Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rafael van der Vaart: ‘De allerslechtste wedstrijd die ik van hem heb gezien’

Laatste update:

Rafael van der Vaart is dinsdagavond niet te spreken over het spel dat het middenveld van Oranje op de mat heeft gelegd. Het Nederlands elftal was in de beslissende WK-kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen met 2-0 te sterk, waardoor een rechtstreeks ticket voor het toernooi in Qatar werd afgedwongen. Pierre van Hooijdonk geeft aan dat hij Oranje desondanks ‘angstig’ vond spelen, en Van der Vaart denkt dat het gebrek aan vertrouwen met name te maken heeft met het ‘onzichtbare’ middenveld.

“Ik vond dit Nederlands elftal niet lijken op het Nederlands elftal dat we voor Montenegro hebben gezien”, vertelt Van Hooijdonk tijdens de nabeschouwing bij de NOS. “Hier zat echt veel angst in. Noorwegen werd wel gelokt, maar ze probeerden zich er ook niet onderuit te voetballen. Er werd snel gekozen voor een lange bal; het is eigenlijk niet Nederlands om dat te doen. Dus je zag dat er echt spanning zat in dit elftal”, aldus de analyticus, die desgevraagd aangevuld werd door Van der Vaart.

Een 4,5 voor de slechtste speler van Oranje tegen Noorwegen

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de spelers van Oranje. Lees artikel

“Waar die angst en spanning vandaan komt? Kijk, te veel spelers geven niet thuis. Davy Klaassen speelde vanavond de allerslechtste wedstrijd die ik van hem gezien heb. Frenkie is niet top, en ook Wijnaldum zie je bijna niet. Ga dan maar eens voetballen... Frenkie vond ik niet goed, want je mag gewoon meer van hem verwachten. Al maakte hij wel weinig fouten. Hij was gewoon onopvallend. Maar goed, het stond en ze gaven weinig weg”, besluit Van der Vaart.

Tijdens de nabeschouwing op ESPN geeft ook Hans Kraay jr. te kennen dat hij ronduit teleurgesteld is in het optreden van de middelste linie. “Heel verschrikkelijk slecht middenveld. Wijnaldum en Klaassen hebben allebei zó weinig balcontacten gehad. Het was ook helemaal niet tegen een ploeg die messcherp dekte. Noorwegen was verschrikkelijk. Noorwegen is een heel, heel, heel verschrikkelijk matig ploegje zonder Haaland.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laten we hopen dat Gravenberch zit snel en goed ontwikkelt nu Ajax verder komt in Europa, zodat hij er over een jaar klaar voor is om in ieder geval Klaassen of Wijnaldum te vervangen uit de basis.

16 november 2021 om 23:38

Gravenberch? Laat hem eerst leren 90 min goed te spelen. Wordt echt teveel gehyped.

17 november 2021 om 15:47

Dat zegt ie toch? dat ie zich snel en goed moet ontwikkelen gezien ie slecht speelt laatste tijd? is in potentie nog steeds een van de beste opvolgers. speelt een matig seizoen maar nog steeds niet van het zo slechte dat je denk dat het niet meer goed komt. Speelt nog steeds basis bij Ajax gezien hij het dus toch beter doet dan de meeste daar. mocht hij dus in het aankomende jaar zn vorm terugvinden plus nog een stapje er bovenop kan ontwikkelen dan is hij toch wel basiswaardig voor oranje? Ik zie het in elkgeval eerder goedkomen met gravenberch in dat jaar dan Klaassen. Werd overigens volledig terecht gehyped gezien hij vorig jaar bij een van de sterkhouders hoorden met zijn 18 jaar en juist in de wedstrijden tegen liverpool etc als een van de betere die wedstrijd werd gezien.

16 november 2021 om 23:48

Moet die zich wel flink ontwikkelen, volgens mij heeft die jongen nog geen goede wedstrijd gespeeld dit jsar

17 november 2021 om 07:18

Wordt een beetje moe van dat gezeur over de Jong. We verwachten van een controlerende middenvelder dat hij speelt als Messi, gaat echt nergens over…

17 november 2021 om 08:54

Hij is gewoon bij lange na niet de Jong van Ajax. Komt zelden een man voorbij en speelt alles breed of terug. Tevens komt hij zelden op de helft van de tegenstander. Hij speelt te ver naar achter om echt belangrijk te zijn voo Oranje.

17 november 2021 om 10:00

Geen Messi… maar een beetje meer Xavi of Iniesta zou geweldig zijn. De Jong draait een paar x leuk open en men vind hem een van de betere middenvelders van de wereld.

17 november 2021 om 08:43

Gewoon Berghius.

Frenkie had vandaag dan wel continu 3/4 man in z'n nek

16 november 2021 om 23:41

Balveroveringen van Frenkie waren wel echt on point vandaag. Voor de rest bood niemand zich echt aan, dan kan je ook moeilijk de bal voorin afgeven.

Klaassen en Wijnaldum samen kan gewoon niet, dit is hetzelfde als Sneijder en Van der Vaart toen. 1 loper is genoeg. je hebt naast Wijnaldum of Klaassen een creative speler nodig met een mooie dribbel en een goede steekpass.

16 november 2021 om 23:41

Wie heb je in gedachten als creatieveling op het middenveld?

16 november 2021 om 23:46

De Roon natuurlijk! Gaf binnen 1 minuut een steekbal die Klaassen en Wijnaldum in de 70 minuten ervoor nog niet een keer hebben gegeven.

16 november 2021 om 23:47

Berghuis. Daar speelt hij bij ajax ook.

16 november 2021 om 23:52

Ik zou Berghuis best eens op 10 willen zien in Oranje inderdaad. Alleen zonde dat we verder zo dun in de rechtsbuitens zitten, dan moet Stevie zijn vorm van vandaag vaker ten tonele brengen!

17 november 2021 om 00:04

Precies

17 november 2021 om 03:46

Ik zou het middenveld frenkie - Gini - Berghuis wel eens willen zien. Zit heel veel voetbal in. Moeten wel de backs goed doorschuiven om het middenveld goed bezet te houden . En o danks zijn dramatische invalbeurt ben ik toch nog fan van Koopmeijers, als die meer internationale ervaring heeft opgedaan..

17 november 2021 om 07:37

Berghuis op rechtsbuiten is het ook allemaal net niet in Oranje, dus hopelijk kan hij inderdaad op 10 worden geprobeerd.

17 november 2021 om 08:20

Wijnaldum is gewoon klaar wat mij betreft. Ik kan me de laatste wedstrijd dat hij niet onzichtbaar was niet meer heugen.

17 november 2021 om 09:24

Je vergelijking loopt een beetje scheef, want van der Vaart en Sneijder waren nou net spelers die juist wel creatief waren en geen lopers.

Ik snap niet dat iedereen hier zo veel mee bezig is. Dit is echt het saaiste en minst creatieve Nederland wat ik in twintig jaar gezien heb. Toen we er tegen Ierland uit vlogen hadden er een leuker én beter team.

Viel me op dat zodra Klaassen werd gewisseld en Gini op 10 kwam, Gini ineens beter begon te ballen. Ben er ook nog steeds van overtuigd dat je met Frenkie-DeRoon-Gini een middenveld hebt wat het best in balans is. Hiermee kan Frenkie ook wat losser voetballen op 8, nu staat hij op 6 en lijkt alles zo risicoloos omdat hij bang is de bal te verliezen. Hij speelde toen op het begin toch ook met de Roon naast zich? Toen was hij geweldig met Gini op 10.

16 november 2021 om 23:39

Eens. Met frenkie gini en de roon heb je het beste middenveld. De roon wordt echt enorm onderschat in NL. Hoort gewoon in de basis.

16 november 2021 om 23:52

De Roon is gewoon zo'n type Alvarez, Sangare, die worden nooit echt gewaardeerd in Nederland. Juist zijn dat soort spelers de belangrijkste schakels van je middenveld, ze laten de nummer 8 en 10 beter voetballen in mijn ogen.

17 november 2021 om 00:11

De Roon heeft echter ook mindere interlands gespeeld, en toen werd die finaal afgemaakt. Sommige kritieken waren terecht, want hij tikte veel terug en liep te slapen op het middenveld wanneer hij het spel moet gaan maken. Je kunt beter geen vast middenveld hebben bij het Nederlands elftal. De basis bij Frenkie en Gini houden, en dan De Roon tegen sterkere tegenstanders met het slot op de deur, en bij mindere tegenstanders focussen op Klaassen of Berghuis. Het probleem met De Roon is soms dat hij vaak zonder zelfvertrouwen een pass gaat geven. Heb bij Atalanta gezien dat hij over een goeie crossbal beschikt, maar die durft hij niet te geven dan bij het Nederlands elftal. Weet niet als dat te maken heeft met instructies of dat hij enorm zenuwachtig is. Hij moet gewoon het middenveld van de tegenstanders uitschakelen en simpele passes naar voren geven. En als het echt niet kan, een tikkie terug. Qua dribbelend vermogen moet je het niet van hem hebben.

17 november 2021 om 00:28

@fcgrun050 Klopt, maar dat is ook wel weer typisch Nederlands he. Wanneer de Roon een foutje maakt word hij afgemaakt en naar de kant gehaald en niet meer opgesteld, wanneer een Frenkie dit doet word er een keer gevloekt en is het klaar. Ik ben zelf niet zo weg van een roulerend middenveld, een vast 3-mans middenveld wat op elkaar ingespeeld is, is toch veel beter dan elke wedstrijd weer anders spelen? Ik denk dat Oranje op het WK sowieso naar een 5-mans verdediging moet omdat die backposities echt fragiel blijven, met de Roon als 6 heb je dan een extra verdediger wanneer De Ligt of van Dijk uit moet stappen voor Dumfries of Blind. Met Frenkie als 6 houd ik m'n hart altijd vast omdat hij alles voetballend probeert op te lossen en tegen toplanden gaat dat gewoon niet. Ik heb wel vertrouwen in de Roon, denk dat hij op een WK niet zomaar gaat zitten slapen haha.

17 november 2021 om 09:03

Het lijkt alsof we alleen te kiezen hebben tussen 4-3-3 en 5-3-2, maar er zijn zoveel meer mogelijkheden. Waarom niet het middenveld versterken? 4-3-1-2 of 4-4-2 kan makkelijk met deze selectie.

16 november 2021 om 23:40

Moet Gini ook gewoon afdwingen door Klaassen meer naar achter te dirigeren. Depay/Wijnaldum was beste combinatie die we hadden

16 november 2021 om 23:55

Klopt. Klaassen was tegen Turkije natuurlijk helemaal geweldig, maar als we naar alle andere wedstrijden van Klaassen kijken in Oranje, dan is hij toch eigenlijk geen basismateriaal? Ben wel benieuwd of een Berghuis in Oranje op 10 ook zo goed is als bij Ajax op 10. Dan heb je met Gini en Berghuis 2 prima keuzes voor op 10.

Wijnaldum doet al -tig wedstrijden niet mee, en Klaassen was vanavond heel erg slecht. Dan komt al het werk eigenlijk neer op de schouders van F. de Jong, en die kun je eigenlijk weinig kwalijk nemen. Voorin was alleen Bergwijn goed bezig, maar Depay en Danjuma slecht. Achterin gelukkig weinig problemen. Wel veel balletjes breed, maar geen kans weggegeven. En als we kritiek hebben op Oranje, kunnen de Noren dat helemaal hebben, want dat elftal was echt bar en boos. Geen moment de indruk gewekt voor hun laatste kans te gaan. En dat was een positieve bijkomstigheid voor het bijzonder gespannen Oranje. Ondanks de woorden van Virgil van Dijk, dat dit soort wedstrijden prachtig zijn om te beleven. Ik zag tot de 1-0 een verkrampt Oranje, en geen enkele zelfbewustzijn. Dus grote woorden, maar op het veld was daar weinig van te merken...

Klaassen speelde tegen Turkije geweldig. Voor vele is dan een zwaluw wel zomer! Uit tegen Turkije speelde Klaassen nog slechter denk ik. Met de Roon was het vele malen beter,

17 november 2021 om 00:15

Klaassen had toen gescoord nadat hij was ingekomen voor Malen. Daarnaast was De Roon niet goed dat potje en die werd weer gewisseld door L. de Jong. Dus het wisselt. Maar toen speelde we met De Boer tegen Turkije en het Nederlandse publiek. Niemand mocht De Boer sinds hij was aangenomen. Daarnaast had Turkije alles enorm mee, qua afstandsschoten en Yilmaz die opeens alles inknalde. En bijna niemand speelde een goeie pot toen.

Het was idd het middenveld dat het slechtst was. Wijnaldum is me niet echt opgevallen, Klaassen had vaak balverlies. En De Jong speelde niet slecht, maar was ook niet de zelfverzekerde De Jong die we andere keren zagen.

Maar goed, wat geeft het. Dit is een wedstrijd die goedschiks of kwaadschiks over de streep getrokken moest worden. En hoe lelijk en stroperig het ook was, ik vond wel dat Nederland nog gedisciplineerd en geduldig speelde.

Frenkie moet op 8 gaan spelen in plaats van Klaassen, we missen op het middenveld zoveel creativiteit dat we weer dat eindeloze ‘balletje breed’ voorgeschoteld krijgen.

Als de tegenstander zich ingraaft heb je niets aan Klaassen natuurlijk, want voetballend is die zeer beperkt. Snapte ook niet dat De Roon niet begon, die voetbalt makkelijker dan Klaassen en hierdoor kan De Jong ook iets meer naar voren spelen en beter tot zijn recht komen.

De Jong is een heerlijke speler voor countervoetbal. Beetje terugzakken, bal veroveren en dan wanneer er ruimte is bij de tegenstander snel de pass geven tussen de linies door. Wanneer de tegenstander als een blok verdedigd heb je niets aan De Jong. Hij wandelt veel, vertraagt het spel, dribbelt altijd eerst voordat hij de pass geeft en draait weg bij tegenstanders om een balletje breed of terug te geven. Speel die bal toch directer naar voren en accepteer dat je daarmee het risico loopt paar keer de bal te verliezen. Balbezit is niet heilig. De Jong is wat dat betreft een breier die prima in Oranje past met het nodeloze getik en spelen op balbezit op eigen helft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren