Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer legt breuk met Jasper Cillessen uit: ‘Dat is niet zijn ding’

Laatste update:

Frank de Boer blikt maandag in Rondo voor het eerst in de publiciteit terug op het mislukte EK met het Nederlands elftal. De voormalig bondscoach legt in het praatprogramma uit hoe hij tot de beslissing kwam om Jasper Cillessen vanwege een coronabesmetting buiten zijn selectie te laten, en waarom Donyell Malen tegen Tsjechië (2-0 verlies) al na 57 minuten werd gewisseld.

Voorafgaand aan het EK liep Cillessen corona op. De verrassing was groot toen De Boer besloot de doelman thuis te laten. "Jasper is heel veel geblesseerd geweest dat jaar", legt de ex-bondscoach uit. "We wisten niet hoe lang het zou duren (met zijn coronabesmetting, red.). Ik wist ook dat ik gewoon twee goede keepers achter de hand had met Tim Krul en Maarten Stekelenburg. Ik moest een keuze maken: stel dat een keeper het goed doet in de eerste twee of drie wedstrijden, moet ik hem er dan weer naast zetten? Dus het heeft ook gewoon heel veel invloed op het proces in de groep. Ik vond op dat moment het verschil tussen Tim Krul, Maarten Stekelenburg en Jasper Cillessen klein. Als het echt een groot verschil was geweest, dan had ik het risico willen nemen. Stekelenburg maakte op mij een ongelofelijke indruk, ook op de training."

In de pers ging al snel het verhaal rond dat Cillessen slecht zou liggen in de spelersgroep van Oranje, maar De Boer bestrijdt dat. "Hij ligt goed in de groep, maar het gaat erom: wat zou er gebeuren als hij tweede keeper zou zijn? Je weet zelf of een speler tweede keeper kan zijn, of niet. Dat is niet zijn ding. Hij was in eerste instantie mijn eerste keeper, maar in mijn ogen zat er bijna geen verschil in."

De Boer besloot om Malen in de achtste finale tegen Tsjechië in de basis te zeggen in plaats van Wout Weghorst, die de wedstrijden daarvoor was gestart. "Hij viel al een paar keer goed in en we weten allemaal dat hij een groot talent is, dat het verschil met zijn snelheid kan maken", legt De Boer die keuze uit. "Dat heeft hij ook bewezen, want hij was de gevaarlijkste man."

Het ging voor Oranje kort na rust helemaal mis toen Matthijs de Ligt rood kreeg. De Boer besloot tot verbazing van velen om twee minuten later Quincy Promes in te brengen voor Malen. "Het is toch heel simpel?", vraagt De Boer retorisch. "Ik denk dat iedereen die trainer is geweest dat weet: je weet gewoon dat hij een explosieve speler is. We wisten van tevoren dat hij op dit niveau een uur écht kan leveren. Het was de 55e minuut. Het is in goed overleg gegaan met de staf, mensen die daar verstand van hebben. Ga maar eens kijken hoeveel Donyell Malen dit seizoen negentig minuten heeft gespeeld." Malen speelde dit seizoen zeventien officiële wedstrijden en speelde er geen enkele uit. Wel kwam hij bij Borussia Dortmund eenmaal tot 83 en 81 minuten in een duel.

Tot slot kwam ook het voorval rond Anwar El Ghazi ter sprake. De vleugelspits van Aston Villa kreeg per bericht te horen van De Boer dat hij niet tot de definitieve EK-selectie behoorde. "Misschien is het slordig, maar we moeten daar ook niet dramatisch over doen", aldus De Boer. "Volgens mij zijn er meer bondscoaches geweest die het op teletekst gegooid hebben, daar moest je het mee doen. Ik heb nog netjes een bericht gestuurd. Hij is er nog nooit bij geweest, hè. Dan zou het wat anders kunnen zijn, maar ik had hem zeker kunnen bellen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Frank... Doe dit nou niet. Ajax-fans waarderen je voor je verleden als speler en je verleden als trainer. Door jouw successen gingen we van 24 miljoen in het rood en aan de rand van het faillissement naar de financiele weelde die de basis heeft gelegd voor het huidige Ajax. Maar telkens het openhalen van wonden en het proberen te rechtvaardigen van waanzinnig slechte beslissingen. Ik zou adviseren: ga op de eretribune zitten bij Ajax, golf wat en reis de wereld rond.

25 oktober 2021 om 20:01

Hij heeft wel gewoon gelijk mbt Malen. Zowel bij PSV, Oranje en Dortmund blijkt hij niet in staat om volledige wedstrijden te spelen. Maar als staatsvijand nummer 1 kan hij sowieso niets goeds zeggen momenteel.

25 oktober 2021 om 21:29

Schmidt hanteert nou eenmaal een apart wisselbeleid. Buiten dat denk ik wel dat hij gewoon regelmatig 90 minuten kan maken, misschien niet elke week 2 keer maar hij heeft bij PSV ook regelmatig 90 minuten gemaakt. Dat hij bij Dortmund regelmatig gewisseld wordt is ook door kwaliteiten. Volgens mij worden aanvallers ook het vaakst gewisseld. Daarbij komt ook nog is kijken dat je 5 spelers mag wisselen tegenwoordig.

25 oktober 2021 om 21:59

Zou het ook kunnen zijn dat Malen het nog niet laat zien bij Dortmund?

25 oktober 2021 om 22:06

Dat is natuurlijk deel van de reden Die Knappen. Als hij bij PSV nou wekelijks 90 minuten zou maken zou dat het meest logische antwoord zijn maar gezien hij bij twee andere teams ook al zelden 90 minuten speelde ligt het voor de hand dat die data mensen van zowel Oranje als PSV gewoon gelijk hebben dat Malen na een uur meestal wel op is. Hopelijk komt hij nog in vorm dan kunnen we deze discussie over een aantal maanden voortzetten xD.

26 oktober 2021 om 12:38

Het grappige is dat ie gelijk heeft in veel dingen. Bijna niemand in dit land lijkt te accepteren dat dit Oranje gewoon subtop is. Een goeie dag en je wint van een topland. Een slechte dag en je vliegt eruit tegen Tsjechië. Rood hielp zeker niet mee. Alles op Frank de Boer gooien die niet zoveel anders doet dan Ronald Koeman of Louis van Gaal vind ik een beetje kinderachtig. Wat me wel opviel was dat door de recente slechte prestaties van Frank de Boer, hij gelijk onder druk kwam en elke beslissing in twijfel werd getrokken. Als je dan ziet hoe positief Louis wordt benadert. Dat heeft zeker wel invloed ook op een spelersgroep.

26 oktober 2021 om 14:18

@clarkkent2 - Het grote verschil is nog altijd dat Koeman en Van Gaal de vereiste resultaten halen, terwijl Frank de Boer dat niet deed. Ik denk dat het overgrote deel echt wel snapt dat het huidige Oranje geen internationale top is. Het gedoe rond Cillessen is nog wel te snappen (al was de selectie van Stekelenburg selectiviteit ten top), maar twee weken voor het EK overstappen op 5-3-2, het gebruiken van Promes uit vorm die word verdacht van een steekpartij, spelers die openlijk twijfels hadden bij beslissingen, de resultaten an sich, het hield gewoon niet over. Ook z'n voorkomen in de media ontbeerde het kleinste greintje aan zelfreflectie en nu weer. Natuurlijk had hij ook geen geluk, maar hij heeft ook zeker geen goed werk afgeleverd.

25 oktober 2021 om 20:07

Ik kan zijn uitleg eigenlijk vrij goed begrijpen. Ook over Malen, de statistieken wijzen dat ook weer uit. Dat hij dan vervolgens Promes brengt vind ik nog steeds bizar. Je laatste zin sluit ik me volledig bij aan. Of misschien nog ergens als assistent, hoofdcoach moet hij zelf écht niet meer willen.

25 oktober 2021 om 20:11

Dat Promes jarenlang heeft mogen vortballen bij Oranje snap ik echt helemaal niks van.
FDB heeft het over explosief. Is dat echt zn kwaliteit?

25 oktober 2021 om 21:00

Jij leest niet goed. Explosief is Malen en dat houdt ie niet langer dan een uur vol. Dat is natuurlijk waar. Cilessen verhaal is ook geloofwaardig en de meeste trainers zouden dat doen. Dit waren juist niet zijn fouten maar meer alles eromheen. Je weet als Frank zijnde dat je het halve land al tegen je hebt dan kun je gewoon niet van zulke domme fouten maken mbt het managen van je team.

25 oktober 2021 om 21:03

Dat explosieve gaat over malen, toch?

26 oktober 2021 om 11:06

Ik snapte het wel, Malen is snel moe en wat lui, verdedigd bijna niet mee en we hadden net rood, promes is juist een aanvaller die goed kan verdedigen en veel meters maakt netzoals bergwijn bijvoorbeeld maar die was niet mee en is meer flankspeler ipv spits met diepgang. Maar goed, elke wedstrijd was te zien dat we kansloos waren met ons slechte spel daar. Verlies zat er aan te komen, 532 zag er niet uit, we hebben de spelers er niet voor.

26 oktober 2021 om 12:06

Thamike, dat Cillessen verhaal vind ik juist raar. De Boer zegt: wat als de keeper de eerste 2 wedstrijden goed keept? Dan ga je niet wisselen, natuurlijk. Maar wat nou als de keeper de eerste 2 wedstrijden slecht keept? Dan wil je toch je betere keeper hebben, ook al duurde het nog 2 wedstrijden voordat ie fit zou zijn?

25 oktober 2021 om 20:07

Zo heel gek is het toch niet? Malen laat zien dat hij gelijk had en liep hier bij psv ook al vaker tegen aan. El Ghazi had anders gekund, absoluut, maar inderdaad als hij nog nooit onderdeel van Oranje is geweest dan moet het ook niet extra opgeblazen worden, als het een andere trainer was zou de commotie ook stukken minder zijn.

25 oktober 2021 om 20:14

Zo kan je overal wel een verzachtende omstandigheid bij zoeken. En als je het per voorval gaat bekijken kan je zeggen dat het wel meeviel, maar er waren tig voorbeelden. Ook die fout met die minuten van Van de Beek. Of het inbrengen van Weghorst nadat hij buitenspelers met een voorzet eraf had gehaald. Dat per se 5-3-2 willen spelen. Die onzin met Cillessen en El Ghazi. Frank heeft gewoon keihard gefaald en lijkt nog steeds niet in te zien dat hij bezopen keuzes heeft gemaakt. Als je geen zelfreflectief vermogen heb en 4x gigantisch af bent gegaan bij verschillende clubs en landen, tja dan moet je vooral lekker op een eiland gaan zitten en niet te veel meer doen waar je verantwoordelijkheid voor moet dragen. Wat slaat deze man een onzin uit.

25 oktober 2021 om 22:03

FdB ging één week voor het EK nog switchen naar een 532 systeem. Dat is heel amateuristisch

26 oktober 2021 om 11:25

Heel voetbalzone riep om 532 en alle media, frank gaf toe aan 532 en opeens was iedereen schijnheilig en kwamen ze met ja we horen 433 te spelen, ik heb al meerdere accounts met 2 gezichten hier gezien en in de kranten voetbalshows. Ik blijf er bij dat we zelf aan onze stoelpoten hebben lopen zagen. Ik vind Frank geen goede trainer maar had deze man aub alleen het enige laten spelen wat hij kent. Hij had er sinds ajax eindelijk weer de spelers voor. Maar deze onzekere gast is gezwicht door alle mensen die hem gek hebben lopen lullen om 532 te spelen die voor bijna alle spelers en zichzelf een onbekende tactiek is. Dan hadden we als je de ladder kijkt sowieso de finale gehaald want dan hadden de spelers de rest wel voor hem gedaan maar die hadden nu ook geen idee hoe en wat dat spatte er aan alle kanten af.

25 oktober 2021 om 20:11

Cillessen kan niet de 2e keeper zijm Frank? Hij deed jaren lang niet anders bij Barca 😄

25 oktober 2021 om 22:34

Dat is het eerste wat ik dacht....als hij iets gewend is, is op de bank zitten.

25 oktober 2021 om 21:31

@suarez7, als je nu naar de prestaties van de Boer terugkijkt, dan kan je enkel concluderen dat hij kampioen is geworden omdat de concurrentie nog zwakker was. Frank is gewoon een hele, maar echt een hele slechte trainer. Het feit dat hij altijd van mening was dat Schone een rechtsbuiten was of Theo Janssen een 6 zegt toch al voldoende. Hoe haalde die man het in zijn hoofd om dat te doen. Beide spelers hadden letterlijk niks op die posities te zoeken. Het zegt toch al genoeg dat Bozs Schone al vrij snel naar het middenveld verplaatste, en we sinsdien enorm van onze Deense vriend hebben kunnen genieten. Dat is dus het verschil tussen een slechte coach en een goede coach. Het enige wat ze gemeen hebben is dat ze allebei te koppig zijn om in te zien dat hun manier van spelen niet altijd succesvol is.

25 oktober 2021 om 22:02

@Ajax/barca
Eens, de Boer is geen geweldige coach. Echter heeft Schone op rechtsbuiten een paar geweldige seizoenen gedraaid waarin hij waanzinnig veel scoorde. En Janssen was bij Ajax op elke positie bagger.

25 oktober 2021 om 23:26

In de tijd dat Janssen op 6 speelde riep heel VZ, inclusief ikzelf, dat hij daar niet moest spelen. Hij was destijds een degelijke aanvallende middenvelder. Toen hij eindelijk meer naar voren ging, ging het ook beter draaien.

26 oktober 2021 om 06:56

Moet zeggen dat elke uitleg die hij heeft gegeven gewoon een redelijke uitleg is. Malen qua statistieken heeft hij gelijk, echt meer dan een uur spelen heeft hij destijds en nu ook nog niet gedaan.

Qua Cillessen heeft die ook nog gewoon gelijk, je mist 2 weken trainen en groeps process om vervolgens 2e of 3e keeper te worden terwijl je eigenlijk weet dat je die toch niet nodig gaat hebben?

Stekelenburg was inderdaad niet goed maar denk door het feit dat Cillessen zo veel heeft p de bank heeft gezeten bij zijn clubs dat hij ook niet beter was geweest - het was allemaal gewoon middelmatig.

Dat Frank geen goede coach was/is heeft denk ik meer te maken met zijn manier van communicatie en de manier waarop hij communiceerd (of juist niet) ze hebben het volgens mij bij meerdere clubs al aangegeven dat hij gewoon niet communiceerd en wanneer hij dat wel doet, het gewoon slecht is.

spelers begrijpen hem niet, weten niet wat er verwacht wordt, je mist dus de tactiek erachter en de trainingen die erbij horen want hij kan niks uitleggen.

26 oktober 2021 om 07:21

@patrickkluivert, als rechtsbuiten was Schone nooit onbetwist. Hij miste toch wel echt die snelheid die je bij een klassieke aanvaller ziet of de handelingssnelheid die een Ziyech op die positie wel succesvol maakte. Vooral in de Europese wedstrijden zag je die mankementen.

26 oktober 2021 om 08:04

Juist. En Frank moet niet in de verdediging gaan, dat keert zich telkens weer tegen hem.

26 oktober 2021 om 08:33

Suarez 100% eens, al vind ik net als orgineel dat hij alleen omtrent Malen gelijk had. De rest is niet te verdedigen, en inderdaad ik heb het al zovaak gezegd. Hij heeft de basis gelegd voor waar we nu zijn, en ja 15 mei 2011 dag van de 3e ster was één van de mooiste dagen uit mijn leven.

Ergens heeft hij wel gelijk. Een speler met extreme kwaliteiten, zeg maar een Busquets bij Spanje. Kan je gewoon meenemen en na twee wedstrijden inpassen in het elftal. Maar Cillessen is marginaal beter dan Stekelenburg. Nét genoeg voor die gast om te denken dat hij recht heeft op een basisplaats. Maar niet genoeg om in het veld nou een groot kwaliteitsverschil teweeg te brengen. Misschien is het dan voor de rust binnen zo'n groep wel beter om hem thuis te laten...

25 oktober 2021 om 19:54

Marginaal beter? Heb jij de steek gezien? Die kon niet meer van de grond komen. Zelfs een cillessen op 70% is nog beter dan de steek die na 8 jaar op de bank te hebben gezeten en nog steeds terend op wk 2010 een half seizoen weer eens keepte.

25 oktober 2021 om 19:56

Stekelenburg is zo goed, dat hij van 1e keeper was gebombardeerd tot 4e keeper. Nee, dit zag frank echt niet goed hoor.

25 oktober 2021 om 20:15

Alleen Frank de Boer wil Stekelenburg opstellen. Hadden we een andere coach was die kerel niet eens meegegaan. Dan hadden Bizot, Krul en Cillessen erbij gezeten. Het kan niet zo zijn dat je een 39-jarige keeper gaat opstellen, op je 1e eindtoernooi sinds het WK 2014, die al dik 8 jaar niet heeft gekeept.

25 oktober 2021 om 20:29

Er waren anders hier genoeg ajacieden die de steek ook op goal wilde hebben omdat er dat seizoen een paar ballen tegen hem aan werden geschoten. Begin van dit seizoen kwamen deze mensen er achter wat iedereen bedoelde omtrent De Steek. Gewoon niet meer goed genoeg.

Dat Cillessen niet meeging was totaal geen probleem. Dat Stekelenburg meeging was wel een probleem. Pasveer had die plek veel meer verdiend. Zijn uitleg om Malen is ook vrij matig moet ik zeggen.

25 oktober 2021 om 21:02

Zijn uitleg is prima mbt Malen en dat wordt toch elke week bevestigd? Dat jij dat anders ziet maakt dat het niet meteen waar. Hij heeft het voordeel dat ie met ze werkt en zijn medische staf er hetzelfde over dacht, jij gaat op je onderbuik af.

Vind het jammer dat hij recht probeert te praten wat krom is. Geef gewoon toe dat je fouten hebt gemaakt met Cilessen en Malen. Dan ook nog komen met iedere trainer weet dit. Nee, slechte trainers doen dit....

25 oktober 2021 om 19:58

Nederland heeft natuurlijk gewoon gefaald op het ek. Maar vind dat er ook wel heel overdreven gedaan wordt over een wissel. Nederland was die dag gewoon slecht en dan pakt de Ligt ook nog is rood. Als Malen was blijven staan had Nederland waarschijnlijk ook niet gewonnen.

25 oktober 2021 om 20:04

Inderdaad. ''we wisten niet hoe lang het zou duren (met zijn coronabesmetting, red.)'' Aldus de Boer. Echt belachelijk. Hij was asymptomatisch en kon na 5 dagen weer aansluiten

Kon toch gewoon als ‘derde’ doelman mee dan? Alsof je 2 keepers hebt die geblesseerd raken in 3 wedstrijden. En zoals Cillessen zelf aangaf: bij het bekendmaken van de EK-selectie (met Cillessen) was hij eerste doelman en De Boer wist al dat hij positief getest was…En hij gaf zelf aan El Ghazi en anderen te bellen, daar zat het pijnpunt. Als presentator met voorbereiding had je hier heerlijke tv kunnen maken.

Ik ben het niet met Frank eens wat betreft El Ghazi. Het irritatiepuntje zat hem in het feit dat De Boer aangaf iedereen persoonlijk gebeld te hebben. Nu legt hij uit waarom hij een berichtje stuurde, niet waarom hij niet eerlijk was.

25 oktober 2021 om 20:51

Ik heb nergens meegekrrgen dat dit leidde tot irritstie bij El Ghazi. Frank heeft op alle besproken punten volkomen gelijk wat mij betreft.

Mooie zelfreflectie van Frank! Zou dus zo exact hetzelfde doen. Leert niet van fouten. Jammer, totaal ongeschikt dus en dus ook volledig logisch dat de knvb hier mee is gestopt.

25 oktober 2021 om 20:06

Welke fouten? Hij zegt dat ze bepaalde keuzes met zn allen en weloverwogen gemaakt hebben. En je kan niet van die keuzes zeggen of ze wel of niet goed uitgepakt hebben toch... het begon immers allemaal met die rode kaart van de Ligt. En wat betreft de keepers lag het idd allemaal dicht bij elkaar, als je beetje objectief bekijkt heb je dat ook gezien. Stekelenburg goed seizoen gedraaid met Ajax dus prima te verdedigen die keuze.

25 oktober 2021 om 20:46

Als jij zegt dat het begon met de rode kaart, dan heb je of niet gekeken of geen verstand. Die poule wedstrijden, tegen zeer matige tegenstanders, werden zonder overtuiging gespeeld, door een defensieve taktiek waar niemand iets mee kon. En Stekelenburg had niet een heel seizoen gekeept. Minder dan de helft zelfs door de schorsing van Onana. Werd amper op de proef gesteld omdat ajax oppermachtig was (en is)

25 oktober 2021 om 23:05

Ik heb gezien dat ze die poulewedstrijden hebben gewonnen. En met 11 man was dat tegen Tsjechië ook gebeurd. En ik zeg ook niet dat Stekelenburg een heel seizoen gekeept heeft, alleen dat hij een prima seizoen gedraaid heeft. Niet veel beter of minder dan Cillessen.

25 oktober 2021 om 21:55

Ben blij dat deze engnek en leugenaar weg is. Met deze tv optreden laat hij meteen zien wat voor achterbaks mens hij is. Het ligt aan alles en iedereen behalve aan hem. Hopelijk verdwijnen hij en z'n achterlijke broer ook meteen van tv.

26 oktober 2021 om 06:28

Mounir is that you?

Het hele EK en ook Frank de Boer zelf is voor mij volstrekt verleden tijd. En dat terwijl ik kaarten had en voor het eerst met mijn zoon bij oranje was.

Ik ben niet meer geïnteresseerd in wat FdB er van vindt. We kunnen gelukkig nu weer vooruit kijken met een goede trainer aan het roer.

25 oktober 2021 om 21:04

Reageer en lees dit dan niet. Kolere Frank is ook een mens naast trainer zijn. Hij mag daar zelf een bepaalde kijk en visie op hebben. Jij hoeft daar niet naar te luisteren en dit te lezen. Lullig dat je voormeet weet met je zoon een mooie verwachting had maar dat is voetbal.

27 oktober 2021 om 13:36

@thamike

Die wedstrijd was leuk hoor, met mijn zoon ook. We waren bij Noord Macedonie. Ik schets het juist omdat het juist bij iets waar ik betrokken ben geweest, het zo tekenend is dat ik er na afloop niks meer over hoef te horen. Zo teleurstellend was het toernooi als geheel. Ik ben ook bij het EK ooit in Portugal geweest, bij NL - Duitsland. Dan vlieg je uit zo'n toernooi, prima. Maar daar hing niet zo'n nare sfeer omheen. Die portugezen waren gewoon beter.

En natuurlijk mag De Boer zijn mening hebben. Maar daar mag ik dan toch ook wat van vinden? Ik hoef het niet aan te klikken, dat klopt. Maar dat dit toernooi mede door frank de Boer vernaggeld is, daar mag ik mijn mening over geven. Frank mag best merken dat wij niet meer op zijn uitleg zitten te wachten. Nou heb ik niet de illusie dat hij dit leest, maar prima.

26 oktober 2021 om 00:00

Eens met Vernon! Wie zit hierop te wachten, dat gemompel en recht praten wat krom is van Frank?! Frank is verleden tijd.

26 oktober 2021 om 23:36

Overigens is het spel bij die ‘goede trainer’ ook niet om aan te zien. Ligt misschien toch wat minder aan Frank dan jullie allemaal denken…

Dat wat hij zegt over El Ghazi zegt eigenlijk alles over hem als trainer. Die jongen was helemaal niet met oranje bezig. Uit het niets maak je hem super blij door hem op te nemen in de selectie. Niet zomaar een selectie, nee de EK selectie. Die jongen blij, zijn vrienden appen hem, zijn familie gaat door het dak, je weet hoe dat gaat. En dan stuur je een appje dat hij niet hoeft te komen. Echt ongeloofelijk. Waarom bel je zo'n jongen niet even? Wat moet hij hier nou van maken? En dan zegt de Boer nu dat we niet zo dramatisch moeten doen. Die man heeft echt geen grijntje menselijk inlevingsvermogen.

25 oktober 2021 om 22:07

Deze actie van de Boer duidt op weinig empathisch vermogen en is op zich respectloos.

26 oktober 2021 om 00:34

Volkomen met je eens dat is ook de reden dat het bij Inter en Palace niks is geworden deze meneer is zeer zwak in zijn communicatie en inlevingsvermogen.

Respect dat hij zijn keuzes nog eens toelicht op tv. Je kan het met hem eens zijn of niet, maar zoals hij het uitlegt klinkt het plausibel. Prima, die 2 keuzes opzich hebben echt het verschil niet gemaakt, in zn totaliteit was het gewoon niet goed genoeg. Ben er nog steeds van overtuigd dat ze met 11 man een ander resultaat hadden kunnen halen. En ElGhazi, tsja, bellen had niet gehoeven zoals hij zegt, maar het ging er juist om dat hij eerst de indruk gaf dat hij hem wél persoonlijk had gesproken en dat was niet zo. Niet echt netjes.

25 oktober 2021 om 20:06

Nou, nee. Hij legt niet uit waarom Jasper niet mee ging. Hij zit te liegen'''inderdaad. ''we wisten niet hoe lang het zou duren (met zijn coronabesmetting, red.)'' Aldus de Boer. Hij was asymptomatisch en kon na 5 dagen weer aansluiten

25 oktober 2021 om 20:09

Die 5 dagen was geen 100% zekerheid. En daarnaast geeft hij aan dat de verschillen klein waren, en hij Cillessen niet als bankzitter in de selectie wil hebben. Die combinatie van factoren vind ik toch wel sterk lijken op een uitleg.

25 oktober 2021 om 21:06

@Nr.11 liegen? Kijk jij zo naar andere mensen? Kolere wat eng. Frank doet dit met zijn medische staf, Jasper was lang geblesseerd en Corona kan voor iedereen andere resultaten en impact hebben. Hij maakt een besluit als trainer en daar moet hij ook de consequenties voor dragen, jij kan roepen wat je wilt zonder consequenties. Dat diende dan ook met je Leugenaar.

25 oktober 2021 om 21:30

''kijk jij zo naar andere mensen?'' Nou meneer, dat geld voor jou. Niet voor mij. Jasper was asymptomatisch. Dat duurt 5 dagen. asymptomatisch betekent dat hij geen klachten had. ''corona kan voor iedereen andere resultaten en impact hebben'' geldt hier dus niet. Beetje mij uitschelden terwijl jij zelf de feiten niet op een rijtje hebt

25 oktober 2021 om 21:36

Maar de verschillen waren niet klein. Cillessen is gewoon een stuk beter dan Steek nog was. Gewoon duidelijke vriendjespolitiek.

25 oktober 2021 om 21:59

Dit is zo frappant. Frank geeft iets aan. Ook dat ze dit met hele staf overleggen en een beslissing maken. Supporter trekt dat niet goed en maakt er vriendjespolitiek van. Hup, gewoon van afstand en zonder enige betrokkenheid zegt de een leugenaar en de ander vriendjespolitiek.

25 oktober 2021 om 22:06

@Nr11 uitschelden? Waar scheld ik je uit dan? En ja je hebt gelijk dat er gezegd is asymptomatisch maar ook dan kun je nog steeds klachten krijgen na de 2e of 3e dag. Was nog niet helemaal fit. Alles bij elkaar wilde hij dat proces niet verstoren. Dat is best een harde beslissing die je maar moet durven nemen.

Dit is zoals hij dat met staf heeft ondervonden en jij zegt gewoon leugenaar. Al zou hij ontwetend zijn geweest is dat geen liegen. Doe eens normaal man.

25 oktober 2021 om 22:09

Niks zonder betrokkenheid. Gewoon op basis van de beschikbare informatie een mening/oordeel vormen. De enige reden die ik kan verzinnen dat je dit doet is vriendjespolitiek. Anders was Marsman of Pasveer een veel logischere keuze

25 oktober 2021 om 22:24

@Nr11 uitschelden? Waar scheld ik je uit dan? En ja je hebt gelijk dat er gezegd is asymptomatisch maar ook dan kun je nog steeds klachten krijgen na de 2e of 3e dag. Was nog niet helemaal fit. Alles bij elkaar wilde hij dat proces niet verstoren. Dat is best een harde beslissing die je maar moet durven nemen.

Dit is zoals hij dat met staf heeft ondervonden en jij zegt gewoon leugenaar. Al zou hij ontwetend zijn geweest is dat geen liegen. Doe eens normaal man.

25 oktober 2021 om 22:27

Hahah Marsman? Ja idd geweldige keeper en veel beter dan Maarten. Beschikbare info? Rapporten? Info vanuit staf of jouw mening op basis van wat wedstrijden? Dat mag maar dat het vriendjespolitiek is slaat echt nergens op aangezien het geen vrienden zijn en hij coach is.

26 oktober 2021 om 08:02

Was dat seizoen beter dan Maarten ja, dat was namelijk niet zo moeilijk.

Tsja, het spel was gewoon matig onder jou, Frank. Onder alle ploegen die je hebt geleid. Je kunt beter die geruchten over dat men intern zat te morren laten zijn wat het is, dat leidt af van je persoonlijk falen als tacticus en trainer. Je kwam erin en maakte het spannend voor ons in de wk kwalificatie en op het EK steeds kantje boord totdat je er in de eerste knockout uitvliegt tegen Tsjechië. Triest hoor. Zonde van je tijd geweest, zo'n carriere. Elke club is je al vergeten of probeert je te vergeten.

Frank doet zichzelf echt geen plezier met dit optreden. Nul zelfreflectie, rare opmerkingen en gekke ideeen. De uitleg over Cillessen sloeg nergens op, claimen dat er weinig tussen steek en hem zit is lachwekkend. Het incident met El Ghazi vind ik nog steeds zwak, voor zo’n jongen is het een enorm belangrijk moment, altijd bellen als je een beetje inlevingsvermogen hebt. Noemt ie later Harry Maguire ook nog eens een internationale topper. Tja…

F de Boer geeft met zijn commentaar aan totaal ongeschikt te zijn als coach. Niet voor niets is hij op Ajax na overal mislukt. Alhoewel ik hem in zijn Ajax tijd ook niet geweldig vond met zijn beton voetbal. De man heeft een totaal gebrek aan empathie . Ben blij dat ie weg is . Er zal geen topclub meer voorbij komen voor hem. Alleen de zandbak blijft nog over.

Het goed praten van Stekelenburg; om van te kotsen; de verschillen klein? Cillessen is honderd keer beter dan een keeper dat de afgelopen 7(!) jaar bijna niet had gespeeld; en niet zomaar.Brr, wat ben in blij dat Frank weg is

25 oktober 2021 om 20:22

Maar hij had wel gelijk over Cillessen, want Cillessen had ook niet veel gespeeld mede door blessures en covid. En het seizoen daarvoor werd hij op een gegeven moment gepasseerd door Domenech.

25 oktober 2021 om 21:11

Maar nog altijd meer dan Stekelenburg!? Kom op man, en Jasper heeft aangegeven dat hij zich goed en fit voelde dus basisplaats maar meneer Frank vind een doelman dat al 7 jaar bijna niet keept natuurlijk “dicht bij in niveau..”

Sloeg nergens op dat Cillessen niet meeging en dat hij Stekelenburg dan wel opstelt en ook zegt dat het verschil klein is. Cillessen was duidelijk de beste keeper op dat moment. Stekelenburg gaat gewoon zo traag naar de grond. Daar heb je niks aan en is bang om uit zijn doel te komen bij voorzetten. Malen miste wel de grootste kans maar daar kwam nog dreiging vanaf. Memphis had helemaal niks. Maar goed in zijn 532 systeem waren alle spelers ondermaats, op De Vrij en Dumfries na.

Tja, deze man mislukt overal als trainer, behalve bij Ajax, maar daar was het niet om aan te zien, niet des Ajax.

Cillessen is een typische 2e keeper, want op het hoogste niveau was ie altijd wissel.
Ben zeer blij dat deze clown geen trainer meer is , we hebben er echter een narcist voor terug

25 oktober 2021 om 21:54



Heb nog steeds nachtmerries naar het de boer tijdperk. Als frank ooit nog onze trainer wordt overweeg ik echt mijn scc op te zeggen. Slechtste trainer ooit misschien wel. Denk oprecht dat trainers uit het amateurvoetbal beter zijn

26 oktober 2021 om 06:31

Hoe kan je dit nou zeggen als ajacied. Nachtmerries naar al die titels?

26 oktober 2021 om 11:10

Ja nou na de eerste 2 titels deed wou ik toch ook wel is goed spel zien ja. Kom man leidsehood we werden elk jaar door dramatische teams uitgeschakeld europees en werden kampioen met rond de 70 punten. En dan vervolgens in de media volhouden dat we geweldig speelden. Doe jij ook uitwedstrijden? Had laatste seizoen van frank een uitkaart voor het eerst. Helemaal naar zwolle of venlo oid rijden om vervolgens vaak gewoon weggespeeld te worden door zon ploegje. Nee, Frank was een prima interim trainer maar heeft de jaren daarna nog nooit iets gepresteerd als trainer wat wij niet zouden kunnen.

26 oktober 2021 om 14:09

@blaugrana11 - Je weet dat Ajax toen in een sanering zat, toch? Frank de Boer heeft genoeg fouten gemaakt, maar bij Ajax heeft hij gewoon uitstekend werk afgeleverd.

26 oktober 2021 om 15:03

Ja moet toegeven dat ik redelijk biased ben mbt frank de boer maar alsnog. salzbur,dnipro,steau en ga maar door zijn nog steeds nederlagen wat gewoon echt niet kon. Was elke keer in europa drama omdat meneer zich weigerde aan te passen. En wat vond jij van het beton middenveld gudelj,klaassen,bazoer?

Kan Cillissen geen 2e keeper zijn? Dat is ie toch al vrijwel z'n hele carrière?

25 oktober 2021 om 21:41

Frank heeft dat niet meegekregen. Was overal bezig met ontslagen worden.

Iedereen kan de typische stortvloed aan Frank weer laten lopen, maar we zien toch dat Louis nu hetzelfde doet? Hij zegt enerzijds in een interview dat Bijlow nog niet zeker is, en dat voor een Cillessen best nog dicht bij een basisplek kan komen, maar anders roept hij Jasper niet op in zijn selectie met 4 keepers. Blijkbaar schatten trainers in dat Cillessen bij Oranje geen prettige reserve zou kunnen zijn. En ik kan me daar best wat bij voorstellen. Dat geldt overigens wel vaker voor routiniers die jarenlang basis hebben gestaan en zelf nog niet het gevoel hebben dat ze een stapje terug moeten doen, dan kunnen ze vervelend zijn op de bank.

25 oktober 2021 om 21:03

Juist, maar De Boer is een makkelijk en gewild slachtoffer hier, net zoals Koeman.

De ideale vervanger van Ten Hag, als speler en als trainer daar succesvol geweest en schijnt ook dat hij alleen bij Ajax slaagt dus succes gegarandeerd met Frank maar voor mooi voetbal liefhebbers is het natuurlijk niks maar goed het gaat uiteindelijk om prijzen toch.

25 oktober 2021 om 20:43

Nou met de puntenaantallen die de Boer haalde wordt je nu geen kampioen meer hoor

26 oktober 2021 om 00:10

Iedere fan van een Nederlandse ubs buiten Ajax, juicht dit ook toe. 2 seizoenen kan hij nog wel teren op de huidige basis, daarna wordt het weer tikkie breed en terug en krijg je afbraak voetbal op de mat. Ben zelf geen Ajax fan, maar het voetbal wat ze nu spelen is toch heerlijk om te zien. Moet je geen FdB bij betrekken om het weer af te breken.

Jammer Frank. Zou hem sieren dat hij gewoon zegt dat zijn bondscoachperiode een mislukking was, met al die tactische blunders, gehakkel in de media etcetera. Hij heeft er gewoon niks van gebakken, en krijgt gewoon een podium om zijn straat schoon te vegen. Had ook veel meer kritische vragen verwacht vanuit Wietse maar helaas. Lekker veilig bij Ziggo zitten waar zijn broer werkt. Zo kan ik het ook.

Lekker allemaal weer F. de Boer bashen..

Alles recht praten wat krom is. Deze man is als tafelgast al net zo goed als dat hij als bondscoach was. Zal waarschijnlijk een deze jaren wel weer aan het roer staan de knvb kennende

Ik ben het niet eens met zijn beslissingen maar met cilessen op doel en Malen er langer in hadden we evengoed van Tsjechië verloren.

Als Stekelenburg bijna net zo goed is als Cillissen, dan stelt Cillissen niet veel voor. Hopen dat Bijlow Zich gaat ontwikkelen, want wat daaronder zit is veel minder.



Ik had niks met Frank als coach. Maar moet zeggen dat de verklaringen erg acceptabel zijn.

Stekelenburg zag iedereen dat dat niet meer kon,

Hij had twee goeie keepers achter de hand haha 😂 hij liet de beste thuis zitten.nogsteeds geen zelf reflectie dat is duidelijk.

Stekelenburg had pakweg 15 wedstrijden gekeept in 5 jaar bij een Ajax dat weinig tegen kreeg en haalde de hoeken niet meer. Volslagen waanzinnige beslissing die ons uiteindelijk ook dit debacle opgeleverd heeft.

Vond hem niet bepaald sterk overkomen.

Hij had 2 goede keepers achter de hand. Tim Krul en een oude Stekelenburg die 5 seizoenen nauwelijks had gespeeld. Dat is toch een belediging tegenover je eerste keeper. En dan inzake Anwar. Ja, ik had misschien wel even kunnen bellen. Maar vroeger stond het gewoon op teletekst. Ja, vroeger. Je hebt nu een mobiele telefoon en veel mogelijkheden.

Hij wilde aanvallender speler dan Louis deed. Ik zag onder hem toch grotendeels het breien op het middenveld, zonder echte diepgang of tactiek. Het klopt wel dat hij weinig tijd had toen hij instapte en er ook een crisis was, maar doe het dan niet.

Het is toch wel schrijnend dat je na al die kritieken geen greintje zelfreflectie hebt en die kritieken goedpraat. Het is toch niet zo moeilijk om gewoon aan te geven: "ja, dat had ik achteraf gezien anders moeten doen"? Dit soort zaken laten zien dat hij niet geschikt is als coach buiten de Eredivisie. Als je niet kunt leren van je fouten en je eigen mening boven de publieke opinie zet na meerdere gefaalde avonturen, ga je het ook niet leren. Bovendien ben je sowieso al af als je een speler die word verdacht van een steekpartij verkiest boven minimaal gelijkwaardige concurrenten, terwijl Promes ook nog eens niet eens in vorm was. Ach, het lijstje aan fouten in die korte periode was veel te groot.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren