Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Familie Nouri en Ajax bereiken akkoord over schadevergoeding

Laatste update:

De familie van Abdelhak Nouri en Ajax hebben een akkoord bereikt over een schadevergoedingsregeling, zo meldt de NOS. Beide partijen steggelden de afgelopen vier jaar over een schadevergoedingsregeling en een arbitragezaak leek dit geschil te moeten gaan oplossen. Nu de familie Nouri en Ajax alsnog een akkoord hebben bereikt, is een arbitragezaak van de baan. Ajax heeft nog niet gereageerd op de berichtgeving.

Nouri ging in juli 2017 naar de grond in een oefenduel met Werder Bremen. Zijn hart stond stil, met ernstige en blijvende hersenbeschadiging als gevolg. Een jaar na het incident erkende Ajax de volledige aansprakelijkheid en gaf de club toe dat de behandeling op het veld niet adequaat is geweest. Nouri is zijn salaris sindsdien blijven ontvangen tot het moment dat zijn contract in de zomer van vorig jaar afliep. Omdat Ajax de volledige aansprakelijkheid heeft erkend, moest er een financiële regeling komen voor Nouri.

Er werd echter aanvankelijk geen akkoord bereikt tussen Ajax en de familie Nouri over de hoogte van de schadevergoedingsregeling. Om die reden werd in januari van dit jaar bekend dat de familie Nouri een arbitragezaak tegen Ajax had aangespannen, iets dat algemeen directeur Edwin van der Sar eerder al ‘waarschijnlijk’ had genoemd. Deze arbitragezaak had in oktober moeten dienen, maar nu blijken beide partijen elkaar alsnog gevonden te hebben.

De NOS meldt dat de schadevergoedingsregeling gaat om ‘de kosten van zijn verzorging, het verlies van zijn verdienvermogen en de vergoeding van immateriële schade in de vorm van smartengeld’. Het bedrag waarover de familie Nouri en Ajax het eens zijn geworden, zal niet bekend worden gemaakt. Volgens de NOS is de neurologische situatie van Nouri onveranderd. Het gaat thuis beter met hem, al moet hij nog steeds 24/7 verzorgd worden. Nouri is ‘rustig, maar ook alert’, kan emoties als lachen en huilen laten zien en communiceert met gezichtsuitdrukkingen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan alleen maar zeggen dat dit voor beide 'partijen' een fijne uitkomst is. Ondanks de hele situatie omtrent Appie zelf natuurlijk.

Goed nieuws dit voor alle partijen. Sleept al zo lang, meteen oplossen nu/doorpakken en hopen dat dit soort dingen in de toekomst never nooit meer gebeuren.

Goed te horen dat men eruit gekomen is. Denk dat de situatie met Eriksen veel duidelijk gemaakt heeft. Met name dat je met een hartkastje niet mag spelen in een top 5 competitie. Daarmee werd wel duidelijk dat Nouri nimmer het echte grote geld was gaan verdienen als hij wel adequaat behandeld was.
Wens Nouri en zijn familie veel sterkte.

7 november 2021 om 13:27

Speedy, volgens mij zit je hier mis. In Italië mag je inderdaad niet met defibrilator spelen, maar in de overige topcompetities is daarover niets opgenomen in de reglementen (voor zover ik weet).

7 november 2021 om 13:31

Jawel, na Eriksen hebben de medici van die competities zich er allemaal vrij duidelijk over uitgelaten, je wordt daar niet goedgekeurd na een hartstilstand. Het gaat niet om reglementen, het gaat om de medische eisen om goedgekeurd te worden

7 november 2021 om 13:33

Blijkbaar heb ik dat nieuws dan gemist

7 november 2021 om 13:36

De Serie A en Premier League zijn al uitgesloten, dat weet ik 100% zeker. Die andere 3 van de 5 weet ik niet.

7 november 2021 om 13:37

Dat is wel interessante informatie. Naar mijn weten mocht het in de PL en Serie A niet. Maar dus ook nietmeer in La Liga, Ligue 1 en Bundesliga? Dat was tot voor kort wel mogelijk namelijk.

7 november 2021 om 13:46

SpeedyAFC

Dus voor een Erikssen zouden de volgende competities interessant zijn:
Nederland (al gespeeld), Denemarken (home) of Portugal (best of rest) en heel misschien Turkije (geld).

Of anders buiten Europa (VS, MO voor geld).

Andere competities zoals België, Rusland of Oostenrijk zie ik hem niet snel naar toe gaan.

7 november 2021 om 14:18

@MrKrillin
Voor Erikssen wordt het heel lastig. Eerst moet hij goedgekeurd worden. Dan moet je een club vinden die het aandurft. Vervolgens moet men op zoek naar een verzekeraar die hem wil verzekeren.
Ik ben bang dat voor Eriksen geen Europese subtopper meer gevonden zal worden en hij ermee gaat stoppen omdat het nivo te laag zal worden en dan zijn de risicos en kosten te hoog.

7 november 2021 om 18:50

Ik denk dat hij deze winter gaat komen en aansluit bij Ajax en dat Onana al mag vertrekken naar Inter.

Ajax heeft gewoon ervaring met Blind dus ik denk niet dat er een verzekeraar bang is om in zee te gaan met Ajax en Eriksen.

Daarbij denk ik dat of Anthony of Gravenberg gaat vertrekken en dus zal er een extra speler centraal mid moeten komen met Berghuis, Klaassen en dus Eriksen ipv Gravenberg

en als Anthony vertrek dan zal Berghuis meer vanaf rechts gaan spelen en zal er dus nog steeds een roulerende speler moeten komen voor het middenveld.

7 november 2021 om 13:42

Maar gaat het voor jou dan om het grote geld? Volgens mij voetbal je omdat je het leuk vindt om te voetballen. Het belangrijkste is dat hij nooit meer een fatsoenlijk leven kan lijden. Niet dat hij miljoenen misloopt.

7 november 2021 om 13:51

Nee, maar bij zo'n schadevergoeding wel belangrijk.

7 november 2021 om 13:44

Moet je hier nou echt over gaan speculeren???

7 november 2021 om 14:35

@est-1913
Het conflict tussen Ajax en kamp Nouri ging juist over dit punt. De enige reden dat het allemaal zo lang geduurd heeft, is dat kamp Nouri ervan uit ging dat bij een adequate handeling Nouri weer helemaal de oude was geworden en met een hartkastje alsnog de Europese subtop zou halen en daarmee vergelijkbare bedragen als Frenkie en vd Beek ging verdienen. Dat heb ik hun vertegenwoordiger letterlijk op TV horen zeggen.
Daarom claimde ze tientallen miljoenen euro's terwijl Ajax en haar verzekeraar in totaal iets boven de tien miljoen euro wilde betalen, gebaseerd op wat een voetballer na een hartstilstand nog in zijn leven nog kan verdienen.
Nu met Eriksen is duidelijk geworden dat de impact van een hartstilstand enorm is op je carriere. Grote competities keuren je niet goed, clubs durven het risico niet aan, kortom, na een hartstilstand heb je geen top carriere meer en liggen er geen tientallen miljoenen euro's meer op je te wachten.

7 november 2021 om 15:29

Aan de andere kant, als je de berichten mag geloven, wil Ajax Eriksen graag naar Amsterdam halen.
Ik vermoed dat hij tussen de grootverdieners zou worden ingeschaald en dat betekent 4-5 mln per jaar.
Dus die claim van "tientallen miljoenen euro's" is zo raar niet als we weten over hoeveel tientallen we het hebben.

7 november 2021 om 16:58

We zullen zien of er nog clubs zijn die Eriksen vier miljoen per jaar willen betalen. Ik kan me het niet voorstellen.
Eriksen had natuurlijk de Europese subtop al gehaald. De kans dat Nouri die gehaald had met hartkastje acht ik niet zo groot.
Ajax wilde max. 15 mio betalen. Weet niet of er bij een schadevergoeding ook belasting betaald moet worden.
Het is overigens niet Ajax die Eriksen wil halen, vanuit kamp Eriksen is aangegeven dat hij het zelf wel zou willen.

7 november 2021 om 17:53

@speedy

"is dat kamp Nouri ervan uit ging dat bij een adequate handeling Nouri weer helemaal de oude was geworden en met een hartkastje alsnog de Europese subtop zou halen en daarmee vergelijkbare bedragen als Frenkie en vd Beek ging verdienen. Dat heb ik hun vertegenwoordiger letterlijk op TV horen zeggen."

Deze weergave van jou sluit totaal niet aan bij de visie van het 'kamp Nouri'. En daarnaast staat deze visie ook totaal haaks op het wettelijk/juridische kader dat rechters (of in dit geval arbiters) conform de wet en de jurisprudentie hanteren. Het gaat er in essentie niet om wat er gebeurd zou zijn als Nouri wél adequeaat was behandeld/weer was opgelapt en net als Eriksen en Blind met een kastje hun carriere hadden kunnen voortzetten. Als jij werkelijk meent dat jij de vertegenwoordigers van (de familie van) Nouri dat 'letterlijk hebt horen zeggen' dan vrees ik dat je echt andere dingen hebt gehoord dan ik. Want ten eerste heb ik wat jij stelt nooit gehoord vanuit 'kamp Nouri' en daarnaast zou dat, als ze dat gezegd zouden hebben, blijk hebben gegeven van een totaal onjuist en verkeerd juridisch inzicht op deze casus.
Want hoe hij er nu aan toe is, kastje of niet, daar gaat het juridisch helemaal niet om, bij de bepaling van de hoogte van de schadvergoeding. Waar het om gaat is een vermogensvergelijking tussen de hypothetische situatie dat het schadeveroorzakende feit zich niet zou hebben voorgedaan in vergelijking met de feitelijke situatie. Oftewel, jij haalt er het kastje van Eriksen bij. Nouri had helemaal geen kastje! Hád hij er maar eentje gehad! Dan was dit wat gebeurd is niet gebeurd! Je moet dus niet naar de situatie nu kijken maar naar de situatie van Nouri zonder dit ongeval. Dan is het geval Eriksen irrelevant. Als je dan toch naar de (al bij Ajax bekende) hartkwaal wilt kijken, dan is het veel frappanter dat Ajax daarvan op de hoogte was. Maar toch Nouri gewoon liet spelen, zonder kastje. Die omstandigheid leidt dus eerder tot een hogere schadevergoeding dan een lagere.

Dus hoe dan ook, jouw conclusie dat de situatie Eriksen hier heeft bewezen dat Nouri 'niet het grote geld' zou gaan verdienen is niet gestoeld op feiten, en al helemaal niet op een juist inzicht in de juridische verhoudingen van deze casus. Het is een guess van jouw kant. En ik guess dat wat jij stelt geen of een puur ondergeschikte rol speelde. En dat het geld dat Ajax dit seizoen in de CL verdient (en dus de mogelijkheid om cash zaken te doen voor Ajax in termen van cashflow groter zijn geworden) een veel bepalender factor is dat nu ineens alsnog een deal tot stand gekomen is.

Overigens, ik heb Ajax in dit dossier jarenlang de zwarte Piet toegespeeld. Dat was volledig terecht. Het was gewoon een hele stinkende schandvlek op het blazoen van Ajax dat ze deze kwestie al die jaren niet gewoon netjes, snel en effectief geregeld hebben. Okay, akooord, dat Ajax geen 25 miljoen aan die familie uitkeerde, dat snapt iedereen wel. Maar in het licht van deze gehele casus, én het feit dat je als Ajax ook een vergaande zorgplicht hebt (die ook geldt in de jungle die de voetballerij is) mocht en mag je een club als Ajax gewoon afrekenen op de wijze waarop deze casus is aangepakt. Daarin zie ook al de onvolwasenheid van iemand als Van der Sar. En zijn gebreken als boegbeeld van Ajax.
Maar, nu is deze kwestie eindelijk geregeld. En dat is te prijzen! Zo hoort het ook! Dus goed gedaan. En over een jaar, als de jaarcijfers over seizoen 2021-2022 bekend worden, dan weten we ook welk bedrag Ajax aan de familie uitebetaald. En dan zullen we tegen die tijd nog wel verder hierover discussieren, omdat dan er weer mensen gaan beginne over hoe hoog of hoe laag het bedrag wel niet is (en wat zij zouden hebben gedaan als zij het voor het zeggen gehad hadden). Dus wordt vervolgd denk ik.

7 november 2021 om 17:55

Speedy

"ajax wilde max. 15 mio betalen. Weet niet of er bij een schadevergoeding ook belasting betaald moet worden."

In principe is een schadevergoeding vijrgesteld van belasting, maar de vraag is of de fiscus dit als verkapt loon ziet of niet. In dat geval moet er namelijk wel belasting afgedragen worden. Meestal maken partijen in dit soort gevallen hier onderling afspraken over.

De hoogte weten we volgend jaar.

7 november 2021 om 13:45

Sowieso kun je dit niet vergelijken!! Wie zegt dat Nouri ooit de top zou halen? Eriksen heeft de top gehaald.

Natuurlijk mooi dat beide partijen eruit zijn gekomen.

7 november 2021 om 13:53

Het echte grote geld? De sterkhouders van Ajax verdienen nu 5+/- miljoen per jaar, dat is al best het echte grote geld. Mocht nouri dus zijn gehele loopbaan bij Ajax gespeeld hebben dan zit je toch nog aan een verschrikkelijk hoog bedrag.

7 november 2021 om 14:45

Maar alsnog lager dan de familie vroeg. De familie ging uit van 5 toptransfers inclusief bijbehorende tekengeld bedragen. De originele eis lag rond de 75 miljoen euro (niet bevestigd dit, dit is iets wat ik vernomen heb).

7 november 2021 om 17:11

Bij Ajax verdiende Nouri geen miljoenen per jaar. Hij zou nimmer meer voor tientallen miljoenen euros verkocht kunnen worden dus is de kans dat Ajax zijn contract flink zou ophogen erg klein.
Overigens betaald Ajax niemand 5 miljoen euro per jaar.

7 november 2021 om 17:58

Speedy

"hij zou nimmer meer voor tientallen miljoenen euros verkocht kunnen worden"

Hele onterechte en ook best vreemde stelling. Hoezo zou hij nimmer verkocht kunnen worden? Dat kon, totdat hij zijn hartstilstand had, uiteraard en veanzelfsprekend wél.

7 november 2021 om 14:22

Ik lees dat de schikking is getroffen met (Beer advocaten) andere advocaten dan zijn vorige advocaat(Kasim) . Kan zijn dat de familie een tijd geleden een andere koers op is gegaan. Ik heb het de laatste tijd niet meer gevolgd, maar ik kan mij voorstellen dat je als familie op een gegeven moment even in de luwte de zaak wilt oplossen. Die kans werd met Kasim zijn mediaopmars steeds kleiner.

Overigens denk ik dat een schikking voor alle partijen beter is. Op een gegeven moment wil je zo een hoofdstuk sluiten en verder gaan. Fijn om dit te lezen.

7 november 2021 om 15:11

Het broertje van Mussa was de woordvoerder van de familie, niet de advocaat op deze zaak. Dus de afhandeling zal altijd door Beer gedaan worden.

7 november 2021 om 15:46

@misseva
Ik had begrepen dat Kasim eerst de advocaat ad zijde van familie Nouri was. Volgens mij zijn ze dus van advocaat gewisseld.

Ik geef nergens aan dat Kasim woordvoerder is van de familie. Maar hij is steeds meer met de media verbonden geraakt. En bij zo een deal moet de media op een gegeven moment erbuiten gehouden worden. Anders is er geen veilige sfeer. Niks verder ten nadele van de deskundigheid van Kasim.

7 november 2021 om 16:15

@diego Nee, Mussa's broertje is altijd en alleen actief geweest als de woordvoerder van de familie, nooit als advocaat. Hij is zelf wel advocaat, maar in die hoedanigheid is hij niet actief geweest voor de Nouris. Hij heeft zelf in zijn hoedanigheid als woordvoerder ooit nog gesteld dat de familie Nouri in eerste instantie niet eens een advocaat in wilde huren.

7 november 2021 om 18:01

Kasim was en is géén advocaat. Hij was woordvoerder van de familie. Iedereen kan het woord ergens over voeren. Maar de zaak is dan inhoudeljik op naam van een echte advocaat gevoerd en dus ook door hen afgewikkeld. Er is dus nergens een wisseling geweest, die Kasim was gewoon geen advocaat.

7 november 2021 om 18:26

@Constante
Dank voor de coorectie. Ik heb het opgezocht. Kasem is uiteraard wel advocaat, maar in deze zaak trad hij niet op als de advocaat van de familie Nouri (maar woordvoerder).

@misseva
Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hebben. Kasim heeft in de zaak Nouri vaak namens familie Nouri gesproken. Veel van de berichten namens de familie zijn juist uit zijn kantoor gepubliceerd.

Overigens wist ik niet dat Musa ook een advocaat is. Ik kan het ook niet zo snel terugvinden.

Voor veel Ajacieden een open wond. Ondanks alle successen zal dat nooit veranderen. Maar heel fijn dat ze er nu uit zijn. Hopen dat het bedrag anoniem kan blijven. Het zal me alleen niks verbazen dat het morgen in de Telegraaf staat. Dan krijg je daar weer discussie over en dat juist iets tussen Ajax en de familie. Kan me voorstellen dat van beide kanten je nu ook echt weer gezamenlijk verder kan.

7 november 2021 om 13:26

Jeroen

Ja helaas door types als Derksen en Driessen zullen er veel geruchten rondgaan.

Belangrijkste is een akkoord en beiden partijen kunnen weer verder gaan, hoe pijnlijk het ook was.

Familie kan het nu afsluiten na 4 jaar.

7 november 2021 om 14:49

Idd, stoken en onzin brabbelen. Maakt hen relevant en dat verkoopt dan. Triest gebeuren en laf!

7 november 2021 om 13:31

Lijkt me dat dit volgend jaar sowieso op 1 of andere manier te zien is in het jaarverslag.

7 november 2021 om 13:37

Waarom zou dit in het jaarverslag komen? Men hoeft alleen zaken met een bepaalde bedragen naar buiten te brengen. Ik geloof alles hoger dan 5 miljoen.

7 november 2021 om 14:04

En dit is dus hoger dan 5 miljoen. Ajax had geloof ik 15 miljoen aangeboden, maar de familie wilde daar het vijfvoudige van. Zoiets was het geloof ik. Waarschijnlijk kiest de familie nu eieren voor hun geld, nu Eriksen blijkbaar niet meer overal terecht kan met zo'n kastje en dan zijn de eisen van de familie niet te halen.

7 november 2021 om 16:28

Was de eis 75 miljoen euro? Dat is wel schandalig veel geld voor iemand die weliswaar veel potentie had maar dat iig nog niet had waargemaakt.

7 november 2021 om 13:31

Kan me gewoon niet voorstellen dat dit uitlekt; want dan zou klein groepje familie lekken, of de hoge heren van Ajax… beide zijn er niet bij gebaat dus kan me niet voorstellen.
Wat Telegraaf natuurlijk wel kan doen is gokken wat het zal zijn.

7 november 2021 om 13:39

Zou dit niet zichtbaar worden door feit dat Ajax beursgenoteerd is? Exacte bedrag zal moeilijk worden maar lijkt mij dat toch een bedrag de club gaat verlaten waar niet duidelijk van is waar het naartoe gaat. Of valt zoiets buiten jaarverslagen etc?

7 november 2021 om 13:39

Is een beursgenoteerd bedrijf niet verplicht om alle uitgaven en inkomsten naar hun aandeelhouders te publiceren?

7 november 2021 om 14:03

Niet alle uitgaven en inkomsten, maar wel materiele incidenten. Dit lijkt mij daar wel onder te vallen.

7 november 2021 om 13:43

@Jeroen-AMF: de arbitragezaak zou in oktober al dienen maar is niet doorgegaan. Volgens mij is er al eerder dan vandaag (al weken) een akkoord gesloten en vooralsnog was er helemaal geen nieuws gelekt. Nu zullen we het komend jaar wel zien in de jaarcijfers denk ik, omdat je als beursgenoteerd bedrijf grote bedragen moet melden. Het ligt er dan een beetje aan wat ze hebben afgesproken. Is het in 1x een miljoenenbedrag, dan zal het erin staan. Als ze een soort “contract” voor maandelijkse betalingen zijn aangegaan dan hoeft het helemaal niet openbaar gemaakt te worden.

7 november 2021 om 14:20

Dat laatste betwijfel ik ten zeerste; er zal dan een voorzieing moeten worden opgenomen voor de maandelijkse betalingen. Die zal dermate materieel zijn dat deze gewoon dient te worden opgenomen in het jaarverslag.
Het lijkt me zelfs logisch dat Ajax hier met een persbericht naar buiten komt.

7 november 2021 om 15:15

Ik weet niet wat voor constructie er gekomen is. Individuele salarissen van spelers worden in de jaarcijfers ook niet apart opgenomen (alleen de totaalsommen), op de salarissen van de directie na.

7 november 2021 om 15:31

Incidenten dienen gewoon gepubliceerd te worden; reguliere salarissen is volstrekt irrelevant.
Deze claim hangt Ajax al jaren boven het hoofd en daar wordt gewoon verantwoording over afgelegd.

Goed nieuws zeg. Kan iedereen door zonder zich hier mee bezig te hoeven houden. Ik hoop dat ze een mooi bedrag hebben gekregen waar ze Appie goed mee kunnen verzorgen. En ik hoop dat de persoonlijke band met de familie Nouri niet verdwijnt. Blijf ze voorlopig maar uitnodigen bij bijzondere gebeurtenissen.

7 november 2021 om 13:44

Ze wilden miljoenen hebben die hij zou hebben misgelopen omdat hij niet meer kan voetballen. Dat sloeg natuurlijk nergens op. Het moet voor de familie ook een zaak zijn om genoeg te krijgen zodat ze hem idd goed kunnen verzorgen. Daar heb je geen miljoenen voor nodig.

7 november 2021 om 14:53

Ik denk dat jij onderschat hoe de kosten kunnen oplopen. Je zit al makkelijk aan 50.000 euro per jaar, kosten kunnen/zullen stijgen richting de toekomst, rekening houdende met inflatie enzovoort. Nog zorgen voor 60 jaar dan zit je straks al aan 4 miljoen euro.

7 november 2021 om 15:16

Je hebt geen idee waar je het over hebt. Letselschade dossiers van dergelijk jonge mensen, met een aanmerkelijke lager perspectief dan Nouri, lopen vaak ook in de miljoenen.

Wat is dat toch met sommige mensen die als "hun clubje" in het geding is alle mogelijkheden tot rationeel denken uitschakelen.

7 november 2021 om 18:07

Soccerfan

"ze wilden miljoenen hebben die hij zou hebben misgelopen omdat hij niet meer kan voetballen. Dat sloeg natuurlijk nergens op. "

Ook even voor jou, wettelijk bereken je de schadevergoeding door de situatie vóór het incident te vergelijken met de situatie na het incident, het incident weggedacht. Dus jouw stelling dat je moet rederenen vanuit het idee dat Nouri 'toch niet meer kon voetballen' is dus een totaal verkeerde stelling, die je elf verzint. De wet en de jurisprudentie zitten totaal anders in elkaar.

Dus je moet Nouri nemen zoals hij was op de dag voor het ongeval. Kon hij toen voetballen? En wat was op dat moment zijn potentie, zondr acht te slaan op het ongeval. Wat was er dan, redelijkerwijs, gebeurd en wat had hij dan, redeljikerwijs, kunnen verdienen. Dát is waar deze casus om gaat. Dat hij 'toch nooit meer iets kon verdienen' omdat hij intussen door de gemaakt efout een kasplantje is geworden, dat doet dus voor de berekening van de schadevergoeding (op grond van wet en jurisprudentie) totaal niet ter zake. Ik weet ook niet waar jouw wijsheid op gebaseerd is. In ieder geval niet op de wet.

7 november 2021 om 19:01

@soccerfan

Er is een fout gemaakt in de behandeling. De rechter moet inschatten welke invloed die fout heeft gehad. Had hij zonder die fout nog kunnen voetballen? Zo ja, dan is het dokken.

Als Nouri zonder fout ook een kasplantje was geworden, dan moet Ajax veel minder betalen. Maar ook dan was hij werknemer met een contract, en is hij bij het uitvoeren van zijn werk door zijn hart gegaan. Dan volgt er een andere beoordeling. Maar hoe dan ook moet er een goede afwikkeling zijn. En aangezien we al wisten dat er een fout was gemaakt, is het optie 1.

Waarom wordt het bedrag niet gewoon genoemd? Is het zo hoog dat de betrokken partijen zich ervoor schamen? Bovendien is Ajax beursgenoteerd, dus de komende paar jaar in de jaarrekening kijken welke ‘overige kostenposten’ worden aangevoerd, voetbaljournaille: aan het werk!

7 november 2021 om 13:46

Omdat het niet echt onze zaak is hoeveel geld hij krijgt?

7 november 2021 om 13:53

Hij?
Nouri ziet er niets van he. Het gaat regelrecht de zakken van de familie in

7 november 2021 om 14:01

@Raubaht
Wat denk je dat het verzorgen van Nouri en alle apparatuur en medicijnen die darvoor nodig zijn (buiten de verzekering om) kost?

Mensen denken dat zorg gratis is. Bizar joh. Ja, er is smartengeld, maar er is verzorgingsgeld en geld wat Nouri anders zou hebben verdiend tot aan zijn (voetbal) pensioen. Dat is een standaard rekenmodule wat bij iedere letselzaak speelt. De discussie tussen partijen zal vooral zijn gegaan over: wat voor werk/club zal Nouri dan hebben gehad in zijn voetbalcarriere, en daarna.

Vanwege zijn leeftijd (jong) is dit echt een fors bedrag, maar dat bedrag is ook fors bij een jongen die tandheelkunde studeert en dan na een aanrijding voor de rest van zijn leven bedafhankelijk wordt. Dat loopt in de miljoenen.

7 november 2021 om 14:08

Jij kent de toestand van Nouri?

7 november 2021 om 14:17

Als je je bezig houdt met letselschade zaken, dan weet je wat hier bij komt kijken.

7 november 2021 om 15:01

Ik had het tegen @Raubaht, die weet schijnbaar dat het zo slecht met Nouri gaat dat je niet meer “hij” kan zeggen.

7 november 2021 om 13:48

Waarom wel? Gaat ons niks aan, is iets tussen de fam.Nouri en Ajax. Beide partijen zitten niet te wachten op de mening van voetbalfans

Jammer, ik had liever de rechter recht zien spreken en hopelijke korte metten zien maken met deze aasgieren familie.
Het was overduidelijk dat deze familie uit was op financieel winstbejag, over de rug van die arme jongen.

Het bedrag word niet bekend gemaakt? Ajax heeft toch aandeelhouders? Dan komt het toch wel uit? Of heeft dat er niks mee te maken?

7 november 2021 om 14:56

Het zal in de jaarverslagen wel weggeschreven worden bij een of andere vage post, waardoor je nooit weet hoeveel er precies naar Nouri en zijn familie is gegaan.

Jammer dat het bedrag nog niet bekend is, ben benieuwd hoeveel die graaiers hebben gekregen. Na alle optredens in de media alle respect verloren voor de familie. Ik hoop dat ze genoeg geld hebben gekregen om Nouri de rest van z'n leven te kunnen verzorgen, niets meer niets minder.

Mooi dat ze er toch uit zijn gekomen. We weten niet het fijne van de ins en outs van deze zaak, en waarom dit zo lang heeft geduurd, maar uiteindelijk toch overeenstemming over de afhandeling en geen arbitragezaak. Hopelijk gaat het met Nouri weer een beetje de goede kant op, al zal dat dan wel met kleine stapjes gaan. Maar dat laatste is maar een slag in de lucht...

Mooi, hopen dat die gelfwolven voor de rest van hun leven uit de media blijven. Kosten voor zorg verhalen op ajax is niet meer dan logisch. Als de familie zelf minder gaat werken om de zorg op hun te nemen is een bedrag redelijk, maar de familie Nouri is aan het graaien geweest over de rug van iemand die er niet om gevraagd heeft.

7 november 2021 om 15:33

Je zoon, broer, familie lid is de rest van zijn leven een kasplantje door falen van een medicus en je wordt even als graaier weggezet. Shame on you !

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren