Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos na Ajax - PSV: ‘Ibrahim Sangaré is veel beter dan Edson Álvarez’

Laatste update:

Aad de Mos is verrast door de dikke overwinning van Ajax op PSV. Voorafgaand aan de topper voorspelde De Mos een 2-2 gelijkspel, maar Ajax won zondag met 5-0. In zijn wekelijkse gesprek met het Eindhovens Dagblad zegt De Mos dat PSV kampt met een 'structureel probleem' en adviseert hij de clubleiding om nog even te wachten voordat de onderhandelingen met Roger Schmidt over een nieuw contract gestalte krijgen.

"De meesten hadden dit voorspeld. Ik niet", geeft De Mos daags na de wedstrijd toe. "Ik was erg verrast. Niet door het begin van de wedstrijd, dat viel me nog mee. Maar daarna was het natuurlijk kat en muis." De Mos ziet 'structurele problemen in het team en het aankoopbeleid bij PSV'. "Bij Ajax is er één speler die met zijn kwaliteiten geen man voorbij komt en dat is Álvarez. Maar die heeft andere kwaliteiten. Verder kunnen alle spelers van Ajax ruimte maken en een man passeren, waardoor je makkelijker kunt voetballen. PSV heeft maar één of twee spelers die een mannetje kunnen passeren."

Niet alleen heeft PSV pijnlijke nederlagen geleden tegen grote clubs, ook het spel tegen kleinere clubs is vaak niet om over naar huis te schrijven. "Het is structureel een probleem. Je ziet het tegen Sparta Rotterdam, tegen PEC Zwolle en tegen Go Ahead Eagles. In de grote wedstrijden geven ze ook niet thuis. Tegen Benfica, AS Monaco, Ajax en Feyenoord geven ze niet thuis. Dat geeft aan dat de trainer wat mij betreft is gezakt voor zijn examen. Als ik de leiding van PSV was, zou ik de onderhandelingen met Schmidt even uitstellen."

De Mos wijst erop dat PSV niet meer kan beschikken over bijvoorbeeld Donyell Malen en Denzel Dumfries. Toch denkt hij dat er meer uit het spelersmateriaal te halen is. "Zet André Ramalho neer bij Ajax en dan is hij wel goed. Sangaré ook. Die is veel beter dan Álvarez. Maar als Álvarez in de problemen komt, schuift Jurriën Timber in en kan Álvarez de bal bij hem kwijt. Sangaré moet het allemaal zelf oplossen, want iedereen verschuilt zich. Dan wordt Sangaré voor de niet-kenner ook opeens een mindere speler."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'de niet-kenner'. Toch mooi dat hij zichzelf nog even als kenner wil laten gelden. Lijkt mij toch zo geweldig om met Aad een dagje in de kroeg te zitten. Aan zijn neus te zien ga je lallend de kroeg uit.

25 oktober 2021 om 14:31

Haha tegenwoordig zitten er mensen op bepaalde posities, met 0,0 verstand. En maar mogen roepen en maar uitgenodigd worden en maar betaald krijgen, de wereld staat helemaal op zn kop. Sangare beter dan Alvarez, hoe kom je erop

25 oktober 2021 om 14:32

Ik kijk niet genoeg Ajax om te kunnen beoordelen of Sangare beter is dan Alvarez. Ik kijk wel zo’n beetje alles van PSV, en wat ik zie is dat Sangare het niveau van PSV aan het ontstijgen is. Hij ging gister in de eerste helft ook echt ouderwets tekeer. Zonder hem, is het helemaal armoede bij PSV.

25 oktober 2021 om 14:33

En als je het daar niet mee eens bent heb je de laatste maanden niet naar PSV gekeken

25 oktober 2021 om 14:38

Alvarez speelde niet tijdens de 0-4 in de Arena. Dat is alles dat je moet weten. Wie er beter is durf ik niet te zeggen, maar zonder Alvarez stort het toch aardig in elkaar. Enorm belangrijke speler.

25 oktober 2021 om 14:43

Welke van de twee beter is weet ik niet. Maar voor beiden geld dat ze ondergewaardeerd worden. Het zijn geen verfijnde technische voetballers waar mensen graag voor naar het stadion gaan, maar op die positie en in die rol zijn zel wel heel belangrijk en nuttig voor beide teams. En ze maken aan de bal wel een vergelijkbare ontwikkeling door, de kritiek was vaak dat het leuk was dat ze de ballen afpakten en gaatjes dicht liepen maar dat ze daarna de bal net zo snel weer kwijt waren, dat is bij beiden steeds minder het geval.

25 oktober 2021 om 15:02

Aad vond toch ook dat Dante Rigo een wereldtopper was?? Kon zelfs bij Ado geen potten breken. Aad snapt er geen zak van.

25 oktober 2021 om 15:27

Een beetje dezelfde vergelijking als een broodrooster met een tosti ijzer vergelijken. Het zijn beiden nuttige spelers die goed een man voor de voeten kunnen lopen maar geur of smaak zit er verder niet aan

25 oktober 2021 om 15:34

Dat geldt en gold voor wel meer spelers, maar die zijn oh zo waardevol in een elftal. Met 11 primadonna’s wordt je 100% zeker geen kampioen.

25 oktober 2021 om 15:40

Klopt, ze zijn best bruikbaar en nuttig als je een middenveld hebt wat voornamelijk denkt aan aanvallen maar het is niet zo dat we het over twee zeldzame voetballers hebben. In het werekdwijde voetbal zijn er honderden balaonderscheppers te vinden. In Nederland wat minder omdat we ons hier meestal focussen op het aanvallende aspect

25 oktober 2021 om 15:43

Wat heeft een broodrooster / een tosti-ijzer te maken met Sangare / Alvarez? Of mis ik nu iets?

25 oktober 2021 om 15:57

Je kan er allebei wat mee roosteren 😄 Beiden zijn het nuttige spelers maar wel een beetje vsn hetzelfde laken en pak al vind ik persoonlijk Alvarez een iets betere inspeelpass hebben maar ik zeg dat niet te hard want dan krijg ik straks weer zo een lijstje met Sangare zijn passingspercentages 😄

25 oktober 2021 om 16:12

Het klopt dat ze in balbezit niet spectaculair zijn. Het klopt ook dat ze zeer vergelijkbaar zijn, ik vind ze ongeveer even goed. Maar ik kan wel echt genieten van het erop knallen dat ze doen. Vanaf minuut 1 zitten ze erbovenop. Ik ben ajacied dus ik kan dit beter over Alvarez uitleggen maar als je oplet hoeveel afvallende ballen hij pakt, duels inkletst, overal net iets eerder is dan zijn tegenstander en met dat gedrag het team op scherp zet, vind ik het wel een spectaculaire voetballer. Grinta, op z'n Spaans. Het maakt Ajax echt veeeeel beter. En aan de bal is hij echt beter geworden, net zoals Haller nu ook die stappen maakt en Sangare ontwikkelt zich ook aan de bal geloof ik.

25 oktober 2021 om 16:27

@london

Ik weet wel, welke van de twee beter is. Alvarez. Heel simpel als je ervoor zorgt dat een Van der Vaart zijn woorden over je inslikt op nationale tv, dan moet je ontwikkeling aan de bal dusdanig zijn dat je van matige voetballer naar behoorlijk technische voetballer bent gegaan. Van der Vaart vond het echt een non voetballer die niets maar dan ook niets te zoeken had bij Ajax. Dat heeft hij terug genomen.

Sangere zie ik te weinig om zijn groei goed te kunnen beoordelen, wat me wel opviel is dat hij aan de bal zeker niet matig is en vaak naar het juiste kleurtje speelt. Echter Alvarez is dat stadium voorbij, die is niet alleen naar het juiste kleurtje aan het spelen, die is ook steeds vaker linies over aan het slaan. Soms wordt hij overmoedig en meent hij 3 man te kunnen uitspelen (omdat de rest dat wel lukt) dan gaat hij echt te ver, maar Alvarez is niet langer de dissonant in het snellere tikwerk van Ajax, die rol behoort inmiddels toe aan Gravenberch.

25 oktober 2021 om 16:35

Helemaal mee eens. We zijn hier wat sneller verliefd op type Zidane of Bergkamp, maar zonder type Kante, Gattuso, Henderson of Davids win je niet. Dat zijn voor Alvarez en Sangare de gouden standaarden om naar te streven

25 oktober 2021 om 17:08

Nou van Kante geniet ik ook hoor, die zit letterlijk overal tussen en Henderson heeft een geweldige pass in zijn benen waar Davids een geweldige techniek had en ook overal letterlijk tussen zat. Die drie vind ik niet vergelijkbaar met Alvarez en Sangare. Gatusso misschien nog wel

25 oktober 2021 om 17:31

Grinta is Italiaans. Inhoudelijk verder helemaal eens

25 oktober 2021 om 21:38

Nu blijf je dit natuurlijk weer roepen totdat er een keer een slechte wedstrijd gespeeld word door één van de twee om dan als eerst weer je gelijk te komen halen. Inmiddels heb ik je tactiek door!

Deze spelers met elkaar vergelijken is juist heel logisch aangezien ze dezelfde rol hebben in een team die doorgaans het meest de bal heeft en zij de aanval van de tegenstander onschadelijk moeten maken en de verdediging ondersteunen. Wordt je soms niet moe van jezelf Japie?

25 oktober 2021 om 15:26

Allereerst ben je respectloos en ten tweede wat maakt jou dan wel de expert? Het is een mening van een oud trainer die in de top heeft gewerkt, wat was jouw achtergrond in het professionele voetbal? Weet je, gaat mij echt niet om wie er gelijk heeft, maar tegenwoordig kan niets meer gezegd worden of iemand gaat bijdehand lopen doen of mensen beledigen. Koeman wordt een clown genoemd in de topic over Barca en de Mos hier weer als een alcoholist. Ik ga hier niet zitten zeuren over respect zoals Petrovic van de week, maar wel dat ook hier reacties steeds onbeschofter worden.

25 oktober 2021 om 15:38

Ach, stel je niet zo aan.
Hr. De Mos maakt met grote regelmaat een karikatuur van zichzelf en het vak van analist. Hij bakt er werkelijk helemaal niets van. Dus dan is het misschien wel zijneigen schuld dat men hem niet zo serieus neemt? En door te zeggen dat iemand graag een bakkie lust maalt hem nog geen alcoholist.

25 oktober 2021 om 15:43

Romarky. Waar zeg ik dat ik de expert ben? Waar zeg ik dat Aad alcoholist is? Waar zeg ik dat ik het niet eens ben met Aad zijn analyse? Of te wel, jij begint hier over onbeschoft en respectloos, om vervolgens mij aan te vallen en conclusies te trekken die er niet zijn? Dat vind ik pas onbeschoft. Als je Aad een beetje volgt dan kan je concluderen dat hij toch wel vaak voorspellingen heeft die niet uitkomen, of kwaliteiten in spelers ziet die er gewoonweg niet zijn, en daar mag ik dan niet even de draak mee steken? Vooral omdat hij nou weer hetzelfde doet en het brengt als de waarheid met zijn 'niet-kenners'. En zijn bijnaam 'Aad afkoopsom' komt natuurlijk ook niet uit de lucht vallen.

25 oktober 2021 om 19:31

@Ducktailo: ik ben het ook ineens met de Mos maar ”de niet kenner” en “Aan zijn neus te zien ga je lallend de kroeg uit”… vindt jij respectvol? Jij mag vinden wat je vindt maar ik vindt dat alles behalve respectvol. Sterker nog jou reactie op @Romarky geeft mij het gevoel dat je daarna ook nog probeert om het kromme recht te praten en een ander de schuld te geven. En dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar hey gelukkig ook iets positiefs: wij zijn het er over eens dat De Mos er hier behoorlijk naast zit. Maar ja….de Mos heeft in het voetbal wel meer bereikt dan wij beiden bij elkaar.

25 oktober 2021 om 16:13

Hahaha Aad is het prototype stamgast in een bruine kroeg inderdaad. Vijftig euro? Op je muil!

25 oktober 2021 om 16:32

Ben vooral benieuwd naar zijn redenatie...

25 oktober 2021 om 17:54

een dagje met aad naar de kroeg lijkt mij ook echt goud hahhahaha. vind het overigens raar dat hij impliceert dat veel mensen sangare slecht vinden terwijl dat helemaal niet zo is. hij krijgt juist heel veel positieve commentaren toch? mensen vinden hem gewoon een goeie speler, wat ie ook is

Ok Aad wat jij wil. Jij bent de expert....

25 oktober 2021 om 15:14

Het komt er een beetje lullig uit maar hij heeft (deels) wel gelijk. Alvarez kan niet bijzonder goed voetballen maar als er drie man vrij lopen kan hij snel de bal weer naar de juiste kleur spelen. Verdedigend ligt zijn grootste kracht. Sangare speelt in een team zonder zelfvertrouwen, niemand biedt zich aan en dan is het lastig om iemand met de juiste kleur te vinden. Behalve de centrale verdedigers….

25 oktober 2021 om 15:40

Toen er wel zelfvertrouwen was, was er heel veel commentaar op het slechte spel en vele balverlies door Sangaré. Beetje flauwekul dus.

25 oktober 2021 om 16:48

Dit klopt dus niet Betweter. Alvarez kan wel degelijk fatsoenlijk voetballen en kiest niet altijd voor de voorspelbare oplossing. Ja Sangare speelt inderdaad naar de dichts bij zijnde van dezelfde kleur, dit geldt niet voor Alvarez. Die is alweer een stap verder en probeert linies over te slaan. De stap hierna zou zijn uitstellen, maar dat gaat echt te ver. Als hij goed leert afwisselen tussen linies overslaan als het moet en korte passes als Ajax moet temporiseren dan is hij echt heel erg ver voor een verdedigende middenvelder die vooral moet verdedigen.

25 oktober 2021 om 17:55

alvarez heeft daarbij ook echt een goed schot vind ik

25 oktober 2021 om 15:54

@soccerfan

Ik weet na Obisipo vs de Ligt dat het hilarisch is, maar zat te denken wie nu echt beter is Alvarez of Sangare. Weet het niet.

Neig zelfs als Ajacied beetje naar Sangare, omdat hij fysiek toch iets sterker is en voetballend net iets beters. Als hij bij Ajax zou spelen, zou hij het dan minder doen dan Alvarez?

Sangare moet echt veel puin opruimen bij PSV met 2 trage spelers achter hem, 2 verdedigend zwakke opkomende backs, een grap van een v Ginkel naast hem en een zacht eitje Gotze voor hem.
Tel daarbij ook nog eens een Zahavi die geen bal vasthoud voorin.

25 oktober 2021 om 16:49

Je bent niet de enige iig. Ik neig zelf ook meer naar sangare als ik moet aanwijzen wie van de twee beter is. Maar laat ik vooral gewoon dankbaar zijn dat we alvarez hebben in ons team. Want die positie vult hij meer dan prima in. Hij is echt een van de eerste die ik in vul in t wedstrijdformulier.

25 oktober 2021 om 17:03

@Mr Killin

Beetje raar. Ajax ligt volledig open als Alvarez niet mee doet en is uiterst kwetsbaar voor counters. Een van de redenen hiervoor is dat er gemiddeld minimaal 5 man voor de bal staan bij balverlies (soms zelfs 7 a 8). Dat probleem heeft Sangare nauwelijks, PSV valt helemaal niet zo massaal aan, daar zit echt iets meer een verdedigende gedachte achter, waarbij er wat meer mensen achter de bal worden gehouden. Wat ook direct iets betekend voor het verdedigende inzicht van Alvarez die exact moet weten waar de gevaarlijke momenten ontstaan en hij moet ingrijpen. Ter vergelijking, fysieke Sangare had bij de goal van Berghuis geen enkel moment door dat alarm fase een aan de gang was en sjokte er een beetje achteraan. Alvarez had of naast Berghuis gestaan om de voorzet eruit te halen of Gravenberch onderuit geschoffeld om die voorassist te voorkomen.

Dat Ajax met zoveel man voor de bal staat, maakt het ook direct een stuk moeilijker om afspeel mogelijkheden te vinden anders dan naar achter of opzij. Toch speelt Alvarez steeds vaker naar voren.

Enige waar ik het wel mee eens ben is dat Alvarez meer kwaliteit om zich heen heeft staan, waar hij veel van kan leren over positiespel in balbezit, waar hij moet staan en waar hij moet passen. Die luxe heeft Sangare niet, waardoor niet in te schatten is hoe de ontwikkeling was gegaan als de rollen waren omgedraaid. Kijk bv alleen maar naar Haller, Blind en Tadic zijn constant bezig met Haller te coachen waar hij moet staan en vooral wanneer hij zich juist wel moet aanbieden en wanneer niet. Zelfde zie je aan de andere kant bij Nous, Antony en Berghuis die constant afstemming zoeken en elkaar coachen waar ze ballen willen hebben en hoe er gelopen moet worden. Bij Haller zie je een mega ontwikkeling in het meevoetballende aspect en Berghuis lijkt zich mega snel aangepast te hebben naar de positie als 10. Alvarez zal dezelfde ondersteuning krijgen waardoor die grote sprong voorwaarts goed te verklaren is.

25 oktober 2021 om 17:09

@ridijulous

"maar laat ik vooral gewoon dankbaar zijn dat we alvarez hebben in ons team. Want die positie vult hij meer dan prima in. Hij is echt een van de eerste die ik in vul in t wedstrijdformulier."

Absoluut! Ik ben ook zeer blij met de man. Wat een ontwikkeling door gemaakt.

@ninja

"beetje raar. Ajax ligt volledig open als Alvarez niet mee doet en is uiterst kwetsbaar voor counters. '

Ben het absoluut eens met je. Ik probeerde dus in te denken hoe zou Sangere het doen bij Ajax als hij vooral balans moet bewaken en zulke spelers om zich heen heeft.

Dat hij nu te veel mist, komt omdat er te veel van hem verwacht wordt / of zelf doet. Hij corrigeert veel van anderen, moet te veel mee doen met aanvallen, daardoor mist hij op cruciale punten het overzicht.

Vooropgesteld ik ben zeer blij met Alavrez en zijn goals (oa vorig seizoen).

Gelukkig hoeven wij geen keuze te maken en heeft de man bij getekend

Aad, dit is misschien niet het moment om dit soort dingen te roepen

25 oktober 2021 om 14:25

Haha, Aad roeptoetert wel vaker iets toch? Vind Alvarez trouwens echt een speler die echt een enorme groei doorgaat. Echt een onmisbare schakel in het Ajaxspel.

25 oktober 2021 om 14:47



Mijn
hemel wat hebben we toch een stel droeftoeters als analisten. Aad de Mos, van Basten, van der Vaart, Kieft, Derksen, Driessen het is toch allemaal bar en bar slecht. Enigzins positief kun je nog zijn over Bruggink, Perez en Vink. Ze kraken analyses van een ten Hag of Schmidt af, maar dat zijn betere analyses dan de heren analisten zelf. Beste analyse was overigens van Gotze. Prima naar te luisteren en hij had ook gelijk.

25 oktober 2021 om 15:25

Maar die ontwikkeling maakt Sangare dit jaar ook door. Beide zijn belangrijk voor het elftal waarbij Sangare (zover ik het zie) wel meer voortouw neemt in de aanvalsopzet. Hij speelt meer de bal vooruit dan dat Alvarez dat doet.

25 oktober 2021 om 14:32

Haha nou, ik dacht hetzelfde. "Alvarez komt geen man voorbij" volgend Aad....ehm Aad, dat hoeft ook niet op die positie..

25 oktober 2021 om 14:47

Daarin tegen begint Alvarez voetballend steeds meer zijn steentje bij te dragen, draait nu ook bijna altijd vooruit zodra hij de bal krijgt.
Denkt steeds aanvallender, zijn passes komen bijna altijd aan en ook de lange pass begint hij steeds verder te ontwikkelen.

25 oktober 2021 om 14:53

Ja klopt helemaal, Alvarez had laatst ook aangegeven dat die na de training op zijn aanname traint en ik vind echt dat je dat terugziet. Ook is die zoveel rustiger aan de bal geworden echt de spil van dit Ajax.

25 oktober 2021 om 16:16

@wizzle. Nouja, Frenkie speelde op die positie. Zijn dribbels waren echt een ziek wapen. Als Alvarez net als Timber leert indribbelen, wordt hij wel echt nog bruikbaarder.

25 oktober 2021 om 15:19

Fijn dat een ploeggenoot van Sangare het niet voor hem opneemt op Voetbalzone. Hoop dat Sangare hier geen account heeft en dit kan lezen.

Tuurlijk Aad.... Net zoals Obispo beter is dan De Ligt... Blijf vooral in die bubbel leven...

25 oktober 2021 om 14:26

Haha dat is inderdaad geen beste uitspraak van hem. Toch is dat niet echt te vergelijken met deze uitspraak. Ik vind Sangare eerlijk gezegd ook beter dan hem. Hij lijkt mij verdedigend beter en vind hem ook wat beter aan de bal. Maar het ontloopt elkaar niet veel.

25 oktober 2021 om 14:41

Hahaha...echt he...daarom speelt ie ook bij PSV. Al die verdigers werden even goed geklopt door, de voorhoede van Ajax.

Ajax is met Alvarez gaan werken, veroveren en inleveren bij de backs. Als je een lange bal wilt geven, niet twijfelen en gewoon doen. Sangare mag Aad beter vinden, maar PSV speelt niet echt hun eigen spel. Ik bedoel Ajax speelt altijd hun eigen spel, dus speel je ook eerder met vertrouwen.

25 oktober 2021 om 15:56

Fairplay

Dat is niet fair naar Sangare he. Die speelt met meer matige voetballers om zich heen. Moet echt veel repareren.

Alvares is verder top hoor. Ben zeer blij met hem

Ondanks dat Sangare wel een stuk beter speelt dan vorig jaar, hou ik toch liever Alvarez bij Ajax als jullie het niet erg vinden Tjah en die voorspellingen van Aad moeten het maar niet over hebben. Je merkt gewoon aan alles dat hij een voorkeur heeft voor PSV. Is ook niet erg, Sjaak Swart is ook niet objectief maar Aad probeert soms nog wel over te komen alsof hij wel objectief is.

25 oktober 2021 om 14:25

Dat laatste dus, geef dat gewoon lekker toe dat PSV je club is Aad. Nu maakt ie zichzelf alleen maar belachelijk mijn inziens.

25 oktober 2021 om 17:57

Aad is nog steeds rancuneus dat johan cruijf hem niet moest haha

Aadje moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Door deze uitspraken krijgt hij nog enige vorm van aandacht. Niet wat je wil als analist.

25 oktober 2021 om 14:27

Ach, nee man. Aad de Mos was vroeger echt wel een grote meneer hoor. Hij wordt nu ouder, dat zie je bij meer kenners dat het dan wat minder genuanceerd wordt of gestoeld op historie. Ik vind het altijd leuk om te zien of te lezen. Gewoon niet al te letterlijk nemen wat hij allemaal zegt.

25 oktober 2021 om 14:55

Ik heb hetzelfde als jij ik vind het heerlijk om naar gekleurde analisten te luisteren, maar neem ze niet al te serieus. Vermakelijk is het wel.

"Als mn tante een lul had, was het m'n oom geweest."

25 oktober 2021 om 14:26

Tegenwoordig mag het ook je tante met een lul zijn. Anders word je bestempeld als een transfoob

Heeft deze man geen (klein)kinderen die hem in bescherming kunnen nemen? Je zou je toch doodschamen als opa Aad weer onzin loopt te verkondigen in de krant.

Kan iemand Aad weer op laten halen? Sommige 'analisten' of 'experts' kan je toch simpelweg niet serieus nemen? Ik kan echt niets bedenken waarin Sangaré zoveel beter zou zijn als Alvarez. Ballen afpakken kunnen ze allebei prima en voetballend heeft Alvarez grote stappen gezet afgelopen half jaar. Dit is er weer eentje die Aad gaat achtervolgen...

Klopt, en Tadic mag de schoenveters van Bruma nog niet vast maken.

- Ramalho zou het goed doen bij Ajax
- Alvarez doet het alleen goed omdat ie de bal kwijt kan aan Timber
- Sangaré is beter dan Alvarez, maar moet het alleen doen

Wacht even, als je dan Ramalho bij Ajax zou zetten dan heeft Alvarez toch niet meer dat afspeelpunt? Je kunt niet van beide walletjes eten als je dit soort voorbeelden geeft?

25 oktober 2021 om 14:45

Ach we kennen allemaal zijn rekensommetje nog...

Aad is de houdbaarheidsdatum ook allang voorbij..

25 oktober 2021 om 17:22

Oneens. Ik vind Aad meer talent hebben dan Peter Pannenkoek. Zou echt een toegevoegde waarde zijn bij "dit was het nieuws."

Of hij beter is dan Álvarez waag ik te betwijfelen, maar ik vind het wel één van de betere spelers van PSV. Hij is net als Álvarez de bewaker van de balans in het elftal.
De eerste helft vond ik Ajax niet beter dan PSV eerlijk gezegd. We komen ietwat gelukkig op voorsprong (bal van Berghuis wordt van richting verandert) en na de 2-0 was het verzet gebroken en begon Ajax in mijn ogen pas goed te voetballen.
Maar goed, als je matig speelt en met 5-0 wint van PSV, dan zegt dat wel veel.

25 oktober 2021 om 14:43

Zegt inderdaad veel. Ajax barstte na dinsdag natuurlijk van het zelfvertrouwen en dan de zure nederlaag tegen Monaco voor ons en het uitvallen van Gakpo en Madueke 2 dagen extra rust. Als wij dan goed beginnen en een paar kansen missen dan verbaasd het me niet dat het aan de andere kant meteen raak is met alle gevolgen van dien.

On: Sangarã© of Alvarez is me denk ik om het even. Beiden goede spelers, maar Alvarez zit momenteel in een flow met Ajax.

25 oktober 2021 om 16:23

Pieterpost ik vind Alvarez en Sangaré beide topspelers in hun kracht. Wij weten wat we aan hen hebben als sups.

25 oktober 2021 om 15:12

lijkt eigenlijk een beetje op de supercup. Toen had Ajax in het begin ook een paar hele grote kansen, maar ze waren niet zuiver en psv wel. Rode kaart erover en Ajax is totaal kansloos.

25 oktober 2021 om 15:24

Torn wel ja, maar vorig jaar speelde Ajax ook met 10 man en scoorde nog zelfs met 10 man en Ajax won van PSV. Met 10 man spelen, kan je alsnog winnen. In de JCS kwam het PSV wel ten goede om van een niet fitte en complete Ajax te winnen. Maakt verder niet uit, maar deze was belangrijker en die wint Ajax.

Gelukkig heeft Aad er geen verstand van en neemt bijna niemand hem serieus. Die reacties op Twitter na weer is een geniale voorspelling van hem zijn ook echt hilarisch. Mij boeit het weinig wie er nou net een iets langere heeft. Supporters geneuzel. Met Alvarez loopt het in ieder geval prima bij Ajax dat lijkt me hrt belangrijkste

Ik ben PSV fan, maar Aad soms is het beter om even nederig te blijven en het verlies te erkennen. Sangare heeft zeker potentie om een topper te worden, zo ook voor alvarez. op dit moment heeft Alvarez een voorsprong. Ik heb wel alle vertrouwen in Sangare, Laat die jongen in zijn kracht spelen en hij is onze kante light.

25 oktober 2021 om 15:27

Aad heeft het bijna altijd verkeerd, maar dit is wel 1 van de momenten dat ik vind dat hij gelijk heeft. Zeker aan de bal brengt Sangare dit jaar meer dan dat Alvarez dat doet. Daarnaast oogt Sangare ook dynamischer dan Alvarez.

25 oktober 2021 om 15:46

Ook nu heeft hij het verkeerd. Het zijn beiden geen super technische spelers, maar Alavarez kan mee in een topelftal, zo kunnen we dit Ajax toch wel noemen. Sangare laat het met alle repect zien op een gemiddeld lager niveau.

25 oktober 2021 om 15:57

Denk jij dat Sangare niet mee zou kunnen bij Ajax dan? Dus een speler van een mindere club kan niet beter zijn dan een speler van een betere club? Lijkt mij nogal raar. Ik durf zelfs wel te voorspellen dat veel spelers van Ajax het niet redden bij grotere clubs in het buitenland. Sommige spelers van Ajax spelen naar mijn mening boven hun kunnen, wat erg knap is. Haller, Alvarez, Tadic en Blind hoeven naar mijn mening echt niet aan een overstap te denken, ik geloof nooit dat zij bij een andere club dit niveau neer kunnen leggen.

25 oktober 2021 om 16:17

ik denk dat je daar niet naar moet kijken. zet Sangare op de plek van alvarez en hij speelt ook zeker goed. het punt is, op dit moment is Ajax gewoon een goed geoliede machine. Dus is het voor iedereen ook makkelijker om te kunnen excelleren. op dit moment is Alvarez beter dan Sangare, maar ik denk dat Sangare wel multifunctioneler kan worden dan een alvarez.

25 oktober 2021 om 16:26

Memphis wat een onzin weer zoek eens de statieken op van Haller bij Frankfurt. Één van de zwaarste competities ter wereld, weet wat je zegt. Daarnaast zijn Blind en Tadic al in Engeland geweest, waar beide veel gespeeld hebben. 🤦🏾‍♂️

25 oktober 2021 om 17:07

Wat brengt hij precies meer dan? Alvarez verovert meer ballen, verstuurd meer passes en heeft zowel op eigen helft als op de helft van de tegenstander een hogere pass nauwkeurigheid volgens opta.

25 oktober 2021 om 17:32

Sulejmani,
Wat een onzin kraam jij uit zeg! Blind kwam echt niet terug naar Ajax, als hij fantastisch deed bij United. Tadic kon waarschijnlijk ook niet naar de toppers in het buitenland toen hij naar Ajax ging. Je moet dit niet als kritiek zien, maar eerder als een compliment. Iets bij Ajax zorgt ervoor dat zij boven hun kunnen presteren naar mijn mening. Ook een Haller die nu al 6 goals in de cl heeft, dat haalt hij normaal in een heel seizoen in de pl. In het buitenland was ook hij echt geen topper, daar doet 1 seizoen 15 goals niks aan af. Ik denk gewoon dat deze spelers dit niveau niet bij een andere club kunnen laten zien. Ik verwacht bijvoorbeeld niet dat een Haller meekan bij Tottenham bijvoorbeeld.

Zet Ramalho bij ajax neer en dan is hij wel goed, om vervolgens met een argument te komen waarom Ramalho bij ajax juist niet goed zou zijn. Hij verstopt zich, Timber stapt uit en helpt Alvarez.

Verder zijn het 2 gelijkwaardige spelers, alleen is Sangare nu belangrijk voor PSV met goals.. of dat zijn rol moet zijn kun je om twisten, maar hij speelde gisteren een degelijke pot. Al was hij toch ook Berghuis totaal kwijt bij de goal.

Maar Aad heeft wel een punt. Zet een Alvarez bij PSV neer en je zal zien dat ie daar niet floreert. Het is het systeem van Ajax wat hun momenteel zo sterk maakt. Het positiespel en altijd de bal kwijt kunnen aan een medespeler die zich vrij maakt.

25 oktober 2021 om 15:14

nu hopen dat jongens als Maraoui dat ook door hebben, en anders wellicht nog eens bellen met Donny, Frenkie, Zyech, Brobbey of een gesprekje aan gaan met Blind of Klaassen.

Enorme kenner, die Aad, maar hij zit er met analyses en voorspellingen altijd steevast naast. Alvarez is voetballend niet de beste, maar daarom staat hij er ook helemaal niet. Hij is enorm belangrijk voor de balans, die brengt hij. Raar moment voor zo’n uitspraak.




Dat Aad de Mos nog niet is opgenomen in een kliniek is mij een raadsel, zoveel onzin komt er uit die man. Eergisteren nog stellig er van overtuigd dat PSV zou winnen en nu als een blad aan de boom gedraaid. Kijk, dat Aad iets tegen Ajax heeft, is zijn goed recht, maar verwacht dan niet dat hij serieus genomen wordt als analist. Hij werd al niet serieus genomen als trainer, maar dat begin ik steeds meer te begrijpen. Hij mag Sangarã£â© beter vinden dan Alvarez, maar Ramalho zou echt niet in de basis staan bij Ajax. Timber is vele malen beter. Verder zie je dat Alvarez voetballend gezien steeds beter wordt. Voorheen sloeg hij de passes met risico over, nu geeft hij ook een cross pass, die nog aankomt ook. Het is geen verfijnde voetballer, maar voor Ajax heel belangrijk. Beetje een mix van Galasek, Wouters en Davids.



25 oktober 2021 om 15:15

@hch! je weet wat een tbs-kliniek is? Wellicht bedoel je een psychiatrische inrichting.

25 oktober 2021 om 15:18

Ramalho zou een soort Heiko Westermann of Heitinga (laatste periode) zijn bij Ajax, een vijfde optie centraal in de verdediging. Martinez, Blind, Timber en Schuurs staan allemaal voor hem. Eigenlijk zelfs Alvarez, want voor hem is die positie ook vrij natuurlijk. Ramalho is misschien wel beter dan Schuurs, maar laatstgenoemde vertegenwoordigt meer kapitaal en nog een vleugje potentie en zou een streepje voor hebben.

Zolang Ajax met Alvarez beter presteert dan PsV met Sangaré, zou ik zeggen: nee. Sowieso zou ik niet kunnen zeggen op welk gebied Sangare beter is. Ik denk dat als je Sangare op de positie van Alvarez zou zetten, hij net zo goed mee zou kunnen, het ligt niet ver van elkaar. Hij is misschien wat langer, maar Alvarez kan ook prima koppen. Ik vind Sangare soms wat traag ogen en hij heeft veel onnodig balverlies.

Heeft Aad aan de drank gezeten? Sangare is een hele slechte voetballer. In de defensie kan het nog met zijn fysieke kwaliteiten en complete gebrek aan techniek en inzicht. Maar op het middenveld is het vaak lachwekkend. Als hij 50% van de keren een teamgenoot vijf meter verderop weet aan te spelen heeft hij een goede dag.

Alvares is ook geen wereldvoetballer. Maar die voetbalt leuk mee. Hij heeft net genoeg kwaliteiten om in een meer controlerende rol getolereerd te worden. Hij weet de bal vaak aan Gravenberch of Berghuis te geven. Dat is alles wat je van hem kan vragen.

Beste aad, was het niet sangare die niet meeliep waardoor berghuis frank en vrij de 1-0 kon inschieten?Alvarez heeft andere kwaliteiten dan een man voorbij spelen, mindset om constant oorlog te voeren is niet aan te leren. Laat dat net het gene zijn wat ajax in het verleden miste.

Aad Aad Aad Aad toch, Sangaré is echt een prima speler hoor maar in Amsterdam zouden we hem voor geen goud ruilen voor Alvarez.

Alvarez is een echte held aan het worden in Amsterdam, draagt het middenveld waardoor onder andere Gravenberg 5x per wedstrijd de bal kan verliezen, en Berghuis zich geen zorgen hoeft te maken om het terug verdedigen.

Het gift en de lengte/kopkracht van Alvarez word ook nog eens onderbelicht, Edson is misschien wel op Haller na onze beste kopper, wint zijn duels op de grond net zo makkelijk als in de lucht.

Tel daarbij de over mijn lijk mentaliteit van onze latino bij op en je hebt een monsterlijke CVM waar iedereen mee weg loopt.

Even op basis van de laatste wedstrijden geef ik Aadje nog wel gelijk ook, ondanks dat Alvarez 1 van mijn favoriete spelers is.

Sangare blinkt echt wekelijks uit in een slecht draaiend psv, zette gisteren ook weer ajacieden aan de kant alsof het kleuters waren. Hij heerst toch meer op het middenveld dan Alvarez, al ben ik ook super blij met onze mexicaanse strijder.

25 oktober 2021 om 15:51

Sangare blinkt uit omdat PSV niet goed draait, zet Sangare bij Ajax neer en het zal wekelijks gaan over dat ie voetballend niet genoeg kan brengen, zet Alvarez bij PSV en men schrijft wekelijks dat ie de enige is die met z'n strijdlust en power nog wat kan brengen. Ze ontlopen elkaar amper iets, maar dat Sangare momenteel de beste van zijn team is, zegt niet automatisch dat hij beter is dan Alvarez. Zijn team moet ook veel meer op hem leunen omdat ze momenteel niet goed genoeg zijn.

Ach Aad voorspelde gisterochtend nog dat Ajax alweer arrogant was en dacht de hele wereld aan te kunnen en hij wist nog wel zo zeker dat PSV ging winnen. Aad voorspelde ook na een paar potjes tegen Galatasaray en die Denen dat PSV in de vorm die ze toen hadden van PSG kon winnen. Aad voorspelde dat Obispo een groter talent was dan De Ligt. En ach over Sangare, ik weet het niet zeker hoor maar waar was Sangare toen Berghuis ongehinderd de 1-0 kon binnen schieten?
Ik heb een vaag vermoeden dat Aad er nog steeds niet overheen is dat hij ooit als trainer van Ajax ontslagen is.

Alvarez wordt zo ontzettend ondergewaardeerd dat Aad zelfs al gaat roepen dat "mister balverspeler" Sangare beter is.
Wat een grap.
Al krijg je nog 10miljoen mee moet je ze niet eens willen ruilen.

25 oktober 2021 om 15:16

nu doe je Sangare weer te kort, wat ook een grap is. Maar ik zou hem ook zeker niet ruilen nee

25 oktober 2021 om 15:56

Nou.. Ajax zou die extra miljoenen die het erbij kan harken echt niet hard nodig. Anders hadden ze hem de afgelopen zomer voor 20 miljoen wel naar Frankrijk laten gaan.
Ik vind het simpelweg een nutteloze en domme discussie.

25 oktober 2021 om 16:35

dat gedeelte bedoel ik niet, maar om Sangare mister balverspeler te noemen

Aad de Mos heeft nog nooit verstand van voetbal gehad, heeft puur geleefd van de oprot premies.

als er 1 een zielig persoon is dan is het wel ad de mos of denk ie dat psv op hem valt

Beste Aad, misschien mag Alvarez van zijn trainer niet eens proberen om een man voorbij te gaan? Misschien zegt Ten Hag, dat is te riskant, dus laat het maar over aan collegas die dat wel goed kunnen!! In een team heeft ieder zijn taken en moet iedereen doen waar hij goed in is, Aad. Dat moet Aad na al die jaren levens ervaring toch wel begrijpen?

Het gaat er toch niet om wie er beter is? Het is een teamspelletje. Beide spelers doen het goed en zijn van waarde voor hun team. Daarnaast denk ik dat Aad dit soort teksten niet na gisteren moet roepen. Ik denk dat alle spelers van Ajax beter zijn dan die van Psv, maar mijn enige discussie punt zou Sangare/Alvarez zijn. Wees blij dat beide teams zo'n goede verdedigende middenvelder hebben! Enne Aad, Sangare liet zijn man aardig lopen bij de 1-0..

25 oktober 2021 om 15:36

Het vervelende is dat bijna elk team bijna elke wedstrijd kansen krijgt. Dit komt meestal omdat er ergens iets fout gaat. Het is alleen te hopen dat de schade daarna mee valt. Haaland stond zowel tegen Nederland als ook tegen Ajax beide wedstrijden 3x behoorlijk vrij voor de keeper. Door slecht inschieten of goed keeperswerk (ook daarbij moet je constateren dat het schieten beter kon) blijft de schade beperkt. Dat geluk moet je (soms) hebben, en dat geluk lijkt Ajax op dit moment zeker te hebben. Als je ook gisteren naar de kansen verhouding keek, ging het lange tijd gelijk op. Alleen scoort Ajax wel en PSV niet. Dit terwijl dit in de JC schaal juist andersom was. Waarbij PSV met het ontbreken van Gakpo en Madueke natuurlijk wel heel veel gevaar inlevert. Zeker als je daarbij ook nog meeneemt dat de direct vervanger ook nog geblesseerd is, en je dus bij de 3de keuze uit komt. Het is alsof bij Ajax Tadic, Anthony en Neres ontbreken.
Dus, ik ben het ermee eens dat beide spelers heel belangrijk zijn, dat niemand alles goed doet, maar dat je ook het geluk moet hebben dat als je iets fout doet, het niet afgestraft wordt.

Word wel een beetje gek van Aad. Altijd dit soort uitspraken, ik ga er niet op in of hij gelijk of ongelijk heeft maar laat dit lekker achterwege joh na zo'n wedstrijd. Straks gaat hij ook nog roepen dat Vertessen een groter talent is dan Anthony.

Ben het deels wel met De Mos eens. Bij Ajax voelt bijna iedereen zich (zeer) comfortabel aan de bal. Kijk hoe Timber en Martinez zich af en toe onder druk vrijspelen. Kijk hoe comfortabel Blind en Mazraoui zich voelen op het middenveld en ook Haller gaat steeds beter voetballen. Anthony, Berghuis, Tadic en Gravenberch behoeven op dit vlak geen toelichting. Over Sangare is het misschien wat overdreven maar denk dat hij bij Ajax ook prima zou presteren. Zolang een trainer erop blijft hameren dat hij ballen moet veroveren en inleveren dan is het een prima breker! Alleen in de context en het spelbeeld van PSV komt ie soms over als een druiloor.




Aadje moet wel een hele goede slijterij in de buurt hebben, anders dan dat kan ik dit 'dronkemans' verhaaltje niet typeren. Sangarã£â© is echt een prima speler en zeker in Eindhoven de sterkhouder daar op het middenveld. Maar Alavarez heeft het afgelopen wel enorm veel progressie geboekt zowel nationaal als internationaal. Niet meer weg te denken uit het elftal van Ajax. Tegenwoordig houdt hij zich ook nog eens puike staande in de grote wedstrijden in de Champions League. Weeg toch wel iets meer dan de prestatie van Sangarã£â©.



Aad zegt dat Sangaré slechtere mede-spelers heeft dan Alvarez, dat klopt dus wel .

Volgens mij is volgens Aad alles wat uit Eindhoven komt automatisch al beter. Ik zie werkelijk geen enkel punt waar Sangare beter in is, hooguit gelijkwaardig. Of zou dit volgens dezelfde gronden zijn als de Obispo - de Ligt vergelijking

Dit vind ik een lastig punt. Beide spelers zijn bij hun clubs eigenlijk gewoon onmisbaar. Als ze niet spelen draait het een stuk minder. En ik denk dat Sangare als je die bij Ajax neerzet evengoed zou presteren als Alvarez

Wellicht kan Aad even uitleggen waar Sangare bij de beslissende 1-0 stond toen PSV de betere kansen kreeg en hoe Alvarez domineerde op het middenveld tegen Dortmund.

Als Sangare werkelijk zo goed is, moet
'Ie maar zorgen dat'ue 't wél alleen kan, op zijn positie.

Zijn qua stijl en kunnen zeer vergelijkbaar, alleen denk ik dat Alvarez grotere stappen zal maken omdat hij zich kan optrekken aan betere spelers om hem heen en ook beter en constanter team. Ik verwacht dat als je aan einde van seizoen naar de statistieken gaat kijken Alvarez beter zal zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren