Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pochettino onthult reden achter opmerkelijk vroege wissel Messi

Laatste update:

Lionel Messi is vrijdagavond uit voorzorg na 45 minuten gewisseld in de wedstrijd tegen Lille OSC, zo heeft Paris Saint-Germain-trainer Mauricio Pochettino na afloop van de 2-1 overwinning verteld tegenover de aanwezige media. De Argentijnse aanvaller werd in de rust bij een 0-1 achterstand vervangen door Mauro Icardi. Zonder Messi binnen de lijnen kreeg PSG het voor elkaar om de achterstand weg te werken en de drie punten in eigen huis te houden.

Messi was de opvallende afwezige toen de spelers na rust weer het veld opkwamen. Lille stond toen met 0-1 voor door een doelpunt van Ligue 1-topscorer Jonathan David (acht goals). Een kwartier voor tijd tekende Marquinhos voor de gelijkmaker, waarna vlak voor het einde van de wedstrijd Ángel Di María de 2-1 tegen de touwen werkte. Na afloop legde Pochettino uit waarom hij Messi wisselde. “Ik heb met de dokter gesproken. We hebben dit uit voorzorg. Hij kon niet verder, maar het is geen groot probleem. Hij zal beschikbaar zijn voor de volgende wedstrijd”, zo werd Pochettino geciteerd door Amazon Prime.

Bij afwezigheid van de geblesseerde Kylian Mbappé begon Messi in de punt van de aanval, met Neymar en Di María op de flanken. Met Icardi als diepe spits draaide het na rust beter bij PSG, dat toen twee keer scoorde. “Maar ik denk niet dat dat het probleem was in de eerste helft. Het komt doordat Lille ons gewoon goed kent. We waren niet goed genoeg om onze aanvallers te voeden en kregen de wedstrijd niet onder controle. Maar ik denk niet dat een enkele speler of een andere positie alles verandert”, aldus de Argentijnse oefenmeester, die sprak van een ‘verdiende overwinning’.

De verwachtingen waren torenhoog toen Messi afgelopen zomer de overstap maakte van Barcelona naar PSG. De 34-jarige aanvaller wacht na vijf competitiewedstrijden echter nog altijd op zijn eerste doelpunt in de Ligue 1. Tot dusver scoorde Messi twee keer in de met 3-2 gewonnen Champions League-wedstrijd tegen RB Leipzig en eenmaal in hetzelfde toernooi tegen Manchester City (2-0). Hoewel de zege op Lille moeizaam tot stand kwam, gaat PSG na twaalf wedstrijden aan kop in de competitie met een voorsprong van tien punten op nummer twee RC Lens, dat nog wel een wedstrijd tegoed heeft. Woensdag komt PSG weer in actie tegen RB Leipzig in het miljardenbal. Messi is dan naar verwachting weer van de partij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

A) begrijpelijk
B) kunnen we binnenkort al het voetbal op amazon prima gaan volgen? Dat zou wat zijn

30 oktober 2021 om 09:45

Ik mag hopen dat B niet het geval zal zijn

30 oktober 2021 om 11:21

Amazon prima?

Ja je kan moeilijk zeggen omdat hij ongelukkig speelde, maar dat was natuurlijk ook een grote reden.

30 oktober 2021 om 09:41

Messi is niet meer die Messi als bij Barcelona ik denk dat hij er totaal doorheen zit zijn oude niveau niet meer bereiken zal

Op die CL wedstrijd tegen RB Leipzig na is het nog geen gelukkig huwelijk tussen Messi en PSG. Dit in tegenstelling tot Ronaldo die bij Juve en United meteen doorging met waar hij goed in was, scoren en wedstrijden beslissen. Daarom heeft Ronaldo op dit moment een streepje voor.

30 oktober 2021 om 07:34

Ook tegen RB Leipzig vond ik hem niet goed. Bij lange na niet het niveau van mbappe gehaald die wedstrijd bv

30 oktober 2021 om 12:34

Nou Mbappe schiet een pingel naar de maan..

30 oktober 2021 om 07:44

Ronaldo scoort wel maar United heeft een stapje teruggedaan qua spel.

30 oktober 2021 om 09:41

Idem dito bij Juventus, plus aardig wat penalty’s daar. Neemt niet weg dat wat die heeft laten zien jarenlang heel indrukwekkend is.

30 oktober 2021 om 10:26

@viscacatalunya: hmmm zo had ik het nog niet bekeken eigenlijk. Zou de aanwezigheid van Ronaldo verlammend kunnen werken binnen de selectie? Ik bedoel, het is wel een grote persoonlijkheid die binnen komt wandelen en Ronaldo zal wel eisen hebben gesteld aan manier van spelen en aan de spelersgroep. Niet dat het hiervoor nou zo goed ging met United, dus misschien is dit het Ronaldo effect en gaan ze in combinatie met de aanstaande trainerswissel beter voetballen…

30 oktober 2021 om 10:37

Ze speelden vorig seizoen meer als team. Met Ronaldo erbij kan Bruno Fernandes minder schitteren. Dat was vooraf al te verwachten.

30 oktober 2021 om 11:11

United wisselt al 3 jaar goede reeksen met slechte reeksen af. Dus om het op conto van Ronaldo te schrijven is een beetje te simpel. Om het even kracht bij te zetten, ik kan me nog herinneren dat er een penalty genomen moest worden door United en dat Fernandes m nam en hoog overschoot. Ronaldo heeft dat moment niks opgeeist en dat zegt mij dat hij zeker niet het groepsproces is komen verstoren.

30 oktober 2021 om 11:13

Hoe goed doen ze het daar nu bij Juve? Spelen ze nu beter en bevrijd? Ik vind t altijd grappig hoe makkeljk mensen doen over de een topscorer notabene.

30 oktober 2021 om 11:47

United speelt even zwak als vorig seizoen. Elke wedstrijd is een verschrikking om te kijken. Enig lichtpuntje zijn de magische cl avonden mede mogelijk gemaakt door Ronaldo. Ook zonder Ronaldo zou het een lastige start zijn Gwst aangezien cavani lang eruit was, Rashford geblesseerd en martial niet helemaal zijn vorm te pakken heeft. Wie zou er überhaupt moeten zorgen voor creativiteit.

30 oktober 2021 om 12:53

Manu is niet in balans. Je krijgt toch een boost als je Ronaldo of Messi erbij krijgt. Verdedigend is manu erg kwetsbaar en middenveld klopt ook niet.

30 oktober 2021 om 13:19

PSG heeft ook een stapje teruggedaan qua spel opvallend genoeg.

30 oktober 2021 om 20:04

@Visca: Mooi dat je het brengt alsof het een feit is, maar Bruno heeft ook dit seizoen gewoon alweer 4 goals gemaakt en 7 assists gegeven in de PL en CL. Dat noem ik toch behoorlijk schitteren, ondanks dat alle aandacht gevestigd is op Ronaldo.

30 oktober 2021 om 08:39

Goh, eentje hoeft enkel in de 16 te wachten op ballen of blunders van verdedigers en de ander moet zich aanpassen aan een nieuw systeem waarin hij met zijn creativiteit opeens een heel team moet zien te dragen. Ik vind dat een rare vergelijking om op basis ervan vervolgens een conclusie te trekken dat Ronaldo een streepje voor loopt op Messi.

Ik ben met je eens dat Messi nog geen topwedstrijden heeft gespeeld op tegen City en Leipzig na, maar met tijd en fitheid van de selectie zie ik hem echt wel meer wedstrijden naar zichzelf toe te trekken.

30 oktober 2021 om 08:52

Dat Ronaldo op zijn leeftijd nog steeds scoort blijft bijzonder. Ze zijn beiden niet meer zo beslissend als vroeger. Gezien hun leeftijd is dat ook geen schande.

30 oktober 2021 om 09:04

Moyashi, zoals altijd weer origineel met de oneliners. Chapeau! Het lijkt me vrij nutteloos om op de goedkope uithalen in te gaan, omdat ze zelfs de gemiddelde stupiditeit van een vmbo brugklasser overstijgen.

Wat ik wél wil opmerken is het volgende. De Messi fans of beter gezegd de Ronaldo haters (omdat de personen over wie ik het heb actiever zijn in Ronaldo artikelen dan die van Messi), lustte er wel van om PSG de maat te nemen wanneer zij tegen hen in de CL stonden. Dit soort mensen degradeerde de Ligue1 toen wel tot farmers league, waar ik het overigens mee eens ben. PSG is namelijk in Frankrijk wat Bayern Munchen in Duitsland is. Sinds de komst van Messi zie je echter een opvallende beweging. Diezelfde mensen die PSG de maat namen, komen nu opeens op tegen het woord ‘farmers league’. Sinds Messi daar speelt en tot op heden geen poten weet te breken, behoort de Ligue1 tot ‘s werelds topcompetities… want hoe kan het anders dat Messi niet tot scoren kan komen én zelfs tot op heden ook geen één assist heeft weten te leveren… Dat moet haast wel aan het niveau van de Ligue1 liggen… het Niveau in Frankrijk moet wel van het zelfde kaliber of zelfs beter zijn dan Laliga…

Kortom, stop met de smoesjes en kom er gewoon eerlijk voor uit dat je een grote Ronaldo hater bent. Je kunt het ook anders zien: je bent een grote Messi fan die er moeite mee heeft om te accepteren dat een Messi zonder het Barca dat volledig op hem was afgestemd niet meer zo goed is. Dus dan moet je zijn gebreken camoufleren door de prestaties van Ronaldo naar beneden te praten. Ik neem je niets kwalijk, behalve dat laatste. Het toont namelijk aan wat voor zuur persoon je bent.

30 oktober 2021 om 09:35

Unbeliebeble.... reageren op Moyashi over oneliners. En dan zelf iedereen die kritiek heeft op Ronaldo een Ronaldohater noemen. Messi is inderdaad niet al te best begonnen, maar 8 wrdstrijden 3 goals valt qua statistiek ook nog mee. Daarnaast snap ik niet waarom je slecht tegen kritiek kan over Ronaldo, die zijn hele carrière gewoon voetballend minder is geweest en dit compenseert met geweldige andere kwaliteiten. Maar wel telkens Messi naar beneden praten in Messitopics, enkele oneliners van jou: Farmersleaque, Messi kan niet zonder Barca. Dat laaste heeft hij denk ik al ontkracht tijdens de zomer. Daarnaast kan je zien dat Messi alles behalve fit momenteel is. Zijn goals en assisten gaan echt nog wel komen, maak je geen zorgen. Of juist wel want krijg al een tijdje de indruk dat je alles moet uit vergrote wat Ronaldo doet en wat Messi doet bekritiseerd. Beetje jammer voor iemand die zo heftig reageert tegen 'fanboys'.

30 oktober 2021 om 09:57

Precies.

30 oktober 2021 om 10:04

Sociomasia jij mag je gerust onder hen scharen die ikzelf de Ronaldohaters noem als je hier met droge ogen het argument ‘blunder van de verdedigers’ durft te bekrachtigen. Nou, je hoeft hem niet eens te bekrachtigen want het feit dat je dat onbesproken laat wekt de indruk dat je er volledig achter staat. Verder mis je volledig het punt dat ik probeer te maken. Mijn intentie is niet om Messi naar beneden te halen, maar juist om personen als jij en Moyashi een spiegel voor te houden.

Verder bevestigd je bericht dat je Ronaldo niet kent als je zegt dat hij al zijn hele carrière voetballend minder is. Ingaande op jouw kritiek over mijn oneliners: dat zijn harde feiten, zelfs dat tweede wordt door de echte Barca fans erkend: Barcelona en Messi zijn onafscheidelijk. Barcelona kan niet zonder Messi, net zoals Messi niet (zo goed) kan zonder Barca. Wat betreft de farmers league opmerking. Dat is geen oneliner. Kijk eens even voor de grap hoe vaak PSG sinds het seizoen van 2012 is geworden. Ik zal je helpen. Het is sinds dat seizoen slechts 2 (!!) keer niet gelukt om kampioen te worden. In alle overige gevallen worden ze met twee vingers in de neus kampioen. Ergo, de classificatie farmers league is meer dan gepast.

Maar nogmaals, lees mijn bericht want het is geenszins mijn bedoelingen geweest om per saldo Messi naar beneden te halen. Mijn reactie gaat louter over het feit dat mensen als Moyashi uitspraken doen als ‘hulp van de verdedigers’, ‘lucky’, ‘intikkers’ wanneer het aankomt op Ronaldo. Ik noem ze Ronaldohaters omdat zij met dergelijke retoriek de prestaties te kort doen, om zo een (even) gebrekkige Messi alsnog boven Ronaldo te plaatsen. Dan is het mijns inzien niet meer te doen om de prestaties van de speler van wie zij fan zijn maar wordt de discussie dus verplaats naar de speler van wie zij geen fan zijn… in de zin dat zij dan stellen dat het aan alles ligt dat Ronaldo scoort behalve aan Ronaldo zelf… want hij bakt er niks van…

30 oktober 2021 om 10:28

Jongens doe eens lief 🥰

30 oktober 2021 om 10:59

Is de Bundesliga ook een farmers League dan?

30 oktober 2021 om 12:37

Ik acht de Bundesliga en Ligue 1 als farmersleagues. Die competities hebben in 10 jaar 1 a 2 kampioenen (Bayern en PSG). Dan praat ik niet het niveau van dir clubs omlaag, maar de competitie wordt of leeggekocht, of er is zoveel geld dat andere ploegen daar niks tegen te brengen hebben.

30 oktober 2021 om 16:13

Het zit je nogal diep he, ik beweer niks. Ronaldo heeft andere kwaliteiten dan Messi. En ja... Messi is voetballend zijn gehele carrière beter geweest dan Ronaldo. Dan kan je zeggen dat ik Ronaldo niet ken, daarmee doel je vast op zijn 1ste man utd tijd, hierin was hij voetballend zeker beter ,Maar nog geen Messi. Ronaldo is de beste afmaker die er bestaat, geweldig inzicht voor ruimte en wellicht de grootste voetballer ooit qua prestaties. Voetballend blijft Messi in ieder geval beter, kan je me benoemen als een Ronaldohater maar dat ben ik verre van.

30 oktober 2021 om 17:09

Waarom zou hij PSG moeten dragen als Neymar en Mbappe er ook rond lopen?

30 oktober 2021 om 17:37

Het heeft havo gedaan hoor haha

30 oktober 2021 om 09:01

Ronaldo begon goed maar heeft de laatste maand ook niks meer laten zien

30 oktober 2021 om 09:19

Inderdaad, erg jammer dat hij niet de winnende kon maken tegen Atalanta in de CL. Oh wacht.

30 oktober 2021 om 09:33

@easnorts Wereldgoal die maakt alleen hij🙃 diep diep onder de indruk van de kwaliteit van het doelpunt.

30 oktober 2021 om 09:38

Hij maakt hem, dat is zijn kwaliteit

30 oktober 2021 om 12:38

Messi maakte volgens mij ook de winnende tegen Leipzig en speelde de Engelse kampioen kapot, enige wat Ronaldo momenteel kapot speelt zijn de ballen van Jones.

Hij heeft gewoon totaal geen zin om voor PSG te spelen. Iedereen weet dat hij niet weg wilde bij Barca. Zou er bij wijze van een moord voor doen om hem weer terug te zien waar hij hoort..

30 oktober 2021 om 07:42

Aah ja je had gister nog telefooncontact met hem, want jullie zijn goede vrienden! Hoe de f*ck kan je nou weer stellen dat hij geen zin heeft om te spelen? Kan die beter tegen de trainer zeggen dat hij de hele wedstrijd op de bank wil, want hij heeft ‘geen zin’.

30 oktober 2021 om 08:11

Ook bij wijze van is dit een erg vreemde uitspraak.

30 oktober 2021 om 09:18

Samir

Flauwe kul over geen zin.

Hij tekende razend snel, dus was al langer aan het onderhandelen.

En hij krijgt tussen de 40 en 50 miljoen netto.

Simpel, als hij geen zin heeft, laat hem dan groot deel terugstorten aan dr werkgever.
Schandig om zo veel te krijgen en geen zin in je werk

30 oktober 2021 om 11:01

MrKrillin, jij bent dus de grootste moraalridder van deze website. Terugstorten haha. Jij stond zeker ook vooraan door te zeggen dat hij gratis voor Barca moest spelen. Wat een niveau.

30 oktober 2021 om 13:00

Het is niet alleen Messi die niet thuisgeeft. Heel psg geeft niet thuis en Poch heeft geen grip op de spelers. Het is gewoon geen team en loopt niet zoals ze iedereen vooraf had gedacht. Ze zouden wel ff cl pakken. Komt meer bij kijken dan een paar toppers in je team opstellen.

30 oktober 2021 om 13:50

Zeb

Nee hoor, lees mijn eerdere reacties maar. Nooit gezegd dat hij voor niets moet spelen.

Dus jammer met je niveau

Het komt wel goed denk ik. Dat hij op zijn leeftijd naar zo"n fysieke competitie is gegaan begrijp ik alleen niet. Als je wat ouder bent speelt klimaat ook een rol in hoe fit je je voelt. En de winter moet nog komen. Hij lijkt net als zijn oude clubje ongelukkig nu.

30 oktober 2021 om 08:02

Hij had niet bepaald de clubs voor het uitzoeken, gezien zijn eisen.

30 oktober 2021 om 08:25

Hij heeft er zelf een hand in gehad inderdaad. Hij is echt puur voor de CL gekomen zo lijkt het. Liga titels heeft Messi al genoeg en ook zonder hem winnen ze de competitie toch wel.

Langzaam komt er een einde aan het tijdperk Messi. Hij is niet meer de alles bepalende speler bij PSG. En vervallen langzaam al zijn privileges. Wat overigens geen schande is na alles wat hij heeft laten zien. Hij gaat bij vlagen nog laten zien waaron hij de beste speler ooit is. Je hoopt dat hij het nog een keer laat zien in alles bepalende wedstrijden. En daarna lekker in de USA gaan voetballen.

30 oktober 2021 om 07:46

Hij spaart zichzelf voor de CL zo lijkt het. Centraal was hij ook bij Barcelona allang niet op zijn best. Vanaf rechts is hij op zijn best nu.

30 oktober 2021 om 09:41

@viscacatalunya, totale onzin dat hij zich spaart. Hij vindt die negatieve berichtgeving rondom zijn persoon echt niet fijn. Hij is gewoon niet goed op dit moment en het lukt hem nog niet om daar uit te komen. Zal wel goedkomen, hij heeft zich vaker terug geknokt

30 oktober 2021 om 10:08

Waarom moeten we altijd zoeken naar excuses. Ik snap dat het niet leuk is dat een grootheid als Messi minder presteert maar benoem het gewoon zoals het is. Niet sparen, niet een kwestie van geen zin hebben maar hij steekt gewoon niet in goede doen.

30 oktober 2021 om 09:58

Hij speelt een paar wedstrijden minder en opeens is dit het 'eind aan het tijdperk Messi'.

30 oktober 2021 om 10:19

8 wedstrijden tegen de lammen en de blinden: 0 goals, 0 assists bij een team dat op elke positie een topper heeft rondlopen.

30 oktober 2021 om 11:07

Marseille, Lyon, Lille, Monaco zijn toch niet 'de lammen'? En leuk dat overal toppers heeft rondlopen, het team loopt voor geen meter.

30 oktober 2021 om 11:20

3 wedstrijden in de CL, 3 goals. 5 duels in de Ligue 1 (waarvan 2x slechts 1 helft of minder - net 300 minuten in totaal). En nee, hij heeft nog niet gescoord in de competitie, maar dat komt vanzelf. Bovendien ook niet tegen de lammen en de blinden gespeeld hoor. Met Marseille, Lille, Stade Rennes en Lyon bijna alleen nog maar vrij goede tegenstanders gehad in de Ligue 1 eigenlijk juist. Sommige mensen kunnen wel zo erg overdrijven over Messi en Ronaldo he (hier boven ook enkele reacties). Nooit gesnapt hoe je niet gewoon beide spelers kunt waarderen.

30 oktober 2021 om 17:40

Dat komt denk ik omdat het niet om een paar wedstrijden raakt. Bij barca was het ook al minder aan het worden. Heel lui ongeïnteresseerd en passief.

Zal met de leeftijd te maken hebben en met zijn State of mind

30 oktober 2021 om 10:37

Messi is niet de beste voetballer aller tijden dat is en blijft Maradona hij heeft niet de mentaliteit en hart om moeilijkheden te ontstijgen als Diego dat kon...

En mensen zeiden dat hij het ook in de PL zou kunnen omdat ie met Barca van al die teams won. Alles zal wel weer goedgepraat worden linksom of rechtsom, maar wat we nu zien is dat het dus helemaal geen garantie was dat Messi het in elke andere competitie zou laten zien.

30 oktober 2021 om 08:12

Haha makkelijk praten hé, nu hij 34 is. 5 jaar geleden zou hij elke PL club kapot spelen. Nu is hij wat ouder, je zag bij Barcelona ook soms de slijt in. Maar goed, Messi heeft tijd nodig om zich aan te passen, hij komt er echt wel. Het is Messi, hé.

30 oktober 2021 om 08:14

Dit is dus linksom, zometeen komt rechtsom.

30 oktober 2021 om 08:34

Messi was nog steeds de absolute ster, het grootste verschil met vroeger wat hij veel vaker de bal verloor bij Barcelona ook omdat iemand voorbij dribbelen niet meer zo makkelijk ging als vroeger.

30 oktober 2021 om 08:40

Na 5 wedstrijden in de competitie die lager geclassificeerd staat dan de laliga bepaalt Samcro even dat Messi het niet kan in een andere competitie. Als je meer van die grote wijsheden hebt, deel ze met me graag!

30 oktober 2021 om 08:48

CMG- Dat hij dit 5 jaar geleden zou kunnen is ook maar een aanname, we zullen het nooit weten.

30 oktober 2021 om 08:51

Alex, cute maar ik bepaal niks, ik constateer alleen maar.

30 oktober 2021 om 08:53

Je kunt toch zien hoe hij het in de CL tegen Engelse ploegen deed. Hij scoorde er op los.

30 oktober 2021 om 09:03

Droppie, een aanname? Hij maakte gehakt van de PL clubs in de Champions league. En noem mij 1 argument waarom Messi het niet zou kunnen in de PL, en alsjeblieft noem mij het fysieke aspect niet want Kun Aguero, Mahrez etc hebben de PL kapot gespeeld.

30 oktober 2021 om 09:06

Slechte constatering dan

30 oktober 2021 om 10:09

Een incidentele wedstrijd tegen een Engelse ploeg in de CL is wel wat anders dan een seizoen presteren met de intensiteit van de PL waar je iedere wedstrijd op 100% moet strijden ipv LaLiga. Je kan dus zowel links als rechts niet met deze stelligheid beweren.

30 oktober 2021 om 10:35

Alsof spelers uit la Liga die ook niet 2 meter waren als Aguero en David Silva niet in de PL konden schitteren. In Spanje is het vaak lastig voetballen omdat teams zich ingraven. In Spanje vallen de minste goals.

30 oktober 2021 om 08:51

Eens met je Samcro. Lijkt me ook van de gekke als deze messi op 1 of andere manier boven Benzema of Lewa zou eindigen bij de ballondor verkiezing. Over de PL nog maar te zwijgen, dat fysieke spel daar zou hem nog onzichtbaarder maken. Cristiano ging als tiener naar de PL en nu weer als 36-jarige. Daar moet je echt grote cojones voor hebben want het tempo is moordend daar. Niet iedereen kan met zulke druk omgaan

30 oktober 2021 om 08:55

Messi speelde toch samen met Benzema in een zelfde competitie. Hij eindigde toch wederom als Pichichi voor Benzema. Messi won ook een titel met Barcelona waar Benzema er geen won met Madrid en won ook nog eens de Copa America waar Frankrijk niet ver kwam op het EK.

30 oktober 2021 om 09:31

@Inside: Messi wint zijn 7de Ballon D’Or, met 13 punten voor op Lewa. Uitslag is uitgelekt.

30 oktober 2021 om 09:35

ViscaCatalunya bovendien heeft Messi nog steeds meer goals in laliga dan Benzema in 2021. En dat terwijl hij er al een poosje niet meer speelt

30 oktober 2021 om 10:06

Ik heb het gevoel dat je niet helemaal objectief bent. Hahahahaha

30 oktober 2021 om 10:39

@Visca: Benzema geen titel gepakt met Real??? Volgens Wiki heeft ie er 3. Of welke titel bedoel je? Messi’s erelijst is natuurlijk vele malen langer en het heeft absoluut geen zin om deze spelers met elkaar te vergelijken. Neemt niet weg dat Benzema ook een grote jongen is in de voetballerij.

30 oktober 2021 om 10:45

Hij bedoelt natuurlijk een prijs in 2021, ErnumsJung. Andere (eerdere) titels zijn immers niet relevant voor de Gouden Bal 2021.

30 oktober 2021 om 10:53

Inside, de beste man staat 7de met zijn club in de competitie. Totaal niet relevant op dit moment. CR7 is een fenomeen, maar zijn kontenkruipertjes zijn echt van een ander niveau. Ik ga echt lachen als ze geen CL halen dit jaar, ben benieuwd welke uitdaging hij dan zoekt.
Als Messi naar City zou gaan dan zouden mensen zeggen dat hij het bij Arsenal moet laten zien.

30 oktober 2021 om 10:56

Oh het was mij even ontgaan dat het over de gouden bal ging 👍

30 oktober 2021 om 09:02

Makkelijk praten want ja achteraf heb je altijd gelijk. Maar dat hij lastig heeft bij Psg komt ook gewoon omdat het team niet om Messi is gebouwd en er lopen zoveel goede spelers dat de bal niet automatisch naar Messi gaat.

30 oktober 2021 om 10:54

Ze zeggen toch altijd dat goede spelers om je heen ervoor zorgen dat je zelf beter wordt? Ik denk dat het met zijn huidige vorm te maken heeft en misschien dat ie moet wennen aan een nieuwe (leef)omgeving. Messi op dit moment vaker de bal geven is niet de oplossing denk ik. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Messi er nooit meer wat van zou kunnen, dat komt wel weer.

30 oktober 2021 om 17:16

Huh? Maar Messi doet in tegenstelling tot Ronaldo toch alles in zijn eentje en is helemaal niet afhankelijk van zijj ploeggenoten?

30 oktober 2021 om 10:42

Dat kan je concluderen na 5 wedstrijden in een andere competitie ?

30 oktober 2021 om 10:58

Hij staat er nu niet, dus op dit moment is dat een feit. Ronaldo stond er wel altijd meteen na zijn transfers. Het is aan Messi zelf om zijn vorm weer terug te krijgen. Ik hoop zo snel mogelijk weer een Messi in vorm te mogen aanschouwen, dat zou geweldig zijn.

30 oktober 2021 om 11:02

Ronaldo staat er meteen? Heb hem in de grote wedstrijden tegen Liverpool en Leicester niets zien doen.

30 oktober 2021 om 11:06

Barcalover123, Messi is (1 van) de beste voetballer aller tijden. Ik heb altijd moeten lezen dat hij in elke andere competitie zou slagen. Waarom moet hij als beste voetballer wennen aan een competitie die in kwaliteit minder is en hij met betere spelers om zich heen speelt? Alles wat zo hard geroepen werd toen hij bij Barca zat blijkt niet te kloppen. Dan maakt het niet uit of hij daar net een maand zit of een heel jaar.

30 oktober 2021 om 10:49

Sancho, ga lekker op reet zitten en naar Arsenal kijken. De beste club van Engeland. Ik zou ook Messi haten als hij mijn club meerdere keren totaal ontmanteld zou hebben. Echt triest om de speler die ons het meeste voetbal plezier heeft gebracht af te schilderen als een nobody. Al jouw Arsenal sterretjes zijn mislukt in Barcelona.

30 oktober 2021 om 11:04

Dit is niet eens links of rechtsom maar gewoon zielig over iemand anders club beginnen omdat je niet weet wat je moet zeggen 🤣

30 oktober 2021 om 11:04

Behalve van Bronckhorst en Henry 🙂

Heel eerlijk heb ik messi altijd een geweldige voetballer gevonden net zoals ronaldo.
Maar wat ik wel vind en dat is mijn mening, ronaldo heeft in iederland waar dat die heeft gespeeld altijd zijn stempel gedrukt op elke ploeg, messi heeft het tegen engelse ploegen altijd lastig gehad.
Ik moet eerlijk zeggen qua prestaties vind ik ronaldo verre weg de beste speler, messi speelt nu in frankrijk naar mijn mening ook niet zon top competitie zoals iedereen zegt en je ziet het hij kan daar nog totaal geen potten breken.

30 oktober 2021 om 09:12

Messi heeft het tegen Engelse ploegen altijd lastig gehad? Hij heeft tegen heel wat Engelse topclubs vaker gescoord dan Ronaldo, terwijl die jaren in Engeland heeft gespeeld.

30 oktober 2021 om 09:31

26 goals en 6 assists in 34 wedstrijden. Tegen Liverpool 2 goals in 4 wedstrijden. Tegen City, 6 goals en 2 assists in 6 wedstrijden. Tegen United, 4 goals in 6 wedstrijden. Tegen Arsenal, 9 goals en 1 assist in 6 wedstrijden. Tegen Chelsea, 3 goals en 3 assists in 10 wedstrijden. Tegen Tottenham, 2 goals in 2 wedstrijden.

30 oktober 2021 om 09:19

Messi heeft ook tegen Engelse ploegen juist geweldig gespeeld. Dat hij nu op zijn 34e naar een andere competitie is gegaan bij een team wat bijna enkel uit vedettes bestaat, is jammer genoeg een mispeer geweest. Hij is niet meer de Messi van weleer en lijkt her heilige vuur ook wel een beetje kwijt te zijn, maar hopelijk herpakt hij zich weer want het blijft toch altijd jammer om zo'n speler af te zien glijden.

30 oktober 2021 om 13:27

Messi is puur naar daar gegaan voor het geld. Hij wist goed genoeg waar hij aan begon. Dus altijd die excuses voor deze man. En het is moeilijker om elke match in de PL te spelen dan is 1tje in de CL. Fysiek houdt hij het niet vol in de PL ook al was hij 30jaar. PL is fysiek een uitputting. Maar goed heilige messi kan alles volgens vele. Hij kan het amper in de ligue 1 met zo een team. Dus PL wordt nada.

Messi of geen Messi. Zolang je totaal zonder tactiek speelt komt PSG nooit ver in de CL. Lille kreeg 4x 100% kansen gisteren. Heel middenveld van PSG sprint naar voren als ze in aanval zijn. Dit zie ik al weken. Marquinhos en Kimpembe zijn degene die achterblijven.

En zo ging het nachtkaarsje van messi langzaam uit..... De grootste man van barca waar het hele team omheen was gebouwd kan niet meer meekomen in een sterrenensamble waar hij gewoon mee moet voetballen......

30 oktober 2021 om 10:33

Voelt dat fijn om 1 van de grootste spelers ooit weg te zetten als een modale speler die eigenlijk van geluk mag spreken dat er een heel team om hem heen was gebouwd? Heel veel mensen hebben op dit moment gewacht lijkt het wel, zodra Messi het even moeilijk heeft om hem helemaal naar beneden te praten.

30 oktober 2021 om 11:09

Er zit wel een kleine kern van waarheid in de opmerking van Haan75. Messi moet zich nu aanpassen aan een elftal in plaats van andersom en daar heeft ie moeite mee net als in het Argentijnse elftal. Pas toen Argentinië het elftal in dienst van Messi liet spelen ging het iets beter lopen. Het is aan Messi om zich aan te passen en zijn vorm terug te vinden. Het kaarsje is wat minder fel gaan branden maar nog lang niet uit 😃

Aan alles zie je dat Messi gewoon weinig plezier beleeft daar in Parijs. Hij hoort gewoon thuis in Spanje, in de zon. Hij presteert zeker ondermaats voor zijn kunnen, dat valyt niet goed te praten. Echter zou het ook eens fijn zijn als men eens stopt met de vergelijkingen met Ronaldo. Twee zeer verschillende situaties, twee verschillende vormstatussen, twee verschillende voetballers. Beiden fantastisch, dus geniet er nog van zolang het kan. Wanneer ze stoppen verliest het internationale voetbal twee giga iconen.

30 oktober 2021 om 11:11

Ik hoor ook thuis in de zon. Als ik dat tegen mijn baas zeg terwijl ik niet presteer dan kijkt ie mij heel raar aan 🤨

30 oktober 2021 om 13:19

Dan moet je een baas zoeken die werk aanbiedt in de zon 😉

30 oktober 2021 om 15:39

😘

Ben je lekker mee als Messi zijnde, naar de kant gehaald en dan kan je team wel winnen

Zowel bij Messi als Ronaldo begint de sleed er op te zitten ( wat ook logisch is na zolang beide op top nivo), probleem is alleen dat de verwachtingen nog steeds heel erg hoog. En misschien niet meer realistisch

Mijn gevoel: Messi schiet ze naar cl winst. City voetballend veel beter. Messi krijgt zin en presteert. Die fysieke Ligue 1 ligt hem 0,0.

Dit zou geen item meer moeten zijn.
Natuurlijk zullen ook de grootste sterren eens worden voorbijgestreefd. Pele, Mardonna, JC, Ronaldo (beide), dus ook Messi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren