Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona zet vol in op komst Xavi en klopt aan bij Al-Sadd

Laatste update:

Xavi is topkandidaat om het stokje van Ronald Koeman over te nemen als trainer van Barcelona. Diverse Spaanse media schuiven de trainer van Al-Sadd naar voren en volgens transfermarktexpert Fabrizio Romano zijn beide partijen al weken in gesprek. De Italiaanse journalist schrijft donderdag, uren na het ontslag van Koeman, dat Xavi open staat voor de functie in het Camp Nou.

Na de 1-0 nederlaag tegen Rayo Vallecano was de maat vol voor de clubleiding. Voorzitter Joan Laporta zette Koeman woensdagavond nog op straat. Xavi moet de nieuwe trainer van de Catalanen worden, zo klinkt het volop in de Spaanse media. Er zouden ook andere kandidaten zijn, maar zij zijn naar verluidt er allemaal van op de hoogte dat Xavi bovenaan het wensenlijstje van Laporta staat.

De naam van de 41-jarige oud-middenvelder kwam gedurende het tijdperk van Koeman bij Barcelona regelmatig voorbij. Ook eerder dit jaar werd hij nog nadrukkelijk in verband gebracht met een terugkeer naar de club waar hij de jeugdopleiding doorliep en tot 2015 speelde. In mei van dit jaar zette hij echter zijn handtekening onder een nieuw contract bij Al-Sadd, waar hij aan de zomer van 2023 vastligt.

Bij zijn contractverlenging benadrukte Xavi dat hij geen clausule in zijn verbintenis heeft waardoor hij op elk moment naar Barcelona zou kunnen vertrekken. "Berichten daarover kloppen niet. Ik heb een contract voor twee seizoenen bij Al Sadd en dat zal ik respecteren”, zei de trainer op de clubwebsite. Nu lijkt het erop dat hij Qatar alsnog gaat inruilen voor een terugkeer bij Barcelona.

Volgens Romano is de clubleiding van Barcelona weken geleden al de gesprekken met Xavi opgestart. De journalist meldt op Twitter dat de huidige nummer negen van de Spaanse competitie donderdag verder gaat met de zoektocht naar een oplossing voor de contractsituatie van de trainer in Qatar. Een aankondiging wordt nog niet verwacht. “Het proces is pas net opgestart”, aldus Romano. Xavi staat welwillend tegenover een dienstverband bij Barcelona. Mocht de club ervoor kiezen om een interim-trainer aan te stellen, dan komt Barcelona B-trainer Sergi Barjuán in beeld.

Xavi maakte in 2015 de overstap van Barcelona naar Al-Sadd. In 2019 stopte hij moet voetballen om bij de club uit Qatar zijn trainersloopbaan op te starten. Tot dusver werd hij met zijn club eenmaal kampioen (2020/21), won hij twee keer de Qatar League Cup (2019/20, 2020/21), tweemaal het bekertoernooi van Qatar(2019/20, 2020/21), een keer de Super Cup (2018/19) en de Qatar Stars Cup (2019/20).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Xavi gaat denk ik niet voor het shock effect zorgen bij dit. Barcelona. Het team is gewoon heel erg matig. Maar ik laat mij graag verrassen.

28 oktober 2021 om 07:21

Ze zullen allicht weer herkenbaar gaan voetballen. Verstandig besluit, het elftal speelde zonder zelfvertrouwen en wordt steeds zwakker.

28 oktober 2021 om 07:26

@peter, met welke spelers? In de voorhoede zijn Messi, Suarez en Griezman vertrokken. Dembele tekent niet bij en word tribune klant. Fati wederom geblesseerd. En hoe lang blijft Aguero fit? Koeman liet ook de jonge spelers debuteren, zelfs een paar internationals gevreeerd.

28 oktober 2021 om 07:30

Dat snap ik dus echt niet bij de fans van Barcelona hé. Telkens roepen en schreeuwen dat Koeman een dramacoach is, maar kijk is naar de situatie. Dembele heeft hij het hele seizoen niet gehad, Aguero is net terug, Fati is een week of 3 terug en weer geblesseerd. Depay is compleet uitvorm. Ik bedoel waar voor is hij schuldig? Omdat hij Puig niet opstelt en Luuk De Jong heeft gehaald? Wow dikke drama, als hij Kane kon halen deed hij het vast wel. Nee er is 0% zelfreflectie bij de fans van Barcelona. Dit is sinds Valverde duidelijk, elke keer de coach ontslaan als het even bergaf gaat.

28 oktober 2021 om 07:51

'Herkenbaar voetballen' Dit lees ik nu vaak (vooral van Barca fans). Wat de Barca fans vergeten is dat ze tiki taka konden spelen omdat ze op elke positie een wereldspeler hadden lopen.

Bijv. Het hoge druk zetten: dit was mogelijk omdat Barca wereld verdedigers had die ook nog eens alleemaal snel waren.

Ga maar met 40 meter in je rug spelen met een oude Pique en talenten zoals Garcia, Aurajo en die gast met die lange haren, Dest en Alba. Die zijn of te traag of hebben het niveau niet.

En de tegenstander opsluiten dmv balbezit werkt als je spelers als Messi en Iniesta hebt die met een individuele actie een man meer kunnen creeëren. Nu kan alleen Fati dat en Depay áls die al eens een goede wedstrijd speelt. Heb je die spelers niet, krijg je zoiets als het Ajax onde de Boer: 75% balbezit maar alleen maar blaffen.

28 oktober 2021 om 08:16

Helemaal mee eens. Natuurlijk liet Barca ook echt geen goed voetbal zien, maar kijk eens wat een puinhoop qua blessures etc. Daarnaast geklaag over Depay, de Jong etc., maar wat moet je anders als er totaal geen geld is?

Als iedereen fit is heeft Barca een prima ploeg, maar er liggen constant 3 a 4 potentiele basisspelers uit en komt nog eens bij dat er amper iemand in vorm is. Zoals gezegd; natuurlijk heeft Koeman hier ook schuld aan, maar kijk even naar de situatie.

28 oktober 2021 om 08:20

@Amazing - Is Araujo juist niet ontzettend snel?

28 oktober 2021 om 08:42

Koeman is natuurlijk bij meerdere clubs ontslagen. We moeten eerlijk zijn het is geen toptrainer, voor NL voetbal prima geschikt al werd erook bij Ajax, AZ en PSV na verloop van tijd getwijfeld aan zijn capaciteiten. Het is een bange trainer die vooral wil verdedigen, sommige teams (southampton, NL Elftal) kwam hij op een moment waar dat nodig was maar je ook goede verdedigers had. Bij Valencia, AZ, Everton en Barcelona trof hij een elftal met weinig vertrouwen en met name achterin matige spelers. Het fundament kon hij niet neerzetten en resultaten waren abominabel, tja..... zegt wel wat over plan B wat hij dus niet heeft.

28 oktober 2021 om 09:16

Ben ik niet met je eens! Xavi iniesta enzo waren geen slechte spelers dat guardiola begon en zeker al top alleen hebben ze onder guardiola de stap gemaakt naar echte wereldtop!

28 oktober 2021 om 09:24

Dat is vrijwel altijd het geval met gloryhunters.. Zij wilden eerst resultaten en prijzen. Toen duidelijk werd dat prijzen een utopie was, wilde men op z’n minst herkenbaar Barcelona voetbal, want dat leidt automatisch tot resultaat… Met dit materiaal kun je nog niet misschien dominant spelen, maar ja, ‘men’ wil wat hè.. De volgende clubheld naar de ellende trekken zal wel het recept worden.

28 oktober 2021 om 10:24

volg jij wel voetbal? Garcia speelt bij spanje ook met ruimte in zijn rug. daarnaast als je goed gaat staan kan dat gewoon. Araujo en mingueza zijn ook gewoon snel en van een prima niveau. En met een individuele actie een man meer creeeren? wat een onzin is dat zeg, je creeert een man meer door goed te gaan staan en elkaar te vertouwen aan de bal. en een goeie basistechniek om dit uit te voeren hebben alle spelers bij barca wel hoor. Behalve luuk de jong dan. Raad je aan om de video van xavi over zijn voetbalideeen op youtube te kijken, dan zie je wel hoe het werkt.

28 oktober 2021 om 10:33

Hou toch op man is prima mogelijk om dominant te spelen met deze selectie in la liga. Als een club als pak hem beet real sociedad het kan, die echt geen betere selectie hebben kan het bij barca ook. Zeg gewoon niks als uit alles blijkt dat je het totaal niet volgt...

28 oktober 2021 om 10:52

Amazing…

Je kunt met de spelers die barca heeft prima voetbal spelen. Lijkt mij geen onmogelijke opgave. Gisteren speelde Rayo ook prima voetbal. Villarreal kan het, Betis kan het, en wij, Ajax, kunnen het met Alvarez Klaassen en een jochie van 19. Dan kan dit Barca dat ook. Met Koeman lukt dat nu even niet. Daar zijn verklaringen voor, maar zijn twijfels leiden niet tot een herkenbare speelstijl. Dan is het tijd voor wat anders.

28 oktober 2021 om 11:04

Blaugrana11 wat een vervelende manier van reageren heb je man. Alsof je Jezus zelf bent. Mijn hemel. Denk dat jij maar trainer moet worden bij Barcelona want jij weet precies hoe het allemaal moet. En als je een andere mening hebt snap je niks van voetbal. Ok...

28 oktober 2021 om 12:16

Je wil toch niet zeggen dat Garcia van prima niveau is? En Dest? Jullie hadden Emerson nooit moeten wegdoen. Dat vond ik echt zonde. Had liever Dest en Garcia verkocht. Emerson is veel beter dan Dest en Garcia is niveau Lenglet.

28 oktober 2021 om 18:02

@mgmv Ik zei: of ze zijn niet snel genoeg (pique, Robero, Mingueza vind ik zelf niet heel erg snel) of ze hebben het niveau niet (garcia, Dest, Alba vind ik verdedigend ook zwak). Aurajo heeft in de toekomst wellicht het niveau, maar vind ik op dit moment ook nog tekort komen. Wel wss de beste Barca verdediger op dit moment, maar goed, dat zegt meer over het niveau van Barca.

28 oktober 2021 om 18:04




Is goed Blaugrana, we gaan het zien. Ik geef je nu op een papiertje dat met welke trainer dan ook Barca niks gaat maken dit seizoen. Kun je me aan houden. En leuk dat Xavi leuke Youtube filmpjes kan maken. Gary Neville kan ook fantastisch over voetbal lullen bij Skysports. Zegt helemaal niets.

Daarnaast heb je het de hele tijd over 'goed staan'. Dan kom ik terug op het punt dat de verdedigers het niveau niet hebben. Want blijkbaar kunnen ze niet goed staan. Of denk je dat Koeman tegen Dest zegt: laat je mannetje maar lopen. Doe maar even je oogjes dicht op het veld?

Selectie mist gewoon veels te veel kwaliteit. De ervaren spelers zijn over de top en de talenten veels te wisselvallig. Er is niemand die de kar kan trekken.



28 oktober 2021 om 18:08

@ Adonis de Barca selectie wordt zwaar overschat: Pique over the top. Busquets: over the top. Depay: zo wisselvallig als de pest. Alba: over the top. Frenkie: heeft in potentie het niveau, maar is op dit moment een luxe postbode. Alleen Ter Stegen is een topdoelman die altijd wel zijn niveau haalt. En dat is dus je ervaren kern die het team op sleeptouw moeten nemen. Voor de rest heb je wisselvallige talenten die de ene week een 8 scoren en de andere week een 4. Je enige echte wereldtopper (in worden) is altijd geblesseerd.

Zo goed is deze selectie niet. Ook niet met Xavi als trainer.

28 oktober 2021 om 07:34

Koeman is vooral heel matig. Dat het geen wereldelftal is staat buiten kijf maar zo schandalig slecht als onder Koeman, kan gewoon niet.
Het kan er enkel beter op worden.

28 oktober 2021 om 07:39

Ik moet het nog maar zien, vergeet ook ff niet te vermelden dat onder koeman continu veel spelers geblesseerd zijn en ze bijna nooit in de zelfde samenstelling hebben kunnen spelen.

28 oktober 2021 om 07:44

Zeker niet, het kan nog veel, veel minder worden hoor. De selectie zoals ie nu is kan prima op kwaliteit uit verlieze. Bij Rayo Vallecano.

28 oktober 2021 om 09:37

Ach, onder Louis van Gaal werden ze al eens kansloos 4e in de poule van de CL achter grootheden als Dynamo Kiev, PSV en Newcastle. Met spelers als Pep; Reiziger; Rivaldo; Figo er af gaan tegen het ‘nietige’ Kiev (4-0 thuis zelfs) zal toch ook niet lekker hebben gezeten? En dat was meneer himself. Jaar erop 3e in poulefase CL..

28 oktober 2021 om 08:04

Geen enkele coach. Enige optie is om weer volledig te focussen op de jeugdopleiding hoe ze toen der tijd ook hebben gedaan. De successen zijn ontstaan door eigen jeugd.

28 oktober 2021 om 08:15

@afca0cbs dat dus inderdaad. Heb het in een eerder topic ook al gezegd je moet helemaal op 0 beginnen, spelers uit LA Masia zijn er genoeg en dan is het aan, hopelijk, Xavi te bepalen wie al goed genoeg is. Verwachtingspatroon moet voorlopig ook omlaag, dit seizoen zo goed als mogelijk eindigen en CL halen is een must sportief en financieel. En natuurlijk de nieuwe trainer ook de tijd geven om iets op te bouwen

28 oktober 2021 om 08:32

Ik denk persoonlijk aan Arsene Wenger. Kan uitstekend met de jeugd overweg en begrijpt ook de oude rotten. Staat voor aanvallend voetbal en heeft al wat stormen doorstaan. Xavi aanstellen is bij deze al gedoemd te mislukken. Is nog veel te onervaren.

28 oktober 2021 om 08:13

Zo matig is het team nu ook weer niet. Je hebt hele grote talenten en gevestigde namen zoals Busquets en Pique. Dan nog allemaal jongens zoals Frenkie en Depay die, als ze in vorm zijn, ook een hoog niveau kunnen aantikken. Het loopt gewoon niet en dan lijkt iedereen 10x slechter dan dat ze eigenlijk zijn.

28 oktober 2021 om 09:03

Pique en Busquets die gister voor je even de nederlaag in leiden. Erg grote namen hoor.
Dat Pique een paar belangrijke doelpunten dit seizoen heeft gemaakt, wordt gelijk door zo'n avond als gister teniet gedaan. En laten we niet vergeten dit is niet de eerste matige verdedigende actie van Pique dit seizoen. Lijkt wel een dejavu, Lenglett deed dit ook constant vorig seizoen.
Depay is een van de meest overschatte voetballers aller tijden. En ja omdat barca elke week met een ander elftal of zelfs met Dest op rechtsbuiten moeten spelen door blessure's en gewoon pauper spelers, daar gaan sommige spelers ook niet bepaald hun vorm van halen.

28 oktober 2021 om 10:37

Dat is juist het probleem Gooner4. De complete onbalans in de selectie en juist de ''namen''. Barca mist een complete laag van spelers die 26-28 zijn die op de toppen van hun kunnen spelen. Pique, Busquets en Jordi Alba zijn aan het aftakelen, maar hebben nog wel die 'naam'. Maar zij dragen de ploeg niet meer zoals voorheen. Ter Stegen is niet meer een dragende kracht. Dembele is nooit fit, Coutinho presteert niet en is ook vaak gebleseerd geweest. Ja wat houdt je dan over?

Fati en Pedri moeten de ploeg dragen. Dat kan simpelweg niet op constante basis. Dat kun je ook niet van hen verwachten. Frenkie is qua leeftijd in de juiste range, maar is net niet het type speler dat de ploeg draagt. Depay denkt dat hij dat kan, maar kan het simpelweg niet.

De selectie is niet in balans. En Koeman verergerde dat ook nog door zijn tactieken etc. Terecht dat hij is ontslagen hoor, maar de problemen liggen vele malen dieper.

28 oktober 2021 om 11:22

@jackie: ik lees altijd de naam van Busquets bij de spelers die aftakelen maar Busquets speelde onlangs tijdens de Nations League simpelweg fantastisch bij Spanje. Pique en Alba hebben zeker nog hun waarde voor Barcelona.

Ik ben er wel mee eens dat de selectie niet in balans is maar ik geloof ook dat het potentieel niet benut werd door Koeman.

Met jongens als Ter Stegen, Araujo, Gavi, F. De Jong, Pedri en Fati, heb je gewoon een zeer goede basis voor de toekomst aangevuld met de ervaring van Pique en Busquets.

Ga je voor de titel of de CL winst spelen? Nee maar top 4 moet haalbaar zijn en vandaar uit kan Barcelona langzaam aan verder opbouwen.

28 oktober 2021 om 08:53

@keizer! niemand gaat uiteraard voor een shock effect zorgen, daar ontbreekt de kwaliteit voor. Maar onder Koeman was het wel heel matig en ook nog zonder de eigen filosofie.

Ze moeten inzetten op de lange termijn, er moet dus een plan komen met een trainer die het uit gaat werken en daar ook de kans voor krijgt.

28 oktober 2021 om 10:46

Een shock effect zou zijn om kampioen te spelen. Dat gaat inderdaad niet gebeuren. Hoog op de ranglijst eindigen is echter geen shock effect en dat mag wel verwacht worden met dit materiaal. Het team is matig voor de statuur van de club. Niet in vergelijking tot het gros van de competitie.

28 oktober 2021 om 11:43

Wat een beleid. Een coach met nul ervaring als coach in de Europese top aanstellen in een tijd van crisis

28 oktober 2021 om 12:37

Japie_krekel

Is het huidige Barcelona volgens jou nu ineens weer de Europese top? Terwijl ik je al maanden hier zie roepen dat het een Europese subtopper/middenmoter is geworden? Wat ben jij een hypocriet ventje zeg. Je lult letterlijk bij elk topic alleen wat in jouw eigen straatje past. Kneus.

28 oktober 2021 om 14:04

@Garrincha Je praat weer eens onzin. Omdat Barca momenteel een zaadselectie heeft staan wil dat toch niet zeggen dat ze geen Europese topclub meer zijn? United staat momenteel ook zesde en doet al jaren niet mee om de prijzen maar dat is toch ook een topclub? En Feyenoord wordt ook nog steeds gezien als topclub in Nederland ondanks dat ze weinig prijzen winnen. Die clubs hebben een bepaalde status en historie. Daar doet een mindere periode niks aan af

Xavi neerzetten als trainer is, denk ik, ook een behoorlijk risico. Nog niet de ervaring die er nu nodig is. Al had Guardiola dit ook niet dus wie weet zit ik er volledig naast. Je kunt oud barcelona helden op deze manier wel breken. Daarnaast moet het bestuur eens keihard in de spiegel gaan kijken.

28 oktober 2021 om 08:05

Je kan zeggen van Xavi wat je wilt maar een goede trainer is het allerminst.

28 oktober 2021 om 09:49

Dit is gewoon een politiek spelletje. Tijdens zijn campagne beloofde Laporta al dat hij Jordi Cruijff en Xavi zou binnenhalen. Daardoor is hij ook voorzitter geworden. Bij de aanstelling van Laporta was het lot van Koeman dus al bezegeld.

28 oktober 2021 om 16:37

Nee hoor, Koeman haalde ondermaatse resultaten en is daarom ontslagen. Geen reden om verder te denken hier, of vergezochte smoesje te verzinnen. De feiten liggen op tafel.

28 oktober 2021 om 08:37

Ja Guardiola kwam gelukkig niet in een gespreid bedje terecht? Situaties kan je toch totaal niet met elkaar vergelijken. Neem aan dat jij dat zelf ook wel snapt

28 oktober 2021 om 09:00

De situatie Guardiola en Xavi is niet te vergelijken natuurlijk. Hij trof wel een selectie met enorm veel potentie en mix van ervaring. Iniesta was 24 bijvoorbeeld en Xavi 28. Messi liep er natuurlijk maar ook Eto'o, Henry, Puyol en Valdes. Het elftal was er al en Guardiola heeft er met zijn visie een fantastisch geheel van gemaakt.

Xavi komt nu bij een club terecht die totaal in de fik staat en waar geen euro uit te geven is. Een verwachtingspatroon wat onrealistisch is en een selectie die wel potentie heeft maar waar spelers of nog jong zijn of oud, er zit weinig tussenin.

Als Xavi geen mogelijkheden krijgt om de selectie te verbeteren dan gaan de resultaten niet veel beter worden, vanuit Barcelona B zijn al de grootste talenten inmiddels doorgeschoven.

28 oktober 2021 om 09:24

Ik moet het nog zien of Xavi wil of kan komen. Hij ligt nog tot 2023 onder contract, dus zijn club zou bij een vertrek ook wel een paar duiten willen zien, en of Xavi dit zelf gaat 'voorschieten' is nog maar de vraag

28 oktober 2021 om 10:10

Hij kan toch gewoon ontslag nemen, kost het hem niks. Daarnaast zal het mij niks verbazen als die een speciale clausule voor Barcelona in zijn contract heeft gezet.

28 oktober 2021 om 11:02

Nee, hij heeft geen speciale clausule in zijn contract, dit staat in dit artikel. En gewoon ontslag nemen zit er denk ik ook niet in, want ik neem aan dat hij niet voor een appel en een ei aan het werk is.

Tja.. imo is dit niet het juiste moment voor Xavi. Hebben zij daar in Barcelona wel genoeg geduld? Het is niet zo dat Xavi op 2 weken tijd ervoor kan zorgen dat Barcelona tiki-taka speelt en elke wedstrijd met 5-0 wint.. Xavi heeft tijd nodig, materiaal nodig en is nog maar de vraag of hij deze opdracht aankan. Maar goed destijds ‘dwongen’ bijna de fans van Real Madrid om de komst van Zinedine Zidane nadat Benitez werd ontslagen, eigenlijk wou Perez hem niet direct, maar zo zie je dat het goed uitpakte. Nu doen de fans van Barcelona dit ook met de komst van Xavi, zij willen dolgraag Xavi als coach.. nou geef ze maar.

De manier hoe Xavi het aanpakt stelt me toch optimistisch. Hij stapte niet meteen in de club, maar wachtte totdat zijn voorgangers het eerst nog mochten verkloten, waardoor hij het niet slechter kan doen. Dat is al een verschil met Pirlo. Een vergelijking die door veel leden hier wordt gedaan. Pirlo stapte namelijk in op een moment dat Juve nog kampioen was geworden, maar de prestaties al enorm achteruit gingen. Die fase heeft Barca al achter de rug. Nu kan het alleen nog maar beter gaan, al eindigen we in de subtop. Ook hoop ik dat Xavi zijn spelers beter weet te maken en duidelijke instructies geeft. Dat is namelijk iets wat ik Koeman enorm verwijt. Volgens mij gaf hij zijn spelers nooit duidelijke instructies. Zeker met zijn 5-3-2. Hoe komt het dat Busquets, Frenkie, Ter Stegen,… allemaal als natte kranten zitten te spelen? Dat moet toch gewoon op het conto van Koeman zijn te schrijven.

28 oktober 2021 om 07:23

Ah schei toch uit, sinds Valverde klagen jullie over elke coach en ligt het altijd aan de coach ipv beleid, spelers etc. Accepteer gewoon lekker hoe de situatie momenteel is. Ik weet precies hoe dit te werk zal gaan, als Xavi komt zal je in de eerste wedstrijden per direct al overdreven optimistische reacties lezen zoals ‘ ja je ziet de hand van Xavi wow ‘ en als jouw troost daar ligt dat Xavi het niet slechter kan doen dan Koeman, tja dan kan het vies tegen vallen denk ik.. allemaal leuk dat jullie denken dat Barcelona tiki taka zal voetballen, maar wat gaat hij met zijn verdedigers doen? Koeman staat bekend als een coach dat werkt aan zijn verdediging en zelf hij kon die niet aan de praat krijgen. Ik verwacht dat Barcelona nu nog meer goals gaat slikken.

28 oktober 2021 om 08:05



@cmg, jij denkt precies net zoals Koeman. En daarom dat je ook niks van Barca snapt. Kan het er ook niet aan liggen dat Barca uberhaupt niet een club is die met vijf man achterin speelt? Al die spelers krijgen van jong af aan mee dat er 4-3-3 gespeeld moet worden. Dat hebben we allemaal aan Johan Cruyff te danken. Zijn filosofie heeft de club enorme successen gebracht. Wat doet die flapdrol van een Koeman vervolgens? Hij focust zich puur op de verdediging waardoor de aanval en het middenveld totaal buitenspel wordt gezet. We hebben tegen Bayern en Benfica gezien hoe succesvol die verdedigende aanpak wel is gebleken. Tegen Bayern 0 kansen!!!!!!! Tegen Benfica hebben die geweldige ingrepen ook niet geholpen, en zelfs tegen Kiev was Barca aanvallend kansloos omdat die idioot nog altijd behouden wilde blijven spelen. Maar het ligt zeker niet aan de trainer. Daarnaast kunnen we we zeiken op het beleid, maar de beleidsmensen die hiervoor verantwoordelijk waren zijn weg. En Koeman was het laatste overblijfsel van dat incompetent bestuur. Dus ja, naar mijn mening is aanval de beste verdediging. Misschien dat jij graag naar countervoetbal kijkt, maar ik absoluut niet. Zeker niet met een hogesnelheidstrein als Luuk de Jong.

28 oktober 2021 om 08:25

Haha ik snap niks van Barcelona net als Koeman? Maar gelukkig jij wel hé. Nou Setien was een coach dat de Cruijff filosofie toepaste, herinner jij nog zijn woorden bij zijn aanstelling? Ik wel. Meneer wou de Cruijff-DNA terug brengen naar Barcelona, aardig gelukt hé? NOT. Jullie laatste coach dat een beetje succesvol was de afgelopen 3-4 jaar was Ernesto Valverde. Maar hey, hij hanteerde niet jullie Tiki taka onzin. Omdat die tijdperk voorbij is en Barcelona verder moet. Maar jullie blijven haperen in 2010. Moeten jullie lekker doen, ik geniet hiervan.

28 oktober 2021 om 08:38



Hahaha weet je wat de tactiek van Valverde was? Alle ballen op Messi. Bij hem begon die hele Messidependencia. Hij bouwde het team zodanig op dat alles op Messi werd afgestemd. Deze hele opvatting heeft ervoor gezorgd dat Barca er in de CL schandalig uitvloog omdat Messi toevallig die dag een Offday had. De periode van Setien was al vanaf dag 1 gedoemd om te mislukken. Het team verkeerde in slechte vorm (zie Corona) en er waren allemaal akkefietjes tussen de selectie en het bestuur. Denk maar aan Arturo Vidal die een procedure tegen de club aanspande. Ook was de selectie totaal verouderd. Rakitic, Vidal, Suarez konden het niveau niet meer bijbenen, maar deze heren vonden kennelijk van niet waardoor ze Setien (en diens entourage) begonnen tegen te werken. Ook wil ik je er wel aan herrineren dat Barca alsnog onder Setien top 4 haalde en in de CL Napoli helemaal wegspeelde. Zelfs die wedstrijd tegen Bayern ging nog redelijk gelijk op, totdat de Duitsers uiteindelijk vanwege hun fysieke superioriteit wisten door te breken (zie wederom verouderde selectie). Wanneer heeft Koeman nog iemand weten weg te spelen? We verliezen nu zelfs van Benfica en Rayo Vallecano.

28 oktober 2021 om 08:42

Ajax/barca. En met elke spelers wil jij dat spel dan spelen? Denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen mocht de nieuwe trainer je wensen vervullen. Want met een 4-3-3 zou je tegen Bayern denk je wel kansen hebben gehad? Denk eerlijk gezegd dat de uitslag dan nog een stuk hoger was uitgevallen in jullie nadeel.

28 oktober 2021 om 09:11

Ik denk dat het team dan met meer vertrouwen had gespeeld. Eerlijk. Wat voor signaal geef je af als je als Barcazijnde met vijf man achterin gaat spelen? Dan zeg je in feite gewoon, please verneder ons aub niet. Nu zou ik het van Bayern nog kunnen begrijpen vanwege die vernederende 2-8, maar niet van Real Madrid. Persoonlijk was Koeman al vorige weeg ontslagen. Met zo'n opstelling thuis tegen Real optreden is naar mijn mening veel vernederender dan die 2-8 tegen Bayern, waar Barca bij vlage nog redelijk goed speelde.

28 oktober 2021 om 10:52

Ik snap je wat betreft de spelopvatting en opstellingen Ajax/barca2014. Daar ben ik het ook wel mee eens.

Maar denk jij oprecht dat de situatie ''wel meevalt''? Dat is een beetje mijn vrije vertaling van wat ik uit jouw posts opmaak. Koeman functioneerde niet meer, helemaal mee eens. Maar denk je dat Barcelona er nog zo voorstaat dat bijvoorbeeld een Xavi zomaar alles kan veranderen? Ik betwijfel het ten zeerste.

De club is gewoon als een gewond dier. En dat ziet men te weinig in heb ik het idee. Buiten het hele Koeman gebeuren gaat er van alles mis. Maar dat wordt nauwelijks benoemd. Laporta kan voor velen niks fout doen lijkt het, maar van buitenaf gezien brengt hij 0.0 rust in de club. Hij zorgt juist voor extra onrust en nog meer druk. Hij behandelt mensen slecht. De financiële situatie is nog steeds een doemscenario. Hij haalt op een lege portemonnee toch weer allerlei spelers, waar je nu weer last van gaat krijgen op de relatief korte termijn.

Dan heb je nog de complete onbalans in de selectie, die vele Barca fans in mijn optiek niet zien of niet willen zien. Je hebt grote namen die nog gezien worden als zijnde alsof ze in hun prime zijn (pique, Busquets, Jordi Alba) terwijl ze dat niet zijn. Er wordt gehoopt op blessuregevoelige spelers die als ze fit zijn ook nooit constant hebben gepresteerd voor langere tijd (dembele en in mindere mate Coutinho). Je vestigt hoop op een 34 jarige Aguero die in zijn beste jaren al minimaal elk seizoen een kwart seizoen geblesseerd was. Je hebt een keeper die al 3 jaar niet meer zijn eigen topniveau heeft aangetikt. Dan heb je nog Frenkie en Depay. Frenkie is een erg goede speler, maar gaat nooit de speler worden die alle Barca fans willen dat hij wordt: bepalende leider die ook goals en assists gaat geven. En Depay denkt dat hij een bepalende speler is, maar is dat niet voor het niveau dat Barca zou willen.

Wat blijft er dan over? Een hele goede lichting jeugdspelers, wat hoop geeft voor de toekomst. Pedri, Gavi, Araujo, Fati. Dat soort jongens. Maar zij gaan Barca niet al de komende 3 jaar dragen op constante basis. Je mist die laag spelers die 28-30 zijn en op de toppen van hun kunnen zitten. En die laag ga je nu ook lastig krijgen, vanwege de financiële malaise.

Mijn punt is dus vooral: een nieuwe coach gaat geen wonderen verrichten. En dat is denk ik ook de essentie van CMG-'s punt. Jullie hebben de laatste jaren coach na coach versleten, ieder met zijn eigen problemen (die zeker aanwezig waren en terecht benoemd werden). Maar dat blijft telkens een pleister op de wonden. Hoe de club geleid wordt van bovenaf, dat is het echte probleem. En ik vraag mij dus af in hoeverre Laporta dat echt gaat verbeteren. Hij doet het beter dan Bartomeu, wat niet moeilijk is, maar ik merk toch wel enigzins een blinde vlek voor wat Laporta eigenlijk ook allemal een stuk minder goed doet...

28 oktober 2021 om 07:51

Tuurlijk kan het nog slechter. Als ze deze lijn doorzetten eindigen ze in het rechter rijtje.

Ik zie een trainer als Xavi dit nee een twee drie oplossen. Zeker met dit spelers materiaal dat rondloopt als een stel oude oma’s

Xavi doet het goed, maar Barca is Barca niet meer. Er is geen geld en er moet gekeken worden naar transfervrije spelers. Je moet haast wel gek zijn om nu naar Barca te gaan, 1 grote puinhoop.

28 oktober 2021 om 07:24

Na Frank de Boer waa het Nederlands elftal ook een puinhoop. Inmiddels ziet het er al wat rooskleuriger uit en blijken sommige spelers best wel goed.

28 oktober 2021 om 09:16

Je zag bij het NL elftal ook duidelijk dat F de Boer foute keuzes maakte.koeman doet ook niet alles goed, maar kent ook veel blessures,barcelona moet persee 4-3-3 spelen en de voorzitter is al tegen je sinds dag 1 dat die voorzitter is. Barcelona moet beter kunnen met dit spelers materiaal, mits iedereen fit is. Maar een absolute top selectie om mee te doen voor het kampioenschap e.d ontbreekt.

28 oktober 2021 om 07:30

Xavi ademt wat dat betreft Barca, dus zal hij inderdaad een van de weinigen zijn die gek genoeg is om het te doen. Ik denk dat het ook wel een juiste keuze is en denk ook dat er echt een goede Barca trainer in 'm schuilt die La Masia (waar ze het nu toch van moeten hebben) en het eerste weer dichter bij elkaar kan brengen door het spelsysteem. Over krediet ga ik niet beginnen, want Koeman is ook een grootheid.

All sad moet gewoon een miljoen of 30 vragen. Kijken of ze m dan nog willen.

28 oktober 2021 om 07:47

Staat letterlijk in de tekst dat er niet zo’n clausule of afspraak is.

Xavi gaat het gewoon goed doen. Iedereen hier op voetbalzone is een expert met Xavi stapt te vroeg of nog geen ervaring of spelers zijn te matig. Koeman is gewoon een slechter trainer .

28 oktober 2021 om 07:39

Op basis van wat? Ik snap deze aanstelling echt niet, behalve dat ie waarschijnlijk niet veel hoeft te verdienen en een clubicoon is. De huidige situatie vraagt echter om een heel ander type trainer.

28 oktober 2021 om 08:21

Wat voor type moet dat dan zijn?

28 oktober 2021 om 08:31

Xavi gaat weer terug naar de basis. Niemand verwacht nu resultaten. Xavi is altijd al coach geweest. Xavi ziet in een opslag of het team goed staat. Veldbezetting was de zwakte van Koeman als coach.

28 oktober 2021 om 08:43

Ik heb het idee dat er ook geen chemie was tussen Koeman en het elftal. Zoals op het eind van vorig seizoen bij Advocaat. Hopelijk zorgt een nieuwe trainer voor meer samenhang. En ik verwacht niet dat Barcelona meedoet om de titel. Maar ik verwacht ook niet dat ze alle wedstrijden verliezen met slecht voetbal.

28 oktober 2021 om 09:07

Ik verwachtte ook geen resultaten onder Koeman. Ik bedoel, hij moet het doen met een stel opa's en een half geblesseerd elftal.

28 oktober 2021 om 10:13

Toch was er veel respect voor Koeman. Messi had hem ook hoog zitten. Anders was hij ook eerder weggeweest.

28 oktober 2021 om 11:10

Koeman was eerst de "redder" in Barcelona, nu zal Xavi zo gezien worden, ook hij zal in het begin de tijd krijgen en blijkt het na een tijd toch moeilijk te zijn om een middelmatige selectie top te laten presteren word ook deze icoon van het o zo gerespecteerde Barça geslachtofferd.

28 oktober 2021 om 07:42

Hoe kan koeman een slechter trainer zijn als xavi nog niks op het hoogste niveau heeft gecoached🤣

Nou Koeman zorgde voor geen effect want 70% balbezit en 3 schoten op doel en elke keer de zelfde wissels inbrengen er zijn genoeg jonkies zijn gretig om te spelen om zich te bewijzen zoals puiq daar slaapt ie echt mee.

28 oktober 2021 om 07:39

Ah jonkies als Gavi en Nico hebben dan wel weer hun kansen gehad en gegrepen en die doen het geweldig. Ligt het dan aan Puig of Koeman?

28 oktober 2021 om 10:01

CMG-, Amen. Pedri werd volgens mij ook vrij snel gebracht. Dus die kun je ook aan dat lijstje toevoegen.

28 oktober 2021 om 10:15

En niet alleen Pedri, maar ook Mingueza, Aurojo, zelf een Demir kreeg hier en daar kansen. Koeman heeft echt de jeugd de kansen gegeven en sommige hebben die ook gegrepen

28 oktober 2021 om 16:45

Jeugd was genoodzaakt door het gebrek aan materiaal. De ene keer hoor je Koeman heeft geen spelers, daarna lees je hier dat hij jeugd kans geeft. Nee Koeman was genoodzaakt om jeugd te gebruiken. Het narratief wordt telkens aangepast om Koeman wat onnodige krediet te gunnen.

Blijft toch een schitterende bedrijfstak die voetballerij: met minieme ervaring kan je de mooiste banen uitkiezen op basis van je verleden.

28 oktober 2021 om 07:42

aanstelling van Bartomeu , die man is een zelfdestructief fantast die blijft beweren dat zijn miljoenneaankopen zichzelf terugverdienen , blij dat na Bartomeu nu ook Koeman vertrekt , hopen vertrekken al die aankopen die zij gemaakt hebben ook al zal dat een zeer grote uitdaging worden want die overbetaalde en onderpresterende spelers willen Barca niet verlaten zonder slag en stoot

28 oktober 2021 om 08:18

En als je wordt ontslagen omdat je niet presteert krijg je een zak geld mee.

Kijk de club verkeerd in financiele problemen en het gebrek aan balans en kwalitiet qua spelersmateriaal is gevolg van slecht beleid. Wij verwachten niet van Koeman dat hij wonderen ging verrichten maar gewoon het gebrek aan een deftig opstelling, goede wissels en herkenbaar spel en een goed strijdplan is het minste dat je kun verwachten. Waarom koos hij erniet voor om als Luis Enrique countervoetbal te spelen , de fans zouden het hem vergeven indien hij tenminste de resultaten binnen bracht ,mij hij deed maar wat en dat is de reden waarom hij ontslagen is. We verwachten niet dat Barca gaat concurreren met de topteams die jarenlang aan het opbouwen zijn terwijl Barca een zelfdestructief beleid voerde onder Bartomeu maar gewoon inzet en intentie om te winnen is het toch het minste dat we kunnen verwachten.

Als Xavi de volgende trainer wordt verschijnen er opeens potjes met geld om goede spelers te halen. Koeman zal best zijn aandeel hebben gehad in dit zwak Barca. Maar het zijn toch echt de spelers die de ballen over en naast schieten

Eigenlijk ben ik best benieuwd wat Barcelona nou verwacht. Ze hebben niet echt geld en een jong team dat nog lang niet klaar is om de top 2 te halen. Iets beter voetballen dan onder Koeman zou moeten lukken maar dat is het ook wel. Dan is de vraag nog of Xavi dat kan bereiken, hij is een coach zonder ervaring in Europa en moet eigenlijk alles nog maar laten zien. De kans dat dit ook gaat mislukken is zoveel groter dat al die talenten de wereldtop halen en dat Xavi de nieuwe Guardiola is.

28 oktober 2021 om 08:45

Je zegt het zelf: iets beter voetballen dan onder Koeman moet lukken. Maar dat gebeurt nu niet. En niemand vraagt om een top 2 of 3. Maar zo verliezen?

28 oktober 2021 om 08:49

Begin vorig seizoen wou Koeman ook leuk voetballen. Qua punten liep dat totaal niet en nu is die wat realistischer gaan spelen. Mag Xavi wel lekker aanvallen en falen? Ben het er mee eens dat het spel van Koeman dit seizoen nergens op leek maar denk niet dat Xavi het veel beter gaat doen.

28 oktober 2021 om 08:53

Je zag toch zelf ook dat er geen chemie meer was tussen Koeman en het elftal? Waarom heeft hij Luuk gehaald? En Depay? Ik weet dat er geen geld was, maar deze spelers? Luuk zat zelf bij Sevilla op de bank en Koeman liet hem in de basis starten.

28 oktober 2021 om 08:57

Dat Koeman weg moet is het logisch maar mijn vraag was meer waarom Xavi het beter gaat doen. Dit komt op mij in ieder geval over als verandering en niet perse verbetering. Barcelona steekt geld in het wegsturen van een trainer en wordt dat waarschijnlijk niet echt beter van.

28 oktober 2021 om 09:04

Ah. Kee. Ik weet niet of Xavi het beter gaat doen. Ik ben ook niet geheel objectief omdat ik van tevoren al niet blij was met Koeman. Ik vond zijn manier van trainen niet bij Barcelona passen. Maar ik hoop wel dat Xavi het plezier bij de spelers terug gaat brengen. Want dat is er nu niet.

Xavi kan het samenspel misschien verbeteren. Maar hij zal nog steeds een inefficiente voorhoede hebben.
Barcelona staat op een gemiddelde van 1,5 doelpunt per wedstrijd.
het gemiddelde van afgelopen jaren was 2,5 over een HEEL seizoen.

De voorhoede van Barcelona bestaat alleen maar uit voetballers met moeilijke oplossingen en beslissingen.
Dest die niet kan passeren maar constant probeert te passeren. Depay die alleen met zichzelf bezig is en keer op keer vastloopt. Coutinho die al jaren niet presteert.
Ze hebben letterlijk niets voorin. Frenkie de Jong voegt ook niets toe aan het aanvalsspel.
Dat gaat Xavi niet veranderen. te weinig kwaliteit voorin om het af te maken.
Koeman heeft er natuurlijk een zooitje van gemaakt. Maar laten we wel wezen.
Veel wedstrijden die verloren werden hadden gewonnen moeten worden als ze het voorin zouden afmaken.
Uiteindelijk is hij wel verantwoordelijk voor het halen van Depay en de Jong die nergens efficient waren op dat niveau.

teams met kwaliteit kunnen als een krant spelen en toch op kwaliteit winnen door spelers voorin.
Bij Barcelona maakt het niet uit of ze als een krant of goed spelen. Voorin blijft het niet efficient en worden de wedstrijden niet voor je gewonnen.

Tsjah als relatief jonge trainer moet je hier natuurlijk niet instappen, want er is wel een godswonder nodig om met deze middelen een goed resultaat te halen. Tenzij je als trainer in een positie zit dat er al niks meer te verliezen valt, zou ik niet voor Barça gaan.

Kom er maar in Frank en Mark

Depay baalt nu ook als een stekker. Die ziet de bui wel aankomen. Die gaat onder een nieuwe trainer echt niet meer altijd basis of überhaupt spelen. Xavi gaat Messi terug halen in de winterstop 🙃

Met dit team in dit wespennest gaat geen enkele trainer het redden, ze mogen blij zijn als ze top eindigen dit jaar.

Dat zal dan eindigen in weer een wereldvoetballer die uiteindelijk het toch niet waargemaakt heeft. Barcelona is een verloren club de komende tijd en zal niet snel beter presteren met dit materiaal.

Dat Xavi überhaupt op dit moment overweegt trainer te willen worden bij Barca, dan overschat ie zichzelf behoorlijk. Hij heeft alleen trainerservaring in de zandbak. Barca heeft ervaring nodig, iemand van het kaliber Conte, Ancelotti, Van Gaal, etc. Die kunnen ze alleen niet betalen dus gaan ze wederom de reputatie van een held kapotmaken…

Als United fan zou ik hem dit sterk afraden. Krijg je dezelfde situatie als met Ole, een legende die z’n status op het spel zet, en de kans dat hij het vergalt bij Barca is nog groter dan bij United.

28 oktober 2021 om 08:52

Zo slecht doet Ole het toch niet? Hij is niet de toptrainer die je nodig hebt om kampioen te worden maar het is toch wel altijd een zesje. Denk dat ze bij Barcelona daarvoor tekenen.

28 oktober 2021 om 16:11

Konden ze Koeman net zo goed houden en 12 miljoen besparen.:

28 oktober 2021 om 09:32

@jjunited

Een vergelijking die nog kant nog wal slaat. Ole is tactisch uiteraard niet van hetzelfde niveau als Xavi

28 oktober 2021 om 09:56

Op basis van wat?

28 oktober 2021 om 10:14

@dabor

Op basis van ervaring/positie op het veld/verleden... Ik heb al wat wedstrijden van United gezien en ik weet nog steeds niet wat hun bedoeling is op het veld.

Ole was trouwens een supersub , killer in de 16 die wist waar hij moest staan. Xavi daareen tegen liet een ploeg voetballen en wist perfect hoe hij het tempo en spel kon bepalen.

Toch niet zo moeilijk toch?

28 oktober 2021 om 10:16

Ole heeft volgens mij niet zoveel titels gewonnen als speler waarin hij de dirigent was als Xavi.

28 oktober 2021 om 11:21

Ja maar dat zegt toch nog niks? Ik ga er ook van uit dat Xavi het spelletje goed ziet en snapt vanwege hoe die als speler was, maar dat zegt nog niet dat hij dat ook over kan brengen op een elftal. Pirlo en Seedorf waren ook dirigenten op het veld en die zijn ook niet zo goed begonnen als trainer, dat is een beetje mijn punt. Dat ole geen geweldenaar is ben ik met jullie eens overigens.

28 oktober 2021 om 11:24

Daarom was Pirlo ook zo’n geweldige coach bij Juve..

28 oktober 2021 om 12:22

@dabor

Nee dat klopt, maar Pirlo is dan ook geen adept van Guardiola en Cruyff :-)

Ik zou het niet doen als Xavi zijnde. Er is amper iets mogelijk qua aankopen. Bepalende (aanvallende) spelers zijn geblesseerd of telkens geblesseerd en de grote ster (messi) is natuurlijk al weg.

Natuurlijk. Xavi zou hoogstwaarschijnlijk gewoon altijd 4-3-3 blijven spelen en waarschijnlijk een speler als Puig meer speeltijd geven t.o.v. een Koeman. Maar ook Xavi heeft te maken met geblesseerde spelers als Fati, Dembele, Frenkie, Pedri en dergelijke.

Daarnaast weet ik ook niet of het een goed punt is om trainer te worden van jongens waar je al zo lang mee gespeeld hebt en zo veel mee gewonnen/ervaren hebt (lees: Piqué, Busquets, Alba en Sergi Roberto).

Wellicht dat dat ook nog niet helpt.

Ik zou het als Xavi zijnde pas over een paar jaar proberen. Laat nu maar iemand komen die er daadwerkelijk een team van maakt die voor elkaar knokt.

Bij Rayo Vallecano zag je mensen gewoon collectief druk zetten, iedereen liep. Diepte zat in het spel. Dat miste ik allemaal bij FCB. En je kan mij niet vertellen dat men het niet kan, maar het lijkt er vooral op dat men het niet wil.
Coutinho draaide alleen maar open in de man en raakte zeker 5 keer zo de bal kwijt.

28 oktober 2021 om 09:31

@glennn

Je moet zien dat je de huidige talenten beter maakt. Ik geloof dat Xavi dat echt gaat kunnen, net zoals een Guardiola een wereldspeler van Busquets en Pedro heeft gemaakt.

28 oktober 2021 om 10:56

Met als verschil dat Guardiola wel spelers in zijn team had die reeds dragende krachten waren. Die aansturing konden geven op het veld. Dat mist nu compleet. De dragende krachten zijn spelers die aan het eind van hun carrière zitten en zelf aan het aftakelen zijn.

Je kunt talenten verbeteren, maar je hebt ook spelers nodig die hen daarin kunnen helpen. En dat mis je gewoon volledig. Een elftal met 11 talenten gaat je niks brengen. Ook gaan ze zich dan niet zo goed ontwikkelen als dat je wil.

Zelfs al is Xavi de nieuwe Guardiola, wat een hele kleine kans is, dan nog gaat het voor hem 100x moeilijker zijn om wat te maken van Barcelona.

28 oktober 2021 om 11:34

Eens. Denk dat Xavi spelers wel beter kan maken, maar deze spelers hebben geen spelers om zich daadwerkelijk aan op te trekken. Denk hierbij aan de Xavi's en Iniesta's van destijds.

28 oktober 2021 om 12:19



@jackieboy10

Een Gerard Piquã©, Busquets , Alba of Kun Aguã«ro kunnen hen toch begeleiden? Ik verwacht trouwens een betere versie van Busquets nu... Als je ziet hoe die bij Spanje voetbalt en onder Koeman, wereld van verschil. Hij kan het nog steeds.

Edit : Laten we vooral komaf maken met de vergelijking met Guardiola, ook al is die onvermijdelijk. Xavi is Xavi, Guardiola is Guardiola. Ik verwacht zeker niet dat Xavi meteen de prijzen gaat binnenrijgen

Wat ik niet snap is dat je een club in verval opnieuw moet opbouwen. Ook omdat er geen geld is moet je dus ‘goedkoop’ een heel team opbouwen. Waarom kies je dan voor een trainer die nog amper ervaring heeft en ga je niet voor een trainer die zich al bewezen heeft om een team op te bouwen. Ik zou juist als ik Xavi was nu nee zeggen en pas weer komen als het wat beter gaat. Als hij nu mislukt bij Barca heb je meteen zo’n smet op je carrière zie bv een van Bommel hoe dat ging bij PSV.

Ik vraag mij af hoe ze dit allemaal gaan betalen. Zou Xavi zijn contract ook moeten afkopen? Hij ligt tenslotte vast tot 2023.

Alsof een andere trainer het veel beter zou doen

Als hij dit gaat doen, wordt hij de nieuwe Pirlo.... Met onvoldoende kwaliteit zal hij Barca echt niet veel beter laten spelen. Hij kan beter wachten op een beter moment met meer perspectief, voordat hij zijn trainerscarrière te grabbel gooit.

Dit gaat echt finaal mis, je zet nu een absolute club icoon neer die het ook niet gaat redden. Wat gaat er dan gebeuren? Gaan ze met z'n alle ook Xavi opwachten wanneer hij wegrijd in z'n bolide?
Ik denk dat Xavi ook Dani Alves wel op z'n woord neemt en hem terughaalt bij Barca, is het niet voor z'n kwaliteit dan wel voor zijn ervaring.

Hopen dat hij wat oude Barca spel kan terughalen en wat tikki takka voetbal kan laten zien? Niet dat ze daar de kwaliteiten voor hebben maar wie weet.

@cmg

Jij bent de eerste die ik aanspreek wanneer het beter zal gaan ;-). Je moet maar eens even op Youtube wat compliaties van Al Sadd kijken. Die spelen beter voetbal dan het huidige Barça, ook al is het niveau van de Qatarese Superleague crap. Xavi weet gewoon zijn verhaal beter over te brengen en is een coach met lef en durf.

Je zal zien dat het beter zal draaien.

De aanstelling van Xavi is volkomen logisch. Het is natuurlijk een trainer die al kan terugkijken op een glansrijke trainersloopbaan. Hij komt te werken met een topfitte selectie die in bloedvorm verkeerd en bovendien ligt er een grote zak geld klaar om in Januari de selectie flink te versterken.

Nu serieus Xavi waar begin je aan. Wees verstandig en trap hier niet in. Deze selectie gaat niet opeens beter presteren met Xavi en geld is er ook niet ineens.

Als ze al weken in gesprek zijn zal het al wel rond zijn en hebben ze gewacht met Koeman te ontslaan tot het rond was.

Barcelona Fans. Sergi is aangesteld als interim trainer is er al iets bekend over de toekomst van Schreuder en Larsson?

Maestro xavi een woord je gaat het moeilijk krijgen . Hopelijk word jij het niet zodst je niet binnen kortste tijd ontslagen word

Zou voor die Xavi nog een afkoopsom betaald moeten worden? Dan ben ik heel benieuwd waar Barca het van gaat betalen. Immers, Koeman en zijn staf moeten nog centjes meekrijgen voor hun ontslag. Er blijft niets over. Of gaan ze het in Barcelona onttrekken uit de lening die voor de renovatie van het stadion bedoeld is? Wat een kolder daar in Catalonië.

Herkenbaar voetballen… wat een grap! Met in elke linie minimaal 2 spelers van wereldklasse kun je weer het herkenbare tiki taka voetbal spelen. Met deze selectie speel je voor plek 4 tm 10.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren