Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord overweegt extra veiligheidsmaatregel voor kraker tegen Ajax

Laatste update:

Feyenoord overweegt om de tien meter hoge veiligheidsnetten rondom het veld in De Kuip eenmalig te laten hangen na afloop van de laatste groepswedstrijd in de Conference League op 9 december tegen Maccabi Haifa, zo meldt Feyenoord Transfermarkt. De Rotterdammers nemen het anderhalve week later namelijk op tegen Ajax en de club wil voorkomen dat supporters voorwerpen op het veld gooien, zoals afgelopen zondag tegen AZ gebeurde.

Zondagmiddag werd de wedstrijd tussen Feyenoord en AZ (1-0) kortstondig stilgelegd. Na een opstootje in het zestienmetergebied van AZ gooiden supporters allerlei voorwerpen het veld op. Scheidsrechter Allard Lindhout koos er daarom voor om de wedstrijd tijdelijk te onderbreken. Na enkele minuten oponthoud kon de wedstrijd worden voortgezet.

Doelman Peter Vindahl Jensen bracht vier minuten voor de pauze redding op een omhaal van Luis Sinisterra. Terwijl hij de bal klemde kreeg hij een duw van de inkomende Feyenoord-aanvaller Bryan Linssen. Boze AZ-spelers haalden vervolgens verhaal bij de aanvaller van Feyenoord, waarna supporters voorwerpen zoals bierbekers en blikjes frisdrank op het veld gooiden. AZ-aanvoerder Owen Wijndal reageerde door een blikje terug te gooien naar het publiek.

Wijndal werd in het verdere verloop van de wedstrijd uitgefloten bij balbezit. "Nee daar had ik geen last van, daarvoor zat ik te veel in de focus van de wedstrijd. Maar laten we er alsjeblieft verder geen ophef over maken", aldus de linksback in De Telegraaf. "Van mij hoeven er hier ook geen netten te worden opgehangen. Liever niet. Het zou de unieke sfeer verpesten. Het heeft wel iets hè, dat ze er zo kort opzitten. Je moet je gewoon niet laten intimideren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Dit is wat ik gisteren al aangaf en dit moeten ze ook zeker doen.
Elke keer laten we zien dat we niet normaal om kunnen gaan als er geen regels zijn.

Dus ik vind dit een prima oplossing ik verwacht namelijk niet dat tegen Ajax de meeste minder doorgesnoven zijn.

Daarnaast hoop ik stiekem dat Berghuis geblesseerd is.

8 november 2021 om 11:54

Zou het niet een oplossing zijn als bepaalde voorwerpen zoals volle red bull blikjes uberhaupt niet het stadion in komen? Ik zie het voordeel van netten wel, maar je kan al veel eerder dit soort shit voorkomen door gewoon eens goed te fouilleren. Ik las laatst ergens van een Feyenoord supporter dat dit zga niet plaatsvindt, dat kan toch niet waar zijn ?

8 november 2021 om 11:57

Klopt wel, ik ben nog geen één keer gefouilleerd, ook niet met Europese wedstrijden.

8 november 2021 om 12:01

JK het lijkt er wel op dat er bewust niet gefouilleerd wordt.
Zo hadden ze nog eens extra reden om voor Feyenoord city te pleiten.

Pas werd er een 100.000 klapper op S afgestoken dat is toch geen kleine doos?

Ik ben pas met mijn kids geweest rugzakken bij en kon zo doorlopen dus ja zeg het maar controle bedroevend.

8 november 2021 om 12:10

@bliek

Het ging hier om een 10,000 klapper. Alsnog een aardig ding, maar niet te vergelijken met een 100,000 klapper die over het algemeen rond de 10 meter lang is.

Daarnaast verdenk ik ze er stiekem ook van om niet te fouilleren i.v.m. Feyenoord City, maar uiteindelijk blijft de hoofdreden toch dat ze een flink personeelstekort hebben in de Kuip

8 november 2021 om 12:11

Eigenlijk is dat toch compleet gestoord? Je kan gewoon alles maar meenemen zonder enige vorm van controle. Zo'n vol blikje red bull op je kop is echt levensgevaarlijk. Straks is er een complete doorgesnoven idioot die gewoon een wapen mee kan nemen omdat hij schuimbekkend naar bijvoorbeeld een Berghuis kijkt. Ik snap hier echt niets van.

8 november 2021 om 12:31

Klopt. Vroeger keken ze nog wel eens of ik vuurwerk onder mijn pet had maar ik word al heel lang niet meer gecontroleerd op voorwerpen. En er wordt wel geconfronteerd op je QR vaccinatiecode maar niet op je ID. Hoewel op een groot bord bij de kassa staat dat dat wel gebeurt. Heel slecht!

8 november 2021 om 12:33

Daar vrees ik wel voor, zeker richting Berghuis. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat gezond verstand en fatsoen het winnen van de blinde woede die bij sommigen leeft. Ik houd mn hart vast eerlijk gezegd, en al helemaal als ik hierboven hoor dat er niet goed gecontroleerd wordt wat mee naar binnen mag. Mijn eigen ervaringen zijn overigens anders, ikzelf werd altijd gefouilleerd, maar ik ben al een jaar of 3 niet in De Kuip geweest..

8 november 2021 om 12:38

Het is beter als je bij de ingang je blikjes drinken open moeten doen. Dat is 1 manier om dat op te lossen

8 november 2021 om 12:46

@jjr12

T was idd een flinke.
Die is gewoon middags al naar binnen gegaan kan niet anders.
Ook ik ben ervan overtuigd dat ze de boel zo lieten ivm Feyenoord city en de druk nog meer omhoog te gooien dat het door zou gaan

@JK tuurlijk is het van de zotte. Je heb op dit moment de vrijheid van de wereld.
Een blikje heb je best makkelijk mee naar binnen hoor maar ja nu is het een blikje de volgende keer een spijkerbom. Ik noem maar eens iets geks.

8 november 2021 om 13:02

@bliek

Ook die is gewoon ‘s avonds naar binnen gegaan. Het is een fabeltje dat vuurwerk eerder naar binnen wordt gebracht, in ieder geval bij Feyenoord is dat niet het geval.

Het zegt genoeg over het gebrek aan fouillering als zelfs zulke zaken het stadion in komen.

8 november 2021 om 13:29

Ook 's avonds die had ik niet verwacht.
Tja tis wel doodzonde we komen nu iets te vaak negatief in het nieuws.

Tegen AZ ook we spelen echt een goede wedstrijd en dat moment met die blikjes zou zomaar weer eens een omslag kunnen zijn in de wedstrijd,.
Nu was dat gelukkig niet zo hoor maar tis zo onnodig.

8 november 2021 om 14:20

Gebeurt op festivals idd ook, alhoewel ik met een net geopend blikje ook nog wel goed om iemands kanis kan mikken hoor, die paar druppels eruit maken het verschil ook niet.

8 november 2021 om 17:14

Klopt JK-Ajax
Ik ben tot op heden ook nooit gecontroleerd. Wat ik trouwens absurd vind.

8 november 2021 om 17:20

Voor de personen die aangeven dat er niet word gefouilleerd, dat is pertinent niet waar. Welke wedstrijd en vak ben je geweest?
Ja bij bepaalde vakken word het steek proefswijs gedaan.
Daarnaast worden in het stadion geen blikjes verkocht. Drank is altijd in plasticbekers. Ook is het bier 0.0%.

Een 10000 klapper krijg je vlak voor de wedstrijd echt niet mee naar binnen via de toegangspoorten, zeker niet op noordzijde. Die is op een ander moment via ander route binnen gekomen. Hoe of wat maakt niet uit

8 november 2021 om 17:23

Wij zijn bij de Arena tot nu toe altijd gecontroleerd. Ik zag dat iedereen werd gecontroleerd. Voelde goed aan.
Maar toen ik eenmaal zat werd ik toch lastig gevallen door malloten die "dezelfde" kaarten hadden. Mijn broer stuurde ze weg met hun nepkaarten (wat ze ook rustig deden), maar ze namen plaats op de stenen trap en haalden hun bacardi uit de binnenzak.
Hoe kan dat nou? Bij zo;n grondige fouillering dacht ik nog wel.
Vele maanden later kwam het antwoord van mijn nichtje: er zijn zij-ingangen. Die worden door vrienden opengezet door personeel van d Arena
Oftewel dit soort gassies vinden altijd wel een manier. Ze calculeren hun straf ook in. Het stelt gewoon te weinig voor
Lees ik wat baboutaleb zegt: ik begin mijn sympathie voor deze jochies te verliezen. wat een slappe .... Hij had en heeft dus nog sympathie voor ze
I

9 november 2021 om 00:22

@rkallan Ik zit al 20 jaar op vak D (guess the name) en ben de laatste jaren eigenlijk niet meer gefouilleerd. De ingangen geven toegang tot de volledige lange zijde. @cas1 ik heb zulke verhalen ook gehoord van een collega die in de arena heeft gewerkt, evenals vuurwerk dat dagen voor de wedstrijd wordt opgeslagen in het stadion. Kan dit voor de Kuip niet verifiëren maar het zou mij niet verbazen als het op de zelfde manier gaat

10 november 2021 om 02:33

@Vakkie D
Klopt je kan over gehele zijde begeven. En ja als je iemand kent kan je geheel stadion rond lopen.
Bij onze ingang word je ook niet altijd gefouilleerd.
Gele zijde en deels Maastribune is de controle veel strikter.

8 november 2021 om 11:57

Je hoopt stiekem dat Berghuis geblesseerd is, zodat het niet uit de hand loopt door die doorgesnoven idioten? Dat die overstap gevoelig ligt is begrijpelijk, maar het gedrag van dat uitschot gaat gewoon nergens over.

8 november 2021 om 12:00

Ten Hag zou hem niet moeten selecteren en hem lekker op vakantie moeten sturen. Het zal de gehele week zowel voor, na als tijdens de wedstrijd over Berghuis gaan. Spandoek over Berghuis, spreekkoren over Berghuis, etc. Laat hem lekker thuis en stuur hem een weekje naar Spanje, ofzo.

8 november 2021 om 12:03

Dit dus.
Dat het gedrag nergens over gaat zijn we het beide wel over eens.
Echter blijk ook dat dit niet in de hgand te houden is.

Dan lekker doen wat DR. Mario zeg lekker op vakantie sturen. In principe is de selectie sterk genoeg om hem op te vangen...

8 november 2021 om 12:08

Supernico ik snap Bliek wel, ondanks hij teleurgesteld is en wellicht boos op Berghuis. Wilt hij hem liever niet in de kuip hebben op die dag, met alle gevolgen en misschien wel ongeregeldheden van dien.

8 november 2021 om 12:09

Als je Berghuis op vakantie stuurt, geef je weer het verkeerde signaal af. Dat geef je die hooligans gelijk en weten ze dat het wat oplevert als ze iemand bedreigen. Straks gaan ze ook nog andere spelers bedreigen met de hoop dat zij ook niet meedoen tegen Feyenoord. Je moet daar als club en speler bovenstaan.

8 november 2021 om 12:11

Ik ben van mening dat je daar nooit aan moet toegeven, maar ik heb makkelijk praten. Ik krijg de shit niet over mij heen, Berghuis wel.

8 november 2021 om 12:20

@andres,

Nouja, toegeven. Ik zie het meer als je team en speler in bescherming nemen. Berghuis leek al last te hebben van de fluitconcerten tegen Gibraltar. Daar speelde hij voor Oranje echt een belabberde interland. Kunnen wel net doen of het geen invloed heeft gehad, maar ik denk dat het hem wel degelijk iets deed. Als je hem wel opstelt komt er daarnaast een extra lading in de kuip waarvan ik geloof dat dat Feyenoord enkel positief gaat helpen. Normaal wordt Feyenoord al naar voren gestuwd, moet je nagaan als die elektrische lading nog een stuk heviger aanwezig is dan normaliter het geval zou zijn. Ik weet niet of je dit Berghuis en jezelf als team moet willen aandoen.

8 november 2021 om 12:20

Ik vind dat Berghuis zelf die keuze moet maken. Het zou toch lachen zijn als hij de winnende maakt? Puur voor iedereen die door een spelletje zich als een volstrekte idioot gedraagt en zijn emoties niet onder controle heeft als volwassen kerel. Ultieme revanche.

8 november 2021 om 12:23

Precies wat Andres13 zegt. Je moet het gedrag van die idioten veroordelen en afstraffen ipv het verkeerde signaal afgeven. Dat de overstap van Berghuis gevoelig ligt klopt, maar als je al bang moet zijn dat het helemaal uit de hand loopt mag je je afvragen waar het probleem dan ligt.

8 november 2021 om 12:26

@JK-Ajax,

Tot iemand het veld opkomt en hem daadwerkelijk aanvalt. Dan zal het lachen ook Berghuis snel vergaan.

8 november 2021 om 12:32

@dr.mario

Dat zal in de Kuip niet gebeuren aangezien er een gracht van een paar meter tussen de tribunes en het veld zit. Dus tenzij iemand een trampoline of ladder meeneemt het stadion in en bizarre capriolen gaat uithalen, hoef je daar niet bang voor te zijn.

8 november 2021 om 12:34

@JK-Ajax Toch zou ik er als Ajax zijnde wel over nadenken. Het is wel een speler die nog weleens kortsluiting kan krijgen. Als het allemaal goed gaat zal het wel goed komen. Maar komt Feyenoord voor, Malacia die hem een paar keer aanpakt in combinatie met het publiek. Dan is een rode kaart ook zo gepakt.

8 november 2021 om 12:34

Of omdat het simpelweg een van de beste spelers is bij Ajax...

8 november 2021 om 12:40

@jjr,

Ik ken de gracht, maar die is als ik mij niet vergis plat. Eer dat de stewards doorhebben dat er iets aan de hand is, is hij/zij al aan het rand van het veld.

8 november 2021 om 12:48

JJR in de hoek kan je wel oversteken daar lopen ook weleens de vlaggendragers. Uiteraard staat daar beveiliging bij.

Maar nogmaals ik heb geen rancune naar Berghuis baalde zeker wel maar heb er vrede mee.
Ik ben gewoon bang voor wat er die dag te wachten staat en weet niet of je dat moet willen.

Daarnaast vindt ik normaliter ook zo dat je er niet aan toe moet geven hoor. Maar ik weet zeker dat de meeste meer balen dat hij er niet bij zou zijn dan dat hij er wel bij is.

8 november 2021 om 13:27

Vind speculaties over veldbestormers die spelers aanvallen wel opmerkelijk. De laatste keer dat een speler werd aangevallen door een supporter die het veld op kwam was namelijk niet in de Kuip maar in Amsterdam. In dee Kuip zitten veel te veel idioten maar ik kan me niet heugen dat er daar daadwerkelijk een speler fysiek is aangevallen.

8 november 2021 om 14:34

Dat wij het niet kunnen uitsluiten zegt wellicht ook wel genoeg over de huidige staat van een klein gedeelte dat naar stadions gaat. Berghuis in de kuip in een Ajax shirt kan wellicht net even de laatste druppel zijn voor een doorgesnoven dorpsidioot. In Amsterdam gebeurde het inderdaad voor het laatst. In Amsterdam hingen ze de laatste speler die naar Feyenoord ging, dat was zelfs een reservekeeper die amper nog in actie kwam, op aan een touw. Moet je nagaan wat er kan gebeuren als je aanvoerder de oversteek maakt. In Amsterdam is het dus inderdaad net zo erg gesteld. Laten we onze ogen vooral niet sluiten voor hetgeen zulke eencelligen over hebben voor '' verraders ''. En voor je komt met '' ja, maar ik kan mij niet herinneren dat het ooit plaats heeft gevonden '', dat zeiden de Ajax supporters ook altijd voor het tegen AZ gebeurde. Zeg dus nooit dat zoiets onmogelijk is.

8 november 2021 om 15:51

echte toppers zijn juist op hun best in zon sfeer. Ajax gaat berghuis echt niet thuislaten voor een paar tokkies. Feyenoord moet zelf gewoon een keer wat gaan doen aan die malloten op de eerste ring die alles mee naar binnen krijgen. Maar o wat is het een mooie club. De helft van dat stadion staat strak van de coke en heeft agressieproblemen

8 november 2021 om 16:16

Pffffff

Dat is gelukkig overal zo.
Maar laten we onze ogen niet sluiten voor wat er op dit moment aan de hand is in supporters land.
Je ziet het met de week gekker worden.
Vorige week een paar ajax debielen die op de thuis tribune van Heracles aan het rondslaan is.
Utrecht die een partij fakkels het veld op gooien en als het moet kan je de hele pagina vullen met incidenten van de laatste maanden.
Clubs hebben op 1 of andere manier toch moeite mee om er mee om te gaan.

En straks allemaal zeuren dat er zonder publiek gespeeld gaat worden.

8 november 2021 om 12:31

Ik hoop dat Berghuis een hattrick maakt. Niet alleen vanwege mijn voorkeur voor Ajax, maar ook zodat hij de monden snoert van het volk wat hem afgelopen zomer bedreigingen stuurden. Echter zou het voor de openbare orde beter zijn als hij dat weekend ziek is.

8 november 2021 om 12:37

Ik begrijp je wel, maar laten we afspreken dat ie er 3 maakt, maar dat het 4-3 wordt!

En terecht, misschien goed om gewoon standaard netten te laten hangen... niet leuk voor de normale supporter natuurlijk maar als je dan kijkt naar die wedstrijd tegen az misschien wel de beste optie

8 november 2021 om 16:45

Liever gewoon een grote schutting voor de vakken die zich misdragen. Dan heeft niemand er last van.

8 november 2021 om 17:26

Ga weg met je netten. Verpest het zicht.
Met daarbij dat langszijde waar de camera’s staan geen netten geplaatst kunnen worden

Als de club uit zichzelf zo'n maatregel wilt toepassen, dan heb sta je er wel goed op bij het eigen bestuur.

8 november 2021 om 11:54

Ondanks dat ik het na gister wel snap, heeft Feyenoord er sowieso een handje van om altijd het braafste jongetje van de klas te willen zijn. De netten hingen er Europees in eerste instantie alleen omdat er een voorwaardelijke straf open stond bij de Uefa, maar Feyenoord heeft vervolgens op eigen houtje besloten om alles maar te laten hangen omdat de angst regeert in het Maasgebouw.

Toegegeven, de laatste tijd staan ze volledig in hun recht (slavia, AZ), echter was er daarvoor vrij weinig aanleiding tot het laten hangen van de netten.

8 november 2021 om 12:11

Angst reageert? Denk eerder dat het is dat er gewoon geen vertrouwen is dat het goed gaat. En als je de boete pot ziet, is dat naar mijn mening ook meer dan terecht

8 november 2021 om 12:24

@ducktaildo

Als je ziet waardoor de boetepot gevuld is, zul je zien dat de netten daarvoor niet de oplossing zijn. Elke boete van Feyenoord (en alle andere clubs) is namelijk keurig terug te vinden op de site van het Cedb. Het gaat hier voornamelijk om staan op de trappen, vuurwerk en 'insufficiënt organization', daar helpt een net niet tegen.

Daarnaast vielen de boetes ten tijden van de voorwaardelijke straf (logischerwijs?) mee en ook daarna waren er vrijwel geen boetes. Dáárom regeerde toentertijd de angst, dat heeft helemaal niets te maken met de boetes die recentelijk op de deurmat in het Maasgebouw zijn gevallen.

8 november 2021 om 12:30

Nee, maar bedoel dat het wel laat zien dat er een groep hardleers heeft en gewoon schijt heeft aan regels. Dat er geen boetes zijn voor het gooien van dingen op het veld, komt dat door het proactief handelen van Feyenoord met de netten, of hangen de netten voor Jan Joker?

8 november 2021 om 13:31

Moet je voorstellen wat er bij had gekomen als die netten er niet hingen. Dan moesten we al zonder publiek spelen of gingen we naar een nog hoger boete bedrag.

Jammer! Is toch een scheiding tussen de spelers en de supporters.

8 november 2021 om 11:51

Het zou nog jammerlijker zijn als de supporters iets op het veld gooien en Feyenoord zodoende wederom een boete krijgt en misschien wel in het ergste geval een wedstrijd zonder supporters af zou moeten werken.

8 november 2021 om 11:55

Of gewoon dat je spelers blesseert / verwondt (ook al zijn ze van Ajax (gebbetje ... )). Belachelijk natuurlijk om met blikjes te gooien. Nog meer bezopen om dat met volle blikjes te doen. Levensgevaarlijk !

8 november 2021 om 12:07

Heb ik nog niet eens bij stil gestaan. Dat zou wel een dieptepunt zijn inderdaad. Levensgevaarlijk! is cynisch toch? Het is fout en zou Feyenoord een staf moeten opleveren maar ik heb nog nooit iemand gehoord die overleden is na het terugkoppen van een blikje Red Bul. Het geeft je wel vleugels, maar niet die vleugels die je nodig hebt om het aardse voor het hiernamaals te verruilen.

8 november 2021 om 12:11

Nou, een vol blikje weegt toch aardig wat. Je hoeft dat ding maar net op de verkeerde plek te krijgen en je gaat gestrekt.

8 november 2021 om 12:15

Als je hem verkeerd op je hoofd krijgt, kan het echt niet best met je aflopen.
Levensgevaarlijk was in dit verband niet cynisch bedoeld.

8 november 2021 om 12:23

O, begrijp mij niet verkeerd. Gestrekt, hechtingen, hersenschudding. Natuurlijk kan dat. Laten we vooral hopen dat we het antwoord nooit krijgen of een blikje Red Bull daadwerkelijk dodelijk is of niet.

Dit zou ik goed vinden, zeker als Berghuis speelt. Maar denk dat die tokkies ook in staat zijn om met netten gewoon vuurwerk op het veld te krijgen. Zowel de KNVB als Feyenoord moet verplicht zijn om de veiligheid van alle spelers te waarborgen. Misschien is er tegen die tijd wel een lockdown of een lege tribune, zou ik voor deze editie niet verkeerd vinden.

9 november 2021 om 05:27

Dus jij steunt een lockdown of lege tribune...
Je bent niet goed man, je zit zeker nooit in een stadion!

Misschien maar een idee hoor maar fouilleren? Neem aan dat je een blikje of een fakkel er toch wel uit moet kunnen halen. Je weet welke vakken extra risico zijn dus daar dit inzetten lijkt me niet al te moeilijk op voorhand.

Overigens benieuwd of de KNVB hier nog iets van gaat vinden, net zoals bij vitesse utrecht. Uefa deelt boetes uit voor trappen staan enzo maar gaat de KNVB hier nog iets mee/tegen doen?

8 november 2021 om 11:58

ik zou er idd ook eens mee gaan beginnen. De vakken van waar uit het het vaakst gebeurd, heel grond gaan fouilleren.
Dat betekent dat je 3 of 4 uur in de rij moet staan. Lekker voor ze. Misschien dat ze dat wel vervelend vinden.

Helaas... is toch een scheiding tussen veld en tribune en zal niet de unieke belevenis met zich meebrengen. Maar alles voor het welzijn en de veiligheid van de spelers en andere mensen romdom het veld. Het is gewoon nodig, jammer!

Even een blaastestje bij binnenkomst zal de helft al schelen.

8 november 2021 om 11:53

Dan stoppen ze wel een paar gram en een paar pillen in hun sok / onderbroek. Dat maakt weinig verschil.

8 november 2021 om 11:54

Je kan beter een drugstest afnemen

8 november 2021 om 12:00

IQ test kan ook geen kwaad lijkt me.

8 november 2021 om 12:12

Vanwaar al die nare opmerkingen jegens Feyenoord?

8 november 2021 om 12:25

Wellicht omdat die randdebielen gisteren met volle blikken drinken naar spelers van de tegenstanders gooiden?

8 november 2021 om 12:36

@azgaespurs

Volgens mij hebben de Utrecht-supporters zich gister ook niet van hun beste kant laten zien met het vuurwerk op het veld en de toiletten die verbouwd en in de fik gestoken zijn? Tel daar de rellen rondom Utrecht - Willem II en het uitbreken uit het uitvak bij AZ - Utrecht bij op en je hebt ook een aardige reeks met incidenten de laatste weken. Echter hoor je daar vrijwel niemand over en wijdt VZ daar ook geen artikel aan.

Echter zodra een Feyenoord-supporter een scheet in de verkeerde richting laat, verschijnt er een artikel en zijn bepaalde leden er als de kippen bij om met het vingertje te wijzen. Ik praat overigens geen enkele actie goed, maar kijk alleen al naar het verschil in reacties bij het artikel over Feyenoord (blikje Red bull) en bij Utrecht (fakkels op het veld). Dáár wordt ook ik af en toe een beetje moe van.

8 november 2021 om 12:41

Jjr12,

Volgens mij word debiel gedrag van alle supporters de laatste tijd heel erg verafschuwt door een ieder in de media. Dit topic gaat over mogelijke extra maatregelen bij Feyenoord en mijns inziens is het dan ook logisch dat het over Feyenoord gaat.
De rellen bij NEC Vitesse, GAE PEC, Heracles Ajax etc. zijn ook allemaal overduidelijk in de media gekomen. Het is dus niet waar als je zegt dat alleen Feyenoord in de media/op VZ wordt aangepakt

8 november 2021 om 12:53

Ik ben zelf Feyenoorder, maar het laatste dat wij moeten doen is naar anderen wijzen waar het ook (weleens) fout gaat. Feyenoord heeft helaas een flink aantal herrieschoppers in de supportersschare, die telkens weer voor overlast zorgen en zodoende het imago van de club om zeep helpen, voor extra kosten zorgen en de ontwikkeling van de club tegenwerken. Bij andere clubs zal vast genoeg gebeuren, maar bij ons is het een groot en structureel probleem. Het gaat dus niet om dit ene blikje...

De angst hiervoor was er al een tijdje onder de supporters, maar na wat er gister gebeurde kan ik het Feyenoord nog niet eens kwalijk nemen. Ik vraag me alleen wel af of ze nu, net als bij de Europese wedstrijden, alleen de netten ophangen voor de vakken W, Y en X of dat er nu ook een net komt te hangen voor Z. Dat laatste lijkt me i.v.m. de televisiecamera's namelijk niet heel handig (dit is ook de reden dat er Europees geen netten voor Z hangen).

8 november 2021 om 11:59

Ik had gisteren n iet het idee dat er bij Z veel vandaan kwam? Wel bij G dat kosten ons een 'doelpunt.

Elke club waarvan supporters iets op het veld gooien, ook in andere stadions zoals gisteren bij Utrecht, verplicht 5 wedstrijden met netten afwerken. Daarna mogen ze weer weg en mogen ze het wederom proberen. Dan houdt het vanzelf op.

8 november 2021 om 12:01

Wat dacht je van direct 3 punten in mindering? Dan benadeel je je club pas echt, want de boete betaalt de club vaak toch zelf, iets in de trend van een kale kip valt niet te plukken. Verder is het systeem omtrent stadion verboden ook zo lek als een mandje. Ik ben recent nog naar ajax dortmund geweest. Mijn kaartje wordt gewoon in een app geladen waarbij ik een id moet valideren. Het kaartje was gekocht door mijn neef die het gewoon kon sturen. Echter, had ik een stadion verbod gehad, zou ik om dat nieuwe account te valideren toch gewoon een account maken op naam van mijn broertje, id valideren van mijn broertje hup en naar de wedstrijd. Werd totaal niet op gecontroleerd bij binnenkomst, want je gaat toch geen 50k mensen controleren op id.
Nee het probleem zit niet alleen bij de clubs, bij misdraging, meld je maar bij de politie, maar goed daar heeft de overheid wel voor gezorgd, dat dat niet kan.

8 november 2021 om 12:16

Probleem ligt wat mij betreft ook bij de overheid hoor. In Engeland kon het wel en kijk hoe die de Hooligans in de kiem hebben gesmoord. Maar goed, daar is dan van bovenaf weer meer capaciteit voor nodig om er voor te zorgen dat politie ook gewoon de manschappen heeft om mensen met een meldingsplicht ook in de gaten te houden. Punten in mindering ben ik overigens geen fan van wanneer het een of twee keer gebeurd. Gebeurt het vaker moet je de club de kans geven om er iets aan te doen. Gebeurd het daarna nogmaals dan ben ik zeker wel een fan van punten in mindering. Maar dan wel pas na een paar keer, dus. Anders wordt de club gestraft voor de daden van mensen die in sommige gevallen wellicht geen eens supporter van de club zijn.

8 november 2021 om 12:22

Mee eens, maar ik zie wat dat betreft op de langere termijn geen andere oplossing, het gebeurt gewoon vaak bij (dezelfde) clubs waar het toch weinig oplevert, de supporters doen toch waar ze zelf zin in hebben.

Dat laatste heeft ook door mijn hoofd gespookt, maar ik zou je toch een dappere kerel vinden, als je midden in de kuip (als verstopte ajax fan) iets op het veld durft te gooien, wetende dat het feyenoord punten kost.

8 november 2021 om 12:22

Ik vind niet dat je een club punten moet aftrekken voor de wangedragingen van enkele doorgesnoven idioten op de tribune. Het zijn vrijwel altijd dezelfde vakken met dezelfde idioten die zich misdragen (niet exclusief bij Feyenoord overigens). Ik denk dat het daarom beter is om als KNVB te eisen dat zo'n heel vak na misdragingen voor drie thuiswedstrijden geschorst wordt.

In de basis blijft dat vak dan die drie thuiswedstrijden leeg, tenzij je als club een plan indient waaruit blijkt dat je het vak in die wedstrijden wilt inzetten voor een goed doel en waaruit blijkt dat de mensen uit dat geschorste vak ook niet het stadion in kunnen op iemand anders' ticket. Denk aan die actie van een paar jaar geleden waarbij Feyenoord een vak vol met zieke kinderen van het Sophia Kinderziekenhuis ontving.

8 november 2021 om 13:41

Ja dat snap ik ook wel, echter zie ik dan als ajax supporter de wedstrijd Utrecht - Ajax weer voor me, waar toen een tribune op slot moest, maar de mensen die op die tribune zaten gewoon ergens anders in het stadion plaats namen. En wat gebeurde uiteindelijk, de ajax fans waren niet welkom. En dat terwijl utrecht gestraft werd.

Ik ben het met je eens, dat jou straf beter is, echter zie ik dit het probleem dus niet oplossen aangezien die mensen gewoon op een ander kaartje het stadion in kunnen komen. En daar zie ik het probleem, dit is gewoon niet te controleren, of je moet bij iedereen de ID controleren en door een lijst met mensen halen. Maar eerlijk zie jij dit op de korte termijn geïntroduceerd worden? Ik niet in ieder geval, sta je dadelijk om een wedstrijd te kijken langer in de rij dan dat de wedstrijd duurt.

Natuurlijk is de oplossing die je dan voorstelt mooi. Echter is het dan weer des te triester dat je de wedstrijden na de zieke kinderen spreekkoren hoort met de ziekte waar die kinderen aan leden, toevallig uit het vak dat leeg moest blijven. Zelfs gisteren (toevallig) tijdens de speciale sophia wedstrijd heb je datzelfde publiek dat zich misdraagt. Zou zo een kind blij mee zijn, mag je naar feyenoord, zie je malloten met blikjes gooien en vanaf dat moment constant een speler beledigen met zijn moeder.

Tsja.. en straffen van deze idioten is gewoon te lastig.

"Het zou de unieke sfeer verpesten"

uniek is het wel ja...zoveel dorpsidi*ten bij elkaar te schuimbekken in een vakje. Sfeer wil ik het niet noemen.

8 november 2021 om 12:01

@nederland79

Ieder z'n eigen mening, jij geniet waarschijnlijk meer van de klappertjes bij AZ?

Blijkbaar vindt zelfs Wijndal het allemaal meevallen, aangezien hij letterlijk aangeeft dat het ook wel iets heeft. Het ruwe randje is één van de dingen die de sfeer in de Kuip zo uniek maakt: de één vindt het angstaanjagend en intimiderend, de ander geniet er van en komt juist daarom naar de Kuip. Hoe je het ook went of keert, uiteindelijk levert die sfeer je wél punten op.

8 november 2021 om 12:08

Jjr12. Fanatisme en sfeer is prima, een vol blikje Red Bull op het veld mieteren is dat totaal niet. Dit riskeert ons weer boetes en imagoschade. Wanneer gaan mensen nou eens onderscheid maken tussen fanatiek supporteren, en gewoon debiele acties die gevaarlijk zijn.

8 november 2021 om 12:14

@orgullo

Ieder weldenkend mens keurt het gooien van voorwerpen, en helemaal volle blikjes Redbull, af.

Mijn reactie ging puur en alleen over het feit dat @nederland79 het had over "zoveel dorpsidioten bij elkaar die aan het schuimbekken zijn in een vakje" en dat hij het geen "sfeer wilt noemen". Ik geniet persoonlijk juist van dat intimiderende en er zijn ook zat spelers die er heel erg van kunnen genieten. Ik kan me nog herinneren dat alle Ajacieden maar wat trots waren op Donny toen hij zijn gram haalde in de bekerwedstrijd tegen Feyenoord of Suarez die voor de gele zijde zijn middelvinger opstak tijdens het juichen.

Zo zijn er nog vele voorbeelden op te noemen van voetballers die juist beter gaan spelen in zo'n vijandige omgeving.

8 november 2021 om 12:51

ik heb het dan ook over al die acties die niet goed zijn, die hebben niks met sfeer te maken, maar dat zijn er de laatste tijd zoveel (niet alleen bij feyenoord), dat het positieve wegvalt.
Natuurlijk is het mooi dat er een grote groep zit die heel fanatiek aanmoedigt. Maar juist van uit die groepen, gebeuren de laatste weken zoveel dingen die niet goed zijn in Nederland, dat ik het positieve al bijna niet meer zie.

8 november 2021 om 12:53

@jjr12

"ik geniet persoonlijk juist van dat intimiderende en er zijn ook zat spelers die er heel erg van kunnen genieten."'

Ja heel genietend, om aantal 40+ gasten te zien schuimbekken, zwaar onder drugs en schelden op jochies van 17/18 of 19 jaar.

Genieten man zo een sfeer!

8 november 2021 om 13:08

@MrKrillin

Nogmaals, iedereen heeft zijn/haar persoonlijke voorkeur en eigen definitie van sfeer. Ik kan heel erg genieten van de Poolse uitvakken waar iedereen volledig in het zwart gekleed het team aanmoedigt en jij geniet waarschijnlijk meer van de Oranje fans met een bos penen op hun hoofd of de AZ-fans met hun klappertjes. Dat is prima toch?

Zolang men de grens niet overgaat is er imo niets mis met een intimiderende sfeer. Zoals ik al eerder zei, naast dat het punten oplevert (tegenstanders bezwijken nog weleens en Feyenoord krijgt vleugels) zijn er ook zat voetballers die genieten van zo’n sfeer.

8 november 2021 om 15:55

vind je het gek dat donny zijn gram haalt na de hele wedstrijd spreekkoren over zijn beste vriend nouri te horen?

Je weet nu al dat de pleuris gaat uitbreken als Berghuis op bezoek komt. Feyenoord kan maar beter alle nodige veiligheidsmaatregelen op tijd regelen. Hoge netten plaatsen kan al helpen

Probleem is vaak ook dat de stewards die daar elke keer staan bekend zullen zijn bij dat soort gasten. Wanneer jij zo'n doorgesnoven gek bij je poortje gaat fouilleren en je wordt vervolgens bedreigd dat wanneer je hem niet doorlaat ze je thuis wel even komen opzoeken. Wat zou jij doen ? Die gasten staan daar meestal ook nog vrijwillig.

8 november 2021 om 12:03

@kezzaman

De stewards zijn daar niet vrijwillig, die worden gewoon keurig netjes betaald. Daarnaast moet je niet doen alsof de top van de maffia aanwezig is in de Kuip en resources heeft om de namen + adressen van stewards te achterhalen en ze te bedreigen.

Zoals al vaker benoemd is, heeft (stadion) Feyenoord een chronisch personeelstekort en is dat de reden dat er vrijwel geen stewards de mogelijkheid hebben om (goed) te kunnen fouilleren. Dát is de reden dat er zoveel blikjes, vuurwerk en andere zooi mee naar binnen genomen kan worden. Dit heeft dus niets met intimidatie en bedreiging te maken.

Stop aub met het verzinnen van die indianenverhalen. Het zijn en blijven voetbalsupporters, geen leden van de maffia.

8 november 2021 om 12:06

Dat dacht Koevermans ook

8 november 2021 om 12:15

Hooligans van welke club dan ook in de wereld, want iedere club heeft die rand criminelen. Zijn geen voetbalsupporters hoor, ze benadelen de desbetreffende club echte supporters steunen hun club en spelers. Simple as that.

8 november 2021 om 12:17

@kezzaman

Je haalt hier overduidelijk de mensen die naar het stadion gaan en de mensen die Koevermans bedreigen door elkaar.

De groep die Koevermans heeft bedreigd zit niet in het stadion (in ieder geval niet in grote getale) en heeft dus niets te maken met het gooien van voorwerpen en/of het afsteken van vuurwerk. Of denk jij dat er één bepaalde groep is binnen Feyenoord die verantwoordelijk is voor alle incidenten? Dat die groep zowel op de gele zijde zit, als op vak Y en dat zij dus zowel het blikje Redbull als de aansteker (waardoor de bal van Dessers dood viel) hebben gegooid?

Achter kogelvrij glas lijkt mij het beste. Het Feyenoord publiek is net als de fans van het Engelse team, zodra ze winnen worden ze steeds geweldadiger, hoe meer ze verliezen hoe rustiger ze worden. Nu het zo goed gaat is een netje meer of minder echt niet genoeg, die gasten gaan straks helemaal los.

8 november 2021 om 12:07

Naja tegen Ajax winnen we toch nooit dus dat moet dan goedkomen

Of vervangen door gewapend glas en nooit meer weghalen.

Heel simpel als je niet de veiligheid van Berghuis kan garanderen dan speel je maar zonder publiek en anders alle vakken naast het veld leeghouden zodat er meer afstand is en mensen misschien iets minder drang voelen om iets geks te doen. Kom op zeg het is maar voetbal waar gaat het weer over.

Ik kan niet wachten op de gezichten van de Feyenoord supporters als ze weer met 0-4 klop krijgen.Ajax kan zich namelijk alleen in dit soort potjes opladen.

Ik denk echt dat de pleuris uitbreekt als feyenoord tegen ajax speelt.
Als er afgelopen zondag al hersenloze dingen gooien, wat gaat er dan tegen ajax gebeuren en komt bij als Berghuis ook speelt en nog erger als ajax voor staat.
Waar heb ik het over maar het is wel de realiteit.

Is het niet een idee dat gewoon op elk veld in het betaalde voetbal netten tussen tribunes en veld komen te staan/hangen? We hebben gisteren ook in de gelredome weer gezien dat er perse gegooid moest worden met vuurwerk. Als dit een oplossing is dan valt het te proberen

Geen thuis publiek in de Kuip dat is de enige oplossing dat er niks op het veld wordt gegooid. Ik weet bij andere clubs heb je ook idioten , maar in Zuid spannen ze de kroon

8 november 2021 om 12:47

Hoewel ik hier wel voor stem, zeker na zoveel waarschuwingen, straf je hier meer onschuldigen mee dan de daders zelf. Maar je mag inderdaad wel een keer laten zien dat het menens is.

8 november 2021 om 12:53

Ja ik weet het . Maar dit gebeurd wel vaak bij Feijenoord jammer genoeg. Zolang er een kleine groep de baas is in de Kuip zul je dit houden. Het is aan Feijenoord te laten zien dat ze de baas zijn in de Kuip en niet alleen op het veld. Al hoop ik dat Ajax die dag de baas is ..

Laten we dit gewoon aan de voorkant regelen nu gaan we netten ophangen omdat we er van uitgaan dat dit gaat gebeuren..... we moeten dit gewoon niet laten gebeuren. . Volgende keer is het een mes of iets anders wat gevaarlijker is.

Het gaat niet eerder weg dan dat de misdragende "fans" wegblijven. En alle verzachtende praatjes voor- en achteraf helpen ook niet echt. Derksen die in VI inhakt op ongevaccineerden, maar met bier smijtende fans goedkeurt. Dan denk ik, gebruik nu even je verstand en refereer ik aan wijze woorden van ex voorzitter Riemer van der Velde, die in de tijd dat hij dienst deed, no nonsens predikte en al dat wangedrag op en rond het veld verbood. Je bent gastheer en dat laat je niet verpesten door een meestal klein deel van het publiek. Maar helaas is het overgrote deel van onze bestuurders/-sters al gezwicht voor diverse keur aan terreur en wordt onder het motto van het hoort er nu eenmaal bij, de zachte heelmeester gespeeld. En zo gaat het van kwaad tot erger.

Zullen we eens omdraaien. Laat alle supporters thuisblijven, kunnen ze gewoon zonder publiek en ergernissen voetballen. Van de zotte om Berghuis niet te laten spelen.

Het is beter om geen publiek toe te laten. Honderden doodsbedreigingen. Als er iets ergs gebeurt kunnen aboutaleb en de knvb in ieder geval niet zeggen ‘nou dat zagen we echt niet aankomen’

Niet alleen tegen Ajax, laat het na de interland break ook maar even hangen. Ik weet dat alle clubs dit soort idioten binnen en buiten het stadion hebben, maar Feyenoord springt er de laatste maand wel uit. Laat die netten hangen en geef maar als waarschuwing mee dat de dag waarop ze weg gaan, het de laatste kans is. Het is toch te ziek voor woorden dat je dit in eerste instantie moet doen, maar goed. Kijk, bij ons komt een toeschouwer gewoon het veld opgelopen om een keeper te trappen, om vervolgens zelf kapot getrapt te worden. Blikjes gooien is zo amateuristisch 😉

Veel meer camera's. Wie betrapt wordt onmiddellijk ontslag en geen uitkering. Zes maanden minimaal brommen en nooit meer naar een voetbalwedstrijd. Eventueel extra straf gaan werken in Qatar bij het bouwen van stadions op eigen risico

8 november 2021 om 13:14

@Cas1

Ik vind dat je nog mild bent. Waarom zou je geen wetswijziging doorvoeren en de doodstraf weer herinvoeren? En dan alleen voor die dekselse voetbalsupporters. Dat zal ze leren, dat tuig!

8 november 2021 om 13:34

Dan weet je wel meteen dat het voortaan alleen maar vrede is op de tribunes....

Geeoon straf krijgen van de knvb 3 a 4 wedstrijden zonder publiek

Fanatieke fans zijn vet om te zien in de zin van helemaal los gaan en fakkels etc, Maar dingen op het veld gooien en rellen etc dat is gewoon vreselijk en slaat helemaal nergens op

Hoezo overwegen ? Dat is eigenlijk een must ! De klassieker is altijd beladen, helemaal nu Berghuis bij de rivaal speelt en als klap op de vuurpijl het ook nog om de koppositie gaat.... Benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen...

8 november 2021 om 14:44

NUFC welke garantie geef jij dat deze wedstrijd die over een maand pas gespeeld wordt om de koppositie gaat ?

Als ik zo hierboven wat reacties lees dan begrijp ik hieruit dat de fouillering bij Feyenoord niks voorstelt. Dus KNVB justitie doe hier iets mee want het interesseert het Feyenoord bestuur toch niks. Dan maar zonder publiek om blessures bij de spelers re voorkomen.

Even weer extra geld ertegen aan gooien om de eigen aanhang in toom te houden. Het gaat maar door. In Berlin hadden ze 1 toezichthouder/agent per 2 Feyenoord 'supporters'. Dat deel van het 'legioen' is gewoon een extra kostenpost voor de club. Sommige van deze knakkers durven dan ook nog te beweren 'voor de club te leven' om vervolgens Feyenoord supporters uit andere steden te betichtten van 'joden zijn'. Gezellig op sommige vakken hoor. De eensgezindheid van de jaren '90 en '00 is ver te zoeken.

8 november 2021 om 15:58

Ja hahaha zag ook wat feyenoorders bij pow die zeiden dat ze nog wat goed te maken hadden vanwege 1940. Maar wel de hele tijd *** joden dit en dat roepen hahaha. echt te kansloos voor woorden gewoon. Netten zullen wel echt nodig zijn trouwens voor feyenoord want ze hebben de fans echt totaal niet meer in de hand daar.

Het is gewoon heel raar dat er niet meer wordt gefouilleerd bij het binnenkomen. Als je weet dat je publiek voor 70% uit hersenloze bestaat, dan weet je toch dat hier gekke dingen gaan gebeuren.

Ik schrok gisteren gewoon toen ik door mocht lopen.

Weet niet hoe het in de Kuip is maar zijn die netten niet makkelijk te verwijderen? Zijn de laaste tijd al meer netten verwijderd door supporters niet bij Feyenoord maar bij andere clubs

Die netten kunnen ze van mijn part permanent laten hangen. Niet fijn om zo'n net voor je neus te zien maar helaas moet het...

Vind het klote voor de supporters die met hun kind een leuke wedstrijd willen zien. En dat die stakkers wat trouwens nergens opslaat dingen van andere te vernielen en de wefstrijd verzieken. Stelletje STAKKERS ZIJN DAT. Zonde voor het mooie spelletje voetbal. En bedankt grote stoere jongens dat jullie het verpesten voor de normale supporters. En kost de club ook nog geld door jullie zielig gedrag. Wees trots op je zelf dat je dat je club aandoet.

Misschien handig om ze de rest van het seizoen te laten hangen. Scheelt ons weer veel boetes...

Belachelijk!!!! Laten ze het probleem nou eens een keer echt oplossen door de daders aan te pakken. Dit staat gelijk aan het weglopen van het probleem.

Offtopic, iedereen die tegen mij zei dat ik nog nooit bij de Berlijnse muur was geweest omdat ik aangaf dat er continu spuitwerk plaatsvindt moet even het artikel op de ad lezen. Excuses zijn niet nodig, maar iemand beschuldigen van onzin en er dan zelf naastzitten..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren