Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Koeman en Barcelona komen er niet uit: rechtszaak over miljoenen dreigt’

Laatste update:

Ronald Koeman weigert akkoord te gaan met een lagere afkoopsom voor zijn ontbonden contract bij Barcelona, zo meldt Gerard Romero. De Spaanse journalist schrijft dat er sprake is van een verschil van inzicht tussen Koeman en de Spaanse topclub van bijna zes miljoen euro. Een rechtszaak over de ontslagvergoeding van de weggestuurde trainer dreigt.

Koeman meent recht te hebben op een bedrag van twaalf miljoen euro plus een kleine anderhalf miljoen euro aan bonussen. Joan Laporta, de president van Barcelona, gaat daar niet in mee en heeft een voorstel gedaan voor een vergoeding van 7,5 miljoen euro. Dat bedrag zou bovendien in twee termijnen worden overgemaakt aan Koeman, terwijl de Nederlander de gehele vergoeding ineens opeist.

Het is niet voor het eerst dat Barcelona in conflict raakt met een ontslagen trainer. Quique Setién, de voorganger van Koeman, kondigde een jaar geleden juridische stappen aan tegen Barcelona. "Barça heeft mij niet gecompenseerd, noch mij iets aangeboden", zei Sétien vorig jaar december. "Ze belden mij niet eens om mij te vertellen dat mijn contract was beëindigd." De Spanjaard, die twee jaar voor het einde van zijn dienstverband werd weggestuurd, eist een ontslagvergoeding van vier miljoen euro. Die zaak loopt overigens nog.

Barcelona werkt ondertussen aan de komst van Xavi, die de opvolger moet worden van Koeman. Momenteel is een delegatie van Barcelona, bestaande uit vice-president Rafa Yuste en algemeen directeur Mateu Alemany, in Qatar om met Al-Sadd te onderhandelen over de overgang van de trainer. De Qatarese topclub liet woensdagavond in een officieel persbericht weten niet van plan zijn om Xavi naar Barcelona te laten gaan. De oud-middenvelder zelf vertelde donderdagochtend 'heel graag naar huis' te willen. "Maar eerst moeten de clubs het eens zien te worden", aldus Xavi.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Afspraak is afspraak. Barca moet gewoon Koeman betalen.

4 november 2021 om 16:35

Idd, zeker nadat die eigen geld erin gestoken heeft om te komen. Daarnaast de manier waarop het gegaan is allemaal, had ik exact hetzelfde gedaan.

4 november 2021 om 17:55

Eens, echter is het niet recent al ontkracht dat Koeman zijn eigen afkoopsom betaalde aan de KNVB?
Dacht zoiets gelezen te hebben op VZ

4 november 2021 om 18:11

Ja, bij monde van Laporta, niet de meest betrouwbare bron dus.

4 november 2021 om 19:17

Ik ben geen fan van de man maar zo flagrant liegen over iets waar geen misverstand kan zijn (gefaked worden) zie ik hem echt niet doen. Bovendien: de media of een van de sleutelfiguren, wie geloof je eerder? Er heeft nooit iemand betrouwbaar dat beweerd he. De media hadden dat 'uit bronnen vernomen'... Lijkt me dus echt wel onzin dat Koeman dat zelf heeft betaald. Los daarvan moet ie nu gewoon krijgen waar ie recht op heeft

4 november 2021 om 21:13

Je weet dat Laporta eerder dit jaar loog over de gezondheid van Koeman?
Je weet dat inmiddels de laatste drie trainers van Barcelona wachten op hun geld?
Ik geloof niets meer wat Laporta zegtm Begrijp niet dat de Uefa niet keihard ingrijpt.

4 november 2021 om 16:44

Niet slim ook want denk nu dat Barcelona de kosten moet betalen van de rechtzaak.

4 november 2021 om 16:50

Toch vreemd dat zoiets uberhaupt tot een rechtzaak kan leiden. Vraag me af op welke manier Barca kansen ziet terwijl dergelijke zaken vastgelegd zijn in een contract. Wellicht puur om tijd te rekken en hopen dat Koeman maar met z'n hand over zn hart strijkt en geen zin heeft in gedoe.

4 november 2021 om 16:52

Het zou ook wel eens de berekening kunnen zijn dat Barcelona vooral tijd wil winnen. Het helpt ongetwijfeld als ze, in afwachting van de rechtszaak, enkele maanden winnen. Die hele financiële hervorming gaat er niet makkelijker op worden als je liquide middelen nu verder onder druk komen te staan.

4 november 2021 om 16:53

Ja precies denk dat ze gewoon tijd willen kopen. Dan kunnen ze toch beter onderhandelen met Koeman zelf om het gewoon maandelijks te blijven betalen ofz.

4 november 2021 om 18:08

@Ramos_4 Die extra kosten zijn voor latere zorg, Barca heeft hiermee namelijk wel wat het nodig heeft: uitstel van betaling.

4 november 2021 om 16:46

Laten we niet te snel oordelen en eerst afwachten. Eerder werd altijd gesproken over een ontslagclausule van 6 miljoen; ineens was hij 12 miljoen. Ik schat in dat het verschil zit in componenten als (1) de afkoopsom die Koeman zelf heeft bertaald voor zijn contract met de Knvb, (2) de niet betaalde lonen na loonsverlagign door de covid pandemie, en (3) allicht wat bonussen voor de "prestaties" van Koeman. Er zal allicht ruimte zijn voor interpretatie van sommige van deze clausules. Puur advocatenwerk. Ik geef Koeman overigens na het gedrag van Laporta eerder dit jaar ook groot gelijk om hier het onderste uit de kan te halen.

4 november 2021 om 17:50

Afspraak is niet duidelijk. Dus geen flauw idee. Koeman mag ook laten zien hoeveel die van Barcelona houdt, maar ook dat gebeurt niet. Het is treurig dat geldgezeik van mensen aan allebei de kanten.

4 november 2021 om 20:21

@magikhetwete

Het is niet treurig van Koeman zijn kant. Hij heeft gewoon recht op dat geld en ik denk dat jij ook bij jouw ontslag gewoon geld wilt zien als je er recht op hebt.

5 november 2021 om 09:03

Waar baseer je 'recht' op? Omdat er ergens een gerucht in de media is?
Vanuit het arbeidsrecht is het per definitie gelul namelijk.
En volgens mij verschillen we sowieso van mening; als Koeman gewoon ontslagen is vanwege wanpresteren en je dwingt af dat je 12 miljoen moet meekrijgen van de club waar je van zegt te houden dan ben je in mijn optiek enorm treurig. Dan ben je namelijk een leugenaar, je houdt niet van de club want dan zou je de club ook wat gunnen, zeker als je ze een onvoorstelbaar bedrag bieden van 7,5 miljoen voor ontslag.
Je bent behoorlijk treurig als je zo van het pad af bent dat dit soort bedragen niet meer genoeg zijn, liefde niets meer voorstelt en het enige wat je nog kent dollar of eurotekens zijn. Ik heb oprecht medelijden met dat soort mensen.

5 november 2021 om 10:47

@magikhetwete Jij weet zeker wat er in het contract van Koeman staat? Wat heb jij genomen op deze ochtend? Ik weet niet wat voor arbeidsrecht jij hebt gestudeerd, maar als jij een contract met looptijd hebt en voortijdig beëindiging krijgt, heb je te allen tijde recht op de ontslagvergoeding ter waarde van het resterende gedeelte van de looptijd. Uiteraard bruto. Hiertoe behoren ook overeengekomen bonussen en dergelijke, wat natuurlijk contractueel is vastgelegd. Koeman is een nietsnut van een trainer en een belachelijke people manager. Maar de manier hoe hij eruit gekegeld is, dat is mensonterend. Begon aan deze klus als een legende van de club, vertrekt als een slechte herinnering. Waarom zou Koeman überhaupt nog sympathie moeten hebben voor deze vreselijke kutclub?

5 november 2021 om 12:34

Ik heb geen master arbeidsrecht maar bedrijfsrecht. De ontslagvergoeding in Spanje weet ik niet maar in NL is het gemaximeerd op een jaarsalaris of EUR 75,000,-. Aangezien arbeidsrecht over het algemeen geen dwingend recht is kan je daar van afwijken (vaak in sociale plannen naar de oude kantonrechtersformule). Ik kan nergens in recente wetgeving iets vinden dat ook maar enigszins staaft wat je zegt; maar ik hoor wat jij zegt vaker voorbij komen en de bron is de grote duim van iemand. Er is ooit iemand die dat beweert heeft en dat is een eigen gaan leiden maar het is dus niet waar. Koeman zou naar Nederlands recht recht hebben op een ontslagvergoeding van ongeveer 1 a 1,5 maand op basis van het feit hij er 1 jaar werkte en zijn leeftijd. Daar zitten inderdaad zijn overeengekomen bonussen als onderdeel van dat maandsalaris in, verder heeft hij nog recht op doorbetaling over de periode tot het ontslag mag ingaan, het is immers geen ontslag op staande voet daar is namelijk geen enkele grond voor.
In het kort: het arbeidsrecht en hoe er in de voetballerij mee om wordt gegaan staan ongeveer loodrecht tegenover elkaar, niet perse erg maar de ontslagvergoedingen slaan nergens op en zijn geen weergave van de risico's die de trainer loopt. Dat is wel het doel van de ontslagvergoeding.

Het laatste stuk ben ik ook met je eens dat het zijn goed recht is om geen sympathie te hebben voor de club en er dan met gestrekt been in te gaan.
Ik heb ook een als, dan redenering. Als Koemand liefde heeft voor de club doet hij dit niet, hij laat hiermee zien dat hij het niet heeft wat in mijn optiek ook prima is. Ik ben alleen wars van dat gelul van hem, "ik vind de club zo mooi" en dan in hetzelfde gesprek "ik wil 12 ipv 8 miljoen".

4 november 2021 om 17:53

@Sankento: je kan best gelijk hebben, maar zolang we niet weten wat er exact in het contract staat, blijft het gissen wie gelijk heeft.

Hier kon je natuurlijk op wachten. Als je het geld niet hebt om iemand te ontslaan, ontsla hem dan niet. Beggars can’t be choosers.

4 november 2021 om 16:40

Wat hebben ze te verliezen behalve advocatenkosten? Natuurlijk ga je zeggen dat je het er niet mee eens bent, elk miljoen dat je minder hoeft te betalen is winst. Het kon gewoon echt niet langer zo door met Koeman, ze konden hem niet zijn contract laten uitdienen. Koeman ging heel duidelijk gewoon blijven zitten voor het geld. Dus ja dan maar ontslaan en het betalen van de afkoopsom zoveel mogelijk traineren en frustreren en hopen dat hij uiteindelijk schikt voor een paar miljoen minder. Dat is het spel.

4 november 2021 om 16:44

Alsof advocatenkosten verwaarloosbaat, laat staan de verdere afbreak van het merk / imago. Ik snap dit echt niet van Barca, dit ga je toch niet winnen. Als je de som niet wil / kan? betalen, laat hem dan zijn contract uitzitten. Dit jaar is toch al verloren.

4 november 2021 om 16:57

@gaal

Wat een onzin weer ''elk miljoen minder is winst'' en ''wat heb je te verliezen''. Je reputatie? Dit schrikt coaches en spelers af.

Ik hoop dat ze failliet gaan.

4 november 2021 om 17:39

Dikke vette onzin, en al zal er een kern van waarheid in zitten is het Koemans goed recht om te blijven zitten. Die man heeft een godsvermogen betaald om überhaupt aangesteld te kunnen worden, terwijl de club al in verval was. Hij wilde helpen, dat iedereen van te voren kon zien dat het niet ging lukken doet daar niks aan af. Koeman heeft recht op elke cent dat van te voren is afgesproken. Weer gewoon een blunder van Barcelona. Daarnaast loopt Koemans contract aankomende zomer en zou hij dan gratis kunnen vertrekken. Het seizoen is toch al niet meer te redden. Dan maar zorgen dat de schade (financieel) beperkt blijft.

4 november 2021 om 17:52

Dat is het spel van een onfatsoelijke club ja. Valverde en Setien wachten ook nog steeds op hun geld. Barca is echt het afvoerputje van de Europese top geworden

4 november 2021 om 18:20

Wat dacht je van reputatie verliezen? Uiteindelijk zal koeman krijgen wat hij verdient maar wat de uitslag ook is, Barca komt wel heel slecht over. En dat zeg ik als neutrale voetbalfan.

5 november 2021 om 15:18

Ik ben het helemaal met iedereen hierboven eens, en ik wil het ook niet goedpraten wat Barca doet, maar wel de gedachtengang uitleggen. Je kunt niet zeggen dat ze hun reputatie verliezen want die reputatie was al ruk. Alleen werd het verbloemd door sportieve successen. Maar op management niveau was het natuurlijk altijd al een chaos en achterbaks gedoe. Dus ja dit kan er dan ook wel bij. En ja die advocatenkosten zullen nog een paar tienduizend euro zijn maar ja. We weten allemaal niet hoe het contract er precies uit ziet dus wellicht valt er nog wat te halen voor de club.

Hoe komen ze hier niet uit? Barca moet gewoon het bedrag betalen punt uit, ik word zo moe van deze club... Is dit nou echt de club waar ik zo veel liefde voor heb?

4 november 2021 om 16:58

Je zegt het goed in je laatste zin want ik ben helemaal afgeknapt van dat Barcelona

haha walgelijke club is het ook geworden. Koeman moet gewoon lekker voet bij stuk houden, het is inmiddels duidelijk dat barca jaren boven hun stand heeft geleefd dus een faillissement zou niet eens onterecht zijn. Wat een grap is die club geworden zeg

Meer dan een club. Namelijk een stelletje boeven. Ongekend hoe de club haar reputatie te grabbel heeft gegooid

4 november 2021 om 16:45

Barca heeft een lening gekregen van 1,5 miljard Eur voor het verbouwen van het stadion, dus een paar miljoen eraf halen om de ontslagen trainers te betalen vindt ik toch wel even belangrijk.

4 november 2021 om 18:33

Ehm je weer dat ze dat daar niet voor kunnen gebruiken?
En "verbouwings depot" is wel wat anders dan geld wat je kan gebruiken om achterstallige betalingen weg te werken.

4 november 2021 om 19:38

Barca gaat het niet alleen aan verbouwing van het stadion uitgeven geloof je het zelf. De Spaanse krant bracht dit nieuws naar buiten ik zeg niet zomaar wat, er zal financieel ook naar andere punten worden gekeken.

"de president gaat daar niet in mee...". Is dit niet gewoon contractueel vastgelegd? Mijn eerste gedachte is toch dat Barcelona een zeer onsympathieke club aan het worden is, maar misschien heeft Laporte wel een heel goed punt dit keer...

4 november 2021 om 16:42

Deels wel, deels niet. Er staat nooit letterlijk in een contract welk bedrag je krijgt als je ontslagen wordt natuurlijk. Echter ''koop'' je vaak een contract af bij ontslag. Het is overigens zeer gebruikelijk om hierover te discussieren en onderhandelen, maar in voetballerij is het vaak wel gewoon het resterende salaris wat uitbetaald wordt. Officieel gezien heeft Koeman denk ik wel gewoon recht op het bedrag, maar ik las laatst ook dat het deel wat Koeman zelf betaald heeft aan de KNVB om weg te komen allang is terugbetaald, wellicht dat hier een verschil in zit waardoor zij er niet uit komen..

4 november 2021 om 16:45

Hoezo staat er nooit letterlijk in een contract om welk bedrag het gaat? Dat staat er juist wel heel vaak en heel concreet in of anders de wijze waarop dit berekend word.

4 november 2021 om 16:55

Nee dat staat er niet letterlijk in. Je koopt een contract namelijk af als je iemand besluit te ontslaan.

4 november 2021 om 17:00

Nee, je stuurt een trainer weg die een contract van een bepaalde tijd heeft. De resterende tijd moet de club vergoeden.

Daar kunnen ze over discussieren, maar het zal nooit hoger worden dan het resterende salaris.

4 november 2021 om 18:24

Als ik ergens werk voor 100.000 per maand en ik heb nog 12 maanden over dan krijg ik nog 1,2miljoen. Je zou kunnen steggelen over de bonussen (sommige zijjn misschien al onder jou gehaald etc).

Het o zo mooie Barca begint echt een parodie op een voetbalclub te worden. Ga zo’n contract dan niet aan… Ik geef Koeman groot gelijk!

4 november 2021 om 16:55

Ga zo’n contract dan niet aan…

Dat is exact wat een Laporta ook niet gedaan zou hebben, met zo een laffe en behoudende subtopcoach.

Verder komt dit ook bij veel 'normale' situaties voor als een werkgever en werknemer er samen niet uitkomen over ontslagvergoeding/transitievergoeding.

4 november 2021 om 17:02

MrKrillin, nogmaals het maakt niet uit of Laporta het wel of niet gedaan zou hebben.

Het uitvoerend bestuur heeft namens Barca dat contract uitgedeeld.

4 november 2021 om 17:54

sta

vorig bestuur niet huidig bestuur

maakt verder niet uit, beiden zijn boeven

4 november 2021 om 18:25

Laporta wist dat Koeman de trainer was en wat de gevolgen zouden zijn van hem ontslaan. Dan kun je daarna niet gepikeerd lopen doen.

4 november 2021 om 21:19

Hier wachten inmiddels drie trainers op hun geld. Contracten met bepaalde tijd komt men altijd uit, alles moet gewoon uitbetaald worden.

Ze zullen het geld er denk ik niet voor hebben om koeman te betalen en proberen hem af te zeiken met minder geld

Van je droomclub trainen naar er niets van bakken en tegenover ze staan in een rechtszaak… auw… zeer pijnlijk

4 november 2021 om 20:25

Barcelona bakte er jaren hiervoor ook niks van. Messi verbloemde de helft.Daarbij als je droomclub je bij grof vuil zet met een duidelijk niet al te sterke selectie, fans je bedreigen bij je auto, dan vergaat clubliefde snel.Clubliefde voor velen geld tot iemand slecht presteert. Dan mag hij opdonderen. Klinkt eerder als een toxische relatie.

4 november 2021 om 21:20

Valt wel mee, ze staan er inmiddels met zijn drieen te wachten op hun geld.
Niets van bakken is grote onzin. Beker gewonnen en als derde geeindigd dus CL kwalificatie gehaald.

Ik begrijp dat Barcelona zoveel mogelijk tracht te besparen, maar wees gewoon een gentlemen en betaal die 13,5 miljoen euro uit. Met een rechtzaak doe je niemand iets goed mee, zeker niet een legende als Koeman.

4 november 2021 om 18:35

Probleem is waarschijnlijk dat ze het geld niet eens hebben... Deze procedure is puur tijd winst en uitsteling van betaling, lijkt me dat barca het juist daarom doet.

4 november 2021 om 18:58

Welkom bij de slechtst geleide club van de wereld!

Snap Koeman volledig. Eerst iemand maandenlang vernederen en daarna ook nog denken dat iemand hiermee akkoord zal gaan.

4 november 2021 om 17:00

Erik

" Eerst iemand maandenlang vernederen "

Nou dat vernederen deed hij vooral zelf. Was echt matig, janken in de media, gaf iedereen de schuld en heb ik gezegd zeer matig?

4 november 2021 om 17:03

MrKrillin, nogmaals je haat richting Koeman begint steeds sneuere vormen aan te nemen.
Ikzelf zou het niet accepteren dat een werkgever over mijn gezondheid zou speculeren, om maar een voorbeeld te noemen.

4 november 2021 om 17:16

Zoals sta plaats zegt begint je hetze tegen Koeman een beetje sneu te worden Mrkrillin. Je zou iets meer respect kunnen opbrengen voor de legend die Koeman gewoon is. Ja hij heeft het niet goed gedaan, mede door de dieptrieste staat waar Barcelona in verkeert.

4 november 2021 om 17:39

Kan je met je sneue gejammer over koeman niet ergens anders terecht?

4 november 2021 om 17:50

Wat Schmidt voor mij is, dat is Koeman voor Krillin 😄

4 november 2021 om 17:56

@Sta plaats

Dat eens hoor. Heb vaak ook Laporta hierover kritiek geleverd. Was erg achterbaks en respectloos.

Maar dat neemt toch niet weg, dat Koeman zichzelf ook vernederde met een jank docu, steeds klagen en janken in de media, iedereen incl jonkies de schuld geven over zijn falen.

4 november 2021 om 17:58

@dabor

Dus als je legend bent, hoor je geen kritiek te krijgen?

Toen hij het goed deed bij Oranje (ik geef eerlijk toe had het niet verwacht toen) had ik vaak ook complimenten gegeven dat zijn werk goed is.

Nu bij Barca was gewoon erg slecht en daarbij zijn gedrag was genant. Dat mag toch benoemd worden.

Voor de goede orde, als ik in zijn schoenen stond, zou ik ook voor het geld gaan en alles eisen.

4 november 2021 om 17:59

@kuijtnotthebest

Maar dan zou ik net als Japie worden die in iedere random topic klaagt over zijn targets (schmidt, Pep, Puig en Frenkie)

Maar waar wil je dat ik over Koeman klaag? Topic van PSV of Ajax?

4 november 2021 om 18:00

@japie

haha of we hebben dubbele account.

Op (russische troll?) account Krillin aanval op Koeman en op Japie (expert, profiel) aanval op meerdere, zie boven

4 november 2021 om 18:28

Koeman jankt over de media en jij jankt via de media over Koeman. Het circeltje is rond.

Koeman: ‘Ik hou van deze club, maar nog veel meer van het geld’.

4 november 2021 om 16:41

Barcelona: "ik smeek je; alsjeblieft neem genoegen met 60 procent van wat je contractueel hoort te krijgen."

4 november 2021 om 16:43

Is zijn goed recht

4 november 2021 om 16:43

Als jij weggepest en ontslagen zou worden op werk, neem je er dan ook genoegen mee als jou werk er ook nog eens voor kiest om het geld dat jij (neem ik aan contractueel vastgelegd) nog tegoed hebt maar deels uit te betalen?

4 november 2021 om 17:18

Hij zal ook nog steeds van de club houden, maar bepaalde mensen binnen de club kunnen denk ik de hoogste boom in van Koeman.

Volgens mij snappen ze niet helemaal hoe contracten werken. Gewoon betalen wat je contractueel hebt afgesproken, heel simpel. Het wordt maar triester en triester...

4 november 2021 om 16:44

Contractueel wordt een ontslagvergoeding natuurlijk niet besproken. Daar ga je pas na ontslag over om tafel. Wel heeft Koeman het volste recht om volledig salaris te eisen (wat hij logischerwijs ook doet). Maar het is niet zo dat er in het contract staat wat je bij ontslag krijgt.

4 november 2021 om 17:04

Dan is de ontslagvergoeding dus wel besproken.

4 november 2021 om 17:01

@sirius

Oke blijkbaar heb jij het contact mogen inzien. Kan je aangeven wat er exact in staat?

Popcorn time!!! Pilsje erbij en beentjes omhoog en gaan met die banaan!! Iemand bij wie ik popcorn kan lenen?

4 november 2021 om 17:10

Hoezo lenen? Heb je salaris in moeten leveren bij Barca?

4 november 2021 om 17:10

Popcorn lenen? Ben je zo skeer Zermatt?

Mag toch hopen dat Koeman zn poot stijf houd in dit geval. Ik zie al Barca fans over het clubbgevoel beginnen van koeman maar dat heeft er niets mee te maken. Afspraak is afspraak. Gewoon betalen Barca. Niet alleen op het veld maar ook naast het veld is Barca nog steeds verder aan het afzakken.

4 november 2021 om 16:56

Aantoonbaar gebrek aan clubliefde gezien de situatie van de club en ook nog eens een slechte prestatie geleverd. Dit is niet te relativeren in de gewone wereld. Hij kan wel wat miljoenen missen als hij gevoel had voor de club. Je hoeft geen Barca fan te zijn om dit te zien.

4 november 2021 om 17:24

Hij kan wel wat miljoenen missen zegt ie, ik hoop dat je zelf door hebt hoe dom dat klinkt. Hij is behandeld als een stuk stront, en dan zal hij die incompetente bestuursleden ook nog eens matsen door te zeggen, laat maar zitten joh. Lachwekkend!

4 november 2021 om 18:08

Gevoel voor de club? Gezien wat hij over zich heen heeft gekregen? Totaal geen steun van de clubleiding en de fans. Dikke doei met je club gevoel. Afspraak is afspraak

4 november 2021 om 19:05

"hij kan wel wat miljoenen missen als hij gevoel had voor de club". Ik denk dat Barcelona ook nog wel een paar miljoen heeft om Koeman te geven waar hij recht op heeft. Més que un club was het toch?ongelooflijk dat ze zo met een legende van de club omgaan. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, dit is niet te relativeren voor de gewone wereld.

Ik neem toch aan dat Koeman een zaakwaarnemer heeft die tijdens het tekenen van zijn contract bij Barca zwart op wit een bedrag erin heeft laten zetten wat ze hem moeten betalen bij een ontslag.
Walgelijke praktijken van die Laporta om nu weer minder te willen uitbetalen en natuurlijk weer schunnige dealtjes in termijnen want ze zitten zo aan de grond dat ze zelfs dit niet in 1 keer kunnen of willen betalen.
Zoals ze met Koeman zijn omgegaan hoop ik dat ie ze tot de laatste cent plukt.

De zoveelste rechtszaak die Barca heeft die om geld gaat. De afgelopen jaren hebben al een aant spelers de gang naar de rechter gemaakt hierover , nu dan een trainer die denkt recht te hebben op meer.

Eens een walgelijke club, altijd een walgelijke club. Belachelijk hoe ze daar met mensen omgaan. Zelf de club naar vernieling geholpen en dan moeten andere mensen maar genoegen nemen met minder terwijl ze recht hebben op het volledige bedrag, ook zijn voorganger Setien wacht nog steeds op zijn miljoenen.

Op basis van z'n wanprestatie zou ik als Barca zijnde hem nul komma nul betalen! Zou wat zijn dat je dit voor dit soort bewezen diensten nog eens miljoenen meekrijgt.....

4 november 2021 om 16:54

Ja, leuk, misschien moeten ze (barca bestuur) dat bij het samenstellen van contracten dan maar beginnen met dit soort dingen te benoemen...

"bij vroegtijdig beeindiging van een doorlopend contract, is de club niet verplicht om de ontslagvergoeding uit te keren..."

Simpel toch?

Voor wat het nu is kun je alle argumenten benoemen waarom Koeman het niet "hoort" te krijgen.
Maar contractueel mag hij dat zeker eisen als dat er in staat.

4 november 2021 om 16:56

@ramesh
Jij bent niet bekend met de betekenis van de rechtsgeldigheid van een contract en dat als een club dat contract vroegtijdig beã«indigt je recht hebt op een afkoopsom? En over niet betalen bij een wanprestatie gesproken zou Barcelona niet eens meer mogen bestaan gezien hun financiã«le wan prestaties van de laatste jaren.

4 november 2021 om 17:11

Koeman heeft gewoon recht op het restant van zijn salaris, dus nog anderhalf jaar aan salaris. En dan kom je op dit bedrag uit. Niks meer niks minder. Zo doet elke trainer dat en elke club dat.

4 november 2021 om 17:17

Afspraak is afspraak. Dus Barcelona moet gewoon betalen.

4 november 2021 om 17:24

Een contract van een coach behelst altijd nog een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting. Overigens ook erg kort door de bocht dat alleen de coach de verantwoording voor een 'wanprestatie' draagt.

4 november 2021 om 17:42

Opmerkelijk dat er nog steeds fanboys zijn die alles aan Koeman hangen en niet aan het volledige falen van amateur vereniging FC Barcelona

4 november 2021 om 21:24

Beker winnen en derde worden dus CL kwalificatie kan werkelijk nimmer een wan prestatie genoemt worden.
Sommige fans zijn echt helemaal van het padje af.

Koeman heeft gelijk hij moet ook gewoon die 6 miljoen binnen harken. Echt een dom bestuur om hem te ontslaan en dan te verwachten dat hij geen geld hoeft te hebben. Daarna denken ze naar Xavi over te stappen maar om dat VOOR het ontslaan van Koeman te doen komen ze er nu achter dat die Arabische club hem niet willen laten gaan.
Als je iemand in het ziekenhuis hebt liggen met onkundige doctoren eromheen dan wordt diegene ook niet beter. Als je daar anderen voor in de plek zet die de kunde wel hebben wordt die patiã«nt wel beter. En dan is Barcelona die patiã«nt op dit moment die zieker en zieker wordt.

Goed zo Koeman voet bij stuk houden, laat Barcelona je maar betalen, zij wilde jou hebben dus betalen zullen ze.

Barcelona is een waardeloze club geworden. Ruzie maken met iedereen om wat centjes terwijl ze zelf die contracten geven. Je zou haast hopen dat ze ten onder gaan. De cultuur binnen de club is kapot. Vroeger zo groots, nu een soort parodie.

Is ook van de zotten dat Koeman nu Xavi en diens winteraankopen moet gaan financieren. Doe dat lekker zelf, Barca. Hou je eigen broek op.



Waardeloze gozer die Koeman, ik mag hopen dat geen enkele voetbalclub of bond hem ooit nog aanstelt.

Hij is financieel onafhankelijk, hij en 5 generaties na hem maken dat geld niet meer op.
Waarom dan toch het onderste uit de kan willen halen?
Hij heb al genoeg kapot gemaakt bij de club, waarom ze dan ook nog financieel kapot maken?

4 november 2021 om 17:14

Waarom geeft Barca hem dat contract. Zijn contract liep nog door maar ze hebben besloten om hem te ontslaan. Dus heeft koeman recht op zijn resterende salaris van zijn contract. Dus Barca of in dit geval Laporte moet gewoon betalen en de eer aan zichzelf houden.

4 november 2021 om 17:14

Sorry? Ik ga graag met je mee in deze. Maar als je zelf een contract bent overeengekomen en je word zo behandeld door je werkgever dan heb je het volledige recht op het overeengekomen bedrag. Niets meer en niets minder. De club is al financieel kapot en leent nu weer anderhalf miljard bij. Hadden ze zelf maar beter moeten nadenken

Ik ben geen fan van Koeman maar je slaat de plank hier volledig mis.

4 november 2021 om 18:09

Koeman heeft helemaal niks kapot gemaakt bij de club. De clubleiding heeft Barca kapot gemaakt en Koeman mocht puinruimen en kreeg daarvoor nog een bak stront over zich heen ook.

Sinds ik een jongen van 10 was, was ik fan van deze club. Ik stond bij camp nou de auto's op te wachten voor een training. Koeman was toen assistent volgens mij. Sindsdien veel seizoenen de club gevolgd. Mijn favoriete buitenlandse club. Geen shirtsponsor, eigen jeugd eerst, eigen identiteit.

De enige gigant die in mijn beleving nog echt voor het pure voetbal stond. Dit is helemaal weg. Al een aantal jaren brokkelt dit af en sinds het vertrek van Enrique is het helemaal weg. Er is niks meer over van deze schitterende club. Walgelijk vind ik het. Leugen en bedrog is normaal binnen deze club lijkt wel. Johan Cruijff draait zich om in zijn graf.

Is dat ondertussen Barça's politiek? Trainers ontslaan en dan proberen onder contractuele voorwaarden te komen? Snap niet wat ze daarmee winnen. Want als het contractueel vastligt trekken ze gewoon tijd en lijkt mij de enige reden waarom ze dit doen. Ze komen in elk geval weer negatief in het nieuws.

Barca verliest meer en meer sympathie...wat een walgelijke club zijn ze geworden...niet alleen naar Koeman toe.

Voet bij stuk houden Ronald, hij heeft 100 % aanspraak op die miljoenen desnoods betaald Laporta het van zijn eigen salaris. Dat was onderdeel van het ontslag en afspraken met Koeman, dus nu je afspraken nakomen Barca.

Je moet het lef maar hebben om met meerdere trainers zo om te gaan. Ontslaan is prima maar compenseer gewoon en ga niet kansloos tijd rekken en constant vragen om coulance. Wat een zielig bestuurde club is het op deze manier

Wat een verschrikkelijke club is Barcelona geworden. De rechtzaak met trainer 1 over een ontslagvergoeding loopt nog terwijl je de volgende trainer alweer ontstaat, wat vervolgens ook in een rechtzaak eindigt. Als je als club niet aan contractvoorwaarden kan voldoen, ga ze dan ook niet aan. Dit geldt overigens niet alleen voor de trainers. Ze lokken ook spelers met een x salaris en "vragen" deze om nog in hetzelfde seizoen salaris in te leveren. Nog even en er wil niemand meer naar het ooit zo mooie Barca

Die voorzitters van Barcelona zijn een pot nat. En willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Hoe zou Jordi Cruijff zich daar voelen als technisch manager? Moet hem toch aan het hart gaan hoe de club zich bestuurlijk gedraagt en er nu voorstaat?

Gewoon een akelig clubje geworden dat Barca, als je zelf domme contracten afsluit zul je ze gewoon na moeten komen. Koeman staat volledig in zijn recht.

Setièn wacht ook nog steeds op zijn geld, Koeman moet toch gewoon zijn centen krijgen en dan het volledig bedrag!

Tuurlijk snap ik hem wel, maar hij moet hierna nooit meer zeggen dat Barca zijn club is en bla bla. Trouwens terecht hoor dat hij zijn geld wilt, afspraak is afspraak.

4 november 2021 om 21:34

Hou toch op met die onzin zeg. Koeman liet een EK schieten om trainer bij Barca te worden. Overwintert in de CL, wint de beker en wordt derde dus CL kwalificatie.
Dan komt er een nieuwe voorzitter en meteen begint het gezeik. Vanaf dag een begon die de stoelpoten om te zagen. En public roepen, ik ga een nieuwe trainer zoeken en alleen als dat niet lukt mag Koeman blijven. Vanaf dat moment us Koeman zijn gezag kwijt en was hij aangeschoten wild. Die nog maanden moest lijden. En dat alleen maar omdat er geen geld was om hem af te kopen.
Uiteindelijk toch maar uit zijn lijden verlist probeert men nog om hem zijn geld af te nemen.
En dan heb je succes supporters die vergeten zijn hoe Koeman de eerste CL/EL1 won bij Barca. Hie Koeman een belangrijke speler wad in het eerste dreamteam. Bah.

Top! Zoals we dat in het noorden zeggen. Biet ze in de kuut'n, Koeman!

Lekker je geld. Pakken Koeman, je ben tenslotte al die tijd aan het lijntje gehouden

Gewoon vasthouden aan wat je toekomt. Koeman staat in zijn volste recht natuurlijk en geef hem eens ongelijk

Denk dat clubs wel 3 keer achter de oren krabben voordat ze Koeman gaan aanstellen. Zwak gepresteerd en daarnaast de club van zijn dromen vel over been proberen te trekken. Heeft niets toegevoegd maar wel heel veel gekost....

4 november 2021 om 18:02

Je moet je vrouw zo behandelen als Laporte Koeman deed! Dan ga je een leuk weekend tegemoet!

Wat een eng nek die Laporte! Liegen, verdraaien en selectief geheugen! Typische advocaat. Koeman heeft meer dan genoeg van deze man gepikt. Nu zijn poot stijf houden en met gestrekt been der in!

Wat is dat Barcelona een smerig clubje geworden zeg, onbegrijpelijk.
Tuurlijk wilt koeman alles hebben, ik had precies het zelfde gedaan. Laat ze maar verder kapot gaan, misschien is dit een eye opener voor de overige clubs die ook dit soort rare fratsen uithalen

Mooi pers ze lekker uit. Een club dat huilt om een paar miljoenen mag zichzelf geen grote of topclub noemen. Ironisch dat ze wel die prestaties verwachten met alle chaos rondom Barca.

Gelijk heb je . Je word toch niet in termijnen ontslagen .
Braak maar die miljoenen ermaar uit

Ik hoop dat er geen fatsoenlijke trainer meer instapt bij Barcelona .
Nu al 2 trainers die ze met minder waar ze recht op hebben wegsturen .
Zijn wel heel erg bezig daar bij Barcelona , was echt één waar ik echt warm voor liep .
Met de spelers die ze nu hebben , en natuurlijk die vele blessures ...
Kun je op topniveau geen potten breken .
En nog hebben ze het over prijzen ??
Hoop zo dat ze bij de rechtbank de deksel op de neus krijgen , en dan nog meer moeten betalen voor compensatie of rente .
Wat een club , compleet afgezakt naar een niveau waar Barcelona niet hoort te staan .

Hoe kan je hier nou 'een verschil in inzicht mee hebben'? Zo'n afkoopsom is gewoon altijd een standaard berekening en soms vind men een andere regeling. Dat is dan echter de uitzondering. Na Setien nu ook Koeman, ze maken hun reputatie er niet beter op zo. Als coach zou ik ondertussen toch wel 2x nadenken. Laporte heeft voorlopig ook echt nog geen snars gedaan om hun reputatie op te poetsen, eerder het tegenovergestelde

Armoe troef daar. Deze club heeft geen bestaansrecht meer. Niemand die er de stekker uit durft te trekken! Hier in Nederland (bv bij ADO) beginnen ze al te mekkeren als er een schuld is van vijf miljoen …

Laporta denkt boven de wetgeving te staan zeker?

Dit ga je nu krijgen wel jammer want zo krijgt de legend status van Koeman een vervelend randje.

Verschil van inzicht kan bestaan. Goed dat Koeman z’n poot stijft houdt en dit juridisch laat beslechten.
Ze denken daar in Barcelona dat iedereen maar medelijden met ze moet hebben en
Met minder genoegen moet nemen. Treurige en zielig zooitje

Kan koeman geen beslag laten leggen op de rekening van barcelona

Vraagt niemand zich af waar die 1,5mln aan bonus voor is dan ???? 😬😬

Ze moeten gewoon 12 miljoen betalen punt.
De manier waarop Koeman is behandeld door Laporta is op z'n zachtst gezegd niet erg netjes geweest.

De behandeling van Koeman door Laporta was al een lelijk hoofdstuk, nu ook nog eens de afhandeling?
Niet alleen het voetbal is niet meer wat het was, maar de klasse ook niet meer.
Pay the man, je hebt 'em ontslagen en daar zijn afspraken over gemaakt blijkbaar. Nakomen en door naar de volgende trainer die zal gaan sneuvelen.

Ik hoop serieus dat Xavi niet instapt, dat zou echt aantonen dat hij naief is en niet begrijpt dat dit verre van het juiste moment is.
En onderschrijft alleen maar waarom ook hij ontslagen zal worden.
Als Barca fan baal ik er van...maar dit gaat een paar jaar een trainers kerkhof worden.

Barca zit in een lastig parket. De trainer de laan uit sturen maar helemaal geen rooie cent op de bank hebben staan om de ontslagvergoeding te betalen die contractueel is vastgesteld. Wat een enge club is dat Barca toch geworden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren