Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nóg een wedstrijd in de Eredivisie stilgelegd door inbrekende fans

Laatste update:

Ook in Almelo zijn zaterdagavond supporters het stadion binnengedrongen. De wedstrijd tussen Heracles Almelo en Fortuna Sittard was nog geen vijf minuten op weg toen indringers zich meldden in de hoek van het stadion. Ze kwamen met vuurwerk en gezang naar binnen. De wedstrijd werd vervolgens gestaakt, waarna de spelers en officials de kleedkamers opzochten. Na een oponthoud van ongeveer vijf minuten werd de wedstrijd hervat.

Ook de Eredivisie-wedstrijd tussen AZ en NEC is zaterdagavond na zeventien minuten tijdelijk stil komen te liggen. Het AFAS Stadion in Alkmaar werd binnengedrongen door een grote groep supporters, die voornamelijk capuchons en mondkapjes droegen. Enkele personen betraden ook het veld, de meerderheid bleef achter de boarding. De fans gingen al snel weer weg, waarna de wedstrijd werd hervat bij een 0-1 voorsprong voor NEC.

In de rust van de wedstrijd tussen AZ en NEC gaf Hugo Borst op ESPN zijn mening over de indringers in Alkmaar. "Ik word er moedeloos van", aldus de journalist. "Het zijn natuurlijk enorme losers. Het is natuurlijk ook een kwestie dat we het met zijn allen niet goed hebben geregeld. Er is altijd discussie. Hebben we de wetgeving nu zo goed dat je ze hard kan straffen, dat je ze een meldingsplicht kan geven. Dat die meldingsplicht ook gefaciliteerd wordt. Die wet is er wel en die meldingsplicht ook, maar uiteindelijk gebeurt het nooit. En als dat niet gebeurt.. Wat je bijvoorbeeld ook zou moeten doen."

Ook Feyenoord werd dit seizoen al slachtoffer van zijn eigen supporters. "Feyenoord heeft nu twee ton schade", doelde Borst op de hoge boetes die door de UEFA zijn uitgedeeld. "Stel dat je nu drie van die gasten scherp in het vizier hebt. Ik geloof dat de camera’s te wensen over laten. Ook zoiets, hang verdomme nou eens een keer topapparatuur op. Financier dat desnoods vanuit de politiek. De allerbeste camera’s waardoor je loepfijn ziet wie wat doet. Dan heb je er drie te pakken, wat doe je dan? Twee ton, die gaan jullie lekker even met z’n drieën aftikken de komende jaren. Dan gaat er een afschrikkend effect vanuit."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze verpesten het voor iedereen

20 november 2021 om 21:18

De overheid bedoel je?

20 november 2021 om 21:19

Nee deze kansloze 'supporters'

20 november 2021 om 21:26

Dacht het niet,. De overheid neemt maatregelen die jou belang oversteigt. en dat is maar goed ook. Neem maar van mij aan dat ik het ook niet leuk vind wat er nu aan maatregelen getroffen zijn. Niet dat ik dit weekend in het stadion gezeten zou hebben, maar ik kan ook niet naar mijn amateurcluppie toe. Dit soort akties om het stadion in te breken helpen niets en allen van o o kijk ons eens stoer zijn. Dus ja, ze verpesten het voor iedereen.

20 november 2021 om 21:36

Tja Dennis. Je zou maar dagelijks een pakje sigaretten roken maar een prikje weigeren...

20 november 2021 om 21:47

Jij stond zelf zeker ook bij die hersenloze figuren in het stadion. Wat een stel kleine kinderen zeg. Ik krijg mijn zin niet en mag niet doen wat ik wil, dus ik ga lekker vuurwerk afsteken.

20 november 2021 om 22:14

Het is alleen kansloos als mensen altijd maar klakkeloos overnemen wat de 'overheid' zegt. Zo zijn de Duitsers ook ooit AH als makke schaapjes gevolgd, en je ziet waar dat toe heeft geleidt. Nee, deze echte supporters late zien dat protesteren voor de rechten van de bevolking altijd moet om niet ten onder te hoeven gaan aan de domheid van de overheid of bewuste vernieling door de overheid. Wie nog in het poldermodel geloofd is een naïef kind.

20 november 2021 om 22:19

Heeft volgens mij niks met stoer te maken,maar opkomen voor je rechten. Afgelopen seizoen was ik er ook niet blij mee,maar had er begrip voor en nieuw jaartje later weer hetzelfde... terwijl toen het lekker weer was niks aan de hand was. Ja hallo volgend jaar weer hetzelfde. Dat Is ook super erg niet naar je amateur cluppie kunnen alleen dan mijn vraag die druk die nou weer op jou cluppie gezet word door de overheid,wat vind jij daarvan dan? Heb jij je ooit onveilig gevoeld bij al je vrienden,maten,ploeggenoten,lijkt mij dat je daar komt omdat je het zo fijn vind

20 november 2021 om 22:21

Piranha. Kom ik nu ook voor een tribunaal omdat ik me wel heb laten prikken? Heb jij enig idee hoe egoïstisch het is, naar de mensen in de zorg en de duizenden die echt nu zorg nodig hebben..

20 november 2021 om 22:21

We mogen inderdaad protesteren, maar waarom moet het dan zo nodig met een bivakmuts op? Omdat ze zelf ook al weten dat ze gewoon fout zitten. Op een fatsoenlijke manier het stadion ingaan en toch op de tribune plaatsnemen is ook een mogelijkheid. Maar nee, het moet op deze manier.

20 november 2021 om 22:23

Opkomen voor je rechten? Dat recht heb je even niet. En als we dit meer gaan doen, zal het stadion straks weer het laatste zijn dat opengaat. Doe wat nuttigs, en wordt agent of doe een studie verpleegkunde. Die mensen dupeert je meer dan onze politici.

20 november 2021 om 22:25

Of pakjes paracetamol naar binnen werken en roepen dat dit vaccin vol gif zit.....

20 november 2021 om 22:26

De domheid van de overheid benoemen en deze situatie vergelijken met WOII. Dan ben je wat mij betreft niet serieus te nemen, triest persoon.

20 november 2021 om 22:27

Altijd maar weer alleen dat woordje rechten roepen maar het woordje plichten wederom vergeten.

20 november 2021 om 22:47

We zijn hard op weg naar code zwart en ondertussen willen mensen alles open gooien. Als het zo door gaat is het enige wat dadelijk flink open gaat de deur van het crematorium.

Volgens mij is die constatering voldoende droevig genoeg om die hele discussie over 2G, lege stadions en het rampzalige functioneren van onze regering eventjes opzij te zetten.

20 november 2021 om 22:52

Piranha, jij stelt dus dat je lekker moet doen wat je zelf wilt. Ondanks dat de volksvertegenwoordiging bepaalt dat dit even niet kan. Als iedereen deze gedachte zou navolgen dan zou complete chaos ontstaan, maar dat wil jij niet zien/begrijpen. Die gasten die jij echte supporters noemt zijn complete doorgesnoven raddraaiers. Zij verdienen geen greintje respect. Ik ben het ook zeker niet met alle maatregelen eens (en ik zou graag een compleet andere regering zien), maar dat wil niet zeggen dat je kunt flikken wat je wilt.

20 november 2021 om 21:20

Nou met braaf gedragen zijn we ver gekomen. Ze gooien alles dicht wanneer ze het willen

20 november 2021 om 21:25

Blijkbaar is het weer nodig, ben ik er blij mee nee! Maar het is helaas niet anders

20 november 2021 om 21:41

Inderdaad. Mooi actie van de ultras met fakkels en vuurwerkbommetjes. Hopelijk laten andere supportersgroepen zich ook zien met dit soort protestacties. Laat zien dat wij geven om de club en de maatregelen van deze nep overheid niet accepteren. De elite moet wegwezen!!!!!!

20 november 2021 om 22:04

Nou nou...jou uitspraak getuigt van weinig realiteitszin...

20 november 2021 om 23:03

@maarten.
De elite, nepoverheid, vuurwerkbommen. Dus wat wil je dan? We gooien ''de elite en de nepoverheid'' zoals jij het noemt eruit en wat gaat er dan gebeuren? Dan krijgen we Leiders die niet geven om hun volk en Braziliaanse toestanden. Dat lijkt me een heel goed idee: NOT!

Ik vraag me bij dit soort reacties altijd af wat mensen dan wel graag willen zien en hoe dat dan moet. Want hoe je het ook wendt of keert, corona gaat gewoon door en we kunnen alles wel opengooien, maar dan kan je alle andere operaties ook direct schrappen.

20 november 2021 om 23:06

Zulke uitspraken getuigen van domheid. Bijna code zwart vriend!!!

21 november 2021 om 00:36

Bundesligafan, denk je nou echt dat iemand als Rutte wél geeft om het volk dan? Hij sluit ziekenhuizen, bezuinigt op zorg, defensie en onderwijs (3 dingen die, als je erop bezuinigt, 3x zo hard terugvuren op de lange termijn) en stelt alles in de weer om de bedrijven te pleasen en dan laat ik iets als de toeslagenaffaire, waar hij dus blijkbaar al lange tijd wist dat er tienduizenden burgers groot onrecht aangedaan werd maar deed alsof zijn neus bloedde, maar even buiten beschouwing.

21 november 2021 om 09:20

Je vraagt het niet aan mij, maar ik zal antwoorden: ik denk dat Rutte verschillende belangen moet afwegen, maar het beste met de Nederlandse bevolking voor heeft. Ik ben het ermee eens dat hij een hoop verkeerde keuzes heeft gemaakt en het tijd wordt voor een nieuwe regering. Echter moet ook die regering maatregelen nemen tegen corona. Hopelijk zijn die maatregelen logischer en eerlijker

Nieuwe trend. Waar morgen? Hebben die clubs geen hek om het stadion zoals bij de Kuip. Daar was natuurlijk een sleutel in omloop. Matige beveiliging

Gewoon weer supporters toelaten. Enige oplossing voor dit probleem.

20 november 2021 om 21:17

Of je hersens een keer gebruiken.

20 november 2021 om 21:19

Nooit meer supporters toelaten, scheelt een hoop gemeenschapsgeld

20 november 2021 om 21:21

Scheelt mijn club ook een hoop boetes in Europa haha

20 november 2021 om 21:22

@JK-Ajax, of gewoon deze idioten oppakken en veel harder straffen?

20 november 2021 om 21:35

Blijkbaar zijn we daar niet toe in staat en is er altijd wel een nieuwe idioot die een plekje inneemt

20 november 2021 om 21:41

@JK-Ajax, daar is nog niet alles aan gedaan. Meer opsporingsmogelijkheden, andere straffen (meldplicht) en hardere straffen zijn in mijn ogen nog goede mogelijkheden om eerst de focus meer op de daders te kunnen leggen.

20 november 2021 om 22:03

Sure, maar hoe lang horen we dat al?

20 november 2021 om 21:20

Zwaar straffen van dit soort tuig is een nog betere oplossing. Levenslang stadionverbod om te beginnen.

20 november 2021 om 21:50

Zonder meldplicht heeft dat geen enkele zin

20 november 2021 om 21:30

Als de “supporters” zo doorgaan, gaan we naar een scenario dat er helemaal geen supporters meer worden toegelaten. Dit soort kansloze randfiguren strafrechtelijk vervolgen en een landelijk stadionverbod aub.

20 november 2021 om 22:01

Dan is het snel klaar met het voetbal ben ik bang

20 november 2021 om 22:09

@DennisVanNamen, hoezo? In dat scenario zouden clubs uiteindelijk gewoon op een veld spelen omringd door een betonnen muur.

20 november 2021 om 23:09

@De Toekomst,heb je afgelopen seizoen niet gehoord over hoe spelers er over denken om zonder publiek te spelen,hartstikke leuk spandoeken neerleggen maar voetbal is supporters en om eerlijk te zijn kijk ik veel minder voetbal op tv zonder supporters erbij,die 2wedstrijden stream ik dan wel ergens en zeg al me abonnementen op

20 november 2021 om 21:34

Precies, zet gewoon een bandje aan en niemand mist ze.. Paar opblaaspoppen op de tribune en klaar

20 november 2021 om 22:03

Gewoon die 'supporters' een landelijke stadionverbod geven incl. meldplicht en de betreffende clubs straffen met puntenvermindering voor slechte beveiliging.

20 november 2021 om 22:05

We stevenen af op code zwart. Ben jij wel lekker?
(En ja, doe de bioscopen en theaters ook maar dicht)

20 november 2021 om 23:09

Of gewoon niet meer toelaten dat soort idioten.

Verpesten het voor alles en iedereen.

Kansloos volk! Gedraag je toch eens met elkaar.

20 november 2021 om 21:33

En dan had half Nederland het over het gedrag van de Engelsen tijdens het EK, terwijl in eigen land net zo veel tokkies rondlopen.

20 november 2021 om 21:37

Alsof we toen niks van die Engelsen mochten zeggen. Ook dat sloeg nergens op toch?

20 november 2021 om 21:38

Helaas heeft ieder land pauper..

20 november 2021 om 22:18

Tokkies, gekkies, veel leuke woordjes die mensen te denken te moeten gebruiken om zichzelf boven anderen te plaatsen. Soms moet je kunnen waarderen dat mensen een tegengeluid laten horen en niet iedereen de grote massa volgt. Veel Duitsers hebben er nog nachtmerries van döyüşür

20 november 2021 om 22:37

Toekomst, tuurlijk mag daar iets van gezegd worden, maar blijkbaar zijn de voetbalfans in NL ook niet heel bijster. De laatste weken lees je steeds meer over NLse voetbal fans die problemen veroorzaken. Dan denk ik dat je eerst bij jezelf(niet jij hoor, gwn als land in het algemeen) te raden moet gaan en dan naar een andere kijken.

Piranha, ik hoef niet allerlei woorden te gebruiken om mezelf boven deze mensen te plaatsen. Zij plaatsen zichzelf al bij het laagste van het laagste door hun daden. Daarnaast heb je tegengeluid laten horen en jezelf als een randdebiel gedragen.

Aha, indringers geen hooligans deze keer?
Gelukkig dragen ze mondkapjes buiten, stel je voor dat er iemand in gevaar zou komen...

Allemaal insluiten, oppakken en een levenslang landelijk stadionverbod + meldingsplicht. Dan is het wel een keer gedaan met deze idioten.

Niks aan de hand joh. Gewoon dit gedrag accepteren, want dit is hoe er tegenwoordig gedemonstreerd wordt. Gewoon oppakken, opsluiten onder dwang vaccineren desnoods.

Ik zou pas echt van opkijken als dit Vitesse in eigen Gelredome ook zou overkomen

Stelletje stumperds!!!

Laat de voetballerij aub achteraan de rij aansluiten wanneer we weer gaan versoepelen. Hoe graag ik ook naar het voetbal ga en hoeveel pijn het me ook doet, ik ben dit zo verschrikkelijk beu. We bevindenden ons als voetbalsupporters in een collectieve psychose en de clubs zijn schijnbaar ook geen baas in eigen huis. Laat de clubs eerst maar laten zien controle te kunnen houden, dan praten we daarna verder.

Tja, gewoon punten in mindering, geen tv geld ofzo. Knalhard afstraffen

20 november 2021 om 21:21

Tuurlijk niet, wat kan zo'n club eraan doen? De beveiliging wordt sowieso vaak vanuit de gemeente geregeld en niet vanuit de clubs.

20 november 2021 om 21:29

Een club is verantwoordelijk voor de veiligheid. Wanneer supporters kunnen binnendringen en het veld op kunnen, dan heeft de club gefaald.

20 november 2021 om 22:03

Haha helemaal gelijk Joenite.... Als er bij mij ingebroken wordt en ze nemen alle waardevolle spullen mee, ben ik natuurlijk ook degene die nalatig is geweest. Dan is het natuurlijk mijn stomme fout dat ik dit criminele gedrag niet heb voorkomen. Die inbrekers hebben dan ook niks fout gedaan. Dat zijn lieverdjes. Die kan je niks verwijten. Logisch verhaal van je...

20 november 2021 om 22:12

Dat is de boodschap die je uit zijn reactie haalt De Toekomst? Hij zegt enkel dat beveiliging door de club geregeld moet worden en niet door de gemeente, waar haal jij dan vandaan dat het prima is wat die idioten doen? Ik denk dat jij het in dit geval bent die een beetje onlogisch doet 😅

20 november 2021 om 22:30

Precies Shorty. De Toekomst, zo is het ook gewoon vastgelegd. De club verantwoordelijk voor veiligheid binnen de deuren, de politie daarbuiten.

20 november 2021 om 21:28

Want dan gaan deze randdebielen geen andere clubs saboteren?

Oke, ze kunnen het niet laten die zogenaamde supporters.hoe moeilijk is het om deze hooligans op te pakken en uit te sluiten van welk stadion dan ook. Liefst een weekje of wat, tot na oud en nieuw, opbergen. Scheelt een hoop overlast lijkt me zo. Wel jammer dat ze zo stoer zijn om zich te verbergen achter hoodies en mondkapjes.

Zo die Feyenoord hooligans hebben volgens mij onbeperkt reizen bij de NS!! Gister op de Coolsingel, net in Alkmaar, en nu weer in Almelo! Die reizen wat af..

20 november 2021 om 21:27

Maakt het snel makkelijker inderdaad. Met zoveel reizen moeten ze haast wel studenten OV hebben.

20 november 2021 om 22:03

Las dat de helft van de arrestanten gisteren minderjarig was, misschien is een railrunner ook nog een optie?

20 november 2021 om 22:02

Wel bewondering voor de toewijding die ze hebben voor deze zaak. Zoveel reizen met de NS, dat vraagt toch wel iets van zelfopoffering

Hebben dit soort tokkies nou niks beters te doen op hun zaterdagavond? Ga lekker een film kijken met je vriendin, vrouw, familie of kind joh. En anders lekker een avondje Tinderen. Triest volk.

20 november 2021 om 21:31

Nee dat hebben ze niet. Dit is gewoon het laagste van het laagste zeg maar. Lekker chemisch castreren die handel, want hun nageslacht zal niet veel beter zijn.

20 november 2021 om 21:32

Lijkt me ook niet echt de oplossing

Dit moet wel vooraf afgesproken zijn door groepen hooligans. Kan geen toeval zijn. En wat mij betreft is dit gewoon een middelvinger richting de KNVB, politie, lokale en nationale overheid en de clubs die ze beweren te supporten. Iedereen is de afgelopen weken duidelijk geweest; het moet stoppen en er wordt harder opgetreden. Toch houd het niet op en worden ze steeds brutaler. Zelfs clubs waar je het niet bij verwacht krijgen nu met dit soort idioten te maken. Het wordt alleen maar erger.... Nogmaals, dit is gewoon een dikke middelvinger en deze debielen moeten echt veel harder worden aangepakt.

Blijkbaar willen voetbal supporters ook een statement maken bij het betaald voetbal...
Ergens geef ik ze geen ongelijk, benieuwd naar wat Grapperhaus zegt, zal wel een dooddoener worden.

20 november 2021 om 21:23

Hahaha die debielen misdragen zich zo vaak dat alles wat er over gezegd kan worden al een dooddoener is geworden. En dat is dieptriest.

20 november 2021 om 21:44

Dit kan je geen voetbalsupporters noemen.

20 november 2021 om 22:31

Dit zijn hele domme IQ loze mensen. Dit zijn geen supporters

Incapabele mensen tegenwoordig. Niks anders te doen dan onrust veroorzaken...

20 november 2021 om 21:34

Ik zou zeggen dat dit voor de politie een makkie is. Normaal verschuilen dit soort idioten zich tussen normaal/normaler publiek en is het een stuk lastiger om ze eruit te pikken. Nu melden ze zich collectief aan voor een straf.

Tijd voor traangas kanonnen en rubberen kogels. Dit zijn geen hooligans meer maar terroristen. Nederland moet bikkel hard optreden.

20 november 2021 om 22:05

Gewoon een soort verfkanon erop zetten met verf dat je dagen niet van je af kan wassen en iedereen vragen om zulke mensen te melden.

Gelijkspelletje zou gunstig zijn

Och, alle ideale schoonzonen komen weer bovendrijven. Klasse actie van zowel AZ en Hercules. Groepen die zich doorgaans niet veel laten gelden, maar die nu wel concreet optreden ! We hebben gezien dat er met praten en braaf protesteren niks gebeurd. Wie niet wil horen, moet maar voelen toch? Dit zijn tenminste jongens die er zijn voor hun club !

20 november 2021 om 22:16

Haha dat luisteren en voelen is in jouw opvatting éénrichtingsverkeer blijkbaar. Jij voelt je niet gehoord en dus moeten anderen maar voelen (lees; crimineel/strafbaar gedrag accepteren). Het komt natuurlijk niet in jou op dat jij niet luistert en jij daarom moet voelen. Want jij luistert blijkbaar ook niet naar hoe ernstig de situatie is en hoe hard maatregelen dus nodig zijn. Ik vind je nu erg hypocriet overkomen en heb de indruk dat je alles vanuit jouw eigen bubbeltje wilt bekijken. Hoe je echter ook denkt over de maatregelen, dergelijke acties moeten we nooit accepteren. Als we dat gaan doen, is het eind zoek. Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen wat geldige redenen zijn voor crimineel gedrag en geef je een vrijbrief om crimineel gedrag recht te praten.

20 november 2021 om 22:25

Crimineel/strafbaar is alleen wat de overheid verbied, er zijn echter veel overheden die zaken verbieden die de meeste Nederlanders wel steunen. Elke domoor die vind dat er geen tegengeluid moet zijn en alles maar accepteren als makke lammetjes die zijn net zo slecht als elke slechte Duitser in de tweede wereld oorlog. Je moet kritisch kunnen en durven denken, vragen stellen en voor je mening uit durven komen. Protesteren is wat de mens moet doen als er onacceptabele voorwaarden op tafel worden gelegd door de overheid. Polderen? Dood! Dat werkt in een sociaal maatschappelijke maatschappij, maar niet in een regime dat wetten overtreed, dat demissionair is en moedwillig geen nieuwe regering vormt om buiten schot te blijven. Hou eens op om jezelf voor te liegen en te denken dat alles maar okay is omdat er nog nooit iets slechts met jou gebeurd is of omdat je je kleine omgeving moet beschermen van je vrouwtje.

20 november 2021 om 22:33

Weet je, dan blijf je toch nog lekker jaren leven op deze manier. Maar deze mensen pikken dat niet. Geloof me, als we lekker slap blijven lullen en alles maar accepteren dan leven we nog 5 jaar door op deze manier. Prima als jij dat wilt, maar in deze kan ik me goed inleven in deze jongens. Daarnaast is het maar net wat je crimineel noemt.. ze slopen niks, ze mishandelen niemand. Ze komen alleen maar het stadion in om hun statement te maken.. niet meer niet minder. Laat duidelijk zijn dat ik de eerste ben die tegen de echte vorm van criminaliteit is. Maar in deze gaat die vergelijking echt niet op. Maar goed, en dat bedoel ik niet denigrerend of minachtend, maar als jij er oke mee bent dat je zo met je laat piepelen.. is dat echt aan jou

20 november 2021 om 22:34

@piranha....hou nou verdorie eens op in elke reactie die oorlog er bij te halen. En dan anderen dom noemen. Echt de domheid straalt van al die reacties af. Je hebt je lekker laten beinvloeden.....

20 november 2021 om 22:42

@Piranha, drink er nog een paar haha... Je bent lekker verdeeldheid aan het creëren. Wel grappig om te zien hoe je die uiterste omschrijft en doet alsof er 2 opties zijn, waarvan er één alleen voor domme mensen is. Erg geinig. Nergens zeg ik dat je geen tegengeluid mag laten horen, ik tegen protesteren ben of de overheid alles goed vind doen. Allemaal door jou zelf ingevuld, nergens op gebaseerd. De teksten over de tweede wereldoorlog, makke lammetjes, polderen en liegen laat ik maar even voor wat het is. Of dat er met mij blijkbaar nooit iets slechts is overkomen (blijkbaar denk je me te kennen...). Leuke teksten voor de bühne. Je verzint er veel omheen. Je hebt een hele goede manier om een bepaalde stemming te creëren, maar inhoudelijk is het gewoon zwakke argumentatie. Kortgezegd komt het erop neer dat, volgens jou, mensen nu ineens het recht hebben om zelf te bepalen welke regels voor hen gelden en dat juist stoer is? Nou, als dat echt je opvatting is, gefeliciteerd knul! Lekker vasthouden die gedachte.

20 november 2021 om 22:44

@AjaxSkeff, wat bedoel je met leven op deze manier? Waar haal je die 5 jaar vandaan? En wie piepelt mij?

20 november 2021 om 22:45

@soccerfan. Baudet heeft ook al vaker dat soort vergelijkingen gemaakt. Zal piranha.... nee toch of zal het.

20 november 2021 om 22:47

Ik hoor in de reacties van Piranha vooral baudet spreken. Zoals ik veel van dat soort types zie die zelf geen mening meer hebben maar volledig geindoctrineerd zijn door hem en zn companen en alles blind na schapen.

20 november 2021 om 22:48

Naja, het zijn geen onderbouwde cijfers. Maar met een beetje logisch redeneren kan je ervan uitgaan (tevens met de info die epidemiologen geven) dat we nog wel doorgaan zo komende jaren met dit jojo-beleid. Ik ben daar geen voorstander van. En deze jongens ook niet. Jij bent daar schijnbaar meer content mee. Wat niet erg is, maar wat ook geen reden is om deze mensen daarop te veroordelen.

20 november 2021 om 22:51



@biggie...volgers van Baudet die blaten hem als een stel makke schaapjes na. Die hebben geen eigen mening meer. Alles wat ze horen van hun opperhoofd dat dreunen ze gewoon op alsof het in hun hoofd geprogrammeerd staat. En dan zit je al vast in die fabeltjesfuik.

20 november 2021 om 23:17

@AjaxSkeff, maar wat houd leven op deze manier in voor jou? Je wekt de indruk alsof je ondraaglijk lijdt onder de maatregelen. En in bepaalde gevallen kan ik mij dat ook voorstellen. Als je als bejaarde in een verzorgingshuis zit en familie je niet wilt/mag bezoeken uit angst dat je besmet raakt bijvoorbeeld. Dan ga je in een heel klein wereldje leven zonder uitzicht op verbetering. Of als je alleenstaand bent en al maanden alleen thuis moet werken, ook dan kan het psychologisch voor problemen zorgen. Maar wat wordt jij aangedaan dat zo erg is? Over dat Jojo-beleid, jij doet alsof dat een simpele keuze is van de overheid. De overheid wil dit ook niet. Die lost het probleem ook liever vandaag dan morgen op. Die stopt ook liever gelijk met alle maatregelen, maar in deze situatie kan dat gewoon niet. Dan zouden er enorm veel mensen overlijden, lang ernstig ziek blijven en de gehele zorg overbelast raken/niemand meer geholpen kunnen worden. Dat kunnen we nu niet doen, dat is geen optie. Het zou echter wel al flink helpen als iedereen zich liet vaccineren, want dat zou het aantal ziekenhuisopnames en ic-patienten relatief veel verlagen. Het zijn voor mijn gevoel echter vaak juist de mensen die zich niet hebben gevaccineerd die ook klagen over de maatregelen. En dat vind ik vreemd, want zelf draag je niet jouw steentje bij om het probleem te verkleinen (waardoor het probleem groot blijft) en er dus juist nog zulke maatregelen nodig zijn.... En ik ben niet content met de maatregelen. Het liefst ging ik ook naar Ajax, de sportkantine, de kroeg. Het liefst kleed ik mij ook om in een kleedkamer in plaats van thuis/naast het veld. Het liefst draag ik ook geen mondkapje. Het liefst laat ik nergens mijn qr-code meer zien, maar als die relatief kleine, tijdelijke offers bijdragen aan het oplossen van dit probleem is dat echt prima te accepteren. Dat is een kleine moeite om mijn medemens te beschermen en daar houd ik mij graag aan, omdat ik weet dat we dan zo snel mogelijk die vrijheden juist weer terug krijgen.

20 november 2021 om 23:24

@soccerfan. Hoe grappig is het dan dat dat soort mensen de tafarelen van AH en Duitsland in de mond nemen. Zie je het hypocriete van dit hele gebeuren.

20 november 2021 om 23:50

Inbrekers zijn criminelen toch?

20 november 2021 om 22:23

Dat zal zeer zeker, deze groepen gasten zijn meestal niet ouder dan een jaar of 25 en zij ook de sfeermakers binnen de club op de tribunes.
Voor de wedstrijd een litertje of 5 bier of een suffie van wat anders.
Sfeer in het stadion komt meestal niet van de gezins/dagje-uit mensen.
Het komt van "supporters" waarbij de club in hun bloed zit....althans denken ze
Aangemoedigd door de lekkernijen des leven en mede leeftijsgenootjes krijg je dit soort ellende.

20 november 2021 om 22:33

Wie niet horen wil moet maar voelen. Dat zeg je heel goed jongen......allemaal een verplichte spuit in je arm. Wie niet horen wil.......
Braaf protesteren is hier nog nooit gebeurt. Tis altijd rellen en politie uitlokken....

We zijn het ergens niet mee eens en iedereen moet maar accepteren wat er dan gebeurt. Zo werkt het niet he....

20 november 2021 om 22:45

Klopt Soccerfan, alles accepteren werkt inderdaad niet. En daarom zijn er gelukkig nog mensen die zich laten horen. Naja, tot een bepaalde hoogte. Maar wat er momenteel gebeurt gaat nergens over. En het feit dat we nog een aantal jaren met dit beleid in het vooruitzicht hebben maakt het niet beter. En daar mag je best tegen optreden.

20 november 2021 om 22:49

Wat moeten ze dan doen Ajax skeff. Alles maar los laten lopen? Zodat hier ook de patienten in de ziekenhuizen op de gangen liggen te creperen zoals vorig jaar in Italie en amerika. Of is het volgens jou ook allemaal nep?

20 november 2021 om 22:55

Wat er momenteel gebeurd gaat inderdaad nergens over, kansloze vernielingen in Rotterdam. Hersenloze figuren die als kleine kinderen het stadion in gaan en vuurwerk afsteken. Wat een grote jongens zijn dat zeg, ze zijn ook nog trots op zichzelf vermoedelijk. Gelukkig is het grootste gedeelte van de mensen hier nog steeds tegen dit soort praktijken.

20 november 2021 om 23:01

Nee hoor. Het is zeker niet nep. En ik neem ook zeker afstand van uitspraken zoals Piranha die doet. Maar de schade die we nu oplopen op de lange termijn is in mij ogen groter dan wat we voorkomen met dit jojo-beleid. Maar laten we stoppen met de corona inhoudelijke discussie. Want daar denken we nou eenmaal anders over. Misschien dat ik deze acties daarom ook meer kan waarderen dan jou. En ook dat is prima. Maar ik wordt wel een beetje moe van het hoge ideale schoonzoon-gehalte wat hier heerst. En dat is wat ik benoemde in mijn eerste opmerking.

Gaat allemaal nergens over helaas. Ik ben ook niet blij met de maatregelen, maar in de wetenschap dat volgende week een lockdown op ons afkomt en de week erop code zwart aan de orde van de dag zal zijn moeten we ook realistisch blijven met z'n allen. Je kan jezelf niet buiten de maatschappij plaatsen, hoewel deze incompetente regering dat natuurlijk wel aan het promoten is met zijn beleid. Ongeacht hoe je in de hele discussie rondom vaccinatie, corona en de overheid staat : de overbelasting van de zorg is echt en binnen een tot twee weken gaat dit ook duidelijk worden voor de mensen die het nog niet willen geloven.

Het zal je familielid, je vriend, kennis of collega maar zijn die straks te horen krijgt dat ze hem niet kunnen behandelen. Om nog te zwijgen wanneer je zelf de ongelukkige bent. Ik wens het niemand toe, maar zo'n situatie is momenteel waar we heel hard op weg naar zijn (terwijl onze regering er graag nog een paar nachtjes over gaat slapen wat te doen).

20 november 2021 om 22:22

Helemaal met jou eens en ik vind het bizar om te zien hoe mensen zichzelf in deze situatie neer kunnen zetten als "de slachtoffers". Niet naar een wedstrijdje kunnen is heel jammer, maar kom op. Daar is nog heel erg goed mee te leven en het is tijdelijk. Waar maakt men zich druk om? Er wordt gedaan alsof de overheid die mensen persoonlijk wilt raken, maar de overheid wil zelf ook niet zulke keuzes maken. Dat is het laatste dat men wil, want dit soort maatregelen maken ze niet populair en de kans is groot dat het ze (veel) stemmen gaat kosten. Dit zijn maatregelen die niemand wilt, maar er moeten maatregelen worden genomen om weer grip te krijgen op deze crisis. En een paar potjes voetbal missen is dan echt een heel klein offer.

je kan ze wel 2 ton laten aftikken, maar dat doet alleen pijn als je ook werkt. Die klaplopers gaan als ze überhaupt al werk hadden de rest van hun leven uitkering trekken.

De Overheid is hier debet aan. In geen enkel land in Europa worden supporters geweerd behalve in Nederland. Peppi en Kokki denken op deze manier de Corona uit te bannen. Het is lachwekkend want het helpt niet en het is niet de oplossing!

Breng dat Peppi en Kokki even aan het verstand. De twee grootste prutsers van het land sinds de Corona in Europa is.

Zij brengen clubs, amateurclubs, horeca gelegenheden, toeleveranciers naar de afgrond.

Laat in godsnaam weer supporters toe indien nodig op anderhalve meter.


Deze protesten hebben mijn steun. De maatregelen slaan nergens op en worden alleen maar doorgedreven zonder dat er verantwoording wordt afgelegd door het demissionair kabinet dat straks lekker weer een nieuwe vormt als de lente aanbreekt. Niemand heeft hier baat bij, iedereen wordt an het lijntje gehouden en er worden geen concrete maatregelen genomen om dat kleine deeltje risicogroep te beschermen. Nee iedereen moet lijden omdat we idioten als leiders hebben. je zou bijna zeggen dat ze zo dom zijn dat je zou denken dat Baudet gelijk heeft met een complotje. Wil zelf zo ver niet gaan maar alle maatregelen zijn wel erg idioot weer, het lijkt net of ze niets leren. En dan dat makke volk, dat er maar achteraan huppelt als jonge makke schaapjes, bang om ook maar iets te zeggen omdat ze dan in een hoekje geplaatst worden van sociaal minder bedeeld of minder intelligent, en dat dat hun sociale status aantast, oh jee! Wees blij dat er mensen zijn die niet achter hun schermpje blijven zitten en zich laten horen. Misschien hebben ze uiteindelijk geen gelijk, maar tegengeluid en vragen stellen moet altijd gebeuren net zo goed als verantwoording afleggen en bewijzen dat je goed doet voor je bevolking. Em zoniet, dan moeten daar conclusies aan vastszitten. Er is geen revolutie zonder bloed helaas.

20 november 2021 om 22:38



Maar wie zijn de werkelijke domme makke schaapjes die blind geloven wat een leugenaar als Baudet ze wijs maakt. Je ziet echt niet wat die man echt wil he? Je ziet het echt niet???? . Verdiep je eens in die man en kom er achter wie zijn inspiratie bron is voor zijn oprui gedrag. Dan ga je schrikken.

En niet huilen als straks een geliefde van jou niet geholpen kan worden...



Iets met fabeltjesfuik waar je niet meer uit komt? Iets met weg gezakt in het moeras van leugens.

20 november 2021 om 22:59

@Soccerfan_1, degenen die zich nu zo druk maken beseffen niet dat dit relatief kleine offers zijn om een extreem groot probleem weer onder controle te krijgen. Sommige mensen lijken te geloven dat de overheid dit zelfs expres doet. Dat dit één groot complot is om iedereen onder de duim te houden/meer macht te krijgen, terwijl dat erg raar zou zijn. Want als ik politicus was en meer macht wilde, zou ik geen maatregelen invoeren die zo'n negatieve impact hadden op het hele land. Daar wordt je geen populaire politicus van, dat gaat je juist eerder stemmen kosten. En minder stemmen is minder macht. Kortom, dit zijn allemaal maatregelen die geen enkele politicus wil nemen. Zij doen dit ook tegen hun zin in. Het liefst gooien zij ook alles open en dat deden ze een tijdje terug ook (te snel). De politiek zou niets liever willen dan dit probleem vandaag oplossen en de maatregelen direct opheffen, maar dat gaat nu gewoon niet. Dit probleem is echter zo groot dat er helaas draconische ingrepen nodig zijn om de situatie onder controle te krijgen.

20 november 2021 om 22:55

Ik ben het zeker niet eens met elke maatregel, maar wat is jouw oplossing voor het zorginfarct? Kanttekening: een verpleegkundige opleiden kost 4 jaar, 2 jaar erbij voor IC specialisatie, ze vallen nu met bosjes uit en het is zeg nou zelf niet het meest aantrekkelijke beroep tussen al het dood en bederf. Ohja.. en graag binnen 2 weken.
Terugkijken is zinloos en is geen oplossing natuurlijk.

21 november 2021 om 08:13

Jammer... Piranha roept maar eens iets in het wilde weg, maar bij reactie blijft het geheel stil. Discussie zal wel te moeilijk zijn..

20 november 2021 om 23:12

Misschien moet ik iets gemist hebben Pirhana, dat kan aan mij liggen. Maar ik las dat er vandaag bijna 22.000 besmettingen zijn. Ik geloof dat 1% tot 1,5% in het ziekenhuis ligt van dit aantal, over iets van 8 dagen geloof ik. Dan praat je over 220 - 330 mensen die er dus over 8 dagen bijkomen. Waarvan 0,25 % (over het totaal aantal besmettingen) over 12 dagen op de IC ligt, dus praat je over 55 mensen die over 12 dagen bijkomen. Corona patiënten liggen daar meer dan twee weken. Met een IC capaciteit rond de 1100 in dit land kun je snel uitrekenen hoe hard dat gaat met 55 patiënten die er per dag bijkomen.

Dat er weinig tot geen logica zit in de maatregelen die genomen zit, dat deel ik met je. Zelfs het punt dat we last hebben van bijzonder incompetente bewindspersonen. Enige punt is dat we zoveel besmettingen en transitie hebben momenteel dat we voorbij het stadium zijn dat je kunt discussiëren over individuele maatregelen. Er moet keihard op de rem getrapt worden en zelfs dan nog kun je afvragen of we code zwart gaan ontwijken (ik vrees ervoor). Net zoals die hele 2G discussie, het is totaal zinloos want eind volgende week zijn alle niet essentiële winkels dicht, is de horeca weer op slot en zijn ook culturele instellingen dicht. En wie weet ook het onderwijs .... Dus waarom dit achterhoede gevecht voeren over wel/geen supporters bij wedstrijden?

Het is totaal kansloos. Die discussie zijn zinvol als deze ijsberg achter ons ligt waar we op gaan knallen, nu discussiëren over hoeveel reddingboten we de volgende keer mee gaan nemen gaat ons niet helpen.

Ik keur het niet goed, maar gelukkig niet teveel rotzooi. Tis wel logisch dat dit gebeurd. Actie -> Reactie. Je zal het altijd terug zien. Denk aan de coronafeestjes. Denk aan de valse corona papiertjes enz. Er wordt in deze periode veel van de mens gevraagd. De een kan het (misschien niet makkelijk) hebben, de ander gaat dit soort dingen doen. Dan hebben ze alsnog hun uitlaatklep.

Knuppeltje in het nekje en weg met zulke gasten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren