Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lege stadions komend weekend een feit: competities gaan door

Laatste update:

De wedstrijden in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie gaan gewoon door zonder publiek, zo meldt het Algemeen Dagblad. Veel clubs riepen op tot uitstel zolang supporters niet welkom zijn door de huidige coronamaatregelen. Echter, volgens de krant gaat de bal komend weekend gewoon weer rollen.

Er is namelijk grote twijfel of de milde lockdown van drie weken wel eindigt op 4 december om 18.00 uur. Volgens experts moet de piek in het aantal coronabesmettingen nog komen. Daarom lijkt het een utopie dat de stadions begin volgende maand wel weer open mogen. Ook zou ESPN niet staan te juichen als er wekenlang geen Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden kunnen worden uitgezonden. De televisiezender is ‘faliekant tegen een pauze’, zo klinkt het.

Ook onder spelers en trainers was er geen consensus. Spelers zouden en winterstop wel zien zitten, trainers waren erop tegen omdat zij een druk schema zien na de jaarwisseling met alle gevolgen van dien. Volgens het AD leidde dat tot de conclusie dat er moet worden doorgespeeld zonder publiek. Dat een officiële aankondiging van de KNVB nog niet naar buiten is gebracht, zou ermee te maken hebben dat het debat in Den Haag nog moest worden gevoerd. Het moet namelijk duidelijk worden dat de clubs vanuit de overheid moeten kunnen rekenen op compensatie.

Onder meer Feyenoord en PSV hadden graag gezien dat de competitie was uitgesteld. Voor de Rotterdammers kost een leeg stadion per wedstrijd zo’n 900.000 euro, terwijl PSV-directeur Toon Gerbrands sprak over een miljoen euro. Onder meer Ajax-trainer Erik ten Hag heeft als voorkeur om door te voetballen. “Er komt een cruciale fase aan voor de clubs die Europees spelen. Het is belangrijk dat Nederland daarin goed presteert en dus van belang dat spelers hun ritme behouden. In dat licht bezien is het wellicht beter om door te voetballen”, zei Ten Hag zondag bij ESPN

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oftewel de wedstrijden gaan gewoon door. Zo'n logistieke puzzel, daar gaat de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond zich echt niet over buigen.

16 november 2021 om 15:37

Vast wel maar als je goedleest, zie je dat een meerderheid van de clubs toch voorkeur schijnt te geven aan spelen. Dus de sneer naar de KNVB is wat overbodig

16 november 2021 om 15:42

Nou ja het is geen sneer, sorry als dat zo lijkt. Het is meer dat het gewoon ontzettend veel moeite is om het hele programma om te gooien. Dat hebben ze zo een twee niet voor elkaar. Ik ben zelf ook blij dat de wedstrijden doorgaan, alleen met publiek was het uiteraard wel stukken leuker geweest.

16 november 2021 om 18:25

De meerderheid van de clubs geeft juist een voorkeur om de competitie stil te leggen. Het water staat veel clubs tot de lippen. Ajax denkt maar aan 1 belang en dat is eigenbelang. Een dikke middelvinger naar iedereen. Psv geeft al aan dat zij een miljoen mislopen per thuiswedstrijd. De kleinere clubs lijden minder verlies, maar zij ontvangen ook veel minder.

16 november 2021 om 18:38

Loopt Ajax geen inkomsten mis dan. Ik denk het meest van allemaal. Ze krijgen toch compensatie. PSV zou het goed uitkomen niet spelen. Waslijst aan geblesseerde spelers. En je raakt je ritme kwijt en dat gaat Europees mee tellen. En lockdown stopt niet na drie weken helaas. Alleen vreemd dat in alle landen wel door gespeeld wordt met publiek.

16 november 2021 om 18:39

Lijkt mij toch nog steeds handiger om een miljoen mis te lopen dan helemaal niks binnen te krijgen, maar oké.

16 november 2021 om 18:47

Tevens heeft Ajax nu 2 uitwedstrijden zonder publiek.

16 november 2021 om 19:24



Straight

Hou op hoor, omdat Psv 1 miljoen mis loopt per wedstrijd mag Ajax niet willen door voetballen? Met andere woorden: de situatie van Psv is bepalend voor de keuze van Ajax om te willen door voetballen ja of te nee? Dat zou natuurlijk een beetje vreemd zijn hé. Overigens heeft Ajax ook 8 miljoen verlies geleden.

Overigens denkt Psv met stoppen ook maar aan 1 belang en dat is toch ook echt eigen belang. Dat andere ploegen daar ook van profiteren doet niks van hun eigen belang af. Overigens heb ik geen enkel probleem met ploegen die aan hun eigen belangen denken, maar als de 1 het mag, dan de ander ook.

Geen enkele club wilt deze situatie.

16 november 2021 om 19:38

Psv wil met al die blessures natuurlijk niets liever dan een stop en voor Feyenoord is het met de financiën ook logisch maar dan kiezen die clubs toch ook puur uit eigenbelang voor een stop? Waarom is het bij Ajax dan een middelvinger en bij de rest niet? Verder heeft Ajax het meeste verloren qua absolute omzet onder corona van alle clubs en heeft PSV de meeste steun ontvangen middels de NOW regeling dus de club die al het meest geholpen is van allemaal zou nu een middelvinger van Ajax krijgen? Alsjeblieft zeg, verwijder eerst die balk uit je eigen oog voor je naar de splinter bij een ander wijst.

16 november 2021 om 19:59

En dit was zeer voorspelbaar. Alle commotie was gewoon om de achterban te pleasen ...zo vn: we hebben toch echt enorm ons best gedaan voor jullie'.

16 november 2021 om 17:07

Het is natuurlijk niet alleen een logistieke puzzel. Als je nu 100% zeker zou weten dat dit maar 3 weken duurt dan kun je nog wel iets aanpassen met midweekse speelrondes. Maar voor hetzelfde geld loopt deze lockdown nog een paar weken langer door (biijvoorbeeld tot net voor kerst) dan komen er al 3 wedstrijden en een beker rondes bij die ze voor het einde van het seizoen in moeten plannen en dan zit je daarnaast met een paar teams die zonder wedstrijd ritme de beslissende wedstrijden in de Conference en Europa league moeten spelen.

16 november 2021 om 18:16

London

"iets aanpassen met midweekse speelrondes"

dit is toch niet zo eenvoudig. Politie macht moet wel beschikbaar zijn, goedkeuring van de burgemeester. Andere evenementen etc.
Uitzendrechten

Lijkt mij zeer complex.

17 november 2021 om 11:40

Eenvoudig niet, maar het is zeker wel te doen.
Er zijn in het verleden, o.a. vanwege het weer wel vaker meerdere speelrondes verplaatst en opnieuw ingepland. Zeker bij 3 rondes is dat nog wel te doen in een half seizoen. Het zal best even een klus zijn, maar je hebt in ieder geval de tijd en genoeg speel data. Tegen de tijd dat je 6 of meer rondes in moet gaan plannen gaat juist dat een probleem worden, zeker voor clubs die ver komen in Europa.

16 november 2021 om 19:09

Ik denk inderdaad niet dat het logistiek en planmatig gezien haalbaar was. Natuurlijk was ook niet iedereen voor of tegen dus dat klopt wel.

Ik ben voor het voetballen met supporters maar het is wel enorm naief om ervan uit te gaan dat dit maar drie weken duurt. Ik heb gisteren een coronabriefing gekeken, die van het RIVM en het kabinet, en wij zitten pas wederom aan het begin van een nieuwe golf. Dit duurt geen drie weken, die stelling durf ik wel aan.

16 november 2021 om 15:39

Klopt... dit is het begin.. In Den Haag verkopen ze het omdat er veel weerstand is met 3 weken, maar we weten dat dit net als vorig jaar, dan heel gemakkelijk verlengd wordt.. Idemdito was dit met de avondklok..

Kortom wedstrijden uitstellen heeft denk ik weinig zin. Ik begrijp het uit financieel en menselijk oogpunt (voetbal is voor de fans).

Maar sportief gezien ben ik het wel met ten Hag eens. Laat het nu net wel Ajax zijn wat al gegarandeerd overwinterd, maar wel de miljoenenpremies van de CL nog wil binnenhalen.

16 november 2021 om 15:48



Ja, het vervelende is dat dit clubs nog verder in de problemen brengt. Weer zonder fans, weer geen inkomsten, etc. Ik vind het echt een vreselijk stel maatregelen. Dit gaat weer weken, zo niet maanden duren. Wij gaan volgens het RIVM weer richting een zorginfarct want de cijfers gaan harder dan ze hadden voorzien. Als je dan bedenkt hoeveel ze vorig jaar hebben gedaan om het te stoppen. Dan vrees ik het ergste.

16 november 2021 om 16:00

Daarbij is het ook erg belangrijk dat de andere clubs die actief in Europa zijn de punten, coëfficiënten en winstpremies binnen halen.
Kleinere clubs krijgen daar toch uiteindelijk een percentage van (al is het lang niet genoeg om de gaten te dichten).
Belangrijkste toch de coëfficiënten, meer clubs in Europa zal er voor zorgen dat het niveau van ED stijgt en aantrekkelijker wordt voor buitenlandse spelers en kijkers.

16 november 2021 om 18:18

No

"belangrijkste toch de coëfficiënten"

Exact! en dan huilen PsV en Feyenoord over de korte termijn.

Ja is jammer dat de 1 veel blessures heeft en de ander inkomsten mist, maar belangrijker is goed presteren. Dan stijgen we misschien een plekje en meer CL plekken.

16 november 2021 om 15:50

Liever na 3 weken weer verlengen dan 2G

16 november 2021 om 15:54

Houd er maar rekening mee dat die 2G er gewoon doorkomt. VVD is bijvoorbeeld al voor. Nu de rest van de regeringspartijen nog en die maatregel staat.

16 november 2021 om 16:25

Ongekend, dat ik dat nog mag meemaken. Een schijnveiligheid prevaleren boven (bijna 100% muv false negatieve) testen bij aannemelijke covidklachten.

16 november 2021 om 16:47

Inmiddels is ook D66 voor. Dit gaan wij inderdaad meemaken. Want druk zorg aldus beide partijen. Die 2G komt er gewoon.

16 november 2021 om 16:54

Het kartel druk lekker hun zin door. VVD en D66, wat is het verschil? Die stemmen gewoon voor inderdaad. CDA doet waarschijnlijk ook mee. Nu hoop ik dat Christenunie gewoon tegen gaat stemmen. 2G gaat nou niet echt mee met hun christelijke waardes. Dan ben ik alleen nog maar bang voor Groenlinks en PvdA die mogelijk aan de einde van de dag gewoon meegaan met 2G

16 november 2021 om 17:16

De CU zit aan de tafel van de kabinetformatie. Ik vrees dat het ijle hoop is dat zij tegen stemmen. Kan ik mij haast voorstellen.

16 november 2021 om 18:27

Als iedereen vaccineert is de situatie heel anders . En ja je kan het krijgen en nee vaccinatie voorkomt het niet maar het zorgt ervoor dat je minder ziek wordt. Een griepprik krijg ik ook ieder jaar, betekent niet dat ik geen griep meer krijg maar er minder ziek van word en dat is ook echt zo. Kijk naar Portugal en de statistieken bijvoorbeeld. Maar wij Nederlanders zijn soms zo eigenwijs en alles is nep of een hoax en iedereen weet het beter. Nu met corona en vanavond zijn we weer allemaal bondscoach. Maar goed puur mijn mening

16 november 2021 om 18:36

Als je moet kiezen tussen 1g en 2g, heb ik toch liever twee prikken in mijn arm dan meerdere in mijn neus.

16 november 2021 om 18:49

@markbal, helemaal mee eens, dat 1g is op papier leuk maar als je elke 2 dagen moet gaan testen voor werk, sporten, feestje dan is de lol er ook snel af.. Ik vind dat iedereen verder zelf.moet weten of ze wel of geen prik nemen, maar als daar dan gevolgen aan vast zitten heb je die te accepteren

16 november 2021 om 19:12

Dit is dan ook het probleem voor de ongevaccineerde die moeten zich helemaal.in de ronde.testen om zich veilig te wanen. Nu worden ze gewoon uitgesloten van de maatschappij. Iets wat een Wilders voor een andere bevolkingsgroep ook wilt en daar is dan wel weer een hele grote afkeur tegen.

16 november 2021 om 19:13

Inderdaad.

Gewoon alles 1G zijn we van alle gezeik af en dat zeg ik als gevaccineerde.

16 november 2021 om 19:47

Ze worden toch niet uitgesloten? Ze hebben keuzes maar die keuzes hebben consequenties. Zo moeilijk is het niet.

16 november 2021 om 19:56

@catenaccio

Leuk voorbeeld van Portugal waar de graad heel hoog is. Echter lopen de ziekenhuizen daar ook weer vol. Dus daar zijn ze ook weer bezig met eventueel een lockdown. Dus ook dat is niet de oplossing.

16 november 2021 om 16:33

@Dr Mario: De vraag is ook, als je nu 3 weken uitstelt, wat ga je dan inderdaad doen bij een langere lockdown of andere beperkende maatregelen. Deze 3 weken is al een drama om te herplannen, laat staan dat het nog meer wedstrijden worden. Spelen in lege stadions vind ik persoonlijk wel een drama, maar zou niet willen dat we geen volledige competitie kunnen volmaken.

16 november 2021 om 16:40

Liever dat ze de competitie afblazen dan dat verschrikkelijke voetbal in lege stadions, dat was echt 100x niks

16 november 2021 om 18:14

Gewoon zeggen deze 3 verzetten we, maar op een gegeven moment kan niet alles meer verzet worden. Alles na 5 december gaat hoe dan ook door. Dat was mi de beste optie geweest, omdat er theoretisch een kans bestaat dat na 5 december alles open kan gaan (wat uiteraard niet gaat gebeuren)

16 november 2021 om 18:16

Nog steeds 100x beter dan geen voetbal.

16 november 2021 om 18:18

@cr7_arsenal, wat een onzin. Ik heb veel liever dat het voetbal wel doorgaat zonder publiek dan helemaal niet doorgaat. Wat een anti-voetbalreactie... Als je het spelletje echt leuk vindt, wil je natuurlijk altijd dat het doorgaat. Ik ga ook veel liever steeds naar de wedstrijd, maar als dat niet kan is het één na beste kijken via de tv en het slechtste scenario dat er helemaal geen voetbal is.

16 november 2021 om 18:21

@FCT 4 ever, natuurlijk bekijk ik het vanuit mijn oogpunt en deels het oogpunt van Ajax, maar uitstellen is toch geen optie? Althans, voor Ajax niet. We hebben al een erg druk programma..

16 november 2021 om 18:21

Dit duurt zeker geen 3 weken dat zeggen ze alleen zodat niet iedereen weer door draait. Maar de harde lockdown en 2G en alles staat allang gepland op de agenda. We mogen blij zijn als het 3 maanden duurt. Dit gezeik ga je ieder jaar krijgen dus beter leren we er gewoon mee leven want dit is ook geen leven.

16 november 2021 om 18:22

Geen toeval dat de huidige maatregelen net voor sinterklaas "aflopen". Ze laten mensen in de illusie leven dat het nog kan doorgaan dus "gedraag je goed".

Maar goed ook want wie echt denkt dat we over 3 weken weer volle stadions hebben gelooft zeker ook nog in sinterklaas. Reken er maar op dat we tot dik in het voorjaar beperkingen houden met stadionbezoek, of helemaal leeg of maar een deel van de capaciteit bezet.

Die drie weken worden natuurlijk minstens 3 maanden. Denk dat het uiteindelijk toch in het belang van de clubs is om door te spelen, zeker met het WK in het vooruitzicht.

16 november 2021 om 15:37

Ik heb nou ook niet het idee dat we na 3 weken ineens weer gaan versoepelen. Oud- en nieuwfeesten zijn in veel gemeenten ook al geschrapt. Hoop wel dat ik gewoon nog op wintersport kan. Want weer een jaar thuiszitten gaat me echt niet lekker zitten

16 november 2021 om 15:40

Denk dat je gewoon mag al ben je afhankelijk van wat de Alpen landen gaan doen. Daar heeft Den Haag geen invloed op. Niet naar het buitenland was een advies en is wenselijk maar niet verplicht.

16 november 2021 om 15:42

Klopt. maar ik zie die alpenlanden ook gewoon de Nederlanders weren, omdat het in NL te hard oploopt allemaal. Ik kom met mn prikkie de landen (nog) wel in. Maar ik denk dat als alles oploopt wij als code rood worden aangemerkt.

16 november 2021 om 15:47

Was er geen sprake van dat je alleen in Oostenrijk of Zwitserland (ik ben niet zeker welke van de twee) je alleen maar binnen mag als je drie prikken gehad hebt?

16 november 2021 om 15:55

Nope, 2 prikken. Behalve als je Janssen hebt. Die moet je de laatste 22 dagen hebben gehaald anders telt hij niet mee. (ik heb die regels ook niet bedacht). Voor Frankrijk (nog) geen vaccinatie verplicht,

16 november 2021 om 16:12

Van wat ik terugvind zijn dit de regels:

- Sinds gisteren (8 november) geldt in Oostenrijk de zogenoemde 2G-regel: alleen gevaccineerden en mensen die de afgelopen 6 maanden het coronavirus hebben gehad, kunnen naar binnen bij onder meer horecazaken, kappers, musea en skiliften. Met alleen een testbewijs mag dat niet meer. Tot 6 december volstaat één vaccinatie plus een coronatest ook nog, daarna niet meer. Overtreders kunnen een boete van 500 euro krijgen.

- Vanaf 6 december geldt de regel dat alleen mensen die hun laatste vaccinatie korter dan negen maanden geleden hebben gekregen, een 'grüne Pass' of certificaat kunnen krijgen waarmee je het restaurant, de bioscoop of de fitness-studio in kunt. Na die negen maanden is er een derde prik voor nodig.

- Mensen met één prik met het Janssen-vaccin kunnen tot 3 januari nog zo'n groene pas of certificaat krijgen, daarna kan dat alleen met een tweede vaccinatie.

16 november 2021 om 16:18

Haha, dus je geeft antwoord op je eigen vraag :D. Ik ga naar Frankrijk iig.

16 november 2021 om 16:20

Ja ik heb het voor de zekerheid even opgezocht 😅.

16 november 2021 om 16:24

Laat toch wel zien dat al die landen uiteindelijk ook maar wat doen. In frankrijk is voor sommige branches verplicht om te vaccineren. Zwitserland heeft alle ongevaccineerden huisarrest gegeven. Oostenrijk heeft dit. Wij doen stadions dicht. Echt een Europees WHO beleid zit er niet

16 november 2021 om 16:28

WHO moet je niet voor 100% waarheid aannemen. Geven advies en meerdere stakeholders die (helaas) ook gewoon banden blijken te hebben met pharmabedrijven als Pfizer & Moderna. Staan niet direct op de payroll maar doet me op z'n minst de wenkbrauwen fronsen. Helaas is dat in NL nu ook met het OMT problematisch. Blind afgaan op advies van OMT leden waarvan een groot deel letterlijk betaald wordt door het ministerie van Volksgezondheid. Hoe bedoel je slager die zijn eigen vlees mag keuren ..

16 november 2021 om 16:28

Vrij logisch dat dat er niet inzit. Kun je al zien aankomen wat er zou gebeuren als de EU gaat bepalen wat voor beleid er gevoerd moet worden?

Koor op de molen voor alles wat anti-EU en complottheoriegericht is. Daarnaast zouden veel “nuchtere” Nederlanders dat ook gewoon niet pikken, zelfs binnen de politiek. Zie Rutte met zijn eerdere “intelligente lockdown”, wat dus impliceert dat de overigen dat niet zijn.

16 november 2021 om 17:14

Dan is het wel humor dat het advies dat ze juist niet overnemen, dat advies was rondom stadions. Volgens mij zei het OMT dat dit gewoon niet hoefde. Net als maatregelen op de uni enzo. Hoefde ook niet.

16 november 2021 om 18:40

In zaken van volksgezondheid, nationale veiligheid en openbare orde mogen EU lidstaten afwijken van bestaande EU richtlijnen en eigen beleid voeren

16 november 2021 om 18:52

Waar haal je minstens 3 maanden vandaan? Voor zover ik weet heeft een lockdown nooit zo lang geduurd toch?

Gewoon lekker door voetballen. Kein Geloel, Fussball Spielen. Hoe klote ook alles is er kan gewoon gevoetbald worden ondanks de ingesteld maatregelen.

Met de aankomende belangrijke Europese wedstrijden moet je ritme houden. Onbegrijpelijk dat Feyenoord en PSV dit niet inzien.

16 november 2021 om 15:37

tja, je hebt geen ongelijk hoor, maar als je weet dat Feyenoord 1.5 miljoen op de rekening heeft en een thuiswedstrijd zonder publiek Feyenoord 900.000 euro kost, is het niet zo heel vreemd.

16 november 2021 om 18:40

Dat is enkel korte termijn denken. Ze draaien nu hartstikke goed. Zo'n al dan niet tijdelijke stop zou veel kunnen doen met het ritme en de algemene sfeer in de groep. Deze vorm kan ze erg veel gaan brengen dit seizoen qua prestaties, dus ik zou als Feyenoord zijnde zeker niet willen dat we nu een pauze inlassen. Nog buiten beschouwing gelaten dat die drie weken natuurlijk nooit iets zullen uitrichten. Dat wordt waarschijnlijk verlengd en anders sloeg de hele beslissing nergens op. Dat PSV met blessures nu zou willen stilleggen is ook korte termijn denken, want die wedstrijden zullen toch ergens een druk programma gaan opleveren. Met de trainingsactiviteiten van Schmidt zal dat waarschijnlijk weer net zo veel blessures opleveren.

16 november 2021 om 15:58

PSV heeft blessures. Natuurlijk willen die uitstellen. Maar ze staan er niet bij stil dat ze straks met nog meer blessures zitten als je alles weer op elkaar gaat proppen.

16 november 2021 om 17:58

Haha daar moest ik ook aan denken inderdaad! Vanmiddag is Toon Gerbrands met een statement naar buiten gekomen om voor tijdelijk stilleggen te pleiten. Ik ben benieuwd of hij dat ook had gedaan als PSV aan kop stond en half Ajax in de lappenmand lag.

Hoewel ik de financiele argumentatie die hij aanvoert begrijp vind ik het - tenminste bekeken vanuit PSV - echt klein bier om nu te wijzen naar de inkomsten die het per speelronde aan recettes en aanvullende verkoop binnen harkt. Als je dan zo op de centen zit en kritisch bent op wat er allemaal uit je handen wegvloeit, wees dan ook eens een leider en kijk eens naar jezelf en de organisatie achter je.

Want het wordt misschien een stokpaardje van me, maar wat me mateloos irriteert is de vrijbrief die het technisch kader en de scouting krijgt om naar hartelust spelers aan te dragen en op te halen die regelrecht floppen. Sinds John de Jong het er voor het zeggen heeft in het transferbeleid zijn de miskopen en veredelde breedteaanwinsten niet van de lucht, moet je een geslaagde transfer (angelino, Dumfries, Boscagli) met een lichtje zoeken en overtuigen ook aangewezen routiniers als Gotze, Van Ginkel, Propper en Ramalho niet om volledig leiding te kunnen geven aan het team, niet in de laatste plaats omdat ze vaak zwak, ziek of misselijk zijn en daar ook op voorhand een aantoonbaar verleden mee hadden. Dat De Jong ook in Zahavi, Vinicius en Mwene vanuit het ervaringsperspectief 'meerwaarde' herkende, geeft wel aan hoe ongeschikt deze man is om de transfermiljoenen aan toe te vertrouwen. Hij en met hem de hele organisatie dekt het structureel falende transferbeleid af door te wijzen op de gezonde balans, maar iedereen kan zien dat het de doorgestroomde beloften zijn en waren die sportief en financieel de lat hoog houden.

De hobby die De Jong en Psv's scouting voeren loopt zonder de inkomsten uit verkochte talenten die vanuit Jong doorstro(o)m(d)en lelijk in de papieren. Dus als Gerbrands nu klaagt over misgelopen kleingeld, hoop ik dat hij ook een vent is als Schmidt in februari opnieuw op alle fronten is uitgespeeld. Niet alleen wacht dan een nieuwe trainer in de daaropvolgende zomer - een verlenging zou dan echt onacceptabel zijn - maar zou het hem sieren ook De Jong te ontslaan en zelfs zijn eigen positie eens ter discussie te stellen. De KNVB of groepen hooligans de maat nemen gaat hem prima af, maar kritisch het functioneren van hemzelf en zijn organisatie tegen het licht houden lijkt niet te gebeuren.

16 november 2021 om 18:13

Iedereen neemt toch een besluit op basis van hun eigen situatie? Ajax wilt natuurlijk alleen maar doorspelen vanwege de Africa cup en ik kan me niet herinneren dat PSV de afgelopen jaren dezelfde medewerking heeft gekregen ten opzichte van andere clubs. Maargoed, los van de blessures speelt PSV de komende weken 3x thuis, wat neer komt op een verlies van 3 mil. Dan mag je toch onderzoeken wat de mogelijkheden zijn?

Wat ik verder had begrepen is dat het OMT helemaal niet heeft geadviseerd om geen publiek toe te laten in de stadions. Of het nou goed/slecht is, dan is dit gewoon een heel vreemd en raar besluit. Hoe kan je van een 100% bezetting naar 0% gaan, terwijl het andersom “opgebouwd” moest worden. Daarnaast Zeker gezien je de supporters in hun portemonnee raakt vind ik het best wel logisch als hier gewoon een goede uitleg voor komt.

16 november 2021 om 16:29

Uiteindelijk draait het, zoals we allemaal weten, om de centjes. Dat o.a. deze twee ploegen het uit willen stellen snap ik in dat opzicht wel.
Maarja het is een beetje naïef om te denken dat we na een aantal weekjes weer terug kunnen naar volle stadions.

Ja op zich weten we het nu wel. Corona is stom. Maatregelen zijn stom. De overheid is stom. En wij van branche X zijn de uitzondering op alle regels want wij kunnen het wel goed onder controle houden/ zijn bewezen geen brandhaard. Ik vrees dat we deze discussie de komende 5 jaar nog wel voorbij gaan zien komen.

16 november 2021 om 15:39

Ik denk dat het elke winter op slot gaat in tenminste de komende drie jaar.

16 november 2021 om 15:44

Of de komende 3 jaar in de winter zonder supporters. Zou me niks verbazen. Ach als je het al weet maak je de winterstop langer en speel je wat meer in het zomerseizoen.

16 november 2021 om 16:39

Ja dat bedoel ik. In de winter denk ik geen supporters. Mooiste is dan uiteraard om de zomer te gebruiken voor de wedstrijden die je in de winter zonder publiek moet spelen.

Mooi dat het door gaat en de clubs gesteund gaan worden

16 november 2021 om 15:40

Ik kan wel 10 branches bedenken die we beter kunnen compenseren dan de voetbalbranche . Elke euro die je gaat steken in het voetbal gaat naar een miljardenindustrie. En dat gaat dus niet naar zorgmedewerkers, horeca of weet-ik-veel welke andere gedupeerden zoals zzp'ers/

16 november 2021 om 15:45

Dat is zeker waar. Zijn genoeg bedrijven die het moeilijk hebben. Maar het door gaan van de wedstrijden heeft hier wel mee te maken

16 november 2021 om 15:59

Tsja. Eigenlijk is het spugen in het gezicht van al die andere branches en zorgmedewerkers als je als grote club gaat aankloppen bij de overheid voor geld. Ik vind in mindere mate het ook al schokkend dat clubs om geld gaan bedelen bij gemeenten (hoewel een club ook vrij belangrijk kan zijn voor de gemeente). Elke euro die naar een voetbalclub vol miljonairs gaat, gaat dus niet naar andere (mee hulpbehoevende) branches.

Beetje hoog en laag springen over meer geld naar de zorg, en dan wel voetballers vanuit de gemeente/ staatskas betalen. Klinkt in mijn oren altijd zo verschrikkelijk scheef. Maar dat zijn de prio's blijkbaar.

Slappe hap zeg, dat hoopt dat ze tegen jet belachelijk beleid van de regering de wedstrijden ging skippen. Ze buigen alsnog, heel teleurstellend, vond het juist sterk om signaal te geven dat dit niet wordt gepikt..

16 november 2021 om 15:42

Het is niet omdat jij tegen die maatregelen bent dat iedereen dat is.

16 november 2021 om 15:52

De meerderheid is gewoon voorstander van deze maatregelen en zelfs van een 2G-maatschappij - net als ik. Helaas zijn de mensen die het hardst roepen over hoe oneerlijk het allemaal is ook degene die schuldig zijn aan de huidige coronacijfers door niet hun burgerlijke plicht uit te voeren. Laat deze egoã¯sten maar lekker op de blaren zitten.

16 november 2021 om 15:52

Het wordt nog erger PVDA wilt alles winkels en Cafés dicht hebben, waar gaat het nog over?

16 november 2021 om 16:17

Wil je aub stoppen met leugens zeg. Zeker van de bekrompen eenzijdige toetsing van de Nos of wat. Op een radio site is 85% het oneens met die 2g uit 10.000 stemmen. Even wat anders dan wat Nos heeft uit maar 2000 stemmen en dan doen alsof de meerderheid van Nederland ermee eens is. Mensen manipuleren gaat aardig door zo te zien en het d kabinet stuurt het best aardig en maakt er enorm misbruik van. Schandalig. Het is pure discriminatie op medische gronden maar ja dat boeit men niet. Compleet voorbij gaan aan de feiten betreft corona etc., het gaat niet eens meer om de volksgezondheid. Maar hey vrijheden inperken van een bepaalde groep agh prima, doen joh, bizar! En dan praten over egoisme? Agh wie is er hier nou egoïstisch? Of wellicht zelfs dictatorisch!

En de prikken werken toch, ze dienen voor bescherming toch, wat maak je je druk om dan!? En hoezo niet gewoon iedereen laten testen, dat is dan toch logischer, en eerlijker dan die onzin 2g. Bedoel geprikten kunnen anderen ook gewoon besmetten. In de ziekenhuizen zitten ook gewoon geprikten in de IC etc! Waarom de zorg niet al toen opschalen en verbeteren? Apart!

En zelfs Gommers vind het helemaal niks! Diederik Gommers hoopt dat het kabinet vanmiddag tegen de invoering van het zogenaamde 2G-beleid stemt. Volgens het hoofd van de IC van het Erasmus MC zal het leiden tot een grotere tweedeling in de maatschappij. Gommers wil dat een vrije keuze mogelijk blijft en betreurt dat deze discussie gevoerd wordt. “Dit past niet bij Nederland”, zegt bij 1 op 1.

16 november 2021 om 16:24

'op een radio site'. Tja, dan neem ik de NOS toch wat serieuzer als het gaat om onderzoek. De gemiddelde pool van Geenstijl is toch ook geen afspiegeling van de samenleving? Zelfde als je voorbeeld van de radio website. Een onderzoek onder 2000 mensen kan veel meer zeggen dan een onderzoek onder 10.000, zolang het een gedegen onderzoek is. Maar neem aan dat jij dat ook wel snapt? Vraag jij aan 10.000 boeren of de landbouw hervormd moet worden, dan krijg jij toch een hele andere uitslag als je dat onder 2000 mensen gaat vragen verspreid over het gehele spectrum? En het klinkt leuk dat 'iedereen gaat zich testen', maar hoe wil je dat logistiek gaan regelen? Is toch niet vol te houden. Daarnaast zal het gratis testen dan ook verleden tijd zijn en krijg je weer daar gezeur over dat Henk en Ingrid niet meer binnen bij de Mac kunnen eten omdat het niet te betalen is.

16 november 2021 om 16:25

“wil je stoppen met je leugens zeg”, zegt iemand die eerder een bron aandraagt die bewezen leugens omtrent vaccins verkondigt.

En dan de NOS aanvallen maar ondertussen wel een statistiek aanhalen van nporadio1. Prachtig wederom.

En om nog eens af te sluiten moet je lezen over wat ik het heb. Ik heb het over maatregelen van de overheid. En voor zover ik weet, is de 2g samenleving, waar heel je opgewonden betoog (als je het al zo kunt noemen) over gaat, geen huidige maatregel.

16 november 2021 om 16:36

@aqua1 Gekke is nog, van die 2g weten ze niet eens of het optimaal zal werken. Ze gooien het nu naar voren maar het heeft een ander doel, dat is wel duidelijk. En het D kabinet dat nog meer geld strooit in handhaving? De zorg? Nah, ho maar wie begrijpt dat nog. Ze weten niet eens of het gaat werken maar hebben het wel over om mensen hun vrijheden af te pakken. Misbruiken dit alles en doen anderen denken dat niet geprikten het probleem zijn, het obstakel om terug te gaan naar het normaal. En ja de mens in angst en wanhoop kun je veel wijsmaken. Het is bekend dat geprikten anderen kunnen besmetten, in de ziekenhuizen zitten mensen die geprikt zijn, maar wat roept dit D kabinet? Dat ondernemers etc. faalden in handhaven, dat Qr codes fraude het probleem zijn. En kort geleden wilde ze men laten geloven dat ruim 80% in de ziekenhuizen niet geprikt waren, wat snel aangepakt werd door andere politici en bepaalde dokters in bepaalde ziekenhuizen. En hoezo die 2g, hoezo niet een eerlijkere weg. Dan is iedereen gewoon testen nog het meest eerlijke en veilige. Bedoel geprikten kunnen alsnog besmet zijn en anderen besmetten! Maar nee, logica is ver te zoeken inmiddels. Als je die Hugo e.d. ook hoort praten zeg, ratelen maar zo erop los, op vragen van andere politici geven ze nooit fatsoenlijk antwoordt. En liegen is hen niet onbekend, vooral zo'n Rutte. Zie alleen hoe hij te kakken werd gezet toen hij de vraag kreeg of hij het boek van Klaus Schwab kende, Covid 19 the Great Reset.

16 november 2021 om 16:46

Zou als ik jou was in de politiek gaan. Jij en die andere anti vaxcers hebben het ei uit gevonden. Zonder prik wordt je zieker dan met prik. Zonder prik kom je sneller in het ziekenhuis dan met. Zonder prik kom je sneller op de ic dan met. En daar draait het om en niet om wel of niet positief of negatief getest. Ga testen met klachten ongeacht prik of niet en blijf thuis als de test positief is en daar wringt de schoen. Mensen gaan niet testen en blijven niet thuis.

16 november 2021 om 16:47

@lierse1997 Even op een andere noot. Vind je die 2g regel waar zij nu mensen mee warm maken, een normaal iets, een prima regel om toe te passen? Vind je het oke als mensen uit de maatschappij worden gezet hierdoor? En stel, een stap verder, vind je het oke als zij later zeggen, je wordt ontslagen als je niet geprikt, je mag niet meer naar allerlei winkels etc. Vind je het normaal als men op medische gronden gediscrimineerd worden? Of nog erger, de gevangenis in moeten!? Nee dat is er nu niet, maar stel. En dan kun je nu zeggen ja, maar dat is te heftig. Ja dat dacht men toen in het begin ook van dit alles wat er nu speelt. Tjsa, de mens in angst en wanhoop accepteert veel he. Maar serieus als je antwoordt op dit boven is dat je het wel normaal en acceptabel vind, dan is dat echt om je voor te schamen. Laat ik dat maar even meteen vermelden.

Oh en laat even voor een keer duidelijk zijn, ik val ook onder die onzin 2g regel, als het er zou komen! Maar hoop dat het niet komt. Het is niet eens duidelijk of het zal werken. Wat is dat voor bizarre werkwijze. Of moet het voor iets anders gelden of wat.

16 november 2021 om 16:54

Toch heel knap dat je nu wederom ervoor kiest op geen enkel punt dat ik maak in te gaan en in plaats daarvan over iets totaal irrelevant in deze discussie (want het gaat over de KNVB die zou moeten ingaan tegen het beleid om de stadions te sluiten) te beginnen.

Want ik zou graag een reactie hebben waarom je het NOS-journaal ervan beticht zogenaamd overheidspropaganda te verspreiden maar dan wel nporadio1 aanhaalt als een wel betrouwbare bron. Beiden zijn namelijk verbonden aan npo1. Maar de ene die zegt iets wat jij niet leuk vindt (meteen onbetrouwbaar) en de andere iets wat jij wel leuk vindt (meteen betrouwbaar). Opvallend vind ik dat.

En om je irrelevante vraag niet volledig te negeren: nee, ik ben totaal geen fan van een 2g of lockdown alleen voor gevaccineerden.

16 november 2021 om 17:07

Goed daar wil ik nog wel op reageren, voordat ik ermee kap, althans dat hoop ik lol. Ik reageer op de reactie van Amsterdude, "de meerderheid is gewoon voorstander van deze maatregelen en zelfs van een 2G-maatschappij.' En dat zijn gewoon leugens aangezien er een ander poll heel iets anders aangeeft, uit 10 000 85% niet mee eens. Dat is dan nogal een verschil, maar dat van de Nos doet wel meteen alsof de meerderheid van NL ermee eens is. Dan is het niet relevant welk poll ik wel waar vind of niet, maar de Nos gooit wel onwaarheden naar voren wat gewoon niet klopt en dat laat ik zien met die andere poll. En dan willen ze doen geloven dat de meederheid van NL het er mee eens is? Dat is puur de mens willen manipuleren. Laten doen alsof het wel prima is, en de mens mee willen krijgen, voor iets wat dit D kabinet al wil inzetten voordat het er uberhaupt is. Maar ipv zo te reageren waarom vraag je je niet af, hoezo de nos zo te werk gaat? Terwijl op de radio site een heel andere poll uitslag staat? Tjsa dat is dan opeens niet boeiend zeker. Tsja. Maar hey gelukkig zeg, toch iemand die geen fan is van 2g. Geen fan, maar hopelijk ook het niet acceptabel vinden, mag ik hopen.

16 november 2021 om 17:16

Excuses dan, ik dacht dat het een reactie op de mijne was. Verder zou ik niet weten waarom de staatstelevisie mensen wil manipuleren en de staatsradio dat niet zou willen. Persoonlijk denk ik dan ook dat het beide gewoon echte resultaten zijn.

16 november 2021 om 18:07

SocioFan1
Het is dat ik je maar 1 duimpje kan geven maar je verwoord het uitstekend. Je slaat de spijker op z'n kop.
Ik heb zelf die 2 prikjes gehad maar ik ben het volledig eens met je !!

16 november 2021 om 15:42

Dacht je dat de regering er van wakker ligt als de KNVB stoer een statement gaat innemen door de wedstrijden uit te stellen? Die maakt het geen ruk uit hoor en het enigste wat het oplevert is dat je straks zo in de knel met het schema komt dat je straks je eigen competitie niet meer kan uitspelen.
De situatie is zoals die is, doorspelen is de enigste optie.

16 november 2021 om 16:02

Als die clubs wat behulpzamer waren geweest aangaande al die supportersrellen, dan was een overheid misschien ook wat coulanter geweest. Uiteindelijk werken al dat soort zaken vaak 2 kanten op. Jij laat zien dat we wat wil doen aan probleem A, dan wil ik wel helpen met ondersteunen aan probleem B. Die regering zal ook wel denken: we zitten met zoveel uitdagingen. Daar kunnen we ook niet weer wat supportersrellen bij gebruiken. Het is al krankzinnig druk genoeg.

16 november 2021 om 16:02

Het zal de regering aan de reet roesten of er wel of niet gevoetbald wordt natuulijk..

16 november 2021 om 16:56



@aqua....en de zorgverleners komen ook eens op een punt dat ze het niet meer pikken . Door Ego's als jij.

Uitstel levert straks een agenda op die nog voller zal zijn. Dus nu ballen is juist slimmer.

En terecht. Gewoon voetballen..

A) De lockdown is echt niet voorbij over 3 weken

B) Europees moet er gewoon gepresteerd worden. Een break van 2-3 weken helpt niet..

16 november 2021 om 16:03

Misschien voor PSV wel lekker dat de ziekenboeg dan eindelijk een beetje leeg stroomt.

Je kunt nu wel alles door laten gaan maar dan zal er toch voldoende ondersteuning van het rijk moeten komen anders vallen er straks vele verenigingen af. Helaas kun je ook niet stellen na 3 weken is het over, ik krijg het vermoeden dat het wel veel langer gaat duren en dat zal zeker ten nadele van iedereen zijn. Je kunt ook stellen we gaan voor de 2 G dan kunnen er nog supporters gaan kijken. Bij de amateurs is het nog erger die moeten van de inkomsten leven en ook van de kantine en die hebben ook nul komma nul inkomsten op deze wijze. We hebben moeten leren leven met Griep en dat zal nu ook met dit virus gaan worden

Met uitstellen zou de KNVB een veel te groot risico lopen. Niemand kan garanderen dat het maar voor een paar weken is. Beter nu een paar ronden zonder publiek en hopen dat het daarna weer met publiek kan. Om de toeschouwersaantallen te beperken kun je ook overwegen voorlopig zonder uitpubliek te spelen, dat is toch al verstandig gezien de bijna onophoudelijke rellen. Ook ik vind het allemaal jammer, maar ik zie liever nu een hopelijk kort ingrijpen dan over een niet al te lange tijd misschien de hele boel weer stoppen.

Sws tot eind maart geen supporters in het stadion, Sinterklaas en kerst komen nog en tijdens oud en nieuw komt de avondklok weer terug.

16 november 2021 om 18:12

Dat laatste lijkt mij politieke zelfmoord..

Dit zagen we toch van mijlen ver aankomen dat zodra de bladeren vallen de overheid dit weer ging doen. In de herfst/winter worden mensen altijd sneller ziek dusja ik wil niet suggereren maar ...

Gezellig weer fans buiten stadion!!!

Boosheid moet zich op de overheid richten. Zonder een onderbouwing en zelfs tegen beschikbare data in heeft NL als enige deze maatregel genomen.

De belangrijkste reden dat de competitie niet kan worden uitgesteld is dat iedereen wel moet beseffen dat er 99 procent na vier december geen verandering is wat betreft het aantal besmettingen. Heel naïef te denken dat er dan wel weer volle stadions zijn. Sterker nog, hoop het niet, maar zou best kunnen dat we nu weer maanden lege stadions gaan zien.

Logisch, anders komen ze in de problemen met het programma en daarnaast weten we niet hoelang deze lockdown gaat duren dus gewoon spelen zonder publiek, ik heb er vrede mee

Nou prima, had ook niet anders verwacht. Is technisch al lastig om twee weken te verplaatsen laat staan dat we over twee weken weer met publiek spelen. En wie weet een strenge winter......
Dacht ook dat de KNVB dezelfde fout als in 2018 toen Ajax de halve finale haalde niet meer ging maken.

Gaan met ze allen,dit kan niet langer meer doorgaan,want eerlijk wie is nou ziek geworden na de wedstrijden sinds we weer mogen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren