Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona-selectie richt zich tot Koeman: ‘U gaf mijn carrière een boost’

Laatste update:

Barcelona-spelers hebben gereageerd op het vertrek van Ronald Koeman. Onder meer Memphis Depay, Frenkie de Jong en Sergiño Dest hebben van zich laten horen op Instagram, terwijl Gerard Piqué een boodschap schreef op Twitter. Met een speciale boodschap op sociale media richten zij zich tot de trainer, die woensdagavond na de 1-0 nederlaag tegen Rayo Vallecano werd ontslagen.

Depay plaatste een oude foto vanuit zijn jeugd, waar hij als PSV-talent de hand schudt van Koeman. “U gaf mijn carrière een nieuwe boost, daar ben ik ontzettend dankbaar voor! Ik heb ontzettend veel respect voor u als trainer, maar nog meer voor u als persoon. Ik hoop dat we in de toekomst opnieuw samenwerken”, aldus Depay, die afgelopen zomer door Koeman naar Barcelona werd gehaald.

Frenkie de Jong heeft minder woorden nodig: “U bent een geweldige coach en een fantastisch persoon”, aldus de middenvelder. “Bedankt voor het vertrouwen”, aldus Dest, die onder Koeman veelvuldig aan spelen toekwam in het Camp Nou. “Ik zal dit altijd waarderen. Veel succes in uw nieuwe hoofdstuk.” Piqué: “Het was me een groot genoegen om tot uw dienst te zijn. Ik wens u alle geluk van de wereld in de toekomst”, aldus de verdediger, die afsluit met een ‘dikke knuffel’.

Gavi plaatste op Instagram een foto van zichzelf samen met Koeman. Het toptalent brak door onder de Nederlandse trainer en mag zich als zeventienjarige zelfs al Spaans international noemen. “Heel erg bedankt voor het vertrouwen en het geven van de kans om mijn droom te vervullen. Ik wens u het beste”, schrijft hij. Ook Pedri heeft een boodschap voor Koeman: “Het spijt me dat de dingen niet zijn gegaan zoals u wilde, meneer. Ik zal u voor altijd dankbaar zijn voor alles wat u voor mij heeft gedaan. Ik wens u het beste, zowel persoonlijk als professioneel.”

“Bedankt voor alles, mister”, schrijft doelman Marc-André ter Stegen. “Uw passie voor deze club en stad is speciaal. Ik wens u het beste voor de toekomst. Veel geluk en gezondheid!” Ook Ansu Fati richt zich op Instagram tot Koeman: “Bedankt voor alles, mister!"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zal Koeman goed doen en dit is in ieder geval het bewijs dat Koeman nog wel goed in de groep lag.

29 oktober 2021 om 09:16

Ja zo is dat. En dat is denk ik toch wel een belangrijk deel van het werk.
Ze zullen maar moeten afwachten hoe het zo klikt tussen de nieuwe trainer en de spelers. Een nieuwe trainer is totaal geen succes voor garantie is gebleken.

29 oktober 2021 om 09:30

iemand die niet speelt vindt de trainer altijd kut, dat is al zo sinds de f1'jes

29 oktober 2021 om 09:32

Ja daar heb je wel een goed punt..haha
Als het alleen deze drie zijn dan zou het inderdaad niet best zijn en veranderd er wellicht wel wat straks. We gaan het vanzelf zien allemaal uiteindelijk,

29 oktober 2021 om 09:39

Er staan reacties van Depay, de Jong, Dest, Piquã©, Gavi, Pedri, Ter Stegen en Fati. Dat zijn er nog steeds geen 25 maar wel een aanzienlijker aantal dan de 5 waarover jij praat. Uit het feit dat iedereen hem aanspreekt met Mister, blijkt ook wel het nodige respect en ontzag voor Koeman.

29 oktober 2021 om 09:42

Zeven eigenlijk, waarvan vijf of zes basisspelers en mensen met gezag binnen de groep. Ik mag toch aannemen dat dat een representatievere steekproef is dan ene meneer Pjanic, die gewoon heeft aangetoond niet goed genoeg te zijn voor Barca en Dreamsz, die zijn oordeel baseert op verhalen zonder Koeman ooit in het echt te hebben gezien.

Maar goed, wie ben ik.

29 oktober 2021 om 09:44

Gelukkig waren de Barca fans enorm enthousiast over Pjanic en snapte hun er helemaal niks van dat Koeman hem op de bank neer zette

29 oktober 2021 om 09:58

DB15; Mister is een bijna verplichte aanspreekvorm voor coaches in Spanje, dit is niet persé uit beleefdheid naar Koeman toe... dat gebeurt bij iedere club.

29 oktober 2021 om 11:03

@DB15 totaal niets met het nodige respect en ontzag te maken; in Italië wordt de coach ook aangesproken met “mister” dat is de gangbare vorm en zo ook in Spanje. Dus ook als je de coach een flapdrol vind. Dus ik snap dat het speciaal over komt en lijkt alsof iedereen hem speciaal vind door hem “Mister” te noemen, maar is het niet.

29 oktober 2021 om 11:13

Klopt zeker maar als ik mijn coach een flapdrol zou vinden zou ik geen bedankberichtje op Twitter zetten

29 oktober 2021 om 11:22

@Japie ik zeg ook nergens dat deze 5/30 selectieleden hem een flapdrol vind

29 oktober 2021 om 11:44

Ok, dan begreep ik je even verkeerd 😄 in zijn mediaoptredens met dat geklaag op de scheids vond ik Koeman wel een flapdrol overigens en hij heeft zeker fouten gemaakt maar het is ook niet makkelijk met zulk matig materiaal waarmee er dan verwacht wordt dat je hiermee tegenstanders gaat domineren en meedoet bij de eerste drie. Ik geef het Xavi straks te doen

29 oktober 2021 om 11:55

Nee, alle spelers die hij heeft laten debuteren zijn er al 5. Dan 3 nederlanders maar ook Pique en Ansu Fati hebben wat laten horen..

Suarez of Pjanic hebben een t*** hekel aan hem. Ja, maar goed... Die moesten ook weg en/of speelden niet. Dus dat is logisch.

29 oktober 2021 om 12:19

@Japie, er is een enorm verschil tussen "matig materiaal" en een ongerijpte talentvolle selectie.
Je zal wel zien wat de Barcafans bedoelen van zodra Xavi het overneemt, puur qua spelintentie en groei op dat vlak.

29 oktober 2021 om 12:36

Maar ongerijpt betekend ook onervaren en talenten zijn nu eenmaal grillig. Normaliter moeten tslenten bij de hand genomen worden door dragende ervaren teamgenoten maar dit Barca moet gedrageb worden door Fati en Pedri die pas 18 jaar oud zijn geloof ik. Dat is geen gezonde situatie en geld om die dragende ervaren spelers in huis te halen is er ook niet. Wellicht gaat Xavi het wat beter doen dan Koeman masr ik verwacht dat dit ook een probleem is wasr hih yegenaan gaat lopen. De selectie is voedig uit balans. Dragende spelers in de leeftijdscategorie 25 tot 28 jaar die zitten er niet tussen en die heb je ook nodig normaliter op dat niveau

29 oktober 2021 om 16:23

Klopt, maar het gaat erom dat je in een bepaalde richting evolueert vanuit de filosofie die de basis vormt. Dan zal je op termijn ook echt beter worden en groeien naar de top.
Maar door hiervan af te wijken kom je nergens en onder Koeman zat er helaas gewoon helemaal geen lijn op dat vlak, alle Barcafans benadrukken met de grootste nuance dat we niet het summum van tiki taka verwachten, maar op zijn minst wel die zichtbare hand a la Fred Grim om jouw voorbeeld maar aan te halen 😉
Geloof me nu maar, meer dan dit is het niet. Mss zit de wrok er in omdat het ontslag vanuit Laporta komt, mr als J.C. er nog was dan had hij hetzelfde gedaan. Als de icoon der iconen het zag zitten in Koeman, dan was hij trouwens al eerder op voorspraak van hem naar Barca gehaald want Laporta luisterde blindelings naar zijn adviseur.

29 oktober 2021 om 09:56

Dit os toch geen bewijs? Als ze niks zouden zeggen dan hadden ze hun trainer afgevallen en lag het aan hun dat die ontslagen is! Je kan dit ook zien als dat ze het maar online gooien zodat daar geen gezeik achteraf van kan komen

29 oktober 2021 om 10:07

Je ziet ook vaak het tegenovergestelde dat er na ontslag van een coach een hele beerput wordt losgetrokken…

29 oktober 2021 om 10:25

komt wel beetje over als automatisch gegenereerde berichten van het management team. Frenkie doet bijvoorbeeld in de media en op social media al jaren lang een gooi naar saaiste persoon van Nederland. Heb die jongen nog nooit iets interessants of unieks horen zeggen in de media. Maar kan wel begrijpen dat die jonge jongens hem heel dankbaar zijn.

29 oktober 2021 om 10:47

Nou scheelt het dat er op social media zelden iets zinnigs, laat staan unieks te vinden is. Dus is Frenkie allesbehalve een uitzondering.

29 oktober 2021 om 12:07

Dat is Frenkie. Die vind alles leuk en geweldig als we hem moeten geloven en die weet waarschijnlijk aan een natuurramp nog een positief verhaal te koppelen

29 oktober 2021 om 18:18

Koeman lag ook goed in de groep. Dat is ook de reden dat Laporte hem niet eerder ontsloeg niet het geld. Veel mensen waren nog tevreden met Koeman binnen de club en die wilde Laporte niet tegen zich keren.

Leek goed te liggen bij de selectie, helemaal bij de jonge jongens uit La Masia. Natuurlijk komt het met deze resultaten niet uit de lucht vallen dat hij is ontslagen. Zie echter niemand het (veel) beter doen. Natuurlijk moet er gewoon gewonnen worden van clubs als Rayo en Eibar.

29 oktober 2021 om 09:15

Hoe zie je dat dan?

29 oktober 2021 om 11:54

Ik vind het eigenlijk meer pure bespottelijkheid dat deze gasten nu heel medelevend gaan reageren, terwijl ze ervoor hadden moeten vechten toen hij er nog zat natuurlijk. Ik geloof depay best hoor, maar de rest komt op mij mega hypocriet over. Eerst je coach affakkelen (ook tegen Laporte), en vervolgens na afloop roepen dat het zo'n fijne vent is.

Had gelijk depay en dest en Luuk in dezelfde vliegtuig kunnen meenemen. Wat heeft Koemans toch erg gefaald. Niet alleen met de versterkingen die hij heeft gehaald maar ook met de wissels die hij maakte in bepaalde wedstrijden. Hoor mensen zeggen dat een andere trainer het niet veel beter zal doen. Maar ik denk juist dat geen andere trainer het slechter kan doen vergeleken met koeman.

29 oktober 2021 om 09:27

De club faalt, wanbeleid is de enige reden, geen geld is geen topspelers.
Geen enkele trainer gaat hier de gewenste resultaten mee halen, dominant attractief aanvallend voetbal waar je prijzen mee pakt..
Leg de schuld nu maar bij Koeman, volgend jaar zelfde verhaal andere trainer

29 oktober 2021 om 09:46

Geef Xavi eerst ook even een kans. Ik denk dat Xavi als jonge trainer al meer tactisch vernuft heeft dan senior Koeman

29 oktober 2021 om 11:16

Dat baseer je op zijn geweldige staat van dienst in de woestijn. Dit duurt jaren voor Barcelona weer terug is waar de supporters denken dat ze horen.

29 oktober 2021 om 09:29

Wat zouden volgens jou de juiste wissels zijn dan? Oprecht benieuwd naar…

29 oktober 2021 om 09:33



edit: @enschede, was geen reactie op jou bedoeld...
Frenkie dan ook he! welke spits van barca b had basis moeten staan dan?

29 oktober 2021 om 11:38

Daar hoor je mij niet over. Ik zei wanbeleid, de spelers doen hun uiterste best ga ik van uit, maar het is niet de elite zoals het jaren is geweest.
Messi heeft het beeld vertroebelt..
Ik vermoed dat dit echt het maximale is wat er uit de huidige selectie te halen is.
Maar er komt een nieuwe trainer en ongetwijfeld een zak geld, zodat er weer van alles gekocht kan gaan worden

29 oktober 2021 om 09:46

Transfervrij versterking halen terwijl je niet veel salaris hebt om aan te bieden is ook heel makkelijk. Toppers te over natuurlijk in die vijver

29 oktober 2021 om 09:52

@Japie_Krekel: dat is tegenwoordig ook lastig omdat transfervrije spelers dan voor de hoogste tekenbonus kiezen. Dat hoor je de laatste tijd steeds vaker. Dat is de manier om in een keer binnen te lopen.

29 oktober 2021 om 10:09

Mee eens, dat is niet te doen voor een Europese topclub. Een echte versterking op dat niveau kost je meestal tussen de 60 en 150 miljoen. Koeman heeft in totaal 20 miljoen mogen investeren en er wordt fan verwacht dat hij meedoet bij de eerste drie. Als Xavi dat voor elkaar gaat krijgen dan mogen ze wat mij betreft een standbeeld voor hem neerzetteb daar bij Barca. Ik ben benieuwd wat hij ervan weet te maken met dit materiaal. Er zit potentie in maar het geheel is teverl uit balans imo. De ervaren spelers zijn of over the hill of niet goed genoeg dus een paar mannetjes van 18 jaar zoals Pedri en Fati moeten het team zien te dragen. Dat is eigenlijk heen gezonde situatie op dat niveau

29 oktober 2021 om 10:40

Je zit vaker fout dan goed, maar wil je nu werkelijk beweren dat Barça, met deze selectie, op de 9e plek hoort te staan en voetballend de mindere kan zijn t.o.v. Getafe, Granada, Cadiz en Rayo? Dan heb je echt een nieuw dieptepunt bereikt.

De ervaren spelers die niet goed genoeg zijn, doen het anders dikke prima bij hun nationale ploegen. Pique is nog altijd de meest stabiele verdediger die bij ons rondloopt en speelt meestal een 7.

29 oktober 2021 om 10:59

9e is idd te laag maar als Barca met dit materiaal tussen plek 4 en 6 eindigt is dat imo naar behoren. Ik hoor altijd dat ik vaak fout zit masr vooralsnog bakt Garcia er weinig van zoals ik had voorspeld, een middenveld met Frenkie-Busquets-Arthur heeft nooit gewerkt zoals ik had voorspeld, Arthur bleek sowieso overhyped te zijn zoals ik had voorspeld, slechts een paar voorbeelden waarvan mensen hier zoals jij zeiden destihds dat ik uit mijn nek zat te zwammen

29 oktober 2021 om 11:07

Kun je ook ff voorspellen hoe Xavi het gaat doen?

29 oktober 2021 om 11:15

Dat vind ik lastiger want de competitie vab Saudi Arabie is niet echt een graadmeter dus hoe goed hij is als coach durf ik niet te zeggen. Dan maar afgaande op de kwaliteit van de selectie. Als hij met net zoveel blessures als Koeman te kampen heeft in zijn selectie zie ik hem zomaar zesde eindigen. Is iedereen grotendeels heel het seizoen fit denk ik dat een vierde of vijfde plek er wel in zit

29 oktober 2021 om 11:19

@japie/ernums: er komen in 2022 toch heel wat interessante spelers vrij hoor. Een overzicht:

Mbappe, Pogba, Kessie, Dybala, Insigne, Brozovic, Rudiger, Sule, Christensen, Boubacar Kamara, Zakaria, Ginter, Romagnoli, Lacazette, Onana, Luiz Felipe, Tolisso, Bernadeschi, Mazraoui, Grillisch, Cristian Pavon, Fabio Viera,...

Daar zitten toch enkele spelers tussen die haalbaar zijn voor Barcelona? Uiteraard geen Mbappe of Pogba maar spelers als Keissie, Tolisso, Zakaria, Mazraoui, Pavon, Dybala,...

29 oktober 2021 om 11:46

@THenry_228 Als je een paar van die namen kan binnenhalen kan je zomaar weer meedoen om de titel. Als Barca hun salaris kan ophoesten weliswaar, maar dan zot er wel muziek in. Dit Barca heeft met Fati en Pedri natuurlijk twee supertalenten en daarnasst nig wat goede talenten maar de balans is zoek en het is allemaal iets te jong. Kan je dat aanvullen met wat dragende spelers met ervaring dan kan het er zomaar heel anders uitzien volgend jaar

29 oktober 2021 om 12:42

Mazraoui zou een uitstekende rechtsback zijn en meteen basisspeler worden. Dybala als valse spits geflankeerd door Fati en evt. Dembele vind ik ook sterk. Kan hij echt in z'n element komen zonder een CR7 of Messi om zich heen. Rudiger, Sule of Romagnoli naast Araujo doe je ook uitstekende zaken. Ik denk dan voor linkspoot Romagnoli gaan eerlijk gezegd. Rudiger en Sule kunnen naar clubs die meer te besteden hebben. Luiz Felipe zou ook een goede versterking zijn centraal. Onana gratis binnenhalen en geld binnen halen met verkoop van Ter-Stegen zou ook in financieel opzicht een goede deal zijn.

Eric Garcia, Mingueza, Dest, Alba, Nico Gonzalez, Riqui, Coutinho, Demir, Depay als wisselspelers.

Ter-Stegen, Braithwaite, Lenglet, Umtiti en Sergi Roberto verkopen.

Busquets en Pique rotatiespelers maken en langzaam aan vervangen.

Onana
Mazraoui
Araujo
Romagnoli
Baldé
Gavi
Frenkie
Pedri
Dembele
Dybala
Fati
29 oktober 2021 om 12:47

Dybala gaat nog wel verlengen bij Juventus. En van romagnoli ga je ook niet vrolijk worden hoor.

29 oktober 2021 om 12:56

Ik ben het wel eens met Garrincha. Dit zijn ervaren spelers in de leeftijdscategorie die Barca mist, althans qua dragende spelers. Met deze spelers kan Barca zomaar weer titelkandidaat zijn

29 oktober 2021 om 11:55

We zullen zien of het Barca gaat brengen wat ze ervan hebben verwacht.

Had allemaal beter je best gedaan dan allemaal die loze achteraf woorden. Daar had Koeman meer aan gehad. Ze zijn Koeman zo vergeten hoor.

29 oktober 2021 om 09:29

Ik denk niet dat een legende zo snel vergeten word hoor😅

29 oktober 2021 om 09:48

Afhankelijk op welk aspect natuurlijk. Als speler zou die nooit vergeten worden. Als coach zou die wel snel vergeten worden bij barca. Tenminste ik (en wss vele anderen) had dit ook bij Lampard bijvoorbeeld. De klasse als speler overklast de mindere periode als coach natuurlijk enorm.

29 oktober 2021 om 10:09

Denk dat je je daarin vergist, koeman koos voor Gavi, terwijl iedereen hier loopt te huilen om Puig elke week. Als die jonkies later de sterren van de hemel spelen met dit Barcelona, komt dat op conto van Koeman, die koos voor de jeugd, let maar op



Goed om te zien dat hij nog wel goed in de groep lag. Maar als je niet kan winnen van Cadiz, Granada, Vallecano en je komt met rare opstellingen/formaties (terwijl er betere/logischere) opties voor de hand lagen dan kun je niet anders concluderen dan dat dit ontslag terecht is. Los van het feit of een ander het met dit materiaal wel of niet beter zal doen, is het gewoon broodnodig dat er nieuw elan voor de selectie komt te staan. Dit was voordat het seizoen al begon een tikkende tijdbom. Ik ben in ieder geval blij dat Xavi voor de ploeg komt te staan. Heeft hij wat bewezen? Nee niets noemenswaardig. Maar het is iemand die imo kijk op het spelletje heeft (check even The Coaches Voice op Youtube). Los van die uitleg, was het ook een speler die het spelletje als de beste zag. Zijn manier van willen spelen bekoort mij wel en dat valt ook te trainen. Het zal in de praktijk moeten blijken of hij ook een goede people manager is want ook dat is van vitaal belang. Dat zijn dingen waarin een Zidane en Ancelotti in uitblinken. Dat is iets wat je hebt of niet vind ik. Valt niet echt aan te leren. De tijd zal uitwijzen hoe dit zal uitpakken voor de club, maar ik ben wel blij dat we van Koeman af zijn.

Ik blijf het jammer vinden dat Koeman niet echt een kans heeft gekregen. De omstandigheden waarin hij heeft gewerkt maakten zijn functie de moeilijkste trainersfunctie van de afgelopen 10 jaar denk ik. Wellicht dat na het stopper van Fergie een vergelijkbare druk was voor de opvolger.

Jammer, want ik had deze man gegund dat hij zijn droom bij zijn droomclhb kon waarmaken. Helaas, de omstandigheden waren er niet naar. En eigenlijk was hij onder de huidige voorzitter direct een persona non grata. Hoe kan je onder deze omstandigheden je positief op voetbal richten. Ik vind het bijzonder knap wat die alsnog heeft gepresteerd, ook al hebben veel mensen vraagtekens bij zijn prestaties en keuzes. Hij heeft nooit kunnen beschikken over een fitte selectie, hij verliest Messi, hij moet een jaar lang werken onder Corona zonder publiek en met beperkt contact, druk voorzitter, lekken naar de media en druk opvoeren zodat hij ontslag neemt, zelf salaris inleveren, jeugd en nieuwe spelers inpassen, nieuwe hierarchien in dit team creeren, dealen met een spaanse bond die Pedri ondanks de vele wedstrijden ook nog voor het EK en OS meeneemt en alles laat meeapelen zonder te wisselen. Bizar.. En jammer tegelijk. Hij wilde iedereen overtuigen en offerde hiervoor heel veel, maar er was niks te overtuigen.. Laporta had vanaf het begin andere mensen in gedachte.

Koeman heeft wel de basis gelegd voor een succesvolle nieuwe generatie die Barcelona weer op de kaart gaan zetten. Zijn werk wordt over 3 a 4 jaar pas gewaardeerd.

29 oktober 2021 om 09:31

Niet echt een kans? Ben je serieus? Of ben je zo vroeg op de dag al dronken?

Hij heeft genoeg kansen gekregen maar kwam iedere keer met de meest raarste opstellingen aan. Hoe kan je nou Dest als rechtsbuiten gebruiken? Frenkie en Depay valen iedere wedstrijd keer op keer en mogen toch weer iedere weekend aan de aftrap verschijnen. Puig die maar geen kans krijgt. En zo kan ik nog wel 20 andere dingen opnoemen.

29 oktober 2021 om 09:49

@Youngblood16 Laporta en de fans eisten 4-3-3. Als je dan geen rechtsbuiten in de selectie hebt wat moet je dan? Dan krijg je daar idd spelers die daar niet horen te spelen

29 oktober 2021 om 09:54

@Youngblood
Ik ben niet een beetje serieus. Ik ben heel serieus. Probeer je in te beelden op je werk. Als jij dag in dag uit door je collega of directie gesaboteerd wordt in wat je moet doen. Je moet presteren, maar je weet ook alles wat je doet moet je 4 a 5x goed dubbelchecken en opslaan, want als jij dat niet doet en geen bewijzen zijn, dan zijn er mensen die bezig zijn om het bijv te verwijderen, je mis te informwren over wanneer een vergadering is, of een opmerking maken naar hoofd afdeling om je te saboteren.. Je uitsluiten. Koeman moest iedere dag over zijn schouders kijken, terwijl die zich volledig moet kunnen focussen op het team en de ontwikkeling vd jeugd. Hij is door de club op geen enkele wijze beschermd... Ze pushten hem meermaals zodat hij zelf de stekker uit zou trekken. Het is een wonder dat hij met zoveel toewijding dit werk met goed geweten heeft uitgevoerd. Er zijn trainers die onder zulke omstandigheden expres wanprestaties leveren. En de situatie doen escaleren.

Koeman die Dest als rechtsbuiten opstelt. Grappig dat je nou net dit noemt. Iets wat mensen hier op de site wekenlang riepen nog voordat Koeman dat heeft gedaan. Dest was vroeger een rechtsbuiten. Heeft met zijn verdedigende mind een extra trigger om ook mee te verdedigen. Zo kan hij naast aanvallen ook de verdeding en middenveld ondersteunen. Niks mis mee. Kan heel goef uitoakken en hij wordt een held, kan minder uitpakken, en dan moet je sleutelen en aanoassen tot het lukt of totdat je de speler beschikbaar krijgt die dit kan doen. Noch Dembele noch Coutinho waren fit genoeg om dit te doen. Met Fati heeft die al een speler die ieder moment geblesseerd kan uitvallen. Koeman miste zoveel spelers.. Zoveel waterdragers.. Hij moet kunnen experimenteren. Maar dat moet veilig. En dat was het niet.

De volgende trainer krijgt die veiligheid wel.. Want dat was vooraf de wens van Laporta. Wellicht neemt die exact dezelfde beslissingen als Koeman. Maar iedereen voelt dan dat de druk niet meer op de spelers en de staf ligt. Dat is anders voetballen. De media draait bij...dat is anders voetballen. Er worden geen lelijke dingen gelekt.. Is anders voetballen.

Dat Koeman onder deze onstandigheden heeft durven innoveren en jonge spelers inpassen is groots. Veel trainers hadden dit niet aangedurfd. De successen ondanks de sabotages en middelen is net als opereren van gewonden in een oorlog. Als je toch wat redt.. En je hebt iets nieuws uitgeprobeerd.. Is dat een heel groot succes. Je moet dan niet kijken dat andere mensen het nuet hebben gered. Daar kun je pas naar kijken als alle middelen en migelijkheden klopten. Dat was nu niet zo.

29 oktober 2021 om 09:56

Hij heeft gewoon de beschikking over drie rechtsbuitens op papier. Braithwaite is geblesseerd, dat is pech. Maar dan zijn er nog steeds Collado en Demir. Die laatste krijgt plots geen enkele kans meer en Collado konden ze niet eens inschrijven omdat meneer Koeman plots wilde beschikken over Luuk de jong.

29 oktober 2021 om 09:56



@japie

"laporta en de fans eisten 4-3-3. ""

Zeur niet zo man. Iedereen weet dat dit al jaren hoort bij Barca. Ook Koeman voordat hij tekende. Dan moet hij niet eigenwijs doen, en zijn geliefde 352 proberen door te drukken.

Verder ook niet inschrijven van Collodo, omdat je Luuk haalt. De andere speler is niet slechter en kan je nog wat miljoenen opleveren in de toekomst.

Nee Koeman wilde liever een NL elftal maken. Luuk, Depay en was al sinds zijn komst bezig met Wijnaldum.



29 oktober 2021 om 10:02

Zit wel iets in. Maar Koeman leverde dan niet expres een wanprestatie maar tegen zijn wil in. Wat is het resultaat, in beide gevallen hetzelfde.

29 oktober 2021 om 10:03

Precies Japie maar dat wil bij sommige supporters niet helemaal doordringen. Die komen met namen van jeugdspelers die nog geen minuut in het eerste hebben gespeeld. Die zouden het wel beter doen.

29 oktober 2021 om 10:06

In ieder geval beter dan Luuk de Jong. En ik denk eerlijk gezegd dat dat ook de voornaamste reden voor het onstlag van Koeman is geweest. Hoe haalde hij het in zn hoofd om Luuk te halen?

29 oktober 2021 om 10:15

@MrKrillin maar dan moet je niet klagen als Dest rechtsbuiten staat. Ik hoor nu namen als Collado en Demir. Alsof het veel beter gaat als je heel LaMasia opstelt. LaLiga is geen jeugdcompetitie ofzo waar je daarmee weg komt. Koeman heeft in totaal 20 miljoen mogen investeren en dan wordtver verwacht dat je het Real en Atletico moeilijk gaat maken. Ik vind dat wel erg opportuun en tegen het onrealistische aan. Ongetwijfeld hadden er dingen beter gekund maar als je cinstant gesaboteerd wordt in je werk en na elk puntverlies volgt er een evaluatiegesprek dan snap ik dat je op een gegeven moment alleen nog maar op resultaat probeert te spelen

29 oktober 2021 om 10:20

@Lierse1997 als iemand als Braithwait al gemist wordt dan zegt dat eigenlijk alles al over het niveau van Barca

29 oktober 2021 om 10:25

@Japie
Helemaal mee eens. Betrek dit op je eigen werk.. Niemand kan zo goed functioneren.

29 oktober 2021 om 10:30

@Emile
Je meent het toch niet.. Dat Barcelona Koeman ontslaat omdat ze De Jong hebben gehaald. Bijna gratis..als lappenmand... Als breekijzer. Kost bijna niks. Terwijl ze gewooj simpelweg geen spelers voorin hadden. Ze hadden allemaal andere opties. Die konden niet... Lukten niet... Geen geld weet je wel. Dus op het laatste moment de jong gehaald. Omdat die als enige kon. Mensen fantaseren hier erop los, alsof Koeman de jong heeft gescout en uit de hoge hied toverde als vervanger van messi. Dat kunnen jullie toch niet menen.. Bizar.

29 oktober 2021 om 10:37

Nee je kunt niet klagen dat je geen rechtsbuiten hebt als je er wel twee hebt maar de ene niet wil opstellen en de andere niet kan opstellen door je eigen falen. En Dest is ook 20 dus dat argument gaat niet op.

29 oktober 2021 om 11:04

Dest is een rechtsback dus wat is je punt? Moet Koeman 11 mannetjes van 17 of 18 opstellen dan, die misschien niet eens allemaal klaar zijn voor het eerste? En dan moet hij daar ook nog mee domineren tegen tegenstanders en derde eindigen? Nou, dan wens ik Xavi alvast heel veel geluk en succes toe want dat vind ik alles behalve realistisch

29 oktober 2021 om 11:07

Collado is ouder dan dest.

29 oktober 2021 om 11:12

Manaj hadden ze, die werd verhuurd. Koeman wou hem ook niet. Koeman wou Luuk

29 oktober 2021 om 11:18

@Lierse1997 dan zal het wel een heel groot talent zijn, aangezien hij volgens mij onder nog geen coach van Barca regelmatig werd opgesteld

29 oktober 2021 om 11:19

@visca el barca Ok en hoe doet hij het bij zijn nieuwe club?

29 oktober 2021 om 11:26

Je springt ook maar van het ene op het andere argument he? Eerst zeg je dat ze geen rechtsbuitens hebben. Dan wordt duidelijk dat ze er wel hebben en dat er dus geen rechtsback op de rechtsbuiten gezet moet worden. Dan kom je weer aanzetten met het feit dat je niet met alleen maar jeugd kan spelen maar dan blijkt dat Dest jonger is dan een van die rechtsbuitens. En nu is hij plots niet goed genoeg? En dat over een speler die je nog nooit van je leven hebt zien spelen.

29 oktober 2021 om 11:52

Ja, wel een rechtsbuiten van het vereiste niveau natuurlijk. Wie weet loopt er in de jeugd ook een geweldig talent van 15 jaar ofzo die rechtsbuiten kan spelen met de potentie om de wereldtop te halen maar of je die dan moet opstellen ondat het toevallig een rechtsbuiten is is weer een tweede. Dat is wel zeker iets wat je Koeman kan kwalijk nemen. Je moet gewoon schijt hebben aan wat Laporta of de supporters zeggen. Als je geen rechtsbuiten hebt die klaar is voor het eerste moet je gewoon geen 4-3-3 gaan spelen. Als Collado goed genoeg was had ik hem inmiddels wel zien spelen toch? Was het niet onder Koeman dan wel onder een Vakverde of Setien sls hij goed genoeg was voor het eerste. Als Barca nu een Tighadouini achter de hand had als linksbuiten wil dat niet zeggeb dat je die maar moet opstellen omdat er zonodig 4-3-3 gespeeld moet worden. Als hij niet goed genoeg is moet je gewoon van dat systeem afstappen en een ander systeem proberen

29 oktober 2021 om 12:07

Hij kan niet spelen want hij kon niet ingeschreven worden omdat ze door de transfer van Luuk de jong geen ruimte meer hadden door de financiële regels. En we kunnen het er wel over eens zijn dat ze beter een extra flankspeler dan Luuk de jong aan de selectie hadden toegevoegd.

29 oktober 2021 om 12:09

Ik snapte het idee wel van een pinchitter want die heeft imo elke club wel nodig voor een plan B. Door blessures kwam hij echter opeens in de basis te stasn en dat kan de bedoeling niet zijn want daarvoor komt hij voetballend zwaar tekort

29 oktober 2021 om 12:49

En Japie niet te vergeten: het missen van reuze kansen (kop kansen) blinkt hij tot nu toe in uit. Dus zelfs hetgeen waarvoor hij gehaald is voert hij totaal niet naar behoren uit. Dus wederom een hele foute beslissing van Koeman geweest om die nietsnut binnen te halen.

29 oktober 2021 om 12:59

@Garfincha Mee eens. Die kan je erin brengen voor 10 minuten maar die moet je niet in de basis gaan zetten. Niet dat Depay het geweldig doet maar hij, Aguero en Braithwait zijn de enige spitsen die horen te spelen als je kijkt naar de selectie. Luuk De Jong was idd een aankoop geweest die ik nooit heb begrepen en Dest als rechtsbuiten gaat ook nergens over. Dat zijn totaal verkeerde keuzes van Koeman gebleken

29 oktober 2021 om 09:41

Nou, hij heeft meer dan een jaar gekregen en dat is wel een kans. Eerder Setien die geen kens heeft gekregen, maar op emotionele wijze ontslagen werd na die afgang tegen Bayern.

De laatste weken is wel duidelijk geworden dat Koeman dit elftal niet aan de praat krijgt. Oke, de selectie is minder dan voorheen, maar hij verloor van teams met veel minder kwaliteit

29 oktober 2021 om 09:53

Hij heeft echt wel een ruime kans gekregen. Vorig jaar een wanprestatie door met de beste selectie van Spanje en toen er in het begin nog geld was maar 2-3 speeldagen mee te doen voor de titel. En ook toen al met niet al te best voetbal en zeker de eerste maanden van het seizoen met tactisch geblunder.

Het tweede seizoen ook dramatisch gestart met puntenverlies tegen Cadiz, Rayo en Granada. En dat met een beschamend type voetbal waar de gemiddelde Burnleyfan van vindt dat het wat veel lange ballen zijn.

En bovenop dat alles heeft hij van de 10 gespeelde toppers (Real, Atletico, Juventus en PSG) er 1 gewonnen en dat is al ongeveer een jaar geleden. Hij heeft gewoon gefaald.

29 oktober 2021 om 10:01

Hoe kun je zeggen dat Barca de beste selectie van La Liga had? Ik snap echt niet dat je dat zegt. Reken je de geblesseerde spelers ook mee in de selectie? Koeman heeft niet een keer met een volwaardig fitte selectie kunnen spelen.

Daarnaast hebben continu andere wolken dan voetbal boven zijn keuzes gestaan. Hij moest spelers loozen, een transitie inzetten.. Zorgen dat de financiele lasten verminderen.. Er was continu van alles gaande wat niets met voetbal te maken had.

Het is bizar dat Koeman deze klus heeft aangepakt. Ik ken geen trainer die onder moeilijkere omstandigheden heeft moeteb presteren afgelopen 10 jaar. Dit was de grootste wespennest van het voetbal in jaren.

29 oktober 2021 om 10:04

Vorig jaar hadden ze Messi?

29 oktober 2021 om 10:16

Vorig jaar hadden ze toch gewoon de beste selectie? Een top 3 doelman, een degelijke defensie (zeker niet slechter dan Vazquez-militao-Nacho-Mendy bijvoorbeeld), een uitstekend middenveld en de beste aanval van Spanje. Het is tegenwoordig populair om te doen alsof Barcelona al twee jaar een slechte selectie heeft, maar dat is in Spanje gewoon niet zo. In Europa komen ze tekort voor de prijzen, maar in la Liga vorig jaar zeker niet.

29 oktober 2021 om 10:16

Dus als je alleen Messi hieraan toevoegt.. Zonder fatsoenlijke verdediging, zonder fatsoenlijke vleugelspelers.. Dan was je er? Grappig.

Men denkt echt dat dit ff opgelost is.

29 oktober 2021 om 10:17

Barca de beste selectie? Dat is hetzelfde als zeggen dat Feyenoord de beste selectie in de Eredivisie heeft. Leg even de selecties van Real en Atletico naast die van Barca en die hebben bijna op elke positie een betere speler lopen

29 oktober 2021 om 10:24

@Lierse
Kun je mij die spelers benoemen die je uitstekend vindt. En kun je erbij aangeven hoe breed die selectie is.. Ga je nu doen alsof Griezman en Dembele superspelers waren bij Barca? En dat Dembele het hele jaar fit? Griezman heeft onder Koeman het best gepresteerd bij Barca overigens. Geen trainer kreeg hem aan de praat.

Of reken je Coutinho tot de gevaarlijke aanvallers. Hoe zag jij coutinho voetballen? Kijken jullie alleen nr de lijst van Transfermarkt.. Of kijk je naar wie er daadwerkelijk kan worden opgesteld? Verdediging Barcelona was van dezelfde kwaliteit als die van Real? En bij Real haalde je Varane en Ramos uit, uiteraard begrijpelijk vanwege de blessures.. Mr doe dat dan ook even bij Barca. Hoe kun je dit zeggen?

En Ter Stegen had absoluut een zwak jaar vorig jaar. Niet dat dit nu de beslissende factor is, maar hij was zeker geen top 3 keeper.

29 oktober 2021 om 10:47

Ga je doen alsof Real Madrid vorig jaar een super sterke selectie had? Iedereen was half het jaar geblesseerd. Dus ja dan is het logisch dat ik Varane en Ramos eruit haal want die speelden veel minder dan gewoonlijk door blessures.

Vergelijk nu gewoon eens die teams met elkaar. Courtois is beter dan Ter stegen, maar niet enorm veel beter (ze hebben de beker door hem gewonnen). Vázquez of Roberto/dest is 1 pot nat, Militao of piqué is ook geen wereld van verschil en Araujo is beter dan Nacho. Alba is defensief veel minder dan Mendy maar offensief weer veel beter. Casemiro is defensief beter dan Busquets maar voetballend ook? Modric is een stuk beter dan Frenkie, al speelde die laatste vorig jaar wel uitstekend tegen de kleinere teams. En kroos lag er vorig jaar ook half het seizoen uit dus dan moest Isco best veel spelen en dan heb ik 10000 keer liever Pedri. Aanvallend had je bij Real alleen Benzema, hazard lag er weer half het seizoen uit, Asensio is het niet meer na zijn blessure, Vinicius was nog niet de Vinicius van dit jaar en Rodrygo komt nog tekort op deze leeftijd. En messi was vorig jaar beter dan Benzema, dan had je nog Griezmann en je kunt doen alsof die er niets van bakte maar die maakte nog tenminste 13 goals. De tweede topschutter van Real was vorig jaar Casemiro met 6 goals ter vergelijking, evenveel als die andere verguisde speler met de naam Dembele. Dus ja Barcelona had feitelijk een veel betere aanval dan Real.

29 oktober 2021 om 11:23

@Lierse1997 Maar vorig jaar deed Barca toch best lang mee om de titel? En dan zullen er ook fases van de competitie zijn geweest waarin spelers als o.a. Modric, Kroos, Valverde wel fit waren en in die periodes is Real dan een klasse beter. Daarnaast heb je dan ook nog kampioen Atletico die sowieso een ijzersterke selectie hebben die goed in elkaar steekt. Barca is een team met potentie maar voordat die jonge spelers op topniveau zijn ben je ook wel weer een jaar of twee verder

29 oktober 2021 om 11:30

Nee ze deden niet best lang mee voor de titel. Ze liepen vanaf het begin achter de feiten aan. Dat Atletico plots een gigantische voorsprong weggaf omdat Messi abnormaal goed begon te spelen leidde er dan toe dat ze op speeldag 33 opeens kans maakten op de titel maar die werd dan eigenlijk al meteen weer weggegooid door in de resterende wedstrijden te verliezen van Granada en Celta en gelijk te spelen tegen Levante.

En Atletico heeft ook geen ijzersterke selectie. Europees is dat ook gewoon niet goed genoeg. En dat wordt bewezen omdat ze uiteindelijk bijna nog de titel weggeven aan een matig Real Madrid.

29 oktober 2021 om 11:59

Is dat niet te makkelijk om dat zo te stellen? Barca had hun mindere fase in het begin en Atletico had hun mindere fase later in het seizoen. Ik vind Atletico wel een ijzersterke selectie hebben. Dat Simeone dan kiest om anti voetbal te spelen waardoor geweldige spelers als een Joao Felix niet uit de verf komen doet daar niks aan af imo

29 oktober 2021 om 12:08

Nee Barcelona had een slechte fase aan het begin en het einde van het seizoen. Ze kwamen dan even in de buurt, maar vanaf dat er een beetje titelstress op begon te zitten kakte het weer in elkaar.

29 oktober 2021 om 12:11

Klopt, maar is dat heel vreemd met zoveel jonge spelers in de basis die nog nooit met titeldruk te maken hebben gehad en die amper ervaring hadden op het hoogste niveau?

29 oktober 2021 om 12:23

Ter Stegen, Alba, Lenglet, Roberto, Pique, Busquets, Griezmann en messi zou ik niet als heel jonge spelers omschrijven. En ook iemand als Frenkie weet wel hoe je met druk moet omgaan.

29 oktober 2021 om 12:39

Klopt maar die werden aangevuld met 5 of 6 jeugdspelers dus een half elftal had daar nul ervaring mee. Nergens in de Europese top worden zoveel jonge talenten in de basis gezet en dat heeft een reden

29 oktober 2021 om 12:49

Dat viel ook echt wel mee. Pedri, Araujo, Mingueza en dest waren zowat de enige jonge spelers die echt veel speeltijd kregen.

29 oktober 2021 om 13:01

Maar dat zijn er eigenlijk al teveel. Volgens mij stelt na Barca Liverpool de meeste talenten uit eigen jeugd op (van jonge leeftijd die net komen kijken) in de basis en dat zijn er geloof ik twee. Ajax natuurlijk ook maar die spelen niet in een nationale competitie van topniveau

29 oktober 2021 om 13:56

Dat zijn er teveel? Dest en Mingueza spelen op zich op dezelfde positie. Dus dat zijn 3 van de 11. Er hadden in dat team meer spelers al een champions league op hun palmares staan. Bij Real stonden Vinicius en Rodrygo ook heel vaak in de basis. Dat is er eentje minder.

29 oktober 2021 om 14:53

Vinicius heeft aardig wat ervaring hoor. Die speelt volgens mij al 3 jaar bij Real waaronder ook vele CL wedstrijden. Rodrygo inmiddels ook. De talenten van Barca ruiken pas sinds kort aan het hoogste niveau. Laat ik er dan ineegaan dat het vorig seizoen beter had gekund maar fan na dit seizoen. Je aanvallers, Depay, Luuk De Jong, Braithwait, rechtsback Dest, Fati (geweldige speler maar pas net fit) en Aguero op zijn retour (ook pas net fit). Dan Gavi, Pedri, Araujo, Nico en de matige verdediger Eric Garcia die allemaal enorm jong zijn em weinig ervaren. Die samenstelling van de selectie klopt voor geen meter. Daar moet echt meer ervaring bij en geen 30 op plussers meer, maar dragende ervaren spelers on de leeftijdscategorie 25 t/m 28 jaar. Dit probleem zal Xavi ook gaan ondervinden verwacht ik. Presteert hij top woedt hij vierde maar zit het een beetje tegen met blessures of vorm zie ik hem ook zomaar zesde worden

29 oktober 2021 om 09:55

Koeman zat zeker niet in de beste omgeving. Desondanks hielp hij zichzelf niet door constant negatief comentaar te geven over de selectie en in het bijzonder gericht naar jonge talenten. De Nederlanders daarentegen kregen vrijwel nooit kritiek.
Daarnaast heeft Koeman heel vaak bewezen een slechte tacticus te zijn en dat was pijnlijk duidelijk bij de tegen Benfica waar die opeens weer met een 532 op de proppen kwam. Verder was het uitsluiten van Alex Collado ten faveure van Luuk een belachelijke beslissing en dat bleek maar weer achteraf. Tot slot geef ik het toch weer aan: het uitsluiten van Puig was belachelijk. Die jongen was de beste middenvelder in de periode van Setien en kreeg desondanks geen eerlijke kans. Niemand noemt hem een verlosser of dat hij in de basis, maar speeltijd had die jongen weldegelijk verdiend.

29 oktober 2021 om 10:15

@Lebuffon
Koeman loopt langer in de voetballerij, en hij heeft echt wel grote voetballers getraind, creatieve middenvelders en weet gewoon heel goed of een speler rijp is of niet en of een speler een meerwaarde is voor het proces dat een team doormaakt of niet.

Koeman is geen labiel persoon en kan niet al zijn besluiten in het openbaar verklaren. Soms is dat schadelijk voor de speler of voor het proces dat het team doormaakt. Maar we moeten niet denken dat hij een dommerik is. Puig wordt wel degelijk door veel mensen aangehaald als de verlosser. Het zou mij niet verbazen als ook Xavi hem niet opstelt... En dat dan niemand kraait.

Het probleem is dat alles wat Koeman deed nu een dingetje was, en hij veel energie moest inleveren in verantwoorden van dingen aan mensen naar wie hij die dingen niet moet verantwoorden. Koeman moet zich met zijn werk en proces van het team bezig houden. En daarvoor dient hij ondersteund te worden. Als hij behoefte heeft aan een beoaalde type speler dan dient het bestuur daarnaar te zoeken. Koeman heeft helemaal geen fatsoenlijke kans gehad met een selectie die compleet was om dit werk te doen. Men heeft teveel alleen naar de uitslagen gekeken en niet nar de omstandigheden. En die omstandigheden kon koeman niet veranderen. Hij was door vorig bestuur aangesteld.. Moest het ermee doen dat die nu ongewenst is.

Verder heeft het geen zin om naar uitslagen te verwijzen. Wat jullie in principe doen is zeggen dat je vrouw niet lekker heeft gekookt terwijl er raketten steeds in de buurt van de woning neervallen, en geen elektriciteit is, de helft van ingrendienten ontbreken. Als zij dan alsnog een gerecht produceert, maar bij gebrek aan beter wat kruiden mist.. En jij dan gaat vertellen dat dit gerecht zonder deze kruiden geen goede prestatie is, dan ben ik benieuwd wat voor reactie je dan kunt verwachten. Koeman moest onder zulke omstandigheden presteren.

29 oktober 2021 om 10:30

Gebrek aan beter is geen excuus om 9e te staan. Barca hoort met deze selectie top 4 te spelen in Spanje. Koeman heeft het slecht gedaan.

Hij heeft het niet alleen slecht gedaan wat betreft resultaten ,maar het spel was ook echt slecht. Niks wees erop dat het in de toekomst beter zou worden onder Koeman.

Het fundament van Barca is lovend. Wellicht een beetje als van Gaal in zijn laatste barca periode. Voor spelers als Xavi en Iniesta was van Gaal heel erg belangrijk.

Zo zie je maar dat de media meer negativiteit brullen dan in werkelijkheid het geval was. Fijn dat hij bij, in ieder geval bovengenoemde spelers, goed in de groep lag. Ronald kreeg alleen het team als collectief niet aan de praat. En dat is hem te verwijten. Balen!

Er zijn dingen die hij goed gedaan heeft maar zijn ook weer dingen dat je denkt waar ben je mee bezig. De allergrootste blunder was Luuk de jong die kom echt niet. Er wordt ook gezegd hij heeft de jeugd de kans gegeven maar had hij een andere keus dan?? Ik had hem echt veel meer gegund dan dit alleen heeft hij zelfde een compleet fitte selectie onder zijn hoede gehad en dat was moeilijk heel moeilijk en frustrerend. Hij heeft echt alles over voor die club en je merkte dat als het ging om salaris verlaging enz. Spijtig maar zo werkt het in de top en ik vind dat het nog veelste lang heeft geduurd als je puur kijkt naar de wedstrijden tegen bijvoorbeeld de grotere teams. Super jammer maar gun hem in de toekomst het allerbeste.

29 oktober 2021 om 09:42

Als de financiële situatie niet zo penibel was, dan had hij de jeugd nooit kansen gegeven. Het feit dat hij Memphis en Wijnaldum zo graag wilde halen, zegt al genoeg. Oh wacht. Het feit dat hij Luuk de Jong haalde zegt al meer dan genoeg. Waarom krijgt Collado dan niet de kans? Een jongen uit de jeugd, en nog belangrijker een jongen die waarde vertegenwoordigt. Zo’n speler zou al minimaal 5 miljoen kunnen opbrengen. Wat brengt Luuk de Jong nu op? En nog belangrijker. Wat brengt Luuk nu sportief gezien op? 0 goals op dit moment.

29 oktober 2021 om 11:23

Wel grappig dat Koeman toch aardig wat jeugdspelers heeft gebruikt en dan kom je aan met degene die hij niet gebruikt heeft. Dat geeft al aan dat hij het nooit goed kon doen wat ie ook voor keuze had gemaakt. De keuze voor de Jong is puur als plan C geweest, dat als niks meer werkt je lange ballen de 16 in kon pompen. Dus een lange kopsterke spits, die niks mocht kosten en dan kom je bij de Jong uit. Dat vervolgens de complete aanval geblesseerd raakt en De Jong opeens in de basis moet beginnen, tja dat is gewoon de pech geweest.

29 oktober 2021 om 11:43

Als Luuk de Jong dan plan C is, wat was plan B dan? Ik zeg alleen dat het bedrijfsmatig enorm onverstandig is om een dertigplusser te huren in plaats van eigen jeugd te gebruiken. Oh ja en counteren met Luuk de Jong? Gebruik hem dan ten minste goed, namelijk in een 4-3-3 opstelling. Ook bij Sevilla rendeerde hij alleen maar als het spel op hem was afgestemd. Er is letterlijk geen enkele rechtvaardiging, en het bewijst alleen maar dat Koeman Nederlanders voortrekt, en zelf geen enkele interesse in LaMasia heeft. Waarom wordt publiekslieveling Puig zo hard genegeerd? En waarom mogen zijn oogappels zonaal wanpresteren? Heeft het iets te maken met de nationaliteit misschien?

29 oktober 2021 om 20:45

DAt is toch ook wat ik zeg dat als hij wel de middelen had je dan geen gavi of Nico zou zien.

29 oktober 2021 om 11:22

MSN10: ik zeg dit al maanden, dat Koeman de jeugd geen kans gaf, maar omdat het moest. Ik weet wel zeker als er geld was dan was (1ste seizoen Wijnaldum depay) en (2de seizoen Donny erbij geweest. Echt koeman transfers

Depay: "koeman, U gaf mijn carrière een nieuwe boost"

Koeman: "en door jou is mijn carrière ineengestort!"

29 oktober 2021 om 09:58

Ironisch he, dat juist Memphis een belangrijke penalty gemist heeft, waardoor Koeman ontslagen is.

29 oktober 2021 om 11:32

Mr Krillin en Meneertje,hij heeft Memphis zelf aangetrokken en bij een eindstand 1-1 zou ie ook wel worden ontslagen. Zat er aan te komen, was er op wachten zie ook hoe snel Xavi benaderd werd. Waarschijnlijk is er al gesproken tussen die partijen. Barcelona enerzijds, Xavi anderzijds. Desalniettemin moet een penalty tegen de touwen,das geen misschien.



Als Laporta zijnde zou ik gewoon gaan voor een totale ombouw van de selectie die nu geen deftig niveau haalt. Het is natuurlijk niet realistisch om spelers met dure contracten te verkopen maar ik zou toch een zeer harde transferperiode inlassen. Omwille van de financiele situatie zou ik overwegen om zowel de toppers als de dood hout te verkopen. Zo kunnen we zowel geld binnenhalen en salarisruimte maken. Inzake nieuwe aankopen zou ik mij totaal richten op spelers die aan het eind van hun contract zitten en waar we geen transferbedrag voor moeten betalen. OUT Ter Stegen, Neto, Dest, Roberto, Pique, Araujo, Mingueza,garcia,umtiti, Lenglet, Alba, Busquets,coutinho,demir,braithewaite en Luuk de Jong. Inkomende transfersvrije spelers Onana, Asenjo, Mazraoui, Corona, Ginter, Kamara, Romagnoli, Zagadou, Denis Zakaria, Brozovic, Dybala en Belotti. Daarnaast zou ik na goed onderhandelen volgende spelers kopen Dani Olmo, Fabian Ruiz en Jose Gaya. Spelers als Pogba, Haaland en Mbappe zou ik vermijden op dit moment omdat we daar het geld niet voor hebben en teamsepl moeten priotiseren. Gewoon een genadeloze ombouwe en het niveua en competitie op elke positie moordend maken.

29 oktober 2021 om 10:19



Doe je Football Manager, FUT of OSM even uitloggen als je wil. Olmo, Ruiz en Gaya kosten ook bedragen die Barca niet kan ophoesten.

29 oktober 2021 om 11:16

Ruiz , Gaya en Olmo kun je kopen zodra al die bovengenoemde spelers verkocht zijn. Mijn punt is dat Barca zich moet gaan richten op spelers die volgend jaar op het einde van hun contract zijn die zijn het meest realistische Volgende zomer gaat het een hete transferperiode zijn met Pogba Mbappe Haaland die allemaal voor verschuivingen gaan zorgen dus Laporta moet gewoon een harde doorselectie ombouw organiseren we zijn het beu om Alba Pique Busquets en anderen respijt te geven. Meer dan dee helft van de selectie moet eruit

Toevallig allemaal spelers bij wie hij de hand boven het hoofd hield. Behalve Gavi en Fati. Depay Frenkie en vooral piqué hebben ervoor gezorgd dat hij ontslagen is. Wat een stel koekenbakkers zeg ongelooflijk.

Leuk deze berichten, maar had dan een stapje harder gelopen met zijn allen. Zat echt geen enkele pit meer in het elftal dit seizoen.

Toch fijn om dit te lezen. Niet voor iedereen de zogenaamde hork. Idd mag Memphis m zeer dankbaar zijn. Voor heel veel.

Wel objectieve bijdehandjes die vinden dat Koeman het heel slecht gedaan heeft met deze selectie, we zullen zien hoe zijn opvolger(s) het met dit materiaal gaan doen. Maar goed als dat slecht gaat zal het ook nog wel aan Koeman liggen.

Weer een classic van Frenkie hoor, you are a great coach. Hahaha, ja daarom kan die vertrekken, omdat het een fantastische coach is. Ik denk niet dat er meer een mooie club voor Koeman komt, misschien kan hij nog een olie land coachen net als v marwijk of advocaat

Wie Barcelona artikel zegt zegt haatdragende Japie posts.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren