Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Van Gaal wijzigt op drie posities

Laatste update:

Het is erop of eronder voor Oranje, vanavond vanaf 20.45 uur tegen Noorwegen. De opdracht is duidelijk: na het debacle tegen Montenegro mag er in De Kuip niet verloren worden van de nummer drie uit Groep G. Een nederlaag leidt tot play-offs of zelfs tot definitieve uitschakeling. De druk staat er dan ook vol op bij de ploeg van bondscoach Louis van Gaal, die door de blessures van Justin Bijlow en Stefan de Vrij hoe dan ook twee wijzigingen zal moeten doorvoeren in zijn opstelling.

Noorwegen dacht dood en begraven te zijn na het 0-0 gelijkspel tegen Letland. Bij winst op Montenegro zou Oranje zich plaatsen voor het WK. Door twee doelpunten van Memphis Depay was het Nederlands elftal goed op weg, maar in de slotfase werd de 0-2 voorsprong weggegeven. Het gelijkspel kwam hard aan bij de selectie van Van Gaal, die na afloop aangaf dat hij zou gaan kiezen tussen een harde en een zachte evaluatie. Het werd een zachte, zo bleek uit de geïmproviseerde persconferentie die hij maandagmiddag vanuit zijn rolstoel gaf. Zondagavond kwam de bondscoach ten val bij het neerzetten van zijn fiets. De klap op de grond leverde de trainer een breuk in zijn heup op. Maandag verscheen hij in een golfkarretje op het trainingsveld, vanavond zal hij in een rolstoel langs de lijn zitten. “Lichamelijk is het niet goed, maar het brein werkt nog steeds”, sprak Van Gaal maandag tijdens het persmoment. “Het ziet er niet uit, maar volgens mij is coaching verbaal. Ik heb alles gedaan wat ik normaal gesproken ook gedaan zou hebben.”

Van Dijk moet lachen om Van Gaal 'Dat heb ik allemaal uit mijn hoofd geleerd!'

Murphy’s law
Dat Oranje een overwinning weggaf en daarmee een WK-ticket uit handen, was het begin van een aantal grote tegenvallers rondom het Nederlands elftal. Nadat eerder bekend werd dat De Kuip vanavond leeg blijft met oog op het snel stijgende aantal coronabesmettingen, werd het gelijkspel in Montenegro vervolgd door het wegvallen van de geblesseerde Stefan de Vrij, de smak op de grond van de bondscoach en tot overmaat van ramp de afwezigheid van Justin Bijlow. Maandagavond maakte de KNVB namelijk bekend dat de eerste keeper van Oranje niet fit genoeg is voor het duel van vanavond. Tim Krul werd snel aan de selectie toegevoegd. Het was dan ook de grote vraag voor wie Van Gaal vanavond kiest in het cruciale duel met Noorwegen.

Blessures en schorsingen
Steven Berghuis, Jurriën Timber, Cody Gakpo, Bijlow, Drommel en De Vrij zijn om uiteenlopende redenen niet inzetbaar bij Oranje. Met name het gemis van Bijlow en De Vrij zal groot zijn, terwijl ook de afwezigheid van Berghuis op de rechtsbuitenpositie tegen Montenegro al een aderlating was. Zonder drie vaste basisspelers moet Nederland vanavond minimaal gelijkspelen tegen de Noren. Het aantal ontbrekende spelers had nog groter kunnen zijn, omdat Virgil van Dijk, Davy Klaassen, Donyell Malen, Ryan Gravenberch en Steven Bergwijn op scherp stonden tegen Montenegro. Geen van allen liep zaterdagavond tegen een gele kaart aan, waardoor Oranje verder leed wordt bespaard.

Waar bij Oranje dragende spelers als Van Dijk, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum en Memphis Depay vanavond gewoon inzetbaar zijn, kreeg Noorwegen eerder al een grote klap te verwerken doordat Erling Braut Haaland wegviel met een blessure. De Noorse topspits hield een blessure over aan de Champions League-wedstrijd tegen Ajax (4-1) en zit sindsdien in de lappenmand. Volgens Van Gaal is de afwezigheid van Haaland van grote invloed op de manier van spelen van Noorwegen. “Ja. Hij heeft de kwaliteit om steeds achter de defensie van een team te komen. Ook tegen ons gebeurde dat. Dat waren hun enige kansen. In principe kunnen we verder van onze goal afspelen”, aldus Van Gaal maandag tijdens de persconferentie. “Haaland wordt gemist, maar wij missen Berghuis, Gakpo en De Vrij.”

“Als geheel is Noorwegen een goed team”, vertelde Van Dijk maandag op de persconferentie. “Ze geven ook nooit op, ongeacht de stand. Ze missen wel Haaland, maar er zijn nog voldoende andere spelers die het verschil kunnen maken. Maar de vechtlust is hun grootste sterke punt.” Bij die woorden sloot de bondscoach zich aan. Hij liet weten dat hij meerdere sterke spelers bij de opponent ziet: “Elyounoussi, Thorstvedt. De aanvaller, Sørloth. Als team is dit het sterkste team in de groep, los van uiteraard Oranje.”

Vermoedelijke opstelling
De blessure van Bijlow is een aderlating voor Oranje. Vorige week gaf Van Gaal nog aan dat Mark Flekken zijn tweede keeper was achter Bijlow en Cillessen zijn nummer drie. Het leek er dan ook op dat de SC Freiburg-keeper zou gaan debuteren, maar dinsdagmiddag brachten De Telegraaf en Voetbal International naar buiten dat de keuze is gevallen op Cillessen, die tegen Noorwegen zijn 61ste interland zal spelen.

Ten opzichte van de opstelling tegen Montenegro zullen vanavond drie andere spelers op het veld staan. Justin Bijlow, Stefan de Vrij en Donyell Malen worden naar verwachting vervangen door Jasper Cillessen, Matthijs de Ligt en Steven Bergwijn.

In de achterhoede krijgt Virgil van Dijk een nieuwe partner naast zich. De Vrij raakte geblesseerd tegen Montenegro en zal vanavond vervangen worden door Matthijs de Ligt, zo is de verwachting. De backposities zullen weer ingevuld worden door Denzel Dumfries (rechts) en Daley Blind (links). Op het middenveld kiest de bondscoach volgens het AD wederom voor Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum en Davy Klaassen. De Jong en Wijnaldum werden zaterdag nog gewisseld, maar zijn fit genoeg om aan de aftrap te verschijnen.

Ten opzichte van het duel met Montenegro verwacht de krant één wijziging. Op de rechterflank lijkt Donyell Malen plaats te moeten maken voor Steven Bergwijn. Laatstgenoemde is volgens het AD ‘taakbewuster’ dan de Borussia Dortmund-spits. Van Gaal benadrukte maandag dat hij taakbewuste spelers nodig heeft tegen Noorwegen. “Ik kies daar in principe altijd voor. Maar ik moet ook openstaan voor creativiteit. Maar creatieve spelers zijn meestal minder taakbewust. Die balans was tegen Montenegro helemaal zoek.” Memphis Depay start in de punt van de aanval, met Arnaut Danjuma vanaf links.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Cillessen; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Blind; F. De Jong, Wijnaldum, Klaassen; Bergwijn, Depay, Danjuma.

Verwacht jij dat Oranje zich vanavond direct plaatst voor het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch zou ik voor Cillessen kiezen. Flekken zou zijn debuut maken, Cillessen keept al een jaar of negen voor oranje en heeft meer dan vijftig interlands gekeept.

Ik zou het nogal riskant vinden om iemand nu te laten debuteren, terwijl een zekerder alternatief voorhanden is.

16 november 2021 om 08:42

Helemaal mee eens. Ook al keept Flekken goed in Duitsland, je bent automatisch een beetje gespannen als je je debuut maakt voor Oranje. En al helemaal als dat in een wedstrijd is zoals deze, waarin je absoluut geen fout mag maken. Cillessen is jarenlang gewoon heel degelijk geweest voor Oranje, laat die maar starten.

16 november 2021 om 09:05

Tja het kan 2 kanten opvallen toch?
Stel deze jongen bulkt van zelfvertrouwen kan hij ook een wereldpot keepen.
Ik snap echt wel wat je zeg uiteraard hoor maar laten we nou niet doen of de keepers een groot verschil maakt.
Cillessen zou echt wel de meest ervaren zijn hoor dat geloof ik echt wel maar krijgt toch gemiddeld 1 goal tegen per interland.
En als ik heel eerlijk ben ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar die Flekken

16 november 2021 om 15:06

Flekken heeft de afgelopen maand gespeeld tegen Leipzig, Wolfsburg en Bayern. Dan moet Noorwegen (in een leeg stadion) toch ook wel lukken qua zenuwen?

16 november 2021 om 17:55

Daarom, En ik vind het ook gewoon anders met een keeper die reddingen maakt ipv een speler die moet voetballen

16 november 2021 om 18:02

Cillessen is een veel completere keeper. Hopelijk zijn we eindelijk af van de gebruikelijke irritante Feijenoord lobby, in dit geval voor Bijlow. Een F'der hoeft maar even een paar redelijke wedstrijdjes te spelen en hij wordt Oranje in gepusht.

16 november 2021 om 09:06

Je moet de 0 houden dus moet je spelen met je beste doelman. Nu bijlow afwezig is is flekken dat. Het is niet voor niets je 2de keeper.

16 november 2021 om 09:14

Flekken is je 2e keeper omdat Cilessen te weinig speelde, geblesseerd was.

Dus of Flekken nu je beste doelman is???
Ik denk eigenlijk dat niemand dat weet, V Gaal ook niet

16 november 2021 om 09:17

Cillessen speelt al een tijdje en is nog steeds 3de doelman? Dus ja Flekken is nu je beste doelman. Geef hem dan gewoon de kans.

16 november 2021 om 09:20

Waar baseer jij op dat Flekken de betere doelman is tov Cillessen? Ik weet het nl niet, heb Flekken niet vaak zien keepen op het hoogste niveau maar dat is niet zo verwonderlijk aangezien de beste man 27 wedstrijden heeft gekeept in de BL en beker tegenover de 283 van Cillessen (clubvoetbal).

16 november 2021 om 09:37

Flekken is 2de keeper gemaakt door van gaal. Dus is hij op dit moment de betere keeper. Flekken doet het erg goed in de Bundesliga. Cillessen heeft weinig gespeeld de afgelopen tijd door oa blessures. Die is pas net weer een tijdje fit. Best een groot risico om hem te kiezen terwijl je een doelman hebt met erg goede vorm.

16 november 2021 om 09:53

"Flekken is 2de keeper gemaakt door van gaal. Dus is hij op dit moment de betere keeper."

Ik heb v Gaal ook hoog zitten maar die uitspraak die jij nu doet is vergelijkbaar met uitspraken die kleine kinderen doen als ze het niet weten. Hij zegt het dus het is zo, meestal komen die kinderen er niet mee weg.

16 november 2021 om 09:55

Haha leuk bedacht. Voorbeeld, van gaal kiest blind als linksback terwijl hij ook andere keuzes heeft. Blind is vaste basisspeler met malacia als back up. Dan is het in de ogen van van gaal toch de betere of niet soms? Als Cillessen zo goed was had van gaal hem wel 2de keeper gemaakt maar dat deed die niet. Hij is duidelijk onder de indruk van Flekken en gaat hem logischerwijs ook kiezen. Dan vindt hij hem dus een betere keeper.

16 november 2021 om 10:02

"Als Cillessen zo goed was had van gaal hem wel 2de keeper gemaakt maar dat deed die niet."

Ik denk eerder dat v Gaal gedacht heeft dat hij het niet kan maken tov van Flekken (groepsproces niet verstoren) om Cillessen direct 2e keeper te maken aangezien Flekken de vorige kwalificatie er al bij zat.

Wat Blind betreft, en dit is geen breed gedragen mening hier, dat is imo ook de betere LB ivm Malacia en Wijndal.

16 november 2021 om 10:05

Ik vraag me af of dat zo simpel ligt Arsenal. Het kan net zo goed zijn dat Flekken hoger in de pikorde staat omdat Cillessen net weer aansluit. Of het een betere keeper is weet uiteindelijk niemand. Het is nogal een verschil om voor een club te spelen of voor je land uit te komen. Dat het een risico is om hem in deze wedstrijd te laten debuteren is duidelijk. Maakt hij een blunder dan kan dat grote gevolgen hebben, wat weer een risico voor zijn interlandcarrière kan betekenen.

16 november 2021 om 10:34

Douwe dabbert,

Ik denk juist dat je Flekken zelfvertrouwen verpest als je hem nu weer op de bank houdt. Je hebt bewust gekozen om Cillessen 3de keeper te maken. Ik blijf erbij dat je het dan niet kan maken om Flekken dan te passeren. Ik vind blind in alles geen goeie back. Dus nee, hij is niet beter na mijn mening.

Andonis,

Maar Cillessen opstellen is ook een risico hè? Is gepasseerd voor het EK en nu na veel blessures en wat speeltijd 3de keeper. Hoeveel druk staat er op hem dan?

16 november 2021 om 10:50

"Je hebt bewust gekozen om Cillessen 3de keeper te maken."

Cillessen is niet bewust 3e keeper gemaakt, v Gaal wilde niet benoemen wie 2e of 3e keeper zou zijn gevolgd door de uitspraak,

"Op dit moment, dat zeg ik er maar iedere keer bij. Maar hij (Cillessen) kan ook nummer één worden.."

16 november 2021 om 11:00

Dan heb ik wat gemist. Ik dacht juist dat hij zei dat Cillessen 3de keeper was. Mijn fout!

16 november 2021 om 11:02

Ik vind het een lastig verhaal.

Waarom is bijvoorbeeld een Flekken nooit eerder opgevallen doet toch al een tijdje mee is inmiddels 28.+

Cillessen is altijd het beste geweest omdat we niks beter hadden dus nummer 1.
Ik heb geen idee of de ervaring hier een grote rol gaat spelen.

Als je team goed is maakt het niet zo veel uit wie je van de 2 op de goal zet.
Laatste wedstrijd was je als team niet goed en had het niet uitgemaakt welke keeper er stond die ging het team deze keer niet redden.

16 november 2021 om 11:02

Vandaar ook dat ik vanavond niet voor Blind zou kiezen. We hoeven niet te scoren. Dan is Malacia toch een betere optie. Veel agressiever op de kuiten van de tegenstander.

16 november 2021 om 11:14

"Waarom is bijvoorbeeld een Flekken nooit eerder opgevallen doet toch al een tijdje mee is inmiddels 28."

Omdat hij pas dit seizoen een vaste waarde is onder de lat bij Freiburg. Vorig seizoen heeft hij 3 wedstrijden in de BL gekeept en het seizoen daarvoor 10 wedstrijden. In totaal 27 wedstrijden BL en DFB Pokal, alle seizoenen daarvoor heeft hij in de 2e BL of lager gekeept.

16 november 2021 om 12:07

Er is een verschil met (onverwacht) invallen tijdens een wedstrijd of desnoods 90 minuten spelen tegen Montenegro, dan in deze alles of niets finale je debuut maken. Nu wordt deze wedstrijd al paar dagen gehyped en iedereen praat over als je de druk wel of niet gaat aankunnen en als het toch nog mis kan gaan voor Oranje. Nu moet je kiezen voor zekerheid. Het is niet zo dat Cillessen niet speelt of niet in vorm is. Hij heeft in een WK halve finale gestaan (en doel schoon gehouden voor 120 minuten) dus we weten in ieder geval dat hij de druk aankan.

16 november 2021 om 12:18

Leuk dat je nu een wedstrijd van 7 jaar geleden erbij pakt. Heeft er helemaal niks mee te maken. Flekken zit in een ideale vorm en heeft veel zelfvertrouwen. Cillessen heeft dat totaal niet en voelt juist veel druk. De drang om te presteren is groot omdat hij al vaker gepasseerd is en nu op het 2de plan staat.

16 november 2021 om 13:54

MAar cillessen is gewoon nog steeds de beste keeper van nederland hoor. speelt ook in een veel betere competitie dan de bundesliga of de eredivisie. Buli is buiten bayern echt zo matig.

16 november 2021 om 14:10

Dat is jouw mening. Je hoeft het niet te brengen als een feit want dat is helemaal niet zo. Flekken doet het geweldig in de Bundesliga wat Cillessen niet doet in laliga.

16 november 2021 om 09:09

Ik zou het ook een bizarre keuze vinden. Flekken zal een goede keeper zijn maar een debuut is altijd compleet anders. Krijg ook het idee dat Van Gaal het allemaal niet meer zo heel veel boeit, als je die vorige wedstrijd zag en de persconferenties... Ik mis de gezonde spanning die deel uitmaakt van de echte winnaarsmentaliteit. Als Nederland 3e wordt vliegt meneer Van Gaal lekker terug naar Portugal om daar weer aan een kokosnoot te lurken, niemand die hem wat maakt.

16 november 2021 om 13:15

Als ze 1e worden vliegt ie ook terug naar Portugal

16 november 2021 om 09:21

Toch zal de druk op Cillessen ook niet mals zijn. Je plek verliezen door corona, daarna achteraan sluiten in de hiërarchie. Hij heeft natuurlijk veel ervaring, maar ik zou hem ook niet als een zekerheid opschrijven. Hij heeft in Valencia tijdens de concurrentiestrijd met die andere keeper ook veel meer fouten dan normaal gemaakt.

16 november 2021 om 09:37

plek verliezen door corona hahahaha

16 november 2021 om 09:47

Zo een domme reactie hahahahhaa

16 november 2021 om 10:15

Misschien ben ik dan ook net zo dom, maar hij is toch ook zijn plek verloren door dat hij Corona kreeg? Anders was hij gewoon 1e keeper afgelopen EK.

16 november 2021 om 14:29

Nee hoor. Cilessen was een dagje verkouden en had gewoon een paar dagen later kunnen aansluiten. Frank de Boer wilde gewoon van Cillessen af ten faveure van zijn maatje Stekelenburg.

16 november 2021 om 09:41

Het is een moeilijke kwestie. Keept hij een wereldpartij? Dan is hij gelijk binnen. Keept hij minder, dan is hij het haasje (die hij dan ook krijgt na de wedstrijd...). Denk wel dat het een voordeel is dat het een leeg stadion is, dat zal toch ook voor minder druk zorgen.

Hoe dan ook: heb er een slecht gevoel bij vanavond. Het zal toch niet weer misgaan...

16 november 2021 om 11:46

Ja precies maarja, van Gaal met al die medicijnen, je weet het niet

16 november 2021 om 14:05

Niet alleen de zenuwen, maar gaat gewoon ook om de communicatie. Cillessen heeft tientallen interlands gespeeld met die achterhoede, hoop dat Flekken het goed doet of zich niet hoeft te onderscheiden.

Ik vind het toch vrij bizar. Een keeper laten debuteren in het Nederlands elftal in de belangrijkste wedstrijd van het jaar. En dan een keeper die al een WK heeft meegemaakt en op dit moment bij een veel grotere club eerste keeper is op de bank laten zitten.

Maar het is wel typisch Van Gaal. Hij heeft deze keeper 'ontdekt' en daarom wil hij daarmee scoren.

Ik mag toch hopen dat de zogenaamde leiders van dit elftal, Van Dijk en Wijnaldum, het NL-elftal nu eindelijk eens bij de hand gaan nemen en zorgen dat we ons vanavond gaan plaatsen. Zo niet, zou ik lekker afscheid nemen van deze spelers die acteren de grote leiders te zijn, maar keer op keer op het veld verzaken.

16 november 2021 om 08:54

Dat is ook vrij bizar. Cillessen is geen keeper van wereldklasse, maar is ook zelden door de ondergrens gezakt en heeft een schat aan ervaring in het Nederlandse elftal. Die laat je dan gewoon spelen toch?

16 november 2021 om 09:10

Maar juist omdat heel Nederland deze keuze zou maken, kiest Van Gaal een ander. En juist nu hij zelf een keeper heeft ontdekt. Je zou bijna denken dat Mark Flekken tot voor kort ergens bij een Duitse 3e divisie club in de spits zou hebben gelopen en dat Van Gaal heeft ontdekt dat hij eigenlijk een keeper is. Misschien kan Nederland op social media vandaag nog even roepen om Mark Flekken in de basis, dan keept Cillessen gewoon vanavond.

16 november 2021 om 09:14

Nou ja, zoals al eerder gezegd...flekken was al lang in beeld bij t Nederlands Elftal, alleen V Gaal is de eerste die hem er bij haalt.
Weinig aan ontdekt dus.

16 november 2021 om 10:08

Zeg dat maar niet tegen Louis, want die is het daar totaal niet mee eens.

16 november 2021 om 13:17

Nee

16 november 2021 om 18:20

@paulr ik hoop nu dat je je beschuldigignen terugneemt nu toch aannemelijker is dat Louis Cillessen laat keepen?

16 november 2021 om 08:56

Dit Oranje is gewoon niet zo heel erg goed. Van Dijk en Wijnaldum zijn prima spelers maar geen top. Van Dijk is geen leider, Wijnaldum ook niet. Die laatste speelt amper bij PSG, keuze voor het geld gemaakt. Malen is geen Oranje-materiaal. Bergwijn idem dito. Blind in deze vorm is niet goed genoeg. De Jong presteert ondermaats. Depay.., ik kan niks met die gast. Kiest bijna altijd voor de moeilijke optie. Dumfries had een leuk EK maar vind ik ook niet goed genoeg. Het is afwachten met De Ligt, geweldige verdediger maar we kennen z’n historie. Et cetera. Ik zie NL zich niet direct plaatsen vanavond. En op het WK speelt Oranje geen rol van betekenis. Maar dat boeit niet want we kunnen toch niet van het WK genieten door de maatregelen die er dan ook nog zullen zijn.

16 november 2021 om 08:57

Jezus wat negatief zeg. We hebben gewoon een prima team, voor de subtop. Er is toch ook niemand die verwacht dat we het WK of EK gaan winnen?

16 november 2021 om 09:03

Een flinke beker azijn gedronken? Van Dijk is gewoon absolute top, iets anders beweren is echt dikke onzin. Frenkie, Wijnaldum, Depay en De Ligt zijn ook minstens subtop niveau. Er is dus meer dan genoeg kwaliteit aanwezig om Noorwegen van de mat te tikken.

16 november 2021 om 09:15

@drl80 dat kun je ook over Italië zeggen, die niet van Ierland kunnen winnen en achter het nietige Zwitserland eindigen. Ze werden alleen 5 maanden geleden nog wel Europees kampioen.

16 november 2021 om 09:18

Ik kan je in grote lijnen volgen, alleen over het laatste gedeelte ben ik het niet met je eens.

Ik heb heel de zomer geroepen dat Dumfries helemaal niet zo goed was, en dat blijf ik vinden. Waar was hij toen de voorzet voorafgaand aan de 2-2 er uit gehaald moest worden? De man loopt maar een beetje langs de lijn als een kip zonder kop.

Maar ik denk dat Nederland zich of direct plaatst of niet plaatst. Want ga er maar vanuit dat Turkije gewoon wint. Een overwinning of gelijkspel zijn voldoende voor de 1e plaats, maar bij een nederlaag kan Turkije er ook nog overheen en word Nederland 3e.

16 november 2021 om 09:23

@ruiz_fct: Kijk nog ff de 1-2 van afgelopen zaterdag terug. WTF loopt Van Dijk daar te doen. Hij is verdediger toch? Waarom verdedigt hij daar niet? Hij laat die spits de bal vrij aannemen en vervolgens loopt onze Nederlandse pseudo leider gewoon een heel stuk met de spits mee zonder in te grijpen. 2 ballen later is het 1-2. Van Dijk had de aanval allang kunnen onderbreken.

Zelfde kun je zeggen over Dumfries. In de voorgaande aanval gaat meneer weer een van zijn kansloze loopacties aan. Vervolgens geeft hij half druk op 10 meter van de achterlijn van Montenegro. Maar een seconde of 10 later is zijn directe tegenstander 80 meter verder op volkomen vrij. NL stond op dat moment 0-2 voor. Waarom houdt Dumfries het niet bij het verdedigen?

16 november 2021 om 09:54

Hij speelde een slechte wedstrijd ja, zoals elke speler wel eens doet. Ga Ramos en Pique eens analysen in de 5-1 wedstrijd van Nederland. Die waren toen ook absolute top in de ogen van iedereen maar leken een stel 4e klassers die wedstrijd.

16 november 2021 om 10:08

Iedereen speelt wel eens een slechte wedstrijd inderdaad. Alleen komt dat bij de een iets vaker voor dan bij de ander. Ik vind Van Dijk totaal overschat, zeker gezien de leider die hij acteert. De man loopt alleen maar weg als het moeilijk word. Waar lag het afgelopen zaterdag aan volgens Van Dijk, aan het middenveld? Hoort hij niet als aanvoerder van het team het elftal neer te zetten? De man heeft nooit van enig zelfreflectie gehoord schijnbaar.

16 november 2021 om 11:33

Dat dit NL-elftal niet zo goed is ben ik met jou eens. En ook onze "toppers" geven niet vaak thuis en mentaliteit is ook een kwaliteit. Ik vind ze eigenlijk allemaal overschat. Helaas denken een hoop nog dat dit NL-elftal veel voorstelt.

Dit Nederlands Elftal is gewoon subtop. Kunnen boven zichzelf uitstijgen tegen toplanden, maar net zo goed tegenvallen tegen mindere ploegen.

Dus vandaar: Nederland kan net zo makkelijk Noorwegen van de mat spelen vanavond als dat ze vrij eenvoudig onderuit gaan. Het is gewoon niet zo goed als dat ervan gemaakt is.

16 november 2021 om 12:46

Helemaal met jou eens. Van Dijk was, toen hij bij Liverpool kwam en ze de Cl wonnen etc., echt enorm enorm goed. Sindsdien is hij zich echter meer gaan zien als een of andere heiligman achterin. Het enige wat hij doet is de grote leider uithangen, maar een echte leider is het niet. Daarnaast presteert hij zelf nergens naar. Hij loopt altijd, maar dan ook echt altijd achteruit. Hij grijpt nooit in en probeert uit situaties te blijven.
Geen idee hoe het kan dat hij zo is terug gevallen. Misschien angst om niet zo goed te zijn als de hele hype die rondom die man is ontstaan.

16 november 2021 om 15:17

"van Dijk en Wijnaldum zijn prima spelers maar geen top."

Van Dijk werd twee jaar geleden uitgeroepen tot beste speler van de Premier League en door de UEFA tot beste speler van Europa. Maar je vindt hem niet top?

16 november 2021 om 15:37

cabinessence, toen was hij wel top. Maar laten we eerlijk zijn, nu minder of zelfs niet. Het zij gezegd, iedere speler maakt dipjes mee en als dat gebeurt in een niet draaiend elftal valt het extra hard op. Komt nog een bij, grote jongens krijgen grote commetaren. Kijk maar eens naar alle commetaren op Cillessen, Blind, Wijnaldum, Depay, De Jong etc etc. Allemaal mannen met een bepaalde statuur waar we met ons allen alleen maar topprestaties van verwchten die er op dit moment niet zijn.

16 november 2021 om 09:41

Paulr

v Gaal is natuurlijk ook koppig he.

Eigenlijk had iedereen, de media etc moeten aangeven, ja natuurlijk moet Flekken zijn debuut maken. Is zo logisch.

Dan zou v Gaal - zo tegendraads als hij is - Cilissen uit de hoge hoed toveren.

Gemiste kans.

16 november 2021 om 10:05

@hangover96: Och, eerst zorgde De Ligt al voor het ontslag van Danny Blind, en nu heeft deze nederlaag ook geleid tot het missen van het WK? Want Nederland won alle andere wedstrijden?

En bij mijn amateurclub spelen meerdere spelers van boven de 30. Zullen we die vanavond ook opstellen, aangezien jij denkt dat leeftijd alles bepaald. Het gaat er helemaal niet om hoe oud Mark Flekken is, maar het gaat er om dat Cillissen al heeft bewezen op dat niveau te kunnen acteren. Cillissen is geen wereldkeeper, maar heeft Nederland ook zelden in de steek gelaten. Mark Flekken moet het allemaal nog maar laten zien. Die paar wedstrijdjes in de Bundesliga dit seizoen zeggen mij niet zo veel hoor.

16 november 2021 om 18:04

Van Dijk en Wijnaldum zijn alleen maar bezig met woken en boycotten en andere bijzaken.



Ik vind het nogal wat om een keeper te laten debuteren in het NL elftal in zo'n belangrijke wedstrijd. Zeker als je een ervaren keeper als Cillessen op de bank hebt.

16 november 2021 om 08:54

Of Krul. die staat bij v Gaal hoger in het aanzien dan Cillessen maar was er op eigen verzoek niet bij. V Gaal neemt steeds vaker afscheid van eigen principes onder mom "nood breekt wet". Maar ben het met je eens dat Flekken nu laten debuteren erg onverstandig is, Cillessen heeft mogelijk bewijsdrang en dat kan ook nog wel eens verkeerd uitpakken dus mijn voorkeur gaat naar Krul.

En weer Blind… als ik keer op keer zo zou presteren in mijn baan dan was ik er allang uitgeflikkerd. Bij Ajax heeft hij prima dingen gedaan maar bij Oranje staat hij bij mij echt in het rijtje Promes. Spelers waarvan ik in godsnaam niet weet hoe die zo vaak het oranje shirt hebben mogen aantrekken. Echt een verschrikkelijke speler is dat. Gelukkig zijn ze er in Amsterdam heel blij mij dus wat betreft mag hij altijd daar blijven. Zijn zij blij en de rest van Nederland ook.

16 november 2021 om 08:51

Blind is inderdaad dramatisch, die hoeft wat mij betreft ook niet meer opgeroepen worden want er lopen gewoon betere spelers op zijn positie. Heeft niets wat hem tot een goede linksback maakt.

16 november 2021 om 09:13

@rubentje13 oh? Welke betere spelers hebben we op linksback dan? Wel heel benieuwd nu.

16 november 2021 om 09:17

Ik vind zowel Malacia als Wijndal beter als linksback. Het is niet dat ik Blind geen goede speler vind, ik vind hem gewoon niet goed als linksback. Hij is heel traag, niet dynamisch, wint geen duels, heeft niet de vereiste energie om als linksback te spelen. 'hij is zo goed aan de bal' is dan voor mij absoluut geen argument omdat hij gewoon een aantal basiseigenschappen mist die een linksback nodig heeft. Wat mij betreft is er maar 1 positie waar Blind tot zn recht kan komen en dat is als derde cv in een 532.

16 november 2021 om 08:54

Misschien toch eens afvragen waarom alle coaches van de laatste jaren hem zo goed als eerste op het bord neer zet? Zullen die dan allemaal achterlijk zijn en totaal geen verstand hebben van het spelletje? Of zullen de bondscoaches en Ten Hag toch meer zien in Blind. Direct met je eens dat Blind op dit moment niet in zijn beste fase zit. Maar die man heeft zoveel voetbal intelligentie, de reden dan ook dat direct elke bondscoach hem opstelt.

Juichen als die vanavond de 1-0 maakt of....?

16 november 2021 om 09:01

Blind wordt steeds iets minder
Gek genoeg zou ik m nu wel laten staan ivm de vele wisselingen die er al zijn.

16 november 2021 om 09:07

Ik zou Blind ook laten spelen ook al ben ik fan van Malacia. Flikken is 1 risicofactor en dat is meer dan genoeg. Verder staat er een goed team naar mijn mening die het gewoon moeten flikken vanavond.

16 november 2021 om 09:07

Maakt niet uit welke coach hem in de basis zet. Objectief gezien ziet iedereen de fouten die hij de laatste 3 jaar in oranje maakt.

16 november 2021 om 09:09




(ajaxfano)

Ach je moet (rikkkiee) niet echt serieus nemen die reageert altijd en eeuwig alleen op Blind op elke post van of Ajax of ned Elftal komt bij hem Blind aan de Beurt , ik denk dan altijd onderbouw het eens de man heeft bijna 90 interlands gespeeld zijn dan alle trainer achterlijk hij speelt natuurlijk ook wel een mindere wedstrijden maar over het algemeen is hij een vrij stabiele factor hoor zowel bij mijn club als bij oranje .



16 november 2021 om 09:11

Blind maakt vaak fouten als we als collectief de mindere zijn, vanavond hebben we als het goed is continu de bal en moeten we het spel maken dan voegt hij best wat toe.

16 november 2021 om 09:30

Hij maakte afgelopen zaterdag ook een enorme fout, dus hij maakt ook fouten als we collectief de betere zijn. Blind is en blijft een risicofactor verdedigend gezien, echter is hij naar voren toe altijd van toegevoegde waarde. Ik denk dat we niet continu aan de bal zijn, want zo goed is Oranje gewoon niet op dit moment. Noorwegen gaat ook zeker het heft in eigen handen nemen, ze zijn gek als ze het niet doen. Ik heb er dan ook nog niet veel vertrouwen in dat we zomaar winnen vanavond.

16 november 2021 om 10:15

Ach Sloep ik snap dat het lastig is als je held kritiek krijgt maar kom op man? Vind jij hem dan wel goed in oranje? Behalve een absolute wereldpass is het toch helemaal niks

16 november 2021 om 10:49

Blind een stabiele factor in Oranje? Alleen al onder Koeman leidde hij 7 van de laatste 11 tegengials van Oranje in. Blind is al jaren de zwakste schakel in Oranje

16 november 2021 om 10:56

Interessant feitje, heb je hier een bron voor? Over welke doelpunten gaat het?

16 november 2021 om 09:11

Het "rijtje" Promes. Dat is toch geen rijtje

16 november 2021 om 09:16

Als je vader assistent trainer is, dan sta je er niet snel naast. Maar het zou zeer gegrond zijn om hem oa te wisselen vanavond. Wijnaldum en de Jong zijn ook helemaal uit vorm, daar kan ook wel gewisseld worden, vraag is alleen hoe en wat? Voor Blind heb je een prima alternatief op de bank (alhoewel die ook niet best speelt laatste weken...)
Als ze maar winnen ,hoe is onbelangrijk

16 november 2021 om 09:17

Toch opmerkelijk dat zeven verschillende bondscoaches en de Ajax-supporters die hem vaak zien spelen daar anders over denken. Blijkbaar verpersoonlijkt Daley Blind bij sommige supporters van andere clubs iets van Ajax waar ze een irreële aversie tegen hebben. Bij hem worden altijd alleen zijn fouten benadrukt en wordt het stelselmatig gebagatelliseerd als hij wel goed speelt. Het gaat altijd om zijn gebrek aan snelheid. Niet om zijn geweldige inzicht en passes tussen de linies. Bij van Dijk hebben we het ook niet primair over zijn matige individuele actie of dat Frenkie de Jong niet zo sterk is in de lucht.

16 november 2021 om 09:23

Laten we heel eerlijk zijn, het feit dat zeven verschillende bondscoaches hem opstellen is totaal irrelevant omdat hij al zo'n 10 jaar bij Oranje zat en 10 jaar geleden wellicht wel de kwaliteiten had om als linksback in Oranje te spelen. Dat hij er telkens instaat, is een voorkeur die trainers uitspreken. Ik zou hem nooit op linksback spelen omdat hij traag, niet energiek, niet dynamisch is en veel persoonlijke duels verliest (dus niet alleen het gebrek aan snelheid ). Ik heb liever een type Malacia of Wijndal aan de linkerkant. Vgaal en Ten Hag kiezen voor de spelintelligentie en de goede inspeelpass, en dat vind ik niet een te billijken beslissing - met name omdat hij nu gewoon dramatisch in vorm is. Bovendien heb ik in meerdere analyses gehoord dat je Blind goed op linksback kan zetten, maar dan moet je er als team voor zorgen dat hij niet in de problemen komt. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld voor een linksback. Je gaat je verdedigende spel toch niet aanpassen zodat maestro Blind niet in de problemen komt verdedigend? Hij speelt bij het Nederlands elftal, hij moet prima in staat zijn om zijn eigen problemen op te lossen als hij in die situatie komt, dus wat mij betreft is die instelling een brevet van onvermogen aan de kant van Blind.

16 november 2021 om 10:05

Gelukkig ben jij ook geen bondscoach Ruben. Misschien een keer aan je eigen mening gaan twijfelen als unaniem elke bondscoach en clubtrainer bij Ajax het er mee oneens lijkt te zijn?

16 november 2021 om 10:18

Dus omdat ik een andere visie op voetbal heb dan de bondscoach, moet ik mijn mening maar herzien? Ik ben het niet eens met de positie van Blind en heb daarvoor argumenten gegeven. Zo lang jij geen goede inhoudelijke argumenten geeft (en dus niet: maar de bondscoach en de trainer van Ajax stellen m op) waarom jij wel graag Blind op linksback ziet en wat hij te bieden heeft boven Wijndal en Malacia, ga ik mijn mening ook niet aanpassen.

16 november 2021 om 10:27



Tis niet alleen de bondscoach, maar uberhaupt elke andere trainer die met hem heeft gewerkt stelt hem op ondanks dat de buhne hem liever wissel ziet staan.

Ik zie Blind ook het liefst altijd in het veld staan. Snelheid word opgevangen door snelle centrum verdedigers (of rechtsback als die achter blijft), en vrijwel geen enkele van de teams waar Ajax/oranje tegen speelt speelt met 4 aanvallers, dus je kan als je volop druk zet op de andere helft prima een restverdediging hebben van 3 spelers en blind laten inschuiven. Zoals hij ook vaak 1-2 tjes heeft met Tadic op de flank. Vind dat Blind een prima voorzet heeft, en ook een goede opening. Daarnaast heeft hij veel inzicht, en staat hij verdedigend bijna altijd op de goede plek om een bal te onderscheppen. Hij werd vorig seizoen nog aangehaald door meerdere voetbalcritici als beste speler van de eredivisie - Perez, Gijp, en daar waren het er veel mee eens.

Dit seizoen is het iets minder van start gegaan, maar hij doet het nog steeds meer dan prima bij Ajax dus hij is het niet verleerd. Zelfs met de vormdip zie ik hem liever dan Malacia, die mij niet heeft overtuigd in de minuten die hij speelde. Veel onnodig balverlies in balbezit vooral.

16 november 2021 om 10:27

Jij vindt Blind dramatisch. En er zijn er velen en niet de minsten (waaronder idd de laatste 7 bondscoaches) die dat absoluut niet met jou eens zijn. En de inhoudelijke gronden zijn dat Blind een fantastisch spelinzicht heeft. Hij is qua snelheid en kracht beperkt maar compenseert dat doorgaans met een uitzonderlijk gevoel voor waar de bal gaat komen (net als zijn vader). Daarnaast kan hij goed voetballen en heeft hij een fantastische pass tussen de linies. Daarmee onderscheidt hij zich van dravers als Malacia en Wijndal en een meer pure verdediger als Ake. Blijkbaar heb jij daar geen oog voor of wil het niet zien. Van mij hoef je het niet met ons eens te zijn dat maakt het discussiëren over voetbal juist zo aardig.

16 november 2021 om 09:18

Ik zou eerder Wijnaldum eruit laten en daar Gravenberch neer zetten.

16 november 2021 om 09:40

Mijn hemel, Gravenberch? Wijnaldum is zwaar uit vorm en mag er van mij ook zsm uit hoor, maar Gravenberch is in Oranje al helemaal niks.. Nog nooit zo'n laks talent gezien zeg. Nog geen goede pot in Oranje gespeeld. En die wil jij dan in de basis hebben? Nee dank u. Kan bovendien ook totaal niet samen met Frenkie spelen.

16 november 2021 om 09:42

Gravenberch is echt overrated en Blind een van de mindere bij Ajax. Moet je Blind is terug zien rennen als die de bal weer is verloren, zit geen tempo in.

16 november 2021 om 10:54

Het opstellen van Daley Blind is het statement van Oranje tegen het WK in Qatar

16 november 2021 om 11:46

Was het van 7! bondscoaches die Blind opstelden ook het statement tegen het WK in Qatar?

16 november 2021 om 15:45

Ik vind dat van die 7 BC wel een zwaktebod hoor. Is multifunctioneel. Er werd jaren met m geschoven om m maar te laten spelen. Pappa heeft veel invloed gehad. En Blind wordt steeds ietsje minder. Vind zn concurrenten bij oranje allemaal beter. Zou m wel laten staan vanwege de vele wisselingen die er al zijn vandaag. Cillesen gelukkig keeper ipv Flekken. Toch wat ervaring.

16 november 2021 om 12:51

Datzelfde heb ik bij Dumfries

16 november 2021 om 13:27

Promes die napoli kapot maakte? Ajax cl prima was in Nederland genoeg scoorde. Psv was z’n favo tegenstander. Engeland Duitsland nations league? Volgens mij heeft hij meer rendement dan malen ooit had in oranje. Of bergwijn. Die scoren bij hun club geen eens of zitten op de bank. Zo makkelijk om altijd promes aan te wijzen. Zijn carrière is stabieler dan 50% van oranje selectie.Nee danjuma is het nieuwe ding zeker. Tegen fucking Gibraltar. En nu dan? Voorin lopen allemaal schijn voetballers rond. Zijn totaal niet dodelijk genoeg en beseffen niet waar ze om spelen.

16 november 2021 om 15:22

Amen

Stop nou eens met die blind dat is me een partij vergaande glorie, werd vorige pot ook weer compleet overlopen. Zet gewoon malacia daar neer die is nu al een klasse beter als blind

16 november 2021 om 08:57

Je kan ook overdrijven. Blind steekt niet in een beste vorm maar Malacia een klasse beter? Op welke vlakken precies?

16 november 2021 om 09:43

Snelheid, felheid, loopvermogen en duelkracht misschien? Blind is daarentegen normaal gesproken beter aan de bal, passing en leest het spel beter.

Maar, dat had Blind afgelopen wedstrijd allemaal niet onder de knie. Dus dan heb je feitelijk niks aan Blind, want dan doet hij dus niet waarvoor hij in het veld staat.. En dan komen de bovengenoemde tekortkomingen pijnlijk aan het licht.

Dus wat is daar overdrijven aan? Niet veel in mijn optiek. Blind heeft in Oranje veel minder vaak de vorm die hij bij Ajax wel heeft.. dus wat doe je dan? Cruciale fouten maakt hij in Oranje.

Maar goed. Het is armoedig op linksback, dus het is een beetje lood om oud ijzer.

Ik word echt gek als Flekken daadwerkelijk in de goal staat vanavond. Je gaat toch niet een debutant in de goal zetten bij de belangrijkste wedstrijd van het jaar? En alleen om niet je eigen gelijk toe te geven. Flekken was bij aanvang namelijk 2e keeper en Cillessen 3e keeper. Het is toch heel gemakkelijk uit te leggen dat jij bij zo'n belangrijke wedstrijd kiest voor ervaring? Ongelooflijk. Of zou Blind hier achter zitten, die had ook al zo'n goede keus met De Ligt toentertijd. Heeft ons ook het WK gekost.

16 november 2021 om 09:09

Ach ja zo speelde André Ooijer ooit tegen Brazilië, je weet nooit hoe het uitpakt. Misschien keept hij wel de sterren van de hemel.

16 november 2021 om 10:06

Ik begrijp de vergelijking, maar vind die toch iets anders. Ooijer had op dat moment al meer dan 50 interlands gespeeld en 2 of 3 toernooien meegemaakt.

16 november 2021 om 16:13

Want ervaring staat garant voor succes? Stekelenburg..

16 november 2021 om 17:12

Niet altijd nee. In dit geval ben ik blij te lezen dat Cillessen de voorkeur lijkt te krijgen!

Pfff hopelijk valt het vanavond allemaal mee. Keeper laten debuteren bij zo'n wedstrijd... en ook nog Blind in de basis. Hopelijk lukt het Nederland wel, waar het bij Italië en Portugal misliep.

Die Blind heeft me toch een partij krediet zeg. En dat allemaal door die weggewaaide bal op Van Persie toen.

16 november 2021 om 09:14

Weggewaaide bal, hahah het ziet ook wel diep he

16 november 2021 om 10:27

Ja heel diep, echt een zwarte dag dat we Spanje inmaakten met 5-1. Gelukkig hebben we die kans van Rob... nee oké ik kan dit niet. Zelfs niet als grap.

16 november 2021 om 10:06

Haha Blind en krediet. Die kerel is al 15 jaar de meest afgezeken speler op Nederlandse velden, zowel in Oranje als bij Ajax.

Enige die hem niet lijken af te vallen zijn de trainers die met hem werken...

16 november 2021 om 10:28

Dan heeft hij dus veel krediet bij de trainers. Komt puur omdat papa bij de staff zit.

16 november 2021 om 11:02

Kerel je weet niet waar je het over hebt haha. Onder welke trainers heeft Blind nou veel gevoetbald waar Danny bij de staff zat? Koeman? Louis van Gaal bij Manu? Mourinho? Bos? ten Hag? Wat doe je op een voetbalsite als je blijkbaar al 10 jaar geen voetbal hebt gekeken :D

16 november 2021 om 11:27

"Komt puur omdat papa bij de staff zit."

Denk je nu echt dat dat zo werkt? Misschien dat jij het bent maar het zijn geen kleine kinderen die door "pappa" de hand boven het hoofd gehouden word en het is ook niet zo dat Danny Blind de opstelling maakt maar de BC.

16 november 2021 om 12:10

Blind is gewoon de ultieme Nederlandse verdediger. Kan uitstekend voetballen en heeft geweldig inzicht. Daar komt z'n krediet vandaan. Verdedigen kan ie echter niet en heeft ie nooit gekund. Dat fans hem afzeiken boeit niet, alsof wij er verstand van hebben.

16 november 2021 om 12:12

Lol bij Ajax speelt hij gewoon goed dus verdient hij een basisplek ook. Bij Manu verloor hij ook vrij snel zijn plek. Bij Oranje speelt hij al jaren slecht en blijft hij opgesteld worden. Daar is gewoon geen verklaring voor anders dan dat er andere dingen spelen.

16 november 2021 om 13:59

"Bij Manu verloor hij ook vrij snel zijn plek."

Dit is niet waar wat jij nu zegt, 141 wedstrijden voor Manu gespeeld waarvan 56 onder Mourinho met een gemiddelde van 79 p/w. Het totale gemiddelde van Blind bij United is 84 min p/w dus je kunt niet spreken van invalbeurten.
In het laatste jaar onder Mourinho (ook laatste jaar Blind) is hij zijn plek kwijtgeraakt en heeft hij 17 wedstrijden gespeeld met een gemiddelde van 72 min p/w.

"Daar is gewoon geen verklaring voor anders dan dat er andere dingen spelen."

Maar niet omdat zijn pappa assistent is want dat is pas sinds kort en daarvoor kreeg hij al de voorkeur.

16 november 2021 om 13:47



Speelde laatst nog uitstekend op de linksback tegen Dortmund in de CL, maar tja dat is maar CL. Men onthoud liever op basis van korte termijn, want ja dat is makkelijk natuurlijk. Gelukkig waren de rest achterin zaterdag voortreffelijk bezig..

16 november 2021 om 14:09

Korte termijn? Blind veroorzaakt al 3 jaar lang tegendoelpunten bij oranje. Dus het is helemaal niet korte termijn het is het veel te lang.

Mooi om te zien dat van Gaal gewoon voor de beste keus op doel gaat in zo'n belangrijke wedstrijd, in plaats van voor "ervaring". Flekken hoort met zijn cijfers gewoon tot de beste keepers van Europa dit seizoen, in tegenstelling tot Cillessen die bij de minste keepers in Spanje zit. Wel jammer dat Blind er nog steeds in staat, hoeveel fouten moet die gast maken voor hij eindelijk een keer doorgeselecteerd wordt. Het zou mij niets verbazen als hij er vandaag meerdere keren wordt uitgelopen door Pedersen, die daarmee de gevaarlijkste speler van Noorwegen wordt.

Murphey's law is at work: Nederland geeft een 2-0 voorsprong weg, publiek niet welkom in de Kuip, Van Gaal dondert van zijn fiets, Bijlow valt uit... volgende stap? Flekken die tijdens zijn debuut een ongelooflijke blunder maakt. Je ziet het gewoon aankomen.

Wordt met knikkende knietjes op de bank vanavond.

Hopelijk winnen we en sturen we vervolgens Oranje onder 19 naar het WK. Lijkt mij een geweldig statement voor dit ridicule toernooi. Laat dan ook andere landen aub het voorbeeld volgen, want dit WK verdiend niet de beste spelers.

Cillessen was 4de keuze als Krul gewoon was mee geweest was Cillessen niet eens opgeroepen. Vindt het dus onzin dat mensen liever de 4de keuze op doel zien. Dan Flekken die 2de keuze is. Flekken gewoon op doel zetten klaar.

Ik vind t bijzonder dat vooral Feyenoordfans klagen over een mogelijk debuut van Flekken, ik heb ze ook niet gehoord toen Bijlow zijn debuut ging maken UIT bij Noorwegen, wat ook een wedstrijd was waar resultaat gehaald moest worden

16 november 2021 om 11:33

Precies. Daarbij heeft Flekken jarenlange ervaring op een hoog niveau. Keept gewoon goed. Die gaat echt niet met knikkende knieën aan zo’n wedstrijd beginnen

16 november 2021 om 12:09

Eens!

Tja Cillessen heeft meer ervaring dat is wat zeker is. Dus hem in de basis zetten zou niet verkeerd zijn. Al heb ik ook een bijzonder goed voorgevoel bij Flekken, dus laat die maar starten.

Wel bijzonder hoe Cillissen wordt weggezet, Geen idee of mensen hem zien keepen, maar hij doet het gewoon goed bij Valencia hoor! naar mijn mening is Cilllissen beter als Bijlow. Flekken heb ik zelf niet zien spelen, ik lees dat Freiburg het goed doet, maar daar kan ik geen mening over geven. Wel is het een cruciale wedstrijd en zou ik persoonlijk kiezen voor iemand met ervaring, die eerder met deze verdediging heeft gespeeld, dus Jasper Cillissen. Maargoed Louis is bondscoach, dus hij bepaald.

16 november 2021 om 10:45

Cilissen doet het aardig, maar ook niet meer dan dat. Is nooit een uitblinkende keeper geweest, maar goed. Het zal vast en zeker te maken hebben met mijzelf, aangezien ik echt totaal geen fan ben van Cilissen.

Flekken ken ik en heb ik vaak zien spelen dit seizoen. Meer dan prima keeper en ik denk dat hij wel eens zijn debuut kan gaan maken.

Gaat hij nou serieus Blind laten staan? Lijkt wel of hij het WK expres wil mislopen.

Flekken in de Goal vanavond?. kan ik thuis gaan uitleggen wie dat is en bij welke club hij keept... hoop dat Flekken dan de nul gaat houden betekend dan dat we naar het WK gaan.

Zou toch voor Cillessen kiezen. Ervaring kan je er doorheen helpen. Timber voor Dumfries lijkt mij ook een prima keuze. Doe is veel beter.

Als Krul maar niet begint. Die laat zoveel ballen door.

Blind vind ik toch wel een risico hoor. Ik weet ook wel dat er weinig alternatieven zijn, maar dat hier niemand begint dat hij vanavond tegenover Pedersen komt te staan. Die is veel sneller dan Blind. Grote kans dat hij weer overlopen wordt, net als tegen Montenegro.

Flekken en Wijndal opstellen Blind is te langzaam in snelheid voor Pedersen en reken maar dat de Noren hier op in spelen.

Het wordt hoe dan ook billenknijpen...!!

En Blind blijft maar in de basis staan… Te bizar voor woorden! Vloeken in de kerk wat ik hier nu ga doen, want op Voetbalzone openlijk Blind bekritiseren is vaak uit den boze. Maar laten we eerijk zijn: Die jongen komt op alle facetten te kort als linksback. Ik zie hier veel argumenten over vorige bondscoaches, zijn spel bij Ajax etc. Maar kunnen ook de gekleurden eens de waarheid onder ogen komen? Het kan echt niet meer, Blind is op als het gaat om het Nederlands elftal. Zelden heb ik zo’n slechte speler in Oranje gezien. Geen body, geen snelheid, geen slimmigheidjes alleen maar een puike pass en inzicht. Al vind ik zelfs dat hij ook wel heel vaak op safe speelt. Hij heeft echt een beschermde status en mag keer op keer fouten blijven maken. Andere spelers worden na zoveel slechte interlands op de reservebank geplaatst of worden zelfs niet eens meer opgeroepen. Wat had ik toch gehoopt dat hij vandaag ook eens werd gepasseerd want ik kan het echt niet meer aanzien.

16 november 2021 om 12:53

Nou ja, ik uit sinds zaterdag ook een berg kritiek op Blind, maar voel me daar bepaald niet uniek in op VZ. Ik heb nog nooit zoveel duimpjes gehad

16 november 2021 om 14:20

Nou ja ik vind al tijden dat Malacia hoort te spelen mits hij geen stomme terug speelbal geeft die onderschept wordt of te kort is, heb je er meer aan. Blind speelt om zijn inspeelpass maar die zie ik nauwelijks nog migi

Ik geef Dumfries de schuld van beiden tegen goals Hij was rechtsback maar was met andere dingen bezig. Ik zou Timber daar zetten.

Maar Blind die eigenlijk al een aantal jaren enorm slecht presteert in oranje mag altijd blijven staand

Blind aub niet gebruiken. Deze man heeft al zoveel fouten gemaakt in verschillende wedstrijden. Het wordt tijd voor Wijndal en Malacia.

Ben bang dat Noren alle pijlen richten op Blind. Niet aanvallen over de as is te gevaarlijk gebleken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren