Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Debutant in selectie Rode Duivels speelde in 2018 nog in de Eredivisie

Laatste update:

Bondscoach Roberto Martínez heeft de definitieve Belgische selectie bekendgemaakt voor de beslissende WK-kwalificatiewedstrijden tegen Estland en Wales. De trainer komt door de blessure van Romelu Lukaku en afwezigheid van Thomas Vermaelen met enkele verrassende namen op de proppen. Voormalig Excelsior en sc Heerenveen-verdediger Wout Faes behoort voor het eerst tot de selectie van Martínez.

De 23-jarige mandekker, die door Anderlecht werd verhuurd aan Excelsior (2016/17) en Heerenveen (2017/18) speelt momenteel in Frankrijk voor Stade Reims. “Wout Faes heeft de laatste twee seizoenen een leidersrol opgenomen in Frankrijk. Hij speelt er elke wedstrijd en is ook nog jong”, verklaarde Martínez op de persconferentie zijn keuze. De bondscoach kan geen beroep doen op Vermaelen, die van Vissel Kobe geen toestemming kreeg om Japan te verlaten vanwege de quarantaineregels.

Om kwalificatie voor het WK veilig te stellen, kan België tijdens de komende interlandperiode niet rekenen op Lukaku. De spits van Chelsea raakte twee weken geleden tijdens het Champions League-duel met Malmö FF (4-0 winst) geblesseerd aan zijn enkel. Hierdoor krijgt Dante Vanzeir van Union Saint-Gillis de kans om zich te laten zien. De Belgische club staat verrassend bovenaan in de Jupiler Pro League mede dankzij negen goals van de 23-jarige aanvaller.

“Dante Vanzeir is bezig aan een prachtig verhaal met Union”, gaf Martínez aan. “Hij is een cruciale schakel in het spel van trainer Felice Mazzu. Het is een uitstekende kans voor hem om zich ook hier te bewijzen. Hij is een veelzijdige aanvaller, we zullen zien welke rol hij bij ons kan vervullen.” Ook liet de bondscoach zich op de persconferentie kort uit over Eden Hazard. “Eden heeft heel hard gewerkt, hij is honderd procent fit. Maar hij moet ook wedstrijdminuten maken”, zei Martínez. “Hij is niet de speler die ritme zal opdoen op training, maar heeft wedstrijden nodig. Die wedstrijdminuten zal hij bij ons krijgen. Medisch is alles in orde met Hazard, dat is positief. Het extra werk dat hij geleverd heeft, is ongelooflijk.”

Volledige selectie België:

Doel: Koen Casteels (VfL Wolfsburg), Thibaut Courtois (Real Madrid), Simon Mignolet (Club Brugge), Matz Sels ( Strasbourg)

Verdediging: Toby Alderweireld (Al-Duhail), Dedryck Boyata (Hertha BSC), Jason Denayer (Olympique Lyon), Leander Dendoncker (Wolverhampton Wanderers), Wout Faes (Stade Reims), Arthur Theate (Bologna), Jan Vertonghen (Benfica)

Middenveld: Yannick Carrasco (Atlético Madrid), Timothy Castagne (Leicester City), Thomas Meunier (Borussia Dortmund), Thorgan Hazard (Borussia Dortmund), Dennis Praet (Leicester City), Youri Tielemans (Leicester City), Hans Vanaken (Club Brugge), Axel Witsel (Borussia Dortmund), Alexis Saelemaekers (AC Milan), Albert Sambi Lokonga (Arsenal)

Aanval: Christian Benteke (Crystal Palace), Charles De Ketelaere (Club Brugge), Eden Hazard (Real Madrid), Dries Mertens (Napoli), Divock Origi (Liverpool), Leandro Trossard (Brighton & Hove Albion), Dante Vanzeir (Union Sint-Gillis)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik naar deze selectie kijk dan is het toch niet veel beter meer dan die van Nederland, zeker zonder Lukaku. Het enige is dat ze met Courtois, De Bruyne en Lukaku 3 absolute topspelers hebben, terwijl we in Nederland daar niet tegen kunnen opboksen. De rest, en met name de verdediging (pfoe), staat niet bol van de kwaliteit.

5 november 2021 om 13:31

Ze zijn weer over the hill. Kenden hun absolute gouden generatie. Niks mee bereikt. En alles is weer bij t oude.

5 november 2021 om 13:36

Bij het oude (generatie 2004-2010) gaat het niet snel meer zijn. Nu gaat er gewoon een degelijk subtopniveau zoals Kroatië of Nederland de laatste 3 jaar aankomen denk ik.

5 november 2021 om 14:02

Mooie steek terug richting NL. Inderdaad zijn wij nu ook van subtop niveau maar de potentie om terug te groeien naar wereldtop ligt bij NL wel hoger. Van Dijk en de Vrij zijn beide nog geen 30 dacht ik. De Ligt en Timber zijn natuurlijk jong. Dan heb je Ake nog die denk ik 26 is. Dumfries jong. Rensch jong. Blind begint wel over the Hill te raken. Op het middenveld veel jonge goeie spelers zoals Gravenberch Frenkie Koopmeijners Donny Klaassen (27 ofzo?) daarvan moeten er toch wel een paar doorgroeien. Voorin is de spoeling wel dun. Weinig echt goede Nederlandse talenten. Depay is nog relatief jong ook 27 ofzo en Danjuma nog jonger. Boadu lijkt het vooralsnog niet waar te maken evenals zo’n Ihatarran.

5 november 2021 om 14:10

Het is eerder een vaststelling dan een steek. Als ik een steek wilde maken dan had ik wel naar de periode 2015-2018 verwezen.

Maar echt veel echte subtop landen zijn er toch niet in Europa? Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje zijn de grote landen en dan heb je landen als Kroatië, Engeland (altijd meer potentie maar het komt er niet uit), Nederland en in de toekomst waarschijnlijk België.

5 november 2021 om 14:26

Maak je geen illusies, Oranje is voorlopig nog geen wereldtop, en gaat het ook voorlopig nog niet worden. Dat is niet zuur, maar realiteit.

5 november 2021 om 14:34

Net zoals wij het lelijke broertje van Duitsland zijn, is Belgie altijd ons lelijke broertje geweest. En net zoals wij incidenteel wel eens een betere periode kenden dan de Duitsters, kenden de Belgen dat tov ons.
Maar t leidt toch geen twijfel dat overall Belgie onder ons staat, komop zeg.

5 november 2021 om 14:36

Niemand die iets anders beweert, maar als je die bevestiging zelf nodig hebt: uiteraard is Nederland het grote broertje op sportief gebied van België.

5 november 2021 om 15:39

@Lierse1997 Je doet jezelf wel ernstig tekort. In België liggen de accenten op sportgebied heel anders dan in Nederland. Zo is voor mijn gevoel België altijd meer een wielerland geweest dan een voetballand. Als je de prestaties of fiets gebied bekijkt is België waarschijnlijk het grootst

5 november 2021 om 15:45

@foebele, ik had het inderdaad over voetbal. Qua wielrennen overtreft niemand ons, dat is zeker zo 😉.

5 november 2021 om 16:35

Bij de mannen dan..😉🙃

5 november 2021 om 16:43

Haha daar heb je me!

5 november 2021 om 13:31

Dat is zeker zo. Ze hebben in ieder linie een topper. Wij hebben dat denk ik alleen achterin. Maargoed de waan van de dag regeert. Half jaar terug zouden velen zeggen dat we op het middenveld en voorin ook toppers hebben met frenkie wijnaldum en memphis.

5 november 2021 om 13:34

Ze zitten nu ook in de transitie om een nieuwe lichting verdedigers op te roepen. Tijd van Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen en de gestopte Kompany is voorbij. Denk dat Denayer de nieuwe leider moet worden achterin, en jongens zoals Faes, Thaete, Vanheusden en Bornauw zitten nog aardig wat rek in om door te groeien, waarbij de laatste vier ook actief zijn in de top 5 competities. Dus geef het wat tijd, en we zien dan wel hoe ze verder ontwikkelen.

5 november 2021 om 13:35



Een combinatie van selecties zou wel smullen zijn trouwens: Courtois, Bijlow, Casteels / De Vrij, Van Dijk, De Ligt, Timber, Dumfries, Blind, Castagne, Carrasco / De Bruyne, F. de Jong, Wijnaldum, Tielemans, Witsel, Vanaken / Lukaku, De Ketelaere, Depay, Lang, Danjuma, Berghuis om maar even een selectie van 23 man op te noemen

5 november 2021 om 13:37

Van mij mag De Bruyne er ook wel bij hoor. Ben de moeilijkste niet.

5 november 2021 om 13:39

Precies, als reactie op je eerste bericht en deze: jongens als Carrasco, Witsel, Tielemans en bijvoorbeeld jonge jongens als de Ketelaere en Doku zullen ook bij het Nederlands elftal wel aanwezig zijn/kansen krijgen. Naast de 3 toppers die je noemde en de door jou vergeten Eden Hazard.

5 november 2021 om 16:00

Veel jongens uit die gouden lichting hebben hun top al gehad en de nieuwe lichting is lang niet zo goed. Tielemans is dan nog wel een goede speler, maar voor de rest houdt het nog niet heel erg over.

Die moet toch ook wel een flinke ontwikkeling hebben doorgemaakt. Wat was hij slecht bij Excelsior en Heerenveen. Of België heeft momenteel niet veel beters, dat kan natuurlijk ook. De David Luiz van de lage landen en dan nog een paar niveutjes minder toen der tijd

5 november 2021 om 13:45

Ik weet niet wat hij in Frankrijk aan het doen is , maar vind dit wel heel moeilijk te geloven.😂 1 van de slechste verdedigers die ik de laatste jaren bij ons heb gezien en dat zegt wat met dresevic die ook bij ons rond loopt.

5 november 2021 om 14:05

Inderdaad. Ik ging destijds naar bijna elke thuiswedstrijd van de Belgische u21 kijken in Leuven en daar liep hij rond met de air en nonchalance van een vedette maar elke pass die hij gaf was kniehoogte.

5 november 2021 om 15:23

Bij Excelsior rond zien lopen, maar dat was echt niet best. Vond de naam Fout Waes beter bij hem passen...

5 november 2021 om 15:48

België lijkt inderdaad niks beters te hebben rondlopen. Het middenveld en aanval hebben nog wel wat kwaliteit, maar achterin is echt huilen met de pet op bij onze zuiderburen

Dan hoop ik voor de Belgen dat hij zich heel flink ontwikkeld heeft, want dit is oprecht 1 van de slechtste verdedigers die ik ooit in de eredivisie heb zien spelen. En dat wil wat zeggen als Twente supporter.

5 november 2021 om 15:52

Volgens mij zijn de Belgen dringend op zoek naar nieuwe verdedigers.

5 november 2021 om 17:06

Slechter dan Christian Cuevas?

5 november 2021 om 20:03

In België viel hij ook eerder op in negatieve dan in positieve zin. Het moet dus idd zijn dat hij bij Reims is uitgegroeid tot een zeer solide verdediger. Verdedigers hebben sowieso altijd meer ervaring nodig voor ze echt goed worden.

Opvallend dat Faes (stond vroeger bij Anderlecht wel te boek als een toptalent) de voorkeur krijgt op Bornauw, al schippert die wel tussen bank en basis bij Wolfsburg. Maar hij doet het wel goed bij Reims.

Verder ook benieuwd of Vanzeir zijn goede vorm kan doorzetten. In de jeugd een absoluut toptalent (met eens een heel goed EK U17), maar wat teruggeworpen door blessures. Al denk ik niet dat die heel veel gaat spelen.

5 november 2021 om 13:37

@lierse1997 - Vanzeir is meer opgeroepen omdat Batsman en Lukaku eruit liggen met een blessure toch? Doet het best goed inderdaad met Saint Gilles (die het ook verassend goed doen in de competitie).

5 november 2021 om 13:39

Anders had die er nooit bij gezeten inderdaad. Maar hij verdient het wel. Vormt een geweldig duo met Deniz Undav en Union zou wel eens top 4 kunnen eindigen dit jaar. Ze hebben dan ook wel veel geld (dezelfde eigenaar als Brighton) en een uitstekende trainer in Mazzu (het geweldig gedaan bij Chaleroi, maar dan mislukt in Genk).

5 november 2021 om 13:56

Ja precies, prima spitsenduo. Wel een verschrikkelijk oud stadion. Zijn daar nog plannen voor om te vernieuwen? Maar ondanks dat ze een rijke eigenaar hebben, hebben ze toch best zuinig gedaan qua transfers. Meeste spelers zijn voor een dubbeltje gekomen of transfervrij binnengehaald. En 1 speler maar van Brighton gehuurd (mitoma). Niet verkeerd gedaan door het technische staf en Mazzu.

5 november 2021 om 14:04

Het dudenpark is wel echt een prachtig voetbalstadion en een gedeelte ervan is beschermd erfgoed dus verbouwen wordt een lastige kwestie. Mochten ze Europees spelen dan wijken ze waarschijnlijk uit naar Leuven, iets wat ze trouwens gewoon zijn want ze trainen al jaren in Lier.

Die Mitoma is trouwens een geweldige speler, je moet zijn invalbeurt tegen Seraing maar eens opzoeken.

5 november 2021 om 14:38

Er was laatst ook een stuk op NOS over de club, omdat ze nu als promovendus eerste staan, en daarin werd ook het stadion benoemd. Ik was wel benieuwd dus ben het even gaan bekijken en het stadion ziet er echt prachtig uit moet ik zeggen. Heel nostalgisch. Misschien leuk om nog een keer te bezoeken. Overigens naar aanleiding van je opmerking ook even de betreffende invalbeurt opgezocht. Die jongen rent gewoon langs spelers alsof ze er niet staan, wat een snelheid haha. Zie wel dat hij "al" 24 is, terwijl hij toch wat jonger oogt. Dacht dat het een talentje van 18/19 was. Maar zeker een leuke speler op het eerste oog.

5 november 2021 om 14:51

Echt een aanrader, er hangt een heel leuke sfeer en het is echt een klassiek stadion. Je moet wel hopen dat het niet regent want je wordt dan zeiknat.

En die invalbeurt was echt top inderdaad, door hem wonnen ze zelfs nog na achter te staan (ik geloof zelfs met 2-0) met een rode kaart. Tot nu toe is het wel alleen een supersub, maar hij heeft inderdaad een geweldige versnelling, ook met de bal aan de voet.

Toch zitten hier wel een aantal hele leuke spelers bij hoor. Sambi Lokonga dat is echt een heel groot talent. Maar ik vind wel dat hij te vroeg naar Arsenal gegaan. Die stap is iets te groot. Hij had beter het pad van Doku en Tielemans kunnen volgen. Die zijn eerst naar Frankrijk gegaan worden daar beter en Tielemans maakt dan een toptransfer. Gaat met Doku ook wel gebeuren.

5 november 2021 om 13:41

Ik ben het eens met de strekking van je verhaal maar Tielemans is eigenlijk wel gewoon mislukt bij Monaco (of toch zeker niet geslaagd). Dan even uitgeleend aan Leicester waar het dan wel een succes was.

5 november 2021 om 16:03

Ik weet niet hoeveel z'n periode bij Monaco nou precies zegt. Het wonderkind wat hem bedicht werd toen hij 17 was, dat gaat hij denk ik niet waarmaken. Echter kan de huidige Tielemans toch moeiteloos mee met Monaco. Ik denk dat het gewoon ongelukkig timing was. Monaco draaide op dat moment ook waardeloos.

5 november 2021 om 16:09

Dat wel, hij is er waarschijnlijk de beste speler van het team. Maar dat neemt niet weg dat de stap naar Monaco hem niet verder gebracht heeft, eerder tijdelijk tegengehouden zou ik durven zeggen.

6 november 2021 om 02:14

Sorry ik vond Tielemans wat tegenvallen bij Monaco. Daarna verhuurd en dat ging aardig goed. Een de Bruyne of Hazard zal ie nooit worden, wel n goede vr een Engelse middenmoter

Selectie van Belgie is toch ook middelmaat of niet? Natuurlijk zit een de Bruyne er nog met Courtois en Lukaku maar verder toch voorals spelers die in de subtop spelen of wat oud worden. Een Alderweireld in de zandbak en Vertonghen wellicht nog 1 of 2 jaar aanwezig. Hazard is top maar veelal geblesseerd...

Begrijp me niet verkeerd Belgen, ik word ook niet echt wild van de selectie van Oranje. Maar gevoelsmatig had Belgie een betere selectie maar als ik nu naar de namen en clubs kijk valt het wat tegen.

5 november 2021 om 14:20

In vergelijking met een aantal jaar geleden, is deze selectie inderdaad gewoon middelmaat. Met natuurlijk een paar absolute vedettes zoals Courtois, de Bruyne,...

De tijden dat we in elke linie wel een wereldtopper (of iemand die daar dichtbij aansluit) hadden, is nu ook wel gepasseerd. En natuurlijk is het voor een land zo klein als België niet evident om zomaar wereldtoppers te produceren.

Zoals lierse hierboven al eens vermeldde. België wordt gewoon een subtop-land en daar is niets mis mee. Zolang we maar de sfeer kunnen opsnuiven op grote tornooien, zal ik tevreden zijn.

5 november 2021 om 14:35

Uiteindelijk heb je ook maar een stuk of 3 toppers nodig om prijzen te pakken. Als de rest gewoon degelijke spelers zijn die het vuile werk niet schuwen

Kijk naar Oranje in 2010 en 2014. Robben en Sneijder maakten het verschil. Daar stonden ook heel wat jongens bij die dat niveau lang niet hadden.

In '88 waren het ook lang niet allemaal internationale topspelers.

5 november 2021 om 16:22

Dat is het ook. Net als op clubniveau is het nagenoeg onmogelijk om aan te sluiten bij de wereldtop. Met een goede periode kan je een keer een finale halen zoals Oranje in 2010 of een Ajax in de halve finale CL 2 jaar geleden maar over het algemeen moet je tevreden zijn als je het WK haalt en eventueel de groepsfase overleeft hoewel dat op voorhand nooit de ambitie mag zijn.

Ken die spits niet. Ga er niet van uit dat hij gaat spelen met de spelers die men nog heeft. Althans, niet in de basis.
Faes, leuk. Geen idee hoe hij het doet, maar blijkbaar goed gegoeg.

Bornauw niet erbij, doet het toch redelijk bij VfL.

En dan heb je nog eentje van Bologna, die naam zegt mij helemaal niks. Laat mij graag verrassen.

5 november 2021 om 14:35

Theate speelde vorig jaar een uitstekend seizoen bij Oostende en doet het nu ook wel goed bij Bologna. Heeft al een paar goals gemaakt tegen grote teams en dat zet je wel in de kijker als jonge verdediger.

Ritme opdoen in de nationale ploeg.
Dat kun je toch niemand verkopen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren