Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Henk de Jong moest zich inhouden: ‘Je slaat toch niet een vrouw?’

Laatste update:

Henk de Jong bleef zondagavond niet lijdzaam toekijken nadat een aantal personen kort na het begin van de thuiswedstrijd van SC Cambuur tegen FC Utrecht (2-1) het stadion was binnengedrongen. De trainer liep naar de hoek van het veld waar de indringers zich bevonden en hij stuurde in woord en gebaar enkele raddraaiers terug naar de uitgang.

“Dit is wat er tegenwoordig in Nederland gebeurt en dat is niet goed te praten”, liet De Jong bij de NOS verontwaardigd weten. “Ik ging er direct heen, wat zullen we nu beleven hier zeg, wegwezen, maar ik herkende niemand. Dit is niet wat ik gewend ben hier. Ik baal er echt van. Dit hebben we niet nodig, we zijn een fantastische 'twaalfdemanclub'. Dit is een modeverschijnsel van de laatste weken en moet heel snel stoppen.”

De Jong moest zich echt inhouden. “Dan schoppen ze ook nog een vrouw, een politievrouw. Dat vind ik helemaal niets. Ik mocht er niet heen vliegen. Dat moet ik ook niet doen, ik heb een ijzeren knie, maar kom op hé, doe even normaal man. Je slaat toch niet een vrouw?”

Ook bij andere wedstrijden veroorzaakten verhitte 'supporters' buiten het stadion de nodige onrust, onder meer door veel vuurwerk af te steken en ook richting het veld te gooien. Bij AZ - NEC en Heracles Almelo - Fortuna Sittard wisten relschoppers eveneens het stadion binnen te komen. In beide gevallen kon de wedstrijd na een onderbreking worden uitgespeeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee Henk, je slaat gewoon geen politieagenten. Man, vrouw, transgender, genderneutraal, wat dan ook. Het is echt te gek voor woorden wat er tegenwoordig gebeurd. Aan de andere kant, daadkrachtig ingegrepen en goed dat hij die raddraaiers heeft weggestuurd.

22 november 2021 om 07:53

Je slaat gewoon niemand? Behalve misschien in bed met wederzijdse toestemming😝

22 november 2021 om 08:41

Mee eens dat je zeker geen politie agenten slaat, maar daarom is de uitspraak van de Jonge nog niet verkeerd. Je slaat geen vrouwen sluit niet uit dat je ook geen mannen en alle andere groepen slaat. Nu zag hij toevallig gebeuren dat een vrouw geslagen werd.

Overigens mogen de Nederlandse agenten van mij best in de leer bij hun Italiaanse collega’s. Daar is de regel, sla je een politieagent, dan ga je in het beste geval in de ambulance weg van de plek waar je het doet en in het slechtste geval tussen 6 plankjes.

Onze agenten laten veel te veel met zich sollen. Een agent schoppen, dan een salvo kogels in de knie.
Een agent benaderen met een wapen, dan mag er wat hoger gemikt worden dan de knie. Daarna massaal de politie steunen en niet gaan huilen dat het “slachtoffer” iemand was met een moeilijke jeugd oid. Moet je eens kijken hoe snel het dan gedaan is met geweld tegen de politie.

22 november 2021 om 08:55

Je bent niet goed. Een vrijbrief geven, omdat ze een paar jaartjes een opleiding hebben gedaan. Men kan geen garantie geven dat er geen tuig tussen de politie zit. Nee laten we dat maar niet doen. Veel geweld tussen de politie en andere groeperingen zou namelijk heel makkelijk kunnen worden voorkomen door zich anders op te stellen. In veel gevallen kun je namelijk van te voren al je geld inzetten dat het tot een clash gaat komen, doordat men veel te agressief staat opgesteld, waardoor zelfs een lieve opa overgaat tot de aanval.

22 november 2021 om 09:39

En juist die gedachtengang moet eruit! Het zou zo moeten zijn dat je het niet in je hoofd haalt om uit te halen naar de politie, hoe ze ook opgesteld staan! Ik ben heel erg voor het recht op protesteren, en dat mag best gepaard gaan met een hoop lawaai, misbaar en spandoeken. Geweld tegen hulpverleners die gewoon hun werk doen is in mijn wereld echter een stap te ver (hoe boos je ook bent). Daar kun je niet hard genoeg tegen optreden (wel zacht genoeg zoals we nu in NL laten zien).

En ik pleit voor een vrijbrief voor excessief afstraffen van geweld tegen de politie (lees zelfverdediging en afstraffen van geweld tegen hulpverleners). Niet voor een algemene vrijbrief zoals u hier suggereert.

22 november 2021 om 09:50

Haha nou maat als de politie te ver gaat mag je 3x raden hoe het hier in Antwerpen afloopt. Niemand hoort te slaan ook niet de politie. Die gedachtegang van jullie hier is er 1 van tussen 1933 en 1945. Niemand mag de politie slaan, maar als zij schieten of rammen is het nodig!! Wat een grap zeg nog nooit in een stadion geweest zeker? Als ze teveel stress hebben slaan ze vrouw kind of gehandicapte. Haat is er niet zomaar mensen zouden zich iets meer in de psyche van de mensen moeten verdiepen. Dan zijn we binnen 2 jaar klaar, teveel mensen zijn als robots opgevoed hierzo

22 november 2021 om 09:57

Wat een ziekelijk beeld heb jij van de rol van de politie. De politie is een paramilitaire organisatie die al het recht heeft om in te grijpen met geweld als ze dat nodig zien, een ongekend recht. Je moet zeker niet in de leer gaan bij die uitgebluste fascisten in Italië. Nee, ik heb liever dat er af en toe ook eens een politieagent gewond raakt dan dat we ineens te pas en te onpas gaan verantwoorden dat we met echte kogels en zwaar geweld gaan reageren.

22 november 2021 om 10:01

Iets meer in de psyche van de mens verdiepen... Dan moet er wel iets te verdiepen zijn. Als ik je reacties zo eens lees zijn we dan niet binnen 2 jaar, maar binnen 2 minuten klaar bij jou.

Overigens lees ik in een andere reactie van je dat je een bewapende agent/ME-er aanvalt/terug gaat meppen. Zucht, je begrijpt er allemaal maar weinig van. Ach ja, natural selection will take care I guess.

22 november 2021 om 10:06

@Remcob

Eens dat De Jong niks verkeerd zegt. Hij reageert gewoon op het meest schokkende dat hij gezien heeft, en dat is die vrouw die geschopt wordt. Daarmee zegt hij niet dat de rest oke is.

Wat betreft de politie; die hebben gewoon regels en wat jij zegt mag niet. En zelfs als ze sneller zouden mogen schieten, dan nog zijn er veel mensen die gewoon rellen zonder nadenken. Of ze nou gesnoven hebben of niet, die rellen toch wel.

22 november 2021 om 10:10

@Musi de politie stelt zich pas agressief op als er iets aan de hand is, niet andersom. En geen enkele lieve opa gaat dan in de aanval. Lieve opa’s gaan lekker naar huis om de volgende dag lekker weer op te staan. Alleen agressieve idioten gaan vechten met de politie.

22 november 2021 om 10:45

Precies, het grote probleem is in mijn ogen dat de politie op dit moment gewoon bang is voor deze rellende groepen. Dat is veel schadelijker dan dat ze harder op mogen treden.

Onze agenten zijn veel te bang om vervolgd te worden omdat ze excessief optreden. Hierdoor neemt het geweld tegen ze toe en gaan die rellende gekken steeds meer de grenzen verleggen. Immers, er wordt toch niet opgetreden en worden ze wel opgepakt, dan zijn de straffen extreem laag.

Ik ben zelf van nature vrij pacifistisch, waardoor ik in ieder geval niet meer naar het stadion durf. Je zit daar tussen een stel agressieve doorgesnoven gekken.

Enkele jaren gelden ben ik tijdens een vakantie naar Italië bij een wedstrijd van AS Roma geweest. Na afloop was er een confrontatie tussen supporters van Lazio en AS Roma (terwijl die niet eens tegen elkaar speelden). De politie liet ze redelijk hun gang gaan, totdat er iemand met een stuk hout een agent sloeg. Opeens greep de politie in, degene die sloeg zoekt denk ik nog steeds naar zijn tanden en de rest van de relschoppers maakten dat ze weg kwamen. Het kwam niet eens in ze op om die neergeknuppelde te helpen, zo bang waren ze.

Afgelopen weekend zat ik op tv te kijken naar de rellen in Rotterdam waarbij de politie aangevallen werd, waar agenten gewond raakten en pas toen het echt niet anders kon werden er wat schoten gelost, anders waren er waarschijnlijk doden gevallen bij de politie. Dan denk ik toch met weemoed terug aan het optreden van de Italiaanse politie die direct bij de eerste klap zo adequaat optreden dat niemand het zich nog in zijn hoofd haalde om er tegenin te gaan.

22 november 2021 om 13:01

Droeftoeter, nog soort van goed praten ook. Probleem is dat wij altijd maar wijzen, wijzen en wijzen.
Prostesteren is prima maar niet met intentie politie agressief te benaderen en dingen van de gemeenschap te vernielen.
Ik heb idee dat jij dit ook niet snapt

22 november 2021 om 20:23

@robw, als je iemand een droeftoeter noemt is het misschien handig om te zeggen wie je bedoelt, er staan nu zoveel reageerders dat ik vanuit de inhoud van je reactie maar aanneem dat je het niet tegen mij hebt?

Ho ho. Gelijke rechten he. Gender equality.
Er is volgens vele protesters geen verschil tussen ras, leeftijd, sekse, geloof en andere duidelijke signalen dat er verschillen zijn.

Dus waar ik een mep kan verwachten, moet iedereen dat doen.

22 november 2021 om 07:58

Ras? Naar mijn weten zijn de homo neanderthalensis en de homo erectus uitgestorven. Verder heb je wel een punt een man of vrouw slaan is geen verschil.

22 november 2021 om 08:08

En dus rascisme ook niet?

22 november 2021 om 08:14

Racisme in de betekenis van de ontstaanscontext van dat woord in de 18e eeuw is inderdaad een hopeloos verouderd begrip. Gelukkig gebruiken we het dan ook anders tegenwoordig.

22 november 2021 om 08:17

Dat waren andere mensensoorten. Geen rassen.

22 november 2021 om 08:59

Ik ben opgevoed dat je nooit, maar ook nooit een vroiw slaat en zo voed ik mijn kinderen ook op. Als man heb ik nou eenmaal veel meer kracht. En daarmee is een gelijk gevecht per definitie niet mogelijk en dus oneerlijk.

22 november 2021 om 09:12

Goede opvoeding hoor Musi, maar het is dus het krachtsverschil wat je doet besluiten niet te slaan. Best raar eigenlijk. Wat als je vriendin Daphne Schippers is, die is waarschijnlijk weer een stukje sterker dan jij en ik. Mag je elkander dan meppen tot je sterretjes ziet?

Gaat deze denkwijze dan ook op voor andere takken van sport. Mag ik dan geen discussie voeren met iemand die veel dommer is, omdat een "gelijk verbaal gevecht" per definitie niet mogelijk is?!

Leuke stof tot nadenken eigenlijk.

22 november 2021 om 09:34

Ras mag een verzonnen constructie zijn (niet biologisch), de definitie is toch echt duidelijk. Jij hebt het over een volledig andere soort. Dat is als een tijger vergelijken met een bergleeuw.

22 november 2021 om 09:52

Als iemand mij slaat die redelijk bewapen is sla ik ook alsof me leven er van afhangt. Wat anders? Wachten tot ze je in een rolstoel tikken? Mensen moeten eens goed opletten wat er tussen die me zit. Gewoon hetzelfde als bij voetbal fans, de een is netjes en een mooi mens. De andere verbitterd opzoek naar slachtoffers.

22 november 2021 om 10:00

@rafc2002

Klopt, ik heb een keer een docu gezien over me, daar zeiden ze zelf ook, je gaat bij de me omdat je zin hebt in actie. Als je met die instelling ergens heen gaat vind je die actie vanzelf wel. Natuurlijk zijn er genoeg problemen onder demonstranten en voetbalsupporters, maar de me gaat in de gevallen die ik persoonlijk heb gezien vaak zelf ook niet vrijuit en zijn regelmatig aanstichters.

22 november 2021 om 10:16

Ik heb het even opgezocht. Feitelijk gezien bestaan er geen rassen bij mensen. Ras is de term die gebruikt wordt bij veredeling van planten en fokken van bijvoorbeeld honden door mensen. Oftewel een ras is geen natuurlijk verschijnsel. Huidskleur daarentegen is wel ontstaan door het natuurlijke fenomeen, evolutie, en kan dus niet gezien worden als een ander ras.

22 november 2021 om 10:18

Hahaha, omgekeerde wereld dit. Natuurlijk kan 1 vd redenen dat je bij de me gaat zijn dat je op zoek bent naar actie en spanning, dat zijn ook de momenten dat de me opgeroepen wordt. Maar denken dat de me zelf die situaties creëert is echt van de gekke. Die komen echt niet op een zondag bij elkaar om te overleggen waar ze vandaag rellen uit gaan lokken oid, wat een vreemde gedachtegang.

22 november 2021 om 10:25

@Gluubster

De vraag is niet of het een fout is of het ander goed. Het een is gewoon nog fouter dan het ander, en dat leer je in de opvoeding. Stiekem een tweede koekje uit de kast pakken is minder erg dan een pak koekjes uit de winkel stelen. Een vrouw slaan is erger dan een man, maar allebei niet oké.

22 november 2021 om 10:33

Blackthought

Dat is wel een heel eenzijdige blik. Die ME’ers zijn ook gewoon politiemensen en mensen gaan bij de politie omdat ze anderen willen helpen, de maatschappij beter maken, strafbare feiten oplossen, etc. De spanning opzoeken is maar een deel van wat ze willen, en gaat echt niet ten koste van alles.

22 november 2021 om 10:36

Amen Vernon. Helemaal eens. Ik wilde er slechts een beetje een filosofische twist aangeven haha.

22 november 2021 om 18:36

Jullie snappen er niet bijster veel van hè, Blackthought en RAFC?

De ME besluit niet zelf wanneer zij ergens naartoe gaan om op te treden tegen geweld. Zij worden opgeroepen wanneer dat nodig wordt geacht, omdat er hersenloze idioten, waarvan ik hoop dat jullie er niet bij horen, maar ik vrees ervoor, ergens de boel kort en klein aan het slaan zijn.

22 november 2021 om 09:05

Een vrouw slaan is heel laag kan je wel stoere praatjes hier hebben over de vele protesters die erzo over denken. Dat was niet het gajes waar het nu over gaat. Dat zijn die in het zwart gekleden doorsnoven Defend groepen.

22 november 2021 om 09:54

Ik snap je punt maar dan moeten we net als vroeger mannen en vrouwen beroepen gaan regelen. Anders voorkom je dit niet, je wilt meedoen met de mannen dan krijg je helaas ook dit…. Het is niet alsof dit pas 2 weken gebeurd ofzo.

22 november 2021 om 09:56

Nou ik er over nadenk die vrouwtjes zijn inderdaad beter, gaan in gesprek en blijven rustig. De andere doen respectloos en dreigen etc. Niet iedereen is bang hè dat vergeten hier ook veel mensen. De gene die begint mag niet zeuren ook niet als het een agent betreft allemaal van elkaar afblijven

22 november 2021 om 10:25

Een agent staat niet gelijk aan een burger. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten

22 november 2021 om 10:28

Rafc

Waarom moet hier nou zo’n punt van gemaakt worden? Die vrouwen willen in jouw woorden meedoen met de mannen, en dan krijg je dit. Het is voor elke agent even klote om in elkaar geslagen te worden. Die vrouw klaagt ook niet harder dan de man.

Het is De Jong die zijn eigen morele verontwaardiging uitspreekt, hij vindt het stuitend dat een man een vrouw slaat. Niks geks aan. Jij maakt er met een rare kronkel een emancipatie punt van.

22 november 2021 om 09:46

@Pun Guardiola Lachwekkend dat je met zo’n misplaatste opmerking de realiteit wil ontkennen. We zijn gelijkwaardig geboren, dat wil bij lange na niet zeggen dat iedereen in de samenleving als zodanig behandeld wordt. Geweld tegen vrouwen door mannen die een machtspositie afdwingen en misbruiken (huiselijk, femicide, relationeel) is nog dagelijks aan de orde. Dus ja, er is verschil.

En bespaar mij cijfers van hoe vaak mannen in elkaar getimmerd worden door een vrouw.

22 november 2021 om 10:35

Mannen zijn inderdaad (over het algemeen) fysiek sterker dan vrouwen. Maar vrouwen zijn volgens vele onderzoeken (uit mijn hoofd) 3x agressiever dan mannen. Dat is als je alle vormen van agressie mee telt, dus ook zoals verbaal, non verbaal, psychisch enz. Maar als bij jou het puur om de fysieke agressie gaat en het zo simpel is dan begrijp ik dat je niet naar cijfers wilt luisteren.

22 november 2021 om 10:43

Massive, dat zijn interessante uitspraken, heb je voor mij ook de bronnen van onderzoek. Erg nieuwsgierig om dat te lezen namelijk. Je mag me ook een pm sturen als je dat handiger vind.

Alvast bedankt.

22 november 2021 om 14:26

Ik denk ten eerste niet dat we gelijkwaardig zijn geboren. Zo is te merken dat jij langere tenen hebt dan menig reageerder.

Daarbuiten is het helemaal niet zo dat we gelijk zijn geboren. Niet iedereen heeft een volledig functionerend brein, alle ledematen, geluk als het juiste geslacht geboren te worden of kan genieten van een huishouden waar financiën geen problemen veroorzaken.

Dat is al een punt.

Mocht je het verkeerd getypt hebben, wil ik je helpen corrigeren: ieder mensenleven is evenveel waard. Maar dat is 0 gelijkwaardigheid.
De geboren baby in een armoede wijk met verslaafde ouders heeft al een andere aanloop dan een baby die zijn tranen zal drogen met biljetten van €50.

En grappig dat je mijn sarcastische standpunt juist beaamt. Er wordt wekelijks geroepen dat ieder mens gelijk is, geslacht idem. Dat is gewoon 0 waar.
Binnen hetzelfde geslacht is er niet eens gelijkheid. Zo ben ik 1.91 en zijn er voldoende volwassen mannen die 1.55 zijn. Als we dan een basketbal ring dunk wedstrijd hebben waarin je moet dunken: Welke van de twee zou je dan liever voor je willen laten dunken?
Dit terwijl beiden niets hebben gedaan of hoeven doen aan de lengte (voor en nadelen).


Naar de uitgang sturen? Wat? Deze debielen komen zich vrijwillig melden voor een taakstraf, stadionverbod en boete... Politie erbij halen en op laten pakken dit tuig.

Daar is ie weer. Laatst werd ik hier uitgelachen omdat ik Henk de Jong de oppersimp noemde, maar dit is weer eens het ultieme bewijs. Wat is dat nou voor dooddoener, je slaat geen vrouwen? Je slaat gewoon helemaal niemand en zeker geen agenten die hun levens voor ons op het spel zetten. Maar Henk is een simp, die wil geliefd zijn. Ik ben Henk de Jong, hou van mij alsjeblieft!

22 november 2021 om 07:43

Ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is. Henk is eenvoudig, dat karakter staat ie bekend om en daar houdt ie zich dan aan. Leven en laten leven.

22 november 2021 om 10:03

Henk is echt wel iemand die alleen dingen zegt die het publiek wil horen. Is constant bezig om een imago als Coole Henk te creëren. Daar prik je zo makkelijk doorheen bij hem.

22 november 2021 om 07:46

Tuurlijk sla je niemand, maar hoe iedereen hier overheenvalt is ook wel weer een beetje tekenend en treurig, hij zegt hier in principe iets goeds "sla geen vrouwen", maar het is niet "goed genoeg" want hij gunt niet genoeg groepen het goede, dus is hij fout/verkeerd/simpel?

22 november 2021 om 07:57

De spijker op zijn kop @FC_Delft. Helaas is dit aan de hand nu. Je moet precies het goede zeggen, anders valt er altijd wel iemand over een "woord" wat hem niet bevalt.

22 november 2021 om 08:02

Pardon, hem? Het is hem/haar/het..
Haha verder is dat PC geneuzel al jarenlang uit de hand gelopen

22 november 2021 om 08:32

Helemaal gelijk heb je. De bedoelingen van Henk de Jong zijn zeker te weten goed bedoeld.

22 november 2021 om 08:44

Het bijzondere van deze groep mensen is ook altijd: Henk zegt niet je sla maar jongens/politie agenten etc.. Hij zegt enkel sla geen vrouwen, wat gewoon klopt, want dat ziet hij gebeuren.

Verder is dit gewoon Henk z'n persoonlijkheid, daar kan je van houden of je kan het irritant vinden. Die constante stroom van opmerkingen altijd dat het gespeeld is/dat hij nep is wordt ook een beetje oud.

22 november 2021 om 13:08

Complimenten over het spel van Ronaldo en Messi zijn nog ouder maar mogen van mij ook zeker nog genoemd worden. Net zo goed als de juiste observaties dat Henk de Jong fulltime bezig is met zijn popiejopie imago.

22 november 2021 om 07:48

Nah dit is gewoon een ouderwets standpunt. 50 jaar geleden vocht je het uit met een man, maar sloeg je nooit een vrouw. Dat is nu veranderd.

22 november 2021 om 08:02

@AsRoma precies vroeger deden wij het 1 tegen 1 en met de blote vuisten.
Tegenwoordig zijn het mietjes (sorry voor mijn woordkeuze) en komen in groepen, het liefst met bivakmutsen en wapens.
Alleen durven ze tegenwoordig niet meer

22 november 2021 om 08:45

Hij zegt toch ook niet dat je wel mannen moet slaan? Of is het gedachtengoed tegenwoordig dat je iedereen mag slaan...

22 november 2021 om 09:01

Nee hoor, zo denk ik er nog steeds over en mijn kinderen als het goed is ook.

22 november 2021 om 07:54

Haha oef, oppersimp. Ik word langzaamaan te oud voor het internet. En hier niet mee eens trouwens. Natuurlijk sla je überhaupt niemand en Henk zegt hier iets vreemds, maar Henk heeft dit weekend juist laten zien als enige over ballen te beschikken. Hij loopt heen. Hij blust een vuurtje zelf. Henk is wat simpel, maar Henk denkt gewoon niet. Hij handelt. Hij praat. Maar allemaal zonder voorbedachte rade. Ik heb overigens geen flauw benul wat een simp is. Ik kan het er ook niet helemaal uithalen

22 november 2021 om 07:55

Henk kijkt liever toe hoe vrouwen genieten ipv dat ze geslagen worden. Maakt dat hem een beta-cuck? Ja, maar wat hij niet weet is dat hij een oppersimp én tegen geweld kan zijn.

22 november 2021 om 07:59

Een goed argument om iemand een supersimp te noemen. Weet je, de beste man verwoordt zich wellicht niet zoals jij dat zou doen, maar dat maakt hem nog niet 'simp' (gebruik gewoon normale woorden, ipv dit rare verkorte gedoe). Daarnaast ís Henk gewoon ontzettend sympathiek, omdat 'ie puur is. Wellicht dat jou dat een beetje frustreert.

22 november 2021 om 10:03

'Simp' betekent niet 'simpel', voor de duidelijkheid. Het is niet verkort, maar een afkorting (elke letter is een woord).

22 november 2021 om 18:28

Een acroniem dus?

22 november 2021 om 08:09

Ik vind dit weer gezeik om niets, hij bedoeld het toch gewoon goed?
Er zijn nog heel veel mensen in Nederland met dezelfde overtuiging: Vrouwen slaan is not done.
Natuurlijk hoor je helemaal niemand te slaan, maar daar gaat deze hele discussie niet over.
De discussie hoort te gaan over het feit dat bijna bijna elke club een groepje debielen het verpest voor heel de voetbalwereld.

22 november 2021 om 08:50

Henk is gewoon een stereotype figuur uit de ouderwetse tijd, precies zoals ik ook grootgebracht ben. In onze cultuur heerst dat nog steeds, sterker nog: vrouwen en kinderen staan op 1. Maw daar blijf je vanaf, zo niet zul je de consequenties moeten dragen. En geloof me, die zijn niet mals. Ik ben ook van mening dat de ouderwetse tijd veel beter werkt dan de nieuwe moderne supertolerante tijd anno 2021. We zijn compleet doorgeslagen en er is geen enkele rem meer.

Henk is voor mij dus een held en het slaat nergens op dat ie weer zo neergezet wordt. Het lijkt wel of mensen zich erbij neerleggen dat deze nieuwe tijd juist is en alles maar opgelost wordt door het rechtsysteem, maar dat is helemaal niet zo. De sociale controle en beheersing, welke vroeger heerste, is volledig weg in de moderne tijd.

22 november 2021 om 10:40

@B-Hol

Eens dat de sociale controle en beheersing minder is dan vroeger, en dat dat, wat betreft geweld en criminaliteit, een nadeel is.

Daar staat wel wat tegenover. De sociale verstikking was vroeger gewoon erger. Je moest aan de norm voldoen, iets anders mocht niet. Ik denk dat die dingen hand in hand gaan. Minder sociale verstikking, maar ook minder sociale controle.

Overigens werd er vroeger volgens mij wel vaker gevochten dan nu. Dat is niet per se beter. Nu gebeurt het minder, maar wel meer met wapens en meer georganiseerd.

22 november 2021 om 11:26

Tsja, een agent(e) krijgt nou eenmaal te maken met geweld. Op de werkvloer mag er geen man/vrouw deling zijn.

22 november 2021 om 08:54

Iemand simpele noemen omdat hij een andere kijk heeft op bepaalde dingen.De enige die simpel en kansloos is ben jij hier dikke nobody.Je kan ook gewoon je bek houden en het artikel niet lezen.Zijn bedoelingen zijn goed en dan heb je altijd zulke types als jij, man man😂

Ik weet ook niet meer wat er in de hoofden afspeelt bij dit soort mensen.
Het zijn rellen om te rellen, blijkbaar vervelen zij zich op de zondagavond

Of je slaat gewoon niemand Henk, dat was het verstandigere antwoord geweest

22 november 2021 om 08:34

Het ging in dit geval toch specifiek over een vrouw, dan mag het dan toch zo verwoorden. Henk de Jong snapt ook wel dat je niemand moet slaan.

22 november 2021 om 09:26

Wat is de toegevoegde waarde er van dan? Het gaat in dit geval specifiek om geweld tegen hulpverleners, het geslacht is compleet relevant. Ik snap het wel hoor zeggen dat het een om een vrouw gaat levert nou eenmaal meer emotionele respons op. Trieste bende iig buiten gisteren

22 november 2021 om 10:47

Hij heeft dat gezien en hij zit daarmee. Dat een man een vrouw schopt. Dat hij dat benoemt, is prima. Hij hoeft toch ook niet al zijn woorden eerst op drie weegschalen te leggen?

22 november 2021 om 08:47

Misschien moet je de opmerking nog een keer lezen, hij zegt toch ook nergens dat mensen van een ander geslacht/huidskleur/beroep etc wel mag/moet slaan?

Jahoor. Wokers zijn weer in aantocht. Is niets mis met de uitspraak van Henk. Mannen en vrouwen bestaan beste mensen. 99,9% van de mensen voelt zich man of vrouw. Dus geen probleem creëren wat er niet is.

22 november 2021 om 09:13

Wojah t zit vol met wokers op Voetbalzone.nl zie ik. Niet verwacht.

22 november 2021 om 09:22

Wokers is zn nietzeggend buzzword die voor iedereen net weer iets anders betekend lmao maar vaak wordt gebruikt door mensen die onzeker zijn en al snel iets eng of raar vinden :'

22 november 2021 om 18:06

Woke heeft helemaal geen enkele betekenis meer omdat het 3 jaar lang te pas en te onpas door de anti-wokers overal op is geplakt. In dit geval denk ik trouwens dat Berserko gelijk heeft als ik zo door de thread kijk. Ik zie zelfs mensen Henkie en simp noemen. Tja.

Helemaal mee eens, dit zijn geen supporters schade betalen

Denk dat Henk even graag geaaid wilde worden. Even dit incident aangrijpen om een vrouwvriendelijke uitspraak te doen. Terwijl het veel logischer is om in deze context te pleiten dat geweld nooit getolereerd mag worden, tegen geen enkele hulpverlener. Maar Henk wil graag de leuke oom op het feestje zijn, want ook zijn woorden over die fans zijn vrij mild in mijn ogen. Cambuur heeft een ontzettende partij tuig op de tribune, als dat de twaalfdemancultuur is waar je zo blij mee bent sta je ook te jokken in mijn ogen... 'ik baal hiervan.' Dat snap ik, maar kun je het niet wat scherper veroordelen? Deze gemaskerde helden moet je stuk voor stuk van acht-hoog op een punthek gooien!

Ja Henk, even dreigen met je ijzeren knie wil best helpen in zo’n situatie.

Ik snap nog steeds niet waarom ze deze raddraaiers niet meenemen naar het politiebureau. Vervolgens bepaal je om wie het gaat, je neemt een identiteitskaart af en vervolgens laat je deze raddraaiers opdraaien voor alle kosten. Daarnaast een gevangenisstraf die past bij deze vergrijpen plus een X bedrag aan boetes.

Nou Henk, als een vrouw mij probeert te mishandelen ligt ze binnen een half uur in het ziekenhuis. Wat dat betreft maakt het me niet uit wie (man/vrouw) of wat het is(agent, buur). Van mij blijf je gewoon af, ook met woorden. Dat droevige gedoe van prinsen op het witte paard die rennen om een man die van zich afbijt door een vrouw die hem uitscheldt,slaat en achterna zit weg te duwen in elkaar te gaan slaan is het laatste wat we nodig hebben.

De reactie van Henk op dat stel onverlaten is exact hetgeen wat moet gebeuren. Een ander voorbeeld was de directeur van Go Ahead die buiten tussen de supporters de boel in de gaten liep te houden. Nog een ander voorbeeld is Edwin van der Sar die een paar jaar geleden (toen was ie nog geen algemeen directeur volgens mij) het veld op liep met een microfoon om de supporters te zeggen dat ze de club zo kapot maken.

De enige manier om die onverlaten weer in toom te krijgen is een persoonlijke aanpak van mensen waar ze respect voor hebben. Met alle 18 clubs een papiertje ondertekenen lost niets op, dat doet ze helemaal niets. Maar als een aanvoerder, trainer, of directeur ze direct aanspreekt op hun gedrag zijn ze opeens wel onder de indruk. Triest dat dat zo moet. Lef als degene in kwestie dat durft. Maar effectief is het wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren