Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona komt héél goed weg in debuut van Xavi

Laatste update:

Barcelona is het tijdperk onder Xavi met een moeizame overwinning in LaLiga gestart. In het debuut van de definitieve opvolger van Ronald Koeman op de bank werd zaterdagavond stadsgenoot Espanyol verslagen: 1-0. Een rake, en discutabele, strafschop van Memphis Depay gaf de doorslag in het Camp Nou, waar liefst 74.418 toeschouwers aanwezig waren. Dat was het dubbele in vergelijking met de laatste thuiswedstrijd tegen Deportivo Alavés, 37.278, en de op een na beste entree na de Clásico tegen Real Madrid: 86.422.

Barcelona, met Depay en Frenkie de Jong in de basisopstelling, was in de eerste helft superieur aan Espanyol, maar het ontbrak aan precisie in de afronding. Xavi zag hoe zijn team het spel domineerde en met goede balcirculatie het doelgebied van Diego López bereikte. Slechts drie van de elf pogingen van Barcelona waren echter tussen de palen. De beste kans was voor Sergio Busquets: het goede schot van de middenvelder na een half uur werd met moeite onschadelijk gemaakt door López.

Espanyol probeerde in de tegenaanval pijn te doen en slaagde daar vlak voor rust ook bijna in. Raúl de Tomás maakte het Óscar Mingueza lastig en zijn schot ging via Gerard Piqué bijna achter Marc-André ter Stegen. Xavi koos in de rust voor een wijziging bij Barcelona: Abde Ezzalzouli nam de plaats in van Ilias Akhomach, die als basiskracht zijn debuut in het eerste van de Catalanen had gemaakt.

Barcelona kwam vlak na rust via een discutabele penalty op voorsprong. Depay ging oog in oog met López en onder druk van Leandro Cabrera naar de grond, waarbij de verdediger de bal leek te spelen. De VAR greep niet in en de beslissing van arbiter Carlos del Cerro Grande bleef dan ook staan. Depay ging zelf achter de bal staan en met een hard schot door het midden tekende hij voor zijn zevende competitietreffer: 1-0.

Na de openingstreffer groeide het zelfvertrouwen van Barcelona aanvankelijk en waren zowel Busquets als Abde dicht bij de 2-0. Espanyol gaf de hoop op een goed resultaat niet op en bleef gevaarlijk via De Tomás, die twintig minuten voor tijd een schot maar net naast de paal zag gaan. De aanvaller was echter in de laatste tien minuten het dichtst bij de 1-1. De paal voorkwam dat een vrije trap van De Tomás de gelijkmaker betekende en luttele minuten later was de paal ook het eindstation van een kopbal van RdT. Barcelona bleef met hangen en wurgen overeind, net als in de zes minuten extra tijd.

Het is voor Barcelona de eerste LaLiga-overwinning in ruim een maand tijd. Sinds de 3-1 overwinning op Valencia op 17 oktober werd tot zaterdag verloren van zowel Rayo Vallecano (1-0) als Real Madrid (1-2) en kwamen de Catalanen tegen Deportivo Alavés (1-1) en Celta de Vigo (3-3) niet verder dan een gelijkspel. De dubbele confrontatie met Dynamo Kiev in de Champions League werd daarentegen wel winnend afgesloten: 1-0 en 0-1. Door de zege is Barcelona voorlopig op een zesde plek terug te vinden.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3124614778
2FC Barcelona3121732870
3Girona3120562465
4Atlético Madrid3119482361
5Athletic Club3116962257
6Real Sociedad31131171250
7Valencia3113810247
8Real Betis3111128145
9Villarreal3110912-539
10Getafe3191210-639
11Osasuna3111614-839
12Las Palmas3110714-637
13Sevilla3181013-534
14Alavés318815-1232
15Real Mallorca3161312-1131
16Rayo Vallecano3161312-1331
17Celta de Vigo3161015-1328
18Cadiz3141314-2025
19Granada 313820-2817
20Almería3111119-3214

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was niet geweldig maar vooral die eerste 30 minuten zat er weer energie, beweging en geloof in het team. Heel veel talent in de selectie. Voeg een spits, sterke cv en winger toe en dit team kan weer meedoen om de prijzen.

20 november 2021 om 23:01

Waarom zie ik niet in je betoog dat het een bizarre penalty was die alleen in Spanje gegeven kan worden. Ongelofelijk dat een bal die zuiver gespeeld word, tegenwoordig penalty’s zijn.

20 november 2021 om 23:02

Dat vind ik wel heel optimistisch. Barca heeft hier heeel veel geluk gehad. Een pingel wat imo never nooit een pingel had moeten zijn, 2 ballen op de paal van rdt en dan nog die lomperik die voor open goal de bal naast kopt. Nee dit barca is drama en een cv, spits en een winger maakt niet dat ze ik eens wel mee doen om de prijzen

20 november 2021 om 23:02

met alle respect maar deze wedstrijd was identiek aan die van Celta. Enige geluk is dat Espanyol Barca in het zadel hielp door hun kansen te verzuimen.

Maar onder Koeman zag het eerste 30 minuten ook zo uit. Lekker opportunistisch om nu al te denken dat Xavi de verandering heeft gebracht lol. Heeft amper de spelers kunnen trainen.

20 november 2021 om 23:04

Het was zeker niet geweldig en op basis van kansen had Espanyol verdiend om te winnen. Wat een geluk had Barca. Een schwalbe die leidt tot penalty en goal. 2x de paal geraakt door Espanyol en daarnaast nog 2 mega kansen gemist. Mingueza echt dramatisch. Dan is Dest ineens een geweldenaar. En verder stond de verdediging sowieso weer niet best.

20 november 2021 om 23:19

Nog maar eens een goedkope penalty voor Depay, niet de eerste noch de laatste. Memphis heeft al meer penalty's gekregen dan Real in afgelopen anderhalf jaar. Nu ja "penalty's". Het zou natuurlijk slecht uitkomen voor Laliga om Barcelona niet in Europa te hebben.

20 november 2021 om 23:23

Hopelijk kunnen we midweeks genieten en mag xavi dit jaar barca in de EL trainen

20 november 2021 om 23:48

Nul verbetering vooralsnog. Als je die penalty niet cadeau krijgt speel je gewoon gelijk tegen de nummer 10 uit LaLiga. Sergi speelde ook gelijk tegen de numner 15 en 16. Je hebt idd versterkingen nodig maar hoe ga je kwaliteitsinjecries halen zonder geld?

21 november 2021 om 02:16

Meedoen om de prijzen lijkt me veel te optimistisch. Met wat gerichte aankopen (creatief zijn dus want moet goedkoop zijn) kan barca volgend jaar aansluiten bij real en over 2 a 3 jaar ook weer serieus meedoen voor de prijzen in Spanje en over ruim 5 jaar wellicht weer meedoen in Europa. Goed te zien in ieder geval dat het publiek weer terug komt

21 november 2021 om 04:33

Het was zeker niet geweldig weer met de hakken over de sloot, en een kado voor een strafschop.

Wat komt barca hier goed weg zeg..
Espanyol alle pech van de wereld, dimata met een niet te missen kans, en 2x de Thomas op de paal.

Mazzeltje voor barca!
Die Abdé ofzo is wel een pareltje.

20 november 2021 om 23:01

Mazzeltje voor Barca? mag ook wel eens een keertje er moet gewoon een echte doelpuntenmaker komen dan hadden we het al veel eerder kunnen beslissen

20 november 2021 om 23:06

Waarom zet je een vraagteken bij “mazzeltje voor Barca”? Het was toch ook gewoon enorm veel mazzel, 2x paal geraakt een onterechte penalty gegeven en open doel kansen gemist.

20 november 2021 om 23:10

Klopt? Is misschien een beetje overbodig maar dat het nu een keer mee zit mag ook wel en dat mag Barcelona ook best gegund worden na al die tegenslagen

20 november 2021 om 23:21

Nee vind ik niet. Die tegenslagen waar jij het over hebt, hebben ze toch echt zelf gedaan. Español had hier meer verdiend en deze 1-0 verbloemd “het nieuwe tijdperk”. Was namelijk weer niet best vandaag. Dan maar wachten tot cl om te zien hoe xavi zijn team in de el mag coachen

21 november 2021 om 10:16

dat het niet best was is onzin het eerste uur speelde we zeer goed voetbal alleen werden de kansen niet afgemaakt, verdedigend gezien was het inderdaad erg matig kijk maar naar die vrije kopkans van Espanyol met Barca komt het echt wel goed alleen zal dit veel tijd kosten en ik hoop dat Xavi die krijgt

Drie nodige punten binnen, maar vooral het speelwijze hoopgevend.

20 november 2021 om 23:04

?? Welke speelwijze? De eerste 30 minuten was het ok. Barca is toch gewoon heeel erg goed weggekomen vanavond?

20 november 2021 om 23:06

Ongelofelijk hoe Barca fans hoopvol zijn. Het was slecht en je hebt mazzel dat je gewoon niet verliest. Maar omdat het Xavi betreft zijn ze hoopgevend. Een illusie. Als Koeman zo gewonnen had werd die alsnog naar beneden gehaald.

20 november 2021 om 23:09

We zijn hoopvol omdat het spel de eerste helft goed was. En de jeugd het goed doet. Je hoeft toch niet constant negatief te zijn, daar heb je helemaal niks aan.

20 november 2021 om 23:09

Koeman had dan ook 18 maanedn met deze selectie gewerkt en Xavi nog maar 2 dagen.

20 november 2021 om 23:22

Precies, als Koeman op te veld stond was het allemaal beroerd en belabberd.

20 november 2021 om 23:29

Sorry hoor maar bij Koeman duurde het 30min voor 1 schot, je kan zeggen wat je wilt maar zulk spel zou je nooit onder Koeman zien. Gozer heeft genoeg tijd gekregen en zeer weinig mee gedaan. Xavi is er enkele dagen en je zit al verandering in de positie spel.

20 november 2021 om 23:55

@El Fenomeno Je weet hoe dat gaat. Als Xavi een natte scheet laat hebben ze nog nooit zo een lekkere scheet geroken als die van Xavi

21 november 2021 om 02:17

Koeman is vorig jaar toch gewoon derde geworden. Het maximaal haalbare dus daar valt weinig op af te dingen.

Eerste helft was zeker niet onaardig. Werd goed drukgezet en veel beweging vanaf het middenveld. Enige dat nog ontbreekt zijn buitenspelers met niveau. En Coutinho echt nooit meer doen. Wat een verschrikkelijke speler. Altijd maar aan het vertragen en klooien.

20 november 2021 om 23:36

Coutinho speelt echt in slow motion. Busquets houdt 90 minuten niet meer vol maar zonder hem is het helaas chaos.

Leuke eerste 60 minuten gezien daarna was het wel huilen met de pet op. Verdediging nog altijd zo lek als een mandje en de aanval heeft te weinig stootkracht door al die blessures. Ook vandaag vallen er weer gewoon drie spelers uit bizar gewoon. Abde viel overigens goed in en en hoop dat Memphis door al die penalty’s zijn waarde doet verhogen zodat ze hem in de zomer kunnen verkopen. Zeer irritante speler om iedere week te zien spelen.

20 november 2021 om 23:08

Niet gek ook zonder Araujo. Dat is imo de enige verdediger in deze hele selectie. Dit Barca moet deze zomer dringend op zoek naar een tweede beest achterin en een doelpunteninjectie voorin. Haaland is natuurlijk iedereens droom maar onhaalbaar. Daar zullen ze creatief mee moeten zijn. Achterin zou ik alles op alles zetten om Rudiger gratis binnen te halen. Moeilijke opdracht met de belangstelling van Bayern en Madrid maar als je er in slaagt heb je wel echt een heel sterk duo met Araujo-Rudiger.

21 november 2021 om 04:34

@ELGUAJE 7 Jij mag dat hopen .. gaat toch niet gebeuren ..Memphis doet het gewoon goed dat jij hem irritant vind ondanks hij weer de 3 punten naar binnen sleept zegt meer over jou.Memphis is de enige echte aanvaller voorin .. je speelt met gavi linksbuiten 17 jaar en akhomak rechtsbuiten 17 jaar .. Memphis mist gewoon nog een iemand voorin .. met Griezman zag je die connectie al , fatih en dembele moeten snel fit worden want als hij net als bij NL echte aanvallers voorin heeft gaat hij alleen maar meer scoren.En dan kan gavi lekker op het middenveld met Nico en Frenkie

Het zakte als een kaartenhuis in elkaar zonder Busquets.

Het spel aan de bal is al een stuk verbeterd. We hebben alleen geen speler die de kansen kan afmaken.

Dit lijkt nog niet echt ergens op. Thuis spelen, 1-0 winnen door een belachelijke penalty. En in de 2e helft van Espanyol recht op zeker 2 doelpunten. Die 2 van RDT, en nog die belg die volledig vrij kon inkoppen binnen 3 meter. De defensie van Barcelona is verschrikkelijk.

Inderdaad, ze komen héééééél goed weg want 0-3 was een prima uitslag geweest want de pingel voor Barca was er echt geen (en anders 1-3). Man, tegen Real scoort Espanyol er 3 en nu voor fucking open goal niet nouja gefeliciteerd Barca fans. Abdé ofzo was wel leuk, Memvis zwaar ondermaats en Frenkie gewoon ja comme si comme sa.

20 november 2021 om 23:02

Espanyol had een Xg van 1.04. Ze hadden op het eind wel een punt verdiend, maar 1-3 is zwaar overdreven.

Niemand verwacht wonderen, ondanks dat een bepaald deel van de voetballiefhebbers zich geroepen voelt om aan te geven dat we ‘onrealistische verwachtingen’ hebben en Ronald Koeman ‘het maximale uit het huidige materiaal haalde’. Vandaag hebben we kunnen zien dat de verdediging nog altijd kwetsbaar oogt en dat er nog enorm veel te verbeteren is aan deze ploeg. Maar tegelijkertijd hebben we kunnen zien dat er in de eerste helft meer gevaar werd gesticht dan in alle wedstrijden onder Ronald Koeman in het lopende seizoen. En dat het positiespel van een compleet ander niveau is, terwijl er in principe geen andere namen op het veld staan. Nogmaals, niemand verwacht wonderen. Al was het vandaag eerder een wonder dat Espanyol op onbegrijpelijke wijze een aantal kansen om zeep hielp in de slotfase. Maar ik heb voor het eerst sinds jaren weer naar een wedstrijd van Barcelona gekeken waarin ik enigszins de identiteit van de club kon ontdekken. Gisteravond versloegen ‘mijn’ Celtics hun rivaal, vandaag verslaat ‘mijn’ Barcelona hun rivaal. Kortom, ik ben tevreden!

20 november 2021 om 23:03

De boel stortte ook in nadat Busquets werd gewisseld, ongelooflijk wat voor impact hij nog steeds heeft. Verder ben ik eens met je.

Offtopic: Jammer dat je voor Celtics bent, het is een schijt team

20 november 2021 om 23:10

Laat ik het zo stellen, de afgelopen jaren waren niet de meest gelukkige voor mijn favoriete sportclubs. Welke franchise volg jij in de NBA?

20 november 2021 om 23:17

Geloof me, ik weet alles van ongelukkige momenten voor mijn sportclubs. Ik support de Philadelphia 76ers, al jaren. Ik werd fan door Allen Iverson, en ben zo erin geluisd om Sixers te volgen.

20 november 2021 om 23:30

Ah, dan volgen we allebei een beide franchise met een cultuurprobleem. Ben erg benieuwd wat de 76'ers nog kunnen krijgen voor Ben Simmons, want vrees eerlijk gezegd dat het niet veel meer wordt dan een speler als Jerami Grant of CJ Mccollum en een handvol assets. En dat is niet genoeg om 'the process' tot een succesvol einde te brengen. Maar goed, we zullen zien. Vooralsnog lijkt de schade mee te vallen!

21 november 2021 om 00:05

Alsjeblieft niet CJ, dat is misschien een net iets betere versie van Seth Curry, die gaat ons niet over de 'hump' tillen. Jerami Grant zou ik ergens mee kunnen leven, maar die is ook niet goed genoeg.

Stiekem hoopte ik op Damian Lillard, Zach Lavine, Bradley Beal, zulke kaliber spelers. Maar die lijken me onhaalbaar, vooral nu het goed gaat met hun teams. Voor mij de Process was al dood gegaan nadat de league Sam Hinkie ontsloeg door de Sixers te pressuren. Het is dat Joel Embiid veel verbloemt, maar ik zie het niet positief in om eerlijk te zijn, tenzij Maxey grote stappen neemt.

Over cultuurproblemen gesproken, ik vind het best wel meevallen bij de Sixers. Vooral sinds Doc aan het roer is, alleen de situatie met B en Simmons is een beetje toxic,maar dat heeft ons team hechter gemaakt. De Celtics zien er wel dysfunctional uit.

21 november 2021 om 00:14

Op zich ergens ironisch om de Celtics ‘dysfunctional’ te noemen op het moment dat de 76’ers jaarlijks verkrampen in de play-offs. De ene keer is het Embiid (Raptors), de andere keer is het Simmons (Hawks). Maar goed, iedere franchise heeft z’n eigen problemen. Na de uitbarsting van Marcus Smart lijkt er weer vooruitgang in het team te zitten. En volgend jaar is er genoeg cap space om iemand als Bradley Beal vast te leggen.

Overigens zullen de 76’ers meer assets in de trade moeten toevoegen om spelers als Lillard te halen. Misschien zelfs Thybulle, Maxey en een first rounder.

21 november 2021 om 00:28

Als iemand van het kaliber Dame beschikbaar is, dan voeg je assets en spelers toe, die ze vragen. Embiid is 27, en hij wordt ook niet jonger. Hoewel ik van Tisse hou, zou ik hem meteen traden als Dame beschikbaar was. Maxey zou een tough sell zijn, ik ga niet liegen. Maxey heeft zoveel progressie geboekt, dat je gegarandeerd spijt gaat krijgen als je hem trade, en Dame is ook 31. Een hele moeilijke keuze, maar ik vertrouw Daryl Morey. Hij heeft tot nu toe, niets verkeerds gedaan.

Sixers hadden in 2019 verloren van Raptors, ze waren volgens mij statistisch gezien de beste verdedigende team in de play offs + Kawhi haalde een onmenselijke niveau vs de Sixers waardoor hij afkoelde in de ECF. Tegen de Hawks, kan ik niet veel zeggen behalve dat Embiid geblesseerd was en by far de beste speler was op het veld met een gescheurde meniscus. Begrijp me niet verkeerd, Sixers zijn zelf ook dysfunctional. We underachieven in de play offs vaak en er zijn altijd redenen ervoor, terwijl Celtics sinds 2016/17 volgens mij 3x de ECF heeft gehaald, Sixers nog 0.

Ik noemde Celtics dit seizoen dysfunctional, omdat Kanter meer in de media loopt te praten dan wat te doen, Smart die openlijk de coach bekritiseerd en indirect een shot neemt naar Brown/tatum. En dat Celtics 3 plekken onder Sixers staat, terwijl Sixers amper met hun basis spelers gespeeld heeft.

Btw, denk je echt dat Celtics voor Beal gaan? Celtics heeft al twee spelers die qua skills erg veel op elkaar lijken en soms elkaar in de weg lijken te lopen. (tatum/brown) ik denk dat Celtics meer heeft aan een PG dan een Beal.

21 november 2021 om 00:59

Nee damian gaat never nooit niet naar de celtics of de sixers

21 november 2021 om 10:54

Er zijn altijd redenen te vinden waarom de 76'ers tekort komen in de play-offs. Maar er begint toch wel een zorgwekkend patroon te ontstaan. Laat ik het illustreren met een voetballer waar we allebei mee bekend zijn. Pedro Rodríguez speelde op z'n best in wedstrijden waar er veel op het spel stond. Een ware 'big game player'. Joel Embiid was onzichtbaar tegen de Raptors, Ben Simmons deed het in z'n broek in de slotfase tegen de Hawks. Er zit gewoon iets mentaal mis in die selectie. En ondanks dat er (zoals je terecht aangeeft) veel aan te merken is op de Celtics, hun mentaliteit in de play-offs is altijd in orde.

Overigens ben ik zelf van mening dat de Celtics voor een complementaire speler aan Jayson Tatum en Jaylen Brown moeten gaan. Dat lijkt me de enige weg richting een kampioenschap. Bradley Beal lijkt me inderdaad niet zo'n speler, daarvoor lijkt hij teveel op wat we al in huis hebben. Oh, en als we het dan toch over onrealistische dromen of Damian Lillard naar de 76'ers hebben... Geef mij dan maar Karl-Anthony Towns voor de Celtics. Geef de Timberwolves maar alle first rounders in de komende zeven jaar! Dan een pass-first point guard erbij en je hebt een selectie waarmee je kampioen kan worden.

21 november 2021 om 13:11



VZ had een storing waardoor m'n reactie niet doorheen kwam . Moest alles opnieuw typen

Tbf Embiid was geblesseerd tegen de Raptors, en had nog steeds de hoogste plus minus van elke speler aan beide teams. Zijn impact wanneer hijs peelde was groot. Ik vind het ook jammer dat Jimmy Butler weg was, hij was onze closer en shot creator, beide zijn cruciale kwaliteiten vooral in de play offs wanneer het speel vertraagd. Dat zijn ook kwaliteiten die we nu missen. Ook jammer dat Ben Simmons zo mentaal zwak is en eigenwijs. Hij heeft alle tools om een van de beste spelers ooit te zijn, maar hij vertikt het gewoon. Ik kan niet wachten totdat hij weg is, en het opeens wel gaat klikken.

En precies, ik dacht ook aan een complementaire speler, zoals een pass first point guard. Misschien Ricky Rubio, die hoeft niet veel te kosten speelt voor Cavs. Ze stijgen bovenzich zelf uit, en zie ze wel zakken in de ranking. Tatum en Brown zijn beide goede ISO spelers, maar daar komt de rest van het team niet goed uit de verf. Als KAT naar de Celtics gaat voor first round picks, dan stop ik met kijken! Ben Simmons gebruikt nu een max slot van onze cap space, en die speelt niet eens, en jullie krijgen een top 5 center.

21 november 2021 om 14:27

Het vertrek van Jimmy Butler was inderdaad een pijnlijke situatie, puur omdat hij eigenlijk alle eigenschappen heeft waar het nu aan ontbreekt bij de 76'ers. Hij heeft misschien niet de meest makkelijke persoonlijkheid, maar dat soort jongens heb je nodig in een kleedkamer. Marcus Smart is ook zo'n type, al heeft hij nog niet eens de helft van de aanvallende kwaliteiten van Jimmy Butler. Zulke jongens zetten de verhoudingen op scherp. Kijk bijvoorbeeld naar de Celtics, die zijn 7-3 sinds die opmerkingen van Marcus Smart. En het spel is totaal veranderd sinds dat moment.

Ricky Rubio was inderdaad een perfecte versterking geweest, al verdiend hij nu een absurd salaris in Cleveland. Overigens moeten de Celtics nog maar eens zien of ze überhaupt genoeg assets hebben om Karl-Anthony Towns los te weken. Denk namelijk dat de Warriors nog altijd het meest te bieden hebben. Daarom zie ik ze ook als kandidaat voor Ben Simmons, ondanks dat hij eenzelfde rol heeft als Draymond Green. Maar uiteindelijk moet je ook salarissen 'matchen', dus dat wordt een uitdaging. Wellicht Al Horford, een aantal jonge spelers en een handvol first rounders?

21 november 2021 om 17:15

Inderdaad, en Jimmy lag gewoon goed voor de groep, vooral met Joel Embiid, die twee waren echt close. Jammer dat ze ervoor kozen om het team om Ben Simmons te bouwen. Want met Jimmy hadden we niet verloren van Hawks, en wellicht gewonnen van Bucks. Marcus Smart heeft ook die kwaliteiten alleen ontbreekt het aanvallende aspect van hem, en dat is wel cruciaal voor een guard. En playmaken kan hij ook niet op een hoog niveau. Ik zou hem traden of vanuit de bank laten komen als Celtics een goede PG krijgt.

Laat Cavs Ricky Rubio z'n contract uitkopen en doe picks als compensatie, en sign Rubio goedkoop. Anders een andere point guard vinden, maar die zijn zelf zeldzaam (op een goed niveau). Ik denk niet dat Ben naar Warriors gaat, al helemaal niet als we Draymond ervoor terug krijgen. Ik zie KAT niet naar Celtics gaan om eerlijk te zijn, vooral wat Celtics te bieden heeft is niet echt interessant voor hun. Danny Ainge is echt verkeerd omgegaan met de assets van Celtics laatste jaren, zonde, want hij had een hele goede run hiervoor.

21 november 2021 om 18:27

Helemaal met je eens, denk dat we hetzelfde kijken naar Jimmy Butler en Karl-Anthony Towns. Jammer genoeg kunnen we er weinig aan veranderen. Hoorde trouwens onlangs een gerucht over Ben Simmons naar de Celtics, maar jammer genoeg vroegen de 76'ers om Jaylen Brown. Als er een manier te vinden is om Ben Simmons binnen te halen, dan denk ik dat je daarmee wel een complementaire speler hebt aan Brown en Tatum. Wellicht is er een constructie te bedenken met drie franchises. Celtics geven jonge spelers en picks aan een small market team. Een small market team geeft een sterspeler aan de 76'ers. Iemand als De'aaron Fox of iets dergelijks. 76'ers traden dan Ben Simmons naar de Celtics. Zal een flinke uitdaging worden om de constructie sluitend te maken, maar het idee lijkt me niet onaardig.

20 november 2021 om 23:05

Enig idee waarom Araujo geen basis was? Speelde bij Uruguay ook al niet, vind hem toch wel de beste verdediger die Barca momenteel heeft.

20 november 2021 om 23:12

Hij heeft toch ontzettend veel moeite om fit te blijven. Enorm zonde aangezien hij echt een klasseverdediger is, maar onder Koeman was hij ook al continu geblesseerd en viel hij vaak in. Ik vrees dat dat iets structureels zal blijven.

20 november 2021 om 23:13

Geen flauw idee. Wellicht dat de ervaring van Gerard Piqué nodig was in een elftal met relatief veel jonge spelers. En wellicht dat het voetballend vermogen van Eric García meer toe zou voegen op het moment dat je doorgaans in balbezit bent. Maar goed, dat is puur speculeren natuurlijk.

20 november 2021 om 23:08

Aangezien jij bijzonder goed op de hoogte bent van wat er rondloopt bij Barca kan je ons misschien wat meer vertellen over de jeugd die er nu aan te pas komt? Vandaag verassend genoeg een basisplaats voor Akhomach en een invalbeurt van Ezzalzouli. Nooit eerder van die jongens gehoord. Enig idee of dit basismateriaal kan worden? En hoeveel potentie/kwaliteit dicht jij een Gavira, Nico Gonzalez, Demir, Araujo en Alex Balde nu toe? Word er een periode overbrugt met deze spelers of gaan we hier echt dragende spelers in zien? Leuke ontwikkeling om te zien. Het is te hopen dat Barca volgend seizoen CL voetbal haalt en dan kan er langzamerhand iets geweldigs ontstaan daar.

20 november 2021 om 23:24

In de afgelopen jaren heb ik meermaals namen genoemd van spelers waarvan ik dacht dat ze op enig moment van waarde zouden zijn voor het eerste elftal. La Masía produceerde bijvoorbeeld in drie achtereenvolgende jeugdgeneraties een talentvolle linkervleugelverdediger, terwijl geen van hen uiteindelijk is doorgebroken. De vraag lijkt me eerder hoeveel tijd deze generatie krijgt om zich te bewijzen in het eerste elftal, want een speler als Alejandro Balde is niet direct getalenteerder dan iemand als Grimaldo, Cucurella of Miranda. En laten we eerlijk zijn, in de afgelopen periode is de doorstroom (noodgedwongen) dusdanig snel gegaan dat ik ook niet meer alle namen voor de geest kan halen. Gelukkig heb ik meer dan genoeg (sociale) verplichtingen waardoor ik niet de tijd heb om alle jeugdelftallen in de gaten te houden, maar denk dat de drie meest getalenteerde spelers Gavi, Pedri en Fati zijn. Araújo heeft door zijn werkhouding behoorlijke stappen gemaakt, maar sukkelt nog een beetje met zijn fysiek. Yusuf Demir zal nog meer het spel moeten leren lezen en Alejandro Balde moet gewoon minuten gaan maken als stand-in van Jordi Alba. En laten we dan maar even afwachten wat hun plafond is. Want de afgelopen jaren hebben wel bewezen dat aangeboren talent niet altijd even doorslaggevend is. Ahum... Riqui Puig.

Ik vind het vooral sneu voor de barca fan hier die laatst hardop hoopte dat Xavi zou falen. Voor de echte barcafans blij met deze overwinning maar de manier waarop hield het toch aardig spannend! Benieuwd wat Xavi hiervan kan breien.

Dit was verre van een penalty. Barcelona speelde oké de eerste helft, niet meer dan dat. Frenkie liet zich qua inzet wel zien, maar aan de bal is hij zeker nog niet de oude. Mingueza was onthutsend slecht. Hoe hij De Thomas ook een 1-op-1-kans gaf. Kinderlijk eenvoudig. Ik vind hem op rechtsback sowieso niets. Centraal een prima speler, maar hou hem daar alsjeblieft.

Afijn, het zijn veel jonkies waar Xavi mee mag werken en waar hij iets van mag smeden. Maar het moet echt wel beter. Je ziet al wel wat hij erin wil brengen. Veel lopende speler. Één keer raken. Dit project kan (tot op zekere hoogte) nog wel eens best succesvol worden

20 november 2021 om 23:04

Resumé: Abdé viel wel heel aardig in. Dreiging. Goede voorzet. Snel. Qua talenten zit Barcelona gebakken zeg. Abdé, Gavi, Pedri, Iliax, Auraujo (noem ik nog talent) en weetikveelwatnogmeer. Erg leuk!

20 november 2021 om 23:18

Moriba Kourouma Kourouma – beter bekend als Ilaix Moriba - is afgelopen transferzomer voor 25 miljoen verhuisd naar RB Leipzig.

20 november 2021 om 23:26

Correct. Ik bedoelde Ilias waar ik Iliax tikte. En dan doel ik op Ilias Akhomach Chakkour. De speler, van slechts 17, die vandaag na 45 minuten werd gewisseld omdat hij tegenviel.

Nee Vz.. Barcelona mag de VAR dankbaar zijn zou een gepaste kop geweest zijn.. Het is toch schandalig dat er met zoveel technologische hulp middelen zulke penalty's nog kunnen worden gegeven..

Vieze schwalbe van Depay, Barca is ook met een nieuwe trainer gewoon een heel matig elftal dat nu alle geluk van de wereld heeft

20 november 2021 om 23:20

Speelde beter en mooier voetbal dan onder Koeman. Dit met zwaar veel blessures nota bene. Wanneer Dani Alves, Pedri en Fati er weer bij zijn gaat dit elftal mooie dingen laten zien. Geen CL winst natuurlijk, maar in ieder geval geen drama meer

22 november 2021 om 19:43

Penalty misschien heekl licht maar schwalbe zeker niet.

Je laat je wel steeds kennen met je gefrustreerde reacties.

23 november 2021 om 10:10

Steeds? Ik heb dit geroepen en aangegeven dat de arbitrage in Spanje op voorhand van topclubs is als Barca en Real. Wellicht handig om zelf even te reflecteren als er een topic over Ronaldo voorbij komt kindje.

23 november 2021 om 17:48

Ja alleen Ronaldo ja en dat is ook nog eens gewoon de waarheid.

Nee arbitrage zijn in het algemeen slecht maar als je het zo stelt in Nederland heeft jou club ook altijd het voorbeeld van de arbitrage en zeker thuis.

Tot de 70ste min een redelijk goed Barca gezien.
Erna met de wissel van Gavi en het uitvallen van Busq leken ze de kontrole kwijt te raken.
Natuurlijk als je maar 1-0 voorstaat, is het op het einde altijd gevaarlijk.
Zolang Fati en Dembele niet fit zijn, zal Barca het heel moeilijk hebben om wedstrijden te winnen.

Nie best maar spel is beter om aan te gluren.

Maar wat mis je een aanvallend deel zeg.

Wat een mooie voetbaldag

De beste aller tijden met zijn geweldige eerste goal in de Ligue 1 en Barcelona dat weer weet wat winnen is in de competitie. Schitterend. Ik heb alle vertrouwen in Xavi.

Best een mazzelpot zeg. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat die strafschop een beetje van de pot gerukt is en dan heb je in de laatste 10 minuten Espanyol dat er zo 2 of 3 kan/moet maken. Dat gezegd zijnde heb ik het eerste uur wel gewoon het beste voetbal van Barca in een hele lange tijd gezien dus dat is veelbelovend. Niet in het minst omdat Busi voor het eerst sinds tijden terug zijn niveau haalde in een Barca-shirt. Dat het op het einde nog zo nipt wordt is imo wel gewoon de fout van Xavi. Hij kiest ervoor om hier met een heel jong elftal aan te treden en hoewel dat geen slechte keuze is weet je dan wel dat deze jongens het maar 60-70 minuten volhouden in het seniorenvoetbal. Dan moet je vroeger en slimmer wisselen en dat deed ie veel te laat. Hoe dan ook 3 punten en het voetbal was vermakelijk dus al bij al geen slechte avond voor Barca, de fans en Xavi. Mensen die hem hier om het nipte resultaat gaan afschrijven na 1 wedstrijd, 2 dagen werken met de volledige selectie en het missen van je beste (enige) verdediger moeten zichzelf even afvragen of ze serieus genomen willen worden.

Ik heb tegenstanders tegen zowel Barcelona als tegen Real Madrid echt zien tijdrekken, overtredingen zien maken en weet ik veel wat nog meer, die krijgen 9/10x hooguit 5 min extra tijd (en dat is dan al heel veel). Nu krijgt Espanyol er gewoon 6(!!) terwijl er oprecht nauwelijks wat gebeurd de 2e helft en er nauwelijks tijd gerekt wordt, onbegrijpelijk. Dan ook nog eens Ter Stegen geel geven bij de eerste doeltrap in de extra tijd.

20 november 2021 om 23:21

Het is toch frappant dat er nog steeds niet met zuivere speeltijd wordt gewerkt? Wat houdt je tegen? De technologie is er, wat betreft tv uitzendingen ed is het ook makkelijk uit te rekenen. Het slaagt echt nergens op. Probleem is dat die maffioso van de fifa en uefa 90% van hun tijd steken in het zoeken naar manieren om hun zakken te vullen en slechts 10% van hun tijd effectief kijken naar de sport zelf. Gewoon 2x 35 minuten voetballen met zuivere speeltijd, Dat kan je in de hoogste divisies bij wijze van spreken op een maand tijd doorvoeren.

Er is inderdaad wel een idee onder Xavi, hij speelt op snelle balcirculatie. Maar lang houden ze het nog niet vol en voor hetzelfde geld verliest hij hier met 1-3. Hij heeft heel veel geluk gehad, Barcelona heeft niet veel kansen gehad ondanks hun balbezit, die jonge speler maaide ver over. Die penalty was een cadeau. En ik was wel met Sierd eens, als Koeman daar had gezeten waren die ballen wel in de goal gevlogen. Niet dat Koeman onterecht is weggestuurd, maar het zat hem ook niet meer mee.

Het was een stuk frisser, maar Barca is nog steeds tandenloos. En God wat is dat geduikel en gemiep toch vermoeiend om te bekijken.

Het is wachten op dani Alves

20 november 2021 om 23:29

Dit gaat oprecht een verademing zijn. Zelf op zijn leeftijd. Dest komt duidelijk tekort. Mingueza is alles behalve een rechtsback (en was vandaag by far het zwakst) en dan heb je enkel nog Sergi Roberto. Solide, maar ook niet goed. Dani Alves ga je heel goed kunnen gebruiken en ik kijk er ook echt weer naar uit om hem te zien

Zat aardig wat geluk bij zeg, maar het eerste uur was Barca heel aardig aan het ballen, vooral veel meer werk zonder bal. Met name Frenkie zag je al een paar keer in de box komen, kwestie van tijd tot hij wat goaltjes gaat maken daar. Zo lang Barca geen 2 goals voorsprong heeft zal het altijd spannend blijven, deze ploeg is niet sterk genoeg om een wedstrijd te killen. Met name fysiek. Xavi zal moeten hopen dat ie wat spelers erbij kan huren want op zich is dit wel een aardige kern. Een topspits (haland/vlahovic) en een topverdediger zou al een wereld van verschil betekenen. Maar dat is nog onrealistisch voorlopig.

We moeten het nog zien met Xavi aan het wiel.Hij liet gelijk een paar jeugdspelers debuteren die er nog lang niet klaar voor zijn.Het gaat heel moeilijk worden voor Barca dit seizoen. Frenkie weer totaal anoniem. Hij probeerde wel meer in het strafschopgebied te komen maar weet zich daar totaal geen raad mee. Uiteindelijk vluchtte hij weer lekker een linie naar achteren waar hij weer risicoloze balletjes breed en naar achteren aan het geven was. Hij oogt traag in alles. Heeft moeite om terug te verdedigen en laat vaak zijn tegenstander lopen. Memphis heeft gescoord maar ik vind hem maar een bonkige spits die het moet hebben van rommelen en opertunisme.Er gaat veel mis bij hem.Tegen de topteams geeft hij niet thuis en komt hij te kort.

Denk dat er veel (realistische) Barca supporters gematigd tevreden zullen zijn. De positieve spelopvatting met veel diepgang was een duidelijk verschil, ondanks dat dit niet tot velddoelpunten leidde. Desalniettemin zakt dit team altijd rond de 60e minuut als een plumpudding in elkaar. Dat is categorisch. Riqui Puig staat zo onderhand synoniem voor dom balverlies. Dat is categorisch. Mingueza was oerslecht. Categorisch. García ook weer niks. De achterhoede blijft het zorgenkindje. Wéér een blessure. Dat gaat gewoon niet goed met al die plusminus 17 jarigen. En het ergste is dan dat je tegen elk gelijkwaardig team als Espanyol, met een iets positievere spelopvatting, er in het laatste deel van de wedstrijd aan gaat.

Het zal het hele seizoen nog vaak op één doelpunt aankomen. En dan krijg je de grootste onzekere factor in de Liga: de scheids. Man, wat een amateur floot er weer. Naar beide kanten op oerslecht. Met als dieptepunt de penalty, natuurlijk, maar het leek naar beide kanten op nergens op. Zulke fouten ga je ook een keer tegen krijgen.

Champions League voetbal zal echt van Fati afhangen. Je hebt die goals zo hard nodig.

Desalniettemin was de frisse spelopvatting in de eerste helft mooi om te zien. Dat is de hand van Xavi. Duidelijk. Dit seizoen moet je doorbijten, misschien volgend seizoen ook. En van dat weinige geld dat je hebt moet je verdedigers en een verdedigende middenvelder / de opvolger van Busquets kopen. Niks anders.

20 november 2021 om 23:25

Busquets in deze vorm kan nog makkelijk 2 jaar mee. Makkelijk. Zelden blessures, in vorm met grote afstand de beste speler van Barca, en vandaag werd weer duidelijk dat wanneer Busquets wordt gewisseld Barca als een kaartenhuis in elkaar flikkert. Busquets positie is wel de aller allerlaatste positie waar je dat weinige geld aan moet spenderen, uiteraard moet het geld naar de aanval en verdediging.

20 november 2021 om 23:40

Dan heb je toch een vervanger nodig, slimmerd. Nu moest die arme Xavi Puig brengen. Daarbij is Busquets 5x zo goed bij Spanje als bij FC Barcelona. Laat zijn prestaties daar geen zand in je ogen strooien. Af en toe een prachtige pass is slap ingrijpen niet waard met zo'n labiele verdediging erachter. Het is een andere speler bij Barca. En er komen ook teams die wel druk zetten. Hij is dit seizoen nog goed genoeg, omdat de ambitie niet een kampioenschap is, maar hij is duidelijk aan het aftakelen.

21 november 2021 om 00:06

Onzin wat je nu uitkraamt, no offense btw. Ook bij Barca is hij vaak genoeg in bloedvorm en simpelweg de beste speler van het veld. Inderdaad wat wisselvallig af en toe. En over slimpie gesproken, het weinige geld wat je nu hebt gaan spenderen aan een positie die pas over 2 jaar hoeft te worden opgevuld, terwijl je aanval de grootste prioriteit is én je in die 2 jaar genoeg geld verdiend. Nogmaals, de allerlaatste positie waar je nu of volgend seizoen je laatste geld aan uit moet geven is natuurlijk Busquets positie. Tevens doe je Busquets nu, één van de beste CDM aller tijden, ernstig tekort door hem weg te zetten als "af en toe een prachtige pass". Weinige snappen het spelletje zo goed als Busquets. In vorm? Beste speler van Barca, slimmerd.

21 november 2021 om 00:32

Dan heb je 2 jaar geen wissel mogelijkheid voor Busquets. Kun je hem op zijn oude dag dus geen wedstrijd rust geven, en kun je ook niet zijn opvolger in het team slijpen.

Daarbij is het 2021 he? Niet 2019. Hij gaat de laatste jaren gewoon achteruit. Als je jouw criteria hanteert zou Xavi zelf net zo goed in het eerste kunnen staan. Immers, niemand ziet het spelletje beter. Je onderschat de fysieke aftakeling immens. Het zijn niet allemaal Zlatans of Ronaldos.

Daarbij kan een Busquets niet rustig aan doen en alleen het spel verdelen. Hij moet elke wedstrijd vol gas geven bij Barcelona, want die verdediging is zo slecht. Hij heeft alleen Frenkie voor de balans. De rest wil allemaal aanvallen. Pirlo had bijvoorbeeld Marchisio én Pogba voor het loopwerk. Dan kan je op zo'n positie lekker ballen.

We gaan het niet eens worden. Behalve dat Busquets in een uitgebalanceerd team zoals Spanje nog steeds één van de beste CVM s ter wereld is.

21 november 2021 om 01:58

Xavi is 41 en Busquets 33, oftewel bijna 10 jaar verschil dus nee, Xavi opstellen is niet het juiste voorbeeld. De fysieke aftakeling, ik denk dat jij die overschat? Ik kan je tig spelers opnoemen die presteerde boven hun 33e. Zie Lewa, Benzema, Immobile, Suarez, Vardy, Thiago Silva, Chielinni (wel veel blessures) etc etc. Allemaal boven de 33 en allemaal nog steeds wereldklasse en "geen immense fysieke aftakeling". Om nog maar te zwijgen over Giggs, Pirlo, Maldini, Totti, Lothar Mattheus etc die allemaal tot rond hun 40e bleven knallen. Leeftijd excuus bij Busquets is echt onzin hoor. Maar goed, zoals je al mooi zei, we gaan het echt niet eens worden. Daar heb je in ieder geval wél gelijk in.

Lekker bezig, toch weer een belangrijke goal van memphis. Hopelijk pakken ze nu door met Xavi aan het roer. Vraag me dan wel af waarom dit onder Koeman niet kon?



Redelijke wedstrijd van Barcelona alleen de laatste 30 minuten was een drama. Ik had het eigenlijk ook verwacht al helemaal toen Gavi en Busquets er vanaf gingen. Dus dit moeten ze langer vol kunnen houden in de toekomst. Het zal vast liggen aan de conditie van de spelers. De verdediging was een drama in de laatste 30 minuten... niemand die zijn eigen mannetje dekt. Ik zie tenminste wel dat er een idee is achter het spel is. Xavi zal vast ook boos zijn hoe ze de laatste 30 minuten hebben gespeeld. Tja

Waarom heeft iedereen het over een onterechte pingel… ze hadden er zelfs nog een extra moeten krijgen, eerste helft duidelijk bal op de hand door espanyol. Daarnaast was de scheids ook weer zo selectief als de …. Diego lopez vanaf minuut 1 aan het tijdrekken. Ter stegen wacht 1x (iets) langer en krijgt meteen geel! Nee, prima verdiende overwinning!

Schandalig dit. Het was natuurlijk geen penalty. Wat een niveau weer.
Verder was Barca slecht. Ik ben benieuwd of Xavi zn voetbal idee kan overbrengen.

Die Abde viel echt niet normaal goed in, heeft totaal schijt aan alles en iedereen, dat zag je bij die gele kaart. Dat toont aan dat hij karakter heeft, zoek constant zijn mannetje op en is doelgericht. Ik zou hem voorlopig niet meer weghalen van die rechterkant.

Ilias heeft ook potentie, is een echte dribbelaar, maar je zag aan alles dat hij nog niet klaar was voor een basisdebuut, laat hem eerst lekker wennen in de Copa del rey of als je al 3-0 voorstaat.

Het was nog even enorm billen knijpen en ik vond de strafschop er geen, maar ik zag wel beleving op het veld. Na maanden had ik het vermoeden dat er een idee achter het spel zat, al zag het er nog niet altijd foutloos uit. Mingueza vond ik vooral erg teleurstellend, al verraste een Ez Abde me aan de andere kant ook weer. We moeten de komende wedstrijden zien hoe Barca het gaat doen en wat ze op de mat leggen.

Mooi al die zogenaamde "fans" die weer naar het stadion komen. Om te gieren gewoon. Droevig niveau wel weer van Barcelona. Hopelijk voor fans van de club dat ze de komende jaren aan iets nieuws kunnen bouwen.

Heerlijk, Xavi is er en gelijk het geluk mee. Nu nog frenkie, dest, Depay, Luuk de jong, mingueza, Nico wegsturen.

Hyena’s doe rustig. Xavi zijn eerste wedstrijd pas. Beoordeel Xavi over een 1,5 jaar. Dan kan je zien als Xavi het slechter/beter heeft gedaan dan Koeman.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren