Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cristiano Ronaldo trapt na en wordt aangepakt door Virgil van Dijk

Laatste update:

Een gefrustreerde Cristiano Ronaldo heeft het zondag aan de stok gekregen met Virgil van Dijk. In de blessuretijd van de eerste helft tussen Manchester United en Liverpool raakte Ronaldo aan de achterlijn verwikkeld in een duel om de bal met Curtis Jones. Toen de middenvelder van Liverpool naar de grond ging, deelde Ronaldo twee trappen uit aan zijn tegenstander. Jones werd beschermd door de bal; Ronaldo kreeg een gele kaart van arbiter Anthony Taylor.

"Dit is rood", oordeelde commentator John van Vliet van Ziggo Sport. "Hij is de op de bal, dat is het enige. Dat is het verschil tussen geel en rood. Volgens de regels is het terecht, maar de intentie was gewoon om Jones pijn te doen." Na het incident kwamen spelers van Liverpool verhaal halen bij Ronaldo en deelde Van Dijk met de borst een duw uit aan de Portugees, die uiteindelijk zelf wegliep. Op het moment van het akkefietje stond Liverpool met 0-3 voor; uiteindelijk werd het zelfs 0-5. Naby Keïta, Diogo Jota en Mohamed Salah (drie keer) scoorden op Old Trafford.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is gewoon donkerrood maar omdat het Ronaldo is wordt hij gespaard.

Hij krijgt alles makkelijk mee en als hij iets flikt wordt hij gespaard.

24 oktober 2021 om 18:37

Die tweede is gewoon vol op de bal.

24 oktober 2021 om 18:38

Volgens mij was er al gefloten, en de bal kan geen kant op. Gewoon rood

24 oktober 2021 om 18:38

Is ook wel echt de moeite waard om hier een pushmelding van te sturen. Ik heb ergere natrapacties gezien die niks opleverde. Ik denk hij trapt hem vol raak, trapt die gewoon tegen de bal. Sensatie om niks.

24 oktober 2021 om 18:40

Komop man. Hoe kun je dit verdedigen?

24 oktober 2021 om 18:41

Er was niet gefloten, het fluitje gaat op precies hetzelfde moment als de trap.

24 oktober 2021 om 18:41

Het was inderdaad echt frustratie van Ronaldo. Maar wel echt zuiver op de bal. En tegenwoordig trekken die regels omtrent natrappen sowieso op niks.

24 oktober 2021 om 18:41

Ga toch knikkeren Lierse, donkerrood hoort dit te zijn! Hoe kan je zoiets goedpraten “die tweede is gewoon vol op de balâ€Hij ziet een lichaam achter de bal geplakt en trapt door alsof het kan. Doe wat aan je voetbalkennis.

24 oktober 2021 om 18:47

Ik zou je aanraden je voetbalkennis zelf wat bij te spijkeren door af en toe naar de reglementen te kijken.

24 oktober 2021 om 18:48

Lierse dit ga je toch niet serieus goed praten onder het mom van de bal spelen?

24 oktober 2021 om 18:49

Dus? Is al gefloten en ligt tegen de speler aan. Dit is gewoon rood.

24 oktober 2021 om 18:52

Die tweede haalt hij echt volle bak uit, wat echt niet normaal is in zo', situatie. Pure frustratie dus. Donkerrood.

24 oktober 2021 om 18:53

Werkelijk ongelofelijk dat je dit geen rood vind, Lierse.

24 oktober 2021 om 18:58

Was niet geloften. Feiten niet verdraaien kerel. Geel is gewoon terecht niet janken.

24 oktober 2021 om 19:04

Leuk dat de helft hier over mij heen valt omdat ik de spelregels volg. Persoonlijk vind ik dat je er best rood voor kan geven. Maar onze persoonlijke mening is alleen niet zo relevant.

24 oktober 2021 om 19:06

Dit is volgens de regels ook gewoon rood. Dit was geen tackle of iets dergelijks. Dit is geel als er geen man in de buurt is ja...

24 oktober 2021 om 19:16

Dat is juist het probleem. Volgens de regels is dit rood.

24 oktober 2021 om 19:23

Is dat zo? Het is alleszins al niet na het affluiten want dat was ongeveer gelijktijdig. Is het dan een fout? Nee want op de bal. Dan zou het dus natrappen moeten zijn op de bal. En dan kom je in het belachelijke sortiment van regels omtrent natrappen terecht. Ten eerste moet het al duidelijk en intentioneel natrappen zijn (is hier al enigszins discutabel) en daarnaast ook nog eens met de bedoeling om de tegenstander te schaden.

Op zich kun je op elk van die benodigdheden een vinkje zetten als scheidsrechter/VAR, maar door de enorme vaagheid die sommige van die begrippen met zich meedragen is dit dus volgens de regels geen “zuiver roodâ€. Dat is alleen zo volgens de eigen interpretatie van de regels. En die is per definitie verschillend voor persoon x en y.

24 oktober 2021 om 19:27

Oke lierse, wat nou als de bal niet in zijn buik ligt maar tegen zijn oor en Ronaldo trapt? Was overigens net na de fluit.

24 oktober 2021 om 19:31

Dan is het een volledig andere situatie.

24 oktober 2021 om 19:40

Nee exact hetzelfde...volgens de regels geen hoog been..volgens de regels op de bal..hoezo is dat dan anders volgens de regels die jij bedoeld?

24 oktober 2021 om 19:48

Gaan we hier nu echt over hypothetische situaties beginnen omdat je over de reëele situatie er niet uit komt? Je kunt hem geven, maar dat is afhankelijk van de interpretatie. Dan is er dus geen sprake van zuiver rood lijkt me.

24 oktober 2021 om 19:55

Nee, ik maak het hypothetisch omdat jij volhoud dat dit volgens de regels geel is omdat de bal er tussen zit. Geef dan gewoon aan waar het verschil volgens de regels is in die hypothetische situatie die ik creëer?

24 oktober 2021 om 20:02

Het lichaamsdeel. Het hoofd wordt om begrijpelijke redenen meer beschermd. Dat is altijd zo. En daar komt het stukje interpretatie weer kijken.

Het perfecte voorbeeld is iemand die laag bij de grond kopt. Als dan iemand naar de bal gaat met zijn voet (ook al is het op reglementaire hoogte) dan ga je vaak zien dat er een fout gefloten wordt. Puur omdat het hoofd erbij betrokken is.

24 oktober 2021 om 20:14

Dat snap ik, daarom neem ik ook een extreem voorbeeld. Het gaat mij niet om het lichaamsdeel, maar om het natrappen na een fluitsignaal(hij heeft duidelijk tijd om in te houden maar trapt vol door). Jij zegt dat de bal er tussen zit en dat het daarom reglementair geen zuiver rood is, die regel kan ik nergens vinden. Haal de bal weg en het is in beide situaties rood maar leg er een bal tussen en dan is alleen die bij het hoofd rood? Ben echt benieuwd waar je die regel hebt gevonden. Word graag wijzer😉 ben overigens oprecht benieuwd hoor, probeer je verder niet aan te vallen ofzo, ben gewoon echt verbaasd hehe.

24 oktober 2021 om 20:44

Omdat je hier nog kan aandragen dat hij op de bal wil trappen in plaats op de man. Dus opnieuw interpretatie.

24 oktober 2021 om 20:52

Met interpretatie bedoel je dan wel of niet bewust op de man? Of bedoel je zijn intentie? Dan is dit toch alsnog rood? Hij haalt echt vol door..

24 oktober 2021 om 22:33

Of dat hij zo hard wil trappen op de man die er ligt of gewoon op de bal die er ligt. Wil hij dus natrappen of gewoon op die bal trappen? En dat is de interpretatie.

24 oktober 2021 om 23:59

Eerste is gewoon overtreding. 2e is volop op de bal. Valt allemaal wel wat mee. Ook al is het frustratie, dit is geen rood. Heb nu meer het idee omdat het Ronaldo is, dat die maar rood moet hebben. Even normaal doen. Kom op zeg

25 oktober 2021 om 09:27

Ik vind dat niet ter interpretatie vatbaar hoor. Het is toch gewoon een feit dat er een speler pal tegen de bal aanligt en dat hij zonder pardon vol doorhaalt. Maar jij denk dat de scheids dit bepaald als "hard" of "zacht" natrappen? @milossi Nee hoor vind het een voorbeeld speler, daarom baal ik er ook zo van.

25 oktober 2021 om 13:56

Anderzijds kan ik dan weer stellen. Wat als die bal aan de voeten van de speler in kwestie lag? Dan is het weer niet eens een fout.

25 oktober 2021 om 14:53

Volgens mij zitten jullie allemaal op de verkeerde lijn door de actie te beoordelen als 'natrappen'. In dit geval is simpelweg sprake van ernstig gemeen spel en dus zou je daar rood voor kunnen/moeten geven. Het gaat immers om de intentie achter de actie en uit de beelden blijkt duidelijk dat Ronaldo niet tegen de bal trapte om het spel voort te zetten, aangezien de speler tegen/op de bal lag en doorspelen - op de door Ronaldo voorgestane manier in de door hem gewenste richting - niet mogelijk was. Als hij het spel werkelijk had willen voortzetten, dan had hij de bal onder de speler vandaan gelepeld of gesleept. Dat deed hij niet.

25 oktober 2021 om 14:58

Alsof Ronaldo deze trap uitvoerde met de intentie om het spel voort te zetten. De man trap de bal zo hard tegen het lichaam van Jones dat wanneer Jones er niet had gelegen de bal in de tribune aan de lange zijde was beland. Hier was totaal geen intentie aanwezig om nog iets van de aanval te maken.

25 oktober 2021 om 23:05

Ik zie vaak zinnige reacties van jou voorbij zien komen maar in dit geval zit je er compleet naast. "De tweede is gewoon vol op de bal" klinkt echt als een trol comment. Belachelijk.

Een bal wegtrappen wanneer het spel is stilgelegd is geel inderdaad.
Alleen heb je in dit geval een lijk op de grond achter de bal liggen. Misschien dat je die over het hoofd hebt gezien?

24 oktober 2021 om 18:38

Gokje dat jij Ronaldo niet zo mag. Is frustratie maar hij probeert de bal te trappen en die raakt ie ook. Geel is prima

24 oktober 2021 om 18:40

Er was allang gefloten toen hij "de bal speelde"

24 oktober 2021 om 18:45

Heeft daar niks mee te maken maar is toch duidelijk gefrustreerde actie van hem.

24 oktober 2021 om 18:57

Er was helemaal niet allang gefloten. Sterker nog er was niet gefloten nog.

24 oktober 2021 om 19:22

Ik zou het nog een keer terugkijken want er was allang gefloten.

24 oktober 2021 om 18:38

Wordt aangepakt door van dijk😂. Wat kunnen wij Nederlanders toch soms een triest volk zijn

24 oktober 2021 om 18:40

Praat namens je eigen aub😜

24 oktober 2021 om 18:40

Zwaar rood. Belachelijk. Ole moet gewoon lekker oprotten ook, bagger coach.

24 oktober 2021 om 18:40

Precies, maar omdat het Ronaldo is, op Old Trafford en er gefloten wordt door United fan Anthony Taylor is dit geen rood.. Schande

24 oktober 2021 om 18:44

Niet zo zeer om Ronaldo maar gewoon omdat arbitrage in de PL matig is. Jij hebt wel een complex hè ?

24 oktober 2021 om 18:48

2x de bal

25 oktober 2021 om 14:26

wat overdrijf jij man ene ligt tikje op de bal vind jij rood? Wederom sta je Ronaldo weer te bashen stop ermee.

25 oktober 2021 om 17:03

@aqua volgens mij was ik niet de enigste maar goed je bent blind voor kritiek.
Net als dat je zegt dat Ronaldo op dit moment beter is als Salah zegt genoeg over je.

Fijne middag.

25 oktober 2021 om 14:47

Idd is rood maar de reactie annex lichamelijke contact van Van Dijk is hier ook geel !

25 oktober 2021 om 14:53

Hmm Nee, wan hij trapt de bal en niet de man, als ie de man trapt inderdaad dan diep rood.

Een gele kaart is meer dan terecht.

24 oktober 2021 om 18:40

Ik zou eerder een rode kaart meer dan terecht vinden. Belachelijke actie dit.

24 oktober 2021 om 19:22

Yeah right, dit is 100 x erger dan wat Hazard ooit deed bij die ballenjongen. Pure frustratie in die trappen.

24 oktober 2021 om 19:40

Nou nou nou, die situatie met hazard was echt wel.erger hoor... we hebben het daar over een kind die hij trapt, hier kan je nog enigzins je vraagtekens bij zetten of het wel rood zou moeten zin geweest.

24 oktober 2021 om 20:19

Zo overtrokken als ik weet niet wat. Hij trapte de bal onder die jongen vandaan, bal zat duidelijk tussen de jongen en het gras in.

Ga eens kijken hoe die jongen op die oh zo harde trap reageert, zoveel pijn.

Rood zou overdreven zijn, in de herhaling zie je duidelijk dat hij weliswaard hard trapt, maar toch de bal probeert te raken. Maar goed, ik ben geen scheidsrechter, mijn bescheiden mening.

24 oktober 2021 om 18:48

Net of de bal ergens naartoe zou kunnen……

25 oktober 2021 om 13:26

De bal kan altijd nog omhoog. Dus ja

25 oktober 2021 om 17:01

Moet je nog wel de bal opwippen ipv recht vooruit trappen.

24 oktober 2021 om 19:15

Ach, hou op. Een geweldenaar hoor, maar dit is gewoon donkerrood.

Is natuurlijk donkerrood. Belachelijk dat de VAR niet ingrijpt.

Zo wat een harde aanpak Ronaldo zou vast heel bang zijn geworden. Wel een hele domme onnodige actie van Ronaldo dit

Natrappen is rood, punt. Puur uit frustratie dit, dus hij had eraf gemoeten. Omdat het nu al bestraft is, kan het toch geen schorsing meer worden?

24 oktober 2021 om 18:43

Natrappen is volgens de regels helaas geen automatisch rood meer. Allerlei vage criteria worden er tegenwoordig bij betrokken.

25 oktober 2021 om 15:01

Feitelijk trapt ie de bal , niet de man, dus het is geen natrappen, maar donkergeel is het zeker

Dit is wel typisch Ronaldo. Is zijn manier van handdoek in de ring gooien. Zodra een wedstrijd niet naar zijn wensen verloopt raakt hij gefrustreerd. Sommigen zullen hem weer verdedigen en dit ''winnaarsmentaliteit'' noemen, maar ik vind dat iemand van zijn kaliber dit soort bs niet nodig heeft.

24 oktober 2021 om 18:41

Elke grote speler doet dit. Ik heb Messi, CR7, Neymar, Mbappe allemaal rotstreken zien uithalen als het niet loopt. Al is dit gewoon rood natuurlijk.

24 oktober 2021 om 18:49

Ronaldo is met elleboog uitdelen weggekomen. Zal vanwege zijn naam hier geen rood voor krijgen. Durven scheids niet aan.

24 oktober 2021 om 18:58

15 jaar carrière en je begint over een elleboog van zoveel jaar geleden dat barca complex zit je wel dwars.

24 oktober 2021 om 18:59

Ach ja vroeger had je Zidane en Bergkamp die ook wel eens een rode kaart pakte (of verdienden in ieder geval). Frustratie kennen we allemaal denk ik, en die heb je eigenlijk altijd wel onder controle maar er kan een keer moment zijn dat je je frustratie niet de baas bent. En dan is de kans groot dat je daar gestraft voor wordt.

25 oktober 2021 om 13:09

Dat jij weer Barca erbij moet halen om jouw onzin goed te praten zegt al genoeg. Gast heeft stuk of 3 ellebogen uitgedeeld en telkens mee weggekomen.

24 oktober 2021 om 19:11

Nouja typisch...je doet net of hij dit altijd doet..terwijl het tegendeel het geval is. Dat die gefrustreed word als het niet loopt ben ik mee eens, maar dat heeft praktisch iedere speler.

Leuk hoor dat ie de bal raakt. Maar ik vind dit donkerrood. Is gewoon vol natrappen, terwijl er allang is gefloten. Heeft niets met sport te maken. Moet wel zeggen dat ik z'n frustratie begrijp.

Lijkt me gewoon een rode kaart dit

Solskjaer ligt er binnenkort uit. Hij heeft teveel goede spelers en kan er niets van maken
Is ook lastig. Wat dat betreft kan je beter een smalle selectie met sterren hebben en veel meer werkers

Mwo als je kijkt naar de overtredingen de laatste tijd in de PL, kan het alle kanten op. Geen enkele overtreding is daar tegenwoordig meer pertinent rood of geel. Incapabele scheidsrechters daar

Man man man... dit is toch gewoon donkerrood. Elke andere speler had hem gehad.

Geel voor Jones imo, klemmen van de bal. Duidelijk.

Jullie moesten allemaal scheids worden, aangezien jullie het zo goed weten. Konden jullie dikke contracten tekenen ipv in de fabriek staan

En hier zie je waarom ik Messi meer de GOAT vind.

24 oktober 2021 om 19:43

Och geniet toch gewoon van beide spelers nu het nog kan.
Who cares who is the better one

Ongelooflijk dat mensen dit nog goedpraten zeg haha. Vuurrood dit..of de bal er nou tussen zit of niet.

24 oktober 2021 om 19:44

Ik blijf het toch lastig vinden... in 1e instantie dacht ik ja, na de herhalingen snapte ik de gele kaart wel.

Zo'n scheidsrechter moet je nooit geen wedstrijd meer geven. Als dit mag, mag alles. Dit is donkerrood en ik denk niet dat iemand daarover twijfelt. Schandalig natrappen, dit!

25 oktober 2021 om 14:30

Terecht geen rood was gewoon nauwelijks wat aan de hand, wat kan men erg overdrijven niet te geloven meer...

Wat een kinderlijke reacties! Of het rood is 🤔wellicht! Hij had hem kunnen geven. Desondanks zijn de reacties op de persoon Ronaldo van een kinderlijke niveau.In de heat of the moment verliest hij zijn zelfbeheersing.Niet goed te praten,maar tamelijk onschuldig! Pure adrenaline meer niet! Grow up people!

Wat een slappeling is deze scheidsrechter. Hopelijk wordt hij geschorst door de FA!

Het is toch ook gewoon heel. Lekker lopen zeiken… maar het is wat het is. Alles voor de likes weer om een topspeler af te kunnen zeiken. Triest commentaar.



Is duidelijk de zien dat Cristiano gefrustreerd de bal probeert los te werken, hij lijkt absoluut niet de intentie te hebben om Jones te raken, dat was namelijk veel makkelijker geweest dan de bal raken.

Dat van Dijk geen geel krijgt?! Wat een zielig mannetje zeg! Zoiets had hij bij types als Cantona of Fernando Couto moeten doen! Had ie geen tanden meer gehad.



Ligt het aan mij of is de titel zoals vaak, enorm overdreven?

24 oktober 2021 om 22:18

Denk dat Ronaldo zelf die rode kaart wild hebben want in het veld staan en zo vernederd worden is nog erger dan een rode kaart.

Ingewikkelde. Hij trapt feitelijk gezien vol tegen de bal bij die laatste uithaal, wat inderdaad geel betekend, maar we zien allemaal dat zijn echte intentie was om Jones een trap te geven. Dus geluk voor hem dat de bal daar nog tussen lag. Bizar verschil tussen een dikverdiende rode kaart en een lachwekkende gele kaart.

Een geweldige speler, maar zijn persoonlijkheid in het veld mag ik totaal niet. Woensdag ook al. Net voordat ie de winnende maakte schoot hij een vrije trap tegen iemand zijn hoofd en die had last. Ieder normaal denkend mens zou even gaan kijken hoe het met de speler is, maar Ronaldo was te druk bezig met balen dat hij dat hoofd raakte en niet de goal.

Niks aan de hand, van dijk is een beetje over de paard geteld. Poopje jopie

De enige reden waarom Ronaldo geen rood kreeg is omdat de scheidsrechter het niet durfde. Bij deze stand de vedette thuis tegen de aartsrivaal een rode kaart geven durft geen enkele scheidsrechter.

5-0 tegen de aartsrivaal destijds FC Barcelona en nu ook een 0-5 ervaren tegen aartsrivaal Liverpool. Is toch ook prestatie die je kan afvinken.

25 oktober 2021 om 14:41

Ja of Messi die door Bayern tel malen is vernederd, vergeet je gewoon. Als je wilt provoceren doe het dan goed.... Gelukkig heb je ook normale barca fans waar je normale discussie kan aangaan dat gaat bij jou niet omdat je kinderachtig reactie hebt.

25 oktober 2021 om 15:00



Waarom voel jij je meteen aangevallen? Ben je CR7 zelf incognito ofzo? En waarom haal je Messi erbij? Die heeft Ronaldo in onderlinge duels zo vaak vernederd. Los van die 5-0 ook nog in een CL finale in 2009 in Rome remember? Messi zelf heeft Bayern ook vernederd: 3-0 met een lobje over Neuer en een vallende Boateng remember? Wanneer heeft Messi van Real een pak slaag gehad? (minimaal 3 goals of meer)? Volgens mij nog nooit. Of die 4-1 in 2008 de laatste keer.

Is gewoon een feitje. Geen leuk feitje natuurlijk gezien zijn belachelijk gefrustreerde reactie op Jones. Had gewoon rood moeten krijgen. Goed dat Virgil hem even liet weten dat hij calma calma moet doen.

Goed genoeg geprovoceerd of wil je meer?

25 oktober 2021 om 15:08

Nog steeds de beste speler ooit met Messi

25 oktober 2021 om 15:35



Jjunited,

Dat is jouw mening. Ik vind zeker 3 a 4 voetballers beter dan Cristiano Ronaldo en Messi vind ik sowieso een veel betere voetballer dan Cristiano Ronaldo .

Zou hij al spijt hebben dat hij niet naar City is gegaan?

25 oktober 2021 om 18:57

Dat weet ik niet, kan namelijk niet in z’n hoofd kijken. Enige feit waar ik mee kan komen is dat Ronaldo en Messi het voetbal hebben gedomineerd in een tijd waar er ook echt verdedigd wordt. Hoe hoog die anderen ook gepiekt hebben, ze hebben het niet zo lang volgehouden als deze 2.

Wat een heisa om een tikje op de bal, gaat nergens over was nauwelijks wat aan de hand en zeker nooit rood.... Dit topic is weer voor voor Ronaldo misgunners.

Gewoon vol op de bal man. Dat die speler er irritant voor ligt en probeert te klemmen is zijn probleem. Vind het niet eens een overtreding van Ronaldo.

Als je al voor t tegen een bal tikken uit irritatie omdat de wedstrijd slecht loopt al rood moet geven dan adviseer ik je om de Argentijnse competitie eens te bekijken o.i.d. Groot probleem dat elk klein tikje uit irritatie tegenwoordig maar rood moet zijn, voetbal is totaal verpest door dit gejank, waar die oelewappers van een arbitrage vaak nog in meegaan ook(zeker in nl). Vroeger als je Maradona of Zico of Romario heette werd je standaard de vernieling ingetrapt door spelers als Gentile. Dit werd gewoon te erg, t voetbal is sindsdien langszaam aan veranderd naar het nu waar je voor een ruft nog rood krijgt, het is verschrikkelijk, zie het liever vandaag nog dan morgen teruggaan naar de tijd dat je nog eens een felle ingreep mocht begaan, het is immers een contactsport vol passie, beleving emotie etc.

Het is vrij simpel. Als je een Cristiano aanhanger bent is dit geen rood. Ben je Cristiano spuugzat gezien is dit donkerrood en moet hij lang geschorst worden. Maar als je gewoon de regels volgt is dit rood voor iedereen, ongeacht wie de speler is.

26 oktober 2021 om 19:44

Precies. Alleen de Ronaldo fans verdedigen deze kaart op schaamteloze wijze. Had gewoon moeten gaan douchen. Naam of geen naam. Niet goed voor de reputatie van de Engelse scheidsrechters, die toch al vrij matig was qua dubbele standaard bij homegrown spelers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren