Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van de Looi haalt debutant bij Jong Oranje als vervanger van Rensch

Laatste update:

Wouter Burger is voor het eerst opgeroepen voor Jong Oranje, zo heeft de KNVB maandagavond bekendgemaakt. De verdediger dient als vervanger voor Devyne Rensch, die is doorgeschoven naar het Nederlands elftal. Voor Burger is het de eerste keer dat hij bij de selectie van Jong Oranje zit. Vrijdag werd al bekend dat Myron Boadu de meest opvallende afwezige is in de selectie. De spits van AS Monaco kreeg vorige maand stevige kritiek te verwerken van Van de Looi en valt nu buiten de boot. Zijn plek wordt ingenomen door Crysencio Summerville van Leeds United, die eveneens debuteert in de selectie.

Van de Looi lichtte zijn keuze om Boadu niet bij de selectie te halen toe op de website van de KNVB. “Myron is een speler met veel talent en kwaliteit en heeft ook zijn waarde voor Jong Oranje al meermaals bewezen. Wel verwachten we van een speler die voor Jong Oranje wordt opgeroepen een bepaalde houding en ambitie, dit hebben we de afgelopen twee interlandperiodes gemist bij Myron. Daarom maken we nu andere keuzes”, aldus de bondscoach van Jong Oranje. De ploeg van Van de Looi speelt tegen Jong Bulgarije en Jong Gibraltar op respectievelijk 12 en 15 november.

Boadu zat vorige maand negentig minuten op de bank bij Jong Oranje tegen Jong Wales (5-0). “Je moet gewoon energie leveren, wij vinden dat dat niet genoeg is gebeurd”, zei Van de Looi tegenover ESPN over de situatie van Boadu. “We hebben open en eerlijk gekeken naar wat hij heeft gebracht. We weten dat Myron in een moeilijke situatie zit, hij speelt niet overdreven veel bij zijn club en heeft het bij ons ook best lastig. Dan wil je een speler graag vertrouwen geven en 'm opstellen, met 'm aan de slag gaan. Het zou mooi zijn als dat kan. Maar wat een speler altijd moet doen - en wat je ook mag verwachten - is ervoor gáán en laten zien dat hij graag beter wil worden en zich wil terugknokken naar een bepaald niveau.”

"Ten opzichte van de vorige definitieve selectie zijn er een aantal opvallende afwezigen”, aldus Van de Looi. “Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen) en Sven Botman (Lille OSC) zijn geblesseerd of niet op tijd hersteld van een blessure en kunnen er zodoende niet bij zijn.” Summerville maakt dit seizoen geregeld speelminuten in de Premier League bij Leeds United. Zijn ontwikkeling wordt nu beloond met een oproep voor Jong Oranje. “We zijn erg benieuwd hoe hij zich de komende periode gaat laten zien in de groep."

Doel: Jay Gorter (Ajax), Kjell Scherpen (Brighton & Hove Albion), Fabian de Keijzer (FC Utrecht)

Verdediging: Wouter Burger (FC Basel), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Ian Maatsen (Coventry City), Neraysho Kasanwirjo (FC Groningen), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Sepp van den Berg (Preston North End), Melayro Bogarde (TSG Hoffenheim), Ki-Jana Hoever (Wolverhampton Wanderers)

Middenveld: Kenneth Taylor (Ajax), Daniël van Kaam (FC Groningen), Quinten Timber (FC Utrecht), Ludovit Reis (Hamburger SV), Jurgen Ekkelenkamp (Hertha BSC)

Aanval: Daishawn Redan (PEC Zwolle), Brian Brobbey (RB Leipzig), Joshua Zirkzee (RSC Anderlecht), Anthony Musaba (sc Heerenveen) , Crysencio Summerville (Leeds United)

Vind jij het terecht dat Wouter Burger bij Jong Oranje is gehaald?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar. Vaak denken spelers dat ze er al zijn als ze een mooie transfer maken. Jammer dat hij de laatste stap naar het grote Oranje niet kan maken.

5 november 2021 om 13:15




Ik geloof gewoon niet dat Boadu de kantjes er zo erg vanaf heeft gelopen dat het een onwerkbare situatie is geworden. Heeft hem de vorige interlandperiode al gestraft door hem te laten banken, neem hem dan er nu gewoon weer bij en geef zn gozer vertrouwen en een tweede kans. Of is hij zo onprofessioneel?



5 november 2021 om 13:18

Vind het ook een vreemd verhaal en krijg elke keer de gedachte dat Looi zichzelf wel heel serieus neemt. Een goede gesprek moet toch afdoende kunnen zijn. Kan mij ook niet indenken dat Boadu zo onprofessioneel is. Zijn houding in het veld is soms wel wat lui maar dat is ook wel echt zijn type spel. Ken hem niet anders

5 november 2021 om 13:19

Klopt helemaal. En heeft meer toekomst voor eventueel oranje dan Redan en Zirkzee.

5 november 2021 om 13:20

De tweede kans had hij vorige keer dus al gekregen nadat hij daarvoor al de kantjes eraf liep/ weinig energie leverde. Het is geen romario die het verschil maakt op het hoogste niveau, het is een speler in ontwikkeling die dag in dag uit hard moet werken om het maximale te bereiken.

5 november 2021 om 13:25

Van de Looi vindt zichzelf wel heel belangrijk en maakt het voetbalspel veel te ingewikkeld. Desondanks kunnen wij de situatie als buitenstaander niet goed inschatten. Kan best dat Boadu weinig energie toont. Prima om dan een vervanger een kans te geven.

5 november 2021 om 13:50

@makallele - Kan wel lachen en tegelijk ook irriteren aan deze reacties over Van de Looi. Waar maak je uit dat hij zichzelf heel belangrijk vindt. Zelfde als de reactie van @jmaassen. Je volgt en kent de gast niet eens.

5 november 2021 om 14:49

Het is in ieder geval geen toptrainer zoals Foppe de haan was voor jong oranje.

5 november 2021 om 14:53

Ben het met FCGrun050 eens. Omdat het Van de Looi is zal het wel aan hem liggen en niet aan Boadu. Als je de kantjes ervan af loopt verdient degene achter hem in de pikorde gewoon de kans. Met alleen talent redt je het niet.

5 november 2021 om 15:25

Helemaal eens Fcgrun050. Komt bij dat ik Boadu destijds bij AZ al niet bijster hard vond werken. Zoals ook Stengs ging hij toch voornamelijk enkel uit van z'n talent leek het. Als het wat minder liep, dan heb ik niet vaak het gevoel gehad dat zowel Stengs als Boadu de kar gingen trekken. En waarom zo vdlooi in godsnaam zijn beste beschikbare spelers niet selecteren? Daar heeft ie ook alleen zichzelf maar mee.

Stengs? Of is die ondertussen al te oud geworden?

5 november 2021 om 12:57

Stengs wordt over anderhalve maand al 23 ja

5 november 2021 om 15:55

Bovendien bakt hij er weinig van in Frankrijk. Het is eigenlijk bijzonder dat hij nog een basisplaats heeft.

5 november 2021 om 16:31

Duidelijk is wel dat je Stengs niet volgt, verder is hij geblesseerd en te oud.

5 november 2021 om 19:38

Gewoon al 515 minuten gemaakt met slechts een goal als resultaat. Da's gewoon niet goed, hoe leuk je ook meedoet met het positiespel.

Lekker een transfer maken omdat je jezelf te goed vind voor de Eredivisie...
Man man man hebben die gasten dan niemand in de directe omgeving die aangeeft dat ze nog niet zo ver zijn?

5 november 2021 om 13:03

Hoe hij denkt dat hij te goed is voor de eredivisie is mij echt een raadsel. Er zijn echt tientallen spitsen in het amateurvoetbal met een betere balbehandeling en aanname.

5 november 2021 om 13:05

Ik snap wel dat hij weg wou bij AZ. Hij ontwikkelde zich daar nauwelijks meer de afgelopen jaren. Dan kan een overstap wel goed uitpakken. Maarja om dan naar Monaco te gaan...

5 november 2021 om 13:22

Ik vond hem niet echt uitgeleerd bij AZ. Hij heeft vorig jaar de eerste seizoenshelft geen pepernoot geraakt en is pas na dat gesprek met Kist pas redelijk aardig aan het spelen. Maar hij was bijvoorbeeld minder ver en minder dominant dan zijn voorganger Weghorst. En inderdaad, om dan naar Monaco te gaan is gewoon kwestie van zelfoverschatting. Je concurreert met twee van de betere spitsen in de Ligue 1: Volland en Ben Yedder. Waarbij beiden een aardige staat van dienst hebben in Spanje, Duitsland en Frankrijk. Dan kom je als inconsistente spits van de Eredivisie aanwandelen. En hij krijgt ook aardig wat speeltijd van Kovac. Betaalt op dit moment niet heel erg uit.

5 november 2021 om 13:26

Monaco is juist een prima club die talenten de tijd geeft zich te ontwikkelen. Dat kan daar mooi achter Ben Yedder en Volland.

5 november 2021 om 13:28

Vorig seizoen was de eerste seizoenshelft minder vanwege de naweeën van corona. Gesprek met Kist moet je ook niet overschatten, dat was leuk maar meer niet. En juist de aanwezigheid van Ben Yedder en Volland is goed voor hem. Hij ging echt niet uit van een basisplek en dat is hem ook zo geschetst. Hij mag rustig groeien en krijgt ondertussen voldoende minuten.

5 november 2021 om 13:42

@azalkmaar2 - Maar op een gegeven moment is de maat ook wel vol he. Ben Yedder en Volland kunnen nog een tijdje mee, en als je als spits zijnde maar 1 keer hebt gescoord in de EL tegen PSV en ook nog flinke missers op je voet hebt, weet ik niet zeker hoe lang je nog krediet krijgt. Geubbels en Pellegri hadden dezelfde status als Boadu, en beiden zijn nu verhuurd aan respectievelijk Nantes en Milan met een optie tot koop.

5 november 2021 om 14:57

Straks weer met hangende pootjes terug naar de Eredivisie….

Apart, het zijn geen top interlands, maar Boadu kan wel even wat zelfvertrouwen krijgen van Van de Looi. Heeft toch een prima staat van dienst voor Jong en ondanks dat hij uit vorm is, is hij wel verder dan Redan (blijf zijn cijfers voor de jeugdelftallen bijzonder vinden ten opzichte van wat hij nu laat zien bij Pec). Summerville is niet onterecht, maar had liever Unuvar, Regeer, Mijnans en/of Taabouni nog bij de selectie gezien. Voor de rest zie ik niet heel veel veranderingen die nodig zijn.

5 november 2021 om 13:03

Tja. Zoals Van Der Looi hem omschrijft heb ik het idee dat die de laatste twee periodes er maar een beetje rond stond te sloffen. Is dat echt zo? Nou dan geef ik Van der Looi groot gelijk.

5 november 2021 om 13:12

Boadu heeft sowieso een lakse houding bij Jong Oranje (had zich een keer verslapen volgens mij). Maar snap ik ook wel, zijn goeie vrienden Wijndal (1999) en Stengs zijn te oud voor Jong Oranje. En nu zit hij wel met een compleet nieuwe lichting ten opzichte van de lichting van het jeugd EK. Dus volgens mij heeft hij het niet naar zijn zin bij Jong Oranje en vindt hij zichzelf goed genoeg voor het grote Oranje. Maar als Van de Looi zijnde had hij best gewoon een gesprek aan kunnen gaan en zeggen dat dit ook een goeie podium is om zichzelf te laten zien. Dat had hij ook met Zeefuik gedaan. Die zag een transfer afketsen naar Keulen vanuit Groningen en had niet zoveel zin in Jong Oranje. Toen was hij ook het gesprek aangegaan en gezegd dat hij nog een jaartje kon blijven. Vervolgens heeft die een mooie transfer naar Hertha gekregen.

5 november 2021 om 13:20

"dus volgens mij heeft hij het niet naar zijn zin bij Jong Oranje en vindt hij zichzelf goed genoeg voor het grote Oranje"

als dit echt zijn houding zou zijn, dan zou ik als trainer ook het gesprek niet aan gaan. Dan komt er gewoon een kruisje achter zn naam.
Kom op zeg, die gast presteert al tijden niks.

5 november 2021 om 13:25

Is meer een vermoeden he. Is nergens op gebaseerd, maar jonge jongens kunnen altijd van mening veranderen. Om ze juist nu te laten vallen kan verkeerd uitpakken voor later.

5 november 2021 om 13:39

Nu te laten vallen? Hij loopt er schijnbaar al 2 periodes zo bij, dan heeft een 3e periode ook geen zin lijkt mij? Het is topsport hé, geen buurthuis. En waar haal jij precies vandaan dat Van der Looi geen gesprek met hem is aangegaan?

5 november 2021 om 13:47

@ducktaildo - Maar zijn staat van dienst voor Jong Oranje is goed (vorige interlandperiode misschien niet), hoezo heeft een derde periode geen zin dan? Tuurlijk is het topsport, maar het blijft een beloftenelftal. Waar ik het vandaan haal, is het feit dat Van de Looi nu twee keer heeft aangegeven dat de houding van Boadu best matig is. Lijkt mij een beetje dat hij nu de hoop heeft opgegeven en wat pit moet geven. Mits Boadu ook heeft aangekondigd zichzelf niet kan opladen voor Jong Oranje en geen zin heeft om vanuit Monaco naar Nederland te vliegen. Maar nogmaals, het zijn speculaties en nergens op gebaseerd. Dus geen idee waar je leest dat ik dit als echte waarheid verkoop.

5 november 2021 om 13:57

Als hij al 2 periodes erbij loopt alsof hij er geen zin in heeft, wat zou een 3e periode dan anders brengen? Zal die zich dan opeens wel kunnen opladen? Ik denk het persoonlijk niet, want anders had Van de Looi het wel geprobeerd. Als je er docu ziet van Jong Oranje is Van de Looi juist iemand die veel persoonlijke gesprekken heeft met zijn spelers.. 'maar als Van de Looi zijnde had hij best gewoon een gesprek aan kunnen gaan en zeggen dat dit ook een....' Hier breng jij het toch echt alsof dit dus niet heeft plaatsgevonden?

5 november 2021 om 13:39

Tsja, je hebt Zirkzee en Brobbey. Brobbey speelt dan misschien niet veel maar gooit er niet met de pet naar en heeft mijns inziens meer talent dan Boadu.

5 november 2021 om 13:49

Brobbey zit er ook net pas bij Jong Oranje. Boadu is sinds 2019 aangeschoven bij Jong Oranje. Daar is toch wat tijd overheen gegaan, met nog een debuut ondertussen gemaakt bij het grote Oranje. Dan is je instelling toch net iets anders.

5 november 2021 om 16:07

Klopt zeker bij Jong Oranje is het belangrijk dat je maatwerk levert. Het betreft jonge gasten die (vaak) net komen kijken en gewoon wat extra begeleiding nodig hebben. Zelfde als bijvoorbeeld destijds met Ihatarren toen besloot van der Looi hem (ook) niet op te roepen voor Jong terwijl hij net zijn basisplaats bij PSV kwijt was. Dat was een uitgelezen mogelijkheid om zo een jongen uit zijn omgeving te halen en vertrouwen te geven. Jong oranje draait om talent ontwikkeling en niet om kijk mij een daadkrachtige trainer zijn, Ik hoop voor Boadu dat hij bij Monaco veel aan spelen gaat toekomen, zodat o.a. v.d. Looi niet om hem heen kan. Brobbey speelt ook al nauwelijks en Zirkzee vind ik behoorlijk tegenvallen. Ook het middenveld is behoorlijk "karig" aangezien Timber een van de weinige is die basis speelt bij zijn club.

Gorter
Frimpong
Geertruida
Kasanwirjo
Rensch
Timber
Taylor
Ekkelenkamp
Summerville
Zirkzee
?? Redan

Jammer geen van Ewijk. Die vind ik toch beter dan Musaba. Maar misschien hebben ze achterin betere spelers dan voorin. Al kan je van Ewijk ook wel rechtsbuiten zetten volgens mij haha

5 november 2021 om 13:14

Tja, met Frimpong, Rensch en Geertruida heb je al drie goeie rechterverdedigers lopen. Zal een beetje overkill zijn om Van Ewijk dan ook mee te nemen.

5 november 2021 om 16:10

Rensch is tweebenig met een linke voorkeur voor links en Geertruida prefereert CV positie. Ik vermoed dan ook dat Rensch LB gaat spelen en Geertruida centraal staat. Echter zijn er al een hoop verdedigers opgeroepen en ontbreekt het aan buitenspelers en zelfs middenvelders. Wat dat betreft denk ik dat een Unuvar of Taabouni zeker niet had misstaan in deze selectie.

Ik ben geen fan van van Looi, maar een trainer roept in mijn ogen altijd zijn sterkste spelers op of diegene die er hard voor werken. Iedere trainer wil namelijk winnen. Boadu zal er dus wel echt weinig zin in hebben gehad de laatste tijd bij jong Oranje.

Mooi voor Summerville, toch jammer dat hij is vertrokken. Had al veel gespeeld denk ik. Maar voor hem valt de keuze niet slecht uit tot nu toe

Mist gewoon de basistechniek als hij die wel had gehad had hij vier keer geschoord tegen psv.

Wat een matige middenvelders hebben wij zeg... Geen enkele speler toekomstig oranje speler! (grote oranje)

Ik had persoonlijk Naci Unuvar wel verwacht als beloning voor zijn geweldige spel dit seizoen. Maar in een lager elftal kan hij uiteraard ook prima van waarde zijn.

Had graag Taabouni erbij gezien of Unuvar die ook redelijk constant presteert dit seizoen bij Jong...

Maar goed, je kan niet alles hebben hé.

Verder wel een matige uitleg van Erwin van Looi. Ambitie? Dat toont hij toch door naar AS Monaco te gaan en daar gewoon zijn minuten te maken??

Hij doelt dan waarschijnlijk op de vorige interlandperiode. Ja, ik snap dat je wel boos bent als je niet eens mag invallen met een speler als Redan voor je, met alle respect...

Is er nu echt geen betere trainer te verkrijgen voor ons opleidteam voor het grote Oranje? Erwin van Looi, mijn god.

Volgens mij staat grotendeels dezelfde tekst in dit artikel als in een artikel tijdens vorige interlandperiode. Oftewel: oud nieuws, hij trekt de lijn nu door betreft Myron.

Boadu en ook Stengs hadden gewoon eerst de stap naar de Nederlandse top moeten maken. Dan denk ik aan Feyenoord of PSV. Daar leer je in een nieuwe omgeving omgaan met echte druk ipv de semi vals gecreëerde druk die er zogenaamd heerst bij AZ.

5 november 2021 om 15:22

Ik had bij AZ al vaak het gevoel dat die twee het puur op talent wilden doen, zonder al te hard te willen vechten voor het team. Als het goed ging, waren ze top. Als het slecht ging, konden ze de kar niet trekken. Deze situatie bij Jong vind ik dan ook niet echt verrassend.

5 november 2021 om 15:43

Heldere uitleg, ik vind t alleen wel zonde deze jongen had/heeft iets aparts kon een echte killer worden 1 op 1

5 november 2021 om 15:53

Wel mee eens, een Koopmeiners had dit toch wat beter voor elkaar.

5 november 2021 om 15:57

Spelers als De Ligt, De Jong, Ziyech enzo waren echt top. Stengs en Boadu waren hooguit leuk. Twee jongens die zich niet of nauwelijks ontwikkeld hebben na hun eerste volledige seizoen in tegenstelling tot hun oud-ploeggenoot Koopmeiners die steeds beter begint te spelen bij Atalanta, in de basis dan wel te verstaan.

5 november 2021 om 16:57

Inderdaad, dat is ook wat ik bedoelde. Naar mijn mening zitten ze qua puur talent wel in dat rijtje (koopmeiners heeft zelfs minder talent denk ik), maar de jongens die je noemt lijken toch meer moeite te hebben gedaan om zichzelf door te ontwikkelen en te vechten voor hun team. Ziyech had daar bij Ajax wel wat tijd voor nodig, maar die heeft die stap wel gemaakt (en hoe). Ik hoop dat Boadu het licht nog gaat zien, want zoals Talentanalist opmerkt, het is wel een bijzondere speler die echt een killer zou kunnen worden.

Belerend zeg. Kies gewoon voor kwaliteit. Je bent bondscoach en je moet met de beste spelers de wedstrijd winnen. Als ie niet goed genoeg is dan selecteer je hem niet en dan zeg je dat. Als hij vorige keer niet zijn best deed, dan had je dat toen moeten managen, nu komt het een beetje gek over.

5 november 2021 om 16:59

Dat heeft ie toen toch ook gemanaged? Hij koos er namelijk voor om hem op de bank neer te zetten. Ik vind er weinig geks aan wat ik hier lees. Ik weet niet wat er zo belerend is aan een coach die vertelt wat de reden is, van het thuislaten van een (voormalig) vaste kracht in Jong Oranje.

5 november 2021 om 17:45

Ja, maar dan heeft het geen nieuwswaarde.

6 november 2021 om 22:46

Boadu niet bij de selectie van jong oranje is heeft geen nieuwswaarde? Sorry ik volg je niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren