Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord schrijft dieprode cijfers in ‘zeer uitzonderlijk jaar’

Laatste update:

Feyenoord heeft over het boekjaar 2020/21 een nettoverlies van zeventien miljoen euro geleden, zo blijkt uit het jaarverslag dat de Rotterdammers dinsdag publiceren. Het resultaat is volgens de club veroorzaakt door een operationeel verlies van vier miljoen euro en een transferresultaat van dertien miljoen euro negatief. Door het verlies is het eigen vermogen van Feyenoord geslonken naar circa anderhalf miljoen euro.

"Dit zijn geen cijfers die je graag presenteert, maar ze zijn de onvermijdelijke weerslag van een zwaar jaar onder zeer uitzonderlijke omstandigheden", aldus financieel directeur Pieter Smorenburg van Feyenoord. "Nogmaals willen we iedereen en alles danken voor de steun die we bij Feyenoord hebben mogen ervaren gedurende dit in vele opzichten uitdagende seizoen."

De invloed van de coronacrisis, waardoor De Kuip bijna het hele seizoen leeg bleef, is beperkt gebleven tot 'slechts' twee miljoen euro verlies. "Dankzij steun van de rijksoverheid, kostenbesparingen (inclusief een loonoffer van al het personeel) en het afzien van restitutie door supporters en zakelijke relaties kon het ongekende omzetverlies door de coronacrisis van 26 miljoen euro grotendeels worden gecompenseerd", schrijft Feyenoord. "Alle drie de posten leverden individueel circa acht miljoen op, zodat het uiteindelijke coronaverlies twee miljoen bedraagt."

Het grote nettoverlies is dus vooral te wijten aan het negatieve transferresultaat. Feyenoord haalde relatief weinig op met de transfers van Crysencio Summerville naar Leeds United en Jordy Wehrmann naar FC Luzern en aanvullende transfersommen van Jeremiah St. Juste (die in 2019 werd verkocht aan 1. FSV Mainz). Daar tegenover stond een groot bedrag aan afschrijvingen op spelers, waardoor er uiteindelijk een negatief transferresultaat van dertien miljoen euro ontstond.

Feyenoord zegt te beseffen 'dat met name op dit terrein de komende jaren progressie dient te worden geboekt'. De transfers van Steven Berghuis (naar Ajax), Wouter Burger (naar FC Basel) en Ridgeciano Haps (naar Venezia) werden overigens na 1 juli afgesloten en zitten daarom in het volgende boekjaar. Feyenoord meldt dat ook met die drie transfers meegerekend het transferresultaat op 31 augustus 2021 negatief is.

De Raad van Commissarissen van Feyenoord stelt vast dat de achterblijvende transferresultaten aandacht verdienen. De RvC is in dat kader blij met de vaststelling dat de Rotterdammers erin geslaagd zijn om de contracten van sleutelspelers als Tyrell Malacia, Justin Bijlow, Lutsharel Geertruida, Luis Sinisterra en eerder Orkun Kökçü te verlengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 oktober 2021 om 14:27

Dit valt helemaal niet mee. Dit is voor Feyenoord echt verschrikkelijk.

26 oktober 2021 om 14:35

toch heeft Feyenoord wel een paar spelers op het veld die geld op gaan leveren.

26 oktober 2021 om 14:37

Kyle, de transfervrije overgangen na afloop contract zijn echter heel populair tegenwoordig....

26 oktober 2021 om 14:38

Naja tis vooral omdat dit te verwachten was en wel meevalt..

26 oktober 2021 om 14:55



@feyenoordaddict....waar slaat deze reactie op? Ik reageer gewoon normaal.

26 oktober 2021 om 14:58

@sinisenesi....( leuke naam trouwens ) Als je al geen geld hebt is dit toch verschrikkelijk? Op deze manier kom je er nooit uit. Het is nu zaak om de spelers die veel op gaan brengen nu wel op tijd te verkopen en weer wat goedkope. groeibriljantjes terug te halen. Dus niet dezelfde fout maken als bij Jorgensen. Pak geld pakken en door.

26 oktober 2021 om 15:00

Feyenoordaddict. Wellicht een idee om een feyenoordforum op te zoeken? Dan heb je daar geen last van.

26 oktober 2021 om 15:04

17 miljoen is op een begroting als die van Feyenoord natuurlijk wel veel, maar zoals een aantal al zeggen was dit best te verwachten. Had het persoonlijk nog erger verwacht, oa door het dramatische filmpje met de directeur vorig jaar.

26 oktober 2021 om 15:23

Maar waar hij last van heeft, is mij ook een raadsel. Hij is boos, maar waarom? Erover praten kan blijkbaar niet...

26 oktober 2021 om 15:31

Het is schijnbaar "not done" tegenwoordig om als lid te reageren op artikelen die niet bij je avatar passen.
Vooral als je reactie een beetje kritisch is krijg je dit soort tegen reacties.

26 oktober 2021 om 15:34

@ Feyenoordaddict Jouw reactie is nog slechter dan het jaarresultaat van je club. Is er een club met een slechter boekjaar dan Feyenoord?

26 oktober 2021 om 15:40

@tinus45....alles wordt tegenwoordig met een negatieve saus overgoten. Ik zeg gewoon iets normaals en heb nooit iets tegen Feyenoord gehad. Snap die reactie van Feyenoordaddict dan ook totaal niet.

26 oktober 2021 om 15:58

Sorry jongens, zware nacht gehad.. Excuus voor de misplaatste opmerking, iedereen is natuurlijk vrij om zijn/haar mening te verkondigen

26 oktober 2021 om 16:02



Soccerfan: Dinsdagdippie denk ik. Niks van aantrekken.

Edit: zat ik er niet ver naast

26 oktober 2021 om 16:16

Zo kan je het ongeveer noemen, excuus

26 oktober 2021 om 16:20

@Tinus
Daarom is mijn avatar een kat die hard gaat op acid (al kan je dat niet zien). Dan mag ik overal op reageren!

26 oktober 2021 om 16:26

@aubaarsenal psv 25 miljoen toch?

26 oktober 2021 om 16:49

@TossIk dacht op ket, ketkat. & wat zonder avatar? K heb allerlei meningen, mag ik ze spuien ?!

26 oktober 2021 om 17:27

Het kan natuurlijk wel erger, zeker met het oog op inkomsten vanuit transfers komende zomers.

26 oktober 2021 om 14:55

Voor een club als Feyenoord valt dit echt niet mee. Stel dat er iets gebeurt zoals bij het Goffertstadion of nieuwe corona maatregelen dan hoef je maar met je ogen te knipperen en die 1.5 mil is weg en dan heb je helemaal geen EV meer.

26 oktober 2021 om 15:59

Dat van NEC is voor de gemeente en mag toch aannemen dat dit onder verzekering valt.

26 oktober 2021 om 17:45

De kosten van reparatie e.d. aan de Goffert zijn niet zozeer het probleem. De gevolg schade is enorm, NEC kan geen publiek meer ontvangen. Ze verkopen dus geen kaartjes meer, de catering verdient niets etcetera.

26 oktober 2021 om 16:30

Ja valt mee maar door supporters onregheid wedstrijden boetes helaas extra geld heeft gekost, wat ze zelf binnen de club, goed konden gebruiken . Dood zonde van het verspilde geld .

26 oktober 2021 om 16:30

Feit is dat Feyenoord nu echt zakelijker moet worden. Kijkend naar clausules in contracten, duur van contracten en ook huisvesting.

26 oktober 2021 om 17:20

Dit is zwaar klotenieuws. Je wil sportieve groei doormaken masr nu zal er voorlopig weer niet veel te investeren zijn

26 oktober 2021 om 18:47

Tja, ik kan zo 2 dingen opnoemen, die ze beter hadden moeten doen, maar ik denk dat ze dat ook wel weten. Weet iemand hoe dat zit met de JPL, ik bedoel gaat Jong Feyenoord nog daar aan mee doen of blijven ze weigeren?

Wauw 1,5 miljoen maar qua eigen vermogen?! Logisch dat ze niks konden halen op die Trauner na.

26 oktober 2021 om 14:30

Pedersen, Jahanbakhsh, Aursnes ook. En huur van Til, Nelson en Dessers, transfervrije keeper erbij. Valt best mee

26 oktober 2021 om 14:45

Hoe kan je dat nou zeggen als er nog 4 spelers, naast Trauner, afgelopen zondag basis stonden die nieuw zijn.

26 oktober 2021 om 14:51

Misschien iets beter moeten formuleren. Maar bedoel niks duurder dan 8 miljoen bijvoorbeeld. Alleen Til, Pedersen en Trauner zijn overtuigend. Aursnes, Dessers en Nelson hebben niet eens een basisplek. En Til keert niet meer terug volgend jaar. Als een club als Feyenoord is dat wel karig naar mijn mening. Had wel iets meer verwacht voor een grote club als Feyenoord.



26 oktober 2021 om 15:02

ModricMagic. Als je meer had verwacht, volg je geen voetbal. Het is al heeeeel land duidelijk dat Feyenoord weinig geld heeft.

26 oktober 2021 om 15:02

Wanneer haalt Feyenoord ooit spelers die duurder zijn dan acht miljoen? Dat is echt al jaren niet meer gebeurd... Is het überhaupt ooit gebeurd?

26 oktober 2021 om 15:05

@s.snape blijkbaar niet genoeg Feyenoord haha. Maar 1,5 miljoen eigen vermogen is wel erg weinig.

26 oktober 2021 om 15:20

Duurste transfers ooit voor Feyenoord, Senesi en lazovic, 7 miljoen

26 oktober 2021 om 16:45

@mm
Feyenoord had ooit zelfs een negatief eigen vermogen, ,maar daarvoor moeten we wat verder terug in de tijd. Wel helemaal met je eens dat 1,5 mln inderdaad wel zeeeeeeer mager is.

26 oktober 2021 om 17:41

Nou ik vind aursnes voor 450 k ook een erg goede aanwinst en voor dat geld dus ook overtuigend. Dat hij geen basisplek heeft betekend niet dat hij ver van de basis elf afzit

26 oktober 2021 om 17:44

Goede transfers toch met beperkte middelen !

26 oktober 2021 om 14:42

Buiten trauner niks konden halen? Heb jij onder een steen geleefd? Als je pedersen nog niet op was gevallen heb je toch wel wat gemist. Een koopje voor 1 miljoen. En dan zijn er zoals hier boven genoemd nog meer

26 oktober 2021 om 14:55

Een eigen vermogen van 1,5 mln zegt niet veel over de beschikbare geld. Als je het jaarverslag 2021 erbij pakt zie je dat ze op balansdatum 13,7 mln liquide middelen hadden. Daarentegen wel een zwaar negatief werkkapitaal dus begrijpelijk dat ze daarvan niet meer konden uitgeven.

26 oktober 2021 om 15:39

@compleetdenker de liquide middelen zeggen op de balansdatum (einde vorige - begin nieuwe seizoen) niet zo heel veel voor voetbal clubs. Op dat moment zijn immers net alle seizoenkaarten verkocht, maar daar moeten ze dus eigenlijk ook een heel seizoen mee doen (voor wat betreft dat stuk van de omzet).

26 oktober 2021 om 16:00

Je hebt gelijk hoor als de gelden voor seizoenskaarten op 30-6 al zijn ontvangen. Blijft wel zo dat het eigen vermogen niet veel zegt over de liquiditeitspositie.

26 oktober 2021 om 15:15

@modricmagic: Een beperkt eigen vermogen zegt natuurlijk wel iets over de solvabiliteit van een onderneming maar het zegt helemaal niets over de liquiditeit van de onderneming. Zo kan een bedrijf met een negatief Eigen Vermogen genoeg geld op de bank hebben en een bedrijf van een dijk van een Eigen Vermogen surseance aan moet vragen omdat er geen geld is. Neemt niet weg dat het erg gezond is om als bedrijf een stevig EV te hebben (met het oog op de toekomst en mogelijke financierders).

26 oktober 2021 om 15:49

@4ever4ajax
Klopt, het gaat er ook om voor welk bedrag spelers op de balans zijn gezet. Als ze dat bescheiden hebben gedaan kan het behoorlijk omhoog schieten na een goed seizoen

26 oktober 2021 om 16:21

De afschrijvingen zijn fors als ik dit bericht zo lees (heb de cijfers zelf niet gezien) en het operationeel verlies was enigszins beperkt. De afschrijvingen bepalen dan het grootste deel van het verlies. Dat is wel verlies maar geen 'cash out'. Dan lijkt dit allemaal financieel technisch nog mee te vallen. Wat voor de lange termijn wel belangrijk is, is dat je waarde op het veld zou willen hebben. Als je meer afschrijft dan dat het oplevert, kan je op de lange termijn niet volhouden. Tenzij je op alle andere facetten miljoenenwinsten haalt natuurlijk, maar dat is voor Nederlandse clubs heel lastig.

Was te verwachten, maar komt wel goed met Feyenoord. ZIjn op de goede weg met kapitaal op het veld van Sinesterra, Senesi, Malacia en Bijlow. Dat is al snel een miljoen of 50.

26 oktober 2021 om 14:27

probleem met feyenoord is ze verkopen altijd te laat dus denk niet dat je aan die 50 mil zal komen

26 oktober 2021 om 14:52

@mars, correctie: De voorgangers van Arnesen verkochten vaak te laat. Kijken hoe Arnesen dit gaat doen.

26 oktober 2021 om 14:59

Verschil met een aantal voorgangers is al dat hij contracten tijdig verlengt, waardoor ze meer waard blijven

26 oktober 2021 om 14:59

Ga er van uit dat ze niet weer diezelfde fout gaan maken.

26 oktober 2021 om 15:13

Probleem waren de korte contracten altijd idd. Er zijn zoveel spelers weggegaan met een 1-jarig contract en dan vang je maar de helft van wat je anders kan vragen. Heerenveen heeft zelfs meer transferinkomsten gehad de laatste jaren, dat moet natuurlijk. nooit kunnen.

Gelukkig is het beleid nu wel beter qua jonge spelers en contracten, een goede basis om de komende jaren meer geld binnen te halen.

26 oktober 2021 om 14:30

Erg optimistisch moet ik zeggen. per speler 12,5 miljoen zie ik totaal niet gebeuren. Niet verkeerd bedoeld maar spelers van feyenoord brengen nu enkel minder op dan die van ajax en psv. Mijn persoonlijke mening is als je voor deze 4 in totaal 30 a 35 miljoen kunt krijgen mag je al heel bij zijn.

26 oktober 2021 om 14:31

12.5 miljoen is zo gek niet hoor. Als dat al genoeg zou zijn voor Senesi had ik hem graag in Eindhoven gezien

26 oktober 2021 om 14:32

Klopt, misschien is 50 optimistisch. Helemaal omdat er 2 verdedigers en een keeper in dat rijtje staan waar over het algemeen ook minder voor betaald wordt. Maar denk dat je als Feyenoord zijnde toch wel 50 miljoen voor deze 4 spelers op moet kunnen halen.

26 oktober 2021 om 14:34

Je moet hopen dat die gekke nieuwe eigenaar van Newcastle denkt die sinesterra wil ik perse hebben. Dan vang je er al snel misschien nog 15 miljoen voor. Maar voor een blessure gevoelige keeper, een verdediger die het nu 1 jaar goed doet en senesi die in de grote wedstrijden er niet staat 12,5 per speler te vangen vind ik hoog in de boom.

26 oktober 2021 om 14:36

Wat een onzin zeg. Als Frenkie en de Ligt samen al 150 + kunnen opleveren kunnen deze spelers de 50 ook makkelijk aantikken. Senesi En Sinisterra zijn zuid amerikaanse spelers dus die kosten sws al een extra duit en daarnaast zijn Bijlow en Malacia beide erg jong en International in Nederland, als ze een goed WK spelen krijg je daar ook gewoon een prachtig bedrag voor.

26 oktober 2021 om 14:38

Ik denk dat ze voor Sinisterra wel een leuk bedrag gaan krijgen. Malacia weet ik niet. Hij is nog wisselvallig in zijn spel. Bijlow is goed, maar voor keepers worden meestal geen heel grote bedragen betaald, maar wie weet gaat dat bij hem wel gebeuren. Senesi gaat ook geld opleveren. Moet Feyenoord nog iets afstaan bij Senesi?

26 oktober 2021 om 14:39

En dan nog Pedersen en Kökcu. Ik denk dat er in de basis zelfs meer waarde in staat dan bij PSV, al komt dat omdat de meeste basisspelers bij PSV weinig restwaarde hebben. Op Gakpo, Madueke en Sangaré na.

26 oktober 2021 om 14:39

@FR-Berend, je kan de bedragen van Frenkie en De Ligt niet vergelijken: die speelden geweldig in de CL. Dat was de reden dat er zoveel voor ze werd betaald.

26 oktober 2021 om 14:43

@TVL11, Gakpo en Madueke gaan niet voor minder dan 30 weg. Dat gaat niemand van Feyenoord individueel opleveren.

26 oktober 2021 om 14:46

Dat is wel de bedoeling ja. En ik hoop ook dat dat gebeurt, alleen hadden we verwacht dat het bedrag bij bijvoorbeeld Dumfries ook wat hoger zou liggen. Garanties heb je niet. In ieder geval Madueke moet zich daarvoor een langere periode gaan bewijzen.

26 oktober 2021 om 14:49

@FR-Berend - Niet elke Zuid-Amerikaanse speler gaat voor een flink bedrag weg en jouw vergelijking met De Jong en De Ligt is nogal scheef. Verder gaan keepers doorgaans niet voor flinke bedragen weg, evenals rechtsbacks uit middelgrote competities met de prestaties die Feyenoord de laatste jaren (niet) levert. Overigens denk ik wel dat 50 miljoen euro te doen is hoor. Ik vind alleen jouw uitleg geen goede.

26 oktober 2021 om 14:50

Met Dumfries was toch een afspraak? Malen ging ook voor 30, Bergwijn ook. Madueke als Engelsman levert meestal sowieso meer op.

26 oktober 2021 om 14:53

@FR-Berend, Frenkie en De Ligt hadden een halve finale Cl gehaald en alle prijzen in Nederland gepakt. Dan stijgt je waarde. Kan je onmogelijk vergelijken. Laat Feyenoord maar eerst wat rondes verder komen in de Conference League om wat waarde te creëren. Ook al is de Conference League met alle respect ook niet een denderend podium.

26 oktober 2021 om 14:54

@messibazoer, Sinisterra is niks minder dan Gakpo en beter dan Madueke, dus die kan prima iets in de 20 miljoen op gaan leveren als hij dit doortrekt. Waarom Madueke na 3 goede wedstrijden 30 miljoen op gaat leveren is me een raadsel.

26 oktober 2021 om 15:01

Madueke en Gakpo in vorm zijn echt stukken beter dan Sinisterra met alle respect. Vind dat best een prima speler maar Gakpo en Madueke hebben veel meer gevoel.

26 oktober 2021 om 15:02

Haha het naar beneden praten van Feyenoord spelers met niet ter zake doende argumenten is weer in volle gang. Als Sinisterra zich zo blijft ontwikkelen gaat hij natuurlijk wel veel geld opleveren. Scoort aan de lopende band, Colombiaans international en nog erg jong.

26 oktober 2021 om 15:02

Omdat Madueke een Engelsman is wellicht? Dan ben je sowieso al meer waard op de markt als je 3x een bal kan hooghouden.

26 oktober 2021 om 15:04

@fr-berend. Spelers uit Colombia en Argentinie gaan echt niet voor een hogere prijs weg hoor. Zeker als je amper speelt voor Colombia en niet voor Argentinie terwijl je geen aanvaller bent. Die extra tax is echt iets van Brazilianen

26 oktober 2021 om 15:07

@laak, echt stukken beter. Dat mogen ze dan wel eens gaan uitdrukken in statistieken of door hun club op sleeptouw te nemen in de wedstrijden dat het er echt om gaat.

26 oktober 2021 om 15:09

@ducktaildo, vooralsnog is Madueje een hype op basis van 3 goede westrijden aan het begin van het seizoen.

26 oktober 2021 om 15:10



@modric

'frenkie en De Ligt hadden een halve finale Cl gehaald'

Niet alleen dat, zij domineerden ook nog eens in de CL..

De Ligt was een van de beste tegen o.a. Bayern Munchen en Juventus
FdJ speelde Modric zoek.

De beste speler van Feyenoord van afgelopen jaren, Berghuis was ook weinig belangstelling voor, ondanks zijn goedkope prijskaartje. Weet niet hoe concreet Wolfsburg was ,maar verder amper.

Beste op dit moment en meest beslissend is een huurling Till. Die gaat sws 0 opleveren.

26 oktober 2021 om 15:12

@FR010FRDAM, Absoluut niet mee eens. Naja gezien zijn potentie en nationaliteit is dat toch niet heel gek? Voor Engelse spelers worden doorgaans meer betaald. Door Engelse clubs dan. Wat heeft Sinisterra in jou ogen bewezen dat hij gelijk is aan Gakpo en beter dan Madueke?

26 oktober 2021 om 15:16

Overigens moet ik wel even terugkomen op Senesi. Die 15 miljoen zou moeten kunnen, maar dan denk ik wel dat het een vereiste is om zijn contract te verlengen. Na dit seizoen is hij 25 jaar, met een dan nog 1-jaar lopend contract en op het moment geen international.

26 oktober 2021 om 15:16

@fr010frdam, natuurlijk niet alleen vanwege dit seizoen. Vorig seizoen zat ie op 9 goals en 8 assist in nog net geen 1300 minuten speeltijd. Dat is natuurlijk een prachtig rendement voor een 18 jarige speler

26 oktober 2021 om 15:18

@messibazoer, voor de blessure was hij al enorm sterk en snel, afgelopen seizoen kwam hij terug van een zware blessure, maar sinds dit seizoen koppelt hij hard werken, snelheid, actie en doelgerichtheid ook aan rendement. Gakpo is gelijkwaardig, ook qua statistieken en leeftijd en Madueke heeft echt nog niks bewezen. Noem buiten die 3 wedstrijden aan het begin van het seizoen dan zaken waarvan ik onder de indruk moet zijn van Madueke dit seizoen?

26 oktober 2021 om 15:19

@primetime, dat is zeker een goed rendement, maar hij trekt dat nu niet door.

26 oktober 2021 om 15:24

@fr010frdam

"waarom Madueke na 3 goede wedstrijden 30 miljoen op gaat leveren is me een raadsel."

Misschien, omdat hij nu al biedingen heeft gehad tussen de 15 en 20 miljoen van clubs als Dortmund, Leicster city en Spurs.
Welke biedingen zijn er al geweest op Sinisterra en van welke clubs?

"at mogen ze dan wel eens gaan uitdrukken in statistieken"

Ze ontlopen elkaar toch niet super veel? Heb de statistieken bekeken. Vooral als je kijkt naar Europees, dan allemaar rond de 40% g/a afgezet tegen aantal wedstrijden, waarbij Sinestera meeste goals/assist ( g/a) gemaakt heeft in de kwalificatie wedstrijden voor de conference league.

Voor dit soort goals gaan clubs echt niet meer betalen. Clubs betalen liever voor een Gakpo die uitblinkt tegen Benfica dan een Sinesterra die 5 goals maakt tegen verdwaalde clubs uit Kosovo...

26 oktober 2021 om 15:28

Feyenoorders denken altijd dat hun spelers zoveel geld waard zijn, alleen is er nooit een club die ook maar in de buurt komt van het bedrag dat ze in hun hoofd hebben. Ik wed voor een krat bier dat zowel Antony, Gakpo als Madueke voor meer weg zullen gaan dan Sinisterra, behoudens een eventueel transfervrij vertrek.

26 oktober 2021 om 15:29

@FR010FRDAM, Het niveau wat Madueke heeft gehaald in die periode VCL en JCS, heb ik Sinisterra niet zien halen tot dus ver. En ik verwacht gewoon dat hij meer oplevert, omdat ik hem simpelweg meer potentie vind hebben, en gezien zijn nationaliteit. Waar zie jij Sinisterra heen gaan? Niet na de absolute top neem ik aan. En de clubs daaronder zie ik met alle respect niet snel meer dan 20 miljoen betalen voor een speler van Feyenoord die in 56 competitie wedstrijden 12 goals heeft gemaakt.

26 oktober 2021 om 15:30

@mr Krillin, wat je zegt. Ze ontlopen elkaar niet veel. Maar Laak zegt dat stukken beter zijn. Fijn dat je het met me eens bent

26 oktober 2021 om 15:35

@messibazoer, Geen reden om zijn totale statistieken erbij te halen. Hier zit een periode met Dick zijn systeem in en een serieuze revalidatie, waar hij heel slecht van terug kwam. Sinds de laatste wedstrijden van vorig seizoen en dit seizoen speelt hij enorm sterk en schiet zijn rendement omhoog. Mede dus door het systeem van Slot.
Als hij dit doortrekt ben ik benieuwd waar zijn plafond ligt, maar gaat hij wel degelijk het transferrecord verbreken. En waar naartoe vind ik altijd zo'n vraag waar ik niks mee kan, trekt hij dit door komen er altijd interessante clubs.

26 oktober 2021 om 15:36

Malacia 12,5 miljoen? Nou denk het niet

26 oktober 2021 om 15:39

Haha nu is het geen reden? Wat een kul argument zeg. Als je zo een discussie wil voeren, laat dan maar. Hierboven wijs je nog iemand er op dat Gakpo en Madueke zich meer moeten uitdrukken qua statistieken. Maar de totale stats van Sinisterra hebben dan geen zin? En volgens mij had Berghuis (vanaf de andere flank) prima stats onder die zelfde Advocaat. Dit is echt lullen hoe het je zelf uit komt, jammer.

26 oktober 2021 om 16:02

In vorm ja. De laatste keer dat Madueke bij een goal was betrokken was 21 Augustus.

26 oktober 2021 om 16:44

@aubaarsenal,

Wijndal mocht nooit onder de 15 miljoen weg?
Tot op heden is Malacia beter dan die zelfde Wijndal.
Onderbouw je opmerking waarom hij geen 12,5 miljoen kan opleveren?

26 oktober 2021 om 17:08

@fr010frdam, maar dat zijn dus wel iets meer dan 3 goeie wedstrijden. Zo'n Solanke ging bv ook voor 20 miljoen en die heeft nog geen eens 3 goeie wedstrijden

26 oktober 2021 om 17:09

Dit soort vergelijkingen zijn altijd zo lachwekkend. Er zijn twee hele grote verschillen met Frenkie en De Ligt (kwaliteit overigens nog daar gelaten want anders wordt het een welles nietes verhaal). 1. Ajax speelde een fantastisch Champions League seizoen, waarin ze heel Europa wisten te verbazen (nadat beiden al een EL finale hadden gespeeld) 2. Ajax had al behoorlijk wat eigen vermogen en had daarmee een goede onderhandelingspositie. Ze waren in de positie om nee te verkopen, dat drijft de prijs aanzienlijk op.

26 oktober 2021 om 18:46

@ FR010 Met Madueke heeft PSV geluk dat hij in Engeland de titel homegrown heeft. Dat levert al 10 miljoen extra op. Voir de rest heb je gelijk.

26 oktober 2021 om 18:50

Hahaha hou aub op met je 30/35 mil. Dat is iets wat JIJ graag wilt. Gelukkig zien de buitenlandse clubs straks wel de juiste waarde in van deze spelers.

26 oktober 2021 om 18:52

Dit kan je toch niet serieus menen toch? Wat een lachertje weer. Sini is technisch superieur aan deze 2 PSVers

26 oktober 2021 om 14:32

Dat wilde ik net vragen. Heeft Feyenoord spelers met restwaarde. Tot voor kort dacht ik alleen Berghuis maar jij komt met een mooi rijtje. Knap werk van Arnesen, die ik zeer hoog zitten heb.

26 oktober 2021 om 14:40

Ja klinkt heel leuk, maar ik moet het echt eerst nog maar eens zien gebeuren. Senesi heeft een topjaar gehad maar toch ook wat dipjes. Bijlow is een keeper. Met alle respect, ik zie geen club 20 miljoen+ betalen voor een keeper van Feyenoord. Dan blijven van dat rijtje Malacia en Sinisterra nog over. Heel eerlijk: ik zou in m'n handen klappen als Feyenoorder met 50 miljoen voor hun 4.

26 oktober 2021 om 14:53

Voor Bijlow en Senesi kun je allebei wel 15+ vangen hoor. Malacia 10 en Sinisterra 10 en je bent er al. Maar goed, ik snap niet waarom het streefgetal blijkbaar 50 moet zijn.

26 oktober 2021 om 14:55

Sinisterra gaar het meeste opleveren van dat hele rijtje.

26 oktober 2021 om 15:18

Senesi gaat te laat verkocht worden en dan voor 8 miljoen naar een pas gepromoveerde ploeg in Engeland ofzo. Bijlow kun je 15 voor vragen als ie nog twee jaar basis staat en z'n plek in het Nederlands elftal vasthoudt.

26 oktober 2021 om 18:58

Dan zal Senesi wel zijn vorm van de 2e helft van het vorige seizoen terug moeten halen. Want ik weet nig niet war zijn niveau is. Begin erg matig, ging naar erg goed en is dit seizoen gewoon weer matig. Dus ik moet nog zien of hij veel op gaat leveren. Hoop voor feyenoord dat hij het niveau van vorig jaar weer op gaat pakken. Dan komt dat wel goed. Maar zejer geen zekerheidje dit moment dat hij veel geld oo gaat brengen.

26 oktober 2021 om 23:08

@heuvel1974,
Ja Senesi is inderdaad niet constant. Begon goed aan het seizoen, maar valt ineens weg. En vorig jaar was ook al wisselvallig. Dat moet er uit, anders gaat hij niet veel opleveren

26 oktober 2021 om 14:44

Laten we nu eerst eens afwachten in hoeverre ze verkocht gaan worden en wat het oplevert. Volgens mij konden ze voor Jorgensen ook wat verdienen en is uiteindelijk ook niets geworden. Deze spelers die je opnoemt kunnen ook zomaar uit hun contracten lopen (weet niet hoelang alles nog vast ligt). Je hebt wel gelijk dat het de spelers zijn met waarde. Maar wel slechte cijfers en het eigen vermogen wat flink ingekakt is. Feyenoord moet inderdaad een paar goede klappers op de transfermarkt maken en Europees vlammen om toch weer te groeien.

26 oktober 2021 om 14:45

50 miljoen? Was dat maar waar. Het blijven spelers van Feyenoord daar moeten we eerlijk over zijn en die leveren gewoon veel minder op dan bij PSV of Ajax.

26 oktober 2021 om 14:46

Het is ze gegund, maar gaat bij lange na niet gebeuren. Sensi maakt in de eredivisie al fout naar fout. Malacia is ook geen Europese zekerheid. Blijft maar ballen inleveren in de as. Tegen Cambuur was t weer raak. Bijlow 15 mil moet kunnen. Maar afhankelijk van hoe lang hij nog contract heeft bij verkoop. Ajax kon destijds voor steek na een goed wk ook maar een paar mil ontvangen. Hopen dat Bijlow toernooi gaat keepen zou mooi zijn voor Feyenoord. Beetje zoals de vrij en indi destijds.

26 oktober 2021 om 14:48

@Gakpo Kokcu en Geertruida zouden ook nog wel wat kunnen opleveren natuurlijk, maar inderdaad lijkt het nu allemaal veel erger nu door corona.

26 oktober 2021 om 14:58

@gakpo

"sinesterra, Senesi, Malacia en Bijlow. Dat is al snel een miljoen of 50.'

Verkooprecord van Feyenoord is sinds de middeleeuwen Kuyt met 18 miljoen. Tijd dat Facebook net beetje ontstaan was... Volgens mij nog geen Twitter...iphone werd nog jaar later pas gepresenteerd.....

Hoe gaat Feyenoord voor deze spelers 50 miljoen binnenharken?

Een Onana en Taglifico waren echt cracks in de CL met Ajax. Beiden internationals en waren geen clubs die er voor wilden betalen.
Waarom dan bedragen hoger dan 12 miljoen betalen, voor een Bijlow en Malacia?

Sinesterra, zijn statistieken zijn toch niet zo denderend. Welke club zou grof geld betalen.

Senesi is ook goed, maar zie hem vooral naar Italie gaan. Welke club zou daar ook veel voor betalen?

26 oktober 2021 om 15:04

Het verleden zegt niet altijd iets over de toekomst. Een verkooprecord kan gewoon gebroken worden als Feyenoord goed blijft presenteren.
En Sinisterra heeft dit seizoen in 17 wedstrijden, 9 goals en 6 assist, dat zijn gewoon prima statistieken en hij wordt steeds beter. Dan kan hij wel degelijk meer dan 20 miljoen op gaan leveren, hij heeft namelijk alles van een moderne buitenspeler. Snelheid, actie, doelgerichtheid, behoorlijk sterk in het duel en ook nog overzicht. Zijn rendement wordt ook steeds beter. Als hij fit blijft gaat hij dat record verbreken, let maar op.

26 oktober 2021 om 15:05

Mocht Newcastle daadwerkelijk interesse hebben kan je natuurlijk wel hoog in de boom zitten met +/- 15 miljoen. Mocht de interesse van Senesi uit de Serie A nog steeds zo groot zijn als een X aantal maanden geleden pak je hier makkelijk 18 miljoen voor. Malacia en Bijlow zijn misschien tegen de tijd van de zomerstop basisspelers bij Oranje, zijn beide geen posities waar grof geld neer gelegd gaat worden maar dubbele cijfers moet haalbaar zijn. Verder heb je met Kocku nog een ruwe diamant in de selectie die met de juiste visie en begeleiding een parel kan worden. 50 miljoen voor die 4 haal je misschien niet direcht. Heel dicht in de buurt wel. Daarnaast heb je nog Kocku, die je totaal wel boven de 60 tikt.

26 oktober 2021 om 15:19

Er is een behoorlijke inflatie geweest op de markt. Als Feyenoord een goed seizoen draait moeten ze wel echt Senesi gaan verkopen, want die is als ie ouder wordt al snel geen drol meer waard.

26 oktober 2021 om 15:30

@frfrdam

"en Sinisterra heeft dit seizoen in 17 wedstrijden, 9 goals en 6 assist'

Zeg dan ook eerlijk bij dat hij van die goals en assist er 8 gemaakt heeft in de kwalificatie wedstrijden van de Conference league. In 6 wedsrtijden daar 5 goals en 3 assists..... Daar gaan clubs echt niet extra miljoenen voor betalen, omdat hij scoort tegen clubs met semi-profs of verdwaalde clubs uit Kosovo.

Welke clubs zouden dan meer dan 20 miljoen voor hem betalen? Welke clubs hebben tot nu belangstelling gehad en welke bij welke clubs zou hij basis zijn?

"als hij fit blijft gaat hij dat record verbreken, let maar op."

Ik hoop het voor jullie.

26 oktober 2021 om 15:33

@deenb

"mocht Newcastle daadwerkelijk interesse" "zijn misschien t"

Tja zo kan ik ook. Mocht Mazzroui bij tekenen kan hij misschien voor 20 miljoen verkocht worden.

Bijlow heeft zeker potentie, maar zoals je ziet met Onana, er zijn niet veel keepers nodig.
Tuurlijk hoop ik voor jullie. Dan een Franse club komt en veel gaat betalen

26 oktober 2021 om 15:40

"verkooprecord van Feyenoord is sinds de middeleeuwen Kuyt met 18 miljoen" "mocht Newcastle daadwerkelijk interesse hebben kan je natuurlijk wel hoog in de boom zitten met +/- 15 miljoen. " Mijn zin is iets meer relevant aan dit artikel en deze discussie dan het statement waar jij mee komt. Tijden veranderen en de eredivisie staat er internationaal beter dan ooit op. Verder is het knap dat jij in je volgende reactie direct een switch naar Ajax maakt en wel te verstaan met een contractverlenging? Achja.. dat hoort er bij jou bij.

26 oktober 2021 om 15:47

@deenb

Nee hoor nu ben je selectief aan het doen..

Over de middeleeuwen was natuurlijk een grap. Maar liet wel even bezinken in welke tijd het was met verwijzing naar oa Facebook en Iphone. Helemaal in voetbalwereld is zo lang geleden een eeuwigheid.

Aan termen als mocht en misschien, heb je dus niets. Gaf een voorbeeld maar had iedere club kunnen nemen.

Ik vroeg volgens mij ook, of NCU daadwerkelijk belangstelling heeft? Weet jij dit? Is er echt belangstelling of hoop je dat een NCU komt?

" de eredivisie staat er internationaal beter dan ooit op"

Zeker.

26 oktober 2021 om 18:56

Je lult wel erg negatief. Welke club staat er nu niet slecht voor (uitzondering Ajax) na deze 2 horor jaren. Feyenoord doet het meer dan prima. Niet huilen in een hoekje, maar met oplossingen komen. Eindelijk na al die jaren zit er structuur in...

26 oktober 2021 om 15:54

Met 50 mil ga je de komende jaren niks doen! Denk dat 90% richting kas gaat en dat je moet hopen op een 6 tot 8 mil voor versterking.

26 oktober 2021 om 20:09

Haal Senesi en Malacia maar weg hoor, dat zijn echt geen toppers.. Bijlow en zeker Sinesterra kunnen een hoop opleveren, alleen heb je nu weer de pech dat de meeste keepers niet voor een hoog bedrag gekocht worden.

"Feyenoord meldt dat ook met die drie transfers meegerekend het verwachte transferresultaat op 31 augustus 2021 negatief is". Dat kan je toch uitrekenen? 13 miljoen - de transfers Haps, Berghuis en Burger=...

26 oktober 2021 om 15:00

Berghuis 5.5 miljoen + Haps 500k + Burger 700k = 6.7 miljoen

26 oktober 2021 om 15:07

Kijk, dit moet Feyenoord dan toch ook kunnen 😉

26 oktober 2021 om 18:33

Wellicht dat termijn betalingen en/of bonus clausules nog wat variabelen bevatten. Ik roep maar wat hoor haha, misschien ook wel totale onzin

Poeh 1.5 miljoen.. das wel schrikbarend laag zeg, had ze wel ietsjes gezonder verwacht. Maar afgelopen jaar was natuurlijk wel een klote jaar voor alle clubs! Gelukkig dat Ajax CL inkomsten heeft en goeie bedragen voor de uitgaande spelers krijgt.. Ik hoop dat ze bij feyenoord snel de weg omhoog weer kunnen vinden en een stabielere club kunnen worden!

Was te verwachten en op zich niet schokkend. Met z’n allen (club, spelers en supporters) keihard gewerkt om het verlies zoveel mogelijk te beperken, waarvoor veel respect. Daarnaast heeft men door de zure appel heen moeten bijten door het verlies op een aantal dure spelers te pakken. Daardoor staat er nu wel een selectie met toekomst en waarde, is het plezier terug en hebben we een fijne technische staf. Nu nog afstand nemen van het groepje ‘supporters’ dat constant de boel loopt te verstieren en dan is er wat mij betreft echt een nieuwe start gemaakt.

Wordt heel hoog tijd dat ze in Rotterdam geld gaan vangen voor de spelers die waarde creëren. De jeugd levert nu (eindelijk) weer jonge goede spelers af, en er staat een coach en bestuur met visie die waarde kunnen creëren in mijn ogen. Voor mijn gevoel is de lijn omhoog ingezet, en is dit verlies en negatief transferresultaat iets (ook al komt het door corona) wat niet meer voor gaat komen komende jaren. Spelers als Senesi, Bijlow, Sinisterra, Kökcu, Malacia en Geertruida zouden allemaal rond de 10 of zelfs 20 miljoen moeten opleveren. Het enige probleem is dat je basis bestaat uit 2 huurspelers (en op de bank nog 2) en dat Linssen en Toornstra een hoge kans op verval hebben. Als je die wil vervangen moet je dus eigenlijk eerst verkopen.

Dit was te verwachten en valt te overzien. Van de inkomende transfers moet je Diemers en Teixeira afschrijven, en mogelijk Antonucci en Bozenik. Maar de 3,45 miljoen waarvoor Trauner, Jahanbakhsh, Pedersen en Aursnes zijn aangetrokken, daar ga je niets op verliezen. Tel daarbij op de ontwikkeling van jeugd en bijvoorbeeld Sinisterra, dan zie ik het allemaal rooskleurig in.

26 oktober 2021 om 14:51

Toch is het natuurlijk allemaal niet zo rooskleurig. Hetzelfde geldt natuurlijk in mindere mate voor PSV, maar die hebben wel voor 50 miljoen verkocht afgelopen zomer. Feyenoord zal hoe dan ook geld op moeten gaan halen, aankomende zomer. Waarvan ze een groot deel ook weer uit moeten gaan geven, willen ze wat betreft niveau niet achter raken. Als je kijkt naar contracten dan moet je Malacia, Geertuida(beide 2024) en Senesi(2023) verlengen of verkopen. Zal gemakkelijk 20-40 miljoen opleveren maar staan de vervangers klaar, ik denk het niet alleen voor Geertruida.

26 oktober 2021 om 17:34



Rooskleurig ja? Ik denk dat je je nogal vergist. Éã©n dezer dagen zal bekend worden gemaakt dat er een dikke streep gaat door Feyenoord City, waar Feyenoord en De Kuip aardig veel geld in hebben gestoken voor de ontwikkeling. Met het idee dat dit geld terugverdiend kon worden met het nieuwe stadion uiteindelijk. Feyenoord heeft hier zelfs een lening van Goldman Sachs gebruikt en een deel van hun inkomsten als onderpand gebruikt.

Hoop voor je dat ik het helemaal verkeerd heb.

26 oktober 2021 om 17:54

Dat Feyenoord city niet doorgaat, is al een tijdje duidelijk. Het is niet mogelijk om het stadion voor de prijs te bouwen die men jaren geleden heeft vastgesteld. De gemeente Rotterdam was vrij duidelijk, als het nog duurder wordt, dan gaat het niet door.
De kosten van de stadionstichting de Kuip doen er niet zoveel toe, die stichting mag failliet en dan huurt Feyenoord de Kuip wel van een ander die dan ook in het stadion kan investeren om het te moderniseren.
Ik dacht dat Feyenoord zelf geen geld zou investeren in de aanloop van de nieuwe Kuip plannen. Hoop maar dat ze dat volgehouden hebben zodat ze zelf geen schade oplopen.

26 oktober 2021 om 19:01

Is het al een tijd duidelijk ja, alleen het is nog niet officieel aangekondigd. Bouwprijzen zijn het afgelopen jaar absurd gestegen, kijk bv naar de prijzen (=lme index).

Je hebt inderdaad gelijk dat Feyenoord zelf geen geld in de ontwikkeling van het project hebt gestoken (althans, heb er niks over kunnen lezen), maar als De Kuip failliet gaat moet iemand hun schuldenlast overnemen, toch?

Rtvrijnmond had er een artikel over geschreven: "wat als er een streep gaat door het nieuwe stadion van Feyenoord? ‘scherven oprapen en kijken naar ontwikkeling van De Kuip’

Dat het resulataat niet goed was wist iedereen. Belangrijker is hoe we nu het beleid voeren. Met kapitaal op het veld, doelgerichte transfers, scoutingsnetwerk, marketing team en betere mensen op de belangrijke plekken. Stel een 5-jaren plan samen en we gaan een betere tijd tegemoet. De vruchten worden na bijna een half seizoen al geoogst.

26 oktober 2021 om 15:11

Zijn we toevallig terug in 2011? Dat deden ze toen ook en is mooi mislukt.

26 oktober 2021 om 15:12

Wat? Volg je Feyenoord de laatste tijd? Kunnen toch niets anders als complimenteren?

26 oktober 2021 om 15:17

Zes jaar later waren ze kampioen...



Om even de verschillen te duiden: Ajax eigen vermogen 222 miljoen, Feyenoord 1,5 miljoen. Het eigen vermogen van Ajax is 148 keer groter dan dat van Feyenoord. Voor degenen die denken/hopen dat dat in de jaren onder Slot en Arnesen gedicht wordt, no way. Dit gaat echt nog tientallen jaren duren (waarin Ajax natuurlijk ook niet stil staat). Natuurlijk, je moet ergens beginnen, maar dit is een proces van decennia. Zelfs met een nieuw stadion duurt het nog tientallen jaren (en dan moet je nog hopen dat het stadion elke week vol zit en je structureel Cl/el gaat spelen). De eredivisie is voor Ajax gewoon een speeltuin de komende decennia, hoe jammer het ook is.

En nee ik ben geen Ajacied, maar ik wil gewoon weer een spannende eredivisie.

26 oktober 2021 om 14:33

Ik vind het wel echt overdreven hoor dat de eredivisie een speeltuin is voor Ajax.. volgend jaar loopt het halve elftal de deur uit..

26 oktober 2021 om 14:36

Aaah net zoals 3 jaar geleden en zoals 2 jaar geleden en vorig jaar. Dit word elk jaar gezegd bij Ajax. Maar spelers ruilen Ajax ook zeker niet zomaar meer in. Elk jaar word door overmars en ten hag de basis behouden en uitgebreid met enkele toptransfers. Dus het halve elftal de deur uit... nee hoor

26 oktober 2021 om 21:17

Ik snap je punt, maar als Ajax weer een top jaar draait in de CL denk ik toch echt wel dat er een hoop zullen vertrekken.. Ajax moet ook waken voor een verlies zoals nu is gebeurt met bv Nico, was toch een aardig bedrag waard en afgelopen zomer weinig interesse.
Ajax zal nu wel iets beter nadenken als een club met een goed bedrag komt, ik geloof er ook wel in dat Ajax vast weer de juiste spelers haalt en weer een goed elftal neerzet. Maar je moet wel weer opnieuw opbouwen en dit team klopt gewoon perfect en wie zegt dat Ten Hag blijft bv. Mensen roepen allemaal dat Ajax komende jaren met gemak alles wint etc maar ik ga nog niet te hoog van de toren blazen en wacht eerst komende zomer wel af haha

26 oktober 2021 om 14:36

Ze zijn niet 148 keer beter. Ze hebben vrijwel altijd meer geld te besteden dan Feyenoord of psv, maar van de 65 seizoenen eredivisie hebben ze nog niet de helft gewonnen.

26 oktober 2021 om 14:45

Ja als je 65 eredivisie seizoenen erbij gaat halen, dan kom je ook uit in de glorieperioden van Feyenoord en PSV. Voorheen had Ajax veel geld, maar deden ze er eigenlijk weinig mee. Nu hebben ze zo'n enorme berg geld opgebouwd dat ze zich gemakkelijk kunnen veroorloven om dure spelers te halen (met vaak ook veel kwaliteit). PSV en Feyenoord kunnen dat nu niet, maar ook in de komende vele jaren nog niet. Extreem voorbeeld: Ajax haalt in de winterstop midden in een coronaseizoen een nieuwe spits van 22.5 miljoen. Meer dan het vermogen van PSV en Feyenoord samen. Nogmaals, voor Ajax is de eredivisie nu een speeltuin en als het even niet loopt, halen ze toch gewoon een speler voor 15+ miljoen?

26 oktober 2021 om 14:45

Tenzij het heeft aangepast, schrijft 'ie dat het eigen vermogen van Ajax 148 keer groter is dan dat van Feyenoord. Verder gaat Grasmaaiertjes voorbij aan het feit wat je indirect misschien wel aankaart. De onderlinge duels met Ajax bepalen de eventuele successen van bijvoorbeeld PSV en Feyenoord niet zozeer. Het grote probleem is vooral dat Ajax zeer weinig weggeeft tegen de kleintjes, terwijl PSV en Feyenoord daar veel te veel verliespunten pakken. Ajax doet het natuurlijk goed, maar dat het niet spannend word de laatste tijd, ligt toch vooral aan het stuntelen van PSV en Feyenoord.

26 oktober 2021 om 14:48

Nee maar de overmacht was ook niet heel lang zo groot geweest. Je ziet het als PSV dit jaar geen kampioen wordt en weer CL misloopt dat Ajax echt een groot gat gaat maken. En zolang Ajax presteert in de CL dan gaan spelers vertrekken maar wel tegen absolute topprijzen. Iets waar een Feyenoord dan 3 topspelers voor moet verkopen harkt Ajax het met 1 topspeler verkoop binnen. Grasmaaitjes heeft gewoon gelijk in mijn ogen dat de komende jaren Ajax wel blijft domineren (als ze het goede beleid vasthouden natuurlijk en geen domme dingen gaan doen).

26 oktober 2021 om 14:52

Niet waar. Begin jaren 70 was Feyenoord de rijkste club van Europa. ja rijker dan Madrid en Manchester. Daarna is het echt gruwelijk mis gegaan.

OT: De cijfers zijn best goed als je nagaat dat feyenoord 9 ton verlies schreef per wedstrijd zonder publiek. Dan valt 4 miljoen operationeel verlies wel mee.

26 oktober 2021 om 15:16

Er is een periode geweest dat Feyenoord het meeste aan transfers had besteed van alle clubs in de wereld. Dan kom je uit in de hoogtijdagen in de jaren 70. Feyenoord is eigenlijk pas sinds de eeuwwisseling geen topclub meer. Daarvoor was het zeker niet minder dan Ajax.

26 oktober 2021 om 15:19

Jaren 80 vrijwel failliet

26 oktober 2021 om 17:56

De eredivisie is spannend. Ajax en PSV zitten normaliter vrij dicht bij elkaar en af en toe hebben we een dark horse die meedoet voor de titel. Dan heb je de strijd voor Europees voetbal en natuurlijk de degradatie strijd. Overal zit dus spanning, het gaat niet alleen om het winnen.

Gelukkig hebben wij van die slimme supporters die altijd zorgen dat we weer boetes krijgen

Doodzonde voor zo’n grote club in Nederland. Ze hebben lang op eigen talenten kunnen teren maar Varkenoord brengt niet zoveel talent meer voort en de echte goede talenten worden al vroeg weg gekocht. Met 1,5 miljoen kun je ook niet veel halen natuurlijk.

26 oktober 2021 om 14:34

Wat een onzin. Er breken de laatste jaren genoeg goede talenten door bij Feyenoord.

26 oktober 2021 om 14:39

Definieer 'goed'. Geen van die jongens gaat 30 miljoen euro of iets wat daar in de buurt van komt opleveren. Er is aanwas richting het eerste elftal, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Je mag toch van zo'n grote club wel verwachten dat ze een Malacia of Kokcu op kunnen leiden. De enigste jongen die echt onderscheidend is, is Bijlow, maar keepers leveren doorgaans niet de hoofdprijs op.

26 oktober 2021 om 14:57

Als je Kokcu niet onderscheidend vindt heb je de laatste tijd niet gekeken. Die jongen is zo goed de afgelopen tijd en nog altijd maar 20 jaar

26 oktober 2021 om 15:30

Afgelopen tijd valt Cambuur ook onder en dat was niet zijn beste wedstrijd om een understatement te gebruiken. Hij doet het behoorlijk, maar onderscheidend vind ik hem niet, maar hij is nog jong dus dat kan nog komen.

26 oktober 2021 om 15:47

@wandering, dan mag je de statistieken even gaan opzoeken en zie je dat hij gewoon weer de beste Feyenoorder was.

26 oktober 2021 om 16:06

En op het oog onderscheidend was hij oa. Ook tegen Psv en afgelopen week tegen Union. Maar qua statistieken behoort hij al het hele seizoen bij de beste spelers van Feyenoord

26 oktober 2021 om 16:11

Hahaha, statistieken mag je van jou er alleen bijhalen als het jouw mening onderschrijft, beroerde is dat dit meer over de wedstrijd zegt dan over het spel van Kocku, niet zien waar een medespeler vrij staat, niet een bal dood maken dat wordt nooit meegenomen in de statistieken van de door jou bewonderde Kocku, ja hij doet het veel beter dan vorig seizoen, ja ik geloof ook dat hij onderscheidend kan worden, nee dat is hij nog niet.

26 oktober 2021 om 16:22

Nee, statistieken mogen er altijd bijgepakt worden, maar Messibazoer pakt de volledige statistieken erbij terwijl duidelijk is dat Sinisterra pas sinds een half jaar echt aan zijn rendement is gaan werken en zijn potentie echt is gaan benutten. Mede door het voetbal wat we nu spelen.
Maar goed, de statistieken van Kokcu bewijzen dat hij wel degelijk onderscheidend is. Hij is ook de reden waarom we het voetbal van Slot kunnen spelen

26 oktober 2021 om 20:21

@Sirius: Precies dat bedoel ik!

Die afschrijvingen zullen dus de constructies van Senesi en Bozenik betreffen, aangevuld met wat relatief goedkope aankopen. Hoe dan ook is een eigen vermogen van 1,5 miljoen euro echt niet goed. Zelfs FC Twente heeft momenteel nog een eigen vermogen van zo'n 12 miljoen euro. Maar goed, ze hebben wat jongens die wel aardig in de markt liggen, dus er is geen man overboord. Echter is het wel zaak dat ze het lek nu echt boven moeten hebben intern.

Laat Marc die bonus voor Berghuis maar vast overmaken.

Na dit seizoen Sinisterra verkopen dat word de grote klapper, van Kokcu en Senesi verwacht ik geen mega bedragen die staan toch al een tijdje stil in hun ontwikkeling. Dan zo snel mogelijk af van de huurspelers en wat jonge talenten de kans geven vooral op de aanvallende posities aangezien daar sneller veel voor word betaald. De potentie om snel veel geld te verdienen is er zeker nu de Nederlandse competitie zich steeds verder omhoog knokt in Europa. Alleen het hele Feyenoord city/kuip verhaal is wel een probleem.

26 oktober 2021 om 17:04

Het probleem is dat je spelers voor minder geld verkoopt wanneer je zelf minder geld hebt.

26 oktober 2021 om 20:34

Sinisterra gaat voor niet meer dan 12 miljoen weg, dat is niet echt een klapper voor Feyenoord begrippen toch? Ik denk dat Feyenoord juist slimmer om moet gaan met huurlingen, aangezien de jonge talenten niet doorkomen en juist omdat NL het goed doet in Europa wil je de boot niet missen. Europees voetbal = €€€€

Ajax 28 miljoen PSV 23 miljoen Feyenoord 17 miljoen.niet slecht

26 oktober 2021 om 15:46

Ajax 28? Ik dacht 8,1 mil.



Misschien nog maar wat even wat sfeeracties er tegenaan gooien en de regels van de UEFA niet opvolgen dat levert de club een hoop geld op. O nee, wacht...

26 oktober 2021 om 14:53

Die boetes zitten al in de prijs van de kaarten meegerekend. De club is niet gek.

26 oktober 2021 om 14:59



Als ze dat geld nou niet kwijt zouden zijn aan die boetes, wat gebeurt er dan denk je?

Ja klopt, dan zijn er inderdaad meer inkomsten.

Ik denk dat menig Feyenoord supporter die extra euro's voor een ticket ook wil betalen wanneer dat de club financieel vooruit zou helpen. Ik denk zelfs dat dat er nog wel meer zijn dan degene die dat extra geld moeten betalen omdat dat geld nodig is om er boetes mee te kunnen betalen.

26 oktober 2021 om 15:13

@beebo, dat onzin verhaal lees ik ook altijd op fr12 om het goed te praten. Maar hoe dan ook heb je zonder die boetes minder kosten....

26 oktober 2021 om 15:02

Ik hoop dat Feyenoord weer wat gezonder wordt. Super mooie club met trouwe supporters. Zou erg mooi zijn als ze weer serieus bovenin mee kunnen doen en zouden kunnen spelen voor de prijzen.

26 oktober 2021 om 15:03

Ik ben benieuwd of Feyenoord dergelijke bedragen kan binnen harken. Eerlijk gezegd zie ik de waarde van Senesi alleen maar kelderen. Voor een keeper en / of verdedigers uit de Eredivisie worden ook geen hoge bedragen neergelegd. Ik vraag me ook af welke clubs interesse zouden hebben in Malacia of Geertruida. Pedersen nooit 15 mil. Over Sinisterra ben ik wel hoopvol, maar laat die maar eens een heel seizoen voetballen. Ik ben het overigens met je eens dat met Slot de toekomst wel rooskleurig uit ziet. Laat ze het maar waarmaken! We zien het op het einde van het seizoen.

26 oktober 2021 om 15:04

Die talenten zijn wel erg jong nog allemaal en van de meeste heeft het grote publiek nog nooit gehoord. Hoe goed zijn die talenten? Kunnen zij allemaal doorgeschoven worden. Buiten dat denk ik bijvoorbeeld niet dat Senesi met een 1 jarig contract geen 15 miljoen oplevert en ook niet dat Feyenoord zoveel spelers gaat verkopen.

26 oktober 2021 om 15:06

Ik vind het wel een beetje voorbarig om zomaar op wat jeugdspelers te vertrouwen. Vente, Burger, Schuurman, Sleegers, Piroe, Vloet, Rigo, Nunnely, Lukoki etc waren vroeger ook allemaal best grote talenten in de jeugd bij PSV, Ajax en Feyenoord, en daarvan is niet geworden wat gehoopt werd.

afschrijvingen op spelers

Dit lijkt me afboekingen op spelers te moeten zijn. Afschrijvingen heb je altijd, dat is niks bijzonders.

Afboekingen heb je als spelers weg gaan waar je minder voor terug krijgt dan de waarde op de balans. Dus spelers die financieel nog niet afgeschreven zijn.

Lijkt er ook beetje op dat ze zoveel mogelijk afgeschreven hebben en dus verlies genomen. Is elke verkoop iig boekhoudkundig een winst. Niettemin lijkt het me dat je scouting enorm wil verbeteren want daar zijn toch wel behoorlijke blunders gemaakt. Laatste aankopen zijn wat dat betreft een verbetering maar financieel nog lastig om daar winst op te draaien.
Dat moet nog steeds komen van Senesi, Sinisterra, Kokcu, Malacia en Bijlow. Het is dus te hopen dat Turkse clubs iets geks doen en dat paar Engelsen idolaat worden van Bijlow. Kan nog wel even duren vrees ik.
Senesi wordt nog link met kort contract, misschien in december al uitverkoop houden aan paniekerige club.
Dan moet je nog fors ad bak voor betere vervangers…



Dat is denk ik toch wel zorgelijk voor Feyenoord. 1.5 miljoen eigen vermogen...en ik neem aan nog een grote schuld? Indien ze geen schuld hebben dan is er niet erg veel aan de hand...maar vermoed dat ze nog in de min staan bij de vrienden van Feyenoord en wellicht banken.

Weet iemand precies hoe de vork in de steel zit? De Corona is voor iedereen zwaar geweest financieel gezien. En zeker voor clubs die het al niet zo breed hadden.

Hoop dat ze de weg snel terug omhoog zetten samen met PSV en andere clubs in NL. De conference league kan daar denk ik wel aan bijdragen...en uiteindelijk ons land hoger plaatsen waardoor er meer geld voor de clubs komen.



26 oktober 2021 om 15:25

1,5 miljoen eigen vermogen, dan ben je eigenlijk al bijna failliet. Tenzij je veel langlopende schulden op de balans hebt staan, hetgeen ook niet echt positief is.

26 oktober 2021 om 16:00

Eigen jeugd staat meestal wel voor een heel laag bedrag of zelfs voor 0 op de balans. Laat Feyenoord nou net 4 spelers hebben die moeiteloos 40 miljoen waard zijn. Zo somber is het natuurlijk allemaal ook weer niet. Maar je moet niet onderschatten dat die spelers natuurlijk ook vervangen moet worden wat ook weer geld kost. De kwaliteit zal hierdoor in de toekomst denk ik niet toenemen.

Min of meer hetzelfde patroon als bij PSV. Het operationele verlies valt heel erg mee doordat supporters en sponsors loyaal zijn gebleven en door de steun van de overheid. Het probleem zit in het transferresultaat. Dat is dieprood. Zo wordt een club ieder jaar gedwongen zijn beste spelers te verkopen.

Er zijn wel wat spelers in de selectie die geld op gaan brengen. Natuurlijk is dit niet goed maar er zijn in ieder geval opties



Wat fijn dat het nu zo goed gaat met Feyenoord. Zat er wel dik in na al die zorgelijke jaren.

Dat zeer lage eigen vermogen heeft vrij weinig te maken met corona. Dat is puur te wijten aan beslissingen vd club zelf na het behalen vd titel en CL-plaatsing. Dat geld is er doorheen gejast aan spelers die dat voetballend en financieel niet waard waren en door geen verkopen te doen op het moment dat deze spelers nog een leuke waarde vertegenwoordigden na 2017.

26 oktober 2021 om 18:00

Juist, transferbeleid was lang slecht.

Eigen vermogen van 1,5 mio is natuurlijk dramatisch. Stel dat door corona maatregelen de toeschouwers worden geweerd, dat wordt het helemaal lastig.
Toch is er vooralsnog ook hoop. In de luwte van Ajax en Psv blijft Feyenoord aangehaakt en kunnen ze zomaar verassen dit seizoen. Daarnaast is Slot een gouden greep en staat er ook weer kapitaal op het veld. Komt wel goed!

26 oktober 2021 om 18:31

Hou toch op. Kop in het zand. AZ en Utrecht zijn financieel zoveel verder en dijk van opleidingen daar. Gaat een sporadisch 3e of 4e plekje ook niet meer goedmaken

Misschien toch maar wat minder vuurwerk afsteken, en niet op de trappen staan😉

Ik zie nergens in het verslag een opsomming waarom het transferresultaat -13 miljoen is (nog zonder inkomsten van Berghuis meegenomen). Iemand een idee?

Ja geen supporters is natuurlijk triest.
Transfers zal ook komende jaren montjesmaat zijn. Lopen of gehuurde of ouwe spelers dus die brengen ook niks op. Misschien Sinestera nog wat en Bylow

Feyenoord staat eindelijk weer in de stijgers. Trots op mijn club. We zijn eindelijk gestructureerd aan het bouwen..

Is het raar om te constateren dat Feyenoord opvallend genoeg de 8 miljoen Corona steun niet terug heeft betaald? Ajax heeft in de begroting en jaarcijfers wel deze steun volledig terugbetaald…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren