Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Onana sluit zich weer aan bij eerste elftal: ‘We moeten niet naïef zijn’

Laatste update:

André Onana heeft zich weer aangesloten bij de A-selectie van Ajax, zo laat de club donderdagmiddag weten via Twitter. De doelman, die vanwege een dopingschorsing lange tijd aan de kant stond bij de Amsterdammers, had de mogelijkheid om vanaf september mee te trainen, maar sloot in eerste instantie aan bij het beloftenteam. Daar komt nu dus verandering in.

Onana is tot 4 november geschorst vanwege inname van het verboden middel furosemide en trainde sinds 4 september weer mee bij Jong Ajax. Op 4 februari dit jaar werd bekend dat Onana een jaar geschorst zou zijn vanwege het verboden middel, dat de doelman naar eigen zeggen per ongeluk uit de medicijnkast van zijn vrouw nam. Ajax tekende hoger beroep aan bij het Hof van Arbitrage voor Sport (CAS) en werd deels in het gelijk gesteld: de schorsing van Onana werd met drie maanden ingekort. Conform de gewoonte en zoals verwoord in de uitspraak van het CAS mag Onana twee maanden voor die datum zijn trainingsactiviteiten bij Ajax hervatten.

"Het was voor ons duidelijk dat André afgelopen zomer een transfer zou maken", vertelt Marc Overmars over de situatie rond Onana. "Dat is niet gebeurd en dus staat hij nog onder contract bij ons. Mijn standpunt over zijn situatie was duidelijk, maar toen kwam het nieuws dat Maarten Stekelenburg eruit ligt voor de rest van het seizoen. De behoeften van Ajax staan voorop en vanuit dat oogpunt is het goed dat hij zich weer meldt bij het eerste elftal."

Volgens Erik ten Hag moet de club 'niet naïef zijn'. "Niemand is blij met de situatie die door de schorsing is ontstaan, maar we moeten ook niet naïef zijn", aldus de oefenmeester. "André is een fantastische keeper die veel voor Ajax heeft betekend en hij is fit. Vanaf september mag hij weer bij Ajax trainen en dat doet hij elke dag met volle overgave. Voor Ajax is het belangrijk dat we een diepe en goede selectie tot onze beschikking hebben, daar is ruimte voor André in. Dus vanaf vandaag (donderdag, red.) zal hij rapporteren aan het eerste elftal op het trainingsveld."

Onana zag zijn plek onder de lat bij Ajax in eerste instantie worden ingenomen door Maarten Stekelenburg, die er zelfs een EK met het Nederlands elftal aan overhield. De doelman moest begin oktober echter een streep door het seizoen zetten door een aanstaande liesoperatie. Sindsdien verdedigt Remko Pasveer het doel van de Amsterdammers. De komende tijd moet blijken of Pasveer zijn plek behoudt of Ten Hag teruggrijpt op Onana. Ook Jay Gorter behoort tot de selectie, maar hij maakte zijn debuut nog niet.

Begrijp jij dit besluit van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 oktober 2021 om 14:15

Idd, eventueel zou je hem ook nog op de bank kunnen zetten. Maar dan puur om als back up voor bv een blessure of rode kaart. Dan kun je de wedstrijd daarna wederom een statement maken. Bijtekenen of je zit op de bank!

28 oktober 2021 om 14:44

Dat gaat natuurlijk prima. Pasveer doet het idd prima nu maar onana is gewoon 2 klasse beter en dat kan je in de CL een ronde verder helpen. Daarnaast had Pasveer vooraf ook getekend voor een rol op het tweede plan, en zal die blij zijn dat hij zijn steentje heeft bij kunnen dragen. Zodra onana wedstrijdfit is zou ik hem opstellen

28 oktober 2021 om 17:13

Maar bekijk het eens van de andere kant, stel je passeert Pasveer en stelt Onana op.. dan begaat Onana een fout en dan... dan roepen we hier moord en brand dat Onana dat expres gedaan heeft om Ajax alsnog een loer te draaien ofzo.

Onana heeft nu alle schijn tegen zich en hem opstellen gaat je niet zoveel opleveren als je het afzet tegen de nadelen die het meebrengt als hij fouten gaat maken. Dan heb je met Pasveer ook meer een probleem, zijn zelfvertrouwen zal ook een knauw hebben gekregen.

28 oktober 2021 om 18:57

Ten Hag kijkt hier vrij zakelijk naar, denk ik. Die is echt niet bang voor kritiek als Onana een fout maakt. Onana zal het op de training mogen laten zien, en als ie daar de beste is, dan speelt ie gewoon.

28 oktober 2021 om 14:37

Hahaha!.....ja denk ik ook!...denk dat hij meteen zn koffer weer gaat uitpakken!😂😂😂

28 oktober 2021 om 14:37

Is de beste keeper, maar het gevoel om bij te tekenen zal echt niet komen hoor. Die heeft al een ander plekje voor komend seizoen.

28 oktober 2021 om 14:49

Niets daarvan. Ga maar lekker de tribune warm houden. Zijn hem nu alleen maar aan het optrainen voor de Afrika cup en vervolgens inter. Hebt er dus helemaal niets aan. Gewoon nieuwe keeper aantrekken in de zomer. Steek bedanken voor bewezen diensten (gaat dit seizoen pas rond februari in aktie kunnen komen op z'n vroegst en heeft een contract tot einde seizoen) en door. Daar maakt Onana door eigen keuzes geen deel meer vanuit. Sterker nog. Ik hou er rekening mee dat Mazraoui na de winterstop ook veroordeeld is tot de bank. Lopen echt te veel spelers transfervrij weg.

28 oktober 2021 om 15:21

Stekelenburg komt de rest van het seizoen niet in actie.

28 oktober 2021 om 19:10

Jij ziet liever dat we verliezen in Europa door keeper, terwijl Onana op de bank zit? Yeah right.

28 oktober 2021 om 20:42

Onana er weer inzetten betekent dat je als club een signaal afgeeft dat je bij Ajax alles kunt flikken zolang je maar goed genoeg bent.

28 oktober 2021 om 14:52

Ik ben er nog niet zo zeker vand at hij gaat tekenen bij Inter. De Italiaanse en Spaanse competitie zijn in verval en in Engeland worden de echte centen verdiend in combinatie met een mooie sportieve toekomst. Wie weet dat hij wel last minute bij wil tekenen. Zou zomaar kunnen dat hij zijn handtekening laat afhangen van de sportieve situatie van Ajax in dit en het vokgende seizoen. Vergeet niet dat het 'Nouri-jaar' niet goed was voor zijn carriere en dat jaar aantoonde dat aanhaken bij de top een eerste opgave is, maar vasthaken een 2e opgave is. Hij heeft de controle over zijn toekomst.

28 oktober 2021 om 15:05

Hij is een keeper die midden in het seizoen een cup gaat spelen. Denk niet dat een engelse team op hem wacht, misschien subtop.

28 oktober 2021 om 15:26

Mendy zit ook bij Chelsea en hij is op dit moment de beste keeper ter wereld. Clubs kijken alleen naar kwaliteit of denk je dat Liverpool Salah en Mane wilt verkopen omdat ze meedoen aan de Afrika Cup?

Slechte beslissing. Deze man verdient het niet meer het shirt van Ajax te dragen. Gewoon op de tribune laten zitten en dan in de zomer op laten hoepelen.

28 oktober 2021 om 14:14

Tja als je dat nog moet gaan uitleggen…

28 oktober 2021 om 14:14

Omdat hij door de achterdeur wil vertrekken. Hij wil perse na dit seizoen weg. Dus ja dan ga je maar lekker weg maar dan sta je er ook niet meer in. Niet na zo'n jaar.

28 oktober 2021 om 14:23

Wat het hele verhaal ook is, door puur amateurisme kan hij een enorme tijd niet keepen. En nadat hij zijn club op zo’n wijze gedupeerd heeft weigert hij een nieuw contract te ondertekenen. Hoef je van mij niet meer te keepen.

28 oktober 2021 om 14:43

Twee partijen tekenen een contract, wat maakt dat Onana ‘verplicht’ is om bij te tekenen?? Ajax wilde eerst niet verlengen op zijn voorwaarden toch?

28 oktober 2021 om 14:53

@nattekano, zonder dopingschorsing heb je een punt (al verwacht ik zelfs daar een hardere opstelling van Ajax langzaam aan). Echter Onana is door eigen toedoen bijna een compleet seizoen niet inzetbaar geweest, waardoor er nauwelijks verkoopmogelijkheden waren afgelopen zomer. dus uit goed fatsoen teken je dan een jaartje
bij.

28 oktober 2021 om 14:58

Als hij bijtekent, dan gaat zijn tekengeld naar Ajax, dus daarom willen Ajax fans dat hij bijtekent. Tegelijk wil Ajax hem natuurlijk in januari slijten en zou het aardig uitkomen als hij zich nu nog in de kijker speelt. Zou wel grappig zijn als dat lukt en dat Ajax van dat geld Justin Bijlow koopt.

28 oktober 2021 om 16:19

Dat is niet waar! Onana wou verlengen met 1 jaar, maar Overnames wou perser 2 en dat wou Onana niet, wat begrijpelijk is. Toen heeft Ajax / Overmars de stekker eruit getrokken.

28 oktober 2021 om 17:16

Dat is pas op het einde zo gegaan, daarvoor was er veel meer mogelijk. Netjes van Onana was geweest als hij toen om de tafel was gaan zitten voor een nieuw contract, juist omdat Ajax er voor koos om hem niks ten laste te leggen voor de schade die hij Ajax persoonlijk heeft toegebracht. Dat terwijl Ajax meer dan coulant met hem is omgesprongen... over koude club gesproken.

28 oktober 2021 om 14:34

Wat een onzin weer van mensen die oordelen zonder alle informatie te hebben. Daarbij is het een medewerker die de organisatie gewoon kan helpen.

28 oktober 2021 om 14:34

Allemaal leuk en aardig, maar we hebben allemaal gezien wat een onervaren keeper je kan kosten. Als je Onana op de bank hebt, kan het geen kwaad. Maar ik vind ook niet dat Pasveer moet banken om Onana op te stellen.

28 oktober 2021 om 14:41

Mazraoui ook maar nier meer opstellen dan?Gaat ook bijna zeker transfervrij weg. Als je transfervrij weggaat niet meer opstellen toch na alles wat ajax voor je heeft gedaan?

28 oktober 2021 om 17:20

@ mik,

Er zit een groot verschil tussen de club waarbij je voetbalt benadelen in de mate die er geweest is en 'gewoon' je contract niet verlengen.

28 oktober 2021 om 14:41

Hij tekent toch niet bij dan heb je twee opties: buiten de selectie houden en salaris doorbetalen of toch laten keepen (veruit je beste keeper) en hopen dat je dan verder komt in de CL en op die manier wat compenseert kwa kosten.
Dan zou ik ook kiezen voor de tweede optie, hij is gewoon aantoonbaar beter dan Pasveer en Stekelenburg dus lekker opstellen en laat Ajax maar een volwassen en nette houding aanhouden. Onane is degene die dan een label heeft en niet Ajax.

28 oktober 2021 om 15:44

Hij is absoluut beter, maar je woordje aantoonbaar klopt niet helemaal.
"aantoonbaar beter" is op basis van cijfers, en ik denk dat er weinig keepers die zo weinig doelpunten hebben doorgelaten als Pasveer

Maar ik snap je punt.

28 oktober 2021 om 14:50

Als Onana er voor zorgt dat we in de CL een ronde verder komen wil ik je nog wel een keer horen.

28 oktober 2021 om 19:41

Ik bekijk het meer van de sportieve kant. Ajax heeft weer een topteam staan en kan dit jaar echt weer heel ver komen in de CL. Pasveer heeft het nu een paar wedstrijden goed gedaan, maar daarvoor was het echt matig. Bovendien kan hij geblesseerd of geschorst raken, en dan moet je straks Gorter inbrengen in de kwartfinale van de CL. Dat wil je echt niet.

Dus kies voor de sport, niet voor de rancune. Je kan hem gewoon nog nodig hebben.

Poeh. Wat een wanbeleid. Poot stijf houden.

28 oktober 2021 om 14:29

Wanbeleid inderdaad, om een keeper van topniveau, ongeacht het achterliggende verhaal, weer op te nemen in de selectie. Stel dat ze straks nog gaan voetballen ook, wat een ellende.

28 oktober 2021 om 16:57

Wanbeleid inderdaad om je principes opzij te zetten voor een individu. Dit is de ideale manier om terug te vallen naar het ajax zonder principes van voor de fluwelen revolutie. Wat een ellende.

28 oktober 2021 om 19:44

Welke principes dan? Het is een rotsituatie, Onana had zich netter op kunnen stellen, maar is daar niet toe verplicht. Het is ook niet geheel normaal om spelers te verbannen omdat ze niet bij willen tekenen. Dus ik zie de harde principes niet. Het is een randgeval en er zijn goede redenen om hem weer te gebruiken onder de lat.

28 oktober 2021 om 14:30

Waarom wanbeleid?
Uit rancune niet met je sterkste opstelling willen spelen lijkt me eerder wanbeleid.

28 oktober 2021 om 14:46

Spin het zo je wil.. Je kan ook zeggen dat dit voor meerdere spelers in je selectie duidelijk maakt dat niet verlengen betekent dat je gewoon blijft spelen en dus interessant kan zijn voor potentiële clubs. Heeft überhaupt niks met beleid of wanbeleid te maken.
Er is ooit een contract opgesteld waar beide partijen zich in konden vinden. Zou betrekkelijk vreemd zijn als één der partijen nu vindt dat dat anders moet..

28 oktober 2021 om 15:06

@nattekano Juist daarom, eigenlijk spreek je jezelf nu keihard tegen. Er is inderdaad gewoon een contract tussen Onana en Ajax tot het einde van het seizoen, niet langer en niet korter dan is het toch vreemd als je daar geen gebruik van maakt, en als er geen gebruik van gemaakt wordt is het van de kant van Ajax en niet van de kant van Onana. Er staat nergens in dat contract een verplichting bij de speler om te verlengen in zijn laatste contractjaar omdat hij anders niet zou mogen/moeten spelen.

En geld dit dan voor alle contracten, moet Ajax dan straks ook zonder Mazraoui gaan spelen? En Gravenberch als hij ook niet wil verlengen en daarom deze zomer verkocht moet worden. Het zou voor de spanning in de eredivisie wel goed zijn als Ajax goed beleid gaat voeren door een paar van de beste spelers op de bank te zetten vanwege hun contract status.

Daarnaast ga je er wel makkelijk aan voorbij dat er vaak 2 kanten aan die verlenging zitten. In het geval van Onana wilde hij, voor dit hele doping verhaal begon zijn contract verlengen, maar of Ajax wilde niet of treuzelde.
En in het geval van Mazraoui is het een speler die 2 en een half jaar van de ene blessure in de andere liep maar door de aanwezigheid van achtereenvolgens Veltman, Dest en Rensch was er geen noodzaak was om zijn contract te verlengen want de vervanger stond al klaar en zeker geen noodzaak om hem on contract aan te beiden onder de voorwaarden voor een, zoals nu, uitblinkende basis speler. Dan had hij of transfervrij de deur uit mogen lopen en maar moeten zien wat er kwam of genoegen moeten nemen met een contract voor een wissel speler.

28 oktober 2021 om 15:54

@london,

Het is niet vergelijkbaar met een normaal contract.

Heb jij al ooit getekend voor 3 jaar, en daarna iemand die komt, die je baas en jou betaalde om daar te komen werken, en beter betaald te krijgen? En heb je daarna weer voor 2 jaar getekend, en toen verlengd voor 3 jaar en daarna nog voor 2 jaar bijgetekend? En dat als er 11 zijn die beter werken dan jij, je lekker op het werk in de kantine mag gaan zitten?

Grote onzin om het te vergelijken met een doorsnee arbeider.

Waarom zou Ajax hem laten spelen? Pasveer doet het prima tot goed.
Onana moet nu weer wedstrijdritme krijgen, duurt 1,5/2 maanden. Dan is hij is Januari weer weg voor de interlands, dus daadwerkelijk ga je 3/4 maanden iets aan hem hebben, met daarbij de vraag hoe goed hij momenteel is.

Hij heeft zelf een actie begaan waarvoor hij gestraft is, wil vervolgens niet bijtekenen . Prima, dan maar een plaats op de tribune, wij hoeven hem niet in wedstrijdritme te krijgen voor Internationale wedstrijden of zijn volgende club.

28 oktober 2021 om 16:49

Wie zegt dat het nog twee maanden gaat duren? Hij is een keeper en geen veldspeler. Bovendien traint hij al twee maanden mee met Jong Ajax.

28 oktober 2021 om 17:20

@j3ro3ntj33__ Ik zeg nergens dat het een normaal arbeids contract is zoals de meeste mensen dat hebben. Maar het is wel gewoon een contract, tot het einde van het seizoen met daarin nergens een verplichting langs de kant van Ajax of Onana om te verlengen of met bijzonder voorwaarden voor het laatste contract jaar.

Als Ajax besluit om Onana niet meer te laten spelen kan ik dat ergens best begrijpen. Het zou niet mijn keus zijn. Maar los van de contractuele verplichting kan ik me, tot op een bepaalde hoogte best vinden in het argument dat Onana een morele verplichting zou moeten hebben om na dit doping verhaal zijn contract te verlengen. Laten we wel zijn, als hij zijn contract had verlengd zou iedereen vinden dat hij moet spelen, en in het hypotetische geval dat hij niet gepakt was op doping en gewoon uit zijn contract zou lopen, dan zouden de meeste mensen ook vinden dat hij gewoon moest spelen (zeker in plaats van Pasveer). Alleen door de combinatie van de twee zou hij niet moeten spelen. Hem niet opstellen heeft dan ook niets te maken met zijn contract maar met de rancune/onbegrip/onenigheid/teleurstelling over het niet sluiten van een nieuw contract in deze bijzondere situatie.

Volgens mij moet een goed beleid voor een voetbal club er op gericht zijn dat het elftal op sportief gebied zo goed mogelijk kan presteren. In dat geval zou gewoon de beste moeten spelen. En als dat op dit moment niet Onana is, prima. De technische stag mag lekker inschaten hoe hij er voor staat ten opzichte van Pasveer en Gorter en hoe belangrijk de rol van Pasveer is in het hebben van een ingespeelde verdediging en degelijke. En als dan het oordeel is dat Pasveer moet keepen, laat dan lekker Pasveer keepen.
Ajax moet niet Onana opstellen als alleen Onana daar beter van wordt. Ajax moet Onana opstellen als Ajax daar beter van wordt en als naast Ajax ook Onana er beter van wordt dan is dat maar zo.

28 oktober 2021 om 19:47

Lol Nattekano, dat is geen spin, dat is gewoon zoals het is. Je wil toch gewoon je beste opstelling?? We voetballen niet voor de liefdadigheid.

En ja, ik zou het heel normaal vinden om naar je spelers duidelijk te maken dat niet-verlengen gewoon mag. Dat is hun goed recht, en een normale werkgever-werknemer relatie. Zeker bij spelers die veel betekend hebben voor Ajax.

De beste man graag niet meer toelaten. Ongetwijfeld de beste keeper die we hebben, maar niemand is groter dan de club.
Heeft Ajax aardig in de steek gelaten.

28 oktober 2021 om 14:40

Als hij straks in de kwartfinale van de CL met een aantal reddingen Ajax de winst bezorgd is het opeens weer een held en verdiend hij het terug? Natuurlijk een paar blunders en hij is helemaal klaar

28 oktober 2021 om 17:08

Nouja, het is onze beste keeper. Maar waar Pasveer foutjes gemaakt heeft en afgebrand werd, maakte Onana een beslissende fout tegen Liverpool.

29 oktober 2021 om 13:24

Ja oke maar Onana had zijn sporen al verdiend en bij Pasveer was er al twijfel voor hij een wedstrijd gespeeld had.

28 oktober 2021 om 14:43

In dat geval ook Mazraoui naar de tribune als je zo denkt. Of bijtekenen of niet meer opstellen. Als het voor Onana geldt dan moet het ook gelden voor Mazraoui

28 oktober 2021 om 14:49

Totaal andere situatie. Onana heeft door een eigen fout ervoor gezorgd dat hij niet kan keepen en daarvoor wel netjes salaris ontvangen. Daarnaast kon hij gewoon in de winterstop vertrekken maar dat wilde hij niet, zodat hij straks ergens een dikke tekenbonus krijgt en Ajax 0 euro overhoud. Mazrouai heeft gewoon het volste recht om niet bij te tekenen.

28 oktober 2021 om 14:52

Hij wilde meewerken aan een transfer maar zoals wel vaker vroeg Overmars weer eens veel te veel geld.

28 oktober 2021 om 14:59

Overmars is één van de redenen dat Ajax momenteel zich in de positie begeeft dat er financieel veel mogelijk is.

28 oktober 2021 om 14:48

Als niemand groter is dan de club, zou je toch altijd met je sterkste team moeten spelen..?? Of bedoel je dat je enkel speelt met spelers die in een Ajax baarmoeder zijn geboren en trouw zweren nooit meer te zullen vertrekken?

28 oktober 2021 om 14:57

Ik ben mij ervan bewust dat niet iedere voetballer een clubman is, verwacht ik ook niet.
Maar als je door eigen toedoen je club in een dergelijke situatie brengt en je vervolgens gratis de deur uit wil lopen. Vind ik dat je niet thuishoort bij het eerste. Dit geldt voor elke club die op deze manier benadeeld wordt.
Maar goed, dit is mijn mening, jij ziet het anders. Prima

28 oktober 2021 om 16:15

Ik zie het niet per definitie anders, maar krijg een beetje jeuk van de zin ‘dat niemand groter is dan de club’.. Hij of zij die onderdeel is ván de club ís namelijk de club. Er is altijd iets groter dan de club, dat heet ambitie (of geld zo u wilt) en ambitie wil ook weleens zeggen dat principes niet altijd leidend kunnen zijn.

28 oktober 2021 om 17:03

En in vrijwel ieder geval waar men principes aan de kant schuift voor ambities gaat het fout. Vraag maar aan barca. Of aan het ajax van voor de fluwelen revolutie...

28 oktober 2021 om 20:07

Rrbeuk ik snap je punt, maar schiet Ajax zichzelf niet gewoon in de voet als ze zich zo opstellen? We hebben Pasveer en Gorter. Straks staan we in de kwartfinale van de CL, Pasveer is uit vorm, geschorst of geblesseerd. Dan wil je echt gewoon Onana erbij hebben.

28 oktober 2021 om 20:08

Principes als ‘deze jongen doet niet wat wij willen, dus tribune’ zullen niet zorgen voor veel ellende, andersom ook niet.
Ajax staat voor een bepaald gedachtegoed, ook een soort principe, maar daar kan enkel aan vastgehouden worden als het ook daadwerkelijk wat oplevert. Barca is een volslagen ander verhaal, daar hebben meer clubs last van, grootheidswaanzin en nul realiteitsbesef.

Tja dikke dilemma natuurlijk. Blijft natuurlijk de beste keeper die Ajax heeft. Alleen tja hij gaat niet verlengen wat nog steeds onbegrijpelijk is na zijn fout. Pasveer doet het vooralsnog gewoon prima dus zou hem gewoon laten staan. Ook al denk ik dat je met Onana wel meer kans maakt in de CL. Blijft natuurlijk niet netjes dat die niet even voor 1 jaartje ofzo wil verlengen.

28 oktober 2021 om 14:15

Ajax heeft hem een prima salaris willen geven maar Onana wou meer. Tja Ajax kan niet eeuwig doorgaan en besloot daarom de onderhandelingen stop te zetten. Dat deden ze niet voor niets.

28 oktober 2021 om 14:26

Dan was die deze zomer wel vertrokken als die nog speelde vorig jaar. Nu ging dat gewoon lastig omdat geen 1 club hem wil kopen en dan maanden moet wachten.

28 oktober 2021 om 14:45

Dan is Mazraoui de volgende die wordt uitgekotst door de supporters. Hij wil meer salaris dan dat Ajax wil betalen. Dus die gaat transfervrij weg. Die gaan de supporters hetzelfde behandelen als Onana

28 oktober 2021 om 14:50

Nee dat klopt helemaal niet. Ajax en Onana waren in onderhandeling maar Ajax had een duidelijk limiet qua salaris en Onana wou daar overheen. Dus stopte ze de onderhandelingen. Onana kan wel zeggen dat die open staat voor een verlenging maar hij wil juist teveel daarom wil Ajax niet meer onderhandelen.

28 oktober 2021 om 15:08

Overmars heeft dit al in een interview aangegeven dus daar heb ik het vandaan. Daar vertelt hij dat ze hem een prima salaris hadden aangeboden maar Onana dat niet wou. Dan houdt het op en hebben ze de onderhandelingen stopgezet.

28 oktober 2021 om 17:06

Een prima salaris in de ogen van de club die het salaris moet betalen. Als Onana dat weigert dan wil hij blijkbaar niet bij die club spelen aangezien het voor die club het maximum was dat ze aanboden. Een club heeft niet voor niets een maximum bepaald.

28 oktober 2021 om 17:26

@miki, als je alleen maar loopt te stoken zonder kennis van zaken raad ik je aan elders te gaan posten.

Maz zal nooit worden uitgekotst door ons, hij geeft tenminste aan meer geld te willen en windt er geen doekjes om. Daarbij is zijn wens niet een hele vreemde als je bekijkt hoelang hij al bij Ajax voetbalt en hij allang voorbij is gestreefd qua salaris. Hij was vorig seizoen erg lang geblesseerd en dat zorgt voor second thoughts bij Ajax. Komen ze bij elkaaar dan is dat zo, zo niet zal niemand dat Maz kwalijk nemen binnen Ajax.

Snap het sentiment van de supporters wel. Maar een Onana in vorm is gewoon 1 van de betere keepers in Europa. Gewoon lekker gebruik van maken.

28 oktober 2021 om 14:15

En hoe vaak heeft hij maar 2 doelpunten door gelaten in 10 wedstrijden? En sta je er bij stil dat de verdediging ingesteld is op Pasveer nu en het als een tiet loopt? Lekker uit elkaar halen ja....top plan.... Not.

28 oktober 2021 om 14:24

Mijn hemel, jij hebt echt het geheugen van een goudvis.

Wil je nu echt beweren dat Pasveer een betere keeper is dan Onana omdat Ajax als een tierelier loopt? Ajax geeft vrij weinig weg en dat is vooral te danken aan het blok Alvarez, Timber en Martinez. Die 3 hebben er ook voor gezorgd dat Stekelenburg vorig jaar een goede keeper leek te zijn omdat hij niks tegenkreeg. Echter, met die 3 in de huidige vorm houdt zelfs Stevie Wonder de 0 bij Ajax.

Gegeven, die tweede redding van Pasveer op Haaland was prima, maar hoe lastig het ook voor je is, proberen eens terug te denken aan die uitwedstrijd tegen Sporting.

28 oktober 2021 om 14:30

De verdediging ingesteld op Pasveer? Dus jij denkt dat als Onana erin komt hij opeens alle ballen doorlaat?
Mooi is dat: eerst kon Pasveer echt niet meer, die kon er geen hout van. En nu is het opeens de missing link? Fans en sentiment, slechte combi.

28 oktober 2021 om 14:31

Ja en probeer eens terug te denken aan die blunders die onana heeft gemaakt. Ook in de CL tegen Liverpool wat Ajax heel veel geld heeft gekost. Doe niet alsof hij ineens een god is die alles tegen houdt. Het staat nu goed achterin en dat komt ook door coaching van de keeper. Ik beweer niet dat Pasveer de betere keeper is maar mensen doen alsof Onana van een andere planeet is en elke fout die hij maakt hoor je niemand over en 1 fout van Pasveer wordt opgeblazen alsof het een 3e wereld oorlog is.
Als iets goed loopt dan haal je dat niet uit elkaar.
Maar applaus voor het uitschelden. Echt.... applaus. Klasse.

28 oktober 2021 om 14:32

@nick Danninga.....ik heb Pasveer vanaf minuut 1 lopen verdedigen terwijl anderen hem na 1 fout de afgrond in duwden. Dus kom niet aan met eerst kon Pasveer niet meer.

28 oktober 2021 om 14:56

Aan al die blunders? Ik kom niet verder dan die tegen Groningen (had Nijhuis eigenlijk moeten affluiten) en die tegen Liverpool. Daartegenover staan weer absurde reddingen tegen oa Chelsea en Bayern. Als Pasveer die duiken maakt scheurt hij alles af.

Overigens is het wel heel simpel om Onana obv 1 fout de schuld te geven als een heel elftal verzaakt de laatste wedstrijden.

Maar vertel, wat doet Pasveer qua coaching dan anders dan Onana? Of is dit weer één van de vele dooddoeners die je niet kan onderbouwen en waar al je reacties mee vol staan?

28 oktober 2021 om 15:14



Soccerfan: slecht geslapen ofzo? Wie heeft het over uitschelden? Als je mijn comment al uitschelden vindt dan snap ik de huidige tendens van lange tenen wel...
Ik zeg ook nergens dat jij niet achter Pasveer staat, wel dat de Ajax-fans over het algemeen groot fan van Onana waren en nu opeens niet meer. En dat een middelmatige, oude keeper nu opeens de Verlosser is omdat ie maar 2 doelpunten tegen kreeg. Die mogelijk ook nog eens het gevolg zijn van een hele goede verdediging.

Edit: zag later pas dat je mij niet bedoelde met uitschelden. Sorry!

28 oktober 2021 om 14:15

Vind 1 van de beste in Europa toch wel overdreven.

28 oktober 2021 om 14:29

In de tijd dat hij zijn hoogste niveau haalde (18/19 en 19/20) waren er toch niet heel veel meer dan tien keeper significant beter dan hem denk ik. En zeker in zijn leeftijdscategorie niet (buiten bijv. Donnarumma). Dus ja, in vorm wellicht wel. De vraag is alleen: hoe goed is die vorm nu nog na een jaar niet keepen..?

28 oktober 2021 om 14:30

Ik schat Mendy, Courtois, Alisson, Navas, Ederson, Neuer en Oblak toch wel een stuk hoger in.

28 oktober 2021 om 14:38

@heide040 Die namen schat ik ook iets hoger in, neemt niet weg dat hij in mijn ogen (mits wedstrijd fit e.d., geen idee hoe hij er nu voor staat) best bij de 10-15 beste keepers in Europa en daarmee bij de top hoort.

28 oktober 2021 om 14:51

Donnarumma?

28 oktober 2021 om 15:46

Klopt, die namen die jij noemt zijn inderdaad allemaal beter. Dat is ook het punt niet, want na dat groepje absolute topkeeper komt toch een groepje met doelmannen waar Onana in vorm gewoon bijhoort. Dan zit je zoals London Calling zegt rond de top-15 van Europa en behoor je dus gewoon tot de betere doelmannen die er zijn, toch?

28 oktober 2021 om 17:34

Nee. Alleen de beste keeper ter wereld is een topkeeper. De rest maken we online belachelijk. Wat een vermoeiend topic.

Ik zei eerder toevallig in een ander topic dat je supporters beter niet om raad kunt vragen. Ik denk dat dit topic dat wel bewijst. Jeetje wat zijn er toch veel mensen die uit emotie reageren.

Hopelijk blijft het bij trainen en verdedigt hij niet meer het doel bij wedstrijden van Ajax 1.

Mooi. Lekker het bankje warmhouden. Er is namelijk totaal geen reden om Pasveer er uit te halen. Ideale 2e keeper die Onana. Iedereen die hem er nu in wil die wil alles uit elkaar halen en vergeet dat hij straks ook gewoon weer weg is vanwege de Afrika Cup.

28 oktober 2021 om 14:14

Volgens mij kan Ajax gewoon weigeren om naar de Afrika cup te laten gaan. Zou ook niet begrijpen waarom ze hem zouden laten gaan als hij in de zomer transfervrij vertrekt.

28 oktober 2021 om 14:22

Afrika cup valt volgens mij gewoon onder een officeel FIFA toernooi en valt in hun officiële internationale kalender. Dus dan mag de club het niet verbieden om een speler te laten gaan.

28 oktober 2021 om 14:23

Ik weet niet of dat momenteel tijdelijk anders is i.v.m. coronamaatregelen, maar normaal gesproken mag een club helemaal niet weigeren om een speler te laten gaan als hij opgeroepen wordt voor een A-interland.

28 oktober 2021 om 14:35

De Africa cup zijn gewoon officiele interlands die op de kalender staan dus clubs mogen spelers niet verbieden om hier naar toe te gaan. Het enige toernooi waar dat wel kan zijn de Olympische spelen.

28 oktober 2021 om 14:25

@soccerfan_1: Hem op de bank zetten zou ik echt de slechtst mogelijke oplossing vinden. Of je maakt een statement door hem uit de selectie te houden, of je maakt zolang het nog kan gebruik van zijn kwaliteiten. Door hem op de bank te zetten doe je eigenlijk geen van beiden.

28 oktober 2021 om 14:34

Waarom niet? Klaassen zit met zn kwaliteiten toch ook op de bank? Waarom kan Onana niet op de bank? Heeft hij een speciale behandeling nodig? Hij moet niet denken dat hij het meteen weer in zn schoot geworpen krijgt.

28 oktober 2021 om 14:39

omdat een keeper nooit invalt?

28 oktober 2021 om 14:44

Ik ben het eigenlijk wel met cabinessence eens.
Of je handelt uit rancune/principes (welk woord je er maar op los wil laten) op basis van wat er de afgelopen maanden allemaal gebeurd is en laat hem links liggen.
Maar als je hem dan toch bij de wedstrijd selectie haalt kun je hem net zo goed laten spelen. En natuurlijk moet hij dan laten zien dat hij beter is dan Pasveer op de trainingen e.d. maar als hij het daar beter doet (en dat lijkt me in het geval van Onana - Pasveer heel waarschijnlijk), dan stel je hem toch op. Anders geef je juist een speciale behandeling aan iemand door itt de andere posities niet met de sterkste speler te spelen.

28 oktober 2021 om 14:48

Waar zeg ik iets over een speciale behandeling?

Onana is een uitstekende keeper, maar hij heeft wel de club genaaid. Dan vind ik dat je eigenlijk een knoop door moet hakken: of je kiest eieren voor je geld en maakt zolang het nog kan gebruik van die prima keeper, of je maakt het statement dat je geen plek hebt voor spelers die niet het beste voor hebben met de club. Als je Onana op de bank zet, dan hak je die knoop juist niet door, dan doe je eigenlijk geen van beiden.

En je zult zelf ook wel begrijpen dat er een groot verschil is tussen een Klaassen, die ondanks dat hij soms op de bank zit in vrijwel elke wedstrijd wel in actie komt, en een reservekeeper die in principe gewoon niet speelt.

28 oktober 2021 om 15:04

Ik begrijp zijn punt wel. Ga je hem dan nu weer opstellen en als hij naar de Africa cup gaat Pasveer weer opstellen. Ook niet echt lekker voor zijn vertrouwen, doe het dan na de Africa cup. Ik zou geen voorstander zijn van continu je keeper te wisselen.

Als Ajax het statement nu maakt die ze volgens jou moeten doen, kunnen ze geen gebruik meer van hem maken. Wat als Pasveer nu ook nog geblesseerd raakt of Gorter met welke keepers moet Ajax dan door. Dit lijkt mij gewoon risico's beperken zeker gezien, hij eigenlijk nu pas meetraint terwijl hij over een week al weer zou kunnen spelen en hij al geruime tijd meedeed met jong Ajax.

Achter de schermen is hier vast en zeker genoeg over gesproken. Ajax toont zich als n gentlemen en uitermate sportief. Wellicht is deze beslissing noodgedwongen tot stand gekomen en horen wij over het hoe en waarom in een later stadium. Dat de mentaliteit van André te wensen over liet was bekend maar dat valt niet meer terug te draaien.

Ik zou indien hij niet zijn contract verlengt hem niet meer opstellen! Zeer simpel. Ajax is zonder hem momenteel zeer succesvol en het zou zonde zijn als hij gratis nog even daarvan meepikt voor hij weg is!

Hij heeft Ajax keihard in de steek gelaten! En dan doet hij niets terug voor de club? Nee, voor mij is die helemaal klaar! Enkel een langdurig contract tekenen zou mijn gedachten daarin veranderen.

Mocht hem tot dit incident heel erg, maar na het incident heeft hij zijn ware gezicht laten zien en dat was alles wat je niet verwacht had.

28 oktober 2021 om 15:45

Hm ik weet het niet. Ben ook ajacied en vind dat Onana een domme fout heeft gemaakt en zich daarna niet netjes heeft opgesteld. Maar andere kant, het is een geweldige keeper, beter dan we nu hebben, de keeper is onze zwakste positie, en het gebruiken van zijn kwaliteiten kan er misschien aan bijdragen dat hij nog wel langer wil blijven oid. Ik zou hem dus gewoon opstellen.

Ik lees hier wel voor het eerst dat Onana dus ook drie maanden afstand heeft genomen van z’n salaris. Wellicht biedt dat toch weer hoop om samen verder te gaan. Als je ziet hoe Ajax momenteel presteert in de CL dan kan het me voorstellen dat je mee wilt doen en niet vanaf de tribune toe gaat kijken. Wellicht dat het helpt om toch naar voorwaarden te kijken die voor beide partijen werkbaar is.

Welkom terug Onana! Hopelijk kun je in je laatste maanden nog belangrijk zijn en goed afscheid nemen van de Club. Al die haat naar Onana toe. Hij wou bijtekenen voor 1 jaar en Overmars wou persee twee. Tja dan houd het op toch? Onana wil een stap maken wat logisch is lijkt me. Onana heeft ook gewoon 3 maand geen salaris ontvangen, dus vanwaar al die haat...



Wat lees ik nou weer we zijn allemaal volwassen ga ik van uit een verhaal heeft 2 kanten he en tot nu heeft alleen ajax gesproken he laten we niet vergeten dat ie 2 keer heeft verlengt he kon allang weg dus niet gaan janken onana dit dat die is bij verre de beste gewoon laten keepen pasveer kent ze plek al moet ik zeggen hij doet het uitstekend op het moment maar onana veeellll beter ik zeg gewoon onana opstellen pak ook wedstrijden voor je

Gelijk zodra het mag weer laten keepen en laat hem werken voor zijn geld. Hij is ver uit de beste keeper die we hebben dus gewoon opstellen.

Ik zou gewoon laten keepen . Deze man heb je nodig in Europa .

Gewoon Pasveer eerste keeper en Onana tweede keeper. Ik zie het probleem niet zo.
Als Pasveer geblesseerd raakt oid moet je toch, zeker in de CL, een beetje keeper hebben staan.
Eerder gewoon een luxe positie dit, dus lekker van genieten.

Ik ben benieuwd of hij zonder doping nog steeds atletisch is of dat hij ingeleverd heeft.
Ik begrijp niet waarom ze hem er zo laat bijhalen.

Niet zo sentimenteel doen. Het is ook gewoon een werknemer wiens vaardigheden enorm van waarde kan zijn.

Er zit wel een verstoring in de arbeidsrelatie, maar dat is kennelijk niet genoeg om uit per direct uit elkaar te gaan. Zolang Onana zich (vanaf nu weer) als een voorbeeldig prof blijft opstellen is het ook kapitaalvernietiging wanneer je hem buiten de selectie houdt, nog los gezien van zijn kwaliteiten.

Daarnaast ligt hij denk ik goed in de spelersgroep en is het ook voor de rest gek om hem op een B-veld te laten trainen. Dat kan een beetje wringen en om dat voor te blijven kan je hem net zo goed mee laten trainen met de rest, ongeacht of je hem gaat opstellen.

Aan de andere kant als je hem er bij haalt doe je dat niet met de wetenschao hem sowieso niet te gebruiken.

28 oktober 2021 om 14:48

Precies dit. Helemaal mee eens. En als hij in de training beter presteert, zie ik geen problemen om Onana ook op te stellen. Dit Ajax kan ver komen in de CL, dat moet met de best mogelijke selectie.

28 oktober 2021 om 14:50

Precies Markovv. Zeker eens met dat men niet zo sentimenteel moet doen.

Uiteindelijk gaat het bij Ajax om presteren. In de competitie en in de CL. Ondanks dat Pasveer het goed doet, maak je met Onana simpelweg meer kans omdat Onana beter is. Nou is het cru om Pasveer aan de kant te zetten zomaar, want hij heeft nog niet veel fout gedaan. Anderzijds heeft hij ook nog niet echt iets uitzonderlijk goeds gedaan. Tegen Dortmund waren goede reddingen, maar ze kwamen ook wel recht op hem af. Maar overall gewoon goed gedaan van hem, maar dus niet uitzonderlijk.

En die details kunnen met namen richting de 2e helft van het seizoen het verschil gaan maken. Met name in de knock-out fase van de CL. Daar kan een uitzonderlijke redding het verschil betekenen tussen doorgaan of eruit vliegen. En daarin acht ik Onana gewoon beduidend beter dan Pasveer.

Ik zou er dus gewoon naar toe gaan werken dat Onana weer 1e keeper wordt.

28 oktober 2021 om 14:51

Mag ik er even op attenderen dat Ajax lekker draait? Geen reden om Pasveer nu op de bank te zetten. In de competitie hebben we een heerlijk doelsaldo van 37-2, in Europa 11-1. Sorry, maar Pasveer verdient gewoon z'n plek onder de lat. Onana was niet geblesseerd, maar is gepakt na het gebruiken van doping. Hij moet blij zijn dat Ajax hem niet meteen heeft ontslagen!

28 oktober 2021 om 15:04

007, dat is echt de waan van de dag.

Speelde de laatste wedstrijden echt wel goed. Maar vond de goal van Utrecht wel echt een onderscheidend moment. Hij een paar puike redding gehad maar vond ook wel dat Haaland 2 keer redelijk tegen hem aan schoot en die redding op Vinicius was slecht ingekopt.

Daarnaast is het CAS meegegaan in de aanname dat er geen opzet in het spel was, en daarmee is met de schorsing verder de kous wel af.

28 oktober 2021 om 16:55

@007, ik kan me de commentaren nog herinneren toen Pasveer de ballen van Utrecht en Twente doorliet. Zeker 1 van ze had Onana waarschijnlijk gehouden. Maar nu Pasveer goed staat te spelen, hoeft Onana niet meer? Hij is, in vorm, een veel betere keeper dan Pasveer. In de Eredivisie kan je eventueel met Pasveer spelen maar in Europa geef ik de voorkeur aan Onana.

28 oktober 2021 om 17:37

@ Kyle,

Ik vind het prima om Pasveer Utrecht kwalijk te nemen, maar Stekelenburg keepte toch echt tegen twente

Onana laten keepen ben ik ook voor, kwaliteit moet de boventoon voeren en als je Onana inschrijft lijkt het het ook dat je hem opstelt. Ben nog zeker niet onder de indruk van Pasveer. Het enige waar ik bang voor ben is dat áls Onana speelt en hij maakt onverhoopt een fout... wat gaan we dan allemaal posten hier... Dan is het expres gedaan etc etc... blijft lastig.

28 oktober 2021 om 19:00

Kyle, Onana in vorm is zeer zeker een betere keeper dan Pasveer, maar na een jaar niet te hebben gespeeld weet niemand hoe goed Onana nu is. Sterker nog, het gaat goed met het team dus waarom veranderen? Van mij mag Onana op de bank plaatsnemen en in de beker keepen.

Pasveer is onze eerste keeper. Geen reden om Onana op te stellen. Of hij tekent bij of hij vertrekt in januari. De verdediging staat goed en Remco verdient gewoon z'n plek onder de lat.

28 oktober 2021 om 14:54

Totdat dit sentiment je uitschakelt in de knock-out fase van de Cl...

Begrijp mij niet verkeerd, Pasveer doet het prima tot nu toe. Maar hij is simpelweg niet van het kaliber Onana. Bovendien is het ook nog niet aan de orde geweest dat een onmogelijke redding van hem het verschil betekent tussen winst of verlies. Want hoe je het ook wend of keert, die echt ''onmogelijke'' reddingen heeft Pasveer simpelweg niet in zich (ja ik weet het, tegen Dortmund redde hij een paar keer erg goed, maar al die ballen kwamen nagenoeg recht op hem af. Het gaat mij om reddingen uit de bovenhoek/onderhoek).

28 oktober 2021 om 15:17

Ook met Onana kunnen we uitgeschakeld worden, niet? Hij heeft een jaar niet gespeeld. Van mij mag André op de bank zitten of in de beker z'n minuten maken. In de competitie en de CL is Remko de eerste keeper.

28 oktober 2021 om 14:57

Ja joh? Je ziet straks liever een Ajax dat er in de 1/8 finale uit vliegt door een slippertje van Pasveer dan dat ze misschien wel de halve finale halen met een steady Onana? Of vind je ze inwisselbaar? Volgens mij opteert Ajax hier namelijk gewoon voor de beste keuze als het gaat om met een zo sterk mogelijk team voor de dag komen in de CL. Daar kun je allerlei morele bezwaren aan hangen, maar ik zie toch echt liever een Ajax dat ver komt in de CL dan een Ajax dat vol principes eruit vliegt door het opstellen van een keeper die niet echt op CL-niveau thuis hoort. (Niks ten nadele van Pasveer verder, die heeft echt wel veel uit z'n carrière gehaald en toont zich goed bruikbaar, maar het is geen niveau Onana/CL.)

28 oktober 2021 om 15:16

Ik sta achter mijn cluppie no mather what. Met of zonder "blunderende" Pasveer. En waarom zou Onana na een jaar zonder keepen niet kunnen gaan blunderen? Heb je een glazen bol of zo? Kiest Ten Hag voor Onana dan is dat een keuze waar ik niet blij mee ben, maar dan zal ik dat accepteren. Voor de rest blijf ik bij mijn standpunt. Pasveer is onze eerste keeper. In goede en slechte tijden.

Dit moet je toch niet willen als club ook al is hij de beste keeper die je hebt. Hij heeft zijn team in de steek gelaten en niet alleen door een verkeerd pilletje te pakken maar ook door zijn contract niet te willen verlengen.

Weg met die vent!
Club in discrediet gebracht en niet eens hand in eigen boezem gestoken maar misbruik van gemaakt door transfervrij weg te willen.

Ga maar op het dak zitten van de arena, erin hoor je niet meer.

Pasveer nummer 1.
Gorter nummer 2.
En jeugd nummer 3.

En dan in de winter eens kijken naar een nummer 3 keeper met ervaring en geen ambitie om de absolute 1 te worden.

Zoals al jaren gedaan met Boer, Bosschker enz

Na een jaar schorsing weet je niet hoe hij terug komt.
Hij heeft een jaar geen wedstrijden gekeept , dus moet ook hij weer op niveau komen.
Misschien komt hij terug als de oude Onana ,maar het zou ook zomaar kunnen dat hij 5 maanden nodig heeft.

Pragmatische beslissing: je hebt gewoon een topkeeper nodig als je ook na de winterstop in de CL potten wil kunnen breken, en Onana brengt precies dat. Dan kun je heel erg boos op hem zijn om de manier waarop het afgelopen jaar met hem verlopen is en zijn opstelling tov zijn contract, maar dat helpt Ajax niet verder. Onana nog een halfjaar op doel kunnen zetten, dát helpt Ajax (hopelijk letterlijk) verder. Die hard supporters zullen doorgaans wat emotioneler reageren en hem niet accepteren, dat gaan we in de stadions ook nog wel merken, maar in zakelijk opzicht is dit gewoon een hartstikke logische keuze. Ajax heeft hem hard nodig, want ook al begint Pasveer aardig in vorm te komen, ik zie toch echt liever Onana op goal staan als je straks 'ns tegen PSG of City loot.

28 oktober 2021 om 17:03

Met Onana ging het de afgelopen 2 seizoen ook kut in de CL. Ik ben zijn enorme blunder tegen jawel...liverpool nog niet vergeten. Die was groter dan die van Pasveer tegen Sporting. Pasveer liet zich zien tegen Haaland. Kom maar op dan tegen City.

Heel volwassenen van Ajax. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en wie weet komt er nog een verassende wending.

Dit is de laatste keer dat ik het zeg.
Onana is in potentie zo'n beetje top 5 van de wereld. Als je als Ajax zijnde echt wat aansluiting tot de top van Europa wilt maken zal je je ego opzij moeten zetten en dit soort kwalitatieve pareltjes moeten weten te behouden. Geef die man 15 miljoen tekengeld want voor niet eens het dubbele vind je niet een gelijkwaardige keeper. Pasveer doet het nu leuk en heeft mij echt verrast zoals hij nu keept, maar ik zie em nooit het niveau van Onana aantikken en Pasveer wordt
Pas-veertig binnen een paar jaar..je gooit je Europese aspiraties hiermee echt weg. En mensjes gooi je ego toch weg met dat Onana een geldwolf is en al die zever want de info die je daarover hebt pluk je net als ik hier van het internet..we weten geen ene reet van hoe het er echt voorstaat. Mensen met hun haatdragende uitspraken..ze hebben hun oordeel gelijk klaar maar weten eigenlijk helemaal niet hoe de vork echt in de steel zit. Zet je emoties en je ego opzij en ga voor kwaliteit. Onana=potentiële wereldtop. Als je dat soort spelers kan weten te behouden kan je pas echt hoge ogen gooien in Europa.

De beste moet keepen, klaar. Is Onana aantoonbaar beter na zo'n lange periode geen wedstrijd keepen? Dan keept hij.

Pasveer is nu ook niet iemand waar je nog jaren op verder gaat bouwen. De beste man is ook al eind 30 bijna...

Steek lijkt mij al wel einde. Gorter zijn tijd komt denk ik nog wel.

Is Overmars uiteten geweest met Salma Hayek😤, het is triest voor woorden, dat hij toch weer deel gaat uitmaken van het eerst, pasveer doet het goed en ik vindt dat onana genoeg rottigheid heeft gedaan.. en alles heeft verspeeld, om terug te mogen komen.

Deze gast heeft een JAAR lang niet gekeept en nog roepen sommige om hem meteen weer op te stellen bij een team met een keeper die zijn draai gevonden lijkt te hebben. Doelsaldo comp. 37 - 2 CL 11- 1.

Onana gauw op de tribune zetten en niet meer gebruiken is mijn mening.

28 oktober 2021 om 15:27

Hilja, precies. Waarom zou je Pasveer wisselen voor iemand die niet wedstrijdfit is en (secundair in profwereld) geen moraal heeft?

28 oktober 2021 om 17:05

Echt he. Slaat helemaal nergens op. En ze doen net alsof hij zn doel altijd schoon houdt. Die man staat soms ineens op plekken waarvan ik denk man wat doe je daar ga terug je goal in. Onana heeft af en toe die kronkel in zn kop dat ie zoiets doms doet. Pasveer doet het gewoon goed. Lekker laten staan. Maar nu gaat elke tegengoal onder een vergrootglas hoor....want Onana had elke bal die Pasveer door laat wel tegengehouden volgens die mensen.

Ajax kan de eredivisie zonder keeper af dus onnodig. Gekheid. Tis een enerzijds anderzijdsverhaal. Ik zou Pasveer nu niet 123 wisselen ,om meerdere redenen eigenlijk.

Dit is goed voor Ajax.

Gezien de situatie met blessure Stekelenburg kan je niet anders. Maar goed… Wellicht verrast hij ons allemaal en tekent hij als nog bij.

Maar ja, weet niet hoe men op de tribunes gaat reageren als Onana zijn naam door het stadion galmt..

28 oktober 2021 om 15:43

Hij tekenen niet bij, enige wat hij weer in zijn zak zal stekken is straks de champions league bonus.

Logische beslissing. Persoonlijk had ik hem op de tribune laten wegrotten, als bedankje voor hoe hij Ajax benadeeld heeft met zijn dopinggebruik en het feit dat hij daarna niet (al is het maar uit schuldgevoel) wil verlengen. Maar ik snap ook heel goed dat dat gezien de beschikbare keepers na het wegvallen van Stekelenburg geen optie meer is en die stijfkoppigheid je uiteindelijk je Champions League avontuur kan kosten.

Wat een laffe jongen zeg heeft echt niks bereikt in Zijn carrière

Ik vind dat sommigen in de comments wel echt aan een hele moeilijke case zijn begonnen waarin Pasveer de voorkeur moet krijgen boven Onana. Ik sta open voor iedereens mening, maar op basis van kwaliteiten ga je mij echt niet wijsmaken dat Pasveer meer toevoegt dan Onana😂

Bijzonder dat een contract doorloopt bij zo'n schorsing. Dat had wel beter op papier mogen staan, omdat te voorkomen. Hopelijk leert Ajax hiervan. Ik betwijfel het dat Onana gaat verlengen, die zal wel al ergens een akkoord hebben wat eigenlijk niet mag.

Eerst maar is kijken wat voor niveau hij haalt en hoe fit hij werkelijk is, gewoon klaarstomen als 2e man achter Pasveer. Hopelijk komt hij voor zichzelf nog tot een helder moment wanneer hij weer op het veld staat met de rest van het team en verlengd hij alsnog met een clausule van 10-15m.

Het is allemaal ruk, maar ik probeer Onana te onthouden als de beste keeper die we hadden sinds Van der Sar. Hij heeft ons zoveel moois gebracht. Ik hoop nog op een mooi excuus en een paar jaar Onana. Een heldenterugkeer.

In 1 woord.::: BELACHELIJK..
Nu aansluiten is contract tekenen voor zeker 1 jaar..
Ajax verliest anders 10 miljoen
Want hij heeft geen enkele waarde meer na 1 jaar stilstand

Nu gaat hij gratis weg.. SOW WHAT
Niet meer in investeren

Ze investeren er veel in.::
Loon
Training faciliteiten
Artsen
Fysiotherapeut

En hij wil geen Contract tekenen.
SHAME ON YOU
ZAKENWAARNEMER !! SHAME ON YOU
.
ALLES voor het tekengeld.



28 oktober 2021 om 17:41

Tien miljoen? Hoezo dat dan? Ajax heeft maar €150k voor hem neergeteld indertijd. Dan kun je wat roepen over de marktwaarde die hij eens zou vertegenwoordigen, maar die is virtueel en volatiel. Het is dus onzin dat je concludeert dat Ajax geld kwijt zou zijn. Ja, die €150k dus, maar de inkomsten die Ajax dankzij onder andere Onana heeft binnengeharkt zijn die investering meer dan waard.

Even vreemd is om nu in hoofdletters de zaakwaarnemer schuld te geven. Wat had je dan verwacht van een man die er zijn beroep van heeft gemaakt om spelers voor zo gunstig mogelijke voorwaarden hoopt te verhandelen? Clubliefde? Laat me niet lachen man. Hoe je verder juridisch verwacht een voetballer met een geldig contract zijn salaris, toegang tot trainingsfaciliteiten, medische ondersteuning en fysiotherapie te ontzeggen is me een raadsel. En hoe zulke basisvoorwaarden van een contractrelatie tussen een sporter en zijn club/werkgever leverage moet zijn om van een speler contractverlenging te verwachten evenzeer.

De emotie regeert behoorlijk in je reactie, maat. Ik zou het lekker naast me neerleggen en het accepteren. Sterker nog, ik zou in jouw geval hopen dat Ajax pragmatisch is en zijn kansen in de CL gaat verhogen met Onana op goal. Dat zijn contract afloopt, wil niet zeggen dat de Kameroener niet meer wil of kan keepen; waarschijnlijk is hij een stabielere optie dan subtop-Pasveer. Als de kans op kwart- of halve finale CL met de Afrikaan op doel groter is, laat dan lekker de emoties zakken.

Dit was natuurlijk al te voorspellen, toen ze zeiden dat ze hem buiten de selectie zouden laten. Gewoon de beste keeper, pasveer en Stekelenburg kunnen niet aan hem tippen.

Klasse van Ajax /ten Hag, je als club groots opstellen, hoe waardeloos die onana zich ook opstelt blijf waardig als club trots op mn cluppie

Gewoon opstellen zodra het weer mag en hij op de trainingen zijn niveau weer laat zien.
Wij zijn allemaal leken en weten niet wat er achter de schermen gebeurt is bij ajax en denken te vaak met ons clubhart.
Hij kan zomaar zijn pilletje van een functionaris van Ajax hebben gehad en al die tijd daarover gezwegen hebben maar we weten het gewoon niet.
Ik ga als hij nog een halfjaartje bij Ajax speelt gewoon genieten van deze geweldenaar.

Ik lach me rot hier, wauw. De voorkeur aan Pasveer geven omdat die het goed doet? Als Onana op de trainingen laat zien dat hij aantoonbaar beter is dan Pasveer, dan moet Onana spelen toch? Even los van het gedoe met bijtekenen of niet. De beste moet spelen, punt. En Onana is een betere doelman dan Pasveer, het is alleen de vraag in welke vorm Onana terug komt.

Daarnaast riepen veel mensen, waaronder ik, dan Onana die bal van Utrecht wel gepakt zou hebben. Nu is Pasveer onze wonderkeeper omdat hij 2 schoten van Haaland tegengehouden heeft. 1 mooie redding hoor, zeker! Maar je maakt mij niet wijs dat Onana een minder goede doelman is.

Een maand geleden riepen we allemaal dat Pasveer armoe is om als ajax keeper neer te zetten. Hij is gehaald als reservedoelman he, niet als eerste doelman. Stekelenburg viel uit, Onana geschorst, dus Pasveer mocht het laten zien. Fout tegen Sporting en fout tegen Utrecht, goede wedstrijd tegen Heerenveen en goede wedstrijd tegen Dortmund. Pasveer is geen Onana, Onana is gewoon beter. Het gaat er nu alleen om of Onana het verdient om te spelen en of hij nog in vorm is. Maar ik vind dat als je mee traint en op de bank komt te zitten, je ook moet spelen als je daadwerkelijk beter bent.

Persoonlijk weet ik niet wat ik van deze situatie moet vinden. We worden wel kampioen met Pasveer of Steek op doel, en Europees zal Pasveer ook voldoende ballen pakken hoor. Maar het is geen topper, het is gewoon een degelijke doelman. Onana hoorde misschien wel tot de Top 10 van Europa, een jaar geleden. Als Onana zijn handtekening onder een verlengd contract zet, vind ik dat hij welkom geheten moet worden. Desnoods verleng je 2 jaar en geef je extra salaris, dan kan je nog een transfersom vragen. Doet hij dit niet? Dan moet je je afvragen of je hem nog onder de lat wilt. Een veel betere keeper die je een half jaar kan helpen maar je wel in je rug gestoken heeft, of een degelijke keeper waarbij je op zeker kan zeggen dat hij zo nu en dan een houdbare bal laat glippen?

Ik kies voor Onana. Het gaat om loyaliteit, collegiaal gedrag en fatsoen, maar het gaat ook om het presteren. Als Onana ervoor kan zorgen dat wij een ronde verder komen, is het allang goed.

28 oktober 2021 om 18:16

Verhaal heeft vast twee kanten…

Tja, dit is voor 100% een besluit doorgedrukt door ten Hag. Ik snap het ook wel, je hebt een top-10 keeper onder contract, waarom stel je dan pasveer op?

Ajax moet niet zo zielig doen en dr verlies nemen. Die jongen is geschorst geweest, klaar. Dat hij zijn contract niet verlengd (heeft) ligt vast niet alleen aan hem. Ajax wil graag laten weten hoe en wat, hoe vaak is die knul in de media gedoken?

Dan maar even je trots opzij zetten, Onana onder de lat kan betekenen of je straks wel of niet een ronde verder komt in de CL

Ik blijf erbij dat Onana op de bank moet blijven tenzij zowel Pasveer als Steek niet kunnen keepen of Pasveer erg slecht gaat spelen.

Onana heeft ook 1 jaar niet gespeeld en we moeten maar zien of die snel zijn oude niveau oppikt.
Ook heeft Onana in het verleden zat fouten gemaakt. We rekenen Pasveer allemaal het Utrecht aan, maar ik kan ook zat wedstrijden opnoemen waar Onana ons niet heeft gered.

Wat voor mij erg van belang is om te tonen dat slecht gedrag niet beloond wordt. Want wat voor signaal geef je dan af aan je spelersgroep? Je mag het begaaien en doen wat je wilt als je goed genoeg bent?

Laat hem maar bijtekenen en dat voor zijn plek vechten. Andre heeft het voor mij behoorlijk afgedaan!

Als je hem doorbetaalt, moet je hem gebruiken als hij de beste is, zo simpel is het. Het alternatief was ontslag op staande voet. Beide opties zie ik als legitiem, maar doorbetalen en vervolgens niet inzetten slaat nergens op. De Eredivisie zit met Pasveer ook in de tas, maar in de CL is - buiten de status om - met een goede Onana tientallen miljoenen meer te pakken.

28 oktober 2021 om 20:32

Ja gebruiken als materiaal man

28 oktober 2021 om 20:37

Natuurlijk is Onana de betere keeper, maar ik vind het toch een risico om hem op te stellen. Ik denk juist dat hij in het begin nog wat roestig zal zijn en wat schoonheidsfoutjes zal maken omdat hij een jaar niet gespeeld heeft. En als Pasveer zijn niveau van de laatste wedstrijden vast kan houden zie ik geen reden om dan te wisselen, zou ook niet fair zijn in mijn ogen. Dan haal je hem er nu uit, en dan kan hij met de Afrikacup weer op komen draven en wordt ie daarna weer aan de kant geschoven? Dat zou wel een hele hoop onrust geven onder de keepers lijkt me. Het is juist deze situatie waarom ik twijfels heb. Als je zeker weet dat Onana er gelijk weer staat en zijn niveau haalt is hij natuurlijk wel het beste wat je hebt. Lastig...

Inderdaad hmmm… ik snap het aan de ene kant wel maar de liefde voor ons clubje zit niet zo diep bij hem is gebleken. Aan de andere kant is Gorter nog niet helemaal Ajax 1 waardig of eraan gewend en met Stekelenburg die er maanden uit ligt ( en misschien wel met pensioen zal gaan) is Onana wel een extra optie. En als we daardoor doorgaan in de CL en wat dat oplevert zou ik die keuze maken. Groot vertrouwen in Pasveer maar die hoeft ook maar door iets simpels maanden eruit te liggen. Lastig geval dit..

De beste zal wel gaan keepen, dus Onana. Ze hebben zoals het er nu naar uitziet beiden geen restwaarde meer. Wellicht dar Onana zo alsnog over de streep getrokken kan worden.

Niemand is groter dan de club prima. Dat sommige fans boos zijn en hem niet meer willen zien prima. Maar als je tegen city moet spelen straks en pasveer is geblesseerd, ja sorry dan zou ik onana altijd kiezen boven gorter. Ervaring is gewoon belangrijk dan talent op die niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren