Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland passeert Portugal nu al en heeft ‘virtueel’ goud in handen

Laatste update:

De opmars van Nederland op de coëfficiëntenranglijst begint absurde vormen aan te nemen. In recordtempo zijn de Nederlandse deelnemers erin geslaagd om Portugal in te halen op de stand die gaat gelden vanaf 1 juli 2022. Er is nog een lange weg te gaan, maar als die voorsprong ná het seizoen 2022/23 nog staat, dan verzekert Nederland zich van twee directe Champions League-tickets voor het seizoen 2024/25.

Het verhaal van de coëfficiëntenranglijst voor Nederland is (wellicht) bekend: het land staat nu zevende en moet naar minimaal plek zes voor twee directe Champions League-tickets. Dat is dit seizoen onmogelijk, omdat de achterstand op Portugal en Frankrijk simpelweg te groot is. Per 1 juli 2022 valt echter het voor Nederland dramatische seizoen 2017/18 weg (omdat de stand steeds over de laatste vijf seizoenen wordt berekend), en vanaf dat moment kunnen Portugal en Frankrijk definitief bedreigd worden. Op die ranglijst per 1 juli 2022 is Nederland deze week Portugal gepasseerd. De voorsprong bedraagt nu 0,2 punt, terwijl Frankrijk 1,3 punt boven Nederland staat.


De coëfficiëntenranglijst per 04-11-2021



LAND HUIDIGE SCORE SCORE PER 01/07/'22 ACTIEVE TEAMS
5. Frankrijk 50,415 (+2,332) 38,915 6/6
6. Portugal 47,049 (+0,833) 37,383 4/6
7. Nederland 40,500 (+2,400) 37,600 5/5
8. Oostenrijk 34,850 (+0,600) 25,100 4/5
9. Schotland 32,700 (+0,750) 28,700 2/5
10. Rusland 32,082 (+0,400) 19,482 3/5
11. Oekraïne 31,400 (+0,400) 23,400 3/5
12. Servië 29,375 (+0,250) 23,000 2/4
13. België 29,200 (+0,400) 26,600 4/5

Nederland sloeg deze week een gigantische klapper dankzij Ajax, dat zich met de overwinning tegen Borussia Dortmund (1-3) plaatste voor de laatste zestien van de Champions League. De Amsterdammers kregen twee punten voor de zege plus nog eens vijf (!) bonuspunten voor overwintering in het miljardenbal. Voor Nederland worden die zeven punten gedeeld door het aantal deelnemers: liefst 1,4 punt voor het land dus. Daar kwam dankzij de zeges van AZ (+0,4) en Feyenoord (+0,4) en het gelijkspel van PSV (+0,2) nog eens een vol punt bij: in totaal scoort Nederland deze speelronde dus liefst 2,4 punt. Portugal haalde slechts 0,8 punt binnen, terwijl Frankrijk 2,3 punt bijschreef.

De huidige stand geeft een enigszins vertekend beeld, omdat Ajax zijn bonuspunten al heeft bijgeschreven, en bijvoorbeeld de Portugese Champions League-deelnemers daar nog op wachten. Zo doen Sporting Portugal, Benfica en FC Porto in hun eigen groep nog volop mee om bij de eerste twee plekken te komen. Bovendien gaat Sporting Braga zeer waarschijnlijk verder in de Europa League. In dat toernooi krijgt groepswinnaar óók vijf bonuspunten, terwijl er voor de runner-up drie bonuspunten klaarliggen. De Portugezen zullen dus óók bonuspunten gaan krijgen en dan waarschijnlijk weer uitlopen. Frankrijk presteert dit seizoen overigens over de hele linie veel beter dan Portugal: zo plaatste Olympique Lyon zich als groepswinnaar in de Europa League en kreeg Frankrijk een vrachtlading aan punten binnen. Voorlopig is Portugal absoluut het richtpunt voor Nederland.

PSV staat er na het gelijkspel tegen AS Monaco (0-0) niet goed voor om die bonuspunten in zijn Europa League-poule nog binnen te halen, al zou het nog wel kunnen. Mochten de Eindhovenaren derde eindigen, dan gaat de ploeg van Roger Schmidt zonder bonuspunten verder in de Conference League. In het restant van dat toernooi kan PSV dan natuurlijk wel nog punten gaan halen. Nederland heeft in de Conference League sowieso nog volop kansen: in dat toernooi zijn drie bonuspunten te behalen voor groepswinst, en één punt voor de nummers twee. AZ en Feyenoord gaan die drie extra punten vrijwel zeker bijschrijven, terwijl het voor Vitesse erg lastig zal worden om de volgende ronde nog te halen.


Behaalde punten deze speelronde voor het land



LAND SCORE SCORE PER CLUB
Frankrijk +2,332 PSG +0,167 | Lille +0,333 | Lyon +1,166 | Rennes +0,333 | Marseille +0,167 | Monaco +0,167
Portugal +0,833 Sporting Portugal +0,333 | Benfica +0 | FC Porto +0,167 | Sporting Braga +0,333
Nederland +2,400 Ajax +1,4 | PSV +0,2 | AZ +0,4 | Feyenoord +0,4 | Vitesse +0
Oostenrijk +0,600 RB Salzburg +0 | Rapid Wien +0 | LASK +0,4 | Sturm Graz +0,2
Schotland +0,750 Rangers +0,25 | Celtic +0,5
Rusland +0,400 Zenit +0 | Lokomotiv Moskou +0,2 | Spartak Moskou +0,2
Oekraïne +0,400 Shakhtar Donetsk +0 | Dynamo Kiev +0 | Zorya Luhansk +0,4
Servië +0,250 Partizan Belgrado +0,25 | Rode Ster Belgrado +0
België +0,400 Club Brugge +0 | AA Gent +0,2 | Royal Antwerp +0 | KRC Genk +0,2


Welke plek is goed voor welke tickets?



PLEK CL-TICKETS EL-TICKETS COL-TICKETS
1 t/m 4 4 direct 2 direct 1 voorronde
5 2 direct, 1 voorronde 2 direct 1 voorronde
6 2 direct, 1 voorronde 1 direct 2 voorronde
7 t/m 10 1 direct, 1 voorronde 1 voorronde 2 voorronde
11 t/m 15 2 voorronde 1 voorronde 2 voorronde
16 t/m 50 1 voorronde 0 3 voorronde
51 t/m 55 1 voorronde 0 2 voorronde


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig goed nieuws

4 november 2021 om 23:16

Super geweldig goed nieuws

4 november 2021 om 23:18

Subliem super geweldig goed nieuws

4 november 2021 om 23:20

Fantastisch subliem super geweldig goed nieuws.

4 november 2021 om 23:24

Magnifiek fantastisch subliem super geweldig goed nieuws.

4 november 2021 om 23:24

Ultra fantastisch subliem super geweldig goed nieuws

4 november 2021 om 23:31

Buitengewoon ultra magnifiek fantastisch subliem super geweldig goed nieuws

4 november 2021 om 23:32

Mand

4 november 2021 om 23:40

Uhm. Zeeslag!

4 november 2021 om 23:58

Consy bedankt voor je brede steun altijd, voor alle clubs die Europees spelen! Dat waardeer ik altijd, mooi man! Toffe peer ben je. 🍻👍🏾

5 november 2021 om 08:40

Ik dans de horlepiep!! Jottum

5 november 2021 om 23:05

Goeie!

5 november 2021 om 00:55

Heerlijke campagne, zo jammer dat PSV geen punten heeft kunnen afsnoepen van Frankrijk, mocht deze trend zo door zetten is dit prachtig nieuws voor de eredivisie qua inkomsten.

5 november 2021 om 10:52

Dankzij dit goede puntenseizoen neemt Nederland afstand van alle landen die nu onder hun staan, dat is ook al heel belangrijk om de 7de plaats vast in handen te hebben.

Afstand zal nog groter worden door de bonus die AZ en Feijenoord nog halen.

Los van de bonuspunten hebben na 4 wedstrijden Ajax 12, AZ 10, Feijenoord 10, Vitesse 6 en PSV 5 punten gepakt.

Dit is voor Nederland ongekende weelde, gaat de goed kant op met het Nederlandse voetbal.

5 november 2021 om 17:53

Gelukkig heeft PSV in de voorronde nog heel veel gepakt haha!

5 november 2021 om 08:17

Dat is alleen maar goed nieuws voor de Nederlandse clubs voor de verdeling ticket

5 november 2021 om 09:43

Zelfs nog beter nieuws: dit artikel klopt niet: vanaf het seizoen 2023-2024 kunnen er al Nederlandse clubs actief zijn in de champions league met de Portugese tickets, want als dit zo doorgaat staan we eindvolgend seizoen boven ze.

5 november 2021 om 11:54

zullen we de 5 punten van AJAX nog maar even niet meerekenen , als benfica , Porto en Sporting doorgaan in de CL dan piepen we wel weer even anders, dan krijgen ze er in 1 klap 15/6 = 2.5 punt bij . en leuk hoor de superslechte score van 5 seizoenen terug nu al eraf halen maar dat gaat dus pas spelen als we ook het hele volgende seizoen boven Portugal blijven .

we zijn aardig op weg nu maar zijn er dus nog lang niet

de site van de uefa geeft een beter inzicht in de stand van zaken

5 november 2021 om 16:26

Precies. De prijzen worden aan de meet verdeeld, niet na 1/3 van de koers.
Ik heb zelfs al begrepen dat Ajax de CL halve finale al heeft bereikt. Iets van de nummers 1 tegen de nummers 2 in de groepsfase of zo.

Volgens dezelfde beredenering was Nederland Europees kampioen geworden in 2012, omdat ze onverdiend de WK finale hadden verloren. Zoiets. De woorden van Dirk Kuyt.

5 november 2021 om 16:29

Voor Psv ja… jammer dat club die er het minste voor heeft gedaan de afgelopen jaren, uiteindelijk het meest voor beloond wordt. Helaas is er in topsport haast nooit sprake van gerechtigheid.

5 november 2021 om 17:13

Aan de andere kant worden ze weer met hun neus op de feiten gedrukt dat ze niet zo goed zijn dan dat ze dachten. CL was te hoog gegrepen, 2 van de top3 Feyenoord en Ajax legde hun zwakheid bloot..

5 november 2021 om 17:43

Maar in 2024/25 startpremie van 70mio waar ze zelf weer geen flikker voor hebben gedaan. En zullen dan ook wel andere spelers kunnen halen.

6 november 2021 om 10:56



Eigenlijk hoop ik dan dat Feyenoord die 2e plek pakt, die kunnen wel een boost hebben na jaren ellende. Dat de competitie dan weer echt een grote 3/4 gaan meemaken. Maakt het weer wat interessanter en spannend gezien competitieverloop. Een wat bredere top is goed voor het Nederlandse voetbal.

Die Conference League is ook echt een goudmijn voor ons, heerlijke competitie.

4 november 2021 om 23:23

Is dat echt het geval aangezien andere landen ook extra punten scoren,streep dat elkaar niet weg?

4 november 2021 om 23:27

Nee want die hebben er maar 1 inzitten en wij 3 voor Nederland is dit perfect zo

4 november 2021 om 23:28

NL heeft 3 conference league clubs nu al en daar gaat PSV denk ik ook bij komen. Er is geen enkel land met 3 ploegen in die competitie. In de EL is het veel moeilijker om punten te pakken. En als je daar derde wordt krijg je geen bonuspunten, terwijl dat moeilijker is dan 2e te worden in een conference league poule. Dus nee dit jaar pakt NL echt een voordeeltje eruit.

4 november 2021 om 23:29

Volgens mij zie je aan dit artikel toch dat andere landen helemaal niet bovengemiddeld punten scoren? Nederland heeft relatief veel clubs in de Conference League waarbij AZ eigenlijk Europa League had moeten spelen. Het niveau van deze league is dusdanig dat Nederlandse ploegen vaak bovenliggende partij zijn. Daarbij zijn Nederlandse clubs ook echt een stuk beter dan enkele jaren geleden. In de Europa League speelt PSV dat eigenlijk Champions League had moeten spelen. En in de Champions League doet Ajax het natuurlijk absurd goed. We zouden zomaar sneller dan gedacht twee vaste Champions League plekken kunnen krijgen. Prachtig.

4 november 2021 om 23:30

Wel ten opzichte van bijvoorbeeld Portugal, die met 3 ploegen in de CL spelen. Dat is toch lastiger punten verzamelen, aangezien de overwinningen voor deze lijst net zoveel waard zijn.

4 november 2021 om 23:37

'waarbij eigenlijk' waarbij eigenlijk' ... Misschien horen ze gewoon thuis waar ze nu in spelen ipv 'waarbij eigenlijk' de Europa of de Champions League (az/psv)

4 november 2021 om 23:42

Je hebt toch aan de voorrondes kunnen zien dat het ook gewoon anders had kunnen zijn. Mij maakt het niet veel uit omdat er nu makkelijker punten pakken, maar PSV verdiende de Champions League ontzettend dit jaar.

5 november 2021 om 00:32

PSV heeft nu wat Ajax een aantal jaar geleden had, constant net niet. Nog een aantal spelertjes vasthouden voor een paar jaar en wat meer geluk hebben met de bruma's en romero's en ze kunnen echt wel wat betekenen in de CL

5 november 2021 om 01:35

Hoezo had PSV, die in de EL wsl niet gaan overleven, eigenlijk CL meoten spelen? Ze hebben zich niet gekwalificeerd, en laten toch ookal jaren in Europees verbad zien dat ze geen CL waardige ploeg zijn? Laat ze eerst maar eens kwartfinale halen van de EL, voordat ze beweren "cl had moeten te spelen"

5 november 2021 om 06:38

Hij bedoelt gewoon dat instromen in een toernooi dat lager is dan datgene waarvoor ze kwalificatie speelden. Los van het feit dat je het spelbeeld tegen Benfica waarschijnlijk vergeten bent.

5 november 2021 om 07:11

Het spelbeeld tegen Benfica thuis dan bedoel je. Want gisteren hoor ik toevallig ook vd Gijp nog zeggen dat PSV niet het geluk van Ajax had, omdat ze tegen Benfica 2x beter waren. Dat is toch echt onzin, want uit werd er terecht verloren in Portugal. En thuis spelen ze een hele poos tegen 10 man, en wordt er eigenlijk maar 1 echte serieuze kans gecreëerd. Dat ze een overwicht hadden die wedstrijd was niet meer dan logisch met 11 tegen 10. Voor de rest heeft PSV over 2 wedstrijden niet laten zien beter te zijn dan Benfica.

5 november 2021 om 08:20

1 serieuze kans is natuurlijk onzin. Kan me alleen al de kansen van Zahavi voor de geest halen, waarvan 1 voor open doel (die er normaal altijd ingaat) Dan waren ze er al geweest.

5 november 2021 om 08:34

Het spelbeeld? Je bedoeld dat Benfica 5 goals verschil had moeten maken en ze ook nog eens rood kregen vroeg in de wedstrijd? Dat spelbeeld bevestigd precies dat psv er nog niet hoort. Zoals Benfica zenit en Kiev er sowieso met thuishoren qua niveau. Vandaar dat het een verassing zou heten mocht het wel een keer overwinteren in de CL. Bij Ajax hield ik er rekening mee, gelukkige groep en een goed team met paar exceptionele kwaliteiten.

5 november 2021 om 08:36

2 keer beter? Welke westrijd keken mensen? Benfica ging er gewoon rustig in en won op 60% tot de rode kaart viel in de return, eigenlijk vooral na die rode kaart zag je dat psv gewoon een treetje lager is.

5 november 2021 om 08:40

Die voor open doel bedoelde ik ook. Die andere kansen waren toch niet zo mega? En met 1-0 waren ze er niet geweest, dan was het verlenging geworden.

5 november 2021 om 09:03

Lul een eind weg. Ajax heeft nu net zoveel keer overwintering behaald als PSV in de CL, dus die vlieger gaat niet echt op. PSV zat er vreselijk dichtbij, dus die opmerking snap ik wel. Jij hebt andere verwachtingen, of zeikt liever af, dat mag, maar is dus lulkoek

5 november 2021 om 11:23

@Silverfront je hebt een speciale kijk op de wedstrijden van PSV merk ik, ik waarschijnlijk ook weer de andere kant op, maar toch veel vrienden die voor Ajax zijn met dezelfde mening als ik. Over twee wedstrijden had PSV het meer verdiend ja om de CL te spelen, dat je die kans niet grijpt is helemaal aan PSV te wijten. Ik snap ook niet welke van de twee wedstrijden jij hebt gezien, waarvan in één Benfica verdiende te winnen? Misschien samenvattingen terug kijken. Myvision komt met een mooie, en vrij objectieve uitleg over hoe de situatie had kunnen lopen. Dat dit PSV er nu misschien uit ligt heeft natuurlijk ook met de vele blessures te maken (en kwaliteit tekort), waarschijnlijk hadden ze in CL ook niet overwinterd, maar daar gaat het nu minder om, eerst maar die centjes binnen harken.

5 november 2021 om 12:36

@myvision PSV verdiende het om zich te plaatsen, maar sindsdien spelen ze veel minder goed. Dus als ze met deze vorm de CL in waren gegaan, dan was het een slachting geworden.

Mooi nieuws, dit is beter en leuker voor het Nederlandse voetbal.

4 november 2021 om 23:24

Leuk dat men denkt dat Nederland inloopt maar dat is natuurlijk niet zo. Natuurlijk loopt het momenteel in. Dat is ook logisch omdat de Nederlandse teams allemaal op een lager niveau acteren. Stel nu heel hypothetisch dat alle drie de Portugeze clubs de CL uitvliegen en doorgaan in de EL. Dan heb je daar 4 teams in dat toernooi die elkaar nog niet kunnen treffen. Die gaan daar natuurlijk punten pakken als een tierelier. Overwintern ze de in de CL, wat sporting, porto en Benfica alle drie nog kunnen dan pakken ze daar een bak bonuspunten. De Portugese pakken het geld in de CL en de Punten in de EL. Terwijl er nog niet een Nederlandse club een tegenstander van Formaat is tegengekomen. Nouja, vitesse en psv maar die staan er dan ook direct niet goed voor. Voor nu even is het hosanna in Nederland. Maar na de winterstop zul je zien dat de Portugezen stugger zijn dan men denkt. Overigens verwacht ik na dit seizoen een aanpassing in het puntensysteem. Het is natuurlijk bizar dat een overwinning op Dortmund in de CL hetzelfde oplevert als een overwinning op Union Berlijn twee treetjes lager. Verwacht dat de Uefa dat wel gaat aanpassen.

4 november 2021 om 23:28

Dus de Portugese clubs zijn stugger dan wij denken, maar jij schaart de Portugese kampioen zelf niet onder een club van formaat?

4 november 2021 om 23:28

Noem je nou echt Tottenham als enige team van formaat en vergeet je Dortmund die een klasse beter is dan (dit) Tottenham? Zeer apart

4 november 2021 om 23:33

Matig verhaal. Nederlandse clubs zijn nog geen tegenstanders van formaat tegen gekomen? Toevallig gemist dat Ajax de kampioen van dat stugge Portugal finaal aan gort gespeeld heeft? Ook de tweeluik tegen een Duitse topploeg gemist? Feyenoord net gemist dat een stabiele Duitse ploeg weer verslagen heeft? Wat een negatief gedoe zeg.

4 november 2021 om 23:35

Sinds de FIFA er een stokje voor gestoken heeft dat spelersmakelaars hun spelers konden dumpen bij de zg Portugese topclubs is het bergafwaards gegaan. Deze makelaars verdiende goud met deze constructie terwijl de clubs met lege handen kwamen te staan.

4 november 2021 om 23:40

Az mag in deze ook genoemd worden die gewoon 2x zonder tegengoal wint van de kampioen uit Roemenië die ook dit jaar weer fier bovenaan staat.
Az uitgekleed als nooit tevoren en afgedankt door menig voetbalkenner.

4 november 2021 om 23:41

Ik denk dat ze dat niet gaan aanpassen, want dan ga je het verschil alleen maar groter maken tussen de grotere en kleinere landen. Kan je dit toernooi net zo goed weer opzoeken.

4 november 2021 om 23:43

Tinus dit is een grapje toch? Sarcasme is soms moeilijk te peilen door een scherm. Maar onze poule zou Jong AZ nog winnen!

4 november 2021 om 23:44

Zeker Tinus45, AZ doet dit alleen vrij regelmatig, pakt vaker punten voor Nederland en heb ze vaker ver zien komen. Dit jaar doet iedereen echt goed mee. Heel gaaf om te zien. Super blij met AZ, Vitesse, Feyenoord, PSV en natuurlijk Ajax.

4 november 2021 om 23:49

@janta. De financiën van de top 3 van Portugal zijn wel beter dan die van NL nog steeds. Anders systeem met tv-gelden verdeling.

4 november 2021 om 23:51

Het enthousiasme is inderdaad gebaseerd op de aanname dat dit zo blijft, maar jouw scepticisme is net zo goed gebaseerd op allerlei aannames. We weten het gewoon nog niet, dat is wel zo leuk aan voetbal. Wat we wel weten is dat we er op dit moment overheen zijn, daar mogen we best trots op zijn.

5 november 2021 om 05:54

Helemaal mee eens Berlijn staat gewoon 5de in Duitsland dan ben je geen koekebakker.dat is gewoon knap wat Feyenoord laat zien.we kunnen altijd wel negatief zijn maar laten we het eens omdraaien.feyenoord heeft veel punten gepakt voor Nederland laten we trots zijn.

5 november 2021 om 06:48

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben blij dat nederlandse clubs het goed doen en punten pakken maar wat ik wil aangeven is dat dit niet helemaal een eerlijk beeld schetst. Ajax staat wat mij betreft boven de Portugese ploegen, qua materiaal en qua prestaties. Maar na Ajax komt er uit Nederland gezien de prestaties een lange tijd niets. Fc Porto pakt punten in een poule waar atletico, Milan en Liverpool in spelen. Benfica kan gewoon door als het van Barcelona wint in de onderlinge confrontatie. En sporting doet leuk mee in een poule met Ajax en een matig Dortmund. Braga staat stijf bovenaan in de Europa league. Dat is andere koek dan onze Nederlandse clubs die het buiten Ajax tegen de lamme en de blinde laten zien, wat op hun manier knap is maar niet vergeleken moet worden met de ploegen op Championsleague Niveau. Misschien vinden mensen het niet leuk om te lezen maar ik ben wel degelijk van mening dat de Portugese puntenregen nog op gang moet komen. Er kunnen nu twee dingen gebeuren. Of de Portugese teams pakken de bonuspunten door te overwinteren in de CL. Of ze gaan goed punten pakken in de EL in de knock our fase. Dat laatste is wat ik Nederlandse ploegen, op Ajax zijnde na niet zie bewerkstelligen. Het is leuk om naar een tottenham te wijzen dat verslagen werd met een B elftal of een compleet uitgekleed elftal van Anderlecht. Maar reken er maar niet op dat andere ploegen met een b team komen als het er serieus om gaat. Psv is tot nu toe 5 wedstrijden een tegenstander van eenzelfde formaat tegen gekomen (Benfica 2 wedstrijden, sociedad 1 keer en Monaco 2 keer) en won er daar niet een keer van. Feyenoord en Az spelen ook in een vrij matige poule. Natuurlijk knap dat ze winnen maar zet Az en Feyenoord in de CL pouls waar porto en Benfica in spelen en ze halen die punten niet. Nogmaals begrijp ik de hosanna. Maar als het er straks echt om gaat dan zul je zien dat de Portugezen uiteindelijk verder zullen geraken dan de Nederlandse teams. Logisch natuurlijk ook als je 3 keer de CL gelden mag bijschrijven. Dan kun je teams opbouwen waar je ver mee kunt geraken ik de Europa League. Maar erg objectief vind ik het niet.

5 november 2021 om 06:55

Ewoud. Het is knap dat Ajax van sporting wint maar Ajax vertegenwoordigd niet enkel het Nederlandse voetbal hè? Dat Ajax beter is dan Sporting wil niet zeggen dat de overige 4 teams uit Nederland (Az, Feyenoord, Vitesse en PSV) dat ook zijn. Ik schat sporting, hoger in dan de andere vier uit Nederland. Je wijst nu enkel naar Ajax dat van sporting wint maar niet naar PSV dat van 10 man van Benfica verloor. Dat wil ik met mijn post aangeven. Als het er echt om draait zijn de Portugezen gewoon beter in het overleven van een Europese ronde dan de vaak naïeve Nederlandse ploegen.

5 november 2021 om 07:06

Myvision,

Ik heb nog geen seconde van al jou genoemde wedstrijden gemist en daarom kom ik tot deze conclusie. Wijzen naar prestaties van Ajax is leuk om je gelijk te halen maar Ajax vertegenwoordigd slechts 20 procent van het Nederlands voetbal. Er lopen ook nog mindere goden uit Nederland rond die Europees spelen. Dat Ajax genoemde ploegen voetballes geeft zegt niets over de onderlinge strijd met de Portugezen. Dat de beste ploeg van Nederland van de beste ploeg van Portugal wint is hastikke goed. Maar vermeld dan gelijk ik je post even dat Psv er kansloos af ging tegen Benfica uit datzelfde Portugal. Overall genomen heeft Portugal gewoon meer materiaal dan dat Nederland het heeft. Wijzen naar Feyenoord die winnen van Union is leuk maar als je de wedsrijd bekijkt kun je toch niet anders dan concluderen dat die club uit Berlijn uit een grote groep onbehouwen boeren bestaat zonder enig vorm van voetbal in de ploeg? Dat is toch gewoon andere koek dan dat de Portugese ploegen clubs als bayern, Barcelona, Milan, Ajax, Dortmund, atletico en Liverpool tegenkomen. Die Portugeze teams doen op dat niveau gewoon na 4 wedstrijden nog steeds mee in de CL. Wat ik wil aangeven is dat het behoorlijk vertekend omdat het niveau waarop de Nederlandse ploegen acteren een lichtjaar afstaan van dat van de Portugeze clubs. Dat de Nederlandse ploegen het leuk doen is heel leuk maar geeft naar mijn mening niet weer wat het daadwerkelijk toevoegt en in het Europees voetbal. Sterker nog. Vraag jezelf af of de Nederlandse ploegen mee zouden doen als ze op de posities van de Portugeze ploegen zouden zitten in de Champions League. Persoonlijk denk ik van niet namelijk. Dan blijft Ajax inderdaad over. Als enige ploeg.

5 november 2021 om 07:36

Ik begrijp je reactie na je aanvulling een stuk beter, en kan me daar ook wel in vinden. De Portugese ploegen zullen een (veel) langere adem hebben uiteindelijk.

5 november 2021 om 09:29

Nederland is ook wel erg afhankelijk van de punten van 1 team. Dat is het grote voordeel van Portugal.

5 november 2021 om 10:01

Nog niet zo lang geleden won Feyenoord van Porto en dat was onder Jaapie Stam

5 november 2021 om 10:17

@elninoo:
Ja, Portugal inhalen is moeilijk maar het hele verhaal van dat de Nederlandse clubs nog weinig tegenstanders van formaat zijn tegengekomen vind ik niet zo relevant. Ja, als Vitesse in een CL poel als die van Porto zou zitten dan zouden ze waarschijnlijk nul punten binnenhalen. Alleen spelen deze clubs op een lager niveau waar ze wel makkelijker punten kunnen binnenhalen. Om Portugal in te halen hoeven we niet 3 teams in de CL te hebben. Hoe meer Nederlandse clubs zich op CL niveau punten kunnen binnenhalen wordt pas relevant als er meer teams in de CL komen. En het klopt dat Portugal nog behoorlijk wat punten gaat binnenhalen door overwintering maar wat je niet moet vergeten is dat Portugal nog maar 4 van de 6 teams actief heeft in Europa. De teams die overwinteren in de CL zullen allemaal als tweede eindigen. De kans is groot dat ze een zeer sterke tegenstander loten en daardoor er gelijk uitvliegen. In de EL zullen ze verder komen maar kunnen ze ook gewoon pech hebben met de lotingen. Nederland gaat waarschijnlijk met vier ploegen overwinteren. drie hiervan zullen in de Conference league spelen en waarschijnlijk een voordelige loting hebben. Ik denk dat deze teams echt niet per se minder punten hoeven te pakken dat de Portugese teams in de EL.

5 november 2021 om 11:33

Z.92

Je verhaal bevestigd in principe precies wat ik vermoed. Stel nu dat jij helemaal gelijk krijgt en Nederland gaat Portugal voorbij. We krijgen Ajax, psv en Feyenoord om de Championsleague en az, in de Europa league. Vitesse en Utrecht spelen in de conference league. Hoe lang denk jij dat de plekken op die positie te handhaven zijn voor Nederland? De top in Portugal is gewoon breder dan die in Nederland.

Maar de punten voor Portugal moeten nog binnenstromen. Die halen ze niet in de CL. Daar halen ze het geld op. In de EL hebben ze gewoon 4 teams die behoorlijk ver kunnen komen. Ik dicht ze meer kansen toe dan de Nederlandse teams. Zowel nu als in de toekomst.

5 november 2021 om 12:43

Elninoo,

Er zit een kern(tje) van waarheid in, maar ook een hoog glas-half-leeg gehalte.

Ajax speelt gewoon CL en pakt 12 punten plus de bonus. Die heb je voor het gemak even niet genoemd. Ajax speelt op dit moment ook gewoon beter dan de Portugese clubs. Dus als er al een Portugese ploeg de volgende ronde haalt, dan moeten ze nog maar zien of ze evenveel punten pakken als Ajax.

En ja, het kan ook prima dat die Portugezen straks massaal in de EL of Conf league staan, maar wij zijn daar ook nog he? Wij gaan ook gewoon nog punten pakken.

Dus ja, het ziet er op dit moment wel degelijk heel goed uit. Het zou kunnen dat Portugal in de tweede helft wat terug gaat pakken, maar dat weten we helemaal nog niet zeker. Onze punten zijn binnen. Die van hun nog niet.

5 november 2021 om 15:25

@Joey toevallig voor ajax huh

5 november 2021 om 20:19

Vernon,

Zoals ik al in mijn vorige post aangeeft is Ajax alle Portugeze clubs momenteel voorbij. Voetballend is het beter dan de 4 Portugeze ploegen die nog in de running zijn. Helaas voor de ranglijst belichaamd Ajax maar voor slechts twintig procent het Nederlands voetbal. Maar na Ajax denk ik dat sporting, Benfica en porto toch wel beter zijn dan alle andere Nederlandse clubs. het is niet voor niks dat zelfs Braga hoger op de Europese ranglijst staat dan psv, Feyenoord en Az. Dat komt door de manier van voetbal maar in de eerst plaats door de prestaties.

Ik kan niet ontkennen dat het er niet goed uit ziet. Dat doe ik ook niet. Ik geef alleen aan dat het wel enigszins vertekenend is gezien de tegenstanders van beide landen. Dat een Feyenoord van een union Berlijn wint is keurig. Maar dat had een braga sporting, porto of Benfica ook wel gedaan. Daarom vraag ik mij af wat er gebeurd als de knock out fase begint. En dan ben ik geneigd te zeggen dat de Portugezen ons toch weer de baas zullen zijn met hun over mijn lijk mentaliteit waar ze altijd ver mee geraken. Iets dat Hollandse ploegen doorgaans vreemd is.

Dus ik wil niet meegaan in de polonaise waarin iedereen loopt. Het begin ziet overigens keurig uit maar de prestaties zijn wel op Ajax na tegen lamme en blinde tegenstanders. Nederland is niet beter gaan presteren. Er is een laag onder gekomen waar men wel in mee kan komen. Als je dan objectief kijkt kom je niet dichter bij Portugal. Wellicht op papier met puntjes in een kleinere competitie maar voetballend niet.

5 november 2021 om 09:45

Alle miljoenen die naar nl stromen zijn goed voor de competitie en de aantrekkingskracht van een competitie waarvan veel ploegen Europees spelen is groter. Het zijn kleine stapjes maar wel allemaal stapjes in de goede richting

Die conference league maakt het verschil. Wel zuur voor de fans vd Nederlandse clubs dat het, mocht het allemaal lukken, pas over 3 jaar in gaat… lange zit wel

4 november 2021 om 23:41

Kunnen wij mooi aan een goed elftal bouwen dat er straks staat als de "echte" centjes te verdienen zijn😉

5 november 2021 om 03:18

Om vervolgens met 2 gelijkspelletjes als laatste te eindigen in de CL poulefase 😩

5 november 2021 om 10:10

Tot dat je 2x verliest in de competitie van Ajax en hij word stilgelegd😉

5 november 2021 om 10:10

Dan moeten ze eerst ook volgend jaar zo presteren als dit jaar.

we zijn echt waanzinnig bezig als land dit seizoen. Hopelijk houden we het nu vast ook.

5 november 2021 om 12:45

Atlenico, acmilanajax wijst op iets dat nu gebeurt, en dat daadwerkelijk gebeurt. Sloten met punten, die we niet meer kwijt gaan raken.

Jij wijst als tegen"argument" op iets dat nog helemaal niet gebeurd is. Het is nu gewoon heel goed, zat ploegen in vorm, dus op dit moment gaat het inderdaad waanzinnig.

Maar stel Nederland pakt die zesde plek, zit de kampioen vd eredivisie dan volgend jaar al in pot 1 voor CL loting?

4 november 2021 om 23:21

Volgens mij is de kampioen voor volgend jaar verzekerd van pot 1, want Rusland zijn we voorbij. Dus het is heel gunstig om dit jaar kampioen te worden, zodat je in pot 1 zit. Wat jarenlang Zenit had.

4 november 2021 om 23:24

@voetbal4ever.
Nee pot 1 is de kampioen van de top 6 landen van de lendenranglijst, en de EL en CL winnaars.

4 november 2021 om 23:40

Echt ? Dan zit ik helemaal fout. Ik dacht altijd dat Rusland in pot 1 zat, omdat ook de winnaar van Cl een ploeg is die zichzelf al had gekwalificeerd via de eigen competitie. En dan schuifde die door naar Rusland.

4 november 2021 om 23:43

Als de CL en/of EL winnaar kampioen wordt in eigen land schuift dat ticket door naar het 7e (en eventueel 8e) land.

5 november 2021 om 07:18

@richardmas ook dat is fout. Als de CL winnaar zich in de eigen competitie al geplaatst heeft voor de CL, schuift dat ticket al door. Ze hoeven dus niet per se kampioen te worden. En aangezien de CL winnaar zich vrijwel altijd ook geplaatst heeft via de eigen competitie, schuift dat ticket bijna elk jaar door naar de nr 7. Iets waar Rusland inderdaad jarenlang van geprofiteerd heeft.

4 november 2021 om 23:22

Die zesde plek is virtueel voor de cyclus 2018-2013, en die bepaalt de ticketverdeling (en dus ook in welke pot wie zit) voor het seizoen 2024-2025. Dus nog 3 jaar wachten

4 november 2021 om 23:31

En als ajax dan tot die tijd met het startbewijs voor CL ervandoor gaat, dan zie ik t somber in voor de rest van nederland. Die zijn dan 10 lichtjaren verder. Dan hopen dat nederland daadwerkelijk 2 tickets heeft over 3 jaar. Anders zijn de vooruitzichten nog somberder.

5 november 2021 om 01:10

Als je ziet hoe Ajax de laatste jaren in Europa presteert is het juist te hopen dat zij de komende jaren dat directe Champions League ticket behouden. Niet lullig bedoeld of zo, maar ik zie PSV, AZ, Feyenoord of Vitesse bij lange na niet doen wat Ajax in de Champions League doet. Als je een van die teams nu de CL in stuurt, gaan er kostbare coëfficiënt-punten verloren.

En ja, dat betekent voor de Eredivisie wel dat Ajax de komende jaren financieel wat uitloopt. Maar zodra dat tweede ticket dan binnen is, kan PSV (bijvoorbeeld) met goede prestaties dat gat op eigen kracht verkleinen. Net zoals Ajax dat nu doet met de (sub)top van Europa.

5 november 2021 om 05:58

Helemaal mee eens op Ajax na heeft niemand wat tezoeken in de CL en kost dat alleen maar punten.

5 november 2021 om 10:14

Dan sla je het jaar 23/24 over? We zitten nu in het jaar 21/22, dan 22/23, dan 23/24 en dan pas 24/25. Dan kunnen we nog lang wachten.

5 november 2021 om 10:21

@atlenico:
Dus alleen Bayern, Chelsea, Liverpool en Real hebben wat te zoeken in de CL? Want dat zijn de enige teams die de afgelopen jaren de CL hebben gewonnen. En dan vergeten we nog het woordje vaak. Want als je de afgelopen jaren meerdere keren de CL moet winnen om er wat te zoeken te hebben dan valt alleen Real onder deze categorie.

5 november 2021 om 20:00

My god wat een onwaarschijnlijke negatieveling ben jij zeg. Ajax heeft in de laatste jaren de halve finale gehaald, met prachtig voetbal. Daarna twee jaar heel competitief geweest en deels door pech de volgende ronde gemist. En dit jaar met 12 uit 4 glansrijk door. Je bent echt van het padje af als je denkt dat ze hier dan “niks te zoeken” hebben. In jouw hoofd bestaat de CL zeker alleen uit City, Liverpool, PSG en Bayern?

5 november 2021 om 20:04

My god wat een onwaarschijnlijke negatieveling ben jij zeg. Ajax heeft in de laatste jaren de halve finale gehaald, met prachtig voetbal. Daarna twee jaar heel competitief geweest en deels door pech de volgende ronde gemist. En dit jaar met 12 uit 4 glansrijk door. Je bent echt van het padje af als je denkt dat ze hier dan “niks te zoeken” hebben. In jouw hoofd bestaat de CL zeker alleen uit City, Liverpool, PSG en Bayern?

4 november 2021 om 23:22

Ja vroeg ik me eigenlijk ook af....kan dat niet sneller? Als ze dit seizoen het onmogelijke presteren

5 november 2021 om 16:09

Het kan volgens mij voor volgend seizoen alleen als PSV de Europa league wint of als Ajax de Champions league wint maar geen landskampioen wordt.
Sterker in het one in a million (of nog iets meer) geval dat zowel Ajax als PSV Europees kampioen maar geen landskampioen worden hebben we zelfs recht op 3 directe plaatsen.

4 november 2021 om 23:26

Nee. Die zijn weggelegd voor de grote landen als Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk. Lille dat mijlenver Achter Ajax staat werd in pot 1 geplaatst.

4 november 2021 om 23:35

Als Ajax gewoon de CL wint zit het in pot 1😉 Of als PSV de EL wint, dan hebben die ook sowieso CL voetbal. CL bedoel ik hier Champions League.

5 november 2021 om 10:03

Gevalletje verkeerde been uit bed gestapt

5 november 2021 om 12:50

@atlenico, natuurlijk gaat Ajax niet "gewoon" de CL winnen, die kans is extreem klein. Maar 3 jaar geleden zei iedereen dat het helemaal niet kon. En toen liet Ajax zien dat dat niet waar is. Dit seizoen staat er ook weer een geweldige ploeg. Dus de kans is er altijd, we moeten echt af van dit soort uitspraken, dat Ajax nooit kan winnen. Dat kunnen ze wel. Alleen is de kans niet groot.

5 november 2021 om 12:49

@AFC we staan nog 6,5 punt achter portugal, dus dat gaat niet gebeuren. Maar stel dat; er zit een jaar vertraging in. Wij weten zodoende nu al wie op welke plek in onze competitie recht heeft op een plek. Anders weet je dat pas in april/mei, dat zou extreem laat zijn om dat allemaal netjes te regelen. Er zit dus een jaar vertraging in, dus als we dit jaar Portugal al achter ons laten, dan zitten we in 2022 met 2 ploegen in de CL. Als het een jaar langer duurt, zoals het er nu naar uit ziet, dan zitten we in 2023 met 2 ploegen in de CL. Op dat laatste punt klopt het artikel niet helemaal.



Geweldig. Al gaat Portugal ook nog bonuspunten in de CL pakken en zelfs als dat niet lukt kunnen Benfica, Sporting en Porto als nr. 3 in de EL hoge ogen gooien. Die spelen in dat geval (3e plek CL) ook nog eens 2 extra wedstrijden voordat ze in die KO-fase van de EL komen, tegen de nr. 2 van een EL poule. Het is echt geweldig wat Nederland doet, maar de weg is nog heel, heel lang.

Edit: @VZ, zal ik anders een artikel schrijven over hoe dit hele systeem in elkaar zit? Na elke Europese speelronde is er veel onduidelijkheid over voornamelijk wat dat virtuele nou inhoudt (namelijk de cyclus 2018-2023, dus volgend seizoen moeten we die voorsprong behouden), voor wanneer dat telt (niet het eerste seizoen na de cyclus, maar die erna, anders weet je na het Europese seizoen pas wat je beloning is. Dus stel(!!) dat dit seizoen zou bepalen hoeveel tickets Nederland krijgt, dan kan het zijn dat als PSV tweede wordt dat ze direct de CL in gaan of voorronde spelen, afhankelijk wat bijvoorbeeld een Ajax doet in de CL finale). Maar dat is niet het geval, wij wisten voor dit seizoen al dat de kampioen van dit seizoen de CL groepsfase speelt en de nummer 2 dus voorronde.

4 november 2021 om 23:26

Zeker als jouw club zo blijft presteren in Europa. Dat is qua prestaties echt de zwakke broeder. Nooit positieve verrassingen, vaak net tekort komen om een beter resultaat te boeken dan ze doen. En dat kan wel eens, maar het spel en de strijdlust zijn ook om te huilen. Kijk wat een Vitesse met minder materiaal laat zien tegen een beter team dan Monaco... Die gingen ervoor en hadden een ingespeeld systeem waardoor ze erg dominant konden spelen. PSV is gewoon los zand en een pasgeboren lammetje qua strijdlust. Zo zonde gewoon!

4 november 2021 om 23:31

Makkelijk scoren.
Vergeet er anders ook bij te vermelden dat Tottenham met een B-team speelde, de competitie totaal niet serieus neemt en PSV gigantisch veel blessures heeft. Tel daarbij op dat het andere team in de poule van PSV de koploper van Spanje is.

4 november 2021 om 23:31

Ja ik weet het kerel, kan hier niet zoveel op antwoorden haha. Je verwijt het mij nog net niet persoonlijk. Je snapt dat ik het zelf als fan nog net iets k*tter vind dan jij neem ik aan. PSV heeft elke wedstrijd op een of andere manier (kansen missen, rare fouten, blessures) wel pech gehad maar zo vaak niet thuis geven is geen toeval inderdaad. Maar het seizoen is nog lang, en als we derde worden spelen we nog steeds Europees na de winter.

4 november 2021 om 23:34

Nooit positieve verrassingen? Vandaag een punt gepakt met een extreem matig elftal en een leger geblesseerden in een zware uitwedstrijd. En nog is het niet goed genoeg. Mensen zoals jij zijn gewoon niet realistisch.

4 november 2021 om 23:54

@wamiown: misschien nog eens goed kijken: Tottenham speelde met het A-team.

4 november 2021 om 23:56

En Vitesse heeft verloren.
"kijk wat een Vitesse met minder materiaal laat zien tegen een beter team dan Monaco... "
Ik ga ervan uit dat hij hiermee doelt op de overwinning, want ondanks dat Vitesse aardig speelde, hebben ze niet gewonnen cq. ze hebben niets zo bijster veel laten zien.
Daarnaast moeten we niet doen alsof Tottenham een wereldteam heeft, staan niet voor niets tiende in Engeland.

5 november 2021 om 00:28

Al was het de nummer laatst van Frankrijk, met Mwene en Bruma als wingers forceer je toch niets.

5 november 2021 om 00:33

@Yamiowm, vandaag verloor Vitesse met 3-2 van het eerste elftal van Tottenham. Vorige keer wonnen ze van een elftal met ruwweg dezelfde transferwaarde als het eerste van Monaco. PSV levert gewoon in Europa een wanprestatie en het is in NL steeds kantje boord.

5 november 2021 om 01:14

@yamiown; Scorebordjournalistiek. Als je de wedstrijd hebt gezien, weet je dat Vitesse enorm veel strijd heeft geleverd en het Spurs aardig moeilijk heeft gemaakt. Dat is, ongeacht de uitslag, meer dan "niet zo bijster veel laten zien".
Vitesse had vandaag de pech dat ze een matige scheidsrechter toegewezen kregen. Met een beetje kwaliteit in het arbiterskorps hadden ze een pingel mee gekregen en was Schubert er niet met rood weggestuurd.

5 november 2021 om 07:22

Als we een 0-0 bij Monaco al gaan tellen als positieve verrassing, dan kunnen we inderdaad ons verwachtingspatroon van PSV flink naar beneden bijstellen. Mijn god zeg. Ja PSV had een aantal geblesseerden, maar laten we niet vergeten dat Monaco 10e staat in Frankrijk, en gisteren ook bewust hun sterspeler Ben Yedder op de bank laat beginnen. Thuis werd er niet een beetje, maar gewoon extreem onnodig verloren van dit Monaco, dus ja we kunnen wel concluderen dat PSV in Europa nog steeds zwaar teleur stelt.

5 november 2021 om 08:20

Ah als jij oprecht verwacht dat PSV wint in Monaco kan het inderdaad geen kwaad om je verwachtingspatroon eens bij te stellen. Kijk voor de grap eens wie er gisteren op het veld stonden. Buiten Sangare zou niemand in de basis staan bij Monaco, of zelfs op de bank zitten (Monaco heeft een grotere selectiewaarde dan Ajax en eentje die twee keer zo hoog is als die van PSV). Een punt is een geweldig resultaat voor ditPSV, gewoon knap gedaan

5 november 2021 om 08:43

@davilla, Monaco wist dit seizoen 5x te winnen in eigen competitie, allen tegen ploegen die onder hun staan. Dus allen ploegen uit het rechterrijtje. Laten we niet doen alsof Monaco PSG is aub. Ik heb beide wedstrijden gezien van PSV, van dit Monaco hoef je echt niet bang te worden.

5 november 2021 om 08:51

Monaco zou in de Eredivisie gewoon meedoen om het kampioenschap en PSV zou in de Ligue 1 ook niet verder komen dan de middenmoot. Dat is de trieste realiteit

5 november 2021 om 10:04

Gelukkig doet Atletico het fantastisch of niet?

5 november 2021 om 10:06

Ik heb nog nooit zo'n zure reactie gezien als deze, echt niet. Gefeliciteerd.

5 november 2021 om 12:53

Dat is dus niet de realiteit, dat verzin jij, en je probeert er een feit van te maken. Waarom? Op basis van de naam? Die naam is oud. Het gaat om wat er nu staat, en die ploeg is gewoon niet goed. PSV was gisteren ook niet goed, ik heb een deel gezien en het zag er echt niet uit. PSV is aan het begin van het seizoen goed geweest, als ze die vorm hadden gehad, hadden ze makkelijk gewonnen.

5 november 2021 om 12:56

atlenico, jouw club verliest ook van kleinere clubs, Real verloor van Sheriff, bijna alle grote clubs laten punten liggen. En AJax niet, en speelt ook nog een mooi dominant spel. Als dat niet voldoende is voor jou om iets positiefs uit te halen, dan zegt dat iets over jou. Ik wens je nog veel plezier in je leven, wellicht is het moeilijk te vinden zo.

5 november 2021 om 08:10

@justin

Natuurlijk vind jij het geweldig, als wij plek stijgen, dan grootste kans dat jouw club meest profiteert.
Zag je gisteren Feyenoord en Vitesse bikkelen, en wie gaat er vandoor met pot goud....ondanks het matig presteren

Geintje, het is gewoon goed wat we doen. Mocht PSV 3e worden, hoop ik echt dat zij vol gaan in de Conference league en voor winst gaan.

Hopelijk halen AZ, Feyenoord en PSV minimaal kwart finales. Liefst natuurlijk NL finale

5 november 2021 om 10:08

Hahaha. Ik hoop verder van harte met je mee. Het is gewoon een enorm leuk Europees seizoen. Heb genoten van Vitesse Anderlecht, Vitesse- Tottenham (uit en thuis), alle wedstrijden van Ajax. Feyenoord als ze thuis spelen is ook altijd leuk, daar nog tegen Drita bijgeweest. En bij PSV tegen Galatasaray/Midtjyland en Monaco aanwezig geweest. Normaal gesproken pakte de Nederlandse clubs echt de helft van het aantal overwinningen van wat we nu doen, dus elke keer krijg je precies waar je voor kijkt/komt!

Dit is echt goed nieuws, zie Ajax, Feyenoord en Az nog wel punten bij elkaar halen.
Hoop dat psv en vitesse zich nog kunnen kwalificeren om door te gaan.
Zou mooi zijn 5de of 6de, 2 rechtstreeks CL en 1 voorronde CL.

4 november 2021 om 23:27

PSV gaat sws overwinteren in Europa. Is het niet in de EL dan zeker in de Conference League

4 november 2021 om 23:28

Heb dan liever de EL want krijg je meer punten voor.

4 november 2021 om 23:34

EL en Conference League leveren hetzelfde aantal punten op.

4 november 2021 om 23:39

@mitchajax020 Begrijp me niet verkeerd. Ik heb ook veel liever de EL. Al is het alleen maar om op een hoger niveau te spelen. Vandaag was zeker niet best, en wil ook niet met excuses beginnen, maar het is ook zeker niet makkelijk als je 5 potentiële basisspelers moet missen

5 november 2021 om 00:02

Ik denk dat hij de bonuspunten bedoeld, die zijn er wel meer in de EL (en terecht natuurlijk).

Zo fijn die 3 Europese competities...
Meer weerstand en meer kansen

5 november 2021 om 08:12

@jeron

"meer weerstand en meer kansen"

Hier gaat het natuurlijk vooral om. De weerstand die de clubs leren. Ik heb de wedstrijd van Vitesse niet gezien, maar als ik lees dat zij gebikkeld en strijd geleverd hebben tegen een A ploeg, dan is dat echt goed voor de club. Hier leren de spelers van.

Ook een Feyenoord heeft veel strijd geleverd en AZ gaat zeer goed om met hun favorieten rol.

Ben oprecht benieuwd naar wat de Portugezen over ons schrijven; best wel knap voor een micky mouse competitie
Misschien iemand die actief is in Portugese voetbalfora?

4 november 2021 om 23:40

Portugal heeft nog veel minder inwoners, dus eigenlijk is hun prestatie nog knapper.

4 november 2021 om 23:54

Op Reddit zijn meeste Portugezen vrij positief.
Het punten van het doorbekeren zijn bij Ajax er al bij geteld, terwijl Portugese teams nog kans hebben om door te gaan en die extra punten te pakken.
Maar goed dat is een greep uit zo'n 20 reacties.

5 november 2021 om 00:53

20 reacties op reddit zijn inderdaad totaal geen peiling van wat er werkelijk speelt..

5 november 2021 om 06:05

Maar de bonus punten die AZ en Feyenoord nog krijgt totaal zes zijn er ook nog niet bij getelt.en wie weet PSV als ze nog tweede kunnen worden.

5 november 2021 om 08:18

Ajacied34

Die maken zich waarschijnlijk niet druk hoor.

Porto is een stugge ploeg die meestal kwart finales haalt van de CL. Dus die gaat nog punten halen.

Benfica ook zeer stugge ploeg. Gaan met Barca uitvechten wie 2e wordt. Als Benfica naar EL gaat, zijn zij gewoon een van de grote favorieten voor de winst.

Sportig heeft draai gevonden en gaan ook met Dortmund uitvechten wie 2e wordt. Ook hier geldt, gaan zij naar EL, een van de kanshebbers.

Braga de zwakke broeder doet het ook gewoon goed.

Onze nummer 2, doet het helaas zwak. Die had sowieso CL moeten spelen. Nu wordt EL doorkomen ook moeilijk. Hopelijk maken zij het goed in de Conference league.

Zou wat zijn zeg als we weer een seizoen gaan meemaken met 3 Nederlandse clubs in de CL.
Dacht dat dat nooit meer mogelijk zou zijn.

Wie ooit op het idee is gekomen de conference league evenveel punten als EL te laten opbrengen mag Nederland echt bedanken. Portugal zie ik wel NL terug inhalen. Maar dan nog fantastisch seizoen. Kun je niet zeggen van ons Belgen... Nl heeft dit seizoen al het geluk.

4 november 2021 om 23:32

Ik heb het al vaker geroepen maar ik begrijp niet dat mensen dit blijven roepen. Op de eerste plaats is het niet zo want in de CL en EL zijn bonuspunten te behalen. Ten tweede is het niet raar omdat anders de toplanden nog verder uitlopen op de rest en verschuivingen binnen de ranglijst en dus als competitie veel lastiger zijn te behalen. Dit bevordert alleen maar competitie. Daarnaast is het relatief gezien ook logisch want voor vitesse is het heel knap om van tottenham te winnen terwijl dat voor bayern bijvoorbeeld niet is.

4 november 2021 om 23:37



Wel evenveel punten per wedstrijdresultaat, en dat is wel echt gewoon veel. PSV heeft 8.5 coã«fficiã«ntpunten en AZ 8.0 coã«fficiã«ntpunten bijgedragen. Moet je eens even kijken tegen wie AZ speelt, dat zijn de lamme en de blinde. Die bonuspunten van de CL zijn er wel veel met 4, maar dan moet je bij de beste 16 van Europa horen.

4 november 2021 om 23:40

Als je de conference league poule wint dan krijg je ook gewoon 2 bonuspunten. En als je 2e wordt krijg je er eentje. In de EL is dit het dubbele. Dat verschil is gewoon te klein. Er horen helemaal geen bonuspunten te zijn in de conference league, pas vanaf de kwartfinale wellicht. In de CL krijg je er ook maar 5 als je overwintert, dat is super zeldzaam voor Nederlandse ploegen. In de conference league moeten gewoon voorrondepunten gehanteerd worden, en geen bonuspunten. Dus de helft van wat het nu allemaal waard is. Dit is gewoon krom.

Nou, zet de timer maar aan. Want dit moet je nu 1.5 jaar volhouden. Er komen nog heel wat bonussen aan voor de Franse ploegen. En met een beetje pech overwinteren er 2/3 Portugese clubs. Dan ben je weer terug op 7. Maar die conference league maakt het totaal oneerlijk natuurlijk. Moet de uefa maar eens naar kijken. We maken er wel heel goed 'misbruik' van, dat weer wel. Kijken of dit de norm is of dat het een opvlieging is. Wel leuk dat punten tellen met 5 ploegen, je raakt de tel kwijt af en toe. Vroeger was dat wel anders.

4 november 2021 om 23:33

Klopt man, de kans is gewoon heel klein dat we dit 1.5 jaar vasthouden maar aan de andere kant zijn we nu gewoon het best presterende land van Europa. Het moet wel meezitten, het liefst dat de Portugese ploegen meteen worden uitgeschakeld nadat ze instromen in de Europa League.

4 november 2021 om 23:37

Klopt, ik denk zelf dat Benfica 2e gaat worden en Barca daarmee naar de EL stuurt terwijl Porto en Sporting derde gaan worden. Die krijgen dan een nummer 2 uit de EL, daar staat een Sociedad bijvoorbeeld, bliksemuitschakeling zou goed uitkomen dan. Als ze alle drie naar de EL gaan krijgen ze de 5 punten bonus niet maar die kunnen zomaar een kwartfinale halen dan, hier en daar kan je daar ook een extra puntje krijgen. Dus het wordt echt een lange zit. AZ en Feyenoord zijn al door dus die zullen zelf ook kwartfinales moeten halen om gelijke tred te houden. En Ajax spreekt voor zich, maar dat wordt afwachten met de loting met name.

4 november 2021 om 23:44

@hakimziyach22. Het is ook een veel te lange periode om iets nuttigs over te zeggen, maar het is wel bizar leuk om de Nederlandse ploegen te volgen dit jaar. 24 Europese wedstrijden gewonnen dit seizoen (6 gelijk, 8 verloren) en het is begin November. Ajax dat voor het eerst 4/4 duels duels wint in de CL, Feyenoord dat de meeste Europese overwinningen ooit(!!) in een seizoen pakt, en Vitesse dat de ultieme vechtploeg blijkt. Die zijn al vanaf de wedstrijden tegen Anderlecht bezig te verrassen. AZ is iets minder sterk, en heeft vooral zwakke tegenstanders en PSV valt ook tegen. Maar het is gewoon fantastisch als je kijkt waar 'we' vandaan zijn gekomen.

Het belangrijkste is denk ik hoe we er volgend seizoen voorstaan: Ajax heb ik wel vertrouwen in dat ze er weer staan. PSV staat 2 belangrijke transferperiodes te wachten, en een beslissing over Schmidt. AZ heeft veel te weinig kwaliteit ingekocht dus die moeten ook een stap zetten. Voor Feyenoord is het vanwege de financiën ook maar afwachten, als een Sinisterra daar vertrekt, kunnen ze dat opvangen?

4 november 2021 om 23:49

Porto hoeft (eigenlijk) alleen de laatste wedstrijd thuis te winnen tegen directe concurrent Atletico om door te gaan.

4 november 2021 om 23:52

Wat ik zelf gewoon hoop en verwacht is dat elke ploeg in de hoogst haalbare competitie speelt komend jaar. Wie er ook 2e wordt, probeer dat CL ticket gewoon te halen, ook al is de EL makkelijker. En als je EL voorrondes hebt, plaats je dan gewoon daar in plaats van dat je die ook half expres verliest. Van de 4 cruciale voorronde wedstrijden (PSV-Benfica, AZ-Celtic, Feyenoord-Elfsborg en Vitesse-Anderlecht) zijn er 2 goed gegaan en 2 compleet fout. Dus zo hosanna is het helemaal niet. Onze bondscoach legde dat ook goed uit. Als er 2 CL ploegen zijn of 1 CL ploeg en 2 EL ploegen, kun je spreken van een opwaartse trend. Nu is het idd leuk punten sprokkelen en dat gaat nog wel even door, maar ik denk niet dat de Eredivisie nu opeens beter is dan de Portugese door dit seizoentje.

5 november 2021 om 06:13

Dat ligt eraan natuurlijk wat je krijgt voor zo een speler.hij speelt niet in Amsterdam dus 15m lijkt mij max.maar ze hebben laten zien dit seizoen met weinig geld een leuke ploeg bij elkaar te zetten die ook nog eens een hoog niveau kan halen en zomaar ver kan komen.we moeten Feyenoord tijd geven de weg is in geslagen.

5 november 2021 om 08:13

Maar ik zie Porto nog niet makkelijk van Atletico winnen thuis.

5 november 2021 om 08:44

Weet niet of je Porto hebt gezien dit jaar, maar dat is zeker niet uitgesloten.

PSV heeft dus straks recht op dat 2e Nederlandse Champions League ticket dankzij alle andere Nederlandse clubs want zelf draagt het niks bij.

4 november 2021 om 23:48

Ze hebben nog helemaal nergens recht op zolang ze niet 2e worden.

4 november 2021 om 23:52

Of 1e 😉 Buiten Ajax is er overigens geen enkel Nederlands team dat de afgelopen jaren meer heeft bijgedragen dan PSV, staan ook gewoon 2e op de Nederlandse coefficientenranking. Nee, veel is het niet, maar "alle andere" Nederlandse clubs doen het zeker niet beter in tegenstelling tot wat Meneertje972 beweert.

5 november 2021 om 00:08

Exact. Wij hebben zelf jarenlang de punten verkloot voor het Nederlands voetbal. Het werd wel weer eens tijd dat wij ons steentje gingen bijdragen.

5 november 2021 om 06:57

Meneertje heeft het wel opvallend vaak op PSV gemund lijkt t. Staan gewoon 2e op de Nederlandse coefficientenlijst wat Davilla zegt. Blijf wel staan dat PSV ondermaats gepresteerd heeft tegen Monaco.

5 november 2021 om 06:14

Ze hebben nergens recht op als Utrecht tweede wordt noem maar een club hebben die daar recht op.waarom zou PSV recht hebben op dat ticket

Ge-wel-dige prestaties van de Nederlandse clubs. Het zou toch heerlijk zijn om jaar in, jaar uit elke dinsdag en woensdag van NL clubs in de Champions League te kunnen genieten?

5 november 2021 om 08:23

@kelvinho

Zeker geweldig. Beter dan die frusterende jaren dat het gewoon genant werd hoe de ploegen uitgeschakeld werden door semi-amateurs uit Luxemburg ofzo.

Wat we nu nodig hebben, is een sterkere top en subtop.

PSV en Feyenoord moeten nog wat stappen zetten. Contstanter en meer kwaliteit (ook in breedte).

En clubs als AZ, Vitesse, FC Utrecht en hopelijk weer een Twente moeten ook extra stappen zetten. Goede spelers langer behouden, ervaring, meer kwaliteit, minder naief zijn, paar sluipmoordenaars erbij, over-mijn-lijk mentaliteit en vooral fysiek sterker zijn.

Die periode dat Twente meedraaide, hadden echt geweldige voetbalers. Speelden gewoon zeer goed tegen clubs als Schalke (die toen top BL waren).

Nederland moest ergens beginnen met in de breedte in Europa te presteren en dat lukt dit seizoen heel aardig. Voor komende seizoenen wordt het de uitdaging om met steeds meer ploegen op een hoger niveau te presteren. Maar voor nu is het ook weleens lekker om te zien dat de Nederlandse ploegen succesvol kunnen zijn. Dit komt de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal alleen ten goede.

Tsja lang leven de conference league voor Nederland. Blijf het nog steeds raar vinden dat je in de conference league evenveel punten wint als in de CL (of dat het niet op coëfficiënt gaat). Als voorbeeld is het natuurlijk voor Psv moeilijker om te winnen van Monaco of Ajax die wint van Dortmund dan Az van Cluj. Maar goed voor nu is dit ideaal voor Nederland want in de conference league pakken wij nu dikke punten. Twee vaste teams in de CL is voor het geld in Nederland ook erg lekker en in ervoor zorgen dat het niveau langzaam omhoog gaat en dat Ajax bijgehouden kan worden.

Goed nieuws
Jammer dat PSV niet van Monaco heeft kunnen winnen. Kunnen niet alles hebben.

Pas als we aan het einde van het seizoen 22/23 op die lijst op de zesde plek staan hebben we het jaar erna er een CL plek bij.. waarom dan nu elke speelronde net doen of we er al bijna zijn?

5 november 2021 om 08:26

Gewoon positief nieuws. Laat de supporters lekker genieten en vooral dromen. Is toch gewoon leuk en gaaf dit.

Ooit ergens op plek 14 en in gehaald door landen als Oostenrijk, Belgie etc. Nu staan we los van die landen en kunnen we hete adem in de nekken van Portugal en Frankrijk hijgen.

Ben bang dat dit tijdelijk is. PSV, Feijenoord en AZ hebben niet het team om veel punten te gaan pakken in Europa, waardoor je na een minder jaar van Ajax gelijk de 5e/6e plek weer kwijt bent. Spijtig, maar het is wel de realiteit.

5 november 2021 om 09:31

Maar misschien kunnen clubs als psv, Feyenoord en az met wat extra geld wel een team bouwen dat afentoe kan verassen. En als nl in de breedte meer punten gaat pakken zal het op alle vlakken stabieler worden. Als nl clubs structureel verder komen in Europa zijn de gelden en aantrekkingskracht van de competitie gewoon beter

5 november 2021 om 15:30

Onzin, AZ, Ajax, PSV en Feyenoord hebben genoeg kwaliteit om de komende jaren voor plek 5 te gaan..

Micky Mouse-league ah sahbii!!!

Een eerlijker vergelijking is dat we 0,8 achter staan op Portugal. Als het een beetje mee zit kunnen we dat nog wel overbruggen. Zou fijn zijn als PSV de komende 2 wedstrijden punten pakt en zich kwalificeert voor de volgende ronde.

Wat ook goed zou zijn is als de clubs die de punten pakken, daar op enige wijze voor beloond worden. Het kan nu zo zijn dat Ajax heel veel punten pakt en PSV 0. Maar vervolgens wordt PSV kampioen omdat ze zich alleen op de competitie focussen en gaan zij er met het directe CL ticket vandoor, dat voornamelijk door Ajax is verdiend.

Als Sporting, Braga en Porto tweede eindigen in de CL en Braga eerste in de EL verzamelen ze 20 punten, dan lopen ze opeens 3,33 uit. Al drie van hen het halen 2,5 punten. Weg voorzichtig opgebouwde voorsprong.

We zijn dus voor Dortmund, Barca en Atletico.

Ik zie het simpel; als Nederland dit jaar meer punten haalt dan Portugal en/of Frankrijk doen we het goed. Dan lopen we in en mogen we dus tevreden zijn. Met inlopen stijgt de kans op top 6; als Portugal dit jaar nog gaat knallen dan gaat de situatie er weer heel anders uitzien. Voorlopig gaat het in ieder geval goed; Feyenoord, AZ en Ajax winnen de poule, PSV gaat door en heeft nog kans op door gaan in de EL en Vitesse heeft gewoon gestreden voor wat ze waard zijn, maar ik zie ze niet van Rennes winnen. Die pakken wel nog 0,4 punten pakken door Mura te verslaan.
We hebben het gewoon goed gedaan, staan nu al op 10,4 punten en kunnen de komende rondes exclusief bonuspunten nog leuk punten scoren.

Mooi, nu nog een paar miljardairs geld laten pompen en we staan vast in de Europese top. Ajax, Feyenoord en PSV gewoon miljardairs laten instappen. Schijt aan hebben, doet iedereen tegenwoordig! Goooooo oranje leeeuwtjesssss❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

Dus buiten dat NL dit seizoen heel goed moeten presteren, wat ze al doen, moeten ze ook 2022/2023 goed presteren alvorens we die extra CL ticket krijgen voor 2023?

Heerlijk nieuws dit!

Daarom hoop ik van harte dat die Super League er nooit komt. Kleine landen als NL krijgen in de CL en Conferance League genoeg kansen voor succes. En dat zou bij de SL wel anders zijn, met clubs die puur op begroting zijn gekozen en omdat er maar 2 kunnen degraderen/promoveren. Neem nou Tottenham, kwa begroting groter dan Ajax , maar hun voetbal is niet om aan te zien

Ik denk om echt aanspraak te maken op plaats zes, dan moet er nog veel verbeteren. Als Feyenoord reserves opbouwt en het huidige beleid uitbouwt, dan zie ik ze stappen maken om een stabiele EL team te worden op de korte termijn. PSV is qua niveau ook gegroeid, maar mist nog net wat om het niveau van Benfica aan te tikken. Beleid is prima sinds Rosario en Hndrix niet meer centraal spelen en de verdediging is alleraardigst. Az begon dramatisch, maar lijkt weer aan te sterken. Korte termijn een prima EL contender en is nu al op zijn plaats in de Conl. Wilt AZ aansluiten bij EL niveau, dan moet er echt nog 10M bij op de begroting. Deze drie clubs en ajax hebben de potentie om vrij stabiel jaarlijks punten te scoren.
Vitesse, Twente Utrecht moeten duidelijk nog groeien om uberhaupt te kwalificeren voor de conl. Vitesse is het dit jaar gelukt, maar zover is dit een zwaluw en nog geen zomer.

Het is dat er 'virtueel' op staat want mensen springen hier nu al van de daken terwijl het nog is afwachten in welk toernooi alle (4) Portugezen ploegen gaan overwinteren, zoals het er nu 'virtueel' voorstaat (om even in de VZ gedachtes te blijven) zullen er 2 Portugezen ploegen doorgaan in de CL en 2 overwinteren in de EL en virtueel gezien gaan er 4 van de 5 NL ploegen door....

Er wordt wat vroeg gejuicht hier. Allereerst moet dit seizoen nog afgemaakt worden. Hoger dan plek 7 lijkt onmogelijk. Daarna moet er nog een heel seizoen gebald worden. Van de 3 afgeronde seizoenen die blijven staan heeft NL 3 keer minder gescoord dan Portugal en 2 keer minder dan Frankrijk. Portugal kan nog heel.goed met 4 teams overwinteren. Frankrijk ook. NL waarschijnlijk met 3. Bij NL wordt de bonus voor overwinteren door Ajax al meegeteld en die krijgen de andere landen nog. Virtueel is het wat opgeklopt doordat appels met peren worden vergeleken. NL heeft een uitstekend jaar tot dusver maar geen voorbarige conclusies trekken aub

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren