Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord ontvangt recordboete na tweeluik met Union Berlin

Laatste update:

De UEFA heeft Feyenoord een recordboete opgelegd naar aanleiding van ongeregeldheden rond de dubbele ontmoeting met 1. FC Union Berlin in de Conference League. De Rotterdammers moeten een bedrag van 153.750 euro overmaken naar de bankrekening van de UEFA. Het totaal aan boetes dit Europese seizoen bedraagt nu 277.875 euro.

De thuiswedstrijd tegen Union Berlin op 21 oktober heeft Feyenoord de hoogste boete in de clubgeschiedenis opgeleverd: 91.000 euro. De Rotterdammers melden op de clubwebsite dat de boete bestaat uit drie delen. De UEFA bestraft de club voor het afsteken van vuurwerk (70.000 euro), het blokkeren van de trappen (11.000 euro) en het provocerend uiten van beledigende teksten (10.000 euro). Voor deze laatste twee bedragen heeft Feyenoord UEFA gevraagd om nadere motivering.

De uitwedstrijd tegen Union Berlin (1-2) leverde niet alleen drie punten op, maar ook een boete van 62.750 euro. De club krijgt een boete van 36.500 euro vanwege het afsteken van vuurwerk en 26.250 euro voor het gooien van voorwerpen. “De forse boetes voor de wedstrijden tegen FC Union Berlin zijn alweer de vijfde en zesde geldstraffen voor Feyenoord in de Europese campagne van seizoen 2021/22”, aldus Feyenoord. “In de voorrondes van de UEFA Europa Conference League kreeg Feyenoord na de thuisduels tegen FC Drita, FC Luzern en IF Elfsborg driemaal een boete opgelegd. Ook na het thuisduel in de groepsfase tegen Slavia Praag, eind september, werd Feyenoord beboet.”

“Feyenoord betreurt het ten zeerste dat de club dit seizoen al € 277.875,- aan boetes heeft moeten betalen aan UEFA en roept het hiervoor verantwoordelijke deel van de supporters andermaal op om te stoppen met bovengenoemde gedragingen die de club grote financiële en overige schade berokkenen”, benadrukt de club via de officiële kanalen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Letterlijk elke wedstrijd van Feyenoord is cashen voor de UEFA.

18 november 2021 om 14:36

Gewoon seizoenkaart prijzen en ticket prijzen omhoog gooien om het terug te verdienen. Betalen die ''supporters'' dan toch ook wel toch?

18 november 2021 om 14:43

Goed man. Jij moet in het beleidwezen gaan werken.

18 november 2021 om 14:52

Waar moet het anders van betaald worden? Verhalen op de daders gaat niet altijd en helaas zijn de mensen die dit doen vrij hard leers.

18 november 2021 om 14:53

Lijkt me niet dat je 95% van de supporters af moet gaan rekenen op de schade die 5% de club toe dient. Dan moeten ze lekker de prijzen voor de desbetreffende vakken omhoog gooien.

18 november 2021 om 14:53

Dus de "normale supporters" moeten hier ook de rekening voor gaan betalen? Lijkt me niet helemaal juist, het wordt tijd dat deze personen eens opgespoord en voor enige tijd buitengesloten gaan worden, naar een nette vraag vanuit de club luisteren ze toch niet.

18 november 2021 om 14:57

De hoogste boete die ik voorbij zie komen, die van het afsteken van vuurwerk in de Kuip is er toch 1 die volgens mij prima voorkomen kan worden door fatsoenlijk te fouilleren bij de ingang. Ik kan me goed voorstellen dat het overgrote deel van de supporters die hier niks mee te maken er niet op zitten te wachten om hiervoor gestraft te worden dmv hoge prijzen.

18 november 2021 om 14:59

Het zijn altijd dezelfde vakken. Dus als je nou voor die vakken de prijzen verhoogd?

18 november 2021 om 15:41

@skes14

De gehele evenementenbeveiligingsbranche heeft een bizar personeelstekort sinds de coronacrisis. Zeker in de eerste maanden zijn enorm veel mensen herschoold en naar andere sectoren verhuisd. Ook hebben winkels, objecten en bijvoorbeeld de GGD nu veel meer beveiligers nodig dan voorheen.

Feyenoord zou dolgraag iedereen goed fouilleren, maar daar is simpelweg de capaciteit niet voor.

18 november 2021 om 15:47

Het komt nog zover dat er geen uitsupporters meer mee mogen wedstrijd alleen thuis publiek.

18 november 2021 om 16:02

Ongeveer 3 euro per supporter uit- en thuiswedstrijd en 6 punten voor Feyenoord. Er is geen bewezen causaliteit maar ik denk wel dat vuurwerk bij draagt aan de sfeer en hierdoor punten kan opleveren.

18 november 2021 om 16:07

Want iedere seizoenkaarthouder moet extra betalen om het gedrag van enkele honderden eencellige te compenseren? Lijkt me eerder dat Feyenoord deze gasten op spoort en weert uit het stadion. En natuurlijk de kosten verhalen op deze gasten.

18 november 2021 om 16:18

@fiorenoord, iedereen goed fouilleren hoeft ook niet, alleen in het vak waar dit gebeurd. Dan maar iets langere wachtrijen, het is blijkbaar nodig.

18 november 2021 om 16:52

Union berlin versla je ook nog wel in een lege kuip hoor. Wat waren die slecht zeg. Echt ongekend dat zon ploeg europees speelt

18 november 2021 om 16:59

Bij ajax werden de fakkels ergens anders dan de ingang omhoog gegooid en daar gevangen door andere supporters.. dus dan heeft fouileren ook geen zin meer

18 november 2021 om 18:59

Dit probleem lost zich vanzelf op en het mooie is nog wel dat het de zogenaamde supporters rechtstreeks getroffen worden. Het gaat lekker zo in R'dam. Ik schaam mij als nederlander in het buitenland en hopelijk wordt de schade teruggevorderd op de verantwoordelijkheden. Ze helpen hun eigen club de vernieling in, letterlijk.

18 november 2021 om 19:02

Door dit soort gedragingen begrijp ik het volledig dat het kabinet heeft besloten om geen publiek meer toe te laten in de stadions, nu wordt het onder corona weggeschoven maar ze hebben wel gelijk als je de afgelopen weken zag, iedereen leek volslagen de weg kwijt die naar het voetbal ging.

18 november 2021 om 19:24

Ja maar ze kunnen fouilleren maar hoogstwaarschijnlijk ligt het allang binnen.
Het legioen zaal is namelijk in het stadion.

18 november 2021 om 20:46

Lachwekkend straffen tijdens een uitwedstrijd. Verantwoordelijkheid van de ontvangende partij lijkt me

18 november 2021 om 14:38

Ah joh… vuurwerk hoort er bij en het is in de prijs inbegrepen…// Cynische modus uit //Dit is serieus geld voor een club die in financieel zwaar water zit. Wanneer dringt dit door???

18 november 2021 om 14:53

Ik denk dat je het moet uitleggen in de vorm van een Nijntje-animatie o.i.d., want ik denk niet dat de mensen dit steeds doen bijzonder snugger zijn.

18 november 2021 om 15:32

Dit dringt niet door bij dit volk.

18 november 2021 om 14:54

Hoe dom zijn deze mensen ook? Het wordt de UEFA wel heel makkelijk gemaakt. Hoe vaak is er al een boete uitgedeeld voor het blokkeren van de trappen? Blijf gewoon op je stoeltje zitten met je doorgesnoven kop, maar dat zal wel niet stoer zijn.

18 november 2021 om 15:17

Simpel.... Verhalen op der supporters... De gewone supporter wordt dan als het ware ook gedwongen om relschoppers te melden en/of te stoppen...

18 november 2021 om 15:33

Daar gaat weer dik 3 ton aan weggegooid geld, niet door de club maar weer te danken aan die asociaal supporters die dit doen, feyenoord kon dit geld wel beter gebruiken, die lui hebben het verstand in de broekzak zitten, totaal geen goed woordje over ....

18 november 2021 om 15:48

UEFA heeft er dus baat bij dat Feyenoord de finale gaat halen. Prijzengeld weer beetje terug verdienen. Slim.

18 november 2021 om 16:12

Ja en daarom is de conference league ook geintroduceerd! NL stijgt op de coefficientenlijst en die hele league wordt terugverdiend met boetes van de Nederlandse clubs. Gratis Europees toernooi, fantastisch!

18 november 2021 om 20:44

Wellicht een reden voor de UEFA om Feyenoord lang in het toernooi te houden, kost ze zo niets aan premies

Belachelijk van de uefa... Oh kijk nu zijn wij het mannetje willen ze zeggen.

18 november 2021 om 14:28

uhm...ja...jij snapt het :

18 november 2021 om 14:29

Jaa echt belachelijk dat je als club zijnde je aan bepaalde regels moet houden! Ik denk dat de uefa 'fans' inhuurt die voor ongeregeldheden zorgen!!

18 november 2021 om 14:33

Bij zoveel clubs gaat het mis. Maar als uefa ziet Feyenoord verhogen ze automatisch de boete.

18 november 2021 om 14:35

Hoe zou dat toch komen? Niet omdat ze zich altijd zo braaf opstellen denk ik.

18 november 2021 om 14:40

Er zijn echt wel meer clubs die boetes krijgen.. alleen wij krijgen niet veel mee van het nieuws uit turkije of polen in Nederland. Ook Ajax heeft regelmatig boetes van de Uefa. Al spant Feyenoord wel de kroon. Is toch ook doodzonde. En aan het eind van t jaar klagen dat er geen budget is voor nieuwe spelers.. het budget aan veiligheid en boetes is bij Feyenoord extreem hoog in vergelijking met andere clubs

19 november 2021 om 10:20

@(gebrekaan)verstandvzake Hoezo zou het de UEFA in godsnaam kunnen schelen welke club t is die beboet wordt ?

18 november 2021 om 14:29

Iets geeft mij het gevoel dat jij 1 van die supporters bent die bij heeft gedragen aan de acties die tot deze boetes hebben geleidt.

18 november 2021 om 14:30

Ja laat die supporters lekker rellen toch. Ze doen niemand kwaad, sfeermakers zijn het.

18 november 2021 om 14:31

Ja, belachelijk dat de UEFA de (veiligheids)regels handhaaft..

18 november 2021 om 14:32

Op voorhand heb je toch regels afgesproken. Daar waren zowel Feyenoord als de UEFA bij. De UEFA focust zich vooral op het bouwbesluit stadions en brandveiligheidsregels enzo. Dan kan je halverwege het toernooi natuurlijk niet raar opkijken als je dan wordt bestraft voor een overtreding. We kunnen dat nu voor komende wedstrijden toch ook alvast voorspellen. Als Feyenoord ook maar blijft doen wat ze doen zonder beheersmaatregelen te treffen, dan zal dit alleen maar oplopen.

18 november 2021 om 14:35

@westend
Dat is natuurlijk onzin, dat is niet een overleg wat de UEFA met de clubs voert. Net als dat we in Nederland niet allemaal afspraken maken met de regering en dat dat vervolgens wetten worden.
Dit zijn zaken die opgelegd worden.

18 november 2021 om 14:42

Ja, en als je daar niet mee eens bent kan je er voor kiezen om niet mee te doen met dat toernooi. Je bent niks verplicht he. Net als je ook niet verplicht bent om uberhaupt supporters toe te laten. Zelfde als een ander contract: je weet bij voorbaat al waar je mee instemt. Kan je gewoon nalezen.

18 november 2021 om 14:45

Maar goed dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen. Feyenoord vraagt al jaren fans om zijn/haar gezonde verstand te gebruiken, maar dat is tegen dovemansoren. Want het het is zo sfeer verhogend daar moet Feyenoord wel een boete voor willen betalen.

18 november 2021 om 14:46

Als je de doelpalen maar blijft verplaatsen kan je altijd scoren. Geef nou gewoon toe dat je niet weet hoe dit soort dingen werken en dat je gewoon gal wil spuwen. Je haalt allerlei zaken door elkaar en komt vervolgens met een soort dooddoener. Geef het gewoon op.

18 november 2021 om 14:55

De regels worden niet afgesproken waar Feyenoord en de UEFA bij zitten hoor. Dit zijn gewoon regels die gelden vanuit de UEFA. Net zoals die er zijn bij de KNVB.

18 november 2021 om 14:56

@fiorenoord, als je meedoet aan een competitie van de UEFA horen deze regels erbij, dat weet je als je toetreedt. De afspraak is dus, jij mag meedoen aan de competitie en dan hou je je aan de regels die wij opstellen.

18 november 2021 om 14:56

Heb je het nou tegen mij?

UEFA Disciplinary Regulations
Artikel 16.c Vuurwerk

Annex A - List of disciplinary measures
eerste overtreding EUR 500 * aantal
tweede overtreding plus opvolgend EUR 500 + 50% * aantal

Dat is geen gal spuien. Dat staat er letterlijk. Vriend... Alleen dat je een regel stom vind, betekend niet dat hij niet bestaat.

18 november 2021 om 14:58

Ja Troy. En als je het niet eens bent met die regels en je wil niet onder die omstandigheden meedoen: dan ben je niet verplicht om mee te doen he. Je hoeft als land ook niet naar Qatar als je je niet inschrijft.

Dat is als naar Blijdorp gaan. Een pinquin meenemen. En het dan heel stom vinden dat dat niet mag en je een boete krijgt 'omdat je er niet bij was toen die regels werden opgesteld'. Je kan er ook voor kiezen om niet naar blijdorp te gaan...

18 november 2021 om 14:58

@spursfan96

En waar ontken ik dat dan? Die knul beweert dat er afspraken gemaakt zijn waar de clubs en Uefa beiden bij zijn. Dat is gewoon pertinent onwaar. De Uefa legt die regels op. Daar gaat geen overleg tussen club en bond aan vooraf.

18 november 2021 om 15:02

@westend

Geef nou gewoon op man. Je beweert letterlijk dat er een overleg tussen clubs en UEFA is geweest en dat daar afspraken zijn gemaakt. Dat is gewoon niet hoe het werkt; de bonden leggen regels op.
Dan kan je een copypaste van zo'n regel sturen, maar dat verandert niets aan de manier waarop die tot stand komt. Denk je nou echt dat de UEFA tijdens zo'n overleg alle partijen laat stemmen over de vraag of vuurwerk moet worden toegestaan of niet?

18 november 2021 om 15:03

Goos, begrijp je wel hoe contracten en inschrijvingen werken? Uberhaupt het oprichten van een club is het inschrijven (en conformeren) aan die UEFA richtlijnen en regels. Zelfde als een speler die met zijn volle verstand tekent bij een club (onder de voorwaarden in zn contract), doet Feyenoord hetzelfde. Daar ben je gewoon bij en meedoen (dus onderkennen) houdt in dat je je eraan conformeert. Dan kan je mij voor rotte vis uit gaan maken, maar je bent een beetje in de lucht aan het klagen. Je zet het neer alsof Feyenoord (wat trouwens gewoon mijn cluppie is) onterrecht wordt gedupeerd door het grote boze Uefa. Dat is gewoon niet waar. Dat doen ze uiteindelijk zelf

18 november 2021 om 15:04

Door mee te doen accepteer je dat die regels er zijn en maak je dus de afspraak je daar aan te houden. Het is inderdaad niet waar dat club en UEFA de regels samen hebben opgesteld, hij heeft wel een goed punt dat je als club de algemene voorwaarden accepteert en je niet verplicht bent mee te doen als de regels je niet zinnen.

18 november 2021 om 15:05

Haha, er valt met jou geen discussie te voeren zo te zien. Maakt niet uit. Geef jezelf nog een duimpie en fijne dag nog.

18 november 2021 om 15:17

De Uefa is een bond. De leden bepalen het beleid, ze kiezen namelijk het bestuur. De KNVB vertegenwoordigd de Nederlandse clubs. Die stemmen namens Feyenoord in met het beleid. Dus via de afvaardiging is Feyenoord akkoord met het beleid. Wil Feyenoord niet instemmen dan kunnen ze of uit de KNVB stappen of ervoor kiezen om niet deel te nemen aan Europese toernooien zoals Twente destijds. Om boetes te voorkomen kozen die ervoor zich niet in te schrijven.

18 november 2021 om 15:23

"op voorhand heb je toch regels afgesproken. Daar waren zowel Feyenoord als de UEFA bij. "

Blijf vooral de doelpalen verplaatsen zodat je niet hoeft te erkennen dat wat je stelt pertinent onwaar is. Je hebt nu zelfs het idee dat ik de Uefa een oneerlijke organisatie vind, terwijl ik je simpelweg aanspreek op je domme opmerking.

at Feyenoord heeft besloten dat deze voorwaarden acceptabel zijn klopt, zij accepteren dan ook gewoon dat zij een boete moeten betalen.

Accepteren van voorwaarden staat niet gelijk aan het mede-opstellen van deze voorwaarden. Zo is er al vanaf ver voor mijn geboorte een verbod op het lopen door een rood verkeerslicht. Doordat ik in Nederland woonachtig ben dien ik deze regel te accepteren. Als ik ervoor kies om toch door rood te lopen, kan dat bestraft worden met een boete.

18 november 2021 om 15:32

Fiorenoord als je mee doet met een toernooi van de UEFA ga je dus ook akkoord met de regelgeving die gesteld is. Je bent er dan dus zelf bij als je met deze regels instemt en dus is de afspraak wel degelijk wederzijds. Westend heeft volkomen gelijk, dit is gewoon genant.

18 november 2021 om 15:48

@jk-ajax

Neen, hij probeert met verhullend taalgebruik zijn gebrek aan inhoudelijke kennis te verbergen en maakt daarmee een duidelijke taalkundige fout. Als hij simpelweg had gezegd dat Feyenoord akkoord is gegaan met de regels die de UEFA oplegt, zou ik niet eens hoeven reageren.
"erbij zijn" is een mooi voorbeeld van verhullend taalgebruik, nogmaals; akkoord gaan met regels =/= aanwezig zijn bij het opstellen van regels.

18 november 2021 om 16:00

@fiorenoord, je kan nu wel de hele tijd ingaan op één regel uit zijn reactie die als je het precies nagaat niet juist is, maar zijn punt is meer dan duidelijk en ook hartstikke prima. Zou je sieren als je daar ook een beetje op in zou gaan.

18 november 2021 om 17:21

Zeggen dat iemand geen verstand van zaken heeft is een enorm zwakte bod van je fionoord. De persoon in kwestie laat wel degelijk inhoudelijke kennis zien, maar in z'n eerste post verwoorde hij dat inderdaad verkeerd. Het is geen vergadering waarbij de directeur van Feyenoord aanwezig is. Echter wordt in het vervolg van de discussie toch duidelijk wat Westend bedoelt, en ben jij het die een irritante aanvallende houding aangemeten houdt. Het is maar waar je je druk op maakt zeg, een verspreking een duidelijke taalkundig fout vinden en daar zo op los gaan, mijn hemel. Zullen we het er maar gewoon op houden dat Westend iets inderdaad verkeerd verwoord en dat jij een hele bak frustratie loslaat omdat je cluppie, wederom, slecht in het nieuws is?

18 november 2021 om 17:33

Laten we even wel wezen he, ik reageer op de stelling:

"belachelijk van de uefa"

Wat onzinnig is, want je wist op voorhand al waar je op beboet kan worden plus wat de bedragen zijn.

18 november 2021 om 14:34

Uit protest maar meer gaan rellen 'verstandvzake'. Dat zal de UEFA leren!

18 november 2021 om 15:14

Inderdaad belachelijk om steeds boetes op te leggen die niet werken.

Er had een wedstrijd zonder publiek moeten worden opgelegd.

En als het nog eens mis gaat uitsluiting.

18 november 2021 om 16:11

Ik durf te wedden dat jij zo een 'supporter' bent.

Bedankt “supporters”

18 november 2021 om 14:34

Als supporter hoor je achter je club te staan en dat doe je niet met dit soort debiel gedrag. Supporters kun je ze inmiddels niet meer noemen inderdaad.

18 november 2021 om 17:23

Wat een gejank joh meeste supporters in het stadion vinden dit hartstikke mooi, bovendien betalen wij die boetes zelf al is allang bij de ticketprijs inbegrepen

Wat een geld weer.. doodzonde voor Feyenoord.

Ayu paraplu die fans kunnen zich nooit aan de regels houden tatu tatu.

Neem aan dat dit verhaald gaat worden op die paar randdebielen. Fijn dat die de club zo te grabbel gooien

18 november 2021 om 14:30

Hoe zie je dat voor je? Er is niemand voor gepakt, laat staan dat ze de boetes op iemand kunnen verhalen.

Feyenoord kan gissen, maar dat zal nooit stand houden in de rechtszaal.

18 november 2021 om 14:45

Ik weet toevallig wat voor camera's in de kuip hangen. Daarmee kunnen ze zien of jij 's ochtends je tandjes gepoetst hebt.
Hier is dus echt wel wat aan te doen.

18 november 2021 om 14:57

Dan nog zit je met het probleem dat men een capuchon op kan doen waardoor niet iedereen dus kan worden gepakt. Evenals het probleem dat de camera's in andere stadions (bijv. Die van Union) wellicht minder goed zijn.

18 november 2021 om 15:12

@Grasnaaier

Ook ik weet wat voor camera’s er in de Kuip hangen, dus wat wil je daarmee zeggen? Het gaat er wel om wat je met die beelden kunt en doet.

Fijn die camera’s, maar er is niemand gepakt voor RKC-thuis, Slavia-thuis, Union-Thuis, Elfsborg-thuis of langer geleden Young Boys en NAC-thuis. Zoveel camera’s, zo weinig resultaat..

18 november 2021 om 16:33

Nee er valt weinig te verhalen. Helemaal juridisch. Het moment dat bjiv. fakkel word doorgegeven kunnen ze niks mee. De laatste persoon die hem langer vast houd kan zich altijd beroepen op het feit het vast gehouden te hebben tbv veiligheid. Zo zijn er meerdere wegen om vervolging / verantwoording te niet te doen.

18 november 2021 om 17:27

@Rkallan

Fakkels worden tegenwoordig bij Feyenoord niet meer doorgegeven, dat is iets van vroeger. Tegenwoordig heeft iedereen bivakmutsen en een zonnebril op, waardoor ze toch onherkenbaar blijven.

Vroeger, toen de fakkels nog wel werden doorgegeven, werd overigens iedereen gewoon gepakt die een fakkel in zijn handen had. Of je nou de eerste of laatste was, maakte niet uit.

Jaaa! Nederlands record! Wij staan bovenaan! Wzfwzb!

18 november 2021 om 14:33

Hou anders ff die amsterdamse afkortingen lekker bij je. En dat met een naam als Fiorenoord.

Als je speelt met een 12de man, kost dat ook transfergeld zo te zien. Als het zo doorloopt had je toch een prima spits kunnen aantrekken ipv boetes betalen.

18 november 2021 om 14:36

Waar heb je het over knul? Die afkorting staat duidelijk voor Wij Zijn Feyenoord Wij Zijn Bloedgeil.

18 november 2021 om 14:42

Westend heeft gewoon geen humor. Droevig

18 november 2021 om 14:44

Owja je hebt geen humor als je een term vanuit Amsterdam gaat gebruiken in een Feyenoord slogan: terwijl je verdorie zelf een Feyenoorder bent. Ik ga toch ook niet roepen Feyenoord Joden.... Je slaat gewoon de plank mis. Vind ik dan

18 november 2021 om 14:54

@schijntrap
Ik las net op zijn profielpagina dat hij uit een streng gelovig dorp komt. Dat hij een totaal gebrek aan zelfspot heeft verbaast me helemaal niets.

18 november 2021 om 14:59

Ik weet niet welke spits je denkt te kunnen kopen van een kleine 3 ton, maar dat zal geen prima spits zijn.

18 november 2021 om 15:04

@troy010

Daar kunnen we wel een halve Pratto voor huren ja!!11!

18 november 2021 om 15:48

Sowieso al die gedachte is kansloos. Om trots op te wezen...

Wat een volk loopt daar rond in Rotterdam helaas is de club daar dan de dupe van

Nederlandse voetbal fans zijn echt met afstand de meest debiele fans die er rondlopen.

18 november 2021 om 14:29

Er zijn er genoeg in het buitenland, Engelse, Grieken, Russen en dan kan ik nog wel een uurtje doorgaan met lijstjes maken..

18 november 2021 om 14:36

Makkelijke populistische uitspraak. Waren er geen Engelse fans de trein uit gejaagd door Franse fans, omdat ze een kleurtje hadden? Oerwoudgeluiden in het oostblok. Rellen en supporters op het veld bij Lille.

Het is natuurlijk een kansloze gebeurtenis (want je kan je geld wel beter besteden), maar om het nu alleen aan Nederland te wijten is wat kortzichtig. Lijkt me eerder een globale trend.

18 november 2021 om 14:44

Laatste tijd gebeurt het vaker dan in andere landen, iedere weekend is het wel ergens raak met vuurwerk of rellen. Dat zie ik nergens anders gebeuren.

18 november 2021 om 17:30

Omdat het hier niet op voorpagina komt, betekend het niet dat er niets gebeurd in Europa. Neem voor de gein eens een kijkje op de verschillende hooligan/ultra pagina’s op Facebook en Instagram (zoals GruppaOF) en je zult zien dat de hooligan-scène in Europa levendiger is dan ooit. Dit geldt dus niet alleen voor Nederland, maar ook voor België, Spanje, Italië, Frankrijk, Portugal en vooral het Oostblok.

18 november 2021 om 14:36

Gaat in andere landen ook van tijd tot tijd goed los hoor. Kijk maar naar het recente supportersgeweld in bijvoorbeeld de Franse competitie.

De club bedankt natuurlijk de personen die zich in de naam van de club misdragen. Verhalen op de betrokken “nepsupporters”

18 november 2021 om 14:37

Veel van die gasten zitten in dat stadion met een uitkering. Dan kan je wel een boete verhalen, maar daar valt niks te halen. Kunnen ze simpelweg niet betalen. Feyenoord zou ook eens kunnen kijken naar preventieve maatregelen (zoals ze bij PSV en Ajax ook hebben gedaan) en de kaartprijs opschroeven (meer geld voor een kaartje zorgt ook al voor selectie aan de deur).

18 november 2021 om 16:04

Als een persoon inkomen heeft bijv uitkering kan daar beslag op gelegd worden. Daarnaast hebben mensen ook bezittingen waar je beslag op kan leggen. En weet dat evt partner ook betrokken kan worden bij inning schulden.

Meen dat goedkoopste kaarten ong 35 euro per wedstrijd zijn. De trouwe uitsupporters die bijna geen enkel uitwedstrijd missen zowel nationaal als internationaal zijn de diamond en gold card houders. Groot gedeelte van deze supporters hebben hun plekkie op de noordzijde.
En jaar in jaar uit, elke wedstrijd bezoeken gaat je echt niet lukken met een bijstandsuitkering. Je aanname vind k ook dat je e plank volledig mis slaat

18 november 2021 om 17:29

Nou ja een van de basisoorzaken waarom het nieuwe stadion niet is doorgegaan is ook dat daarmee de prijs van de kaarten omhoog zouden moeten, en daar was juist de kritiek op omdat je dan veel van je huidige supporters zou verliezen. Ik baseer me dus op de docu op Disney over Feyenoord en de commentaren van de tegnestanders van het stadion.

18 november 2021 om 19:32

Krijgen ze een uitkering om in dat stadion te gaan zitten?

18 november 2021 om 14:38

Misschien zijn het wel uefa mensen undercover met een feyenoord shirt aan.

Dit zijn de ‘echte’ supporters. Je club elke Europese wedstrijd een oor aan naaien. Ze zouden voor zulk uitschot net als in Engeland meldplicht moeten invoeren.

Is een hoge boete, maar laat die debielen maar een keer voelen wat ze de club telkens aandoen. Dan praat ik zowel over charismatisch als financieel.

maar t is zoooo mooi joh...dat vuurwerk en zo. Machtig...dat voegt echt wat toe!

18 november 2021 om 14:40

Het sarcasme druipt er vanaf, maar je kan toch niet ontkennen dat het sfeerverhogend is. Gezien de boetes kunnen ze beter naar alternatieven zoeken (zowel club als supporter). Ik vind het ook nog steeds een beetje kansloos dat Feyenoord ook maar in de slachtofferrol onderuit gezakt gaat zitten en elke keer weer verbaast is dat het gebeurd. Als Feyenoord ook niks doet (preventief, controle en de wijze waarop dat stadion in gebruik wordt genomen: lees staan op trappen), dan kan je natuurlijk wel verwachten dat er niks gaat gebeuren.

18 november 2021 om 14:49

Laat het gewoon door de club organiseren.

18 november 2021 om 17:25

Is niet hetzelfde. Allemaal klapvee in de comments hier. Feyenoord zelf vind dat vuurwerk ook helemaal prima en de spelers vinden het ook geweldig. Waarom denk je dat het allemaal maar binnenkomt

Ahjo, zit toch in de ticketprijs verwerkt. Lekker sfeerverhogend en we hebben 2x gewonnen. De grooste jankerds pakken als eerste hun mobiel om het te filmen haha

18 november 2021 om 14:32

Zou de ticketprijs echt 3.50 euro omhoog zijn gegaan om een boete van anderhalve ton te dekken? Dat lijkt me een fabeltje..

18 november 2021 om 14:36

Voor Praag uit betalen we 69 euro en 38 euro. Grote kans ja

18 november 2021 om 17:41

Die prijzen gaan omhoog om de tokkies te weren. Ik zou zeggen, maak het nog duurder.

18 november 2021 om 14:38

Welja, waarom zou je wangedrag afkeuren? Lekker aanmoedigen!

18 november 2021 om 14:42

ja joh, geld zat. Als de mensen op de tribune bereid zijn dat geld te betalen, kan feyenoord het sowieso beter gebruiken voor transfers of andere nuttige dingen dan het aan de uefa schenken.
Je zult er maar blij mee zijn....

Het was weer eens een kwestie van wachten tot de boete op de mat zou verschijnen. Wat is dit toch ontzettend zonde, met name als je rode cijfers maakt. Zo benadeel je je club alleen maar helaas..

doen ze goed zo zonder geld.
nog ff en dan is het geld voor volgend jaar ook op

Niets nieuws onder de zon dit, iedereen had dit al aan zien komen natuurlijk.

Kan Feyenoord mooi een gedeelte van de winst van de kaartverkoop van Slavia Praag-uit gebruiken hiervoor, €70 voor een wedstrijdkaart slaat natuurlijk nergens op.

18 november 2021 om 14:42

Er waren ongeveer 960 kaarten beschikbaar voor het uitvak in Praag, deze kaarten zijn volgens UEFA-richtlijnen geprijsd. Feyenoord wilde echter meer plekken, omdat er sowieso meer vraag gaat zijn dan 960 kaarten. Volgens de UEFA-reglementen vallen de prijzen van deze ‘additionele kaarten’ buiten het maximum bedrag van € 35,- dat mag worden gevraagd voor het reguliere uitvak. Slavia heeft dus voor de extra vakken die beschikbaar zijn gesteld gewoon een buitensporig hoge prijs gevraagd. Dit valt buiten de invloedsfeer van Feyenoord. Feyenoord is hierin dus niet degene die dikke winst maakt, maar Slavia Praag. Het enige wat je dan had kunnen zeggen is: 'dan nemen we geen extra vakken', maar in dat geval had Feyenoord weer gezeik gekregen van de supporters dat er zo weinig kaarten beschikbaar zijn. Nu gaat het gezeik om de hoge prijs, dus je kan het blijkbaar nooit goed doen.

18 november 2021 om 16:00

@madco123

Ik ken het verhaal en de reden achter de ticketprijzen. Echter is het bij Feyenoord structureel raak met te hoge ticketprijzen, waarbij je niet telkens naar de thuisspelende partij kunt wijzen.

Om maar een voorbeeld te noemen: Cambuur uit dit jaar, waar Feyenoorders €41 (!) moesten betalen om in het uitvak te mogen zitten. Bij de prijs inbegrepen zaten dan bijvoorbeeld een busticket, maar ook de voorzieningen (zoals toiletten) bij het omwisselpunt. Al deze kosten zijn al jaren bovenmatig hoog en kunnen veel goedkoper geregeld kunnen worden. Dát is mijn kritiek op Feyenoord en de ticketprijzen, niet dat het kaartje an sich zo hoog is tegen Slavia Praag.

18 november 2021 om 16:14

@jjr12
Als k het goed heb word bij elke uitwedstrijd opbouw van ticketprijs weergegeven.
Zo word er getracht transparante te leveren betreft de ticketprijs.

Is het Feyenoord die te duur afneemt, of zijn het de aanbieders de structureel hogere prijzen hanteert, wetende dat afnemer weinig keus heeft?
Club Feyenoord verdient nauwelijks, legt eerder toe bij verkoop van kaarten uitwedstrijden

18 november 2021 om 17:36

@rkallan

Er wordt inderdaad sinds dit jaar een opbouw van de ticketprijs weergegeven, maar die is vrij basic waardoor je er als supporter weinig aan hebt. Bijvoorbeeld tegen Cambuur waren de kosten van de bus evenveel, of je nou de bus pakte vanaf Rotterdam of vanaf 15 km van Leeuwarden. Hierdoor neig ik toch sterk naar de verklaring dat Feyenoord te duur afneemt.

18 november 2021 om 17:59

Oke, in dat geval snap ik wel meer waar je vandaan komt. Ik heb ook meegekregen dat er onder de fanatieke uitkaarthouders nogal wat gedoe was om de prijs voor de uitwedstrijd tegen Cambuur. Ik geloof echter wel dat Feyenoord deze prijzen zo schappelijk mogelijk probeert te houden, maar dat dit door omstandigheden niet altijd lukt. Wellicht dat er hier inderdaad nog wat ruimte voor verbetering is, zoals bij het regelen van de bussen (andere busmaatschappij) of andere voorzieningen.

Dat de conference League niet veel oplevert is duidelijk, maar op deze manier kost het je alleen maar geld, toch jammer dat een kleine groep mensen het weten te verzieken voor iedereen..

18 november 2021 om 14:32

Dit is lichtelijk overdreven, aangezien ze alleen al per overwinning ruim €500k hebben gekregen. Dat er nu wat van die premie afgaat is duidelijk, maar het is zeker niet zo dat deze wedstrijden ze geld hebben gekost.

Gaat dit om ongeregeldheden in het stadion? Anders vind ik het wel een beetje een bijzondere straf. Elke gek kan een shirt kopen van een team en gaan rellen. Zo jammer dat deze 'fans' de Feyenoord naam besmeuren.

18 november 2021 om 14:34

Moet je de tekst lezen. Trappen bezet houden en vuurwerk.

18 november 2021 om 14:35

Wat dacht je van het niet vrijhouden van de trappen en vuurwerk afsteken in het stadion bij UEFA wedstrijden ?

De teller van dit seizoen staat toch al bijna op een half miljoen. Feyenoord is spekkoper bij de uefa

18 november 2021 om 14:32

"het totaal aan boetes dit Europese seizoen bedraagt nu 277.875 euro."

Heb je het artikel gelezen, of kom je alleen even je mening spuwen?

18 november 2021 om 14:40

Ik vernam dat het bedrag nog hierop bovenop kwam, ken soms lastig zijn.

Feyenoord begint de voornamelijkste inkomstenbron te worden van de UEFA heb ik het gevoel.

Van het totaalbedrag aan boetes kun je gewoon een woning kopen in de huidige (op hol geslagen) huizenmarkt. Pijnlijke bedragen voor een club die het financieel al moeilijk heeft.

18 november 2021 om 14:33

Als jij me een woning kan aanwijzen voor 277.875 euro mag je me even een PM sturen!

18 november 2021 om 14:38

Het is off-topic, maar letterlijk vandaag nog iemand gesproken wiens schoonzus haar woning had verkocht voor circa 270.000 euro.

Ze had het tien jaar geleden gekocht voor ongeveer 150.000.

18 november 2021 om 16:55

Er staan op Funda 5.059 huizen en 3.846 appartementen te koop tot EUR 275.000. Graag gedaan

Als supporters schijt hebben aan regels zoals het vrijhouden van trappen en het afsteken van vuurwerk in het stadion, krijg je dit.
Uitermate triest dat het over het randgebeuren moet gaan.

Je kan ondertussen beter geen Europees voetbal spelen als Feyenoord zijnde. Kost meer geld dan dat het oplevert.

Valt me nog mee allemaal. Stelletje mafkezen iedere keer.

Er zal altijd een percentage van de bevolking zijn die de staat nooit iets oplevert, maar louter geld kost. Daar is deze groep "supporters" het beste voorbeeld van. Ongekend zeg... en dit plant zich nog voort ook.

Dit loopt de spuigaten uit , ik vind het ook mooi om te zien en het is sfeerverhogend,geeft een kick aan de spelers enz enz,maar het benadeeld de club op een vreselijke manier.En nog effe dan word de straf heel anders,want wie niet kan luisteren moet het dan maar voelen.Nu werkt die corona ook niet echt mee kwa fouilleren enzo.

Ruim 1/4 van de opgestreken 1 miljoen dus verdampt. Zonde voor de club en zonde dat clubs structureel blijven weigeren bedragen te verhalen op de daders.

18 november 2021 om 14:41

Hou je even bij de feiten jongen. Er is vanaf de plaatsing voor de groepsfase tot heden 4.606.000 euro verdiend aan Uefa-prijzengeld. Dat is 6%, eerder 1/17 dus.

18 november 2021 om 16:51

Nederlandse staat hoeft helemaal niks e vergoeden betreft vernielingen Berlijn. Waar overigens de berlijnse Politie sprak van een goede rustige verloop, probeer jij enkel sensatie te zoeken en populistische uitspraken te doen.

Die 150k boete is allang ingecalculeerd en opgenomen onder kopje onvoorziene uitgaven

Feyenoord geweldige club,zonder bulshit eromheen bezorgt het me altijd kippenvel als ik het publiek hoor zingen,jammer van al het gezeik eromheen..ik ben bang dat het voor de gemiddelde supporter hier in Nederland straks echt allemaal afgelopen zal zijn

Ik vindt dit maar sneu voor de trouwe supporters van feyenoord, kun je toch geen echte supporters noemen die fit veroorzaken

6 boetes voor de CL in 4 wedstrijden, dat zal een nieuw record zijn. Gelukkig gebeuren dit soort dingen bij alle clubs dus is het onredelijk om te stellen dat de supporters van feyenoord die dit doen compleet debiel zijn.

Voor de UEFA is het prettig voor de portemonnee Feyenoord zolang mogelijk in het toernooi te houden.

Verkopen jullie toch Jahankabasch, staan jullie weer quite

Idioot gewoon dat clubs verantwoordelijk worden gehouden vd schade die individuen die zich hooligans of fans noemen doen.

Ik ben oprecht overtuigd als het OM en instanties de daders tot in de poorten van hel najagen en laten betalen voor de aangerichte schade dan waren er minder idiote schuim der aarde geweest die tijd had om te rellen. Immers moeten ze werken om hun relschuld af te betalen.

Nog meer op een houtje bijten…

Hoewel voor de meeste clubs de boetes wisselgeld is, is het voor ons helaas veel geld. Dat we als club geen geld hebben, daarin spelen de supporters een minimale rol. Maar het is wel een reden om de boetes te beperken om de club te helpen. Toch blijft Feyenoord zelf hierin ook vrij naief en maakt het rare keuzes. Ik ben zelf het hele seizoen (dus ook Europeese wedstrijden) niet gefouilleerd. Om het staan op de trappen tegen te gaan is er besloten minder kaarten te verkopen aan de gele zijde maar geven ze vooraf aan de europese wedstrijden wel een feest aan de gele zijde waar de rest van het stadion ook welkom is, en als je eenmaal aan die kant van het stadion bent, kom je ook vrij gemakkelijk de tribune op. Uiteraard moeten supporters zich gedragen maar je moet je als club toch wapenen tegen een groep die overal lak aan hebben. Niet alle 45.000 zullen zich keurig aan de regels houden. Hoewel ik zelf ook niet de oplossing weet, zal Feyenoord toch ook zelf kritisch moeten gaan kijken hoe ze de dingen aanpakken. Het houd niet vanzelf op helaas.

18 november 2021 om 16:45

Ligt er aan welk vak je zit, Tijdstip betreden stadion, stewards die personen herkennen als rustig, niet kwaad willend worden sneller door gelaten.
Zelf neem ik plaats aan de groene zijde. Ik weet dat er paar keer iedereen werd gefouilleerd. We pas na dik 20min begin wedstrijd het stadion konden betreden. En we kwamen des tijds ruim op tijd aan omdat we paar jonge kiddo's mee hadden en het ook al aangegeven was dat er strengere controle plaats zou vinden.

19 november 2021 om 07:06

Maar was dat dit seizoen ook of nog voor corona? Op de gele zijde werden we altijd wel gefouilleerd maar alleen dit seizoen niet meer.

20 november 2021 om 18:43

Die actie van iedereen fouilleren was voor corona. Sinds corona heb ik het stadion niet meer bezocht. Nog wel mijn SCC.

Er zijn toch eenvoudige oplossingen te vinden voor dit soort incidenten. Steekproefsgewijs fouilleren en als de betreffende persoon vuurwerk bij zich draagt met onmiddellijke ingang een stadionverbod geven.

18 november 2021 om 16:03

Zodra men gepakt wordt met vuurwerk in of rondom het stadion, volgt al automatisch een stadionverbod. Het probleem bij Feyenoord is echter dat ze een structureel personeelstekort hebben (wat inmiddels heel Rotterdam weet), waardoor er nauwelijks stewards aanwezig zijn die fouilleren bij wedstrijden in de Kuip.

Als de UEFA nu de boetes doneert aan landen om problemen als onderbetaalde zorg en de huizenmarkt op te lossen zijn we binnen 5 jaar van alle problemen af

Fijn zulke supporters die telkens weer hun club in een kwaad daglicht stelt. Iedere Europese wedstrijd mag Feijenoord weer de knip trekken voor de UEFA

blijft raar dat een club hier voor bestraft wordt. Uefa moet zich inspannen om deze rekening zelf te innen bij de veroorzaker. Feyenoord kan hier weinig aan doen. Of zie ik dit verkeerd?

18 november 2021 om 17:01

Jup, dat zie je verkeerd. Feyenoord is eigenaar en dus verantwoordelijk wat er binnen hun hekken gebeurd. Doe boetes zijn volgens de regelementen ook nog oplopend (vuurwerk startend van 500 euro per stuk vuurwerk en dan steeds plus 50%). De club is verantwoordelijk, dus die zullen dan maatregelen moeten treffen om te zorgen dat de eigen supporters de club geen geld kosten. Feyenoord kan fouilleren, de prijs omhoog gooien, stadionverboden introduceren, een vak leeg houden, supporters aanspreken, toezicht organiseren of weet ik veel wat. Maar de UEFA ziet ook: Feyenoord doet verder niks aan de eigen supporters.

Aardige boete, de verantwoordelijken zullen nu wel gaan nadenken. Oh nee, natuurlijk niet, want daar blinken ze niet in uit. Deze mensen bereik je niet met een oproep 'om het niet meer te doen'. Jammer voor Feyenoord.

Man man man.. gedraag je nou eens.

Jammer voor een club die het financieel al zo moeilijk heeft, maar ach , die stumperd hebben een leuke avond gehad en hebben stoere verhaaltjes voor hun vriendjes. Komen nog een paar wedstrijden dus die gaan het half miljoen ook nog wel aantikken.

3 ton… Dat is niet niks als je bekijkt dat je maar een eigen vermogen hebt van 1.5 miljoen…

Lekker man. Met ze alle effe onze echte die hard supporters bedanken! Topgasten, echt.

Vakken waar het vuurwerk vanaf komt gewoon sluiten de volgende wedstrijd.

You get what you accept toch? Overal hangen camera's. Alles wordt gefilmd. Verhalen op de daders. De echte supporters zal het ook niet goed vinden wat een kleine groep aanricht. Die vinden het ook verschrikkelijk wat hun club moet betalen. Maar ja.. dan moet je wel consequent zijn en uitvoeren

Haha, fantastisch dit. Die super supporters aka het Legioen laten zich weer in positieve zin gelden.....

Ben benieuwd wanneer deze idioten zich eens gaan realiseren dat Feyenoord geen geld in kas heeft voor dit soort taferelen. Je maakt je eigen club kapot zo.

Vandaar dat ze niet genoeg hebben voor een nieuw stadion. Dat word door de "supporters" opgemaakt aan nuttige zaken. De club zou dit moeten verhalen op deze personen. Is het zo afgelopen. En een stadion verbod uiteraard. Schandalig gedrag t.o.v. je eigen club.

Echte fans, mijn hoela. Zou haast denken dat het Ajaxsupporters zijn die koste wat het kost Feijenoord kapit wilken maken

Tja het hoort er gewoon bij bij een europees avondje Feyenoord het voelt dan dubbel dat het dan zoveel kost

Laat die zgn supporters die boetes maar betalen....⚽⚽

11.000 bestaat uit spreekkoren. Er is niets ergs geroepen in het stadion dat een boete van 11.000 goed praat. Onmogelijke bedragen weer

Zullen wel dezelfde gekken zijn die ook mensen bedreigen… hebben ze zelf niet door dat ze de club maar de kloten helpen? Zijn ze nou echt zo dom joh? Er hangt hierdoor echt een grote donkere wolk boven Feyenoord, doodzonde want geen andere club in Nederland kan de sfeer in de Kuip evenaren…

Zogenaamde feyenoord hoolies zijn wel echt koning in het ingooien van eigen glazen.. Man wat kut volk om voor je club te hebben deze gasten. Medelijden met 't bestuur en de normale supporters daar die hier keer op keer mee geconfronteerd worden.

De uefa heeft een goeie sponsor Zo!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren