Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KKD-revelatie getipt bij Feyenoord: ‘Op alle fronten beter dan Bozeník’

Laatste update:

Thijs Dallinga is dit seizoen op schot in de Keuken Kampioen Divisie. De 21-jarige spits van Excelsior mag zich met zeventien doelpunten de topscorer van de competitie noemen. Oud-aanvaller Harry van der Laan snapt niet dat FC Groningen de spits afgelopen zomer transfervrij heeft laten vertrekken. Hij denkt dat Dallinga het niveau van de Eredivisie aankan, terwijl Rob Jacobs van mening is dat Feyenoord een lijntje moet uitgooien naar de veel scorende aanvaller.

“Hoe kan FC Groningen die jongen afgelopen zomer nou zo makkelijk hebben laten gaan? Hij heeft snelheid, is technisch goed, heeft gevoel voor ruimte én is ook nog eens rustig in de afwerking”, aldus Van der Laan in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Het is echt geen blinde. Natuurlijk moet je er wel een beetje doorheen prikken, want het niveau in de eerste divisie is echt lachwekkend. Maar ondanks dat amateuristische verdedigen zie je gewoon meteen dat deze jongen enorm veel kwaliteiten heeft.” Groningen wilde Dallinga afgelopen zomer wel degelijk graag behouden, maar de speler wilde zelf graag vertrekken omdat hij bij Excelsior kon rekenen op meer speeltijd.

Volgens Van der Laan kan Dallinga het niveau van de Eredivisie aan. “Ook daar gaat hij zijn goals maken, want zelfs in de Eredivisie lopen ze achterin te kloten. Hij heeft al laten zien dat hij genoeg kwaliteiten heeft om dat af te straffen.” Dallinga ligt tot medio 2023 vast bij Excelsior. In de verbintenis is een optie opgenomen voor nog een seizoen. Jacobs verwacht dat de aanvaller tegen die tijd niet meer bij Excelsior speelt. Als het aan oud-trainer Jacobs ligt, maakt Dallinga een transfer binnen Rotterdam. “Feyenoord moet hem deze zomer ophalen”, stelt hij.

Jacobs wijst naar Robert Bozeník, de Slowaakse spits die Feyenoord vorig jaar voor vier miljoen euro in huis haalde. De 21-jarige aanvaller wist de hoge verwachtingen in De Kuip niet waar te maken en is dit seizoen verhuurd aan Fortuna Düsseldorf. “Bozeník mag niet eens de veters van Dallinga vastmaken, hij is echt op alle fronten beter. Natuurlijk kun je zeggen: hij doet het nu in de Keuken Kampioen Divisie, maar ik ben ervan overtuigd dat hij een schot in de roos zou zijn voor Feyenoord. Die Dallinga is gewoon een lust voor het oog.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bozenik was 4 miljoen geloof ik. Als deze Dallinga voor weinig geld op te halen is zou het zeker een optie kunnen zijn want we zitten niet dik in het geld en ook niet dik in de spitsen. Linssen is een gelegenheidsspits en geen specialist op die positie en Dessers is gehuurd van RC Genk

19 november 2021 om 09:58

Rob Jacobs legt de lat (weer eens) te laag. Al toen Diemers nog bij Fortuna zat (en daar opviel) riep hij op radio Rijnmond dat het een schande was dat deze jongen nog niet bij Feyenoord speelde want die jongen kon alles! Dat hebben we gezien. Ik kan me niet voorstellen dat Dallinga kans maakt op minuten in het eerste en de stap van Excelsior naar Jong Feyenoord is een flinke omlaag.

19 november 2021 om 10:06

Diemers viel idd tegen. Deze Dallinga is echter pas 21 jaar en heeft een uitstekend moyenne al is het wel KKD niveau en geen Eredivisie dus of hij het niveau aankan is idd de vraag. Feyenoord zal wel snel een spits moeten gaan aanschaffen. Linssen en Dessers doen het niet slecht momenteel maar wil je echt hoge ogen gooien heb je toch wel een spits nidig die 20 plus goals maakt in een seizoen wat niet heel moeilijk hoeft te zijn op Eredivisieniveau

19 november 2021 om 10:16

Zo’n speler als Tom Boere had toch ook ongelooflijk veel gescoord maar bakte er vrij weinig van in de eredivisie? De stap van KKD naar top 3 in de eredivisie is echt wel heel groot. Betwijfel of dit niet verspilling is van het budget.

19 november 2021 om 10:22

@japie: met het huidige moyenne gaat Til die 20 ongeveer aantikken. Als Dessers en Linssen elkaar afwisselen maken ze bij elkaar ook ruim 20+ goals. Dan heb je toch hetzelfde resultaat? Liever zie ik wel een zeer sterke spits waarmee je ook in de Europa League uit de voeten kan. Daarbij heb ik mijn twijfels over zowel Linssen als Dessers. Voor Dallinga lijkt me dat helemaal een stap te hoog.

19 november 2021 om 10:37

Dat is zeker waar. Of Dallinga de oplossing is daar heb ik ook mijn twijfels bij maar een goede spits is sowieso meer dan welkom

19 november 2021 om 10:44

Zet Bozenik bij Excelsior neer en hij heeft ook zo'n moyenne. We moeten ook niet vergeten dat Dallinga niet bij Groningen mocht blijven

19 november 2021 om 10:58

Dan heb je de tekst niet goed gelezen.

19 november 2021 om 10:58

Ene keer heb je voor een paar ton een Tom Boere, andere keer een Vincent Janssen waar je 4300% rendement op pakt in 1 jaar. Het zijn wel gokjes die je kan nemen als de speler nog jong is en potentie laat zien.

19 november 2021 om 11:08

@azchelsea: Feyenoord heeft natuurlijk weinig geld en voor een paar ton zou je zo'n gokje kunnen wagen... maar wat is het perspectief dat je die jongen biedt? Feyenoord heeft geen Jong-team op hoog niveau. Als Dallinga niet meteen een versterking is dan valt hij dus buiten de boot en daar wordt hij ook niet beter van. Dan zou koop en meteen weer verhuren aan Excelsior misschien nog de beste optie zijn?

19 november 2021 om 11:41

@Bobiku29 daar twijfel ik dan weer wel aan. Die Bozenik kan er echt heel weinig van imo en die zie ik op dat niveau ook niet uitblinken

19 november 2021 om 10:06

Die jongen hadden ze met het geld van de boetes van dit seizoen op kunnen pikken.
En die hersenloze gasten blijven het maar goedpraten met zijn allen.
Verder ben ik wel benieuwd naar Dallinga, is een behoorlijke klinische spits. Zou het wel een leuk gokje vinden, zeker als Slot en Arnesen overtuigd zijn. Als hij eerst via Heerenveen of AZ gaat dan wordt hij weer te duur. Ben alleen bang dat Feyenoord het zich niet kan veroorloven iemand aan te trekken en dan te verhuren.

19 november 2021 om 10:17

Toch vind ik het makkelijk om dat te blijven benoemen. Het is zonde van het geld maar word wel ontzettend groot gemaakt. De boetes doen vooral pijn omdat we haast geen geld hebben, voor overige clubs die in europa spelen zijn de boetes wisselgeld. Wat overigens wel een reden is om boetes te gaan verkomen. Feyenoord had als enigste begroot dat er vorig jaar nog een half seizoen met volle kuip gespeeld zou worden, toen de club wist hoe slecht we er voor stonden (en moesten bedelen bij supporters) haalde ze toch nog even een dure 3e spits (pratto). Koevermans schijnt ook een zak geld mee te krijgen. We moeten nokken met de boetes maar het is niet de reden dat we nooit geld hebben.

19 november 2021 om 10:24

Nee, de reden dat we over de gehele linie geen geld hebben is natuurlijk wanbeleid van de afgelopen 20 jaar, daar heb je een punt, maar daar lijkt nu verandering in te zijn gekomen. Maar die boetes bagatelliseren, wat een groot deel van de supporters doet, slaat nergens op. Feyenoord moet letterlijk ieder euro omdraaien, dan is 300k aan boetes wel degelijk een groot probleem. En daar had je dus wel degelijk een dergelijke speler voor kunnen halen. Dit zijn gewoon dingen die voorkomen kunnen worden als supporters zich gedragen. Dat is een groot verschil met een miskoop, die met goede bedoelingen is gehaald in eerste instantie.

19 november 2021 om 10:41

Ben ik met je eens, maar om dat telkens erbij te halen. Dat een miskoop kan gebeuren is waar (al zie je aan onze dramatische transferresultaten dat dat structureel mis is gegaan) maar een Pratto halen (buiten dat het een miskoop was), kon gewoon niet. Ze wisten toen al dat het geld op was en je al 2 spitsen hebt lopen. Dat soort dingen raakt ons nog veel meer. Hopelijk krijgen we het gauw voor mekaar om de boetes terug te dringen maar het blijft een doekje voor het bloeden.

19 november 2021 om 10:04

"beter dan Bozenik" is niet de maatstaf.

Gewoon gegokt en verloren, that's all. Het ging tussen Strand Larsen, Abraham, Postema, en hem. Strand Larsen heeft goeie wedstrijden voor de FC gespeeld, Abraham werd voor een groot bedrag gehad (moet nog zijn draai vinden), en Postema had een goed seizoen gedraaid bij Den Bosch en liet in de invalbeurten veel draai zijn bij de FC. Dallinga had moeite bij de invalbeurten en kon er geen garantie worden gegeven dat hij veel minuten ging maken bij de FC. Daarnaast had hij een aflopend contract, dus tja. Maar enorm leuk dat hij het zo goed doet bij Excelsior. Betwijfel wel als hij Feyenoord mee kan zoals hoe de heren boven hebben aangegeven. Ik zou max twee seizoenen blijven bij Excelsior. Misschien gaan ze dit seizoen promoveren en kan hij het volgend seizoen laten zien in de Eredivisie. Dan kun je een betere inschatting maken als hij wel of niet het niveau aan kan.

19 november 2021 om 10:05

Helemaal mee eens!
Tegen den bosch en telstar is het makkelijk scoren, we hebben al genoeg van die eendagsvliegen gezien!

19 november 2021 om 11:11

Dallinga heeft weinig kansen gehad. Ik vond hem wel vrij goed wanneer hij inviel. Ik snap echt de keuze voor postuma niet. Dat is hard werken en niets presteren.

Als we hem halen dan zullen Arnesen en de scouts wel echt overtuigd moeten zijn dat hij aankomend seizoen al een toegevoegde waarde is. Er is denk ik geen geld voor aankopen als Antonucci die op langere termijn wellicht iets kan betekenen. Feyenoord wilde ook heel graag Dermane vastleggen maar ook daar is nu geen geld voor.

19 november 2021 om 10:35

Volgensmij moet Feyenoord nu helemaal niet naar een spits zoeken. We hebben al een prima spits en Dessers die komt er ook wel. Met een optie tot koop zijn we wel voorlopig goed.

19 november 2021 om 10:44

Al is Dessers met 2,8 miljoen (dacht ik) voor ons echt een dure aankoop. Ik weet niet of wij dat geld moeten uitgeven aan een reserve speler.

19 november 2021 om 10:53

Als we dat bedrag moeten betalen om hem definitief vast te leggen zou ik het niet eens zo veel geld vinden. Hij is de afgelopen weken echt goed bezig en zal zich ook moeten laten zien in wedstrijden vanaf het begin (RKC was het gelooof ik) dat was niet zijn beste wedstrijd. Het is geen niveau Pelle die er ff 20 inlegt maar ik ben wel echt benieuwd hoe veel goals hij maakt als hij een jaar in de basis zou staan.

En het feit blijft dat we niet veel geld hebben, dat is zo. Qua corona is er veel onzekerheid maar als er een paar spelers vertrekken kan het geld zo wel goed worden her investeerd. Er zullen waarschijnlijk eerst spelers wegmoeten voordat we een speler kunnen kopen (en dat is al veels te lang zo haha)

19 november 2021 om 11:28

Het klinkt niet veel maar wat je zegt met Corona zullen we nog een klap krijgen. Als ik zie wat er dit jaar aan transfergeld is uitgegeven, dan zijn Trauner,pedersen,aursness, Jahanbaskh voor minder gehaald, al weet je nooit precies hoe het zit en met bonussen. Verder denk ik niet dat Dessers echt een vaste basisspeler word. Linssen is te belangrijk met het druk zetten in dit systeem, wat het voor de rest van het team vaak makkelijker maakt. Dessers blijft wel echt een topwapen aan het einde van de wedstrijd.

22 november 2021 om 09:53

Ja, zeker in de huidige vorm blijft Dessers achter Linssen. En dat is prima, we hebben nu een spits die het systeem goed beheerst en ook veel goals kan maken. En dan met de reserve Dessers erachter heb je een goed stormram.
Klopt met die spelers die je noemt vind ik dat we ook veel geluk hebben gehad. Je shopt in een moeilijke markt waarbij de kans op slagen minder groot is. Toch zijn alle spelers wel van grote waarde. Al is Jahanbaksh nog niet in vorm nu.

Feyenoord moet hem helemaal niet halen. Het komt zo vaak voor dat een speler het lekker doet in de KKD (of eerder JL), maar er niets van bakt in de eredivisie (zie ook Muhren). Feyenoord moet gewoon Linssen en Dessers afwisselen, dat is voldoende scorend vermogen in de eredivisie om bij de eerste 3 mee te doen.

Misschien een gekke optie. Maar waarom niet luuk de Jong huren?

19 november 2021 om 14:25

Denk dat de hurende club een flink deel van z’n salaris moet overnemen, daar zit dan gelijk het grootste struikelblok denk ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren