Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona gaat proberen om Luuk de Jong al in januari te slijten’

Laatste update:

Het vertrek van Ronald Koeman als trainer van Barcelona heeft mogelijk ook grote gevolgen voor Luuk de Jong. De aanvaller komt na het ontslag van de oefenmeester niet langer voor in de plannen van de huidige nummer negen van LaLiga, meldt Sport. Volgens de Spaanse krant liggen er onder meer aanbiedingen uit Turkije. De Jong wordt in de komende dagen door de clubleiding op de hoogte gesteld van de situatie, zo klinkt het.

De Jong hoeft volgens de Catalaanse krant, die Koeman nog een trap na lijkt te geven over het inlijven van de 31-jarige spits afgelopen zomer, niet meer te rekenen op heel veel speeltijd bij Barça. De aanvalsleider kon, mede door het vertrek van Lionel Messi, Luis Suárez en Antoine Griezmann, geregeld rekenen op een basisplek onder Koeman, maar wist in de minuten die hij kreeg weinig indruk te maken. “Het was een last minute transfer die niemand begreep en alleen door Koeman werd goedgekeurd", schrijft Sport. "De prestaties van de Jong laten echter te wensen over."

Barcelona zou dan ook in januari al op zoek willen naar een vervanger voor De Jong om ‘de noodzakelijke revolutie nieuw leven in te blazen’. De Oranje-international wordt dit seizoen gehuurd van Sevilla, maar omdat hij nog geen minuut speelde voor zijn eigenlijke werkgever, mag De Jong volgens de Spaanse reglementen deze voetbaljaargang nog voor een andere club uitkomen. Het Turkse Besiktas schijnt naar verluidt belangstelling te hebben in de voormalig speler van onder andere PSV en FC Twente.

Siem de Jong adviseert hevig bekritiseerde broer: ‘Doe ik al jaren niet meer’

Voetbalzone sprak met Siem de Jong over de situatie van zijn broer bij Barcelona.Lees artikel

Volgens Spaanse media is Barcelona vooral op zoek naar een doelpuntenmaker, daar de ploeg tot dusver pas vijftien keer tot scoren kwam in tien duels in LaLiga. Memphis Depay mag zich met vier treffers momenteel clubtopscorer noemen. Onder meer de naam van Raheem Sterling wordt genoemd als mogelijke versterking. De Jong speelde dit seizoen negen officiële wedstrijden voor Blaugrana, waarvan zes in de competitie en drie in de Champions League. Hij was daarin slechts eenmaal trefzeker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan het begrijpen Luuk wordt gewoon niet goed begrepen door zijn teamgenoten. Ik zou hem wel eens bij City willen zien, waar zijn niveau ligt.

28 oktober 2021 om 13:32

Ja, Stoke City zou wel een prima club zijn.

28 oktober 2021 om 14:05

But can he do it on a cold rainy day in stoke?

28 oktober 2021 om 13:34

Bij City loopt geen spits rond (behalve 50 jaar geleden) die een Europese prijs heeft binnen geschoten. Is een gokje waard dus..

28 oktober 2021 om 13:38

Ik denk niet dat Luuk goed genoeg is voor Coventry City.

28 oktober 2021 om 13:41

Ahahahahahaha niemand die het snapt, wel triest 😭. Maar laat duidelijk het nivo zien van vz leden( barca fans)

28 oktober 2021 om 14:33

En dan niveau op die manier schrijven...

28 oktober 2021 om 14:56

Ik denk dat iedereen het snap, maar jij snapt niet iedereen. Ik zie louter sarcastische reacties op zijn sarcastische reactie

28 oktober 2021 om 15:36

Ik ben erg benieuwd wat jouw niveau (of nivo zoals jij zegt) is als je niet doorhebt dat Rikkertb1999 dit als grapje bedoelt.. Het ligt er vrij dik bovenop zou je zeggen

28 oktober 2021 om 15:55

Nivo, kado, buro... allemaal niet correct maar komt vaker voor. Denk niet fair om daarop iemand aan te vallen dan verlaag je je tot zijn niveau/ nivo...

28 oktober 2021 om 17:11

Schrijven? Uhhh dat typt hij toch echt. Agh wie de bal kaatst .... He! -_-

29 oktober 2021 om 14:08

@ alles - man
Jokes on you😭

28 oktober 2021 om 13:45

Ze hebben het over een goede vervanger aantrekken voor Luuk De Jong hier in het artikel. Met de financiele middelen van Barca zal dat dan w een Michiel Kramer worden ofzo

28 oktober 2021 om 13:49

Denk dat je er met Kramer niet eens op achteruit gaat.

28 oktober 2021 om 13:54

Inderdaad. Luuk De Jong, Eric Garcia, Aguero op zijn retour, Dest, Braithwaite. Je kan Koeman de schuld geven maar welke incapabele TD bij Barca geeft goedkeuring aan dit soort transfers?

28 oktober 2021 om 14:27

Eric García op z’n retour? Die jongen is 20 jaar 😂

28 oktober 2021 om 14:35

Hij bedoelt natuurlijk gewoon enkel aguero op z'n retour. Lijkt me logisch haha

28 oktober 2021 om 14:35

Ik denk niet dat de kroketten in Camp Nou te pruimen zijn, dus die blijft lekker in Waalwijk.

28 oktober 2021 om 14:41

@roedii lees even goed. Er staat toch echt Aguero op zijn retour. Eric Garcia kan niet eens op zijn retour zijn want diens carriere heeft nog nooit in een opwaartse lijn gezeten

28 oktober 2021 om 15:21

@Japie: Eric García, op 20 jarige leeftijd zowel bij Man City, Barcelona als Spaanse nationale team gespeeld.

Maar orakel Japie ziet het natuurlijk beter dan Luis Enrique, Koeman en Guardiola.

Proficiat👍

28 oktober 2021 om 15:36

Hahaha mooi gesproken Japie. Idd,heeft Koeman middelmatige spelers moeten trainen coachen voor Barcelonabegrippen. Maar puntenverlies tegen de kleintjes kan met dit materiaal eigenlijk niet. Als ik hem was ging ik mooi kalm aan doen. Zn hart is niet best. Geen clubs meer trainen en na hele duidelijke afspraken met KNVB Louis op z'n tijd opvolgen. Lekker beetje beleggen,golfen,bewegen etc komende periode.

28 oktober 2021 om 16:15

@thenry_228 ik denk dat je dan nooit naar wedstrijden van Barca en City kijkt want die Garcia die kan er echt heel weinig van. hij is een garantie op tegendoelpunten en blinkt nergens in uit. Luuk De Jong vind je dan zeker ook niet zo slecht omdat Koeman en Van Gaal hem bij hun selectie willen? Die zullen het toch wel beter zien dan het orakel Thenry_228?



28 oktober 2021 om 16:16

@Sir Paul of naar PSV. slechter dan Van Bommel en Schmidt kan hij het bijna niet doen en daar is de druk toch een stuk minder groot dan bij Barca.

28 oktober 2021 om 18:08

@Japie Ik vond hem in 2019-2020 beter dan Otamendi Het is geen geweldige verdediger voor de top inderdaad, maar hij kan wel wat. Zeker een bruikbaar talent voor de subtop. Hij is best goed aan de bal ook. Maar als je hem vergelijkt met Ruben Dias is het kattenpis

28 oktober 2021 om 13:57

Ik denk ook dat Luuk gewoon niet in het spelletje past van Barcelona. Als ze zich hadden aangepast aan zijn spel en hoge ballen hadden gegeven hadden ze met stip eerste gestaan in La Liga.

28 oktober 2021 om 13:57

Norwich ook een optie, staan stijf bovenaan. Als je de stand omdraait.

28 oktober 2021 om 14:24

Nee dankje, wij hebben behoefte aan goede vleugelspelers en een goede 10, wij hebben pukki daar al rondlopen!

28 oktober 2021 om 14:56

Is Almere City niet wat te hoog gegrepen voor Luuk denk je?

28 oktober 2021 om 15:03

Misschien Bayeren als vervanger voor Lewa.

Ongelofelijk dat hij dat shirt heeft mogen dragen, echt een schande voor de club. Denk dat hij met afstand de slechtste speler ooit is in Camp Nou.

28 oktober 2021 om 13:36

Nou Youngblood16 die staat nog steeds genoteerd voor Winston Bogarde

28 oktober 2021 om 13:47

Als jij Bogarde een slechtere aankoop vind dan Luuk de Jong dan vraag ik mij af welke Bogarde jij bedoeld. Bogarde was een verdediger waar je liever niet tegen speelde. Luuk daarentegen is een lachwekkende aankoop. Net als Memphis overigens, onze vedette die erbij loopt alsof hij onze liever heer is zonder kwaliteit.
Zeg dan Song, Chygrynski en co.

28 oktober 2021 om 13:54

Onzin. Bogarde presteerde redelijk tot aardig bij Barça. Na zijn blessure ging het allemaal bergafwaarts. Kan me genoeg spelers herinneren die van een veel lager niveau waren. Rochemback, Geovanni, Dugarry, Christanval, Korneev en Ciric om ze even uit m'n hoofd te halen.

28 oktober 2021 om 15:08

Bogarde was bij Chelsea een slechte aankoop, maar bij Barcelona niet.

On topic: Ik snap er ook helemaal niks van dat ze Luuk hebben gehaald, maar het is ook raar dat ze nu al zeggen dat hij weg moet. Moet de nieuwe trainer daar niet wat van vinden?

28 oktober 2021 om 15:41

Nooit ! Winston was vele malen beter dan Luuk ook al kan je vergelijking niet maken

28 oktober 2021 om 13:38

Dan volg je Barca nog niet zo lang denk ik. Ik heb daar toch grotere nietsnutten die minder presteerden zien rondlopen, maar die vergeten we snel weer. Luuk de Jong bij Barca is over een jaar of 15 een mooi sprookje dat enkel nog terugkomt in voetbalquizzen en interviews wanneer er een nieuwe Nederlander bij Barca terecht komt. En dat is goed zo.

28 oktober 2021 om 15:10

Yelle, waren dat ook aankopen? Of zelf opgeleide spelers? Ik kan niet zo heel snel echt hele slechte spelers bedenken die gekocht. Wel spelers die voor veel teveel geld gehaald zijn.

28 oktober 2021 om 15:35

Luukinho is gehuurd hè, dus als we gaan kijken naar wat het heeft gekost en wat je er voor terug krijgt valt het allemaal reuze mee. Youngblood had het overigens over de slechtste speler ooit in Camp Nou, dus dan tellen de zelf-opgeleide spelers ook gewoon mee .

Overigens zou het wel goed kunnen dat hij voor een speler die zo duidelijk van het Barca niveau af zit een van de meeste minuten heeft gemaakt. Maar Chygrinsky die hier al werd genoemd, of Jeremy Mathieu waren ook bij lange na niet van Barca niveau, daar is gewoon dik voor betaald. Of wat dacht je van Malcom?

Daarnaast is er nog gewoon een hele schare (veelal jonge) spelers waar wél voor is betaald en die nooit een minuut hebben gespeeld. Keirrison bijvoorbeeld. Ook voor Ludovit Reis is gewoon 3 miljoen betaald. Die vallen weliswaar niet onder 'de slechtste speler ooit in Camp Nou', maar het is wel 'ongelofelijk dat ze ooit dat shirt hebben mogen dragen'.

28 oktober 2021 om 16:44

Mathieu en Malcom hebben toch echt wel meer laten zien op hun positie dan luuk hoor...

28 oktober 2021 om 21:36

Nou dat durf ik te betwijfelen. Ze hebben daarnaast wel een bak geld gekost, itt tot Luukie. Maar zoals ik al zei: over een paar jaar is het gewoon een mooi verhaal, we moeten ons nu allemaal niet zo druk maken.

28 oktober 2021 om 13:39

Vergeet Kevin Prince Boateng niet. Die aankoop heb ik ook nooit begrepen

28 oktober 2021 om 13:51

Kevin Prince Boateng is gewoon een hele goede voetballer

28 oktober 2021 om 13:56

Nu je het toch over die tijd hebt: Murillo. Kwam gelijk met KPB binnen en was nóg minder waard.

28 oktober 2021 om 13:57

KPB is nog zelfs belangrijk geweest voor Barca.

28 oktober 2021 om 13:50

en Dmytro Chyhrynskyi

28 oktober 2021 om 14:14

Als je Luuk op de juiste manier gebruikt is het voor veel clubs een bruikbare speler. Er zijn weinig spelers die aanvallend zo goed kunnen koppen. Echter als je hem haalt als pinchhitter, hem gebruikt als basisspeler, en dan nog niet eens met voorzetten voor de goal komt, dan heb je inderdaad vrij weinig aan hem. Dan kun je je afvragen of dat aan Luuk ligt of aan het spelletje.

28 oktober 2021 om 15:11

Dan is het nog steeds een slechte aankoop geweest. Kwestie van verkeerde verwachtingen bij verschillende mensen. Alleen maar verliezers zo.

28 oktober 2021 om 20:27

Dat kop verhaal ben ik ook wel klaar mee! Bij psv in de eredivisie was het een wereld kopper! Voor mijn gevoel worden de verdedigers in het buitenland niet zo bang van luuk de kopper! Maar het kan dat ik dat gemist heb ze tijd in het buitenland

28 oktober 2021 om 21:38

@el_barca, dan wellicht even de CL wedstrijden die LdJ voor PSV speelde terugkijken, of eerste seizoen Sevilla. Al is het er dit seizoen natuurlijk niet uit gekomen, ik zag net de samenvatting van de afgelopen wedstrijd en daar was het echt enorm pijnlijk hem aan het werk te zien.

28 oktober 2021 om 14:35

Denk ook niet dat er veel mensen hierdoor verbaasd zijn. Tegelijk kun je De Jong weinig kwalijk nemen. Als je Luuk de Jong bent en Barca komt langs zou je gek zijn om nee te zeggen. Het zegt ook veel over de armoede van Barca vorige zomer dat ze bij hem uitkwamen, al is het wel verklaarbaar: Betaalbaar, de trainer kende hem goed en hij kende Spaanse competitie al.
Dat het vervolgens totaal niet matcht… tja…

28 oktober 2021 om 19:23

Lol, Douglas? Die Braziliaanse back. Kevin Prince Boateng was ook wel het niveautje De Jong.

Zou psv nog steeds interesse hebben?
Zahavi laat steeds vaker zien geen succes te zijn en ze zaten van de zomer ook al achter hem aan.
T lijkt mij op zich niet verstandig, maar ik ben benieuwd.

28 oktober 2021 om 13:33

Ik zou het niet gek vinden hoor. Vinicius heb ik nog niks van gezien. En aan Luuk heb je sowieso meer als aan zahavi. Die raakt geen knikker meer. En kan geen bal vasthouden. Daarnaast kopt Luuk er in de eredivisie zo weer een stuk of 10 in.

28 oktober 2021 om 13:34

Ik hoop het niet. Luuk de Jong is echt wel een goede spits voor PSV maar met dit elftal verwacht ik er eerlijk gezegd niet veel van. In de tijd dat hij echt goed was had PSV toch backs die aanzienlijk beter waren en aanvallend echt veel meer toevoegde. Angelino, Willems, Dumfries en Arias konden echt veel meer gevaar stichten dan Max en Mwene. Max kan het nog wel een beetje maar die komt ook niet echt met veel goede voorzetten.

28 oktober 2021 om 13:43

"angelino, Willems, Dumfries en Arias konden echt veel meer gevaar stichten dan Max en Mwene."

Misschien hadden die gewoon een betere spits om hun ballen op te mikken... De Jong dus.

28 oktober 2021 om 14:48

Max is echt hopeloos uit vorm, ik wil hem het voordeel van de twijfel nog wel geven dat hij wel wat balletjes op het hoofd van Luuk de Jong kan leggen. Toch zijn zijn assists meestal lage voorzetten. Willems was in zijn PSV vorm gewoon echt een super back, hetzelfde geldt natuurlijk voor Angelino, wat zij aanvallend bijdroegen was gewoon top.

Over Mwene ga ik niet eens in discussie, wat een dramatische back is dat. Echt een aanfluiting dat die man een PSV shirt aan mag trekken. Dat ze die binnen hebben gehaald, daarvoor mogen ze zich toch wel kapot schamen. Als jij echt denkt dat het aan de spits ligt bij hem heb je er weinig verstand van! Heeft gewoon te weinig aanvallende kwaliteiten.

Ik vraag me echt af of de Jong veel gaat scoren met backs in deze waardeloze vorm. Hij is echt afhankelijk van voorzetten.

28 oktober 2021 om 15:20

@memphisdepay:

Ajax - PSV: 10 schoten waarvan 6 op doel, 0 goals.
PSV - PEC: 24 schoten waarvan 10 op doel, 3 goals.
PSV - Sparta: 19 schoten waarvan 12 op doel, 2 goals.
Willem II - PSV: 14 schoten waarvan 9 op doel, 1 goal.
Go Ahead Eagles - PSV: 17 schoten waarvan 8 op doel, 2 goals.

Het ligt niet aan de aanvoer, die is er gewoon. Het ligt aan de afmakers.

28 oktober 2021 om 15:31

Cabinessence, een schot wil niet altijd zeggen dat het ook een goede optie is geweest op dat moment. Nu kijk ik niet zo vaak PSV, maar heb je wel het gevoel dat alle schoten ook in verhouding staan met échte mogelijkheden of zijn hiervan ook meerdere gevallen van afstand of onmogelijke hoeken schieten? Ik denk dat je daarmee wel het volledige plaatje schetst. Als dan blijkt dat er inderdaad veel gecrëeerd wordt dan is het probleem inderdaad niet de aanvoer.

28 oktober 2021 om 16:06

"cabinessence, een schot wil niet altijd zeggen dat het ook een goede optie is geweest op dat moment."

Snap ik. Een kansloos wanhoopsschot is immers ook een schot. Maar als het verschil tussen het aantal kansen en het aantal doelpunten structureel zo groot is, dan zit er toch ergens iets niet goed.

Ik denk dat er op zich genoeg goed assists gegeven worden. Max, Gakpo, Madueke en Gotze kunnen allemaal een prima voorzet geven en doen dat ook regelmatig. Het probleem is dat Zahavi tot dusver een draak van een seizoen speelt, dat Vinicius ook nog niets heeft laten zien en dat Madueke zijn vorm al een tijdje kwijt is. Dan kun je wel assists blijven geven, maar dan blijft er afgezien van Gakpo eigenlijk niemand meer over om 'm binnen te werken.

28 oktober 2021 om 17:39

Ben het echt niet met je eens. PSV is gewoon niet creatief genoeg. Natuurlijk mist Zahavi veel kansen en speelt hij slecht. Maar alsnog is het aanvallend echt niet zo goed als jij hier wil omschrijven. Dan kun je hier wel met schoten op doel aankomen maar dat zijn gewoon matige tegenstanders. Het gaat allemaal veel te veel door het midden en met een creatievere centrale middenvelder en rechtsback zou het al stukken beter gaan. Een doelsaldo van +5 en 22 goals is ook gewoon slecht.

28 oktober 2021 om 13:39

Ik zou hem met open armen ontvangen! Is in de ED en EL gewoon top, weet wat er gevraagd wordt, neemt het voortouw, sleept de rest er doorheen, hart voor de club en zal zichzelf maar wat graag weer willen bewijzen.

28 oktober 2021 om 13:46

Koeman en zijn oogappeltje Luuk De Jong naar PSV? Wie weet wordt het wat. Slechter als Schmidt en Van Bommel kan hij het bijna niet doen

28 oktober 2021 om 14:42

Oogappeltje . Gisteren maakte hij ook weer zo'n heerlijke keuze om voor eigen succes te gaan toen de keeper helemaal verkeerd zijn doel uitkwam. Dat zag er lekker gestroomlijnd uit. Lekker man!

28 oktober 2021 om 14:48

Ja, voor Barca is zo een Luuk De Jong idd een drama maar in de Eredivisie schiet of kopt hij er denk ik makkelijk 25 in voor PSV

28 oktober 2021 om 14:57

Zeker weten. Maar zo moet hij ook gebruikt worden als targetman. Niet als speler in een ploeg die dynamisch wil spelen. Dat ziet niet uit.

28 oktober 2021 om 15:04

Mee eens maar dat is het verhaal bij dit Barca in crisis. Zo een Braithwaite doet het weluswaar iets beter maar die hoort eigenlijk ook niet bij Barca thuis. Ze hebbeb gewoon te weinig kwaliteit en te weinig geld om dat te herstellen

28 oktober 2021 om 15:23

Dat klopt ja. Memphis loopt daar ook niet van weelde rond. Geen slechte speler en beter als Braithwaite, maar als je dat vergelijkt met de periode Messi, Suarez en Neymar, dan valt het allemaal vies tegen.

28 oktober 2021 om 14:40

Als PSV slim is, pakken ze hem. Hij ziet bij Barcelona erg klungelig uit in dat spelsysteem, maar voor PSV is het misschien wel een gewenste versterking voor een schappelijk bedrag.

28 oktober 2021 om 15:13

Kan je Zahavi makkelijk kwijt? Verdient veel en heeft nog een contract. Die zal je toch eerst moeten kwijtraken, lijkt me.

28 oktober 2021 om 16:02

Aan een ploeg in Turkije zal toch wel lukken. Gratis laten gaan, zn salaris betalen ze toch wel daar.

Almere City kan hem ook wel gebruiken

28 oktober 2021 om 14:28

Nee man, PEC! Die kunnen dit seizoen absoluut het doel niet vinden. Zou een mooie stop omhoog zijn voor Luuk. 😉

Luuk de jong is ook geen Barcelona speler, die komt zoveel te kort.

28 oktober 2021 om 14:53

Mwa... lengte heeft hij wel imo.

Barca heeft wat belabberde aankopen gedaan, maar als ik tot de conclusie kom dat ik Braithwaithe een topper vind in vergelijking met hem, is het wel heel treurig gesteld. Luuk de Jong heeft werkelijk niets van een Barca-speler en hij is een bron van ergernis als hij een Barca-shirt draagt. Weg ermee.

Sterling halen om goals te maken lijkt me ook geen bijster goed plan. Maar de Jong is echt een fiasco geworden. Wellicht nog iets voor PSV, daar heeft hij het toch heel goed gedaan en kan hij denk ik nog wel van waarde zijn.

Alleen maar beter ook, als aguero goed fit blijft mag luuk van mij weg, is zelfs te slecht voor 2e spits luuk is een schande in een barca shirt

28 oktober 2021 om 13:40

Depay en Dest mogen mee. F de jong moet meer kerel worden en durven te voetballen man. Zo bleu en afwezig.

28 oktober 2021 om 13:52

Dest en memphis mogen van mij blijven dest gaat een topback worden. Over een paar jaar

28 oktober 2021 om 15:02

Messi123- als Xavi coacht wordt, denk je niet dat depay zijn spel moet veranderen.

28 oktober 2021 om 15:14

Ja ik heb ook echt wel vertrouwen in Dest. Die heeft al veel laten zien, en dat komt wel weer.

28 oktober 2021 om 15:12

Alleen blijft Aguero nooit fit

28 oktober 2021 om 17:11

Inderdaad, als Aguero in staat was om voor een langere tijd fit te blijven had hij nog bij City gespeeld. Daar is hij immers een clublegende

Kom maar terug naar PSV. Voor Eredivisiebegrippen gewoon een geweldenaar. Zeker een klasse beter dan Zahavi en Vinicius.

Het was oprecht sneu om Luuk te zien spelen de afgelopen weken. Letterlijk elke bal sprong van zn voet en de kansen die hij kreeg kopte hij over.

Als ik Luuk was zou ik lekker blijven zitten waar ik zit. Dat salaris wordt toch wel overgemaakt. Laat Barca maar lekker op de blaren zitten, dat hebben ze wel verdiend door het zwalkende beleid de laatste jaren. Want die zo gewenste revolutie komt er niet. Het geld is op.

28 oktober 2021 om 13:39

Hij wordt uitgeleend. Dat kan gewoon stopgezet worden normaal gezien.

28 oktober 2021 om 13:45

"dat kan gewoon stopgezet worden normaal gezien."

Volgens mij niet. Hij heeft immers een huurovereenkomst van een jaar. Ik weet niet of je dat zomaar eenzijdig op kunt zeggen.

28 oktober 2021 om 14:55

Kan je wel stop zetten, echter moet daar ook weer voor betaald worden. (Soort borg).

28 oktober 2021 om 13:39

Op de tribune zitten

28 oktober 2021 om 14:00

Ook goed, zijn dure plekjes dan die bezet worden. Luuk is er met de beste intenties komen voetballen. Wordt na een paar wedstrijden aan de kant gezet omdat hij niet voldoet. Dat doet ongeveer 60% van deze spelersgroep niet. Laat Barca er maar voor betalen dan. Want dat heeft het fantastische beleid ze gebracht.

28 oktober 2021 om 15:16

Het zou zijn goed recht zijn, maar zou hij dat willen? Ik ben absoluut geen fan van die gast, maar hij lijkt me wel iemand die gewoon graag wil voetballen. Niet iemand die per se elke euro eruit wil persen.

Hehe. Het gaat de rationele kant op. Of kon Koeman hier volgens de vz-leden ook niks aan doen? Koeman zijn ontslag is 90% te wijten aan ditsoort wanaankopen (of ie nou gratis is of niet). Wordt tijd dat ditsoort flutspelers, die het Barca shirt niet waard zijn, weggaan. Jordi Alba mag ook bedankt worden. Zijn tijd zit erop. Dom van Barca om Cucurella weg te doen, want Baldé is eigenlijk te jong om te starten op linksback.

28 oktober 2021 om 13:43

Natuurlijk heeft Luuk de Jong niks bij Barcelona te zoeken. Hij zou hooguit plan C zijn normaal gesproken voor de laatste 5 minuten als echt niks werkt en ze ballen de 16 in gaan pompen, aangezien ze verder weinig lengte hadden. Maar je had dan natuurlijk ook Pique naar voren kunnen gooien.

Luuk naar barca is Koeman grote fout geweest en heeft zijn baan gekost. Luuk kon echt niks. Luuk werd uitgefloten

28 oktober 2021 om 13:48

Uiteindelijk hebben busquets en Depay gister de trekker over gehaald vriend. Alsof luuk in z’n eentje barca ff kon redden. Er zijn meer spelers die niet konden scoren.

Ik lach me een krul in mijn ... staart als Xavi Luukinho de eerste de beste wedstrijd opstelt in de spits. ;p

28 oktober 2021 om 13:42

Zelf als pinchitter is Luuk onbruikbaar. Weg ermee svp.

Beetje een misleidende titel. Barcelona gaat de Jong in Januari proberen te slijten. Barcelona kan helemaal niks met hem proberen te doen. Het enige wat ze kunnen is hem proberen vroegtijdig terug te sturen naar Sevilla. Anders speelt Luuk gewoon de rest van het seizoen bij Barca en lichten ze de optie tot koop niet. Sevilla bepaalt op dit moment wat er gebeurd met De Jong niet Barca

En terecht, een speler die totaal niet bij Barca hoort. Ook niet nu ze een heel wat minder elftal hebben dan afgelopen jaren. Maar is Cavani niet wat voor Barca?. Als ze toch een doelpuntenmaker zoeken. Zijn contract loopt af 2022, dus vanaf dat moment kan hij transfervrij worden overgenomen, maar ik denk ook dat ManU voor een niet al te hoog bedrag hem laat gaan deze winter.

28 oktober 2021 om 13:49

Hebben ze wel geld voor Cavani zijn salaris dan? Memphis moest ook inleveren omdat ze anders zijn sakaris niet konden betalen

28 oktober 2021 om 15:05

Japie: je zei dat barca geen geld had om Koeman te ontslaan.

28 oktober 2021 om 16:17

daar twijfel ik nog steeds aan. Setien wacht ook nog steeds op zijn geld

Ze kunnen bij FC Barcelona gewoon een gigantische schoonmaak houden en dat zal ook wel nodig zijn.

Luuk de Jong zal 1 van de spelers zijn die moet vertrekken en hoe jammer het ook voor hem is, dit was al vanaf dag 1 te verwachten. Kwam duidelijk uit de koker van Koeman en was voordat hij überhaupt minuten had gemaakt al overbodig, maar de Jong snap ik ook wel dat hij dit aanbod natuurlijk niet afwijst.

Spelers als Dembélé (denk niet dat hij zal verlengen), Coutinho, Luuk de Jong (gehuurd), Sergi Roberto en Umtiti moeten gewoon verkocht worden. Waarschijnlijk wel echt tegen bodemprijzen, want echt goede prijzen zullen ze er vast niet voor krijgen en ook bij verhuurde spelers als Pjanic, Griezmann en Trincao is het hopen dat of de optie tot koop gelicht zal worden of dat andere clubs ze over willen nemen.

Xavi wordt dan vrijwel zeker de nieuwe trainer en of het een goede keus is om Xavi aan te stellen, betwijfel ik momenteel gezien het feit dat hij vrijwel geen ervaring heeft en Barcelona momenteel een wespennest is, maar hij is in vergelijking met Koeman wel veel meer een absolute legende bij Barcelona en ook wel een 'lieveling' van Laporta, dus verwacht dat hij ook wel de tijd zal krijgen om wat op te bouwen en ook behoorlijk wat krediet.

Heb de afgelopen uren wel gelezen dat Xavi o.a. Sterling wilt hebben, maar Sterling is al heel lang niet echt meer in vorm en betwijfel ik of hij bij Barcelona past in het spel dat Barcelona en Xavi (verwacht dat hij toch combinatievoetbal zal willen spelen) willen spelen, past en waarschijnlijk zal Sterling ook vrij fors geprijsd zijn en dat zal Barcelona niet kunnen betalen (transfersom niet en salaris niet).

Denk dat ze voor dit seizoen in ieder geval in de winterstop moeten proberen om een aantal spelers te verkopen/terugsturen, zoals Dembélé en Luuk de Jong en dan in de zomer hopelijk de rest en dat aanvullen met spelers als Puig (hoop dat hij meer minuten zal maken), Fati (hoop dat hij blessurevrij blijft), Pedri (wel met wat meer rust), Frenkie (misschien dat hij zich kan hervinden), González, Gavi, Baldé, etc. en waarschijnlijk buitenkansjes zoals pakweg Agüero en ja, ook Depay wnant dat is denk ik de enigste manier voor Barcelona om enigszins weer op te klimmen.

Voor de rest van dit seizoen moeten ze denk ik gewoon in deze formatie spelen (zie opstelling).

ter Stegen
Dest
Mingueza
Piqué
Alba
Pedri
Puig
Frenkie
Fati
Agüero
Depay

Luuk de Jong is wel een goeie kopper.
Zou wel bij Heracles of PEC Zwolle goed tot zijn recht komen.
En daarna nog rustig afbouwen bij Cambuur

28 oktober 2021 om 13:50

Sowieso een betere kopper dan Neymar

Te slijten? Ze kunnen hem gewoon elk moment terug sturen naar Sevilla toch?

28 oktober 2021 om 14:39

Volgens mij verplichte optie om te kopen na het huren

Maar dit is toch een beslissing van de nieuwe trainer. Ik bedoel, de meeste zullen het heus met elkaar eens zijn Luuk niet het niveau is dat Barca zou moeten nastreven. Maar of een speler wel of niet aan spelen toekomt is toch aan de nieuwe trainer.

28 oktober 2021 om 13:52

Puig

Ik zie PSV hem wel halen, daar haalt de Jong graag oude spelers die veel verdienen maar zo goed als geen restwaarde meer hebben.

28 oktober 2021 om 14:17

Zo veel verdienen ze bij PSV niet. Zeker als je het vergelijkt met jouw clubje. En daarbij heb je ook oudere spelers nodig. Ook dat heb je bij jouw clubje kunnen zien.

28 oktober 2021 om 14:39

Clubje? Ik zie niet in waarom je dit denigrerende toontje moet aanhalen? Zit Ajax je dwars of mag er geen kritiek geuit worden? Of ze in vergelijking met Ajax veel of weinig verdienen is niet relevant, het gaat er om of ze veel verdienen voor het salarishuis van PSV.

28 oktober 2021 om 14:40

Daarnaast heb je zeker oudere spelers nodig, maar zoals bij Ajax zijn dat Tadic en Blind die dan ook meteen sterkhouder zijn en daarmee hun geld terugverdienen. Zahavi, Götze, vginkel en Propper zijn dat vooralsnog niet. Laatste kan daar nog niets aan doen, die krijgt gewoon geen minuten.

PEC Zwolle zoekt een spits want hebben veel moeite met scoren.

Laten we dit nu aub niet alleen ophangen aan luuk zelf. Ik weet niet wat de bedoeling van deze transfer was en hoe ze hem wilden gebruiken maar als pinchhitter kan hij best nog eens van waarde zijn als er in de laatste 5 min dan ook daadwerkelijk een keer een goede voorzet gegeven wordt. Verder moet je hem niet opstellen en komt hij veel te kort op dit niveau. Ik weet niet wat ze voor hem aan huursom betalen, maar ik zou hem lekker houden dit jaar. Zo breed is de selectie niet en een problematische bankzitter is hij volgens mij al helemaal niet.

We zullen wel zien wat er met die Nederlandse enclave gaat gebeuren.
En of Barca nu opeens een zak met geld ergens vandaan kan halen . Dat zou pas een trap na zijn naar Koeman

28 oktober 2021 om 14:24

Met een zak geld ging het ze nou ook niet bepaald voor de wind. Dat technisch apparaat is al jaren weinig aan het presteren. Geen enkele aankoop in de afgelopen 5 jaar heeft goed gerendeerd. Dat zegt natuurlijk wel wat.

28 oktober 2021 om 16:23

Het gaat er mij om dat Koeman geen geld had voor versterkingen en dat ze nu opeens een zak geld uit de hoge hoed toveren nu ze een nieuwe trainer hebben.

28 oktober 2021 om 23:25

Ach ja, buiten het luchtkasteel en toppunt van kortzichtigheid, kijkt iedereen wel naar de situatie zoals 'ie is. Ook best schrijnend dat ik welgeteld twee realistische Barcelona-supporters voorbij heb zien komen op dit platform. Eén ervan een vooraanstaand lid die zelden te betrappen is op een niet-doordachte reactie. Fcb_catalunya is helaas 1 van de weinigen die het begrijpt. Kritiek op Koeman is begrijpelijk, maar de nuance is doorgaans volledig afwezig.

28 oktober 2021 om 15:29

Barbara leent er gewoon een miljarden bij...

Ik heb nooit begrepen dat Luuk uberhaupt voor Barca koos en Sevilla achter liet, Sevilla een veel betere club dan Barca, staat netjes 2e op doelpunten naast Real.

Luuk speelt nu gewoon onder zijn niveau.

Weggegooid geld. Snel verkopen zodat Luuk voor een ander mislukt buitenlands avontuur kan beginnen. Is vooralsnog alleen in de Eredivisie geslaagd...

28 oktober 2021 om 14:25

Barcelona heeft niks te verkopen wat Luuk betreft. Hij is eigendom van Sevilla.

Tja, dit is natuurlijk wel meer dan logisch. Luuk de Jong komt uberhaupt tekort voor een top competitie.

Ik vind het wel erg makkelijk allemaal. Hij had wel het juiste niveau voor Servilla en psv toch? Geen kleine clubjes. Ik weet nog dat hij in zijn eerste maanden bij psv ook belabberd speelde, uiteindelijk een dragende speler werd. Neemt niet weg dat dit een niveautje te hoog is maar het is zeker geen prutser.

28 oktober 2021 om 23:28

Voor Sevilla? Z'n reddingsboei waren de goals in de Europa League, want in Laliga heeft hij ook bij Sevilla aangetoond te licht te zijn voor een dergelijk niveau. Zo eerlijk moeten we inmiddels toch wel zijn. Leuk voor de middelgrote competities hoor, maar voor de grote competities een zeer matige speler.

Wat bescheiden. Ze mogen naast Luuk gerust ook Sergi Roberto, Sergino Dest en Gerard Pique op het lijstje zetten. Weg ermee!

Die hoort daar ook niet

Geeft niks, maar je hebt er wel gespeeld!
Kan een Dost of Weghorst niet zeggen ...

Nu gewoon lekker een stap naar beneden en minuten maken.

PSV kan geloof ik altijd nog
Maar zie hem ook wel bij een leuke Duitse club aan de slag gaan

Maar hij is toch voor een jaar gehuurd?

Laar FC Barcelona eerst eens de ontslag vergoeding voor Koeman en zijn voorganger betalen en de nog vele deels onbetaalde transfers die zijn gemaakt voordat men denkt naan kopen...

Ja hij is gehuurd voor dit seizoen. Ze kunnen hem gewoon terugsturen, lijkt me.

Almere City lijkt me net wat te hoog gegrepen voor onze Luuk!

Het blijft bijzonder, toen hij gehaald werd en iemand erom durfde te lachen werd de lacher hier gekruisigd, want Luuk was wereldtop, beste pinchhitter ter wereld. Nu enkele maanden later zien al die mensen plotseling het licht. Grappig hoe snel dat kan gaan.

En dan te bedenken dat je Giroud had kunnen halen. Ik snap dat het een nood oplossing is maar het lijkt wel een vriendendienst naar Luuk de Jong. Zelfs bij Sevilla was het niks dus hoe kan je in godsnaam ooit besluiten hem te contracteren bij Barcelona.

Hij kan het amateurvoetbal in.

28 oktober 2021 om 16:29

Bij F.C. Straatstenen, alhoewel ik betwijfel of ze hem daar willen hebben. Die hebben een puike spits rondlopen hoor!! 97 jaar istie, maar krasse kerel! Die speelt Luuk er niet even uit

Is toch compleet logisch dat ze hem als eerste willen dumpen? Als hij een beetje zelfkennis zou hebben gehad, was hij nooit naar Barca gegaan. Tuurlijk streelt het je ego maar daarnaast had hij zich meteen moeten realiseren dat hij totaal ongeschikt is voor deze club. Staat leuk hoor op je cv, maar zet er dan ook het vinkje "ongeschikt bevonden" achter voor het eerlijke verhaal.

Van welk geld willen ze een nieuwe spits halen dan. Aan Barca is de eerst komende jaren geen eer te behalen.

Ik vraag me dan af met welke middelen ze Raheem willen betalen. Ik weet niet wat het salarishuis nu precies is, maar de inkomsten zullen wellicht weer stijgen, maar zo'n 700 miljoen zoals 2019/2020 lijkt mij niet haalbaar (marketing opbrengsten zullen lager liggen. Dit is mits Corona zich gedraagt en ze wel overwinteren in Europa. Anders voorzie ik weer een donkerrood boekjaar en wellicht een doorstart via herstructurering. Weet niet wat de regels daarvan zijn in Spanje.

Wordt Barca B of lekker veel golfen voor Luuk.

Luuk de Jong naar City kijkt mij wel heel erg optimistisch........
Zelfs in Engeland is het kick and rush voetbal uitgebannen....

Kozakken Boys zoekt nog een spits..

28 oktober 2021 om 18:20

Ohh wacht....zelfs dit niveau is te hoog gegrepen...

Die raken ze aan de straatstenen niet kwijt waardeloze voetballer.

Lekker met Koeman 5 dagen per week gaan golfen

Barca is op zoek naar een goalgetter. Goalgetters voor dat niveau kosten tientallen miljoenen. Barcelona heeft geen geld. Ze moeten eerder bezuinigen dan dat ze kunnen investeren. Hoe wil men dan in godsnaam een goalgetter halen die wel naar behoren presteert? De keuze voor Braithwaite, Luuk de Jong en in mindere mate Aguero en Depay was niet uit luxe... Denkt men nu ineens een wereldaanvaller binnen te kunnen halen?

Barcelona B kan nog een spits goed gebruiken, deze transfer had nooit tot stand moeten komen. Maar een ding hij heeft wel zijn droom kunnen waarmaken zonder succes 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren