Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nieuw ministadion voor Ajax dichterbij na belangrijke stap

Laatste update:

De uitbreiding van De Toekomst is een stap dichterbij gekomen, zo maakt Ajax wereldkundig via de officiële kanalen. De Amsterdammers willen het trainingscomplex uitbreiden met een aantal nieuwe trainingsvelden en een ministadion, waar Jong Ajax en het vrouwenteam hun thuiswedstrijden kunnen spelen. Nu heeft Ajax een akkoord bereikt met de gemeente Amsterdam over het exclusieve ontwikkelrecht van parkeerterrein P2.

Het betekent dat Ajax het trainingscomplex kan uitbreiden op het terrein waar nu nog parkeerplaats P2 is gelegen. Het terrein is exclusief gereserveerd voor Ajax en zal uiterlijk in 2026 op basis van eeuwigdurende afgekochte erfpacht worden uitgegeven aan de club. De Amsterdammers zullen voor die tijd een plan uitwerken ‘dat voldoet aan de voorwaarden die in de overeenkomst met de gemeente Amsterdam zijn vastgelegd’. Het is de bedoeling dat de gemeente Amsterdam voor die tijd elders parkeervoorzieningen heeft gerealiseerd.

“Met deze exclusiviteitsovereenkomst zet Ajax een nieuwe stap. Ons doel is structureel aanhaken bij de Europese top en onze jeugdopleiding en de doorstroming van jeugd naar het eerste elftal speelt daar een belangrijke rol in. Daarnaast groeit ook het vrouwenvoetbal en die ontwikkeling zal zich doorzetten”, zegt algemeen directeur Edwin van der Sar op de website van Ajax. "De extra grond geeft ons de mogelijkheid om de faciliteiten van al onze teams uit te breiden.”

“Het geplande ministadion dat we op P2 willen realiseren biedt een passend podium voor de Ajax Vrouwen, Jong Ajax, de internationale wedstrijden van onze jeugd en sommige duels van ons eerste elftal”, benadrukt Van der Sar. Marieke van Doorninck, wethouder Ruimtelijke Ontwikkeling in Amsterdam, vult aan: “Ajax kan concrete plannen gaan maken voor het trainingscomplex en de gemeente Amsterdam krijgt samen met de overige grondeigenaren ruimte voor de ontwikkeling voor een nieuwe stadswijk met ruimte voor woningen en voorzieningen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties




Groot verschil met andere clubs waar overeenkomsten worden gesloten maar uitsluitend worden gebruikt om operationele tekorten te dekken. Hier zit een beleid achter en een toekomst visie, wel gaaf dat dit mogelijk is. Dit zorgt weer voor exposure en hogere opbrengsten voor Ajax, ook verhuur mini stadion zou een mogelijkheid kunnen zijn voor kleinere evenement wat ook geld oplevert. nu nog het stadion kopen en je doet helemaal financieel weer mee in Europa. Top beleid dit, geen vage hypotheek constructies oid.



26 oktober 2021 om 10:23

Die sneer was niet zo nodig....

26 oktober 2021 om 10:25

"Andere supporters zijn meer met Ajax bezig dan met hun eigen club"..

26 oktober 2021 om 10:28

@acjairmilano: Helemaal met je eens. Zo jammer hij alsnog hier het nodig vindt om andere clubs hierin te betrekken. Dit gaat over Ajax, dan zouden comments hier ook over moeten gaan. En dat je blij bent als Ajacied met dit nieuws, lijkt me logisch!

26 oktober 2021 om 10:28

Dat is inderdaad ook wel zo ,maar andersom gebeurt hetzelfde iedereen moet altijd aanhoren hoe geweldig ajax is. zijn ze trouwens ook,maar hoef ik niet telkens te horen.

26 oktober 2021 om 10:29

Die sneer valt wel mee in mijn beleving, ik ben blij dat de jeugd en daarmee ook de vrouwen een leuk stadion krijgen.

26 oktober 2021 om 10:32

@4ever4ajax valt me op dat jij net als de meeste ajaxcieden hier wel sportief reageert . Hoor altijd dat amsterdammers arrogant zijn maar de 3 jaar dat ik op deze site (zit onder andere namen ook maar kwam er niet meer in) vind ik jullie de sportiefste supportersgroep.

26 oktober 2021 om 10:44

In elke supportersgroep heb je normale, arrogante, asociale supporters zitten, het arrogante past wel bij Ajax, alleen zijn er gelukkig heel veel supporters die gewoon normaal kunnen reageren en niet alleen maar provoceren en vervelend doen

26 oktober 2021 om 10:49

Dan zou ik geen Ajax artikelen gaan lezen. Je kan ongeveer al invullen wat de reacties onder een Ajax bericht zijn toch?

26 oktober 2021 om 10:50

@acjairmilano, het is toch niet meer dan normaal dat je of fora zoals deze gewoon sportief en dus met gezond verstand op elkaar reageert? Wat betreft inhoudelijk: ik ben trots op mijn club en met name op het gevoerde beleid. Ik hoop oprecht dat meerdere Nederlandse clubs beleidsmatig goede klappers gaan maken. Hoe beter het beleid, hoe hoger de weerstand gaat worden en hoe aantrekkelijker de competitie gaat worden.

26 oktober 2021 om 10:50

Die sneer is letterlijk het enige wat XAJAcfa hier doet. Echt letterlijk. Ik heb hem nog nooit gewoon een normale reactie zien geven op VZ als het om PSV - Ajax gaat. Altijd stoken, cijfers verzinnen, sneren. Meer heeft hij niet joh.

26 oktober 2021 om 11:03

Zou me niets verbazen als we de maker van "brainfart" gevonden hebben..

26 oktober 2021 om 10:39

Het stadion kopen heeft geen enkele zin, dat kost alleen maar geld, anders hadden ze het al lang gedaan. De Arena maakt namelijk geen, of bijna geen winst maar zou ruim 100 miljoen moeten kosten.

Maar voordat je afgeeft op op andere clubs over hoe zij hun stadion bouwen/financieren moet je je misschien ook eens verdiepen in hoe de Arena tot stand is gekomen, daar zit ook een bak met geemenschapsgeld in. Om een voorbeeld te noemen, het oude stadion de Meer, stond op grond waarvoor Ajax erfpacht moest betalen. Toen Ajax besloot om de Arena te bouwen kocht de gemeente de erfpacht af voor een groot bedrag. Ik weet niet hoe vager je een constructie wilt hebben dan dat iemand die erfpacht moet betalen en zelf weg wil vervolgens een enorme bak met geld mee krijgt om weg te gaan. Hoe het met deze deal zit weet ik niet, maar je mag er gerust van uit gaan dat de gemeente Amsterdam ook bij deze deal niet het onderste uit de kan gaat halen

26 oktober 2021 om 10:55

@londen calling

"maar je mag er gerust van uit gaan dat de gemeente Amsterdam ook bij deze deal niet het onderste uit de kan gaat halen"

Amsterdam is natuurlijk een zeer bekende wereldstad, een van de mooiste steden ter wereld.
Maar logisch natuurlijk dat zij niet het onderste uit de kan vragen. Ajax doet ook aan City branding voor de stad. Via de club krijgt de stad ook extra aandacht.

26 oktober 2021 om 10:57

Je verhaal klopt voor zover ik ale details ken. Maar het verhaal gaat ook verder. Door de bouw van de Arena is na 25 jaar eindelijke de Bijlmer bij de stad Amsterdam getrokken. Door het stadion kon er een gebiedsontwikkeling plaats vinden die de gemeente heel veel heeft opgeleverd. Niet alleen in geld, maar ook in werkgelegenheid en stadsontwikkeling. Eind jaren 80 wilde niemand in de Bijlmer wonen, nu ziet het er heel anders uit. Ook heeft de gemeente als mede-eigenaar al 25 jaar een mooi rendement opgehaald.
We kunnen vaak zeuren over de overheid maar de manier waarop de plannen voor de Arena zijn opgezet en uitgevoerd geeft vertrouwen dat ambtenaren genoeg slimme dingen doen.

26 oktober 2021 om 11:21

Ook heeft de gemeente destijds besloten om de investering mogelijk te maken in het stadion om het transferium wat elders buiten de drukke verkeerszone geplant stond onder de arena te plaatsen. Door de constructie die nodig was om dit te realiseren waren ze drie keer zoveel kwijt als normaal.

26 oktober 2021 om 11:25

Ja zeker. Plus dat de binnenstad een keer in de zo veel gratis wordt verbouwd. Helemaal toppie!. Wat wil de stad Amsterdam nog meer..

26 oktober 2021 om 11:42

Zo jammer dat wanneer iemand een beeld schetst je alleen de dingen pakt die lekker voor je uitkomen in plaats van het volledige plaatje mee te nemen in wat de opbrengsten etc. voor de stad zelf zijn geweest nav dit plan.

26 oktober 2021 om 12:04

@JK-Ajax mee eens, maar staat 60% van de reacties in VZ niet vol met zulke beeldvormende reacties, als het om dit soort zaken/constructies gaat. Zo ook bij PSV. Het hardste roepen voor duimpjes zonder enige argument aan te leveren.

26 oktober 2021 om 12:26

@Psvlld Als ik jou tekst lees doet mij dat meer aan een ander voorbeeld denken. Maar daar wil ik het nu liever niet over hebben want dat is niet zo positief en daar gaat het nu niet over. Als ik het echter goed begrijp vertel jij een half verhaal omdat anderen dat ook doen en jij je daar aan irriteert…🤔 Voor de gemeente Amsterdam incl. de inwoners heeft het verruilen van de Meer voor de Arena echter heel veel voordeel opgeleverd. Als (met de nadruk op als) Ajax geholpen word door de gemeente dan hoop ik dat dit weer flinke voordelen oplevert voor alle betrokkenen. Want dat is toch waar het eigenlijk om draait…

26 oktober 2021 om 12:32

@JK-Ajax en @soccersupp
Natuurlijk zit er ook een andere kant van het plaatje aan, en op basis daarvan zijn, zeker achteraf, een aantal beslissingen best te rechtvaardigen. Maar mijn reactie was vooral richting Xajacfa. Het is leuk om af te geven op andere clubs om wat die krijgen - hebben gekregen van de gemeente, maar dan mag je er best eens bij zeggen dat Ajax net zo goed wel eens flink geholpen is door de gemeente/overheid.

Dat deze deal voor zowel de club als de gemeente Amsterdam best goed is uitgepakt geloof ik direct. Maar dat doet niets af aan het feit dat er destijds een aantal vage constructies is bedacht om hem mogelijk te maken. Dat geeft in mijn ogen ook helemaal niet. Voetbal is volksvermaak nr1 en daar mag best wat geld in vanuit de overheid in mijn ogen zeker wanneer dit naar infrastructuur gaat en de gemeente er op de een of andere manier, al is het maar op de lange termijn, ook nog iets aan over kan houden.

Maar dezelfde, of vergelijkbare argumenten over waarde voor de stad, opbrengsten voor de stad, maatschappelijk belang, gebiedsontwikkeling e.d. worden overal gebruikt door gemeenten om te rechtvaardigen dat ze helpen bij het redden van een club, de bouw van een nieuw stadion, of om op een andere manieer mee te werken met de plannen van een voetbal club. En dat was meer het punt wat ik probeerde te maken. Het is niet alsof Ajax nooit iets gekregen heeft of nooit is geholpen door de gemeente/de overheid en dat het dan op zijn minst nogal selectief is om af te geven op andere clubs die nu worden geholpen (of in het verleden werden geholpen).

26 oktober 2021 om 12:45

@London Calling, naar mijn mening gaat het om het risico en de verhouding. Ajax is net als vele clubs in het verleden idd ook door de gemeente geholpen. Verschil is wel dat Ajax de gemeente ook heel veel, ik denk zelfs verreweg het meeste, heeft opgeleverd. En dan ben je als belastingbetaler er dus zonder twijfel op vooruit gegaan.

26 oktober 2021 om 13:36

Geld dat niet voor alle clubs? @London Calling reageert op een snerende Ajacied. De snerende Ajacied doet toch ook geen verdere onderzoek wat de Eindhovense constructie heeft opgeleverd of gekost heeft voor de Eindhovense gemeenschap. Feyenoord City zal ook heel veel (voordelen) opleveren voor Rotterdam.

Eindhoven koop de ondergrond en verhuurt dit weer aan PSV voor een aanzienlijk bedrag per jaar. Op de lange termijn is PSV duurder uit. Amsterdam betaald een transferium en geeft geld toe voor de afkoop van een eeuwigdurende erfpacht om zo de Bijlmer te kunnen moderniseren. Maar bij de ene constructie is het spekken van de club en hoef je niet verder te kijken dan je neus lang is en bij de andere constructie moet je ook naar de voordelen voor de stad Amsterdam kijken? Bizar.

26 oktober 2021 om 11:12

@Xajacfa. Je weet dat PSV al plannen heeft om een mini stadion op de herdgang te bouwen, toch? Als ik net zo kinderachtig als jij was, zou ik zeggen dat Ajax PSV weer leuk volgt. Doe ik niet overigens. 😉 Dit is echt beter. Vindt die KKD wedstrijden op veredeld trainingscomplex er echt niet uitzien.

26 oktober 2021 om 11:52

@Boris19, even een wellicht gekke vraag, misschien weet jij het antwoord: PSV lijkt op dit moment financieel niet in de positie om ff een stadion op de Herdgang neer te knallen. Ik zeg niet dat ze in financiële nood zitten, maar het lijkt me een flink kostenplaatje op dit moment. Waar halen ze dat geld vandaan, zonder de club in de financiële ellende te storten? Overigens roept het verhaal van de nieuwe Kuip dezelfde vragen bij me op. Ik ben helemaal niet thuis in de financiële wereld, dus als jij (of iemand anders) me dit in Jip-en-Janneketaal kan uitleggen, zou dat zeer verhelderend kunnen zijn.

26 oktober 2021 om 12:30

@Boris19 van die plannen wist ik. Maar waren zij eerder als Ajax of was het alleen eerder bekend? Maar goed, ik wil niet kinderachtig zijn dus maakt het mij niet uit. Ik hoop alleen dat elke constructie voor alle deelnemers goed uitpakt. Want uiteindelijk is dat waar het om gaat!

26 oktober 2021 om 12:58

@afca_3star zo'n mini stadion hoeft natuurlijk helemaal niet veel te kosten. Het stadion van Zwolle werd bijvoorbeeld (inmidels natuurlijk 15 jaar oud) werd voor 10 miljoen neergezet en ik meen dat het stadion op de Herdgang 5 miljoen moet kosten, als je het dan in 10 of 20 jaar afschrijft heb je het over een paar ton per jaar die je jaarrekening raken, of dat nou PSV, AJAX of Feyenoord is, van zo'n bedrag ga je niet wakker liggen.

Grote multi functionele stadions kosten echter al snel een paar honderd miljoen afhankelijk van wat je allemaal mee telt (het stadion van de Spurs gaat zelfs over het miljard heen). Voor de Kuip heb ik bedragen gezien van 400miljoen of meer. Die financiering ligt daarmee ook een stuk lastiger (anders had hij er al gestaan).

26 oktober 2021 om 13:54

@London Calling, ja je hebt daar inderdaad gelijk in, klinkt logisch. Als je de afschrijving per jaar bekijkt is het inderdaad peanuts voor topclubs. Thanks voor de toelichting!

26 oktober 2021 om 11:25

Zowel de reactie als duimpjes zijn even triest, maar dit soort vage gasten zitten er altijd tussen. Ik wilde er niet opeens inhoudelijk op ingaan, maar PSV heeft letterlijk 2 jaar geleden een nieuwe jeugdcomplex geopend waarin ze 10MIO hebben geïnvesteerd en zo zal er rond andere clubs misschien ook wat spelen, niet alleen provoceer je maar is het ook nog eens een heleboel onzin.

Man man man, wat is mijn cluppie toch lekker bezig! Investeren in het eerste elftal en investeren in de jeugd en de vrouwentak! We zijn bezig een volledig Ajaximperium te realiseren!

26 oktober 2021 om 12:33

En ik ben retejaloers op dat beleid. Daar kunnen veel clubs wat van leren hoor. Zou prachtig zijn een klein stadion erbij voor Ajax, vooral voor de jeugd en vrouwentak.

Er zijn veel dingen niet zeker in de wereld maar 1 ding is zeker Nederland blijft altijd bouwen en vernieuwen.

Goede ontwikkeling en top dat er nu groen licht is gegeven om de plannen ook daadwerkelijk te gaan maken. Vooral het ministadion vind ik top, zo krijgen Jong-Ajax en de vrouwen ook een passendere ambiance dan nu de hoofdtribune op de toekomst (plus het zal makkelijker zijn uit-fans goed te herbergen).

26 oktober 2021 om 10:37

4ever4ajax

Zou mooi zijn als VR ontwikkelingen hard gaan. Stel je voor dat je voor een (europese) thuiswedstrijd van Ajax dan ook ministadion kan gebruiken voor de fans. Kom je daar zitten, omdat je geen kaartje hebt voor de Arena, bril op en qua sfeer, ambiance alsof je ook in de arena zit.

Samen met andere fans daar feesten en genieten van de wedstrijden. Kan je 2 stadions uitverkopen.

Zelfs met uitwedstrijden kan je dan kaartjes verkopen, samen met de andere fans.

26 oktober 2021 om 10:44

Maar waarom dan beperken tot het mini-stadion of De Toekomst? Je kunt nog een stap verder gaan door dan thuistickets te verkopen, waarmee je de VR-bril-bezittende Ajacied ook thuis op de bank in VR kan genieten van de wedstrijd alsof hij erbij is.

26 oktober 2021 om 10:51

Airbags

"ajacied ook thuis op de bank in VR kan genieten van de wedstrijd alsof hij erbij is.'

Daarom gaf ik in mijn post aan samen. Je hebt natuurlijk gelijk, maar denk samen met fans heb je betere beleving. Naar het stadion lopen, patatje halen kletsen met fans. High fives geven na een goal.
Begint al natuurlijk al thuis, shirtje aan, naar stadion rijden of trein pakken.

26 oktober 2021 om 22:01

Pff wat een tijd zal dat zijn haha, helemaal lijp als dat kan!

Ik kan hier als feyenoorder toch alleen maar jaloers naar kijken. Wat een topbeleid zeg, de laatste jaren flink geinvesteerd. En nu maar oogsten. Ik hoop dat Arnesen meekijkt

26 oktober 2021 om 10:41

@danielvvkap

"ik hoop dat Arnesen meekijkt"

Niet lullig bedoelt, maar Arnesen zou denk ik eerst beter moeten meekijken bij AZ. Die kwamen ook kort geleden van financiele problemen en zijn nu zeer gezond.

Ajax had altijd de naam, merk en internationale uitstraling, waardoor Ajax automatisch meer kon vragen voor spelers.

AZ niet, die hebben dat echt op eigen houtje gepresteerd. Verkopen echt voor topprijzen, goede jeugd neer gezet, jeugdcomplex geinvesteerd.

Heb ook vaak kritiek op het bestuur van AZ gehad, maar heb zeker bewondering hoe zij als relatief kleine club dit hebben opgebouwd. Zeer knap en hoop dat meer clubs hun voorbeeld volgen.

En wat je ook aan Arnesen doorgeeft, laat hem NIET kijken hoe PSV het doet

26 oktober 2021 om 10:57

Het grote verschil tussen Az en Feyenoord is dat Az enorm terughoudend is in het doen van aankopen. Ze nemen nauwelijks risico. Dat is bij Feyenoord totaal anders. Kijk hoe ze bijvoorbeeld toch 7 miljoen voor Senesi besloten neer te tellen. Dat is gewoon voor Geyenoord een enorm risico om al je transfergeld zomaar op 1 paard te wedden. Natuurlijk speelt druk van de achterban ook een grote rol.

26 oktober 2021 om 11:10

@ajax

Je moet het denk ik ook in perspectief plaatsen.

Omzet van AZ is iets van 25 miljoen. Dus een aankoop van 7 miljoen is natuurlijk gelijk 28% van de omzet.
Voor Feyenoord met omzet van 75 miljoen is dat 9%. Dus Feyenoord kan makkelijker zo een aankoop veroorloven.

Ajax zien wij ook niet gelijk 1 aankoop doen, van 55 miljoen (28% van de omzet).

Ondanks kleine omzet, doen zij het goed met in jeugd investeren, verkopen van spelers, leveren van (jeugd) internationals en het voetbal wat op veld getoond wordt.

Vitesse heeft ook een grotere begroting. Dacht Utrecht en Twente ook.

26 oktober 2021 om 13:16

Maar zelfs Ajax deed niet van die groteb aankopen in de periode van de Boer. Althans in het begin toch niet. Pas met Gudelj en Sinkgraven begonnen ze bedragen van 6-7 miljoen neer te tellen. Az vangt bijvoorbeeld 25 miljoen aan transfergeld, maar geeft daar maar vervolgens 3 miljoen van uit. Dat is een beetje het verschil dat ik wilt aankaarten. Dat Feyenoord een grotere omzet draait is duidelijk. Dat is ook de reden waarom ze hogere salarissen kunnen uitdelen.

26 oktober 2021 om 10:46

Feyenoord heeft natuurlijk een groot deel van de inkomsten uit het kampioenschap (met de daaropvolgende verkoop van spelers en de CL deelname) in 1908 gestopt waarvan ze in de toekomst de vruchten hopen te plukken.

Ajacieden, ik hou van jullie! ❤️

26 oktober 2021 om 10:45

Nee, jij moet ophangen!

26 oktober 2021 om 12:01

??

26 oktober 2021 om 12:06

Hallo?

26 oktober 2021 om 12:22

Gebr. timber heeft blijkbaar nog nooit een vriendinnetje gehad

Mooi nieuws natuurlijk verder. Jong en het vrouwen team verdienen ook een betere ambiance dan het huidige 'trainingsveld'.

26 oktober 2021 om 18:03

Zijn tijd komt vast nog wel, @1afcajax1

Als je doel is om structureel aan te haken bij de Europese top zou ik zeggen trek dan even flink de portemonnee open en haal alles uit de kast om de key players achter het huidige succes te behouden. Met name Overmars heeft zich van onschatbare waarde getoond. Geef die man een paar miljoen per jaar. Dat is alsnog een schijntje vergeleken met de waarde die hij brengt en je zorgt voor consistentie in de toekomst.

Lijkt me een goede prioriteit van de gemeente. Huizen bouwen even stopzetten zodat dit prestige project binnen de stikstofmarges past.

26 oktober 2021 om 11:01

Zou het gezellig wonen zijn op P2 bij de arena?

26 oktober 2021 om 12:48

Shorty, geen idee, wellicht onwetendheid van mij, maar ik ging er vanuit dat Amsterdam groter is dan P2

26 oktober 2021 om 12:37

@29er zeker, want zeker als je nog niet in je droomhuis kunt wonen heb je vertier nodig. En dus is het een goed idee om dat aan een grote groepen mensen aan te kunnen bieden!

Waar andere clubs de grootste moeite hebben een nieuw stadion neer te zetten , gaan ze in Amsterdam weer een stapje verder. Een goed beleid en visie daar kom je ver mee

26 oktober 2021 om 14:09

klopt, en in slechte tijden kunnen ze altijd de grond aan de gemeente verkopen en het stadion terughuren. Appeltje voor de dorst dus.

Hoeveel gaat Ajax voor die grond betalen (afgekochte erfpacht).
De verhuizing van de Meer naar de Arena was dubieus met de erfpacht.

26 oktober 2021 om 11:25

Ik snap niet wat het eerste met het 2e te maken heeft. Ajax is geen eigenaar van de Arena en betaald dus ook geen erfpacht, maar enkel huur om in het stadion te kunnen spelen.

26 oktober 2021 om 12:00

ze moeten toch erfpacht afkopen om de parkeerplaats te gebruiken voor trainingsdoeleinden?

26 oktober 2021 om 12:11

Ja, dat klopt. Maar de referentie aan de verhuizing van de Meer naar de Arena snap ik niet.

Ajax is geen eigenaar van het stadion, dus betaald het ook geen erfpacht daar voor, als dat voor de Arena al van toepassing is.

ziet er goed uit weer dit maar elke euro die aan vrouwenvoetbal wordt besteed vind ik er een te veel. Wat levert dat nu op? Populariteit neemt toch juist niet toe lijkt me. Toen met dat ek zaten er super veel mensen op de tribune, nou ik kwam toevallig een tijdje terug langs een vrouwenwedstrijd van ajax op tv. DAar zitten minder mensen te kijken dan bij een gemiddelde hoofdklasser. Zon ministadion gaan ze nooit weten uit te verkopen voor damesvoetbal.

26 oktober 2021 om 11:25

@blaugrana

Wel voor Jong Ajax toch.

Maar het gaat ook om de ontwikkelingen. Als je nu overdekt stadion hebt, mogelijk komen er dan wel iets meer mensen op af. Lekker zitten, patatje en wedstrijdje meepikken. Vooral als zij een kee Europees gaan spelen of een toernooi in Amsterdam kan het best leuk zijn.

26 oktober 2021 om 11:29

Uiteraard, mag je je eigen mening hebben, maar wat je nu doet is een beetje appels met peren vergelijken. Het aantal toeschouwers van de Oranjedames op het EK in eigen land vergelijken met het aantal toeschouwers bij een competitie wedstrijd van de Ajax-dames.

De Oranjemannen hebben misschien wel 17 miljoen Nederlandse fans, terwijl die ook niet allemaal voor Ajax zijn.

Er is nog helemaal niet gesproken over capaciteit, dus hoe weet je dat het niet uitverkocht gaat raken?

26 oktober 2021 om 11:41

Ja deels met je eens dat de vergelijking wat krom is. Echter dat het nederlands elftal 17 miljoen fans heeft vind ik zwaar overdreven. Is vooral evenementen pulbiek ( zijn dat uberhaupt fans?). heb daarnaast het gevoel dat de meeste club supporters heel weinig tot niks met het nederlands elftal hebben. Ken zelf best wat feyenoord en die hebben echt helemaal niets met het nl elftal hoor. bij ajax idem dito. maar goed ik dwaal af. Hoe ik weet dat het niet vol gaat zitten? Er komen bij zon vrouwenpotje misschien 100 man ( vrouw) kijken. Lijkt me dat het stadion groter zal zijn dan dat.

26 oktober 2021 om 12:15

Je kunt het ook andersom benaderen. Mooier en ruimer stadion betekent meer sfeer, dan wordt het al wat aantrekkelijker om naar een wedstrijd te komen kijken. Tel daarbij op dat het niveau stijgt, mede dankzij alle faciliteiten. Ik zeg niet dat de wedstrijden van Ajax Vrouwen direct uitverkocht zijn, maar daar kunnen ze wel naartoe groeien.

26 oktober 2021 om 12:24

Als een kleiner stadion direct na de bouw uitverkocht is, kun je je afvragen of je het niet te klein hebt gebouwd. Als Ajax verstandig is maken ze het niet te groot en zorgen ze er voor dat ze het stap voor stap uit kunnen bouwen.

26 oktober 2021 om 12:07

@blaugrana11....volgens mij ben jij nu vet aan het discrimineren. Applaus voor jezelf. De vrouwen hebben net zoveel rechten dan de mannen in mijn ogen. Dus elke euro die er aan wordt besteed maakt het alleen maar beter. Ontwikkelen is een goede zaak.

26 oktober 2021 om 12:30

Ik discrimineer helemaal niet? Jij zou een goeie manager zijn man. Investeren in een ontwikkeling van iets wat nooit veel geld gaat opbrengen. En vrouwen en mannen rechten heeft hier helemaal niks mee te maken? Gaat om hoeveel geld het opbrengt vriend. Nee, al met al geen al te pientere comment van je helaas soccerfan.

26 oktober 2021 om 12:41

Denk eerder dat jij geen goeie manager zal zijn met je korte termijn visie. Vrouwenvoetbal is een groeiende sport, en ik neem aan jij wel snapt dat iets wat groeit ook steeds meer oplevert? Dan is het toch fijn als bedrijf om aan de top de staan van deze branche ipv achteraan aan te sluiten en dan tot de ontdekking te komen dat de trein al is vertrokken? En je trekt hiermee ook meer vrouwelijke fans aan voor o.a. het mannenvoetbal. Als jij de verhouding ziet tussen mannelijke en vrouwelijke fans is hier voor veel clubs echt nog veel markt te winnen. Meer fans is meer inkomsten. Vraag mij serieus af in hoeverre jij kan beoordelen of een comment pienter is of niet. Ik weet wel dat onder jouw leiding waarschijnlijk mening bedrijf failliet zal gaan, of kansen mist, omdat zij zich niet bezig houden met de markt, maar vooral met zichzelf. Inside-out en outside-in, zoek dat maar eens op.

Een stadion voor Jong Ajax. Het is niet vervelend bedoeld, maar daar komen gemiddeld 500 mensen. Hoe mini wil je dit stadion dan maken ?

26 oktober 2021 om 11:43

die van barca heeft ook maar 6k. gewoon ticketprijzen heel laag doen, dan kan je wel stadionnetje van 1500 vol krijgen denk ik

26 oktober 2021 om 12:31

Maar Barca is een nog veel grotere club dan Ajax. De jong elftallen leeft totaal niet bij de supporters (tenzij ze het op TV kunnen volgen, dan zijn er wel een paar).

Mooiste wat zou zijn is de Johan Cruyff arena in klein daar neer zetten

Ben eigenlijk wel benieuwd wat dat stukje grond kost. Goed bereikbaar, dichtbij het groei en de hoofdstad. Sowieso geen slechte zet van Ajax. En ik vermoed dat er ook wel wat good will vanuit de gemeente is om dit te steunen.
Het is overigens niet zo dat Ajax heel veel andere keuzes had dan het eeuwigdurende erfpacht afkopen. Voor commercie bestaan de oude erfpacht regels niet meer tenzij die nog uit het verre verleden stammen.

26 oktober 2021 om 12:32

Hoezo goodwill vanuit de gemeente ? Hebben ze met het stadion al niet genoeg gedaan ?

26 oktober 2021 om 13:08

De verwijzing naar het stadion begrijp ik niet? Wat heeft dat hier mee te maken? Of doel je op dat nieuwe stadion dat ze willen bouwen?

Zoals ik schrijf is het een vermoeden, maar gezien de grondprijzen in Amsterdam en het moeten vinden en aanleggen van een nieuwe parkeergelegenheid verwacht ik dat deze deal niet per se heel gunstig is voor de gemeente.

26 oktober 2021 om 17:04

Zoals je wellicht weet is het stadion mede mogelijk gemaakt omdat de Gemeente Amsterdam daar heel veel geld in gestoken heeft ! Maar misschien wist je dat ook niet.

Ik hoop dat Stsdion De Toekomst wel het amateurclub-sfeertje blijft behouden wat het nu heeft, enkel gewoon extra tribunes plaatsen is goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren