Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Naam Marten de Roon valt opeens in Oranje-analyse van Nederlandse media

Laatste update:

De media in Nederland zijn kritisch over de manier waarop het Nederlands elftal zaterdag een prachtige uitgangspositie op deelname aan het WK in Qatar uit handen gaf. Het team van bondscoach Louis van Gaal verspeelde in de slotfase van het uitduel met Montenegro een voorsprong van 0-2: 2-2. Daardoor moet Oranje dinsdag nog vol aan de bak tegen Noorwegen in een lege Kuip. “Vooral de zogeheten vedetten zakten door het ijs”, zo constateert Trouw na de halve misstap in Podgorica.

“Oranje speelde op het stroeve veld slordig en in een veel te laag tempo, toonde een groot gebrek aan creativiteit en liet zich in duels regelmatig aftroeven. Frenkie de Jong liet zien dat hij zijn vormcrisis bij Barcelona mee naar Oranje had genomen en liet defensief steken vallen. Georginio Wijnaldum liep er wat verloren bij en ook Davy Klaassen bleef nagenoeg onzichtbaar”, zo somt journalist John Graat op in zijn verslag. “De Jong en Wijnaldum gingen voortijdig naar de kant en met hun vervangers Teun Koopmeiners en Ryan Gravenberch in het veld liep het volledig mis.”

Ook de Volkskrant staat stil bij de wissels. “Het was een blamage van het zuiverste water, de straf voor gemakzucht, lamentabel verdedigen en totaal verkeerd uitgepakte wissels door de bondscoach”, somt Willem Vissers op. “Als er al ritme in de ploeg zat, en dat was al minimaal, verdween dat door het vertrek van onder anderen De Jong en Wijnaldum, toch bepalende spelers in het elftal, ten faveure van Gravenberch en Koopmeiners.” De journalist omschrijft de 2-2 in Montenegro als ‘een van de grootste afgangen in het Nederlandse voetbal’. “Zaterdag 13 november 2021 is hoe dan ook een gedenkwaardige avond voor het Nederlandse voetbal, want ook afgangen behoren tot de geschiedenis.”

Het Algemeen Dagblad wijst erop dat Van Gaal nu vol in de beugels moet en meer psycholoog moet zijn dan trainer op weg naar het duel met Noorwegen. Maarten Wijffels wijst op een terugkerend probleem bij Oranje. “Tegenstoten die ontstaan na onnodig balverlies of balverlies op gevaarlijke plekken, waarna zelfs modale teams in drie passes het hele veld oversteken tot bij het doel. Geen Oranje-speler die onderweg de poort sluit. (...) Zulke situaties waren er onder Frank de Boer op het EK tegen landen als Noord-Macedonië. En in de EK- en WK-kwalificatie tegen onder meer Turkije (4-2 verlies) en uit in Bosnië (0-0). Maar ook de bondscoach daarvoor, Ronald Koeman, had er al mee te maken.”

Wijffels laat in zijn analyse een opvallende naam de revue passeren: Marten de Roon. De middenvelder was zaterdag de 24e man en bleef op de tribune. “En nee, het zou opportunistisch en onzinnig zijn om te betogen: met hem als invaller was het nu ook 1-2 gebleven. Maar waar Van Gaal wel over na mag denken: houd ik De Roon tegen Noorwegen in gedachten voor een rol in het strijdplan? Misschien als invaller, alleen al omwille van zijn a-typische kwaliteiten. Én omdat de bondscoach naar één ding zeker op zoek moet richting dinsdag: in een lege Kuip heeft Oranje alleen spelers nodig die de ploeg energie geven. Geen internationals die het team energie kosten.”

Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, stelt dat het Nederlands elftal het na rust en zeker na de 0-2 voorsprong veel te veel op zijn beloop liet gaan. Ook is hij kritisch op Virgil van Dijk. “Tijdens EURO 2020 is vaak de afwezigheid van leider en organisator Virgil van Dijk aangehaald als ontbrekende schakel. Maar met de verdediger van Liverpool was de defensie in Podgorica net zo kwetsbaar en het elftal net zo onzorgvuldig als bij de EK-uitschakeling in de achtste finales in Boedapest tegen Tsjechië.”

“Keer op keer valt een gebrek aan persoonlijkheid waar te nemen als het minder draait en de boel rechtgezet moet worden”, benadrukt Driessen in zijn column op de website van de krant. “Dat geeft te denken voor het beslissende treffen met de Noren. Hoewel Noorwegen zonder Erling Braut Haaland zeker geen Brazilië is, moet het kwartje inmiddels zijn gevallen. De herkansing is dinsdag. Dan moet de kater worden weggespoeld want met een tweede cadeautje voor de Noren zet Oranje het WK serieus op het spel.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Roon doen we altijd lacherig over, maar die had die gozer niet uit z'n rug laten lopen hoor.

14 november 2021 om 09:46

Koopmeiners hield ook even in en komt te laat, maar Van Dijk staat bij de 1-2 ruim voor Koopmeiners. Om vervolgens in het interview te roepen dat het middenveld beter moet verdedigen. Had van Dijk gewoon in zijn positie blijven staan was er niks aan de hand, maar hij gaat nu zelf half een duel aan op het middenveld. En het hele centrum komt daardoor open te liggen, hoor je niemand over.

14 november 2021 om 09:48

Hij hield niet alleen in, hij liep gewoon op halve kracht terug. Je wisselt bij voetbal soms van positie en dit is echt 100% Koopmeiners die verzaakt en De Vrij die te gretig instapt. Over Blind wil ik het niet meer hebben, dan krijg ik een tia.

14 november 2021 om 09:52

Dit heeft toch niks met wisselen van positie te maken, Koopmeiners komt terug van de helft tegenstander ? Van Dijk besluit half druk te zetten ter hoogte van de middencirkel. En natuurlijk gaat Koopmeiners ook de fout in, maar de ruimte ontstaat door de uitstappende van Dijk.

14 november 2021 om 11:13

Baradonna is een kruistocht bezig om de invalbeurt van Koopmeijers op te hemelen. Geef het op, het was slecht...heel heel heel heel heel....slecht.

Hahaha wat een totale paniek reacties allemaal, welkom in de opportunistische wereld van het voetbal. Nu is de Roon opeens de ontbrekende schakel en held van Oranje. Als Blind gewoon in ieder geval springt, heeft niemand het over dramatische wissels want dan waren we gewoon gekwalificeerd.

14 november 2021 om 09:43

Inderdaad. Koopmeiners en Lang vielen echt dramatisch in

14 november 2021 om 09:47

Eens vervingen de uitstekende spelende Wijnaldum en Danjuma. Zielig om Lang ook te noemen, maar goed geniet ervan. Ik had Gravenberch genoemd.

14 november 2021 om 09:53

Toen stond het nog wel 0-2....

14 november 2021 om 09:58

Gravenberch viel ook drama in

14 november 2021 om 10:11

Jij had Gravenberch genoemd ? Maar niet Lang ? Die heeft 2 balletjes terug gespeeld op Blind, geen enkele bal vooruit en leed ook nog eens dom baverlies waar een gevaarlijk moment uit voort kwam. Gewoon bar slecht. Net als Gravenberch en Koopmeiners, Al kun je bij Koopmeiners nog stellen dat hij wel genoeg ballen kreeg, maar echt verschrikkelijke passing in zn benen had gisteren. Lang en Gravenberch speelde verstoppertje, juist terwijl je van wisselspelers verwacht dat ze zich willen laten zien en de pollen uit het gras willen lopen. Al moet ik wel zeggen dat de pollen voorafgaand aan de wedstrijd duidelijk zichbaar op het veld lagen. Verschrikkelijke grasmat.

14 november 2021 om 09:48

Blind is echt het nationale pispaaltje. Elke keer hoor ik dat hij er finaal uitgelopen gaat worden en ik wacht nog steeds op de eerste keer dat het gebeurd. Sowieso, hoe zit het met Koopmeiners bij de 1-2: laat zijn man enorm dom weglopen. Daarnaast zit de hier vaak heilig verklaarde Bijlow er bij beide goals niet geweldig uit. En oh ja, Blind moet gewoon springen, dat klopt ook (maar kom op, lekker goedkoop scoren dit).

14 november 2021 om 09:49

Omdat als Blind geen voetbal brengt, wat hij vaak niet doet, hij precies 0 toevoegt aan een elftal

14 november 2021 om 09:49

Ik heb een wedstrijd van Blind tegen Liverpool gezien en toen zag ik blind toch een paar keer eruit gelopen worden. Verder zie ik dat bijzondere voetballende vermogen bij Blind ook niet vaak.

14 november 2021 om 09:51

Ik heb het over Oranje. Ook daar is Blind er vast weleens uitgelopen, maar al twee of drie jaar hoor je hetzelfde: Voetbalzone-gangers zie zich depressief wanen omdat Blind speelt en er rechts bij de tegenstander een snelle en sterke speler staat. En waarover je dan na afloop niks hoort als die speler 90 minuten onzichtbaar was

14 november 2021 om 09:51

Blind is toch terecht een pispaaltje door de fouten die hij maakt. Het enige waarbij je iets aan hem hebt is als je een aanval opzet, verdedigen doet hij toch niet. En vergeet je geen Liverpool zoals hieronder genoemd?

Blind komt buiten Nederland gewoon te kort als speler, gewoon degelijke speler.

14 november 2021 om 09:55

We moeten Liverpool ook niet overdrijven. Hij werd er daar, zoals meerdere Ajacieden en meerdere topspelers zelfs, meerdere keren uitgelopen daar wat snelle spelers. So what. In de heenwedstrijd was hij in een rol als zes fenomemaal en legde hij Firmino aan banden en haalde hij er meerdere dieptepasses uit. Op Anfield werd hij er inderdaad 2 of 3x uitgelopen, maar daar kwam niet eens een tegengoal uit en zelf speelde hij verder prima bij een Ajax dat daar minimaal had moeten gelijkspelen.

14 november 2021 om 09:56

Suarez 7, er is toch een reden dat Voetbalzone-gangers zich depressief manen om Blind? Ik heb Blind even fantastisch gevonden en dat was op het WK 2014 als middenvelder. Maar met hem in de verdediging speel je gewoon met een man minder. Dan maakt het niet uit of je met vijf or vier verdedigers speelt.

Blind is een pispaaltje geworden, omdat velen niet begrijpen hoe zo’n speler er zo lang al in staat.

14 november 2021 om 09:59

Op het WK speelde hij of als linksback of als derde centrumverdediger. Dat dus argument kan ook de prullenbak in. En nee, ik vind het nergens op slaan. Het komt puur door de flegmatieke houding en het feit dat een trage en fysiek minder sterke speler niet past in het huidige powerplay. Ook Blind heeft zijn slechte wedstrijden in Oranje gespeeld, maar we zijn allang op een punt beland waar hij niks meer goeds kan doen. En waar we matige spelers boven hem verkiezen, terwijl bondscoaches toch keer op keer vasthouden aan Blind (zonder uitzondering!).

14 november 2021 om 10:08

Tegen Brazilië speelde die als middenvelder.
Maar prima, als jij Blind een goede speler vindt, gaan we het toch niet eens worden. Ik vind het stuitend dat zo’n matige speler al zo lang in de basis staat hij het Nederlands Elftal.

14 november 2021 om 10:11

Ook daar was hij linksback. Wikipedia is je vriend. Je kan ook je gelijk halen om je gelijk te halen. Dat laatste, daar ben ik het mee eens: je mag prima een andere mening hebben, maar wat een onfeitelijke kul verkondig jij hier.

14 november 2021 om 10:17

Kijk de wedstrijd maar is terug. Wikipedia is niet altijd een betrouwbare bron. Ik hoef helemaal geen gelijk te halen. Wat interesseert het me nou of ik een of andere Suarez 7 kan overhalen op een voetbalforum?

14 november 2021 om 10:49

Blind stond die wedstrijd gewoon linksback. Het middenveld bestond uit Clasie, de Guzman en Wijnaldum. Sowieso opmerkelijk dat jij Blind even fantastisch vond als middenvelder en vervolgens eigenlijk maar één wedstrijd noemt waar hij na 70 minuten werd gewisseld.

Dat Blind verder dramatisch is, staat overigens buiten kijf.

14 november 2021 om 10:51

Ik zeg toch niet voor niets ‘even’. Anders had ik wel het hele WK genoemd.

14 november 2021 om 10:51

Blind speelde linksback in een 532

14 november 2021 om 11:02

Ik zie het meer als 3-5-2

14 november 2021 om 11:04

Het is gewoon gek dat je dat WK noemt, aangezien Blind daar eigenlijk 0 minuten op het middenveld heeft gemaakt.

Misschien ben je in de war met de periode daarna. Toen heeft Blind inderdaad wat wedstrijden op het middenveld gespeeld, maar dat was wel in een periode dat zowel een EK als WK werd misgelopen.

14 november 2021 om 11:04

Niet zo slap lullen Snape, Blind stond gewoon LB op het wk, ook tegen Brazilië.

14 november 2021 om 11:20

Vindt je dat heel gek Suarez? Blind maakt al jaren fouten waardoor er veel tegendoelpunten vallen. Gister alweer. Hoe kun je dan zeuren dat er commentaar is? Heb je het moment überhaupt gezien? Bijlow is niet heilig maar die doelpunten waren niet zijn schuld. Die gelijkmaker was de schuld van blind.

14 november 2021 om 09:50

Als Depay de bal niet zo knullig verliest en er dan bij gaat staan kijken als een kind die zijn lolly wordt afgepakt hoeft Blind helemaal niet in te grijpen. Ok hij kon meer doen maar de fout is al eerder gemaakt. Dit Nederlands elftal mist een speler die de andere 10 een schop onder de reet durft te geven en niet zoals Van Dijk na de wedstrijd maar wat roepen

14 november 2021 om 10:23

Precies. Denk je dat Ruud Ruud Ruud zoiets zou doen? Pure Depay promotie tour, ik prik echt door die namaak heen. Waarom gebeurd dit anders elke keer?

14 november 2021 om 10:31

@droadnagel wat een matige argumentatie.. Het is gewoon een voorzet van de zijkant waarbij je als verdediger je duel moet winnen, hoe die bal daar komt speelt helemaal geen rol (in deze). Je wiltzelf ‘mannen’ zien op het veld, maar neemt het hier op voor Blind omdat hij moet doen waarvoor hij in veld staat, lekker tegenstrijdig.

14 november 2021 om 11:19

Ja zo kun je het hele team wel aanwijzen. Depay verliest de bal. De vrij geeft te veel ruimte zodat die spits kan kaatsen. Bergwijn loopt als een oud wij achter zijn man aan en haalt de voorzet er niet uit. Blind maakt de grootste fout, gewoon springen dan kan de tegenstander je niet als opstapje gebruiken. En tenslotte ging ook Bijlow niet heel dynamisch naar de hoek.

14 november 2021 om 10:22

Hoe is het mogelijk dat de naam van Blind niet eens genoemd wordt in bovenstaand stuk? Ze noemen iedereen die verzaakt, maar de grootste wordt genegeerd. Danny zit overal tussen?

14 november 2021 om 11:55

Het hele team was gewoon dramatisch. Als ze denken dat ze met deze inzet een ticket naar Qatar kunnen bemachtigen hebben ze het mis.
Hoe gelaten ze het allemaal ondergingen dat is toch niet geloven?

In Nederland is het een soort taboe om fan te zijn van spelers als De Roon. Ik hoor allemaal kulargumenten dat De Roon niet kan voetballen, maar dan kijk ik naar het huidige Nederland elftal en dan zie je eigenlijk dat Frenkie en Wijnaldum ook niet kunnen voetballen. De Roon doet zijn verdedigende taken en speelt de bal ook naar de goede kleur. Dat hij niet hoger in de pikorde staat dan, in ieder geval, Gravenberch vind ik absurd.

14 november 2021 om 10:11

De Roon doet zijn verdedigende taken helemaal niet goed. Hij staat bekend als mannetjesputter maar word vaak makkelijk overlopen. Hij staat verkeerd en is niet de bikkelaar die je verwacht. Aan de bal vaak fouten op momenten dat het niet mag. We hebben helaas geen echte 6 met kwaliteit. Frenkie is een 8 net als Koopmeiners, Gravenberch en consorten

14 november 2021 om 14:14

Misschien een idee om Matthijs de Ligt als 6 te proberen? In de jeugd speelde die ook op het middenveld, en als hij iets goed kan is het ballen tegenhouden

14 november 2021 om 14:29

@superscoorder, ik heb het al meerdere malen geopperd maar ik zie graag Timber daar. Concurrentie is groot in de verdediging en met zijn lengte is er ook kans dat hij in het buitenland als DM wordt gebruikt. Verdedigend stabiel en kan heerlijk indribbelen

14 november 2021 om 13:27

@s.snape, ik kan best fan zijn van voetballers die niet kunnen voetballen maar dan moeten ze wel andere eigenschappen hebben die ik niet in de Roon terugvind. De Roon is ook niet 'hard'. Het is niet bepaald een Nigel de Jong of Casemiro die alles tegenhoudt en de tegenstander angst inboezemt.

Maar wat zou ome Louis nou tegen die Koopmeiners en Gravenberch zeggen na de wedstrijd?
Ik zou ze absoluut geen speeltijd geven tegen Noorwegen, tenzij je niet anders kan. Die laatste ook al tijden in Ajax (muv Heracles) ook constant de zwakste samen met Blind.

14 november 2021 om 09:49

Als je Blind "constant" de zwakke schakel noemt bij Ajax kijk je nooit Ajax of ben je helemaal gek.

14 november 2021 om 09:53

Ik noem vooral Gravenberch de zwakste schakel. Maar Blind hoort er met regelmaat bij en dat is niet iets raars. Als Blind geen voetbal brengt dan brengt hij helemaal niks want Martinez moet al zijn vuile werk opknappen omdat hij het gewoon laat lopen. Het is niet voor niets dat Blind uit het centrum is weggejaagd door Martinez.

En ajax heeft nu al genoeg punten laten liggen in de eredivisie om 2e te komen staan

14 november 2021 om 10:05

De beste man startte het seizoen iets minder, maar is al een tijdje uitstekend, met als hoogtepunt het fenomenale optreden tegen Dortmund. Martinez is defensief veel stabieler dan Blind, maar Blind voegt voetballend op links zoveel toe. Het is ook niets voor niets dat Tagliafico gewoon geen kansen meer krijgt, zonder Blind mis je iets in de eerste fase van de opbouw.

14 november 2021 om 10:28

Bij Oranje voegt hij alleen voetballend helemaal niets toe! Komt waarschijnlijk doordat er niemand tussen de linies aanspeelbaar is. En dan blijft er weinig over…

Vooral benieuwd of Louis het zoontje van de assistent op de bank durft te zetten.

Koopmeiners viel echt zwak in. Lange ballen geven die niet aankwamen op jet moment dat een tikkie breed al voldoende was.
Gravenbergh de 1e 5 ballen allemaal ziekehuisballen te kort, slap en totaal geen toegevoegde waarde.
Je staat 2-0 voor. Waarom Geen 4 4 2 met de roon er extra bij. Memphis en bergwijn. Met Klaassen, Gravenbergh, Koopmeiners en de Roon vlak voor de verdediging gepositioneerd.
Louis heeft een tactische blunder gemaakt en Koopmeiners en Gravenbergh vulden het zeer zwak in.

Wijnaldum en Frenkie gingen eruit en nu ligt het aan hun.

Om sportjournalist te worden hoef je blijkbaar geen verstand van voetbal te hebben.

Collectief falen met stip van de trainer.

14 november 2021 om 10:32

De eerste keer dat het opviel dat Wijnaldum überhaupt meedeed, was dat zijn nummer op het bord verscheen en hij zowaar naar de kant kwam lopen. Als je had gezegd dat hij na het volkslied ff een uurtje te kakken was geweest, had ik dat ook geloofd.

14 november 2021 om 12:47

Oh had je ook gezien dat toen hij eraf ging het helemaal in elkaar storte dan?

14 november 2021 om 13:17

Dan was hij dus helemaal kapot na een uur niets doen. Dan had van Gaal hem nooit op moeten stellen of had hij zelf, met al zijn ervaring, aan moeten geven dat hij niet is staat was om te spelen!

De Roon is niet een voetballer waar je heel warm voor loopt, maar feit is wel dat het elftal en vooral het middenveld zo lek is als een mandje. Er is geen samenhang en heel weinig beweging. Misschien zijn de middenvelders teveel van hetzelfde. Klaassen, Wijnaldum en de Jong zijn allemaal redelijk allround, maar geen een die een buitenspeler weg kan sturen. Komt bij dat er gisteren verschrikkelijk veel balverlies was. Laatste keer dat ik zoveel slechte passes zag, was de beruchte wedstrijd tegen Bulgarije.

14 november 2021 om 11:34

De Roon was eigenlijk de perfecte speler om in te laten vallen met een 2-0, maar hij zit op de tribune. Nu brengen we Koopmeiners en Gravenberch… Killer mentaliteit is er nodig op dit soort momenten en nu loop je misschien gewoon het WK mis. Iedereen is schuldig wat mij betreft, de stad, de coach en de spelers.

14 november 2021 om 11:47

Marten hoort bij Oranje gewoon minimaal op de bank. Speelt bij Atalanta altijd basis en is in Italie zeer gewaardeerd. Verschillende type spelers op de bank is hoe dan ook verstandig.

14 november 2021 om 11:57

Precies, dit is de coach dus aan te rekenen.

Het probleem ligt echt op het middenveld. Er zijn 2 ( weg)lopende spelers, die de hele wedstrijd onzichtbaar zijn. Zij moeten in de 16 verschijnen om te kunnen scoren, maar de Jong kan/durft die pass niet te geven. En doordat de Jong zo dicht bij Blind staat, kan Blind ook alleen maar naar LV , de Jong of CV passen. Het feit dat Depay dan nog zoveel ballen verkloot helpt ook niet echt. En als je dan de ene onzichtbare middenvelder wisselt voor een nog slechtere onzichtbare middenvelder(Gravenberch) en de Jong voor een falende Koopmeiners helpt dat ook niet.

Snap al dat gewissel uberhaupt niet, buiten aangeslagen spelers alles gewoon laten staan als je die 0-2 over de streep trekt is de kwalificatie klaar. Dus louis moet ook naar zijn eigen wisselbeleid kijken.

14 november 2021 om 13:25

Precies dit. Ik snap echt niet waarom je zo Wijnaldum eruit haalt om iemand als Koopmeiners te brengen. Frenkie kan je nog als argument gebruiken dat hij alles speelt maar zo'n Wijnaldum speelt niet alles bij PSG. Die is echt niet overbelast ofzo. Die heeft geen rust nodig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren