Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi legt prioriteit op de vleugel en heeft twee namen in het vizier

Laatste update:

Xavi probeert Barcelona in zijn eerste dagen als trainer meteen naar de hand te zetten. De nieuwbakken oefenmeester geeft de prioriteit aan een aanvallende versterking en heeft zijn zinnen gezet op de komst van Dani Olmo of Ferran Torres, weet Mundo Deportivo. Xavi acht het van groot belang dat hij over echte vleugelaanvallers kan beschikken om meer ruimtes te creëren in de as van het veld. Mocht deze transfer niet in de komende transferwindow tot stand worden gebracht, dan schuift het wensenlijstje door naar de zomer.

De interesse in Olmo is niet van vandaag of gisteren. Barcelona heeft de middenvelder annex aanvaller van RB Leipzig al geruime tijd in het vizier. Op de laatste dag van de afgelopen transferwindow reisde zelfs een delegatie van de Catalaanse club af naar Duitsland om Olmo een jaar te huren met een verplichte optie tot koop in de zomer van 2022, maar zover kwam het niet. De interesse in de Spaanse aanvallende middenvelder wordt echter gedeeld door Xavi, die nu alsnog een poging wil wagen om de international terug te halen naar zijn vaderland. Olmo, die nog een contract heeft tot 2024 bij Leipzig, kan op beide vleugels uit de voeten, iets wat een belangrijke voorwaarde is voor Xavi.

De nieuwe trainer van Barça is namelijk op zoek naar een speler die het vermogen heeft om in het ergste geval vastgelijmd aan de zijlijn te staan, waarmee ruimte moet worden gecreëerd in de as van het veld voor de lopende middenvelders. De aanwinst moet op beide zijkanten uit de voeten kunnen en in staat zijn om ook in de punt van de aanval te fungeren. De situatie van Torres is vergelijkbaar met die van Olmo. De aanvaller van Manchester City wordt vooral geroemd om zijn scoringsdrift bij de nationale ploeg, waar hij 12 keer doel trof in 22 wedstrijden. Deze interlandperiode moet hij echter aan zijn neus voorbij laten gaan in verband met een blessure.

Xavi gaf maandag bij zijn officiële presentatie als trainer in het Camp Nou al aan dat hij met Barcelona weer met twee vleugelspelers wil gaan spelen. De Spaanse oefenmeester is zich er echter van bewust dat de Catalanen dun zitten in de buitenspelers. Record wist woensdag al te melden dat Xavi eveneens van plan is om Francisco Trincão vroegtijdig terug te halen naar Barcelona. De Portugese aanvaller speelt momenteel op huurbasis voor Wolverhampton Wanderers, maar moet, als het aan de Spaanse oefenmeester ligt, vroegtijdig terugkeren bij Barça.

Naar wie gaat jouw voorkeur uit als nieuwe aanwinst van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Xavi gaat dezelfde richting op als Arne Slot bij Feyenoord...een andere speelstijl dan zijn voorganger, waardoor Barça in elk geval weet leuker is om naar te kijken.

11 november 2021 om 11:26

In tegenstelling tot Slot, lijkt Xavi de verdediging niet te versterken en daarmee de zwakste linie te negeren. Zijn nieuwe speelstijl zal best leuk zijn om naar te kijken, maar je blijft zo sterk als de zwakste schakel in je elftal.

11 november 2021 om 11:34

Koeman/Setien/Valverde hebben ook geprobeerd om dit typische Barca spel te spelen, maar kwam er al snel achter dat de verdediging te zwak is hiervoor.

11 november 2021 om 11:37

Als hij voorin de druk kan zetten om de bal heel snel terug te veroveren dan is de zwakke linie ook opgelost. Barca heeft momenteel niet veel te besteden en dan moet je keuzes maken.

11 november 2021 om 11:54

Valverde heeft dit nooit geprobeerd, vanaf dag 1 was het behoudend spel onder hem.
En Koeman heeft het ook niet eht met volle overtuiging geprobeerd, d.w.z. bouwen met geduld.

11 november 2021 om 11:56

@piratekings, maar als het snel drukzetten mislukt, vallen er grote gaten en is Barcelona in de counters nog kwetsbaarder omdat de voorste spelers de verdediging niet kunnen ondersteunen. Je zag dat bij de teams van Bosz: die konden de ene wedstrijd met 5-3 winnen en dan vervolgens 4-2 verliezen.

11 november 2021 om 13:22

FCBCruijf

En waarom ging het mis met Setien? Die beloofde toch ook het CRUIJFF-Dna naar Barcelona te brengen.

Kom op.

11 november 2021 om 12:03

Probleem is dat je spelers nodig hebt om een speelstijl te spelen. Indien je de spelers niet heb dan moet je gaan kopen. Hier ligt het probleem van Barca, geen geld en budget om te kopen. Daarom moet je dan je spelsysteem aanpassen aan de beschikbare spelers.

11 november 2021 om 12:06

Heeft Spanje een zoveel beter elftal?

11 november 2021 om 12:45

Wellicht is de verdediging beter van Spanje, trouwens een beetje rare vergelijking. Als een nationale team heb je niet te maken met langdurige blessures. Je kan andere spelers selecteren. Dus ja Spanje heeft beter elftal.

11 november 2021 om 12:59

En bij een nationaal elftal kan je geen profielen selecteren zoals bij een clubelftal. Nogal een matig argument dus. Spanje heeft ook geen speciaal team (mindere doelman, even matige backs en een iets beter centrum) en daar kan wel hoog druk gezet worden.

11 november 2021 om 12:59

Naja is dat zo? Alba en Garcia staan er meestal in als ik het goed heb en dan daarnaast Pau Torres of Laporte die ik beide niet zoveel beter vind dan Araujo.

11 november 2021 om 13:55

Volgens mij vergeet je toch wel iets belangrijks wat ik je al duidelijk wilde maken bij nationale team kan je spelers selecteren en club moet een speler kopen met geld wat Barca niet heeft. Drm is het hele rare vergelijking.

12 november 2021 om 07:59

Lierse, Spanje heeft juist goeie backs en mindere centrumverdedigers. Carvajal en Gaya speelden gister een prima wedstrijd. Normaal staat Azpilicueta op rechtsback, dat is ook een goede speler. En Alba op LB. Carvajal en Alba is een mooi duo. Dus dubbel bezet op RB en LB met heel goede spelers. Echter zie ik het niet zitten in Laporte, Eric Garcia of Inigo. Pau Torres is een speler in wie ik het wel zie zitten, de enige goede centrumverdediger die Enrique selecteert.

11 november 2021 om 12:52

Daar moet je ook het geld voor hebben om een speelstijl naar je hand te zetten. Als je alleen transfervrij spelers kan halen dan wordt dat moeilijk

Ik zou voor Olmo gaan, omdat hij goedkoper is. Torres lijkt me op dit moment veel te duur. Ik denk niet dat Barca dat nu kan ophoesten gezien de financiële omstandigheden.

11 november 2021 om 10:59

Olmo is echter wel geen typische vleugelspeler, dus als je daarnaar zoekt dan is het ook wel niet de perfecte man. En die zal ook wel gewoon meer dan 50 miljoen kosten.

11 november 2021 om 11:02

Bij Spanje vulde hij die rol wel erg goed in. Hij kan goed passeren.

11 november 2021 om 11:05

Beetje a la Iniesta in zijn tijd als linksbuiten toch?

11 november 2021 om 11:06

Ik vind het inderdaad ook apart dat Olmo in de tekst wordt neergezet als klassieke buitenspeler, terwijl het toch echt een 10 of schaduwspits is. Torres is eerder een speler die vanaf de vleugels komt, al is die natuurlijk ook levensgevaarlijk in de spits.

Beide zijn uiteraard te duur voor Barcelona, lijkt mij. Met 1,5 miljard euro schuld lijkt het me sterk dat ze aankopen kunnen doen van 60 plus miljoen.

Mochten ze geld te besteden hebben zou ik eerst focussen op backs, centrale verdedigers en een echte spits.

Ferran en Olmo zie ik trouwens ook heel graag ooit nog in het shirt van Real Madrid, prachtige voetballers.

11 november 2021 om 11:26

Bij Spanje vult hij die rol inderdaad niet slecht in, maar echt wel niet als typische vleugelspeler. Hij komt heel de tijd naar het centrum.

11 november 2021 om 11:55

Ferran Torres is ook beter centraal. Als spits heeft hij meer laten zien dan als buitenspeler.

12 november 2021 om 08:00

Met een Depay die inzakt als valse spits, kan Olmo zeer goed werken als linksbuiten. Echter moet Depay dan wel leren niet alleen te spelen, dus gewoon in een keer combinaties aan gaan, niet te veel dribbelen en de bal vasthouden etc.

11 november 2021 om 11:49

Zelf met dit huidige Barca kunnen ze Olmo niet halen. Je kan spelers als Coutinho en umtiti niet verkopen omdat niemand hun salaris wilt hebben. En geef ze ook gelijk in. Enige hoop voor barca is dat Athlico Madrid griezman van barca koopt.

Ferran Torres zou wel de ideale aankoop zijn natuurlijk. Spaans, jong, veel diepgang/snelheid en scoort makkelijk. Kan bovendien op alle posities spelen voorin. Ben alleen bang voor Barcelona dat hij veel te duur is. Zullen het voorlopig moeten gaan hebben van transfervrij spelers of spelers met een 1-jarig contract vrees ik.

11 november 2021 om 11:02

Het is jammer. City betaalde maar 25 miljoen voor hem. Nu is hij onhaalbaar terwijl hij daar nog vooral tweede keus blijft.

11 november 2021 om 11:12

Klopt, echt een koopje gebleken. Wellicht is De Jong ruilen een optie. Barca is daar goed voorzien met o.a. Pedri, Gavi en Nico. Is wel een speler waar Pep van van zijn bank glijdt. Gaat ze niet doen natuurlijk, maar is denk wel de manier hoe Barca moet gaan handelen nu.

11 november 2021 om 11:54

Het is mogelijk de enige optie maar wel riskant. Busquets staat op het punt met pensioen te gaan. Alleen Frenkie en Nico zie ik als verdedigende middenvelder. Nico is nog erg jong.

12 november 2021 om 08:03

Visca ik zou Frenkie de Jong ruilen voor Ferran. En als er toch nog een beetje geld beschikbaar is, vol gaan voor een verdediger. Busquets was in de tijd van Guardiola ook nog heel erg jong, maar Guardiola riskeerde het. Bij Nico zie je echt wel dat hij met het niveau mee kan. Een toekomstig middenveld van Nico, Gavi en Pedri zou een topmiddenveld worden. Verdediging moet echter veel beter, groot probleem voor Barca. Aanval is met Ferran erbij meteen top.

Ferran Torres lijkt me echt een ideale speler voor Barcelona. Een aanval met Fati, Memphis en Torres is gewoon topniveau. Alleen vraag ik me af of hij haalbaar is. Voor zijn blessure leek Guardiola vast op hem te rekenen en dus zal hij niet graag meewerken aan een transfer.

11 november 2021 om 11:10

Sorry, maar als je echt wat wil bereiken moet Depay roulatiespeler zijn en moet je echt een betrouwbare spits hebben. Dus topniveau zou ik dat niet noemen, als je het vergelijkt met Bayern, Liverpool of City.

11 november 2021 om 11:41

Maar wie won de CL? Juist CL met Werner die niet veel beter presteert dan Depay.
En wie won de WK? Juist Frankerijk met Giroud die 0 scoorde.

Je moet een juiste speelstijl hebben met je materiaal. In geval van Barca moeten ze niet hopen dat Depay er jaarlijks 40 inschiet zo'n type spelers is hij niet.

11 november 2021 om 21:52

Neemt niet weg dat hij te kort komt voor topniveau.

11 november 2021 om 11:20

Waarom schaar je Depay onder topniveau? Dat is hij toch niet?

11 november 2021 om 11:36

Heb liever Dembele - Fati - Torres. Depay mag lekker op de bank plaats nemen. Dit lijkt mij een heerlijke voorhoede met veel snelheid en diepgang. Maar goed Torres is natuurlijk onhaalbaar voor ons.

11 november 2021 om 11:38

Subtop hooguit. Fati kan top worden maar is jong en zeer vaak geblesseerd. Memphis kan het soms op zijn heupen krijgen maar vaak ook niet zeker niet tegen de topploegen. Torres ook subtop.

11 november 2021 om 12:58

Een aanval met Memphis noem ik geen topniveau.

Ik snap wel dat hij op de vleugels meer wilt. De grote vraag is meer; waar gaat Barca dit van betalen? Er zullen spelers moeten vertrekken/verkocht worden wil Barca kunnen investeren. Dat is een beetje waar de schoen wringt op het moment.

11 november 2021 om 11:23

Deze winterperiode willen ze spelers huren met optie tot koop en spelers die transfervrij zijn. Het is de bedoeling dat in de zomer een heel reeks spelers verkocht worden voor wat zakgeld te hebben en zich vooral te richten op transfervrije spelers zoals Belotti, Dybala, Ginter, Kamara, Pogba, Brazovic, Denis Zakaria, Romagnoli, Kessie en anderen

11 november 2021 om 11:29

Dybala gaat wel gewoon een nieuw contract tekenen bij Juventus denk ik. En van de overige spelers zijn alleen Pogba, Kessié en Brozovic echt goede spelers voor een topteam (en die laatste twee dan ook gewoon als 10de of 11de man) en het zijn allemaal middenvelders, de sterkste positie van Barca.

11 november 2021 om 11:58

Ginter acht ik ook hoog in, als transfervrije cv zou ik hem er wel bij willen zien. Dan kan Pique eervol afscheid nemen, Umtiti en Lenglet verkopen en dan vechten Eric Garcia en Ginter het uit voor de plek naast Araujo.

11 november 2021 om 12:07

Ginter is een best leuke verdediger maar veel beter dan Lenglet is hij ook niet. Van hetzelfde laken een pak.

11 november 2021 om 14:07

Elke zomer wil Barca spelers verkopen. Couthino wordt al sinds 2019 aangeboden. Dembele al sinds 2020. Maar geen kopers.
Spelers als Fati, Frenkie en Pedri kan je zo verkopen maar dat wil Barca niet.
Ik moet eerst zien dat Barca spelers gaat verkopen zonder er teveel op toe te leggen zoals met Suarez.

11 november 2021 om 14:27

dat komt vooral door de royale lonen die Bartomeu aan deze spelers heeft uitgedeeld zonder dat ze maar iets hebben verwezenlijkt daar zit Barca nu mee maar ik denk dat Laporta het anders gaat aanpakken

Is het niet verstandig dat ze (mochten ze het geld ervoor hebben) om eerst te gaan investeren in de verdediging? Naar mijn mening ligt het probleem meer daar, dan het aanvallende gedeelte. Doelpunten maken ze wel hoe dan ook.

11 november 2021 om 13:32

Wel geld? Volgens mij moet er extra geleend worden. Het plan was de schulden te herstructureren en uit te smeren over meer jaren.

De uefa moet Barca dan toch gewoon een transferban gaan opleggen? Het zou absurd zijn als zij zulke dure spelers mogen kopen terwijl ze zo dik in de schulden staan.

Tsja, zouden mooie aankopen zijn, maar het is toch triest om te zien dat opeens heel Barcelona meewerkt, waar ze bij Koeman vooral tegenwerkten. Hopen dat die 12 miljoen die Ronald nog krijgt de pijn beetje verzacht.

11 november 2021 om 11:22

Koeman kreeg Memphis, Dest en Luuk de Jong (eigenlijk ook nog Wijnaldum). Die is qua transfers echt niet tegengewerkt hoor.

11 november 2021 om 12:00

Hoe heeft Koeman eigenlijk ook nog Wijnaldum gekregen?

11 november 2021 om 12:13

Die stond op het punt om naar Barca te komen op verzoek van Koeman. Uiteindelijk afgeketst. Was het woordje ‘bijna’ vergeten toe te voegen

11 november 2021 om 13:31

Waarna Barca liet weten aan Memphis dat ze het eerder geboden salaris niet konden betalen. Memphis ging akkoord met vermindering, Wijnaldum niet.

11 november 2021 om 11:23

Kom op de president heeft niet voor Koeman gekozen en liet al vanaf het begin niet in Koeman te vertrouwen. Hij denkt ook waarom zou ik in een trainer investeren die ik toch weg ga doen.

Hahaha elke dag nu zes geruchten over namen die xavi wil halen. Zouden allebei zeer welkom zijn natuurlijk maar vooral Ferran lijkt me echt onhaalbaar. Zou wel leuk zijn als ze allebei ooit bij barca komen ballen. Olmo is Catalaans en Ferran is ook een soort van in Catalonie geboren. Leuk voor de identiteit van de club en hebben zeer veel kwaliteit.

Olmo-Fati-Dembele zou wel heel leuk zijn. Ferran acht ik sowieso onhaalbaar. In ieder geval volgende zomer memphis weg doen en proberen of olmo of Ferran te halen.

11 november 2021 om 13:29

Memphis wegdoen is leuk bedacht maar wie zet je dan in de spits?

11 november 2021 om 13:36

Ansu fati? Olmo kan ook als valse 9 spelen. En aguero is er ook nog als die ooit fit wordt maar reken niet echt op hem.

11 november 2021 om 14:34

Fati is veel geblesserd, Augero ook. Dan zit je dus regelmatig zonder spits.

11 november 2021 om 11:42

Vraag me inderdaad af.of Xavi zich heeft laten voorlichten over de financiële situatie bij Barca. Ik vind sowieso de uefa barca een transferban van 3 jaar moet geven

11 november 2021 om 11:59

Dit zijn dan ook maar geruchten he.
Transfefban zou nergens op slaan. Het huidige bestuur is bezig met schuldensanering, maar dat betekent niet dat er dan gedurende een crisis 0 investeringen kunnen plaatsvinden. Om verder te groeien moet je wel een bepaalde balans hebben. Daarvoor zijn experts aangesteld die weten wat wel en wat niet mogelijk is, dat kunnen leken niet beoordelen.

11 november 2021 om 12:09

Daar ben ik het niet mee eens. Zo geef je Barcelona namelijk een oneerlijk voordeel op sportief gebied. Ze hebben dingen gedaan die ze financieel niet aankonden waardoor ze sportief een beter team hadden dan ze hadden kunnen hebben. En nu ze met meer dan een miljard schulden zitten zouden ze wel nog gewoon transfers kunnen doen?

11 november 2021 om 14:00

Als je lang boven je stand hebt geleefd, mag je ook wel even op de blaren zitten. Het contract van Messi werd beschouwd als spotgoedkoop en dubbel en dik waard want hij bracht zoveel op en toch zit je nu in de situatie die je nu zit (net zoals velen andere contracten). Waarschijnlijk was dat nodig om die spelers zo lang binnenboord te houden, maar dan moest je op dat moment maar onpopulaire beslissingen maken. En al zeker geen 3 transfers maken van boven de 100 miljoen.

Xavi kan wel prioriteiten leggen, maar met een lege portemonnee kun je moeilijk shoppen. De schuldenlast is enorm en er moet nog voor een aantal spelers een restant transfersom betaald worden. Maar goed, stel dat er wel budget vrij is voor een vleugelspeler, dan zou Ferran wel mijn voorkeur hebben. Dat is ook een speler, die met zijn type spel wel past bij Barca !

Met alle respect naar met welke geld wilt barca Ferran Torres halen. City laat hem echt niet goedkoop weggaan. Ze laten hem zozie niet weggaan. Pep is een hele grote fan van hem. En waarom zou Torres naar barca gaan? Dat is simpelweg een stap achteruit. En Olmo moet je minimaal 40 mil betalen en de salaris die hij wilt zal barca niet in 1 2 3 keer betalen. Kort samengevat barca moet het doen met wat ze hebben en met de jeugd vooral doen.

Tja, die spelers lijken mij beiden te duur. Olmo is één van de smaakmakers bij RB Leipzig en ligt nog vast (met Nkunku).

Verder denk ik dat je hem niet voor onder de 50 miljoen gaat krijgen.

Ferran Torres weet ik niet. Is een Spanjaard en Pep leek voor zijn blessure wel veel gebruik van hem te maken. Één van de weinige bij City die ik een kans geef om te vertrekken voorin is Sterling. Maar zelfs die mag denk ik niet vertrekken.

Denk dat zowel Ferran als Olmo niet te betalen zijn voor Barcelona. Dan zou er al creatief moeten worden gekeken naar een transfer door één of meerdere speler(s) er bij te betrekken. En meestal zijn dat zeer gecompliceerde deals die niet van de grond komen.

Zie het, zeker in de winterperiode, somber in voor Xavi.
Lijkt mij dat één van de weinige opties is om Trincao terug te halen. Maar dan ga je er niet heel veel op vooruit (al is Trincao op de flank altijd beter dan een Dest).

Deze winterperiode willen ze proberen om spelers te huren met optie tot koop en zich richten tot spelers die transfervrij zijn om de huidige selectie te verbredenb al is het maar tijdelijk.

Het is de bedoeling dat in de zomer een heel reeks spelers verkocht worden voor wat zakgeld te hebben en zich vooral te richten op transfervrije spelers zoals Onana, Asenjo, Mazraoui, Corona, Belotti, Dybala, Ginter, Kamara, Pogba, Brazovic, Denis Zakaria, Romagnoli, Kessie en anderen.

Ik zou gewoon voor de korte pijn gaan en Dest, Roberto, Piqué, Lenglet, Umtiti, Alba, Busquets, Coutinho, Griezman, Braithewait, Luuk de Jong en ik zou zelfs De jong en Ter Stegen voor het juist geldbedrag en de juiste vervangers ook van de hand doen.

11 november 2021 om 11:38

Van dat lijstje is de enige echt directe versterking Mazraoui. De rest is allemaal niet slecht maar echt veel vooruitgang ga je er niet mee boeken.

Eerlijk gezegd doet xavi niet veel meer dan voortborduren op wat Koeman al geconstateerd had. Koeman had kritiek op de medische staf en dat werd hem niet in dank afgenomen. Daardoor achterelkaar blessures bij spelers en overbelasting. Koeman heeft daardoor nooit in de sterkste opstelling kunnen spelen. Nu is Xavi gekomen en worden alle wensen en klachten ingewilligd.

11 november 2021 om 12:32

Ja, ik hoop wel dat Barcelona er snel bovenop komt maar zou ook wel benieuwd zijn als Xavi komende halfjaar met dezelfde groep moet doen of hij het dan echt beter doet als Koeman. Als er nu opeens weer allemaal leningen kunnen worden afgesloten of creatief boekhouding waardoor er wel aankopen kunnen worden gedaan zal altijd een gevoel blijven dat koeman het met de nieuwe versterkingen ook wel beter had gedaan.

Veel plannen maar weinig geld. Ben benieuwd wat het wordt in Barcelona

Leuk en aardig, maar als Koeman met Luuk de Jong aankomt vanwege de financiele situatie, met welke middelen kan Xavi dan ineens wel dit soort spelers binnenhalen?

Ik snap er niks van. Messi kon niet ingeschreven worden want er was geen geld. Depay kon op het allerlaatste moment ingeschreven worden dankzij een loonoffer van Busquets.
En nu is er ineens geld voor een toptransfer?

11 november 2021 om 14:38

Lijkt me sterk, gewoon wat roddels, ookal zou Koeman ook mogen hebben investeren komende zomer. Olmo en Ferran die haal je niet weg voor minder dan 60 miljoen.

slecht nieuws voor Memphis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren