Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bayern München houdt salarissen van ongevaccineerd vijftal in

Laatste update:

Bayern München zit in de maag met zijn vijf niet-gevaccineerde spelers, zo meldt BILD. De Duitse grootmacht heeft Joshua Kimmich, Serge Gnabry, Jamal Musiala, Eric Maxim Choupo-Moting en Michaël Cuisance donderdag laten weten geen salaris te betalen tijdens hun verplichte quarantaine. "De spelers is gevraagd om niet alleen aan zichzelf te denken, maar ook aan de club", zo klinkt het.

Kimmich, Gnabry, Musiala, Choupo-Moting en Cuisance moesten zich donderdagochtend om 09.00 uur melden op het trainingscomplex aan de Säbener Strasse voor een gesprek met de clubleiding. Daar kreeg het vijftal te horen dat Bayern zich grote zorgen maakt om de huidige situatie. Het management benadrukte dat het uiteraard het recht van de spelers is om zich niet te laten vaccineren, maar dat het ook het recht van de club is om geen salaris uit te keren gedurende quarantaine.

Ook werd gesproken over verdergaande maatregelen. Zo overweegt het bestuur van Bayern om de ongevaccineerde spelers voortaan niet meer mee te laten trainen met de groep gevaccineerden. De vijf spelers waren hoogst verbaasd over de mededelingen van de leiding. Ze hadden verwacht dat een poging gedaan zou worden om ze te overtuigen zich te laten vaccineren, maar waren verbijsterd over het inhouden van salaris en de dreigende geïsoleerde training. Het gevaccineerde deel van de selectie staat overigens achter de maatregelen tegen de ongevaccineerde spelers, zo weet BILD.

Kimmich, Gnabry, Musiala, Choupo-Moting en Cuisance verbleven de afgelopen week in quarantaine, nadat zij in contact waren gekomen met een positief getest persoon. Het vijftal leek op tijd uit isolatie te komen om deel te nemen aan de wedstrijd van afgelopen vrijdag tegen FC Augsburg (2-1 verlies), maar dat gold niet voor Kimmich. De middenvelder moest vrijdag wederom in quarantaine vanwege een positieve test in zijn omgeving. De overige vier spelers stonden wél op het wedstrijdformulier tegen Augsburg. De maatregelen van Bayern hebben behoorlijke financiële consequenties: Kimmich strijkt 384.000 euro per week op en is door de quarantaine dus al 768.000 euro aan salaris misgelopen.

Net als in Nederland loopt ook in Duitsland het aantal coronabesmettingen op. In de deelstaat Beieren zijn de coronamaatregelen verzwaard naar een 2G-verordening, waardoor alleen gevaccineerden en van corona genezen mensen nog in hotels en restaurants mogen komen. De ongevaccineerde spelers van Bayern kregen daarom deze week ook al geen toegang tot het Hotel Maximilian's in Augsburg, dat door de selectie was betrokken voor de uitwedstrijd van afgelopen vrijdag.

Enkele weken geleden bevestigde Kimmich al dat hij niet gevaccineerd is tegen het coronavirus. De middenvelder zei te willen wachten tot meer duidelijk is over de langetermijneffecten van de vaccins. De andere vier Bayern-spelers hebben zich niet expliciet over vaccinatie uitgesproken.

Sta je achter de maatregelen van Bayern München?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het gevoel dat dit pas het begin is. Dit wordt nog een lange weg. Ben benieuwd of er meer clubs zullen volgen en wat deze vijf spelers nu gaan doen na dit besluit van hun club.

21 november 2021 om 00:25

Geen salaris tijdens quarantaine lijkt me toch iets waar je prima mee kan leven als grootverdiener? Zou raar zijn dat je als club daarvoor moet opdraaien. En het lijkt me ook iets wat je kan accepteren wanneer je dat vaccin niet meent.

21 november 2021 om 02:31



Makkelijk praten zo. Wat voor gevolgen heeft dit voor het normaal verdienende volk? Waarom zou de ene werkgever dat wel mogen en de ander niet?

Ik ben eens met het principe dat er gevolgen verbonden zijn aan acties. Wil je je niet laten vaccineren en daarmee een groot risico worden voor het verzwakken van de zorgsector? Prima, maar daar zijn gevolgen aan verbonden. Echter, dat principe kan op meer vlakken toegepast worden, waardoor de vraag is "waar stopt het?".

Het is altijd zo makkelijk om je niets aan te trekken van bepaalde politiek en maatschappelijke keuzes wanneer ze je niet raken. Maar daar zou het helemaal niet om moeten gaan. Er zou gekeken moeten worden naar gevolgen van dergelijk beleid. Er zou gekeken moeten worden naar de rechten van burgers. Het moet beter gedefinieerd worden.

Waar wordt de grens getrokken? En waarom? Onder een vergelijkbaar principe zou jouw werkgever in de toekomst ook mogen weigeren je uit te betalen als je je tijdens een griepepidemie begeeft op plekken waarvan je wã©ã©t dat daar een groter risico is; denk aan een griepepidemie tijdens Oktoberfest, bv. Zou je dat dan ook prima vinden? Of mag het dan niet, omdat het jou dan wel raakt?

Eigenlijk vergelijkbaar met hoe Nederland al decennia lang stemt: altijd maar centrum tot zeer rechts (d66, CDA, VVD, PVV en nu oprukkend FvD en JA) omdat mensen zã©lf meer geld willen hebben. een groter huis en een paar keer per jaar op vakantie (of verdomme 130km/u rijden op bepaalde plekken), maar dat er al decennia gekort wordt op de zorg boeit niet, tot je in het ziekenhuis belandt. En nu zien we dat we daar veel te laat aandacht aan hebben besteedt. Net als jij zou doen met jouw reactie "het zijn toch maar grootverdieners".

21 november 2021 om 06:57

Het gaat er niet of je veel verdient of niet. Dit kan dus ook bij de schoonmaker of vuilnisman die maar net kunnen rondkomen.
De vaccinatie zou niet verplicht zijn, er zou ook geen dwang zijn...maar dat argument is natuurlijk al lang weg.
Moet de werkgever hiervoor opdraaien...niet perce. Degene die deze regels bepalen moeten hiervoor opdraaiien.
We glijden als maatschappij steeds verder af van elkaar. Zeer zorgwekkend dat mensen dit goedkeuren.

21 november 2021 om 10:01

Ja maar je kunt ook niet elk jaar voor een aantal maanden de maatschappij op slot gooien omdat mensen zich niet willen laten vaccineren en toch mee willen doen met de feestjes en uitjes.

Ik snap dat als je niet gevaccineerd wilt worden je dat niet hoeft maar elke keus heeft een gevolg en als je daardoor niet kunt reizen of niet naar een feestje, het winkelcentrum niet inkomt of dat je dus inderdaad 2 weken thuis moet zitten zonder loon (lijkt me niet dat het eerlijk is dat de maatschappij elke keer maar 2 weken loon moet uitkeren of de werkgever er voor moet opdraaien) dan is dat toch zo? Die keus maak je toch zelf.

Vind het vrij naief denken dat er geen gevolg aan zit als je die spuit niet neemt.

Keuzes maken in het leven hoort erbij en elke keus heeft wellicht een voordeel of een nadeel.

21 november 2021 om 11:01

Alleen 100% gevaccineerd zijn is schijnbaar niet de oplossing, dan blijven we alsnog perioden houden waarin de ziekenhuizen het te druk hebben. Maar ik vind het hier heel raar dat alleen ongevaccineerden die contact hebben met een besmet persoon in quarantaine moet, dat zou ook voor gevaccineerde mensen moeten gelden.

21 november 2021 om 14:01

@Almogaver: Ik ben denk ik vrij hypocriet. Val mij dus niet aan vanwege mijn hypocrisie, want dit is een dilemma die ik nog niet heb uitgewerkt.

Aan de ene kant ben ik het helemaal met je eens. Alsof twee mensen in een auto een ongeluk krijgen. De 1 had zijn riem om en wordt tijdens zijn afwezigheid uitbetaald. De ander had geen riem om en zijn werkgever stopt zijn salaris. Soms maken we als mensen de verkeerde keuzes en nemen we onnodig meer risico. Maar dat zit simpelweg in de mens.

Aan de andere kant. We hebben een tekort zorg. Dat is een probleem waar we mee dealen en daar binnenin een oplossing moeten vinden. Kort gezegd, we moeten keuzes maken. Huidige oplossing is dat we de zorg voor niet corona gerelateerde mensen uitstellen en voorrang verschaffen aan besmetten. Ik vraag mij af of dit wel eerlijk is nu iedereen weet over hoe corona zich verspreidt en de keuze heeft zich te vaccineren. Zouden we de zorg voor deze groep mensen moeten afschalen? Moeten we de zorg voor anderen beperken om zo ruimte te maken voor corona gerelateerde patienten? Moeten we hierin vervolgens een keuze maken tussen het behandelen van mensen die zich hebben gevaccineerd en degene die het niet hebben gedaan?

21 november 2021 om 00:35

Hier wordt de regel opgelegd door de deelstaat Beieren. Andere werkgevers in andere sectoren doen net hetzelfde

21 november 2021 om 13:02

Wel eens met wat BM doet. Lang genoeg geduld met die egoisten. Wil je niet mee doen, prima accepteer ook 2 G beleid, geen salaris.

Kappen met aaien van die egoisten.

Tja, je kunt niet spelen en t is een vrijwillige keuze. Ondertussen breng je gezondheid van anderen in gevaar. Dan moet je er maar wat voor over hebben. Onverantwoordelijk helaas.

20 november 2021 om 23:46

Hoeso? Als je geprikt kan je alsnog ziek worden en ben je haast net zo vatbaat als zonder vaccin?
Wacht we hebben een vaccin tegen corona maar als dan met corona in aanmerking is het gevaarlijk?
Waarom die prik dan je brengt niemand in gevaar. Een niet geprikte is veiliger.
Als je niet geprikt ben je voorzichter en test vaker.
Er lopen genoeg geprikte met corona rond die iedereen ziek maken omdat ze met klachten niet testen.
Als je voor prikken bent prima maar kom niet met beschuldigingen aan niet geprikte

20 november 2021 om 23:48

De vatbaarheid is wellicht ongeveer gelijk, maar met het vaccin word je minder ziek en is de kans dat je op de ic komt klein tov zonder vaccin.

21 november 2021 om 00:02

Ik ben geen wappie voor duidelijkheid dat gezegd hebbende.
Lees gewoon artikelen van NOS Rtl algemene bronnen. De Ic zitten vol met gevaccinneerde. Kijk feiten kan je op twee manier brengen. De groep niet geprikte is klein. Als daarvan 2 procent op de ic ligt zijn dat minder dan 1 procent gevaccineerde.
Als het verhoudt tegenover de eigen groep zal je inderdaad zeggen het is veel.
Maar als je absolute getallen neemt niet.
Ziekenhuizen hebben meer niet niet gevaccineerde dan gevaccineerd op de ic wat niet gek is.
Want er zijn meer gevaccineerde

21 november 2021 om 00:08

T is duidelijk dat net als net de griepprik, dit vaccin tijdelijk werkt. De kwetsbare groep heeft t vaccin 11 maanden geleden gehad, de regering is niet op tijd met de booster.
Daarnaast heeft m'n zusje bij haar op de ic gewoon 90% ongevaccineerd liggen

21 november 2021 om 00:12

Jansen is na volgens mij 10 maanden al 90% minder effectief. Weegt die 10% extra op om verschil te maken tussen QR-code krijgen of niet? Sterker nog :ik denk dat de Jansenpatient onvoorzichtiger - 'Ik ben toch geprikt' - is een flink aantal ongevaccineerden.

En waarom wordt er niet specifiek gekeken naar wie er op de IC liggen. En dan niet op basis van QR, maar kijken naar roken, drinken, overgewicht etc. Waarom wordt daar niks over gevraagd door het journaille?

21 november 2021 om 00:12

Of die 90% klopt vraag ik mij af, maar het is natuurlijk logisch dat de groep gevaccineerde veel groter is, dat daarmee de % hoger is. Trouwens van de gevaccineerde komen eigenlijk alleen de mensen met onderliggende problemen op het ic terecht.

21 november 2021 om 00:23

Eens maar dat was daarvoor ook al zo toen we nog niet gevaccineerd werden (overgewicht etc). Met een hoge uitzondering daar gelaten natuurlijk.

21 november 2021 om 00:24

@kowalski we zien de afgelopen dagen ontzettend veel beelden die bevestigen hoe voorzichtig en verstandig de ongevaccineerde zijn. En verslavingen zijn niet op te lossen met een simpel prikje, de gevaren van covid zijn daar gelukkig wel mee te beperken.

21 november 2021 om 01:31

De IC vol met gevaccineerden? 1% 2%??? Waar haal je dat toch allemaal? Zoveel foute info!

21 november 2021 om 02:36



Hey lulkoekverkoper, mã©ã©r dan de helft van de patiã«nten opgenomen in Ic's is deels of niet gevaccineerd.
htt ps://ww w.rivm.nl/nieuws/ongevaccineerde-COVID-19-patiÃ...

21 november 2021 om 05:19

Kowalski

Ja, onbegrijpelijk. Mijn vriendin werkt op de IC en komt al maanden thuis met verhalen over zwaar overgewicht in de bedden.

21 november 2021 om 10:15

Het vaccin moet je beschermen. Niet een willekeurig ander person

20 november 2021 om 23:49

Waarom breng je de gezondheid van de anderen in gevaar? Die zijn toch gevaccineerd?

20 november 2021 om 23:59

Gevaccineerd betekend niet immuun. Dat is ook nooit beweerd.

21 november 2021 om 00:08

Er is wel beweerd dat je niet word amper. Nou als iemand verkouden is moet die toch niet in isolatie omdat jij met een snotneus ook kan trainen.
Als gevaccineerde amper ziek worden waarom dan de angst snottebel en trainen maar

21 november 2021 om 00:21

Nee idd. Vaccineren betekent niet immuun nee. Vaccineren breng je eigen immuunsysteem drastisch naar beneden. Dus het is gezonder om zelf te genezen van covid en dit is allang bewezen.

Wie weet komt er weer een dikke lawsuit voor phizer (en nog meer) zoals paar jaren geleden (2009 dacht ik).
Ik hoop echt dat de gevaccineerden gezond blijven.

21 november 2021 om 00:24

Maar als gevaccineerde kan je ook mensen besmetten en test je niet meer.
De ongevaccineerde zullen de gevaccineerde spelers van bayern waarschijnlijk minder snel besmetten dan andersom.

21 november 2021 om 00:56

Vaccineren brengt je immuunsysteem helemaal niet omlaag, het doet letterlijk het tegenovergestelde. Dat je geen polio, kinkhoest of difterie krijgt als kind komt doordat de vaccinatie je immuunsysteem heeft ‘getraind’ en je immuunsysteem daardoor deze ziektes herkent en beter kan bestrijden. Zie het alsof je immuunsysteem eerst in een simulator auto heeft leren rijden, het is niet het echte gebeuren maar je bent wel veel beter voorbereid voor op de weg dan als je nog nooit een auto had bestuurd.

21 november 2021 om 01:08

Ajaxcied: er wordt gedoeld op deze specifieke coronavaccins. Nu met 88% gevaccineerden aanzienlijk meer ziekenhuis/IC opnamen dan de periode vorig jaar met 0% gevaccineerden. Vaccin doet dus eerder kwaad dan goed (dan heb ik het niet eens over de bijwerkingen!). Vandaag nog een artikel in trouw verschenen dat het covid paspoort niet meer weggaat en we een vaccinatie-strippenkaart krijgen die eens per halfjaar gevuld moet worden als we vrij willen bewegen. Prettig vooruitzicht! Zeker met de alom bekende (lees de vele artikelen op Nature, Science, The Lancet, PubMed e.d. maar) studies die uitwijzen dat natuurlijke immuniteit vele malen superieur en zeer waarschijnlijk voor lange tijd beschermend is.

21 november 2021 om 01:21

Die redenatie vliegt de bocht uit. Vorig jaar hadden we veel strengere maatregelen, waardoor er veel minder besmettingen waren. Daarnaast is de meerderheid van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd, meer besmettingen in totaal betekent meer besmettingen onder ongevaccineerden, die nog net zoveel kans hebben als vorig jaar om op de IC te belanden. Ook hebben we nu de deltavariant, die veel makkelijker verspreid dan de variant die we vorig jaar hadden. Verder is er nog steeds weinig aandacht voor long Covid, wat bij meer dan 10% van de besmetting het geval is, dat is enorm veel meer lange termijn impact dan de hele kleine aantallen bijwerken bij het vaccin. Zo’n strippenkaart lijkt me absolute onzin, bangmakerij. Als iedereen het vaccin zou nemen zouden in ieder geval ziekenhuisopnames veel minder zijn en zouden we weer veel meer kunnen

21 november 2021 om 01:43

En dit jaar hebben we het briljante corona toegangsbewijs 😄. Deze zorgt ervoor dat gevaccineerde burgers met een groene vink, maar desondanks besmet met het C-virus, vrijelijk elkander kan besmetten mochten zij virus met zich meedragen..als klap op de vuurpijl worden juíst die burgers die zich keurig lieten testen nu geweerd van social gatherings. Want het CTB werkt zo goed! Het aandeel gevaccineerden groeit in rap tempo in de ziekenhuizen, zie omliggende landen en GB, Gibraltar voor aandeel gevaccineerden in ziekenhuizen. Vaccins beschermen gewoonweg niet zo goed als vooraf beloofd. Een quickscan in andere landen die vooroplopen in het vaccineren zoals Israel en sinds deze week de VS (zie recente statement J. Fauci) laat al duidelijk zien dat we gewoon eens per halfjaar/jaar (afhankelijk van het land waarschijnlijk) een booster nodig hebben om lekker ons gang te kunnen gaan. De bijwerkingen kunnen met elke prik alleen maar toenemen. Met de woorden van onze lieftallige minister de Jonge: “vaccineren doe je ook niet voor je lol natuurlijk”. We mogen ons echt wel grote vraagtekens beginnen te zetten bij waarom dit kabinet willens en wetens weigert structureel te investeren in de zorg capaciteit , handen aan het bed, betere beloning voor zorgmedewerkers en bovendien preventieve behandelingen om de besmettingen tegen te gaan? Zet in op meer beweging, gezondere eetpatronen, toedienen vitamine D, C, Zink en Selenium. Ventilatie, basis maatregelen, enz enz.

21 november 2021 om 02:02

Ik ben ook geen voorstander van dat 2G beleid, het enige logische is eigenlijk een 1G beleid waarin iedereen moet testen. Het enige wat er voor te zeggen valt is dat het in andere landen tot een veel hogere vaccinatiegraad leidde, wat dan weer tot minder IC opnames leidt waardoor de samenleving weer verder open kan. Ben het met je eens dat er ingezet moet worden op gezonde levensstijl en dat er meer zorgcapaciteit bij moet, maar dat duurt jaren en dat krijg je niet snel van de grond; ze zitten nu enkel in crisisbestrijdingsmodus. Mijn schoonzus werkt verder op de IC, 80(!)% van haar collega’s is gestopt of heeft overplaatsing aangevraagd, ze zijn er gewoon helemaal klaar mee dat mensen zich niet laten vaccineren en dat er voor hun op de IC daarom geen einde in zicht is. Dus die zorg uitbreiden die je wil is juist onmogelijk zolang er onnodig veel mensen op de IC belanden. Dus je kunt of iedereen vaccineren, of je moet accepteren dat de zorg verder uitholt. Mensen zijn geen robots, je kunt er niet ‘gewoon’ even wat bij zetten in de zorg, dat zijn mensen met gevoelens die het vorig jaar vol hebben gehouden omdat ze niet anders konden, maar nu gevoelsmatig onnodig zich uit naad werken voor mensen die er niet hadden hoeven te liggen. Ik was er binnenkort ook mee gekapt als ik haar was (en dat zeg ik d’r ook, dus binnenkort misschien weer -1 in de zorg). Je kunt zeggen roken en bewegen is hetzelfde en onderliggend is dat zo, maar Covid is zoveel stressvoller voor ziekenhuismedewerkers, omdat het een besmettelijke ziekte is en k*** en hart- en vaataandoeningen zijn dat niet. Dat maakt het werk veel moeilijker. Bovendien liggen ze veel langer op de IC gemiddeld

21 november 2021 om 09:12

Ik wil jullie in deze discussie een compliment geven voor de respectvolle en inhoudelijke bijdragen! Dat zie je weleens anders. Een fijn weekend gewenst! 😁

21 november 2021 om 10:02

@Ajaxcied: jij zuigt de getallen echt uit je duim. Werkelijk geen enkel cijfer van je klopt.

Percentages over long COVID zijn er nog helemaal niet, kun je gewoon lezen op de site van het rivm. Er is nog maar heel weinig over bekend namelijk.

Daarnaast is al via officiële kanalen bevestigd dat inmiddels meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

Je hele verhaal kan zo het ronde archief in

21 november 2021 om 10:16

Jawel. Al je 2x het vaccin hebt genomen, ben je immuun wordt er gezegd door de GGD

21 november 2021 om 11:07

Haha MamiDemirci, Gibraltar is wel het beste voorbeeld om te noemen. Daar liggen alleen gevaccineerden in het ziekenhuis of op de IC. Niet gek met een 100% vaccinatiegraad.

21 november 2021 om 11:23

@blink182, ik vind het gek dat deze post blijft staan want je zit gewoon fake news te verspreiden Weet je uberhaupt hoe een vaccin werkt?

"het brengt drastisch je immuun naar beneden.' Dit is gewoon feitelijk onjuist, maar blijkbaar heb je geen enkele weet van vaccins en roep je maar wat.
Het is waar dat gevaccineerden gezond blijven, een vaccin kan alleen voor een bijwerking zorgen en na 5 jaar gebeurt er niet plosteling iets vreemd met je lichaam.

21 november 2021 om 12:04



Ik ben wel een voorstander van 2g.
Ik heb corona gehad.
Ben daarna 2 x gevaccineerd ook mijn andere gezinsleden. .
Ik wil hoe egoistisch dat ook klinkt gewoon weer mijn ding kunnen doen zoals betaald voetbal kijken vop de tribune, uit gaan eten, bioscoop pikken enz zonder enige beperking.
Het kan niet zo zijn dat we de maarschappij steeds op slot moeten gooien voor mensen te beschermen die niet mee willen doen aan vaccinatie.
Blijkbaar is het virus niet dodelijk genoeg want anders zou men de deur plat lopen om een prik te halen.
Mijn dochter heeft 6 maanden nodig gehad om enigzins te herstellen van covid.
We zijn 3 x in Quarantaine geweest 2 weken lang omdat bij de 1e en 2e en 3e golf een gezinslid Corona had opgelopen.
Ik en wij zijn klaar met alle beperkingen en hebben gelukkig allen corona overleefd.
Nu willen we weer gewoon ook alles weer kunnen doen ook normaal werken.
Mijn vrouw en dochter zijn ambtenaar en werken nu al 1,5 jaar vanuit huis en voelen zich steeds meer geisoleerd.
Mijn zoon heeft enorm te lijden gehad door al hety on line onderwijs, hij is autistisch en raakt van geen klassikaal les krijgen gewoon van de wap af.
Gelukkig is hij wel geslaagd voor zijn VWO maar door het corona gedoe en beperkt les kwam hij wel in de problemen met zijn toelating en test voor de Universiteit Utrecht waar hij dierenarts wil gaan studeren wat van kinds af aan zijn levensdroom is. Nu maar een tussenjaar gepakt en we hebben hem een cursus aangeboden om zich voor te bereiden op de toelatingstesten van de Universiteit.
Iemand zal denken jee man jij hebt alleen luxe problemen man waar maak je je druk over. Maar als ouder die zelf thuis in zijn jeugd nooit de steun heeft gehad van zijn ouders om door te groeien is het voor mij een zaak van alles op alles te zetten om mijn kinderen wel een toekomst te bieden... en hun dromen waar te kunnen maken.

Het is gewoon vervelend dat bedrijven en overheid enz een soort van druk uit moeten uit oefenen om de maatschappij weer veilig te maken voor iedereen...

Neem je verantwoording en haal die prik... waar hebben we het over... een prikje.

21 november 2021 om 13:42

Vervelend om te horen, Bozzie. Dat is de schuld van de overheid en het continue bezuinigen op de zorg. Als de overheid goed beleid had uitgevoerd, hadden jij en je familie gewoon hun leven kunnen leven en niet geïsoleerd hoeven te leven. De overheid zorgt voor deze tweedeling. Als iedereen de prik haalt, is het probleem niet opgelost. Dat je een voorstander bent van een 2G samenleving, komt met een goede bedoeling. Je hebt vast een goed hart. Maar de tegenstanders van een 2G samenleving hebben ook een goed hart en doen dit ook met goede bedoelingen. Laten we er samen uitkomen

21 november 2021 om 14:35

Nr.11 Perfect gezegd en helemaal met je eens. En idd dat moet ook de insteek zijn. Helaas zie je de echte dieperliggende redeneringen van zij die zo'n 2g goed vinden, die wellicht ook verplicht prikken voor iedereen prima vinden en anders gevolgen moeten ondervinden ervan, vrijheid inperking e.d. Allemaal vanuit egoã¯stisch belang (nog best netjes dat diegene hier het toegeeft), of angst en wanhoop, om weer terug te kunnen keren naar het normaal. Maar zoals je zegt, het lost niets op. En ben bang dat dit zo blijft door kwakkelen want prikken of niet, mensen belanden nog steeds in het ziekenhuis, apart. En helaas zijn het gewoon nog steeds de ouderen, maar dat er nu druk op de zorg zit komt idd zoals je zegt, de overheid en de bezuinigingen en nog erger, ze stemmen gewoon tegen moties om de zorg te verbeteren etc. En zo'n 2g onzin regel accepteren is echt bizar gewoon, toestaan dat mensen gewoon op medische gronden worden gediscrimineerd, hoe krijg je het voor elkaar zeg. En ik val zelf onder die 2g, ik kan ook denken agh boeien het raakt mij niet, maar nee, dit is gewoon niet juist! En zelfs als dat de weg is naar het normaal! Maar ja, dat laten ze mensen denken, en maar zo'n D kabinet dat polariserend te werk gaat, tjsa. Sorry dat is niet de weg! Maar je hebt zeker een punt, Laten we er idd samen uitkomen, zonder dat vrijheden van anderen worden aangetast.

21 november 2021 om 09:58

Als je zonder vaccin de gezondheid van gevaccineerden in gevaar brengt, werkt het vaccin niet. Snap serieus niet dat je dat niet inziet.

Maar we zijn het van Duitsers gewend om groepen mensen uit te sluiten en steeds meer beperkingen op te leggen. Dus heel verrassend is het niet.

21 november 2021 om 10:00

Het vaccin werkt ook niet voor 100%, dat is het probleem. Alle maatregelen helpen mee, geen van de maatregelen is afzonderlijk voldoende.

21 november 2021 om 10:05

Kijkend naar het aantal opnames onder gevaccineerden kun je idd zeggen dat het niet 100% werkt. In België is 70% in het ziekenhuis gevaccineerd. Wanneer gaan mensen inzien dat we wederom voorgelogen zijn. Maar blijf vooral doorprikken, succes ermee.

Ik heb er 2 en daar blijft het bij. Ook die mondkapjes parade ben ik mee gekapt en gelukkig zie ik steeds meer mensen zonder die nutteloze dingen.

21 november 2021 om 10:17

Inderdaad. Hoe kan Bayern dit weten? Zitten ze in hun dossiers aan het kijken? Typisch van Duits talige landen om mensen uit te sluiten

21 november 2021 om 12:50

Data interpretatie is ook lastig. Maakt verder niet uit. Mondkapjes is een zelfde verhaal, het is niet de oplossing, maar helpt wel een beetje. Net als een vaccin. Of niet heel veel broodjes kroket eten. Of niet roken.

21 november 2021 om 14:08

Afca_yiddo leest een artikel, en pakt daar het zinnetje uit wat zijn gedachten bevestigd. Ik zou zeggen nog even doorlezen, en dan je verhaal hier plaatsen.

21 november 2021 om 11:12

Een mens moet instaat zijn om zelf te bepalen wat hij met zijn lichaam doet. Ik vind dit toch wel zorgelijke maatregelen. Wat is het volgende? Iemand die ongezond leeft, moet maar vakantiedagen inleveren omdat de kans groter is dat hij/zij vaker ziek wordt. Zo kan je nog wel even doorgaan.

Dit gaat alleen nog maar erger worden. Andere clubs zullen volgen en steeds meer ongevaccineerde voetballers zullen steeds meer het gevoel krijgen dat het helemaal geen keus is, maar indirecte verplichting. Dat gevoel heb ik trouwens al heel lang, niet alleen door deze actie van Bayern.

20 november 2021 om 23:42

Je zou ook kunnen zeggen dat elke keuze nou eenmaal consequenties heeft. Zeker wanneer je in loondienst bent en je werk niet kan uitvoeren door je keuze.

20 november 2021 om 23:46

Hoevaak gaat dat nog gezegd worden? Wanneer gaan de consequenties, die deze keuze heeft, te ver zijn? Ik heb het gevoel dat dit tegenwoordig niet meer ver genoeg kan gaan..

20 november 2021 om 23:53

Klopt, alles is geoorloofd om mensen ertoe te doen bewegen de spuit te nemen.

20 november 2021 om 23:55

Dat van het apart laten trainen lijkt me ook een beetje onzin, maar dat salaris inhouden lijkt me, zeker bij dit soort duurbetaalde spelers waarbij de waarde van hun inspanningen direct bijdraagt aan het succes van de club, prima.

En over 'hoe vaak gaat dat nog gezegd worden': net zolang tot het een beetje doordringt. Er zijn nog duizenden mensen in Nederland die al twee jaar op geen enkel wijze aanvaarden dat er wat aan de hand is. Die roepen om individuele vrijheid maar geen verantwoordelijkheid nemen en dan de vermoorde onschuld spelen als ze daar op worden gewezen. Kleuters mogen doen wat ze willen zonder daar verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen. Volwassenen niet.

20 november 2021 om 23:55

Met de wereldvreemde gedachte dat drang en dwang mensen echt gaat stimuleren om het vaccin te nemen en dit niet totaal averechts werkt.

21 november 2021 om 00:01

Wellicht omdat het, zeker in dit geval, dus niet perse is om die vaccinatie te stimuleren maar omdat er gewoon beleid moet worden gemaakt op de status quo? Bayern aanvaard dat ze zich niet gaan vaccineren en neemt maatregelen zodat ze zelf zo goed mogelijk de club kunnen laten draaien. Dat dit Kimmich en consorten er toe beweegt zich te vaccineren of er in ieder geval nog eens over na te denken scheelt natuurlijk wel.

21 november 2021 om 00:05

@lfc11, vooralsnog stijgt het aantal vaccinaties nog behoorlijk na het afkondigen van nieuwe maatregelen, dus ja, daar zit zeker nog rek in. En ik vind ook dat mensen het recht moeten hebben om zich niet te laten vaccineren, maar die mensen weten waarvoor ze kiezen. Dan kies je er zelf voor om je vrijheid in te perken. Ook goed wat mij betreft.

21 november 2021 om 00:17

Want het zijn de ongevaccineerde die naar feestjes en terrassen gaan en iedereen besmetten. Of was er niet zoiets als testen voor toegang waardoor de ongevaccineerde de enige in de ruimte zijn van wie je bijna zeker weet dat ze niet besmet zijn? Aangezien een QR code je een vrijbrief geeft om van alles te doen.

Toch zijn het de gevaccineerde die het hem doen juist man. Laat vooral de gevaccineerde die zich onkwetsbaar wanen na een prikkie hun verantwoordelijkheid nemen. Dan neem ik als ongevaccineerde mijn eigen verantwoordelijkheid en dan komen we samen vast wel ergens.

Afschuif politiek.

21 november 2021 om 00:18

Het is echt hilarisch (of eigenlijk om te huilen) hoe makkelijk mensen erover doen dat mensen die nog even afzien van een medische handeling, wat vaccineren gewoon is, er dus maar zelf voor kiezen om uitgesloten te worden van allerlei zaken die we voorheen als doodgewoon zagen. Helemaal met de kennis dat het coronavaccin allesbehalve een silver bullet blijkt voor het probleem. In tegenstelling helaas tot de vele succesvolle vaccins die de laatste decennia ontwikkeld zijn tegen allerlei ziekten.

21 november 2021 om 00:26

@jajoh. Het doel van de vaccinaties is om de ziekenhuisbezetting naar beneden te krijgen. De vaccinatie beschermt dan ook enorm goed tegen een ziekenhuisopname. Als iedereen gevaccineerd is kan dat virus rond gaan wat het wil, maar hoeven er toch maar heeeeel weinig mensen naar het ziekenhuis.

Uit jouw woorden begrijp ik echter ook dat je het oké vind om helemaal nooit meer naar feestjes en terrassen te gaan voor altijd? Of in ieder geval tot het virus helemaal weg is? Anders begrijp ik niet echt welke oplossing je dan ziet aangezien ik wel het idee heb dat je het er mee eens bent dat er zo min mogelijk mensen besmet moeten raken.

@lfc11 dat is jouw constatering, maar gaat niet echt in op de discussie die we aan het houden waren en hangt ook een beetje van hyperbolen en aannames aan elkaar...

Enfin ik ga slapen, everyone stay safe.

21 november 2021 om 00:35

@Yelle Dat heb je goed gelezen inderdaad. Zoals iedereen vind ik het fijn om er op uit te gaan maar zoek bewust niet de drukt op. Houd mijn afstand en leef de andere maatregelen na. Wil ik wel wat deed ik tot voor kort een testen voor toegang. Iedereen waarvan ik het idee heb dat het belangrijk is om te vermelden vermeld ik dat ik niet gevaccineerd ben. Dat is naar mijn idee alles wat ik kan doen als ik er voor kies mijn niet te vaccineren.

Klinkt misschien heel kort door de bocht maar nergens heen mogen is voor mij geen straf. Ik lijd niet aan FOMO.

Echter ambieer ik voor de mensen die het op pad gaan wel missen een beleid waarbij je zowel de gevaccineerde als de ongevaccineerde test voor toegang. Dat haalt het voordeel weg voor de gevaccineerde van de QR code maar dat lijkt mij persoonlijk de beste oplossing. Ik ben echter geen specialist dus mijn mening is gebaseerd op waar ik mij op heb ingelezen in combinatie met mijn mening!

Slaap lekker kerel. Stay SAFE!

21 november 2021 om 10:20

Consequentie vaccin: je wordt waarschijnlijk minder ziek, maar je hebt wel bijwerkingen. Consequentie vaccin niet nemen je hebt geen bijwerkingen, maar je wordt waarschijnlijk wel ziek. Niet dat je een random cafã© niet binnen mag komen of dat je niet mag werken

21 november 2021 om 00:09

Tuurlijk is het een indirecte verplichting tenzij jij nog jaren in lockdown wil leven. Blijf het een eigen keuze vinden, maar mensen die zich niet willen laten vaccineren zouden zich toch echt eens moeten inlezen. Maar goed die houden zich liever vast aan boeken van 2000 jaar oud die alleen maar voor verdeeldheid, oorlog en haat hebben gezorgd.

21 november 2021 om 00:14

Bij een heeeeeeeeeel klein groepje heeft het met geloof te maken. Het grootste gedeelte echter niet.

21 november 2021 om 00:23

Zonder een standpunt in te willen nemen in deze corona discussie vind ik je mening bij voorbaat al niet van grote waarde als je met cliche-matige onwaarheden komt zoals claimen dat religie alleen maar tot negativiteit heeft geleid. De meeste dingen die je opsomt zijn al sinds jaar en dag verbonden met de mensheid an sich, geloof is enkel een motief geweest. Dat je niks met het geloof hebt is prima, ik ook niet per se maar kan dingen wel in hun waarde laten.

21 november 2021 om 00:26

@zytto. Nou, ik kan je ook stukken sturen van professors, ziekenhuis eigenaren, vaccin producenten, die juist het integendeel beweren.

21 november 2021 om 00:29

Haha inlezen. Als mensen zich inlezen dan worden ze uitgemaakt voor wappies. En als je met inlezen bedoelt, luisteren naar npo of rtl, dan kan je beter slechts spreken van voorgekauwde informatie herhalen. En lees je de krant? Dan zie je dat daar ook staat dat met de vaccinaties en al, er nog jaren van lock down naar lock down gesprongen zal worden. Je kan zeggen wat je wil van oude boeken. Maar geloof is het meest kostbare goed wat een mens heeft en daarom staat het ook bovenaan in de grondwet. Maar jij gelooft wel, maar jij gelooft iets wat niet bovenaan in de grondwet staat. En dwang is het zeker wel. Want hoeveel inbreuken op grondrechten heb jij voor dat oordeel anders niet nodig?

21 november 2021 om 00:31

Naja de wappie kerk is ook een soort geloof. Ze accepteren net zo min rationele argumenten die hun ongelijk aantonen en vereren graag een verheven leider (Trump, Baudet, Le Pen, Bolsonaro etc).Mensen zijn bang voor iets dat ze niet kennen of begrijpen. Dan grijpt de een naar het geloof in een hogere macht en de ander naar het bevestigen van hun angst door het aanhangen van complottheorieën. Het lastige eraan is dat de wappie dit zelf niet door heeft en leeft in de misvatting dat hij iets ziet dat anderen niet zien, terwijl juist de wappie het niet vrijdenkende "schaap" is. De ironie van het feit dat ze de term schaap zelf vaak bezigen ontgaat ze uiteraard net zo zeer. He who knows not and knows not he knows not. Oud Chinees gezegde volgens mij. Levensgevaarlijk.

21 november 2021 om 00:32

Meer dan 90% van alle kwetsbaren en ouderen gevaccineerd, meer dan driekwart van de volwassen bevolking en ondertussen zijn we een jaar later geen stap verder gekomen qua 'vrijheid', maar blijf lekker heilig geloven in het vaccin.

21 november 2021 om 00:38

Speel je wel eens uno? Ik wil graag een reverse kaart opgooien want elk van je argumenten in net zo goed voor een pro Corona persoon gelden. Just saying.

21 november 2021 om 00:46

Nee mallerd, de meeste mensen kijken naar de consensus die heerst onder mensen die ervoor gestudeerd hebben en maken op basis daarvan een beslissing. Maar ik hoor tegenwoordig weleens dat wetenschap ook maar een mening is.

21 november 2021 om 01:12

Dat vind ik ook zo frustrerend Migi, altijd dat gepraat over zelf nadenken en onderzoek doen en ondertussen slikken ze alles wat ze online zien als zoete koek. Juist als je de geschiedenis erbij pakt en wat onderzoek doet dan zie je dat pandemieën in het verleden vrij vergelijkbaar waren en dat mensen ook klaagden over mondkapjes bij de Spaanse griep en dat het misging als regels te snel werden versoepeld. Verder zou ons leven een heel stuk minder prettig zijn met allerlei ziektes die rondgingen, gelukkig zijn die door vaccinaties vrijwel uitgebannen. Ik ben oprecht wel bezorgd dat we over een aantal jaar weer dat soort ziektes terug gaan zien komen, omdat men de afkeer tegen het coronavaccin wellicht over laat slaan naar andere vaccins, krijgen we straks weer meer kindersterfte ed.

21 november 2021 om 01:14

Dat is idd de volgende stap. Het wantrouwen van alle vaccins. Eng vooruitzicht.

21 november 2021 om 01:32

Het schijnt dat vergaande vaccinatiedrang- en dwang ook nogal ondermijnend werkt voor het vertrouwen in al decennia goedwerkende vaccins, maar dat had echt iedereen met een LOI-cursus psychologie kunnen zien aankomen. Niet alsof daar trouwens niet voor gewaarschuwd is...

21 november 2021 om 02:05

Die vaccins zijn ook ooit voor het eerst massaal toegediend in de bevolking…

21 november 2021 om 02:17

Zoek even de doorlooptijd van ontwikkeling op totdat deze bijvoorbeeld opgenomen werden in rijksvaccinatieprogramma's.

21 november 2021 om 02:40

Geloof kan zeker leiden tot positieve dingen. Religie is een gezwel. Religieuzen leggen de focus graag op anderen, gelovigen veel meer op zichzelf.

21 november 2021 om 07:42

Ik vind 2g persoonlijk te ver gaan, maar de drang komt er omdat een deel van de bevolking zich laat leiden door wantrouwen en nepnieuws. Als je aan bestaande vaccins gaat twijfelen door het Coronabeleid doe je dat uiteraard ook. Die zaken hebben niets met elkaar te maken. Het is alsof je maar geen blindedarm operatie laat doen, omdat je Hugo de Jonge stom vindt. Helaas hebben mensen soms drang (lees: regels) nodig. Weet je waar ook veel ophef en kritiek op was toen het verplicht werd, een autogordel. Mensen kenden namelijk allemaal iemand die was omgekomen in z'n brandende auto omdat ie vast zat in z'n gordel. Nieuwe regels zijn niet altijd leuk, maar soms wel nodig. En de snelle doorlooptijd van dit vaccin heeft hoofdzakelijk te maken met het indammen van de administratieve rompslomp eromheen, niet omdat ze het niet hebben getest. Je zou zeggen; heel knap, dat als het er echt op aan komt dat we als mensheid zo snel samen kunnen werken en iets kunnen maken, maar goed denkend at dat de reactie zou zijn is ook wel naiëf, want wat heeft de gezondheidszorg ons nou gebracht door de jaren heen. Wantrouwen is zeer op z'n plaats. Ach aan de andere kant gelukkig is het grote merendeel van de mensen gevaccineerd. De marginale roepen alleen zo hard op internet dat je het soms vergeet. Statistiek zal dus wel niet gegeven worden bij de LOI.

21 november 2021 om 10:23

"Wetenschap" en "data" is ook zeer eenvoudig te gebruiken f misbruiken voor eigen gewin. Wetenschap kan wel degelijk subjectief zijn enbgebaseerd zijn op een 'mening'

21 november 2021 om 11:16

Ach ja, de meeste wetenschappelijke onderzoeken worden betaald door een partij die erbij gebaat is dat er een bepaald antwoord uit dat onderzoek komt. Dan wordt het onderzoek dus vaak zo ingericht en het rapport zo opgesteld dat die uitkomst eruit komt.

Hier kan ik enkel maar akkoord gaan. Ik vind het ook mooi dat de gevaccineerden van Bayern achter deze maatregel staan.Salarissen uitdelen in coronatijden kosten handenvol geld. Al zeker met de beperkingen die de deelstaat Beieren nu oplegt inzake stadioncapaciteit nu daar weer minder supporters mogen kijken. Inkomsten vallen dan weer weg.Vergeet trouwens niet dat elke club salarissen doorbetaalt als de spelers trainen en spelen voor hun nationaal elftal. Met interlands is het risico op positieve besmetting nu eenmaal veel groter

20 november 2021 om 23:54

Prima, maar dan niet klagen als men ooit voor jouw salaris komt, omdat je nog even afziet van het conformeren aan hetgeen de overheid je opdringt.

21 november 2021 om 00:11

Als de overheid mij afraadt om naar de tropen te gaan zonder inentingen (oh hé wacht, dat doen ze!) en ik ga toch zonder inentingen, wordt ziek en kan mijn werk niet uitvoeren, dan kan ik best begrijpen dat mijn werk me even onbetaald verlof geeft.
Maar gelukkig zorgt de overheid zó goed voor ons dat je dan gewoon in de ziektewet komt. Al zou je dat ook kunnen zien als geld dat de overheid je opdringt.

21 november 2021 om 00:21

Fijn dat je hier precies mijn punt bevestigd dat je geen (financiële) consequenties mag ondervinden van een vrije medische keuze.

21 november 2021 om 00:28

Ik vind dat dat wel mag, de overheid heeft in Nederland echter een vangnet ingebouwd.
Ik weet niet hoe ze dat in Duitsland doen, maar ik kan me voorstellen dat iemand met een dergelijk inkomen en bedrag op de bank ook wat minder aanspraak maakt op allerlei toeslagen en vangnetten, die zijn namelijk vooral bedoeld om de kwetsbaren in de samenleving te beschermen (sorry ik kon het niet laten).

21 november 2021 om 01:24

Mijn god wat zijn mensen naïef…vangnet zegt er eentje. Waar denk je dat we met dit Coronapaspoort, wat de voorloper is van de European Digital Identity (plannen liggen al op de plank bij de Europese Comissie sinds 2014) heen gaan? Binnen 2/3 jaar wordt ook de CBDC (digitale euro als vervanger van contanten, raadpleeg zelf) ingevoerd. Gevolg is dat we ons ‘vangnet’ zoals we dat kennen enkel nog op voorwaarden kunnen krijgen. Stoot je teveel C02 uit? Consumeer je teveel vlees? Beperking op je ‘vangnet’ budget. Toekomstbeeld is echt super kleurrijk en positief. Alles voor onze eigen gezondheid en veiligheid.

21 november 2021 om 01:41

Ik weet niet of je wel eens politiek volgt, maar ik vind het bijna aandoenlijk dat je gelooft dat het vol zit met capabele en evil mensen met een groot plan. Alles lekt altijd uit, ze ruziën publiekelijk over alles, het lukt voor geen meter dingen af te stemmen tussen noord, oost en zuid-Europa, landen houden er totaal andere plannen op na qua privacy en zelfs basale mensenrechten, maar jij gelooft dat ze in het diepste geheim achter de schermen afspraken hebben gemaakt hierover? Elk jaar zijn er andere leiders, populisten, socialisten, conservatieven, allemaal doen ze samen mee aan dit grote complot terwijl ze elkaar niet uit kunnen staan? Wat is de kans dat niemand iets uit zou lekken, bewust of onbewust? Onze kabinetsplannen lekken continu uit. Onze buitelandchef van de EU heeft de helft van de tijd geen idee waar hij het over heeft. Het is misschien pijnlijk om te horen, maar de politiek zit niet vol super slimme capabele mensen die allemaal op 1 lijn zitten. Ik weet verder niet of je een baan hebt, maar met GDPR mag je als bedrijf bijna niks meer vastleggen van personen, super irritant voor bedrijven kan ik je uit ervaring vertellen, maar behoorlijk contraproductief voor een complot waarin ze je toeslag willen beperken op basis van gegevens, die door hun eigen wetten niet vastgelegd worden. Makkelijkste zou zijn om bedrijven alles vast te laten leggen lijkt je niet?

21 november 2021 om 01:58

Ajaxcied: je lijkt me een slimme gozer. Verdiep je eens in de materie waar ik naar verwijs. Dit is juist iets wat wij als gewone burgers niet horen in de debatten en nieuwskanalen. In de Europese verordeningen worden deze plannen openlijk besproken waar ik het over heb. Is geen complot of bozemanpraat. Ik ben zeker bekend met de AVG, heb er met mijn werk ook geregeld mee te maken. Feit is gewoon dar we naar een steeds meer gecentraliseerde Europese regering gaan die helaas geen controlerende macht kent zoals bijvoorbeeld onze tweede kamer en steeds zelf maar beslissingen kan nemen over ons Europese staatsburgers. Met de aanstaande inflatie en zeer waarschijnlijk crisis die we zullen kennen zullen zij alleen maar meer macht naar zich toe kunnen trekken om de mensen die hierdoor getroffen worden te kunnen ‘helpen’, door hen onder andere de eerder door mij genoemde ‘uitkering’ te gunnen. Het beangstigende is echter, en dat merken we nu steeds meer, dat regeringen steeds sneller wetten kunnen wijzigen onder het mom van ‘noodsituaties’ zonder dat wij burgers hier enige zeggenschap over hebben. Even los van corona, dit is erg radicaal. Kijk alleen maar de vaccinatieplicht in Oostenrijk. Iets wat we een jaar geleden nooit voor mogelijk hielden. We bevinden ons in het ‘boiling frog’ experiment zonder dat we het merken. Dit is zorgwekkend.

21 november 2021 om 02:24

Vanuit mijn werk moet ik me verdiepen in met name de ECB. Ik zie het vooral als complete incompetentie wat daar gebeurt. Lagarde is alleen maar bezig met haar duurzaamheids en gendergelijkheidsprojecten, maar vergeet even dat letterlijk haar enige mandaat prijsstabiliteit is. Door het extreem lage rentebeleid zitten ze ook behoorlijk klem, verhoog je de rente dan gaan er veel bedrijven failliet en komt een land als Italië zwaar in de problemen, doe je het niet dan vreet je door inflatie de koopkracht van de (niet-rijke) burgers op en ondermijn je de pensioenen in een land als Nederland. Kennelijk kiezen ze voor het laatste. Iedereen merkt als het salaris in nominale waarde omlaag gaat, maar hoeveel mensen merken nu helemaal dat hun koopkracht op precies dezelfde wijze wordt ondermijnd door het beleid van de ECB? Bijna niemand (behalve dat je geen rente op spaargeld krijgt) en dus is dit de makkelijkste weg met de minste weerstand. En ik ben met je eens dat het kwalijk is dat deze ongekozen beleidsmakers zo enorm veel impact hebben op de Europese economie, veel meer dan de verkozen organen binnen de EU. Het kan zeker geen kwaad om kritisch te zijn en blijven op instanties en om aan de bel te trekken wanneer er iets mis gaat of dreigt te gaan (zie ook de toeslagenaffaire). Let alleen wel op dat je niet overal een complot in ziet, soms zijn mensen gewoon daadwerkelijk incompetent wat mij nog het meeste stoort is dat in de VS er in 2019 sprake was van een inverted yield curve en dat de Fed de ‘not QE’ QE al weer had opgestart voor Covid überhaupt begon, behoorlijk sterke signalen dat er een recessie aan zat te komen en vervolgens gooien ze alles op Covid wat er mis gaat economisch gezien en hun eigen acties in reactie daarop. In september 2019 heeft er ook een behoorlijke bail-out plaatsgevonden van banken toen JPMorgan plots niet meer wilde lenen, hoor je niemand meer over. Waarom stoort niemand zich eraan dat er al zo duidelijk economische malaise aan zat te komen?

21 november 2021 om 00:34

Haha dus we hebben een ongevaccineerde, die normaliter kan testen, en dan zou hij geen gevaar vormen. Net zoals een gevaccineerde. Of toch niet, want die kunnen gewoon besmet zijn en andere besmetten omdat deze niet hoeven te testen. Ahaa logisch! Maar nu is het zo dat testen blijkbaar geen vrijbrief meer is. Dus 1 maand geleden was het nog testen voor toegang en nu zijn de spelregels alweer veranderd. En omdat dit zulke logische regels zijn vind jij het oké om iemands salaris maar in te houden. Blijkbaar zijn er voor jou geen logische redenaties nodig om iemands rechten maar af te pakken.

21 november 2021 om 08:01

Met dit gedeelte ben ik het eens. Een negatieve test moet toegang geven tot zaken. 3g of 1g, maar 2g slaat nergens op. Ja, dat is puur om aan te zetten tot prikken ipv een medische basis voor het voorkomen van besmettingen.

Bizar nou neem maar meer maatregelen!Kapitaal vernietiging deze spelers kunnen makkelijk naar een andere club.Kimich en Gnabry zijm sws gewild.Snap het doel van de vaccinatie sws niet.Je prikt en dan? Kans dat je op de ic belandt word minder.Je kan geprikte alsnog mensen besmetten. Je kan er alsnog goed ziek van worden. En op de ic belanden. De ic zitten vol met geprikte omdat de effectiviteit afneemt na een aantal maanden. Er word teveel gelogen. Experts roepen niet geprikte liggen op ic.Maar dan ga je een artikel van Nos of Rtl lezen dan zie je toch dat niet geprikte op ic liggen. Nee de media doet niks fout he!Ik ben voorstander van de media want de artikelen van Nos Rtl kloppen gewoon.Maar de sprekers op tv niet altijd.Ik ben niet tegen vaccineren maar dat nu blijkt je nog mensen kan besmetten en je alsnog ziek van word waarom zou je dan prikken?Bij vacinatie tegen de pest weet ik als ik de pest zou krijgen niet dood zal gaan.Dit zijn topsporters met een gezond lijf waarom zou je dan prikken solairditeit?Aan wat als je alsnog kan besmettenDe slaat werkelijk nergens op de vaccinatiedwang obssessie word een gewoon de tweedeling

20 november 2021 om 23:56

Het gaat toch alleen om salaris tijdens quarantaine? Ze benadelen hun club door constant in quarantaine te moeten zitten waardoor ze niet kunnen spelen. Stel jij zou hierdoor ook de helft van de tijd niet kunnen werken dan is het logisch dat je werkgever dat niet wil vergoeden

21 november 2021 om 00:05

Het gaat om het tweede deel vooral dat men ze wilt afsluiten van de groep. Ze benadelen niemand want steeds quarantaine is ook onzin.
Als je corona hebt gehad ben je net zo goed dan wel beter beschermt dan een geprikte.
Gaan we dan ook loon inhouden als iemand vaccin heeft en in quartaine moet?
Zoja ben ik het eens met je.

21 november 2021 om 00:18

Zij benadelen hun club niet. De overheid benadeeld deze spelers en ja indirect is hiermee de club benadeeld. Maar deze spelers kiezen er niet voor om in quarantaine te gaan zitten.

21 november 2021 om 00:20

Iemand die corona heeft grhad is NIET beter beschermd, dan iemand die een spuit heeft gehad. Dit is namelijk afhankelijk hoe ziek je bent geweest en dus hoeveel antistoffen je hebt opgebouwd.

21 november 2021 om 00:29

Echt werkelijk alle wetenschap wijst erop dat natuurlijke immuniteit langduriger en beter werkt, ook tegen varianten, dan de huidige vaccins.

21 november 2021 om 00:44

Volgens een nieuwe studie van het cdc beschermt vaccinatie 5x beter dan immuniteit door eerdere infectie. Dus alle is niet helemaal waar. Je zou niet helemaal ook om kunnen draaien.

21 november 2021 om 00:46

Wat een belachelijke redenering. 1. Jij denkt dat een slap aftreksel van een virus hetzelfde aan bescherming oplevert als dat het lichaam een heel virus tegen komt. Ik ben benieuwd welke studie dat onderbouwt. 2: Sinds wanneer is iemand met een natuurlijke besmetting niet beter beschermt. Heb jij je ooit wel eens afgevraagd hoeveel verschillende lagen ons immuunsysteem heeft? Heb jij je ooit wel eens afgevraagd wat voor virus het corona virus is? Want als je die twee bij elkaar optelt dan weet je dat er veel belangrijkere systemen actief zijn bij de bestrijding van corona. Mechanismes die geen antilichamen in je bloed doen genereren bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld het deel van het immuunsysteem dat in je neus actief is. Echt blijf please weg van het tellen van antibodies. B- cellen zijn leuk, maar de hoeveelheid xd De hoeveelheid die jij hebt, en die allang niet meer aansluiten op de mutatie. Verdiep jezelf!

21 november 2021 om 00:51

Die studie is best makkelijk te vinden. Jij als zelf verdiepingsexpert kan dat vast vinden met Google.

21 november 2021 om 10:06

Geen woorden maar daden, om in voetbal termen te spreken. En graag ook bekijken of het een onderzoek van Pfizer of een andere leverancier is, of het een onafhankelijk onderzoek is. En er zijn eigenlijk alleen maar studies te vinden die zeggen dat natuurlijke immuniteit gelijkwaardig of beter is. Kijk maar naar sars covid 1 virus. Mensen die in 2003 dat virus hebben gehad hebben nog steeds antistoffen. Iets wat bewezen niet zo is bij gevaccineerde.

21 november 2021 om 11:23

Maar, waarom moeten de gevaccineerde spelers niet in quarantaine als zij contact hebben gehad met een besmet persoon?

21 november 2021 om 12:52

Dat vind ik ook raar. Ik ben ook niet voor 2g. De reden erachter is duidelijk, mensen proberen te dwingen om een vaccin te nemen, maar dan zou ik dat eerlijk zeggen. 2g is de oplossing niet. @doejezo nee er zijn dus niet alleen maar studies te vinden die dat beweren. Echter, de studies die jouw overtuiging niet ondersteunen doe jij af als nep. Dus hier, ik vul de rest van ons gesprek in: welles, nietes, welles, nietes, welles, nietes einde.

21 november 2021 om 14:09

Ahaa, ik heb jou nog niks inhoudelijks horen zeggen. Ik vraag je om een studie die jouw mening onderbouwd, meer niet. En vervolgens zeg je: ja ik ga niet met welles nietes spelletje mee. Jij loopt vooruit op de zaken. Het is gebruikelijk om in te gaan op iemands standpunt. Jij brengt bijv. een studie in en dan kan ik bedenken of het een sterk argument is en derhalve van mening kan veranderen. Op Pubmed.gov staan alle wetenschappelijke artikelen gepubliceerd, dus het moet niet moeilijk zijn om een link met mij te delen hier waarbij jouw mening ten volle wordt onderschreven.
Ik neem aan dat jij net zoals ik open staat om van mening te kunnen veranderen en niet alleen maar je mening komt geven en dan weg gaat lopen. Nu lijkt het erop dat jij geen onderbouwing hebt. Dat zou jammer zijn. Zeker omdat natuurlijke immuniteit al 100.000 jaar sterk genoeg is gebleken om met virussen te dealen, zonder dat de mensheid verloren is gegaan.

21 november 2021 om 14:45

Je kan geen links in de vz app plaatsen. Google het gewoon, het is extreem makkelijk te vinden. Uit je laatste opmerking begrijp ik dat je dan sowieso tegen iedere vorm van vaccinatie of geneeskunde bent? Dan gaat iedereen wier natuurlijke weerstand te weinig is wel dood natuurlijk, maar zolang het de mensheid niet uitroeit, boeie! Dat vind ik persoonlijk wat cru, en dat is nou bijvoorbeeld mijn mening. Het onderzoek waar ik naar verwijs is niet mijn mening, ik geef er ook geen mening over, het is verzamelde data met een daaraan gekoppelde conclusie. Dat is onderzoek. Zelf even vaccine induced immunity infection induced immunity typen is ook een soort onderzoek. Ik stel voor, trek een witte jas en een pak je toetsenbord. Het is overigens nog een uitgemaakte zaak, maar dit hele gesprek begon met "werkelijk alle wetenschap zegt X", dat is niet zo. Feit.

21 november 2021 om 15:30

Met luchtweginfectie virussen hebben we altijd gedeald. Anders zouden we er nu niet zijn. Ik heb het natuurlijk niet over pokkenvirussen etc. virussen waar bij vaststaat dat de kans dat je eraan overlijdt daadwerkelijk zeer groot is. De huidige vaccinaties zijn effectief, meestal levenslang omdat het virus waartegen ze immuniteit opbouwen weinig tot niet muteert. Het aan mensen zelf overlaten of ze zich willen in laten enten tegen een virus waar in de afgelopen 90 jaar tijd geen vaccin op de normale manier tegen is ontworpen (lees: netjes de veiligheidsprotocollen aflopen + bij gebruik van een dood of sterk verzwakt pathogeen), acht ik niet meer dan normaal. Zeker gezien het feit dat onderzoeken met vaccins tegen corona virussen in het verleden tot een ramp uitmondde. En nu wordt gewoonweg een nieuwe vorm van MRNA en Cdna techniek toegepast. Het gezegde, kinderziektes, bestaat niet omdat die er nooit zijn!

Het snappen dat een immuunsysteem niet geboost kan worden als het te kwetsbaar is geworden vanwege heftige onderliggende aandoeningen of ouderdom, is denk ik de basis voor de discussie. Het laten sterven van mensen heeft hier niks mee van doen, omdat deze mensen zoals eerder betoogt niet beschermd kunnen worden met een vaccin. Iets wat al niet eens meer wordt ontkent door het RIVM of door onze overheid. Hoogstens kan je deze mensen afzonderen, met als gevolg dat ze overlijden aan de stress van eenzaamheid. Let wel: ook met influenza, Rhino etc. speelt dit risico. Hier zijn we altijd zo mee omgegaan dat het bij het leven hoort. Ook al stierven in in de afgelopen 10 jaar meermaals heel veel mensen aan dergelijke virussen.

Ik daagde je uit om mij onafhankelijke wetenschap te tonen. Waarom? omdat er altijd studies zijn die iets anders zeggen. Maar aangezien wetenschap het nieuwe goud is geworden en je met 1 publicatie blijkbaar afkomt met: "hier is geen discussie over mogelijk", terwijl wetenschap discussie is, zie ik graag inhoudelijke overwegingen waarom iets wel en niet is. Zodat je iemand inhoudelijk kan overtuigen. Het feit dat zoals ik zei vaststaat dat na een sars-covid 1 besmetting uit 2003, nog steeds natuurlijke immuniteit is gevonden bij de mensen die destijds besmet waren geraakt, geeft een goed startpunt om te veronderstellen dat natuurlijke immuniteit zeker tientallen jaren actief blijft en suggereert levenslang. In ieder geval totdat je immuniteit weer gaat afbrokkelen vanwege ouderdom en onderliggende aandoeningen. Ik ben benieuwd welke wetenschap zegt dat natuurlijke immuniteit bij de gemiddelde persoon bij sars-covid 2 verdwijnt na 6 maanden, zoals onze overheid en de rest van de landen die een QR-code voor staan ons willen doen laten geloven.

21 november 2021 om 15:54

Ik ben ook helemaal niet voor het 2g beleid. Daarvoor werken de vaccinaties niet goed en niet lang genoeg. Ik weersprak slechts het feit dat de volledige wetenschap het eens is over natuurlijke immuniteit tov immuniteit door een vaccin. Wat betreft je nuance over pokken etc, prima, dan zijn we het daarover eens.

Ben geen anti-vaxxer maar vind dit echt veel te ver gaan. Volgens mij was Süle degene die het virus binnenbracht in de bubbel en die heeft wel zijn prikken gehad, en dan moeten deze gasten ervoor boeten. Duitsers worden vaak geroemd om hun daadkracht maar ze kunnen ook aardig doorslaan. Het is geen verplichting zeggen ze vaak, maar dit lijkt ergens anders op.

20 november 2021 om 23:44

Maar wat als je door je keuze niet kan werken voor een hele week.. dan ga je toch ook geen weeksalaris uitdelen bij wijze van spreke, vind dat niet eens zo heel gek.

20 november 2021 om 23:48

De verplichte quarantaine niet uitbetalen is idd nog niet eens zo heel erg, maar is dit het maximale? Dat vraag ik me vooral af. Dat apart trainen gaat ook wel ver vind ik. Als dit het eindpunt is, dan kan ik er nog mee leven, maar mochten ze nog wat stapjes verder gaan (maandsalaris inhouden, etc.) dan vind ik het veel te ver gaan.

21 november 2021 om 00:10

Dat doet mijn werkgever zeer zeker. Ik hoef niet eens ziekte dagen op te nemen. Wordt volledig doorbetaald. Ze moesten het eens proberen.

21 november 2021 om 00:22

Quarantaine is niet de keuze van de spelers, maar van de overheid. De spelers hebben niets te kiezen. Ik heb 2 spuiten in mijn arm gehad, maar wat men op dit moment aan het doen is gaat veel te ver.

21 november 2021 om 11:25

Maar waarom geldt dat dan niet exact hetzelfde voor gevaccineerde spelers? Zij moeten ook in quarantaine na contact met een besmet persoon, toch?

21 november 2021 om 14:17

Omgekeerde wereld. Als jouw werkgever je vertelt dat je je met een nog niet volledig getest middel moet laten inenten, omdat je anders geen salaris krijgt, dan zou jij hopelijk gelijk tegen je werkgever zeggen. Ho hier en niet verder. Het is niet voor niks een grondwet : menselijke integriteit. Er wordt zelfs door dit te eisen in strijd gehandeld met het Europees verdrag van de rechten van de mens. 2 jaar geleden leek dit nog van enige betekenis. Mensen slaan door in het goedpraten van het uitsluiten van groepen mensen, terwijl gewoon feit is dat gevaccineerde, evenals ongevaccineerde besmet kunnen worden en andere kwetsbare mensen aan kunnen steken. De situatie is niks verandert t.o.v. de situatie begin 2020. Aangezien mensen met een zwakker immuunsysteem niet reageren of nauwelijks reageren op het vaccin. Dus mocht je van mening zijn dat lock downs en andere beperkende maatregelen goed zijn. Dan moet je gewoon accepteren dat die er de komende tig jaren nog zijn. Want corona gaat nergens heen. En het opzadelen van 2G en andere systemen waarbij de mensen om ons heen steeds verder worden gecontroleerd, heeft er uiteindelijk niets mee te maken.

Lijkt me een logische beslissing. Gewoon betalen als ze kunnen werken, maar als ze verplicht in quarantaine moeten, dan ook geen salaris.

20 november 2021 om 23:51

Zo logisch vind ik dat niet. Als voetballers geblesseerd zijn, stoppen clubs toch ook niet met het betalen van salaris?

21 november 2021 om 00:03

Geblesseerd raken is geen eigen keuze

21 november 2021 om 00:05

Ik denk ook niet dat een voetballer er vrijwillig voor kiest zich te blesseren.

21 november 2021 om 00:11

Ik reageerde specifiek op de uitspraak "gewoon betalen als ze kunnen werken".

Overigens is een blessure inderdaad geen keuze, maar voetballers kunnen met hun levensstijl in sommige gevallen wel degelijk veel invloed uitoefenen op het voorkomen en/of snel herstellen van blessures. Het is bijvoorbeeld niet gek dat iemand als Cristiano Ronaldo, die letterlijk als een monnik leeft, minder vaak tegen een blessure aanloopt dan pakweg Dembele, die nachtenlang Fortnite speelt terwijl een goede nachtrust super belangrijk is voor het lichaam. Waar het mij om gaat: clubs lopen nu eenmaal een risico dat spelers in hun privéleven keuzes maken die tegen het sportieve belang van de club ingaan, maar uiteindelijk vind ik niet dat zij zomaar weg kunnen lopen van hun financiele/contractuele verplichting naar de speler toe.

21 november 2021 om 00:14

Ah dat was vrij specifiek inderdaad ja. Over de rest van je stuk: het is niet ongebruikelijk dat notoire voetballers met een slechte levensstijl clausules in hun contract hebben over wat ze wel en niet mogen doen. Daarnaast worden ze dus volledig door de club geholpen bij wat ze eten, welke medicijnen ze slikken, welke massages ze krijgen, hoe ze fit blijven etc. Gek dat dat allemaal wel oké is maar iets zeggen over een vaccinatie niet.

21 november 2021 om 14:23

Het voorschrijven van medicatie aan voetballers die ze eventueel niet zouden willen nemen, en dan dat gaan afdwingen dat kan gewoon niet. Al dat inwendige waar je aan refereert is niet iets vrijblijvends ofzo waarover een werkgever maar over kan beschikken.

21 november 2021 om 00:36

De maatregel komt in eerste instantie niet van Bayern München, maar van de deelstaat Beieren

21 november 2021 om 11:27

Maar waarom geldt die regel dan niet voor gevaccineerde spelers als zij in quarantaine moeten na contact met een besmet persoon?

21 november 2021 om 13:20

De duurtijd om uit quarantaine te gaan duurt langer bij een niet-gevaccineerde. Zo is dat nu eenmaal

Elke keuze, coronagerelateerd of niet, heeft consequenties. Daarnaast gaat vrijheid vaak hand in hand met verantwoordelijkheid. Dat geldt al helemaal wanneer je in loondienst bent en vanwege je eigen keuzes je werk niet kunt uitvoeren.

21 november 2021 om 08:31

Kun je ook een paar voorbeelden noemen van keuzes die consequenties hebben? Ik kan er zo geen bedenken. Spelers die geblesseerd raken na een ruige activiteit? Gewoon doorbetaald. Spelers die al niet fit zijn, toch een feestje bezoeken en ziek worden? Gewoon doorbetaald. Speler die zijn rijbewijs kwijtraakt en niet meer op eigen houtje naar de training kan komen? Gewoon doorbetaald.

Ik ben echt benieuwd waar je op doelt wanneer je zegt dat elke keuze consequenties heeft. Ik zie dat vrijwel geen enkele keuze die leidt tot inhouding van salaris.

21 november 2021 om 10:38

Consequentie vaccin: je wordt waarschijnlijk minder ziek, maar je hebt wel bijwerkingen.
Consequentie vaccin niet nemen je hebt geen bijwerkingen, maar je wordt waarschijnlijk wel ziek. Niet dat je een random café niet binnen mag komen of dat je niet mag werken
Doe een stapje terug en lees wat je zegt en wat er nu gebeurt en welke consequenties dit kan hebben voor iedereen, ook jij

Lekker man, vrijwillige keuze my ass... Bayern moet zich kapot schamen.

21 november 2021 om 00:14

Kapot schamen. Zij betalen het salaris vriend. Als je je werk niet kan doen door zo'n keuze dan hebben zij al het recht om je geld in te houden.

21 november 2021 om 00:26

Inderdaad ze moeten het contract nakomen en hun beklag bij de overheid neerleggen. Bayern zit hier gewoon fout, maar helaas zie ik tegenwoordig meer mensen die dit doen. Ik zou bijna willen dat ik mijn vaccinatie ongedaan kan maken, zodat ik niet bij een groep hoor die mensen buitensluiten.

21 november 2021 om 00:38

Het is de deelstaat Beieren die deze maatregel heeft opgelegd. Bayern volgt hierin.

21 november 2021 om 01:27

Zij kunnen toch makkelijk hun werk doen? Gevaccineerd of ongevaccineerde, ze kunnen nog steeds voetballen. Het is de overheid die deze belachelijke regels oplegt....

Kimmich heeft een genuanceerde en goed onderbouwde mening om voorlopig nog even af te zien van het vaccin. Hopelijk sterkt dit soort vergaande drang hem enkel meer in zijn overtuiging, evenals zijn teamgenoten. Iedereen die dit soort vergaande acties prima vindt om te ondernemen voor een vaccin wat zoals nu blijkt verre van optimaal werkt, is debet aan het failliet van het liberale en vrije westen.

21 november 2021 om 01:27

Het feit dat zoveel mensen geen vaccin willen nemen voor het groter goed van de maatschappij (in andere woorden: zodat mensen die ziekenhuiszorg nodig hebben gewoon hun zorg kunnen krijgen) laat zien dat dat failliet al het geval is. Ikke ikke ikke. De generatie van de dienstplicht had dat morele besef nog wel

21 november 2021 om 01:39

De generatie van de dienstplicht feestte een eind door tijdens de vorige pandemie en niemand die hier ook maar naar op- of omkeek of een ander moreel chanteerde met een ziekte die van mens tot mens overgedragen werd.

In een immer vergrijzende samenleving zullen steeds meer mensen een beroep doen op de zorg. Corona was slechts de druppel die de emmer deed overlopen, nu rest enkel de vraag. Passen we de maatschappij aan op een enkele sector in dit land, namelijk de zorg of passen we deze sector aan op de vraag van samenleving?

21 november 2021 om 01:48

De generatie van de dienstplicht zijn de 60-plussers, welke pandemie hebben die door gefeest? Hoe oud denk je dat die zijn? De zorg zal sowieso uitgebreid moeten worden, dat lijkt me duidelijk. Maar als je een enorm makkelijk verspreidende ziekte zonder restricties rond laat gaan dan zul je straks miljoenen mensen in de zorg moeten hebben werken, want dat kan geen systeem aan. Jij hebt het over structurele veranderingen, maar er is ook nog zoiets al de acute situatie nu.

21 november 2021 om 01:59

Schijnt ooit eind jaren 60 nog een pandemie geweest te zijn. Gelukkig was de technologie toen nog niet zo ver dat we elke snotneus konden meten en iedereen dagelijks via social mediakanalen bestookten met aantallen etc.

Wat hebben al die restricties nou werkelijk gebracht? Is er ook maar ergens in een land aantoonbaar een verschil te zien door de restricties of de mate van restricties? Een systeem dat het niet aankan? Dan bedoel je de zorg? Dan gaan we toch voor de keuze, wat heb je liever: een leven vol restricties bij een golf/opleving van welk willekeurig virus, ieder jaar weer of de vrijheid zoals ooit normaal was voor maart 2020?

21 november 2021 om 02:47

Ja, in Nederland. Je kunt letterlijk in de besmettingsgrafieken en ziekenhuisgrafieken zien wanneer er maatregelen waren en wanneer niet + een seizoenseffect. Dansen met Janssen is het mooiste voorbeeld, die piek kun je volledig herleiden naar mislukt beleid

21 november 2021 om 08:23

@lfc, ik snap best dat er veel kritiek is op het beleid en er worden hier veel goede discussies gevoerd in mijn ogen. Maar meen je nou werkelijk dat er geen aantoonbaar verschil is na en voor de restricties? Daar ben ik je dan echt volledig kwijt. Wat gebeurt er als we alle maatregelen zouden loslaten denk je? Nee, de maatregelen leiden nog niet tot de gewenste oplossing. Helemaal met je eens. Maar nu alle maatregelen loslaten? Dan is de consequentie dus dat we accepteren dat enorm veel mensen gaan overlijden aan COVID en gaan de ziekenhuizen op normale voet verder. Ligt de IC vol, dan heeft de rest pech en komt te overlijden. Kan je mening zijn hoor, survival of the fittest noemen we dat. Maar zeggen dat de restricties geen effect hebben is simpelweg regelrechte onzin (!!!) Dat ze niet het gewenste en wellicht voorgespiegelde effect hebben is een andere discussie.

21 november 2021 om 10:41

''maar meen je nou werkelijk dat er geen aantoonbaar verschil is na en voor de restricties?'' Nadat de covid kaart is ingevoegd, ging het aantal besmettingen flink omhoog. Zullen we die '''versoepeling'' maar loslaten?

Haha die spelers toch? Ze dachten dat ze gewoon zo'n keuze konden maken zonder dat het negatieve gevolgen voor ze had? En dit zijn niet eens hele vreemde gevolgen. Zeker niet van het stoppen van het salaris wanneer zij in quarantaine moeten.

21 november 2021 om 11:31

Maar, waarom krijgen gevaccineerde spelers wel doorbetaald als zij in quarantaine moeten?

En nu ruggengraat hebben en blijven staan achter je keuze. Als je, net zoals Kimmich, voorlopig even geen vaccin wil omdat je je zorgen maakt om je eigen gezondheid op de lange termijn mag dat gewoon toch? We zijn toch vrij om keuze tussen wel of niet vaccineren te maken? Als je vrij jong bent en geen zooi in je lichaam wil hebben dan dient iedereen dat te respecteren. Het lijkt er nu alleen op alsof je publiekelijk gedwongen word. Hele families verscheuren ondertussen de een wel en de ander geen vaccin wil. Terwijl beide partijen prima argumenten kunnen noemen om hun denkwijze te rechtvaardigen.

21 november 2021 om 00:13

Zorgen maken om je gezondheid op de langere termijn. Maar gewoon vergeten dat de gezondheid op de langere termijn door corona nog een grotere deuk kan oplopen. Mensen moeten eens wat meer luisteren naar experts die daadwerkelijk medicijnen hebben gestudeerd in plaats van al die zelfbenoemde virologen die allemaal onzin verzinnen.
De ziekenhuizen liggen vol en ongevaccineerden die hebben ook graag een bedje voor ze klaar staan. Zij moeten ook beschermd worden maar niet ten koste van alles he. Daar mogen ze zelf ook hun bijdrage aan leveren.

21 november 2021 om 00:20

Die bijdrage leveren ze door het betalen van hun zorgverzekering.

21 november 2021 om 00:57

Ja daarom komt er werkelijk niks uit van die experts waar jij hebt over hebt. Vaccin=volledig beschermd, geen beperkingen, geen besmettinggevaar, immuniteit en zo kan ik nog 7 jaar doorgaan. En nu? Nu schijn je continu een boosterprik nodig te hebben, ben je in een jaar tijd niks opgeschoten, zitten we weer bijna in een lockdown en moet je je juist weer vaccineren omdat de vorige vaccin z’n werk niet meer doet. Ondertussen bestaat de normale griep opeens niet meer. Als je een paar jaar geleden aan welke willekeurige arts op aarde zou vragen of je een vaccin zou nemen tegen een virus waar 98% geen last van heeft, en een klein percentage van die overige 2% komt te overlijden wanneer ze oud zijn en onderliggende problemen hebben, dan zou geen weldenkend arts of mens een vaccin overwegen. Ik kan je een link sturen van zowat de grootste pro-vaccin gast ter wereld. Een zeer ervaren arts die mede het vaccin heeft ontwikkeld tegen de Mexicaanse griep. En zelfs die zegt blijf hier vanaf! Waarom? Omdat je lichaamseigen systeem om antistoffen aan te maken voorgoed niet meer zal werken. Maar nee, iedereen lult maar tenzij je pro-vaccin bent. Iedereen hoort volledig vrij te zijn om het vaccin wel of niet te nemen! En zonder gepush van jou, mij, werkgevers, de overheid of Bayern Munchen.

Imo is dit een uitstekende maatregel en ben ik een grote voorstander. Dat gezegd zijnde is de vraag of je dit vanuit een wettelijk standpunt verkocht krijgt mochten de spelers in kwestie dit aanvechten.

21 november 2021 om 00:05

Ik denk dat daar ook juist het probleem in zit. Wettelijk gezien denk ik dat omdat het vrijwillig is de wet dit ziet als een overmacht situatie waarin ze gewoon salaris dienen door te betalen.

21 november 2021 om 00:25

Dan moeten de maatregelen van de overheden onwettig zijn.
De andere spelers van Bayern zijn allemaal gevaccineerd. Dusja...

21 november 2021 om 00:40

Je kan mij niet vertellen dat de wetten van de overheid boven de gestelde afspraken in het contract gaan. Er zal geen Corona clausule in zitten en een contract kan niet eenzijdig aangepast worden. Zeg ik met mijn leken kennis.

21 november 2021 om 06:38

Bedoel je nou dat een contract boven de wet gaat? Dat lijk me namelijk niet.

21 november 2021 om 10:16

Freistaat Bayern heeft deze nieuwe bepaling sedert begin deze maand ingevoerd.
De vaccinatiegraad in Beieren is zeer slecht.

21 november 2021 om 01:53

Ik ga ervan uit dat jij je dus gevaccineerd hebt? Maar kimmich mag toch zo zijn eigenkeuze hebben, want de gevaccineerde zijn net zo besmettelijk als niet gevaccineerd, alleen krijgen de vrijspel omdat ze ene prik hebben genomen is toch absurd?

21 november 2021 om 06:37

Ze zijn helemaal niet even vatbaar. Ze zijn niet immuun maar hebben wel meer antilichamen en zijn moeilijker te besmetten. Ik snap echt niet waar mensen dat allemaal opeens vandaan hebben? Niet 1 onderzoek duidt er in de verste verte op dat de vaccins het risico op besmetting niet aanzienlijk verminderen. Wellicht weer de zoveelste idioot die iets roept op het internet dat vervolgens een eigen leven gaat leiden. Wat betreft Kimmich, goh ja het is zijn eigen keuze. Maar daarmee kiest hij ervoor de kans op afwezigheid niet zo klein mogelijk te maken en als de club dan de dupe wordt van zijn keuzes snap ik dat hij niet uitbetaald wordt. De club betaalt hem om te voetballen, als hij door zijn eigen keuzes tijdelijk niet kan voetballen waarom zou je hem dan betalen?

21 november 2021 om 07:08

Mooi woord he, eigen keuzes. Om dan deze onzin zogenaamd te rechtvaardigen want ja, hij maakt een eigen keuze uhmm. Lachwekkend. Ze worden gewoon gedwongen iets moeten nemen en anders wordt je recht afgenomen, is dat wel normaal!? Welk eigen keus! Een eigen keus is dat je uit vrije wil iets doet of niet neemt zonder er op afgerekend te worden waarin je recht op iets niet wordt aangetast! Maar dat ken men niet meer tegenwoordig, weet niet wat het is, angst of wanhoop maar veel is gerechtvaardigd nu. Bizar en absurd. Moeten spelers nu ook salaris afgenomen worden als zij door eigen keuzes (uhhm pak het er even bij hoor) buiten het veld geblesseerd raken of lang geschorst worden!? Of dan opeens niet. Contract is contract, uitbetalen gewoon! Pff hoe kan men accepteren dat hun salaris wordt afgenomen omdat ze iets niet in hun eigen lichaam willen nemen zeg! Wat voor dictatoriale werkwijze is dat zeg, hoe kun je dat goedpraten! En dan nog geprikten kunnen ook besmet zijn en anderen besmetten, ook maar aanpakken of dan opeens niet. Maar dat is niet eens relevant joh, want zodra mensen hun rechten worden aangetast dan is dat al fout genoeg om af te keuren. En of corona super gevaarlijk is voor jongeren of niet, de cijfers dat de meeste ouderen zijn met al vaak een ziekte, in het ziekenhuis belanden etc. is niet eens relevant meer. Maar nee prikken moet je, vrijheid amahoela!

21 november 2021 om 10:33

'' Ze zijn niet immuun'' Ze zijn wel immuun, aldus de GGD, bel ze maar ff op.'' De club betaalt hem om te voetballen, als hij door zijn eigen keuzes tijdelijk niet kan voetballen waarom zou je hem dan betalen?'' dan geef je hem geen saliris voor 10 dagen? Wat zou jij denken als jij k*nker hebt en je baas zegt, nou we gaan je niet betalen. Had je maar ff beter op je gezondheid moeten letten. ''is dit een uitstekende maatregel '' het is geen uitstekende maatregel. Je wordt gedwongen om spul in je lichaam te spuiten.

Nu wordt het toch eens tijd om te kijken hoeveel eigen doelpunten ik kan maken in zo’n geval. Mannetje hier laten lopen, mannetje daar.

Neem vooral je maatregelen als club en zet mij gerust op de tribune met mijn mooie salaris tot ik uit mijn contract loop. Joejoe

Bij Hertha Berlijn moeten niet-gevaccineerden instaan voor de kosten van de tests. Dat geef ik enkel mee.

Kimmich binnenkort transfervrij op te halen. Ik ken zijn contract uiteraard niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat hier afspraken over zijn gemaakt en daarmee zal bayern de contractuele afspraken dus niet nakomen (mocht het zover komen).

21 november 2021 om 00:31

Bayern volgt de regeling van de deelstaat Beieren. Iedere sector wordt hiermee geconfronteerd. Anders had Bayern dit al vroeger gedaan

Je kan het ook omdraaien. Als je niet gevaccineerd bent dan moet je ook beschermd worden. Je kan niet verwachten dat alles en iedereen zich daar op aan past.

21 november 2021 om 00:24

Orwell belde, hij wil zijn newspeak terug.

21 november 2021 om 00:26

Maar het is geen risicogroep? Gevaccineerden kunnen ook gewoon ziek worden. Ben zelf gevaccineerd maar een kimmich heeft wel heel vrij weinig kans om op de ic te belanden. Vind het heel scheef. Alsof je als herstellende perse beschermd bent. Ligt maar aan de antistoffen. Dan vind ik testen betrouwbaarder

21 november 2021 om 02:36

Ik ben niet gevaccineerd en heb 2 weken geleden corona gehad. Het was voor mij als een lichte griep. Ik hoef niet beschermt te worden. De mensen die dat gevoel wel hebben moeten een vaccinatie nemen. En daarnaast gaat niemand voor mij bepalen of dat ik de komende 5 jaar minimaal 5 prikken moet nemen of nog wat boosterprikken daarbij. Daarnaast hoeft niemand zich aan mij aan te passen want ik hou mij al aan de GGD regels. Het beeld dat geschetst word over de ongevaccineerden is triest. Het overgrote gedeelte houdt zich waarschijnlijk beter aan de regels dan degene die de QR code al klaar hebben liggen.

21 november 2021 om 06:58

Met dank aan de polariserende kabinet en co he. Idd bizar. Hoe kan men dit accepteren zeg, werkelijk absurd. Dus je neemt geen prik en je rechten worden je afgenomen. Hoe moet dit gaan voor de normale werkende mens. Ook gewoon salaris inhouden. Pff en geprikten kunnen ook besmet zijn en anderen besmetten, maar dat is opeens niet zo relevant en belangrijk. Nee die mogen gewoon hun gang gaan joh. Vrijheid? Nah prikken moet je. Anders wordt je recht afgenomen. Bizar hoe men dit zomaar kan accepteren. Salaris afnemen omdat iemand geen prik 'wil' nemen. Welkom in de geschiedenis van de mens. Echt om kwaad van te worden.

Dus ze hebben geen recht, want je salaris wordt afgenomen. Wat een bizarre gewaarwording. En de polarisatie gaat lekker verder. En hoe moet dit wel niet gaan voor de normale werker die van plek naar plek reist, ook salaris inhouden omdat hij geen prik wil nemen? Hoe kan men dit prima vinden zeg, absurd? Wat is het, de angst? Wanhoop? Dat men opeens vrijheid niet meer voorop heeft staan, dat men onrecht maar voor lief neemt alsof het niks is! Dat men bepaalde dictatoriale beslissingen wel goed vind! Waar is het mis gegaan? En dan nog, geprikten kunnen ook besmet zijn en anderen besmetten, moeten die dan ook in quarantaine? Salaris ingehouden worden? Of nee dan niet zeker. Of gaan we het wel prima vinden als een speler straks geblesseerd raakt door eigen toedoen, en geen salaris krijgt of als hij geschorst wordt voor een lange periode! Absurd, het grondrecht boeit men niet meer. Hoe kan men dit accepteren zeg als iets normaals!

21 november 2021 om 06:59

Combinatie van wanhoop en blind afgaan op eenzijdige berichtgeving vanuit de media die heel slim vanaf het begin al ingespeeld hebben om ieder tegengeluid te beschuldigen van complotdenken. Een grote groep wil koste wat het kost niet als complotdenker aangezien worden. Nu wordt dus een klein percentage niet geprikte vanuit diezelfde media als schuldige aangewezen en kan ieder valide argument weer tegengeslagen worden dat het door de niet geprikten zou komen. Ze kunnen helaas zover gaan als ze willen met grondrechten afnemen omdat het overgrote merendeel het simpelweg prima vindt.

21 november 2021 om 08:36

Eigen vrijheid staat voorop, niet die van een ander. Alleen hebben ze niet door dat de vrijheid die een ander nu wordt afgenomen ook ooit jouw afgenomen vrijheid kan zijn. Wie weet is er over een paar jaar een vaccin wat je niet aanstaat, of komen er meer gegevens in de QR-check dan alleen vaccins, en dan kunnen zij ook ineens uitgesloten worden als ze niet meewerken.

21 november 2021 om 08:57

Jep exact doet me denken aan een fictie verhaal met een sterke boodschap.

In a forest, there lived three bulls: a red bull, a black bull and a white bull. Among them lived a lion. The lion never felt he was king of the forest. He felt outnumbered by three bulls, which he was.

One day, the lion said to the red bull and the black bull: “That white bull is so large and white and can be spotted easily in through the trees of our forest. My color is similar to yours. Let me eat the white bull, and the three of us will blend in well together. Then we will be safe in the forest.”

The red bull and the black bull said: “Go ahead, eat him.”

So the lion ate the white bull.

A few days later, the lion said to the red bull: “You and I look alike, your color and mine are similar. What do you say I eat the black bull, and the forest will be ours.”

The red bull replied: “Go ahead, eat him.”

And so the lion ate the black bull.

A few days later the lion said to the red bull: “Today I think I will eat you.”

The red bull said: “Let me call my friends to rescue me!”

The lion replied: “Go ahead, call them.”

But the red bull cried out instead in dismay: “I know I was eaten the day the white bull was eaten.”

Lekker vertrekken bij die club dan. In januari is er een mogelijkheid. Je moet je niet nu opeens wel laten chanteren door je club. Men legt de focus op de besmettingen maar als je besmet bent en nergens last van hebt en zeker geen ernstige klachten hebt (+/- 98% van de mensen) dan maakt die besmetting niks uit. Dan ga je in quarantaine zodat je niemand anders besmet, “genees” je middels je eigen lichamelijke inspanning en heb je natuurlijke immuniteit. Dat is veel beter voor dit virus, en de meeste virussen, dan die uit een spuitje. Maar daar wordt geen geld mee verdiend. En dat komt de angstzaaien-propaganda-machine niet ten goede. De mensen moeten wel bang gemaakt worden natuurlijk zodat ze steeds meer vrijheden af laten pakken en er nog dankbaar voor zijn ook.

21 november 2021 om 09:42

Je vergeet dat Bayern München de regels van Beieren volgt die sinds deze maand zijn opgelegd. Elke werkgever in Beieren kan consequent optreden.

21 november 2021 om 10:36

Ik hoop dat zijn collega's gewoon met hun meedoen. Dat zou pas een sterke boodschap zijn

21 november 2021 om 11:13

Spelersgroep staat achter de beslissing van het bestuur om dit te doen.

21 november 2021 om 11:12

Lmao, denk je serieus dat Bayern dit zou doen als er ook maar een klein beetje twijfel bestaat of het rechtsmatig kan? Die hebben er een juridisch team op gezet. Dit zit potdicht, die spelers gaan nergens heen.

Helemaal eens met Bayern. Als je niet wilt vaccineren prima, maar daar moet je dan ook maar de consequenties van dragen. Als je daardoor je werk niet kunt/mag uitvoeren vind ik het niet meer dan logisch dat je ook niet betaald wordt door je werkgever.

21 november 2021 om 09:36

Je kan je werk wel gewoon uitvoeren alleen je club gaat regels verzinnen die dat tegenhouden. Lijkt me niet helemaal eerlijk maar weet ook niet hoe die wetgeving in Duitsland is of dat ze kan of niet met salaris inhouden.

21 november 2021 om 10:08

Freistaat Bayern heeft deze regels begin deze maand opgelegd. Iedere werkgever treedt daar consequent tegen op, dus ook Bayern München.

De voorzitter zegt: 'je hebt het volste recht.'
Wat hij eigenlijk zegt is: 'je hebt helaas het recht, maar ik ga alles op alles zetten je dat te ontnemen.'

21 november 2021 om 09:08

Absurd toch, ik kan niet geloven dat men dit goed kan vinden. Het zelfs stimuleert, werkelijk waar bizar. Ja tuurlijk moeten we het virus bestrijden, promoten dat men het vaccin wil nemen ook goed, belonen desnoods, bepaalde regels hanteren zoals afstand etc. prima, of wil je dat iedereen test, zeg ik nog joh als het moet goed, als iedereen maar ook gelijk behandeld wordt. Maar dit, nee dit gaat te ver en bevecht het recht van de mensen, tast de vrijheid aan en zorgt voor polarisatie. Accepteer je dit, dan sta je achter dictatoriale werkwijzen en zul je alleen maar nog meer goedpraten. Todat, ... Er onrecht bij jezelf gebeurd en dan zul je zien dat zij (die dit accepteren) opeens anders gaan piepen. Bizar, werkelijk waar. Hoe kun je dit goed vinden zeg!

Benieuwd of ze dit dan ook gaan doen bij de spelers die wel gevaccineerd zijn en Corona krijgen. Maar goed ben ook benieuwd of Bayern doorgaat zetten en de ongevaccineerden gaat weren van trainingen dan kiezen ze er zelf voor om die spelers niet te laten trainen. Dan kan je moeilijk daarbij ook salaris inhouden. Maar de splitsing die gaande is wordt op deze manier nog groter. Als ze nu gewoon allemaal eens inzien dat we na een jaar met zoveel gevaccineerden en in hetzelfde schuitje zittend als vorig jaar inzien dat vaccineren dus niet de oplossing was. En met een andere oplossing komen want de ongevaccineerden overal gaan weren gaat ook niet helpen mijn inziens.

21 november 2021 om 09:52

Zonder al die gevaccineerden zou al het leed niet te overzien zijn. Wat op de ic ligt is veelal niet gevaccineerd, terwijl verreweg het grootste gedeelte van de bevolking wel gevaccineerd is. Je doet alsof vaccineren niet helpt, maar als iedereen gevaccineerd zou zijn, zou het nog net te behappen zijn op de ic.

Tot zover mijn respect voor Bayern München. In mijn ogen was Bayern het voorbeeld van hoe je een topclub moet runnen. Maar dit slaat helemaal nergens op. Wat mij betreft als ze dit doorvoeren moet hun proflicentie afgepakt worden!

En de wappies lijken weer gelijk te krijgen. Het begint nu in Duitsland en Oostenrijk met verplichte vaccinatiedwang. Nederland zal snel volgen.

21 november 2021 om 10:07

Bayern München volgt hier de regels van Freistaat Bayern. Freistaat Bayern legt de regels voor iedere werkgever op.

Maar, waarom moeten zij wel in quarantaine en de rest niet? Stiekem zou het wel grappig zijn als dan dadelijk de halve selectie met corona thuis moet blijven en ze dan van deze spelers afhankelijk zijn en ze dan zeggen 'ja, zoek het lekker uit, eerst die regels van tafel'.

Mooi man oorzaak gevolg, en maar denken dat er geen consequenties aan je keuzes hangen. Zolang er getest word hoort iedereen gewoon z'n vrijheid te hebben maar ongevaccineerde in de portemonnee raken daar heb ik geen enkel probleem mee.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren