt heel netjes Vitesse! Netjes terug gevochten. En nog steeds alles in eigen hand door het toch wel onverwachte gelijkspel.

Succes met de laatste wedstrijd.

Erg knap wat Vitesse in Europa doet. Ik vind het vreemd dat Vitesse niet boven Tottenham staat onderling resultaat en uitdoelpunten tellen niet meer? Dan nog, misschien kan Vitesse wel een goede score thuis tegen Mura neerzetten.

25 november 2021 om 21:12

In de LiveScore app staat Vitesse gewoon boven Spurs

Zoveel respect voor Vitesse! Wat een strijd en mentaliteit heeft dit team zeg!

Als het doelsaldo wordt, wordt het moeilijk vrees ik. Tottenham wint thuis wel van Rennes die niets meer hoeft. Als onderling resultaat voor gaat én uitgoals tellen dan mag het niet met mis gaan.

Eerst punten, dan onderling resultaat minus uitdoelpunten en ALS dat gelijk is gaan de uitdoelpunten WEL tellen. Met andere woorden. Vitesse is er als ze winnen van Mura 😊

Niets meer dan lof voor Vitesse en nu ook nog eens in eigen hand! Wat een fantastisch resultaat is dit!

Niveauverschil was er, maar Vitesse heeft laten zien dat je met hard werken ook resultaat kan boeken. Gelijkspel was maximaal haalbare maar oh zo belangrijk! Het zou typisch Vitesse zijn dat we ons verkijken op Mura… hopen dat Letsch de ploeg op scherp kan krijgen!

Als Graafschap supporter juich ik in principe niet zo snel voor Vitesse, maar in Europa geniet ik toch echt veel van Vitesse. Niet altijd even goed maar met veel passie toch mooie resultaten gehaald.

Ik zit echt te genieten van die wedstrijden van Vitesse in Europa. Niet alles is even goed, maar ze strijden ervoor t/m de laatste minuut en het is ook nog erg leuk om naar te kijken. Het brengt ook echt spektakel uitslagen met zich mee. Zou echt mooi zijn als ze doorgaan in Europa.

Eigenlijk is het zonde, Vitesse had deze wedstrijd echt kunnen winnen, maar in de eerste helft sloeg het verdedigen bij die 2 doelpunten echt nergens op...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren