Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Catalunya Ràdio noemt datum van eerste wedstrijd Xavi bij Barcelona

Laatste update:

Xavi volgt Ronald Koeman op als trainer van Barcelona, zo meldt Sport. Volgens de Spaanse sportkrant heeft de trainer van Al-Sadd een akkoord bereikt met de Catalaanse clubleiding over een meerjarig contract. Naar verwachting maakt Barcelona de komst van Xavi ‘binnen enkele uren’ bekend. Catalunya Ràdio voegt donderdagavond toe dat alles in gereedheid is voor de komst van de oud-middenvelder, die op zaterdag 6 november tegen Celta de Vigo voor het eerst op de bank zit bij Barça.

Sport meldt op basis van bronnen dicht bij de onderhandelingen dat club en trainer akkoord zijn over de persoonlijke voorwaarden. Direct na het ontslag van Koeman woensdagavond richtte de clubleiding zich tot Xavi. De oud-middenvelder van Barcelona moet voor betere tijden zorgen in het Camp Nou. Spaanse media melden dat Barcelona de aanstelling van Xavi donderdag al officieel wil maken. Het is echter onbekend wanneer hij aan de slag gaat bij zijn nieuwe werkgever.

Barcelona moet nu tot een overeenstemming zien te komen met Al-Sadd over het afkopen van het tot medio 2023 lopende contract van Xavi. Volgens de berichtgeving beschikt de trainer over een afkoopsom van een miljoen euro. Xavi neemt zijn eigen technische staf mee naar Barcelona. Zijn broer Óscar en Sergio Alegre neemt hij mee als assistent-trainers en Iván Torres als fysiektrainer.

Barcelona heeft vooralsnog geen mededelingen gedaan over de technische staf van Koeman. Aangezien de club ermee heeft ingestemd dat Xavi zijn eigen staf meeneemt, lijken ook de assistenten Alfred Schreuder en Henrik Larsson rekening te moeten houden met ontslag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 oktober 2021 om 11:21

Kans is ook heel klein dat die er iets van gaat bakken. Een club in verval, groep fans die nog in een droomwereld leven dat er een wereldelftal staat en een coach zonder ervaring. Gaat een gevalletje Pirlo worden.

28 oktober 2021 om 11:24

En een coach die per se tiki taka 433 wilt gaan spelen met Puig in de basis. Met dit materiaal eindig je daarmee in het rechterrijtje. Je hebt juist een pragmatisch coach nodig die een goede organisatie neerzet. Een type Koeman maar dan wel capabel zegmaar

28 oktober 2021 om 11:26

@duckt

"kans is ook heel klein dat die er iets van gaat bakken"

Hij hoeft ook niets te bakken, alleen wat beter voetbal laten spelen.

"fans die nog in een droomwereld leven dat er een wereldelftal staat '

Heb werkelijk geen 1 Barca fan horen zeggen dat zij een wereldelftal hebben. Wel dat er gesnakt wordt naar beetje herkenbaarheid en een idee achter het spel.
Nu gewoon lange ballen, geen idee, geen tactiek.

Denk oprecht dat een Fred Grim het echt veel beter had gedaan dan de laffe subtopcoach Koeman.

@pierre

"mag hopen dat die er ook geen pepernoot van bakt."

Kinderachtig zeg. Dus de club moest maar doorgaan met Koeman, ook al zijn de resultaten zeeeeer matig en hij in alles geen Barca coach is?

28 oktober 2021 om 11:27

Xavi heeft wel al veel meer laten zien dan pirlo. Inderdaad op een vrij laag niveau, maar pirlo had nog niks laten zien.

28 oktober 2021 om 11:29

Hij gaat alleen slagen als Barca ook de mogelijkheden krijgt om te investeren in de verdediging en die kans is klein. Barca moet een type De Ligt of De Vrij (of beide) erbij hebben zodat je weer kunt gaan voetballen ipv acheruitlopen omdat de verdedigers die gaten niet kunnen dichtlopen. Maar ook Xavi laat Pique weer staan en dan weet je genoeg die is op en kan echt niet meer op dit niveau. Denk dat Frenkie wel blij moet zijn om onder een dergelijke (ex) middenvelder te trainen en niet meer het afbraakvoetbal van Koeman te hoeven spelen. Die wist nooit waar hij stond dan krijg je ook dat hij slechter gaat voetballen. Busquets moet ook uit het het team en die rol moet Frenkie krijgen dan wordt hij weer zo extreem goed ben ik van overtuigd.

28 oktober 2021 om 11:30

Mr Krillin. Dat herkenbaarheid wordt gebaseerd op het spel van elftallen dat behoorde tot de wereldtop. Iets wat je met dit materiaal gewoon niet ga redden. Of wat vind jij de herkenbaarheid van Barcelona?

28 oktober 2021 om 11:31

Lierse1997. Veel meer laten zien? Wat dan precies?

28 oktober 2021 om 11:34

Twee jaar een club getraind en daarmee prijzen gewonnen. Pirlo had 0,0 ervaring. Of we moeten de 7 dagen bij de u23 meetellen.

28 oktober 2021 om 11:34

@mrkrillin, combinatie voetbal kan je alleen spelen als je technisch beter bent dan de tegenstander en het leidt tot aanvallen. Balbezit om balbezit is juist verre van attrachtief/beter voetbal. Denk aan Frank de Boer bij Ajax. Dan komt de vraag naar boven met wie Xavi dat voetbal moet gaan spelen? Messi, Suarez, Griezman zijn er niet meer. Dembele tekent niet bij en zal op de tribune zitten. Fati is na 1,5 wedstrijd fit geweest te zijn weer gelbesseerd. En Aguero is net aan 1,5 wedstrijd fit, de vraag is voor hoe lang?

28 oktober 2021 om 12:04

Frenkie moet hier ook zo snel mogelijk weg. Schijnt er volgens velen toch niks van te kunnen dus kan goedkoop weg, ook zou hij zn volledige salaris terug kunnen eisen mochten ze opeens een goede wins willen maken. Ik neem aan dat de andere nederlanders, depay, luuk en dest ook niet meer gaan spelen gezien zij alleen speelde omdat koeman trainer was en miskopen zijn. Kunnen ook allemaal weg voor niks. Daarna zal xavi hier weer een tiki taka monster van maken en pakken we die CL!

28 oktober 2021 om 12:30

@ducktaildo

"dat herkenbaarheid wordt gebaseerd op het spel van elftallen dat behoorde tot de wereldtop. Iets wat je met dit materiaal gewoon niet ga redden. Of wat vind jij de herkenbaarheid van Barcelona?'

Nee niemand heeft het daarover. Wel gewoon 4-3-3, aanvallend voetbal. Proberen mannetje meer te creeeren overal door steeds te combineren.

Liever een Collado opstellen of andere oplossing bedenken dat 352 en dan Luuk in de spits. Dat slaat nergens op.

@D-Bergkamp

"combinatie voetbal kan je alleen spelen als je technisch beter bent dan de tegenstander en het leidt tot aanvallen. "

Ahhh oke dus clubs als RKC, GAE, Willem 2 die zijn allemaal technisch beter, dan de meeste clubs in de Eredivisie? Ik zie zulke clubs vaak leuk combinatie voetbal spelen, je ziet een idee achter en herkent de hand van de coach.

"balbezit om balbezit is'

Heb geen enkele Barca fan dit horen zeggen.

28 oktober 2021 om 14:25

Met Barca is het over, eigenschuld. Een koop club met maffia achtige praktijken.
Nu hebben ze geen poen meer en een schuld van 1 miljard en blijft er niks over. Sluit niet uit dat ze de schuld nog meer verhogen met paniek aankopen

28 oktober 2021 om 11:27

Ach sinds Guardiola lijken clubs te denken dat elke ex-voetballer met naam een topmanager is.

Het begint met de verwachtingen van supporters en bestuur. Met het huidige Barcelona is een top 4 notering wel haalbaar maar ook niets meer. Verwacht geen titel, geen CL winst.

Terug naar de basis en veel geduld, dat is wat Barcelona nodig heeft. Er is een goede basis met potentieel: Ter Stegen, Araujo, F. de Jong, Gavi, Pedri en Fati. Dit aangevuld met de ervaring van Pique, Busquets, Aguero en Alba zou toch moeten volstaan voor een top 4 notering op het einde van het seizoen?

28 oktober 2021 om 11:37

@thenry_22, goede basis?
Als je bedenkt dat Fati wederom geblesseerd is, Aguero de afgelopen 2 seizoenen praktisch niet gevoetbald heeft. Pique vervangen moet worden en Dembele waarschijnlijk transfervrij vertrekt. Dan ga je er tov nu alleen nog maar verder op achteruit kwalitatief gezien.

28 oktober 2021 om 11:48

@bergkamp: bij Fati zou het niets ernstig zijn(betreft zijn andere knie) en gezien zijn lange afwezigheid ook niet abnormaal dat er kleine terugval is. Zie je wel vaker.

Aguero en Pique kunnen toch nog van waarde zijn? Pique naast Araujo moet toch volstaan voor top 4, denk ik. Tuurlijk is Pique minder dan vroeger maar dat was pakweg Ramos bij real vorig seizoen ook. Barcelona hoeft ook niet meer met 40 meter in de rug te spelen.

Dembele heb ik zelfs niet vernoemd, daar hou ik geen rekening mee.

Maar als je met droge ogen gaat beweren dat spelers als Ter Stegen, Araujo, Gavi, Pedri, Fati, de Jong,... geen goede basis zijn, dan weet ik het niet meer.

Daarmee zijn 6 van de 11 plaatsen ingevuld voor de komende 5 jaar. Voorlopig kan je dat aanvullen met Alba, Busquets (zien spelen op de Nations League? Was subliem), Pique, Aguero, Depay, S. Roberto, Llenglet, Dest, Coutinho,...

Lijkt me mogelijk om met dat materiaal top 4 te halen. EN dan vandaar uit verder te bouwen.

28 oktober 2021 om 11:29

Hij gaat er ook geen pepernoot van bakken.
Ik denk dat je met kleine vlagen wat tikki takka voetbal zult gaan zien want dat krijgt hij ook voor elkaar met zijn huidige ploeg maar daar houd het ook wel echt een heel eind mee op.

Ik gok wel dat je meer jonge gasten de kans gaat zien krijgen, en het zou mij niet verbazen dat Xavi ingaat op Dani Alves zijn opmerking over ''ze kunnen mij altijd bellen''

En het is ook maar net hoe hard wilt de ploeg knokken voor Xavi? Want ik heb het gevoel dat alleen de Nederlandse jongens wilde knokken voor Koeman, en laat daar nu net Luuk tussen zitten

28 oktober 2021 om 13:53

Dat niet alleen, Koeman is toch eigenlijk vanaf het begin emotioneel en zeker in operationeel beperkt gemaakt tot wat hij nu voor elkaar heeft gekregen. Bedoel ze riepen vorig Winter al of zelfs voor de verkiezingen dat Koeman weg moest en Xavi erin.

Destijds heeft hij nee gezegd en mocht koeman blijven, nu riep Xavi ja en is het papier werk voor elkaar gekregen en mocht koeman 10 minuten later eruit.

Ja hij deed het slecht en ja het zag eruit alsof hij het al had opgegeven, maar als bij elke vergadering en interview het bestuur of president roept dat je weg moet dan zou ik het ook laten gaan zoals het gaat. En ja publiekelijk hebben ze gezegd dat er vertrouwen is, maar die was er helemaal niet.

Koeman heeft zijn eigen afkoopsom betaald aan de KNVB van 6 mil, uit liefde voor Barca en het bestuur riep al na de eerste training dat iemand anders de dans moest gaan leiden. Geen wonder dat Koeman het opgaf.

en terecht dat hij zijn oprot premie krijgt. leeg zuigen die club. Ben geen Koeman fan maar die man is gewoon als pispaal gebruikt door het bestuur. trieste bende

28 oktober 2021 om 20:05

Het bestuur heeft het inderdaad niet mooi gespeeld maar de manier waarop Koeman jongens als Puig, Umtiti, Collado... heeft behandeld is ook niet bepaald mooi.

28 oktober 2021 om 21:49

Koeman kwa bij barcelona binnen als iemand zo van ik ben nu de baas hier en bepaal alles.zo als eerder gezegd is geworden umtitte puige en nog wel een paar spelers gewoon links laten liggen.
Hopelijk gaat xavi het goed doen en dat we weer een beetje het ouwde barcelona terug gaan zien.

29 oktober 2021 om 07:04

Jeronsaik: ik heb echt geen medelijden met Koeman. Hij heeft sommige spelers als vuil behandeld, Hun waren Koeman pispaal. Karma strikes back

Lol tegenwoordig heb je alleen ervaring in Qatar nodig om Barca te coachen. Ben benieuwd.

28 oktober 2021 om 11:22

Laten we niet doen alsof het aanstellen van een coach met minimale ervaring alleen in Barcelona gebeurd. Frank de Boer Ajax, Van Bronkhorst Feyenoord, Cocu en Van Bommel PSV..

28 oktober 2021 om 11:25

En niet te vergeten, Guardiola en Rijkaard.

28 oktober 2021 om 11:30

Guardiola gaat niemand overtreffen. Net als Zidane. Die 2 zijn hele hoge uitzonderingen. Er zijn genoeg voorbeelden van trainers die net beginnen waar het onwijs mis gaat zie Seedorf of Pirlo. Zelfs Ole bij United.

28 oktober 2021 om 11:47

@modricmagic, Seedorf was niet perse een mislukking, die heeft enorm pech gehad dat hij door de lage klassering van zijn voorganger niet meer bij kon komen. In de periode dat hij trainer was stond Milan feitelijk op de derde plek met de wedstrijden onder zijn hoede. Verloor in zijn eerste 12 wedstrijden 7 keer, in zijn laatste 10 wedstrijden 2x (atalanta/as Roma) en 1x gelijkspel (lazio), de overige 7 werden gewonnen. Onder andere ook van Inter, Fiorentina werd gewonnen. Haalde in 22 wedstrijden een gemiddelde van 1.59 punt per wedstrijd.

Zijn voorganger Allegri haalde in 27 wedstrijden slechts 8 winst potten, 11x gelijk en 8x verlies. Met een gemiddelde van 1.30 per wedstrijd aan punten.

Seedorf is op een trainerskerkhof gestart, dat deed niets af aan Seedorf zijn trainerscapaciteiten af

28 oktober 2021 om 11:49

Je hebt zeker gelijk maar Ole was zeker al 7/8 jaar trainer. Tis niet te voorspellen, het kan goed uitpakken en het kan slecht uitpakken. Met Koeman aan het roer zag ik het niet meer goed komen... heb hem lang verdedigd ook mede door ons materiaal... maar de aankopen en de formaties..,nee sorry dat sloeg nergens op! Nu kan je nog hopen dat er wat veranderd! Koeman blijft wel nog steeds een van mijn (en van mijn paps) favo Barca legends!

28 oktober 2021 om 11:51

Ja, want Guardiola trof een zaadselectie aan en kon niemand kopen toen hij werd aangesteld maar wie weet kan Xavi ergens de nieuwe Braithwaite transfervrij binnen hengelen

28 oktober 2021 om 11:56

En Barcelona is ook een trainerskerkhof geworden. Dus ja wat is het verschil dan? Ik denk dat Xavi het ook niet gaat worden. Een Guardiola of Zidane nadoen die het gelijk fantastisch deden is voor bijna niemand weggelegd.

28 oktober 2021 om 12:07

Ja en kijk ze nu.....

28 oktober 2021 om 12:18

Ole had twee keer Molde getraind en was ontzettend mislukt bij Cardiff, ik zou dat geen logische keuze noemen. Vooral eentje van nostalgie.

28 oktober 2021 om 12:59

Hij kan het niet slechter doen dan Koeman. Je gaat wel meer tiki taka zien en druk zetten.. volgens de barca filosofie spelen . Hij heeft goede leermeesters gehad als trainers en is zelf een intelligente speler geweest. Hij snapt jet spelletje…. Goede poppetjes neerzetten en als er wat geld vrijkomt gerichte aankopen doen, langzaam op krabbelen richting niveau waar Barca hoort te zijn…

28 oktober 2021 om 13:00

@bongiorno: Ole was toch vooral op basis van zijn interimperiode bij United? Hij won toch zijn eerste 8 wedstrijden of zoiets? Daarna werd het wat minder...;-)

28 oktober 2021 om 13:14

Geen zaadselectie inderdaad, maar heeft er wel een voetballende machine van gemaakt die jaren dat hij er zat als trainer.

28 oktober 2021 om 13:16

"hij kan het niet slechter doen dan Koeman."

Er zijn plekken onder Barcelona op de ranglijst btw.

28 oktober 2021 om 13:17

Als ik dit lees zie je alweer sinds wanneer jij voetbal van barca volgt. Barcelona is altijd een kerkhof geweest voor trainers ze hebben letterlijk van rijkaard tot aan 2 jaar terug een redelijke periode gekend. Mede door messi en gouden team. Maar verder is barca altijd een rommeltje geweest. Met bobby Robson van gaal zelfs nog onder cruijf na het winnen van de 1e CL. Altijd mislukte spelers gekocht altijd waardeloos beleid. Ben benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren

28 oktober 2021 om 13:18

Dat koeman ontslagen is, snap ik volkomen alleen denk ik dat het tijdstip wat ongelukkig is. Als xavi met deze matige selectie niet wint uit bij dynamo, spelen ze europaleague of erger. Zou een mooi begin voor hem zijn, hopen dat dit dan ook gebeurd. Denk dat barca beter 2 weekjes had kunnen wachten en de trainerswissel had kunnen doen tijdens de interlandbreak

28 oktober 2021 om 13:36

@HafRobyo Maar dat is ook niet zo heel moeilijk als je een surplus hebt aan kwaliteit. Xavi krijgt echter een selectie tot zijn beschikking die twee klassen mindef is dan het Barca van Guardiola. Ik ben daarom wel benieuwd naar dat tici taca dan met een veredeld jeugdelftal aangevuld met vergabe glorie en Europese subtop/middenmoot

28 oktober 2021 om 14:07

Barca van nu is ook gewoon van europa league niveau. Schat ze niet hoger in dan andere topclubs, ze zijn in het rijtje Dortmund, Arsenal, Spurs, Monaco, etc terug gevallen. Allemaal net niet goed genoeg. Ajax schat ik ook hoger in dan de huidige Barca. Xavi gaat het echt niet allemaal oplossen. Ze hebben talenten zat, die zijn niet op het niveau dat Barca top zou moeten maken. Te wisselvallig, veel blessures en geen geld om te investeren in gebalanceerde spelers met leiderschapskwaliteiten.

28 oktober 2021 om 14:51

Koeman was ook een intelligente speler met goede leermeesters én een brok ervaring als trainer.

28 oktober 2021 om 17:22

Barcelona is gewoon weer terug bij af. Het niveau van 1998t/m2004. Misschien nog wel slechter.
De manier waarop het gegaan is, hoe zij zich zo omlaag geworpen hebben is topclub onwaardig.
Als je dan ziet wat voor misplaatste arrogantie geplaatst wordt vanuit de club dan verdwijnt bij mij het speciale gevoel dat ik sinds mijn 9e al heb voor Barcelona, 1991/1992.
Kijk naar de manier hoe ze met Koeman zijn omgegaan, de selectie waar hij het mee moest doen, de ervaring, de geblesseerden en het niveau dat hij na transferperiode heeft gekregen. Sorry hoor, haha, en dan verwachten dat ze top presteren in la Liga. Dat krijg je ervan als je al je geld verbrast aan miskopen en aankopen waarvan je op voorhand al wel wist dat het middelmaat was. Alles is slecht in Barcelona, alle lagen. Koeman was de juiste man voor de lange termijn. Xavi succes maar ook jij zal sneuvelen.

28 oktober 2021 om 20:13

Haha het eerste wat Guardiola deed was Ronnie en Deco uitwerken. Daarnaast verving hij ook nog Yaya Toure voor een jonkie als Busquets. Dat zijn toch flinke beslissingen die je als beginnende coach maakt.

28 oktober 2021 om 20:45

Guardiola kwam in een gespreid bedje terecht en hoefde het alleen te finetunen. Na Barca nooit meer de CL gewonnen met miljarden selecties.

28 oktober 2021 om 20:55

Guardiola kwam in het bedje dat voor hem gespreid was door Rijkaard. Bij Bayern door Hitzfeld en bij City door een selectie van meer dan een miljard. Wat hij daarvoor terugleverde had war meer mogen zijn.

28 oktober 2021 om 21:03

Zo is dat, het lijkt wel dat sommige dat hier vergeten en doen alsof hij er niet van kon.

28 oktober 2021 om 21:23

Klopt, en zoveel grote namen trok Gueadiola ook helemaal niet aan.
Hij hield het bij Ibrahimovic, David Villa, Dani Alves, Fabregas, Alexis Sanchez, Macherano, Hleb, Caceres, Keita, Adrianno, Maxwell, Ibrahim Affelay en nog wat andere namen.
Het was echt de eigen jeugd waarop Guardiola zich op richten. Onder hem zijn dan ook Thiago en Busquets toegevoegd en doorgebroken bij de selectie.

28 oktober 2021 om 22:08

En Piqué terug gehaald. Mooie achterhoede met Van Bronkhorst pique , puyol en Dani Alves

28 oktober 2021 om 11:23

Tsja wat voor ervaring had koeman? Meer negatieve dan positieve.

28 oktober 2021 om 11:27

Nou nou nou dat valt ook heel erg mee hoor. Ja in Spanje bij Valencia stond hij er niet al te best op, maar heeft het in Nederland gewoon goed gedaan en in Engeland, zeker met Southampton, ook echt niet slecht. Koeman was een goede 20 jaar bezig in het trainersvak voor hij Barcelona ging coachen.

28 oktober 2021 om 11:56

In Engeland is hij door Everton ontslagen. Heeft hij ook een zak geld meegekregen. Net als bij Valencia. En in Nederland heeft hij het in de laatste jaren eigenlijk alleen bij Feyenoord goed gedaan, als je kijkt naar de selectie.

28 oktober 2021 om 12:08

Ik weet niet of jouw leeftijd van 55 daadwerkelijk klopt, aangezien je gemakshalve het grootste deel van Koemans loopbaan vergeet, maar met wat jij zegt doe je echt zijn loopbaan als trainer te kort. Bij Vitesse begonnen en daarmee hoogste plaats ooit behaald, vervolgens bij Ajax goed gepresteerd met als hoogtepunt kwartfinale CL, bij Benfica kwartfinale CL, bij PSV daarna kwartfinale CL. Valencia heeft hij het niet goed gedaan, maar nog wel de Copa gewonnen. Daarna kwam hij bij AZ net nadat zij de titel hadden gewonnen en het imperium van Dirk Scheringa instortte en AZ met hem. Zeker niet ideaal, maar goed dat was ook niet een heel groot succes. Daarna Feyenoord, dat verhaal kennen we allemaal, goed gedaan. Southampton goed gedaan, Everton zevende. Niet super goed, maar kijkend naar de concurrentie in Engeland ook zeker niet slecht. Tevens beste eindnotering op de ranglijst van de laatste zeven jaar. Daarna kwam het Nederlands elftal en we weten ook allemaal hoe dat is gegaan.

Is Koeman perfect, nee zeker niet. Heeft hij het in sommige gevallen, zo ook bij Barcelona dit seizoen beter kunnen doen, ja. Ik vind het alleen echt absolute onzin om te roepen dat hij er niks van kan terwijl zijn loopbaan, zoals hierboven kort uitgetikt door mij, overduidelijk iets anders laat zien.

28 oktober 2021 om 12:17

Het voetbal van dat Ajax was niet om aan te zien. Met heel veel geluk kwamen ze door de groepsfase. Op basis van dat voetbal kan je concluderen dat Koeman niks heeft geleerd. Daarnaast had hij ook wel een topelftal tot zijn beschikking. Zlatan, Sneijder, Trabelsi, Maxwell, Sneijder, van der Vaart,.. Kijk wat Erik ten Hag met hoogstaand voetbal weet klaar te spelen.
Ook bij Valencia werd hij uitgekotst, en wederom om zaken die je weer terug ziet bij Barca. Joaquin (een basisspeler onder Koeman) zei achteraf dat ze in die Copafinale het tactisch plan van Koeman negeerden omdat ze daar geen vertrouwen in hadden. Bron hiervoor is een interview met Marca.

28 oktober 2021 om 12:27

Jij was drie toen Koeman werd aangesteld bij Ajax en zes toen hij daar weg ging. Ik geloof er geen woord van dat jij ook maar enige herinnering hebt hoe Ajax een heel seizoen heeft gespeeld in die tijd. Zoals ik ook hierboven heb gezegd was zijn tijd bij Valencia zeker niet succesvol, los van de Copa winst.

Voor het gemak vergeet je ook maar even Vitesse, Benfica, PSV, Feyenoord, Southampton, Everton en het Nederlands elftal. Allemaal teams waar hij zeker prima gepresteerd heeft.

28 oktober 2021 om 12:43

Bij benfica had hij zelfs ook de beker gewonnen?

28 oktober 2021 om 12:54

Ik meende mij ook zoiets te herinneren dus ik heb het even voor je opgezocht. Hij heeft daar de supercup gewonnen toen hij aankwam. Dat is het enige. Hij heeft geen beker of landstitel gewonnen.

28 oktober 2021 om 12:58

@026vitesse - Benfica viel wel mee. Het seizoen daarvoor werden ze nog kampioen met Trapattoni. Een supercup winnen en derde worden met 12 achterstand op Porto, is met Benfica echt niet genoeg. En bij Everton heeft hij een goed seizoen gedraaid met Lukaku. Na zijn vertrek naar United, besloot Koeman en Walsh geen fatsoenlijke vervanger te halen (alleen Sandro gehaald van Sevilla als spits) voor Lukaku, om vervolgens aan te proppen met 4 aanvallende middenvelders: Sigurdsson, Rooney, Klaassen en Vlasic. Waarbij Rooney uiteindelijk als spits moest gaan spelen en in de winterstop Tosun werd gehaald (toen was Koeman al weg). Vervolgens moest Big Sam de klus weer opknappen.

28 oktober 2021 om 13:04

Bij Benfica zijn ze anders altijd prima te spreken geweest over Koeman @fcgrun050. Het enige wat ik Koeman echt kan verwijten is dat hij gewoon waardeloos is met zijn aankoopbeleid. Dat zag je bij Everton en dat zie je nu bij Barcelona weer.

28 oktober 2021 om 13:36

Bij vitesse is hij ook niet weggegaan. Eigenlijk heeft koeman het alleen aardig gedaan bij feyenoord, het Nederlands elftal en feyenoord.
Naast zijn aankoopbeleid maakt hij spelers ook niet beter en maakt euzie met iedereen. Ook mist hij de nodige zelfkritiek en is het altijd de schuld van alles en iedereen behalve van hemzelf

28 oktober 2021 om 13:53

In de Champions League deed hij het goed en spelers waren lovend over hem qua samenwerking, maar op competitie niveau was het gewoon niet goed genoeg. Vandaar dat hij na 1 seizoen weer naar Nederland vertrok om PSV te coachen. Maar aan de andere kant, zijn aankoopbeleid bij Feyenoord met Van Geel (op budget spelers halen) en Southampton was wel weer heel goed. Dus het is redelijk gemixed. Maar bij Barcelona heb ik geen idee waarom hij bepaalde spelers haalde. Ik snap dat je Dest haalt voor potentie, maar ik vond het niet zo'n enorm talent dat gelijk mee kon op Laliga niveau, want hij was niet eens onmisbaar bij Ajax. De Jong, ook geen idee. Iedereen zegt steeds "beste kopper van Europa", maar dat komt echt alleen vanuit Nederlands invalshoek omdat hij bij PSV zoveel kopgoals maakte. Voor de rest bij Sevilla deed hij het op belangrijke momenten, maar hij heeft daar ook enorme flaters gemaakt. Pjanic uit vorm halen voor de ruildeal met Arthur, ook geen idee. Trincao voor 31 miljoen halen, en gelijk na een seizoen aan Wolves verhuren met koopoptie. Ook geen idee. Juan Miranda transfervrij aan Betis laten gaan, ook geen idee, ook al was dit volgens mij ook part of the deal voor Emerson Royal. Memphis, Eric Garcia, en Aguero transfervrij halen vind ik opzich dan weer niet verkeerd, want deze spelers liggen niet voor het oprapen (ook al gaat men me weer bashen op Eric Garcia, dit is een "aankoop" voor op de lange termijn).

28 oktober 2021 om 14:09

@elfaraondcamas, dat is gewoon onjuist. Bij Vitesse is hij weggegaan omdat hij naar Ajax kon, bij Benfica is hij zelf weggegaan voor PSV, bij PSV zelf weggegaan voor Valencia, bij Feyenoord zelf weggegaan voor Southampton, Bij Southampton voor Everton en bij Nederlands Elftal voor Barcelona. Hij heeft ontslag genomen bij Ajax en is ontslagen bij Valencia, AZ, Everton en Barcelona.

Prima over sommige dingen kun je discussiëren, maar jij kan mij, een levenslange Vitesse-fan en seizoenkaarthouder toen Koeman bij Vitesse zat, niet wijsmaken dat hij het niet goed heeft gedaan bij Vitesse. Dan weet je oprecht niet waar je het over hebt.

28 oktober 2021 om 14:09

@fcgrunn, helemaal met je eens. Geen speld tussen te krijgen. Ik heb oprecht bij vrijwel al zijn aankopen geen flauw idee waarom je die speler zou willen halen.

Mijn punten die ik hierboven echter maakte gingen meer over het feit dat veel mensen zijn carriã¨re willen bagatelliseren, terwijl het aanzienlijk beter is dan veel mensen doen voorkomen. Het enige wat je zou kunnen zeggen over Koeman is dat hij weinig ervaring heeft op het allerhoogste niveau.

28 oktober 2021 om 23:02

@FCGrun ik vind het erg schattig dat je denkt dat Koeman beslist of deze spelers gehaald worden ofzo en dat scouts en technisch directeur dit niet bepalen.

28 oktober 2021 om 23:33

Bij vitesse won koeman minder dan de helft van ziin wedstrijden. Benfica was kampioen van Portugal het jaar voordat koeman kwam, met koeman zijn ze 3e geworden. Een hele middelmatige trainer, leuk voor de kleinere teams maar absoluut ongeschikt voor toppers of subtoppers

28 oktober 2021 om 11:28

@appelsap

"fans die nog in een droomwereld leven dat er een wereldelftal staat "

En wat heeft al die ervaring Koeman opgeleverd? Niets geleerd, nog steeds laffe subtopcoach. Klaagde dagelijks, gooide meerdere keren het team onder de bus, hield zijn schoonzonen buiten schot. Altijd maar kritiek op de jonkies.

Geen voetbal, geen tactiek, geen herkenbaarheid, geen idee achter hun spel.

Dus leg eens uit, wat heeft de ervaren coach opgeleverd?

28 oktober 2021 om 11:29

Tegenwoordig? Welke ervaring had Guardiola?

28 oktober 2021 om 11:46

Guardiola wasde uitzondering, niet de regel. Het feit dat zijn aanstelling 1 op 1 lag met een Gouden Generatie van la Masia helpt ook. Tenzij je denkt dat gasten als Baldé en Eric Garcua ineens de sterren van de hemel gaan spelen, heeft Xavi weinig talent om mee te werken.

28 oktober 2021 om 11:52

Hahaha wat een vergelijking. Guardiola trof een topselectie aan en kon geld spenderen

28 oktober 2021 om 12:09

Guardiola had geluk met een goede lichting van la Masia maar juist toen hij aantrad werden alle grote sterren weggestuurd. Hij bracht Busquets terwijl iedereen Yaya op die plek wilde. Hij bracht ook teamspelers als Pedro.

28 oktober 2021 om 12:35

Klopt maar hij haalde ook o.a. een Dani Alves. Bovendien waren Messi, Xavi en Iniesta talenten van de buitencategorie die een club maar eens in de paar decennia aflevert

28 oktober 2021 om 14:17

Vergeet niet dat toen andere spelers waren , Klasse beter.

28 oktober 2021 om 20:23

toch moet je een goede coach zijn en tactisch sterk zijn. Als Koeman coach was van barca in de tijd van guardiola, had Koeman Dani Alves niet gekocht. Ene andere Nederlandsche rechtsback. Je kunt topspelers hebben, maar je moet ook tactisch sterk zijn.

Kijk het verschil tussen Lampard zijn Chelsea en Tuchel zijn chelsea. Toch een wereld van verschil.

28 oktober 2021 om 20:47

Dat ben ik zeker met je eens maar met de selectie van Chelsea konje een hoop kanten op. Ik snap ook wel dat Koeman het niet geweldig heeft gedaan maar daar zijn een hoop oorzaken voor. Ik hoop voor Xavi dat het allemaal goed komt en dat hij de verwachtingen kan waarmaken maar hij stapt wel echt in een slangenkuil

28 oktober 2021 om 21:26

@japie e
Niet zo flauw doen. Guardiola liet jeugdspelers doorbreken, denk maar aan Thiago en Busquets. Oh ok, dat was het dan qua jeugdspelers.
Er werden echt maar een paar spelers aangetrokken door Guardiola, namelijk Ibrahimovic, David Villa, Dani Alves, Fabregas, Alexis Sanchez, Macherano, Hleb, Caceres, Keita, Adrianno, Maxwell, Ibrahim Affelay en nog wat andere namen. In totaal maar iets van 35 spelers. Viel toch reuze mee?

28 oktober 2021 om 21:31

@speedyafc Je hebt helemaal gelijk Ik neem mijn woorden terug

29 oktober 2021 om 04:07

@ Speedy: Pedro brak ook door en daarnaast liet Pep spelers zoals Tello, Cuenca, Jeffren, Bartra, etc... ook regelmatig spelen in het 1ste, al zijn die spelers niet echt doorgebroken.
En de namen die jij opsomde zijn zowat de spelers die hij aankocht idd, niet nog eens 35 andere spelers. Dat zijn er toch niet zoveel en neemt bovenal toch niet weg dat Pep een topcoach is die unieke prestaties leverde met Barca? Want na hem had je bv. een Tata Martino als coach, die met ongeveer dezelffde wereldselectie noch prijzen of attractief spel op de mat legde, dus zo gemakkelijk is het dan allemaal niet om met een wereldselectie zulke hoogtes te bereiken.

28 oktober 2021 om 11:35

Deze man heeft onder Guardiola gevoetbald. Opleiding van Cruyf genoten en menige bondscoaches van het Spaanse elftal hebben hem zeker laten zien hoe en wat. Momenteel kan er niemand anders beter dan hem instappen en heb ook vertrouwen erin dat hij de tiki taka voetbal terug zal brengen. Daarbij had Guardiola alleen maar segunda division ervaring toen hij bij Barca instapte en dat was onder leiding van de huidige voorzitter. Nee Xavi is de beste keus goede zet!

28 oktober 2021 om 11:38

Guardiola had iets beter materiaal tot zijn beschikking. Maar wellicht krijgt Xavi de tijd. Zoniet dan is hij voor het einde van het seizoen al weer weg.

28 oktober 2021 om 12:20

Op wat is dat vertrouwen gebaseerd? Met welke spelers denk jij tiki taka te spelen?

28 oktober 2021 om 21:16

Wat de meesten hier vergeten is dat Barcelona voor Guardiola’s intreden al een lange weg had afgelegd om tot een behoorlijke selectie te komen dat in balans was. Het was een drama daar in Barcelona. Allemaal leuke spelers maar Europees stelde het bar weinig voor. Onder Rijkaard is er toen, na het eerste half jaar, eindelijk een weg in geslagen om iets op te bouwen en dat karwei kon Pep af maken met talenten als Xavi, Iniesta, Puyol, Valdes. Tel daarbij Pedro, Busquets en Messi, het terughalen van piqué bij op. Van Bronckhorst in de bloei van zijn carrière, Ronaldinho, Eto’o en Deco ook in hun prime allemaal geboren voor het tiki taka spel. Wat moet je met dure volgevreten, zelfoverschattende spelers als Toure als je allemaal top talenten klaar hebt staan uit la Massia, overige belangrijke posities kan op vullen met spelers die wereldklasse zijn?

Dat is begonnen door van Gaal, doorgezet en uitgewerkt door Rijkaard en op moment suprème overgenomen door Pep. Barcelona had wereldheerser kunnen zijn na die periode maar geld verblindde en hoogmoed komt altijd voor de val. Ik gun Barcelona alles maar de aankomende 10 jaar zie ik ze nergens meer aan mee doen en zo nu dan zullen we nog een glimp opvangen van al dat mooie dat Barcelona had, maar heeft laten schieten. Financieel, technisch en visionaire gezien gaan ze niet meer kunnen mee doen. Dat gat is nu al te groot. Pas als la massia in ere wordt hersteld en gerespecteerd zou het eerder kunnen maar dan hangt het af van het talent dat door breekt, hun klasse en het potentieel door karakter of fitheid kunnen etaleren.

28 oktober 2021 om 22:06

Voor aanvallend voetbal heb je helemaal geen wereldspelers nodig en het totaal voetbal van Cruijff heb je in principe helemaal geen wereld spelers nodig. Je moet voetballen als collectief. Elkaar strak inspelen op het goede been en samen drukzetten. Je hebt daar echt geen Messi voor nodig. Barca heeft zat spelers rondlopen op het middenveld die dit zeker zouden kunnen. Frenkie, PedrI, Gavi, Busquets, Puig. Ik denk alleen dat Depay geen goede spits is voor dat voetbal, want die is heel vaak niet balvast. Het grootste zorgen kindje is de verdediging. Misschien Dani Alves polsen voor het komende half jaar? Hij is al iets ouder, maar als ik het zo las deed hij het laatst nog prima op de OS.

28 oktober 2021 om 23:05

Diego ik vind je reactie erg naive. Er zijn zoveel spelers die onder geweldige coaches hebben gespeeld of als analist geweldig zijn, maar dat wil nul komma nul zeggen of je het als coach gaat maken. Met deze barca selectie valt geen eer te behalen.

28 oktober 2021 om 23:08

@Hziyech fout. Je hebt allemaal ontzettend goede voetballers nodig om tika taka te spelen. Denk je dat Guardiola het voetbal kan spelen dat hij wilt spelen met VVV? Er is een reden dat die alleen bij de City's en Bayern's van deze wereld traint.

Succes om druk te zetten met Pique en Garcia in je centrum en 40 meter in je rug.

Wie gaat kansen creeeren als je de tegenstander omaingelt?

Tika taka zonder wereldspelers is zoals het ajax onder De Boer: veel blaffen weinig bijten.

29 oktober 2021 om 15:41

Guardiola speelde met Pedro en Alexis Sanchez. Later kwam daar David Villa bij en was de voorhoede wisses meestal een Jeffren ofzo. Tito en luis enrique hadden toch de beste barca selectie maar Guardiola vormde de ultieme tiki taka met Iniesta-Xavi tandem. Dit kan Xavi bij Pedri-Gavi wel ontwikkelen onder een trainer dat het voetbal wel begrijpt zoals een Xavi en niet dwazen als Depay en Luuk haalt.

28 oktober 2021 om 11:37

Zul je zien dat er plotseling geld is voor versterkingen…

28 oktober 2021 om 11:52

Cruijff kreeg Ajax onder zijn hoede nadat hij stopte als speler, en werd daarna coach van Barcelona. Dat is dus niets nieuws

28 oktober 2021 om 21:23

Alleen wat wel nieuw is dat spelers aantrekken eenvermogen kost en een contract eisen waar je u tegen zegt. Dat was vroeger niet zo. En dat is de tijd van 2021 en daarmee kan Barca niet meer aan mee doen. Hebben een miljard aan transfers de lucht in geknald en hebben nu niks meer dan ellende de luukjes, Depay-tjes, García’s aguero’s transfervrij kunnen aantrekken.
Alles stagneert daar Dest groeit niet, De jong speelt drama, Fati is weer geblesseerd aan een knie, Dembele is ook een flop… het is gewoon ff klaar met Barcelona. Helaas. Een toppunt van totale zelfoverschatting, onkunde, arrogantie en mismanagement.

28 oktober 2021 om 12:15

Schreuder terug naar ajax zou niet verkeerd zijn die heb ik liever op de bank eerste elftal dan Mitchell van der Gaag 

28 oktober 2021 om 12:18

Het gaat prima met Reiziger en Bogarde, laat Schreuder maar lekker vakantie houden.

28 oktober 2021 om 12:19

Of barca b zoals guardiola lol

28 oktober 2021 om 21:07

Ach, Pep Guardiola is een schoolvoorbeeld in deze kwestie. Die had alleen Barca B getrained en dankzij hem werd het mooiste voetbal (mijn mening) ter wereld gespeeld. Ik denk dat iedereen er wel van kon genieten. Verder had Frank Rijkaard ook niet veel ervaring als trainer. Nederlands elftal is heel anders en Sparta was 1 groot drama dat ene jaartje.

Clubicoon wat op het compleet verkeerde moment instapt. Is op dit moment geen eer te behalen.

28 oktober 2021 om 11:22

Er is juist wel eer te behalen. Als hij dit seizoen bijvoorbeeld 3e kan worden en wellicht Europees (CL of EL) nog een eind kan komen doet hij het goed. Vervolgens volgend jaar bouwen met wellicht wat aankopen die schijnbaar weer mogelijk worden... het kan bijna alleen maar beter en de verwachtingen zijn relatief laag.

28 oktober 2021 om 11:30

Derde worden? Als Barcelona Europees haalt dit seizoen mogen ze blij zijn. Ze hebben ook wel aardig wat pech wat betreft blessures, maar het is ook wel echt middelmaat of personen die over hun top zijn. De belangrijke groep van spelers in de mid twintig die kwalitatief sterk zijn, is gewoon niet aanwezig daar. Of talenten, of oude bokken waarvan het merendeel al over de top is. Niks er tussenin.

28 oktober 2021 om 11:30



Verwachtingen zijn laag? Volgensmij denken ze daar in Spanje anders over. Ik denk dat Xavi het maximaal een jaar volhoud, maar ik laat me graag verrassen Club zonder budget en een matige selectie, begin er maar aan.

28 oktober 2021 om 11:35

Maar niemand verwacht of denkt toch serieus dat ze meestrijden om de titel? De afgelopen maanden zullen de verwachtingen toch wel getemperd hebben ?

En je staat, ondanks pas na 10 wedstrijden, "slechts" 6 punten achter op de volledige top 4. Ook een Real Madrid is niet in absolute topvorm en clubs als Sevilla, Betis, Valencia of Vallecano zijn niet beter dat dit Barca. 3e worden is echt wel reeel.

28 oktober 2021 om 11:44

Als de verwachting 3e is en in Europa nog een potje breken, zijn de verwachtingen niet laag te noemen..

28 oktober 2021 om 12:09

@jmaassen - Alleen maar beter? Het kan ook zo de verkeerde kant op gaan. Nu kijkt iedereen naar het puntenverschil dat maar 6 bedraagt, maar wie gaat ze erin schieten dan? Welke spelers gaan ervoor zorgen dat Barcelona CL-voetbal gaat halen? Bovendien kun je niet zeggen dat de verwachtingen laag zijn na de afgelopen maanden. Ze zijn het noorden kwijt daar in voetballend Catalonie en dat staat overigens los van het gedoe rond Koeman.

28 oktober 2021 om 12:46

Het kan echt wel slechter

28 oktober 2021 om 20:34

Volgens mij heb jij geen idee hoe ze daar in Spanje over denken... De verwachtingen zijn wel degelijk laag. Media en fans verwachten een derde plek in de competitie en 1/8e finale CL, eventueel 1/4e maar dat hangt af van de loting. Dat zijn voor Barca-begrippen enorm lage verwachtingen en imo allesbehalve onrealistisch. De fans en media verwachten wel herkenbaar en aantrekkelijk voetbal en dat spelers als Gavi, Pedri, Fati, Puig etc, of een aantal alleszins zich ontwikkelen.

28 oktober 2021 om 11:24

Dat denk ik ook, zal er waarschijnlijk ook zo uit liggen en dan verkloten ze weer een legende....

28 oktober 2021 om 11:24

Eén clubicoon volgt de andere op en ben benieuwd wie het meeste krediet krijgt...

28 oktober 2021 om 11:31

Xavi. Die ligt vers in het geheugen als de motor op het middenveld van het beste Barcelona ooit. De gloriedagen van Koeman zijn alweer 30 jaar geleden.

28 oktober 2021 om 11:38

Ja en... clubicoon is clubicoon. De prestaties van Cruijf zijn ook jaren geleden zullen wij die dan ook maar bagatelliseren.??

28 oktober 2021 om 11:50

Xavi is natuurlijk wel een Catalaan, is bij de club grootgebracht en speelt voetbal zoals ze dat in Barcelona graag zien. Neemt niet weg dat ook hij zal moeten presteren. Krediet heeft hij zeker meer.

28 oktober 2021 om 11:57

Cruijff is van een ander niveau dan beide heren. Cruijff is de grondlegger van het succes van Barcelona. Koeman heeft ze naar de eerste Europese prijs geschoten, maar Xavi was een van de belangrijkste en populairste spelers van het succesvolste Barcelona ooit met vier Champions Leagues, acht kampioenschappen en drie Copa's. Tel daarbij op dat dat pas iets meer dan vijf jaar geleden was en een echte jongen van de club. Die heeft honderd procent meer krediet dan Koeman.

28 oktober 2021 om 12:11

Xavi was ook het tactisch brein van Spanje en Barcelona. Als Xavi in het veld kwam stond iedereen zo leek het wel opeens wel op de juiste plek. Ik hoop vooral dat hij de veldbezetting en het pressie geven er in kan slijpen.

28 oktober 2021 om 12:12

026vitesse - Dat maakt niets uit. Als Xavi de ploeg niet richting de CL krijgt, ligt hij er ook binnen 15 maanden uit. Z'n enigste reddingsboei zijn eventuele resultaten en misschien mogelijkheden op de transfermarkt.

28 oktober 2021 om 12:14

Je hebt gelijk 026Vitesse, hij krijgt ook 100 % meer vertrouwen. We zullen zien of het terecht is. Ik gun Xavi alle succes en het scheelt dat er deels al puin geruimd is met oa het vertrek van Suarez en Griezman + dat er aardig wat jeugd rondloopt maar eerlijk, ik zal er niet rouwig om zijn als Barça rechterrijtje speelt en Europees zsm uitgeschakeld word. Kijken of er dan ook actie ondernomen wordt.?

28 oktober 2021 om 12:32

@Visca,

Koeman (met Pep) was als voetballer ook het tactisch brein van dat Barça en een verlengstuk van Cruijf in het veld. Hij was ook vice aanvoerder.

28 oktober 2021 om 12:33

Wordt er dan actie ondernomen? Geen idee eerlijk gezegd. Het probleem blijft natuurlijk dat Barcelona er financieel bagger voor staat. Zelfs als er transferbudget vrij komt blijft het probleem van het salarisplafond. Welke spelers kunnen zij aan zich binden die kwalitatief goed genoeg zijn en genoegen nemen met het salaris dat Barcelona kan bieden? Real kan je het dubbele geven, PSG idem, Engelse clubs ook. Tuurlijk heeft Barcelona nog de naam, maar als je vijf jaar matig presteert, verdwijnt die aantrekkingskracht toch ook snel. Kijk bijvoorbeeld naar Milan. Absolute wereldtop tot niet al te lang geleden. Die kunnen nu echt nooit van hun leven een Neymar of zo aantrekken.

28 oktober 2021 om 12:37

@sirius, nee natuurlijk het krediet van ook zo'n legende is eindig. Als hij slecht presteert ligt hij er op het einde van volgend seizoen ook uit of in de loop van volgend seizoen. Koeman is vorig seizoen echter gewoon derde geworden en de Copa gewonnen. Absoluut, het gaat nu waardeloos, maar je staat zes punten achter de nummer een, hebt een flink jasje uitgedaan wat betreft kwaliteit en je hebt momenteel veel last van blessures. Dan vind ik iets meer dan twee maanden in het seizoen toch best snel voor een legende als Koeman.

28 oktober 2021 om 21:15

Dat was Koeman zeker. Wel een lange tijd geleden.

28 oktober 2021 om 11:27



28 oktober 2021 om 11:45

Ik voorspel dat een shockeffect en tot de winterstop zal het hosanna zijn. Daarna zakt het als een kaartenhuis weer in elkaar en uiteindelijk eindigt Barca rond plek 6…

28 oktober 2021 om 12:13

Zelfde verhaal als met Koeman eigenlijk. Ook een clubicoon dat is ingestapt op een compleet verkeerd moment. Laten we hopen dat Xavi het beter gaat doen, maar ik heb mijn twijfels.

28 oktober 2021 om 20:30

God wat zijn mensen toch simplistisch in hun beoordelingen op dit vlak vaak. Er is enorm veel eer te behalen. Het is enorm moeilijk, maar als je er in slaagt dit team aan het voetballen te krijgen, jong talent beter en belangrijker maakt en met Barca de weg naar boven vindt dan wordt je onsterfelijk. Er kleeft een enorm risico aan natuurlijk maar ik zal je een geheimpje vertellen: dat werkt nou eenmaal zo. De mogelijkheden op het meeste eer gaan hand in hand met de meest risicovolle aanstellingen. Mensen hier doen net alsof je enkel eer kan behalen wanneer je in een gespreid bedje terecht komt en met twee vingers in de neus de prijzen aaneenrijgt. Dat noem ik niet eer behalen. Wat lijkt iedereen er toch een slappe zakken mentaliteit op na te houden op dit vlak. Als ik in de situatie van Xavi zat; geliefde ex-speler van Real Madrid en mijn cluppie had zoveel talent maar zat bestuurlijk en financieel in zo'n enorm gat dan zou ikzelf geen seconde twijfelen. Tenminste, als ik genoeg kwaliteiten had (lees: genoeg vertrouwen in mijn kwaliteiten had), maar dat kan enkel Xavi zelf inschatten natuurlijk of dat voor hem geldt.

Zat eraan te komen! Wellicht de beste keuze die beschikbaar is maar toch ook wel risico voor beide partijen. Ben benieuwd! In elk geval een clubicoon aan het roer, dus extra krediet bij de fans en bestuur.

28 oktober 2021 om 11:26

Koeman is toch ook een clubicoon of telt de eerste Europacup 1 in het bestaan v/d club niet meer..?

28 oktober 2021 om 11:28

Xavi is wel van een totaal andere grootteorde dan Koeman vind ik persoonlijk.

28 oktober 2021 om 11:35

Ja dat snap ik Lierse maar laten wij niet doen alsof Koeman geen clubicoon is. Cruijf werd al teruggehaald als clubicoon om zijn prestaties als speler bij Barça. Als je kijkt naar de hoeveelheid prijzen die Koeman als speler van Barça gewonnen heeft, dat zijn er heel wat meer geweest dan Cruijf als speler van Barça.

28 oktober 2021 om 11:36

Zeker, Koeman had toch ook krediet aan het begin. Verschil is natuurlijk wel dat het bestuur Koeman al vanaf het begin niet zag zitten (de nieuwe voorzitter bedoel ik dan). Dat voordeel heeft Xavi dus naast dat hij een groter icoon is dan Koeman.

28 oktober 2021 om 11:38

Het is ook een clubicoon. Maar een van de tweede rij. En dat het al zolang geleden is helpt natuurlijk ook niet echt mee.

28 oktober 2021 om 11:53

Dat geeft aan hoe de wereld tegenwoordig in elkaar zit, men vergeet snel en denkt alleen aan de korte termijn.

Ik ben Kieft nog steeds dankbaar om de toevalstreffer tegen Ierland, v Basten in de finale tegen Leipzig en hetzelfde geldt voor Jonk en Petterson tegen Torino en Kluivert tegen Milan.

Ach ja, het zal wel een generatie dingetje zijn, waarbij ik en mijn vrienden onze mening vormden op daadwerkelijke wedstrijden lijkt het nu wel alsof alles langs de Fifa (het spel) meetlat word gelegd.

28 oktober 2021 om 12:09

Nee, je doet nu alsof Koeman als 2e rang wordt gezien omdat het zo lang geleden is. Dat is natuurlijk onzin, Xavi heeft bijgedragen aan 4 CL en wordt door al die prijzen die hij heeft gebracht terecht een groter icoon als Koeman gevonden. Heeft niks te maken met dat mensen dingen vergeten zouden zijn. Xavi is simpelweg een grotere clublegende als Koeman. Je begint nu over dat mensen Koeman met z'n 6 seizoenen op dezelfde hoogte zouden moeten zetten als kind van de club Xavi, 17 (!!) seizoenen bij Barca, bizar veel prijzen en tevens Catalaan. Je kijkt teveel door een Oranje bril. Buiten Nederland zou er geen weldenkende voetbalfan Koeman op dezelfde hoogte als Xavi plaatsen qua status. Xavi heeft Barca simpelweg meer gebracht.

28 oktober 2021 om 12:13

Koeman is net als Xavi een absoluut icoon. Koeman vertegenwoordigde als speler het Cruijffisme. Weinig trainers zouden met een voetballende verdediger die niet snel was zo aanvallend spelen.

28 oktober 2021 om 12:17

Koeman is toch echt niet "net zoals Xavi" qua status. Alleen in Nederland denken sommige dat. In Catalonië of wereldwijd is Xavi een grotere icoon als Koeman. Het chauvinisme spat er weer vanaf vandaag.

28 oktober 2021 om 12:20

"Je zit nu doodleuk te zeiken over dat mensen Koeman met z'n 6 seizoenen op dezelfde hoogte zouden moeten zetten als kind van de club Xavi, 17 seizoenen bij Barca, bizar..."

Ik heb niet gezegd dat zij op gelijke hoogte staan, bizar dat jij dat uit mijn tekst haalt. Ik zou zeggen lees het nog eens...

28 oktober 2021 om 12:30

Xavi speelde recenter. Koeman's goal op Wembley doorbrak de ban van decennia aan falen. Hij is echt groot in Barcelona vooral bij de oudere generaties.

28 oktober 2021 om 12:39

En ook bij die oudere generaties is Xavi groter. Xavi's 4 CL en tig landstitels maakte van Barcelona de top 3 grootste clubs op aarde qua fanbase. Tevens, een poll van Marca of AS toonde dat bijna 70% Koeman niet als coach wou voordat hij werd aangesteld. Dat zegt veel. Terwijl met Xavi is dat natuurlijk net andersom. Ik hoop oprecht dat je nu niet serieus hier wilt gaan beweren dat Koeman dezelfde status heeft als Xavi in Catalonië of wereldwijd, Visca. Want dat zou ronduit hilarisch zijn. Ook al had dezelfde Xavi in Koemans tijd gespeeld zou hij alsnog als grotere icoon worden gezien vandaag de dag.

28 oktober 2021 om 20:41

Maar wat zeg je dan wel Dabbert? Dat men Koeman dankbaar moet zijn voor zijn prestaties? Dat lijkt me vast te staan. En verder? Dat ie dan meer krediet moet krijgen? Dat lijkt mij niet.

29 oktober 2021 om 04:16

Visca Catalunya heeft het heel goed uitgelegd, duidelijker kan niet. Het is juist omdat Koeman zo'n clubicoon is, dat hij trainer is kunnen worden bij Barca en nog langer mocht aanblijven. Hij zal ook altijd een clubicoon blijven en respect en waardering hebben van de Barcafans.

Veel succes Xavi. Het zal een pittige klus worden..

Verrassend...
Met het huidige materiaal wens ik hem veel succes

2 jaar cashen in Qatar en Xavi denkt gelijk hij is klaar voor een baan bij Barcelona. Dit gaat compleet verkeerd aflopen mark my words

28 oktober 2021 om 11:23

Klopt Zidane en Guardiola zijn echt uitzonderingen dat die gelijk zo presteerden. Alle andere beginnelingen zoals Ole, Gattuso, Seedorf, Pirlo en nog veel meer die ik vergeet waren allemaal niks.

28 oktober 2021 om 11:28

Zidane was nederig genoeg om bij het B team ervaring op de doen en daarna als assistent stage te lopen bij Carlito. Xavi daarintegen heeft schaamteloos lopen cashen in Qatar en is te arrogant om eerst op een lager niveau ervaring op te doen (en Qatat telt niet dat is namelijk helemaal geen niveau)

28 oktober 2021 om 11:30

@modric

Xavi lijkt mij meer type Pep.

Die zal denk ik ook altijd denken in oplossingen, hoe meer man te creeeren.
Niet uit armoede een Luuk opstellen of Dest rechtsbuiten.

Zie Pep, die speelt ook vaak met aanvallende middenvelder in de spits.

Koeman heeft geen tactiek en speelt te voorspelbaar.

Xavi zie ik ook wel verrassen. Hopelijk in janauri aanpassing spelerslijst en Luuk vervangen met Collado zou goede stap zijn!

28 oktober 2021 om 11:48

Xavi arrogant noemen. Ja maar dan snap je er echt helemaal niks van. Die man is super nederig. hij doet superveel voor het volk in catalonie zoals de vele jeugdkampen die hij voor kids organiseert. hij wil alleen maaar zijn club helpen hoor? moet ie dan zeggen nee, ik kan het niet? Prima dat je het geen goeie keus vindt maar ga hem niet arrogant noemen want dat is hij gewoon niet. iedereen respecteert hem. En het is overigens 'daarentegen'.

28 oktober 2021 om 11:51

Het is onbegrijpelijk wat een kwaliteiten Xavi toebedeeld worden op basis van die korte tijd dat ie in de woestijn trainer is. Ik hoop dat jullie gelijk hebben maar het is op zo weinig gebaseerd. Pirlo en Seedorf waren ook dirigenten als speler en we hebben gezien hoe moeilijk die begonnen zijn.

28 oktober 2021 om 11:53

Kril / Er zijn weinig mogelijheden daar hoor, deze selectie die ze nu bij elkaar hebben is gewoon al buitencategorie voor barcelona. Na het vertrek van messi is de hele aantrekkingskracht ook weg voor spelers. En dat sijpelt ook weer door in de kaartverkoop. Natuurlijk zit het stadion aardig vol tijdens een Clasico, maar verder is het weinig

28 oktober 2021 om 11:55

Xavi nederig?? Komop bro Xavi is een arrogante kwal. Waarom denk je dat hij zonder schaamte al jaren in Qatar zit? En waarom denk je dat hij niet eerst het B team wil overnemen net zoals Guardiola en Zidane. En kan me nog iets herinneren over de lengte van het gras en de windrichting in het bernebeu. Iniesta, hij was pas nederig en daarom wordt hij ook door madridistas zo gerespecteerd. Maar Xavi? Nee die was altijd al arrogant en een mega slechte verliezer

28 oktober 2021 om 11:57

@blaugrana11, Iniesta is iemand die super nederig is. Xavi kan alleen maar sneren uitdelen naar Real Madrid. Niet voor niets dat Iniesta wel applaus kreeg in Bernabeu en Xavi bij lange na niet. Iniesta is iemand die altijd respect heeft voor elke club zelfs voor zijn aartsrivaal. Xavi totaal niet met alle respect.

28 oktober 2021 om 12:05

Modricmagic, Iniesta kreeg applaus in Bernabeu en over heel Spanje door zijn doelpunt in de finale van WK.

28 oktober 2021 om 12:10

Klopt zeker daarom vind ik Iniesta ook een fantastisch persoon. Altijd nederig en respectvol voor elke tegenstander. Niet voor niets dat hij dat kreeg in Bernabeu

28 oktober 2021 om 12:15

Iniesta kreeg eerder applaus omdat hij la Mancha komt. Dat ligt veel dichter tegen Madrid aan. Xavi zal net als Pique en Pep nooit populair worden in Madrid.

28 oktober 2021 om 12:24

Lol hou toch op met je Zidane zeg. Die is op geen enkele manier te vergelijken met Guardiola. Hij kreeg een geoliede machine met ook nog eens een prime cr7 tot zn beschikking. Heeft ook noks toegevoegd aan het team. Kwam bij zn 2e termijn weer terug, werd weliswaar kampioen (met welke concurrentie?) maar verder weer anoniem vertrokken.

Guardiola bouwde een team op, Zidane heeft geen 10% van dat gedaan.. Dus stop ze zo geforceerd op gelijke hoogte te plaatsen.

28 oktober 2021 om 12:40

Ja, want Guardiola won met het misschien wel beste Barca ooit 3 keer op rij de CL. Koekoek!

28 oktober 2021 om 12:43

Ah ja de geoliede machine van Benitez die net 0-4 hadden gekregen in de clasico? Lol Zidane heeft 3 keer op rij de CL gewonnen dat is al meer dan Guardiola die ondertussen al hoeveel miljard heeft uitgegeven?

28 oktober 2021 om 13:12

Guardiola kan het ook niet zonder geld hoor? Heeft al meer dan een miljard gebruikt en nog steeds geen CL. En dat noem je niet triest. Man man man wat proberen mensen Zidane zijn prestaties naar beneden te halen.

28 oktober 2021 om 13:35

Ik vind Guardiola ook wat overschat, maar nog wel van een andere orde. Uteindelijk is dat Barcelona wel zijn Barcelona. Hij heeft dat gebouwd. Zidane heeft niks gebouwd.

28 oktober 2021 om 13:40

Toen Guardiola kwam was 75 procent van die spelers er toch al bij Barca? Hij heeft de vruchten geplukt van een paar stelletjes die wat talenten van de buitencategorie op de wereld hadden gezet. Daarna heeft al 12 jaar geen CL meer gewonnen. Zelfs niet eens nu hij al 4 of 5 jaar qua uitgaven de duurste selectie ter wereld tot zijn beschikking heeft dir hij geheel naar eigen smaak heeft mogen samenstellen

28 oktober 2021 om 13:42

“xAvI iS aRrOgAnT wAnT hIj sNeErT nAaR rEaL” hoe kan je iemand arrogant noemen als je hem niet kent?

28 oktober 2021 om 13:46

“xAvI iS aRrOgAnT wAnT hIj sNeErT nAaR rEaL” hoe kan je iemand arrogant noemen als je hem niet kent?

28 oktober 2021 om 20:45

Nou wil ik niet zeggen dat Xavi arrogant is maar een filantroop zijn betekent niet dat je nederig bent. Sterker nog, een boel filantropen zijn arrogant als de pest. Beetje een kulargument.

@sosuh: zelfde boodschap naar jou toe. Ik vind (vond, mensen kunnen altijd veranderen natuurlijk en ik heb hem al lang niet meer gezien in interviews ed) ook een kwal en schijnheilig maar dat maakt je nog niet arrogant.

28 oktober 2021 om 20:49

Lol hou toch op met je Zidane zeg. Die is op geen enkele manier te vergelijken met Guardiola. Hij kreeg een geoliede machine met ook nog eens een prime cr7 tot zn beschikking

Gek dat geen enkele andere coach dezelfde resultaten kon neerzetten met dat team dan...

Nog gekker dat geen enkele andere coach van geen enkel ander team zoveel CL titels in de wacht heeft kunnen slepen. Ik denk bijvoorbeeld aan Pep bij Barca. Was dat Barca team slechter dan dat Real Madrid team dan volgens jou? Of heeft Zidane misschien toch wel invloed gehad op de prestaties?

28 oktober 2021 om 21:23

Afshin etc. kan liever zijn comment bewerken of wissen want dat is werkelijk de grootste onzin die er hier is verkondigd. Guardiola heeft gelift op de erfenis van Rijkaard, toen die van Hitzfeld en toen bij City een selectie van 1.2 miljard ofzoiets. En daar wint hij nog altijd geen CL mee.

28 oktober 2021 om 11:46

Hij is al veel langer (2014) in Qatar, hij heeft er ook jarenlang gevoetbald , en sinds 2019 coach van Al Sadd, doorvoor was ie Speler/trainer

28 oktober 2021 om 11:47

Je zegt t zelf bro, Qatar. Niet eens in Spanje bij een Valladolid of Cadiz oid.

29 oktober 2021 om 04:25

De enigste die arrogant is ben jij SosuhSZ, ongelofelijk hoeveel onzinnigheden jij verspreid.
En Pep heeft 2 CL's in 3 jaar tijd gewonnen met extreem dominant voetbal, waaronder één treble en een unieke sextuple met in totaal 14 prijzen in 4 jaar tijd met het beste spel ooit vertoond. Een unicum.
Tegen Inter en Chelsea gingen ze er bovendien zeer ongelukig en onterecht uit in de halve finales van de CL, dat hadden zomaar 4 eindzeges op rij kunnen zijn.
Pep zijn prestaties zullen voor altijd herinnerd worden en vallen niet te vergelijken met de sobere met enorm veel mazzel en vooral ook controversiële eindzeges van Zidane. Waar hebben we het eigenlijk over, Zidane noemde Pep zelf de beste coach ter wereld.

28 oktober 2021 om 11:50

Sosuh / Sja, dit is gewoon hoe de kaarten op het moment geschud zijn. Het lijkt me dat hij niet gaat instappen zonder een lange-termijn plan, want op korte termijn valt er gewoon geen eer te behalen hier. Ze mogen in catalunya al blij zijn dat pedri en ansu hebben bijgetekend, maar die willen liever iets opleveren voor de club dan transfervrij weggaan, dat snap ik ergens ook wel. Ik denk dat het hoe dan ook mis gaat daar, maakt niet uit wie je voor de groep zet. Spelers willen niet verlengen en lopen gratis de deur uit, en dan zit je vast aan een Luuk de Jong voor het hele seizoen, er zijn allerlei blessures. Dit los je niet zomaar op, niet met een lening van 1,5 miljard of wat dan ook. Je moet geen spelers aantrekken die naar jou toe komen voor het geld, dat gaat nooit goed aflopen, zo hebben we zelf in Madrid meerdere malen meegemaakt.

29 oktober 2021 om 04:30

Maak je geen "zorgen" InsideMadrid, wat jij "denkt" en wat volgens jou "lijkt" is allemaal zonder kennis van zaken, dit Cruijffista bestuur van Laporta weet dondersgoed waar ze mee bezig zijn en zijn aan het bouwen in de goede richting en eenmaal dat gerealiseerd is vermoed ik dat we jou dan niet meer zullen zien reageren onder een Barcatopic, zo gaat dat dan doorgaans.

28 oktober 2021 om 12:26

Je blijft maar te pas en te onpas je onvrede uiten over geld verdienen in Qatar. Doe jij je werk voor een appel en een ei? Ik denk niet dat het nodig is om een halve eeuw ervaring als trainer te hebben om bij Barcelona aan de slag te gaan. Er moet draagvlak zijn, en je moet het elftal aan kunnen sturen. Het eerste is er, het tweede krijgt hij vooralsnog goed voor elkaar in Qatar. Nu mag hij het bij Barcelona laten zien. Er is voldoende potentie, dus ik zal je aan je woord houden wanneer ze de weg omhoog definitief inslaan.

Goedzo. Ben benieuwd wat voor trainer het is, hopelijk eentje met een duidelijke visie en ballen. Dat als je niets heb te zoeken bij Barca, ook geen speelminuten maakt…

28 oktober 2021 om 11:29

Het niveau in Qatar zegt misschien niet zoveel maar hij heeft er toch al iets van 7 prijzen gewonnen geloof ik en als ik er wat artikels over lees met best goed en herkenbaar voetbal.

28 oktober 2021 om 11:35

@Lierse Xavi nam letterlijk het beste team in het middenoosten over he. Die speelden al goed voetbal voordat hij kwam

28 oktober 2021 om 11:40

Oh oké, dan tellen prestaties blijkbaar niet meer mee.

28 oktober 2021 om 11:46

Dit valt in de categorie 'Jordi Cruyff was een goede TD in Israel'

28 oktober 2021 om 11:53

Je zou hem natuurlijk ook gewoon de kans kunnen geven zich even te bewijzen in plaats van meteen te beginnen met negativiteit.

Ik heb hier toch wel grote twijfels bij. Xavi heeft weinig trainerservaring. Ik ben bang dat dit de volgende clublegende is die afgebrand gaat worden.

Zonde, zonder aankopen gaat dit niets worden.
Dr zal wel een schip met geld komen nu de gewenste trainer er is..

Na het zien van Xavi bij The Coaches’ Voice, ben ik ervan overtuigd dat hij de juiste instelling heeft om Barcelona te leiden. Daarnaast hebben de oud-gedienden in de ploeg nog met hem samengesteld en zullen ze voor hem door het vuur gaan. Ben erg benieuwd, de ervaring binnen Qatar is ietwat summier, maar hij heeft het daar verdienstelijk gedaan. Hopelijk smeedt hij er weer een echt team van.

28 oktober 2021 om 12:16

Ik vind dat nogal kort door de bocht. Frank de Boer komt ook verstandig over als hij tactisch over voetbal praat, maar er komt meer bij kijken. Ik vraag me echt ten strengste af of een gebrek aan ervaring nu gecompenseerd kan worden. Misschien is er een schok-effect, maar ook Xavi gaat een mindere periode krijgen in deze puinhoop. Hoe gaat hij daarmee om? Het spel zal er vast aantrekkelijker op worden hoor, maar hoe aantrekkelijker hij met deze ploeg gaat spelen, hoe groter de ruimtes achterin worden. Dat terwijl er nou niet bepaald rendement op het middenveld en voorin staat.

28 oktober 2021 om 12:52

En pirlo had een PHD geschreven die heel lovend ontvangen werd binnen de voetbalwereld. Het zegt inderdaad niet zoveel.

28 oktober 2021 om 19:37

Tuurlijk, maar ik blijf een enorme romanticus op het gebied van voetbal. Ik vind het te verkroppen dat we verliezen en prijzen mislopen, als er maar mooi voetbal op de mat wordt gelet. Ik kreeg nog net geen tranen in m'n ogen van het spelbeeld gisteren. Het leek niet eens op Barca. Wat bedoel je overigens met rendement op het middenveld?

Weer een clublegende die over niet al te lange tijd bij het grof vuil wordt gezet. Met deze selectie en blessures lukt het niemand om aan de hoge verwachtingen te voldoen, ook Xavi niet.

28 oktober 2021 om 11:31

Ajaxfan

"lukt het niemand om aan de hoge verwachtingen te voldoen'

Welke hoge verwachtingen dan?

28 oktober 2021 om 12:53

Barca fans verwachten nog steeds kampioenschappen

28 oktober 2021 om 12:58

Ai811

Wie dan? Laten we hier kijken op Vz.

Heb serieus geen fans dit horen roepen.

28 oktober 2021 om 12:16

Dit is wel het laatste redmiddel. Xavi mag wel even blijven. Buiten Pep is er niemand anders meer.

Waar zijn de Amnesty International volgers en mensenrechten predikers nu Xavi benoemd gaat worden? Vanochtend en gisteravond ook 0,0 over gehoord toen de geruchten over Xavi weer begonnen
Selectieve verontwaardiging, maar dat is mijn bescheiden mening.

28 oktober 2021 om 11:25

Barca heeft toch ook jaren met Quatar op het shirt gespeeld? Als het maar wat opleverd

28 oktober 2021 om 11:27

Omdat hier in het verleden ook al héél vaak over is gesproken en kritiek op is geleverd. Kunt ervoor kiezen om bezig te blijven, wat ik niet erg vind, maar het is wel begrijpelijk dat men op een gegeven moment daar minder over gaat praten.

Zo selectief is die verontwaardiging duss ook niet geweest.

28 oktober 2021 om 11:45

Nee klopt, was ook niet mijn bedoeling om deze topic met dit onderwerp te kapen. Ik werd eerlijk gezegd heel erg moe en gefrustreerd van de Amnesty International predikers alsof het een of andere religie is geworden. Ja ze doen goede dingen maar er zijn ook een aantal zaken waar ik mijn vraagtekens bij plaats.
Ik ben er teveel in blijven hangen door de afgelopen maanden!

28 oktober 2021 om 11:29

@legend: ik wist niet dat Xavi persoonlijk mensenrechten heeft geschonden? Informeer ons, want je weet duidelijk meer.

28 oktober 2021 om 11:43

Ah oké, excuses. Als het om een clubicoon of grote ex-voetballer gaat waar vooral nostalgische gevoelens omheen hangen is het allemaal mooi natuurlijk en geeft het niet.
Zodra er een doorsnee speler of coach daar gaat om dezelfde reden als bijv. Xavi is het wel erg, bedankt voor de bevestiging.

28 oktober 2021 om 11:54

Ik snap alleen niet echt waarom je dit aankaart? Hij vertrekt net uit Qatar. Als hij nu naar Qatar ging dan zou ik je reactie wel snappen.

28 oktober 2021 om 11:59

Nee hoor maar je laat uitschijnen dat Xavi persoonlijk mensenrechten geschonden heeft. Het land waarin (niet waarvoor) hij werkt heeft wat dat betreft geen beste naam maar dan kan je hetzelfde zeggen over mensen die in de USA gaan werken.

Of het moet zijn dat de eigenaren van de club waarvoor hij werkt een slechte reputatie hebben maar dat weet ik niet dus daar spreek ik me niet over uit. Zou je beter ook doen.

28 oktober 2021 om 12:55

Doen ze dat ook als je in een Qatar Airways Vliegtuig stapt, of Emirates etc??, of shopt bij Harrods etc. Alsof er niks in Nederland gebeurt....

Ik hoop dat Barca nu helemaal in elkaar zakt. Tuurlijk Koeman heeft het ook niet goed gedaan want als je Dest op rechtsbuiten zet… pure armoei. Maar hoe je als president omgaat met een mens Koeman is om je te schamen. Voor degene die de docu hebben gezien weet dat het ook impact had op zn gezin. Hopen op Atleti kampioen nu.

28 oktober 2021 om 11:29

De voetbalwereld is een harde wereld. Als je zo een mentaliteit als jij hebt, dan hou je het niet eens 2 dagen vol. Wat verwacht je anders als je slechte resultaten en slecht voetbal laat zien, dat de voorzitter je de hemel in prijst?

28 oktober 2021 om 11:33

plak

"maar hoe je als president omgaat met een mens Koeman is om je te schamen. "

Eens hoor, maar Koeman hield de club ook in wurggreep.
Hij ziet heel goed dat hij niet geschikt is en bleef liever zitten, dan stap terug om de club te redden.

Liever zijn geld - zijn goed recht - dan denken dit is niet goed voor mijn gezondheid en gezin. Ik ben niet geschikt. Ik kap ermee.
Nee liever een huildocu maken alsof zij de grootste slachtoffers in de menselijke geschiedenis zijn. Was gewoon genant.

28 oktober 2021 om 11:35

Die documentaire was echt tenenkrommend en een groot schaaltje zelfoverschatting. Kers op de taart was de zaakwaarnemer die vond dat ‘Koeman het fantastisch gedaan had’ en dat Barcelona 1 prijs had en Real Madrid maar 0.

Ik hoop voor Barca dat ze gaan krijgen wat ze ervan gaan verwachten. Persoonlijk vind ik het echt een heel slecht idee om zo'n onervaren coach neer te zetten bij een club waar de verwachtingen onhaalbaar hoog zijn in de huidige omstandigheden. Ik ben bang voor Xavi dat de resultaten gaan tegenvallen. Hij op straat wordt gezet. En dat je dan, als 'mislukte jonge coach' meteen met 5-0 achter komt te staan in je carriere. Je hebt daar nu toch iemand nodig die helemaal gepokt en gemazeld is. Een type Hiddink die de jongens mega menselijk kan behandelen. Een people manager. Er is daar (naast de sportieve prestaties) zo verschrikkelijk veel druk en randzaken.

28 oktober 2021 om 11:27

Het gaat niet om de verwachtingen. De meesten snappen dat we dit jaar niet mee kunnen doen met de grote jongens, het gaat om de manier waarop. Koeman maakte geen logische keuzes, brak met principes van de club en verloor het vertrouwen van de selectie. Hij werd een overbelaste, mokkende man. Gisteren zag je dat de ploeg niet meer voor hem door het vuur ging en dat was de druppel.

28 oktober 2021 om 11:36

Nou als ik kijk naar alle berichten, dan is het behoorlijk spreken met 2 gezichten. Ik zie heel veel mensen vooral heel begripvol zijn over de financiele situatie, maar houden alsnog vast aan de kwaliteit van het verleden. Als je kijkt naar die wedstrijd tegen Real (waar de reacties weer behoorlijk fel waren), vond ik Barca niet eens zo slecht spelen. Koeman speelt, met de kwalitieten die ze momenteel hebben. Ja, je moet met Luuk spelen: want je hebt geen Aguero. Ja je moet met Dest spelen, want je hebt verder niks anders. Het zou toch van de zotten zijn om 1433 te spelen, als je weet dat je de spelers er niet voor hebt en helemaal scheel wordt getikt als je het wel doet?

Dat Koeman ook gewoon op is, dat straalt hij inderdaad al een tijdje op. De stress is die vent ook gewoon teveel geworden. Benieuwd of Xavi dat wel aan kan

28 oktober 2021 om 11:32

Er wordt nu wel steeds gezegd dat de verwachtingen onhaalbaar hoog zijn maar is dat zo? Elke Barcafan waar ik mee spreek verwacht absoluut geen titel. In Barcelona is het op korte termijn oké dat je slecht speelt als je prijzen wint, maar Koeman speelt slecht en hij haalt geen resultaten. Dan stopt het gewoon.

28 oktober 2021 om 11:38

Nou je, mn eerste zin.

28 oktober 2021 om 11:41

En op basis van wat stel je dat de verwachtingen onrealistisch hoog zijn?

28 oktober 2021 om 11:48

In Barcelona is het op korte termijn oké dat je slecht speelt als je prijzen wint.

Jij geeft bijvoorbeeld zelf ook al aan dat het prima is om slecht te spelen: als je maar prijzen wint. Als ik hier op de site kijk naar de reacties kan Koeman er niks van, omdat het spel niet om aan te gluren is: dus men verwacht een type spelbeeld. Aanvallend, dominant, op de winst. Je moet winnen, maar hoeft geen kampioen te worden (beetje tegenstrijdig). Mensen waren giftig na Real (vond ik barca nog best goed spelen naar kunnen) en Atletico, maar wat verwacht je dan? Ik ben het met je eens dat ze best meer punten hadden kunnen pakken. Maar je speelt noodgedwongen met Pique die op is, Busquettes die niet levert, Luuk de Jong in de spits. Dest... Er is geen alternatief. En dan doet Ter Stegen ook ineens heel raar zo nu en dan. Laporte roept ook al weken lang dat hij beter spel wil. Dat zijn toch verwachtingen. En ik betwijifel of Xavi die wel kan waarmaken

28 oktober 2021 om 11:57

Koelen heeft het probleem dat er slecht gevoetbald werd en dat de resultaten abominabel waren. Dan is het gewoon gedaan bij Barcelona. Want dat ze niet alles gaan winnen dat zullen de meeste supporters wel snappen, maar als je met hakken over de sloot tegen middenmoters gaat winnen op een manier waar Stoke city trots op zou zijn dan gaat er heel wat fout.

28 oktober 2021 om 21:35

@lierse1997 we hebben idd met Valverde gezien dat het gewaardeerd wordt als je met Barcelona slecht speelt en prijzen pakt. Dat werd een geweldig huwelijk

29 oktober 2021 om 04:38

Prijzen winnen, maar 2 maal op rij een riante voorsprong in de CL uit handen geven door een behoudende mindset kan onmogelijk beloond worden. Bovendien zei Lierse terecht duidelijk dat dit op korte termijn wel geaccepteerd zal worden, maar onder Valverde was het povere spel geen korte termijn gebeuren, maar een structurele mindset gedurende 2,5 jaren.

Bahbah! Walg meer en meer van Barca! Kan het nog meer? Nee, nu is de haat-emmer vol. Gun Xavi persoonlijk succes, maar niet met deze slangenbende.

28 oktober 2021 om 11:33

Waar slaat dit nou weer op haha. Laporta maakt schoon schip nadat Bartomeu een totale chaos heeft achter gelaten. Koeman was nooit de juiste man.

28 oktober 2021 om 11:29

"Einde nu van Dest, Luuk en misschien Depay"

En Frenkie. Geen voorkeursbehandeling meer, zaadpot? Op de bank. Koeman weigerde dat. Oftewel onder Xavi zit Frenkie in ieder geval de grote wedstrijden op de bank. Zoveel is zeker. Edit: je verandert opeens je volledige reactie waarin je zei dat Xavi het einde betekent voor Dest Luuk en Depay???

28 oktober 2021 om 11:34

En Luuk de Jong, gerum. Die mag misschien nog komen trainen. Er gaat daar veel veraneren, man man.

28 oktober 2021 om 11:39

Ik weet niet of ik wel op deze reactie moet reageren voordat je hem weer volledig veranderd en het daarom dus lijkt dat ik volledig off topic praat. Zie hierboven.

28 oktober 2021 om 11:52

Succes. Zonder Dest, Luuk, Depay en Frenkie heb je helemaal geen spelers meer. Je zal zonder Frenkie en Depay toch wel weer in de buidel moeten tasten om een beter alternatief neer te zetten. Want beter dan die twee loopt er momenteel niet rond.

28 oktober 2021 om 11:58

Agüero is echt wel beter als Depay. En lijkt me sterk dat je wilt gaan beweren dat Depay beter is als Ansu Fati. En Frenkie is allesbehalve de beste middenvelder van Barcelona. Alleen in Nederland zouden mensen dit schaamteloos beweren. Pedri is beter, Busquets in vorm uiteraard ook. Gavi doet niks onder voor Frenkie. Reken er maar op dat Pedri en Busquets onbetwist zullen worden en dat Frenkie vaak op de bank zal gaan zitten.

28 oktober 2021 om 12:10

@tikkitakkatoch

Of Frenkie gaat leren van Xavi en gaat zijn potentie misschien eindelijk waarmaken? Een betere leermeester op zijn positie ga je niet hebben.

28 oktober 2021 om 12:19

Eens FCB. Xavi kan als middenvelder Frenkie helpen verbeteren. Dit is een kans voor Frenkie denk ik.

28 oktober 2021 om 12:31

En waarom zou hij Frenkie dan de voorkeur geven boven Pedri, Busquets en Gavi? Juist. Xavi gaat ook Pedri en Gavi beter proberen te maken, dan mag Frenkie dus gaan vechten voor een plek, aangezien Pedri en Busquets onbetwist zullen blijven. Alsof Xavi nu alleen Frenkie beter gaat proberen maken en dat hij hem graag ten koste van Pedri, Gavi en Busquets in de basis wil. Dacht het niet. Frenkie's vooruitzicht is niet al te best, helemaal vanwege de groeiende kritiek van de media die na 2 jaar zich afvragen wat in godsnaam Frenkie Barca nou eigenlijk brengt.

28 oktober 2021 om 12:52

Zijn door de media gehypte potentie? En zoals hierboven al is vermeld, ook al maakt Xavi Frenkie beter, dan doet hij dit ook met Gavi en Pedri, dus dan maakt het alsnog weinig verschil. Niet vreemd opkijken als Frenkie per direct niet meer onbetwist is bij Barca.

28 oktober 2021 om 15:18

Aguero is beter dan Depay (aguero is centrumspits en Depay moet van de zijkant komen). Fati beter of niet: je hebt 2 buitenspelers nodig. Pedri is beter dan Frenkie (frenkie speelt 'naar achteren' en Pedri 'naar voren'. Busquets is vorm misschien: maar die heeft de vorm dus niet.

28 oktober 2021 om 15:34

Busquets uit vorm is nog altijd beter als Frenkie in vorm. Scheelt niet veel, maar toch. En Frenkie is ook zeer zeker niet beter dan Gavi. En punt blijft dat er maar 3 middenveld posities zijn, en zowel Pedri als Busquets zullen hoogstwaarschijnlijk niet gaan banken voor Frenkie, helemaal niet onder oud teamgenoot Xavi. Dus dan blijft dus alleen de positie Gavi over

28 oktober 2021 om 21:37

En als Dembele eens fit blijft, .... bye bye Depay, dan speel je toch zeker met Fati, Kun en Dembele voorin meen ik.

Eigenlijk zou je hem pas als trainer willen hebben wanneer de boel weer een beetje op orde is en niet dat hij straks is net zo af gaat als Koeman want dat wil je niet met een legend zo als hij, hopelijk weet hij de talenten beter te maken zo'n trainer heb je op dit moment nodig

Dezelfde krant die gisteravond nog wist te melden (net als El Mundo Deportivo, overigens), dat Koeman nog niet ontslagen zou worden

Laat eens te meer zien dat zulke schijtkranten zelden als bron gebruikt moeten worden. 95% van hetgeen zij publiceren is niets meer dan wandelgangen materiaal. Zelfde shit gaat natuurlijk ook op voor Marca, AS, etc.

28 oktober 2021 om 12:33

Anders komen die 4 krantjes ook niet dagelijks vol natuurlijk.

Wat een club Barca, Zoveel schulden, dan nog meer geld lenen voor een renovatie van het stadion en dan nog meer geld uitgeven door de trainer te ontslaan.

Er zijn clubs die voor veel minder failliet worden verklaart, maarja dit is Barca, daar kan het schijnbaar allemaal.

Hopelijk bakt die er wel wat van maar een Zidane of Guardiola nadoen is voor heel veel niet weggelegd als beginnende coach. Een nikszeggende club in Qatar is nog niks vergeleken met het topvoetbal in Europa.

Wat een hatelijke reacties toch. Vooral van de madridistas. Als jullie ervan overtuigd zijn dat hij niet capabel is dan zouden jullie juist blij moeten zijn. Maar goed ben benieuwd. Elke beunhaas weet wel dat Barca nieuwe spelers nodig heeft. Ook al zet je God neer dan zou hij niet meer kunnen uithalen uit dit elftal dan top-4 eindklassering. Laporta gaat Xavi wel echt de tijd en hopelijk ook financiële middelen gunnen.

Haha omdat de op Voetbalzone heilige Koeman ontslagen is. Gunt niemand Xavi of barca succes. Wat een misgunners wauw.

28 oktober 2021 om 11:39

Dan lees je toch echt wat je wil lezen hoor. Ik gun het Xavi van harte en vind dat Koeman terecht ontslagen is maar een kritische kanttekening maar aanstellen Xavi kan toch geen kwaad.

28 oktober 2021 om 11:56

Dat is al begonnen na het onterechte ontslag van Valverde natuurlijk

28 oktober 2021 om 12:09

@japie_krekel

Na de 3-0 en 4-0 in de CL was Valverde's ontslag meer dan terecht.

28 oktober 2021 om 12:34

Valverde was daar samen met de spelers verantwoordelijk voor. Hij betaalde als enige de prijs.

28 oktober 2021 om 13:18

Ik wil graag benadrukken dat mijn hoop dat Xavi faalt niks te maken heeft met Koeman, maar alles te maken heeft met Xavi, die ik een enge kwast vind.

Kunnen er verschillende hun koffertje pakken . En Xavi over een jaar ook weer ,hier is op dit moment geen eer te behalen .

Die foto is wel toepasselijk: waar begin ik in vredesnaam aan!

28 oktober 2021 om 11:49

Ja geniaal. Ja jongen, als jullie niet (kunnen) doen wat ik zeg, weet ik het ook niet meer.

Toont Xavi toch grote ballen als dit waar is. Er zitten namelijk nog spelers in de selectie waarmee hij jaren heeft samengespeeld en die op de bank zetten zal niet makkelijk worden voor hem verwacht is. Daarnaast alle interne drama en financiële crisis rondom de club zal hem niet veel mogelijkheden geven voor versterkingen.

Hopelijk krijgt hij niet een halve jaar ofzo en mag die langzaam bouwen aan een nieuwe toekomst rondom alle jongs sterren die er nog lopen. Zou echt hem minstens twee seizoenen geven.

Wordt volgens mij een gevalletje Seedorf. Tenzij hij ergens een zak geld vandaan tovert.

Dat betekent het einde voor Depay, Luuk en Dest...

28 oktober 2021 om 11:54

Luuk sowieso maar die zou onder Koeman ook nauwelijks spelen als Aguero, Fati, Dembele en Braithwaite gewoon fit zouden zijn. Ook Depay zou dan op het tweede plan komen.
Enige is dat elke andere coach Luuk nooit gehaald had!

28 oktober 2021 om 11:58

Mwah, denk dat dat wel meevalt.
Op de back heeft hij de optie uit Sergi Roberto, Dest en Mingueza.

Mingueza kan hij ook nog als RCV gebruiken (waar hij in mijn ogen beter is).
Sergi Roberto is nergens echt goed in en heeft een aflopend contract. Enige wat in zijn voordeel spreekt is zijn ervaring & zijn achtergrond (La Masia).

Dest is een snelle back die defensief niet sterk is, maar aanvallend wel beter.

Luuk is het einde verhaal in de basis inderdaad. Denk dat hij nog wel laatste 10 minuten gebruikt gaat worden als het echt niet loopt.

Depay denk ik niet dat het einde verhaal is. Kan prima op links of in de spits spelen. Zeker op dit moment.
Heeft ook gewoon een degelijk niveau om een invaller te zijn bij FC Barcelona. En nu al helemaal om basis te spelen, want de concurrenten (die fit zijn), zijn nog slechter.

28 oktober 2021 om 12:04

ok, maar wie moet er dan in de plaats van hen spelen? Waar is het geld voor dergelijke spelers? Luuk is sowieso plan c, maar Depay en Dest zijn selectie spelers.

Xavi de legend! Als je ziet hoe hij al-sadd laat voetballen dan ben ik er van overtuigd dat het zeker gaat lukken met Barcelona.

Veel slechter dan onze Ronald kan die het in ieder geval niet doen. Als je constant met de verkeerde tactieken en opstellingen komt heb je er gewoon geen pasta van gegeten. Koeman kan nu de tijd benutten om te reflecteren want dit avontuur was niet best.

Xavi… doe dit nou niet. Dit kan alleen maar helemaal fout gaan….
Er moet een hele ervaren coach komen te staan. Dit gaat nergens over.

Alfred Schreuder heeft zo weer een andere nog veel mooiere baan. Eventjes een telefoontje naar Nagelsmann en hij kan aan de slag bij Bayern want we hebben gisteren kunnen zijn wat er gebeurd er Nagelsmann niet op de bank zit. Nagelsmann wilde Scheuder aan het begin van het seizoen al naar München halen maar Schreuder wilde Koeman trouw blijven. Nu kan Schreuder dus alsnog naar Bayern

Barcelona heeft een goede aanvaller nodig.
Voorin is het echt dramatisch zonder scorend vermogen. De middenvelders scoren ook zeer zelden.
ze moeten doelpunten halen anders wordt het niets.

28 oktober 2021 om 21:47

Goede aanvallers kosten geld. Vaak zelfs veel geld. Daar is er nog niet zo veel van in Barcelona.

Hopen voor hem dat het goed uitpakt. Dit is een beetje het risico als je bij een club aan de slag gaat waar je een icoon bent. Al denk ik dat Xavi vooral bij de jongere fans en als Spanjaard zijnde meer krediet heeft dan Koeman had.

Zal het dan toch de "age of Wonders" zijn met de komst van Xavi?

Als voetballiefhebber hoop ik het echt van harte daarbij gun je het Xavi (maar ook andere trainers natuurlijk) dat ze uberhaubt slagen bij Barca gezien de huidige omstandigheden.

Koeman schoof het vooral af op externe factoren waardoor het zo slecht ging.
Echter is dat één deel van het probleem waarbij het andere deel was dat zijn voetbal visie en filosofie niet aansloot op deze spelersgroep. Daarbij heeft hij ook niet de skills gehad om de huidige groep alsnog naar een hoger niveau te tillen (a la Ten Hag) en er een collectief van te kunnen maken.
Beschikt beduidend niet over deze kwaliteiten en niet de juiste zelf-reflectie gehad.

Wie weet dat Xavi het wel lukt om er in ieder geval een collectief van te kunnen maken in combinatie met zijn voetbalfilosofie en visie.

Anyways, good luck Xavi!

Vind het grappig hoe alle Madrilenen hier even komen misgunnen :D. Zidane was ook totaal onervaren en had enkel de Castilla onder zich ter info.

Ontopic : Lastige klus uiteraard voor Xavi, maar hij kan het onmogelijk slechter doen dan Koeman lijkt me. 1ste taak : de filosofie er terug in slijpen , dat zal hij als geen ander kunnen overbrengen. 2e taak : In de zomer naar gerichte versterking kijken die zijn spelletje willen uitvoeren.

Dit seizoen gewoon in de top 4 eindigen lijkt me niet onmogelijk(real heeft uiteindelijk maar 6 puntjes meer en een wedstrijd minder gespeeld).

28 oktober 2021 om 12:22

Je benoemd wel Zidane maar dat is met Guardiola de enige 2 die gelijk wat hadden gepresteerd. Die 2 zijn eigenlijk niet de standaard.

28 oktober 2021 om 12:26

@modricmagic

Nee dat weet ik uiteraard ook, maar waarom geven we Xavi zijn kans dan niet?

Als ik hem over voetbal hoor praten en over hoe hij zijn ploeg wil laten voetballen(check zeker The Coaches Voice op Youtube), dan zie je toch onmiddelijk die passie en kennis.

Het enige wat momenteel nog ontbreekt is materiaal(alleszins om voor de prijzen te spelen).

28 oktober 2021 om 21:55

Zidane was wel assistent van Ancelotti in diens eerste periode. Ik gun het Xavi zeker, maar als het flopt is het wel een smet voor zo'n gevierde held, FCB.

En dan? Wat willen ze hier mee bereiken? Dit is weer puur alleen op naam iemand voor de groep zetten. Totaal niks bereikt nog die gaat. En als het niet werkt staan ze straks bij hem ook op z’n auto te spugen zeker.

Hoppa de redder van barca is nabij, hij heeft al een grote status als trainer en kent de klappen van de zweep, met zijn lange ervaring in de zandbak

Ben nu al benieuwd wat het plan is als het met Xavi ook voor geen meter draait. Men riep het al jaren: je kunt niet blijven teren op Messi en de (inmiddels "oud" legenden. Barcelona zit in een zwaar dal, en ik vraag me echt af of ze clubicoon Xavi ook durven te ontslaan als het over een jaar nog steeds voor geen meter draait.

Succes in deze slangenkuil, valt geen eer te behalen met deze ploeg, ook de eerlijkheid van het bestuur is ver te zoeken.

ik zou toch beter joachim low aanstellen als trainer omdat hij veel ervaring heeft en wereldkampioen geworden is met duitsland)xavi komt pas kijken als trainer en heeft ervaring op het hoogste niveau

Xavi volgt tenminste de Barca filosofie, wat Koeman allemaal deed begreep niemand! Denk als Xavi de tijd gaat krijgen dat hij iets neer kan zetten, talenten zoals Pedri, Gavi en Fati kunnen onder Xavi excelleren.

Is al weken bekend , dacht je nou echt dat Koeman mocht blijven...Was alleen wachten op een paar verlies partijen...Hoop dat Barcelona nog meer naar de kloten gaat en degradeert...

Xavi zal wel meer krediet krijgen dan Koeman van deze voorzitter en supporters. Ook zal hij misschien wel meer te beïnvloeden zijn dan Koeman ?

In iedergeval van het bange voetbal van Koeman verlost. Straks weer gewoon 4-3-3 tegen wie Barca ook voetbald.

Geef Xavi een kans. Hij is niet eens begonnen relax mensen. Het kan beter of slechter gaan. We zien wel wat gaat gebeuren

Leuk man. Nog een barca icoon kapot maken op deze manier. Er valt toch helemaal geen eer te behalen man.

Terug naar de basis waar de club voor staat. Geen rare speelstijlen maar vasthouden aan je clubwaardes zoals dat bij Ajax gebeurd. Er is voldoende kwaliteit er staat alleen geen team dat voor elkaar door het vuur wil gaan. Het worden interessante tijden.

Ik krijg flashbacks naar Seedorf bij Milaan. Ook gehaald met veel bombarie, nooit echt iets ala trainer gepresteerd, maar vooral gekomen vanwege status

Zelfde bij Xavi, de beste man is een held in Barcelona, maar ik denk niet dat hij dit team gewoon op de rit krijgt
Daar is echt een harde hand en ervaring voor nodig om zo'n team te coachen

Ben bijzonder benieuwd wat Xavi in vredesnaam nu anders zal gaan doen dan Koeman.

Hij haalt ook niet einde competitie met materiaal wat er rond loopt.

Als speler en trainer zijn 2 hele andere dingen.
Hoop dat hij faalt.
Sneu voor Koeman.

KReDe problemen zijn voor iedereen bekend. De selectie is deels te oud en deels te jong. Daartussen zit niks. Geld is er niet. Dus zeg het maar. Van die jonge talenten is Pedri stuk gespeeld na tig wedstrijden in een klein jaar. Fati, 3 operaties en nu weer knieproblemen. Ik moet het nog zien of die ooit nog fit wordt. Wens Xavi sterkte

Kijk Koeman loopt zijn ego achterna, stom stom en ook nog hart infarct , stress ect. Hij het kunnen weten in die slangenkuil en dat alles voor een beetje ego roem. Hopelijk heeft hij zijn lesje geleerd. Anders had hij lekker relaxt bij het Ned elftal gezeten , de oen

En Xavi gaat wel presteren met dit materiaal….? Als je in zo’n chaos terecht komt als trainer dan kun je toch geen prestaties leveren je bent overgeleverd aan de waan van de dag.

Xavi slim is haalt ie Puyol als veld trainer, niemand zal dan verzaken anders krijgen ze de wind van voren. Of een andere Barca persoonlijkheid.

Xavi kan oogsten wat Koeman zaaide, Pedri, de nieuwe Xavi etc.
Kijken of die Spaanse pers weer gaat zeiken als Ricky Puig niet wordt opgesteld.

Wat een verkeerd moment om een legende in je team te zetten. Een van mijn favorietste middenvelder ever, naast Zidane, Redondo, Pirlo en Iniesta. Gun hem het beste.

Het kan alleen maar beter gaan dat wel. Koeman heeft ze kans gehad. Nu is het aan een ander.

De volgende club legende die over een klein jaartje kapot wordt gemaakt.

Zijn in Barcelona helemaal de weg kwijt
Wat heeft die vent aan ervaring helemaal niks
Barcelona is naar kloten komende jaren word het helemaal niks

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren