Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje zorgt met blamage in Montenegro voor ultieme climax tegen Noorwegen

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zaterdagavond verzuimd zich te plaatsen voor het WK in Qatar. De ploeg van bondscoach Louis van Gaal leek door treffers van Memphis Depay lange tijd de zege naar zich toe te trekken, maar moest door defensief geschutter in de slotfase twee tegentreffers incasseren: 2-2. Oranje wist bij aanvang van het duel dat een overwinning voldoende zou zijn voor plaatsing, daar Noorwegen eerder op de avond niet verder kwam dan een 0-0 gelijkspel tegen Letland. Door het gelijkspel komt het voor Nederland aan op de laatste wedstrijd in Groep G, aanstaande dinsdag tegen Noorwegen.

Zo'n tweehonderd Nederlandse fans hadden de moeite genomen om af te reizen naar Montenegro en leken daarmee de grote winnaars te worden, daar zij de laatste fans waren die Oranje dit jaar live in actie zouden zien. Door de nieuwe coronamaatregelen zijn er komende dinsdag in De Kuip geen supporters welkom. Van Gaal koos tegen Montenegro voor een voorhoede met Arnaut Danjuma, Memphis Depay en Donyell Malen. Laatstgenoemde diende op de rechtsbuitenpositie als vervanger van de geblesseerde Steven Berghuis. Verder vormde de basiself van het Nederlands elftal geen verrassingen. Marten de Roon maakte geen deel uit van de wedstrijdselectie en werd door Van Gaal op de tribune geposteerd.

Oranje begon met een veldoverwicht aan het duel en poogde de thuisploeg in het eerste kwartier meteen bij de strot te grijpen, maar moest toezien hoe de eerste kans van het duel voor de Montenegrijnen was. Na een miscommunicatie tussen Virgil van Dijk en Justin Bijlow kon Vladimir Jovovic tussen beide komen. Zijn schot eindigde in het zijnet. Aan de andere kant was het halverwege de eerste helft wel raak. Na een overtreding van Marko Jankovic op Davy Klasssen legde Carlos del Cerro Grande de bal op de stip. Memphis Depay wist zich wel raad met het buitenkansje en liet doelman Martija Sarkic kansloos: 0-1. Het betekende de negende rake strafschop van Depay in het shirt van Oranje, waarmee hij het record overneemt van Ronald Koeman, die acht keer raak schoot vanaf de stip.

Montenegro weerde zich kranig in het eerste bedrijf en noteerde zelfs een aantal kansen. Een kopbal van Milutin Osmajic ging over en een schot van Marko Jankovic vanaf de rand van de zestien kon worden gekeerd door Bijlow. Namens Nederland had Danjuma de mogelijkheid om de score te verdubbelen. De linksbuiten na een goede aanval haalde ineens uit na een voorzet van Malen, maar schoot rakelings naast. In de slotfase van de eerste helft schreeuwde Montenegro tevergeefs om een strafschop, toen Dumfries de bal van dichtbij op de hand gekopt kreeg. Van Gaal had vervolgens genoeg gezien van Malen, die bij aanvang van de tweede helft werd vervangen door Steven Bergwijn.

De aanvaller van Tottenham Hotspur zag hoe de score tien minuten na rust op schitterende wijze werd verdubbeld door Depay. De spits werkte een harde voorzet van Denzel Dumfries achter het standbeen binnen bij de eerste paal: 0-2. Het betekende voor Depay zijn veertiende treffer in WK-kwalificatiewedstrijden, waarmee ook dat record vanaf nu in zijn handen is. Nederland nam na de tweede treffer beduidend gas terug en kwam nog maar mondjesmaat voor het doel van Montenegro, zonder echt gevaarlijk te worden. Een schot van Bergwijn kon worden geblokt en een rush van Dumfries eindigde in het zijnet.

Van Gaal bracht in het laatste kwart Teun Koopmeiners, Noa Lang en Ryan Gravenberch binnen de lijnen en zag Stefan de Vrij rakelings over koppen op aangeven van Bergwijn. Totaal uit het niets kwam Montenegro niet veel later terug in de wedstrijd. Ilija Vukotic liep weg uit de rug van De Vrij, omspeelde Bijlow en plaatste de bal in het lege doel: 1-2. Tot overmaat van ramp was het vier minuten later weer raak. Na een voorzet van Risto Radunovic liet Daley Blind zich kinderlijk eenvoudig aftroeven in de lucht door Nikola Vujnovic, die raak kopte in de linkerhoek: 2-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt, schaam je dood. We zullen wel weer horen van onze Louis hoe moeilijk het is om tegen zulke tegenstanders te spelen. Feit is dat je gewoon een erbarmelijke pot op de mat legt en er 2 om de oren krijgt tegen een tegenstander wat ongeveer het inwonersaantal heeft van Rotterdam. Wat een armoedig zooitje bij elkaar dat Nederlands elftal.

13 november 2021 om 22:40

Dit is echt waan van de dag. Als je tegen de toplanden kan winnen, kan je het verschil maken. Noorwegen is kat in het bakkie

13 november 2021 om 22:43

Pedersen schiet Noorwegen naar het WK jaaaa

13 november 2021 om 22:51

Hoe kan je dit waan van de dag noemen? Loopt heel deze kwalificatie campagne dan zo gesmeerd? In deze poule met deze tegenstanders WK-kwalificatie aan laten komen op de laatste speeldag, doordat je een 2-0 voorsprong weggeeft in een helft tegen Montenegro. Dit is gewoon niks minder dan een blamage.

13 november 2021 om 22:40

Haha gênant dit. Ongelooflijk. We gaan gewoon verliezen tegen Noorwegen en dan out!

13 november 2021 om 22:40

Tja, onze Daley voetbalt zo lekker mee. Zou fijn zijn als hij een keer een duel aan gaat en een keer wint. Prutser…

13 november 2021 om 22:42

@Burdy Daley Blind was idd slecht net als alle andere spelers vandaag.

13 november 2021 om 22:43

Blind was vandaag waanzinnig slecht!

13 november 2021 om 22:45

@son, hij is schuldig aan de 2e goal. Je lan slecht spelen maar kunt wel een duel aan gaan. Staat als een demente bejaarde te verdedigen.

13 november 2021 om 22:46

Jaa hij is zeker schuldig aan de 2e goal maar we kunnen dit gelijkspel niet alleen op blind steken. Ze hebben gewoon allemaal gefaald.

13 november 2021 om 22:48

1e doelpunt staat van Dijk ook gewoon verkeerd en dan nog het keeperswerk van Bijlow...

13 november 2021 om 22:56

Dit kun je toch nooit op Bijlow afschuiven..... Hij kopt hem redelijk dicht voor het goal in en verder gewoon een prima pot gekeept.

13 november 2021 om 23:01

Klopt m van 13 meter je ziet het gewoon aankomen deze had die wel kunnen hebben hoor

13 november 2021 om 22:41

Zou wat zijn zeg als Nederland het wk misloopt. Worst case scenario is dat je van de Noren verliest, maar zelfs als je gelijkspeelt en de Turken winnen kan je zomaar in de play offs een sterke tegenstander loten.

13 november 2021 om 22:43

Een gelijkspel is genoeg voor Nederland. Tenzij Turkije wint met minimaal 10-0

13 november 2021 om 22:45

als we gelijk spelen en de Turken winnen dan komen we beide op 21 punten toch? Dan winnen wij op basis van onderling resultaat tegen de Turken toch?

13 november 2021 om 22:45

In dat scenario is Nederland groepswnnaar. Kijk als we verliezen en Turkije wint ook, dan zijn we de sjaak

13 november 2021 om 22:47

Oh oke wist ik niet, maar zonder publiek thuis. Ik weet het niet hoor mijn onderbuik gevoel zegt dat Nederland dit nog zwaar kan gaan verpesten tegen de Noren.

13 november 2021 om 22:48

Doelsaldo gaat voor

13 november 2021 om 22:49

Als je gelijkspeelt moeten de Turken toch met 0-13 winnen om oranje voorbij te gaan op doelsaldo?

13 november 2021 om 22:54

Die mening deel ik ten zeerste

13 november 2021 om 22:41

Iedereen roept wel dat het met Van Gaal zoveel beter gaat dan onder Frank de Boer. Alleen op de wedstrijd tegen Turkije na heb ik nog geen goede pot van Nederland gezien. Vind het erg onprofessioneel dat je een 2-0 voorsprong weggeeft tegen een team als Montenegro.

Maar desondankds toch nog een grote kans op plaatsing voor het WK. Winnen of gelijk spelen dinsdag dan is het WK binnen, maar denk wel dat verliezen dinsdag waarschijnlijk geen WK betekent omdat Turkije je dan waarschijnlijk ook nog inhaalt.

13 november 2021 om 22:44

Precies. Ik zat de poule vanochtend te kijken en ik dacht precies hetzelfde.

13 november 2021 om 22:49

Het is dan ook gewoon een matige ploeg waarin de betere spelers van het land elkaar niet echt complementeren. We hebben te weinig specifieke kwaliteiten en met name op de vleugels is het armoetroef. Wedstrijden worden vaak gewonnen op individuele kwaliteiten. Verder vraag ik me toch echt af of de argumenten voor het opstellen van Blind niet een keer opgeraakt zijn. Ongelooflijk dat hij nog steeds een basisplaats heeft.

13 november 2021 om 22:50

Nee natuurlijk gaat het niet beter, Frank de Boer had de potten tegen Gibraltar en Turkije ook wel gewonnen .

13 november 2021 om 22:54

Ben met je eens dat we weinig kwaliteit hebben, maar we hebben meer kwaliteit dan al die andere landen in onze poule. Het is niet zo dat we met een Kroatie of Zwitserland in de poule zitten. De beste tegenstander is Turkije waarschijnlijk die 0 punten op het EK haalde.

13 november 2021 om 22:58

Blind is zelf gewoon raar. In de CL deed hij het nog heel goed als LB.

13 november 2021 om 23:04

De boer had helemaal geen potten gewoon van Turkije. Uit nog onderuit met 4-2. Dat was nooit geen 6-1 geworden met de boer. Veel matiger dan nu. Als je dat verschil al niet ziet.

13 november 2021 om 23:19

Laat ik voorop stellen dat Blind slecht was vandaag, maar juist tegen zo'n tegenstander als vandaag kun je Blind goed gebruiken zodat je ook achterin wat voetbal erin hebt. Je moet als team uberhaupt niet in zo'n situatie komen waarin Blind werd gebracht. Ze staan gewoon allemaal te slapen, niks afjagen, ze kregen alle ruimte om een beetje te combineren, alsof NL dacht laat ze maar gaan ze kunnen toch niks en we hebben er zelf al 2. Tsja, dat Blind dan ook nog een idiote keus maakt om niet te springen/koppen, das extra balen. Bijlow ging overigens ook niet vrijuit bij die 1e goal vind ik. En Hooijdonk had ook wel een punt, wie zegt ooit tegen Depay dat ie ff stopt met zn hakjes etc?? Niemand. Een vDijk zou dat moeten doen of Wijnaldum? Maar dat zijn matties van elkaar, die spreken elkaar nergens op aan. En geloof maar niet dat Depay iets aanneemt van een andere speler op het veld. Daar is hij te groot voor..

14 november 2021 om 00:14

Is geen idiote keus om niet te springen. Hij stond daar maar vDijk. Als hij zou springen, zou hij de vrij staande 2m lange kopsterke vDijk in de weg zitten. Echter.. besluit vDijk om naar voren te lopen, naar de man die al door de Vrij en Dumfries werd gedekt. Terwijl die voorzet ook nog eens duidelijk naar de 2e paal ging.

14 november 2021 om 01:49

Eiglijkgewoon n matige poule vergeleken met de poules van bjjv Zwitserland en Kroatie

14 november 2021 om 06:58

@arsenal890 Vind het ook wel raar van jou en velen van ons die Oranje supporten dat niemand inziet dat Turkije ook zwaar onder hun eigen kunnen presteerden tegen NL. We doen alsof we een Turks elftal dat in vorm was hebben verslagen. We hebben ze 6-1 verslagen toen hun huidig elftal op haar zwakste was. Ze hebben hun trainer ontslagen, 1 wedstrijd nadat ze tegen ons speelden. Hun publiek riep op tot ontslag van hun trainer, zo slecht waren ze eraan toe.

Maar gek genoeg worden we allemaal maar zo blij en krijgen we zoveel zelfvertrouwen omdat we die Turken maar eens hebben kunnen verslaan.

Turken zijn super wisselvallig. Het ene moment geven ze ons een 3-0 ja tje, het andere moment verslaan ze ons 4-2 en het enige wat wij zeiden was “Jaaa ze hebben geluk die Turkenâ€. Bij die 6-1 hadden wij het geluk dat ook zij totaal niet in vorm waren. Maar nee, “Ome Louis, wat een genie, die verslaat Turkije ff lekker met 6-1!â€. En dan helemaal buiten beschouwing laten in wat voor vreselijke vorm de Turken verkeerden.

We hebben nog een lange weg te gaan met ons team en de ongelooflijk gemakzuchtige Oranje supporters die van “We stellen niks voor†in een klap na één wedstrijd naar “We kunnen ver in het WK komen†gaan.

13 november 2021 om 22:41

Wissels zijn absurd. Waarom zoveel wisselen bij 0-2 wat een waanzin. De bank is gewoon minder. Is louis zijn advocaatje hoor

13 november 2021 om 22:44

Eens. Waarom ook?

13 november 2021 om 22:41

Nou, precies dat. Er zat echt niks in dit elftal. Niks lukte, geen acties helemaal niks. Moet echt niet kunnen. Hoor van Dijk zeggen dat het door gemakzucht komt. Dat is helemaal triest, natuurlijk. Lijkt op de instelling onder F. de Boer.

13 november 2021 om 22:42

Naja uiteindelijk doen Koopmeiners en met name Blind je gewoon te kort hier. Echt onnodig, kloten.

13 november 2021 om 22:44

Turkije en nederland gaan samen door maak je niet druk

14 november 2021 om 07:01

Zou het fijn vinden als beide landen doorgaan. Vind het mooi om te zien dat in een voetballand als Nederland maar liefst twee teams zo fanatiek gesupport worden. Maakt EK’s en WK’s een stuk leuker.

13 november 2021 om 22:58

Heb geen respect meer voor deze jongens in het shirt van oranje.. zijn zogenaamd grote jongens maar met trots spelen ho maar. Na de Robben generatie heb ik nooit het idee gehad dat die jongens ook maar enige trots dragen in dit shirt. Alleen de nieuwkomers maar die kunnen het elftal niet dragen echt waar dit laten zien en dan met droge ogen stoer doen van kijk mij eens het mannetje zijn sjongejonge half bakken spelertjes met een te groot ego Montenegro verdient die lopen niet naast hun schoenen

13 november 2021 om 23:34

We hebben ook gewoon een povere selectie natuurlijk en dan heb je wel eens dit soort misstappen. Hoeveel van onze spelers zouden in de basis staan bij een Frankrijk, Portugal, Duitsland etc.? Alleen een Van Dijk en heel misschien een De Vrij

14 november 2021 om 00:13

Ik draai m om, De Vrij zou spelen bij die landen, vind Van Dijk eigenlijk helemaal niet zo geweldig buiten 1 succesjaar om.

14 november 2021 om 01:44

Denk dat Frenkie Memphis vdijk wel gewoon bij de meeste landen zouden spelen

14 november 2021 om 01:51

Van Dijk ? Snds blessure overrated. Miss Frenky en de Vrij

14 november 2021 om 02:37

Memphis ipv Ronaldo, Benzema, Kane etc.? Ik verwacht van niet en over Frenkie heb ik ook mijn twijfels of die erin zou staan bij de toplanden

Klasse Holland. 2-0... Oh nee wacht. Jullie werden in slaap gesust om vervolgens 2 domme goals om de oren te krijgen. Wat een tempo joh!! Kon het niet bijhouden. Had daarvoor beeld versnelling van +5000.. Nederland mag zich echt schamen en even flink in de spiegel kijken!!

13 november 2021 om 22:44

Ik heb in tijden niet zo'n saaie k*t pot gezien.. zelfs onder FdB vraag ik het me af, of we zo'n zwakke pot gezien hebben.

Een kans dat van Gaal weer met pensioen kan dinsdag lol. Wat deed Blind ook bij die 2de goal?

13 november 2021 om 22:41

Wat hij altijd doet in Oranje. Hoeveel punten zou die familie ons al gekost hebben?

13 november 2021 om 22:42

Deze reactie vind ik geweldig

13 november 2021 om 22:44

Tja, continu weer excuses om 'm op te stellen, maar hij is vaker verantwoordelijk voor een tegendoelpunt dan de rest van de spelers bij elkaar. Tenzij je 5-3-2 speelt, komt hij gewoon tekort.

13 november 2021 om 22:52

Het is toch ook bizar dat Danny Blind er gewoon bij mag zitten nadat hij ons voorschut heeft gezet door zich met een goede selectie niet te plaatsen voor een eindronde. Waarom mag hij nu weer assistent bondscoach spelen?

14 november 2021 om 00:24

Ja ik ook hahaha

14 november 2021 om 08:28

Goede selectie? 2015-2018 is zo ongeveer de slechtste selectie ooit. Alleen robben die nog top was, maar 9 van de 10 keer geblesseerd. Sneijder, rvp, etc. waren niks meer en van dijk, de vrij, etc. waren toen nog in opkomst.

13 november 2021 om 22:41

Gewoon eerder springen dan je tegenstander en er is niks aan de hand. Man man man

13 november 2021 om 23:54

Maar hij kan zo'n geweldige lange bal geven!

Daley Blind moet je gewoon nooit meer oproepen. Heel lullig, maar hier is een statement nodig. Ook gewoon naar huis sturen morgenochtend.

13 november 2021 om 22:41

Mee eens, moet je nagaan als die daadwerkelijk tegen goede aanvallers zal staan die je in deze poule niet hebt, dan wordt die aan alle kanten voorbij gelopen. Dit kan gewoon niet meer.

13 november 2021 om 22:44

Heeft hij vaak genoeg tegenover gestaan? (met hele goede prestaties maar ook matige). Vandaag belachelijk bij die goal natuurlijk. Wie wil je dan als alternatief?

13 november 2021 om 22:44

Precies net als in de CL waar hij dramatisch is... misschien die keeper van jullie even op t bankje zetten.

13 november 2021 om 22:49

Blind lamzak

13 november 2021 om 22:52

@ackaka - Nou ja, hele goede prestaties? Ik kom niet verder dan een handjevol wedstrijden. Da's echt niet goed als je zo'n 87 interlands achter je naam hebt. Hoe vaak moet het nog misgaan? Geen speler in Oranje is ook maar enigszins zo vaak betrokken bij tegendoelpunten en het is nou ook niet bepaald zo dat hij aanvallend nou zoveel creeert. Hij is gewoon hopeloos slecht als linksback op dat niveau en op elke andere positie loopt gewoon een betere rond.

13 november 2021 om 22:53

Keeper van jullie? Wie is jullie? We hebben het hier over het Nederlands elftal. Blind kan niet meer, Van Gaal kan laten zien dat die een goede coach is door hem ernaast te zetten.

13 november 2021 om 22:53

@ackaka - Nou ja, hele goede prestaties? Ik kom niet verder dan een handjevol wedstrijden. Da's echt niet goed als je zo'n 87 interlands achter je naam hebt. Hoe vaak moet het nog misgaan? Geen speler in Oranje is ook maar enigszins zo vaak betrokken bij tegendoelpunten en het is nou ook niet bepaald zo dat hij aanvallend nou zoveel creeert. Hij is gewoon hopeloos slecht als linksback op dat niveau en op elke andere positie loopt gewoon een betere rond.

13 november 2021 om 22:55

@sirius, ik heb het ook oa over cl wedstrijden he. Hij had het over tegen goede aanvallers staan. Bij die 87 interlands stond hij ook niet tegen alleen maar goede aanvallers (al vind ik zelf handjevol te weinig erkenning). Nogmaals de vraag, wie zie je dan liever? Wijndal? Los van dat ik ook geen super fan van blind ben.

13 november 2021 om 22:58

@ackaka Aké

13 november 2021 om 23:01

Kan idd geprobeerd worden. Vind hem alleen in oranje ook niet heel overtuigend en c keuze bij city. Ook geen echte linksback (net als blind)

14 november 2021 om 00:15

Van Gaal gaat bij evt plaatsing ook weer over naar 5-3-2/3-5-2, dan is het voor Blind als LB/LWB iig klaar en hij hoort ook niet bij de beste 3 cv’s imo, daar heb je met De Vrij/De Ligt/Van Dijk en Timber betere

14 november 2021 om 01:55

Is GEEN back...js tegen Gibraltar. Hooguit lmidfield in n 442
Ook zo arrogant om 5 spelers te wisselen. Gravenberch etc eerst in Jong Oranje . Wrom direkt in Oranje?

13 november 2021 om 22:42

Bijlow gaat ook niet vrij uit.

13 november 2021 om 22:46

Je kan m pakken, maar welke keeper rekent erop dat de verdediger bukt op zo'n moment? Als je dat bij de veteranen doet op een zondagmiddag hoor je dat tot je dood.

13 november 2021 om 22:53

Dat over de veteranen is gewoon onzin natuurlijk, anders kun je tot je dood wel 600 momenten oprakelen voor elke speler.

14 november 2021 om 00:16

Waren geen enorme fouten, oogde een beetje als Drommel, geen opzichtige fouten, maar ze vielen makkelijk binnen, vooral die kopbal van toch wel een behoorlijke afstand

13 november 2021 om 22:43

Wel maklelijk he Migi. Waar waren keyplayers als Frenkie en Gini ? Invallers die werkelijkwaar te lui waren dat ze iets deden (Gravenberch, Lang) Koopmeiners die wel iets deed, maar jammer genoeg had ie nog een doos om zn schoenen. Dumfries die weer zeeen van tijd krijgt bij een 1 op 1 en hem weer verprutst. (Veroorzaakt trouwens ook het eerste tegendoelpunt met zn achterlijk balverlies) Manman, waar hebben we naar zitten kijken zeg.

13 november 2021 om 22:57

Ja prima iedereen was erbarmelijk, maar Dumfries heeft geen techniek, dat is iets anders dan bukken bij een kopduel. Dan ben je gewoon echt ongeschikt.

14 november 2021 om 00:17

Vooral de zgn keyplayers als een Wijnaldum en Frenkie waren meer dan waardeloos, maar ik heb er maar weinig iets goeds zien doen

14 november 2021 om 08:30

Die keyplayers werden wel gewisseld bij 2-0 voor, dus kan je ze echt wat kwalijk nemen? Het is toch echt de rest die het de laatste 10 minuten weg geeft.

13 november 2021 om 22:44

een statement? Dus je statement is,het is allemaal de schuld van een speler?je staat met 11 man op het veld je hebt het samen verkloot.

13 november 2021 om 22:44

Schei uit. Daley Blind niet meer uitnodigen? Speelde hij alleen vandaag? Ik zag geen één speler die z'n best deed vandaag.

13 november 2021 om 22:49

Heel leuk maar als je bij deze stand gewoon niet verdedigt moet je gewoon stoppen. Malen mag je als je wil ook weg sturen samen met Wijnaldum en Frenkie, maar wat Blind daar deed is het meest beschamende staaltje "verdedigen" dat ik in Oranje heb gezien. Zelfs ik had die gast beter verdedigd.

13 november 2021 om 22:55

Je mag 'm inmiddels toch minimaal op de bank posteren. Blind is op dat niveau hopeloos als back en op elke andere positie lopen betere spelers rond. Geen speler is zo vaak betrokken bij tegengoals als Daley Blind. Zeker in een 4-3-3 systeem is het lachwekkend dat hij nog kansen krijgt.

13 november 2021 om 23:06

@Sirius, van mij mag je Blind thuislaten, maar ga niet denken dat z'n vervanger beter is. Daley liet dit seizoen bij Ajax ook zeer goede wedstrijden zien, maar wanneer een elftal zo slecht speelt heb je ook niks aan Daley. Vandaag staat de Ajacied bij de 2-2 als een oud wijf te verdedigen, maar ik vind het goedkoop om hem de piespaal te maken.

13 november 2021 om 23:11

@Migi
Iedereen zwijnt er ook los, maar Daley is weer de kop van Jut. Kom op dit is te makkelijk. Het hele elftal was waardeloos dat weet je ook. Bij de gelijkmaker staat Daley als een oud wijf te verdedigen, maar dat betekent niet dat we hem nu moeten kruisigen. Kom op, als Ajacied vond ik Bijlow niks te verwijten dus mag jij je Feyenoord bril ook afzetten. Dit is een blamage van alle spelers!

14 november 2021 om 01:14

Maar het is toch keer op keer op keer Blind die het verziekt bij het NL elftal? Leuk dat ie het bij Ajax soms goed doet, daar mag hij het lekker blijven doen. Zeggen dat niemand het beter zou doen… Malacia gaat tenminste fel duels aan en die moet je 3 keer voorbij. Misschien voetballend nog niet altijd even geweldig maar tenminste wel een back waar je op kunt bouwen unlike Blind.

13 november 2021 om 22:47

Alleen al het feit dat die naar een ander staat te wijzen na zo'n blunder, echt kansloos gewoon lachwekkend.

13 november 2021 om 22:48

Dan moet je vDijk mee sturen. Hij is de grote man, de leider. Waarom stap je bij deze duidelijke 2e paal voorzet, naar voren. Naar een man die al door 2 anderen gedekt wordt. En dan de kleinste man van het veld dit kopduel in z'n 1tje laten doen... super nalatig

13 november 2021 om 22:56

Van Dijk is na z'n blessure nog geen moment goed geweest in Oranje. De Vrij speelt echt veel beter op 't moment. Ook bij Liverpool vind ik Van Dijk niet meer dan redelijk spelen.

14 november 2021 om 01:58

Mee eens. Zoals Dijk speelt- risicolois, maar niet foutlois heb ik liever Botman. Ook nog s 8 jr jonger

13 november 2021 om 22:55

Haha, daar issie weer hoor! Hele ploeg speelt als een natte krant, wie kan er weg? Blind natuurlijk weer. Altijd makkelijk om gelijk op hem te zitten na zo'n wedstrijd. Echt tekenend vind ik dat. Misschien moet je eens nagaan hoe we met zoveel aanvallers en goede middenvelders niet tot scoren komen tegen dit niemandslandje. Maar nee, gelijk Blind.

13 november 2021 om 23:02

Ik hoor totaal niet bij de groep die altijd zeurt op Blind. Ik vind hem voetballen vaak goed spelen, maar als je hier zo dit duel aangaat is het gewoon klaar. Zelfs bij mijn vriendenteam mag je dan gaan douchen.

13 november 2021 om 23:05

Beetje populistisch geneuzel. Volgende x verdiend hij weer de aanvoerdersband. Snap de frustratie, maar vaak goed vinden en na 1 (kansloze) verdedigende actie nooit meer oproepen.

13 november 2021 om 23:11

Het probleem met blind is dat er al jaren tegengoals vallen omdat hij regelmatig te beroerd is om een sprintje te trekken of een duel aan te gaan. Als hij aanvallende middenvelder zou zijn is dat niet zo erg, maar hij is verdediger. Dan mag je verwachten dat hij zijn verdedigende taken uitvoert. Dat laat hij de laatste paar jaar veel te vaak na.

13 november 2021 om 23:12

Ja het is ook frustratie ja. Grrr. Ik ga naar bed

14 november 2021 om 00:21

Je hebt gelijk, als Blind naar huis rijdt, is er minimaal nog plek voor Wijnaldum, die ook rijp is voor vervanging. Op de achterbank wordt het dringen met al die wanprestaties vandaag.

14 november 2021 om 00:37

Hahaha ja hoor is weer allemaal de schuld van Blind. Tuurlijk is echt super slecht verdedigd, maar kijk is naar waar VAn Dijk heen loopt en bijlow kan ook gewoon meer doen daar hoor.

kan je wel weer denigrerend gaan doen met hoe het bij jou vriendenteam gaat maar Blind zou er daar op 10 procent nog 6 inperen. Of hen je een vriendenteam met mbappe en ronaldo?

14 november 2021 om 08:04

Ja ik speel bij PSG

14 november 2021 om 11:36

Ach Migi, tja hij zit er wel vaker naast...veel kritiek op spelers. Nóóit een de Vrij, Bijlow of van Dijk. Want die waren ook gewoon mega bagger. Maar altijd de makkelijkste opzoeken. Net als destijds met Haller. Dat viel ook al zwaar tegen.

14 november 2021 om 07:03

Blabla na één goeie wedstrijd hemelen we hem weer op. Wij Oranje supporters moeten eens stoppen met die eendagsvlieg reacties na elke wedstrijd. Ik weet nog dat we na die 6-1 overwinning op de zwaar uit vorm verkerende Turken weer begonnen met onze typische “We komen heeeel ver in het WK zo hoor†uitspraken. En vandaag is Blind weer de sjaak en morgen weer onze held.

Zijn we toch niet zo goed als we denken

Man man man, weinig woorden aan deze dramatische wedstrijd vuilmaken. Ik vind Louis van Gaal wel aan te rekenen dat hij zijn ervaring (Ja, Frenkie ook) van het middenveld haalt om de grip op de wedstrijd helemaal te verliezen. Talenten, maar voor dit soort momenten te onervaren zonder onze vaste middenvelders erbij.

13 november 2021 om 22:42

Frenkie leek om een wissel te vragen, maar wat was het triest wat alles achter de aanvalslinie deed

13 november 2021 om 22:48

Nouja, Wijnaldum en Frenkie heb ik niet gezien, de invallers waren niet beter maarja. Vond vooral de nonchalance bij ons centrale duo tekenend. Een beetje achteruit lopen en half instappen wantja het is Montenegro en die zijn toch niet zo goed. Dan ook nog het risicoloze opbouwende spel van Oranje, speel die bal toch eens tussen de linies door. Dat zou je van Frenkie wel verwachten maar die geeft de balletjes breed of terug.

13 november 2021 om 23:01

Frenkie en wijnaldum gaven in ieder geval meer dan Gravenbergh en Koopmeiners ook al waren zij ook niet al te best haalden ze wel net een voldoende. Wat ryan en teun lieten zien ging helemaal nergens over, die hebben gewoon bijna alle ballen ingeleverd en waren vooral aan het schijnverdedigen. Teun loopt gewoon joggend achter de doelpuntenmaker aan bij de 1-2…

Man man wat een afgang. Zou eerst beginnen met Daley Blind om die nooit meer bij oranje te halen. Frenkie op de bank tegen Noorwegen samen met Malen. Dramatische wissels ook, fucking Teuntje Koopmeiners is een leuke eredivisie speler. Wel een spannende finale dinsdags. Verder een zwaar matig oranje gezien. Alsof dhr Frank de Boer er weer was

13 november 2021 om 22:40

Blind als linksback kan echt totaal niet. Heeft amper snelheid

13 november 2021 om 22:56

Doet het daar bij ajax anders prima.

13 november 2021 om 22:58

ja joh geef koopmeiners anders de schuld van het schutteren in oranje van blind. koopmeiners draagt atalanta nu ook gewoon en is een meer dan prima speler. alleen om hem op deze manier in te brengen doe je hem alleen maar afbreuk mee.

13 november 2021 om 23:10

Aah natuurlijk, daarom wordt hij bij Ajax, en vooral in de CL zo goed als nooit omspeelt, dat zal het zijn!

13 november 2021 om 23:20

Draagt Atalanta? Hij komt net kijken joh en heeft pas een handvol wedstrijden een basisplek

14 november 2021 om 00:39

hoeveel wedstrijden heb je dit jaar van Atalanta gezien? Denk niet veel want Koopmeiners ''draagt'' hun echt niet hoor hahaha. Hij doet het supergoed hoor maar zijn toch meer zapata, freuler en ilicic die het team dragen.

14 november 2021 om 01:17

Ajax speelt wel wat dominanter dan Oranje. Verdedigend hoeft ie daar weinig te doen en dat is maar goed ook want dat kan hij ook helemaal niet

13 november 2021 om 22:43

Ja, dit is van Gaal aan te rekenen. Start met Blind en gooit de hele organisatie overhoop met zijn wissels. Had gewoon Frenkie en Wijnaldum laten staan…

Zeldzame fout dit onder van Gaal.

Wat waren de invallers slecht zeg. Vooral Koopmeiners.

13 november 2021 om 22:47

Koopmeiners probeerde nog iets. Is ook wel weer typisch dat uitgerekend in deze wedstrijd Teun het passende vermogen heeft van Manolev.

13 november 2021 om 23:05

Aan de duimpjes te zien denk ik niet dat er veel het met jou eens zijn Modric. Laat gewoon zijn man lopen bij de 1-2 en strooide met passes naar de tegenstander.

13 november 2021 om 22:41

Bijlow zat 2 keer mis. Mag je best toegeven hoor.

13 november 2021 om 22:43

OMG.. zat 2x mis nog wel..

13 november 2021 om 22:47

Waarom kwam hij uit zijn doel bij de eerste goal eigenlijk? Was het zo dreigend dat hij eruit moest komen. Als je komt moet je hem hebben anders ben je gewoon fout. Die 2e goal kan gebeuren maar leek het wel op Stekelenburg die niet van de grond kon komen. Maar vooruit die 2e geef ik hem het voordeel van de twijfel. Als het cillissen of stekelenburg was waren de reacties anders geweest denk ik wel.

13 november 2021 om 22:57

Nee ik zeg toch al hij krijgt voordeel van de twijfel😉. Als het stekelenburg of Cilissen was waren de reacties 100% anders geweest. Hij kon gewoon op zijn lijn blijven staan bij de eerste goal het is geen code rood dat Mbappe op je afkomt ofzo. Maar hij is nog jong dit zijn jeugdige inschattingen. Kan gebeuren en hij komt ermee weg omdat hij geen steek of jasper is😉 anders werd hij gefileerd.

13 november 2021 om 23:01

Alsjemenou.

Die 2x kan je straks de kwalificatie kosten dus ik snap niet waarom je doet alsof het niets uitmaakt.

13 november 2021 om 23:04

@Beserko. Zo te laat als hij vandaag steeds was, zijn de keepers in de Keuken Kampioen Divisie niet eens. Hoezo heeft deze man zoveel credit bij iedereen?? Is dit puur omdat hij een Feyenoorder is ( en de meeste supporters over het algemeen voor Feyenoord zijn)?

13 november 2021 om 23:08

Hij is toch een reflexen keeper.. dus hij komt EN te laat uit zijn doel, EN als hij was blijven staan had hij hem ook niet gehad? Dan maak ik me toch wel zorgen als jij hem helemaal vrijuit vindt gaan. Ik vind het een goede keeper en ben niet voor Feyenoord ma voor Ajax, maar kan gewoon toegeven dat Gravenbergh ruk inviel en Blind een fout maakte.. geef gewoon toe dat hij meer had kunnen doen gap. Hij blijft een goede keeper maar ook die maken fouten, en hij is nog jong. Wees realistisch gozer ongeacht je clubvoorkeur Luissini

13 november 2021 om 23:20

Ik geef ook aan dat ik hem een goede keeper vind en dat hij er terecht staat. Maar hij kan nog genoeg leren en is nog lang niet af. Kwam best wel laat uit zijn doel en kwam amper van de grond bij de 2e. Dat er fouten aan vooraf gaan zegt mij niet zoveel dan. Daar kon hij zich onderscheiden met zijn “snelle†reflexen. Hij is nog jong dus we moeten niet gaan verwachten dat hij de punten voor ons pakt. Daarom geef ik hem de voordeel van de twijfel.

13 november 2021 om 23:25

Hahaha grappige hoe groot de bijlow-fanclub hier vertegenwoordigd is.

13 november 2021 om 23:32

Maar echt.. owee als we wat over Bijlow zeggen hoor.

13 november 2021 om 23:41

Nee ik durft niet, Bijjjj....

Blind wil ik nooit meer in Oranje zien

13 november 2021 om 22:52

Kijk ff terug wat vDijk aan het doen is bij deze goal. Blind blokt de man zodat hij als vrije man in perfecte positie de bal kan weg koppen. Maar nee, hij besluit weg te lopen.

Dit mag van Gaal zich ook aanrekenen. Totaal onnodige en verkeerde wissels.

13 november 2021 om 22:58

Het komt niet door de wissels, maar door hele domme fouten van spelers die er al stonden (al zag Koopmeiners er ook niet goed uit). Blind z'n houdbaarheidsdatum had allang afgelopen moeten zijn in Oranje (zeker in dit systeem). Verder wisten we allang dat deze ploeg niet goed genoeg is om nonchalant te zijn. Dat kost ze vandaag de kop.

14 november 2021 om 20:43

Ben ik het niet mee eens. De jong speelde zeker niet goed, maar doet verdedigend meer dan Gravenberch (een speler die het ook bij Ajax dit jaar niet echt goed doet). Ik had dan nog liever Timber op het middenveld gezien. O.a. Gravenberch als ook Rensch horen met de huidige vorm niet bij de selectie te zitten en zeker geen minuten te maken. Maar dat geld voor meer spelers.

15 november 2021 om 12:45

Daar ben ik het mee eens. Verder had ik De Jong niet genoemd, want ook al is hij aan de bal momenteel niet heel goed, levert hij meer dan genoeg verdedigende arbeid. Gravenberch moet eerst constanter worden, want ook bij Ajax is hij heel wisselvallig. Hij is immers ook nog maar 19 jaar. Rensch is bankzitter bij Ajax en gezien zijn leeftijd, hoort hij er niet bij te zitten. Dat hij op meerdere posities inzetbaar is, zegt me dan niet zoveel. Dat kun je prima anders oplossen.


Louis heeft heel slecht gewisseld en ondanks de twee goals van Memphis heb ik me dood geïrriteerd aan zijn enorme gemakzucht

13 november 2021 om 22:52

Als ie een hattrick had gemaakt en de held vd dag was, piepte je anders. Hou toch op man, straks geef je Memphis nog de schuld van de Corona pandemie. Soms vraag ik me echt af of die jullie vriendinnetjes heeft afgepakt.

13 november 2021 om 22:57

Al scoort hij een hattrick irriteer ik mezelf nog bij een 2-2 even een hakje proberen. Als die m’n wijf wil pakken wens ik hem een fijne wedstrijd hoop dat die niet zo halfbakken erin gaat dan

Oooh Louis, jij man van veel gezichten

13 november 2021 om 22:42

Haha ik hoor Jeroen het gewoon zingen, heel benieuwd wat Louis te vertellen heeft straks.

13 november 2021 om 22:45

Haha, ongelofelijk dat Nederland gelijk speelt. Als je hier al niet van kan winnen, laat staan tegen de top landen.

Lekkere wissels meneer Van Gaal!

We (Turkije) know that feel! *gives* hug.

13 november 2021 om 22:43

*We know that feeling!

13 november 2021 om 22:59

Nooit op 9gag of Reddit gezeten zeker? Look up the meme.

13 november 2021 om 22:46

Paspoort inleveren.

13 november 2021 om 23:00

Welke van de 2?

13 november 2021 om 23:03

Jij

13 november 2021 om 23:10

Engelse?

13 november 2021 om 23:04

Ja, erg frustrerend. Ik denk dat beide ploegen wel een beetje met hetzelfde kampen. Centraal achterin een paar sterkhouders, maar op veel posities allemaal net-niet spelers. Onderaan de streep kwalitatief nog steeds een goede ploeg, maar het complementeert elkaar niet. Nu weet ik niet wat Turkije qua aanwas heeft aan talenten, maar bij Oranje komen ook nog niet echt Europese toptalenten bovendrijven. Beide landen hebben het lastig.

13 november 2021 om 23:47

Haha thanks man. Stugge tegenstander dit.

Wie nu nog vindt dat Blind voldoet als back voor NL/Ajax in belangrijke wedstrijden is niet serieus te nemen. Een duel verliezen ok, maar wat was dit een kinderlijke zeg. Volledig aan hem te danken dat je hier 2 punten verliest. Matig potje voetbal overigens. Wordt spannend dinsdag.

13 november 2021 om 22:44

Blind was de slechtste van het veld maar het hele elftal was bagger niet alleen blind

14 november 2021 om 00:27

Ik vond Wijnaldum nog slechter

13 november 2021 om 22:58

Blijf erbij dat blind het daar bij ajax gewoon heel goed doet, tegen dortmund 2x gewoon heel sterk.

13 november 2021 om 23:08

De speelstijl van Ajax is gebaseerd op een heel specifiek aspect waar spelers als Blind voor geboren zijn. In Oranje of een vergelijkbaar niveau zul je veel completer moeten zijn om aan te haken. Blind is structureel een zwakke schakel en dat is niet iets van 1 tot 5 wedstrijden, maar al 3 jaar het geval.

14 november 2021 om 12:18

Prima, maar in de comment waarop ik reageer wordt gezegd dat blind ook voor Ajax niet goed genoeg is op LB, wat dus gewoon niet waar is.

13 november 2021 om 23:07

Het was volgens mij gewoon een overtreding. Hij kon namelijk niet omhoog komen, doordat er 2 handen op zijn schouders lagen.

Koopmeiners moest basis toch🙃lekker man Teun. Die paar wedstrijden bij Atalanta zeggen mij niks zoals ik al eerder zei vandaag. Hij is nog steeds dezelfde slappe zak als bij AZ.

13 november 2021 om 22:41

Heeft ook alleen een leuke trap. Verder is het gewoon een zwakke speler.

13 november 2021 om 22:42

Zelfs die leuke trap was ver te zoeken vandaag. Heeft denk ik 2 ballen naar de juiste kleur gespeeld en voor de rest alles ingeleverd. Ik wil helemaal niemand meer horen over Koopmeiners basis. Niet voor Frenkie niet voor Gini. Zelfs de Roon heb je meer aan dan Koopmeiners. Die weet teminste wat er gevraagd wordt.

13 november 2021 om 22:45

Ben het helemaal met je eens. Koopmeiners is leuk voor in de eredivisie maar komt gewoon tekort op dit niveau!

13 november 2021 om 22:51

Frenkie uit vorm is 10x beter dan Koopmeiners.

Die misplaatste arrogantie waarmee ze de voorsprong wel dachten te gaan verdedigen... Man man, wat een schande.

Misschien deed Frank het dan toch niet zo slecht. Zo'n slecht resultaat heeft hij namelijk nooit gehaald.

13 november 2021 om 22:42

Haha wat is dit nou weer voor onzin? De boer had alleen maar slechte resultaten. Oa 4-2 Turkije en Tsjechië 2-1. Onder van gaal winnen we van Turkije met 6-1. Zo slecht waren hun.

13 november 2021 om 23:04

Wow. Echt sterke argumenten hoor. Een offday tegen Turkije uit en de wedstrijd op het EK noemen die wij verliezen mede door een rode kaart.

13 november 2021 om 23:08

Tuurlijk Turkije was natuurlijk een off day. Makkelijk inderdaad, Frank de boer bakte er niks van. Heeft geen knappe resultaten behaald. Dat je überhaupt verliest van de zwakste ploeg van het hele EK is om van te schamen. 4-2 verliezen en 6-1 winnen heeft niks met een off day te maken.

14 november 2021 om 08:28

Haha, het zit je nog steeds heel diep he die 4-2 tegen TR?
Tuurlijk als TR wint is het, ze hadden zoveel geluk maar als NL met 6-1 wint van TR wat opdat moment hopeloos uit vorm is dan is dat normaal😂
Tissue nodig?
Dan denk ik soms waar komt die arrogantie vandaan en helemaal tegen Tsjechie waar NL het historisch moeilijk tegen heeft!
Ik zal je ff uit je bubbel helpen, NL is geen top meer maar gewoon een matig team net als TR en Tsjechie

Wat een regelrechte schande. 0-2 voor,en het dan nog zo weg geven.... beschamend. 🤦â€â™‚ï¸ðŸ¤¦â€â™‚ï¸

De Turken winnen en Nederland speelt gelijk. Mijn avond kan niet meer stuk ðŸ˜

13 november 2021 om 22:50

Leuk voor jou

13 november 2021 om 23:16

Dit meen je niet oprecht.

13 november 2021 om 23:19

Turkije gaat niet winnen in Montenegro.

Echt beschamend van Oranje. Sowieso een matige pot spelen en dan denken daf het bij 0-2 gespeeld is. Dinsdag vol erop! Het moet!

Alle credits naar Montenegro voor de doortastendheid en de vechtlust om een resultaat uit het vuur te slepen.

Ach rot op, ga maar weer op je telefoon zitten pielen. Wat een gigantische kolossale schande. Ik ben gewoon woedend!

Bijlow blind en de vrij allemaal vervangen wat een drama

13 november 2021 om 23:09

De Vrij? Die speelt veel beter dan Van Dijk sinds de laatstgenoemde terug is van z'n blessure...

13 november 2021 om 23:18

Helemaal mee een. Ik vind Van Dijk sowieso niet zo speciaal in Oranje eerlijk gezegd, het valt bij vlagen zelfs tegen. Heeft vooral 1 uitstekend seizoen gehad met Liverpool.

De wissels maakten het niet bepaald beter. Jammer dit

Dit mag natuurlijk nooit gebeuren. Koopmeiners en Gravenbergh vielen echt verschrikkelijk in, Blind wie de hele wedstrijd al als een opa staat te verdedigen waardoor uiteindelijk ook nog de 2-2 viel, lijkt me duidelijk dat hij als LB ook gewoon klaar is nu. De Vrij ook nog geblesseerd, lekker dit. Schaam jullie diep voor dit resultaat.

Hahahaha. *sarcasme off*Wat een kansloze pot. Eén ding scheelt, op deze manier hoeven we als supporters het WK straks niet e boycotten.

Schandalig slecht, dan heb je nog een van de beste verdedigingen. Wat doet de vrij, wat doet blind. Wat heb je aan bijlow. Koopmeiner gravenberch en blind zijn oranje onwaardig. Tempo was ruk. Hoe krijg je dit voor elkaar ik snap er helemaal niks van. Zwak en triest

Ff serieus? Gravenberch in het Nederlands elftal? Voor wat? Was die 15 jaar geleden prof kwam die niet eens in aanmerking hiervoor. Slechte techniek hoor beetje atletisch. 1e klassers hebben meer techniek dan hem sneetje hoe is dit Nl elftal materiaal. Voor de rest Nederland speelde slecht

13 november 2021 om 23:08

Slechte versie van Pogba is Gravenberch, valt niet op bij Ajax omdat ze daar Alavrez hebben die dat verbloemd.

13 november 2021 om 23:17

Mag nooit in één adem met pogba genoemd worden.
Oke pogba heeft ook dat atletische maar hij heeft daarbij nog een supertechniek en inzicht waar Gravenberch kan van dromen

13 november 2021 om 23:38

Geweldig talent Rayen Gravenberch. Valt ongelukkig in ja maar knap van je om zo op hem af te geven vandaag, lekker bezig man. Kop op Rayen!

14 november 2021 om 00:44

Ik doel op nonchalance en laksheid, maar verder mag hij niet tippen aan Pogba..

14 november 2021 om 02:07

Gravenberch valt zwak in. Wat is er mis met eerst 2 jr Jong Oranje eerst?

Verliezen van Noorwegen en je wordt nog 3e in de poule ook. Goed bezig mannen

Als je met 0-2 voor staat mag je je als team schamen dat je dit zo kort voor tijd nog weg geeft.
angstig na een tegen doelpunt.ballen inleveren. Terug spelen, je keeper en verdedigers in problemen brengen. Hakjeszucht.
typische Nederlands dit.

Sorrie maar klaassen, gravenberg en blind waren niet goed, waarbij blind wel de slechtste van het veld was

13 november 2021 om 22:44

Ik vond Koopmeiners nog slechter eigenlijk.

13 november 2021 om 22:51

Ach moet je bij elke comment de naam Bijlow roepen, hoe zielig kan je zijn

13 november 2021 om 22:54

Omdat het een "ajacied" is. Daarom roept hij dit. Om te kotsen zulke mensen..

13 november 2021 om 23:19

Of jij die hem daarop controleert…

Tja, het is beschamend, maar we weten denk ik ook allemaal dat het ook gewoon een bijzonder matig Oranje is. De Vrij is eigenlijk de enigste die momenteel het niveau wel heeft en Memphis blijft met z'n doelpunten belangrijk voor Oranje. Verder ontstijgen de spelers het gemiddelde internationale niveau niet echt. Veel te weinig beweging, Blind die maar weer eens een tegendoelpunt veroorzaakt, nonchalance in de ploeg zonder een geldige redenen en ook nog eens te veel spelers uit vorm.

Om je kapot te schamen. Dit is DE wedstrijd om een WK ticket te bemachtigen en dan kom je met deze houding en felheid. Blind, het hele middenveld, Malen, Danjuma, niemand krijgt een voldoende.

Maar Blind moest er toch altijd in? Schandalig hoe die vent keer op keer mag aanmodderen in Oranje

13 november 2021 om 22:47

Gelukkig waren de andere spelers wel heeeel goed....

13 november 2021 om 23:12

Andere spelers zijn niet structureel betrokken bij tegendoelpunten. De houdbaarheid van Blind was al heel lang klaar, maar toch besluiten coaches 'm op te stellen terwijl ook cijfermatig daar geen logische verklaring voor is. Statistisch had hij ook geen aandeel vandaag. Neemt overigens niet weg dat andere spelers inderdaad ook verre van redelijk waren.

13 november 2021 om 23:24

En bij Ajax staat hij in een verdediging die amper goals tegen krijgt. Het probleem van Daley is dat als hij in een niet goed functioneert elftal staat dat hij snel door het ijs zakt, maar nogmaals als Blind zo slecht zou zijn als jij beweerd dan had Ajax niet na vier wedstrijden door geweest in hun poule....

Stelletje amateurs. Van af minuut één staan ze op het veld. Doen geen meter te veel. Dit heeft niks met speler A of B te maken. Het hele elftal verdient een draai om hun oren. Het probleem was dus niet alleen Frank de Boer...

Om te janken hoe slecht. Bij de 2-1 een gapend gat in het centrum waar die spits zonder moeite in mag wandelen en wat Blind doet bij 2-2... niks, die doet niks.

14 november 2021 om 07:37

Klopt de centrale verdedigers gewoon slecht,je krijgt als verdediging 2 doelpunten tegen een dwerg land allemaal vervangen

Stelletje amateurs en vooral die wijsneus Daley Blind. Wat een slappe hap zeg!

Wittebroodsweken van Louis zijn nu wel over. Eerste echte tegenslag. En dinsdag moeten ze minimaal gelijkspelen, dat is ook niet makkelijk voor Nederlanders. Tenminste een echte finale, dat is ook wel leuk. Jammer dat håland er niet bij is, dat was pas echt interessant geweest.

13 november 2021 om 22:48

Een groot geluk voor Nederland. Zonder Haaland zal dat klusje wel redelijk eenvoudig geklaard worden, verwacht ik.

13 november 2021 om 22:51

Ja ik vind het jammer. Als liefhebber zie je toch een echte test. Nu kan het nog steeds fout gaan, maar is de kans kleiner (en een blamage zou dan nog groter zijn).

13 november 2021 om 23:13

Nou ja, tegen Montenegro gebeurde het ook niet. Als er nonchalance in deze ploeg sluipt, kunnen ze tegen iedereen verliezen. Genoeg voorbeelden geweest in het afgelopen jaar.

14 november 2021 om 05:54

Hoezo eenvoudig? Ik zie Noorwegen met die stugge fysiek sterke verdedigers gewoon een muur neerzetten en dan counteren, niet alleen Haaland scoort goals. Ze hebben Thorstvedt, Odegaard en Elyounoussi die ook wel goals scoren. En wittebroodsweken Louis? Hij wordt gedwongen 4-3-3 te spelen, hij heeft dus sowieso niet kunnen doen wat hij wil: 5-3-2. Als hij dat tegen dit soort landen zou spelen, zou dat als laf worden gezien, maar eigenlijk is het de beste systeem voor Oranje. Te vaak ook tegen Montenegro thuis is het achter helemaal open. Ik vrees dus dat dit een nederlaag gaat worden. De Vrij is ook geblesseerd, de Ligt maakt te vaak domme fouten. Eigenlijk zou Louis nu de muur moeten neerzetten en counteren, want wij hebben genoeg aan gelijkspel. Ik hoop dus dat er een nieuw plan komt voor deze laatste wedstrijd. Zo niet, dan wordt het heel lastig. Goals scoren gaat niet makkelijk, en die Noorse verdedigers zullen Memphis geen ruimte geven. En het ergste: Tegen die muren voetballen leidt tot fouten, zoals verlies van de bal, en ik zie Noorwegen daar toch echt van profiteren, zelfs zonder Haaland.

Zo zie je maar weer dat Nederland nog helemaal niet zeker is van het WK. Echt een schande hoe Nederland dit nog weg geeft maar wel typisch Nederlands voetbal

Zo'n wedstrijd zit er wel eens tussen. Kop omhoog en Noorwegen pakken.

Wat als Nederland verliest van Noorwegen dan? gaan ze niet naar het WK dan?

13 november 2021 om 22:44

Als we verliezen is de kans vrij groot dat we 3e worden, dus ja.

13 november 2021 om 22:44

Als ze 2e worden in de poule heb je nog playoffs. Maar als Turkije wint dan worden ze 3e in de poule en dus geen WK.

Hilarisch dit! Stelletje amateurs.....

Het is te hopen dat Berghuis dinsdag wel fit is want die kan je goed gebruiken met zijn creativiteit. Man wat een totaal geen creativiteit zit er nu in het elftal. Niet om aan te gluren. En als je dinsdag verliest en Turkije wint dan speel je niet eens play-offs want dan worden we 3e.

14 november 2021 om 12:14

Wakker worden,berghuis zit niet bij de selectie. dus speelt dinsdag niet. tenzij Van Gaal hem alsnog oproept lijkt mij niet relevant.

14 november 2021 om 17:57

Wakker worden. Van Gaal heeft zelf gezegd dat wanneer Berghuis wel weer fit is dinsdag hij in hem een optie ziet om hem alsnog op te roepen.

Wat een verschil om een europese wedstrijd te kijken van bv een Ajax of een zware trage bagger wedstrijd van het NL elftal. Man man wat een drama. Zo heb je echt niks te zoeken op een WK.

13 november 2021 om 22:48

Landenteams zijn ook zelden zo goed als de clubteams, want die spelen veel minder met elkaar. Uit in Montenegro zijn ook gewoon lastige wedstrijden, maar die moet je gewoon zakelijk met 0-2 winnen.

13 november 2021 om 23:05

Naja heb je Ajax go ahead gezien? Of Ajax Heracles? Das een betere vergelijking.

Hahahaha wat een slappe zakken weer. Hoe erg ik ook baal, ik gun het deze verwende slappe sporters zo erg. 90 minuten lang slap gespeeld. Gefeliciteerd Montenegro die vechten voor de bal. Nederland heeft geen moment gevochten dit is helemaal terecht.

En Louis moest nog wel zo ontzettend JUICHEN eerder op de avond....
Succes dinsdag

433 zonder een fatsoenlijke rechtsbuiten is niet te doen. Gewoon 532 zo snel mogelijk gaan oefenen. Je hebt nu ruim een jaar de tijd om dat te gaan oefenen. Want het was embarmelijk slecht. Vooral verdedigend. Hoe kan dat nou zeg. Binnen 4 minuten 2 goals tegen krijgen. Nou krijgen we toch een finale tegen Noorwegen.

13 november 2021 om 22:48

De oplossing is Javairo Dilrosun die heb die diepgang wel en bij balverlies via de rechterkant terugschakelen met een sprint.

13 november 2021 om 23:15

Dilrosun? De speler die na 718 minuten slechts een assist heeft? Nee, dat is de slechtst mogelijke speler die je op zou kunnen stellen...

13 november 2021 om 22:55

Mensen zoals jij hopen hierop om hun punt te maken.Strontvervelend. 5-3-2 of 4-3-3 heeft niks maken met of je wel of niet een 0-2 voorsprong weggeeft tegen Montenegro. Heeft alles te maken met instelling. Want ook met 4-3-3 heeft Nederland op iedere positie een betere speler. (Ook zonder een fatsoenlijke rechtsbuiten)

13 november 2021 om 22:57

Heb je de wedstrijd ook gezien. Het veldspel is niet om aan te zien. Via rechts gaat alles fout omdat we letterlijk geen rechtsbuiten hebben. Malen en Bergwijn zagen er zo onwennig uit. Zo kan je toch niet blijven spelen als je geen rechtsbuiten hebt behalve Berghuis? Je bent dan te voorspelbaar als alles via links moet. Gelukkig heeft Van Gaal dit ook wel gezien. En ik ga ervan uit dat Van Gaal dit zeker gaat doen.



13 november 2021 om 23:05

Jij wijst op het verdedigende gedeelte en het feit dat ze 2 goals in 4 minuten
weggeven. Daar reageer ik op. Nogmaals… dat heeft niets met het systeem te maken maar alles te maken met instelling.

13 november 2021 om 23:16

@modricmagic - Heb je het veldspel met 5-3-2 gezien dan? Dat was pas vreselijk. Dit had duidelijk met instelling te maken.

Ouwe moersleutel Blind moet je niet meer opstellen, schandalig verdedigd. Wordt gewoon als een bijzettafeltje gebruikt

Wat moet het minimale resultaat zijn tegen de Noren om zeker te zijn van het WK? Een punt?

13 november 2021 om 22:45

Ja

14 november 2021 om 02:12

Ja onderl resuktaat tegen Turkije is nl beter.
Als Haaland mee kan doen is het nog zwaar ook.



Waarom speelde Koopmeiners niet vandaag? Kan iemand mij dat verte
llen? Wijnaldum speelt alsof hij een CDM is. Heel apart! LVG weet dit maar doet helemaal niks....

13 november 2021 om 22:45

Ik zie Wijnaldum ook liever niet starten maar Koopmeiners heeft het denk voorlopig wel verpest met z'n invalbeurt vandaag.

13 november 2021 om 22:57



Ja maar die gozer weet niet van zijn rol is. Hij stond daar voor spek en bonen.. Bij Atalanta speelt hij juist goed en weet hij precies wat zijn rol is. Tja hij heeft wel een gekke coach in Gasperini die constant naar hem schreeuwt.

13 november 2021 om 22:47

Koopmeiners stond toch gewoon op het veld bij de tegengoal

13 november 2021 om 22:52

Ja klopt maar die jongen weet geen idee wat zijn rol is. Dus ik kan hem niet de goal verwijten... Wijnaldum daar in tegen moet nu wel weten wat zijn rol is.

13 november 2021 om 23:05

Ooh zo. Ok ik snap wat je bedoelt.

13 november 2021 om 23:02

Koopmeinders was zowaar nog slechter. Had Gini maar laten staan.

We hebben niks op dat toernooi te zoeken. Een paar toppers met De Ligt, De Vrij, Van Dijk en De Jong maar meer ook niet. De aanval stelt geen ruk voor, de keeper is niet bijzonder, de linksback wordt ingehaald is de langzaamste op het veld. Ik mag toch hopen dat iedereen nu toch wel inziet dat wij op dit moment misschien enkele topvoetballers hebben maar het oh zo grote Oranje gewoon even niks voorstelt. Ik hoop voor iedereen dat wij ons plaatsen, maar ikzelf zou het dus helemaal niet erg vinden als we dit toernooi missen. Oranje heeft zijn magie jaren geleden al verloren. We hebben niks op een eindtoernooi te zoeken, duidelijk.

13 november 2021 om 22:50

Nou Frenkie speelde vanavond ook erg matig. Net als bij Barcelona dit seizoen. De top is er wel van af

14 november 2021 om 12:20

Frenkie moet eindelijk eens leren om directer te spelen al dat geloop en gedraai met die bal werkt enorm vertragend. Ik vind het een knappe voetballer erg balvast en allround men kan hem bijna overal neerzetten verzet wel veel werk. Helaas krijgt men dat vertragend spelen van hem er niet uit bij Barcelona leek dit te lukken. Beetje jammer.

13 november 2021 om 22:58

De Jong is echt geen topper op dit moment, noem dan liever onze topscorer.

13 november 2021 om 23:11

Inderdaad, je moet je kapot schamen dat het op de laatste wedstrijd aankomt voor kwalificatie in zo'n zwakke poule. Nederland heeft niks op het wk te zoeken. De komende generaties ook niet.

13 november 2021 om 23:20

Ik zie het ook somber in. De aanwas is veelal van hetzelfde niveau en we missen te veel kwaliteit, al jaren. Soms lijkt het er ineens op dat er wat jongens doorkomen, maar misschien moeten we ook gewoon heel realistisch zijn: Tenzij een jong talent de Eredivisie helemaal aan gort speelt, zijn ze gewoon niet vreselijk goed.

14 november 2021 om 00:42

Je bent nog positief, Frenkie heeft ook al maanden dozen om z’n schoenen en Van Dijk evenaart zijn (enige) succesjaar ook nooit meer

Wat een blamage, die gehele verdediging van NL, vooral Blind en De Vrij, maar ook de keeper. En hier maar roepen dat De Ligt slechter is dan de Vrij. Nou, we hebben het gezien. En Blind zijn tijd is over, wat laat hij zich bij die goal simpel als een pupil kloppen. ga je maar richten op Ajax richten, maar stop bij Oranje. En Cillessen gewoon weer terug in goal graag. Die keeper zag er bij beide doelpunten niet lekker uit.

14 november 2021 om 07:44

Ga nou niet zeggen dat de vrij en bijlow vrij uitgaan,de verdediging krijgt 2 doelpunten tegen een dwerg land dus eruit 4 andere spelers plus keeper wat een drama verdediging!

15 november 2021 om 12:50

Kun je dan wat kritischer zijn jegens Van Dijk? Die speelt pas matig sinds z'n blessure. De Vrij is momenteel de sterkhouder achterin...

Volgens mij waren ze hun rode neuzen vergeten, want ze speelden als clowns.. ik schaam me gewoon dood hiervoor. Hoe kan je 0.0 inzet tonen.. we konden vanavond naar 8 jaar ons weer qualificeren voor het WK... beseffen ze dat niet?

Die wissels hebben de wedstrijd verknalt.
En Blind.....man man die takelt hard af zeg. Hij deed wederom helemaal niks. Is het nou ook eens klaar met die gast?

Ergens zag je dit wel aankomen, het loopt echt voor geen meter en er zit heel weinig voetbal in het elftal. Elke bal naar voren is balverlies omdat ook niemand een bal vast kan houden. Koopmeiners en Gravenberch zijn elke bal kwijtgeraakt echt een hele slechte invalbeurt, Blind echt tranen trekkend slecht bij die 2e goal en Bijlow maakte ook een slechte keuze bij de 1e goal.

Echt ongelofelijk dit en daarna hoe ze erbij lopen toen het gelijk werd. Ze vond het allemaal wel best zo. Om je te schamen die Blind ook die stond erbij en keek er naar en over invallers Koopmeiners en Gravenberch maar te zwijgen. En Wijnaldum.....

Dit gevoel hadden wij dus (turken) drie keer meegemaakt 😂😂😂 tegen Montenegro twee nul weggegeven, tegen letland 3-1 weggegeven en nog Noorwegen 1-1

14 november 2021 om 02:15

Je schrijft perfect Nederlands...en dan nog meer Turk dan Nederlander voelen; ik zal t nooit begrijpen....

14 november 2021 om 18:31



Waarom voelen jullie je altijd op de tenen getrapt, wanneer iemand die idd hier is geboren maar zich alsnog geen Nederlander voelt? Wat is daar zo erg aan, dat is wat ik dan niet begrijp. Of wacht ik begrijp het toch wel een beetje.... jullie hoeven al die obstakels wat wij in het dagelijks leven meemaken zelf nooit te ervaren. Bijvoorbeeld als ik 99 aan alle eisen van een vacature voldoe, en na 50 brieven nog steeds niet op een gesprek wordt uitgenodigd.

Nederlandse elftal gaat zowiezo door na playoffs,ze verliezen van Noorwegen maar Turkije gaat verliezen van Montenegro

13 november 2021 om 22:58

Turkije gaat absoluut dus niet verliezen van Montenegro, kan je dat nu al verzekeren.

14 november 2021 om 00:44

Is Turkije zo geweldig dan? En van Noorwegen verliezen?, het is niet uitgesloten, maar wie gaat er bij Noorwegen een goal maken?

14 november 2021 om 00:48

Je hoeft niet geweldig te zijn om te winnen van Montenegro gast hahaha.

Bij balverlies te gemakzuchtig terugschakelen dat noemen ze in voetbaljargontaal restverdediging blijkbaar is dat met dit team een schande om dat er in te slijpen.

Deze wedstrijd was niet best. Het lijkt Oranje echt te ontbreken aan passie, aan felheid, de vurigheid van Bonucci en Chiellini. Het is een groepje ideale schoonzonen. Je mist echt types als Van Bommel of N. De Jong, die in dit soort wedstrijden de vlam in de pan kunnen gooien en de boel dicht gooien. We moeten nu eenmaal ook realiseren dat dit Oranje in kwaliteit de zwakste in jaren is. Memphis, De Jong, Wijnaldum, Malen, Klaassen verkeren allemaal niet in grootse vorm, en dat blijft er niet zoveel van over.

Duidelijk. Oranje boycot Qatar. Eindelijk.

Dezelfde gasten die nu moord en brand schreeuwen lopen dinsdag na de plaatsing van Oranje voorop in de polonaise.

13 november 2021 om 23:06

Ja goh zijn supporters boos bij verlies en blij bij winst? Knap hoor dat jij daar boven staat. Dan ben je autistisch.

Ik kan het nog steeds niet geloven. We hadden het in eigen hand. Ik ben er oprecht van overtuigd dat het vanavond had moeten gebeuren, want van Noorwegen gaan we verliezen. Weer geen wk...

13 november 2021 om 22:58

We hebben het nog steeds in eigen hand…

Schamen moeten ze zich, inclusief de arrogante wissels van van Gaal. Dit Nederlands heeft niets te zoeken op het WK.

ik ben wel heel benieuwd naar 16 november. Wie weet brandt het dak af bij de Nederlandse aanhangers als men in extremis de kwalificatie misloopt.

Dinsdag verliezen en je bent 3e wat een ongelooflijk drama die blind en het wissel beleid van zo het staat 2-0 wij zijn door

Wat een over de paard getilde pseudo vedettes vanavond, de arrogantie straalde er vanaf bah bah. Wat een laffe en misplaatste arrogantie van deze generatie voetballers. Werken voor je geld hugodver!!!

14 november 2021 om 00:47

Dat heeft er bij oranje nooit structureel ingezeten, enkel missen we nu ook al een flink aantal jaren de echte kwaliteit. De Vrij is Europese top, oh een paar spelers met daaronder en voor de rest is maximaal subtopniveau.

Invallers bleken tegenvallers , toen zag je het instorten dus van gaal is hier de grootste veroorzaker van

Blind is gewoon over datum.

Als je niet meer kunt springen tijdens een oefenpotje tegen Montenegro moet je gewoon een sigarenzaak beginnen of een fanclub voor je papa.

We hebben het gezien, die kleine landen spelen met hart en ziel door de bemerkte mogelijkheden en kwaliteit die ze hebben.
Wij denken de buiten is binnen... dus arrogantie
ten top.
Dan kun je beter thuis blijven.......


Ik wil niet excuses zoeken. Ben eigenlijk meer benieuwd maar was het een overtreding bij de 2-2? Mij leek het alsof de jongen van Montenegro die de bal kopte met zijn handen over Blind's schouder deed.

14 november 2021 om 00:29

Was een 100% overtreding, maar het betreft blind en dat is de nationale pispaal. Dus heeft niemand het daar over.

14 november 2021 om 00:49

Dit is toch nooit een overtreding?
We hadden sowieso geen pech met de vrij gemakkelijke pingel mee en geen 1 tegen bij Dumfries

14 november 2021 om 02:18

Ja..net als de pingel geen overtreding was maar n schwalbe. Had dit gn goal opgeleverd had die 2 min later gevallen

Eindelijk! We hebben er even op moeten wachten maar eindelijk maakt oranje een statement tegen het WK! Klasse mannen! Lekker thuisblijven

Ik kijk reikhalzend uit naar het interview met van gaal. Zeker weten dat de interviewer geen enkele kritische vraag gaat durven stellen.

Dinsdag wint Noorwegen en Turkije wint, eindigt NL zelfs derde. Pfffff zelfs dit is dus een realistische scenario geworden nu. Commentator zei tegen het einde dat het qua uitgangspositie niet uitmaakte of NL 2-2 speelt of verliest. Dit klopt niet. Als NL vanavond had verloren, was een gelijkspel aa dinsdag niet genoeg geweest: dan zou Turkije eerste worden. Nu is een gelijkspel wel voldoende

Van Gaal zat al bij Truus aan de koffie.

Net effe te vroeg.

Ik hoop dat Nederland uitgeschakeld wordt voor het WK. Ze hebben er niks te zoeken. Dit moet dan de wereld verdediging zijn. Ze bakken er niks van, al de hele kwalificatie niet.

We kunnen hier wel alles afschuiven op Blind en Koopmeiners, maar wat doet Gravenberch in Oranje? Elke wedstrijd voor Oranje waarin hij speelde kwam NL in problemen

Dinsdag 16 november zal het als volgt gaan:

Noorwegen wint van Nederland, Turkije verliest van Montenegro... Nederland komt in de play offs terecht en verliest.. Spelers en supporters van beide landen kunnen dan lekker op de bank kijken naar Voice of Holland / O ses Türkiye...

Vele gaan meteen vanuit dat Nederland al uitgeschakeld is. Wacht gewoon maar af op de volgende wedstrijd van aankomende Dinsdag. Nederland gaat die wedstrijd echt wel winnen en gaat gewoon volgend jaar meedoen met het WK .

13 november 2021 om 23:04

We mochten deze wedstrijd hoe dan ook niet meer weg geven, na een 0-2 voorsprong. Na de 0-2 gebeurde er vrijwel niks meer in aanvallend opzicht.

Ik weet dat ik als 100 zoveelste reactie misschien niet veel toevoeg, maar ik wilde toch een paar dingetjes kwijt. Omdat Blind bij één goal slecht handelt is hij nu gelijk de pispaal. Niet dat hij het verschil maakt en ik praat zijn actie daar echt niet goed, maar we mogen niet hier alles op hem schuiven. Onze held Bijlow is degene die hier de slechtste was, en de goals van Depay verbloemen ook heel veel. Depay is gewoon een matige speler die veel verbloemt met zijn rendement. Wat soms ook mag als spits, maar dan moeten daar ook de verwachtingen en het spel op worden aangepast. Verder Bijlow, heeft zicht nog nooit weten te onderscheiden in Oranje. Heeft de meeste potentie en daarom wel terecht dat hij speelt, maar hoeveel credit hij soms krijgt... Ook in de discussie rondom Cillessen... Bijlow is geen nieuwe van der Sar ofzo. Gewoon matig, waarbij je hoopt dat hij nog wat van die potentie gaat inlossen. Stond gewoon verkeerd bij de 2e goal en kwam 2x echt extreem te laat. Zo erg te laat komen ze in de Keuken Kampioen Divisie niet eens. Voor de rest een saaie en matige wedstrijd die gewoon saai en matig had moeten worden uitgespeeld. Je wist gewoon dat die 3e niet ging komen, dan kun je dus alleen winnen door je doel leeg te houden. Doe dit dan gewoon zakelijk, ook al is dat soms saai of kut.

13 november 2021 om 23:55

Kijk nou nog eens even de herhaling en dan zie je dat Blind zich laat aftroeven en Bijlow hier niet zo veel aan kan doen en je verwacht ook niet dat Blind niet springt en omdat het zo dicht bij het goal is ben je gewoon te laat... Daarnaast was je als Oranje al klaar geweest als hij niet die wereld redding zou hebben in de vorige wedstrijd. Voor iemand die er zo kort bijzit doet hij het meer dan naar behoren. Blind verpest het echter voor Oranje en daar kan ik geen andere conclusie op trekken, zie ook de meerderheid van de comments in dit artikel. Deze jongen kan echt niet meer en heeft het echt wel goed gedaan voor Oranje in veel wedstrijden, maar het is nu gewoon klaar.

14 november 2021 om 11:35

Blind is gewoon speler van de week in de CL hoor. En de meeste aanvallen gingen vanaf links, en daar deed Blind redelijk mee. En dan op één moment een speler pakken... Maar goed het is een Ajacied hè. En Bijlow is een Feyenoorder. Die was gewoon drama, maar het blijft onze nationale held die er niets aan kan doen. En als argument komen we met 'een wereld redding'. Als je die in eind 1e helft bedoeld (weet oprecht geen andere), dat was een gemiddelde redding, niets meer, niets minder. Redelijke poging, maar er zat totaal geen snelheid in die bal wat de redding echt behoorlijk vereenvoudigt. Zit gewoon meerdere keren zó mis... Feit is gewoon dat hij zich nog nul heeft onderscheidden in Oranje. Conclusie: mensen moeten rondom Oranje verder kijken dan hun clubvoorkeur. Misschien denk je nu dat ik voor Ajax ben. Maar ik ben echt fan van Klaassen. En misschien lag het aan de combinatie met Depay, maar Klaassen was ook veel te onzichtbaar. Ik durf het wel toe te geven.

Stel je eens voor dat Turkije wint van Montenegro en Noorwegen wint in de Kuip. Van euforie naar trauma in pak em beet 72 uur.

Ten eerste, de arrogantie van Van Gaal is de reden waarom Oranje hier niet wint. Je staat 0-2 voor en je hebt Qatar in handbereik, maar wat doet meneertje Louis, HELEMAAL NIKS. En goede trainer zou gelijk de deur op slot gooien, terug naar 4-5-1, Blind eruit, Aké erin. Depay eruit, Til op het middenveld voor de lengte en Lang in de spits gooien.

Hiermee zeg je tegen Montenegro, er valt hier NIKS meer te halen.

Koopmeijners valt in alsof hij net debuteerde in het betaald voetbal.

Als je de deur op slot moet gooien dan heb je helemaal niks aan Blind als verdediger. Je zag het gewoon aankomen dat Blind een fout zal maken. Ontelbare keren gebeurd. Blind is voor de opbouw! Niet om de deur dicht te gooien.

Ik roep het al langer maar ziet in niemand dat Kokcu gewoon beter is dan Gravenberch? Ook de reden waarom Kokcu niet voor Oranje uitkwam maar nu basis speelt voor Turkije, die jongen zag totaal geen kansen voor zichzelf in dat overgehypte middenveld van (Ajax) en Nederland. Let maar op Feyenoord wordt ook kampioen dit jaar en het middenveld speelt ten alle tijden een doorslaggevend factor. Nederland speelde vroeger altijd goed omdat er wereldtoppers zaten op middenveld. Zelfs een middelmatige spits als Huntelaar kwam nog aan z’n goals

13 november 2021 om 23:13

Gravenberch speelt al een tijdje niet heel geweldig, maar is alsnog een paar klasses beter als Kokcu. Kokcu is een doodnormale middenvelder en als hij niet bij Feyenoord had gespeelt, maar bij bijvoorbeeld MVV, dan had je nooit over hem gesproken.

14 november 2021 om 00:31

Ik kijk genoeg feyenoord om te kunnen oordelen dat kokcu gewoon een normale middenvelder is. Gravenberch is op dit moment ook gewoon eeg slecht. Hij zou bij Ajax ook niet spelen als hij nog een contract had voor 4 jaar.

13 november 2021 om 23:18

Kokcu en Gravenberch zouden beiden op de bank zitten bij Oranje, dus de discussie is niet zo heel belangrijk.

Reactie van Gaal.

Maar iedereen doet zijn best.

van Gaal is dus net zo over datum als Blind.

14 november 2021 om 12:41

Dit vind ik nu een goeie iedereen deed zijn best. Dat heb ik niet gezien. Ga eens lekker 1 uurtje trainen met 1 x raken de bal en dan doorspelen. Eerst zonder verdediging, gaat dit goed, waar ik bang voor ben dat zelfs dit niet lukt, dan met verdediging. Misschien lukt het ze dan om een hoog tempo te spelen snel die bal rond laten gaan dan krijg je de ruimte die je zoekt. Wat ze nu hebben laten zien was walking voetbal. Verschrikkelijk slecht van iedereen. Niet 1 haalde een goed niveau. En Memphis vd Vaart zijn lievertje, ik had niet genoeg aan een telraam zoveel foute passes van deze wonderboy. Omdat hij scoort wil nog niet zeggen dat hij zo goed is. Die 11m, ook nog eens onterecht gegeven, zou iedereen erin moeten kunnen schieten lijkt mij. Nee misschien wel eens een keertje goed om zonder hem te spelen. Komen andere spelers misschien wel beter uit de verf. Kortom een collectief falen en niet de eerste keer. Dat je zo slecht kunt spelen ongelooflijk. En tip voor van Gaal, harde aanpak gebruiken, dan ga je zien wie de werkelijke bikkels zijn.

Wanvertoning van Oranje, Blind moet gewoon zijn wedstrijden bij Ajax spelen en bedanken voor Oranje. Wijnaldum lekker zijn spullen in laten leveren en succes wensen in Parijs. En volgende wedstrijd Cillessen op doel . Wat een middenklasse doelverdedigers heeft Nederland toch.

Typisch Oranje toch. Heb je de kans, pak je ‘m niet. Moet het alweer in de volgende wedstrijd gebeuren. Zul je net zien…

Kan iemand mij de toegevoegde waarde van Van Gaal uitleggen tov DeBoer. Ik heb NL alleen tegen Turkije goed zien spelen en dat kwam door een hele slechte dag voor Turkije en alles zat mee voor NL (hele snelle goal, rode kaart enz).
Voor de rest heeft NL gelijk gespeeld tegen de Noren en de zeperd van vanavond. Ja ze wonnen van Letland en zo, maar denk oprecht dat DeBoer het niet slechter had gedaan.

13 november 2021 om 23:16

Nee natuurlijk had de Boer het niet slechter gedaan dan meneer van Gaal.

14 november 2021 om 01:44

Lvg heeft zichzelf niet aangesteld maar dat heeft de KNVB gedaan. Het is wel duidelijk dat de KNVB een gebrek aan visie heeft. Alleen maar bezig met de korte termijn. Of de Boer het slechter had gedaan, vast niet, maar er was gewoon geen draagvlak meer voor. Had zelf liever een trainer gezien met een nieuwe visie ipv lvg.

Gravenberch Blind en Koopmeiners is armoede troef, die wil ik echt niet meer in Oranje zien, toen die erin kwamen as Oranje echt echt kwijt....

Nou Valentijntje kom er maar met gestrekt been in...je zult wel handenwrijvend op bank zitten...het mag nu wel duidelijk zijn wie er niet meer opgesteld mogen worden...

Wauw dit word nog spannend. Zou toch wat zijn mocht Nederland het ineens toch mislopen. Heel zonde dat je dit weg geeft

Ben zeer benieuwd of ze dinsdag met de druk om kunnen gaan. 1 positief punt is dat Haaland niet mee doet. Herkansing voor een ticket!

De druppels in de kroeg waren lekkerder dan deze wedstrijd denk ik. Niets gemist zo te horen. Willy Wonka is nodig denk ik. Fijne avond mensen!

Maar kunnen we nu kappen het ophemelen van het Nederlands elftal? Want dit elftal bewijst keer op keer dat het niet zo goed is als dat ervan gemaakt is. Het is en blijft een elftal met een paar toppers, maar voor de rest uit middelmaat bestaat. Het is niet veel beter dan landen als Tsjechië en Denemarken. Dit NL elftal kan winnen tegen toplanden, maar net zo goed teleurstellen tegen mindere ploegen zoals Noord-Ierland, Turkije uit, Tsjechië, Oekraïne (ook al heb je gewonnen), Schotland, Noorwegen uit.

Dit WK wil je toch helemaal niet heen gaan, niet voor dat ene hoor, die discussie hebben we al gehad.. maar al dat reizen, corona onzin en alles. Laten we het over 2 jaar nog eens proberen. Wie heeft hier nog zin in

Haal eens een keer die Blind eruit. Presteert totaal niet, ook niet bij Ajax. Is helemaal uit vorm. Door zijn slakken gedrag hebben we uiteindelijk jammer genoeg gelijk gespeeld!! Geen coulance meer van papa 2 Louis. Het word tijd voor een betere speler op linksback. Alles beter dan deze slak!

Er zit structureel iets goed mis in dit team ( laatste jaren ) wat er maar niet uit te halen is. Memphis is imo hier 1 van de grote problemen samen met Frenkie. Iedereen anticipeert op deze 2 omdat zij de grote mannen zijn. Alleen zijn het nou net 2 spelers die hun eigen spel spelen en totaal geen rekening houden met een flow van de aanval. Ze draaien en houden de bal te lang vast waardoor niemand weet wanneer door te bewegen of gewoon te kijken wat die 2 doen. Waren zij spelers geweest die bijvoorbeeld het tempo hoog houden dan zou iedereen daarin meegaan met als gevolg een sneller combinatiespel. Memphis is belangrijk met goals maar aan de andere kant een enorme belemmering voor andere spelers om zich te ontplooien. Maakt daarnaast zelf ongelooflijk veel basistechniek fouten. Frenkie verliest zelden een bal maar weet niet wanneer hij moet versnellen met zijn passing om tegenstanders stuk te spelen. Die intuitie lijkt hij soms te missen

Blind nooit meer oproepen. Parodie op een voetballer die vent. Wissels ook zeer ongelukkig, allen pakten verkeerd uit. Mooi kutavondje zo met de blessure van de Vrij erbij.



Van Gaal erg labiel ogend in zijn reactie na de wedstrijd. Het vuur is wat eg, ik hoop dat de 70iger nog genoeg energie heeft voor deze club met zoveel verschil.

Echt triest weer.. door amateurs nog wel.

Dit Nederlands elftal zal NOOIT iets winnen, vooral met deze mentaliteit

Schaam je toch voor

Er zal nu wel geroepen worden Daley out en blah blah blah (kritiek op Daley vandaag is echt wel terecht hoor, maar dat een speler out moet slaat nergens op) maar uiteindelijk wisselt LvG om t wisselen, wissel dan niet, het werd met die wissels echt alleen maar erger. Snap ook dat gezeik over die penalty niet zo goed, is gewoon een 100% penalty, die montenegrijn staat vol op klaassen's voet. Malen op rechtsbuiten ook nooit meer doen, liever dan n keer in de spits. Zou Lang toch eens liever zien op links ipv Danjuma, ondanks dat beide vandaag niet best waren. Verder, als we t wk alsnog halen, gewoon goed gaan trainen op 3-5-2/3-4-3 (de vrij/ de ligt/ v dijk - blind- de jong - gini- dumfries/ depay-danjuma (of lang) en dan berghuis als hangende 10, ene keer van buiten (343) dan weer meer in t centrum (352) en qua keeper maakt t niet zoveel uit

Lekker voor deze verwendr jongetjes! Rot toch een eind op man! Dit nederlands elftal heeft niks op een eindtoernooi te zoeken. EK of WK, maakt niet uit.

Had nou Malacia opgesteld…

Werkelijk niet 1 speler heeft zijn niveau gehaald. Nederland heeft niks op het WK te zoeken en het WK zal ook niet gehaald worden als je dinsdag weer zo speelt. Er is een wanprestatie geleverd vandaag en ik vraag me af hoe je dit in 3 dagen wil omkeren. Ik vrees dat het dinsdag een kansloos verhaal wordt... Schandalig dat je in deze poule het WK niet haalt...

Waarom praat niemand over het feit dat LvG De Roon op de tribune zet, de enige verdedigende middenvelder die je prima kan gebruiken om een wedstrijd uit te spelen omdat hij al vaker heeft gespeelt in dit team en zijn rol weet. Hij doet nu Gravenberch en Koopmeiners erin die NOG Nooit samen hebben gespeelt een schande van LvG. Verder zijn de tijden van Blind nu toch wel voorbij.

Ze hadden Luuk de jong mee moeten nemen, als pinch hitter. Hij was toch de beste kopper en volgens Koeman had je meer aan hem dan Neymar in de laatste 10 minuten..

Maar serieus er is niks aan de hand. Nederland gaat echt niet verliezen van Noorwegen dinsdag. Gewoon een mis stap die dinsdag recht gezet wordt.

Ik zou er niet eens rouwig om zijn als het NL elftal het niet eens haalt. Welke trainer je er ook zet neer zet, het zijn allemaal net niet voetballers die zich zelf allemaal wel erg goed vinden. Je mist gewoon type spelers zoals Wouters, Davids, van Bommel. Paar rotzakken in je elftal. Dat heeft dit elftal gewoon niet. Daarom gaat het ook niet wat worden ook een WK. Als het even tegen zit dan is het gedaan met dit elftal.

14 november 2021 om 01:45

Daarom hoort een stofzuiger als de Roon te spelen te houd toch balans. Je kunt niet met Wijnaldum en Klaasen spelen, dat gaat niet....

14 november 2021 om 06:34

Idd maarja de Roon speelt niet mooi hè ..🤦ðŸ¼

Eerste goal was geen pingel.
Tweede goal erg mooi.
Verder was Montenegro wat leuker om te zien.
Wijnaldum niet gezien
Blind is geen back
Malen nooit meer oproepen
Arrogant gevoetbald

Van Noorwegen verliezen en de Turken winnen, dan is het gewoon klaar. Het rare is dat het mij ook eigenlijk niet boeit. Altijd met veel plezier naar het Nederlands elftal gekeken, maar de laatste jaren heb ik er gewoon helemaal niets meer mee. En dat komt echt niet door de resultaten. Heel vreemd.

Top weer.. de vrij staat er lekker bij, bij de 1-2. En daarna Blind , spring iig mee. Maak het moeilijk.

Maar nee deze spelers mogen gewoon van de week weer spelen..

14 november 2021 om 07:55

Oei pas nou op de fanclub de vrij komt eraan,ben het 100 %met je eens de hele verdediging eruit als je 2 tegendoelpunten krijgt van een voetbaldwerg land

Snel Cillessen weer op doel. Twee ballen die door een goede keeper gepakt waren.

14 november 2021 om 12:02

Je hebt het over een goede keeper en cillessen, zijn niet hetzelfde he

Laten we hopen dat ze zich niet plaatsen. Er komt dan ook geen discussie opgang mbt de misstanden in Qatar. En laten we eerlijk zijn, een WK voetbal in de winter moet je niet eens willen.

Mensen dit was 1 grote flop totale wanprestatie, als van Gaal straks 5,3,3, wil gaan spelen wordt het een nog grotere flop. Liever verliezen dan dat verschrikkelijk verdedigend spelen. Kortom dit elftal hoort niet thuis op de WK zolang het geen eenheid wordt. Te veel ego' s in dit team die niet tegen een kritische noot kunnen. Zet Memphis maar eens op de bank dan breekt de hel los. Spelers die niet spelen bij hun club zo wie zo niet opstellen. Ontbreekt deze spelers aan wedstrijdritme zie Wijnaldum niet ziek maar geen conditie. Geen schuldigen aanwijzen dit was 1 collectief falen. Verschrikkelijk om te zien ook nog eens wat zulke profs ons durven voor te schotelen. Schaam jullie diep.

15 november 2021 om 12:52

Waarom zou je Memphis op de bank posteren? Dat is de enigste aanvaller die doelpunten maakt en kwalitatief het niveau heeft. Ja, hij forceert veel maar met de huidige spelers naast zich zal hij ook wel moeten.

Yep die blind stond ook als pinokkio te verdedigen ,wat een kneus zo verdien je t ook niet om te winnen diep en diep treurig je krijgt euro s genoeg maar een stappie beter ballen ho maar nu had king louis geem babbeltjes meer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren