Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marco van Basten geeft Mark van Bommel na ontslag genadeloze trap na

Laatste update:

Marco van Basten heeft zondagavond opvallend hard gereageerd op het ontslag van Mark van Bommel. Daags na de 0-2 thuisnederlaag van VfL Wolfsburg tegen SC Freiburg is Van Bommel in een persoonlijk gesprek met de clubleiding op de hoogte gebracht van het ontslag. Voor Van Basten komt het besluit van de club allerminst aan als een verrassing. Bovendien laat de analist op Ziggo Sport weten dat hij Van Bommel niet hoog heeft zitten als trainer.

“Of ik ervan sta te kijken? Zeker!”, begint Giovanni van Bronckhorst, tevens te gast als analyticus. “Het was een mooie stap voor hem; een mooie club in Duitsland. Hij was goed begonnen, alleen de resultaten waren de laatste weken wat minder. Het is gewoon hoe het nu is in het voetbal: je moet continu presteren, en eigenlijk meteen vanaf het begin. Dat geldt niet alleen voor Mark, maar voor iedere trainer. En zeker bij clubs die mee willen doen om de landstitel. Als het dan even minder gaat, dan kan het snel gaan voor een trainer. Ik vind het wel spijtig voor Mark”, aldus Van Bronckhorst.

Van Basten was minder verrast door het ontslag, en levert bovendien forse kritiek aan het adres van Van Bommel. “Ik schat hem niet hoog in als goede trainer, maar dat is mijn ervaring met hem. Hij had natuurlijk altijd andere ideeën dan ik, maar het is vooral de manier waarop hij overkomt als trainer. Ik vind hem als trainer niet zo veel inhoud hebben. Dan heb ik het over het voetbaltechnische en voetbaltactische aspect, voetbalzaken. Vaak als hij aan het woord kwam dan had hij het over allerlei zaken behalve over voetbal. Daar gaan spelers op een gegeven moment ook doorheen prikken. Dus ik sta er persoonlijk niet heel erg van te kijken. Maar voor de rest veel respect hoor", besluit Van Basten.

Van de zomer 2004 tot medio 2008 was Van Basten bondscoach bij het Nederlands elftal en werkte hij samen met voormalig middenvelder. Destijds had Van Bommel al een vertroebelde verstandhouding met de toenmalige keuzeheer van Oranje. Hij maakte geen gebruik van de diensten van Van Bommel, die er geen geheim van maakte daar veel moeite mee te hebben.

Ook tijdens de rust van het duel tussen Ajax en PSV kwam het ontslag van Van Bommel ter sprake op ESPN. Arnold Bruggink liet desgevraagd weten dat het besluit van de club als een verrassing komt. “Het is opmerkelijk en heel snel. De beginperiode was nog heel goed. Ik ken de technisch directeur redelijk goed en daar moet wel iets anders aan de hand zijn, dat kan niet anders. Anders ontsla je hem nu niet”, aldus de analyticus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Basten kan er alles van weten. Zelf namelijk ook geen toptrainer gebleken

24 oktober 2021 om 18:58

Inderdaad als iemand stil moet zijn is hij het wel.

24 oktober 2021 om 19:07

Dat vind ik zo’n onzin, dus je mag alleen kritiek hebben als je het zelf beter kan? Dan kunnen wij allemaal stoppen met commentaar leveren hier op voetbalzone

24 oktober 2021 om 19:12

Of Marco weet juist heel goed welke eigenschappen iemand een matige trainer maken.

24 oktober 2021 om 19:27

Van Basten is gestopt omdat hij zelf ook vond dat hij het niet goed kon of iig er niet voor in de wieg was gelegd. Dat noemen ze zelfkennis. Hij hoeft dus totaal niet stil te zijn

24 oktober 2021 om 19:50

@paauwer

Ik vindt eigenlijk dat je fatsoen met hebben en beter zwijgen.

24 oktober 2021 om 19:57

@thegreenwave
Ik vind, jij vindt. Van Basten zit daar om zijn mening te geven. Hij doet dit op een heldere manier maar zeker niet onfatsoenlijk.

24 oktober 2021 om 20:12

Greenwave ik ga er dan vanuit dat we jou hier niet meer horen? Of ben jij een wereld trainer/voetballer?

24 oktober 2021 om 20:34

Kijk, dat dus. Onzinnig argument altijd. Mag van gaal dan geen spreker bekritiseren? Van Basten als trainer minder, als analist prima

24 oktober 2021 om 20:54

Ala jw ergems analist wordt, dan is het je werk om vragen te beantwoorden. En wel oo een manier zoals jij het ziet, want daarom hebben ze jou ala analist. Dus nee, hij hieft zeker niet te zwijgen. Hij doet daar gewoon zijn werk.

24 oktober 2021 om 22:16

De meeste mensen hier vergeten wel eens dat ze zelf wel een mening hebben over alles en iedereen, zonder überhaupt een wedstrijd in het betaald voetbal hebben te gespeeld. Maar zodra een ex-prof/ex-coach een mening heeft dan mag dat niet.

24 oktober 2021 om 22:18

@thegreenwave Hij is gestopt vanwege gezondheidsproblemen. De spanning als trainer kon hij fysiek niet meer aan.

25 oktober 2021 om 00:19

Maar als hij kritiek levert op Ten Hag mag het weer niet. Beetje selectief hier. Als andere analisten commentaar hebben op spelers of trainers, en het betreft na eigen clubje zijn we op onze teentjes getrapt.

25 oktober 2021 om 00:27

mv010

Inderdaad dan zijn ze er als de kippen bij om te zeiken.

25 oktober 2021 om 09:50

Ja mooi is dat he. Dus je bent geen goede analist als je zelf niet op het aller hoogste niveau heb gespeeld. Of met welke sport dan ook.

25 oktober 2021 om 09:52

Er wordt hier beide kanten onterecht geredeneerd.

De ene kant zegt: Van Basten heeft zelf gefaald, dus hij moet stil zijn.

De andere kant zegt: maar hij had wel het inzicht dat hij er niet geschikt voor is, dan weet je ook jezelf een halt toe te roepen. Daarnaast is hij nu ook analist, en zoals wij hier mag hij gewoon zijn mening verkondigen.

De eerste groep slaat naar mijn mening de plank mis, falen is geen rechtvaardiging voor zwijgen. Je kan er namelijk lessen uit trekken en deze anderen meegeven.

De tweede groep slaat de plank mis omdat het mogen verkondigen van je mening geen vrijbrief is om iemand (of zijn carriere) in het openbaar, en bij een groot publiek, af te branden. Zeker - zoals sommigen aangeven - omdat het hier iemand met een hele grote naam en veel aanzien betreft in de voetbalwereld. Dan komt met je mening een bepaald gewicht.. Een bepaalde verantwoordelijkheid. Wat die nu zegt.. Van Bommel is geen geschikte trainer (kan er niks van, geen inhoud) is gewoon regelrecht iemand zijn trainerscarriere kapotmaken. Dat zeg je niet over elkaar. Of je zegt dat wel, maar in een privesfeer. En publiek hou je het bij objectieve dingen die zich nu hebben afgespeeld. En dat is nu niet aan bod gekomen.

Ik vind het typisch dat we het over dit onderwerp met deze analisten niet over de inhoud hebben. Niemand belt even met mensen van de club. Niemand checkt nog het een en ander na..ze gaan gissen en analyseren op basis van wat ze denken te weten. Ik snap dat zo een tv programma kijkers moet trekken, en dat hiervoor discussies gevoerd moeten worden, en soms boute stellingen moeten worden gedropt, maar er komt steeds minder inhoud bij kijken.

Ik ben wel benieuwd naar de werkelijke redenen waarom Van Bommel geen trainer is.

25 oktober 2021 om 10:45

Ik probeer je punt te begrijpen. Laten we eens logisch redeneren.

Voetbal is een teamsport dat aangestuurd wordt door een coach. In een team zitten altijd goede individuele voetballers, stofzuigers en spelers waarvan de kwaliteit afhankelijk is van de waan van de dag. Een goede coach weet deze doelgroepen te prikken. Voetballers met inzicht herkennen heel snel of een coach hiertoe in staat is. Een goede voetballer weet ook dat niet elke goede voetballer in staat is om een goede coach te zijn: immers een boodschap overbrengen is wat anders dan spreker met je benen in het veld.
Volgens mij komt dit alles naar boven bij Van Basten. Hij is een goede voetballer (geweest) met inzicht. Hij is in staat om te herkennen of een boodschap van een coach overkomt bij spelers. Hij geeft zelf ook toe dat hij niet in staat is om een goede coach te zijn (ondanks zijn inzichten). Van Basten laat zich vervolgens los over Van Bommel. Hij zegt: Van Bommel praat in de kleedkamer over alles, behalve over hetgeen waarover het zou moeten gaan. Ik denk dat veel voetballers hier snappen wat Van Basten bedoeld. Hij praat hier immers niet als coach maar als speler. Ik zie dan een trainer voor me die hard zijn best doet, maar desondanks niet in staat is om verschillende doelgroepen in de kleedkamer te prikkelen. Ik denk dat dit de boodschap van Van Basten is geweest. De manier waarop hij het gezegd heeft is denk ik een ander verhaal. Je weet dat je iemands carrière kapot kan maken met zo’n opmerking. Als je dat niet beseft dan ben je geen goede analist mi. Maar dat is volgens mij een andere discussie hier.

25 oktober 2021 om 13:28

Diego: "Niemand belt even met mensen van de club."

Weet je dat of ben je aan het gissen?

Ik vind het wel verhelderend als een analist een duidelijke mening geeft. Dat kan hard zijn maar betekent echt niet opeens einde carrière. Profvoetbal is publiekelijk. Daar worden ze rijk van. Daar horen meningen van anderen nou eenmaal bij.

Anders krijg je van die halve meningen waar niemand op zit te wachten. Is niks aan op tv.

25 oktober 2021 om 14:27

@Makallele
Uit het hier gepubliceerde stuk gaat niemand in op wat er daar is gebeurd. Van Basten praat over wat hij van de kwaliteiten van Van Bommel vindt. Mulder geeft aan dat hij de voorzitter kent, en dat Van Bommel het eerst goed deed en nu minder, maar dat het daar niet aan kan liggen. Er moet iets gebeurd zijn.

Ik verwacht dat de analisten contact hebben gehad met Van Bommel, met de club, met de (Ned) spelers en boven water hebben gehaald wat zich heeft afgespeeld. En dan daarover hun mening geven..

Nu presenteert Van Basten - zonder enige kennis van wat er daadwerkelijk is gebeurd- zijn mening over de kennis en kunde van Van Bommel, alsof dat de reden is voor zijn ontslag.

Jij en ik (die geen mening heeft die de media serieus neemt, of die clubs if voorzitters beinvloedt) mogen gissen, prive, in een cafe, op een site. Het wordt anders als een Van Basten zijn mening over Van Bommel projecteert op zijn ontslag, zonder met feiten over de situatie te komen en het te presenteren als 'de verklaring' voor zijn ontslag. Lees alleen de reacties hier.. Veel mensen zeggen dat Van Basten gewoon zijn analyse deelt. Dan zou ik graag willen dat hij dat benoemt. Dit is gebeurd, dit is gezegd, dit is gedaan, en dit was de druppel.

In de tekst komt niemand met zo een verhaal.

25 oktober 2021 om 18:52

Dat is een feit, en daar kun je alleen maar respect voor hebben.
Zelfkennis is een deugd, dat heeft niet iedereen.

25 oktober 2021 om 18:55

Dat is waar, ben ik helemaal met je eens. Alleen van Basten trapt ook een beetje na, dat is niet nodig. Hij is niet echt objectief vanuit het verleden.

25 oktober 2021 om 22:15

En dus was hij er niet voor in de wieg gelegd. Prima zelfanalyse van Marco. Uitstekende constatering

24 oktober 2021 om 19:06

Bij Nederlands elftal deed hij het niet verkeerd.

25 oktober 2021 om 09:42

Dat was toen dat voetbal met 2 controleurs nog werkte. Weet iemand of hij bij Wolfsburg ook zo speelde?

25 oktober 2021 om 10:49

Met 2 van de mooiste wedstrijden ooit van het Nederlands elftal. Tegen Frankrijk en Italië, dat was echt geweldig

24 oktober 2021 om 19:07

En daar ook achter gekomen nu van Bommel nog

24 oktober 2021 om 19:09

Beste voetbal van het NL-elftal deze eeuw onder hem, maar oké

24 oktober 2021 om 19:13

Dankzij een topteam ja.

24 oktober 2021 om 19:22

Ja joh. Laten vooral vergeten dat hij Nederlands elftal toen herbouwd had door de vedettes weg te werken(Davids, Kluivert, Reiziger, Zenden etc.) En de grote vier waren nog maar talenten in 2004.

25 oktober 2021 om 10:57

Vandaar dat ze er bij de toernooien 2 keer in de tweede ronde uit lagen?

25 oktober 2021 om 12:17

Engelaar als controlerende middenvelder. Ipv Van Bommel of Seedorf. Het heeft ons in 2008 denk ik de titel gekost.

25 oktober 2021 om 18:58

De Grote Vier, die niets wonnen.
Waarom dan Grote Vier?

24 oktober 2021 om 19:10

Ja hij geeft wel een goede uitleg. Het is niet dat hij zomaar wat roept. VN Bommel is inderdaad altijd maar bezig met randzaken ipv voetbal. Dit bleek ook bij PSV

24 oktober 2021 om 19:28

Hahaha. Ik moest lachen 🤣👍

24 oktober 2021 om 19:36

En dat zegt hij ook over zichzelf. Je moet je kwaliteiten kennen.

24 oktober 2021 om 19:41

Maar dat heeft hij zelf ook aangegeven, dus is dat geen reden om een mening te geven over het ontslag van van Bommel. Hij zit daar toch als analist? En wordt hem om een menig gevraagd. Nou, ik kan me daar naadloos in vinden. Al weet ik dat b.v. van Basten en Cruijff niet bekend stonden als vrienden van hem. Dus is het voor van Basten minder moeilijk om negatief over de capaciteiten van van Bommel te spreken.

24 oktober 2021 om 19:57

En Van Basten heeft zelf kritisch in de spiegel gekeken en geconcludeerd dat het vak niet voor hem was weggelegd.. Misschien moeten Frank de Boer en van bommel dat ook eens gaan doen...

24 oktober 2021 om 20:01

Maar die gaf het tenminste zelf toe. Dat is wel uniek.

Verder mist Van Basten toch wel behoorlijk wat klasse als je ziet hoe hij reageert. Niet netjes en niet nodig.

25 oktober 2021 om 04:19

Van Basten is in mijn optiek een wereldvreemde wauwelaar. Iemand die denkt dat het gemiddelde jaarsalaris een ton is. Dit was een geweldige voetballer, daar had hij het bij moeten laten.

25 oktober 2021 om 11:52

Hij gaf het zelf toe ja, maar had daar wel meerdere jaren en mislukkingen voor nodig. Geef Van Bommel toch wat tijd om nog paar keer te mislukken voordat hij het toe moet geven.

24 oktober 2021 om 20:43

Hij is de eerste trainer die ik gewoon heb horen zeggen dat hij het trainersschap had onderschat. Dan ben je een grote.. Terwijl Frank De Boer waarschijnlijk nog steeds vindt dat hij goed is.

25 oktober 2021 om 11:54

je 'waarschijnlijk' zegt al genoeg dat je maar wat gist. Speculeren noemen we dat

24 oktober 2021 om 20:50

VBasten was in ieder geval wel in staat zelf tot de conclusie te komen dat het trainerschap niet aan hem besteed was. Desalniettemin vind ik dat hij zijn mening over vBommel goed onderbouwd, en denk zelfs dat hij gelijk heeft. Denk dat ze er bij wolfsburg ook snel doorheen geprikt hebben. De 1e 3 wedstrijden waren goed, maar het verval is nu ineens wel erg extreem.

24 oktober 2021 om 20:51

De ervaringsdeskundige spreekt inderdaad.

24 oktober 2021 om 20:55

Laat van Basten eerst bij zich zelf richten was ook een dikke flop als trainer dan pas naar een andere trainer kijken

25 oktober 2021 om 09:25

Heeft er wel voor gezorgd dat ik het beste nederlands elftal ooit heb zien spelen. Het was jammer en onnodig tegen Rusland, voor de rest waren al zijn wedstrijden smullen.

25 oktober 2021 om 11:15

Juist in de wedstrijden dat het er om ging faalde hij. Tegen Rusland tactisch totaal overlast door Hiddink. 2 jaar later tegen Portugal laat hij zijn koppigheid en persoonlijke prive voorkeuren boven het trammelant gaan door na de rust tegen 10 man niet Ruud van Nistelrooy in te brengen.

25 oktober 2021 om 09:33

Helemaal met je eens. Totaal nutteloos artikel… artikel was gebaseerd is op 99% wrok en behoorlijk hypocriet als je de “prachtige” en “indrukwekkende” prestaties opsomt van Van Basten

25 oktober 2021 om 13:34

Klopt maar hij heeft wel voetbal visie en dat kan je van van Bommel niet zeggen

Iets zegt mij dat zij elkaar niet zo mogen.

24 oktober 2021 om 19:00

Ja dat is zo duidelijk als wat. Het oordeel van MvB is keihard en dan eindigt hij met 'voor de rest respect hoor'..

24 oktober 2021 om 19:43

Die laatste opmerking was een zetje in de rug voor de afgrond;-)))

24 oktober 2021 om 20:03

Ja die laatste zin. Je kan er niks van, hebt geen inhoud, ik mag je ook niet. Maar verder respect.

Gelukkig was van Basten een weergaloze trainer...

24 oktober 2021 om 18:59

Wat heeft dat er mee te maken? Mag ik niks over Tadic zeggen omdat ik er zelf als voetballer ook niks van kan? Hij heeft gewoon gelijk toch, zeker met het feit dat Van Bommel altijd alleen maar bezig is met randzaken.

24 oktober 2021 om 19:02

Jij bent nooit voetballer geweest. Van Basten wel trainer. Een beetje appels met peren vergelijken. Als een ajax flop gaat roepen dat tadic er niks van kan dan is dat toch ook vreemd? Stel Boilesen zegt dat hij Blind waardeloos vind? Neem je dat dan serieus?

24 oktober 2021 om 19:05

Maar dat zegt Van Basten toch niet? Hij geeft aan wat hij van Van Bommel als trainer vind. Mag Maduro niet kritisch zijn op Gravenberch omdat hij zelf minder was? Vind dat zo’n onzin altijd.

24 oktober 2021 om 19:06

Precies. Dan mogen wij eigenlijk met zijn alleen ook geen mening verkondigen op deze site. Ook mogen wij geen mening hebben over Rutte, want wij hebben er niet voor gestudeerd…

24 oktober 2021 om 19:08

Genieterr. Hij is nu analist, dus hij moet gewoon zijn mening verkondigen. Op het moment dat Kuyt het pc houdt, worden we ook met zijn allen boos.

24 oktober 2021 om 19:23

Tuurlijk mag je je mening hebben als analist.het is alleen een beetje vreemd uit de mond van van Basten. De pannekoek van ajax, en gewoon een geflopte trainer. En die zegt dan zoiets simpel over van Bommel. Niet over de wedstrijd, maar gewoon dat het een domme trainer is. Ik blijf het toch bijzonder vinden. Een beetje wanneer kuyt gaat roepen dat iemand z'n botox lelijk is.

24 oktober 2021 om 20:54

Als Boilesen zijn mening kan onderbouwen, is daar niks mis mee. Boilesen of welke speler dan ook, kan weten hoe het moet en was zelf misschien niet in staat om het uit te voeren maar wil niet zeggen dat ze niks weten. Een coach verteld ook zijn spelers hoe het wel of niet moet, terwijl ze het lang niet altijd zelf kunnen of gekunt hebben. Zo'n onzin om te stellen dat je niks mag zeggen over een ander, als je niet zelf minimaal net zo goed of beter was/bent..

24 oktober 2021 om 19:08

Iig 1 van de beste aanvallers in zijn tijd. En 1 van de beste spitsen van Oranje aller tijden. En jij??

24 oktober 2021 om 20:05

En bovendien heeft Van Basten zelf gezegd dat hij niet geschikt is. Daar kunnen sommige anderen een voorbeeld aan nemen.

24 oktober 2021 om 20:17

Van Basten is een icoon in de voetbalwereld, als iconen in de voetbalwereld tegenwoordig hun mening al niet meer mogen uiten over voetbal, dan kunnen we net zo goed met z'n allen ophouden hier.

24 oktober 2021 om 21:21

Een beetje hetzelfde als Gertjan Verbeek die met zijn Almere City in de kelder van de KKD bivakkeert maar ondertussen op ESPN als analist gaat vertellen hoe andere trainers het moeten doen. Tja.

24 oktober 2021 om 22:20

En jij bent gelukkig een geweldige coach met een hele prijzenkast vol.

Ik vraag me af of Marco de juiste persoon is om hier iets over te zeggen, maar ik ben het wel eens met zijn analyse. Van Bommel is natuurlijk een grote naam maar heeft als trainer gewoon helemaal niets laten zien. Van Basten, Blind en nu Van Bommel. Supervoetballers, geen goede coaches.

24 oktober 2021 om 19:08

Iedereen kent de moeizame relatie tussen die 2, maar dan lees ik liever de harde woorden van van Basten dan de schappelijke zalvende woorden van de ubergentleman Gio. Ik ben benieuwd of daar als analist echt iets vernieuwends uit gaat komen.

24 oktober 2021 om 19:21

Eens. Marco kan zich soms wat grof uiten maar ik ben het eigenlijk wel vaak met hem eens. Gio vind ik een heel fijn persoon, ook bij Feyenoord al, maar hij komt altijd veel te 'lief' over. Hij wilt natuurlijk respectvol blijven en dat siert hem, maar soms mag je dingen best benoemen zoals ze zijn.

Haha ik hou wel van Marco. Is een markant persoon die geen blad voor de mond neemt. Ontslag van Van Bommel is natuurlijk terecht, eigenlijk moet de verantwoordelijke die Van Bommel aangesteld heeft, er ook uit. Alles verloren in de voorbereiding, daarna met mazzel wat potjes gewonnen en vervolgens weer alles verloren. Einde trainerscarrière voor Van Bommel.

Haha van Basten. Dat was nog eens een clown als trainer. Gelukkig heeft hij dat zelf ook wel door gehad. En kan hij nu als analist een beetje natrappen. Goede analist had dit 3 weken geleden gezegd. Vind dit zelf wel goedkoop.

24 oktober 2021 om 19:13

Hij antwoord gewoon eerlijk op de vraag of het hem verrast dat van Bommel ontslagen is. Ik kan het wel waarderen, want zijn woorden zijn hard na een ontslag, maar hij baseerde dit alles op het feit dat hij van Bommel en zijn voetbalfilosofie kent uit persoonlijke ervaringen.

24 oktober 2021 om 19:14

Van Basten had in ieder geval de zelfkennis om zich te realiseren dat hij ongeschikt is als trainer en dit uit te spreken en er mee te stoppen. Daar kan menig trainer nog wat van leren, inclusief Van Bommel.

24 oktober 2021 om 19:05

Nee heeft zelf ook aangegeven dat het vak als hoofdtrainer hem toch niet zo ligt en hij het niet altijd naar behoren heeft gedaan.

Nog niet zo lang geleden waren Van Bommel en Van Basten gezamenlijk te gast bij Rondo en toen durfde Van Basten geen negatief woord over Van Bommel te zeggen. Beetje laf om dan nu zo'n trap na te geven.

24 oktober 2021 om 19:18

Of ze stelden zich gewoon professioneel op terwijl de camera draait. Ze zaten daar niet om een persoonlijke vete uit te vechten. Weet jij veel wat ze tegen elkaar gezegd hebben tien de camera uit stond.

Zit volgens mij wat oud zeer. Gek genoeg denk ik dat zowel Van Basten als Van Bommel om dezelfde reden niet geschikt zijn als trainer. Ze kunnen niet met mensen omgaan.

Trouwens dat Freiburg gaat geweldig in de Bundesliga. Die hebben ook al van grote clubs gewonnen zoals Dortmund en nu Wolfsburg. Ohja en ook niet te vergeten weer een clean sheet voor Flekken.
Ik denk dat van Bommel er verstandig aan doet om even een paar stapjes terug te nemen en bij een redelijke eredivisieploeg weer wat vertrouwen en aanzien te winnen.

Klinkt meer als rancune. Wel grappig dat van Basten weet wat iemand een goede trainer maakt. Misschien had hij daar zelf ook iets mee moeten doen.

25 oktober 2021 om 09:38

Ik weet ook wat een goede voetballer maakt, alleen kan ik er in de praktijk geen reet van. Iets weten is nog altijd niet hetzelfde als het ook kunnen.

25 oktober 2021 om 10:32

Precies dit dus. Een slechte trainer hoeft niet perse een slechte analist te zijn. Je kan zo goed analyseren als je wilt maar als je dat dan niet op een team over kan brengen zal je geen toptrainer worden, maar dat zegt niet dat de analyse niet goed is.

Na die 4 overwinningen (dacht ik) gingen ze bij Rondo live bellen met Mark. Marco zat daar aan tafel en de sfeer was om te snijden.. Marco kijkt niet eens naar het scherm en de andere tafelgasten gingen een beetje poken en grapjes maken... was zeer ongemakkelijk! Daar spatten de afgunst van Marco zn gezicht af! Dit vind Marco heerlijk!

24 oktober 2021 om 19:07

Ja heel vreemd die man, je zag em ook meteen glimlachen nadat Bas met het nieuws kwam in de uitzending. Apart.

24 oktober 2021 om 19:18

Toen van Basten trainer van Oranje was, heeft van Bommel behoorlijk dwars gelegen, althans dat wordt er gezegd. Nu vind ik van Bommel ook een uitermate enge vent die nooit eerlijk te peilen is.

24 oktober 2021 om 19:27

Ja daar was ik van op de hoogte. Marco had hem ook niet meegenomen naar het EK dacht Ik. Sinds toen ik geen vrienden meer...

Het is schrikbarend hoe deze zelf benoemde toptrainers zich maar geen spiegel voor kunnen houden.

Voelen zich te groot om "normaal" de trainerscursus te volgen, te groot om voor langere tijd assistent trainer te zijn en te groot om "klein" te beginnen.

Hoe denk je ooit dan een spelvisie te kunnen ontwikkelen en andere competenties? Leiding geven is niet zo makkelijk als het lijkt.

Wel tragisch op die leeftijd. Vind Basten vaker sneren naar vBommel dan andersom de laatste 10 jaar. Zijn beide hoogstwaarschijnlijk geen aardige mensen. En dus ook geen goede managers. Antisociale trekjes .

Ik kan het wel waarderen van Van Basten, ja hij had er voor kunnen kiezen om te zeggen dat het hem verbaasde dat van Bommel ontslagen was, maar hij durft gewoon eerlijk uit te spreken hoe hij erover denkt. Dat hij zelf als trainer ook niet succesvol is geweest moet niks uitmaken en hij heeft zelf ook al eens aangegeven dat hij waarschijnlijk niet geschikt is als hoofdtrainer.

Die hadden bij het Nederlands elftal al mot met z'n tweeën. Deze reactie komt niet vanuit het niets.

Moet van Basten hier nou iets over zeggen? Moet van Basten zijn mening nu zo ventileren? Een van de slechtste coaches die Nederland heeft gekend? Of hij nou gelijk heeft of niet, van Basten is niet de persoon die dit zo moet zeggen. Zelf een waardeloze trainer gebleken.

24 oktober 2021 om 19:21

Het werd hem gevraagd door de presentator van Ziggo Sport en Van Basten zit daar als analist. Als je dan al je mond moet houden om zo'n reden kun je net zo goed alle analisten afschaffen.

24 oktober 2021 om 20:12

Gaat op de manier hoe hij het zegt. Dat snap je natuurlijk zelf ook wel toch?

24 oktober 2021 om 20:30

Nee, want daar was niks mis mee.

Da’s wel een harde trap na, ja. Of zoals Petrovic zou zeggen: leipe disrespect.

Iets van oud zeer...het heeft nooit met die twee geboterd....

Vandaar dus dat Van Bommel ook niet meer speelde toen Van Basten bondscoach was.

Er werd gevraagd wat er gebeurt is met de Nederlandse trainers die in het verleden best succesvol waren. Nou ja er was een periode waarbij het blijkbaar hip was om oude clubiconen als hoofdcoach naar voren te schuiven zonder enig onderbouwing en bewezen clubtrainers te negeren. Gelukkig is die hype nu weer voorbij en lopen er weer ouderwets trainers rond die het vak verstaan. Ten Hag bij Ajax en Slot bij Feyenoord tonen hun potentie.

Marco san wat heb ji er dan van gebakken toen hoog geschreven stond vanwege je voetvalcarriere.
Oook helemaal niks

Van Basten teert al jaren op zijn carriere als voetballer. Als analist en coach was/is hij geen cent waard. Hij neemt zichzelf wel heel serieus als hij dit wilt zeggen over een ander..

Van Basten is wel de laatste die iets moet zeggen over de trainerskwaliteiten van iemand. Een goed paard is nog geen goede ruiter, maar veel oud-voetballers overschatten zichzelf enorm. Wat is er mee mis om eerst het vak te leren in bijvoorbeeld de KKD?

"maar voor de rest veel respect hoor", haha, yeah right. Gewoon een lekkere steek "onder water" (not really).

De twee zullen elkaar nooit echt lief gaan vinden.

Och van Basten weer hoor. Wanneer hij kan zeiken op van Bommel dan laat hij het niet na. Als iemand dat niet nodig heeft is Marco het. Een van de beste Nederlandse voetballers aller tijden. Een heel aardige persoon als je hem privé tegen komt. Heb hem drie keer ontmoet op een trainersbijeenkomst. En daar was hij heel nederig en positief naar iedereen toe. Dat het niet boterde tussen van Bommel en hem weet iedereen, maar waarom zo je gram willen halen? daar ben je toch veel te groot voor Marco? Of toch niet?

24 oktober 2021 om 20:13

Het nieuws kwam uit het niets en van Basten reageerde er live gewoon wat blij op. Niet gek als je zo’n nare periode hebt gehad met een oud speler.

24 oktober 2021 om 21:39

Vind ik nog grotere onzin. Dit was een conflict tussen trainer en speler. Volgens jou regeert hij dus met onderbuik gevoelens in plaats van professioneel in zijn rol als “deskundige”. Keihard door de mand gevallen dus. En ik vind dit dus echt jammer dat hij de persoonlijke vete de boventoon laat voeren. Niets menselijks is hem vreemd maar in hoeverre zijn de woorden van van Basten dan nog serieus te nemen?

Van Basten. Groots voetballer. Waardeloze trainer. Matig analist. Uitermate rancuneus mens.

Inderdaad behoorlijk awkward. Maar in dit geval gaat het om iemand waar hij het niet mee kon vinden en wordt het al gauw gezien als een trap na.

Triest van Basten je was zelf een waardeloze trainer maar omdat je hem niet mag als mens even natrappen.

hahaha Arnold Bruggink kijk eens naar het verleden qua trainers van de heer schmadtke.

Dit vind ik echt zo erg dat je iemand niet mag kan ik nog snappen maar dan op deze manier iemand nog een trap na geven als hij net is ontslagen vind ik beneden alle peil , als voetballen was hij groots maar als mens laat hij nu zien dat hij ontzettend klein is wat een loser zeg terwijl hij zelf ook bijna overal heeft gefaald als trainer .

Whahahaha die overschatte pannenkoek moet z’n mond houden. Als trainer heeft die helemaal niks gepresteerd. Zelfs als analist haalt hij geen hoog niveau.
Als voetballer had ik m hoog zitten, maar dat krediet is wel verspeeld

Van Basten zelf ook een toptrainer geweest. Weet hier alles van.

Zegt de ene mislukkeling van n trainer tegen de andere

Dit roep ik al sinds die Marc werd aangesteld: het is zo'n slechte trainer, onbegrijpelijk dat hij überhaupt werd aangesteld door een nieuwe club. Pure kapitaalvernietiging, hoe kun je je als club zo'n dure fouten begaan. Na het fiasco dat hij in Eindhoven heeft achtergelaten moet je toch beter weten.

Maar wel respect hoor... 😉

Van Basten is 1 van de weinige mensen in de voetbalwereld die de zelfkennis had om toe te geven dat hij geen goede trainer is. Juist daarom was ik best benieuwd wat hij over Van Bommel te zeggen had. Denk trouwens wel dat dit eerder een afrekening dan een onderbouwde mening is. Werd me niet helemaal duidelijk wat Van Basten nou bedoelde, hij had het over ervaringen en ideeën maar werd nou niet echt concreet.

25 oktober 2021 om 10:03

Na zijn tijd bij Ajax gaf hij aan: "ik vind het te mager, wat ik breng". Dat is inderdaad erg sterk. Van Basten toont zich als analist zeer kritisch ,dat vraagt dit vak ook. De reacties die ik overal lees, 'hij bakte er zelf ook niks van als trainer', zijn totaal irrelevant. Als dat de maatstaf is, dan hebben we lege tafels bij elke voetbaltalkshow. Van Bommel is nou eenmaal geen fantastische coach, ook bij PSV was het erg zwak. Des te opvallender dat hij een kans kreeg bij Wolfsburg, een grote club. 8 wedstrijden niet kunnen winnen, gediskwalificeerd in de beker door teveel wissels (amateuristisch). Dan mogen erg wel conclusies worden getrokken.

25 oktober 2021 om 10:16

Ik ben het niet met je eens. Het gaat vaak niet om de inhoud, maar juist de manier waarop hij het brengt. Ook brandt hij mensen openlijk af, terwijl hij weet dat zijn punt serieus wordt genomen binnen de voetballerij. Hij speelt het persoonlijk op de man af. In dit geval zie je dat aan het slotstuk ‘verder respect hoor’. Erg laag en goedkoop. Niet passend bij een grootheid als van Basten.

25 oktober 2021 om 10:40

Ik houd hier meer van dan het gelul van Vermeulen of Driessen, die beweren altijd de waarheid in pacht te hebben. Van Basten geeft gewoon zijn snoeiharde eigen mening, waarbij hij ruimte laat voor andere meningen. Wel vind ik dat hij wat meer uitleg moet geven dan alleen 'hij heeft geen inhoud'. En inderdaad is die laatste zin onzinnig, waarvoor heeft hij dan nog respect? Dat is zo'n loze uitspraak om het positief af te sluiten.

Beetje laag dit van van Basten, iedereen ziet dat dit gewoon een persoonlijke vete is. Dat heeft een legende als hij toch niet nodig? Ik vind dit ontslag trouwens echt vreemd, hij staat gedeeld 7e, wat redelijk normaal is voor een ploeg als Wolfsburg. Champignons League vorig jaar was natuurlijk een uitschieter. Wat verwachten die mensen precies?

zelfs affelay zegt het dat hij zich zelfs bemoeid met de operaties en hij de artsen verteld hoe ze het moeten doen en ook aangeeft dat hij zaken niet goed kan overbrengen naar de groep op individu dus is het niet heel raar dat hij zo denkt en hij kent hem ook nog als speler waarbij hij ook regelmatig verzaakte dus buiten het feit dat het nooit vrienden zullen worden blijft marco wel bij de feiten blijkbaar

Van Basten was een goede voetballer, een redelijke golfspeler en een matige trainer.

Van Bommel als trainer is geen succes. Als voetballer was ik er al geen fan van. En nu als trainer heb ik toch meer en meer de indruk dat hij blij mocht zijn met Van Marwijk als schoonvader. Als Van Bommel niet oppast zit zijn carrière als hoofdtrainer er al op nog voor ze goed en wel begonnen is.

Tjah uit dit soort uitspraken blijkt duidelijk hoe opportunistisch de meeste "analisten" zijn. Twee zijn verbaasd over een ontslag dat iedereen met een beetje kennis van mijlenver zag aankomen, en degene die kritiek levert, doet dat duidelijk op basis van subjectieve gevoelens.

Wolfsburg was gewoon ontzettend slecht vanaf het begin: 9de in de liga, uit de beker door een blunder en overwinteren in Europa zat er ook niet in met dit spel. Weghorst, de topscorer van vorig jaar passeren omdat even niet loopt etc. Van Bommel had gewoon mazzel met het speelschema, dat je als Wolfsburg wint van Bochum, Fürth, Hertha en een Leipzig dat ontzettend stroef begon is geen prestatie, daarna alles bijna verloren, dus ontslag was echt wel terecht. Denk ook dat er geen vertrouwen meer was vanuit de spelersgroep en dat kan mede komen door de punten die van Basten aankaart.

Het is duidelijk dat Van Basten en Van Bommel geen match zijn. Maar ik vind het onnodig van Van Basten om verbaal zo uit te halen. Had van Van Basten iets meer niveau verwacht. Maar de doodsteek is toch wel 'verder respect hoor'.... De naam Van Bommel is nu wel verder besmeurd....

Het is ook een keer klaar met deze zuurpruim. Levert overal kritiek op, is meneertje ‘ik ben het er niet mee eens’, maar zelf heeft hij ook niks gepresteerd als trainer. Enkel 3 wereldse potten in de groepsfase van het EK 08’. Hij moet een keer ophouden met uber kritisch zijn over andere mensen. Wij zijn niet allemaal zulke godenzonen als van Basten zelf is. Dus hoeven ook niet daar naar beoordeeld te worden.

Zonde dat van Basten zelf trainer is geworden. Hij had iets onsterfelijks voordat ie trainer en analyst werd…

een van beste spitsen ooit van nederland maar als trainer was het niet zo veel hij heeft gewoon wrok. .richting van bommel zal wel met oranje te maken hebben toen van bommel niet meer onder hem wou spelen

van Bommel snapt er ook echt weinig van. Zijn tekst was "we doen hetzelfde en eerst wonnen we wel" daarmee toont hij aan dat hij niet begrijpt dat de tegenstander zich voorbereid en elke keer de zwakke plekken van van Bommel pijnlijk bloot legt. van Bommel is blind en snapt er gewoon weinig van. Zijn hautaine houding zorgen er voor dat die niet echt like-able is en zijn gebrek aan zelfreflectie zorgt ervoor dat hij nu weer faalt.
Zonde, ik heb namelijk wel hoop op meer goede Nederlandse trainers, maar voorlopig zijn Cocu, de Boer en van Bommel gefaald. Gio valt nog wel mee maar is in mijn optiek gewoon te soft.

25 oktober 2021 om 11:38

Cocu 2x kampioen bij PSV in 3 seizoenen. In Engeland wisselende resultaten maar uiteindelijk terecht ontslagen. Vind m nog geen F de Boer.

25 oktober 2021 om 12:12

Welk punt wil je maken? Cocu is wel een goede coach? of Cocu is niet vergelijkbaar met Frank?
Mijn stelling is dat het geen goede Nederlandse trainer is. Cocu niet en F de Boer niet. Dat de een beter is dan de ander wil ik je best in volgen.

Sjonge van basten is nog steeds boos get over it opoe

Haha dat word weer lekker ongemakkelijk als die twee aan tafel zitten.

"maar voor de rest veel respect hoor", nadat hij Van Bommel natuurlijk op uiterst objectieve manier de grond inboort. Zal niks te maken hebben met hun voorgeschiedenis.

Maar goed, Van Bommel begon goed met ook het nodige geluk in de competitie, maar de laatste tijd zat het juist tegen en presteerde Wolfsburg ronduit dramatisch in de bekerrondes (waarvan die verkeerde wissel waarschijnlijk tot een van de optelsommen behoort).

Van Bastens kritiek is hard, maar uit Wolfsburg komen geluiden dat MvB zijn filosofie en Ideen slecht kon overbrengen op de spelersgroep. Dat gaat tegen je werken. Ji verliest je status en grip op je ploeg. Dan kan het snel voorbij zijn.Verder is de kritiek toch opmerkelijk, want MvBasten was ook geen toptrainer, en kon het ook zelf niet aan.

Gelukkig kan van Basten terugkijken op een zeer geslaagde trainersloopbaan. En ik vind het niet netjes van Marco hoe hij met van Bommel om is gegaan. Hij heeft geprobeerd zijn interlandcarriere kapot te maken net als die van Van Nistelrooy. Van Basten speelde in 2008 op het EK liever met Engelaar dan met van Bommel. Van Bommel van Barcelona, AC Milan en Aanvoerder bij Bayern

Ben geen fan van van Bommel als trainer maar ook niet van van Basten. Als spelers waren ze wel fantastisch met als kanttekening dat van Bommel in zijn laatste periode te veel bezig was met overtredingen en tegen de scheidsrechter zeuren. Dat van Basten hard loopt te roepen hoeft niet. Het is natuurlijk bezopen om te verwachten dat je mee doet voor de titel met Bayern in de zelfde competitie. Totaal niet realistisch.

Ze weten het altijd veel beter maar heb van Basten ook niet hoog zitten als trainer

Aldus een van de beste trainers die nederland ooit heeft gehad ZKH Marco V.basten

Prima opmerking toch?
v Bommel was geen fantastische speler maar vooral erg functioneel in het storen. v Basten behoeft geen introductie.
Wat ons nu nog rest is de mening van Derksen, en ja, daar kan ik mij op verheugen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren