Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen is hard voor Ajax en trekt conclusie: ‘Miskoop’

Laatste update:

Valentijn Driessen durft Mohamed Daramy ruim twee maanden na zijn komst naar Ajax te betitelen als miskoop. De journalist van De Telegraaf vindt dat de negentienjarige vleugelspits te weinig brengt in de minuten die hem gegeven zijn. Zo stelde Daramy zondag erg teleur tegen Go Ahead Eagles (0-0), toen de Deen een half uur mocht meespelen.

Ajax wilde afgelopen zomer aanvankelijk Kamaldeen Sulemana aantrekken, maar de Ghanees verkoos na een lange transfersoap een overgang naar Stade Rennes. In de slotdagen van de zomerse transferperiode kwam Ajax vervolgens uit bij Daramy, die voor liefst twaalf miljoen euro werd overgenomen van FC Kopenhagen. De linksbuiten stond nog geen enkele keer in de basis bij Ajax en viel in totaal acht keer in, waarin hij één doelpunt en één assist produceerde.

Daramy werd zondagavond door Erik ten Hag ingebracht in de hoop een doorbraak te forceren, maar liet volgens Driessen 'niets zien'. "Ik zag het bord omhoog gaan met zijn rugnummer, maar daarna heb ik hem niet gezien", aldus de journalist, die het dan ook eens is met stelling dat Daramy een miskoop is, in de podcast Kick-off. "Die jongen is gehaald om in dit soort wedstrijden, en ook Europees natuurlijk, het verschil te maken. Maar als je in de Nederlandse competitie het verschil al niet kan maken, wat moet je dan Europees doen?"

Driessen benoemt waar het aan schortte bij Daramy in het duel met Go Ahead. "Het viel zwaar tegen. Hij viel continu terug op zijn individuele actie voor zichzelf, en hij keek helemaal niet om zich heen. Dat viel me wel tegen. Het is een hele snelle jongen, maar als er niet veel ruimte is, dan heb je niet veel aan hem, dat bleek wel." Driessen snapte het inbrengen van Daramy sowieso niet. "Je kan beter Dusan Tadic aan die linkerkant houden, die houdt het heel goed breed, dat deed hij ook tegen Borussia Dortmund."

Het inbrengen van Daramy gebeurde al in de 63e minuut. "Ik had ook niet verwacht dat Ten Hag zo snel met Tadic in de spits zou gaan spelen", aldus Driessen. "Ik weet niet of het koppel Tadic-Sébastien Haller zo goed is. Dit keer konden ze geen doorbraak forceren, dus ik denk niet dat hij snel terug zal vallen op deze combinatie. Maar die andere jongen die inviel, Danilo, die bakte er ook niks van. Ajax was natuurlijk ver beneden peil."

Is Mohamed Daramy een miskoop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toen ik de kop zag dacht ik meteen aan Kudus of Daramy. Het is laatstgenoemde geworden. Chapeau Valentijn. Die gaat dus de komende invalbeurten echt flitsen. Ik maakte me al zorgen, die zijn compleet weggenomen.

8 november 2021 om 19:29

Ik slaap ook weer een stuk beter wetende dat Daramy volgende week een hattrick scoort. Dat Valentijn niet moe van zichzelf wordt. Daramy voegt naar mijn idee juist een extra wapen toe, hij haalt makkelijker de achterlijn en is goed in de 1 tegen 1. Gister viel hij niet lekker in wat ook logisch is als je alleen invaller bent en ook nog eens regelmatig op de bank moet blijven zitten.

9 november 2021 om 12:58

Er moet echt een lijst komen met rare uitspraken van Valentijn Driessen.

9 november 2021 om 14:01

Die is er! Er zijn op Youtube compilaties te zien van fragmenten waarin die clown er keer op keer naast zit. En dat is waarschijnlijk nog vaker dan nu al bekend is. Zitten echt pareltjes tussen!

9 november 2021 om 14:59

@Ali, zondag haalde hij de achterlijn alleen zonder bal en dan nog struikelend over zijn eigen benen. 😂
Verder heb je natuurlijk gelijk, geen enkele zorg als Valentijn dit weer uitkraamt, dit wordt een topper……

8 november 2021 om 19:40

Er is 12 miljoen voor betaald en hij is niet eerste keuze als aanvaller om erin te komen. Hij is wel 19 jaar, maar heel positief is het niet. Die jongen lijkt wel echt moeite te hebben met het niveau.

8 november 2021 om 19:49

Wat maakt die 12 miljoen nou uit. Hij is natuurlijk ook niet voor de basis gehaald maar voor de breedte.
Verder nog te weinig gespeeld om een echt oordeel te kunnen geven.

8 november 2021 om 20:15

Lol speelde gisteren voor het eerst echt slecht en daarvoor iedere x gewoon prima.
Antony was zogenaamd eerst ook het geld niet waard.
Geef mensen de kans om structureel te presteren ipv meteen afkraken na 1 mindere pot.

9 november 2021 om 12:04

12 miljoen voor de breedte? Uitstekend gedaan door Ajax.

9 november 2021 om 12:20

Wat een vreselijke man is Driessen toch, bah bah. Ten hag was ook niks, wat een negatieve droeftoeter, deramy is jong en heeft tijd nodig, logisch. Fijn dat je al afgebrand wordt , brrrrr

9 november 2021 om 14:00

Hoe kan je nu oordelen over die paar wedstrijden die hij gespeeld heeft. Hij is pas 19 jaar en sommige spelers hebben wat meer tijd nodig dan andere. Het blijven mensen he, het is geen FIFA.

Deze jongen heeft al laten zien over de nodige talent te beschikken. Maar nog niet stabiel genoeg en hij komt uit de Deense competie (toch een mindere competie dan de Ere divisie).

Kortom; het is wel erg voorbarig om na 1/3 van de competie hem al als miskoop te bestempelen.

Ik dacht dat we in Nederland talenten wel wat meer tijd gaven zich te ontwikkelen, zonder gelijk negatief gelabeld te worden.

9 november 2021 om 15:50

12 miljoen voor de breedte haha jjj snaot er geen zak van No.2

10 november 2021 om 10:33

@shevanr,

Als je het kan betalen, why not ?
Ik zie bij Man. City regelmatig Sterling (63mlijoen), Ake (40 miljoen) en Grealish (100 miljoen) op de bank zitten. En als ze het kunnen betalen, zijn dit lekkere spelers om achter de hand te hebben toch ?!

9 november 2021 om 11:06

Haha, ja ze verdienen wat tijd nu ze er zijn maar er is voor beide veel te veel betaald. Hoezo haal je spelers bij een Deense middenmoter voor zulk geld weg, dat is vreemd, misschien wel zeer opmerkelijk te noemen. Het was met Kudus al duidelijk dat zijn lichaam de hogere intensiteit moeilijk kon verdragen en daar nu nog last van heeft. Bij Daramy, als vijfde vleugelspeler, zal dat anders zijn omdat hij langzamer gebracht kan en moet worden. Maar 12 miljoen, dat schept wel verwachtingen natuurlijk. Als je dan ziet wat Feyenoord voor een Sinistera betaald, dan zie je wat scouting nog kan betekenen ipv je vriend van Nordsjaelland opbellen om te kijken of hij nog wat heeft staan.

10 november 2021 om 10:38

@piranha,

En jij denkt dat Sinistera sowieso bij Ajax hetzelfde zou presteren ?!
Denk dat je de scouting van Ajax niet moet aanvallen, wij hebben natuurlijk bewezen de laatste jaren veruit de beste scouting te hebben van de Ed.

(blind, Tadic, Alvarez, Antony, Martinez, Haller, Klaassen, Onana, de Jong, Neres, Pasveer, Berghuis)

Allemaal goede spelers, Neres zit in een dip maar is al van grote waarde geweest.

10 november 2021 om 13:28

@j3ro3ntj33__ niet sowieso maar het gaat erom dat Ajax nu niet zozeer meer scout maar uit een vijver vist waar zaakwaarnemers de grote driver zijn.

Al die gasten die jij noemt daar heeft de scouting echt nul aan bijgedragen, en als je dan Daramy neemt, 12 miljoen voor een spelers van een Deense middenmoter die je eigenlijk niet eens wilde, dan vind ik dat wel vreemd. Ga dan eens echt bij je scouting te rade wat voor onontdekt pareltje nog ergens rondloopt.

Of vind jij het normaal dat Daramy de tweede duurste speler ooit uit de Superligaen is? En dan na die Sulemana, die veel hoger aangeschreven stond en van een topclub in Denemarken komt ipv een onbeduidende middenmoter.

Die deal klopt van geen kanten

9 november 2021 om 11:48

@hakimziyach22: Het werd 'm in de podcast ook wel echt in de mond gelegd hoor, even ter verdediging van onze grote vriend. Daramy was wel echt dramatisch zondag, maar daar kunnen we geen eindconclusie aan verbinden natuurlijk. Ook kan je je afvragen of dit type spel wel bij hem past als de tegenstander zich ingraaft in de 16. Daramy moet rennen zonder bal, daar ligt zijn kracht. Die ruimte was er zondag totaal niet natuurlijk.

9 november 2021 om 13:21

Die ruimte is er in 95% van de wedstrijden van Ajax niet, waarom haal je m dan? Als Ajax haal je dan toch spelers die juist goed zijn in de kleinere ruimte (spelers als Antony en Berghuis) in plaats van spelers die alleen goed zijn met ruimte. Weggegooid geld als je t mij vraagt, zeker omdat je al 4 wingers in je selectie hebt zitten (tadic, Neres, Antony, Berghuis).

9 november 2021 om 13:24

Dat is ook waar de podcast om ging, dit is natuurlijk een oneliner die het voor een header goed doet. In de CL zie je dat je veel minder in het strafschopgebied van de tegenstander bent (normaliter) waardoor er wel meer ruimte ligt. En zo weinig ruimte zoals Go Ahead hanteerde tussen de spitsen en de keeper in, zo extreem zie je maar zelden. Maar ben het wel met je eens dat het wel af te vragen is hoe Daramy straks wel gebruikt kan worden.

10 november 2021 om 10:43

@rubentje,

Waarom ze hem halen? Omdat Ajax CL niveau streeft, daar heb je juist die ruimte wel, omdat daar teams wel willen voetballen.

Daarbij is gebleken dat Berghuis zeer waardevol is als nummer 10, dus die gaat echt niet meer veel op de flanken spelen. Neres is zwaar uit vorm, dan word ineens de keuze beperkt.

Tadic is juist een hele andere speler dan Daramy, Tadic moet juist puur op techniek en op kracht gaan, waar Daramy juist de snelheid heeft. Geheel logische keuze dus, laat hem even een half jaartje spelen in plaats van af te branden.

9 november 2021 om 12:02

Goh wat origineel, kunnen we hier aub mee kappen? Deze grapjes zijn nog maar 135x gemaakt de laatste tijd.

On; Het is wel heel vroeg om Daramy nu al als miskoop te betitelen. Die jongen moet het doen met een paar invalbeurten tot dusver, en daarin was hij goed voor 1 goal en 1 assist. Dat is niet nog niet denderend, maar geef die jongen nog wat tijd. Ik vond hem tegen Cambuur bijv toen wel direct goed voor de dag komen qua dribbels en positionering.

Geef die jongen nou gewoon even de tijd, in plaats van hem gelijk te bestempelen als miskoop. Dat doet die jongen ook niet ten goede.

8 november 2021 om 19:21

Ik ben het met je eens, maar denk niet dat deze jongen naar Driessen zal luisteren. Gelukkig maar trouwens, want er komt niets zinnigs uit haha

8 november 2021 om 19:59

Precies. Neres werd een half jaar lang als miskoop bestempeld en een jaar later stond hij in de halve finale CL en was die 40mln waard. Daramy is gewend met ruimte te spelen. Als je dan tegen een muur van 10 man op moet rennen dan heeft dat weinig zin. Als je Malen of Boadu ofzo op die plek had gezet tegen Kowet dan was het net zo slecht geweest

9 november 2021 om 06:07

dan weer 2 jaar later en wat is neres nu waard dan?

9 november 2021 om 07:48

Elfaraon net zo laag en makkelijk als die Valentijn. Dat hij nu niet meer zoveel waard is, doet niets af aan het feit. Dat hij in de Champions League zijn waarde heeft bewezen, en mede door zijn inbreng heeft verzekerd van de halve finale. Dat was het punt wat hij wilde, plus dat men geduld moet hebben met spelers en wel een kans moet krijgen.

10 november 2021 om 10:47

@elfaraondcamas,

Zijn transferwaarde is op dit moment nog 22 miljoen.
Dat is alsnog twee-derde van bijvoorbeeld de duurste verkopen van psv allertijden ( Depay, Lozano, Bergwijn, Malen).
Is nogal wat voor een speler die al ruim een jaar niet meer in vorm is geweest toch ?!

8 november 2021 om 23:12

Mee eens. .. maar mijn god was was hij absurd slecht gisteren..
ik geef hem zeker her voordeel van de twijfel. Maar voor een aankoop van 12 mln verwacht je toch minstens dat hij een bal kan aannemen of een pass kan geven.
Dat acties nog ff niet super lukken is wat anders.

9 november 2021 om 13:21

Precies! Hoe kan je nou je stempel drukken in af en toe in een wedstrijd 10/20 minuutjes invallen? En waarom moet zoiets al zo snel veroordeeld worden. Die Driessen moet ook overal een mening over hebben hoor.



Natuurlijk. Amper speelminuten krijgen en dan al miskoop genoemd worden. Dat is echt het standaard verhaaltje van de media als een speler een keer slecht speelt. Haller was ook een miskoop toch begin dit jaar? "kuch" Die jongen zit wekenlang op de bank zonder een minuut de kans te krijgen en dan ineens moet hij er staan als hij invalt? Scoor je dan niet 3 keer of geef je geen 6 assists dan ben je meteen een miskoop. Die valentijn doet het er volgens mij gewoon om. Alles om weer in de belangstelling te staan.

8 november 2021 om 19:27

Dat is inderdaad vrij raar dat hij nu al als miskoop wordt bestempeld. Ik begrijp alleen het plan van Ajax niet zo met deze speler. Naar mijn mening hadden ze voldoende opties en denk niet dat deze speler echt veel beter wordt van op de bank zitten.

9 november 2021 om 17:23

Op zich begrijp ik de gedachte wel, ze waren op zoek naar een snelle buitenspeler met diepgang en die hebben ze gehaald. Zeker Tadic krijgt de bal natuurlijk liever in zijn voeten aangespeeld en moet het niet hebben van zijn diepgang. Nou is het nog iets te vroeg om te zeggen of ze daarin een goede keuze hebben gemaakt of niet.

Het idee achter deze aankoop was volgens mij meer voor wedstrijden waarin ze ruimte zouden krijgen, bijvoorbeld in de CL op het moment dat ze een voorsprong moeten verdedigen of die verder kunnen uitbouwen, dan heb je met een pijl snelle buitenspeler die je in de diepte aan kan spelen natuurlijk een extra wapen.

Ik heb hem in eerdere wedstrijden best aardige dingen zien doen, maar met die reden in het achterhoofd lijkt het me niet terecht om hem nu op deze wedstrijd af te rekenen. Sowieso kan het natuulijk nooit aan een 19 jarige invaller hebben gelegen dat het niet lekker liep.

8 november 2021 om 19:59

Je kunt je afvragen waarom hij zo weinig speel minuten krijgt. Maar de minuten die hij krijgt overtuigd hij nog niet.

8 november 2021 om 21:12

Omdat op zijn favo plek ene Tadic staat. Die is 1: een stuk beter en 2: überhaupt nooit wissel

8 november 2021 om 21:32

Dat zou kunnen, maar misschien overtuigd hij ook op trainingen niet. Maar in januari zullen we het weten. Dat is Haller enige tijd afwezig

8 november 2021 om 23:15

Hij is natuurlijk gehaald als backup (en als goed genoeg misschien de opvolger van Tadic). Ajax wil prijzen pakken en ver komen in de CL. Dan heb je wel een vervanger van Tadic nodig als hij eens een blessure krijgt.

9 november 2021 om 07:15

Maar als je wilt dat hij er staat als Tadic weg valt of misschien ook als Tadic in januari in de spits speelt, dan is het ook wenselijk dat hij er klaar voor is en minuten maakt.

9 november 2021 om 12:56

Tadic vind vooral zichzelf erg goed. Hij kan geen man passeren, haalt de achterlijn niet en kan niet voorzetten. Daarbij is hij totaal geen leider met zijn irritante duimpjes, terwijl hij juist spelers de huid vol moet schelden na weer een foute pass of verkeerde instelling.

9 november 2021 om 13:04

@765, gaat het goed? Tadic heeft samen met Blind en wat andere spelers een aantal jaar geleden Ajax naar een beduidend hoger niveau getild. Elke seizoen is hij de MVP met weet ik hoeveel assists en goals en jij haalt alleen maar negatieve redenen aan die niet waar zijn? Wauw, ik zou naar een andere sport gaan kijken!

9 november 2021 om 14:41

@765, ik vind dat je bij Tadic wel kunt zien dat hij minder wordt, echter heeft hij volgens mij nog steeds wel veel assists op zijn naam staan. Dus dat hij geen voorzet kan geven klopt niet. Ik vind wel zijn instelling verkeerd. Altijd dat zeuren en verontwaardigd kijken is wel iets waar ik gefrustreerd van wordt. Er was ooit een regel dat vragen om kaarten bestraft zou worden met het geven van een kaart, maar helaas wordt hier (net zoals tegen tijdrekken) veel te weinig consequent tegen op getreden.

9 november 2021 om 17:03

En toch klik je erop en heeft iedereen het over hem

Valentijn kan eindelijk weer eens op Ajax zeiken nu het even tegenzit

Op basis van de wedstrijd van gister is iedereen een miskoop. Als we de wedstrijd van Cambuur en Dortmund als maatstaf nemen is iedereen het koopje van de eeuw. Rara wat klopt hier niet.

Hij heeft wel een punt dat deze jongen in deze wedstrijd zijn snelheid niet als wapen kon gebruiken.
De enige keer dat hij zijn snelheid kon gebruiken was toen de Eagles er sporadisch uitkwamen

8 november 2021 om 19:19

Ben het met je eens. Heb iets dergelijks eerder gezegd. Ik zie in hem iemand die snel is en een goede dribbel heeft, maar die qua overzicht, spelintelligentie en verfijnde techniek nog een hoop te leren heeft. Ik zie hem ook niet slagen bij Ajax, lijkt me niet het type speler voor hun systeem.

8 november 2021 om 20:09

Hij is nog jong en kan nog een hoop leren . Het lijkt me nog te vroeg om hem af te schrijven

Vooral voor Daramy zelf jammer. Die gaat amper serieuze speelminuten maken dit seizoen, of er moet iets met Tadic gebeuren. Dan had die beter naar een club kunnen gaan waar hij meer kon spelen want nu is het toch een jaar te weinig spelen als het zo verder gaat.

8 november 2021 om 21:30

Ik vind het niet jammer voor hem. Domme jongen, had bij club onbetwiste basisspeler kunnen zijn en binnen 2 jaar een grote transfer kunnen maken a la kossounou en straks lang en de ketelaere. Nu zit hij op de bank tot Antony vertrekt, en grote kans dat Ajax dan een nieuwe topspeler aantrekt en hij daarmee weer de concurrentie mag aangaan. Of dat ze Berghuis daar neerzetten. Op die leeftijd moet je spelen, en hij maakte een domme keuze.

8 november 2021 om 23:36

Persoonlijk vind ik het ook een domme keuze. Bij Brugge is een gapend gat op rechts want Sowah stelt toch stevig teleur. Wat ik wel jammer vind en ook niet echt verwacht had.

9 november 2021 om 12:34

Bon Jovi, waar heb je het over? Daramy is een linksbuiten, er schijnt er daar nog één van rond te lopen bij jouw Club. Hoezo zou Daramy dan opeens onbetwiste basisspeler zijn? Jij bent hier de Domme jongen.

12 november 2021 om 12:07

Ik heb helaas niet echt in Sowah geloofd, hij toonde bij OHL over talent te beschikken maar hij is ten eerste al geen winger (en ten tweede hebben we echt zwaar overbetaald). Maar ik wil hem nog niet afschrijven, hij is jong.

Hoe kun je van een jonge gozer van 19 verwachten dat hij presteert in een paar invalbeurten waarvan de meeste nog geen 5 minuten waren, het is eerder slecht gemanaged door Ten Hag om hem zo weinig speeltijd te geven de laatste weken. Het is een slechte aankoop omdat hij moet concurreren met de aanvoerder niet vanwege z'n kwaliteiten, daar had net zo goed een jeugdspeler kunnen zitten voor die 2-3 potjes per jaar die Tadic mist.

Weet je wat ik soms frustrerend vind:

Mohamed Daramy valt inderdaad niet goed in, maar hij wordt met een opdracht ingebracht. Hij moet proberen met zijn individuele kwaliteit iets te forceren in de defensie van GAE. Hij was zichtbaar, probeerde dreigend te zijn en te doen waarvoor hij gehaald is. Nogmaals, hij viel zeer slecht in, maar ik vind dit beter om te zien dan de 15 minuten verstoppertje van Neres en Danilo. Kortzichtig altijd, dat de voetballer die zijn verantwoordelijkheid probeert te nemen, het hardste gestraft wordt. Go Daramy!

8 november 2021 om 20:14

Danilo komt ook te kort voor ajax en neres zoekt al 2 jaar naar zijn vorm. Dit zijn niet echt maatstaven waarmee je vergeleken moet worden.

Hij durft wel zeg, die Driessen. Als ie over anderhalf jaar door de achterdeur vertrekt, kan Driessen roepen, zie je wel, ik had gelijk! Maar laten we hopen dat Daramy rustig de kans krijgt om zich te bewijzen en volgend seizoen met misschien iets minder concurrentie iets meer kan laten zien. Tot nu toe loopt het lekker bij Ajax en mis ik Daramy niet. Maar om nu na 2 mnd al over een miskoop te praten gaat mij wat ver.

Tja Daramy heeft toch al een minuut of 100 gespeeld, dan heeft Valentijn al genoeg gezien natuurlijk!

Bij het lezen van de titel had ik al het idee dat het maar om een speler kon gaan. Jezus wat was hij verschrikkelijk slecht. Ik schrok me ook echt kapot.

8 november 2021 om 19:46

Oh, jij bent Valentijn.

8 november 2021 om 19:56

Vond jij hem goed dan? Geloof dat 1 pas aankwam. Zijn rendement was toch gewoon 0?

8 november 2021 om 20:47

Ik vond 'm gisteren niet goed, maar van iedereen op Pasveer na was het rendement volgens mij 0. Ik vind niet dat je een speler die zo jong is en vooralsnog voor de breedte is gehaald mag afrekenen op een wedstrijd waarin ook de sterkhouders niet thuisgeven.

8 november 2021 om 21:10

Maar goed dit interview gaat over Daramy en die vond ik echt vreselijk slecht. Ik heb het nog niet over een miskoop, maar schrok wel van zijn niveau. Jong is geen issue wat mij betreft. Als je daar staat, moet je klaar zijn voor het eerste.

Dat veel sterkhouders zoals je ze noemt niet thuis gaven, is een issue waar ik me al langer zorgen over maak. Na Heracles noemde de toekomst me nog een succes supporter, maar mijn zorgen dat ETH deze ploeg niet meer kan motiveren voor de kleinere wedstrijden, is een groot issue. Je wordt kampioen tegen de kleintjes en de CL is voor Ajax van enorm belang. Maar Ten Hag laat dit keer op keer gebeuren en het erge is dat hij het probleem ook niet benoemt.

Antony qas vorig jaar ook niet veel hoor en zie nu.. geef iemand de tijd

Het is nog vroeg, maar het lijkt zo bij ajax wel een speler te zijn die ruimte nodig heeft voor zo'n akties. Dat is toch niet echt het spel van ajax.

Nou nou, Valetijn moet diep zoeken om te kunnen zeiken. Even serieus, die jongen heeft zo weinig wedstrijden gespeeld dat je een dergelijk uitspraak (nog) niet kan doen.

Kan die Valentijn in het vervolg gewoon altijd een zak zout bij zich hebben? Man man man, hoe is het toch mogelijk dat je zoveel onzin praat en nog steeds zo'n aanzien geniet in de wereld. Hij kan maar wat roepen en mensen denken aan sensatie. Volgens mij heeft hij de afgelopen maanden verschillende soortgelijke uitspraken gedaan over anderen die vervolgens bij de eerste mogelijkheid het absolute tegendeel bewezen. Onthou dat eens een keer mensen, Valentijn heeft het uiteindelijk bijna nooit bij het rechte eind.

Ah onze pannekoek heeft wéér een negatieve oordeel over een nieuweling bij Ajax. Wat is Driessen toch een negatieve vent, zuurpruim eerste klas. Daramy heeft nog helemaal geen hele wedstrijd gespeeld.

Ik denk dat Ajax beter Jonas Wind hadden kunnen halen ipv daramy

9 november 2021 om 11:11

Denk het niet. Nu Valentijn zijn oordeel gegeven heeft weet je zeker dat Daramy gaat slagen en nog erger de kans is enorm toegenomen dat die jongen over een jaar een speler blijkt te zijn met snelheid, dribbel, techniek en overzicht.

Wij hebben het hier over een 19 jarige jongen die een lager niveau gewend is en je tijd moet geven om aan te haken. Die jongen heeft echt al wel goede dingen laten zien, maar is ongetwijfeld gehaald voor de toekomst... Wij hebben er een handje van in Nederland om alles meteen de grond in te boren en conclusies te trekken.

Ach ja, hetzelfde zei hij over alvares, tagliafico, Haller en Ten Hag. Om dezelfde personen vervolgens weer de hemel in te prijzen. Die man is echt te kansloos voor woorden. Ding is, Driessen moet krantjes verkopen en die verkopen nu eenmaal beter als je doet alsof je een extreme mening hebt.

Daramy heeft amper wat minuten gespeeld bij Ajax, geef hem gewoon de tijd, hij speelt nauwelijks en iedereen kwam gewoon te kort, dan moet je niet verwachten dat het jochie van 19 het even open breekt. Het ging ook niet goed, maar ten minste probeerde iemand een actie te maken. Valentijn heeft de makkelijkste job ter wereld, zo makkelijk dat het voorspelbaar is geworden. Nee het was geen lekkere inval beurt, maar iedereen was gewoon hartstikke matig, dat kan ook na een lange week met Dortmund uit erin. Een zuur gelijkspel, maar dat maakt deze jongen nog geen miskoop.

Dan kom je als 19 jarige uit de Deense competitie en dan moet je dus vanaf dag 1 meedraaien met dit Ajax? Lijkt me niet. Daar mag je wel wat tijd voor krijgen. Gewoon lekker de tijd geven, hoeft er toch volgend jaar pas te staan.

Ik vind dit best snel afgeschreven. Misschien had hij z'n schoenen gewoon verkeerd om aan. De tering wat was hij slecht.

9 november 2021 om 15:49

Te kleine schoenen denk ik

Zijn debuut was dan wel weer oke. Tegen Goa was het idd erg slecht net als velen. Ik denk niet dat je dan van een nieuwe jongen kan verwachten dat hij even het verschil maakt.

Het is wel erg voorbarig om deze jongen nu al als miskoop te bestempelen. Geef die jongen de tijd om aan het niveau van Ajax te wennen. Neres en Antony waren in hun eerste seizoen ook niet goed. Valentijn roept vaak dingen om zelf relevant te blijven.

Categorie Haller, Valentijn?

9 november 2021 om 14:44

Haller is erg belangrijk met zijn doelpunten, maar vind ik zelf ook wel weer tegenvallen. Er zijn genoeg wedstrijden waar je hem totaal niet in ziet.

Haha, ja laten we een jongen van 19 jaar na één mindere invalbeurt meteen als miskoop bestempelen. Tot afgelopen zondag viel hij in elke wedstrijd (zelfs tegen Dortmund) uitstekend in. Ik verbaas me elke keer steeds meer hoe iemand zonder ook maar enig voetbalverstand chef voetbal van de Telegraaf kan zijn. Niet te geloven.

Heeft het over daramy zijn minuten als invaller 😂beseft deze man wel dat meneer zelf veel en veel teveel spreektijd krijgt.
Uiteindelijk alleen maar positief dat hij dit zegt is altijd nog zo geweest dat het tegenover gestelde waar bleek te zijn daramy word dus een pareltje.

Valentijn Driessen, de man is als commentator niet serirus te nemen. Hij ziet bijna alles fout.

9 november 2021 om 14:43

Hij heeft het zeker niet heel vaak goed, maar zolang je maar blijft roepen roep je vanzelf een keer de waarheid. In dit geval heb ik ook mijn twijfels. Ja, hij is jong en speelt ineens op een hoger niveau, maar wat hij laat zien valt toch wel tegen. Het lijkt erop dat het een speler is die vooral rendeert bij meer ruimte. Dit is iets dat Ajax in de ED niet vaak heeft. Dus wie weet heeft Driessen nu een keer gelijk.

Oké hij heeft dan nog weinig minuten gemaakt. Maar als je zijn invalbeurten ziet, zie je niet iets wat de 12 miljoen rechtvaardigt. HIj heeft geen passeeractie, gaat te weinig diep zonder bal en trekt met zijn rechtervoet naar binnen toe. Met zijn snelheid zou hij de bal er langs moeten gooien en zijn tegenstander voorbij. Nu is het een modale voetballer en niet een echte vleugel-flitser !

Klinklare onzin natuurlijk weer van onze Valentijn. Die jongen is 19 en hij is er net, het is geen doorgewinterde en gelouterde prof. Geef hem even tijd. Zou Valentijntje vroeger ook zo door een redacteur zijn behandeld? Drie dagen bij de T. en dan 'zo, jij kan er niks van, miskoop'. Er zijn vast veel hoge eisen die aan een beginnend T-journalist worden gesteld. Belangrijkste eigenschap? Totale afwezigheid van fatsoen en empathie.

Ik ben blij met de reactie van Valentijn. Deze man roept alleen dingen om reacties uit te lokken zonder enige inhoudelijke onderbouwing. Zoals Van Gaal al zei: je hebt er geen verstand van. En daar sluit ik mij bij aan.

Nouja dit lijkt me wel erg vroeg om te concluderen. Alhoewel ik het met hem eens ben dat hij geen indruk heeft gemaakt in de meeste van zijn invalbeurten. Maar we hebben bij Ajax vaker gezien dat aankopen eventjes moeten acclimatiseren en dan na een seizoen staat ook hij er hopelijk.

Als Valentijn het zegt zal het wel een toppertje worden.

9 november 2021 om 22:00

Valentijn is niet alleen een fantastische journalist, maar hij blinkt ook uit als voetbal analist, hij heeft zelf ook als profvoetballer op het hoogste niveau gespeeld . Hij was de beste zoals van Gaal ook zei.

Gelukkig is Valentijn geen trainer of waarzegger. Deze man roept al snel iets. Geef Daramy nog wat tijd …

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren